abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:04:23 #201
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137165508
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:03 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Nope!
Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137165520
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.
Wat heb je nog meer nodig dan? :')
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:05:42 #203
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137165543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:04 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat heb je nog meer nodig dan? :')
Niks om de spellen te starten, wel de community om achievements te zien. :{
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:51:44 #204
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137167003
Luxeprobleem - ik produceer meer voedsel dan ik op kan maken :') nu op de 20K plus, net maar een hele woonwijk erbij geplempt.
pi_137167134
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:51 schreef Dekatria het volgende:
Luxeprobleem - ik produceer meer voedsel dan ik op kan maken :') nu op de 20K plus, net maar een hele woonwijk erbij geplempt.
Wat je dan imo beter kunt doen is bijvoorbeeld meer huizen zetten bij gebouwen die iets produceren.
Een extra huisje bij je steengroeve bijvoorbeeld, een nieuw houdhakkers gedeelte maken met 1 of 2 huizen etc.

Zomaar random huizen neerzetten deed ik alleen in het begin van het spel, om iedereen snel een (centraal) plekje te geven. Als alles eenmaal loopt is wat ik net zei denk ik handiger.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:01:19 #206
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137167317
Well daarmee 2 achievements eruit gebokst overigens - Smiles all Around en Healthy. Zit alleen op zo'n map met een hoop bergen, dus het blijft bij allemaal nederzettinkjes die onderling verbonden zijn.

Zou een uitkomst zijn als ze het spel zouden uitbreiden met meer gebouwen, technologiëen etc. Beetje als AOE.
pi_137167410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:01 schreef Dekatria het volgende:
Well daarmee 2 achievements eruit gebokst overigens - Smiles all Around en Healthy. Zit alleen op zo'n map met een hoop bergen, dus het blijft bij allemaal nederzettinkjes die onderling verbonden zijn.

Zou een uitkomst zijn als ze het spel zouden uitbreiden met meer gebouwen, technologiëen etc. Beetje als AOE.
De maker staat redelijk open voor mods(upport), dus dat komt wel goed.
pi_137167477
FOK!seed jaar 15:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOK!seed jaar 20:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137178179
Zijn er al mods dan voor banished?!
Geniet van het leven:):)
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:59:58 #210
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137178558
Ik zit op 500 inwoners, jaar 170 ofzo maar de groei is eruit (al een jaar of 30), mijn food voorraad gekelderd van 70k naar 0 zonder duidelijke reden en eigenlijk ben ik er wel weer klaar mee :P .
pi_137179457
Dat iron minen schiet écht niet op. :Z
pi_137180590
NEE. TORNADO. FUCK. BEL DE BRANDWEER OFZO.
pi_137180672
Alle students dood, leraar dood, school weg. ;(
pi_137181159
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:39 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik was er ook niet echt rouwig om.
Maar elke keer 4 man op bouwen. Drie liepen er naar de andere kant, eentje sloeg 1 keer aan de goede kant en ging dan omlopen. Dan weer er afhalen en een halve minuut later weer. Zo heb ik de laatste 16 slagen gedaan. :').
Aanleggen doe ik inderdaad ook van de kant waar ze vandaan komen naar de andere kant.
Hier heb ik nu ook last van, maar dan met een brug. Lopen ze eeuwen om naar de andere kant te komen, 2 tikjes, en weer terug.
pi_137181559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg. ;(
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137181858
Beetje last van vergrijzing :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137182180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg. ;(
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?
  woensdag 26 februari 2014 @ 23:30:46 #218
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137183269
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137183526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:08 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?
Ik bel de NSA. Die checkt de telefoonrecords wel even.
  woensdag 26 februari 2014 @ 23:38:08 #220
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137183562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg. ;(
Tijd voor een Red Alert mod.
pi_137185332
Heeft iemand ooit 1000 bewoners gehaald?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137186579
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
ze zitten na te bibberen van die -10 in de winter?
pi_137189018
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_137191537
Jaar 50 FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.

De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map :(

[ Bericht 14% gewijzigd door Drebbelman op 27-02-2014 10:51:37 ]
In the coolest little capital of the world
pi_137192520
Jaar 25 FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 30 FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:17:52 #226
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137192675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 50 FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.

De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map :(
Ook ondervonden inmiddels, ja.
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:29:12 #227
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137196676
Godsamme, opeens is echt het gereedschap van IEDEREEN versleten. Vijf miljoen miljard mensen de mijnen in gerost, Blacksmithkolonie ernaast, en pas nu kan ik het tij een beetje keren.
pi_137200165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:41 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:19:21 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137200883
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:23:25 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137201023
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:30:19 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137201269
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:25:38 #232
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137203644
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
Zeker waar, ja :') elke keer als ik de klok check, ben ik weer een uur verder.
pi_137205079
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
Check. :')
For great justice!
pi_137208238
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen :D

En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
pi_137214615
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137215034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw. _O-
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137215084
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Voorraden van je tradingposts verhogen en/of jde resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol. :')

En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137215860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol. :')

En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.

En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137215947
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.

En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137216117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137216168
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Hmm, dat is wel slim ja. :Y Even een tweede tradingpost bouwen dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:07:35 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137219339
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggen B-)
pi_137228941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:48 schreef Helgen het volgende:
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen :D

En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging :P
pi_137228954
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:27 schreef Helgen het volgende:

[..]

en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging :P
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137228996
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad :)
pi_137230412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:35 schreef Helgen het volgende:

[..]

Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad :)
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt.
Zorg gewoon dat je grossiert in dingen als firewood, coats en tools, dan heb je genoeg om te ruilen in de trading post :)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:07:24 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230547
Vanavond ga ik weer even wild op Banished denk ik :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:16:21 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230753
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer.

Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:23:04 #249
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137230924
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:24:23 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230962
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Tijn het volgende:
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
Dat bedoel ik.

Gewoon om 12:00 uur komt er in dit topic een seednummer met de rest van de settings en om 16:00 uur laat iedereen het resultaat zien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:25:10 #251
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:26:11 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137231008
Toch een beetje multiplayer-achtig O+. Wel tof dat die seeds echt altijd dezelfde map genereren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137231925
Jaar 55 in FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_137232600
Ziet er wel tof uit.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:29:56 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137232755
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:01 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 55 in FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Potver, netjes hoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:36:02 #256
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137232934
Echt te gek. Eigenlijk zit de lol van het spel in de late game, waar veel andere games juist vooral aan het begin op hun leukst zijn.
pi_137233384
Ik merk dat ik langzaam richting de borders van de map kom. Ik zit er aan twee kanten al dicht tegenaan. De uitdaging zal wel komen als ik echt nergens meer ruimte heb en moet gaan zoeken naar plekken om te verdichten.

En passant overigens ook nog even 'ready for anything' en 'stonework' binnengehaald.
In the coolest little capital of the world
pi_137233853
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen :')
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:14:06 #259
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137233972
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen :')
[ afbeelding ]
Huh, wat de vliegende neuk is dat? :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137234050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen :')
[ afbeelding ]
een shitload aan nomads komen binnen?
pi_137234084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:18 schreef mschol het volgende:

[..]

een shitload aan nomads komen binnen?
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb.. _O-
In the coolest little capital of the world
pi_137234294
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb.. _O-
Je hebt er een paar over geslagen! Racisme.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:21:18 #263
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137235839
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:16 schreef jogy het volgende:
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer.

Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen.
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomt :P En kan ik ook meedoen (8>
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:22:36 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137235885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb.. _O-
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:24:55 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137235976
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomt :P En kan ik ook meedoen (8>
Dat kan er op zich ook wel naast inderdaad. Het leuke van dezelfde tijd ermee bezig zijn is dat iedereen iets anders gaat doen en men niet van elkaar af kan kijken, klaar is klaar en kunnen we zien wie er het efficiëntst met zijn of haar tijd en ruimte om gaat binnen het spel :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:31:34 #266
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137236216
Dat is ook wel waar. Ik kan dan alleen niet :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137237060
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!
ik gok photoshop..
pi_137237238
Ik waag me weer aan de FOK! seed. Kijken hoe lang ik het vol hou.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:00:33 #269
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137237289
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?

In de winter is t soms 65 :')
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:01:46 #270
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137237330
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:00 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?

In de winter is t soms 65 :')
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:03:15 #271
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137237381
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:01 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)
Oh, gelukkig. Heb er overheen gekeken dan! Thanks!

Helaas kan ik nu niet spelen want ik ga verhuizen en heb mn pc al losgekoppeld
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:09:57 #272
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137237619
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:31 schreef BurnaBoy het volgende:
Dat is ook wel waar. Ik kan dan alleen niet :P
Och, dit spel is geen flappy bird, denk dat jouw spelletje ook wel een keer gespeeld wordt :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137238451
Die nomads, krijg je daar een notification van? Heb er nog niet mee te maken gehad namelijk.

EDIT: Zie dat ik een town hall nodig heb ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137238566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Die nomads, krijg je daar een notification van? Heb er nog niet mee te maken gehad namelijk.

EDIT: Zie dat ik een town hall nodig heb ;)
Ja, en als je dus de town-hall hebt krijg je onderin een blauw/paarse notificatie. Net zoals met de merchant die aankomt alleen dan een ander icoontje erin.
pi_137239171
quote:
Working on update 1.0.1...
I'm actively working on version 1.0.1 of Banished, and there is now a beta branch for testing. You can opt into the Test beta version by right clicking on the game in your Steam library, select Properties, and then pick the BETAS tab. You can then switch to the Test version.

Any feedback on this test version is very much appreciated.

The major fix in the build is for save games that crash after a few minutes of play.

Here’s the full list of changes in the test build.

Fixed a bug causing save games to fail.
Fixed a crash in the music player.
Fixed a startup crash when a video card doesn't support depth sampled textures.
The startup menu scene no longer displays the last seen area.
Added a command line switch /dx9 to force the game into dx9 mode.
Added a command line switch /dx11 to force the game into dx11 mode.
Added a command line switch /windowed to force the game to start windowed instead of fullscreen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:20:08 #276
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137240300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:52 schreef mschol het volgende:

The startup menu scene no longer displays the last seen area.

Waarom halen ze dat weg? Vond ik juist wel baas, m'n mooie dorp al bewonderen terwijl ik nog in het menu zat. :( Of begrijp ik het verkeerd?
pi_137240690


Wil niet liggen.
pi_137240895
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:31 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]

Wil niet liggen.
een zogenaamde dwarsboom
In the coolest little capital of the world
pi_137241409
Budum-tsssh.
pi_137241435
Ik moet trouwens zeggen, die auto-replacement functie wanneer mensjes dood gaan: _O_
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:58:31 #281
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137241591


Nu al medelijden.

Hier ook begonnen met de FOK!seed. Ben benieuwd ^O^
pi_137241607
ook aant spelen... megaverslavend... en zodra je door hebt hoe de markets werken en woningen bij hun werkzetten gaat het als een tierelier!

Ik plaats alleen nog maar stone houses

Hopelijk komt er nog meer stuff dat je kan bouwen + technologie. Zoals paarden houden en brood maken.
pi_137245620
Ligt het nou aan mij of wordt de quarry steeds dieper en dieper? :o Tof detail. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 18:23:42 #284
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137245676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 18:21 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of wordt de quarry steeds dieper en dieper? :o Tof detail. _O_
Klopt ja. Bijkomstigheid is tevens dat je mijnwerkers langer moeten lopen :+

Inmiddels ziet de startplek van de FOKseed er bij mij zo uit:



De stad is verder getrokken, de eerste bewoners achterlatend O-)
pi_137246512
Nu 204 inwoners. :) En ik ben stevig aan het uitbreiden, want ik heb te weinig mensen. _O-




Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 18:59:58 #286
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137246608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 18:57 schreef Rezania het volgende:
Nu 204 inwoners. :) En ik ben stevig aan het uitbreiden, want ik heb te weinig mensen. _O-

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja lach maar boy, lach maar.
Nog even en je hebt veel vagijnen te wassen en heb je te weinig resources.
pi_137246637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 18:59 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja lach maar boy, lach maar.
Nog even en je hebt veel vagijnen te wassen en heb je te weinig resources.
Nog genoeg ruimte om uit te breiden gelukkig. Ik doe ook rustig aan. Pas net voor het eerst Nomads toegelaten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137246674
Wat ik wel een beetje stom vind is dat er niet drie woodcutters bij één zo'n hut kunnen werken. :') Er zijn toch drie stompen om op te houthakken, kunnen er dus prima drie staan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:37:49 #289
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137248147
Eén van m'n gappies houdt van wandelen :+ kijkt u even mee?

We beginnen links, bij z'n nieuwbouwwoning.









Toch handig, dat werkroute tooltje _O-
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:47:39 #290
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137248528
Gaan mensen automatisch in huizen wonen die het dichtst bij hun werk zitten, of hoe werkt dat? Ik plaatste namelijk bij een mijn verderop wat huisjes voor de mijnwerkers, maar meteen kwamen er houthakkers en laborors erin. :(
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:18:08 #291
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137249671
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:47 schreef Chef_M het volgende:
Gaan mensen automatisch in huizen wonen die het dichtst bij hun werk zitten, of hoe werkt dat? Ik plaatste namelijk bij een mijn verderop wat huisjes voor de mijnwerkers, maar meteen kwamen er houthakkers en laborors erin. :(
Als je tegelijk een huis met het werk erbij zet, dan is de kans het grootst dat ze er dichtbij gaan wonen. Meestal balanceert het zichzelf uit is me opgevallen, maar soms ook niet zoals hierboven :+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:29:07 #292
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137250038
Hey, ik heb een bug ontdekt. Als een huis is afgefikt, moet je aanklikken dat je het hele ding sloopt. En dan 'cancel removal'. Ineens is heel het gebouw als nieuw _O-

Merkte ik zonet, toen 3 huizen, een woodcutter en een voorraadhangaar in rook opgingen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:55:14 #293
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_137254060
Ben nu voor de mountain men achievement aan het gaan (een pop van 50+ gedurende 20 jaar op een small mountainous map met harsh climate). Vooralsnog geen enkele tegenslag eigenlijk. Nu ligt dat ook wel een beetje aan de goede seed die ik had: 845446354. Heb alleen een paar bruggen gebouwd en geen enkele tunnel :)

  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:56:55 #294
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137256955


Twee doden al, ondanks genoeg ruimte in het ziekenhuis ;(
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomt :P En kan ik ook meedoen (8>
Jaar 60 hier met de FOK!seed:



[ Bericht 49% gewijzigd door Dekatria op 28-02-2014 23:25:33 ]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 10:06:25 #295
141482 Q.
JurassiQ
pi_137264781
Ik doe iets niet helemaal goed. :')

For great justice!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 10:29:55 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_137265247
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. :')

Wat een spel. :')

For great justice!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 11:25:38 #297
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137266567
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrens :') is wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over w/

Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:



M'n akkers wat doe je :'(
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:17:28 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137267794
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. :')

Wat een spel. :')

[ afbeelding ]
:o! Moordenaar! _O-.

Ik zat er ook een tijd tegenaan te hikken, elke keer onder de 500 surplus aan voedsel met een populatie van 300+ :'). Je moet extreem micromanagen om dat weer goed te krijgen. Gelukkig heb ik nou weer een 33000+ surplus O+, maar het heeft wel 10 jaar geduurd :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:18:09 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137267805
Maar waar is het nu fout gegaan dan? Geen tools meer oid?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:19:18 #300
141482 Q.
JurassiQ
pi_137267832
Ja, vraag ik me ook af. De zin voor dit dorp is nu wel een beetje op, begin wel opnieuw. Met maar 5 inwoners over schiet het niet op. :')
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')