abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137178755
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nouja..ik betaalde er 8¤ vooor 25 stuks voor laatst, dus zo goedkoop is dat volgens mij niet..
Ow, ik heb ze al 3 jaar liggen maar toen waren ze hier echt schreeuwend duur en kocht ik ze in Berlijn voor veel minder. Weet niet wat er dan veranderd is (of hier zijn ze gewoon nog duurder).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137178910
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ow, ik heb ze al 3 jaar liggen maar toen waren ze hier echt schreeuwend duur en kocht ik ze in Berlijn voor veel minder. Weet niet wat er dan veranderd is (of hier zijn ze gewoon nog duurder).
Misschien koop ik ze gewoon bij de verkeerde winkels (wel ook Berlijn)
Lotte!
Noah!
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:31:18 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137180378
Ik giet de melk met een klein trechtertje over in gewone ijsblokzakjes van de jumbo ^O^

Klaproos, wat lief!!!! O+

Oh en ik voed nog steeds in het openbaar maar ben me er jammergenoeg toch wel van bewust dat mensen het niet meer zo normaal vinden als wanneer een piepklein baby'tje aan de borst drinkt. Dus discrete kleding :Y

Oh en ik heb nu een bruiloft inclusief overnachting, zónder kind, staan voor in september... kan wel janken bij het idee maargoed. Mijn moeder zal dolblij zijn dat ze E toch te logeren krijgt ;)
pi_137180567
Maar logeren en bv staan toch los van elkaar?
Dot ging regelmatig bij opa en oma logeren met een flinke voorraad gekolfde melk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137180615
Ik gebruik qua trechter meestal de schelpen van mijn kolf.

September is nog heeeeeeeel ver weg. Kun je iig aan het idee wennen ;)

Ik voed gewoon in het openbaar. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat mensen dat raar kunnen vinden eigenlijk. Nu ze groter worden wel minder omdat ze ook minder nodig hebben.
pi_137185298
quote:
Grappig.
Ik ben benieuwd naar de reacties vanuit wetenschap die hierop komen. Als ik het zo zie is dit een socioloog die een uitspraak doet over het ontstaan van die verschillen tussen kinderen. Het gaat dus niet zozeer om de medische insteek maar meer om de maatschappelijke insteek.

Ze benoemt dat moeders vaker voor bv kiezen als ze hoogopgeleid zijn of veel geld/tijd hebben om te voeden, en dat dit vaker intelligentere moeders zijn die dus intelligenter offspring hebben. Als het goed is is er voor deze confounder gecorrigeerd in de wetenschappelijke onderzoeken waarin werd aangetoond dat borstvoeding een voordelige invloed had op oa IQ en BMI. Ik kan me herinneren dat er vrij recent nog een grote cohort studie is gepubliceerd waarin dus oa IQ en BMI waren bekeken en waarin borstvoeding als veel voordeliger naar voren kwam en waarin voor allerlei factoren gecorrigeerd was, waaronder opleidingsniveau en ethnische afkomst van moeder bijv.

Haar conclusie lijkt logisch vanuit sociologisch standpunt, maar ik vraag me af hoe het zit vanuit medisch oogpunt. Er is vast het laatste onderzoek nog niet over gedaan :P

En ik kijk nu al uit naar een derde aan de borst <3 zo gezellig!
:)
pi_137188977
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:34 schreef Vanyel het volgende:
Maar logeren en bv staan toch los van elkaar?
Dot ging regelmatig bij opa en oma logeren met een flinke voorraad gekolfde melk.
True, maar hij wordt ook wel -tig keer wakker 's nachts.. Hoewel dat volgens sommigen ligt aan het feit dat hij naast mij ligt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137189053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

True, maar hij wordt ook wel -tig keer wakker 's nachts.. Hoewel dat volgens sommigen ligt aan het feit dat hij naast mij ligt.
Nou… Als Bram naast me slaapt of op zijn eigen kamer, zit daar wel verschil in. Maar hij komt evengoed nog drinken hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137189492
Wat fijn, klaproos. Het geeft zo'n goed gevoel he, dat je zelf de kleine kunt voeden en als je ziet (en hoort) dat het drinken goed gaat.

Hier heb ik gemerkt dat het veel beter werkt om I. wat meer rechtop te laten zitten bij het drinken, dan kan ze de melk beter verstouwen.

Gisteren waren we voor een eerste keuring op het CB, de eerste keer meten en wegen na de kraamweek. Ze was zo goed gegroeid. Ze zit net boven het gemiddelde. Ik was zo trots!

En de informatie die jullie geven over invrieszakjes is inderdaad heel handig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137189571
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

Oh dat meld ik er dan netjes bij. Als ze alsnog willen, des te fijner.
pi_137190120
Mooi niet dat ze gaat logeren hoor! we kunnen haar niet missen! en ze drinkt graag bij het slapen gaan en wakker worden O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137190272
Bram gaat prima logeren. Alleen mama gaat mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137191609
Mijn oudste ging ook pas logeren toen ze er zelf om vroeg én kon inschatten wat het betekende (mijn ouders wonen bijna een uur ver, dus eventjes heen en weer rijden is niet zo gedaan). En dan ligt ze ook nog steeds lekker naast oma.
pi_137191768
Dot ging al voor de zes maanden voor t eerst bij opa en oma logeren. Vanaf de eerste keer was dat een groot succes. Ze vindt t altijd heerlijk daar. We hopen dat t voor nr 2 ook zo fijn gaat zijn.
pi_137191775
Wup precies zo zie ik het ook. Als ze het graag zelf wil dan vind ik het prima. Schoonouders wonen anderhalf uur hier van dan en eigen ouders in Parijs dus zo makkelijk is het niet even ophalen als ze zich toch bedacht.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137191872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:37 schreef WupWup het volgende:
Mijn oudste ging ook pas logeren toen ze er zelf om vroeg én kon inschatten wat het betekende (mijn ouders wonen bijna een uur ver, dus eventjes heen en weer rijden is niet zo gedaan). En dan ligt ze ook nog steeds lekker naast oma.
O+
je hebt een oudste en een jongste O+ hoe mooi is dat :D

En dito, althans, dat is het plan hier. Mijn oudste heeft een half besef van wat logeren is, en gaat dan heel hard huilen, ze wil niet ze vindt het eng en wil in haar eigen bed slapen. Dan houdt het op. Als we in wat rustiger vaarwater zitten dan ga ik wel een keertje samen met haar/hen bij mn vader slapen ofzo, gewoon omdat het voor hem leuk is; maar voorlopig mag ze van mij de tijd nemen om er zelf mee te komen.
:)
pi_137191894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:44 schreef Vanyel het volgende:
Dot ging al voor de zes maanden voor t eerst bij opa en oma logeren. Vanaf de eerste keer was dat een groot succes. Ze vindt t altijd heerlijk daar. We hopen dat t voor nr 2 ook zo fijn gaat zijn.
Ik hoor vanaf ze klein is dat ze mij moet laten slapen s'nachts. Onze ouders hebben ons vanaf heel jong hele nachten ook laten huilen.....mooi niet dat ik een baby bij zowel mijn ouders als schoonouders laat logeren -O-
pi_137193025
Klap je jongetje O+ veel succes verder!
pi_137198210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik hoor vanaf ze klein is dat ze mij moet laten slapen s'nachts. Onze ouders hebben ons vanaf heel jong hele nachten ook laten huilen.....mooi niet dat ik een baby bij zowel mijn ouders als schoonouders laat logeren -O-
Oh dan zou ik er ook wel 100x over nadenken. Wij konden daar wel afspraken over maken.
Verder logeert ze ook wel eens bij mijn zus en een vriendin die er precies hetzelfde over denken als wij, dat scheelt nogal.
pi_137198837
Volgens mij moet je met logeren of redelijk vroeg beginnen zodat het vanzelfsprekend is voor een kind, of als ze echt groot genoeg zijn om te snappen wat het inhoudt. Mijnes logeert vanaf een maand of zes bij opa en oma, om de 14 dagen en dat is volkomen vanzelfsprekend voor hem. Ik breng hem dan wel zelf naar bed en ga dan naar huis. Maar goed, mijn ouders laten hem niet huilen en zullen hem altijd troosten en mijn zoon is een goede slaper. Toen hij zo jong was meldde hij zich één keer 's nachts en dan kreeg hij een flesje van mijn ouders en nu slaapt hij hele nachten door. Hij heeft nu ook een een handjevol keren bij zijn tante en andere opa en oma gelogeerd en dat gaat ook prima, maar ook zij denken hetzelfde over troosten als wij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137199959
Klaproos, wat heerlijk O+

En Bram ook nog aan de borst, jeujjj!

Evenstar, ik moest ook direct aan haar denken!
Wat naar zeg, zo'n psychose :{

Hier was ik me al geestelijk aan het voorbereiden op ons nachtje weg. Eind augustus gaan M. en ik naar de Formule 1 race in België. Gaan we er zaterdagmiddag al heen, om niet 2x op 1 dag dat hele end te rijden.
Oh neeee, mijn kleintje moet het dan de hele nacht zonder me doen :'(

En toen kwam het besef dat hij dan 26 maanden oud is. Ik mag toch hopen dat hij tegen die tijd minder vaak bij me wil drinken 's nachts....
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:05:19 #222
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137200258
Nathan ging logeren vanaf 2 jaar en 3 maanden ongeveer. Hij vind het echt geweldig. Hij was dolblij dat hij vandaag weer mocht. Hij gaat dan 1 nachtje en het is heel af en toe, alleen in de schoolvakanties.
Lauren vind ik nog te jong. Ik zou het komend najaar wel willen proberen mits ze dan samen naar oma zouden kunnen en Lauren dan niet meer zo eenkennig is. Oma woont op 20 minuten rijden. Naar mijn ouders gaan ze niet alleen, 850km :X ik wilde dat ik met de meivakantie heen kon maar het is te ver om alleen te rijden -O-

Lauren is beter gaan slapen nu ze meer op haar eigen kamer ligt, al heeft ouder worden en minder angst hebben er ook heel veel mee te maken.
pi_137201204
Als ik en mijn man bijvoorbeeld naar de sauna willen, laat ik R liever op het kdv dan een hele dag met opa en oma...dat zegt genoeg -O-

Ik vind ze allemaal heel aardig maar ze zijn het snel zat. Mijn ouders hebben na een uurtje spelen iets van okee nu gaan we iets anders doen..mijn moeder gaat bijvoorbeeld school opdrachten corrigeren (is docent)en mijn vader achter de pc werken. Een hele dag met een kleintje?? gaat hem nooit worden voor ze. Bij mijn schoonouders kan ook niet. R mag bijna niks aanraken bij oma. De dvds en cds moeten allemaal kaarsrecht in de kast staan en als R er eentje uittrekt dan raakt oma in paniek..
Oma heeft vaak op andere nichtje en neefjes opgepast maar schoonzus is van het Ria Blom, en oma zei ooit dat ze nichtje heeft laten huilen want ze had een fles al en een schone luier dus dan wist ze het niet meer.
Tot 20 maanden dronk R nog vaak snachts, nu minder maar ze kan pas gaan logeren als ze echt zelf kan vermaken (lang film kijken of zo) bijvoorbeeld...

Echt heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij veel van jullie!! :Y

Gelukkig hebben wij niet de behoefte om een nachtje weg te gaan oid!
pi_137201459
Isabel heeft met 2,5 jr voor t eerst bij mijn moeder gelogeerd. Dat ging prima. Nog een paar keer daarna, waarvan ze ook 1 keer bij oma in bed geslapen heeft O+ (dat mochten wij niet vroeger) en een keer bij mijn schoonouders waar ze haar niet in bed kregen :?

Heb geen idee wat T doet als ik er niet ben, dat gaan we straks eerst in mei uitproberen als ik 4 dagen en nachten weg moet. Mag papa opvangen, lijkt me voor iedereen fijner.

Maar logeren als je dat als kind leuk vindt, en het gaat goed, is toch ook wel fantastisch!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137201561
lijkt me echt leuk als je kindje helemaal enthousiast is over het logeren O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')