SPOILER: 'belangrijke' uitslagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedden?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: lotingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: tot slot, onze toppersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 - 2 - 3 - 4
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Hoedje van papier.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
alle schaatsers hebben liever individueel goud dan met de ploegquote:Op zondag 16 februari 2014 17:22 schreef Montov het volgende:
Overigens moet ik wel toegeven dat Ritsma een keer heeft gezegd dat goud op de ploegenachtervolging in 2006 niet heel boeiend zou zijn, het had bij lange na niet de waarde van een goud op een individuele afstand. Maar hij deed wel mee met de ploeg toen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Het gaat niet om het relativeren van de langebaan, maar het relativeren van een gouden medaille."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ja, zoiets vermoed ik ook wel een beetje. Tijd voor de langebaanschaatsers om eens met de shorttrackers te gaan babbelen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef Ludacriss het volgende:
Ik denk dat Otter duidelijk probeert te maken dat short track conditioneel gewoon meer kost dan lange baan. Een Ter Mors of Knegt kunnen waarschijnlijk gewoon veel sneller schakelen en hebben minder rust nodig door hun training. Daarnaast wil hij short track populair maken vandaar dat hij daar graag meer medailles wil.![]()
![]()
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:25 schreef marcodej het volgende:
Het gaat niet om het relativeren van de langebaan, maar het relativeren van een gouden medaille.![]()
Otter is volgens mij al een langere periode boos over de beperkte aandacht voor shorttrack en de vele aandacht altijd voor snelschaatsen. Denk dat ie dat op deze manier een beetje duidelijk wil maken ofzo
Behoorlijke calimero reactie![]()
twitter:laurenstendam twitterde op zondag 16-02-2014 om 17:24:56Win ook liever brons op wk weg dan goud bij atb.. reageer retweet
![]()
Ook daar is niks mis mee.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:25 schreef marcodej het volgende:
Het gaat niet om het relativeren van de langebaan, maar het relativeren van een gouden medaille.![]()
http://bureausport.vara.n(...)4d19c7966b38f7f128dequote:Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef wimderon het volgende:
Ik kan dat interview van Rintje uit 2004 waarin hij woedend wordt op Bert Maalderink niet vindensig verwijderd door FA![]()
Jawel, want goud is hoogst haalbare en dat is je hele levenquote:Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.![]()
En alle Nederlandse dames die ook nog totaal geen voordeel aan hun tegenstanders hadden.quote:Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Inderdaad en het is eerder contraproductief om zo te reageren denk ik.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Otter is volgens mij al een langere periode boos over de beperkte aandacht voor shorttrack en de vele aandacht altijd voor snelschaatsen. Denk dat ie dat op deze manier een beetje duidelijk wil maken ofzo
Behoorlijke calimero reactie![]()
Ze zijn goed in de breedte.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:28 schreef kilon het volgende:
[..]
Doet Rusland toch goed. 3 bij de beste 9.![]()
Hoeveel middelvingers heeft ze?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:28 schreef Ambrosius het volgende:
Had trouwens ook wel een reactie van Leenstra willen zien.Géén kloon van tvlxd!![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:28 schreef Ambrosius het volgende:
Had trouwens ook wel een reactie van Leenstra willen zien.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
Op de Spelen horen geen probeersels thuis. De mass-start zit nog steeds in het stadium van probeersel, het format verandert om de haverklap omdat er geen formule gevonden kan worden waardoor het interessant wordt en niemand behalve Anema, wat verdwaalde marathonschaatsers en Bo-Reum Kim neemt het ook serieus. Persoonlijk vind ik het ook nog eens geen leuk onderdeel en zelfs saai om naar te kijken.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:20 schreef Montov het volgende:
Nieuwe dingen proberen is goed, maar je moet geen tradities en historie weggooien.![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
http://bureausport.vara.n(...)4d19c7966b38f7f128de
Wel jammer dat het er niet helemaal op staat, want er wordt iets van een minuut opgebouwd naar deze vraag en hij werd steeds bozer![]()
![]()
of voor Aruba dan heb je geen andere paspoort nodig.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De mensen die rond de 10 komen kunnen beter voor Kazachstan uitkomen.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
Dan heb ik nog liever dat ze de supersprint (100 en 300 meter) toevoegen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op de Spelen horen geen probeersels thuis. De mass-start zit nog steeds in het stadium van probeersel, het format verandert om de haverklap omdat er geen formule gevonden kan worden waardoor het interessant wordt en niemand behalve Anema, wat verdwaalde marathonschaatsers en Bo-Reum Kim neemt het ook serieus. Persoonlijk vind ik het ook nog eens geen leuk onderdeel en zelfs saai om naar te kijken.![]()
Doe niet zo delegerend.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De mensen die rond de 10 komen kunnen beter voor Kazachstan uitkomen.![]()
Zoals de vriend van Heather?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De mensen die rond de 10 komen kunnen beter voor Kazachstan uitkomen.![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
Otter heeft gelijk. Een schaatsmedaille stelt weinig voor.![]()
![]()
Het duurde nog lang voordat je dit zeiquote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
Alleen in Nederland.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
Jij bent daar wel de expert in. Ik zou er nog veel meer over posten als ik jou was.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
Otter heeft gelijk. Een schaatsmedaille stelt weinig voor.Géén kloon van tvlxd!![]()
Misschien probeerde Otter wel even te rellen, net als jij.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
![]()
Hoe staat het met de teamsprint eigenlijk? Werd vorig seizoen nog wel eens gedaan, maar nu nog niet voorbij zien komenquote:Op zondag 16 februari 2014 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op de Spelen horen geen probeersels thuis. De mass-start zit nog steeds in het stadium van probeersel, het format verandert om de haverklap omdat er geen formule gevonden kan worden waardoor het interessant wordt en niemand behalve Anema, wat verdwaalde marathonschaatsers en Bo-Reum Kim neemt het ook serieus. Persoonlijk vind ik het ook nog eens geen leuk onderdeel en zelfs saai om naar te kijken.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Shorttrack is minder internationaal dan schaatsen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:38 schreef superniger het volgende:
Niks meer van gehoord, vond het format ook niet erg goed daarvan.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoe staat het met de teamsprint eigenlijk? Werd vorig seizoen nog wel eens gedaan, maar nu nog niet voorbij zien komen![]()
Dat is nog een beetje dood ja. Ik denk dat als ze daar een goed format voor maken, het wel interessant kan zijn voor de Spelen. Past ook wat meer bij het spektakel wat men graag wil zien.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niks meer van gehoord, vond het format ook niet erg goed daarvan.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
twitter:rintjeritsma twitterde op zondag 16-02-2014 om 17:46:07Otter is jaren ook coach geweest langebaan. Je mag uiten waar je hart ligt. Maar je haalt de waarde naar benden van deze unieke prestatie reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!![]()
En vaak meer geluk dan wijsheid, en pas vanaf 1992 olympisch opmerkingen van Otter slaan echt nergens op.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:44 schreef -0- het volgende:
[..]
Shorttrack is minder internationaal dan schaatsen.![]()
Ja hier kan niemand het oneens mee zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:47 schreef Montov het volgende:
twitter:rintjeritsma twitterde op zondag 16-02-2014 om 17:46:07Otter is jaren ook coach geweest langebaan. Je mag uiten waar je hart ligt. Maar je haalt de waarde naar benden van deze unieke prestatie reageer retweet
![]()
twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 16-02-2014 om 17:46:27Wüst: 'Jammer dat ze dat zegt.' reageer retweet
![]()
Vind ik ook.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:48 schreef Pino112 het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 16-02-2014 om 17:46:27Wüst: 'Jammer dat ze dat zegt.' reageer retweet
![]()
Ik ben altijd voorstander geweest van een andere opzet van de pursuit. Met drie starten en de tijd van de eerste die over streep komt telt. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor tactieken en wie je opstelt en op kunt stellen in de ploeg én meer landen zouden een fatsoenlijk team op de been kunnen brengen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is nog een beetje dood ja. Ik denk dat als ze daar een goed format voor maken, het wel interessant kan zijn voor de Spelen. Past ook wat meer bij het spektakel wat men graag wil zien.![]()
Dan krijg je Kramer versus Lee, die allebei eventjes op gang worden geholpen...quote:Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorstander geweest van een andere opzet van de pursuit. Met drie starten en de tijd van de eerste die over streep komt telt. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor tactieken en wie je opstelt en op kunt stellen in de ploeg én meer landen zouden een fatsoenlijk team op de been kunnen brengen.
Geen goed plan.Géén kloon van tvlxd!![]()
Daar kan ik mij ook wel bij aansluiten. Al sluit dat de Teamsprint niet uit.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorstander geweest van een andere opzet van de pursuit. Met drie starten en de tijd van de eerste die over streep komt telt. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor tactieken en wie je opstelt en op kunt stellen in de ploeg én meer landen zouden een fatsoenlijk team op de been kunnen brengen.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Maar ik vind ook niet dat je moet gaan liegen als er naar gevraagd wordt. Alleen als je het iets handiger verwoordt komt het al heel anders over.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:48 schreef Pino112 het volgende:
![]()
De spelen lopen voor mijn gevoel nu toch op z'n eind. Nog wel de skicross 2x en de boardercross, en dan nog alle slalomonderdelen en de teamsprint bij het langlaufen, maar de meeste mooie dingen zijn al geweest..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Weet iemand wat Jorien zelf letterlijk heeft gezegd?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ik vind ook niet dat je moet gaan liegen als er naar gevraagd wordt. Alleen als je het iets handiger verwoordt komt het al heel anders over.
Ik heb alleen Jeroen Otter gezien.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Nog een week?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
De spelen lopen voor mijn gevoel nu toch op z'n eind. Nog wel de skicross 2x en de boardercross, en dan nog alle slalomonderdelen en de teamsprint bij het langlaufen, maar de meeste mooie dingen zijn al geweest..![]()
Ja, maar de laatste 2 dagen nog maar heel weinig onderdelen. Schaatstoernooi is de laatste week veel minder actief, het shorttracken mag dan nog wel een paar keer los, grootste deel van het schansspringen, alpineskiën en langlaufen zit er dan ook al op. wel nog de finales van het ijshockey en curlingquote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En de 50km langlaufen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar de laatste 2 dagen nog maar heel weinig onderdelen. Schaatstoernooi is de laatste week veel minder actief, het shorttracken mag dan nog wel een paar keer los, grootste deel van het schansspringen, alpineskiën en langlaufen zit er dan ook al op. wel nog de finales van het ijshockey en curling
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Bij de ARD lovend, voor de rest heb ik er niets van mee gekregen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misschien gemist maar hoe zijn de buitenlandse reacties op de 1,2,3tjes?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Er zit altijd wel een enorm verschil tussen week 1 en 2 ja. De laatste dag is al helemaal niet interessant met slechts drie sporten. Nog steeds wel mooie onderdelen te gaan. Maar een stuk minder dan in week een.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
De spelen lopen voor mijn gevoel nu toch op z'n eind. Nog wel de skicross 2x en de boardercross, en dan nog alle slalomonderdelen en de teamsprint bij het langlaufen, maar de meeste mooie dingen zijn al geweest..Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Jorien zij volgens mij dat ze hem zou inwisselen voor goud bij het shorttrack, als reactie op een vraag.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Weet iemand wat Jorien zelf letterlijk heeft gezegd?
Ik heb alleen Jeroen Otter gezien.
Niet heel handig maar goed.
Wat Otter zei was veel dommer aangezien die er zelf over begon en ook brons bij shorttrack belangrijker vond.![]()
Bij de zomerspelen zit ik juist altijd in een middendip. Vind het altijd lastig om te schakelen van het zwemtoernooi naar het atletiektoernooi. Terwijl ik atletiek in de breedte leuker vind, maar het is wel allemaal wat minder flitsend op de 7 korte looponderdelen per geslacht (100, 100/110h, 200, 400, 400h, 4x100, 4x400). En het Judo loopt dan ook op z'n eind, en boksen/worstelen boeit me niet echt. Taekwondo wel maar dat zit pas weer aan het eind. Maar het einde is altijd wel mooi met de marathon voor mannen, de 2 pentatlons en altijd een paar prachtige finales bij het hockey, basketbal, handbal en volleybal.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ok.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de zomerspelen zit ik juist altijd in een middendip. Vind het altijd lastig om te schakelen van het zwemtoernooi naar het atletiektoernooi. Terwijl ik atletiek in de breedte leuker vind, maar het is wel allemaal wat minder flitsend op de 7 korte looponderdelen per geslacht (100, 100/110h, 200, 400, 400h, 4x100, 4x400). En het Judo loopt dan ook op z'n eind, en boksen/worstelen boeit me niet echt. Taekwondo wel maar dat zit pas weer aan het eind. Maar het einde is altijd wel mooi met de marathon voor mannen, de 2 pentatlons en altijd een paar prachtige finales bij het hockey, basketbal, handbal en volleybal.![]()
Mja. En itt velen hier ben ik niet zo kapot van de 50 km langlaufen. Dat is wel heroisch maar een uitzitwedstrijd. De 10 km mannen gaat me ook niet boeien omdat ik toch al weet dat Nederland 3 plakken gaat opeisen en daarvoor zit je nog 3 uur voor je TV naar gekke rondjesrijders te kijken. Alleen als er iemand fout wisselt is die leuk..quote:Op zondag 16 februari 2014 18:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zit altijd wel een enorm verschil tussen week 1 en 2 ja. De laatste dag is al helemaal niet interessant met slechts drie sporten. Nog steeds wel mooie onderdelen te gaan. Maar een stuk minder dan in week een.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik wil in ieder geval wel eens zien hoe dat format uit zou pakken. De teamsprint zoals hij geprobeerd werd was niks, de mass-start is niks en de pursuit in de huidige vorm is een leuke aanvulling, en voor een enkel land een kans op een medaille, maar qua bezetting eigenlijk amper levensvatbaar.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:54 schreef Montov het volgende:
[..]
Dan krijg je Kramer versus Lee, die allebei eventjes op gang worden geholpen...
Geen goed plan.![]()
Fijn dat iemand zijn mening durft te geven hequote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit zei ze volgens Thijs Zonneveld bij de persconferentie. Waarop Wüst, ook tijdens die persconferentie, reageert.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Jorien zij volgens mij dat ze hem zou inwisselen voor goud bij het shorttrack, als reactie op een vraag.
Wat Otter zei was veel dommer aangezien die er zelf over begon en ook brons bij shorttrack belangrijker vond.![]()
Ik vind de 50km langlaufen helemaal niet zo boeiend, dat lees je verkeerd. De marathon bij het atletiek vind ik ook nooit zo bijzonder. Uiteraard zijn het heroïsche onderdelen, waar de finale mogelijk spannend is om te zien. Wat betreft sommige mooie onderdelen, doelde ik op week twee.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja. En itt velen hier ben ik niet zo kapot van de 50 km langlaufen. Dat is wel heroisch maar een uitzitwedstrijd. De 10 km mannen gaat me ook niet boeien omdat ik toch al weet dat Nederland 3 plakken gaat opeisen en daarvoor zit je nog 3 uur voor je TV naar gekke rondjesrijders te kijken. Alleen als er iemand fout wisselt is die leuk..Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Nee vele anderen vinden dat mooi. En ik vind de marathon in principe mooier dan de 50 langlaufen, maar dat ligt ook maar aan het raceverloop. Al heb ik tot nog toe al heel wat mooie dingen gezien, ik ben in de breedte best tevreden (maar winterspelen worden nooit zomerspelen voor mij)quote:Op zondag 16 februari 2014 18:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind de 50km langlaufen helemaal niet zo boeiend, dat lees je verkeerd. De marathon bij het atletiek vind ik ook nooit zo bijzonder. Uiteraard zijn het heroïsche onderdelen, waar de finale mogelijk spannend is om te zien. Wat betreft sommige mooie onderdelen, doelde ik op week twee.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik mis de zomerspelen voor mijn gevoel altijd. Sowieso heb ik de laatste Spelen gemist voor een groot deel, en in Peking ( toch) dacht ik ookquote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee vele anderen vinden dat mooi. En ik vind de marathon in principe mooier dan de 50 langlaufen, maar dat ligt ook maar aan het raceverloop. Al heb ik tot nog toe al heel wat mooie dingen gezien, ik ben in de breedte best tevreden (maar winterspelen worden nooit zomerspelen voor mij)![]()
Ter Mors zat ook 3 seconden achter Wust op het OKT,. Daar was de voorspelling voornamelijk op gebaseerd. Die races gisteren telden daarin niet zo hard.Géén kloon van tvlxd!![]()
Zo is het voor mij ook.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee vele anderen vinden dat mooi. En ik vind de marathon in principe mooier dan de 50 langlaufen, maar dat ligt ook maar aan het raceverloop. Al heb ik tot nog toe al heel wat mooie dingen gezien, ik ben in de breedte best tevreden (maar winterspelen worden nooit zomerspelen voor mij)Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Bij de ARD had men vooraf een heel item gewijd aan de successen van Nederland, inclusief een rportage over het Holland House en een gesprek met Nederlandset 4 schaatssupporters. Veel lof en respect allemaal.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misschien gemist maar hoe zijn de buitenlandse reacties op de 1,2,3tjes?
Andersom zie ik de NOS een dergelijke reportage over Duitsers dan weer niet maken.![]()
Toen was ze ziekquote:Op zondag 16 februari 2014 18:11 schreef Montov het volgende:
Ter Mors zat ook 3 seconden achter Wust op het OKT,. Daar was de voorspelling voornamelijk op gebaseerd. Die races gisteren telden daarin niet zo hard.![]()
Of het verstandig is om dit te zeggen in een interview net na de wedstrijd als er miljoenen mensen naar kijken laat ik even in het midden.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Jorien zij volgens mij dat ze hem zou inwisselen voor goud bij het shorttrack, als reactie op een vraag.
Wat Otter zei was veel dommer aangezien die er zelf over begon en ook brons bij shorttrack belangrijker vond.
Maar in feite heeft hij gewoon gelijk, hij is coach van de shorttrackploeg en daar ligt zijn passie en uitdaging. De concurrentie in het shorttrack is moordend en bovendien moet je verschillende voorrondes door om überhaupt de finale te halen. Voor deze race had ze (achteraf bekeken) precies 1 concurrente voor het goud.
Maarja, als je schaatsen gaat bagatelliseren ben je in Nederland en vooral bij de NOS aangeschoten wild.![]()
Ik heb Vancouver gemist, toen had ik een groot schaaktoernooi van een week dus alleen de laatste week een beetje gezien. Eigenlijk alleen SLC en Athene goed meegekregen, maar sowieso ben ik pas weer veel sport gaan kijken medio 2011.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik mis de zomerspelen voor mijn gevoel altijd. Sowieso heb ik de laatste Spelen gemist voor een groot deel, en in Peking ( toch) dacht ik ook[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die 1.53.51 is wel heel hard, als je kijkt naar de mannen die 4 seconden boven hun wereldrecord reden, terwijl 1.53.51 maar 1.80 boven het wr vrouwen is.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Mexicano de schakerquote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb Vancouver gemist, toen had ik een groot schaaktoernooi van een week dus alleen de laatste week een beetje gezien. Eigenlijk alleen SLC en Athene goed meegekregen, maar sowieso ben ik pas weer veel sport gaan kijken medio 2011.![]()
![]()
NOS heeft er anders weinig aandacht voorquote:Op zondag 16 februari 2014 18:14 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Of het verstandig is om dit te zeggen in een interview net na de wedstrijd als er miljoenen mensen naar kijken laat ik even in het midden.
Maar in feite heeft hij gewoon gelijk, hij is coach van de shorttrackploeg en daar ligt zijn passie en uitdaging. De concurrentie in het shorttrack is moordend en bovendien moet je verschillende voorrondes door om überhaupt de finale te halen. Voor deze race had ze (achteraf bekeken) precies 1 concurrente voor het goud.
Maarja, als je schaatsen gaat bagatelliseren ben je in Nederland en vooral bij de NOS aangeschoten wild.
Natuurlijk is met rede te begrijpen dat Ter Mors en haar coach zo denken maar in Nederland leeft lange baan veel meer en bestond shorttrack niet tot een aantal jaar geleden. Dus met zo'n uitspraak pak je ook de fans![]()
Ja met hindernissen erbij, een waterbak enzoquote:Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorstander geweest van een andere opzet van de pursuit. Met drie starten en de tijd van de eerste die over streep komt telt. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor tactieken en wie je opstelt en op kunt stellen in de ploeg én meer landen zouden een fatsoenlijk team op de been kunnen brengen.![]()
Bedankt voor deze toevoeging.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja met hindernissen erbij, een waterbak enzo![]()
Kluunplaatsen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja met hindernissen erbij, een waterbak enzo![]()
10 km schaatsen massastart in de openlucht en daarna nog 10 km langlaufen, schaats/ski wissel gewoon op de kant.quote:![]()
![]()
Ja, dit. En er moet eens werk gemaakt worden van de 3km voor mannen op een allround toernooi.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ben altijd voorstander geweest van een andere opzet van de pursuit. Met drie starten en de tijd van de eerste die over streep komt telt. Dat geeft veel meer mogelijkheden voor tactieken en wie je opstelt en op kunt stellen in de ploeg én meer landen zouden een fatsoenlijk team op de been kunnen brengen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Maar eerst met schaatsen van de schans af.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:40 schreef -0- het volgende:
[..]
10 km schaatsen massastart in de openlucht en daarna nog 10 km langlaufen, schaats/ski wissel gewoon op de kant.![]()
Ik lees veel berichten van Amerikanen die vooral gedesillusioneerd zijn vanwege het falen van hun eigen schaatsers. En dat ze een keer in de 4 jaar zouden willen dat ze Nederlands waren, niet alleen om dat we zo'n goede schaatsers hebben maar ook omdat de supporters zo leuk zijn en we hebben een awesome King and Queen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misschien gemist maar hoe zijn de buitenlandse reacties op de 1,2,3tjes?![]()
Het zag er zo makkelijk uit vandaag. Alsof ze er totaal geen moeite voor hoefde te doen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
In deze vorm had ze op de drie kilometer ook hele mooie dingen kunnen doen.
Album top 100 2024![]()
Ter Mors: 'Liever Rintje Ritsma in mijn reet dan goud op de 1500m'Gaat voor de BHFH-award 2005!
linkje?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:53 schreef Max23 het volgende:
Wennemars gaf commentaar op de radio vanmiddag trouwensGaat voor de BHFH-award 2005!
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-02-16/15:00quote:
Rond 15:33 begint de race van Ter Mors![]()
thanks! leuk ditquote:Op zondag 16 februari 2014 18:57 schreef Max23 het volgende:
[..]
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-02-16/15:00
Rond 15:33 begint de race van Ter MorsGaat voor de BHFH-award 2005!
Zijn ze vanavond bij Henry?
Dit soort uitspraken maakt deze prestatie een stuk minder tof."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
ja dat was top! want ik zat in de auto en baalde al dat ik het moest missen. Maar Erben bracht het heeel goed overquote:Op zondag 16 februari 2014 18:53 schreef Max23 het volgende:
Wennemars gaf commentaar op de radio vanmiddag trouwensBe sure to wear some flowers in your hair![]()
1-2-3 wel ja, weet niet of Otter er ook is.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:12 schreef marcodej het volgende:
Dit soort uitspraken maakt deze prestatie een stuk minder tof.
Tuitertgod is er ook trouwens.![]()
waarom? Ik hoor liever een sporter dit soort uitspraken doen dan van die kapotgemediatrainde sporters, die we al veels te veel hebben in Nederlandquote:Op zondag 16 februari 2014 19:12 schreef marcodej het volgende:
Dit soort uitspraken maakt deze prestatie een stuk minder tof.![]()
Niks mis met hun eerlijkheid, wel met de manier waarop vooral Otter het verwoordde.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
waarom? Ik hoor liever een sporter dit soort uitspraken doen dan van die kapotgemediatrainde sporters, die we al veels te veel hebben in Nederland"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Als je aan meerdere onderdelen meedoet mag je toch een favoriet nummer en in dit geval sport hebben? Sven Kramer slaat zelfs een onderdeel over, ik bedoel maar. Ik begrijp de commotie niet zo goed, maar dat zal wel komen door de Nederlandse schaatscultuur.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:12 schreef marcodej het volgende:
Dit soort uitspraken maakt deze prestatie een stuk minder tof.Hallo![]()
Wat zat je tegen dan?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niks mis met hun eerlijkheid, wel met de manier waarop vooral Otter het verwoordde.There are no things, but as a consequence there are as many things as we like![]()
Ik heb het inmiddels gezien en denk dat ze het niet verkeerd bedoelt, maar dat het er ongelooflijk rot uitkomt. Otter stond te provoceren.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat Otter zei was veel dommer aangezien die er zelf over begon en ook brons bij shorttrack belangrijker vond.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Dat je hart ligt bij de kortebaan en je jarenlange inzet wil belonen met een medaille begrijp ik en dat mag je ook uitspreken. Maar als je vijf minuten na de race je goud wil inruilen, komt dat over alsof je er eigenlijk geen zin in hebt.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:18 schreef clavier het volgende:
[..]
Als je aan meerdere onderdelen meedoet mag je toch een favoriet nummer en in dit geval sport hebben? Sven Kramer slaat zelfs een onderdeel over, ik bedoel maar. Ik begrijp de commotie niet zo goed, maar dat zal wel komen door de Nederlandse schaatscultuur."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Als Van den Hoogenband goud wint op een ander nummer dan de 100 meter , begrijpen we toch ook als hij zegt dat hij liever goud had op de 100 meter? Voor Ter Mors is shorttrack haar passie. Zij mag best zeggen dat ze blij is met goud maar dat ze dat liever won met shorttrack. Ik zie daar niks vreemds in.Hallo![]()
Inderdaad, kwam er gewoon asociaal uit, misschien toch een minderwaardigheidscomplexje. Zoiets mag je best denken en een paar dagen na prestatie eens laten blijken, maar 15min na afloop is not done.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niks mis met hun eerlijkheid, wel met de manier waarop vooral Otter het verwoordde.
Maar die man komt sowieso een beetje ongenuanceerd over, btje moe van alle druk wellicht.Even a broken clock is right twice a day.![]()
En daarna de halfpipequote:Op zondag 16 februari 2014 18:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar eerst met schaatsen van de schans af.![]()
Als ze dat had gezegd, was het prima geweest denk ik, maar als je het over inwisselen hebt. Klinkt het een beetje alsof het niets voor je betekent.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:26 schreef clavier het volgende:
Als Van den Hoogenband goud wint op een ander nummer dan de 100 meter , begrijpen we toch ook als hij zegt dat hij liever goud had op de 100 meter? Voor Ter Mors is shorttrack haar passie. Zij mag best zeggen dat ze blij is met goud maar dat ze dat liever won met shorttrack. Ik zie daar niks vreemds in.
Al denk ik niet dat dat waar is, gezien haar initiele reactie.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
die foto ook
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Die opmerking gisteren bij de NOS, dat ze speciaal voor Sjinkie alles 3x hadden uitgelegd voor de medal-ceremonie, irriteerde mij ook mateloos. Iedereen ziet wel dat het geen Einstein is, maar dit klonk denigrerend. Leuke grap onder elkaar misschien, maar niet op nationale televisie.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:27 schreef danos het volgende:
[..]
Inderdaad, kwam er gewoon asociaal uit, misschien toch een minderwaardigheidscomplexje. Zoiets mag je best denken en een paar dagen na prestatie eens laten blijken, maar 15min na afloop is not done.
Maar die man komt sowieso een beetje ongenuanceerd over, btje moe van alle druk wellicht.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik denk dat er tussen afstanden niet zo'n verschil in werelden zit, maar langebaanschaatsen en shorttrack zijn geheel andere disciplines (al liggen ze natuurlijk dichter bij elkaar dan bijv. langebaandschaatsen en schansspringen). Dan heb je meer twee 'kampen' dan binnen de zelfde tak van sport.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:26 schreef clavier het volgende:
Als Van den Hoogenband goud wint op een ander nummer dan de 100 meter , begrijpen we toch ook als hij zegt dat hij liever goud had op de 100 meter? Voor Ter Mors is shorttrack haar passie. Zij mag best zeggen dat ze blij is met goud maar dat ze dat liever won met shorttrack. Ik zie daar niks vreemds in.![]()
Wat een belachelijke kopquote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef roos85 het volgende:
Kop van de Televaag:
TER MORS PAKT WÜST TITEL AF
http://www.telegraaf.nl/t(...)ROEFT_WUST_AF__.html
Telegraaf_____________!
![]()
Ja plus dat hij na de vierde plek van ter mors niet meer bij sjinkie kon komen want die werd omgeven door 'apen'. Gewoon niet echt handigquote:Op zondag 16 februari 2014 19:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die opmerking gisteren bij de NOS, dat ze speciaal voor Sjinkie alles 3x hadden uitgelegd voor de medal-ceremonie, irriteerde mij ook mateloos. Iedereen ziet wel dat het geen Einstein is, maar dit klonk denigrerend. Leuke grap onder elkaar misschien, maar niet op nationale televisie.
Even a broken clock is right twice a day.![]()
Ohja, was ik alweer vergetenquote:Op zondag 16 februari 2014 19:34 schreef danos het volgende:
[..]
Ja plus dat hij na de vierde plek van ter mors niet meer bij sjinkie kon komen want die werd omgeven door 'apen'. Gewoon niet echt handig
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Jezus, wat een dwaas.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:34 schreef danos het volgende:
[..]
Ja plus dat hij na de vierde plek van ter mors niet meer bij sjinkie kon komen want die werd omgeven door 'apen'. Gewoon niet echt handigIk vond 'm bij Studio Sportwinter al best een hork.
![]()
Ik snap best dat je het ene goud liever hebt, of mooier vindt, maar goud inleveren voor brons? Dat is niet alleen denigrerend richting langebaanschaatsen, maar vooral een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Bij brons verlies je gewoon van 2 mensen, hoe knap zo'n prestatie ook is.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:26 schreef clavier het volgende:
Als Van den Hoogenband goud wint op een ander nummer dan de 100 meter , begrijpen we toch ook als hij zegt dat hij liever goud had op de 100 meter? Voor Ter Mors is shorttrack haar passie. Zij mag best zeggen dat ze blij is met goud maar dat ze dat liever won met shorttrack. Ik zie daar niks vreemds in.Géén kloon van tvlxd!![]()
Hoe je liever brons wint dan goud, ongeacht welk onderdeel het is, kan er bij mij niet echt in.Dan heb je toch wel een steekje los zitten oid.
Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Misschien is over 30 jaar het brons van het shorttrack wel belangrijker dan al dat goud van het langebaan schaatsen, de historische spelen van 2014 waar het Nederlandse shorttrack voor het eerst belangrijk werd.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het ene goud liever hebt, of mooier vindt, maar goud inleveren voor brons? Dat is niet alleen denigrerend richting langebaanschaatsen, maar vooral een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Bij brons verlies je gewoon van 2 mensen, hoe knap zo'n prestatie ook is.![]()
Eigenlijk komt de hele discussie op het volgende neer: Volgens Otter en ter Mors is een medaille halen bij het shorttrack een grotere prestatie dan goud halen bij het langebaanschaatsen. En dat is natuurlijk ook zo, bij shorttrack is veel meer concurrentie.![]()
Tenzij iedereen voor je valt. Medaille halen bij shorttrack kan zowel moeilijker als makkelijker zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
Eigenlijk komt de hele discussie op het volgende neer: Volgens Otter en ter Mors is een medaille halen bij het shorttrack een grotere prestatie dan goud halen bij het langebaanschaatsen. En dat is natuurlijk ook zo, bij shorttrack is veel meer concurrentie.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Dat snap ik ook niet. Zeker ook de manier waarop ze vandaag won, moet toch veel voldoening geven. Bij shorttrack moet ze het waarschijnlijk hebben van een misstap van een tegenstander.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik snap best dat je het ene goud liever hebt, of mooier vindt, maar goud inleveren voor brons? Dat is niet alleen denigrerend richting langebaanschaatsen, maar vooral een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Bij brons verlies je gewoon van 2 mensen, hoe knap zo'n prestatie ook is.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
"liever goud op een ander onderdeel" is nogal wat anders dan "goud inwisselen voor brons".quote:Op zondag 16 februari 2014 19:26 schreef clavier het volgende:
Als Van den Hoogenband goud wint op een ander nummer dan de 100 meter , begrijpen we toch ook als hij zegt dat hij liever goud had op de 100 meter? Voor Ter Mors is shorttrack haar passie. Zij mag best zeggen dat ze blij is met goud maar dat ze dat liever won met shorttrack. Ik zie daar niks vreemds in."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Dat is waar, maar die uitspraak kunnen we alleen de coach aanrekenen. Absoluut niet Ter Mors:quote:Op zondag 16 februari 2014 20:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
"liever goud op een ander onderdeel" is nogal wat anders dan "goud inwisselen voor brons".
"Otter vervolgde: "Liever brons bij shorttrack of goud bij de langebaan? Brons. Ik wel."
Ter Mors zelf zag het overigens anders. Op de vraag welke keuze ze zou maken tussen brons bij het shorttracken en goud op de langebaan, antwoordde de nieuwe olympisch kampioene: "Goud!""Hallo![]()
Haha die foto is zo misleidend.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef roos85 het volgende:
Kop van de Televaag:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ROEFT_WUST_AF__.html
Maar wel een lekker ding, die Wüst.![]()
Die foto idd.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Haha die foto is zo misleidend.
Maar wel een lekker ding, die Wüst.
Album top 100 2024![]()
Ja, en die zei dat ze liever goud won op het shorttrack omdat ze daar veel meer arbeid in heeft zitten. Wat ook vrij logisch is.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:21 schreef clavier het volgende:
[..]
Dat is waar, maar die uitspraak kunnen we alleen de coach aanrekenen. Absoluut niet Ter Mors:
"Otter vervolgde: "Liever brons bij shorttrack of goud bij de langebaan? Brons. Ik wel."
Ter Mors zelf zag het overigens anders. Op de vraag welke keuze ze zou maken tussen brons bij het shorttracken en goud op de langebaan, antwoordde de nieuwe olympisch kampioene: "Goud!""You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Je kan je er natuurlijk wel iets bij voorstellen, maar je moet zulke uitspraken gewoon niet gaan doen.. Hou dat lekker binnenkamers![]()
Godverquote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef roos85 het volgende:
Kop van de Televaag:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ROEFT_WUST_AF__.html.
![]()
De kleine reportage van de ARD over het Nederlandse schaatssucces is hier terug te vinden (iemand vroeg hierom):
http://www.ardmediathek.d(...)?documentId=19721372
Ik weet niet of het je het in Nederland ook kan kijken.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
quote:Stream met vertraging?quote:
Album top 100 2024![]()
Hij doet in ieder geval geen moeite om zijn eerdere woorden af te zwakken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
"Een mooie bijkomstigheid."
Haha."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Morgen komt er weer een aurium 79-medaille bij mensen!"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
quote:Op maandag 17 februari 2014 19:25 schreef marcodej het volgende:
Morgen komt er weer een aurium 79-medaille bij mensen!![]()
![]()
Echt, ik snap wel wat ie bedoelt maar hij brengt het zo godvergeten onsympathiek dat ik 'm niet wil begrijpen.![]()
Hoop dat ik het haal morgen... ben denk 16:00 thuis van werk. Svennetje als een van de laatste neem ik aan?En altijd het laatste woord.![]()
Hij rijdt de 1500m niet. Zeker niet bij de vrouwen.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:52 schreef BlauweTijger het volgende:
Hoop dat ik het haal morgen... ben denk 16:00 thuis van werk. Svennetje als een van de laatste neem ik aan?sig verwijderd door FA
Forum Opties Forumhop: Hop naar: