quote:Chronologie: Onrust in Oekrane
In de Oekraense hoofdstad Kiev verzetten duizenden demonstranten zich sinds november tegen de regering van president Viktor Janoekovitsj. Een overzicht van de gebeurtenissen tot nu toe.
21 februari: Na een hele nacht onderhandelen meldt president Janoekovitsj dat hij vervroegde verkiezingen uitschrijft. Ook belooft hij een terugkeer naar de grondwet van tot 2004, waarin is een beperktere macht voor de president is vastgelegd. De oppositie gaat akkoord.
21 februari: De Amerikaanse vicepresident Joe Biden geeft even na middernacht (Nederlandse tijd) te kennen dat de VS bereid zijn tot sancties tegen Oekrane.
20 februari: Aan het einde van de middag maakt de oppositie melding van zeker 100 doden die zijn gevallen bij gevechten tussen betogers en ordetroepen sinds het breken van de wapenstilstand.
20 februari: Na een rustige nacht blijkt het bestand van korte duur. In de ochtend breken toch weer gevechten uit. Verslaggevers melden dat er opnieuw doden vallen.
19 februari: Een dag na de escalatie van het geweld, is het Onafhankelijkheidsplein in Kiev opnieuw toneel van confrontaties tussen ordetroepen en aanhangers van de oppositie. Westerse landen dreigen met sancties, en de Europese Unie kondigt een spoedzitting aan van de ministers van Buitenlandse Zaken.
In de avond sluiten oppositieleiders Vitali Klitsjko en Arseni Jatsenjoek een bestand met Janoekovitsj, waarbij de president hen een wapenstilstand belooft.
18 februari: Dodelijke confrontaties vinden plaats in het centrum van Kiev. Daarbij komen zeker 26 demonstranten en agenten te overlijden en raken honderden mensen gewond.
Het geweld laait op nadat het parlement een grondswetwijziging om de macht van de president in te perken voor zich uit heeft geschoven. Demonstranten verdenken president Viktor Janoekovitsj van een deal met Moskou. De oproerpolitie moet flink geweld gebruiken om de demonstranten van het onafhankelijkheidsplan te vegen.
16 februari: Demonstranten staken hun bezetting van het stadhuis van Kiev in ruil voor de vrijlating van 234 gevangen gezette demonstranten. Het wordt alom gezien als een stap richting vrede.
31 januari: Activist Dmytro Bulatov, vermist sinds 22 januari, duikt weer op met zware verwondingen, waaronder een deels afgesneden oor. Volgens de activist was hij ontvoerd door een pro-Russische groepering.
28 januari: De premier en regering treden af en het parlement neemt een harde antidemonstratiewet aan. Dit met het doel de onrust in het Oost-Europese land te beteugelen.
22 januari 2014: Twee demonstranten overlijden na beschoten te zijn bij de bestorming van een wegversperring.
17 december: Russische president Vladimir Poetin zegt voor 15 miljard te gaan investeren in Oekrane. Volgens president Janoekovitsj zou dit geen politieke gevolgen hebben.
1 december: 300.000 demonstranten gaat de straat op, de grootste groep demonstranten in het land sinds de de Oranjerevolutie in 2004. De activisten bezetten het stadhuis.
30 november: De oproerpolitie valt een een groep demonstranten aan, er worden 35 mensen vastgezet. Beelden van bebloede en gewonde demonstranten gaan de hele wereld over.
21 november 2013: De regering van president Janoekovitsj maakt bekend dat het een aantal overenkomsten met de Europese Unie verbreekt en de banden met Rusland aanhaalt. De eerste demonstranten gaan de straat op.
According to December 2013 polls (by three different pollsters) between 45% and 50% of Ukrainians supported Euromaidan, while between 42% and 50% opposed it.quote:Overgangspresident in Oekrane
Oekrane heeft een overgangspresident. Het is parlementsvoorzitter Toertsjinov. Het parlement heeft hem in een stemming tijdelijk de bevoegdheden van president gegeven.
Toertsjinov wil dat er zo snel mogelijk een regering van nationale eenheid komt. Hij zegt dat het erg belangrijk is dat de parlementarirs het voor dinsdag eens worden over een nieuw kabinet.
Afzetten
Gisteren werd president Janoekovitsj afgezet door het parlement. Hij weigert zich daarbij neer te leggen en spreekt van een staatsgreep.
Ook minister Kozhara van Buitenlandse Zaken is door het parlement naar huis gestuurd. De bondgenoot van president Janoekovitsj was nauw betrokken bij de beslissing van Janoekovitsj om het samenwerkingsverband met de Europese Unie niet te tekenen.
Tegen oud-minister Klimenko en de voormalige topman van justitie loopt een arrestatiebevel. De nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, zegt dat zij worden verdacht van "grove misdaden tegen het Oekraense volk".
Ik denk niet dat de belangen van de VS in Oekrane z groot zijn dat ze er een openlijke oorlog tegen de Russen voor zouden beginnen..quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:
Als Rusland militair gaat ingrijpen, en stel dat de VS zich er dan ook mee gaat bemoeien...
Dan zit je toch al serieus dicht bij een Wo3 ofniet?
Ik denk het ook niet, maar aan de andere kant is het alles behalve onmogelijk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de belangen van de VS in Oekrane z groot zijn dat ze er een openlijke oorlog tegen de Russen voor zouden beginnen..
Andersom (de Russische belangen) overigens ook niet. Er is voor beide machtsblokken te weinig te winnen en veel te veel te verliezen om een inval/oorlog te riskeren.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de belangen van de VS in Oekrane z groot zijn dat ze er een openlijke oorlog tegen de Russen voor zouden beginnen..
Ach in Georgie vielen ze ook binnen om etnische Russen te beschermen, dus wat dat betreft past het prima in het straatje van het Kremlin om op dergelijke manier ook in de Krim te gaan huishouden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Andersom (de Russische belangen) overigens ook niet. Er is voor beide machtsblokken te weinig te winnen en veel te veel te verliezen om een inval/oorlog te riskeren.
quote:
Je bent wel vergeetachtig h, ik heb al miljard keer gezegd dat Janoekovitsj corrupt is maar de oppositie ook.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:02 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ben benieuwd waar wittemuur blijft om Janoekovitsj goed te praten
Nee, er was ook geen VN troepenmacht in Irak of Georgi.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
Het heikele punt is; Als Rusland nu binnenvalt schendt Rusland de Soevereiniteit van Oekrane en zal er veel internationaal protest zijn. Eventueel een VN troepenmacht etc.
En daarom dus ook Gewapende mannen bezetten parlement Krim:quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:49 schreef betyar het volgende:
Rusland zal alles op alles zetten om die vloot daar te beschermen, veel makkelijker speculeren kan niet.
Volgens mij is het Rusland veel meer te doen om hun marinebasis in de Zwarte Zee.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
Ach in Georgie vielen ze ook binnen om etnische Russen te beschermen, dus wat dat betreft past het prima in het straatje van het Kremlin om op dergelijke manier ook in de Krim te gaan huishouden.
Oh zeker, maar het argument van beschermen van etnische Russen hebben ze al wel vaker op tafel gegooid, dus vandaar.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij is het Rusland veel meer te doen om hun marinebasis in de Zwarte Zee.
Iets met olie en vuur...... Helaas.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En daarom dus ook Gewapende mannen bezetten parlement Krim:
[ afbeelding ]
twitter:RT_com twitterde op donderdag 27-02-2014 om 15:39:18False Alarm: Media warmongering hype links Russia regular drill to #Ukraine, Crimea tension http://t.co/2Ngi5Ez2tL @LucyKafanov reageer retweet
quote:Miljarden weggesluisd tijdens Janoekovitsj'
De nieuwe Oekraense premier Arseni Jatsenjoek heeft de verdreven president Viktor Janoekovitsj ervan beschuldigd dat onder diens bewind tientallen miljarden zijn verdwenen uit de schatkist.
„Ik wil aan u melden dat de schatkist beroofd en leeg is”, zei Jatsenjoek in het parlement. „37 miljard dollar (27 miljard euro) van ontvangen kredieten is verdwenen met onbekende bestemming”, aldus de donderdag benoemde premier.
Jatsenjoek zei ook dat de afgelopen 3 jaar in totaal 70 miljard dollar (ruim 51 miljard euro) uit het Oekraense financile systeem is overgemaakt naar rekeningen in belastingparadijzen.
De financile situatie van Oekrane is volgens hem zo slecht dat „buitengewoon onpopulaire maatregelen nodig zijn”.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:58 schreef J.B. het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22338286/
[..]
Noem je dat zelf een mening?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:55 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Erg h als ik een andere mening heb?
quote:
/offtopic-modus aan:quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:28 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Propaganda![]()
Dat onderzoek is gewoon uitgevoerd door een goed bureau, al die onderzoeken uitgevoerd in oostblok landen hebben de zelfde uitkomst: het leven voor 1989 was beter.
Nog meer bronnen:
Hungary, June 2008 (Gfk Piackutato): 62% said thing were better under Jnos Kdr in the period before 1990 than they are now. 14% said that the period since 1990 had been the happiest time of their lives, while 60% said it had been the most miserable time of their lives.
https://robertlindsay.wor(...)-and-eastern-europe/
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1282816/posts
https://wiki.leeds.ac.uk/(...)ary_and_East_Germany
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme
En een tijger naast je die voortdurend staat te grommen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:51 schreef J.B. het volgende:
Die Jatsenjoek heeft wel de slechtste baan ter wereld, premier van een instabiel en vrijwel failliet land. Instortende wisselkoers waardoor alles uit het buitenland (inclusief gas) duurder wordt en vervolgens kan je ook nog eens flink gaan bezuinigen waardoor ook sociale voorzieningen verslechteren. Ga er maar eens aan staan, hij liever dan ik...
Dank voor deze postingquote:Op donderdag 27 februari 2014 18:31 schreef Skillsy het volgende:
[..]
/offtopic-modus aan:
Dat mensen het destijds 'beter' vonden heeft niks te maken met communisme an sich maar met de tijdsgeest. Kijk ik ben nog niet zo oud maar ik vind Paars kabinet ook beter dan het kabinet (t)Rutte, maar dat betekent niet dat ik Paars of pro PVDA ben! Sterker nog ik moet niks van de PVDA hebben.
De tijd waar je het nu over hebt was goed voor de Hongaren vergeleken met nu. Er was volop werkgelegenheid er was 'rust'. Hongarije wordt langzaam aan het zwarte schaap van Europa. Het zit in de schulden, platteland loopt langzaam leeg. Orban Victor trekt steeds meer macht naar zich toe, beperking persvrijheid. Mensen zijn ontevreden dus ja dan zou ik ook zeggen dat het destijds beter was en dat veel mensen naar deze tijd terug verlangen. Maar .......het heeft nogmaals : niks met communisme zelf te maken maar met de huidige tijdsgeest.
Ik zeg het je nogmaals: Hongaren waren eerst 1,5 eeuw bezet door de Turken. Die werden verslagen en meteen kwam een nieuwe bezetter op de proppen: de Habsburgers. Deze waren ook geen pretje. Toen brak WO1 uit en verloor Hongarije 72% van zijn land en 2/3 van zijn bevolking. Alles kwijt (grondstoffen, zijn directe toegang tot de zee, mineralen ect ect)
Moest helemaal opnieuw beginnen en toen kwam WO2 aan de deur kloppen "klop klop". Alliantie met Nazi Duitsland (door het gelik van Hitler aan de Hongaarse ballen) en Hongaren dachten dat het verstandig was om de kant van hem te kiezen, maar dat bleek niet zo rooskleurig als verwacht. Net zoals de Oekrane stond te juichen toen de nazi's binnen kwamen. "he he " dachten ze : verlossing. Maar dat was totaal niet wat ze verwachten.
En na het vertrek van nazi Duitsland kwam de volgende bezetter alweer: de Russen. Ook geen pretje ( goed voorbeeld is 1956) maar ook in de jaren 80 kwamen vluchtelingen vanuit Hongarije naar het westen.
Kortom: Hongarije heeft eigenlijk voor de Habsburgers ( want de bezetting van de Turken valt eigenlijk mee achteraf) nooit kunnen ontplooien, en dat gebeurt nu. De uprising van fascisme, Turanisme en de vreselijke onvrede in het land.
Je cijfers zeggen mij en mijn familie niks. En aan je avatar te zien ben je ook niet neutraal in deze.
/offtopic - modus uit.
Daar is hij zich van bewust:quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:51 schreef J.B. het volgende:
Die Jatsenjoek heeft wel de slechtste baan ter wereld, premier van een instabiel en vrijwel failliet land. Instortende wisselkoers waardoor alles uit het buitenland (inclusief gas) duurder wordt en vervolgens kan je ook nog eens flink gaan bezuinigen waardoor ook sociale voorzieningen verslechteren. Ga er maar eens aan staan, hij liever dan ik...
quote:Interim-premier: welkom in de hel
donderdag 27 feb 2014, 08:15 (Update: 27-02-14, 13:34)
Arseni Jatsenjoek maakt zich weinig illusies over zijn toekomst als beoogd interim-premier van Oekrane. "Dit is een regering van zelfmoordenaars", zegt hij tegen de BBC. "Welkom in de hel."
Jatsenjoek stelt dat hij een hard beleid zal moeten voeren om het land er weer bovenop te krijgen. "We zullen impopulaire maatregelen moeten nemen, want de vorige regering en president waren zo corrupt, dat ons land er financieel slecht aan toe is. We staan aan de rand van de afgrond."
De economie van Oekrane heeft zwaar geleden onder de aanhoudende onrust in het land, doordat buitenlandse investeerders worden afgeschrikt. Het land heeft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) om hulp gevraagd, maar dat zal waarschijnlijk zware eisen stellen aan steun. Mogelijk moet de Oekraense grivna devalueren, waardoor het leven duurder wordt in het land.
Steun
De nieuwe machthebbers in Oekrane schoven gisteren Jatsenjoek naar voren om het land te leiden tot de verkiezingen op 25 mei. Het parlement zal waarschijnlijk vandaag instemmen met zijn benoeming.
Gisteravond presenteerde Jatsenjoek zijn nieuwe kabinet op het Onafhankelijkheidsplein. Een van de leiders van de Maidan-protesten, Andrej Paroebi, wordt voorzitter van de Nationale Veiligheidsraad, een diplomaat die zijn collega's opriep tot protest, Andrej Desjtsjitsa, minister van Buitenlandse Zaken. Minister van Binnenlandse Zaken Avakov, die dit weekend aantrad, mag blijven.
Kritiek
De huidige interim-president, Toertsjinov, noemde het belangrijk dat Jatsenjoek zo snel mogelijk aan het werk kan. "De roversbende die Kiev overspoelde met bloed is weg, maar nu heeft niemand de leiding. De Oekraense regering moet nu weer opgebouwd worden."
Toch werd de interim-regering niet onverdeeld positief ontvangen op het Onafhankelijkheidsplein. Zo werd er tijdens de presentatie "Jarosj, Jarosj" gescandeerd, omdat een deel van de betogers ook graag een post willen zien voor deze ultra-nationalistische leider.
Zolang je zelf maar genoeg hebt is er niets aan de hand toch?quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:51 schreef J.B. het volgende:
quote:do 27 feb 2014, 21:01
Geld Janoekovitsj niet veilig in Zwitserland
BERN - De Zwitserse regering laat banken alle eventuele tegoeden bevriezen van de verdreven Oekraense president Viktor Janoekovitsj. Dat zei een woordvoerder van het Zwitserse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag.
Viktor Janoekovitsj Foto: AFP
Het is onduidelijk of de familie Janoekovitsj geld heeft ondergebracht in het Alpenland. Toch hebben banken de instructie gekregen extra oplettend te zijn bij het verwerken van geld uit Oekrane. De regering in Bern zegt de maatregel op eigen initiatief te nemen. Er zou geen verzoek liggen van de Oekraense autoriteiten.
twitter:StratRisks twitterde op donderdag 27-02-2014 om 20:58:56StratRisks: Kyiv is ready to enter in the Crimea and use troops to quell separatism http://t.co/8zVssdzm1O reageer retweet
"pakt popcorn"quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:38 schreef RVer het volgende:
twitter:StratRisks twitterde op donderdag 27-02-2014 om 20:58:56StratRisks: Kyiv is ready to enter in the Crimea and use troops to quell separatism http://t.co/8zVssdzm1O reageer retweet
Owja, wat waren al die andere keren dan?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar aan de andere kant is het alles behalve onmogelijk.
Als de VS niets doet, is het wel de zoveelste keer dat Rusland ermee wegkomt.
Georgi bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, wat waren al die andere keren dan?
And so it begins.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:38 schreef RVer het volgende:
Nou ja, zowat alles na WOII, toen ze half Europa innamen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, wat waren al die andere keren dan?
De VS is eigenlijk helemaal geen partij in dezen. De EU daarentegen wel.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar aan de andere kant is het alles behalve onmogelijk.
Als de VS niets doet, is het wel de zoveelste keer dat Rusland ermee wegkomt.
Want?quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De VS is eigenlijk helemaal geen partij in dezen. De EU daarentegen wel.
Hij had het over Rusland, niet over de Sovjet-Unie.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:46 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou ja, zowat alles na WOII, toen ze half Europa innamen.
Je moet voor de gein eens in Budapest het museum bezoeken over de geheime dienst van de Russen in die tijd en hun methodes. Mensen zijn dat niet vergeten hoor.
Omdat het mij primair een conflict lijkt tussen Pro-EU en Pro-Rusland aanhangers.quote:
Waar de NAVO is is de VS, en waar de VS is is de NAVO.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat het mij primair een conflict lijkt tussen Pro-EU en Pro-Rusland aanhangers.
Winstgevend voor het Westen, dat blokkeren van bezittingen en tegoeden. Europese banken doen er hun voordeel mee, zij hebben zekerheid dat die miljarden de eerste jaren niet worden opgenomen; zo zijn de sancties tegen Milosovic nog steeds van kracht...De laatste lijst van de EU is 111 pagina's lang. Een lange opsomming vanquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
De boef gaat zijn miljarden kwijt raken
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_niet_veilig__.html
[..]
Dat museum (Terror House) is sowieso een absolute aanrader voor iedereen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:46 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou ja, zowat alles na WOII, toen ze half Europa innamen.
Je moet voor de gein eens in Budapest het museum bezoeken over de geheime dienst van de Russen in die tijd en hun methodes. Mensen zijn dat niet vergeten hoor.
Dat wil niet zeggen dat de EU erbij betrokken is. Of de VS niet. De Amerikanen beschouwen zichzelf wel degelijk betrokken partij, Afgeluisterd telefoongesprek tussen Victoria Nuland en hun ambassadeur in Ukraine niet gehoord? Vooral dit stukje:quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat het mij primair een conflict lijkt tussen Pro-EU en Pro-Rusland aanhangers.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26079957quote:Nuland: OK. He's now gotten both Serry and [UN Secretary General] Ban Ki-moon to agree that Serry could come in Monday or Tuesday. So that would be great, I think, to help glue this thing and to have the UN help glue it and, you know, Fuck the EU.
Pyatt: No, exactly. And I think we've got to do something to make it stick together because you can be pretty sure that if it does start to gain altitude, that the Russians will be working behind the scenes to try to torpedo it. And again the fact that this is out there right now, I'm still trying to figure out in my mind why Yanukovych (garbled) that. In the meantime there's a Party of Regions faction meeting going on right now and I'm sure there's a lively argument going on in that group at this point. But anyway we could land jelly side up on this one if we move fast. So let me work on Klitschko and if you can just keep... we want to try to get somebody with an international personality to come out here and help to midwife this thing. The other issue is some kind of outreach to Yanukovych but we probably regroup on that tomorrow as we see how things start to fall into place.
Nuland: So on that piece Geoff, when I wrote the note [US vice-president's national security adviser Jake] Sullivan's come back to me VFR [direct to me], saying you need [US Vice-President Joe] Biden and I said probably tomorrow for an atta-boy and to get the deets [details] to stick. So Biden's willing.
[..]
http://www.todayszaman.co(...)part-of-ukraine.htmlquote:Foreign Minister Ahmet Davutoğlu has stated that Turkey attaches great importance to the territorial integrity and stability of Ukraine as the eastern European country faces the risk of separation due to ongoing political turmoil, adding that the Autonomous Republic of Crimea is part of Ukraine.
De dromen zijn er in elk gevalquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:35 schreef Aloulou het volgende:
In hoeverre speelt dit in Turkije? Gezien men zich verwant voelt aan de Tataren? Probleem is dat ook de Turken weinig kunnen doen, de Krim wordt toch als de Russische achtertuin beschouwd.
quote:SIMFEROPOL, Ukraine — Masked gunmen on Thursday seized government buildings in the capital of the Crimea region of Ukraine, barricaded themselves inside and raised the Russian flag, raising the specter of a separatist rebellion that could tear the country apart.
Further inflaming an increasingly volatile situation, Viktor F. Yanukovych released a statement Thursday saying that he remained the lawful president of Ukraine and appealed to Russia to protect “my personal safety.” While his precise whereabouts remained a mystery, Russian news agencies reported subsequently that Mr. Yanukovych would hold a news conference on Friday in Rostov-on-Don, a city in southern Russia, six days after he was driven from power by mass protests and fled from Kiev, the Ukrainian capital.
In a calming note, Secretary of State John Kerry said on Thursday that he been assured by Russia’s foreign minister, Sergey V. Lavrov, that Russia would respect the “territorial integrity” of Ukraine. Mr. Kerry said that he had spoken with Mr. Lavrov, who assured him that a surprise military exercise in western Russia had been previously scheduled and was not related to the political upheaval in Ukraine.
“Everyone now needs to step back and avoid any kind of provocations over Ukraine,” said Mr. Kerry, who said that he had proposed that the United States and Russia try to cooperate on easing tensions there.
In the Crimean regional capital, Simferopol, local police officers sealed off access to the government buildings, including the regional Parliament, which were seized in mysterious overnight raids by people who appeared to be militant ethnic Russians. A spokeswoman for the speaker, Vladimir Konstantinov, said that Parliament had voted to hold a referendum on greater autonomy on May 25, the scheduled date of a presidential election.
Crimea has been a source of tension between Ukraine and Russia for decades: the territory was transferred to Ukraine by the Russian Federation when they were both components of the Soviet Union in 1954, and Ukraine retained it when the Soviet Union collapsed in 1991, though Russia still maintains important military bases there, including the home port of the Black Sea Fleet.
Oleksandr V. Turchynov, the speaker of Parliament and acting president of Ukraine, urged Russian military forces early on Thursday not to stray out of the designated Russian military zones.
“I am addressing the Russian Black Sea Fleet command with a demand: all military servicemen should stay within the boundaries of of the territories stipulated by agreement,” Mr. Turchynov said as he presided over the Parliament. “Any movement of military servicemen with weapons outside this territory will be viewed as military aggression.”
Juistquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:15 schreef Richestorags het volgende:
Mensen worden door problemen altijd nostalgischer. Dat wil niet zeggen dat het vroeger ook daadwerkelijk beter was. Vaak zijn die problemen zelfs veroorzaakt door "vroeger".
quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:35 schreef Aloulou het volgende:
In hoeverre speelt dit in Turkije? Gezien men zich verwant voelt aan de Tataren? Probleem is dat ook de Turken weinig kunnen doen, de Krim wordt toch als de Russische achtertuin beschouwd.
http://www.forbes.com/sit(...)ukraine-up-for-ruin/quote:Washington's Man Yatsenyuk Setting Ukraine Up For Ruin
“Recall the phone exchange between the Ukraine ambassador and Victoria Nuland (Assistant Secretary of State for European Affairs) that got leaked out, where she basically said ‘we want Yats in there.’ They like him because he’s pro Western,” says Vladimir Signorelli, president of boutique investment research firm Bretton Woods Research LLC in New Jersey. “Yatsenyuk is the the kind of technocrat you want if you want austerity, with the veneer of professionalism,” Signorelli said. “He’s the type of guy who can hobnob with the European elite. A Mario Monti type: unelected and willing to do the IMFs bidding,” he said.
Mario Monti was a centrist Italian technocrat who passed an austerity package that called for increased taxes, pension reform and measures to fight tax evasion.
[..]
Ukraine’s new 450-seat parliament approved the appointment of the former Central Banker Yatsenyuk on Thursday by a vote of 371 to 1. Oddly enough, earlier this month, the pro-Western Yats trailed behind popular opposition leaders such as former heavyweight boxer Viltali Klitschko and the leader of the nationalist, Svoboda Party, Oleh Tyahnybok. But Yats had friends in high places and while he does not have strong support of the electorate, and would have no chance of winning an election, he is pro-IMF austerity and apparently the bulk of parliament is as well.
“Yatsenyuk was saying that what the Greeks did to themselves we are going to do ourselves,” said Signorelli. “He wants to follow the Greek economic model. Who the hell wants to follow that?”
Also today, Yatsenyuk promised to implement “very unpopular measures” to stabilize the country’s finances. The government said it needs $35 billion to support the country over the next two years. His language in a news report broadcast by Bloomberg today indicates he is heading toward a potentially destabilizing austerity campaign:
“The treasury is empty. We will do everything not to default. If we get the financial support from the IMF, the U.S., we will do it. I’m going to be the most unpopular prime minister in the history of my country,” he said. “But this is the only solution. I would never promise any kind of huge achievements. First and the most important issue is to stabilize the situation.”
[..]
It is unclear the kind of measures Yatsenyuk will tolerate, but it appears austerity is the path forward. That includes a regimen of tax increases, interest rate hikes and further currency devaluation.
Yanukovych resisted the International Monetary Fund’s demand to raise taxes and devalue the currency. Yatsenyuk doesn’t mind. For economists who think austerity is a disaster, Ukraine is on a path to ruin.
“We saw this in the 90s and what the IMF did to Russia with Yeltsin. They’ll do that to Ukraine,” said Signorelli. Remember Slobodan Miloević in Yugoslavia? After the IMF finished with Yugoslavia it was only a matter of time before the separatist movements gained traction,” he said. “I think things in Ukraine can get really really bad.”
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 00:12 schreef meth1745 het volgende:
Opvallend opiniestuk op Forbes.com:
[..]
http://www.forbes.com/sit(...)ukraine-up-for-ruin/
Met als gevolg dat de problemen zijn uitgesteld en nu een stuk ernstiger zijn?! Ik snap dit stuk van het artikel eerlijk gezegd niet... economisch wanbeleid wordt op deze manier positief gebracht terwijl het dat absoluut niet is.quote:Yanukovych resisted the International Monetary Fund’s demand to raise taxes and devalue the currency. Yatsenyuk doesn’t mind. For economists who think austerity is a disaster, Ukraine is on a path to ruin.
Beter noemt hij zich rode muur...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
witte muur is terug geroepen naar Moskou ??
2quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:45 schreef IPA35 het volgende:
Turken zijn dan ook nogal wereldvreemde mensen vaak. Niemand is genteresseerd in de wilde dromen van Turanistische gekkies.
quote:Sevastopol Airport Under Military Occupation
UNIAN is reporting that approximately 6 military trucks full of armed soldiers are currently surrounding the Sevastapol International Airport. The source notes that “unknown armed people in uniform” also surrounded a guest residence normally reserved for senior officials. NBNews claims the soldiers to be Russian Black Sea Fleet personnel. Those on the scene were not able to identify the purpose of the soldiers, as they will not answer questions to the press.
http://ukrainianpolicy.co(...)military-occupation/
twitter:DefenceToday twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 00:40:22Russian armed forces alert prompts Ukrainian mobilization reageer retweet
Ik heb niks tegen de Tataren maar zij kunnen beter hun bek houden in deze. Straks wordt de Krim onafhankelijk en worden zij gezien als 5e colonne van Kiev.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Uzbekistan Trk![]()
![]()
Speciaal voor IPA35
Nu niet happening ...quote:
quote:The airport in Crimea's capital Simferopol was operating normally Friday, an AFP journalist at the scene said, despite an earlier report that it had been seized overnight by armed assailants. Passengers had normal access to the airport, on Ukraine's Black Sea coast, and were checking in for flights, the journalist reported.
http://www.firstpost.com/(...)m_source=ref_article
of ijzeren gordijn of gewoon strafkampquote:
IMF is niet alleen Europa. Bovendien zouden ze anders van Russische hulp afhankelijk zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 06:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Laat de Russen de fout die Chroesjov maakte in '54 gewoon rechttrekken. De Krim hoort gewoon bij Rusland, de meederheid van de bevolking wil dat daar, dus niet te moeilijk over doen. Als deze overdracht gebeurd is kan Oekraine proberen de relaties met Rusland te normaliseren. Doen ze dat niet, dan zal Oekraine langdurig volledig afhankelijk zijn van Europese noodhulp. Ik denk ookniet dat wij hier op zitten te wachten.
Maar dit is een beetje het punt. Rusland is continu bezig zich in te mengen met 'Russen' buiten Rusland. Ik kan me voorstellen dat deze inmenging er juist voor zorgt dat er berhaupt een 'wil' is om bij Rusland te horen. Het zou een beetje hetzelfde zijn als NL jarenlang zich zou bemoeien met Vlaanderen, paspoorten uitdeelt, Pro-NL mensen op de juiste posities krijgt en de pro-NL groepen financiert. Om vervolgens te zeggen zie je nou wel ze willen echt bij NL/Rusland horen. Een goed voorbeeld zijn die gewapende mysterieuze mannen waarvan niemand weet wie ze zijn maar we voelen allemaal aan onze klompen dat dit Russische agenten zijn. De inwoners zelf de echte burgers die protesteren wel maar zij zitten denk ik niet achter deze gewapende bezetting. Platweg zou je kunnen zeggen dat als deze gewapende mannen er niet waren geweest dat er ook niet zo'n afscheidingssentiment afwezig zou zijn. Dit alles neemt niet weg dat de mensen daar ontevreden zijn met de gebeurtenis in Kiev.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 06:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Laat de Russen de fout die Chroesjov maakte in '54 gewoon rechttrekken. De Krim hoort gewoon bij Rusland, de meederheid van de bevolking wil dat daar, dus niet te moeilijk over doen. Als deze overdracht gebeurd is kan Oekraine proberen de relaties met Rusland te normaliseren. Doen ze dat niet, dan zal Oekraine langdurig volledig afhankelijk zijn van Europese noodhulp. Ik denk ookniet dat wij hier op zitten te wachten.
Muurvoordekopquote:Op vrijdag 28 februari 2014 06:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of ijzeren gordijn of gewoon strafkamp
twitter:jamesmatesitv twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 08:34:50A soldier at Crimea's Semferipol airport has confirmed to local Channel 1 TV that they are Russian. #Ukraine reageer retweet
Bij het vliegveld bedoeld ie denk ik.quote:
En dat kan zomaar ongestraft.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)im-in-Oekraine.dhtml
Soldaat in filmpje geeft uitleg ...
Leek erop tenminste, erg gespannen sfeer.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:45 schreef theNull het volgende:
Euh... Matten in het oekrainse parlement zojuist
Dat is daar vrij normaal volgens mijquote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:48 schreef theNull het volgende:
[..]
Leek erop tenminste, erg gespannen sfeer.
ze komen er toch mee weg dus waarom nietquote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Kirov het volgende:
Het lijkt er een beetje op dat de Russen het zelfde trucje gaan uithalen als bij Abchazi en Zuid-Osseti
Dat verwacht ik ook, ze trekken gewoon door naar Kiev of hun neus bloedtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Kirov het volgende:
Het lijkt er een beetje op dat de Russen het zelfde trucje gaan uithalen als bij Abchazi en Zuid-Osseti
Wat dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Kirov het volgende:
Omdat de Russen simpelweg heel anders met een dergelijk conflict omgaan. Ze sturen gewoon wat paramilitaire eenheden en verklaren aan de pers dat het geen Russen zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:57 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
ze komen er toch mee weg dus waarom niet
Stiekem oorlog voeren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:06 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Simferopol Airport, vanochtend.
Jaloers dat u niet terplekke bent?quote:
Beter zo'n 'schone' invasie als de Russen in Zuid-Osseti gedaan hebben, dan een land compleet plat leggen zoals het Westen in Irak en Libi heeft gedaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Kirov het volgende:
De Russen zijn gewoon een stel mietjes.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:11 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Beter zo'n 'schone' invasie als de Russen in Zuid-Osseti gedaan hebben, dan een land compleet plat leggen zoals het Westen in Irak en Libi heeft gedaan.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:13 schreef waht het volgende:
[..]
De Russen zijn gewoon een stel mietjes.
De Russen zijn gewoon een stel varkens, zie Tsjetsjeni.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:13 schreef waht het volgende:
[..]
De Russen zijn gewoon een stel mietjes.
Met een heel klein pikkie, gezien de manier waarop ze reageren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:22 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Russen zijn juist keiharde bazen
Ja alle keiharde bazen die ik ken doen aan veelvuldig backstabbenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:22 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Russen zijn juist keiharde bazen
quote:Oekrane wil bijeenkomst VN-Veiligheidsraad
KIEV (ANP) - Het Oekraense parlement wil dat de VN-Veiligheidsraad bijeenkomt om de crisis in het Oost-Europese land te bespreken. Volgens Oekrane hebben Russische troepen de controle over twee luchthavens op het schiereiland de Krim overgenomen. Het Oost-Europese land spreekt van een ,,gewapende invasie'' en ,,bezetting''.
In de VN-Veiligheidsraad zijn onder meer Rusland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittanni permanente leden. Oekrane wil dat de Veiligheidsraad een afspraak uit 1993 bespreekt waarin staat dat de grote machten de territoriale integriteit van het land garanderen.
Verassingsaanval en de halve zwarte vloot in de haven laten zinken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:38 schreef DustPuppy het volgende:
The board is set, the pieces are moving.
Ik denk dat Kiev zich moet beseffen dat het beste wat ze kunnen doen, niks is.
In ieder geval niets militairs.
PearlKrimharbor?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:40 schreef malleable het volgende:
[..]
Verassingsaanval en de halve zwarte vloot in de haven laten zinken.
Waarom wel? Om mensen te dwingen om gehoorzaam te zijn aan een regering? Net als de vorige, die op demonstranten ging schieten?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:47 schreef Roarzcorp. het volgende:
Waarom had Kiev eigenlijk het leger niet bij voorbaat al naar de Krim gestuurd eigenlijk?
Dat leg jij er in. Je kan ook het leger sturen om je territoriale integriteit te beschermen, door de grens te bewaken of belangrijke gebouwen te verdedigen, zonder verder iemand ergens toe te dwingen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom wel? Om mensen te dwingen om gehoorzaam te zijn aan een regering? Net als de vorige, die op demonstranten ging schieten?
Wie steunt het leger in Oekraine eigenlijk ? Momenteel heb je er 2 die claimen de leider van het land te zijn h ...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:47 schreef Roarzcorp. het volgende:
Waarom had Kiev eigenlijk het leger niet bij voorbaat al naar de Krim gestuurd eigenlijk?
En tegelijkertijd het Oosten van het land nog meer ophitsen tegen de regering. Door het leger te sturen zou men direct aansturen op een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
Je kan ook het leger sturen om je territoriale integriteit te beschermen, door de grens te bewaken of belangrijke gebouwen te verdedigen, zonder verder iemand ergens toe te dwingen.
Het leger houdt zich naar mijn weten afzijdig.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wie steunt het leger in Oekraine eigenlijk ? Momenteel heb je er 2 die claimen de leider van het land te zijn h ...
Levensgevaarlijke zet zou dat zijn, sowieso is het Krim een autonoom gebied.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat leg jij er in. Je kan ook het leger sturen om je territoriale integriteit te beschermen, door de grens te bewaken of belangrijke gebouwen te verdedigen, zonder verder iemand ergens toe te dwingen.
Red Alert 4?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:04 schreef Disorder het volgende:
Dit gehele scenario voelt een beetje aan als de intro van een Tom Clancy boek of een Call of duty game.
Die game ken ik nietquote:
Dan kunnen we ook wel aan Duitsland vragen of ze de Schwerer Gustav weer van stal halen om de Russen Sebastopol uit te knallenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:29 schreef DustPuppy het volgende:
Dan moet er wel een sexy en hitsige variant van Florence Nightingale bij uiteraard.
Blijft immers de Krim (ken uw klassiekers).
Nee, die ligt nog op de maanquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:36 schreef DustPuppy het volgende:
Also, dann machen wir uns eine neue Horizon!
quote:Turchynov dismisses commander-in-chief of Ukrainian Armed Forces
Oleksandr Turchynov, Ukraine's acting president and speaker of the Ukrainian parliament, has dismissed Yuriy Ilyin from the post of head of the Ukrainian General Staff and commander-in-chief of Ukrainian Armed Forces.
A decree to this effect, which was issued on February 28, is available for viewing on the acting president's Web site.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:11 schreef BlaZ het volgende:
Zn missie waarbij je met Tanja het vliegveld van Sevastopol moet bezetten.
Jaaaaaaaquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:11 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Beter zo'n 'schone' invasie als de Russen in Zuid-Osseti gedaan hebben, dan een land compleet plat leggen zoals het Westen in Irak en Libi heeft gedaan.
Whut?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jaaaaaaa
Wat is het toch met die linkse mafkezen en hun onverwaardelijke steun aan onderdrukking en tirannie?
twitter:pravolivo twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 11:45:09Helicopters heading to Belbek airfield near Sevestopol.Chubarov claims 8 helicopter have already landed there http://t.co/2z0yor3bz4 #Crimea reageer retweet
Per ongeluk mijn bericht gequote?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jaaaaaaa
Wat is het toch met die linkse mafkezen en hun onverwaardelijke steun aan onderdrukking en tirannie?
Welnee, Obama doet niets behalve wat stoere taal in de VN met een flutresolutie. Daaropgevolgd zegt Merkel en de EU voorzitter wat voor de show en blijft het bij wat "scherpe veroordelingen".quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:42 schreef zalkc het volgende:
Ik meen ergens te hebben begrepen dat jaren geleden Oekrane een deal had gemaakt dat ze de kernwapens inleverden tegen bescherming door de VS.
Dus als Rusland het oosten gata bezetten is de VS dan verplicht om er ook heen te gaan?
Is Poetin dan niet heel erg met vuur aan het spelen en een derde wereldoorlog aan het opstarten?
twitter:C0d3fr0sty twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 13:53:18RT @ajamlive: BREAKING: #Ukraine's State Border Guard says coast guard base surrounded by about 30 Russian marines-@AP reageer retweet
Ukraine's interim President, Olexander Turchynov, has dismissed the head of the armed forces, Admiral Yuriy Ilyin, according to the BBC. He'd only been in the job nine days. No indication yet as to why.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:11 schreef expans het volgende:
Waar de fuck zijn de militairen uit Oekraine? Of hebben die zelf ook baat bij afsplitsing of een sterke pro-Rusland regering?
Dat land ligt nu op beetje op zijn gat natuurlijk, vandaar dat Rusland ook precies op dit moment aanvaltquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:11 schreef expans het volgende:
Waar de fuck zijn de militairen uit Oekraine? Of hebben die zelf ook baat bij afsplitsing of een sterke pro-Rusland regering?
En die interim president is pro Rusland?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ukraine's interim President, Olexander Turchynov, has dismissed the head of the armed forces, Admiral Yuriy Ilyin, according to the BBC. He'd only been in the job nine days. No indication yet as to why.
twitter:Bruciebabe twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 09:13:01Ukraine gave up its nuclear weapons. In return USA signed a treaty to defend it.So, effectively, USA is at war with Russia. reageer retweet
Zowel Rusland als de USA...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:19 schreef remlof het volgende:
twitter:Bruciebabe twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 09:13:01Ukraine gave up its nuclear weapons. In return USA signed a treaty to defend it.So, effectively, USA is at war with Russia. reageer retweet
Rusland kan roepen dat ze het land beschermen tegen een coup en de legitieme leider steunen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik zie het: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_and_Ukraine
Dat kan de VS dus ookquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Rusland kan roepen dat ze het land beschermen tegen een coup en de legitieme leider steunen.
Ja...quote:
Interessante inslag!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:19 schreef remlof het volgende:
Zou wat zijn als de VS een paar regimenten parachutisten naar Kiev stuurde om de zittende regering te verdedigen.quote:
Rusland gaat de nieuwe regering niet omverwerpen, hooguit de Krim in Osseti 2.0 veranderen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Zou wat zijn als de VS een paar regimenten parachutisten naar Kiev stuurde om de zittende regering te verdedigen.
Die persconferentie van Janoekovitsj doet anders vermoeden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Rusland gaat de nieuwe regering niet omverwerpen, hooguit de Krim in Osseti 2.0 veranderen.
Hoezo moeten wij het als verloren beschouwen? Het is nooit 'westerse' grond geweest.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:22 schreef Voorschrift het volgende:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de NAVO om een stuk onbenullig grond (waar n.b. een Russische militaire basis al honderden jaren zit) gaat vechten. Je kan het beter als verloren beschouwen.
Wij niet zozeer, maar Oekrane.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo moeten wij het als verloren beschouwen? Het is nooit 'westerse' grond geweest.
Het zijn in ieder geval geen fatsoenlijke mensen met een 9 tot 5 baan die daar hebben lopen rellen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:30 schreef J.B. het volgende:
Die Janoekovitsj zegt werkelijk precies hetzelfde als Maduro, de Venezulaanse president, volgens beiden is de onrust in eigen land de schuld van een fascistische minderheidJe faalt dus je geeft de schuld aan fascisten, klinkt logisch.
Rookgordijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Die persconferentie van Janoekovitsj doet anders vermoeden.
dan zien ze er verdomd professioneel uitquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:40 schreef IPA35 het volgende:
Op andere fora wordt gesproken over milties, geen Russische soldaten.
Hebben die ook gevechtshelicopters dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:40 schreef IPA35 het volgende:
Opmerkelijk ook die helicopters niet werden neergeschoten toen ze boven Rusland vlogen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef theNull het volgende:
[..]
Hebben die ook gevechtshelicopters dan?
Dat zijn geen russen, dat zijn demonstranten met helikopters die zichzelf proberen te verdedigen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:36 schreef gijsman het volgende:
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)de-krim-binnen-39815
En waar komen die milities nu ineens vandaan?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:40 schreef IPA35 het volgende:
Uit het niets, net als die helicoptersquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En waar komen die milities nu ineens vandaan?
Inderdaad dat ook, de Russen op de Krim hebben niet eens een apart accent ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
Ach iedereen spreekt daar Russisch, gewoon je vlaggetje van je schouder halen en je bent een militie.
twitter:MajorJMHill twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 14:49:37BBC Reporter: 10 military trucks with #Russian plates loaded with men seen driving from #Sevastopol to #Crimea Capitol. reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 14:51:20#Yanukovych: I met Berkut officers & I apologized to them, for they stood armless & were attacked with arms and molotov cocktails. |PR News reageer retweet
* meth1745 tweet:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:51 schreef theNull het volgende:
twitter:MajorJMHill twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 14:49:37BBC Reporter: 10 military trucks with #Russian plates loaded with men seen driving from #Sevastopol to #Crimea Capitol. reageer retweet
Met of zonder amerikaanse vlag op de mouw?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
* meth1745 tweet:
CNN reporter: VS troepen geland in Sebastopol..
Ziet er vreedzaam uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:03 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ondertussen in Kiev: http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
Een groot houten kruis in Ukraine? Benieuwd of het lang blijft staan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:03 schreef Ketchupcurry het volgende:
Ondertussen in Kiev: http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
quote:International women's movement FEMEN opposes the staff of the new Cabinet of Ministers of Ukraine because of the extremely low number of women
quote:Janoekovitsj spreekt in Rusland
vrijdag 28 feb 2014, 14:26 (Update: 28-02-14, 14:40)
Viktor Janoekovitsj, die vorige week Oekrane ontvluchtte, heeft op een persconferentie in Rusland gezegd dat hij nog steeds de wettige president van het land is. Hij zei dat hij door bedreigingen aan zijn adres en aan zijn gezin gedwongen werd de hoofdstad Kiev te verlaten, maar dat niemand hem heeft afgezet.
De macht in Oekrane is overgenomen door "nationalisten en fascisten", die een kleine minderheid van de bevolking uitmaken, zei Janoekovitsj. Hij vindt dat er zo snel mogelijk een referendum moet worden gehouden in Oekrane over de toekomst van het land.
De verdreven president zei dat hij de strijd voor de toekomst van Oekrane zal voortzetten.
Vertrouwen geschonden
Het interim-bewind dat nu aan de macht is in Oekrane is in de ogen van Janoekovitsj illegaal. Besluiten worden genomen onder druk van de militanten op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev, zei hij. Op de straten van Kiev heerst nu chaos, terreur en onwettigheid.
Janoekovitsj hield de persconferentie in de Zuid-Russische stad Rostov aan de Don. Hij gaf de westerse bemiddelaars mede de schuld van de huidige crisis. Hij zei dat hij vertrouwde op hun fatsoen toen hij het akkoord met de oppositie tekende. Een dag later, vorige week zaterdag, verliet hij Kiev onder bedreigingen hals-over-kop.
Hij zei dat zijn auto beschoten werd met automatische wapens toen hij de hoofdstad ontvluchtte.
Altijd maar klagen die vrouwen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Een groot houten kruis in Ukraine? Benieuwd of het lang blijft staan.
[..]
[ afbeelding ]
Topless vrouw met kettingzaag!! Awesome!!!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Een groot houten kruis in Ukraine? Benieuwd of het lang blijft staan.
[..]
[ afbeelding ]
En nog blond ook.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Topless vrouw met kettingzaag!! Awesome!!!
Wat?twitter:RT_com twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 15:25:37URGENT: Movement of Russian armored vehicles in Crimea fully complies with agreements - Foreign Ministry http://t.co/W8RFrky0bh reageer retweet
Welke agreements?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:29 schreef sonnyspek het volgende:
Wat?twitter:RT_com twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 15:25:37URGENT: Movement of Russian armored vehicles in Crimea fully complies with agreements - Foreign Ministry http://t.co/W8RFrky0bh reageer retweet
Indrukwekkender is nog het geluid als er een groep helikopters over komt vliegen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:30 schreef Infection het volgende:
Ziet er toch wel indrukwekkend uit die helikopters.
Jammer dat dat niet te horen is inderdaad.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Indrukwekkender is nog het geluid als er een groep helikopters over komt vliegen.
Haha, ja z'n eigen volk verkeert in een door het western veroorzaakte verstandsverbijstering.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Ketchupcurry het volgende:
Lol: YANUKOVYCH : WEST AND ESPECIALLY U.S. RESPONSIBLE FOR BLOODSHED IN UKRAINE
twitter:arabthomness twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 16:16:16#Crimea: BREAKING: Reuters reports that men belonging to the Russian black sea fleet have begun taking over parts of Crimea. #Ukraine reageer retweet
Hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:23 schreef theNull het volgende:
twitter:arabthomness twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 16:16:16#Crimea: BREAKING: Reuters reports that men belonging to the Russian black sea fleet have begun taking over parts of Crimea. #Ukraine reageer retweet
Weer zo'n Reuters bericht dat op de site van reuters niet te vinden is...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:23 schreef theNull het volgende:
De ambassade was laat met haar salaris betaling.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
witte muur is terug geroepen naar Moskou ??
De politie in Kiev verdedigde ook belangrijke gebouwen, maar dat werd hun niet in dank afgenomen...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat leg jij er in. Je kan ook het leger sturen om je territoriale integriteit te beschermen, door de grens te bewaken of belangrijke gebouwen te verdedigen, zonder verder iemand ergens toe te dwingen.
Het is dan ook een minderheid in beide landen...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:30 schreef J.B. het volgende:
Die Janoekovitsj zegt werkelijk precies hetzelfde als Maduro, de Venezulaanse president, volgens beiden is de onrust in eigen land de schuld van een fascistische minderheidJe faalt dus je geeft de schuld aan fascisten, klinkt logisch.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Indrukwekkender is nog het geluid als er een groep helikopters over komt vliegen.
BBCquote:Russian MPs have proposed new laws that would make it easier for Russia to incorporate parts of Ukraine, and allow Russian citizenship to be fast-tracked.
Pro-Kremlin party A Just Russia put forward both bills, and linked them directly to the situation in Ukraine.
Separatist and pro-Russian feelings are strong in Ukraine's Crimea region, which is now the focus of the crisis.
Russian MPs say a referendum or a plea from a territory's leaders would be enough to trigger the new provisions.
There are already many Russian citizens in Crimea.
In Sevastopol, base of the Russian Black Sea Fleet, a majority hold Russian passports.
Under Russia's existing law, a neighbouring state would have to sign a treaty with Russia to allow part of its territory to become a new "subject" of the Russian Federation.
But Mikhail Yemelyanov, deputy leader of A Just Russia, said the law had been drafted for peaceful times, and did not go far enough for situations where a state was falling apart.
"In conditions where a neighbouring state is disintegrating I don't think the Russian Federation should be restricted in its ability to accept a territory whose people have expressed a clear will and desire to be in Russia," he said.
twitter:SpyFinch twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 17:04:01REFUTED that "Russian Vice-Admiral announced the beginning of the war with Ukraine": news page 404 not found now #ukraine #euromaidane reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:05 schreef theNull het volgende:
twitter:SpyFinch twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 17:04:01REFUTED that "Russian Vice-Admiral announced the beginning of the war with Ukraine": news page 404 not found now #ukraine #euromaidane reageer retweet
twitter:PzFeed twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 16:57:29URGENT: Checkpoint manned by silent, 'unknown' soldiers at Belbek airport outside Sevastopol, Ukraine. V/ @Lucian_Kim http://t.co/cMShuqueeM reageer retweet
twitter:PzFeed twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 17:03:21Russian flags gone up on two border points btw Crimea and mainland. Pro-Russia men guns checking cars. V/@PaulSonne http://t.co/NtNDh3SUj9 reageer retweet
quote:With tensions rising in Crimea and pro-Russian forces controlling the peninsula's main airports, Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk has called on Russia to "not violate the Budapest Memorandum." So what is the "Budapest Memorandum" and what does it have to do with Crimea?
What exactly is the "Budapest Memorandum"?
The "Budapest Memorandum on Security Assurances" is a diplomatic memorandum that was signed in December 1994 by Ukraine, Russia, the United States, and the United Kingdom.
It is not a formal treaty, but rather, a diplomatic document under which signatories made promises to each other as part of the denuclearization of former Soviet republics after the dissolution of the Soviet Union.
Under the memorandum, Ukraine promised to remove all Soviet-era nuclear weapons from its territory, send them to disarmament facilities in Russia, and sign the Nuclear Nonproliferation Treaty. Ukraine kept these promises.
In return, Russia and the Western signatory countries essentially consecrated the sovereignty and territorial integrity of Ukraine as an independent state. They did so by applying the principles of territorial integrity and nonintervention in 1975 Helsinki Final Act -- a Cold War-era treaty signed by 35 states including the Soviet Union -- to an independent post-Soviet Ukraine.
Which principles in the Helsinki Final Act, reiterated in the "Budapest Memorandum," are relevant to the current situation in the Crimea?
In the "Budapest Memorandum," Russia, the United Kingdom, and the United States promised that none of them would ever threaten or use force against the territorial integrity or political independence of Ukraine. They also pledged that none of them would ever use economic coercion to subordinate Ukraine to their own interest.
They specifically pledged they would refrain from making each other's territory the object of military occupation or engage in other uses of force in violation of international law.
All sides agreed that no such occupation or acquisition will be recognized as legal and that the signatories would "consult in the event a situation arises which raises a question concerning these commitments."
Is there anything legally binding about the "Budapest Memorandum" regarding Russia's obligations to respect Ukraine's territorial integrity?
"That's actually a much more complex question than it may sound. It is binding in international law, but that doesn't mean it has any means of enforcement," says Barry Kellman is a professor of law and director of the International Weapons Control Center at DePaul University's College of Law.
"The 'Budapest Memorandum' follows the Helsinki Final Act and essentially reiterates its provisions. There are confidence building measures and then a host of other broader obligations – primarily negative obligations. Don't interfere."
Kellman concludes that there are a host of other sources of international law that oblige Russia to respect Ukraine's territorial integrity -- including the provisions of the CSCE treaty and the UN Charter.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 17:08:2110 armed unknown soldiers have captured #Crimea National TV Radio company building -5cannel |PR News #Ukraine reageer retweet
Misschien lokale militairen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
dan zien ze er verdomd professioneel uit
De Russen hebben daar gewoon eigen vliegvelden dus 8 helicopters is niet echt spectaculair natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:41 schreef theNull het volgende:
[..]
Hebben die ook gevechtshelicopters dan?
stampvoetend op een streep staan is ook zo lulligquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:09 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nou, gaat het Westen nog langer de slapjanus uithangen of gaan ze ook daadwerkelijk op hun strepen staan? Alsof het leger van Oekrane berhaupt een kans zou maken... mocht het uit de hand lopen.
quote:Staunton, February 28 – Despite discussions in Moscow, Kyiv and the West about what the Kremlin plans to do in Crime, Vladimir Putin’s plans for “separating Crimea from Ukraine” are “perfectly transparent” and are likely to go ahead if they are not blocked by some unexpected development, according to Leonid Radzikhovsky.
In today’s “Nezavisimaya gazeta,” the Moscow commentator says that Putin has based his plans on the following calculus. First, “it is obvious that the majority of the population of Crimea is psychologically completely ready” for this, the Crimean Tatars being the clear exception (ng.ru/blogs/leorad/krymskiy-plan-putina.php).
“Once a majority of a society WANTS to separate,” Radzikhovsky says, “then the mechanism of separation is obvious: a REFERENDUM” [stress here and below in the original). To set the stage, someone – and it’s “not important” whether these are Ukrainian Berkuts or Russian special forces – seizes the Crimean parliament and force it to call a referendum.
That body sets a date: May 24, which just happens to be the day before the elections of a new Ukrainian president. “It is clear that after the referendum in Crimea, practically NO ONE will vote for the president of a FOREIGN government of Ukraine. That is YOUR president, NOT OURS. OUR president is Putin.”
The Russian military provides cover for this with its “’unscheduled maneuvers’” and thus “without a single shot, in view of the OVERWHELMING superiority in numbers and technology,” it and Moscow wins The exercise ends on March 7, but “the lesson” has been delivered, and the Black Sea Fleet remains in place.
There is finally “the most delicate moment: the LEGAL one,” Radzikhovsky says. Moscow has twice signed on as a guarantor of Ukraine’s territorial integrity. How is it going to get around this? It turns out that Viktor Yanukovich provides the Russian government with just “the fig leaf” it needs.
Despite everything, the Moscow analyst says, “It turns out that he is the LEGITIMATE PRESIDENT, and the authorities in Kyiv are ILLEGITIMATE.” That means if Yanukovich says the referendum is legitimate, Moscow can argue that it is living up to its obligations – and he implies that many in the West will be unlikely to challenge that.
Indeed, Putin has already signaled that this is the way he plans to grow by his statement that “it is necessary to continue TO HELP Ukraine.”
But what about the US and NATO? According to Radzikhovsky, the Kremlin leader knows that these are “Russophobes, aggressors and enemies” who are constantly plotting against Russia. And he has managed to convince many in his own country and not only there that this is the case. In any case, they are unlikely to challenge Putin’s “Crimean plan” in a serious way.
That is because it will appear to be “WITHOUT FORCE ... will be practically a gift, and will easily SKIRT AROUND ‘international law.’” All of Russia will be “delighted,” the West will come to “recognize” the new reality, and at least most of the residents of Crimea will be “happy.”
What will Putin require for his “complete happiness?” The answer, Radzikhovsky points out, is “a great deal.” But no one wants to think about that or about the way that this Kremlin move on Crimea opens the way to other actions that many may not like but could find it harder and harder to oppose.
Ja en vreedzame demonstranten en passerende burgers werden in elkaar geslagen en zelfs drie vermoord.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:52 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De politie in Kiev verdedigde ook belangrijke gebouwen, maar dat werd hun niet in dank afgenomen...
Als een honderdtal Friezen een gemeentehuis bezetten en onafhankelijkheid gaan eisen ga je Friesland ook niet zomaar afstaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:49 schreef JerryWesterby het volgende:
Wat is er tegen om de Krim aan Rusland te schenken en ze er veel plezier mee te wensen?
Ja en politie-agenten die probeerden te voorkomen dat openbaar eigendom in brand werd gestoken.... werden zelf in brand gestoken. Voor een groot deel 'verdienden' de demonstranten dat geweld.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en vreedzame demonstranten en passerende burgers werden in elkaar geslagen en zelfs drie vermoord.
Tenzij Duitsland ineens mee komt helpen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als een honderdtal Friezen een gemeentehuis bezetten en onafhankelijkheid gaan eisen ga je Friesland ook niet zomaar afstaan.
Alleen hebben die daar geen reet mee te maken, en dat is er dus op tegen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tenzij Duitsland ineens mee komt helpen.
Waarom zouden we een oorlog met Rusland moeten willen riskeren? Laat de Russen de Krim maar gewoon inpikken. Ze vallen niet Nederland aan ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:09 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nou, gaat het Westen nog langer de slapjanus uithangen of gaan ze ook daadwerkelijk op hun strepen staan? Alsof het leger van Oekrane berhaupt een kans zou maken... mocht het uit de hand lopen.
De Friezen vallen onder de Nederlandse Staat. De Krim valt niet onder de Nederlandse Staat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als een honderdtal Friezen een gemeentehuis bezetten en onafhankelijkheid gaan eisen ga je Friesland ook niet zomaar afstaan.
Waar is het bewijs dat passerende burgers in elkaar worden geslagen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en vreedzame demonstranten en passerende burgers werden in elkaar geslagen en zelfs drie vermoord.
Opnieuw hypocrisie ten top van het westen en de Oekraense oppositie, gezien Kosovo. Albanezen hadden het beter in Joegoslavi dan Russen in Oekrane.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Juist.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo moeten wij het als verloren beschouwen? Het is nooit 'westerse' grond geweest.
Ja dat is twee maanden laterquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ja en politie-agenten die probeerden te voorkomen dat openbaar eigendom in brand werd gestoken.... werden zelf in brand gestoken. Voor een groot deel 'verdienden' de demonstranten dat geweld.
Wat voor bewijs zou jij aanvaarden wat niet strookt met jouw wil? Filmpjes niet, onafhankelijke waarnemers niet... Reageer gewoon niet met zo'n vraagquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:11 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat passerende burgers in elkaar worden geslagen?
En ik zie ook geen bewijs dat er vreedzame deomstranten in elkaar werden geslagen.
Als Nederland de Friese Taalwet zou afschaffen dan zou dit een logische actie zijn...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wil graag een filmpje zien hoor die dat bewijst... "Onafhankelijke" waarnemers niet nee.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat voor bewijs zou jij aanvaarden wat niet strookt met jouw wil? Filmpjes niet, onafhankelijke waarnemers niet... Reageer gewoon niet met zo'n vraag
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 18:35:38BREAKING NEWS #Russian military blocked headquarters of the #Ukrainian Navy in #Sevastopol - http://t.co/m7X9ZsGicH |PR News #Crimea reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 18:23:37Ukrtelecom lost communication with its #Crimean branch.The reason: communication nodes were blocked by unknown - crimeaSOS|PR News #Ukraine reageer retweet
Filmpjes met schietende agenten schoof je bij voorbaat aan de kant of waar demonstranten werden beschoten en dan zou je dit wel serieus nemen, malle vent. En niet dat het er toe doet, wilde graag zoals jou "een "waarheid in een paar woorden stellenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik wil graag een filmpje zien hoor die dat bewijst... "Onafhankelijke" waarnemers niet nee.
Economie = innovatie?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:42 schreef betyar het volgende:
Jammer, een ww3 is goed voor de economie.
Nou juist wel, en veel plezier ermee.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 18:49:15#Ukrainian army has said it cannot act within #Crimea until a state of emergency is declared - http://t.co/xMr0jA6htg |PR News reageer retweet
twitter:PzFeed twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 18:55:30BREAKING NEWS: Crimean TV claims Parliament has been seized by armed men as fighter planes enter aitspace - http://t.co/gTW3CsFe8S reageer retweet
Ik heb maar op 2 filmpjes geregeerd. Eentje waarin rebellen de ruiten van een gebouw in gooien en er op ze wordt geschoten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Filmpjes met schietende agenten schoof je bij voorbaat aan de kant of waar demonstranten werden beschoten en dan zou je dit wel serieus nemen, malle vent. En niet dat het er toe doet, wilde graag zoals jou "een "waarheid in een paar woorden stellen
Boefje.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:42 schreef betyar het volgende:
Jammer, een ww3 is goed voor de economie.
Hij hoopt er natuurlijk stiekem op dat Putin doorstoot naar Hongarije en die ook bevrijd van het EU juk.quote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij hoopt er natuurlijk stiekem op dat Putin doorstoot naar Hongarije en die ook bevrijd van het EU juk.
Wie belt even?twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 19:05:15URGENT!!! Call White House! Urge @BarackObama to call Putin, stop INVASION OF #Ukraine ! (202) 456-1111 @WhiteHouse #russiainvadesukraine reageer retweet
Je kan beter vragen wie er opneemt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:06 schreef theNull het volgende:
Wie belt even?twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 19:05:15URGENT!!! Call White House! Urge @BarackObama to call Putin, stop INVASION OF #Ukraine ! (202) 456-1111 @WhiteHouse #russiainvadesukraine reageer retweet
Er is en komt geen invasiequote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:06 schreef theNull het volgende:
bron: http://www.bbc.com/news/world-europe-26380336quote:At least five Russian Il-76 planes have landed at a military airport in Gvardiysky, near Simferopol, Ukrainska Pravda internet newspaper reports citing eyewitnesses. Reports also say a column of Russian armoured personnel carriers is heading towards Simferopol.
twitter:haaretzcom twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 17:53:56BREAKING: AP in #Crimea spots convoy of Russian armored personnel carriers en route to capital http://t.co/BZhOPl2RHe http://t.co/mjPeVQfCb9 reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan beter vragen wie er opneemt.
Nobody gives a fuck.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:06 schreef theNull het volgende:
Van Baalen heeft altijd weekend.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:27 schreef Chazr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van Baalen kan niet, heeft weekend
twitter:MaidanHotSpot twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 19:34:03Crimean air traffic control center seized; all flights into Crimean capital Simferopol are blocked #RussiaInvadesUkraine #Ukraine reageer retweet
Nu niet meer, luchtverkeer boven de krim ligt helemaal plat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:40 schreef WitteMuur het volgende:
Crimea’s Belbek Airport is operating as usual and its work has not been interrupted, Interfax reports from Sevastopol, citing an informed source. Earlier reports claimed that a group of armed people “seized” the airport located near Sevastopol. However, the camouflaged men, apparently belonging to local “self-defense squads,” only occupied a runway briefly and then left, Interfax reported.
Is Interfax een Russisch bedrijf?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:40 schreef WitteMuur het volgende:
Crimea’s Belbek Airport is operating as usual and its work has not been interrupted, Interfax reports from Sevastopol, citing an informed source. Earlier reports claimed that a group of armed people “seized” the airport located near Sevastopol. However, the camouflaged men, apparently belonging to local “self-defense squads,” only occupied a runway briefly and then left, Interfax reported.
Interfax (Russian: Интерфакс) is a Russian non-governmental news agency based in Moscow.quote:
Is daar een betrouwbare bron voor?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:40 schreef theNull het volgende:
[..]
Nu niet meer, luchtverkeer boven de krim ligt helemaal plat.
Twitter nee, maar Flightradar laat ook niks meer zien....quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Is daar een betrouwbare bron voor?
Je komt zelf met Russische bronnen. Vind ik ook verre van betrouwbaat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Is daar een betrouwbare bron voor?
1 uur geleden wel dan? Anders zegt het niksquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:43 schreef theNull het volgende:
[..]
Twitter nee, maar Flightradar laat ook niks meer zien....
Veel beter dan Twitterquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Je komt zelf met Russische bronnen. Vind ik ook verre van betrouwbaat.
Een paar uur geleden nog wel, je kan bij flightradar ook terugspoelenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:44 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
1 uur geleden wel dan? Anders zegt het niks
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 20:03:46There are reports that Russian troops are taking over Ukraine military bases near Simferopol. #Crimea reageer retweet
twitter:tanais_ua twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 20:00:28In Perevalne, 20 km from Simferepol, #Russia military is occupying #Ukraine military base, reported by @HromadskeTV reageer retweet
En dit is juist precies die mentaliteit waar dat 'Fuck the EU' filmpje over ging. We doen toch niets, laten we die agressors maar gewoon accepteren en doen alsof er niets aan de hand is. Laat de Russen maar lekker hun gang gaan, geforceerde vrede en geld verdienen is veel belangrijker dan onze principes.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zouden we een oorlog met Rusland moeten willen riskeren? Laat de Russen de Krim maar gewoon inpikken. Ze vallen niet Nederland aan ofzo.
Belbek is een militair vliegveld...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:40 schreef theNull het volgende:
[..]
Nu niet meer, luchtverkeer boven de krim ligt helemaal plat.
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 20:09:48UKRAINE'S ACTING PRESIDENT TO HOLD KIEV BRIEFING AT 9:30 P.M. reageer retweet
State of Emergency?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:17 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 20:09:48UKRAINE'S ACTING PRESIDENT TO HOLD KIEV BRIEFING AT 9:30 P.M. reageer retweet
Hoelaat is dat hier?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:18 schreef theNull het volgende:
[..]
State of Emergency?
Dan mag het leger officeel ingrijpen, maar zal wel niet.
twitter:obk twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 20:19:41De liveverbindingen worden gelegd door de Turken. Nog even en de Krimoorlog is compleet http://t.co/c3F8WNF7rV reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik heb ook pas 1 bron, een tweet.
Vandaag niet...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal er oorlog uitbreken dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |