Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.quote:
Wat heb je nog meer nodig dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hmm, kan alleen in de library en store.. fucked up.
Niks om de spellen te starten, wel de community om achievements te zien.quote:
Wat je dan imo beter kunt doen is bijvoorbeeld meer huizen zetten bij gebouwen die iets produceren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:51 schreef Dekatria het volgende:
Luxeprobleem - ik produceer meer voedsel dan ik op kan makennu op de 20K plus, net maar een hele woonwijk erbij geplempt.
De maker staat redelijk open voor mods(upport), dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:01 schreef Dekatria het volgende:
Well daarmee 2 achievements eruit gebokst overigens - Smiles all Around en Healthy. Zit alleen op zo'n map met een hoop bergen, dus het blijft bij allemaal nederzettinkjes die onderling verbonden zijn.
Zou een uitkomst zijn als ze het spel zouden uitbreiden met meer gebouwen, technologiëen etc. Beetje als AOE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!seed jaar 20:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier heb ik nu ook last van, maar dan met een brug. Lopen ze eeuwen om naar de andere kant te komen, 2 tikjes, en weer terug.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik was er ook niet echt rouwig om.
Maar elke keer 4 man op bouwen. Drie liepen er naar de andere kant, eentje sloeg 1 keer aan de goede kant en ging dan omlopen. Dan weer er afhalen en een halve minuut later weer. Zo heb ik de laatste 16 slagen gedaan..
Aanleggen doe ik inderdaad ook van de kant waar ze vandaan komen naar de andere kant.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg.
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg.
Ik bel de NSA. Die checkt de telefoonrecords wel even.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat klinkt als een gecoördineerde aanval. Ben je al over represailles aan het nadenken?
Tijd voor een Red Alert mod.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:37 schreef einschtein het volgende:
Alle students dood, leraar dood, school weg.
ze zitten na te bibberen van die -10 in de winter?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.
De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map
[ Bericht 14% gewijzigd door Drebbelman op 27-02-2014 10:51:37 ]In the coolest little capital of the world
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 30 FOK!seed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 50 FOK!seedOok ondervonden inmiddels, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.
De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:41 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
Zeker waar, jaquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
Check.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw.
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of jde resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol.
En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.
En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
Klopt.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Hmm, dat is wel slim ja.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggenquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 18:48 schreef Helgen het volgende:
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan gingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen
En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.![]()
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:27 schreef Helgen het volgende:
[..]
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stadquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:35 schreef Helgen het volgende:
[..]
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Tijn het volgende:
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:01 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 55 in FOK!seedPotver, netjes hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Huh, wat de vliegende neuk is dat?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen
[ afbeelding ]
een shitload aan nomads komen binnen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:08 schreef Drebbelman het volgende:
Het is carnaval in mijn stadje.. ze zijn de polonaise aan het doen
[ afbeelding ]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:18 schreef mschol het volgende:
[..]
een shitload aan nomads komen binnen?
Je hebt er een paar over geslagen! Racisme.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb..
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:16 schreef jogy het volgende:
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer.
Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen.
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
yup, 84. Ze zagen zo zielig uit, dus ik heb ze maar een hoedje gegeven.
Ik denk niet dat het verstandig is ze toe te laten als ik zonder die nomads ook zo een toename van 100 adults per 5 jaar heb..
Dat kan er op zich ook wel naast inderdaad. Het leuke van dezelfde tijd ermee bezig zijn is dat iedereen iets anders gaat doen en men niet van elkaar af kan kijken, klaar is klaar en kunnen we zien wie er het efficiëntst met zijn of haar tijd en ruimte om gaat binnen het spelquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtEn kan ik ook meedoen
ik gok photoshop..quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe geef je ze een hoedje dan, wat is dit voor paaseitjes in het spel? Vertel het me!
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef JaimyLee het volgende:
Ik weet dat m'n inwoners soms domme dingen doen (builders die ruimte voor een pasture vrij moeten maken, en dan in een ander random bos resources gaan vervamelen), maar ik vind het toch wel knap dat 80% het koud heeft in een zomer van 25 graden..
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij fahrenheit, hoe krijg im celcius?
In de winter is t soms 65
Oh, gelukkig. Heb er overheen gekeken dan! Thanks!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:01 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Options -> Game -> Show Celsius temperatures (vierde optie)
Och, dit spel is geen flappy bird, denk dat jouw spelletje ook wel een keer gespeeld wordtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:31 schreef BurnaBoy het volgende:
Dat is ook wel waar. Ik kan dan alleen niet
Ja, en als je dus de town-hall hebt krijg je onderin een blauw/paarse notificatie. Net zoals met de merchant die aankomt alleen dan een ander icoontje erin.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Die nomads, krijg je daar een notification van? Heb er nog niet mee te maken gehad namelijk.
EDIT: Zie dat ik een town hall nodig heb
quote:Working on update 1.0.1...
I'm actively working on version 1.0.1 of Banished, and there is now a beta branch for testing. You can opt into the Test beta version by right clicking on the game in your Steam library, select Properties, and then pick the BETAS tab. You can then switch to the Test version.
Any feedback on this test version is very much appreciated.
The major fix in the build is for save games that crash after a few minutes of play.
Here’s the full list of changes in the test build.
Fixed a bug causing save games to fail.
Fixed a crash in the music player.
Fixed a startup crash when a video card doesn't support depth sampled textures.
The startup menu scene no longer displays the last seen area.
Added a command line switch /dx9 to force the game into dx9 mode.
Added a command line switch /dx11 to force the game into dx11 mode.
Added a command line switch /windowed to force the game to start windowed instead of fullscreen.
Waarom halen ze dat weg? Vond ik juist wel baas, m'n mooie dorp al bewonderen terwijl ik nog in het menu zat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:52 schreef mschol het volgende:
The startup menu scene no longer displays the last seen area.
Klopt ja. Bijkomstigheid is tevens dat je mijnwerkers langer moeten lopenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:21 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of wordt de quarry steeds dieper en dieper?Tof detail.
Ja lach maar boy, lach maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:57 schreef Rezania het volgende:
Nu 204 inwoners.En ik ben stevig aan het uitbreiden, want ik heb te weinig mensen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog genoeg ruimte om uit te breiden gelukkig. Ik doe ook rustig aan. Pas net voor het eerst Nomads toegelaten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja lach maar boy, lach maar.
Nog even en je hebt veel vagijnen te wassen en heb je te weinig resources.
Als je tegelijk een huis met het werk erbij zet, dan is de kans het grootst dat ze er dichtbij gaan wonen. Meestal balanceert het zichzelf uit is me opgevallen, maar soms ook niet zoals hierbovenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:47 schreef Chef_M het volgende:
Gaan mensen automatisch in huizen wonen die het dichtst bij hun werk zitten, of hoe werkt dat? Ik plaatste namelijk bij een mijn verderop wat huisjes voor de mijnwerkers, maar meteen kwamen er houthakkers en laborors erin.
Jaar 60 hier met de FOK!seed:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:21 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ook wel kan is wie staat er het beste voor in jaar 60. Dan kan iedereen meer spelen op tijden die hem haar uitkomtEn kan ik ook meedoen
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug.![]()
Wat een spel.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |