Ja maar jij bent al fietsprofquote:Op zondag 16 februari 2014 18:02 schreef kaasplankje het volgende:
Hee krijg ik geen kudoos? Zat in de kopgroep tedoeme.
Als er in de zomer straks weer 80-90 man klaar staat is het waarschijnlijk nog erger, dan rijden er ook veel mensen mee die alleen meerijden en niet meedraaien, en daar omheen nog de tientallen ((semi)kansloze) demarrages maakt het nog nerveuzer. De eennalaatste rit vorig jaar gingen we een paar rondjes van 40 naar 30 en weer terug naar 40quote:Op zondag 16 februari 2014 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dat nerveuze moest ik ook wel ff aan wennen. Soms draaide ik soepel me een af en toe is het harken geblazen om er weer tussen te komen of mee te komen. En dan de ene keer zit je goed uit de wind en daarna weer vol in de wind terwijl je voor je gevoel op de goeie plek zit.
Werkt zo'n edge 800 ook als tom tom? want ik ben 27 mei t/m 2 juni in Kroatie en Italie en ik ga daar dan ook fietsen, kan ik dan gewoon de plaats van het hotel invoeren en dan rijd die mij daar heen als ik weer terug wil?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Yankee het volgende:
Mooi speelgoed patroon, ik heb er nog geen spijt van
Ja lijkt mij ook. Straks ook handig in Tecklenburg en Mallorca.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Yankee het volgende:
Mooi speelgoed patroon, ik heb er nog geen spijt van
Nice!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef Patroon het volgende:
Ik heb ook Garmin Edge 800 gekocht! Van de Polar brak een lipje af om hem vast te zetten op de mount. Ga koersen wel rijden zonder klokje, toch geen tijd om er op te kijken, of in D1 te gaan rijden als het te hard gaat
Ja, werkt opzich wel. Het gaat niet zo handig als op googlemaps op je telefoon maar je kan wel gewoon van te voren route's inladen en afspelen als navigatie. En je kan gewoon je kaart raadplegen en een route plotten naar het startpunt. Nadeel is wel dat het een klein schermpje is en dat je wel een beetje moet kunnen kaartlezen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Werkt zo'n edge 800 ook als tom tom? want ik ben 27 mei t/m 2 juni in Kroatie en Italie en ik ga daar dan ook fietsen, kan ik dan gewoon de plaats van het hotel invoeren en dan rijd die mij daar heen als ik weer terug wil?
Ik twijfel ook om er 1 aan te schaffen maar heb er verder nog niet in verdiept, maar als dat kan wil ik er wel 1 kopen denk ik
Staat niet op strava dus ik geloof je niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:54 schreef Gripper het volgende:
Ik heb ook weer gefietst hoor! Kampeerweekend was er een om snel te vergeten, alleen maar wind en regen. Maar de tipi hield het dapper bij windkracht 8.
Vanmiddag maar snel ingepakt dus en net nog mooi 63 km in het zonnetje gereden. Snelheid komt langzaam aan weer terug ook.
Mooi al die koersresultaten van gisteren en vandaag![]()
Tof kano en oksel!
Geen idee, ik gebruik het nooit. Ik kijk op googlemaps hoe ik wil rijden en volg dat een beetje. En als ik dan een keer een afslag mis.... dan is dat maar zo.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:41 schreef Patroon het volgende:
Ik heb begrepen dat je verschil hebt tussen een course en een track. Een track is niets anders dan een route die je kan narijden, maar krijg je geen aanwijzingen en moet je constant de route op het scherm houden. Als je een course maakt, krijg je aanwijzingen wanneer er een afslag gemaakt moet worden. Je kan dan alle schermen bekijken en als je dan recht/links moet "popt" dat als ware in het scherm.
Garmin connect is de strava van garmin zelf, trainingcenter weet ik nietquote:Wat is het verschil tussen Garmin Connect en Garmin Trainingcenter?
Tja gewoon op gevoel. Als ik een solo alleen vooruit poging doe is dat altijd in de finale, en dan ben ik door vermoeidheid toch amper nog boven omslagpunt te krijgen dus is het dan in principe zo hard als je kan zonder te sprinten. Ga ik in de laatste ronde dan wordt 't wel een soort spurt natuurlijk, en dan gokken of je 't haalt.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:29 schreef Patroon het volgende:
Ik reed koersen altijd met teller, maar keek er nooit echt bewust op, soms ff hoe mijn hartslag is, maar dat voel je ook wel aan je ademhaling/benen. Maar stel je bent alleen vooruit, hoe bepaal je dan of je hard genoeg doorrijdt? Kaas heeft hier wel ervaring mee en rijdt ook zonder klokje. Kaassiee hoe doe je dat?
Lijkt me ook afhangen van hoe hard het peleton gaat toch? Dus niet echt in te schatten op snelheid alleen?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja gewoon op gevoel. Als ik een solo alleen vooruit poging doe is dat altijd in de finale, en dan ben ik door vermoeidheid toch amper nog boven omslagpunt te krijgen dus is het dan in principe zo hard als je kan zonder te sprinten. Ga ik in de laatste ronde dan wordt 't wel een soort spurt natuurlijk, en dan gokken of je 't haalt.
Ja maar soms valt het effe stil omdat iedereen moe is en dan is daar jou kans.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me ook afhangen van hoe hard het peleton gaat toch? Dus niet echt in te schatten op snelheid alleen?
Deze OP is heel helder:quote:Op zondag 16 februari 2014 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee, ik gebruik het nooit. Ik kijk op googlemaps hoe ik wil rijden en volg dat een beetje. En als ik dan een keer een afslag mis.... dan is dat maar zo.
[..]
Garmin connect is de strava van garmin zelf, trainingcenter weet ik niet
Juist die 2x15km kan je mooi gebruiken om te herstellen. Actief herstel is beter dan een rustdag. Moet je wel rustig fietsen he. Beste werk je in blokken van 2 dagen. dag1: intensief, dag 2 duur, dag 3 rust/herstel. en dan weer opnieuw.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Nog even een serieuze vraag van mijn kant. Ik heb zaterdag gekoerst, vandaag 75 gedaan. Is het dan verstandig om morgen op de fiets naar mijn werk te gaan? Ik denk zelf dat die 2x15 km weinig kwaad kan of heb ik daar ongelijk in?
Dat gaat me toevallig de laatste 3 weken goed af.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
1 of 2 echte rustdagen per week kano, vul zelf maar in wanneer.
Tsja, op sommige dagen gaat dat beter dan de ander. Als ik weer eens net te laat weg ga of er staat veel wind dan moet ik ff doortrappen. Maar over het algemeen probeer ik rustig aan te doen. Alleen op de terugweg met wind in de rug wil ik nog wel eens goed gas gevenquote:Op zondag 16 februari 2014 18:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Juist die 2x15km kan je mooi gebruiken om te herstellen. Actief herstel is beter dan een rustdag. Moet je wel rustig fietsen he.
Ik heb 2 vaste rustdagen per week:
Maandag: herstel
Dinsdag: rust
Woensdag: intensief
Donderdag: intensief/duur
Vrijdag: rust
Zaterdag: wedstrijd
Zondag: duur
Blokken van 3 dagen komen niet echt uit in een weekquote:Op zondag 16 februari 2014 18:55 schreef Patroon het volgende:
had nog ff wat aangepast aan mijn post.
Jep, was er ook erg gevaarlijk, maar was gelukkig niet de enige.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:02 schreef luc.sken het volgende:
Ik verwachte een ongelukje op het filmpje.. plons in het water misschien.
Je moet natuurlijk ook gewoon doortellen he, haha. Je kan ook weekends blokken van 3 dagen pakken, za wedstr, zo duur, ma: herstel. En door de week een blok van 2 dagen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Blokken van 3 dagen komen niet echt uit in een weekEn ik heb geen zin om me zo te richten op fietsen. Komt misschien nog wel. Voor nu wil ik op zaterdag koersen, op zondag een mooi ritje maken en doordeweeks naar mijn werk met soms een omweg naar huis.
Mijn benen voelen nu wel lekker vermoeid aan
Nou, eigenlijk ben ik samen met een andere collega renner te water gegaan .. kan iedereen overkomen.quote:
En toch nog gewonnen? Straf hoor.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:08 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk ben ik samen met een andere collega renner te water gegaan .. kan iedereen overkomen.
Ik zie Mallorca staan, daar ga ik ook heen. Maar dan met een groep vrienden en niet voor het fietsen. Wel zojuist even opgezocht waar je een racefiets kunt huren en de eerste zit 3 km verderop!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:52 schreef Oksel het volgende:
![]()
Achja. Mijn tijd komt wel weer.
Overigens nog huisje geboekt in Oostenrijk, daar eens fietsen. En Mallorca.
Overigens merk ik dus niet aan mn ademhaling of benen dat ik zeer hoog in dr hartslag zit. Zat relaxed te trappen toen ik tot mn schrik mn hartslag zag.
Die courses wil je echt niet aanzettenquote:Op zondag 16 februari 2014 18:41 schreef Patroon het volgende:
Ik heb begrepen dat je verschil hebt tussen een course en een track. Een track is niets anders dan een route die je kan narijden, maar krijg je geen aanwijzingen en moet je constant de route op het scherm houden. Als je een course maakt, krijg je aanwijzingen wanneer er een afslag gemaakt moet worden. Je kan dan alle schermen bekijken en als je dan recht/links moet "popt" dat als ware in het scherm.
Wat is het verschil tussen Garmin Connect en Garmin Trainingcenter?
Daarom is dus zonder meters koersen ook beter. Blijkbaar kan je toch die hoge HF aan anders zat je niet relaxed te trappen. Tot je ziet dat je tegen je max aan zit en denk je ineens ojee, het gaat te hard voor mij.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:52 schreef Oksel het volgende:
![]()
Zat relaxed te trappen toen ik tot mn schrik mn hartslag zag.
Neen hoor , zelfs gedubbeld !quote:Op zondag 16 februari 2014 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En toch nog gewonnen? Straf hoor.
Ja zo reed ik eens als nieuweling een koers in het NL/Duits grensgebied. We reden in volle koers richting een klim (was vlak bij Lobith). Ik zie even op mijn teller waarop de hf 200 staat te flikkeren. (max lag toen op 215). Toen ik dat zag liepen mijn benen volledig vol en moest daarna al snel de groep laten gaan..quote:Op zondag 16 februari 2014 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daarom is dus zonder meters koersen ook beter. Blijkbaar kan je toch die hoge HF aan anders zat je niet relaxed te trappen. Tot je ziet dat je tegen je max aan zit en denk je ineens ojee, het gaat te hard voor mij.
Ja, volgens mij kan je naast de kaart 2 schermpjes zien. Dat is prima, want als ik hartslag en trainingstijd ofzo zie, heb ik genoeg info.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die courses wil je echt niet aanzettenConstant irritant gepiep. Bovendien maken de "aanwijzingen" van de garmin het niet echt duidelijker. Een lijntje volgen op de kaart werkt prima.
Je ziet op de kaart inderdaad maximaal twee functiesquote:Op zondag 16 februari 2014 19:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij kan je naast de kaart 2 schermpjes zien. Dat is prima, want als ik hartslag en trainingstijd ofzo zie, heb ik genoeg info.
Klopt. Kaart met onderin 2 vakken. En je kan natuurlijk ook even snel naar de volgende schermen "zappen".quote:Op zondag 16 februari 2014 19:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij kan je naast de kaart 2 schermpjes zien. Dat is prima, want als ik hartslag en trainingstijd ofzo zie, heb ik genoeg info.
Kijk dat is precies wat ik bedoel, Italiaans kan ik niet maar met de garmin zou ik dus zo naar het hotel terugfietsen. Toch maar eens over nadenken dan.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens werkt de tomtom functie van de Garmin 800 ook nog best aardig. Je wil het natuurlijk niet gebruiken als alternatief voor het fietsen van een mooi rondje in onbekend gebied. Maar al wel regelmatig gebruikt om vanaf een punt de kortste route terug naar huis te fietsen, dat doet ie best ok.
Na zo'n slopende race nog tijd voor kunst&cultuurquote:Op zondag 16 februari 2014 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, nu lekker met een trappist Stop! politie kijken. Mijn weekend is weer compleet
Hmm ja, soms is het verschil tussen in de kopgroep zitten of pelotonvulling maar een tiental harde trappen op het juiste moment. Je moet die 10 trappen wel doen als iedereen helemaal stuk zit natuurlijk. Zonder HF meter of data ga je er dan gewoon voor, terwijl je anders misschien dacht: "oh laat ik ff inhouden anders zit ik zo in de verzuring"quote:Op zondag 16 februari 2014 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zo reed ik eens als nieuweling een koers in het NL/Duits grensgebied. We reden in volle koers richting een klim (was vlak bij Lobith). Ik zie even op mijn teller waarop de hf 200 staat te flikkeren. (max lag toen op 215). Toen ik dat zag liepen mijn benen volledig vol en moest daarna al snel de groep laten gaan..
jup en dan aansluiten bij de andere groepen die ook rijden.. of je rustig laten dubbelen en dan weer aanpikken en gaan. Zonde om helemaal naar Exel te rijden en na halfurtje het cafe weer op te zoeken..quote:Op zondag 16 februari 2014 17:36 schreef Oksel het volgende:
Ja, volgende keer rij ik inderdaad rustig door.
Ja, zit wat in. De keren dat ik goede uitslag reed ging ik eigenlijk altijd wanneer mijn verstand en benen protesteerden.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, soms is het verschil tussen in de kopgroep zitten of pelotonvulling maar een tiental harde trappen op het juiste moment. Je moet die 10 trappen wel doen als iedereen helemaal stuk zit natuurlijk. Zonder HF meter of data ga je er dan gewoon voor, terwijl je anders misschien dacht: "oh laat ik ff inhouden anders zit ik zo in de verzuring"
Fiets jijnog?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup en dan aansluiten bij de andere groepen die ook rijden.. of je rustig laten dubbelen en dan weer aanpikken en gaan. Zonde om helemaal naar Exel te rijden en na halfurtje het cafe weer op te zoeken..
Heeft ie laatst nog gezegd, kleine dus weinig tijd om te fietsen.quote:
Tsja, misschien is gerrit wel koning waaier maar heeft hij geen kaas gegeten van de start.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:32 schreef Patroon het volgende:
As usual. Vooral bij zo'n waaierkoers valt de slag in het begin en wil dus iedereen voorin. Gevolg: vliegende start. Dat Gerrit dat niet gezegd heeft..
recreatiefquote:
is daar vaste prik... Alles op de kant, en iedereen rijd alsof het het NK betreft ofzo. Erg nerveus, veel optrekken, remmen en weer optrekken. Maarja.. wel goede training. Volgend weekend nieuwe kans!quote:Op zondag 16 februari 2014 20:19 schreef Oksel het volgende:
Je laten dubbelen op een ronde van 5km.. zelfs als je 15 fietst duurt dat 10-12 minuten.. dan is t bijna voorbij. Had idd even bij andere groep aan kunnen pakken, maar ach. Was er efkes klaar mee. En zat er aardig doorheen.
Na de start ging t direct in 1 streep naar ruim 50km/h, dat had ik ook echt niet verwacht trouwens.
Ja, je moet je de kaas niet van het brood laten eten.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, misschien is gerrit wel koning waaier maar heeft hij geen kaas gegeten van de start.
Ja zo is het. Als jij stuk zit dan zit de rest dat ws. ook. Dan wordt het verschil gemaakt. Daarom rijden voor wat je waard bent en vertrouwen op je intuïtie.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, zit wat in. De keren dat ik goede uitslag reed ging ik eigenlijk altijd wanneer mijn verstand en benen protesteerden.
Had t er zwaar genoeg mee. Als t volgende week t zelfde is fiets ik m wederom niet uit in t peloton. Maar goed, goede oefening.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
is daar vaste prik... Alles op de kant, en iedereen rijd alsof het het NK betreft ofzo. Erg nerveus, veel optrekken, remmen en weer optrekken. Maarja.. wel goede training. Volgend weekend nieuwe kans!
Ga anders lekker trainen voordaags zodat je de km's in dat weekeind vast in de pocket hebt. Mocht je dan lossen dan is je weekend niet verloren qua trainingsarbeid.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had t er zwaar genoeg mee. Als t volgende week t zelfde is fiets ik m wederom niet uit in t peloton. Maar goed, goede oefening.
Ik vind die 95 km die hij nu gedaan heeft anders ook niet verkeerd.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga anders lekker trainen voordaags zodat je de km's in dat weekeind vast in de pocket hebt. Mocht je dan lossen dan is je weekend niet verloren qua trainingsarbeid.
quote:
De zondagavond bij SBSquote:Op zondag 16 februari 2014 19:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na zo'n slopende race nog tijd voor kunst&cultuur
Ah, thanks!quote:
ik zie dat ook nu pasquote:Op zondag 16 februari 2014 21:39 schreef MarcoD het volgende:
Ja die snap ik ook niet, geen fiets of wielen op het dak?!
Ah idd veel te warm gekleed, het was haast 10 graden en dan is een jack veel te warm. Je ziet ook dat de meesten 1 of 2 shirts KM aan hebben met mouwtjes.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:29 schreef MarcoD het volgende:
Kano in opperste concentratie:
[ afbeelding ]
Kano in actie:
[ afbeelding ]
Ja precies, volgende keer maar ff anders kleden. Achja, zo kom je nog eens ergens achter.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ah idd veel te warm gekleed, het was haast 10 graden en dan is een jack veel te warm. Je ziet ook dat de meesten 1 of 2 shirts KM aan hebben met mouwtjes.
Weet ik. Geen idee waarom we daar naast elkaar reden. Meestal reed er 1 op kop.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:41 schreef Patroon het volgende:
Kano, in een koers hoef je niet perse 2 aan 2..
Nee joh, ik haalde ze juist terug.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Laat je daar nou goeftedoeme een gat vallen?
Ik een craft en dan langemouwenshirt. Lijkt me dat jij warmer gekleed was?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:43 schreef Patroon het volgende:
Ja was warm. Had zweethemd langemouw, zweethemd kortemouw, armstukken en shirt, koersbroek en beenstukken. Koersen moet je idd wat minder aantrekken dan bij training.
Ja dat moet je nu juist aan een ander overlaten hé?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, ik haalde ze juist terug.
Ik roep ook maar wat hoor. Kan ook dat ik een gat liet vallen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat moet je nu juist aan een ander overlaten hé?
Ik verwacht niet dat het de volgende keer veel anders gaatquote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je hebt zoals verwacht met je krachten gesmeten. Geeft niet maar het brengt je nergens. Volgende keer zuinig rijden, gedoseerd aanzetten, anderen de gaten laten dichtrijden en als er gedemarreerd wordt spring jij als laatste mee.
Ja, vol wind tegen op de open vlakte op de heenweg. Achja. En idd, volgende x 6 ronden mee.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nu weet je wat je kan verwachten. Dan kan je er volgende week beter op inspelen lijkt me? En misschien wat rustiger heenrijden want op de heenweg ging je hartslag ook al flink omhoog.
juist wel een handige plek om naar voren te springen of te demarreren.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:56 schreef Oksel het volgende:
En zo'n viaduct in een parcours is dodelijk man. Het OWC clubparcours heeft zoiets erin zitten,.net na een bocht..dodelijk,.pijnlijk en echt kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |