abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137577195
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 maart 2014 @ 12:38:31 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137578037
Dit is juist leuke kunstmatige spanning :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 10 maart 2014 @ 12:45:37 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137578268
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval :P
Die laatste 2 zijn niet kunstmatig al zouden het bij de banden meer op tactiek aan moeten laten komen
pi_137578413
Die banden zijn van nature zo slecht wou je zeggen?
  maandag 10 maart 2014 @ 12:51:42 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137578475
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:49 schreef zoem het volgende:
Die banden zijn van nature zo slecht wou je zeggen?
Nee maar wel voor iedereen gelijk
  maandag 10 maart 2014 @ 12:55:03 #231
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137578579
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Dit dus.

quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Niet elk renault team heeft zijn onderdelen zo strak op elkaar zitten als Red Bull. Ik denk dat RB de grootste issues wel te boven is. Wellicht dat Lotus nog wat meer problemen heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval :P
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Dit is juist leuke kunstmatige spanning :Y
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij om niks, om zelf ook maar even in de media te komen :O
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137578783
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee maar wel voor iedereen gelijk
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:18:38 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137579375
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:

[..]

In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk. Een aantal fabrikanten hadden hun zaakjes wel op orde, zo ook een aantal teams. De een door eerder te beginnen aan de wagen van dit jaar (McLaren bv.), de ander door gewoon een minder gewaagd ontwerp te kiezen (Caterham bv.). Hoe dan ook heeft ongeveer de helft van het veld zijn zaakjes prima op orde en van de andere helft waarschijnlijk (bijna) iedereen ook wel na een race of twee. Het kan dus prima. De teams die langer problemen blijven hebben hebben of verkeerd gegokt, of gewoon minder kunde in huis. En dat is prima, maar dan haal je de eerste paar races misschien wat minder punten.

Laten we dit jaar alsjeblieft niet weer zo'n jank-jaar maken zoals vorig jaar met de banden, waardoor halverwege het seizoen het kampioenschap in feite het raam uit is gegooid ten faveure van een paar teams.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 10 maart 2014 @ 13:28:07 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137579739
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:

[..]

Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.

[..]

In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Daarom vind ik die regel dat je 2 compounds moet gebruiken niet goed, ze zouden gewoon alle 4 compounds altijd beschikbaar moeten stellen met de restrictie dat je maximaal 3 keer mag wisselen per race, dan komt het veel meer op tactiek aan
pi_137580636
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:18 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk.
Het gaat ook niet om het voortraject want daarin ben ik het compleet me je eens, maar om de daadwerkelijke baantest. Die is relatief kort vergeleken met de lading veranderingen dit seizoen. Multidisciplinaire systemen in de praktijk testen kun je niet uitvlakken. Om het seizoen daarop te laten beslissen is zonde, want het leukste is om hevige strijd tijdens de race te zien.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:37:47 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137583430
Dat was ook wat ik bedoelde hoor :P maar soit, 'agree to disagree' dan maar. Ik denk dat die hevige strijd er ook zeker komt hoor :) Misschien nog niet in Melbourne, maar snel genoeg. Dat sommige mensen nu al huilen dat Mercedes het kampioenschap al gewonnen heeft.. tsja, dat hoort helaas bij het gebrek aan mentale ontwikkeling van mensen tegenwoordig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137583862
Komt er nog een F1 forumtopic subleague?
.
pi_137584585
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:52 schreef Fer het volgende:
Komt er nog een F1 forumtopic subleague?
Voor de FOK! Formule 1-manager bedoel je?

Ik zou zeggen (mits niet al aangemaakt inmiddels): ga je gang! ^O^

Dit is het topic waar het over de F1-manager gaat: SPT / De FOK! F1-manager 2014 is van start!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 11 maart 2014 @ 12:57:04 #241
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_137614058
quote:
Ik denk het ook. Al zal er best wel een verschil qua snelheid zijn tussen de Mercedes en de RedBull.
Maar 2 ronden lijkt me ook wat veel. Maar Horner heeft de data van de RedBull en weet hoever ze zijn. Dat kunnen wij niet bepalen.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_137614732
En dan doodleuk met 2 auto's vooran de grid starten zeker ?

Ik beticht RedBull er ook van steeds maar weer van die loze quasi 'we hebben het moeilijk' berichten de wereld in te helpen. Soort van underdog positie in willen nemen als titelkandidaat. Geloof er geen snars van. Ik weet het, iemand zei dit al eerder in dit of vorige deel, maar was wat te laat om daar nog op te reageren. Ik was het er hoe dan ook helemaal mee eens dat RB steeds weer pers berichtjes de wereld in stuurde om hun prestaties beter te doen laten lijken.
pi_137614819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Meike26 het volgende:
En dan doodleuk met 2 auto's vooran de grid starten zeker ?

Ik beticht RedBull er ook van steeds maar weer van die loze quasi 'we hebben het moeilijk' berichten de wereld in te helpen. Soort van underdog positie in willen nemen als titelkandidaat. Geloof er geen snars van. Ik weet het, iemand zei dit al eerder in dit of vorige deel, maar was wat te laat om daar nog op te reageren. Ik was het er hoe dan ook helemaal mee eens dat RB steeds weer pers berichtjes de wereld in stuurde om hun prestaties beter te doen laten lijken.
Red Bull zal echt niet in de huidige vorm vooraan verschijnen. Alleen 2 ronde voorsprong lijkt me onwaarschijnlijk. Zou wel leuk zijn als Vettel 1 keer gelapt zou worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 maart 2014 @ 13:27:37 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137614977
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:32:34 #245
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137615118
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Als die het al volhoudt....

Is er tijdens de test eigenlijk een renault team geweest die een racesim heeft gedaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:39:13 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137615295
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebben
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 maart 2014 @ 13:40:11 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137615328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Als die het al volhoudt....

Is er tijdens de test eigenlijk een renault team geweest die een racesim heeft gedaan?
Caterham volgens mij
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebben
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:41:46 #248
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137615378
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Caterham volgens mij

[..]

Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheen
Button heeft gezegd dat hij ingehaald werd en de RBR door de bocht zag gaan, en onder de indruk was. Maar er is niet bijgezegd of hij werd ingehaald op volle snelheid of dat hij de RBR er langs liet of e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48:34 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137615570
ik denk sowieso dat Button die Red Bull er langs liet om het bochtengedrag van dat ding te kunnen observeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:51:54 #250
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137615668
Nog een paar dagen, ik heb er zin in!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')