Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het niet voelt als ontzeggen, wellicht?
das "een gevoel" natuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat een kind onder t jaar altijd liever bij de ouders is?
Ik ook. Ik vind het best eens leuk om wat met mijn vriend te doen, maar we hebben het zo leuk met z'n drietjes, dat we niet het gevoel hebben dat we heel veel tekort komen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.
ik vind het eigenlijk een beetje sneu en zielig stuk... de borstvoedingsmaffia is duidelijk op de kut getraptquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:31 schreef Kyara het volgende:
Grappig stukje nav dat onderzoek dat de voordelen van borstvoeding overschat worden
http://blikborstvoeding.w(...)ngerschap-overschat/
oh er zit niet echt een hele diepe gedachte achter eigenlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?
Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
Amen!!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Die onderzoeken voor de voordelen van fv of bv wil ik meestal niet lezen. Welke kant ze ook op onderzoeken, ze laten altijd wel een groep moeders zich schuldig voelen over de genomen beslissing.
Daarom heb ik maar vooral mijn eigen geloof. Doe wat voor jou en jouw kind het het beste is en voelt. En als je kind gelukkig is (een paar dreumesdriftbuien met het daarbij horende verdriet niet meegerekend) dan doe je het prima
ja nouja ik weet nog dat ik toen alleen maar dacht van ook dit gaat voorbij, ze wordt groter, ze blijft niet eeuwig huilen. En volgend jaar huilt ze vast niet meer. En verder vooral geprobeerd naar positieve momenten te kijken, dus foto's gemaakt als ze lachte,filmpjes gemaakt als ze vrolijk was of lief speelde. Als ik nu terugkijk is t bijna of er niets aan de hand wasquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:31 schreef LadyBlack het volgende:
Oef mignonne, je schrijft t nu vrij droogjes op, maar dat is nogal wat uren gehuil!!![]()
Ik heb toen wel half meegelezen, echt heftig zeg. Fijn dat t nu goed gaat!
oh!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:34 schreef Omentielvo het volgende:
Mignonne ik heb in mijn post niet met een huilbaby rekening gehouden. Sorry![]()
Dan doe je het goed en dan heb je een baby die zo verdrietig is. Was er een oorzaak voor?
Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!
Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje!
Mooie tijd gevoed! Mag je trots op zijn!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!
Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje!
Ik was al een tijdje ambivalent erover, was het sneller zat en het liep niet zo lekker meer voor mijn gevoel. Kan de vinger er niet op leggen. En toen bedacht ik dat ik stoppen eigenlijk prettig zou vinden. Mijn doel was altijd zes maanden dus veertien was zeker geslaagd voor mij! Ook wilde ik de hele periode gewoon mooi en leuk onthouden en niet tegen m'n zin doorsukkelen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?
Tof om tevreden op een mooie periode terug te kijken
We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat klinkt goed idd! Helpt t ook voor de nachten?
En dat laatste, haha, daar zie ik E ook wel voor aan! Echt een lekkerbekje is dat
Ik denk eigenlijk dat dat best slim is, om het samen te laten vallen (en dan ook nog in een positieve periode)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:51 schreef Olf het volgende:
[..]
We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op.zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
+1!!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:30 schreef WupWup het volgende:
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
Vanyel, ik vind het heel mooi dat het überhaupt mogelijk is wat jij gedaan hebt, en nog veel mooier dat het je gelukt is! Jammer dat het je nu zoveel negatieve energie is gaan kosten. Ik hoop dat je over een tijdje alsnog terug kunt kijken op een heel bijzondere tijd!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Mooi eind van een mooie tijd Olf.
Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.
Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.
- duim of middelvinger geven in plaats van pink (leert ze grotere happen van nemen)quote:Op zondag 2 maart 2014 05:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!
Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en auzit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.
Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.
Tips, anyone??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |