Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ja precies, en dan nog vind ik het eigen verantwoordelijkheid. Jouw werk is het ophalen en afleveren van auto's, als je dat gewoon doet zonder dat je die auto verrot maakt is het goed toch? En daarbij geldt ook nog, hoe sneller, hoe beter, want dan hebben de LM'en minder kosten
quote:
Op dinsdag 18 februari 2014 12:15 schreef Solidberg het volgende: Ik vind Purmerend een stuk erger dan de A2. Elke 50m een stoplicht met flitskast, en het mooie is, dat je voor elke stoplicht weer stil moet staan. Zou het liefst met een dikke vrachtwagen daar elke stoplicht omver rammen
quote:
Op dinsdag 18 februari 2014 12:16 schreef Viezze het volgende: Nee zo werkt het niet. Iets te hard is begrijpelijk (maar alsnog vervelend ivm bijkomende administratie), maar als de leasemij via zo'n apparaat ziet dat je 200 hebt gereden worden ze daar uiteraard niet blij van. Totaal niet representatief voor EW.
Op dinsdag 18 februari 2014 12:18 schreef DrSnuggle het volgende: Dus mijn rit voor morgen wordt mij waarschijnlijk weer afgepakt, ik moet 's ochtends ergens aanwezig zijn en dat red ik met het ov niet.
Tevens: nummer 150 alweer
Zo is mij gisteren ook een wisselrit met een Passat en een V70 door de neus geboord ja
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op dinsdag 18 februari 2014 12:27 schreef zazzel het volgende: Fack.. Die TT staat niet op het ophaaladres Beter komen ze nog met wat anders, anders sta ik voor niets in Den Haag. En geen TT:(
Op dinsdag 18 februari 2014 12:27 schreef zazzel het volgende: Fack.. Die TT staat niet op het ophaaladres Beter komen ze nog met wat anders, anders sta ik voor niets in Den Haag. En geen TT:(
Ik moest ook een keer een BMW X5, auto stond er maar klant wou de auto nog niet wegdpen omdat het leasecontract nog even doorging Daarna door naar Assen om Volvo S60 te halen, maar die zou pas morgen komen
Dat dus.. Moet nu met de trein terug naar Breda. Dacht dat ik nog aan m'n karma gewerkt had toen ik vorige week een tas vol merkkleding afgedankt had naar Afrika. Maar helaas
Vandaag voor het eerst bij Meerkerk en lekker verkeerd geparkeerd In de ritinfo staat dat je rechts moet parkeren aan de linkerkant van het gebouwtje. Hoezo links? Ik zou zeggen rechts, voorbij het gebouw.
Maar goed, ik bood mijn excuses aan en de werknemer was gewoon vriendelijk. Volgende keer doe ik het in 1x keer goed
Op dinsdag 18 februari 2014 12:55 schreef Schaafkaas het volgende: Vandaag voor het eerst bij Meerkerk en lekker verkeerd geparkeerd In de ritinfo staat dat je rechts moet parkeren aan de linkerkant van het gebouwtje. Hoezo links? Ik zou zeggen rechts, voorbij het gebouw.
Maar goed, ik bood mijn excuses aan en de werknemer was gewoon vriendelijk. Volgende keer doe ik het in 1x keer goed
Ik had daar helemaal achterin aan de rechterkant tegen het hek geparkeerd. Kom ik daar: "Je moet daar parkeren." Kon ik weer helemaal terug lopen
Ohja over dat Heftruckbewijs: Ik ben zomers actief bij het Ballonfiësta Barneveld (http://www.ballonfiestabarneveld.nl/) onder andere in de opbouw. En dan is het wel handig ivm verzekering etc om het netjes officieel geregeld te hebben.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Stonden allemaal auto's voor Toen ik er voor de eerste keer kwam was het stampvol, ik moest echt veel manoeuvreren om overal langs te komen. En dan sta je uiteindelijk helemaal achteraan, mag je weer terug naar voren
En waarschijnlijjk komt er zo een rit op FB voor morgen. Gaat om een PC rit die begint in Apeldoorn. Ik ben van de rit af gehaald omdat ik het niet ga redden om zo vroeg op het startadres te zijn.
Op dinsdag 18 februari 2014 12:16 schreef Viezze het volgende: Nee zo werkt het niet. Iets te hard is begrijpelijk (maar alsnog vervelend ivm bijkomende administratie), maar als de leasemij via zo'n apparaat ziet dat je 200 hebt gereden worden ze daar uiteraard niet blij van. Totaal niet representatief voor EW.
Ik heb met een zekere Opel ook wel eens de 200+ aangetikt op de A2, maar dat was op een stukje wat tussen politiekorpsen en KLPD in valt dus daar is geen surveillance. Toen meteen wel weer op de rem en naar rechts, want ik scheet hem toch wel een beetje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Veel plezier ermee! Mij mogen ze ook wel bellen, heb de hele week niks te doen, dus volop beschikbaar. Gisteren ook al geen werk gekregen voor vandaag, hopelijk zijn ze vandaag lief voor me
Whaha, krijg net een aanmaning voor die boete uit Duitsland, weer in het duits, maar dit keer ook best slecht geprint(zwart was bijna op) Komt er bij die 345,- ook nog eens 7,- manngebuhren en 60cent portokosten op.
Jammer en ook raar dat de ervaringen mbt aantal/hoeveelheid ritten/werk in werkelijkheid lijnrecht tegenover het praatje van de medewerkers staat. Ben nog nooit gebeld door EW.
Op dinsdag 18 februari 2014 17:32 schreef RenaultSport het volgende: Jammer en ook raar dat de ervaringen mbt aantal/hoeveelheid ritten/werk in werkelijkheid lijnrecht tegenover het praatje van de medewerkers staat. Ben nog nooit gebeld door EW.
VOG etc. is al geregeld? Anders even bellen en gewoon vriendelijk uitleggen dat je onlangs bent aangenomen maar nog geen ritjes hebt gehad. Dan hebben ze vast wel wat voor je.
Ik ben in september aangenomen en ben sindsdien nog maar 2 of 3 x niet gebeld terwijl ik wel beschikbaar was, bedenk ik me nu. Regio Groningen trouwens.
VOG op verzoek van hun zo snel mogelijk aangevraagd (want het is zo druk) . In 1week aanvraag, kassabon en verklaring op gestuurd. Twee keer EW gebeld met vragen, werd me verteld dat zij wel zouden bellen als ik nodig was. Bel morgen gewoon nog een keer.
Op dinsdag 18 februari 2014 17:39 schreef RenaultSport het volgende: VOG op verzoek van hun zo snel mogelijk aangevraagd (want het is zo druk) . In 1week aanvraag, kassabon en verklaring op gestuurd. Twee keer EW gebeld met vragen, werd me verteld dat zij wel zouden bellen als ik nodig was. Bel morgen gewoon nog een keer.
Mooi dagje vandaag wel Eerst de Ford Galaxy. Hondslelijk natuurlijk, maar goddamn, ik wist niet dat die bakken zó fijn reden zeg Heerlijk soepel, stil, stabiel en een lekker motorblok, uit mijn hoofd men ik 1.6 TFSI. Afgeleverd in de vogel in Purmerend, moest uiterlijk om 11 uur. Op zijn vroegst 12 uur moest ik daar weer een andere auto ophalen. Lekker gepland Was er om half 11, gewoon maar meteen gevraagd en ik kon de tweede auto al meenemen. Hij stond al klaar, was een VW Golf, maar wel de dikste ooit Weer 1.6 benzine, maar ook DSG, en stoelverwarming en stoelmassage Vooral die massagefunctie, heerlijk. Ding weggebracht, daar ook weer een uur te vroeg. Maakt niet uit, ze zaten al op me te wachten. Liftje gehad naar het station, precies op de trein kunnen stappen en de volgende stipt om 12 uur, de vroegste tijd, op kunnen halen. CP kwam ook net thuis aanlopen, dus de timing was perfect.
Helaas was dat wel een Peugeot 107 die naar Waalwijk moest waardoor ik alsnog pas om 4 uur thuis was met mijn hernia
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op dinsdag 18 februari 2014 20:05 schreef BlackLining het volgende: Mooi dagje vandaag wel Eerst de Ford Galaxy. Hondslelijk natuurlijk, maar goddamn, ik wist niet dat die bakken zó fijn reden zeg Heerlijk soepel, stil, stabiel en een lekker motorblok, uit mijn hoofd men ik 1.6 TFSI. Afgeleverd in de vogel in Purmerend, moest uiterlijk om 11 uur. Op zijn vroegst 12 uur moest ik daar weer een andere auto ophalen. Lekker gepland Was er om half 11, gewoon maar meteen gevraagd en ik kon de tweede auto al meenemen. Hij stond al klaar, was een VW Golf, maar wel de dikste ooit Weer 1.6 benzine, maar ook DSG, en stoelverwarming en stoelmassage Vooral die massagefunctie, heerlijk. Ding weggebracht, daar ook weer een uur te vroeg. Maakt niet uit, ze zaten al op me te wachten. Liftje gehad naar het station, precies op de trein kunnen stappen en de volgende stipt om 12 uur, de vroegste tijd, op kunnen halen. CP kwam ook net thuis aanlopen, dus de timing was perfect.
Helaas was dat wel een Peugeot 107 die naar Waalwijk moest waardoor ik alsnog pas om 4 uur thuis was met mijn hernia
Ik heb elke dag college dit blok, en krijg het waarschijnlijk ook erg druk Ik vermoed dat ik ergens in komend half jaar ontslag moet nemen maar kijk het nog even aan.
Op dinsdag 18 februari 2014 20:23 schreef dvdsrk het volgende: Moet morgen een auto ophalen, maar pas een paar uur later afleveren. Het ritje is maar zo'n 20 km. Dan gewoon ergens langs de weg gaan wachten?
Ik heb dat ook wel eens. Dan zorg ik dat ik hem zo laat mogelijk haal en zo vroeg mogelijk breng. De tijd daar tussenin declareer ik gewoon bij AR. Dan moet je maar efficienter plannen.
Ik heb dat ook wel eens. Dan zorg ik dat ik hem zo laat mogelijk haal en zo vroeg mogelijk breng. De tijd daar tussenin declareer ik gewoon bij AR. Dan moet je maar efficienter plannen.
Is zeker niet de bedoeling dat je een rondje gaat rijden
Wil je uren pakken moet je het omdraaien. Gewoon in de stad van ophalen even binnenstad verkennen.
Op dinsdag 18 februari 2014 20:23 schreef dvdsrk het volgende: Moet morgen een auto ophalen, maar pas een paar uur later afleveren. Het ritje is maar zo'n 20 km. Dan gewoon ergens langs de weg gaan wachten?
Gewoon auto mee naar huis nemen als het niet te ver weg is en daar gewoon wachten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De horror
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De horror
Broertje over de grens van:
SPOILER
Wordt dat niet DE primeur van Fiat op Geneve? Als ik naar geneve zou gaan dan zou dat de stand zijn waar ik zo snel mogelijk langs loop.
Gelukkig is dit de C4 Cactus, want de DS5 vind ik nog wel wat hebben.
Ja, ik weet welke auto het is. De DS5 vind ik vooral van de voor- en zijkant gezien nogal lelijk, maar kennelijk konden ze bij Citroen toch nog een lelijkere auto ontwerpen, de C4 Cactus dus.
Net als de Saxo, dat is ook al zo'n gedrocht.
SPOILER
Ja, ik weet welke auto het is. De DS5 vind ik vooral van de voor- en zijkant gezien nogal lelijk, maar kennelijk konden ze bij Citroen toch nog een lelijkere auto ontwerpen, de C4 Cactus dus.
Net als de Saxo, dat is ook al zo'n gedrocht.
SPOILER
Ik zag een spoiler, toen zag ik Saxo en gedrocht. Oftewel, ik voelde de troll aankomen
Op dinsdag 18 februari 2014 20:19 schreef kweenie1 het volgende: Bon van VOG gemaild, handboek doorgelezen, beschikbaarheid aangepast. Alleen maar groene vinkjes Heerlijk zo'n open rooster.
Nog van gisteren, ik had dus een leuk spoedritje gezien om 18:00 van Made naar Houten, maar ik zat in college dus kon niet bellen, later die middag kreeg ik van een vriend die sinds kort ook hiker is een whappje, dat hij een spoedritje had van Made naar Houten....
Och, wat ben ik blij dat ik die onprofessionele bende op salarisgebied achter me heb gelaten Zó moeilijk kan het niet zijn toch, om de lonen op tijd te betalen...
Wil je uren pakken moet je het omdraaien. Gewoon in de stad van ophalen even binnenstad verkennen.
Mja, volgens mij verschilt dat nogal tussen AR en EW. Het declaratie systeem van AR gaat vanzelf zeuren als het vindt dat je te lang over een bepaalde afstand gedaan hebt. Dan kun je een smoesje bedenken, maar ik kan me zo inbeelden dat wanneer je een rit krijgt met ophalen tussen 08:00 en 12:00 en inleveren tussen 13:00 en 17:00, je best wel eens een onvriendelijk telefoontje van de planning zou kunnen krijgen als je de auto hebt opgehaald om 8:00 en ingeleverd om 17:00, en alles daartussen als werktijd opgeeft
Langs huis doe ik ook vaak in zo'n geval. Mits het op de route ligt natuurlijk, ik ga geen tientallen kilometers omrijden.
Morgen ook weer werken trouwens
Den Bosch - Amsterdam: Ford Transit Amsterdam - Amersfoort: VW Caddy (104pk ) Huis ter Heide ( ) - Feestlocatie: BMW 320i
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 19-02-2014 00:30:20 ]
Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef BlackLining het volgende: Langs huis doe ik ook vaak in zo'n geval. Mits het op de route ligt natuurlijk, ik ga geen tientallen kilometers omrijden.
Zo had ik ook een keer het verkeerde formulier uitgeprint voor de feestlocatie, gelukkig kwam ik langs huis dus ff snel thuis geprint
Zo had ik ook een keer het verkeerde formulier uitgeprint voor de feestlocatie, gelukkig kwam ik langs huis dus ff snel thuis geprint
Mja, dat doe ik best vaak eigenlijk Zeker als ik de eerste moet ophalen bij het vogeltje in Den Bosch. Even terug, parkeren voor de bioscoop, even de copyshop in (thuis geen printer ) en de goeie formulieren uitrpinten.
Ik moet echt eens gaan investeren in een printer Maar ik heb nog een euro of 10 om deze week van te eten, dus dat moet maar ff wachten.
Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb direct een vraagje. Gister heb ik het salaris ook ontvangen maar er mist ongeveer 50 euro. Krijg je het te horen wanneer je een boete hebt gekregen? Moet je zelf vragen om je loonstrookje of wordt dat automatisch gestuurd? Ik werk overigens sinds een paar maanden bij EasyWay
Op woensdag 19 februari 2014 09:51 schreef Jottje het volgende: Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb direct een vraagje. Gister heb ik het salaris ook ontvangen maar er mist ongeveer 50 euro. Krijg je het te horen wanneer je een boete hebt gekregen? Moet je zelf vragen om je loonstrookje of wordt dat automatisch gestuurd? Ik werk overigens sinds een paar maanden bij EasyWay
Als je een boete hebt krijg je een e-mail, waarschijnlijk mis je wat uren. Loonstrookje krijg je vanzelf in de mail.
Wat is dat toch met die vogel en zijn achterlijk vroege ophaaltijden?
Dit maar even anders gedaan zag al dat het een Transit met gewone laadruimte was. Op de fiets naar de LM, Transit opgehaald, fiets in de Transit, fiets thuis gebracht en de Transit naar Amsterdam
Zou toch weer langs huis onderweg en dit scheelde dik een half uur lopen
Alleen dat hok was begrenst op 110. Godver wat is dat irritant zeg
Dit maar even anders gedaan zag al dat het een Transit met gewone laadruimte was. Op de fiets naar de LM, Transit opgehaald, fiets in de Transit, fiets thuis gebracht en de Transit naar Amsterdam
Zou toch weer langs huis onderweg en dit scheelde dik een half uur lopen
Alleen dat hok was begrenst op 110. Godver wat is dat irritant zeg
Moet je even op de eco knop drukken, gaat de begrenzer eraf
Op woensdag 19 februari 2014 10:27 schreef DrSnuggle het volgende: En ik ben vanmorgen gebeld voor een rit, maar zojuist weer gebeld dat het waarschijnlijk niet door gaat, het zit mij niet mee.
De rit staat al niet meer online op mijn profiel dus zal wel weer geen werk hebben...
Beetje weinig tijd gehad laatste weken, afijn toch 1 ritje van 11,5 uur. Nu zie ik dat ik er maar 51 euro voor heb gekregen volgens mij krijgt een vakkenvuller nog een hoger salaris dan dat
Op woensdag 19 februari 2014 11:46 schreef RobinhoAjax het volgende: Beetje weinig tijd gehad laatste weken, afijn toch 1 ritje van 11,5 uur. Nu zie ik dat ik er maar 51 euro voor heb gekregen volgens mij krijgt een vakkenvuller nog een hoger salaris dan dat
Automagisch. Ik ging van 5.5 naar 6 euro per uur bij EW, nu ik 19 ben. Bruto en netto scheelt trouwens 0,065% aan WGA premie, maar je krijgt er ook weer per rit of per dag (?) een kleine onkostenvergoeding bij.
Zo heb ik de eerste keer geen idee gehad waar ze het over hadden. Kreeg opeens een laatste reminder, toen maar gebeld met de vraag wat ze nou willen Als ze me gewoon gelijk belde had ik het gelijk gestuurd, wat op zich wel te doen is als iemand een eerste rit rijdt
Kreeg in het begin nog wel reminders als je op zelfde dag autotransportformulier moest invullen, maar die krijg ik nu ook al niet meer. Mij maakt het niet uit aangezien ik de ritbonnen verstuur op dezelfde dag waarneer ik de rit gereden heb.
Op woensdag 19 februari 2014 12:43 schreef Solidberg het volgende: Kreeg in het begin nog wel reminders als je op zelfde dag autotransportformulier moest invullen, maar die krijg ik nu ook al niet meer. Mij maakt het niet uit aangezien ik de ritbonnen verstuur op dezelfde dag waarneer ik de rit gereden heb.
Doe ik ook altijd. Meestal als ik zin heb tijdens het OV'en naar huis het autotransport invullen, mits dat nodig is natuurlijk. En dan als ik thuis kom gelijk de ritbonnen invullen, dan ben je er ook gelijk vanaf
Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef RTS91 het volgende: Gisteren toch wel het hoogtepunt van mijn PC carrière meegemaakt denk ik (info via PB )...
Morgen weer de gehele middag en avond: Utrecht - Den Haag - Eindhoven - Utrecht.
Op woensdag 19 februari 2014 13:16 schreef RTS91 het volgende: Gisteren toch wel het hoogtepunt van mijn PC carrière meegemaakt denk ik (info via PB )...
Morgen weer de gehele middag en avond: Utrecht - Den Haag - Eindhoven - Utrecht.
Op woensdag 19 februari 2014 13:20 schreef driekeerdrie het volgende: In Meerkerk (eerste keer) kon ik t terrein niet vinden, erg handig om géén bord met A.. bij de ingang neer te zetten :p.
Hier had ik gisteren ook last van. Vaak zoek ik bedrijven ook op via Streetview als ik vermoed dat het lastig wordt om te vinden, maar dat is niet eens beschikbaar bij het adres van hen.
Doe PM doen dan!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
In Meerkerk (eerste keer) kon ik t terrein niet vinden, erg handig om géén bord met A.. bij de ingang neer te zetten :p.
Die staat er wel, maar is vrij klein en half omgewaaid en staat aan de kant waar je niet vandaan komt rijden . Laatst ook al een paar rondjes op dat industriegebied gereden. Zometeen een auto ophalen bij de politie, een Picanto .
Net terug van een wisselritje naar een gat in Noord-Holland. Heen een (niet vooruit te branden) Astra en terug een VW Passat. (2.0 TDI) Wat een wereld van verschil...
Oh en even een vraagje aan de mensen chauffeurs/hikers. Als je weet dat er een flitser of controle is, houden jullie je dan aan de tellersnelheid of aan de gps-snelheid (zoals in Flitsmeister)?
Op woensdag 19 februari 2014 14:17 schreef Sarasi het volgende: Fysiek ja, mentaal not so much. Hij heeft de laatste paar maanden wat issues en dat begint bij mij ook een beetje te schaven, binnen de relatie.
Hmm, dat is minder fijn inderdaad. Maar het kan ook een positief werkend effect hebben, 't is maar net hoe jouw vriend zich daarin opstelt
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 14:19 schreef ManScat het volgende: Oh en even een vraagje aan de mensen chauffeurs/hikers. Als je weet dat er een flitser of controle is, houden jullie je dan aan de tellersnelheid of aan de gps-snelheid (zoals in Flitsmeister)?
GPS snelheid zoals aangegeven op navi of Flitsmeister. De popo werkt ook met deze snelheid. En dan ga ik er altijd 1 a 2 km/h onder zitten, zodat ik in ieder geval altijd safe zit. Aangezien er ook nog eens een correctie van ca. 3 km/h vanaf gaat.
Net terug van een wisselritje naar een gat in Noord-Holland. Heen een (niet vooruit te branden) Astra en terug een VW Passat. (2.0 TDI) Wat een wereld van verschil...
Oh en even een vraagje aan de mensen chauffeurs/hikers. Als je weet dat er een flitser of controle is, houden jullie je dan aan de tellersnelheid of aan de gps-snelheid (zoals in Flitsmeister)?
Ik doe meestal tellersnelheid +4km/u als max. en anders gewoon GPS.
In iets andere context, ik heb dit ooit eens meegemaakt. Een rit op 2 januari j.l.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet er soms nog wel eens aan denken, als ik voor EW weer een auto op een privé-adres moet ophalen
Nu we toch met mooie verhalen bezig zijn. Eens een auto opgehaald in Haren, uurtje of 8 's ochtends. Eenmaal voor de voordeur kreeg ik al wel niet te missen signalen dat er in de slaapkamer ochtendgymnastiek bedreven werd. Dat werd bevestigd toen na drie keer aanbellen de vrouw des huizes in haar ochtendjas, die ze krampachtig dicht hield, de deur open deed. De bevestiging werd definitief geleverd toen de man beneden kwam in zijn t-shirt, welke binnenste buiten gekeerd was, en krampachtig de map van de autopapieren voor zijn kruis hield
Nu we toch met mooie verhalen bezig zijn. Eens een auto opgehaald in Haren, uurtje of 8 's ochtends. Eenmaal voor de voordeur kreeg ik al wel niet te missen signalen dat er in de slaapkamer ochtendgymnastiek bedreven werd. Dat werd bevestigd toen na drie keer aanbellen de vrouw des huizes in haar ochtendjas, die ze krampachtig dicht hield, de deur open deed. De bevestiging werd definitief geleverd toen de man beneden kwam in zijn t-shirt, welke binnenste buiten gekeerd was, en krampachtig de map van de autopapieren voor zijn kruis hield
Even weer OT dan, wie heeft er van EW al werk gekregen? Ik zit sinds al eergisteren te wachten tot die telefoon een keer overgaat met 'Anoniem' in het display...
Op woensdag 19 februari 2014 15:32 schreef Kiprollade het volgende: Even weer OT dan, wie heeft er van EW al werk gekregen? Ik zit sinds al eergisteren te wachten tot die telefoon een keer overgaat met 'Anoniem' in het display...
Tik mij ook ff een PM, de spanning is nu goed opgebouwd! Beter belt EW wel zo, ik wil arbeiten!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Sta je hele dagen open of enkel dagdelen? Met hele dag dus 6.00 tot 0.00
Voor hem geldt wss hetzelfde als bij mij, beschikbaarheid vol open elke dag, maar geen werk. Ik word er nu wel een beetje moe van, heel de tijd zitten wachten op niks.
Edit: heb de hoop inmiddels al opgegeven voor morgen en overmorgen
@solidberg @kiprollade Beschikbaarheid staat vol open, ochtend middag avond alles . Vakantie ook 5dagen alle dag delen. Kom maar op, kan me niet gek genoeg
Bij AR is het juist idioot druk volgens mij. Ik heb morgen dicht staan aangezien ik de laatste twee dagen merk dat ik in slaap val in de auto, en da's nie veilig nie. Maar ik weet zeker dat als ik hem nu open gooi, binnen 10 minuten de telefoon gaat men minstens 3 ritten.
Wat was jullie ervaring met de eerste rit? Waar ging die naartoe en met welke auto ? Ben benieuwd naar de verhalen
Mijn eerste rit was voor een vrouw die slecht ter been was (ongeluk) en die moest ik twee dagen lang overal naartoe sturen. Van Scheveningen tot ergens bij een sterrenrestaurant in Bosch en ...? Dat was in een Volvo XC90, ik heb die twee dagen zo'n 30 uur gemaakt.
Retourtje Diemen, wissel. Corsa en Punto, en ik moest op het wisseladres wel vijf keer terug omdat ik iets in de auto had liggen, 'm niet op slot had gedaan, etc.
Op woensdag 19 februari 2014 17:03 schreef RenaultSport het volgende: Wow dat begint gelijk goed jongens. Bestelwagens /busjes komen dus ook wel geregeld langs als ik het zo hoor?
Overigens ben ik niet de enige die geen ritten krijgt . Heb tijdens sollicitatie samen rijtest moeten doen met een gozer uit het noorden . Hij heeft ook geen ritten gekregen en meerdere dagen beschikbaarheid open .
Mijn eerste rit was Bleiswijk - Breda in een Aygo en Breda - Houten in een Leon. Wel véél te fanatiek geweest met schadenotatie toen, hele vel stond vol kruisjes voor de meest minuscule krasjes en ik deed er ook echt een half uur over ofzo
Dat is in de loop der jaren wel steeds minder geworden. Op het laatst noteerde ik alleen écht heel opvallende dingen en grote krassen, wat dus meestal maar een paar kruisjes per formulier was. Nooit wat van gehoord overigens.
Op woensdag 19 februari 2014 17:08 schreef RenaultSport het volgende: @sarasi haha, gewenning denk ik ? @koprolladeKiprollade zoveel ja? Is op sollicitatie ook heel anders gecommuniceerd. "Kan eens voorkomen"
Misschien iets minder, maar het is een beetje de hoeveelheid die je op de weg ziet rijden en diezelfde soort auto's meestal. Kan variëren van een Peugeot 107, tot een BMW 535i (als je veel geluk hebt), tot een verlengde Mercedes Sprinter
Mijn allereerste rit was in een nieuwe skoda Fabia station voor staatsbosbeheer. Rit was van Lelystad naar ergens in de buurt van Den Bosch. Wat wel dom was, was de auto nog niet aanwezig was toen ik bij de dealer in Lelystad kwam. Bleek de auto in Almere te staan. Daar kwam ik net vandaan!!Had me dan naar de dealer in Almere gestuurd.
Op woensdag 19 februari 2014 17:08 schreef RenaultSport het volgende: @sarasi haha, gewenning denk ik ? @koprollade zoveel ja? Is op sollicitatie ook heel anders gecommuniceerd. "Kan eens voorkomen"
Ja ik was gewoon bloedje nerveus. Inmiddels allang niet meer en ik heb ook mijn navigatie, snoertje en houder nog. Die man in Diemen kon er goed om lachen ook, trouwens. Ik me helemaal verontschuldigen, hij lachend: 'ja, zolang ik al die trappen maar niet steeds weer op en af hoef!' Dus daar ging ik dan weer op mijn nette hakjes.
Het moment dat ze 3x hadden gebeld en pas bij de derde gaf mijn telefoon aan dat ik een voicemail had. Rit allang weg natuurlijk.. Zucht leuke verbinding op school!! Not..
De tijd dat ze je zo hard nodig hebben dat ze je huisnummer bellen is ook wel weer voorbij zo te merken. Altijd als ik niet kan zie ik spoedjes voorbij komen, en nu ik elke dag kan krijg ik niks. Zijn er inmiddels van EW al mensen die werk hebben?
Eerste dag reed ik een Scenic en een Up, Groningen - Amsterdam en Rotterdam - Groningen. De Up moest ik ophalen bij een bedrijf dat net failliet was, toen ik daar kwam namen mensen afscheid van elkaar.
Ik heb trouwens nog maar 1 busje gereden in 4/5 maanden tijd. 1 op 3 gaat voor mij dus niet op, haha.
Mwa die busjes, de laatste tijd is het bij mij ook 1:3. Eén personenwagen op drie busjes. Een fijne bus (Transit, Crafter, Vivaro ) vind ik heerlijk, een skeere bus (Vito, Jumper ) zijn ook echt meteen dramatisch..
Lekkere binnenkomer, gelijk dikke bak : :p Heb 3maand geleden ook het voorrecht gehad om een 150 kilometer te mogen sturen in een Q7. Wat een dijk van een auto zeg King of the road, niet alleen bruut qua uiterlijk maar je rijd ook bijna iedereen zoek met die dikke diesel .
Mijn eerste rit was Den Haag - Oosterhout in een Citroën C3. Prima auto was dat, aardig wat opties en niet de kleinste motor. Ben destijds ook eeuwig bezig geweest met dat formulier en in Oosterhout (de grote buiten Oosterhout zelf) kon ik het niet allemaal niet vinden.
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 16:52 schreef BlackLining het volgende: Bij AR is het juist idioot druk volgens mij. Ik heb morgen dicht staan aangezien ik de laatste twee dagen merk dat ik in slaap val in de auto, en da's nie veilig nie. Maar ik weet zeker dat als ik hem nu open gooi, binnen 10 minuten de telefoon gaat men minstens 3 ritten.
Verschilt ook per regio denk ik, vandaag en morgen nog geen ritjes terwijl ik wel op beschikbaar sta. Maandag was ik de hele dag en toen heb ik maar een ritje gehad. Hopen op wat leuke ritten voor vrijdag
Op woensdag 19 februari 2014 18:22 schreef driekeerdrie het volgende: Mijn eerste rit was Den Haag - Oosterhout in een Citroën C3. Prima auto was dat, aardig wat opties en niet de kleinste motor. Ben destijds ook eeuwig bezig geweest met dat formulier en in Oosterhout (de grote buiten Oosterhout zelf) kon ik het niet allemaal niet vinden.
[..]
Verschilt ook per regio denk ik, vandaag en morgen nog geen ritjes terwijl ik wel op beschikbaar sta. Maandag was ik de hele dag en toen heb ik maar een ritje gehad. Hopen op wat leuke ritten voor vrijdag
Mwa, ik woon in Den Bosch. Maar de laatste week heb ik elke keer een ritje richting omgeving Amsterdam, daar één of twee ritten in en rond de stad, en dan weer terug
Edit: Ow, en ik eindig structureel in Meerkerk of Waalwijk
[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 19-02-2014 18:30:01 ]
Op woensdag 19 februari 2014 18:22 schreef driekeerdrie het volgende: Mijn eerste rit was Den Haag - Oosterhout in een Citroën C3. Prima auto was dat, aardig wat opties en niet de kleinste motor. Ben destijds ook eeuwig bezig geweest met dat formulier en in Oosterhout (de grote buiten Oosterhout zelf) kon ik het niet allemaal niet vinden.
[..]
Op woensdag 19 februari 2014 18:32 schreef RenaultSport het volgende: Zijn er forummers hier die uit regio Arnhem/Apeldoorn/Deventer/Zwolle/Twente/Achterhoek komen en werken ipv het westen en noorden
Ja ikke!!
Op dit moment in een volle mcdonalds. Rond 21:00 de klant weer ophalen, wachten duurt lang en ik moet rustig aan doen met mn telefoon accu.
Ik heb een zitplaats in de ton sardientjes die straks naar Groningen tuft! Waarom laat iedereen kleine meisjes voorgaan? Stelletje idioten. Ik laat nooit iemand voorgaan. En dan met een zak chips en een slechte film m'n bed in hoor, dan maar een minnetje omdat ik m'n huiswerk niet heb. Ik ben helemaal kapot en ik moet morgen van negen tot vijf.
Op woensdag 19 februari 2014 18:56 schreef Irritatie100 het volgende: Dat is wel relaxed aan een baan nu, van half 9 tot kwart voor 5 op kantoor en als je dan thuis komt hoef je helemaal niks meer te doen
Meh. Ik moet nog urendeclaraties gaan doen
Trouwens, voor de AR'ers onder ons, die app waar ik mee bezig ben heeft ook een Chrome extensie die een knopje toevoegt De functie van dat knopje mag u zelf raden Maar eer dat ding af is ben ik wel weken verder, want ik heb ooit eens een paar uurtje cursus gehad in programmeren, en daar moet ik het mee doen Dus het is steeds alles opzoeken, honderd dingen proberen, overal vragen, schiet niet echt op.. Maar we komen er wel.
Overigens kreeg ik vorige week op mijn werk een aantal boetes binnen die gereden waren door onze bedrijfsbussen. 6 daarvan waren door dezelfde bus op dezelfde dag in dezelfde trajectcontrole gereden 3 heen en 3 terug.
Ik weet niet wie die dag die bus mee had, maar dat zal nog een verrassing gaan worden voor diegene
Op woensdag 19 februari 2014 19:44 schreef Irritatie100 het volgende: Overigens kreeg ik vorige week op mijn werk een aantal boetes binnen die gereden waren door onze bedrijfsbussen. 6 daarvan waren door dezelfde bus op dezelfde dag in dezelfde trajectcontrole gereden 3 heen en 3 terug.
Ik weet niet wie die dag die bus mee had, maar dat zal nog een verrassing gaan worden voor diegene
Op woensdag 19 februari 2014 19:44 schreef Irritatie100 het volgende: Overigens kreeg ik vorige week op mijn werk een aantal boetes binnen die gereden waren door onze bedrijfsbussen. 6 daarvan waren door dezelfde bus op dezelfde dag in dezelfde trajectcontrole gereden 3 heen en 3 terug.
Naar Den Bosch. In een mercedes C-klasse, die had ik nog niet gehad dus kan ik nu ook afstrepen. Overigens werd van tevoren aangegeven dat de klant rond 21:00 terug wil, maar nu al een bericht gekregen dat het zeker 22:30 wordt.
Abrupt einde van de werkdag vandaag. Arm klem tussen de schuifdeur en de auto zelf. Daar ging ik, met één handje alles doen terug rijdend uit Deventer Dokter denkt aan een flinke kneuzing, al lang blij dat de boel niet gebroken is...
Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef joppie_saus het volgende: Abrupt einde van de werkdag vandaag. Arm klem tussen de schuifdeur en de auto zelf. Daar ging ik, met één handje alles doen terug rijdend uit Deventer Dokter denkt aan een flinke kneuzing, al lang blij dat de boel niet gebroken is...
Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef joppie_saus het volgende: Abrupt einde van de werkdag vandaag. Arm klem tussen de schuifdeur en de auto zelf. Daar ging ik, met één handje alles doen terug rijdend uit Deventer Dokter denkt aan een flinke kneuzing, al lang blij dat de boel niet gebroken is...
Ik heb dat laatst ook gehad met de pakketdienst. Je probeert dan snel te zijn en van binnenuit de schuifdeur te openen, om vervolgens als je buiten staat de deurklink van binnenuit vast te houden en de deur dicht te smijten en op het laatste moment je hand terug te trekken. Dat ging bij mij 99 keer goed en de 100ste keer zat mijn vinger ertussen. Flink ingedeukt en bloeden, waarschijnlijk wel gekneust geweest. Had jij ongeveer hetzelfde?
Ik heb dat laatst ook gehad met de pakketdienst. Je probeert dan snel te zijn en van binnenuit de schuifdeur te openen, om vervolgens als je buiten staat de deurklink van binnenuit vast te houden en de deur dicht te smijten en op het laatste moment je hand terug te trekken. Dat ging bij mij 99 keer goed en de 100ste keer zat mijn vinger ertussen. Flink ingedeukt en bloeden, waarschijnlijk wel gekneust geweest. Had jij ongeveer hetzelfde?
Fouten zitten hem inderdaad in het gehaast. Heb mezelf niet bezeerd, maar wel eens de bus de straat op zien rollen omdat ik in alle haast de handrem niet had aangetrokken
Fouten zitten hem inderdaad in het gehaast. Heb mezelf niet bezeerd, maar wel eens de bus de straat op zien rollen omdat ik in alle haast de handrem niet had aangetrokken
Heb ik in mijn pizzabezorgcarrière niet zo lang geleden ook gehad. Auto geparkeerd, handrem vergeten. Het was druk, dus ik ben gelijk met een bestelling vertrokken op de pizzascooter. Toen ik terug kwam stond mijn auto midden op straat met 2 auto's erbij die er graag langs wilde Dat is ook niet zo goed voor je ego
Heb ik in mijn pizzabezorgcarrière niet zo lang geleden ook gehad. Auto geparkeerd, handrem vergeten. Het was druk, dus ik ben gelijk met een bestelling vertrokken op de pizzascooter. Toen ik terug kwam stond mijn auto midden op straat met 2 auto's erbij die er graag langs wilde Dat is ook niet zo goed voor je ego
Het is vooral niet zo goed voor je hart als je het ziet gebeuren. Gelukkig kon ik er nog in springen
Gewoon jezelf aanleren dat je een auto in zijn versnelling laat staan als je parkeert, dan weet je zeker dat hij blijft staan. Niet vergeten om de koppeling in te trappen bij het starten, ik dacht ooit in een haastige bui een automaat te hebben maar het bleek een handbak te zijn...
Op woensdag 19 februari 2014 20:39 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon jezelf aanleren dat je een auto in zijn versnelling laat staan als je parkeert, dan weet je zeker dat hij blijft staan. Niet vergeten om de koppeling in te trappen bij het starten, ik dacht ooit in een haastige bui een automaat te hebben maar het bleek een handbak te zijn...
Of je nou jezelf aanleert om de handrem aan te trekken, of geen in zijn versnelling te zetten, dat kost het probleem van in de haast vergeten niet op.
Sowieso vind ik het in de versnelling laten staan van een auto onzin, maar oké.
Op woensdag 19 februari 2014 20:39 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon jezelf aanleren dat je een auto in zijn versnelling laat staan als je parkeert, dan weet je zeker dat hij blijft staan. Niet vergeten om de koppeling in te trappen bij het starten, ik dacht ooit in een haastige bui een automaat te hebben maar het bleek een handbak te zijn...
Je moet dan alleen niet van het koppelingspedaal afglijden natuurlijk, daarom doe ik altijd (op die enkele keer na) de handrem erop
Ja normaliter doe ik dat (bij EW auto's bij de eindbestemming niet trouwens, altijd vrij + handrem), maar in dit geval kon ik de motor laten draaien omdat ik alleen op een bel bij een hek hoefde te drukken. En dan gaat het fout
Ook wel eens in alle haast koppeling niet ingetrapt, dat doe je ook maar 1 keer
Ja normaliter doe ik dat (bij EW auto's bij de eindbestemming niet trouwens, altijd vrij + handrem), maar in dit geval kon ik de motor laten draaien omdat ik alleen op een bel bij een hek hoefde te drukken. En dan gaat het fout
Ik pak automatisch de koppeling (omdat onze vorige auto zonder koppeling niet kon starten). Heb wel 1 keer gehad dat de auto in de versnelling en op een heuveltje stond, dus in trap de koppeling in en het ding ging meteen rollen
Klopt.
Was gisteren op de luchthaven in Eindhoven, dus ik start die C4 en trek 'm van de handrem af, stond er net een auto achter me… Zat er nog een paar meter vanaf, maar wel ff hard remmen.
Was gisteren op de luchthaven in Eindhoven, dus ik start die C4 en trek 'm van de handrem af, stond er net een auto achter me… Zat er nog een paar meter vanaf, maar wel ff hard remmen.
Maar jij bent natuurlijk chef koppelingsfoutjes dus dan kan je er op wachten
Die handremverhalen doen mij denken aan de postbezorger in de buurt waar mijn vader woont.
1x reed ik de straat in, hij blokkeerde de smalle straat, loopt achter z'n busje langs om de post in de brievenbus te doen en terwijl hij mij aankijkt rolt z'n busje tegen 'm aan Sinds die keer ben ik een beetje op 'm gaan letten en kwam erachter dat 'ie echt nooit de handrem gebruikt, hij zet de auto vaak niet eens volledig stil maar laat 'm gewoon doorrollen terwijl 'ie de post snel in de brievenbus propt. Raar figuur.
Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef Wave103 het volgende: Was ook voor vandaag niet gebeld, sinds tijden. De streak is beëindigd En: late to the party, maar kan iemand me nog PM'en met dat verhaal
Op woensdag 19 februari 2014 22:13 schreef Wave103 het volgende: Eigenlijk zou iemand die het doorstuurt het hele verhaal moeten omgooien en uitbreiden. Denkt iedereen dat we het over iets anders hebben..
Op woensdag 19 februari 2014 22:07 schreef Solidberg het volgende: Echt hé, die klote RuG met hun planningen Tentamens precies na elkaar, en deadline voor allerlei projectwerken de week ervoor Bedankt hé
Ik ook man. We hebben 2 tentamenweken, woensdag is de herkansing Analyse I, donderdag is Analyse II, vrijdag is Lineaire Algebra II, zaterdag is Toegepaste Natuurwetenschappen herkansing. Uiteraard allemaal in de eerste week.
De meesten moeten al die 4 tentamens maken, alleen ik had een 8 voor Analyse I dus ik heb er maar 3 achter elkaar...
Weet nog niet waar ik op ga focussen. Ik wil sowieso Analyse II halen, Lineaire Algebra wil ik indien nodig wel herkansen en TNW moet ik halen omdat het al een herkansing is. Anders moet ik het vak opnieuw doen en daar voelt deze jongen vrij weinig voor.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 22:21:02 ]
Op woensdag 19 februari 2014 22:44 schreef Sarasi het volgende: Ik heb gewoon alles gehaald met een acht en daarom volgende week vrij (hertentamenweek).
Ik had 3 vakken, 2 achten en TNW een 4. Volgens mij moet ik een 5,1 halen…
Hier schreef Maver24: Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool Hier schreef Roypsv: stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
Hier schreef Maver24: Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool Hier schreef Roypsv: stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
[..] Herkansingen van basisvakken zijn standaard op zaterdag.
Not true. Heb vorig jaar zowel Calculus als Toegepaste Natuurwetenschappen herkanst, beide doordeweeks. TNW nu trouwens wel afgesloten met een 9 zonder dan ook een minuut eraan te besteden. Propeller OGO en Thermodynamica was dezelfde stof maar uitgebreider.
Not true. Heb vorig jaar zowel Calculus als Toegepaste Natuurwetenschappen herkanst, beide doordeweeks. TNW nu trouwens wel afgesloten met een 9 zonder dan ook een minuut eraan te besteden. Propeller OGO en Thermodynamica was dezelfde stof maar uitgebreider.
Volgens mij dit jaar wel? Calculus was ook al op zaterdag.
Ik vind dit echt triest voor jou, gewoon geen enkele rit nog...
Dit inderdaad. Ik had, toen ik was aangenomen, ook direct alles geregeld enzo. Had op donderdags sollicitatie, en de woensdag daarop m'n eerste werkdag (was tevens m'n eerste beschikbare dag).
Op woensdag 19 februari 2014 20:20 schreef joppie_saus het volgende: Nee, stond buiten. Deur was al open en ik pakte wat uit de bus. Toen kwam mijn arm in de ruimte tussen bus en deur
tijd voor net zulke bussen als bij ons: laatste stuk csluit die automatisch om dat soort ongelukjes te voorkomen.
Op donderdag 20 februari 2014 10:34 schreef Sarasi het volgende: Bij mij heeft het ook best een paar weken geduurd voor ik 'n keer gebeld werd. Maar dat is blijkbaar niet normaal?
Ik had m'n eerste rit destijds binnen twee dagen oid
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 20 februari 2014 10:34 schreef Sarasi het volgende: Bij mij heeft het ook best een paar weken geduurd voor ik 'n keer gebeld werd. Maar dat is blijkbaar niet normaal?
Ik was binnen een week al op pad, Ik had dinsdag sollicitatie en had vrijdag m'n eerste ritje.
Op donderdag 20 februari 2014 10:45 schreef Fiorano het volgende: Tering. Die taxiboer heeft de Kiwa nog niet betaald, dus mijn tijdelijk pas kan nog niet aangevraagd worden....
Godver, dat is wel zuur
Bij mij ook. Begon al te denken dat het gewoon een grote grap was dat hele AR.
Toen een keer een spoedritje moeten doen op een vrijdagmiddag en sindsdien bijna elke dag gebeld als ik beschikbaar was.
Eerste salaris van mijn werk is binnen, dat is wel even iets anders dan EW Nu al meteen hetzelfde binnengehaald als wat ik voor EW in heel 2013 verdiend heb zit wel nog een 10 dagen januari bij, dat dan weer wel.
Haha, daarom neem ik altijd m'n telefoon mee naar de wc. Because if ...
[..]
SPOILER
Ik vind het maar jammer. Had me ingesteld op veel uurtjes maken deze week omdat ik echt gewoon geen reet te doen heb, en vervolgens krijg je maar 1 keer werk van 6 uurtjes... Nu maar hopen dat ik morgen nog wat krijg, anders ga ik naar Breda om wat zaakjes recht te zetten
Ik vind het maar jammer. Had me ingesteld op veel uurtjes maken deze week omdat ik echt gewoon geen reet te doen heb, en vervolgens krijg je maar 1 keer werk van 6 uurtjes...
Dat is inderdaad wel het nadeel van dit werk, je hebt totaal geen zekerheid wat betreft uren en dagen. Het is elke keer weer dat ellendige wachten op het verlossende telefoontje. Ik heb, nu ik stage aan het lopen ben (en op FOK! zit ), alle zaterdagen open staan en ik zorg dat ik met de maandwissels minimaal één dag beschikbaar ben. Aangezien ik 's avonds of in het weekend ook wel eens aanwezig (moet) zijn op m'n stage, bij sc Heerenveen, heb ik mooi een aantal dagen om te compenseren, voor EW!