SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer informatie
Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/
Prijs:20 dollar
Doe mee aan de FOK!seed!
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 24-02-2014 13:52:38 ]Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Ik ben daar echt niet zo bang voor. Net zoals jogy zegt, je moet gewoon zorgen dat je de extra voorzieningen hebt voor als je ergens een tekort aan dreigt te gaan hebben. Ik probeer bijvoorbeeld rond te komen van mijn boerderijen, en in de winter gaan de boeren jagen, vissen en besjes plukken. Als er een slechte oogst is geweest zorg ik gewoon dat er wat mijnlieden in de zomer door blijven vissen en dan bouw ik gewoon even iets minder snel.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:40 schreef Iwanius het volgende:
Ja ik begrijp dat je vooruit wilt denken maar soms (en dat geef je zelf ook al aan in je verdere reactie) heeft het totaal geen zin te ver te blijven doordenken want soms kan dat dan juist averechts gaan werken omdat er een portie haast/dwang bij zit en waardoor je dus fouten gaat maken,zaken die je eerst niet maakte met als gevolg dat je verspilde moeite en tegenslag krijgt.
Je moet een beetje rekening houden dat de dorpelingen niet al te ver moeten lopen voor hun basisbehoeften zoals brandhout en voedsel en niet te veel tijd kwijt zijn wanneer ze naar hun werk gaan maar verder is het niet heel complex.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Maargoed. het volgende:
Even voor de beeldvorming; is dit voornamelijk citybuilding of ook logistieke processen opzetten zoals bij Stronghold?
Ik vind het spel minder complex dan bijvoorbeeld de Anno-reeks. Maar het is wel een erg tof spel.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef d1ce het volgende:
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game?
Het principe is hetzelfde door het hele spel heen dus ook geen 'great works' of zo. Gewoon blijven bouwen tot je map vol is en kijken of het lukt. Ik heb wel door dat de 'spanning' er voor mij nu wel een beetje uit is nu ik een taktiek heb die het overleven praktisch verzekerd, zolang er geen orkaan door mijn dorp komt razen natuurlijk. Uiteindelijk ga ik bijvoorbeeld rond de 250/300 over op een boerderij/vee gemeenschap en probeer ik de jagerijen/verzamelhutjes eruit te faseren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef d1ce het volgende:
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game?
Maar zijn er bijvoorbeeld ook productieprocessen van bijvoorbeeld graan naar brood oid?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Je moet een beetje rekening houden dat de dorpelingen niet al te ver moeten lopen voor hun basisbehoeften zoals brandhout en voedsel en niet te veel tijd kwijt zijn wanneer ze naar hun werk gaan maar verder is het niet heel complex.
Op het moment alleen van wol/leer naar warme jas en hout/ijzer naar ijzeren gereedschap en een upgrade naar staal met houtskool en verder niet heel veel, je kan alcohol maken door fruit/graan te fermenteren en brandhout maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:20 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Maar zijn er bijvoorbeeld ook productieprocessen van bijvoorbeeld graan naar brood oid?
Wellicht produceer je te weinig apple of wheat ten opzichte van de totale voedselproductie zodat de bewoners het zelf al opmaken voordat de brouwer zelf het kan ophalen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:32 schreef VitaminWater het volgende:
Mijn brewery doet het niet. Ik heb zowel appels als wheat, maar bij beide maakt hij er geen Ale van en verschijnt het icoontje dat hij niks kan omdat hij geen resources heeft. Heeft hij nog iets nodig behalve een grondstof?
En zo hoort het bij games als dit.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Het basisspel is leuk maar mist wat mij betreft toch wel diepgang. Nadat je een 500/600 inwoners een keer of 2 gehaald hebt ben je er wel klaar mee.
Ik denk dat er binnen een half jaar toch wel een 30tal gebouwen, doormiddel van mods of uitbreidingen, aan de basisgame toegevoegd zullen worden.
Uit een interview kon ik al opmaken dat de maker van het spel in ieder geval positief staat tegenover het modden van zijn creatie.
Gewoon met het gebouw verwijderen tooltje die kar selecteren. Die goederen halen ze er vanzelf wel uit en dan verdwijnt de kar.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb)
Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg...
Even al je laborers in de markt aan het werk zetten dan is de kart binnen één minuut leeg.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb)
Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg...
Inderdaad, ik zag op het forum ontzettend veel ideeën voor mods voorbijkomen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:47 schreef Typisch het volgende:
En zo hoort het bij games als dit.
Minecraft is er groot mee geworden.
Ah top, dacht dat de goederen erin zouden blijven zitten en mee verwijderd zouden wordenquote:Op maandag 24 februari 2014 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Gewoon met het gebouw verwijderen tooltje die kar selecteren. Die goederen halen ze er vanzelf wel uit en dan verdwijnt de kar.
Derde dorp hier. Eerste was geen succes en het tweede dorp is mijn FoK!village. Derde dorp doe ik nu voor de achievement 'Mountain men'quote:Op maandag 24 februari 2014 16:03 schreef Kikopuz het volgende:
Heb nu deze achievements:
• Trader
• Master Trader
• Foodie
• Smiles all Around
Ik speel nog steeds met mijn eerste dorp (iets van 70 jaar nu). Hoeveelste dorp spelen jullie inmiddels?
Precies, over een jaartje heb je ook spin offs op de maan, in de tropen en met uitbreidingen die je nu nog niet kan verzinnen. Komt helemaal goed.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zag op het forum ontzettend veel ideeën voor mods voorbijkomen.
Van extra dieren als bijen, geiten, varkens, eenden en ganzen tot kaarsenmakers, kloosters, grotere opslagplaatsen, huizen van klei etc.
Als je door hebt hoe het spelletje werkt is het vrij simpel, gewoon naar de lijst kijken en zien wat er moet gebeuren dan zijn ze allemaal wel prima te doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef VitaminWater het volgende:
Volgens mij heb ik nog geen enkele achievement, is me in ieder geval niet opgevallen dat ik er één gehaald heb. Heb nu wel een dorp van 150+ inwoners met alle gebouwen die er zijn, dus zal ff checken vanavond of ik me misschien vergis.
Ach ja, ik speel gewoon en dan zie ik het wel. Na twee mislukte projecten lijkt de derde keer scheepsrecht. Heb veel soorten dieren, crops en fruit en alles lijkt stabiel qua voedsel en firewood.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Als je door hebt hoe het spelletje werkt is het vrij simpel, gewoon naar de lijst kijken en zien wat er moet gebeuren dan zijn ze allemaal wel prima te doen.
Zie hem er niet tussen staan. Ah, in de Humble Store.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:52 schreef prefix1 het volgende:
https://www.humblebundle.com/ kan je em voor 14 dollars kopen
Spel starten, escape drukken en game bekijken oid. Dan zie je de instellingen en seed van de game.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:55 schreef Rezania het volgende:
Is er trouwens een mogelijkheid om een seed van een savegame te achterhalen?
toch ietsje goedkoper dan bij steam:) je kan je steam account ook linke met humblequote:Op maandag 24 februari 2014 16:53 schreef RickoKun het volgende:
Zie hem er niet tussen staan. Ah, in de Humble Store.Thanks!
quote:Op maandag 24 februari 2014 17:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Spel starten, escape drukken en game bekijken oid. Dan zie je de instellingen en seed van de game.
Oh, nice.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:12 schreef VitaminWater het volgende:
Ja, openen en dan naar opties en op Map klikken
Ik denk dat ik hem gewoon koop bij steam, want ik heb geen paypal.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:16 schreef prefix1 het volgende:
[..]
toch ietsje goedkoper dan bij steam:) je kan je steam account ook linke met humble
Ik heb voor 100+ inwoners standaard 16 gatherers en 12 hunters en je maakt plek voor bijvoorbeeld 36 voedselverzamelaars maar gebruikt die pas wanneer je voedselvoorraad onder de 2000 zakt. Als je ook nog hout wil hebben moet je er toch zo'n 8 houtverzamelaars op zetten en twee houthakkers. Daarnaast moet je meerdere en verspreide voorraadschuren neerzetten en toch minimaal twee markten hebben met 100 inwoners. Vergeet ook niet om een paar huisjes te plaatsen bij de jager en verzamelaar huisjes dan hoeven ze niet zo ver te lopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:17 schreef prefix1 het volgende:
net dorpje gemaakt ongeveer rond de 110 mensen(persoonlijk record) tot me eten opging:( iedereen dood had wel schapen kippe en cattle ook genoeg seeds gekocht, ik blijf ook een probleem houden met te weinig logs en firewood...
je bedoelkt die houtverzamelaars foresters bedoel je?quote:Op maandag 24 februari 2014 17:24 schreef jogy het volgende:
Ik heb voor 100+ inwoners standaard 16 gatherers en 12 hunters en je maakt plek voor bijvoorbeeld 36 voedselverzamelaars maar gebruikt die pas wanneer je voedselvoorraad onder de 2000 zakt. Als je ook nog hout wil hebben moet je er toch zo'n 8 houtverzamelaars op zetten en twee houthakkers. Daarnaast moet je meerdere en verspreide voorraadschuren neerzetten en toch minimaal twee markten hebben met 100 inwoners. Vergeet ook niet om een paar huisjes te plaatsen bij de jager en verzamelaar huisjes dan hoeven ze niet zo ver te lopen.
Uh jaquote:Op maandag 24 februari 2014 17:26 schreef prefix1 het volgende:
[..]
je bedoelkt die houtverzamelaars foresters bedoel je?
haha oke oke het is zonde dat je geen voedsel kan instelle wat iemand kan eten nu binne 10 mins was me voedsel van 6-7k naar 0 gegaan...quote:Op maandag 24 februari 2014 17:26 schreef jogy het volgende:
Uh ja . Sorry, ik weet ook niet waarom ik zo Belgisch ben met die benamingen .
10 minuten op snelheid 10 is toch al een jaar of zo. Zodra je ziet dat je voer op 2000 zit moet je aan de touwen trekken en meer jagers/verzamelaars inschakelen. Zorg dat je altijd extra capaciteit hebt in de vorm van halflege gebouwen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:28 schreef prefix1 het volgende:
[..]
haha oke oke het is zonde dat je geen voedsel kan instelle wat iemand kan eten nu binne 10 mins was me voedsel van 6-7k naar 0 gegaan...
Moet je de limiet hoger leggen, dan blijven ze produceren en zijn de schommelingen ook minder ernstig.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:47 schreef Rezania het volgende:
En ik word dat gezeik over firewood ook maar zat, verdomme 3 houthakkers op 40 man, nog steeds niet genoeg. Terwijl er wel gewoon genoeg hout in voorraad ligt.
Waarschijnlijk ligt het opgeslagen in de inventory van de huisjes zelf, dan lijkt het inderdaad snel weg te zijn. Maar dan hebben de huizen juist nog een voorraad.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:49 schreef GlenSpey het volgende:
Tering, 1200 voedsel voor 8 huisjes en binnen een minuut is het er allemaal doorheen gevretenwtf
Helpt niet, dan blijft er geen hout over voor mijn blacksmith.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Moet je de limiet hoger leggen, dan blijven ze produceren en zijn de schommelingen ook minder ernstig.
Wel stom dat huizen dus nog een voorraad hebben, maar je gelijk een melding krijgt alsof iedereen dood gaat neervallen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het opgeslagen in de inventory van de huisjes zelf, dan lijkt het inderdaad snel weg te zijn. Maar dan hebben de huizen juist nog een voorraad.
Wat denk je dat die vendor's de hele dag doen? Niets anders dan spullen van de uithoeken van je dorp naar de marktplaats sjouwen. Genoeg vendors en dat komt echt wel goed hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Helpt niet, dan blijft er geen hout over voor mijn blacksmith.En de volgende forester komt zo ver te staan, weet niet hoe ik het moet oplossen eigenlijk.
Ohhhh.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat denk je dat die vendor's de hele dag doen? Niets anders dan spullen van de uithoeken van je dorp naar de marktplaats sjouwen. Genoeg vendors en dat komt echt wel goed hoor.
Nou, het is natuurlijk geen goed teken als de gemeenschappelijke voorraad de nul nadert in een samenleving van +150 man.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel stom dat huizen dus nog een voorraad hebben, maar je gelijk een melding krijgt alsof iedereen dood gaat neervallen.
Maar als iedereen nog 400 appels thuis heeft liggen hoef ik niet gelijk in paniek te raken natuurlijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, het is natuurlijk geen goed teken als de gemeenschappelijke voorraad de nul nadert in een samenleving van +150 man.
Mijn marktplaats ligt iig altijd vol met logs, dus dat zal wel dan toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ohhhh.Ik dacht dat ze alleen produced goods vervoerde, maar dus ook logs?
Jawel, want een eentonig dieet is slecht voor de gezondheid van je volkje.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar als iedereen nog 400 appels thuis heeft liggen hoef ik niet gelijk in paniek te raken natuurlijk.
Ik heb disasters uitstaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel, want een eentonig dieet is slecht voor de gezondheid van je volkje.
Een eentonig dieet is sowieso slecht volgens mij.quote:
En de kip zelf.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Rezania het volgende:
Trouwens zijn kippen maar nutteloos, 20 bij 20 kippenhok, helemaal vol, en nog steeds komt de productie niet hoger dan 500 eieren per jaar.
Vergeet de surplus kippenvlees niet!quote:Op maandag 24 februari 2014 18:06 schreef Rezania het volgende:
Trouwens zijn kippen maar nutteloos, 20 bij 20 kippenhok, helemaal vol, en nog steeds komt de productie niet hoger dan 500 eieren per jaar.
Niet als je disasters uit heb staan.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een eentonig dieet is sowieso slecht volgens mij.
quote:
Nog niet gezien.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Vergeet de surplus kippenvlees niet!
Kun je die achteraf ook nog ergens uitzetten toevallig?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet als je disasters uit heb staan.En aangezien mijn meeste dorpen uiteindelijk falen ga ik ze niet aanzetten voorlopig.
[..]
[..]
Nog niet gezien.Maar misschien komt dat pas als het een langere tijd goed vol zit..
Hoe kunnen je dorpen nou falen?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet als je disasters uit heb staan.En aangezien mijn meeste dorpen uiteindelijk falen ga ik ze niet aanzetten voorlopig.
Als het over het maximum aantal heen gaat (kan je zelf ook aanpassen, trouwens), inderdaad.quote:[..]
[..]
Nog niet gezien.Maar misschien komt dat pas als het een langere tijd goed vol zit..
Iedereen dood voor de vijfde winter, of een tekort aan tools wat maar niet weggaat.quote:
Geldt zeker dan ook voor koeien? Want dat duurt ook echt jaren voordat je daar vlees en leer van krijgt.quote:[..]
Als het over het maximum aantal heen gaat (kan je zelf ook aanpassen, trouwens), inderdaad.
Misschien heb je dan een blacksmith plus genoeg logs plus genoeg iron nodig, humm?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedereen dood voor de vijfde winter, of een tekort aan tools wat maar niet weggaat.
