abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2014 @ 13:46:54 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137089088


Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer informatie

Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs:20 dollar

Doe mee aan de FOK!seed!

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard



[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 24-02-2014 13:52:38 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137089270
https://www.humblebundle.com/ kan je em voor 14 dollars kopen
Geniet van het leven:):)
pi_137089278
Erg tevreden met m'n nieuwste dorp. O+



Zo'n beetje alles in overschot en ik kan rustig verder bouwen.
Ik heb 0 farms. Alleen gatherers, hunters, fishers en weilanden met dieren.

I love my mispoken words.
pi_137089384
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:40 schreef Iwanius het volgende:
Ja ik begrijp dat je vooruit wilt denken maar soms (en dat geef je zelf ook al aan in je verdere reactie) heeft het totaal geen zin te ver te blijven doordenken want soms kan dat dan juist averechts gaan werken omdat er een portie haast/dwang bij zit en waardoor je dus fouten gaat maken,zaken die je eerst niet maakte met als gevolg dat je verspilde moeite en tegenslag krijgt.
Ik ben daar echt niet zo bang voor. Net zoals jogy zegt, je moet gewoon zorgen dat je de extra voorzieningen hebt voor als je ergens een tekort aan dreigt te gaan hebben. Ik probeer bijvoorbeeld rond te komen van mijn boerderijen, en in de winter gaan de boeren jagen, vissen en besjes plukken. Als er een slechte oogst is geweest zorg ik gewoon dat er wat mijnlieden in de zomer door blijven vissen en dan bouw ik gewoon even iets minder snel.
En zo geldt het ook voor andere producten. Ik kom rond met één of twee woodcutters, maar als ik net iets verkocht heb in de haven zorg ik gewoon dat ik alle vier de woodcutters aan de gang hou om de voorraad weer even op te bouwen.
Gewoon af en toe even je productie en graphs bekijken en je ziet of er ergens een crisis aan dreigt te komen.
Als je eenmaal over de honderd inwoners hebt dan heb je echt niet meteen een crisis als er wat nomaden komen, of je moet sowieso al erg in de marge leven.
In the coolest little capital of the world
  maandag 24 februari 2014 @ 13:57:24 #5
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137089440
Even voor de beeldvorming; is dit voornamelijk citybuilding of ook logistieke processen opzetten zoals bij Stronghold?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_137089449
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game?
  maandag 24 februari 2014 @ 14:00:46 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137089533
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Maargoed. het volgende:
Even voor de beeldvorming; is dit voornamelijk citybuilding of ook logistieke processen opzetten zoals bij Stronghold?
Je moet een beetje rekening houden dat de dorpelingen niet al te ver moeten lopen voor hun basisbehoeften zoals brandhout en voedsel en niet te veel tijd kwijt zijn wanneer ze naar hun werk gaan maar verder is het niet heel complex.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137089724
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef d1ce het volgende:
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game?
Ik vind het spel minder complex dan bijvoorbeeld de Anno-reeks. Maar het is wel een erg tof spel.

Je werkt niet met objectives, het doel is en blijft om je stad steeds verder uit te breiden en van alle gemakken te voorzien. De uitdaging zit m in het tevreden en gezond houden van je burgers. Dit doe je door constant je resources te monitoren en ervoor te zorgen dat een ieder er warmpjes bij zit.
  maandag 24 februari 2014 @ 14:18:30 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137090128
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef d1ce het volgende:
Ik twijfel. Ik zag dit spel staan bij Top Sellers op Steam en direct even een paar tutorials gekeken. Het spel ziet er best complex uit maar wat is er te doen late game?
Het principe is hetzelfde door het hele spel heen dus ook geen 'great works' of zo. Gewoon blijven bouwen tot je map vol is en kijken of het lukt. Ik heb wel door dat de 'spanning' er voor mij nu wel een beetje uit is nu ik een taktiek heb die het overleven praktisch verzekerd, zolang er geen orkaan door mijn dorp komt razen natuurlijk. Uiteindelijk ga ik bijvoorbeeld rond de 250/300 over op een boerderij/vee gemeenschap en probeer ik de jagerijen/verzamelhutjes eruit te faseren bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 14:27:58 #10
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137090434
Als het weiland na vele jaren vol staat, heb je ook wel wat:



En schapen nog meer...

I love my mispoken words.
  maandag 24 februari 2014 @ 14:52:48 #11
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137091261
Het basisspel is leuk maar mist wat mij betreft toch wel diepgang. Nadat je een 500/600 inwoners een keer of 2 gehaald hebt ben je er wel klaar mee.

Ik denk dat er binnen een half jaar toch wel een 30tal gebouwen, doormiddel van mods of uitbreidingen, aan de basisgame toegevoegd zullen worden.
Uit een interview kon ik al opmaken dat de maker van het spel in ieder geval positief staat tegenover het modden van zijn creatie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137091983
:o :P
  maandag 24 februari 2014 @ 15:20:41 #13
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137092126
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Je moet een beetje rekening houden dat de dorpelingen niet al te ver moeten lopen voor hun basisbehoeften zoals brandhout en voedsel en niet te veel tijd kwijt zijn wanneer ze naar hun werk gaan maar verder is het niet heel complex.
Maar zijn er bijvoorbeeld ook productieprocessen van bijvoorbeeld graan naar brood oid?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  maandag 24 februari 2014 @ 15:24:02 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137092229
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:20 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Maar zijn er bijvoorbeeld ook productieprocessen van bijvoorbeeld graan naar brood oid?
Op het moment alleen van wol/leer naar warme jas en hout/ijzer naar ijzeren gereedschap en een upgrade naar staal met houtskool en verder niet heel veel, je kan alcohol maken door fruit/graan te fermenteren en brandhout maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137092497
Mijn brewery doet het niet. Ik heb zowel appels als wheat, maar bij beide maakt hij er geen Ale van en verschijnt het icoontje dat hij niks kan omdat hij geen resources heeft. Heeft hij nog iets nodig behalve een grondstof?
Ik heb geen signature.
  maandag 24 februari 2014 @ 15:39:42 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137092759
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:32 schreef VitaminWater het volgende:
Mijn brewery doet het niet. Ik heb zowel appels als wheat, maar bij beide maakt hij er geen Ale van en verschijnt het icoontje dat hij niks kan omdat hij geen resources heeft. Heeft hij nog iets nodig behalve een grondstof?
Wellicht produceer je te weinig apple of wheat ten opzichte van de totale voedselproductie zodat de bewoners het zelf al opmaken voordat de brouwer zelf het kan ophalen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137093053
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Het basisspel is leuk maar mist wat mij betreft toch wel diepgang. Nadat je een 500/600 inwoners een keer of 2 gehaald hebt ben je er wel klaar mee.

Ik denk dat er binnen een half jaar toch wel een 30tal gebouwen, doormiddel van mods of uitbreidingen, aan de basisgame toegevoegd zullen worden.
Uit een interview kon ik al opmaken dat de maker van het spel in ieder geval positief staat tegenover het modden van zijn creatie.
En zo hoort het bij games als dit.

Minecraft is er groot mee geworden.
pi_137093221
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb) :')

Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg...
  maandag 24 februari 2014 @ 15:57:20 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137093374
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb) :')

Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg...
Gewoon met het gebouw verwijderen tooltje die kar selecteren. Die goederen halen ze er vanzelf wel uit en dan verdwijnt de kar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 15:58:35 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137093418
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef GlenSpey het volgende:
Ik wil mijn kar verwijderen omdat ik ruimte nodig heb, maar de kar zit nog voor 90% vol (en ze blijven alles er gewoon in droppen ondanks dat ik een barn en storage heb) :')

Is er een manier waarop ik de resources in de kar kan behouden / overzetten? Ik heb de ruimte nu echt nodig (small + mountains map) dus die kar MOET weg...
Even al je laborers in de markt aan het werk zetten dan is de kart binnen één minuut leeg.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 24 februari 2014 @ 15:59:38 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137093450
Oh en nadat je de verwijder opdracht gegeven hebt kan je ook meteen met de prio tool nog een keer het gebied selecteren, krijgt het voorrang.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 16:01:32 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137093522
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:47 schreef Typisch het volgende:
En zo hoort het bij games als dit.

Minecraft is er groot mee geworden.
Inderdaad, ik zag op het forum ontzettend veel ideeën voor mods voorbijkomen.

Van extra dieren als bijen, geiten, varkens, eenden en ganzen tot kaarsenmakers, kloosters, grotere opslagplaatsen, huizen van klei etc.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137093525
Ik was even met de FOK!seed bezig gegaan, was goed op weg maar mijn bevolking groeide iets te hard. _O- Nu is de helft dood gegaan van de honger, maar ik heb mijn focus gewoon naar food productie gelegd dus uiteindelijk zal het wel weer recht trekken neem ik aan.

Ben erg te spreken over deze game. :Y
  maandag 24 februari 2014 @ 16:03:32 #24
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137093591
Heb nu deze achievements:
• Trader
• Master Trader
• Foodie
• Smiles all Around

Ik speel nog steeds met mijn eerste dorp (iets van 70 jaar nu). Hoeveelste dorp spelen jullie inmiddels? :P
pi_137093618
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon met het gebouw verwijderen tooltje die kar selecteren. Die goederen halen ze er vanzelf wel uit en dan verdwijnt de kar.
Ah top, dacht dat de goederen erin zouden blijven zitten en mee verwijderd zouden worden :')
pi_137093645
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:03 schreef Kikopuz het volgende:
Heb nu deze achievements:
• Trader
• Master Trader
• Foodie
• Smiles all Around

Ik speel nog steeds met mijn eerste dorp (iets van 70 jaar nu). Hoeveelste dorp spelen jullie inmiddels? :P
Derde dorp hier. Eerste was geen succes en het tweede dorp is mijn FoK!village. Derde dorp doe ik nu voor de achievement 'Mountain men' :)
  maandag 24 februari 2014 @ 16:05:26 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137093650
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zag op het forum ontzettend veel ideeën voor mods voorbijkomen.

Van extra dieren als bijen, geiten, varkens, eenden en ganzen tot kaarsenmakers, kloosters, grotere opslagplaatsen, huizen van klei etc.
Precies, over een jaartje heb je ook spin offs op de maan, in de tropen en met uitbreidingen die je nu nog niet kan verzinnen. Komt helemaal goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137094559
Volgens mij heb ik nog geen enkele achievement, is me in ieder geval niet opgevallen dat ik er één gehaald heb. Heb nu wel een dorp van 150+ inwoners met alle gebouwen die er zijn, dus zal ff checken vanavond of ik me misschien vergis.
Ik heb geen signature.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:45:25 #29
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137094930
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef VitaminWater het volgende:
Volgens mij heb ik nog geen enkele achievement, is me in ieder geval niet opgevallen dat ik er één gehaald heb. Heb nu wel een dorp van 150+ inwoners met alle gebouwen die er zijn, dus zal ff checken vanavond of ik me misschien vergis.
Als je door hebt hoe het spelletje werkt is het vrij simpel, gewoon naar de lijst kijken en zien wat er moet gebeuren dan zijn ze allemaal wel prima te doen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137094962
Jezus Christus, 30 man in twee mijnen, en nog steeds niet genoeg ijzer om een tekort van 45 aan tools op te lossen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137094981
En ik word dat gezeik over firewood ook maar zat, verdomme 3 houthakkers op 40 man, nog steeds niet genoeg. Terwijl er wel gewoon genoeg hout in voorraad ligt. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137094984
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Als je door hebt hoe het spelletje werkt is het vrij simpel, gewoon naar de lijst kijken en zien wat er moet gebeuren dan zijn ze allemaal wel prima te doen.
Ach ja, ik speel gewoon en dan zie ik het wel. Na twee mislukte projecten lijkt de derde keer scheepsrecht. Heb veel soorten dieren, crops en fruit en alles lijkt stabiel qua voedsel en firewood.
Alleen m'n quarry voor stone is bijna leeg, dus dat wordt een nieuwe neerknallen.
Ik heb geen signature.
pi_137095056
Tering, 1200 voedsel voor 8 huisjes en binnen een minuut is het er allemaal doorheen gevreten :') wtf
  maandag 24 februari 2014 @ 16:53:36 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137095191
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:52 schreef prefix1 het volgende:
https://www.humblebundle.com/ kan je em voor 14 dollars kopen
Zie hem er niet tussen staan. Ah, in de Humble Store.

Thanks! :D
pi_137095238
Is er trouwens een mogelijkheid om een seed van een savegame te achterhalen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:12:14 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137095811
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:55 schreef Rezania het volgende:
Is er trouwens een mogelijkheid om een seed van een savegame te achterhalen?
Spel starten, escape drukken en game bekijken oid. Dan zie je de instellingen en seed van de game.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137095825
Ja, openen en dan naar opties en op Map klikken
Ik heb geen signature.
pi_137095936
quote:
4s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:53 schreef RickoKun het volgende:
Zie hem er niet tussen staan. Ah, in de Humble Store.Thanks!
toch ietsje goedkoper dan bij steam:) je kan je steam account ook linke met humble
Geniet van het leven:):)
pi_137095960
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Spel starten, escape drukken en game bekijken oid. Dan zie je de instellingen en seed van de game.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:12 schreef VitaminWater het volgende:
Ja, openen en dan naar opties en op Map klikken
Oh, nice. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137095984
net dorpje gemaakt ongeveer rond de 110 mensen(persoonlijk record) tot me eten opging:( iedereen dood had wel schapen kippe en cattle ook genoeg seeds gekocht, ik blijf ook een probleem houden met te weinig logs en firewood...
Geniet van het leven:):)
  maandag 24 februari 2014 @ 17:23:44 #41
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137096173
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:16 schreef prefix1 het volgende:

[..]

toch ietsje goedkoper dan bij steam:) je kan je steam account ook linke met humble
Ik denk dat ik hem gewoon koop bij steam, want ik heb geen paypal.

(Bovendien ben ik klaar met paypal, heb het wel eens gebruikt maar ze hadden mijn rekening geblokkeerd)
  maandag 24 februari 2014 @ 17:24:55 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137096209
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:17 schreef prefix1 het volgende:
net dorpje gemaakt ongeveer rond de 110 mensen(persoonlijk record) tot me eten opging:( iedereen dood had wel schapen kippe en cattle ook genoeg seeds gekocht, ik blijf ook een probleem houden met te weinig logs en firewood...
Ik heb voor 100+ inwoners standaard 16 gatherers en 12 hunters en je maakt plek voor bijvoorbeeld 36 voedselverzamelaars maar gebruikt die pas wanneer je voedselvoorraad onder de 2000 zakt. Als je ook nog hout wil hebben moet je er toch zo'n 8 houtverzamelaars op zetten en twee houthakkers. Daarnaast moet je meerdere en verspreide voorraadschuren neerzetten en toch minimaal twee markten hebben met 100 inwoners. Vergeet ook niet om een paar huisjes te plaatsen bij de jager en verzamelaar huisjes dan hoeven ze niet zo ver te lopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137096248
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:24 schreef jogy het volgende:
Ik heb voor 100+ inwoners standaard 16 gatherers en 12 hunters en je maakt plek voor bijvoorbeeld 36 voedselverzamelaars maar gebruikt die pas wanneer je voedselvoorraad onder de 2000 zakt. Als je ook nog hout wil hebben moet je er toch zo'n 8 houtverzamelaars op zetten en twee houthakkers. Daarnaast moet je meerdere en verspreide voorraadschuren neerzetten en toch minimaal twee markten hebben met 100 inwoners. Vergeet ook niet om een paar huisjes te plaatsen bij de jager en verzamelaar huisjes dan hoeven ze niet zo ver te lopen.
je bedoelkt die houtverzamelaars foresters bedoel je?
Geniet van het leven:):)
  maandag 24 februari 2014 @ 17:26:53 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137096279
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:26 schreef prefix1 het volgende:

[..]

je bedoelkt die houtverzamelaars foresters bedoel je?
Uh ja :P. Sorry, ik weet ook niet waarom ik zo Belgisch ben met die benamingen :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137096345
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:26 schreef jogy het volgende:
Uh ja . Sorry, ik weet ook niet waarom ik zo Belgisch ben met die benamingen .
haha oke oke het is zonde dat je geen voedsel kan instelle wat iemand kan eten nu binne 10 mins was me voedsel van 6-7k naar 0 gegaan...
Geniet van het leven:):)
  maandag 24 februari 2014 @ 17:30:32 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137096397
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:28 schreef prefix1 het volgende:

[..]

haha oke oke het is zonde dat je geen voedsel kan instelle wat iemand kan eten nu binne 10 mins was me voedsel van 6-7k naar 0 gegaan...
10 minuten op snelheid 10 is toch al een jaar of zo. Zodra je ziet dat je voer op 2000 zit moet je aan de touwen trekken en meer jagers/verzamelaars inschakelen. Zorg dat je altijd extra capaciteit hebt in de vorm van halflege gebouwen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137096631
Als iemand een oplossing weet voor de bug dat sommige stone roads niet te verwijderen zijn hou ik me aanbevolen.. die komt me inmiddels namelijk behoorlijk de keel uit. :(
In the coolest little capital of the world
  maandag 24 februari 2014 @ 17:56:42 #48
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137097241
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:47 schreef Rezania het volgende:
En ik word dat gezeik over firewood ook maar zat, verdomme 3 houthakkers op 40 man, nog steeds niet genoeg. Terwijl er wel gewoon genoeg hout in voorraad ligt. :(
Moet je de limiet hoger leggen, dan blijven ze produceren en zijn de schommelingen ook minder ernstig.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 24 februari 2014 @ 17:58:30 #49
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137097301
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:49 schreef GlenSpey het volgende:
Tering, 1200 voedsel voor 8 huisjes en binnen een minuut is het er allemaal doorheen gevreten :') wtf
Waarschijnlijk ligt het opgeslagen in de inventory van de huisjes zelf, dan lijkt het inderdaad snel weg te zijn. Maar dan hebben de huizen juist nog een voorraad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 24 februari 2014 @ 17:58:52 #50
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137097314
De Healty-achievement gehaald, trouwens. _O_
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')