abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:17:52 #226
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137192675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 50 FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grootste irritatie die ik heb is dat mijn stadje inmiddels zo groot is dat mensen hongersnood krijgen zodra ze van baan wisselen of als ze een flink eind gaan lopen omdat ze even een labouring job gaan doen als hun eigen baan even geen aandacht nodig heeft.. De mannetjes met honger hebben werk en wonen heel dicht bij elkaar, maar ik vind ze steeds met honger een heel eind van hun woon/werk plek.

De theorie dat een groep mensen zelfvoorzienend kan wonen los van de rest van de stad werkt in de praktijk dus niet als ze in hun idle time labouring jobs zoeken aan de andere kant van de map :(
Ook ondervonden inmiddels, ja.
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:29:12 #227
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137196676
Godsamme, opeens is echt het gereedschap van IEDEREEN versleten. Vijf miljoen miljard mensen de mijnen in gerost, Blacksmithkolonie ernaast, en pas nu kan ik het tij een beetje keren.
pi_137200165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:41 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Als een huis een sneeuwvolk heeft betekend dat volgens mij dat er geen brandhout is.
Als een persoon een sneeuwvlok heeft betekend het pas dat hij/zij het ook echt koud heeft en bijna dood gaat.
Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:19:21 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137200883
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
Als je brandhout continu op 0 hebt, zie je ook weinig verschil. Ik probeer een voorraadje van +/- 500 fuel te houden en dan zie je het wel een stuk harder naar beneden gaan met een paar houten huisjes vs huisjes van steen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:23:25 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137201023
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik zit rond het jaar 50 en heb nog niets anders gezien dan een sneeuwvlokje boven huisjes, maar er is nog geen inwoners gestorven door de kou. Brandhout staat altijd op 0 want alles wat geproduceerd wordt word gelijk gebruikt. Maar ik heb er dus verder geen last van. Houten huizen of eentje van steen lijkt amper verschil te maken tho.
De belangrijkste reden om genoeg brandhout te hebben is wanneer je kolen wil sparen. Kolen zijn de backup brandstof voor die gasten en dat kan best snel gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:30:19 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137201269
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:25:38 #232
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137203644
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
Zeker waar, ja :') elke keer als ik de klok check, ben ik weer een uur verder.
pi_137205079
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:30 schreef Tijn het volgende:
Wat een time-killer is deze game trouwens. Gisteren zat ik rond middernacht nog te spelen en dacht ik "Hmm, ik moet wel zo naar bed.". Toen was het opeens 4 uur :')
Check. :')
For great justice!
pi_137208238
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen :D

En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
pi_137214615
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137215034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn productieketens zijn te goed, alles zit vol, hoeveel opslag ik er ook bij bouw. _O-
Voorraden van je tradingposts verhogen en/of je resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137215084
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Voorraden van je tradingposts verhogen en/of jde resourcelimits beter instellen, dan heb je veel meer controle.
Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol. :')

En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137215860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou ja, het grootste probleem zit hem in de productie van food. Al die barns zitten helemaal vol daardoor, terwijl ik wheat nodig heb voor alcohol. :')

En het ruilen van voedsel levert haast niks op, dus daar begin ik niet aan.
Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.

En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137215947
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, het is jammer dat je geen limits voor individuele foods kunt instellen.

En ik bedoel ook niet dat je moet traden, maar je kunt je trade post als opslag gebruiken.. veel meer capaciteit.
Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137216117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Probleem blijft gewoon dat ze blijven produceren, dus dat is alleen maar symptoombestrijding. Ik plemp wel gewoon wat huisjes neer en hoop op een babyboom of zo. Of misschien kan ik velden sluiten.
Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137216168
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Hmm, dat is wel slim ja. :Y Even een tweede tradingpost bouwen dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:07:35 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137219339
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Klopt.

Overigens zijn die trade posts ook ideaal als 'spaarrekening'. Heb er nu een paar duizend food in opgeslagen waar niemand aan kan komen, en in geval van hongersnood laat ik die tradepost weer leeglopen.
Precies, er is nooit hongersnood als je duizenden stuks hertenvlees in je trading post hebt liggen B-)
pi_137228941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:48 schreef Helgen het volgende:
Ik ben net begonnen, ik speel mijn eerste spel met de Fok!seed. Jaar 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het tweede plaatje zie je linksonder de plaats waar we starten, maar daar ben ik niet begonnen met bouwen. Ik heb wel het gevoel dat ik binnenkort groot voedseltekort krijg, dus snel maar even wat etensdingen bouwen :D

En volgens mij werkt mijn bouwstrategie niet echt goed, maar het is mijn eerste spel. Alles ligt te ver van elkaar af.
en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging :P
pi_137228954
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:27 schreef Helgen het volgende:

[..]

en een jaar later: inderdaad, mijn hele visserskolonie boven de bergen sterft omdat ze te ver moeten lopen voor eten, waardoor uiteindelijk de hele stad eraan ging :P
Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137228996
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heeft het misschien nut om zo een marketplace te bouwen in die kolonie?
Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad :)
pi_137230412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:35 schreef Helgen het volgende:

[..]

Jep, dat was beter geweest. Ik had ook sowieso weinig eten en probeerde dat eerst erbij te bouwen, maar mijn quarry werkte langzaam, al zaten er 7 mensen in. Ik begin nu gewoon een nieuwe stad :)
Voor de aanvoer van stenen kun je ook beter zelf resources verwijderen of dit gewoon traden. Zorg dat je minstens 2 of 3 trading posts hebt, dan krijg je genoeg afwisseling in aanbod, dus ook stenen (elke trading post krijgt een eigen trader op bezoek). De mijnen zijn het minst efficiënt en zonde van de mankracht die je erin stopt.
Zorg gewoon dat je grossiert in dingen als firewood, coats en tools, dan heb je genoeg om te ruilen in de trading post :)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:07:24 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230547
Vanavond ga ik weer even wild op Banished denk ik :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:16:21 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230753
Het lijkt me trouwens wel eens grappig om een soort wedstrijd te houden een keer.

Gewoon 4 uur op een random seed die aan het begin uitgegeven wordt en dan na die 4 uur kijken wie er het beste voor staat. Meeste inwoners en de gezondste surplus aan voorraad. Zullen we zeggen op zondag van 12 tot 16. Iedereen mag zelf kiezen welke snelheid hij wil spelen, dus een 10* speed mag gewoon als je het lekker vind spelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:23:04 #249
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137230924
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:24:23 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137230962
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:23 schreef Tijn het volgende:
Het leukste is natuurlijk als we dan allemaal dezelfde seed en world-settings gebruiken.
Dat bedoel ik.

Gewoon om 12:00 uur komt er in dit topic een seednummer met de rest van de settings en om 16:00 uur laat iedereen het resultaat zien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')