Jep, maar je eerste wei met koeien moet je ook niet zo gigantisch maken, gewoon klein beginnen en dan later de koeienpopulatie splitsen naar een ander veld.quote:[..]
Geldt zeker dan ook voor koeien? Want dat duurt ook echt jaren voordat je daar vlees en leer van krijgt.
Probeer ik ook te doen, maar er is altijd wel een tekort. Vooral aan tools.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Misschien heb je dan een blacksmith plus genoeg logs plus genoeg iron nodig, humm?
[..]
Jep, maar je eerste wei met koeien moet je ook niet zo gigantisch maken, gewoon klein beginnen en dan later de koeienpopulatie splitsen naar een ander veld.
Je moet in twee jaar ook wel je kleermaker en je smidse hebben staan, gozie.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probeer ik ook te doen, maar er is altijd wel een tekort. Vooral aan tools.
Ja ja, eerst twee 15 x 15 velden voor crops, dan twee extra huizen, woodcutter, tailorer en blacksmith. Maar dan gaat het een paar jaar goed, begint het gezeik om tools weer, alle iron uit de omgeving op, mijn in dus, maar die is niet productief genoeg.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je moet in twee jaar ook wel je kleermaker en je smidse hebben staan, gozie.
Oh, je speelt op easy?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja ja, eerst twee 15 x 15 velden voor crops, dan twee extra huizen, woodcutter, tailorer en blacksmith. Maar dan gaat het een paar jaar goed, begint het gezeik om tools weer, alle iron uit de omgeving op, mijn in dus, maar die is niet productief genoeg.
Ja, had ook een fully educated population, komen er opeens 28 ongeschoolde nomaden (lees; Polen) aankakken.quote:
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, je speelt op easy?![]()
Je moet ook nog niet zo vroeg gaan boeren man, je moet juist jagers-verzamelaars hebben. Heb je überhaupt wel een foresters lodge?
Je kon ze natuurlijk ook gewoon weg sturen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, had ook een fully educated population, komen er opeens 28 ongeschoolde nomaden (lees; Polen) aankakken.
Forester lodge, hunter, gatherer en later eventueel opslagplaats en huisjes, allemaal bij elkaar.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.Ik doe het altijd andersom.
Probeer wel altijd zo snel mogelijk een forester lodge te bouwen zodat de woodcutter genoeg hout krijgt.
Ik kreeg toen pas door dat ze ongeschoold waren.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Je kon ze natuurlijk ook gewoon weg sturen.
Ik heb weleens schapen gevoerd, ik weet hoe gevaarlijk een dergelijke baan kan zijn.quote:
Inderdaad. Kippen kunnen ook gevaarlijk zijn!quote:Op maandag 24 februari 2014 19:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb weleens schapen gevoerd, ik weet hoe gevaarlijk een dergelijke baan kan zijn.
En in het prille begin en wanneer je in een nieuwe zone komt als eerste meteen het hele scherm selecteren dat de arbeiders alle steen en ijzer naar de voorraad moeten slepen. dan heb je de eerste 10 jaar geen gezeik met tekorten. mijnen moet je pas doen als je ergens rond de 60+ inwoners hebt.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dus eerst jagen en verzamelen, dan pas boeren.Ik doe het altijd andersom.
Probeer wel altijd zo snel mogelijk een forester lodge te bouwen zodat de woodcutter genoeg hout krijgt.
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Forester lodge, hunter, gatherer en later eventueel opslagplaats en huisjes, allemaal bij elkaar.
Dat, en een visserswerf moet voldoende zijn om je bevolking tot een redelijk aantal te kunnen onderhouden.
Maar die laborers doen toch ook nog andere dingen? Zoals produced goods vervoeren? Anders hoopt de vis bijvoorbeeld op bij de visser.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:26 schreef jogy het volgende:
[..]
En in het prille begin en wanneer je in een nieuwe zone komt als eerste meteen het hele scherm selecteren dat de arbeiders alle steen en ijzer naar de voorraad moeten slepen. dan heb je de eerste 10 jaar geen gezeik met tekorten. mijnen moet je pas doen als je ergens rond de 60+ inwoners hebt.
Je hebt ook een prioriteiten dingetje die je kan gebruiken en het komt gewoon in de to-do lijst terecht maar het is een leuke voorraad wat er ligt hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.
[..]
Maar die laborers doen toch ook nog andere dingen? Zoals produced goods vervoeren? Anders hoopt de vis bijvoorbeeld op bij de visser.
quote:Op maandag 24 februari 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even geprobeerd, gelijk een surplus in jaar twee.
Hunters niet persé in een bos, volgens mij. Hunters moeten niet te dicht bij de huizen/stad aangezien het wild daar weg blijft... althans, dat begreep ik.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:54 schreef Euribob het volgende:
[..]![]()
Vergeet niet dat gatherers en hunters nóg effectiever zijn in een volledig volgroeid bos, dus als je logproductie van andere forsters lodge's hoog genoeg is kan je overwegen om diegene bij je gatherers en hunters uit te zetten.
Laten planten totdat heel het gebied vol staat, dan vervangen voor een huisje (voor de werkers daar) of een herbalist.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:54 schreef Euribob het volgende:
[..]![]()
Vergeet niet dat gatherers en hunters nóg effectiever zijn in een volledig volgroeid bos, dus als je logproductie van andere forsters lodge's hoog genoeg is kan je overwegen om diegene bij je gatherers en hunters uit te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 tot 25 jaar las ik ergens.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:33 schreef JCPepino het volgende:
Ook ontdekt dat graven wel eens geruimd worden op het kerkhof, alhoewel dat niet vaak is.
Als je rampen uit hebt staan heb je volgens mij geen hospitaal nodig hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:55 schreef mschol het volgende:
vergeten in begin jaar 10 een screenshot te maken, dan maar eind van het jaar
mijn eerste "died of old age" heeft zojuist plaatsgevonden...
[ afbeelding ]
ziektes vallen niet onder rampenquote:Op maandag 24 februari 2014 23:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je rampen uit hebt staan heb je volgens mij geen hospitaal nodig hoor.
ziekstes kunnen volgens mij wel gewoon uitbreken, en anders staat hij er voor de vormquote:Op maandag 24 februari 2014 23:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je rampen uit hebt staan heb je volgens mij geen hospitaal nodig hoor.
Mocht je een ziekte tegenkomen, laat het dan even weten. Dan weten we dat ook gelijk weer.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ziekstes kunnen volgens mij wel gewoon uitbreken, en anders staat hij er voor de vorm
even gekeken naar een ander stadje.. disasters off, maar heb daar 100% zeker last gehad van ziektesquote:Op maandag 24 februari 2014 23:34 schreef Rezania het volgende:
Ziekten zijn een ramp, heb je rampen uitstaan, krijg je geen ziekten. Simpel.
Neuh. Nomaden brengen sowieso ziektes met zich mee.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:34 schreef Rezania het volgende:
Ach, dan heb je in je dorp in ieder geval weer ruimte om te groeien, toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 23:43 schreef BurnaBoy het volgende:
voedseltekort, toen gingen die nutjobs niet mijn cropfields harvesten wat resulteert in nog minder eten. Nu is van de 280 minimaal 3/4e dood.
Juist
Hangt eerder af van het feit hoeveel grondstoffen en ongebruikte grond je tot je beschikking hebt. Als je het bij veertig peeps al kan missen, prima. Als je liever wacht tot de honderd, ook prima.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:47 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Vanaf hoeveel mensen is het efficiënt om een markt te plaatsen?
Heb jij de game wel?quote:Op maandag 24 februari 2014 23:34 schreef Rezania het volgende:
ik speel een stad zonder rampen en heb al meerdere ziektes gehad...quote:Op maandag 24 februari 2014 23:34 schreef Rezania het volgende:
wacht maar tot je 600+ mensjes heb lopen dan word het al snel zwaarderquote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:21 schreef emokid het volgende:
Wow, wat een lichtgewicht deze game..Ik draai hem echt perfect op 1080p met anti aliasing op 4x.. en ik heb echt een rotlaptop.
Idem.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:43 schreef Furdinand het volgende:
[..]
ik speel een stad zonder rampen en heb al meerdere ziektes gehad...
Daarom ook niet alleen wedden op verbouwen van voedsel.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:43 schreef BurnaBoy het volgende:
voedseltekort, toen gingen die nutjobs niet mijn cropfields harvesten wat resulteert in nog minder eten. Nu is van de 280 minimaal 3/4e dood.
Juist
Ik heb nog geen zieken gezien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:25 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Heb jij de game wel?J/k, ziektes zijn geen disaster maar gewoon deel van dagelijkse leven. Dus ik zou gauw hospital bouwen.
Jij bent nog niet voorbij de eerste tien huisjes gekomen.quote:
100 inwoners ja.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij bent nog niet voorbij de eerste tien huisjes gekomen.
om eerlijk te zijn, weather is 'fair' bij de rest van de FOK!seed spelersquote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:33 schreef Euribob het volgende:
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Harsh
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
Okay, let's go!
I know, maar ik wens wel een beetje uitdaging.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:56 schreef jogy het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn, weather is 'fair' bij de rest van de FOK!seed spelers.
Maak er dan mountainous van voor een uitdaging. ;pquote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
I know, maar ik wens wel een beetje uitdaging.
Mountainous is inderdaad wat lastiger. Het idee van een centrale nederzetting moet je dan toch wel echt loslaten en gewoon overal tussen de bergen door slingeren met bebouwing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Maak er dan mountainous van voor een uitdaging. ;p
Nah, dan zou de map teveel veranderen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:44 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Maak er dan mountainous van voor een uitdaging. ;p
Mountainous wordt pas echt interessant bij een kleine map.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mountainous is inderdaad wat lastiger. Het idee van een centrale nederzetting moet je dan toch wel echt loslaten en gewoon overal tussen de bergen door slingeren met bebouwing.
Ook dan is het goed te doen, je moet eigenlijk net de goede seed hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mountainous wordt pas echt interessant bij een kleine map.
Easy mode geeft je vee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]
JE JASSEN G!! JE JASSEN!
Hoe kom jij aan die farm dieren zonder een tradehouse?
Ja, ik heb deze voor de verandering op easy gestart.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]
JE JASSEN G!! JE JASSEN!
Hoe kom jij aan die farm dieren zonder een tradehouse?
Dat is het enige wat ik ook van de easy gebruik, heb nog geen farms dus extreem veel doe ik ook niet met de easy-variant.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]Oh okay! Dacht ook al huheuheuheue!
Je hebt schaapjes, maak dan wollen vesten. Solvedquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:58 schreef einschtein het volgende:
Maak ik een tailor, heb ik niet eens leather.Vergeten.
De map veranderen wat?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nah, dan zou de map teveel veranderen.
Ja, daar kwam ik net pas achter.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt schaapjes, maak dan wollen vesten. Solved.
Fok!seed indeling wordt dan vernacheld.quote:
http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seedsquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:36 schreef mschol het volgende:
is er al ergens een site die seeds + settings + screenshot startpunt heeft? zodat je dus makkelijk een leuke seed kan uitzoeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het midden is vooral het woon gedeelte, ik had daar eerst ook wat akkers maar die werkte nog niet echt. Onderin is het jagers en verzamelaars hoekje, rechts heb ik 2 dingen voor het hout en nog een jagershutje. Boven is ook een gedeelte waar vooral voedsel vandaan komt.
Links ga ik waarschijnlijk een gedeelte maken voor vee en een stuk voor orchards.
Nu eerst maar eens mijn houten huizen (deels) vervangen, de inwoners hebben het vaak koud.![]()
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:54 schreef Typisch het volgende:
Ben ook een tijdje bezig in de FOK!seed nu.Cool, jij gaat een heel andere kant op dan dat ik op ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het midden is vooral het woon gedeelte, ik had daar eerst ook wat akkers maar die werkte nog niet echt. Onderin is het jagers en verzamelaars hoekje, rechts heb ik 2 dingen voor het hout en nog een jagershutje. Boven is ook een gedeelte waar vooral voedsel vandaan komt.
Links ga ik waarschijnlijk een gedeelte maken voor vee en een stuk voor orchards.
Nu eerst maar eens mijn houten huizen (deels) vervangen, de inwoners hebben het vaak koud.
Vaak koud? Meer hout hebben misschien voor het vuur?![]()
Ja, ik heb nog net te weinig mensen op de een of andere manier om alles goed in te vullen. Prio is toch wel eten, dus dat probeer ik altijd volle kracht te bezetten. De rest, van tools tot logs is afhankelijk van de tekorten. Maar voorlopig gaan ze er niet dood aan, dus heeft het niet zo'n haast.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:56 schreef einschtein het volgende:
[..]
Cool, jij gaat een heel andere kant op dan dat ik op ging.
Vaak koud? Meer hout hebben misschien voor het vuur?
Domme mensen moeten ook dood. Maar misschien heeft het te maken met vanaf welke richting je de tunnel door de berg trekt. Ik heb het nog niet gehad maar trek de tunnel vanaf het dorp naar buiten toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:22 schreef NJ het volgende:
Wil ik in de FOK!seed een tunnel naar links maken, gaan mijn builders hem om de of andere reden vanaf de andere kant van de berg bouwen. Dus die sterven onderweg er naartoe allemaal van de honger.
Ja daar had ik ook last van.. 2 van mijn originele bewoners gestorven door starvation. Toen heb ik eerst maar een tunnel naar het zuiden gemaakt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:22 schreef NJ het volgende:
Wil ik in de FOK!seed een tunnel naar links maken, gaan mijn builders hem om de of andere reden vanaf de andere kant van de berg bouwen. Dus die sterven onderweg er naartoe allemaal van de honger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 45 FOK!seed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Drebbelman op 25-02-2014 19:06:15 ]In the coolest little capital of the world
Hier liepen de builders telkens naar de andere kant, sloegen 1 keer en gingen weer terug naar het dorp om te eten of om op te warmen. Maar toen ik 4 builders instelde gingen er 2 aan de goede kant bouwen en was de tunnel zo klaarquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:22 schreef NJ het volgende:
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:00 schreef 2dk9 het volgende:
[..]
Hier liepen de builders telkens naar de andere kant, sloegen 1 keer en gingen weer terug naar het dorp om te eten of om op te warmen. Maar toen ik 4 builders instelde gingen er 2 aan de goede kant bouwen en was de tunnel zo klaar
Jaar 10 FOK!seed:Heb je snel gedaan, zo'n seed is best duur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:00 schreef 2dk9 het volgende:
[..]
Hier liepen de builders telkens naar de andere kant, sloegen 1 keer en gingen weer terug naar het dorp om te eten of om op te warmen. Maar toen ik 4 builders instelde gingen er 2 aan de goede kant bouwen en was de tunnel zo klaar
Jaar 10 FOK!seed:Speel jij zonder het baan-toebedeel-menuutje opengeklapt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het startmenu staat een tutorialquote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:13 schreef Munchlax het volgende:
Hallo noob hier, net even gedownload maar heb geen idee wat ik moet doen.
Er staat ook geen tutorial?
Net iets te snel, had alle haardhout, logs, kruiden en jassen ernaartoe gesleept, de winter erna een flink een haardhout tekort.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heb je snel gedaan, zo'n seed is best duur.
Ja, ik klap hem alleen open als ik hem nodig hebquote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:28 schreef Stranger het volgende:
[..]
Speel jij zonder het baan-toebedeel-menuutje opengeklapt?
Bijzonder, want eigenlijk is dat 90% van de tijd het enige waar ik naar kijkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:32 schreef 2dk9 het volgende:
[..]
Ja, ik klap hem alleen open als ik hem nodig heb
Vervelende winter gehad? niet genoeg hout? Ramp? Of gewoon vergeten om een Smit te bouwen waardoor er geen gereedschappen meer gemaakt werden?quote:
All of the abovequote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Vervelende winter gehad? niet genoeg hout? Ramp? Of gewoon vergeten om een Smit te bouwen waardoor er geen gereedschappen meer gemaakt werden?.
Diep in de zee, Nathalee Holloway.quote:
F12 is volgens mij de standaard steam-screenshotknopquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:
Hoe doen jullie screenshots? Is daar een knopje voor?
Ik gebruik http://www.puush.me.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:
Hoe doen jullie screenshots? Is daar een knopje voor?
Een boot waarmee je door land kan varen lijkt me juist een goede boot voor hem!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Diep in de zee, Nathalee Holloway.
Joran had het verkeerde telefoonnummer gebeld voor een goeie boot?
Dan merkt hij de vieze auto van Patrick in ieder geval niet opquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:59 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Een boot waarmee je door land kan varen lijkt me juist een goede boot voor hem!
Ja, die heb ik ook, maar dan doe ik dus ctrl shift 4, pakt hij een totaal ander deel van het scherm.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik gebruik http://www.puush.me.Bepaalde toetsen-combo, slaat hem online op en plakt hem op je control+v.
Ah ja tuurlijk, gebruik ik nooit, daarom.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:58 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
F12 is volgens mij de standaard steam-screenshotknop
Hm, ik run Banished in windowed-mode en run Puush als admin. Werkt daarmee prima.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook, maar dan doe ik dus ctrl shift 4, pakt hij een totaal ander deel van het scherm.
Dat heb ik dus geprobeerd, maar als ik dan ctrl shift 4 gebruik opent Banished het menu.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:03 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hm, ik run Banished in windowed-mode en run Puush als admin. Werkt daarmee prima.
dat dusquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:05 schreef Stranger het volgende:
Ik doe gewoon lekker ouderwets print screen en dan vervolgens in paint mijn tweede scherm eraf knippen
Ik was er ook niet echt rouwig om.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Domme mensen moeten ook dood. Maar misschien heeft het te maken met vanaf welke richting je de tunnel door de berg trekt. Ik heb het nog niet gehad maar trek de tunnel vanaf het dorp naar buiten toe.
ligt het nou aan mij of heb je een vrij lage population voor jaar 10?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:29 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Jaartje 10
Rechtsonderin zit nog een quarry en een huisje. Bovenin zit nog een woodcutters lodge, stockpile, casa, barn en een hunting cabin.
[ afbeelding ]
Dat klopt, ik wil niet te snel uitbreiden. Ik heb geen haast.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:42 schreef mschol het volgende:
[..]
ligt het nou aan mij of heb je een vrij lage population voor jaar 10?
De kern, het dorp of de gemeente?quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:10 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Kern van mijn dorp, er is nog meer naar het noorden, westen en zuiden. Heb nu ongeveer 105 inwoners, 85% zijn opgeleid, en heb een voedseloverschot van 40%. Heb mezelf wel goed klem gebouwd in het begin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
Plaag, orkaan, brand, infectie van de pasture waardoor al je beesten dood kunnen gaan. Die heb ik gehad iig, weet verder niet wat er nog meer langs kan komen zeilenquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:28 schreef Dekatria het volgende:
Watvoor rampen zijn er nu eigenlijk allemaal? Tot zover een plaag gehad in de boomgaard en een huis in de fik, maar meer ook niet.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:14 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
De kern, het dorp of de gemeente?Ik snap hem niet, sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Nope!quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Meer mensen bij wie steam er uitligt?
Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.quote:
Wat heb je nog meer nodig dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.
Niks om de spellen te starten, wel de community om achievements te zien.quote:
Wat je dan imo beter kunt doen is bijvoorbeeld meer huizen zetten bij gebouwen die iets produceren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:51 schreef Dekatria het volgende:
Luxeprobleem - ik produceer meer voedsel dan ik op kan makennu op de 20K plus, net maar een hele woonwijk erbij geplempt.
De maker staat redelijk open voor mods(upport), dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:01 schreef Dekatria het volgende:
Well daarmee 2 achievements eruit gebokst overigens - Smiles all Around en Healthy. Zit alleen op zo'n map met een hoop bergen, dus het blijft bij allemaal nederzettinkjes die onderling verbonden zijn.
Zou een uitkomst zijn als ze het spel zouden uitbreiden met meer gebouwen, technologiëen etc. Beetje als AOE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!seed jaar 20:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier heb ik nu ook last van, maar dan met een brug. Lopen ze eeuwen om naar de andere kant te komen, 2 tikjes, en weer terug.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik was er ook niet echt rouwig om.
Maar elke keer 4 man op bouwen. Drie liepen er naar de andere kant, eentje sloeg 1 keer aan de goede kant en ging dan omlopen. Dan weer er afhalen en een halve minuut later weer. Zo heb ik de laatste 16 slagen gedaan..
Aanleggen doe ik inderdaad ook van de kant waar ze vandaan komen naar de andere kant.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg.
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Ik bel de NSA. Die checkt de telefoonrecords wel even.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?
Tijd voor een Red Alert mod.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
ze zitten na te bibberen van die -10 in de winter?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.
De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map
[ Bericht 14% gewijzigd door Drebbelman op 27-02-2014 10:51:37 ]In the coolest little capital of the world
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 30 FOK!seed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 50 FOK!seedOok ondervonden inmiddels, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.
De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:41 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
Zeker waar, jaquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
Check.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw.
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of jde resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.
En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.
En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
Klopt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Hmm, dat is wel slim ja.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggenquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:48 schreef Helgen het volgende:
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan gingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.![]()
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:27 schreef Helgen het volgende:
[..]
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stadquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:35 schreef Helgen het volgende:
[..]
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Tijn het volgende:
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:01 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 55 in FOK!seedPotver, netjes hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Huh, wat de vliegende neuk is dat?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen
[ afbeelding ]
een shitload aan nomads komen binnen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen
[ afbeelding ]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:18 schreef mschol het volgende:
[..]
een shitload aan nomads komen binnen?
Je hebt er een paar over geslagen! Racisme.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb..
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:16 schreef jogy het volgende:
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer.
Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen.
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb..
Dat kan er op zich ook wel naast inderdaad. Het leuke van dezelfde tijd ermee bezig zijn is dat iedereen iets anders gaat doen en men niet van elkaar af kan kijken, klaar is klaar en kunnen we zien wie er het efficiëntst met zijn of haar tijd en ruimte om gaat binnen het spelquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtEn kan ik ook meedoen
ik gok photoshop..quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?
In de winter is t soms 65
Oh, gelukkig. Heb er overheen gekeken dan! Thanks!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:01 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)
Och, dit spel is geen flappy bird, denk dat jouw spelletje ook wel een keer gespeeld wordtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:31 schreef BurnaBoy het volgende:
Dat is ook wel waar. Ik kan dan alleen niet
Ja, en als je dus de town-hall hebt krijg je onderin een blauw/paarse notificatie. Net zoals met de merchant die aankomt alleen dan een ander icoontje erin.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Die nomads, krijg je daar een notification van? Heb er nog niet mee te maken gehad namelijk.
EDIT: Zie dat ik een town hall nodig heb
quote:Working on update 1.0.1...
I'm actively working on version 1.0.1 of Banished, and there is now a beta branch for testing. You can opt into the Test beta version by right clicking on the game in your Steam library, select Properties, and then pick the BETAS tab. You can then switch to the Test version.
Any feedback on this test version is very much appreciated.
The major fix in the build is for save games that crash after a few minutes of play.
Here’s the full list of changes in the test build.
Fixed a bug causing save games to fail.
Fixed a crash in the music player.
Fixed a startup crash when a video card doesn't support depth sampled textures.
The startup menu scene no longer displays the last seen area.
Added a command line switch /dx9 to force the game into dx9 mode.
Added a command line switch /dx11 to force the game into dx11 mode.
Added a command line switch /windowed to force the game to start windowed instead of fullscreen.
Waarom halen ze dat weg? Vond ik juist wel baas, m'n mooie dorp al bewonderen terwijl ik nog in het menu zat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:52 schreef mschol het volgende:
The startup menu scene no longer displays the last seen area.
Klopt ja. Bijkomstigheid is tevens dat je mijnwerkers langer moeten lopenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:21 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of wordt de quarry steeds dieper en dieper?Tof detail.
Ja lach maar boy, lach maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:57 schreef Rezania het volgende:
Nu 204 inwoners.En ik ben stevig aan het uitbreiden, want ik heb te weinig mensen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog genoeg ruimte om uit te breiden gelukkig. Ik doe ook rustig aan. Pas net voor het eerst Nomads toegelaten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja lach maar boy, lach maar.
Nog even en je hebt veel vagijnen te wassen en heb je te weinig resources.
Als je tegelijk een huis met het werk erbij zet, dan is de kans het grootst dat ze er dichtbij gaan wonen. Meestal balanceert het zichzelf uit is me opgevallen, maar soms ook niet zoals hierbovenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:47 schreef Chef_M het volgende:
Gaan mensen automatisch in huizen wonen die het dichtst bij hun werk zitten, of hoe werkt dat? Ik plaatste namelijk bij een mijn verderop wat huisjes voor de mijnwerkers, maar meteen kwamen er houthakkers en laborors erin.
Jaar 60 hier met de FOK!seed:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtEn kan ik ook meedoen
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug.![]()
Wat een spel.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |