abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137236622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat het niet voelt als ontzeggen, wellicht?
Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.
pi_137237020
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat een kind onder t jaar altijd liever bij de ouders is?
das "een gevoel" natuurlijk :') :D

laatst zat ik met een vriendin in de kroeg. ze vertelde dat haar ouders zes weken op vakantie waren op het moment dat zij 1 jaar werd (ze had de kaart uit Peru nog om het te bewijzen). nou zou ik dat niet doen maar ze zag er niet uit alsof ze er nu - 31 jaar later - iets aan over had gehouden...
PWBF
pi_137237157
Ik denk dat het ook wel een beetje kindafhankelijk is inderdaad. Mijn meiden slapen relatief makkelijk ergens anders, mits ze maar bij elkaar zijn. Dat is dan vertrouwd genoeg. Echt uit logeren gaan is met nachtvoedingen totaal niet handig maar ik denk dat ik meer problemen heb met logeren dan zij dat hebben.
pi_137237190
Ik ben het eens met de stelling dat je baby het liefst bij papa en mama wil zijn. Maar ik vind het ook belangrijk dat papa en mama ook man en vrouw kunnen zijn met volwassen behoeften. Daarom kiezen wij er wel voor om onze kindjes af en toe uit te besteden aan oma. Gewoon dat je een keer geen rekening hoeft te houden met de oppas die thuis zit. Of dat je de volgende ochtend weer vroeg op moet staan voor de kinderen. De sporadische keer dat ze uitlogeren kunnen wij heerlijk tijd samen doorbrengen en dat is heel goed voor onze relatie. Ook met de kinderen ze hebben dan bij thuis komst weer een blije mama die alle aandacht voor ze heeft.

En nog even ontopic mn kolf opbrengst loopt terug. Moet nu s avonds extra kolven om voldoende te hebben voor bij de gastouder. Zit er aan te denken om kunstvoeding er bij te gaan geven zodat ik iets meer vrijheid en rust krijg. Kan ik dan het beste mengen met borstvoeding? Bijvoorbeeld half bv en half kv.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:21:36 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137237988
wb logeren, Eli logeert om de week bij opa en om op dinsdag, omdat ze hem ophalen uit schoo.. Maar daar begonnen we mee toen hij 5 jaar was. Geen vergelijk, dus.

Aviva gaat nog steeds niet uit logeren en ze is al vier.

Qua relatie, we gaan iedere week samen uit eten (iets simpels) en komen pas thuis als de kids slapen. Heb je ook even tijd voor elkaar. Daarvoor hoeven onze kinderen dus niet uit logeren.

Martine, als je kv bij wil geven zou ik het niet mengen. Eerst de hele fles bv en daarna een restantje kv erachteraan. Dan weet je zeker dat de bv niet verloren gaat.
En anders idd s avonds nog wat kolven als je daar zin in en puf voor hebt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 14:24:23 #256
5428 crew  miss_sly
pi_137238079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vind het gewoon oprecht het fijnst om met mijn gezin te zijn.
Ik ook. Ik vind het best eens leuk om wat met mijn vriend te doen, maar we hebben het zo leuk met z'n drietjes, dat we niet het gevoel hebben dat we heel veel tekort komen.

Bovendien houdt onze dochter niet van logeren. Een of twee keer per jaar wil ze dan wel één nachtje bij mijn ouders, maar ze vindt het gewoon niet zo fijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137247861
Grappig stukje nav dat onderzoek dat de voordelen van borstvoeding overschat worden

http://blikborstvoeding.w(...)ngerschap-overschat/
pi_137248292
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:31 schreef Kyara het volgende:
Grappig stukje nav dat onderzoek dat de voordelen van borstvoeding overschat worden

http://blikborstvoeding.w(...)ngerschap-overschat/
ik vind het eigenlijk een beetje sneu en zielig stuk... de borstvoedingsmaffia is duidelijk op de kut getrapt
PWBF
pi_137248433
Ik heb trouwens niets tegen borstvoeding. Het ontslaat mij van nachtelijk voeden met flesjes (itt de vorige keer)... Oh en openbare tetten!
PWBF
pi_137249561
Dat stukje is toch niet serieus? :@
Want door de verhalen die in het babytopic heb gelezen over kindjes die prematuur zijn heb ik zoveel respect voor de mama's van die baby's gekregen. En voel ik me oprecht blij als ik zie dat die kindjes goed groeien en zich netjes ontwikkelen

Maar als ik ooit een tweede krijg, ga ik weer beginnen met bv. Maar ga ik mezelf meer inlezen en laten informeren vooraf.
pi_137250484
Nee joh, is niet serieus. Het is een parodie op dat onderzoek over borstvoeding. Ik vond het wel grappig en met name de laatste alinea bevat wel een kern van waarheid.

En misschien komt daar ook een beetje de kreet "borstvoedingsmaffia" vandaan: omdat de voorlichting soms nog wat te wensen overlaat, nemen vrouwen die wel in bv geloven die taak misschien een beetje over?

Ik denk dat iedereen wel eens een situatie of eens opmerking tegen is gekomen waarvan je kan zeggen: dat was niet zo handig. Of dat zou van een vk, kraam, vpk of cb is. Of zelfs van een lk waar je toch meer van zou verwachten. Uit ervaring weet ik dat 1 enkele opmerking al kan zorgen voor falen of slagen, zeker als je zelf toch al wat labiel en ontdaan ben door alles.
pi_137250958
Daar ben ik het wel mee eens. Die onderzoeken voor de voordelen van fv of bv wil ik meestal niet lezen. Welke kant ze ook op onderzoeken, ze laten altijd wel een groep moeders zich schuldig voelen over de genomen beslissing.
Daarom heb ik maar vooral mijn eigen geloof. Doe wat voor jou en jouw kind het het beste is en voelt. En als je kind gelukkig is (een paar dreumesdriftbuien met het daarbij horende verdriet niet meegerekend) dan doe je het prima :D
pi_137252551
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?

Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
oh er zit niet echt een hele diepe gedachte achter eigenlijk :D :')
Voornamelijk egoïstisch in die zin dat ik mijn kind zelf niet wilde missen en dat ik het teveel gedoe vond qua borstvoeding, om dan voedingen vooraf te moeten kolven om daar te geven en thuis stuwing weg te moeten kolven enz. Gewoon geen zin in dus.

Bovendien, de familie-situatie was hier wat lastig, mijn ouders waren onlangs gescheiden en beiden nieuwe partner enz, het voelde niet zo geweldig om ze daar te gaan laten slapen. Toen de jongste geboren werd bleek zij een huilbaby grofweg de eerste twee jaar heeft ze heel veel gehuild, het eerste jaar zo'n 10-14 uur per dag, tweede jaar zo'n 8 uur en vooral 's nachts. Dat wilde ik niemand aandoen ;)
Maar goed, inmiddels gaat dat allemaal goed en geef ik geen bv meer, maar nu willen ze zelf niet zomaar daar slapen, begrijpelijk, maar dan heb ik liever dat dat gewoon op een leuke manier gaat. Ik denk dat ze er in de zomer wel aan toe zal zijn. Ik was van plan om daar binnenkort een keertje samen te slapen, zodat ze ook weet hoe het daar s nachts is enzo.

Die kans om een band op te bouwen hebben alle ouders/schoonouders wel gewoon gekregen trouwens hoor, ze hebben allemaal regelmatig opgepast en ik heb daar ook nooit een probleem van gemaakt.

Kortom, voor mij zit er geen goed/slecht in het wel of niet uit logeren doen. Het is puur een praktische en egoïstische keuze om het niet te doen in het begin, en inmiddels willen ze zelf liever nog niet, en dan wacht ik dus liever ietsje langer tot het wel leuk kan. Logeren moet niet, het mag.
:)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:30:33 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137252803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Die onderzoeken voor de voordelen van fv of bv wil ik meestal niet lezen. Welke kant ze ook op onderzoeken, ze laten altijd wel een groep moeders zich schuldig voelen over de genomen beslissing.
Daarom heb ik maar vooral mijn eigen geloof. Doe wat voor jou en jouw kind het het beste is en voelt. En als je kind gelukkig is (een paar dreumesdriftbuien met het daarbij horende verdriet niet meegerekend) dan doe je het prima :D
Amen!! _O_ :Y
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:31:25 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137252859
Oef mignonne, je schrijft t nu vrij droogjes op, maar dat is nogal wat uren gehuil!! :o

Ik heb toen wel half meegelezen, echt heftig zeg. Fijn dat t nu goed gaat!
pi_137253074
Mignonne ik heb in mijn post niet met een huilbaby rekening gehouden. Sorry :@
Dan doe je het goed en dan heb je een baby die zo verdrietig is. Was er een oorzaak voor?
pi_137253129
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!

Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje! *;
pi_137253132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:31 schreef LadyBlack het volgende:
Oef mignonne, je schrijft t nu vrij droogjes op, maar dat is nogal wat uren gehuil!! :o

Ik heb toen wel half meegelezen, echt heftig zeg. Fijn dat t nu goed gaat!
ja nouja ik weet nog dat ik toen alleen maar dacht van ook dit gaat voorbij, ze wordt groter, ze blijft niet eeuwig huilen. En volgend jaar huilt ze vast niet meer. En verder vooral geprobeerd naar positieve momenten te kijken, dus foto's gemaakt als ze lachte,filmpjes gemaakt als ze vrolijk was of lief speelde. Als ik nu terugkijk is t bijna of er niets aan de hand was :D

En het gaat zo ontzettend goed met haar nu, t is zo'n lief kind O+
pi_137253226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:34 schreef Omentielvo het volgende:
Mignonne ik heb in mijn post niet met een huilbaby rekening gehouden. Sorry :@
Dan doe je het goed en dan heb je een baby die zo verdrietig is. Was er een oorzaak voor?
oh! :o welke post? :D ff teruglezen hoor.
Gevonden :D had ik niet zo opgevat hoor haha, ik ben het helemaal met je eens :)

Ze heeft coeliakie, weten we nu. Glutenintolerantie dus. Ze groeide niet goed, haartjes vielen uit, uiteindelijk bleek ze forse darmschade te hebben, te laag hb, te laag vitamine D en vitamine A en B ennog wat tekorten. Daar knap je niet van op natuurlijk, en dan die eeuwige buikpijn en andere klachten van die gluten. tsja.
Gelukkig weten we nu wat ze had/heeft en gaat t nu goed :)

[ Bericht 9% gewijzigd door mignonne op 28-02-2014 21:55:35 ]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:38:26 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137253274
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:
Hier ben ik trouwens afgelopen week gestopt met de borstvoeding! End of an era! Ben heel trots en tevreden over de afgelopen 14 maanden, en net zo content over de keuze nu te stoppen. Het is goed zo!

Hopelijk over een jaar of twee, drie, nogmaals zo'n mooie periode met een ander kindje! *;
Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?

Tof om tevreden op een mooie periode terug te kijken O+
pi_137253342
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:35 schreef Olf het volgende:

Mooie tijd gevoed! Mag je trots op zijn!

Heb je afgebouwd of was ze er zelf klaar mee?
pi_137253500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hey! Just like that? Ben je zelf af gaan bouwen, of had je baby dreumes er genoeg van?

Tof om tevreden op een mooie periode terug te kijken O+
Ik was al een tijdje ambivalent erover, was het sneller zat en het liep niet zo lekker meer voor mijn gevoel. Kan de vinger er niet op leggen. En toen bedacht ik dat ik stoppen eigenlijk prettig zou vinden. Mijn doel was altijd zes maanden dus veertien was zeker geslaagd voor mij! Ook wilde ik de hele periode gewoon mooi en leuk onthouden en niet tegen m'n zin doorsukkelen.

Ze dronk de laatste tijd op mijn verzoek maar twee keer per etmaal maar werd wel nog duizend keer wakker per nacht. Nu ben ik 'cold turkey' gestopt.

Eigenlijk best snel definitief besloten maar sta er wel compleet achter! Moet alleen dochter niet tegen blote borst aanhouden, haha, maar voor de rest lijkt het voor haar ook heel soepel te zijn gegaan. :)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:45:34 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137253595
Ja dat klinkt goed idd! Helpt t ook voor de nachten?

En dat laatste, haha, daar zie ik E ook wel voor aan! Echt een lekkerbekje is dat :9
pi_137253864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat klinkt goed idd! Helpt t ook voor de nachten?

En dat laatste, haha, daar zie ik E ook wel voor aan! Echt een lekkerbekje is dat :9
We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op. :+ zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
pi_137253973
FIjn dat het zo soepel is gegaan Olf. En het is een supermooie periode en fijn dat je er positief op terug kan kijken op deze manier O+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:05:21 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137254627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:51 schreef Olf het volgende:

[..]

We hebben tegelijkertijd het huis anders ingedeeld en ze ligt nu op een eigen kamertje dus we weten niet wat de oorzaak is, maar de nachten zijn dermate dat ik het hier niet noem want dan treedt de fokwet op. :+ zonder laten huilen sessies ofzo. Magie! Haha. Ik denk gewoon goede samenloop en goede moment want ze zit ook gewoon goed in d'r vel nu na tijd veel ziek zijn.
Ik denk eigenlijk dat dat best slim is, om het samen te laten vallen (en dan ook nog in een positieve periode) ^O^

Fijn joh!
pi_137256842
Wat fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen Olf :) En 14 maanden is een hele mooie periode!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:19:52 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137264237
Heel fijn dat het op deze manier gegaan is Olf. Gij langvoiedster _O_
pi_137266494
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 13:07:54 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137267767
Knap en moeilijk besluit Vanyel! Fijn dat je je steentje hebt kunnen bijdragen qua melk, maar ik hoop dat je nu heel erg van jullie ventje kan gaan genieten! :*
Lotte!
Noah!
pi_137268078
iemand interesse in twee noppies voedingsbeha's?
OUD / Vraag en aanbod deel 137
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137268107
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
pi_137268316
Vanyel
Heel veel respect voor jou dat je dit überhaupt hebt geprobeerd en hard voor gewerkt! _O_ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137268767
Vanyel ik vind het echt heel bijzonder dat je dit gedaan hebt, ontzettend goed!
Hopelijk kun je nu wat meer van jullie jongetje genieten! :*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:08:28 #285
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137268969
Vanyel, fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen die goed is voor jou en voor je gezin. En tof dat je op deze manier echt een berg hebt kunnen bijdragen aan het herstel van mevr. V en jullie zoon.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:14:33 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137272384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:30 schreef WupWup het volgende:
Wees trots op jezelf en op je gezin dat jullie het toch maar even een hele flinke tijd gefikst hebben. En anders ben ik het wel. Want het gaat natuurlijk niet alleen over zeven weken, maar er zit nog een enorm traject voor.
+1!!

Echt heel knap gedaan, en tof dat het toch een hele tijd is gelukt!

En nou lekker knuffelen *;
pi_137273139
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Mooi eind van een mooie tijd Olf.

Ik heb vannacht besloten dat het klaar is. Voeden voelt meer en meer als iets van de takenlijst. Vandaag moet de afwasmachine, was opvouwen en baby voeden. Niet zoals het hoort.
Ik ga mijn quality time anders regelen en gewoon lekker met m knuffelen.

Toch was het niet voor niks, alleen al omdat we de vooraf gekolfde, ingevroren melk er in de kraamweek al doorheen gejaagd hebben toen de kleine door enorm oedeem bij mevrouw V anders vrijwel niks binnenkreeg. Daardoor geen kv nodig gehad en de eerste bijna 7 weken mevrouw V wat kunnen ontlasten.
Mooi geweest.
Vanyel, ik vind het heel mooi dat het überhaupt mogelijk is wat jij gedaan hebt, en nog veel mooier dat het je gelukt is! Jammer dat het je nu zoveel negatieve energie is gaan kosten. Ik hoop dat je over een tijdje alsnog terug kunt kijken op een heel bijzondere tijd! :*

Olf, wat fijn dat je het zo tevreden hebt kunnen afronden. Goed dat je het zo lang hebt volgehouden! *O*

Klaprooss, ik kan het even niet meer terugvinden maar ik las dat je kolfproductie minder wordt? Ik had dat ook een periode en soms kan clusterkolven helpen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:57:25 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137273809
Vanyel, ik sluit me aan bij de dames boven mij. Wat bijzonder dat je het hebt kunnen doen en hebt gedaan. En dat je ook nog een verschil hebt kunnen maken. Je kunt echt met recht trots zijn!
pi_137274560
Jullie zijn allemaal maar popjes O+

[ Bericht 44% gewijzigd door Vanyel op 01-03-2014 21:25:50 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137276215
Sull ik denk dat je je verward met een ander :)?

Productie is hier juist top (J is nu 5.5 dagen oud)! Moet voor een voeding borst even lichtjes kolven om de druk eraf te halen zodat J kan drinken. Anders wordt ie overspoeld met melk. De flinke stuwing blijft aanhouden dus mag nu van de vk 1 a 2 keer daags geheel m'n borsten leegkolven. Binnen 20 a 30 min zit ik op 300cc en dan nog wat J er voor binnenkrijgt.
Melk genoeg dus O+
♥ J & S
pi_137276830
Klaproos, wat heerlijk dat het zo voorspoedig loopt! Waarschijnlijk stemt je productie in de loop van de tijd vanzelf af op de behoefte vanj e kind, maar ik denk dat je er goed aan doet om je een beetje in te lezen op overproductie. Niet om er nu wat mee te doen dus, maar wel om symptomen ervan vroegtijdig te herkennen, zodat je op dat moment adequaat kan bijsturen. http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html

Vanyel, die handjes! Helemaal ontspannen, heerlijk O+
pi_137276885
Heel erg fijn Vanyel O+ geniet ervan! jullie mooie vent!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137284216
Wat een lange vingers!! O+
pi_137284680
:Y
Net zo lang als die van een bevriende 15maander :o
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:03:45 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137284795
Volgens mij had ik behoorlijk melk opeens. Dat meneer een slok neemt en het bijna via zn neus naar buiten komt. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 2 maart 2014 @ 05:03:46 #296
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296572
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137296598
Als ze tevreden is met je pink zou ik dat doen ja. Hoeveel tijd zat er ong tussen drinken en spugen? (Maw..heeft ze er voedingsstoffen uit kunnen halen?). Je kan haar op haar buik op jouw borst leggen, dan heeft zr meteen een beetje tegendruk indien buikpijn. Verder goed opletten dat als ze drinkt zr een grote hap neemt. Eventueel je tepel een beetje voorvormen. Zit mobiel dus kan even geen linkjes voor je zoeken.

Probeer je tepels ad lucht te drogen, ivm je kloven. Hou vol, straks is je kraam er weer :*
Lotte!
Noah!
pi_137296604
Oh en eventue kan je haar aan papa geven. Papa ruikt niet naar melk. Rondjeslopen...miss valt ze in slaap. Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_137296637
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 05:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!

Nieuwe mama needs help: ons kruimeltje vindt het moeilijk om n grote hap te nemen, mama vindt het moeilijk goed te helpen. In zh geen goede begeleiding. Nu al kloven en au ;( zit met de kaken op elkaar een voeding uit want hoe ze ook hapt t doet echt gemeen zeer. Smeer purelan.

Ze heeft veel zuigbejoefte en zou t liefst doordrinken, maar daarvoor is ze eigenlijk te misselijk en geeft ze n boel terug (net 20 min per kant en dus n hoop spuug). Ze wordt niet rustig nu. Ondanks bij mij op de borst in bed en ik heb haar zelfs even m'n pink gegeven. Dat hielp wel even maar ik weet niet of dat wel goed is.

Tips, anyone??
- duim of middelvinger geven in plaats van pink (leert ze grotere happen van nemen)
- rite aid hydrogel borstdiscs kopen via aidulac.nl en die op je compressen doen (heelt kloven)
- borsten goed masseren voor de voeding
- lactatiekundige laten komen via kraam (kan voelen of de mond goed gevormd is van binnen, geeft tips over houdingen en aanleggen, etc...)... Kan wel van het aantal uren kraamzorg afgaan.
- papa lekker laten slapen, die heeft zijn rust nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 02-03-2014 05:51:45 ]
PWBF
  zondag 2 maart 2014 @ 07:50:24 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137296974
Dankjulliewel!

_O- @ papa laten slapen. Die mocht inderdaad slapen. Niemand heeft wat aan een gefrustreerde chagrijnige papa :P

Voeding net ging al beter. Bewust maar 2 x 10 min laten drinken, volgens mij zit het met de productie wel snor eni k hoop dat ze nu niet zo naar wordt ervan. Ze heeft veel plasluiers dus ik denk dat ze wel genoeg binnen krijgt. Kraam komt om 830, hoop dat ze aanlegtechniekjes heeft waarbij d'r neusje vrij blijft zonder dat ze aan m'n tepel trekt of dat ik m'n borst in moet drukken.

In de boeken ziet het er zo makkelijk uit ;(
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')