abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136937696
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_136937726
Vraagje he, moet ik nou eigenlijk ibuprofen gebruiken als ik meerdere dagen pijnstilling slik voor die voorhoofdsholteontsteking? :{ Want ik heb alleen paracetamol in huis en dat gebruik ik altijd bij hoofdpijn enzo.
pi_136937858
Paracetamol is altijd je eerste keuze pijnstiller. Zeker als je verwacht langer te moeten gebruiken. nSAID's zijn erg slecht voor je maag.
pi_136940001
ik heb een weigeraar.. Help.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136940202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:32 schreef WupWup het volgende:
Paracetamol is altijd je eerste keuze pijnstiller. Zeker als je verwacht langer te moeten gebruiken. nSAID's zijn erg slecht voor je maag.
Maar ze werken zo fijn! Zeker bij ontsteking zou ik eerder voor ibuprofen gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136941536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:32 schreef WupWup het volgende:
Oh! Ja dat laatste is ook waarom ik nooit ibu's neem. Maar ik las nou weer iets over dat paracetamol wel bij je baby komt (bij gebruik van een paar dagen achtereen) en ibu niet... Nouja ik ben er hopelijk toch wel weer een keer vanaf.

Tico ohnee! Hij drinkt alleen nog 's nachts toch? En nu?
pi_136941741
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Ja dat laatste is ook waarom ik nooit ibu's neem. Maar ik las nou weer iets over dat paracetamol wel bij je baby komt (bij gebruik van een paar dagen achtereen) en ibu niet... Nouja ik ben er hopelijk toch wel weer een keer vanaf.

Tico ohnee! Hij drinkt alleen nog 's nachts toch? En nu?
Nou, opeens moest meneertje weer meer drinken. Nu weigert hij als hij wakker is. Wat is dit?!
pi_136941844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou, opeens moest meneertje weer meer drinken. Nu weigert hij als hij wakker is. Wat is dit?!
Uhm.... ja da's mooi balen :{

Tips heb ik echt niet voor je, maar wel een 'go Bram, gewoon nog even lekker doordrinken!'
pi_136941906
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Uhm.... ja da's mooi balen :{

Tips heb ik echt niet voor je, maar wel een 'go Bram, gewoon nog even lekker doordrinken!'
Zo als ik naar bed ga en die dikke in zn slaap aanleg drinkt hij wel. Maar nu 2 dagen, als hij wakker is wilt hij alleen even bijten.

Ik zie gewoon herhaling zoals het stopte bij Jen. En ik wilde nog niet stoppen.
pi_136942959
Ook als ie moe is vlak voor het slapen of als ie nog aan het wakker worden is Tico?
Als je zelf nog niet wil stoppen, toch af en toe even proberen op een rustig moment? Wie weet ziet ie het licht weer :* En in de tussentijd dan wel in z'n slaap aanleggen, zodat je productie er niet onder lijdt?!

Linda, met dat spugen maar wel goed groeien klinkt het alsof ze wel genoeg binnen krijgt. Nin spuugt hier altijd als ik haar aanleg terwijl ze nog niet per se honger had. Dan gaat ze namelijk wel drinken, maar gooit ze het er daarna weer uit, toen ze klein was deed ze dat ook zo. Dat nipple flip was inderdaad wat ik ook bedoelde! Maar ik lees dat je een tepelhoedje gebruikt. Af en toe zonder proberen kan trouwens geen kwaad, want ze groeit nu hartstikke snel dus binnen de kortste keren zal ze wel genoeg kracht hebben voor het vaccuum zuigen.
Wat kan helpen met drinken is allebei bloot (luier kan gewoon om uiteraard), maar huid-op-huid contact helpt om allerlei stofjes aan te maken waardoor het drinken (van beide kanten) wordt gestimuleerd! Dus haar in d'r luier op jouw blote huid leggen voor het drinken en tijdens het drinken. Verder helpt het ook heel erg om te ontspannen, voedt je haar zittend of liggend? Liggend kan helpen, dan kunnen jullie allebei er zo ontspannen mogelijk bij gaan liggen. Voeden in bad, 's ochtends bijvoorbeeld, wanneer je zelf in bad gaat, dan je baby erbij en in het bad voeden, heb je meteen de huid-op-huid contact ook te pakken + de ontspanning van het warme water.
Verder doe je het volgens mij super goed *O* Telkens een klein beetje drinken, dat is trouwens ook hartstikke normaal bij zo'n klein meiske. Haar maagje is ook nog maar klein en ze heeft nog niet zo heel veel kracht, dus ze is nog snel uitgeput, tel dat bij elkaar op en je hebt veel kleine voedinkjes. Hoe gaat het met het andere dametje?
Ze groeien nu op z'n vlugst, dus je zult echt al snel verbetering/verandering gaan merken bij het drinken. Neem nu zoveel mogelijk de tijd en ontspanning om ze te voeden, waarschijnlijk neemt het nu zowat het grootste deel van je tijd in beslag. In het begin was ik met Nin ook een half uur per borst bezig en ik gaf allebei de borsten. Maar al vrij snel werd dat 20 minuten per borst en toen 10 minuten per borst. Probeer daarnaast tussen de voedingen door zoveel mogelijk om zelf ontspannen. Laat je lekker vertroetelen als dat kan of ga lekker met je babies meeslapen als dat lukt!
pi_136945232
Ze doen het allebei heel goed. Hanne wasgister 3900gr.

Wrm denk je dat, van de hoeveelheid melk Wup?

Belle..zonder tepelhoedje kan ze wel, maar maar kort.vooral door dat zuinig mondje van dr. Ik voed overdag zittend, tenzij ze echtechtecht niet wil slapen, danga ik nog wel.eens naast haar liggen. Nadeel is dat kleine zus dan ook wil dus ik lig dan alleen maar van links naar rechts te draaien...ze wisselen elkaar mooi af dan :D en het drinken is al heel erg verbeterd, want tot voor kort viel ze na de tsr meteen in slaap door de moeite die haar dat al.gekost had. Gecorrigeerd zijn ze morgen ook pas twee weken natuurlijk. Noah en Lotte waren de eerste week/twee weken ook niet de makkelijkste aan de borst..
Lotte!
Noah!
pi_136945324
Beterschap LB

En ik hoop dat B snel het licht ziet Tico!
Lotte!
Noah!
pi_136945328
http://www.universiteitva(...)ng-je-slimmer-maken/

Kijktipje! Is van de Universiteit van Nederland, volgens mij van die Alexander Klopping die vaak bij DWDD is. De hele week gaat het over kinderen en voeding, en die van vandaag specifiek over borstvoeding. Er wordt mooi uitgelegd wat (een van) de meerwaarden is van borstvoeding. O+
pi_136945495
Trouwens...is haar maagje wel zo klein vraag ik me opeens af? Doordat ze te vroeg was, heeft ze natuurlijk al eerder grotere hoeveelheden gedronken. Toen we ontslagen werden uit het zkh was ze 10 dgn, dat was precies 37+0 qua zw.sch en dronk ze 50ml. Als ik kolf en ze drinkt een fles drinkt ze tussen de 100-120ml. Hanne meestal 150

Gewoon een overpeinzing. Twee weken oude babys drinken normaal.niet zo veel natuurlijk..
Lotte!
Noah!
pi_136945856
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136946222
quote:
Oh..maar die hoeveelheid na het zkh klopt dus wel. Hoewel dat er bij Emmy ook met pijn en moeite in ging. Twas net zo'n gedwangvoederde gans...maar alleen zo mocht ze mee.naar huis :{
Lotte!
Noah!
pi_136946358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:13 schreef Olf het volgende:
http://www.universiteitva(...)ng-je-slimmer-maken/

Kijktipje! Is van de Universiteit van Nederland, volgens mij van die Alexander Klopping die vaak bij DWDD is. De hele week gaat het over kinderen en voeding, en die van vandaag specifiek over borstvoeding. Er wordt mooi uitgelegd wat (een van) de meerwaarden is van borstvoeding. O+
^O^ bedankt voor de tip!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:32:54 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136946597
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:28 schreef Ticootje het volgende:
:o wat naar lijkt me dat! Zomaar van de 1 op andere dag?

Hier zitten we alweer bijna 1 jaar aan borstvoeding O+
pi_136946756
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Oh..maar die hoeveelheid na het zkh klopt dus wel. Hoewel dat er bij Emmy ook met pijn en moeite in ging. Twas net zo'n gedwangvoederde gans...maar alleen zo mocht ze mee.naar huis :{
Naar he, als er niet gekeken wordt naar wat ze fysiologisch eigenlijk nodig hebben.. :{
Komt wel goed met het maagje van je meiske heur. Een maagje kan ook weer krimpen, en dat zal zeker zijn als ze nu alleen nog live drinkt.
pi_136946917
Muuh Tico..

Tandjes? Is er nog 'genoeg' bij de eerste paar slokken?

*O* Pessie!
pi_136947071
Pessie, hoe TOF! *O*
pi_136948525
Pessie *O*

Linda :*

Bedankt voor de kijktip ^O^
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:58:56 #23
259886 pessie
pi_136948908
Pas dinsdag hoor :@ duurt nog heul lang!
Haar slaappatroon gaat echt met springen vooruit waardoor we vaak nog maar op 4 voedingen zitten.
pi_136949082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Naar he, als er niet gekeken wordt naar wat ze fysiologisch eigenlijk nodig hebben.. :{
Komt wel goed met het maagje van je meiske heur. Een maagje kan ook weer krimpen, en dat zal zeker zijn als ze nu alleen nog live drinkt.
Dat ging ook echt twee kanten op..Hanne wilde duidelijk meer en Emmy duidelijk minder. En allebei mocht niet. Of naja..Emmy mocht wel minder drinken, maar kreeg dan de rest per sonde. Af en toe liet ik Hanne Emmys restjes drinken..waren we alle drie tevreden :P

Merk idd nu al dat ze minder drinkt uit de fles. Voor de nacht kolf ik, dan hebben we allemaal meer slaap en ze drinkt nu weer tussen de 50-80ml
Wat fijn Pessie *O*
Lotte!
Noah!
pi_136949119
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar ze werken zo fijn! Zeker bij ontsteking zou ik eerder voor ibuprofen gaan.
Ik ook. Het heeft tenslotte ook alleen een meerwaarde als er een ontsteking is.
En al helpt het maar een mini beetje bij het remmen van een ontsteking paracetamol doet het niet dus ieder beetje extra vind ik dan handig.
pi_136949891
Ik heb het idee dat ik ongesteld word, ondanks de cerazette -O- :(
pi_136950062
Bij cerazette kan je soms bloedverlies hebben. Ook is het zo dat je voelt dat je ongesteld wordt maar het toch niet wordt. Ik voel altijd mijn eisprong en heb af en toe wat kramp maar nooit echt 3-4 dagen bloedverlies zoals bij echte ongesteldheid.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136950296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:13 schreef bitterend het volgende:
Bij cerazette kan je soms bloedverlies hebben. Ook is het zo dat je voelt dat je ongesteld wordt maar het toch niet wordt. Ik voel altijd mijn eisprong en heb af en toe wat kramp maar nooit echt 3-4 dagen bloedverlies zoals bij echte ongesteldheid.
Oh dat is fijn om te lezen. Merk je dan ook iets van een productiedip?
pi_136950567
Nou ik weet het niet want ik werd pas ongesteld geweest met 15 maanden en toen kolfde ik heel weinig dus ik heb echt geen idee
pi_136950857
Hopelijk valt t mee Kyara!

Hier lijkt t met 3 druppels bloed ook wel klaar te zijn, dus dat valt weer alles mee! ^O^
-edit- Maar dan wel maar 120cc gekolfd, vanmiddag en vanavond :{ In totaal dus :X

[ Bericht 39% gewijzigd door LadyBlack op 20-02-2014 23:36:44 ]
pi_136961936
Apart ik slik ook Cerazette, maar net als bij mijn eerste kind nog steeds niet ongesteld geweest.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136962614
Ik ben begonnen na mijn eerste menstruatie.
pi_136962880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:11 schreef Linda2205 het volgende:
Ze doen het allebei heel goed. Hanne wasgister 3900gr.

Wrm denk je dat, van de hoeveelheid melk Wup?

Belle..zonder tepelhoedje kan ze wel, maar maar kort.vooral door dat zuinig mondje van dr. Ik voed overdag zittend, tenzij ze echtechtecht niet wil slapen, danga ik nog wel.eens naast haar liggen. Nadeel is dat kleine zus dan ook wil dus ik lig dan alleen maar van links naar rechts te draaien...ze wisselen elkaar mooi af dan :D en het drinken is al heel erg verbeterd, want tot voor kort viel ze na de tsr meteen in slaap door de moeite die haar dat al.gekost had. Gecorrigeerd zijn ze morgen ook pas twee weken natuurlijk. Noah en Lotte waren de eerste week/twee weken ook niet de makkelijkste aan de borst..
O+ O+ Dat klinkt allemaal hartstikke goed! Als ik het zo lees, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ook met het krullipje, probeer echt vooral te voelen. En als het niet fijn voelt, opnieuw proberen. Ook daar zul je dan echt al snel gaan merken dat het beter gaat :* Maar je mag echt heel trots zijn hoor, op jezelf en je meisjes O+ O+
pi_136962894
Pessie al bijna 1 heel jaar *O*
pi_136963676
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:59 schreef bellelena het volgende:

[..]

O+ O+ Dat klinkt allemaal hartstikke goed! Als ik het zo lees, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ook met het krullipje, probeer echt vooral te voelen. En als het niet fijn voelt, opnieuw proberen. Ook daar zul je dan echt al snel gaan merken dat het beter gaat :* Maar je mag echt heel trots zijn hoor, op jezelf en je meisjes O+ O+
Nou! Dat vind ik dus ook. O+ . Super.

Ik merk dat ik behoorlijk rap aan het afvallen ben. Voor de zwangerschap woog ik niet bepaald veel maar daar zit ik alweer bijna op, en voor de borstvoeding is het toch wel fijn als ik wat vetreserves heb. De kraamhulp zei me dat ik niet extra hoef te eten bij de borstvoeding, maar volgens mij klopt dat niet want ik heb heel veel honger, eet meer dan ik normaal zou doen maar blijf afvallen.

Nu zou ik normaalgesproken in zo'n geval meer eieren gaan eten, en kaas en volle kwark e.d. Maar aangezien I. dus best snel last van krampjes heeft, probeer ik wat te minderen met zuivel. Heb jullie goede en gezonde eettips? Ik kan ook niet zo heel lang in de keuken staan overdag, dus het moet snel klaar zijn. Punt is een beetje dat ik niet zo'n broodeter ben, dus even tien boterhammen naar binnen werken krijg ik niet zo goed voor elkaar. Ik grijp nu als ik een hongeraanval heb snel naar ongezondere zaken als chocola, chips en koekjes, maar dat lijkt me ook niet echt een oplossing.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:38:07 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136963769
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:28 schreef Ticootje het volgende:
Je had toch al redelijk afgebouwd?
Is je productie mss niet te laag?

Franny, mss noten eten of avocado of zo?
Is er een diëtist waar je een consult kan doen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136963890
Noten is een goed idee, ja! Eigenlijk kan ik het best zelf wel bedenken ook, het is geloof ik meer dat ik 't lastig vind om er aan te denken nu en bewust te eten. Ik ben zo gericht op de behoeftes van I. dat ik mezelf een beetje vergeet soms. Een diëtist zou ook geen gek idee zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:46:43 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136963986
Ik geloof dat iig Phaidra ook moest eten om op gewicht te blijven, zij heeft vast ook tips voor je.

En geitenkaas? Die melk is toch lichter verteerbaar? Gekookt eitje is ook goed, ennuhm... draagdoek als je het even klaar moet maken :Y

Oh en de beste tip: vraag aan je partner om 's ochtends je ontbijt klaar te maken. Dat had ik er dan altijd in ieder geval vast in zitten :Y
pi_136964027
Goede vetten eten Franny. Avocado idd, noten, vette vis. Bij bv moet je 500 tot 700 kcal extra eten. Herkenbaar trouwens, ik zit echt een paar kilo onder mijn normale gewicht, niet tof.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:51:49 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136964106
Toch niet eerlijk weer he... ik zit nu op -2 sinds de eerste keer wegen bij de verloskundige, maar nog altijd zo'n 6 kilo boven een goed gewicht :{ En ik snoep heus wel wat, maar ben geen enorme bunkeraar en de maaltijden zijn gewoon gezond.
pi_136965304
Nee, is ook niet eerlijk, LB. Maar dun/slank is niet altijd perse mooier of beter. En ik keek vanmorgen even naar wat zwangerschapsfoto's en voelde me weemoedig worden dat die buik al zo snel helemaal weg is en ik me al bijna niet meer kan voorstellen hoe het voelde. En ik vond het echt heel leuk om hoogzwanger te zijn. ;( .
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:51:19 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136965755
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:35 schreef Franny_G het volgende:
Nee, is ook niet eerlijk, LB. Maar dun/slank is niet altijd perse mooier of beter. En ik keek vanmorgen even naar wat zwangerschapsfoto's en voelde me weemoedig worden dat die buik al zo snel helemaal weg is en ik me al bijna niet meer kan voorstellen hoe het voelde. En ik vond het echt heel leuk om hoogzwanger te zijn. ;( .
Ohhh herkenbaar!! Ik mis mm buik ook echt O+ fantastisch vond ik het!

En slank is gezonder, maar ik weet dat dun ook geen feestje is hoor. Heb een vriendin van 1.80 die met de grootst mogelijke moeite 50 kilo weegt, tot ze even niet oplet en dan valt ze weer af :X
pi_136966422
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden!

Plaatje bij het praatje:
Lotte!
Noah!
pi_136966659
Ohh O+ O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136966927
Mooi Linda O+ O+

herkenbaar pakje
pi_136967020
Klopt :) maar alleen die van Emmy ;)
Lotte!
Noah!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:02:30 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136968401
Geweldig O+
  vrijdag 21 februari 2014 @ 12:19:05 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136968946
Wat lief! O+ O+
pi_136969282
Mn borstschild is lek ;( nu doet mn kolf het niet meer. Ik heb een zacht / flexibel schild op mn medela. Iemand enig idee of deze nog los te bestellen is? Op Internet vind ik alleen maar harde. Neem maar een vrije middag van mn werk want mn tieten staan op klappen.
pi_136969532
Heb medela gebeld en helaas zijn deze schilden niet meer op de markt. Dus moet nu wel aan de gewone. ....
pi_136970234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 12:29 schreef martine1984 het volgende:
Mn borstschild is lek ;( nu doet mn kolf het niet meer. Ik heb een zacht / flexibel schild op mn medela. Iemand enig idee of deze nog los te bestellen is? Op Internet vind ik alleen maar harde. Neem maar een vrije middag van mn werk want mn tieten staan op klappen.
Ik heb de mijne ooit eens aan asyniur gestuurd omdat ik juist de harde gebruikte. Misschien heeft iemand er nog een liggen?
Lotte!
Noah!
pi_136971075
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou! Dat vind ik dus ook. O+ . Super.

Ik merk dat ik behoorlijk rap aan het afvallen ben. Voor de zwangerschap woog ik niet bepaald veel maar daar zit ik alweer bijna op, en voor de borstvoeding is het toch wel fijn als ik wat vetreserves heb. De kraamhulp zei me dat ik niet extra hoef te eten bij de borstvoeding, maar volgens mij klopt dat niet want ik heb heel veel honger, eet meer dan ik normaal zou doen maar blijf afvallen.

Nu zou ik normaalgesproken in zo'n geval meer eieren gaan eten, en kaas en volle kwark e.d. Maar aangezien I. dus best snel last van krampjes heeft, probeer ik wat te minderen met zuivel. Heb jullie goede en gezonde eettips? Ik kan ook niet zo heel lang in de keuken staan overdag, dus het moet snel klaar zijn. Punt is een beetje dat ik niet zo'n broodeter ben, dus even tien boterhammen naar binnen werken krijg ik niet zo goed voor elkaar. Ik grijp nu als ik een hongeraanval heb snel naar ongezondere zaken als chocola, chips en koekjes, maar dat lijkt me ook niet echt een oplossing.
Ik had dat inderdaad ook. Heel lastig, zeker als je minder zuivel wil eten. Ik ben uiteindelijk naar een diëtist gegaan omdat ik ondergewicht had en continu ziek was. Hier wat tips die ik kreeg (wel op basis van mijn eigen voedingspatroon):

Overal klont roomboter op/bij doen (ik at bijvoorbeeld vaak Brinta 's ochtend, daar een theelepel doordoen, door de groente na het koken, aardappelpuree ipv gekookte aardappel, altijd boter op brood).
Extra beleg op de boterham (2-3 plakjes vlees ipv 1, of combi van bijv ham + selleriesalade of roomkaas + gerookte zalm)
Elke dag een toetje nemen (vla / kwark / ijs)
Elke dag een grote koek bij de koffie of thee, dat is echt niet erg bij een gezond eetpatroon.
Volle producten kiezen: volle melk, volle yoghurt, geen lightproducten
Niet alleen water en thee drinken, maar liever kiezen voor (vers) sap, ice tea, dubbeldrank, whatever you like. Even calorieën checken op de verpakking en dan steeds kiezen voor de meeste :P
Kiezen voor bereidingswijze met meer vetten: liever gebakken aardappelen, geroerbakte groenten, ei gebakken ipv gekookt.
Elke dag een flinke hand noten, of zoveel je tussendoor op kan. Amandelen, paranoten en walnoten bevatten de meeste (goede) vetten.
Avocado's bevatten ook veel vet. Tussendoor eten met een snufje zout erover is heel lekker!
Fruit: banaan, mango, ananas bevatten meer calorieën dan appel of watermeloen.
Pindakaas op brood zet ook goed zoden aan de dijk.

Dat was het geloof ik zo'n beetje. Als je echt zuivel wil schrappen, raad ik je aan om naar een diëtist te gaan. Genoeg calorieën binnenkrijgen als je op dieet moet, is echt heel lastig!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:43:26 #53
259886 pessie
pi_136971746
Franny als je zuivel zoveel mogelijk wilt beperken heb je meer vlees en ei nodig. Kun je misschien 's avonds eens kippenboutjes bereiden en deze in de koelkast bewaren zodat je dit tussendoor kunt nemen.
pi_136973056
Bedankt Phaidra! Daar zitten echt handige tips tussen. :) . :* .
Pessie, dat is geloof ik al een deel van de oplossing. Ik heb nu een groot stuk van de zalmquiche gegeten die ik gisteren als avondeten had gemaakt. Dit was over. Maar als we nu iedere dag wat meer avondeten maken zodat ik dat als lunch kan eten dan schiet dat alweer wat makkelijker op, zo overdag. En zorgen dat er veel in de vriezer is.

En verder eet ik nu een roze koek als toetje na de quiche, die we eigenlijk in huis hebben voor kraambezoek. :+ .
pi_136973383
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:51 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ohhh herkenbaar!! Ik mis mm buik ook echt O+ fantastisch vond ik het!

En slank is gezonder, maar ik weet dat dun ook geen feestje is hoor. Heb een vriendin van 1.80 die met de grootst mogelijke moeite 50 kilo weegt, tot ze even niet oplet en dan valt ze weer af :X
Oei, met moeite 50 kilo bij 1.80? Dat is best extreem. Ik ben nu 54,5 bij 1.70, en dat vind ik ook al behoorlijk, zeker nu met de borstvoeding.

Van de week zag ik een collega die zei: Hee, je ziet eruit alsof er niets gebeurd is!
Maar dat is dus helemaal niet leuk om te horen. }:| . Ach, het zullen ook de hormonen nog wel zijn.

Wat een prachtige foto weer, Linda. Die koppies. O+ .
  vrijdag 21 februari 2014 @ 14:31:25 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136973825
Haha ja hormonen, leuk zijn ze he O+

Nou geniet van het compliment én de roze koek, en als jij met je prachtige kind ergens loopt is het duidelijk genoeg dat er iets is gebeurd oO< Win-win!!
pi_136979112
Wat een prachtige foto Linda O+ O+

Afvallen check, op dit moment sta ik weer even stil trouwens, maar ik zou er best nog wat af kunnen hebben ;) dus bij mezelf maak ik me er geen zorgen over.
pi_136979526
dat afvallen was hier net zo'n desillusie als het lang niet ongesteld worden en dat borstvoedingspoep naar bloemetjes zou ruiken :(

Mijn dochter is zielig, tandjes denk ik. Ze wil amper eten maar wel bij mij drinken O+ Net liet ze even los, keek me aan en zei "hap" en voegde vervolgens daad bij woord O+
pi_136989684
Linda, wat een mooi plaatje!

Pessie al bijna een jaar aan het voeden!

Franny, je kunt ook wat extra mayonaise gebruiken, lekker op een broodje kaas.

Martine, je zou wat webshops kunnen proberen, misschien heeft iemand een oude voorraad? Of marktplaats?

En wij sinds gisteren een half jaar aan de borstvoeding! L. vierde dat 's ochtends al met bijten tijdens de voeding :X En 's avonds weer en nu met een huilsessie van 2,5 uur, maar daarna sliep ze de hele nacht door O+ !

Ik ga er vanuit dat het bijten bij het tandjes krijgen hoort of heeft iemand een ander idee?

Ohw en het CB was erg tevreden over L. haar groei. Dus ondanks het flesweigeren van eerder, blijft ze keurig op gewicht!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:52:04 #60
259886 pessie
pi_136990098
Sull bij mijn beide kinderen was bijten een korte fase. Duurde steeds een dag of 4/5 en dan stopten ze er weer mee. Om dan na een maand ofzoi weer een korte fase te hebben.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:55:16 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136990267
E bijt ook niet echt 'sinds de tandjes'. Ze zet heel af en toe dr tandjes op elkaar als ze dr kop verkeerd heeft staan. Dus het is meer het effectbejag dan dat ze echt wil knagen.

En gefeliciteerd met het halfjaar voeden! *O* En keurig gegroeid inderdaad! _O_

Kyara, dat klinkt schattig!! O+
pi_136991715
Mijne bijt als ie in slaap gevallen is aan de borst en ik net te lang gewacht heb met afkoppelen :X :X :X Echt vol zn kaken dichtklemmen dan. })
Soms is het ook als de melkstroom wat afneemt. Als het vaker gebeurt kun je uit voorzorg een vinger in de buurt houden om tussen de kaakjes te stoppen. :P

Mooie curve zeg!
pi_136992236
Toevallig of niet, vanavond heeft Nin mij per ongeluk ook gebeten, meer zoals bij LB, maar het deed wel even pijn. Toen durfde ik niet meer verder en heb ik gekolfd. Ze had wel honger, dus konden we mooi kijken of ze de fles nog nam... Niet dus :') Binnenkort moet ik een keertje weg, dus het was handig geweest als ze de fles nog nam. We oefenen nog een paar keer, maar anders gaat ze maar gewoon mee samen met mijn lief, achter de schermen.

Prachtige curve Sull! En *O* voor een halfjaar!

Awww Kyara, dat klinkt ook sneu! Wat fijn dat je dan zo'n veilige haven kunt zijn voor d'r O+ Hap O+
pi_136995742
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:52 schreef pessie het volgende:
Sull bij mijn beide kinderen was bijten een korte fase. Duurde steeds een dag of 4/5 en dan stopten ze er weer mee. Om dan na een maand ofzoi weer een korte fase te hebben.
Hier ook precies zo. Hing inderdaad samen met doorkomende tandjes.

Nog even een O+ O+ voor Linda's foto!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137005699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:28 schreef bellelena het volgende:
Toevallig of niet, vanavond heeft Nin mij per ongeluk ook gebeten, meer zoals bij LB, maar het deed wel even pijn. Toen durfde ik niet meer verder en heb ik gekolfd. Ze had wel honger, dus konden we mooi kijken of ze de fles nog nam... Niet dus :') Binnenkort moet ik een keertje weg, dus het was handig geweest als ze de fles nog nam. We oefenen nog een paar keer, maar anders gaat ze maar gewoon mee samen met mijn lief, achter de schermen.

Prachtige curve Sull! En *O* voor een halfjaar!

Awww Kyara, dat klinkt ook sneu! Wat fijn dat je dan zo'n veilige haven kunt zijn voor d'r O+ Hap O+
Bij ons heeft het heel erg geholpen
om na iedere borstvoeding een klein flesje aan te bieden (10 cc). Zo begon ze er weer aan te wennen en was er geen druk omdat ze eigenlijk bijna geen honger meer had.

Bijten was hier al bij aanvang van de voeding, ze hapte heel voorzichtig aan en toen iets later *hap* }:| ik heb haar meteen losgekoppeld en later weer geprobeerd, toen ging het goed.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 08:52:00 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137005911
Ohja... als ik een hele dag wegga moet ik dus wel de kolf mee. Nu nog het probleem waar te kolven? Ik ga een dag naar Utrecht. Iemand tips over plekken?
pi_137006127
Dat is een goede vraag LB. Jammer dat de Ikea niet in het centrum zit want daar kan je prima kolven in de verschoningsruimte.

Wij gaan vannacht een nachtje weg (zonder kinderen, even heel erg dubbel) dus ik zal mijn kolf zo ook eens gaan afstoffen.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:32:19 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137007249
Oeh, spannend Kyara! Was dit de keer dat beide oma's op komen passen?

Heel veel plezier alvast!
pi_137008807
Misschien heeft de prenatal een voedingshoekje?
pi_137009209
Ik vind er niks aan zo. Ik geef ze sinds maandag overdag alleen maar de borst. Ze zijn onrustig, slapen niet, luiers zijn niet vol, huilen veel. Compleet het tegebovergestelde van de weken hiervoor. Dus nu heb ik maar weer gekolfd en drinken ze een fles. Het is bijna alsof het andersom is hier...de kolf krijgt er meer uit als de babys :{
Lotte!
Noah!
pi_137009739
Verkocht

[ Bericht 94% gewijzigd door DJMomo op 22-02-2014 19:54:48 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137011875
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:54 schreef Linda2205 het volgende:
Ik vind er niks aan zo. Ik geef ze sinds maandag overdag alleen maar de borst. Ze zijn onrustig, slapen niet, luiers zijn niet vol, huilen veel. Compleet het tegebovergestelde van de weken hiervoor. Dus nu heb ik maar weer gekolfd en drinken ze een fles. Het is bijna alsof het andersom is hier...de kolf krijgt er meer uit als de babys :{
Misschien was de overstap naar volledig live voeden nog iets te vroeg? Het heeft hier ook tot een week of 8-10 geduurd tot mijnes echt zonder flesjes erbij kon. Misschien nog een week of twee eerst een bv, dan een fles doen, steeds om en om? Ik heb de flesjes afgebouwd door steeds na een bv een flesje aan te bieden en daar dan steeds minder in te doen. Maar ik kan me voorstellen dat dat met een tweeling wel erg intensief is...

:*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137013412
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Misschien was de overstap naar volledig live voeden nog iets te vroeg? Het heeft hier ook tot een week of 8-10 geduurd tot mijnes echt zonder flesjes erbij kon. Misschien nog een week of twee eerst een bv, dan een fles doen, steeds om en om? Ik heb de flesjes afgebouwd door steeds na een bv een flesje aan te bieden en daar dan steeds minder in te doen. Maar ik kan me voorstellen dat dat met een tweeling wel erg intensief is...

Opzich zou dat best kunnen inderdaad..maar het kost zoveel tijd dan. En ik heb er nog twee lopen. Heb geen probleem met het kolven, maar ik wilde graag naar aan de borst omdat ik me zo beperkt voel in het weggaan...hoewel dat misschien mn eigen angst is, die me daar tegenhoud...
Lotte!
Noah!
pi_137013585
Veel succes en plezier Kyara!

Mooie curves Sull! Doet ze toch heel goed!

O+ O+ Linda...
pi_137038656
Wij zijn dus een nachtje weg en voor het eerst sinds tijden weer gekolfd. En de opbrengst valt me best tegen eigenlijk. Links net 50 en rechts rond de 100 gisteravond en vanochtend (na best wel veel tijd er tussen 80 en 130. Ik snap dat ze er zelf meer uit halen dan de kolf maar dat zal ook niet het dubbele zijn toch? Heb ik dan nig maar weinig melk en komen ze daarom nog zo vaak s nachts? Of is het een aflopende zaak?

Stom, alles gaat goed en dan kan zo'n kolfopbrengst me toch onzeker maken.
pi_137039962
Het is waarschijnlijk meer dat je de routine kwijt bent en gewoon niet meer zo makkelijk kolft. Zolang je op verzoek voedt, droog je echt niet zomaar op. Vraag en aanbod blijft van toepassing.
  zondag 23 februari 2014 @ 10:36:36 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137039977
waarom zou het een aflopende zaak zijn?
Het lijkt me een stuk aannemelijker dat je niet echt meer handigheid hebt in het kolven.
Toen ik een paar maanden geleden een nacht weg was, kolfde ik ook heel weinig.
Toen had ze de volgende dag wel veel te drinken, omdat ik de boel met het kolven echt niet meer leeg kreeg.

Ik zou proberen om toch op je lijf te vertrouwen en erin geloven dat het wel goed zit met je productie. :*
pi_137040973
Thanx dames :*

Had geen idee dat je kolven ook kunt "afleren" :@
pi_137041720
Ja, dat kan idd heel goed. Ik ben deze week ook weer begonnen met 1 keer per dag kolven, in mei ga ik 4 dagen en nachten weg. Wil dus vast een voorraad opbouwen. Bovendien kolf ik straks voor mijn zusje, die in mei gaat bevallen, zodat ze indien nodig, geen kv hoeft bij te geven. Maar dat gaat hier dus met 20cc per borst }:|

Linda, is het misschien fijner om eerst 1 meiske fulltime aan de borst te krijgen? Geen idee hoe dat praktisch haalbaar is hoor.
pi_137042875
Het loopt hier trouwens goed. Door ruim bloedverlies kwam het iets later op gang, maar inmiddels zit ik weer ruim in de productie en ik heb het idee dat het nog steeds toeneemt. Sinds gisteren lek ik ook als aan malle en dat is vrij irritant. Alles, nee álles zit onder de melkvlekken :') Gezien ik de vorige keer een overproductie heb gehad, let ik nu goed op dat ik niet te vaak wissel van borst en tot op heden lijkt dat heel goed te gaan met een onwijs tevreden meiske O+
Oh en graties tip: voedingsbh van bonprix. Is met beugel en maar 15 euro. Kwaliteit is niet denderend daarentegen, maar een paar maanden moet ie wel redden.
pi_137044017
Fijn dat het goed loopt wup. Wel lastig dat gelek :D op enge geven moment wordt dat wel minder hoop ik?

Ik bedacht me trouwens ook nog dat mijn meiden natuurlijk ook een stuk minder drinken. Ze eten ook gewoon 2,5 boterham, 1 stuk fruit, tussendoortje en avondeten+ yoghurt op een dag. Plus nog beetjes water en wat koemelk. Dan is het ook logische dat ze minder drinken bij mij en ik dus ook minder kolf.
pi_137046798
Wat gaaf dat je voor je zusje kolft Morretje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137051605
Idd, wat lief dat je dat doet Morretje! Twinkly heeft voor mij 80cc gekolfd. Dat was zo fijn om achter de hand te hebben O+
pi_137061138
Ik vind het vooral heel gaaf dat ze het hebben wil :D Maar heb blijkbaar goede argumenten en genoeg info gegeven. Zussie heeft zelf veeeel allergieën en flink eczeem al haar hele leven. Ik denk dat zij als mini onontdekte koemelkallergie heeft gehad die zo verergerd is. De kans dat haar mini dat heeft wordt ook wat groter zo, en dan wil je die darmpjes zoveel mogelijk beschermen. En met de tendens dat er tegenwoordig zo vaak bijgevoed 'moet' worden...

Fijn dat het bij jullie ook goed loopt wup!
pi_137071705
Hallo dames, ik ben voornamelijk een lezer, post weinig, maar er is vast iemand die mij uit de brand kan helpen?! :)

Ik kolf op werk voor mijn zoontje van 3 maanden, maar nu ben ik vrijdag mijn melk vergeten in de koelkast op werk. Op de site van medela zie ik dat je bv 3 tot 8 dagen kan bewaren in de koelkast, maar ik meen me te herinneren dat je het maar 3 dagen kan bewaren?
Mijn voorraadje is een beetje op, dus zou het zonde vinden.

Kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en het gewoon weggooien?

thanks!
pi_137072990
Volgens borstvoeding.com kun je moedermelk tot 5 dagen in de koelkast bewaren.

http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
  zondag 23 februari 2014 @ 22:30:05 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137073264
Ik zou t zeker niet weggooien nee! Moet nog goed zijn, en anders ruik/proef je voor de zekerheid even? :)

Hier herleven oude tijden... ik kolfde zojuist uit 2 borsten samen 30cc :X
Maarrr ik heb even pauze genomen, ben anders gaan zitten en t klotst nu toch t flesje in links O+
pi_137073546
Morretje, wat fijn dat het op die manier kan O+

Ai LB, dat is niet veel :X Hopelijk gaat het nu beter.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:38:21 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137073772
Ohja, Morretje (en Twinkly!), wat tof van jullie O+

Kyara, ik zit nu op een whopping grand total van 50cc :') ;(
pi_137074106
Hoeveel kolf je normaal LadyBlack?
pi_137074727
Bedankt, proeven is ook een goeie ja. Nooit over nagedacht! ;)
=
  zondag 23 februari 2014 @ 23:11:50 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137075424
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Hoeveel kolf je normaal LadyBlack?
Meestal 100...

Maar het was voor mijn doen vrij vroeg, en E had nu aan beide borsten gedronken voor ze in slaap viel, en dat heeft denk ik geen beste invloed op de kolfopbrengst.

Hoe was jouw nachtje weg? O+ Alles goed gegaan? Lekker genoten?
pi_137095035
Weer eens in de ego hier.

Ik overweeg nu toch echt over doorgaan met voeden. Het hele heftige van de agitatie is eraf, maar ik realiseer me net dat ik eigenlijk minstens driekwart van de voedingen nog steeds zit uit te zitten. De eerste paar minuutjes vind ik het leuk, maar daarna word ik onrustig, duurt het te lang en gaat mijn hoofd alleen maar rondjes draaien rond alles wat ik nog moet doen. 4 dagen in de week een peuter die vindt dat de baby bij de andere mama hoort en een andere mama die nog steeds niet zo ver hersteld is dat ze echt in actie kan met die peuter helpt niet echt in de onrust en het gevoel dat ik beter iets anders kan doen als ik zit te voeden.

Klinkt als een heel onbenullig iets om zo'n beslissing voor te nemen. Aan de andere kant, ik wilde meevoeden om hechting (ik draag hem uren per dag, dus komt goed) en om gemak. De gedachte was dat ik met hem op pad zou kunnen, zelf kon voeden zonder gedoe. Nu moet zij bij de meeste van mijn voedingen nog navoeden, omdat ik niet genoeg heb. Waarschijnlijk is dat te fixen met een hoop (cluster)kolven, maar wanneer ik dat dan moet doen met die opstandige peuter om me heen, weet ik ook niet zo goed.
Ook al zou het lukken om mijn productie hoog genoeg te krijgen, als het onrustige gevoel niet weggaat, blijft het steeds een soort verplichting.

Als ik teruglees, lijkt het alsof de beslissing al genomen is. Gek is dat, tot een uur geleden was er geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om te stoppen omdat ik dat zo zonde vind van de investering.
Twijfel nog even door. Irritant dit!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 24-02-2014 22:37:59 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 17:14:20 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137095877
Zonde van die investering snap ik helemaal Vanyel, maar je moet je misschien ook afvragen waar je het (nog) voor doet ja... Hechting is vast geen probleem (sowieso niet maar helemaal met veel dragen!)

Dat voeden als je op pad bent is natuurlijk wel superhandig! Maar dat is idd ook een productieverhaal. -O-

Succes nog met twijfelen!
pi_137096830
Ook zonder borstvoeding kun je een veilig hechting tussen jullie krijgen, Vanyel. Of ging het om de hechting vanuit jou?

Die lijstjes in je hoofd over wat je allemaal nog kunt/ moet doen, lastig is dat he? Wat je schrijft is op sommige punten best herkenbaar: de peuter die er ook is, het onrustige gevoel, de twijfel...maar toch ook weer een heel ander verhaal als het gaat om de productie.
In elk geval gaat het hier met een rondlopende peuter al een stuk makkelijker en dat maakt dat het onrustige gevoel ook veel minder is.

Succes met de beslissing in elk geval. Lijkt me pittig! En weinig motiverend als je voor je productie moet kolven...

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137096892
Oja, wilde nog zeggen dat ik de reden om -eventueel- te stoppen helemaal niet onbenullig vind. Kan het me goed voorstellen in elk geval!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137097290
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Soempie het volgende:
Ook zonder borstvoeding kun je een veilig hechting tussen jullie krijgen, Vanyel. Of ging het om de hechting vanuit jou?
Stiekem ook wel een beetje ja.

En verder snel voor het eten alvast dank jullie voor t begrip :)
pi_137106188
Vanyel ik vind het al stoer dat je het nog steeds volhoudt met al die ellende. Ik kan het goed begrijpen als je stopt. In jouw plaats had ik al lang al de handdoek in de ring gegooid. Sterkte met je beslissing!
pi_137106672
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Soempie het volgende:
In elk geval gaat het hier met een rondlopende peuter al een stuk makkelijker en dat maakt dat het onrustige gevoel ook veel minder is.
Hoe komt het dat het makkelijker is met de rondlopende peuter?
pi_137107285
Vanyel, wat hier boven ook allemaal wordt gezegd. Ik vind het echt super hoe jullie het opgepakt hebben. En de redenen die jij noemt.... ik kan het ook goed begrijpen als je stopt. Jullie hebben het hoe dan ook geflikt om hem samen te voeden, dat kan niemand jullie mee afnemen.
pi_137107651
Linda, wat een plaatje!

Morretje, wat knap, dat je voor je zus kookt.

Vanyel, ik kan me moeilijk voorstellen hoe je je voelt. Ik heb nooit soortgelijke gevoelens gehad. Ik wens je van ganser harte, dat je voor jezelf de goede beslissing kunt nemen.

Ik heb kloven rechts, vanochtend bloedde het best erg. En het doet echt pijn. Ik baal ervan als een stekker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137107896
Au, pijnlijk Tinu. Vervelend zeg. Hopelijk geneest het snel :*
pi_137108313
Ik ben trouwens snipverkouden. Wat mag wel en niet in combinatie met bv?

Dampo lijkt me niet zo handig om dat op je borst te smeren..... Hoe zit het met Otrivin?
pi_137108429
Heel naar die kloven, mevr V heeft het ook, zeker nu het grote regelfestijn is aangebroken. Au!

Net weer even gevoed en ik vind m gewoon echt leuker als ie niet aan mijn borst hangt.
pi_137108536
Oh Tinu -O- hoe komt het?? heb je iemand van LLL gebeld erover? of mee laten kijken?

Kyara volgens mij mag Otrivin?? is het neusspray?

Vanyel :* je bent dapper dat je hiermee begonnen bent!! echt respect voor jou... O+ hoe vindt mevrouw V het zelf? kan ze het aan, het zelf voeden of wil ze jou echt als tweede optie bij hebben?
pi_137108783
Die dacht vooraf dat ze me nodig had, maar ondanks kloven, pijn en gedoe vindt ze het voeden helemaal fijn. We gaan er vanuit dat dat wel goed zou komen. Zeker met regelen nu, zou ie meteen volledig bij haar kunnen regelen en de overgang makkelijker maken.
pi_137108988
Ohh dat is wel super dat ze het zelf zo fijn vindt en helemaal voor gaat! denk dat het jou beslissing ietsje makkelijker maakt zo of niet! :*
pi_137110720
Ja of niet natuurlijk. Als ik heel hard nodig was, hoefde ik er helemaal niet over na te denken.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:09:04 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137114439
Lastig vanyel.. Die NA us echt naar !

soms ik heb het nu niet meer zo vaak. Dat je denkt klaar ! Nu! Maar dan ga je dat weer overdenken en dan wordt je sip want *vul zelf redenen in*

Ik wens je wijsheid en acceptatie in je beslissing .

En for what it's worth ik vond en vind het sowieso al knap wat jullie deden/doen zo samen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_137116417
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:59 schreef bitterend het volgende:
Oh Tinu -O- hoe komt het?? heb je iemand van LLL gebeld erover? of mee laten kijken?

Nee, ik voel me er een beetje stom bij. Na 21 maanden voeden zou ik toch weten hoe het moet en hij ook. Maar hij drinkt tegenwoordig veel te slordig denk ik. Ik let er nu meer op, dat hij netjes drinkt. Dat maakt het beter. En het feit, dat hij minder vaak drinkt dan een mini babytje is ook fijn, zodat de kloven tussendoor beter kunnen genezen.

Vanyel, fijn, dat je vrouw het voeden leuk vind. Dat maakt je idd vrijer in je beslissing.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137116762
Oeh tepelkloven. ;( . Gelukkig tot nu toe alleen, en dan nog beperkt, last van gehad in de kraamweek. Ik zei toen dat ik die pijn minder kon hebben dan een wee, en toen schrok mijn kraamhulp. "Heb je er echt zoveel pijn aan?" Nu viel dat op zich nog wel mee (ik vond mijn weeën best goed te doen namelijk, dus het is relatief), maar ik meende het wel. Echt veel respect voor de vrouwen die zelfs met bloedende tepels door gaan met voeden.

Soms vind ik het nog wel eens lastig als I. onrustig is aan de borst, of gaat huilen na het drinken omdat ze opboert, last heeft van haar maagje. Maar ik heb ook gemerkt dat ik het soms in mijn gevoel groter maak dan het is of er teveel op gefocust ben. Gisteravond was I. een beetje huilerig en ik was moe en kon wel mee huilen. Ik zei tegen mijn vriend dat ik me zorgen maakte, of het allemaal wel goed gaat met haar. Hij nam haar van me over, ze werd meteen veel rustiger en heeft vervolgens lekker op het vloerkleed liggen kijken en zwaaien met haar armpjes en beentjes, niets aan de hand. En ik moet er dan ook echt aan herinnerd worden door mijn vriend dat ze die dag heerlijk lang in de draagdoek heeft liggen slapen bij me, dat de voedingen gewoon goed gingen, dat ze er gezond en goed uitziet etc.

Ik ben soms zo bezig met die hele cyclus van voeden, laten boeren, slapen, op haar letten (wat heeft ze nodig, heeft ze honger, of krampjes of?) dat ik gewoon vergeet van haar te genieten. ;( . Hadden jullie dit ook in het begin?
pi_137117006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:09 schreef _evenstar_ het volgende:
soms ik heb het nu niet meer zo vaak. Dat je denkt klaar ! Nu! Maar dan ga je dat weer overdenken en dan wordt je sip want *vul zelf redenen in*
Hoe lang voed jij nu al door met dat dilemma?
pi_137117054
Oef Vanyel, wat een keuze.. Ik ben het wel eens met de dames boven me. Je hebt hem gevoed, bonding kan heel goed zonder voeden en nursing agitation is hell.. :{

Franny, ja dat herken ik ook wel. Het is zoooo wennen zo'n eerste kleintje wat compleet van je afhankelijk is. Wel fijn dat je vriend het kan relativeren voor je.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:58:28 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_137117316
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het makkelijker is met de rondlopende peuter?
Daar zijn denk ik meerdere redenen voor. Het voeden duurt niet meer zo lang als in het begin (ze is nu 2 maanden). Hooguit 20 minuten waar dat eerder een uur was. Het aantal voedingsmomenten is flink gedaald en het is nu een voorspelbaar schema geworden. Nog maar een keer of 3 per dag dat M. bij het voeden is.

Daarnaast weet hij nu dat ik voor en na de voeding tijd voor hem heb. Dat benoem ik ook: ik voed nadat hij met mij gegeten heeft. En dan kan ik uitleggen dat J. nu ook trek heeft en wil eten, dat hij net al met mij heeft gegeten.

Omdat ik weet wanneer J. ongeveer voor een voeding komt kan ik er beter rekening mee houden. Vlak voor het voeden zorg ik er nu voor dat M. iets te doen heeft als ik bezig ben. Vooraf een treinbaan bouwen, zodat hij zich wel even kan vermaken. Speelgoed pakken waar hij haast nooit mee kan spelen, omdat het opgeborgen staat. Zulke dingen.

En we doen ook wel samen in de bank vanalles. Samen z'n lievelingsboek lezen in de bank (en napraten). Bakje met fruit voor hem in de bank, zodat hij wel even blijft zitten. Op zo'n tekenbordje iets voor hem tekenen en dat hij dan raadt wat het is. Doen-alsof-spelletjes, waarbij ik alleen verbaal mee hoef te doen en hij met z'n knuffel vanalles onderneemt. Zulke dingen werken hier heel goed en dan zijn de 20 minuten voor hem zo voorbij.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Stiekem ook wel een beetje ja.

En verder snel voor het eten alvast dank jullie voor t begrip :)
Maar wat je zelf zegt: je vindt hem leuker als hij niet bij je drinkt. Dan werkt het voor de hechting vanuit jou -nu- dus niet zoals je had gehoopt. En echt, voor een veilige hechting tussen jullie hoef je niet te voeden. Goed reageren op z'n signalen, warmte, veiligheid, enz. dat is allemaal veel belangrijker. En dat zit echt wel goed bij jullie. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 25-02-2014 09:22:09 ]
pi_137117466
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zeg lieve schat, je faalt niet he. Je hebt een hele lange tijd kneiterhard je best gedaan voor een scenario wat blijkbaar niet haalbaar is. Dat is niet erg, dat ís. Als je de knoop doorhakt, heeft jullie kerel daar ook niet onder te lijden. Hij krijgt gewoon nog moedermelk, twee gelukkige moeders, een blije zus en veel tijd dicht tegen je aan in de doek. Het is en blijft jouw beslissing en juist dat maakt het zo'n zware om te nemen, maar zorg dat je wel de weg kiest met het happy end.
En als ik dan toch nog even op de praatstoel zit: die kloven horen er echt niet bij! Toch ff contact zoeken met de lk als je t mij vraagt. Straks komt er nog een bacterie of schimmel bij datb
broze weefsel kijken :X
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:21:14 #116
30252 Soempie
Procreating
pi_137117594
Wat wup zegt. O+
pi_137117680
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:57 schreef Vanyel het volgende:
Heel naar die kloven, mevr V heeft het ook, zeker nu het grote regelfestijn is aangebroken. Au!

Net weer even gevoed en ik vind m gewoon echt leuker als ie niet aan mijn borst hangt.
Dit zou echt genoeg moeten zeggen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 09:35:45 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137117810
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bijna een jaar , maar goed mijn situatie is geheel anders, gevoelsmatig had ik ook geen keus en die verplichting (die ik mezelf daarmee oplegde en nog doe) maken het denk ik ook zo dat ik me erger en zo.
pi_137121498
+2 voor de hele post van wup!

en voor die van tico eig ook.
pi_137122024
En hier ook een + 1 of 2 of 3 voor al jullie posts. Wat me nog tegenhoudt is dat ik me steeds afvraag of het vervelende er niet vanzelf vanaf gaat als ik doorga. Als ik daar niet over twijfelde, had ik gister de knoop doorgehakt.

Nu doe ik het niet voor nu, maar voor wat misschien komen zal.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:19:20 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137123238
Of het weggaat bij jou valt niet te zeggen , daar kom je op een manier achter . Maarrr denk dat dan ook risico toeneemt dat je juist meer aversie krijgt en daardoor in zijn algemeen een aversie kweekt tov jullie uk?

Lastig he..
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:13:47 #122
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137124992
Och Vanyel, wat een lastige situatie....

Ik heb weinig zinnigs toe te voegen, maar hoop dat je later niet met spijt of nare gevoelens terug zult kijken op de eerste periode met jullie zoontje.

Ouch Tinu, dat klinkt niet best!
Hier ook nog altijd ellende met linkerborst. Alles went :')
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:57:11 #123
259886 pessie
pi_137138615
Mag ik toch even tussendoor?

We hebben nu 1 jaar borstvoeding! En ook echt een jaar, geen bijvoeding nodig gehad bij Lauren :D
Vanmorgen nog een baby

Vanavond een dreumes

Vanyel, ik ben het ook eens met wup en tico. Maar de beslissing is verschrikkelijk moeilijk, dat begrijp ik heel goed :*
pi_137138910
O+ O+ O+ Gefeliciteerd!!!!
pi_137139135
Gefeliciteerd pessie! Al een jaar borstvoeding, geweldig! *O*
pi_137139295
Mooie foto's Pessie! En *O* voor 1 jaar borstvoeding!
pi_137141609
Pessie, 1 jaar bv *O*

Dankje Kersjes voor je meeleven. Het problem hier is denk ik ook, dat hij niet loslaat als hij klaar is, maar blijft zuigen maar de mond wegtrekken, zodat de tepel eruit plopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137141752
Gefeliciteerd met een jaar bv pessie! Wat geweldig fijn dat je dit keer geen bijvoeding nodig had!

Vanyel :*. Ik hoop dat je een beslissing kunt nemen waar je volledig achter staat. Het lijkt me een heel moeilijke keuze.

Kloven :X. Sterkte Kersjes en Tinuviel!

Vandaag iets nieuws: tijdens het drinken mogen zijn knuffeltjes ook slokjes uit de borst. Meestal heeft hij wel een knuffel in zijn hand als hij drinkt en dan laat hij even los en mag de knuffel even drinken. Inclusief smak-geluidjes O+ :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:18:15 #129
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137142513
Pessie, gefeliciteerd *O*

Oh Phaidra, dat is zoooo schattig!!
Seth doet dat ook sinds kort. Vanavond kreeg ik nog een autootje aan de borst, gisteren was het dat pop-up clowntje uit zijn Ambi fototoestel :')
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:21:44 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137142676
Pessie gefeliciteerd *O*

En hier moet ik bij oliver klokken bij zijn borstjes , dan schaterd hij zo hard O+
pi_137150644
Een jaar, wauw.

Nooit bij nagedacht dat je met langer voeden ook dat soort speelsheid erbij krijgt :) Hier is t alleen dot die al haar knuffels aan de borst legt.
pi_137150678
Pessie wat goed! *O* !

Hier even een verse trotse moeder, net 90cc gekolfd O+.
Vandaag gaan we weer proberen hem aan de borst te krijgen dat is vanwege de hevige misselijkheid van zoon nog niet echt goed gelukt.
Maar ik ben zo blij met me werkende borsten :+ ! O+
♥ J & S
pi_137150776
Klap wat veel! *O*
pi_137151849
Superveel, allereerste keer?

Wij gaan proberen of het helpt als we de peuterprikkels en alles wat in mijn hoofd nog moet min of meer uit kunnen schakelen. Als dat meer rust geeft (en daar lijkt het wel op), ga ik door. Anders houdt het hier volgende week op.
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:12:37 #135
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137151939
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:07 schreef Vanyel het volgende:
Superveel, allereerste keer?

Wij gaan proberen of het helpt als we de peuterprikkels en alles wat in mijn hoofd nog moet min of meer uit kunnen schakelen. Als dat meer rust geeft (en daar lijkt het wel op), ga ik door. Anders houdt het hier volgende week op.
Het is ook allemaal minder makkelijk met een tweede, vind ik tenminste.....
Je hebt lang niet altijd de rust en tijd om te voeden zoals je met een eerste wel hebt.

Ik kan ook alleen relaxed zitten als DL slaapt overdag of de avondvoedingen als ze al in bed ligt. Maar loopt ze rond, dan is het snel even tussendoor voeden van ventje en dan ook vooral op haar letten.
Naast dat er nog 39294 andere dingen gedaan moeten worden op een dag.

Wat ik vooral wil zeggen, dat gaat wel minder worden. Het is wel makkelijker als je baby iets groter is, want minder drinkmomenten en een peuter die er aan gewend raakt en je wordt er zelf ook handiger in om het allemaal te combineren.

Maar niet met plezier voeden is wel heel stom, ik hoop dat het snel beter zal gaan en je er weer plezier in krijgt. ;)
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:16:04 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137152000
Ow en Klap wat enorm knap! *O*
En *O* voor Pessie!

Ik hoorde vandaag dat de vrouw van mijn neef, (ze is vorige week bevallen van hun eerste) een kraambed psychose heeft. Nu heeft ze medicatie en mag ze geen bv meer geven....
Het idee alleen al dat je dat dan niet meer mag en wel wil. ;( vind het zo sneu voor ze.
pi_137152337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:16 schreef Juud79 het volgende:
En *O* voor Pessie!

Ik hoorde vandaag dat de vrouw van mijn neef, (ze is vorige week bevallen van hun eerste) een kraambed psychose heeft. Nu heeft ze medicatie en mag ze geen bv meer geven....
Het idee alleen al dat je dat dan niet meer mag en wel wil. ;( vind het zo sneu voor ze.
Ik kan me voorstellen dat dit bij een kraambedpsychose niet je grootste zorg is, al is het altijd jammer als iets niet loopt zoals je wil...

Hoera voor Pessie!
pi_137152369
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 06:12 schreef klaprooss het volgende:
Pessie wat goed! *O* !

Hier even een verse trotse moeder, net 90cc gekolfd O+.
Vandaag gaan we weer proberen hem aan de borst te krijgen dat is vanwege de hevige misselijkheid van zoon nog niet echt goed gelukt.
Maar ik ben zo blij met me werkende borsten :+ ! O+
Dat is echt heel veel! Fijn zeg! Hopelijk wil je jongetje snel ook aan de borst drinken.

Juud, wat vreselijk :{ Maar een kraambedpsychose is hoe dan ook heel heftig natuurlijk. Lijkt me echt heel naar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137152501
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:16 schreef Juud79 het volgende:
En *O* voor Pessie!

Eh? Tuurlijk, zonde van de bv en zeker als ze dat graag wilde, maar ik denk dat ze nu ff wat andere dingen aan dr hoofd heeft.
Hopelijk slaat de medicatie aan en gaat het snel beter met haar. Heel naar zeg.

Pessie! 1 jaar! *O*
pi_137152673
Klaprooss, wat supergoed *O*

Pessie O+ O+ Wat tof, een jaar lang vol op de borstvoeding! Dat hoop ik hier ook! Gefeliciteerd!

Juud, wat ontzettend verdrietig :'( Lijkt me zo erg als je je al zo voelt, dat je dan ook nog eens geen bv mag geven terwijl je wel wilt... Alsof het laatste stukje zorg voor je kindje je wordt ontnomen :'( Kan ze niet doorgaan met kolven en als de medicijnen afgebouwd mogen, dat ze dan alsnog weer kan gaan voeden?
pi_137152861
Als ik google op kraambedpsychose en ik lees dingen als waandenken en hallucinaties dan denk ik dat borstvoeding niet het eerste is waar je op zo'n moment aan denkt. Het lijkt mij afschuwelijk dat je de eerste week van je kindje gewoon niet bewust meemaakt. Dat krijg je echt nooit meer terug. Het lijkt me echt vreselijk. Hoop dat de medicatie snel aanslaat...

Wow Klap, wat een boel al zo snel! Hopelijk is je mannetje snel minder misselijk en kan hij zelf drinken.

M was hier trouwens ook snel gewend aan het voeden van de meisjes. Je weet zelf ook beter hoe je hem kunt afleiden of vermaken terwijl jij voed. En nu is het de normaalste zaak van de wereld. Hij kwam gister toevallig met een Avent bakje aanzetten met de vraag of ik moest kolven. En dat terwijl ik al heel lang niet meer gekolfd heb en bovendien doe ik dan niks met een Aventbakje (pas later om de melk over te gieten maar dat zie hij weer niet).

In een tweelingmoedergroep op FB was wat heibel ontstaan over het plaatsen van bv foto's. Mensen waren gechockeerd want er zouden zelfs kinderen het per ongeluk gezien hebben. 8)7 Ik vond dat echt zo raar om te lezen. Dat je zelf geen borstvoeding wil geven, is een keuze. Dat ik dat jammer of zonde vind, is mijn mening. Het is een ieders goed recht. Maar om dat zo veroordelend te zijn over mensen die wel bv geven, daar schrok ik echt van. Zelfs de link met pornografie werd gelegd. Echt bizar gewoon.
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:04:45 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137152874
Geen idee Belle of dat een optie is, ik weet ook niet hoe lang zoiets gaat duren....
pi_137152953
Kyara :o Wat een rare mensen heb je toch :o Hóe in hemelsnaam kun je die link leggen!
Juud, wat verdrietig zeg. Hopelijk slaat de medicatie aan en komt ze er zsm weer bovenop. Ze kan evt blijven kolven als ze dat fijn vindt?
Edit: mosterd :+ wat Belle zegt dus!
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:09:23 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137152970
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:04 schreef Kyara het volgende:
Als ik google op kraambedpsychose en ik lees dingen als waandenken en hallucinaties dan denk ik dat borstvoeding niet het eerste is waar je op zo'n moment aan denkt. Het lijkt mij afschuwelijk dat je de eerste week van je kindje gewoon niet bewust meemaakt. Dat krijg je echt nooit meer terug. Het lijkt me echt vreselijk. Hoop dat de medicatie snel aanslaat...

Wow Klap, wat een boel al zo snel! Hopelijk is je mannetje snel minder misselijk en kan hij zelf drinken.

M was hier trouwens ook snel gewend aan het voeden van de meisjes. Je weet zelf ook beter hoe je hem kunt afleiden of vermaken terwijl jij voed. En nu is het de normaalste zaak van de wereld. Hij kwam gister toevallig met een Avent bakje aanzetten met de vraag of ik moest kolven. En dat terwijl ik al heel lang niet meer gekolfd heb en bovendien doe ik dan niks met een Aventbakje (pas later om de melk over te gieten maar dat zie hij weer niet).

In een tweelingmoedergroep op FB was wat heibel ontstaan over het plaatsen van bv foto's. Mensen waren gechockeerd want er zouden zelfs kinderen het per ongeluk gezien hebben. 8)7 Ik vond dat echt zo raar om te lezen. Dat je zelf geen borstvoeding wil geven, is een keuze. Dat ik dat jammer of zonde vind, is mijn mening. Het is een ieders goed recht. Maar om dat zo veroordelend te zijn over mensen die wel bv geven, daar schrok ik echt van. Zelfs de link met pornografie werd gelegd. Echt bizar gewoon.
Nou, ik was er ook echt wel door geraakt, het lijkt me verschrikkelijk als je zoiets meemaakt, ook voor haar man....

Ik haalde 2 weken terug een onderdeel van de kolf tevoorschijn om te gaan kolven, had ik sinds D in het ziekenhuis lag niet meer gedaan.
Lientje kwam er meteen op af, 'Mama, ga je melkjes maken voor D?' :D
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:13:07 #145
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137153047
Ow en ik heb die foto's gezien op FB, van die tweelingmoeder, die waren heel mooi! Er was ook echt niets te zien, ik begrijp er ook geen snars van dat mensen daar een probleem van maken....
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:16:38 #146
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137153114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Eh? Tuurlijk, zonde van de bv en zeker als ze dat graag wilde, maar ik denk dat ze nu ff wat andere dingen aan dr hoofd heeft.
Hopelijk slaat de medicatie aan en gaat het snel beter met haar. Heel naar zeg.

Nou, precies dat ja. Echt, heel jammer als je graag borstvoeding wil geven en het kan niet. Maar als buitenstaander zou mijn reactie vooral zijn: wat vreselijk dat ze een kraambedpsychose heeft (één van mn grootste nachtmerries :X) en gelukkig dat het snel ontdekt is en dat er medicatie voor bestaat. Laat dat in hemelsnaam snel aanslaan zodat ze weer bij haar positieven komt en hopelijk snel weer in de realiteit komt en van haar kindje zal kunnen genieten. Bv komt dan echt even op een X-te plaats hoor.
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:40:08 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137153654
Juud wat naar ;(

Kyara wat een figuren zeg :o :{
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:48:08 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137153849
Maar ik bedoelde ook niet dat dat het meest vervelende is hoor, maar meer dat je al zoiets ergs mee moet maken en dat dat er dan ook nog als consequentie bijkomt.
Ik hoop ook vooral dat ze snel zal opknappen, het lijkt me vreselijk als ze straks nog zo weinig weet van de eerste weken met haar kindje.
pi_137153851
Ik ben érg pro bv hoor, maar mijn nekharen gaan hier toch behoorlijk van overeind staan.

Een psychose is idd goed te vergelijken met een borstonsteking, of spruw, of een griepje. Dus kolven, goed idee om daar je energie in te stoppen zodat je de bv ten minste kan behouden! Echt, die medicatie geven ze niet voor niks hoor. 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:52 schreef bellelena het volgende:
Alsof het laatste stukje zorg voor je kindje je wordt ontnomen
Zorg is idd vooral te bieden door bv...

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:09 schreef Juud79 het volgende:
Nou, ik was er ook echt wel door geraakt, het lijkt me verschrikkelijk als je zoiets meemaakt, ook voor haar man....
Dit las ik niet echt in je eerste post hierover. Die leek alleen te gaan over het moeten beëindigen van de bv.

/kanttekening:
Dit is het bv-topic dus logisch dat dat centraal staat, maar ik vind dat er wel erg makkelijk voorbijgegaan wordt aan de ernst van een psychose. Misschien is kolven best een optie hoor, maar de voornaamste prioriteit lijkt mij om beter te worden en de realiteit terug te krijgen en niet het behoud van de borstvoeding. En als kolven ook in dat plaatje past, dan is dat heel fijn natuurlijk.
pi_137153990
Zo las ik de reactie van Juud helemaal niet. Gewoon, dat het kut is dat er naast alle ellende ook nog geen bv gegeven kan worden. Niet meer en niet minder.
  woensdag 26 februari 2014 @ 11:10:06 #151
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137154373
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:55 schreef L-E het volgende:
Zo las ik de reactie van Juud helemaal niet. Gewoon, dat het kut is dat er naast alle ellende ook nog geen bv gegeven kan worden. Niet meer en niet minder.
Dank u, zo bedoelde ik het idd ook....
  woensdag 26 februari 2014 @ 11:16:53 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137154567
Daarbij zonder die personen bij naam te noemen waren er ook hier moeders met een flinke PND waarbij de borstvoeding hun "levenslijn" was.
Weet niet of dat de juiste bewoording is, maar wel dat het ook niet onderschat moet worden.

Volgens mij onderkent niemand hier de ernst van een kraampsychose , maar zoals hier gebruikelijk is worden er ook tips gegeven. En mag er ook gezegd worden dat zeker in de wetenschap dat iemand heel graag wil en dan niet meer mag dat ze dat verdrietig vinden.
pi_137154746
Ik denk dat het misging bij het focussen op 'stel je voor dat je geen bv mag geven' terwijl dit een situatie is waar sprake is van een zeer ernstige situatie waarin de geestelijke gezondheid van moeder in het geding is. Het leek nu een beetje of het het allerergste was dat de borstvoeding nu wellicht niet door zou kunnen gaan terwijl het gewoon een zeer precaire situatie is.
  woensdag 26 februari 2014 @ 11:26:37 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137154832
Misschien kijk ik driedubbel scheel maar ik zie toch echt "geen stel je voor dat" :@
pi_137154898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Misschien kijk ik driedubbel scheel maar ik zie toch echt "geen stel je voor dat" :@
Oke oke, 'het idee alleen al' staat er letterlijk.

Nouja, blijkbaar is het voor meerder opvattingen leesbaar. Ik vind het gewoon raar, net als een aantal anderen hier, dat de focus op borstvoeding wordt gelegd terwijl er een veel groter probleem is.
  woensdag 26 februari 2014 @ 11:38:01 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137155104
Ik las de post hetzelfde als LE.

Maarrrrrr ik wil me helemaal niet in de discussie mengen, ik wilde even een dikke *O* doen voor pessie's dreumes aan de borst! Mooie foto's O+

En een :* voor Tinu en Vanyel.

Tico, drinkt Bram alweer bij je?
pi_137156385
Wow, ik las vooral dat de vrouw in kwestie het heel graag wilde en daar nog verdrietiger over was en ik vond het voor haar dus vooral naar :'( Excuses hoor, ik ben al weg :W
pi_137156487
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Daarbij zonder die personen bij naam te noemen waren er ook hier moeders met een flinke PND waarbij de borstvoeding hun "levenslijn" was.
Weet niet of dat de juiste bewoording is, maar wel dat het ook niet onderschat moet worden.

Volgens mij onderkent niemand hier de ernst van een kraampsychose , maar zoals hier gebruikelijk is worden er ook tips gegeven. En mag er ook gezegd worden dat zeker in de wetenschap dat iemand heel graag wil en dan niet meer mag dat ze dat verdrietig vinden.
Dit was het vooral.. Nogmaals, mijn excuses.
pi_137156648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:38 schreef LadyBlack het volgende:
Ik las de post hetzelfde als LE.

Maarrrrrr ik wil me helemaal niet in de discussie mengen, ik wilde even een dikke *O* doen voor pessie's dreumes aan de borst! Mooie foto's O+

En een :* voor Tinu en Vanyel.

Tico, drinkt Bram alweer bij je?
JA!!

Mijn eigenwijsje.
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:56:47 #160
259886 pessie
pi_137157263
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

JA!!

Mijn eigenwijsje.
*O*
pi_137157393
Even voor Pessie juichen voor de jaar bv *O*

En dat ik verbaasd ben over het tweelingfb groepje van Kyara. Aan bv zie ik nou nooit iets pornografisch. Ik zie op dat moment geen blote borst ofzo, maar gewoon een baby die eten krijgt.
pi_137157792
Wat fijn Tico!

Ja echt bizar gewoon die reacties. En dat gaat dan ook door over voeden in het openbaar, dat dat ook echt niet zou kunnen :? Ik zou niet snel in het openbaar 2 tegelijk voeden omdat ik dan wat minder discreet kan voeden en er dus wel wat meer bloot te zien is maar met 1 kind tegelijk? Volgens mij heb je dan 9 van de 10 keer niet eens door dat iemand aan het voeden is.

Dit is trouwens de 1e keer dat ik dat soort negatieve dingen over bv lees van anderen. Wat is jullie ervaring daar mee?
pi_137157904
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Tico!

Ja echt bizar gewoon die reacties. En dat gaat dan ook door over voeden in het openbaar, dat dat ook echt niet zou kunnen :? Ik zou niet snel in het openbaar 2 tegelijk voeden omdat ik dan wat minder discreet kan voeden en er dus wel wat meer bloot te zien is maar met 1 kind tegelijk? Volgens mij heb je dan 9 van de 10 keer niet eens door dat iemand aan het voeden is.

Dit is trouwens de 1e keer dat ik dat soort negatieve dingen over bv lees van anderen. Wat is jullie ervaring daar mee?
Ja, ik haal mn schouders gewoon op. Het is mijn kind en mijn keuze. Al heb ik Bram nog aan de borst als hij 4 is, ik snap niet dat anderen zichzelf zo belangrijk vinden dat ze denken dat hun mening daarover ook maar iets boeit.
Ik vind het vooral erg kortzichtig. Want oh jee als ik eens iets roep over kunstvoeding, dan is de wereld te klein, en het is niet voor iedereen een keuze enz enz… Borstvoedingmaffia!!! Maar je hebt net zo goed de kunstvoedingmaffia hoor, en maar beledigende en kwetsende opmerkingen over vrouwen die wel borstvoeding willen geven. Of altijd maar het negatieve advies als het even tegenzit.
Als ik lees dat een kindje wat moeilijk zn flessen drinkt zeg ik toch ook niet had je maar borstvoeding moeten geven.. Maar andersom moet het blijkbaar wel kunnen. Als je kindje moeilijk aan de borst doet, ach dan geeft je toch gewoon flesvoeding. Waarom moeilijk doen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:24:15 #164
259886 pessie
pi_137157940
Kyara bij ons is het vooral dat anderen eigenlijk vinden dat borstvoeding de schuld is van het slecht slapen van mijn kinderen. Verder is het zo dat mensen kleine kindjes aan de borst nog wel kunnen waarderen en ik naarmate mijn kinderen groiter worden ik minder uitgesproken ben over dat ze borstvoeding krijgen, ook voed ik eigenlijk nooit meer in het openbaar.
pi_137158066
Eigenlijk zit er meer frustratie dan ik dacht.

Oh en voeden in openbaar. Ik heb in center parks in het zwembad gewoon nog even bram aan de borst gehad. Mensen die het aanstootgevend vinden kunnen fijn de andere kant op kijken.
pi_137158585
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:24 schreef pessie het volgende:
Kyara bij ons is het vooral dat anderen eigenlijk vinden dat borstvoeding de schuld is van het slecht slapen van mijn kinderen. Verder is het zo dat mensen kleine kindjes aan de borst nog wel kunnen waarderen en ik naarmate mijn kinderen groiter worden ik minder uitgesproken ben over dat ze borstvoeding krijgen, ook voed ik eigenlijk nooit meer in het openbaar.
Precies dat ^^ (quote van mijn moeder: "Hop fles erin, dan slaapt hij wel hoor!")

Ik krijg eigenlijk weinig negatieve reacties direct tegen mij gericht. Al weten niet eens zo heel veel mensen dat ik nog voed. Voeden in het openbaar wil mijn mini zelf ook niet, dus het is niet zo dat ik dat bewust afhoud.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137160254
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:29 schreef Olf het volgende:

[..]

Oke oke, 'het idee alleen al' staat er letterlijk.

Nouja, blijkbaar is het voor meerder opvattingen leesbaar. Ik vind het gewoon raar, net als een aantal anderen hier, dat de focus op borstvoeding wordt gelegd terwijl er een veel groter probleem is.
Ik vind het raar dat er een waardeoordeel wordt gehangen aan iets op grond van een eigen onjuiste interpretatie. Degene die die uitspraak deed is mi juist iemand die de heftigheid van een kraambedpsychose niet zal onderschatten, dat het eea niet in context wordt geplaatst vind ik oprecht heel jammer.
pi_137160760
Ja, dat las ik ook inderdaad. Ik hou jullie op de hoogte van de verschillen tussen M en de meiden.....
pi_137161786
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:43 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat las ik ook inderdaad. Ik hou jullie op de hoogte van de verschillen tussen M en de meiden.....
Nou eigenlijk, had jij 1 van de meiden fles moeten geven en de andere borst. Gewoon voor de wetenschap.
pi_137162230
Heb gewoon echt een ruk lk getroffen. -O-

Vandaag contact gehad met vk. Jaap gewogen en mijn beklag gedaan. Ze vond het heel jammer dat het zo gelopen is, maar was wel erg blij met de terugkoppeling. Ze heeft jaaps tongriem ook nog bestudeerd. Niets mis mee! Niet eens "grijs gebied" wat lk stelde.... -O-

Maar ja, het ventje groeit, en is tevreden en ik kroel me kapot me hem. *O* O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137162423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat er een waardeoordeel wordt gehangen aan iets op grond van een eigen onjuiste interpretatie. Degene die die uitspraak deed is mi juist iemand die de heftigheid van een kraambedpsychose niet zal onderschatten, dat het eea niet in context wordt geplaatst vind ik oprecht heel jammer.
Een waardeoordeel? Ik geef gewoon mijn mening naar aanleiding van de post van Juud en een paar reacties daarop. Daarin lijkt de focus vooral op bv te liggen en dat standpunt deel ik niet in dit geval. Die posts waren dan misschien anders bedoeld, maar zo las (en lees!) ik het niet. En blijkbaar was ik daarin niet de enige. That's all.

Zullen we het verder gewoon eens zijn dat een kraambedpsychose hoe dan ook afschuwelijk is?
pi_137164268
Dames ik heb wat advies nodig wat betreft het invriezen van gekolfde melk.
J. heeft het ineens helemaal door, hij is minder misselijk en hij snapt het aanhappen ineens heel goed!
Hij drinkt sinds vanochtend aan mijn borst O+ !
Ik moest er zo van huilen O+, helemaal trots op hem!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, mijn vraag.. Ik heb nu 200+ ml gekolfde melk staan die we dus nu waarschijnlijk niet hoeven te gebruiken. Graag wil ik dit in gaan vriezen maar wat vinden jullie nou echt handig? Van die ijsblokzakjes, kolfzakjes, in flesjes zelf? Graag hoor ik jullie ervaringen :)
♥ J & S
pi_137164332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou eigenlijk, had jij 1 van de meiden fles moeten geven en de andere borst. Gewoon voor de wetenschap.
Ja, dat waren we ook van plan met de vitamine D maar we gingen zelf een paar keer de mist in met met ze uit elkaar houden dus daar gaan je onderzoeksresultaten :P
pi_137164428
Wat goed Klaproos!!! *O* *O* *O*
En wat een mooie foto O+ O+ O+

Qua invriezen: ik heb steeds porties van 50 ml aangehouden. Maar ik had een heleboel flesjes van de wegwerpkolfsets in het ziekenhuis over dus die heb ik gebruikt. Inmiddels gebruik ik Elanee moedermelkzakjes.
pi_137164586
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:23 schreef klaprooss het volgende:
Dames ik heb wat advies nodig wat betreft het invriezen van gekolfde melk.
J. heeft het ineens helemaal door, hij is minder misselijk en hij snapt het aanhappen ineens heel goed!
Hij drinkt sinds vanochtend aan mijn borst O+ !
Ik moest er zo van huilen O+, helemaal trots op hem!

SPOILER
Maar goed, mijn vraag.. Ik heb nu 200+ ml gekolfde melk staan die we dus nu waarschijnlijk niet hoeven te gebruiken. Graag wil ik dit in gaan vriezen maar wat vinden jullie nou echt handig? Van die ijsblokzakjes, kolfzakjes, in flesjes zelf? Graag hoor ik jullie ervaringen :)
SPOILER
Wat fijn!
pi_137164858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

SPOILER
Wat fijn!
Ik ga er op letten :) thanks.. Zijn trouwens wel flink gestuwde borsten weet niet of dat ook een beetje meewerkt/tegenwerkt?
♥ J & S
pi_137164934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:42 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik ga er op letten :) thanks.. Zijn trouwens wel flink gestuwde borsten weet niet of dat ook een beetje meewerkt/tegenwerkt?
Oh, ja dan zit het neusje al snel in de borst. Maar het was echt maar een klein tipje. Zeker voor zo'n eerste keer aan de borst ziet het er toch super uit?
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:47:33 #179
259886 pessie
pi_137165026
Klap wat fijn! Zelf aan de borst! *O*
pi_137165068
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, ja dan zit het neusje al snel in de borst. Maar het was echt maar een klein tipje. Zeker voor zo'n eerste keer aan de borst ziet het er toch super uit?
Ik sta er ook helemaal open voor hoor :)!
♥ J & S
pi_137165277
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:28 schreef Kyara het volgende:
Wat goed Klaproos!!! *O* *O* *O*
En wat een mooie foto O+ O+ O+

Qua invriezen: ik heb steeds porties van 50 ml aangehouden. Maar ik had een heleboel flesjes van de wegwerpkolfsets in het ziekenhuis over dus die heb ik gebruikt. Inmiddels gebruik ik Elanee moedermelkzakjes.
Die zakjes, Hoe doe je dat precies bewaren in de vriezer, neem aan staand? in een bakje?
♥ J & S
pi_137165412
Ik doe ze gewoon zo in de diepvries. Half staand zodat de melk de sluiting niet raakt. En als het bevroren is kun je ze gewoon neerleggen. Als die flesjes nam hier ontzettend veel ruimte in beslag. Ondanks mijn beperkte kolfvoorraad had ik toch al snel een lade vol (toen ben ik ook maar per 150 gaan invriezen, wat de een niet dronk lustte de ander nog wel....)
pi_137167440
Ik vries mn melk in de Flesjes in. Maar ik heb dan ook maar alleen maar de melk die hij mee krijgt voor bij de gastouder.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:29:52 #184
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137168131
Kolfzakjes! Ik wist niet dat dat bestond, maar het klinkt mega handig! Moet je dan ook verplicht van zelfde merk als je kolf of bestaan er ook universele?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137168532
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:29 schreef Kimpossible het volgende:
Kolfzakjes! Ik wist niet dat dat bestond, maar het klinkt mega handig! Moet je dan ook verplicht van zelfde merk als je kolf of bestaan er ook universele?
Er zijn universele. Maar ze zijn wel heeel duur... Ik had eerst Medela, maar ik koop ze nu op Ebay. Ik google altijd eerst even de naam en ik heb nu bijv. de Medela van Singapore in huis ;).
Home is where the O+ is...
pi_137173445
Over voeden in het openbaar. Ik denk dat ik wel verbaasder zou zijn als ik een peuter van een jaar of drie aan de borst zou hangen eerlijk gezegd :@

Klaproos wat fijn *O*
Lieve foto

Djmomo. Heel jammer van die rot lk :*
pi_137174101
quote:
Ik had deze: http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/

Er zijn ook zakjes die je direct onder je kolf kan hangen (die zijn veel duurder), maar ik goot de melk gewoon over uit het flesje na afloop. Bovendien vond ik die zakjes van medela zelf niet lekker afsluiten. En er was een zakje gescheurd na ontdooien, terwijl hij helemaal niet nokkie vol zat ofzo }:|

Klaproos, wat fijn! Mooie foto! (wat grappig om te zien weer, zo'n mini hoofdje bij een megastuwingsborst :D Dat was ik helemaal vergeten, hihi). *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137174118
quote:
http://www.baby-walz.nl/i(...)17&mb3_wersch=767610

http://www.baby-walz.nl/L(...)nsparant-620807.html

Zelf ben ik erg tevreden hier over:
http://www.borstkolfstore.com/lansinoh-moedermelk-bewaarzakjes
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:58:38 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137174990
Oh jullie zijn echt toppertjes! Ik denk dat wij het toch maar met zakjes gaan proberen na m'n verlof. M'n hele vriezer vol bakjes is net ff wat minder handig. Dit lijkt wel ideaal!
pi_137175355
:Y
Ik hing het zakje soms onder mijn kolf (avent) en andere keren idd gewoon overgieten!
De zakjes zijn ideaal vind ik omdat ze minder plek nemen maar ook omdat die avent bakjes toch paar keer open gingen in mijn leren tas :X
pi_137175733
Ik goot het ook altijd over in zo'n zakje :Y Dat deed ik trouwens pas thuis. Vanuit mijn werk gebruikte ik altijd medelaflesjes en thuis goot ik die over. Inderdaad ook ervaring met lekkende aventbakjes :X
pi_137175915
Op die zakjes staat "my mommy's milk" ik moest altijd grinniken :@ O+
pi_137176860
Ik gebruikte Aventbakjes of Ikea diepvrieszakjes. Die waren vast minder hygiënisch oid maar wel behoorlijk goedkoper ;)
pi_137177000
Lansiloh zakjes, die zijn in Duitsland trouwens een stuk makkelijker te krijgen en goedkoper.
pi_137177084
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Vanyel het volgende:
Lansiloh zakjes, die zijn in Duitsland trouwens een stuk makkelijker te krijgen en goedkoper.
Nouja..ik betaalde er 8¤ vooor 25 stuks voor laatst, dus zo goedkoop is dat volgens mij niet..
Lotte!
Noah!
pi_137177169
Bedankt dames! Ik ga me even storten in de wereld van de kolfzakjes :+ !
Jullie ervaring vind ik al fijn om te lezen.
♥ J & S
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:36:27 #197
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137177177
Een tientje voor 40 is best te doen, vind ik. Goedkoper als kunstvoeding :Y)
pi_137177258
:D
pi_137177968
Och Juud.. ;(

Voor Pessie en Tico *O* en voor Klaprooss ook *O* Goed zeg dat het lukt!

En opmerkingen.. ik doe alsof m'n neus bloed als er weer eens gevraagd wordt wanneer T komt logeren. :P Heb vandaag nog in de hema gevoed en het kan me de kont roesten wat een ander daar van vind. Wat Tico zegt idd. Laat ieder zich bij z'n eigen houden, scheelt lekker veel energie enzo.

Momo, wat raar dat je vk niks bijzonders zag.. Je LK heeft wel meer grote steken laten vallen, zo zonde. En het was een IBCLC toch? Ik zou toch sterk overwegen om een klacht in te dienen.

En weeeer een onderzoek dat een hoop mensen goed uitkomt. Nu.nl is lekker bezig. Positieve onderzoeken posten ze nooit.
pi_137178416
Volgens mij bof ik echt want ik heb nooit negatieve reacties gehad..en ik maak er geen geheimen van dat mijn peuter van 27maanden nog bij mij drinkt! ik vertel het erg trots op werk enzo.. O+
En als ze het nodig hebt om buitenshuis nog even een slokje te drinken dan is dat ook geen probleem..ze is vaak te druk met van alles als we op pad zijn maar als het erg druk is dan wil ze even aan de borst O+
pi_137178755
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nouja..ik betaalde er 8¤ vooor 25 stuks voor laatst, dus zo goedkoop is dat volgens mij niet..
Ow, ik heb ze al 3 jaar liggen maar toen waren ze hier echt schreeuwend duur en kocht ik ze in Berlijn voor veel minder. Weet niet wat er dan veranderd is (of hier zijn ze gewoon nog duurder).
pi_137178910
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ow, ik heb ze al 3 jaar liggen maar toen waren ze hier echt schreeuwend duur en kocht ik ze in Berlijn voor veel minder. Weet niet wat er dan veranderd is (of hier zijn ze gewoon nog duurder).
Misschien koop ik ze gewoon bij de verkeerde winkels (wel ook Berlijn)
Lotte!
Noah!
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:31:18 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137180378
Ik giet de melk met een klein trechtertje over in gewone ijsblokzakjes van de jumbo ^O^

Klaproos, wat lief!!!! O+

Oh en ik voed nog steeds in het openbaar maar ben me er jammergenoeg toch wel van bewust dat mensen het niet meer zo normaal vinden als wanneer een piepklein baby'tje aan de borst drinkt. Dus discrete kleding :Y

Oh en ik heb nu een bruiloft inclusief overnachting, zónder kind, staan voor in september... kan wel janken bij het idee maargoed. Mijn moeder zal dolblij zijn dat ze E toch te logeren krijgt ;)
pi_137180567
Maar logeren en bv staan toch los van elkaar?
Dot ging regelmatig bij opa en oma logeren met een flinke voorraad gekolfde melk.
pi_137180615
Ik gebruik qua trechter meestal de schelpen van mijn kolf.

September is nog heeeeeeeel ver weg. Kun je iig aan het idee wennen ;)

Ik voed gewoon in het openbaar. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat mensen dat raar kunnen vinden eigenlijk. Nu ze groter worden wel minder omdat ze ook minder nodig hebben.
pi_137185298
quote:
Grappig.
Ik ben benieuwd naar de reacties vanuit wetenschap die hierop komen. Als ik het zo zie is dit een socioloog die een uitspraak doet over het ontstaan van die verschillen tussen kinderen. Het gaat dus niet zozeer om de medische insteek maar meer om de maatschappelijke insteek.

Ze benoemt dat moeders vaker voor bv kiezen als ze hoogopgeleid zijn of veel geld/tijd hebben om te voeden, en dat dit vaker intelligentere moeders zijn die dus intelligenter offspring hebben. Als het goed is is er voor deze confounder gecorrigeerd in de wetenschappelijke onderzoeken waarin werd aangetoond dat borstvoeding een voordelige invloed had op oa IQ en BMI. Ik kan me herinneren dat er vrij recent nog een grote cohort studie is gepubliceerd waarin dus oa IQ en BMI waren bekeken en waarin borstvoeding als veel voordeliger naar voren kwam en waarin voor allerlei factoren gecorrigeerd was, waaronder opleidingsniveau en ethnische afkomst van moeder bijv.

Haar conclusie lijkt logisch vanuit sociologisch standpunt, maar ik vraag me af hoe het zit vanuit medisch oogpunt. Er is vast het laatste onderzoek nog niet over gedaan :P

En ik kijk nu al uit naar een derde aan de borst <3 zo gezellig!
:)
pi_137188977
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:34 schreef Vanyel het volgende:
Maar logeren en bv staan toch los van elkaar?
Dot ging regelmatig bij opa en oma logeren met een flinke voorraad gekolfde melk.
True, maar hij wordt ook wel -tig keer wakker 's nachts.. Hoewel dat volgens sommigen ligt aan het feit dat hij naast mij ligt.
pi_137189053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

True, maar hij wordt ook wel -tig keer wakker 's nachts.. Hoewel dat volgens sommigen ligt aan het feit dat hij naast mij ligt.
Nou… Als Bram naast me slaapt of op zijn eigen kamer, zit daar wel verschil in. Maar hij komt evengoed nog drinken hoor.
pi_137189492
Wat fijn, klaproos. Het geeft zo'n goed gevoel he, dat je zelf de kleine kunt voeden en als je ziet (en hoort) dat het drinken goed gaat.

Hier heb ik gemerkt dat het veel beter werkt om I. wat meer rechtop te laten zitten bij het drinken, dan kan ze de melk beter verstouwen.

Gisteren waren we voor een eerste keuring op het CB, de eerste keer meten en wegen na de kraamweek. Ze was zo goed gegroeid. Ze zit net boven het gemiddelde. Ik was zo trots!

En de informatie die jullie geven over invrieszakjes is inderdaad heel handig.
pi_137189571
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

Oh dat meld ik er dan netjes bij. Als ze alsnog willen, des te fijner.
pi_137190120
Mooi niet dat ze gaat logeren hoor! we kunnen haar niet missen! en ze drinkt graag bij het slapen gaan en wakker worden O+
pi_137190272
Bram gaat prima logeren. Alleen mama gaat mee.
pi_137191609
Mijn oudste ging ook pas logeren toen ze er zelf om vroeg én kon inschatten wat het betekende (mijn ouders wonen bijna een uur ver, dus eventjes heen en weer rijden is niet zo gedaan). En dan ligt ze ook nog steeds lekker naast oma.
pi_137191768
Dot ging al voor de zes maanden voor t eerst bij opa en oma logeren. Vanaf de eerste keer was dat een groot succes. Ze vindt t altijd heerlijk daar. We hopen dat t voor nr 2 ook zo fijn gaat zijn.
pi_137191775
Wup precies zo zie ik het ook. Als ze het graag zelf wil dan vind ik het prima. Schoonouders wonen anderhalf uur hier van dan en eigen ouders in Parijs dus zo makkelijk is het niet even ophalen als ze zich toch bedacht.
pi_137191872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:37 schreef WupWup het volgende:
Mijn oudste ging ook pas logeren toen ze er zelf om vroeg én kon inschatten wat het betekende (mijn ouders wonen bijna een uur ver, dus eventjes heen en weer rijden is niet zo gedaan). En dan ligt ze ook nog steeds lekker naast oma.
O+
je hebt een oudste en een jongste O+ hoe mooi is dat :D

En dito, althans, dat is het plan hier. Mijn oudste heeft een half besef van wat logeren is, en gaat dan heel hard huilen, ze wil niet ze vindt het eng en wil in haar eigen bed slapen. Dan houdt het op. Als we in wat rustiger vaarwater zitten dan ga ik wel een keertje samen met haar/hen bij mn vader slapen ofzo, gewoon omdat het voor hem leuk is; maar voorlopig mag ze van mij de tijd nemen om er zelf mee te komen.
pi_137191894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:44 schreef Vanyel het volgende:
Dot ging al voor de zes maanden voor t eerst bij opa en oma logeren. Vanaf de eerste keer was dat een groot succes. Ze vindt t altijd heerlijk daar. We hopen dat t voor nr 2 ook zo fijn gaat zijn.
Ik hoor vanaf ze klein is dat ze mij moet laten slapen s'nachts. Onze ouders hebben ons vanaf heel jong hele nachten ook laten huilen.....mooi niet dat ik een baby bij zowel mijn ouders als schoonouders laat logeren -O-
pi_137193025
Klap je jongetje O+ veel succes verder!
pi_137198210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik hoor vanaf ze klein is dat ze mij moet laten slapen s'nachts. Onze ouders hebben ons vanaf heel jong hele nachten ook laten huilen.....mooi niet dat ik een baby bij zowel mijn ouders als schoonouders laat logeren -O-
Oh dan zou ik er ook wel 100x over nadenken. Wij konden daar wel afspraken over maken.
Verder logeert ze ook wel eens bij mijn zus en een vriendin die er precies hetzelfde over denken als wij, dat scheelt nogal.
pi_137198837
Volgens mij moet je met logeren of redelijk vroeg beginnen zodat het vanzelfsprekend is voor een kind, of als ze echt groot genoeg zijn om te snappen wat het inhoudt. Mijnes logeert vanaf een maand of zes bij opa en oma, om de 14 dagen en dat is volkomen vanzelfsprekend voor hem. Ik breng hem dan wel zelf naar bed en ga dan naar huis. Maar goed, mijn ouders laten hem niet huilen en zullen hem altijd troosten en mijn zoon is een goede slaper. Toen hij zo jong was meldde hij zich één keer 's nachts en dan kreeg hij een flesje van mijn ouders en nu slaapt hij hele nachten door. Hij heeft nu ook een een handjevol keren bij zijn tante en andere opa en oma gelogeerd en dat gaat ook prima, maar ook zij denken hetzelfde over troosten als wij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137199959
Klaproos, wat heerlijk O+

En Bram ook nog aan de borst, jeujjj!

Evenstar, ik moest ook direct aan haar denken!
Wat naar zeg, zo'n psychose :{

Hier was ik me al geestelijk aan het voorbereiden op ons nachtje weg. Eind augustus gaan M. en ik naar de Formule 1 race in België. Gaan we er zaterdagmiddag al heen, om niet 2x op 1 dag dat hele end te rijden.
Oh neeee, mijn kleintje moet het dan de hele nacht zonder me doen :'(

En toen kwam het besef dat hij dan 26 maanden oud is. Ik mag toch hopen dat hij tegen die tijd minder vaak bij me wil drinken 's nachts....
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:05:19 #222
259886 pessie
pi_137200258
Nathan ging logeren vanaf 2 jaar en 3 maanden ongeveer. Hij vind het echt geweldig. Hij was dolblij dat hij vandaag weer mocht. Hij gaat dan 1 nachtje en het is heel af en toe, alleen in de schoolvakanties.
Lauren vind ik nog te jong. Ik zou het komend najaar wel willen proberen mits ze dan samen naar oma zouden kunnen en Lauren dan niet meer zo eenkennig is. Oma woont op 20 minuten rijden. Naar mijn ouders gaan ze niet alleen, 850km :X ik wilde dat ik met de meivakantie heen kon maar het is te ver om alleen te rijden -O-

Lauren is beter gaan slapen nu ze meer op haar eigen kamer ligt, al heeft ouder worden en minder angst hebben er ook heel veel mee te maken.
pi_137201204
Als ik en mijn man bijvoorbeeld naar de sauna willen, laat ik R liever op het kdv dan een hele dag met opa en oma...dat zegt genoeg -O-

Ik vind ze allemaal heel aardig maar ze zijn het snel zat. Mijn ouders hebben na een uurtje spelen iets van okee nu gaan we iets anders doen..mijn moeder gaat bijvoorbeeld school opdrachten corrigeren (is docent)en mijn vader achter de pc werken. Een hele dag met een kleintje?? gaat hem nooit worden voor ze. Bij mijn schoonouders kan ook niet. R mag bijna niks aanraken bij oma. De dvds en cds moeten allemaal kaarsrecht in de kast staan en als R er eentje uittrekt dan raakt oma in paniek..
Oma heeft vaak op andere nichtje en neefjes opgepast maar schoonzus is van het Ria Blom, en oma zei ooit dat ze nichtje heeft laten huilen want ze had een fles al en een schone luier dus dan wist ze het niet meer.
Tot 20 maanden dronk R nog vaak snachts, nu minder maar ze kan pas gaan logeren als ze echt zelf kan vermaken (lang film kijken of zo) bijvoorbeeld...

Echt heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij veel van jullie!! :Y

Gelukkig hebben wij niet de behoefte om een nachtje weg te gaan oid!
pi_137201459
Isabel heeft met 2,5 jr voor t eerst bij mijn moeder gelogeerd. Dat ging prima. Nog een paar keer daarna, waarvan ze ook 1 keer bij oma in bed geslapen heeft O+ (dat mochten wij niet vroeger) en een keer bij mijn schoonouders waar ze haar niet in bed kregen :?

Heb geen idee wat T doet als ik er niet ben, dat gaan we straks eerst in mei uitproberen als ik 4 dagen en nachten weg moet. Mag papa opvangen, lijkt me voor iedereen fijner.

Maar logeren als je dat als kind leuk vindt, en het gaat goed, is toch ook wel fantastisch!
pi_137201561
lijkt me echt leuk als je kindje helemaal enthousiast is over het logeren O+
pi_137201907
Ik ben echt zo'n kloek, heb het liefst mijn kinderen zo dicht mogelijk bij me in de buurt :@

De 2 groten gaan zelden logeren. En toen we laatst een feestje hadden van M. zn werk, pikten we S. rond 0:30 op bij m'n ouders om hem mee naar huis te nemen. Het liefst had ik mijn andere 2 ook meegenomen toen ik even bij ze ging gluren, maar zij vonden het juist zo leuk om bij mijn ouders te blijven slapen!
pi_137203589
Mijn oudste ging al logeren toen hij een maand of 3 was. Hij is ondertussen vier en vind uit logeren geweldig hij is deze week al twee keer bij opa gaan logeren.
De jongste is nog niet uit logeren gegaan vindt het bij hem een stuk moeilijker. Al slaapt heel goed, gisteren zelfs van negen tot negen. In april gaan ze voor het eerst samen uit logeren bij mn schoonmoeder.
pi_137203667
Jennifer gaat graag logeren, leyla wilt graag maar lukt niet. Dus die mag dan wel naar bed bij opa en oma en als ik naar huis ga dan neem ik haar mee.
pi_137210611
Nog niet echt gelogeerd maar zelf wel een nachtje weggeweest. Kinderen bleven dus in hun eigen omgeving en hun oma's hebben opgepast. Meisjes zijn wel wakker geweest maar hebben lekker bij de oma's geslapen. Die offerden hun eigen nachtrust graag op om de meisjes te laten slapen.

Echt uit logeren willen we voor M deze zomer gaan proberen. Eerst bij oma want in de buurt en daar is hij al zo vertrouwd mee. Maar ik denk dat hij dat wel heel leuk zal vinden.

En een tweeling uit logeren sturen daar zit sowieso niet iedereen op te wachten. Besides that blijven ze nog even lekker bij mama.
pi_137214534
Mijn oudste was bijna 2 en vroeg er zelf om.
Mijn middelste was bijna 2 en wilde met zijn zus mee :)

Ze hebben alleen bij mijn ouders gelogeerd maar ook niet echt heel vaak.
pi_137215288
Ik heb vandaag gevoed in de viswinkel :D
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:10:59 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137215942
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb vandaag gevoed in de viswinkel :D
Hihi, kan me best voorstellen dat je kleintje even iets bij zn neus wou dat lekkerder rook ;)

En logeren staat inderdaad wel los van borstvoeding, maar ik vind het zo'n fijn ritueeltje dat E als ze wakker wordt, bij ons in bed komt liggen en in half-slaap lekker bij mij drinkt O+

Mijn moeder heeft er wel vreselijk veel zin in, en zal E ook zeker lekker bij haar in bed nemen als ze 's nachts wakker wordt. Die is absoluut niet van het laten huilen, en grijpt elk excuus aan om lekker te knuffelen :D Maar ik ben net als Kersjes blijkbaar een enorme kloek... :') ik vind t (voor mezelf!) echt geen tof idee.
pi_137216370
Hij laat echt mega gore scheten de hele dag door..
Vis is er niets bij :') Ik ben ook een kloek al vind ik het wel lastig nu met 3 dat ik hem echt niet los mag laten. (en als het dan ineens wel mag dan wil ik het niet meer :D)
pi_137216491
Ik ben ook een mega plakkerd O+
pi_137216889
Ik ben helemaal niet zo'n plakker :D. Ze is 6 maanden en ik vind het met haar belabberde slapen en de bv niet zo handig, maar anders zou ik haar heus uit logeren laten gaan. De opa's en oma's aan beide zijden zouden het ook hartstikke leuk vinden - maar nog ff niet.
Home is where the O+ is...
pi_137229700
Ik was bij M (zonder bv) eigenlijk meer een plakker dan bij de meiden met bv :D
pi_137231892
'Borstvoeding zwaar overschat'

http://www.telegraaf.nl/g(...)ar_overschat___.html

:7

Op lange termijn maakt het dus geen drol uit en hebben borstvoedingskinderen vaker astma.

Anyway, ik moet mijn vrouw even helpen... ze is bijna klaar met borstvoeden. Ajuus :*
PWBF
pi_137232115
1 onderzoek tov een heleboel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ik ben er niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd.
pi_137233252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
je hebt een oudste en een jongste O+ hoe mooi is dat :D

En dito, althans, dat is het plan hier. Mijn oudste heeft een half besef van wat logeren is, en gaat dan heel hard huilen, ze wil niet ze vindt het eng en wil in haar eigen bed slapen. Dan houdt het op. Als we in wat rustiger vaarwater zitten dan ga ik wel een keertje samen met haar/hen bij mn vader slapen ofzo, gewoon omdat het voor hem leuk is; maar voorlopig mag ze van mij de tijd nemen om er zelf mee te komen.
Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?

Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
pi_137233436
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:07 schreef Kyara het volgende:
1 onderzoek tov een heleboel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ik ben er niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd.
+1
pi_137235444
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?

Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
Persoonlijk vind ik dat een jonge baby bij zijn moeder / ouders hoort. Hoe goed iemand anders ook voor hem of haar kan zorgen, ik denk dat een kind van jonger dan een jaar altijd liever bij zijn ouders is en er sowieso nog niks aan heeft. Het kan natuurlijk dat de omstandigheden nu eenmaal zo zijn dat het nodig is, maar ervoor kiezen zou ik zelf niet doen. En zelf had ik het ook vreselijk gevonden :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137235471
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:07 schreef Kyara het volgende:
al die andere onderzoeken keken ook niet naar de lange termijn... wel lezen he!
PWBF
pi_137235563
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat een jonge baby bij zijn moeder / ouders hoort. Hoe goed iemand anders ook voor hem of haar kan zorgen, ik denk dat een kind van jonger dan een jaar altijd liever bij zijn ouders is en er sowieso nog niks aan heeft. Het kan natuurlijk dat de omstandigheden nu eenmaal zo zijn dat het nodig is, maar ervoor kiezen zou ik zelf niet doen. En zelf had ik het ook vreselijk gevonden :D.
Wij hebben sinds een week een tweede en hebben nu alweer diverse weekendjes weg gepland staan zonder kinderen voor deze zomer. Heerlijk is dat. Snap persoonlijk nooit waarom bepaalde jonge ouders dat zichzelf ontzeggen.
PWBF
pi_137235636
quote:
Waarop baseer je dat een kind onder t jaar altijd liever bij de ouders is?
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 13:16:29 #245
5428 crew  miss_sly
pi_137235682
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij hebben sinds een week een tweede en hebben nu alweer diverse weekendjes weg gepland staan zonder kinderen voor deze zomer. Heerlijk is dat. Snap persoonlijk nooit waarom bepaalde jonge ouders dat zichzelf ontzeggen.
Omdat het niet voelt als ontzeggen, wellicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137235726
quote:

[..]

Als ik nu kijk naar hoe het gaat met I. dan merk ik dat zij eigenlijk het liefst bij mij wil zijn nu. Liever ook dan bij haar vader. Ik kan haar ook beter troosten. Toch wil ik dat mijn vriend - dat wil hij zelf uiteraard ook :+ - ook een goede band en hechting met haar krijgt en dus laat ik haar soms bewust aan hem over. Ook ben ik al een paar keer twee uurtjes van huis geweest. Is dat dan ook niet een beetje hetzelfde idee?

Een kind wil altijd bepaalde zaken niet of liever niet, maar je kunt dat toch ook een beetje sturen en aanleren? Ik geloof dat ik het ook fijn vind dat mijn kind zich gaat hechten aan andere mensen.

Ik wil niets bekritiseren hoor, probeer alleen mijn eigen gevoel en standpunt hierover te bepalen eigenlijk. :) .

Nog even ontopic. Ik heb nogal stuwing in 1 borst. Is het aan te raden om - aangezien I. het niet helemaal weg kan drinken volgens mij - te kolven? Of toch zoveel mogelijk door veel aan te leggen op te lossen?
pi_137235971
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:00 schreef Nielsch het volgende:
'Borstvoeding zwaar overschat'

http://www.telegraaf.nl/g(...)ar_overschat___.html

:7

Op lange termijn maakt het dus geen drol uit en hebben borstvoedingskinderen vaker astma.

Anyway, ik moet mijn vrouw even helpen... ze is bijna klaar met borstvoeden. Ajuus :*
Ik ben er mooi klaar mee. :D. Gisteren was namelijk ook in het nieuws dat 45+ vaders meer kans hebben op kinderen met een psychiatrische aandoening zoals autisme. En de vader van mijn kind is bijna 47.
Sowieso is het statistisch gezien al heel wat dat ik met mijn 38 jaar zomaar een helemaal gezond kind op de wereld heb gezet zonder enige complicatie of vruchtbaarheidsproblemen.
Kortom, het zal allemaal wel...

Overigens vind ik de onderzoekster niet bepaald objectief overkomen en dat maakt ook dat het hele onderzoek op mij nogal vervelend overkomt. Als je kennelijk zo graag iets wilde bewijzen, dan ben je meer maatschappelijk bezig dan wetenschappelijk.
pi_137236056
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor ons voelt dat niet als ontzeggen :). Met kind kan je ook prima weekendjes weg. Inmiddels is mini 20 maanden, en zou ik het eventueel een optie vinden. Maar niet per se noodzakelijk voor onze relatie of zo.

@Vanyel: misschien is het ook kind-afhankelijk, maar als opa & oma bijvoorbeeld 's avonds oppasten en hij werd wakker, was hij helemaal in paniek. Terwijl hij ze heel goed kent. En aangezien hij bijna nooit een nacht doorslaapt, zou hij dat 's nachts ook hebben. Midden in de nacht zijn alleen mama en (in mindere mate) papa goed.

In het algemeen: een baby herkent al heel snel zijn ouders en die zijn toch het meest vertrouwd voor hem. De wereld is al zo overweldigend, zeker de eerste 3-6 maanden, ik zou hem daarom nooit zijn veiligste haven willen 'afnemen'. Hoe goed anderen ook voor hem kunnen zorgen en hem kunnen troosten.

Dit artikel verwoordt ook goed wat ik bedoel: http://babycalmblog.com/2(...)ppy-in-your-arms-30/

Waarbij ik dus denk dat de eigen ouders toch altijd vertrouwder zijn, omdat hij die het eerst kan herkennen (geur, stem).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137236147
Bedankt voor de link, Phaidra.
pi_137236311
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als ik nu kijk naar hoe het gaat met I. dan merk ik dat zij eigenlijk het liefst bij mij wil zijn nu. Liever ook dan bij haar vader. Ik kan haar ook beter troosten. Toch wil ik dat mijn vriend - dat wil hij zelf uiteraard ook :+ - ook een goede band en hechting met haar krijgt en dus laat ik haar soms bewust aan hem over. Ook ben ik al een paar keer twee uurtjes van huis geweest. Is dat dan ook niet een beetje hetzelfde idee?

Een kind wil altijd bepaalde zaken niet of liever niet, maar je kunt dat toch ook een beetje sturen en aanleren? Ik geloof dat ik het ook fijn vind dat mijn kind zich gaat hechten aan andere mensen.

Ik wil niets bekritiseren hoor, probeer alleen mijn eigen gevoel en standpunt hierover te bepalen eigenlijk. :) .

Nog even ontopic. Ik heb nogal stuwing in 1 borst. Is het aan te raden om - aangezien I. het niet helemaal weg kan drinken volgens mij - te kolven? Of toch zoveel mogelijk door veel aan te leggen op te lossen?
Dat is ook belangrijk inderdaad. Maar ik vind overdag toch iets anders dan 's nachts. Ik werk ook gewoon sinds mini 4 maanden is en in al die tijd heeft hij denk ik 3x gehuild toen ik wegging. Echt eenkennig is hij nooit geweest, maar hij slaapt heel onrustig en heeft dan zijn ouders nog nodig. Dat wil ik hem kunnen bieden.

Ik kan me ook best voorstellen dat anderen hier anders over denken hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137236622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat het niet voelt als ontzeggen, wellicht?
Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.
pi_137237020
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat een kind onder t jaar altijd liever bij de ouders is?
das "een gevoel" natuurlijk :') :D

laatst zat ik met een vriendin in de kroeg. ze vertelde dat haar ouders zes weken op vakantie waren op het moment dat zij 1 jaar werd (ze had de kaart uit Peru nog om het te bewijzen). nou zou ik dat niet doen maar ze zag er niet uit alsof ze er nu - 31 jaar later - iets aan over had gehouden...
PWBF
pi_137237157
Ik denk dat het ook wel een beetje kindafhankelijk is inderdaad. Mijn meiden slapen relatief makkelijk ergens anders, mits ze maar bij elkaar zijn. Dat is dan vertrouwd genoeg. Echt uit logeren gaan is met nachtvoedingen totaal niet handig maar ik denk dat ik meer problemen heb met logeren dan zij dat hebben.
pi_137237190
Ik ben het eens met de stelling dat je baby het liefst bij papa en mama wil zijn. Maar ik vind het ook belangrijk dat papa en mama ook man en vrouw kunnen zijn met volwassen behoeften. Daarom kiezen wij er wel voor om onze kindjes af en toe uit te besteden aan oma. Gewoon dat je een keer geen rekening hoeft te houden met de oppas die thuis zit. Of dat je de volgende ochtend weer vroeg op moet staan voor de kinderen. De sporadische keer dat ze uitlogeren kunnen wij heerlijk tijd samen doorbrengen en dat is heel goed voor onze relatie. Ook met de kinderen ze hebben dan bij thuis komst weer een blije mama die alle aandacht voor ze heeft.

En nog even ontopic mn kolf opbrengst loopt terug. Moet nu s avonds extra kolven om voldoende te hebben voor bij de gastouder. Zit er aan te denken om kunstvoeding er bij te gaan geven zodat ik iets meer vrijheid en rust krijg. Kan ik dan het beste mengen met borstvoeding? Bijvoorbeeld half bv en half kv.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:21:36 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137237988
wb logeren, Eli logeert om de week bij opa en om op dinsdag, omdat ze hem ophalen uit schoo.. Maar daar begonnen we mee toen hij 5 jaar was. Geen vergelijk, dus.

Aviva gaat nog steeds niet uit logeren en ze is al vier.

Qua relatie, we gaan iedere week samen uit eten (iets simpels) en komen pas thuis als de kids slapen. Heb je ook even tijd voor elkaar. Daarvoor hoeven onze kinderen dus niet uit logeren.

Martine, als je kv bij wil geven zou ik het niet mengen. Eerst de hele fles bv en daarna een restantje kv erachteraan. Dan weet je zeker dat de bv niet verloren gaat.
En anders idd s avonds nog wat kolven als je daar zin in en puf voor hebt.
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 14:24:23 #256
5428 crew  miss_sly
pi_137238079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.
Ik ook. Ik vind het best eens leuk om wat met mijn vriend te doen, maar we hebben het zo leuk met z'n drietjes, dat we niet het gevoel hebben dat we heel veel tekort komen.

Bovendien houdt onze dochter niet van logeren. Een of twee keer per jaar wil ze dan wel één nachtje bij mijn ouders, maar ze vindt het gewoon niet zo fijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137247861
Grappig stukje nav dat onderzoek dat de voordelen van borstvoeding overschat worden

http://blikborstvoeding.w(...)ngerschap-overschat/
pi_137248292
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:31 schreef Kyara het volgende:
Grappig stukje nav dat onderzoek dat de voordelen van borstvoeding overschat worden

http://blikborstvoeding.w(...)ngerschap-overschat/
ik vind het eigenlijk een beetje sneu en zielig stuk... de borstvoedingsmaffia is duidelijk op de kut getrapt
PWBF
pi_137248433
Ik heb trouwens niets tegen borstvoeding. Het ontslaat mij van nachtelijk voeden met flesjes (itt de vorige keer)... Oh en openbare tetten!
PWBF
pi_137249561
Dat stukje is toch niet serieus? :@
Want door de verhalen die in het babytopic heb gelezen over kindjes die prematuur zijn heb ik zoveel respect voor de mama's van die baby's gekregen. En voel ik me oprecht blij als ik zie dat die kindjes goed groeien en zich netjes ontwikkelen

Maar als ik ooit een tweede krijg, ga ik weer beginnen met bv. Maar ga ik mezelf meer inlezen en laten informeren vooraf.
pi_137250484
Nee joh, is niet serieus. Het is een parodie op dat onderzoek over borstvoeding. Ik vond het wel grappig en met name de laatste alinea bevat wel een kern van waarheid.

En misschien komt daar ook een beetje de kreet "borstvoedingsmaffia" vandaan: omdat de voorlichting soms nog wat te wensen overlaat, nemen vrouwen die wel in bv geloven die taak misschien een beetje over?

Ik denk dat iedereen wel eens een situatie of eens opmerking tegen is gekomen waarvan je kan zeggen: dat was niet zo handig. Of dat zou van een vk, kraam, vpk of cb is. Of zelfs van een lk waar je toch meer van zou verwachten. Uit ervaring weet ik dat 1 enkele opmerking al kan zorgen voor falen of slagen, zeker als je zelf toch al wat labiel en ontdaan ben door alles.
pi_137250958
Daar ben ik het wel mee eens. Die onderzoeken voor de voordelen van fv of bv wil ik meestal niet lezen. Welke kant ze ook op onderzoeken, ze laten altijd wel een groep moeders zich schuldig voelen over de genomen beslissing.
Daarom heb ik maar vooral mijn eigen geloof. Doe wat voor jou en jouw kind het het beste is en voelt. En als je kind gelukkig is (een paar dreumesdriftbuien met het daarbij horende verdriet niet meegerekend) dan doe je het prima :D
pi_137252551
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

oh er zit niet echt een hele diepe gedachte achter eigenlijk :D :')
Voornamelijk egoïstisch in die zin dat ik mijn kind zelf niet wilde missen en dat ik het teveel gedoe vond qua borstvoeding, om dan voedingen vooraf te moeten kolven om daar te geven en thuis stuwing weg te moeten kolven enz. Gewoon geen zin in dus.

Bovendien, de familie-situatie was hier wat lastig, mijn ouders waren onlangs gescheiden en beiden nieuwe partner enz, het voelde niet zo geweldig om ze daar te gaan laten slapen. Toen de jongste geboren werd bleek zij een huilbaby grofweg de eerste twee jaar heeft ze heel veel gehuild, het eerste jaar zo'n 10-14 uur per dag, tweede jaar zo'n 8 uur en vooral 's nachts. Dat wilde ik niemand aandoen ;)
Maar goed, inmiddels gaat dat allemaal goed en geef ik geen bv meer, maar nu willen ze zelf niet zomaar daar slapen, begrijpelijk, maar dan heb ik liever dat dat gewoon op een leuke manier gaat. Ik denk dat ze er in de zomer wel aan toe zal zijn. Ik was van plan om daar binnenkort een keertje samen te slapen, zodat ze ook weet hoe het daar s nachts is enzo.

Die kans om een band op te bouwen hebben alle ouders/schoonouders wel gewoon gekregen trouwens hoor, ze hebben allemaal regelmatig opgepast en ik heb daar ook nooit een probleem van gemaakt.

Kortom, voor mij zit er geen goed/slecht in het wel of niet uit logeren doen. Het is puur een praktische en egoïstische keuze om het niet te doen in het begin, en inmiddels willen ze zelf liever nog niet, en dan wacht ik dus liever ietsje langer tot het wel leuk kan. Logeren moet niet, het mag.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:30:33 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137252803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Die onderzoeken voor de voordelen van fv of bv wil ik meestal niet lezen. Welke kant ze ook op onderzoeken, ze laten altijd wel een groep moeders zich schuldig voelen over de genomen beslissing.
Daarom heb ik maar vooral mijn eigen geloof. Doe wat voor jou en jouw kind het het beste is en voelt. En als je kind gelukkig is (een paar dreumesdriftbuien met het daarbij horende verdriet niet meegerekend) dan doe je het prima :D
Amen!! _O_ :Y
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:31:25 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137252859
Oef mignonne, je schrijft t nu vrij droogjes op, maar dat is nogal wat uren gehuil!! :o

Ik heb toen wel half meegelezen, echt heftig zeg. Fijn dat t nu goed gaat!
pi_137253074
Mignonne ik heb in mijn post niet met een huilbaby rekening gehouden. Sorry :@
Dan doe je het goed en dan heb je een baby die zo verdrietig is. Was er een oorzaak voor?
pi_137253129
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!

Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje! *;
pi_137253132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:31 schreef LadyBlack het volgende:
Oef mignonne, je schrijft t nu vrij droogjes op, maar dat is nogal wat uren gehuil!! :o

Ik heb toen wel half meegelezen, echt heftig zeg. Fijn dat t nu goed gaat!
ja nouja ik weet nog dat ik toen alleen maar dacht van ook dit gaat voorbij, ze wordt groter, ze blijft niet eeuwig huilen. En volgend jaar huilt ze vast niet meer. En verder vooral geprobeerd naar positieve momenten te kijken, dus foto's gemaakt als ze lachte,filmpjes gemaakt als ze vrolijk was of lief speelde. Als ik nu terugkijk is t bijna of er niets aan de hand was :D

En het gaat zo ontzettend goed met haar nu, t is zo'n lief kind O+
pi_137253226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:34 schreef Omentielvo het volgende:
Mignonne ik heb in mijn post niet met een huilbaby rekening gehouden. Sorry :@
Dan doe je het goed en dan heb je een baby die zo verdrietig is. Was er een oorzaak voor?
oh! :o welke post? :D ff teruglezen hoor.
Gevonden :D had ik niet zo opgevat hoor haha, ik ben het helemaal met je eens :)

Ze heeft coeliakie, weten we nu. Glutenintolerantie dus. Ze groeide niet goed, haartjes vielen uit, uiteindelijk bleek ze forse darmschade te hebben, te laag hb, te laag vitamine D en vitamine A en B ennog wat tekorten. Daar knap je niet van op natuurlijk, en dan die eeuwige buikpijn en andere klachten van die gluten. tsja.
Gelukkig weten we nu wat ze had/heeft en gaat t nu goed :)

[ Bericht 9% gewijzigd door mignonne op 28-02-2014 21:55:35 ]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:38:26 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137253274
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!

Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje! *;
Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?

Tof om tevreden op een mooie periode terug te kijken O+
pi_137253342
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:

Mooie tijd gevoed! Mag je trots op zijn!

Heb je afgebouwd of was ze er zelf klaar mee?
pi_137253500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?

Tof om tevreden op een mooie periode terug te kijken O+
Ik was al een tijdje ambivalent erover, was het sneller zat en het liep niet zo lekker meer voor mijn gevoel. Kan de vinger er niet op leggen. En toen bedacht ik dat ik stoppen eigenlijk prettig zou vinden. Mijn doel was altijd zes maanden dus veertien was zeker geslaagd voor mij! Ook wilde ik de hele periode gewoon mooi en leuk onthouden en niet tegen m'n zin doorsukkelen.

Ze dronk de laatste tijd op mijn verzoek maar twee keer per etmaal maar werd wel nog duizend keer wakker per nacht. Nu ben ik 'cold turkey' gestopt.

Eigenlijk best snel definitief besloten maar sta er wel compleet achter! Moet alleen dochter niet tegen blote borst aanhouden, haha, maar voor de rest lijkt het voor haar ook heel soepel te zijn gegaan. :)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:45:34 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137253595
Ja dat klinkt goed idd! Helpt t ook voor de nachten?

En dat laatste, haha, daar zie ik E ook wel voor aan! Echt een lekkerbekje is dat :9
pi_137253864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat klinkt goed idd! Helpt t ook voor de nachten?

En dat laatste, haha, daar zie ik E ook wel voor aan! Echt een lekkerbekje is dat :9
We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op. :+ zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
pi_137253973
FIjn dat het zo soepel is gegaan Olf. En het is een supermooie periode en fijn dat je er positief op terug kan kijken op deze manier O+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:05:21 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137254627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:51 schreef Olf het volgende:

[..]

We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op. :+ zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
Ik denk eigenlijk dat dat best slim is, om het samen te laten vallen (en dan ook nog in een positieve periode) ^O^

Fijn joh!
pi_137256842
Wat fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen Olf :) En 14 maanden is een hele mooie periode!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:19:52 #278
259886 pessie
pi_137264237
Heel fijn dat het op deze manier gegaan is Olf. Gij langvoiedster _O_
pi_137266494
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 13:07:54 ]
pi_137267767
Knap en moeilijk besluit Vanyel! Fijn dat je je steentje hebt kunnen bijdragen qua melk, maar ik hoop dat je nu heel erg van jullie ventje kan gaan genieten! :*
Lotte!
Noah!
pi_137268078
iemand interesse in twee noppies voedingsbeha's?
OUD / Vraag en aanbod deel 137
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137268107
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
pi_137268316
Vanyel
Heel veel respect voor jou dat je dit überhaupt hebt geprobeerd en hard voor gewerkt! _O_ O+
pi_137268767
Vanyel ik vind het echt heel bijzonder dat je dit gedaan hebt, ontzettend goed!
Hopelijk kun je nu wat meer van jullie jongetje genieten! :*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:08:28 #285
259886 pessie
pi_137268969
Vanyel, fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen die goed is voor jou en voor je gezin. En tof dat je op deze manier echt een berg hebt kunnen bijdragen aan het herstel van mevr. V en jullie zoon.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:14:33 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137272384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:30 schreef WupWup het volgende:
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
+1!!

Echt heel knap gedaan, en tof dat het toch een hele tijd is gelukt!

En nou lekker knuffelen *;
pi_137273139
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.
Vanyel, ik vind het heel mooi dat het überhaupt mogelijk is wat jij gedaan hebt, en nog veel mooier dat het je gelukt is! Jammer dat het je nu zoveel negatieve energie is gaan kosten. Ik hoop dat je over een tijdje alsnog terug kunt kijken op een heel bijzondere tijd! :*

Olf, wat fijn dat je het zo tevreden hebt kunnen afronden. Goed dat je het zo lang hebt volgehouden! *O*

Klaprooss, ik kan het even niet meer terugvinden maar ik las dat je kolfproductie minder wordt? Ik had dat ook een periode en soms kan clusterkolven helpen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:57:25 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137273809
Vanyel, ik sluit me aan bij de dames boven mij. Wat bijzonder dat je het hebt kunnen doen en hebt gedaan. En dat je ook nog een verschil hebt kunnen maken. Je kunt echt met recht trots zijn!
pi_137274560
Jullie zijn allemaal maar popjes O+

[ Bericht 44% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 21:25:50 ]
pi_137276215
Sull ik denk dat je je verward met een ander :)?

Productie is hier juist top (J is nu 5.5 dagen oud)! Moet voor een voeding borst even lichtjes kolven om de druk eraf te halen zodat J kan drinken. Anders wordt ie overspoeld met melk. De flinke stuwing blijft aanhouden dus mag nu van de vk 1 a 2 keer daags geheel m'n borsten leegkolven. Binnen 20 a 30 min zit ik op 300cc en dan nog wat J er voor binnenkrijgt.
Melk genoeg dus O+
♥ J & S
pi_137276830
Klaproos, wat heerlijk dat het zo voorspoedig loopt! Waarschijnlijk stemt je productie in de loop van de tijd vanzelf af op de behoefte vanj e kind, maar ik denk dat je er goed aan doet om je een beetje in te lezen op overproductie. Niet om er nu wat mee te doen dus, maar wel om symptomen ervan vroegtijdig te herkennen, zodat je op dat moment adequaat kan bijsturen. http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html

Vanyel, die handjes! Helemaal ontspannen, heerlijk O+
pi_137276885
Heel erg fijn Vanyel O+ geniet ervan! jullie mooie vent!
pi_137284216
Wat een lange vingers!! O+
pi_137284680
:Y
Net zo lang als die van een bevriende 15maander :o
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:03:45 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137284795
Volgens mij had ik behoorlijk melk opeens. Dat meneer een slok neemt en het bijna via zn neus naar buiten komt. :D
  zondag 2 maart 2014 @ 05:03:46 #296
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296572
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
pi_137296598
Als ze tevreden is met je pink zou ik dat doen ja. Hoeveel tijd zat er ong tussen drinken en spugen? (Maw..heeft ze er voedingsstoffen uit kunnen halen?). Je kan haar op haar buik op jouw borst leggen, dan heeft zr meteen een beetje tegendruk indien buikpijn. Verder goed opletten dat als ze drinkt zr een grote hap neemt. Eventueel je tepel een beetje voorvormen. Zit mobiel dus kan even geen linkjes voor je zoeken.

Probeer je tepels ad lucht te drogen, ivm je kloven. Hou vol, straks is je kraam er weer :*
Lotte!
Noah!
pi_137296604
Oh en eventue kan je haar aan papa geven. Papa ruikt niet naar melk. Rondjeslopen...miss valt ze in slaap. Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_137296637
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 05:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
- duim of middelvinger geven in plaats van pink (leert ze grotere happen van nemen)
- rite aid hydrogel borstdiscs kopen via aidulac.nl en die op je compressen doen (heelt kloven)
- borsten goed masseren voor de voeding
- lactatiekundige laten komen via kraam (kan voelen of de mond goed gevormd is van binnen, geeft tips over houdingen en aanleggen, etc...)... Kan wel van het aantal uren kraamzorg afgaan.
- papa lekker laten slapen, die heeft zijn rust nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 02-03-2014 05:51:45 ]
PWBF
  zondag 2 maart 2014 @ 07:50:24 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296974
Dankjulliewel!

_O- @ papa laten slapen. Die mocht inderdaad slapen. Niemand heeft wat aan een gefrustreerde chagrijnige papa :P

Voeding net ging al beter. Bewust maar 2 x 10 min laten drinken, volgens mij zit het met de productie wel snor eni k hoop dat ze nu niet zo naar wordt ervan. Ze heeft veel plasluiers dus ik denk dat ze wel genoeg binnen krijgt. Kraam komt om 830, hoop dat ze aanlegtechniekjes heeft waarbij d'r neusje vrij blijft zonder dat ze aan m'n tepel trekt of dat ik m'n borst in moet drukken.

In de boeken ziet het er zo makkelijk uit ;(
pi_137296992
Kim wat vervelend van die kloven. Ik had dat in het begin ook. Kwam bij mij door een te korte tongriem samen met spruw. Om te zorgen dat hij een zo groot mogelijk hap neemt leg ik mn vinger op zn kin en hou ik zn mond open. Dit is niet de jujuiste manier maar voor ons werkt het. Die borstcompressen waar nielsch het over heeft zijn heel fijn. Verder kan huilen door honger en door krampjes makkelijk verward worden. Onze kraamhulp zei niet vaker als iedere twee uur aanleggen. Dit kan de krampjes verergeren. Nogmaals dit zijn mijn ervaringen en voor ons was dit de juiste weg. Maar dit kan voor iedereen anders zijn.

Laat een lk komen om je te helpen. Liefst zo snel mogelijk dat kan helpen om het te laten slagen.

Sterkte! Hoop dat het snel beter gaat en dat je een fijne bv periode hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')