Die laatste 2 zijn niet kunstmatig al zouden het bij de banden meer op tactiek aan moeten laten komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Nee maar wel voor iedereen gelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 12:49 schreef zoem het volgende:
Die banden zijn van nature zo slecht wou je zeggen?
Dit dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Niet elk renault team heeft zijn onderdelen zo strak op elkaar zitten als Red Bull. Ik denk dat RB de grootste issues wel te boven is. Wellicht dat Lotus nog wat meer problemen heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij om niks, om zelf ook maar even in de media te komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Dit is juist leuke kunstmatige spanning
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.quote:
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk. Een aantal fabrikanten hadden hun zaakjes wel op orde, zo ook een aantal teams. De een door eerder te beginnen aan de wagen van dit jaar (McLaren bv.), de ander door gewoon een minder gewaagd ontwerp te kiezen (Caterham bv.). Hoe dan ook heeft ongeveer de helft van het veld zijn zaakjes prima op orde en van de andere helft waarschijnlijk (bijna) iedereen ook wel na een race of twee. Het kan dus prima. De teams die langer problemen blijven hebben hebben of verkeerd gegokt, of gewoon minder kunde in huis. En dat is prima, maar dan haal je de eerste paar races misschien wat minder punten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Daarom vind ik die regel dat je 2 compounds moet gebruiken niet goed, ze zouden gewoon alle 4 compounds altijd beschikbaar moeten stellen met de restrictie dat je maximaal 3 keer mag wisselen per race, dan komt het veel meer op tactiek aanquote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Het gaat ook niet om het voortraject want daarin ben ik het compleet me je eens, maar om de daadwerkelijke baantest. Die is relatief kort vergeleken met de lading veranderingen dit seizoen. Multidisciplinaire systemen in de praktijk testen kun je niet uitvlakken. Om het seizoen daarop te laten beslissen is zonde, want het leukste is om hevige strijd tijdens de race te zien.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:18 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk.
Voor de FOK! Formule 1-manager bedoel je?quote:
Ik denk het ook. Al zal er best wel een verschil qua snelheid zijn tussen de Mercedes en de RedBull.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Horner overdrijft lijkt me:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)den-verschil-winnen/
Red Bull zal echt niet in de huidige vorm vooraan verschijnen. Alleen 2 ronde voorsprong lijkt me onwaarschijnlijk. Zou wel leuk zijn als Vettel 1 keer gelapt zou worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Meike26 het volgende:
En dan doodleuk met 2 auto's vooran de grid starten zeker ?
Ik beticht RedBull er ook van steeds maar weer van die loze quasi 'we hebben het moeilijk' berichten de wereld in te helpen. Soort van underdog positie in willen nemen als titelkandidaat. Geloof er geen snars van. Ik weet het, iemand zei dit al eerder in dit of vorige deel, maar was wat te laat om daar nog op te reageren. Ik was het er hoe dan ook helemaal mee eens dat RB steeds weer pers berichtjes de wereld in stuurde om hun prestaties beter te doen laten lijken.
Als die het al volhoudt....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebbenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Caterham volgens mijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Als die het al volhoudt....
Is er tijdens de test eigenlijk een renault team geweest die een racesim heeft gedaan?
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebben
Button heeft gezegd dat hij ingehaald werd en de RBR door de bocht zag gaan, en onder de indruk was. Maar er is niet bijgezegd of hij werd ingehaald op volle snelheid of dat hij de RBR er langs liet of e.d.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham volgens mij
[..]
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |