Propagandaquote:Op woensdag 26 februari 2014 22:11 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Daar hebben we het al eerder over gehad over deze cijfers die puur leugens zijn. Geen énkele Hongaar vergeet 1956. De opstand kostte duizenden het leven en meer dan 200.000 Hongaren werden gedwongen om Hongarije te verlaten. In Hongarije werden ook ruim dertienduizend mensen gevangengezet. Daarvan zijn er naar schatting 350 geëxecuteerd.
Hongaren zijn niet dol op bezetters en Rusland al helemaal niet, en laten dit telkens opnieuw horen en weten. Ik zeg niet dat communisme verkeerd is . Rusland heeft voor die opstand Hongarije altijd goed behandeld. Dat vergeten we niet. Maar we houden niet zo van bezetting. Ik geloof niet in je cijfers, dat is propaganda.
Ben benieuwd hoe dit ontwikkeld in de Ukraïne, ook voor de Magyaren en andere minderheden aldaar. Het is uiteraard diep triest wat daar gebeurd. In 2008 liep ik nog door deze straten voor promotie werk waar nu mensen doodgeschoten worden.

Zo, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:51 schreef WitteMuur het volgende:
No, Russia Will Not Intervene in Ukraine
http://world.time.com/2014/02/25/russia-ukraine-putin-intervene/

een Goed stuk! Inderdaad Poetin heeft alleen maar geduld nodig en met economische maatregelen en het beinvloeden van de krachten in Oekraine zal het land gewoon onder Russische invloedsferen blijven. De huidige regering heeft een dusdanig onmogelijke taak, dat dit snel weer tot onvrede en protesten zal leiden. Militair ingrijpen zal de Russische belangen op termijn meer schade toebrengen. Oekraine is tot Rusland veroordeeld en dat weet Poetin maar al te goed. Bovendien kan Rusland met het aanleggen van de South stream het gas in Oekraine afsluiten zonder dat de rest van Europa er last van heeft, hier hebben de Russen een nieuw machtsmiddel mee in handen.quote:

twitter:LBCI_News_EN twitterde op donderdag 27-02-2014 om 09:02:40Russian Defense Ministry says has put fighter jets on combat alert on its western borders - INTERFAX REUTERS | #Russia reageer retweet

twitter:ajamazing twitterde op donderdag 27-02-2014 om 09:10:23Large military forces seen near #Simferopol. Also #Russian military activity reported near #Yalta.http://t.co/gtTX9OWXjh reageer retweet
twitter:AmDefNews twitterde op donderdag 27-02-2014 om 09:05:52BREAKING: Picture of APCs in #Simferopol, #Ukraine. Unconfirmed reports say they are #Russian. http://t.co/aiC3ijYVTD reageer retweet

twitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 27-02-2014 om 09:13:37#BreakingNews The Ukrainian secret service reports, Russian military forces are located in #Ukrome, some 5 km north of #Simferopol. reageer retweet

quote:Scherpe taal Moskou over Russen in Oekraine
Rusland zal alles doen om de rechten van de landgenoten in Oekraïne te beschermen en zal in actie komen als die rechten worden geschonden. Deze mededeling stuurde het ministerie van Buitenlandse Zaken in Moskou donderdag de wereld in.
Rusland zegt zich zorgen te maken om de schending van de mensenrechten van etnische Russen in Oekraïne en met name op het schiereiland de Krim. Daar raakten etnische Russen, die fel gekant zijn tegen de nieuwe regering in Kiev, slaags met aanhangers.
Het Russische ministerie van Defensie liet donderdag weten gevechtsvliegtuigen in paraatheid te hebben gebracht aan de westelijke grens, waarvan een deel langs Oekraïne loopt. "Er worden constant patrouilles door gevechtsvliegtuigen uitgevoerd,'' aldus het departement.
De Russische president Vladimir Poetin liet woensdag weten 'met spoed' te testen of het Russische leger in het westen en midden van het land gevechtsklaar is.

quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:13 schreef Automatisch het volgende:
Rusland zal landgenoten op de Krim ‘compromisloos’ verdedigen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)omisloos-verdedigen/

Zo waren ze voordat Gorbachov aan de macht kwam altijd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:
Wat een psychopathische en achterlijke macho mentaliteit hangen de Russen nu aan zeg....

False Flag uitgevoerd door de russen?twitter:tombermanap twitterde op donderdag 27-02-2014 om 10:06:22Witness to storming of #Crimea parliament: "They were professionals. ... It's about 50-60 people, fully armed.": http://t.co/GZXhvpMHw1 reageer retweet

Weet ik, maar kom op... een land als "Oekraïne"....quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo waren ze voordat Gorbachov aan de macht kwam altijd.

ze hhebn gewoon vliegtuigen extra russen ingevlogen om te protesterenquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:46 schreef theNull het volgende:
Die (smerige) russen vallen gewoon oekraine binnen onder het mom van een oefening. Daar zie ik ze wel voor aan.

quote:Dreigende taal Oekraïense president
Waarnemend president Toertsjinov heeft in Kiev dreigende taal geuit aan het adres van Rusland. In het parlement zei hij dat alle bewegingen van de Russische vloot in Sebastopol beschouwd zullen worden als agressie. In de stad op de Krim is de Zwarte Zee-vloot van Rusland gestationeerd.
Rusland noemt "het vandalisme en de schending van de mensenrechten" op de Krim een bron van zorg. Moskou houdt een legeroefening in het westen van het land, waarbij gevechtsvliegtuigen steeds in de lucht zullen zijn.
De oefening staat volgens de Russen los van de situatie in Oekraïne.

Geen idee... maar vanaf het begin van dit conflict kon ik me niet voorstellen dat de Russen stilzwijgend zouden toekijken hoe de EU hun achtertuin bewandeld. Zolang ze de Oekraine kunnen beïnvloeden met een marionet aan het roer die hun belangen behartigd ging het prima, maar nu die weg is zal het me niet verbazen dat ze zelf orde op zaken gaan/willen stellen, zeker in het pro-Russische deel.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stoere praat of meer dan dat?

Dus dan gaan ze maar een land binnenvallen....quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee... maar vanaf het begin van dit conflict kon ik me niet voorstellen dat de Russen stilzwijgend zouden toekijken hoe de EU hun achtertuin bewandeld. Zolang ze de Oekraine kunnen beïnvloeden met een marionet aan het roer die hun belangen behartigd ging het prima, maar nu die weg is zal het me niet verbazen dat ze zelf orde op zaken gaan/willen stellen, zeker in het pro-Russische deel.
Rusland zit niet te wachten op wat voor verwestering dan ook van hun voormalige staten.... Georgie heeft dat ook ondervonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |