Ehmz, vorig jaar toch wel hoorquote:
Of juist niet. Pannenkoekquote:Zelfgebouwde simulator
Aangezien de snelle Nederlander slechts mondjesmaat in de auto plaatsneemt, hoe ziet zijn gemiddelde dag eruit? “Ik train tweemaal per dag met daarnaast meetings met verschillende partijen. Zodra het seizoen begint, ben ik alleen maar van huis. Ik ben nu een weekje thuis, volgende week ga ik naar Melbourne, dan weer een weekje thuis en dan ben ik vijf a zes weken weg. Het is dus druk zat! Verder moet ik af en toe naar het team om te kijken welke problemen er zijn, om een stoeltje te passen... Er komt veel bij kijken.” Kilometers maken in de simulator van het team hoeft Van der Garde nog niet, om een eenvoudige reden: “Ze hebben nog geen simulator maar ze zijn bezig er eentje aan te schaffen. Thuis heb ik mijn eigen simulator gemaakt. Recent hebben we de software van de nieuwe auto ingeladen en in Melbourne krijg ik het nieuwe stuur van de C33. Daarmee is mijn sim compleet, echt een dik ding!
Het grappige was dat ik, voordat het team naar Bahrein ging, een 1:36.1 reed met de nieuwe Sauber met V6-motor. De snelste tijd van Sutil in de testweken was een 1:36.4, dus hij is echt goed gebouwd!”
Dan toch wel een pro versie neem ik aan niet?quote:
Geen idee, ik weet niet of het mogelijk is in rFactor de huidige complexe motoren te simuleren.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan toch wel een pro versie neem ik aan niet?
Wel als je op 401 kijktquote:
De screenshots op die site komen uit de Reiza sims, Formula Truck en Game Stock car.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:02 schreef Ferry_76 het volgende:
Van der Garde en zijn sim: http://www.h-engineering.(...)giedo-van-der-garde/
Hier geen Ziggo, laat staan Sport1.quote:
Volgens mij ook gratis in maart bij UPC, CanalDigitaal en meer digitale tv aanbieders.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Hier geen Ziggo, laat staan Sport1.
Wel jammer dat ik het moet missen, wat is de precieze naam van de uitzending?
Verdorie, heb hier UPC, maar dan alsnog gemist vandaag natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij ook gratis in maart bij UPC, CanalDigitaal en meer digitale tv aanbieders.
Ja.quote:
Je bedoelt de naam van het programma?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Verdorie, heb hier UPC, maar dan alsnog gemist vandaag natuurlijk.
Er was nog een vraag, die blijft staan. Jij mss sas, of anderen?
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef Karstman het volgende:
Van Twitter:
Magneti Marelli chief says that EVERY car might retire in Melbourne. Not what an F1 boss wants to hear from the supplier of his electronics.
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Ferrari ook wel hoor, ben benieuwd hoe vaak die Renaults gelapt gaan wordenquote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Red Bull zal na de Mercedes teams en Ferrari staan. Wie weet worden ze wel niet gelapt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari ook wel hoor, ben benieuwd hoe vaak die Renaults gelapt gaan worden
Iig rijden ze dan nogquote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Red Bull zal na de Mercedes teams en Ferrari staan. Wie weet worden ze wel niet gelapt.
Maar je weet niet of dat ook op race snelheid was...quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Het volledige bericht.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef Karstman het volgende:
Van Twitter:
Magneti Marelli chief says that EVERY car might retire in Melbourne. Not what an F1 boss wants to hear from the supplier of his electronics.
quote:Mar.10 (GMM) It is possible every single car will fail to finish Sunday's season-opening Australian Grand Prix.
That is the claim of Roberto Dalla, the head of F1 electronics supplier Magneti Marelli.
He told Italy's La Gazzetta dello Sport that the electronics of the cars have become so much more complicated in 2014, without a corresponding increase in the amount of pre-season testing.
"Last year," said Dalla, "there was a single unit made by McLaren that was the brain of every aspect.
"But now it only has control of a portion, and the underlying challenge is to be able to operate like an orchestra the engine, the turbo, the recovery systems.
"To find the right solutions will take another two to three months," he claimed.
"Doing it during three winter sessions with only 12 days in total was a real mission impossible.
"In Melbourne, it could happen that all the cars do not see the finish line, because every team experienced serious problems in testing," Dalla added.
Die laatste 2 zijn niet kunstmatig al zouden het bij de banden meer op tactiek aan moeten laten komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Nee maar wel voor iedereen gelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 12:49 schreef zoem het volgende:
Die banden zijn van nature zo slecht wou je zeggen?
Dit dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Niet elk renault team heeft zijn onderdelen zo strak op elkaar zitten als Red Bull. Ik denk dat RB de grootste issues wel te boven is. Wellicht dat Lotus nog wat meer problemen heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij om niks, om zelf ook maar even in de media te komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Dit is juist leuke kunstmatige spanning
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.quote:
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk. Een aantal fabrikanten hadden hun zaakjes wel op orde, zo ook een aantal teams. De een door eerder te beginnen aan de wagen van dit jaar (McLaren bv.), de ander door gewoon een minder gewaagd ontwerp te kiezen (Caterham bv.). Hoe dan ook heeft ongeveer de helft van het veld zijn zaakjes prima op orde en van de andere helft waarschijnlijk (bijna) iedereen ook wel na een race of twee. Het kan dus prima. De teams die langer problemen blijven hebben hebben of verkeerd gegokt, of gewoon minder kunde in huis. En dat is prima, maar dan haal je de eerste paar races misschien wat minder punten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Daarom vind ik die regel dat je 2 compounds moet gebruiken niet goed, ze zouden gewoon alle 4 compounds altijd beschikbaar moeten stellen met de restrictie dat je maximaal 3 keer mag wisselen per race, dan komt het veel meer op tactiek aanquote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Het gaat ook niet om het voortraject want daarin ben ik het compleet me je eens, maar om de daadwerkelijke baantest. Die is relatief kort vergeleken met de lading veranderingen dit seizoen. Multidisciplinaire systemen in de praktijk testen kun je niet uitvlakken. Om het seizoen daarop te laten beslissen is zonde, want het leukste is om hevige strijd tijdens de race te zien.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:18 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk.
Voor de FOK! Formule 1-manager bedoel je?quote:
Ik denk het ook. Al zal er best wel een verschil qua snelheid zijn tussen de Mercedes en de RedBull.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Horner overdrijft lijkt me:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)den-verschil-winnen/
Red Bull zal echt niet in de huidige vorm vooraan verschijnen. Alleen 2 ronde voorsprong lijkt me onwaarschijnlijk. Zou wel leuk zijn als Vettel 1 keer gelapt zou worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Meike26 het volgende:
En dan doodleuk met 2 auto's vooran de grid starten zeker ?
Ik beticht RedBull er ook van steeds maar weer van die loze quasi 'we hebben het moeilijk' berichten de wereld in te helpen. Soort van underdog positie in willen nemen als titelkandidaat. Geloof er geen snars van. Ik weet het, iemand zei dit al eerder in dit of vorige deel, maar was wat te laat om daar nog op te reageren. Ik was het er hoe dan ook helemaal mee eens dat RB steeds weer pers berichtjes de wereld in stuurde om hun prestaties beter te doen laten lijken.
Als die het al volhoudt....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebbenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Caterham volgens mijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Als die het al volhoudt....
Is er tijdens de test eigenlijk een renault team geweest die een racesim heeft gedaan?
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebben
Button heeft gezegd dat hij ingehaald werd en de RBR door de bocht zag gaan, en onder de indruk was. Maar er is niet bijgezegd of hij werd ingehaald op volle snelheid of dat hij de RBR er langs liet of e.d.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham volgens mij
[..]
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |