SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Rekken mensen Rekken....
Back pump, tenniselleboog, spierkrampen, allemaal door veel te hoge spierspanning door "te korte" spieren.
![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 20-02-2014 08:53:01 ]![]()
Hoe rek jij? Krijg tegenwoordig wat last van een stijve nek tijdens push oefeningen.. ook de fysio experts mogen mij tips geven ofcquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:35 schreef RaymondK het volgende:
Rekken mensen Rekken....
Back pump, tenniselleboog, spierkrampen, allemaal door veel te hoge spierspanning door "te korte" spieren.
![]()
![]()
Deathlift or Die.![]()
nu met yoga weer, en wat specifieke rekoefeningen voor hams, hipflexors, erectors/onderrug, en nek/traps.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoe rek jij? Krijg tegenwoordig wat last van een stijve nek tijdens push oefeningen.. ook de fysio experts mogen mij tips geven ofc
Voor nek.
Ga op een stoel zitten, ene hand onder de zitting vast pakken, andere hand over je hoofd pakken, en je nek "MET BELEID" naar de andere kant trekken.
zoiets, maar dan wat actiever door onder de zitting vast te houden en vandaaruit te trekken.
Dat voel je echt in je traps en is gelijk die spanning uit je nek waarsch....
Voor onderrug/heupen zijn er heel veel.
Upward facing dog naar downward facing dog
cat pose
maar deze zijn wel aardig om echt je onderrug en heupen te rekken...
maar dan met je elleboog achter je knie langs, zodat i er aan de andere kant zit en je kan afzetten tegen je knie, en je schouders/bovenlichaam 90graden op je onderlichaam kan forcen...
Lekker voor je hammies:
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 20-02-2014 09:59:06 ]![]()
Over mobiliteit/stretch gesproken; ik kreeg deze tip van de fysio in de gym bij mij.
http://www.mobilitywod.com/episodes/page/6/
Heeft mij iig veel geholpen, gew bij het 1e filmpje beginnen![]()
![]()
Voor of na het trainen, of beide?quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:35 schreef RaymondK het volgende:
Rekken mensen Rekken....
![]()
![]()
![]()
![]()
ik doe het nu metname thuis.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:34 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Voor of na het trainen, of beide?
hoor ook graag van andere mensen opnieuw wat hier het beste is.
Vooraf doe ik eigenlijk alleen bij schouder/bench dagen wat rotatorcuff oefeningen
plus
'k heb d'r 1 om meer ruimte in m'n elleboog te krijgen en m'n onderarm spieren op te rekken, en die doe ik vlak voor deadlifts/shruggs/curls
lijkt hier een beetje op alleen dan gewoon je handpalmen met je armen gekruist in elkaar grijpen en dan aan de hand die het meest gedraait en met de palm naar boven zit verder draaien. dan trek je aan die onderarmspieren.![]()
![]()
ja doen. dat gaat je echt opspelen anders....quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:50 schreef Tinos85 het volgende:
Stretchen zou ik ook eens moeten doen. Ben zo soepel als een heipaal![]()
Kelly Starrett.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:29 schreef Weissman het volgende:
Over mobiliteit/stretch gesproken; ik kreeg deze tip van de fysio in de gym bij mij.
http://www.mobilitywod.com/episodes/page/6/
Heeft mij iig veel geholpen, gew bij het 1e filmpje beginnenZijn boek is ook een dikke aanrader.
If not now, then when.![]()
De oefening van Raymond kan je uitvoeren. In dezelfde houding je hoofd naar de tegenovergestelde oksel toe draaien zorgt voor meer rek op de upper traps. Let er op dat je de schouder laag houdt voor meer rek door bijvoorbeeld vast te houden aan de stoelleuning of actief de schouder naar beneden 'duwen'.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoe rek jij? Krijg tegenwoordig wat last van een stijve nek tijdens push oefeningen.. ook de fysio experts mogen mij tips geven ofc
Rek even 20 seconden vasthouden voor 3 sets. Eventueel kan je dit uitbouwen met meer rek aanbrengen en langer vasthouden van de rek.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Is rekken het beste voordat je aan de training begint of kun je bv het rekken ook bij het opstaan doen en voor het trainen alleen een korte warm-up doen (roeien bv).![]()
Das een goede vraag. Ik las laatst ergens iets dat rekken met koude spieren dan rekken met warme spieren. Het werd geloof ik vergeleken met een elastiek. Als een elastiek warm is en je rekt deze op komt deze veel sneller terug in zijn oorspronkelijke vorm dan een elastiekje dat je koud rekt, deze blijft wat langer. Dit zelfde effect zou je hebben wij spieren.
Weet helaas niet meer waar ik het gelezen heb, en kan dus ook niet zeggen of dit uit een betrouwbare bron komt. Wellicht iemand anders wel.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Je kan stretchen op elk moment van de dag. Maar... het is voordeliger om eerst een warming up uit te voeren. Door de betere bloedtoevoer>hogere temperatuur krijg je meer flexibiliteit in de spier. Kans op blessures ligt ook lager met een opgewarmd lichaam.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:45 schreef Questular het volgende:
Is rekken het beste voordat je aan de training begint of kun je bv het rekken ook bij het opstaan doen en voor het trainen alleen een korte warm-up doen (roeien bv).
Voor een training: lichte cardio en dynamisch stretchen daarna nog een sport specifieke warming up.
Na de training of op off days statisch rekken.
Uitzondering voor statisch stretchen voorgaand aan een training is als de training wordt beperkt door het probleemgebied.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Signs off ovettraining?
5 x per nacht wakker krachtverlies concentratieproblemen
Toch me.cns beetje overbelastStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
http://www.fysiotherapie-(...)upo/overtraining.htmquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Signs off ovettraining?
Toch me.cns beetje overbelast
wordt je wakker met het gevoel alsof je 5 koppen koffie op hebt net?
Dan opzekers. Staat je hart gewoon te racen als een gek
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 20-02-2014 13:55:18 ]![]()
Wat als ik 1x per week cheatday heb in de cut. En ik train de dag voor cheatday achterliggende spiergroep. Zou ik dan muscle gains kunnen maken?![]()
Of stress. Maar het klinkt als overtraining ja. Even deloaden is het advies dan, voor het te erg wordt en je er maanden over doet om te herstellen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Signs off ovettraining?
Toch me.cns beetje overbelast![]()
wederom bedanktquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:33 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Je kan stretchen op elk moment van de dag. Maar... het is voordeliger om eerst een warming up uit te voeren. Door de betere bloedtoevoer>hogere temperatuur krijg je meer flexibiliteit in de spier. Kans op blessures ligt ook lager met een opgewarmd lichaam.
Voor een training: lichte cardio en dynamisch stretchen daarna nog een sport specifieke warming up.
Na de training of op off days statisch rekken.
Uitzondering voor statisch stretchen voorgaand aan een training is als de training wordt beperkt door het probleemgebied.![]()
![]()
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/10040/3830741quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:15 schreef MeneerBob het volgende:
Iemand nog tips waar je een cable cross op de kop kan tikken voor een mooi prijsje?
?
is niet alleen cable cross maar nog veel meer dingen, dus daarom wel duurder jaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Nice! Bieden maar!quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:20 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/10040/3830741
?
is niet alleen cable cross maar nog veel meer dingen, dus daarom wel duurder ja![]()
Dat ding lijkt niet zo heel breed. Kun je daar wel flys etc. mee doen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:20 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/10040/3830741
?
is niet alleen cable cross maar nog veel meer dingen, dus daarom wel duurder jaOp donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
ik weet niet hoe breed ie isquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dat ding lijkt niet zo heel breed. Kun je daar wel flys etc. mee doen?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dat ding lijkt niet zo heel breed. Kun je daar wel flys etc. mee doen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik weet niet hoe breed ie isDie twee katrollen die je aan de voorkant ziet, links hoog en rechts laag, kun je in hoogte verstellen. Je staat dan dus buiten de machine om flys te doen, wat prima gaat. Er staat zoiets in de David Lloyds bij ons.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:43 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik weet niet hoe breed ie is![]()
Ik werk in shifts, komt dus niet altijd goed uit kwa openingstijden/slaaptijden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Travel. het volgende:
[..]
Waarom train je niet je benen? Hoezo ga je niet naar de sportschool? Waarom?
Maar om toch maar serieus er op in te gaan, voor je buik zou ik dan een abs wheel aanschaffen. Kost een tientje en een facking zware oefening (vind ik)
Waarom ik de benen niet train? Omdat dat niet kan met dit apparaat en ik geen 500+ euro wil uitgeven.
Maar je geeft niet echt antwoord op mijn vraag![]()
![]()
Dan ga je toch een dag per week naar de gym voor je benen? Dat is het minste wat je kan doen. En nog een dag eigenlijk ook voor je borst. En nog een paar voor de rest ook. Eigenlijk ga je gewoon naar de gym.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik werk in shifts, komt dus niet altijd goed uit kwa openingstijden/slaaptijden.
Waarom ik de benen niet train? Omdat dat niet kan met dit apparaat en ik geen 500+ euro wil uitgeven.
Ik werk ook in shifts, en de enige dag dat ik daar problemen mee heb is op zondag omdat de gym dan veel vroeger sluit. Voor de rest ben ik nog niet één keer niet kunnen gaan sporten omdat ik een rare shift heb gehad.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik werk in shifts, komt dus niet altijd goed uit kwa openingstijden/slaaptijden.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dan ga je toch een dag per week naar de gym voor je benen? Dat is het minste wat je kan doen. En nog een dag eigenlijk ook voor je borst. En nog een paar voor de rest ook. Eigenlijk ga je gewoon naar de gym.
Ja precies. Jaren geleden ook gedaan, prima te doen. Ik kan me niet herinneren dat ik meer ´off´ dagen had dan ik zonder shifts had.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik werk ook in shifts, en de enige dag dat ik daar problemen mee heb is op zondag omdat de gym dan veel vroeger sluit. Voor de rest ben ik nog niet één keer niet kunnen gaan sporten omdat ik een rare shift heb gehad.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: