Bron: Pedofiel Benno L. woont in Leidense seniorenflatquote:De veroordeelde pedofiel Benno L. woont sinds deze week in een seniorenflat in Leiden. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente na een verhaal hierover in NRC Handelsblad. L. blijft ruim een jaar in Leiden, daarna verhuist hij naar verwachting naar Duitsland.
Het vinden van een woning voor de voormalig zwemleraar was niet eenvoudig omdat hij niet mag wonen in de Brabantse gemeenten waar zijn slachtoffers wonen. Hierdoor kon hij ook niet meer terecht in Den Bosch, waar hij vandaan komt. Diverse andere gemeenten wezen hem af. L. wilde naar Duitsland, maar daar mag hij van justitie nog niet heen.
Burgemeester van Leiden Henri Lenferink (PvdA) is nu op een verzoek van justitie ingegaan om L. te huisvesten. De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering. Elke gemeente moet volgens Lenferink verantwoordelijkheid nemen voor opvang van zedendelinquenten na hun straf.
Wel erkent hij in de krant met het verzoek van justitie te hebben geworsteld. Uiteindelijk liet L. toe zonder hier ruchtbaarheid aan te geven. "Het ligt in mijn natuur om open te zijn over dit soort zaken. Maar in Nederland bevindt dit onderwerp zich behoorlijk in de taboesfeer."
Om problemen te voorkomen heeft de burgemeester met justitie afgesproken dat L. onder meer geen zwembaden mag bezoeken. Ook draagt hij een elektronisch enkelband en moet hij zich regelmatig bij reclassering melden.
Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld. Hij werd begin oktober weer aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden.
Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
Dat is het probleem met dit soort mensen. Ze horen nergens, of kunnen nergens terecht want de hele buurt wordt op stelten gezet als ze er achter komen. Maar hij kan ook moeilijk in de lucht gaan wonen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:17 schreef Woelwater het volgende:
Of anders maar in een doos laten wonen, die hij elke week bij een andere kleuterschool neer zet..
quote:Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld.
In de bajas of Antarctica of zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:22 schreef WitteMuur het volgende:
Wat is het probleem dat hij daar woont, waar moet hij anders wonen?
Die man heeft zijn straf uitgezeten dus mag hij weer gewoon verder met zn leven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
In de bajas of Antarctica of zo.
Ik vind die straf veel te laag, maar goed, zo werkt het wel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die man heeft zijn straf uitgezeten dus mag hij weer gewoon verder met zn leven.
Die byzondere voorwaarden staan in de laatste alinea van je artikel:quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:13 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Hij werd aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden, wat waren die voorwaarden, je niet vergrijpen aan kinderen?
Een baan waarbij je (verstandelijk beperkte) minderjarigen gaat vervoeren is een overtreding van het feit dat hij niet meer mag werken met kinderen.quote:Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
Precies. Daarom is het ook waanzin dat gemeenten open kaart moeten spelen naar inwoners hierover.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:20 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dit soort mensen. Ze horen nergens, of kunnen nergens terecht want de hele buurt wordt op stelten gezet als ze er achter komen. Maar hij kan ook moeilijk in de lucht gaan wonen.
Precies, hij geeft daarmee min of meer aan op dezelfde voet door te willen gaan. Eens een roofdier, altijd een roofdier.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Re het volgende:
een seniorenflat lijkt me idd wel een geschikte plek als hij toch ergens moet wonen, wat me meer stoort is dat hij blijkbaar gewoon gesolliciteerd heeft om gehandicapte kinderen te vervoeren… dat lijkt me wel een voorbode
Geen idee eigenlijk, ik kan me zo voorstellen dat er veel kleinkinderen geregeld bij opa en oma op bezoek komen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een seniorenflat lijkt me nog een van de minder slechte oplossingen.
En opa en oma wonen in hetzelfde huis als Benno L. ofzo?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:48 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik kan me zo voorstellen dat er veel kleinkinderen geregeld bij opa en oma op bezoek komen...
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En opa en oma wonen in hetzelfde huis als Benno L. ofzo?
En Benno L. trekt ze dan even snel de bosjes in ofzo?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:50 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.
Het risico is er nou eenmaal..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En Benno L. trekt ze dan even snel de bosjes in ofzo?
Zou hij het wel geweten hebben? Ik kan me voorstellen dat hij er niet specifiek naar gaat vragen en als het enkel één van de vele mogelijke klussen is dan zal het mogelijk ook niet in de vacature hebben gestaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Re het volgende:
een seniorenflat lijkt me idd wel een geschikte plek als hij toch ergens moet wonen, wat me meer stoort is dat hij blijkbaar gewoon gesolliciteerd heeft om gehandicapte kinderen te vervoeren… dat lijkt me wel een voorbode
Dat risico is in een seniorenflat te verwaarlozen. Het belangrijkste is denk ik dat je pedo's niet wéér in een kinderdagverblijf of iets laat werken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:52 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Het risico is er nou eenmaal..
Als zo'n man wederom de fout in gaat en er komt naar buiten dat de gemeente wist van zijn verleden lijken mij de gevolgen veel ernstiger.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Daarom is het ook waanzin dat gemeenten open kaart moeten spelen naar inwoners hierover.
Straks gaat hij stiekem foto's nemen van die kleinkinderen en hebben we het seniorenflatmonster.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat risico is in een seniorenflat te verwaarlozen. Het belangrijkste is denk ik dat je pedo's niet wéér in een kinderdagverblijf of iets laat werken.
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als zo'n man wederom de fout in gaat en er komt naar buiten dat de gemeente wist van zijn verleden lijken mij de gevolgen veel ernstiger.
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Laat die man, hij heeft z'n staf uitgezeten en start dus weer met een schone lei. Al moet hij natuurlijk wel door de juiste instanties in de gaten worden gehouden om recidive te voorkomen. Maar zoals ik lees gebeurd dat dus al.
Dergelijke artikelen zijn alleen maar koren op de molen voor de zelfbenoemde "pedojagers" die menen het recht te hebben om voor eigen rechter te spelen
Oh ja?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, hij geeft daarmee min of meer aan op dezelfde voet door te willen gaan. Eens een roofdier, altijd een roofdier.
De oude huisraad was niet in opslag?quote:De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering.?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:45 schreef TitusPullo het volgende:
Ik vroeg me af hoe lang de Leidse tokkies erover zullen doen om hem te vinden.
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:50 schreef Mord_Sith het volgende:
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.
Ja, dat kijken snap ik ook niet hoor.. Bij iemand met zulke gevoelens zouden ze toch ook de ogen operatief moeten verwijderen.. Stel je voor dat hij ooit nog een kind zietquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.
Tokkie: "Ja agent, ik zag Benno daar over de leuning hangen en ik was er net op tijd bij."
Agent: "U bedoelt zeker te laat?"
Tokkie: "Eh ja, te laat ja. Dat bedoelde ik."
Risico's heb je altijd en overal. Ook zonder Benno's. En beren op de weg ook. Als je zo schrikachtig denkt, kun je beter alvast in je graf gaan liggen.quote:
En de necrofielen dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Risico's heb je altijd en overal. Ook zonder Benno's. En beren op de weg ook. Als je zo schrikachtig denkt, kun je beter alvast in je graf gaan liggen.
In je kist zo de oven in.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.
Tokkie: "Ja agent, ik zag Benno daar over de leuning hangen en ik was er net op tijd bij."
Lekkere instelling.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
L. wilde zelf naar Duitsland maar justitie weigert kennelijk. Waarom in vredesnaam? We hadden al van hem af kunnen zijn.
Ben je nou jezelf aan het quoten?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je je afval in de tuin van de buren dumpt maak je daar ook niet heel veel vrienden mee.
Ik zie weinig verschil tussen een poesje binnenlaten of het schattige buurmeisje. Zolang je je vingers maar thuishoudt en na een halfuurtje buurmeisje of poesje weer buiten zet.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, als hij aan de slag probeerde te komen als schoolbuschauffeur, dan is er nog wel wat meer aan de hand.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.
En ook dat ligt dus genuanceerder.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:14 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als hij aan de slag probeerde te komen als schoolbuschauffeur, dan is er nog wel wat meer aan de hand.
Jij kent de feiten beter dan de reclassering ofzo?quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ook dat ligt dus genuanceerder.
Het was een van de taken binnen de functie, niet de hoofdfunctie. En dat staat gewoon in de OP.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:28 schreef Richestorags het volgende:
Jij kent de feiten beter dan de reclassering ofzo?
Oh en kennelijk denken ze er anders over aangezien hij dat niet heeft vermeld en daarmee dus zijn voorwaarden heeft geschonden. Ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit monster zo ver mogelijk bij kinderen vandaan moet worden gehouden.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het was een van de taken binnen de functie, niet de hoofdfunctie. En dat staat gewoon in de OP.
Dat kan je gewoon concluderen uit dezelfde OP die jij aanhaalt. Kennelijk slaat op het feit dat Justitie hem aanhoudt voor het onjuist vermelden van zijn sollicitaties. Maar goed, het ligt allemaal wat genuanceerder volgens jou.quote:
Net als dat iedere moordenaar zo ver mogelijk bij mensen vandaan moet worden gehouden, maar blijkbaar zijn er in dit hele rechtsysteem geen weldenkende rechters te vinden.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:32 schreef Richestorags het volgende:
Ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit monster zo ver mogelijk bij kinderen vandaan moet worden gehouden.
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Laat die man, hij heeft z'n staf uitgezeten en start dus weer met een schone lei. Al moet hij natuurlijk wel door de juiste instanties in de gaten worden gehouden om recidive te voorkomen. Maar zoals ik lees gebeurd dat dus al.
Dergelijke artikelen zijn alleen maar koren op de molen voor de zelfbenoemde "pedojagers" die menen het recht te hebben om voor eigen rechter te spelen
Heb je ook nog iets relevants toe te voegen of ben je gewoon van huis uit een mongool?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh ja?
of wil je gewoon iets roepen omdat je thuis boos op de tafel slaat elke avond bij het rlt nieuws?
Vraag het eens aan je profeet.quote:
Inderdaad. Ze verwoesten alleen maar kinderen voor de rest van hun leven. Niks om je druk om te maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.
Thanks for proving my point.quote:Op zondag 16 februari 2014 08:31 schreef Richestorags het volgende:
Inderdaad. Ze verwoesten alleen maar kinderen voor de rest van hun leven. Niks om je druk om te maken.
En wat precies is jouw punt als ik vragen mag? Je lijkt nogal overtuigd te zijn van je eigen moreel hoogstaande gelijk of niet?quote:
Dat mensen reageren als dramatische huisvrouwen en je door die hysterie heen elkaar niet eens kunt verstaan. Met die houding vererger je alles alleen maar.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat precies is jouw punt als ik vragen mag?
Dat oordeel laat ik aan jou over.quote:Je lijkt nogal overtuigd te zijn van je eigen moreel hoogstaande gelijk of niet?
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.quote:Dat mensen reageren als dramatische huisvrouwen en je door die hysterie heen elkaar niet eens kunt verstaan. Met die houding vererger je alles alleen maar.
Dat kan.quote:Dat oordeel laat ik aan jou over.
Als je er zulke bijzondere leesvaardigheden op nahoudt heeft het niet zoveel zin je iets uit te leggen.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.
Jij zegt thanks for proving my point, en als ik jou vraag wat je punt is draag je dat als punt aan. Dat ik daar dan zo op reageer noem ik inderdaad een bijzonder scherpe leesvaardigheid. Dank je voor het compliment.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je er zulke bijzondere leesvaardigheden op nahoudt heeft het niet zoveel zin je iets uit te leggen.
Draag ik als punt aan dat je niet meer mag zeggen wat pedo's uitrichten, ja? Moet je me dat toch ff laten zien met een quote want dan is er kennelijk e.e.a. aan de hand met m'n korte termijn geheugen.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij zegt thanks for proving my point, en als ik jou vraag wat je punt is draag je dat als punt aan.
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:27 schreef chucky1987 het volgende:
Bijna niemand wil deze man als buurman hebben maar waarom niet ?? hij is bekend in heel Nederland dus in de gaten houden gaat ook makkelijker.
Kun je ook aangeven wat voor trauma's en hoe dit monster die veroorzaakt heeft?quote:Op zondag 16 februari 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.
Precies.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.
Of een bekende binnen het gezin. Papa bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.
Ja of mama.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of een bekende binnen het gezin. Papa bijvoorbeeld.
Je hebt nooit gezegd dat het niet gezegd mag worden, maar als het gezegd wordt zeg je thanks for proving my point. Kennelijk staat het benoemen ervan voor jou dus gelijk aan hysterisch reageren, aangezien je in een latere reactie zegt dat dat je punt is. Je woorden staan zwart op wit, weinig anders in te lezen.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Draag ik als punt aan dat je niet meer mag zeggen wat pedo's uitrichten, ja? Moet je me dat toch ff laten zien met een quote want dan is er kennelijk e.e.a. aan de hand met m'n korte termijn geheugen.
Moet ik werkelijk waar gaan uitleggen wat voor trauma een aanranding / verkrachting veroorzaakt?quote:Kun je ook aangeven wat voor trauma's en hoe dit monster die veroorzaakt heeft?
Ik ben het ermee eens dat de hulpverlening naar niet-pedoseksuelen (lees: pedofielen) beter kan. Zij kunnen er nou eenmaal vrij weinig aan doen dat ze deze gevoelens hebben. Wat betreft een pedoseksueel: deze heeft de gevoelens, maar weet dat het fout is om ernaar te handelen en heeft er toch naar gehandeld met alle gevolgen van dien. Ik heb eigenlijk niet zoveel medelijden met dat soort lui.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Precies.
Net als verkrachtingen bij volwassenen overigens; er wordt altijd verwezen naar 'de enge man uit de bosjes', maar seksueel geweld wordt echt veel vaker gepleegd door een bekende van het slachtoffer.
Heksenjachten op pedoseksuelen maakt het probleem alleen maar veel gevaarlijker - ze blijven dan 'ondergedoken' zitten en juist de frustratie die dat oproept kan de oorzaak zijn dat ze opnieuw in de fout gaan.
Dan moet het uit de taboe zweer. En moet het gros van de maatschappij geleerd worden dat er verschillen zijn tussen de pedofiel en de pedoseksueel.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat de hulpverlening naar niet-pedoseksuelen (lees: pedofielen) beter kan. Zij kunnen er nou eenmaal vrij weinig aan doen dat ze deze gevoelens hebben. Wat betreft een pedoseksueel: deze heeft de gevoelens, maar weet dat het fout is om ernaar te handelen en heeft er toch naar gehandeld met alle gevolgen van dien. Ik heb eigenlijk niet zoveel medelijden met dat soort lui.
Je maakt zeer terecht een onderscheid tussen pedoseksuelen en pedofielen. Ben het volledig met je eens, mijn punt is dat juist die hysterie van mensen die alles maar op één hoop gooien, de oorzaak kan zijn dat juist die op zich onschuldige pedofielen in de verdrukking komen, met wie-weet wat voor gevolgen.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat de hulpverlening naar niet-pedoseksuelen (lees: pedofielen) beter kan. Zij kunnen er nou eenmaal vrij weinig aan doen dat ze deze gevoelens hebben. Wat betreft een pedoseksueel: deze heeft de gevoelens, maar weet dat het fout is om ernaar te handelen en heeft er toch naar gehandeld met alle gevolgen van dien. Ik heb eigenlijk niet zoveel medelijden met dat soort lui.
Dat klopt en dat ben ik ook weer met je eens. Het punt alleen is dat ik die hysterie in het geval van een Benno L. begrijpelijk vind en goed kan plaatsen. Alleen zijn maar weinig mensen in staat om nuances te maken, als ze ook maar het vermoeden hebben dat jij op kleine kindjes zou vallen valt alle rede gelijk weg. En dat helpt de mensen die met deze gevoelens worstelen inderdaad niet vooruit. Het enige probleem voor deze mensen is dat hun gevoelens, ondanks hulpverlening, nooit tot uiting kunnen worden gebracht.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Je maakt zeer terecht een onderscheid tussen pedoseksuelen en pedofielen. Ben het volledig met je eens, mijn punt is dat juist die hysterie van mensen die alles maar op één hoop gooien, de oorzaak kan zijn dat juist die op zich onschuldige pedofielen in de verdrukking komen, met wie-weet wat voor gevolgen.
Nee, je moet uitleggen welke trauma's deze man heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:
Moet ik werkelijk waar gaan uitleggen wat voor trauma een aanranding / verkrachting veroorzaakt?
Ik heb hier geen a4'tje liggen met trauma's die hij heeft veroorzaakt. Maar het is natuurlijk heel lastig om te bedenken dat het jarenlang misbruiken van zwakbegaafde gehandicapte meisjes niet tot trauma's heeft geleid, al dan niet bij de ouders die zich machteloos zullen voelen en altijd bang zullen zijn voor hun toch al zwakke dochters.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je moet uitleggen welke trauma's deze man heeft veroorzaakt.
Volgens mij had hij stiekem foto's en filmpjes gemaakt, en hebben die kinderen daar doorgaans niks van meegekregen.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb hier geen a4'tje liggen met trauma's die hij heeft veroorzaakt. Maar het is natuurlijk heel lastig om te bedenken dat het jarenlang misbruiken van zwakbegaafde gehandicapte meisjes niet tot trauma's heeft geleid, al dan niet bij de ouders die zich machteloos zullen voelen en altijd bang zullen zijn voor hun toch al zwakke dochters.
"In de zaak-Benno Larue[1] is een zwemleraar in 2010 schuldig bevonden aan drie gevallen van gedwongen ontucht (aanranding), en nog 37 gevallen van ontucht, met minderjarige meisjes.[2][3] Als zedenzaak met één dader en oorspronkelijk 98 potentiële slachtoffers is dit een van de grootste, dan wel dé grootste in zijn soort in de geschiedenis van de Nederlandse rechtspraak."quote:Op zondag 16 februari 2014 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij had hij stiekem foto's en filmpjes gemaakt, en hebben die kinderen daar doorgaans niks van meegekregen.
Het ging er niet om dat het een viezerik is, maar om de trauma's die hij heeft aangericht.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"In de zaak-Benno Larue[1] is een zwemleraar in 2010 schuldig bevonden aan drie gevallen van gedwongen ontucht (aanranding), en nog 37 gevallen van ontucht, met minderjarige meisjes.[2][3] Als zedenzaak met één dader en oorspronkelijk 98 potentiële slachtoffers is dit een van de grootste, dan wel dé grootste in zijn soort in de geschiedenis van de Nederlandse rechtspraak."
"Op 14 juni 2009 maakte de GGD Hart voor Brabant bekend dat een 59-jarige eigenaar van een particuliere zwemschool in 's-Hertogenbosch verdacht werd van onzedelijk gedrag met minderjarigen.[4] De zwemleraar koos bewust voor kinderen met een handicap en kinderen met watervrees.[5] Op vijf computers, harde schijven en USB-sticks waren tienduizenden foto's van zeker 98 meisjes van tussen de 5 en 16 jaar gevonden.[3][6] De Bossche zwemleraar werd in hechtenis genomen voor verhoor."
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Benno_Larue
Ik heb al ontkracht dat hij alleen maar foto's en filmpjes heeft gemaakt. Hij is ook schuldig bevonden aan gedwongen ontucht. Je hebt geen hoog IQ nodig om dan te bedenken dat dit de nodige impact heeft bij de kinderen zelf, alsmede bij de ouders, zeker aangezien hun dochters al zwak en kwetsbaar zijn. Waar komt eigenlijk de drang bij jou vandaan om hier zo luchtig mee om te gaan?quote:Op zondag 16 februari 2014 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ging er niet om dat het een viezerik is, maar om de trauma's die hij heeft aangericht.
Omdat je mijn opmerking in alle hysterie opvat als "het mag niet gezegd worden". Dat je je aangesproken voelt, prima, maar maak het jezelf dan niet zo lastig door net te doen alsof ik gezegd zou hebben dat je het niet mag gaan hebben over de schade of iets.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt nooit gezegd dat het niet gezegd mag worden, maar als het gezegd wordt zeg je thanks for proving my point.
Nonsens.quote:Op zondag 16 februari 2014 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze verwoesten alleen maar kinderen voor de rest van hun leven. Niks om je druk om te maken.
Ik luchtig? Jij maakt je er juist makkelijk vanaf door alle pedo's op één hoop te gooien en dan te roepen dat een kinderverkrachter zoveel schade aanricht en dus elke pedo heel veel schade aanricht.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb al ontkracht dat hij alleen maar foto's en filmpjes heeft gemaakt. Hij is ook schuldig bevonden aan gedwongen ontucht. Je hebt geen hoog IQ nodig om dan te bedenken dat dit de nodige impact heeft bij de kinderen zelf, alsmede bij de ouders, zeker aangezien hun dochters al zwak en kwetsbaar zijn. Waar komt eigenlijk de drang bij jou vandaan om hier zo luchtig mee om te gaan?
Hij heeft een gigantisch zware straf gehad. 6 jaar op water en brood. En naar het schijnt had hij enkel een playstation 2 in zijn cel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind die straf veel te laag, maar goed, zo werkt het wel.
Wat een baas.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:29 schreef arjan1112 het volgende:
De burgemeester was met demonstranten in gesprek gegaan.
http://www.telegraaf.nl/f(...)est__Benno_L.__.html
Nou sommigen hadden hem gelyncht als ze hem hadden gezien, dat weet ik zeker. Er is veel woede. Ik was er zelf om een foto te maken.quote:
Je hebt gelijk. Met al die kut D66-rechters kun je als bezorgde Nederlander beter het heft in eigen hand nemen. Voor je het weet is jouw kind het komende slachtoffer van Benno.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
Hoho, allemaal mensen die zich bekommeren om het welzijn van 'de kinderen'.
Ik mag voor de samenleving hopen dat deze verzameling tokkies met het IQ van een stijkijzer geen stemrecht meer hebben.quote:
...dus?quote:Op zondag 16 februari 2014 16:16 schreef Hitori het volgende:
Als hij in de flat woont die ik vermoed dat het is, is dat direct naast een middelbare school en met zowel een basisschool, een opvang voor (verstandelijk) gehandicapte minderjarigen, èn een zwembad binnen een straal van 200 meter.
Wat een misselijke opmerking zeg... Mensen geen stemrecht gunnen omdat zij gebruik maken van hun recht op protest. Wordt steeds gekker hier.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik mag voor de samenleving hopen dat deze verzameling tokkies met het IQ van een stijkijzer geen stemrecht meer hebben.
Een vuist in de lucht en in de ander een shaggie.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:11 schreef justanick het volgende:
Ik mag voor de samenleving hopen dat deze verzameling tokkies met het IQ van een stijkijzer geen stemrecht meer hebben.
Altijd dezelfde types die bij dat soort gelegenheden komen opdagen.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een vuist in de lucht en in de ander een shaggie.
De ironie der inteelthoofden.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef Tem het volgende:
Altijd dezelfde types die bij dat soort gegelegenheden komen opdagen.
Dat-ie snel in een hutje op de hei gaat zitten!!! Of alsnog op de brandstapel ermee!quote:Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef Flounder het volgende:
Hij woont in een seniorenflat aan de Apollolaan, Vlakbij 2 zwembaden en een kinder- en schoolrijke buurt.
Ik verwacht ieder moment.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef Flounder het volgende:
Hij woont in een seniorenflat aan de Apollolaan, Vlakbij 2 zwembaden en een kinder- en schoolrijke buurt.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb om ongeveer dezelfde reden een seniorenflat toegewezen gekregen, niet vanwege pedofilie, maar wel vanwege de vele pesterijen en bedreigingen van buurtbewoners en jongeren van mijn oude woning. De reden was dat ik kinderen had weggestuurd en vermanend had toegesproken omdat ze tegen de garagedeuren een het voetballen waren dat ik mensen erop aansprak dat ze hun hond llieten schijten op de groenstrook achterom mijn woning.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een seniorenflat lijkt me nog een van de minder slechte oplossingen.
Ja, jij bent ook echt te vergelijken met een veroordeelde pedofiel.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb om ongeveer dezelfde reden een seniorenflat toegewezen gekregen, niet vanwege pedofilie, maar wel vanwege de vele pesterijen en bedreigingen van buurtbewoners en jongeren van mijn oude woning. De reden was dat ik kinderen had weggestuurd en vermanend had toegesproken omdat ze tegen de garagedeuren een het voetballen waren dat ik mensen erop aansprak dat ze hun hond llieten schijten op de groenstrook achterom mijn woning.
Zo woonde ik, met vrijwel de hele dag de rolluiken dicht. Nu heb ik in mijn huidige woning de meegenomen rolluiken alleen nodig als zonwering. Privacy heb ik hier opd ehoek hoog zittend genoeg.
Is dit dan normaal om zo te moeten wonen vanwege steentjes, sneeuwballen en laserpennen naar mijn ramen toe?? Ik vind van niet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vraag het ze: http://over.nos.nl/contact/quote:Op zondag 16 februari 2014 17:35 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom zet de nos eigenlijk een linkje naar die facebook pagina op hun site ? Zelfs de telegraaf doet dit niet.
quote:'Draag Benno L. alsjeblieft over aan Duitsland. Nederlanders zijn zo'n intolerant volk. Wat mijn cliënt nu meemaakt, is mensonwaardig.' Dat zei de advocaat van de veroordeelde pedoseksueel Benno L., Pieter van der Kruijs, tegen het ANP. .
Gisteren werd bekend dat de voormalige zwemleraar, die zijn straf heeft uitgezeten, onderdak heeft gekregen in een flat in Leiden. Daar hebben zich vandaag honderden mensen verzameld die tegen zijn komst protesteren.
'Hij is een angstige man op dit moment. Hij kan nog geen snee brood gaan kopen', aldus Van der Kruijs. Benno L. wil op termijn naar familie in Duitsland, maar is onder voorwaarden vrij. Daardoor kan hij pas op zijn vroegst volgend jaar zomer verhuizen. Van der Kruijs zou graag zien dat die termijn wordt vervroegd en dat L. snel naar Duitsland kan. De Duitse autoriteiten zouden L. dan in het oog houden en rapporteren aan de Nederlandse reclassering. 'Dat zou de meest praktische oplossing zijn. Ook al omdat het recidiverisico van mijn cliënt praktisch nul is.'
Van der Kruijs pleit verder voor het instellen van een 'aanwijscommissie', die gemeenten kan verplichten huisvesting te bieden aan ex-zedendelinquenten. 'Burgemeester Lenferink van Leiden heeft zijn nek uitgestoken voor Benno L. en hij wordt nu tot de grond toe afgebrand. Met een aanwijscommissie voorkom je dat in de toekomst.' .
Waarom hebben ze dan een hekel aan jou ?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:29 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb om ongeveer dezelfde reden een seniorenflat toegewezen gekregen, niet vanwege pedofilie, maar wel vanwege de vele pesterijen en bedreigingen van buurtbewoners en jongeren van mijn oude woning. De reden was dat ik kinderen had weggestuurd en vermanend had toegesproken omdat ze tegen de garagedeuren een het voetballen waren dat ik mensen erop aansprak dat ze hun hond llieten schijten op de groenstrook achterom mijn woning.
Zo woonde ik, met vrijwel de hele dag de rolluiken dicht. Nu heb ik in mijn huidige woning de meegenomen rolluiken alleen nodig als zonwering. Privacy heb ik hier op de hoek hoog zittend genoeg.
Is dit dan normaal om zo te moeten wonen vanwege steentjes, sneeuwballen en laserpennen naar mijn ramen toe?? Ik vind van niet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nee, frans, en jij?quote:Op zondag 16 februari 2014 02:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets relevants toe te voegen of ben je gewoon van huis uit een mongool?
ok en nu?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:24 schreef Flounder het volgende:
Hij woont in een seniorenflat aan de Apollolaan, Vlakbij 2 zwembaden en een kinder- en schoolrijke buurt. Ik ben blij dat ik helemaal aan de andere kant van Leiden woon. Wel weer een soort van grappig dat hij letterlijk om de hoek woont bij mijn ex. Ben ik ff blij dat ik geen kinderen met dr heb.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waarom precies, ik weet ook niet waar jij woontquote:Op zondag 16 februari 2014 18:06 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat mensen die in Leiden of Voorschoten wonen het weten.
Tja, het is nu eenmaal een buurt met veel sociale woningbouw. Dus veel SP/ PvdA volk daar op de been.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Altijd dezelfde types die bij dat soort gelegenheden komen opdagen.
Zodat mensen die hier posten/ lezen, kinderen hebben en daarin de buurt wonen weten dat ze op hun hoede moeten zijn natuurlijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom precies, ik weet ook niet waar jij woont
Aha, vandaar dat verbodsbord als PvdA-logo.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Flounder het volgende:
Dus veel SP/ PvdA volk daar op de been.
Oh my.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:13 schreef Flounder het volgende:
Zodat mensen die hier posten/ lezen, kinderen hebben en daarin de buurt wonen weten dat ze op hun hoede moeten zijn natuurlijk.
Zelfs voormalig PvdA'ers zijn soms het licht.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat verbodsbord als PvdA-logo.
Sjekkie draaien en heel hard gillen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh my.
Jij stond ertussen hè, vanmiddag.
Nee lieverd, ik woon er niet in de buurten doe niet aan verboden demo's.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh my.
Jij stond ertussen hè, vanmiddag.
Lieverd? Je bent in de war met je moeder/zus.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:17 schreef Flounder het volgende:
Nee lieverd, ik woon er niet in de buurten doe aan aan verboden demo's.
Blijf met je potuh van me kinderuh!quote:
volgnes mij hebben we al genoeg tokkies met fakkels op de been, waarom moeten we niet weten waar jij woont?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:13 schreef Flounder het volgende:
[..]
Zodat mensen die hier posten/ lezen, kinderen hebben en daarin de buurt wonen weten dat ze op hun hoede moeten zijn natuurlijk.
Ik heb geen kinderen. Maar ik hoop oprecht niet dat jou (toekomstige) kind(eren) ooit ten proii vallen aan een Benno L. figuur.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Blijf met je potuh van me kinderuh!
Wie is Brenno?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:27 schreef Flounder het volgende:
Ik heb geen kinderen. Maar ik hoop oprecht niet dat jou (toekomstige) kind(eren) ooit ten proii vallen aan een Brenno L. figuur.
Ik ben nou niet bepaald een gevaar voor de samenleving, in tegenstelling tot Benno Larue.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgnes mij hebben we al genoeg tokkies met fakkels op de been, waarom moeten we niet weten waar jij woont?
Jij bent een heer in het verkeer en verleent hem netjes voorrang?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef Confetti het volgende:
Als ik hem op een kruispunt met mijn auto zou tegenkomen zou ik het wel weten.
Misbruik in de hand werken, that's the spirit!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef Confetti het volgende:
De maatschappij heeft de plicht om hem het leven zuur te maken.
Er zijn anders legio slachtoffers van eigenrichting die daar anders over denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:33 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik ben nou niet bepaald een gevaar voor de samenleving, in tegenstelling tot Benno Larue.
Of het nu een ziekte, stoornis of geaardheid is. Lekker belangrijk Weet je wat het punt is? Ik denk dat er best veel pedofielen (m/v) rondlopen, die echter geen uiting geven aan die gevoelens. Die mensen zijn op zich niet gevaarlijk. Het gevaar zit hem echt in de figuren die wel uiting geven aan hun lusten.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is pedofilie nou eigenlijk een ziekte? Lijkt me niet een kwestie van een voorkeur om kleine kinderen te willen neuken, dan is er toch echt iets goed verkeerd in de bovenkamer.
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn anders legio slachtoffers van eigenrichting die daar anders over denken.
Vorig jaar was er op tv een pedofiel op televisie die een hekel had aan zijn drang om kinderen te misbruiken. Hij zat toen een gevangenisstraf uit en zou binnen afzienbare tijd vrijkomen. Hij had daarom een verzoek ingediend om zijn penis te amputeren maar dit werd afgewezen omdat dit wettelijk verboden was.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is pedofilie nou eigenlijk een ziekte? Lijkt me niet een kwestie van een voorkeur om kleine kinderen te willen neuken, dan is er toch echt iets goed verkeerd in de bovenkamer.
Ah, mensen die slachtoffer worden van agressieve tokkies hebben dat eigenlijk aan zichzelf te danken? Of waar wil je precies naartoe?quote:
De manier waarop er nu mee omgegaan wordt voelt nogal middeleeuws aan. Eerst stoppen ze hem in de gevangenis en vervolgens als hij vrijkomt staat er een woedende menigte voor de deur. Het lijkt me veel logischer dat zulke figuren een verplichte klinische behandeling krijgen om herhaling te voorkomen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:41 schreef Flounder het volgende:
[..]
Of het nu een ziekte, stoornis of geaardheid is. Lekker belangrijk Weet je wat het punt is? Ik denk dat er best veel pedofielen (m/v) rondlopen, die geen uiting geven aan die gevoelens. Die mensen zijn op zich niet gevaarlijk. Het gevaar zit hem echt in de figuren die wel uiting geven aan hun lusten.
Die Benno L. is veroordeeld voor misbruik van kleine kinderen hè? Wil je hem serieus in de rol van slachtoffer duwen.....?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, mensen die slachtoffer worden van agressieve tokkies hebben dat eigenlijk aan zichzelf te danken? Of waar wil je precies naartoe?
Je zegt dat je geen gevaar voor de samenleving bent. Door eigenrichting aan te moedigen ben je dat wel. Want eigenrichting is willekeurig, maakt onschuldige slachtoffers en in het geval van pedoseksualiteit zorgt het er voor dat pedo's isoleren met alle gevolgen vandien.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:48 schreef Flounder het volgende:
[..]
Die Benno L. is veroordeeld voor misbruik van kleine kinderen hè? Wil je hem serieus in de rol van slachtoffer duwen.....?
Dat "ze" hem in het gevang stoppen is niet meer dan logisch. Dat er vervolgens een woedende menigte bij hem voor de deur staat kun je als middeleeuws bestempelen, maar vind je dat echt zo raar? Ook als je je verplaatst in de mensen met kleine kinderen die daar in de buurt wonen?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De manier waarop er nu mee omgegaan wordt voelt nogal middeleeuws aan. Eerst stoppen ze hem in de gevangenis en vervolgens als hij vrijkomt staat er een woedende menigte voor de deur. Het lijkt me veel logischer dat zulke figuren een verplichte klinische behandeling krijgen om herhaling te voorkomen.
Waar moedig ik dat precies aan volgens jou? De straat waar hij woont staat in alle media vermeld. Ik heb er zelf bij vermeld dat ik dat kaartje en zijn foto hier plaats ter aandachtsvestiging van de mensen in de stad en omliggende gemeenten. Je leest nergens dat ik aanmoedig hem te lynchen of iets dergelijk. Integendeel.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt dat je geen gevaar voor de samenleving bent. Door eigenrichting aan te moedigen ben je dat wel. Want eigenrichting is willekeurig, maakt onschuldige slachtoffers en in het geval van pedoseksualiteit zorgt het er voor dat pedo's isoleren met alle gevolgen vandien.
Eigenlijk zijn je motieven heel nobel natuurlijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:57 schreef Flounder het volgende:
[..]
Waar moedig ik dat precies aan volgens jou? De straat waar hij woont staat in alle media vermeld. Ik heb er zelf bij vermeld dat ik dat kaartje en zijn foto hier plaats ter aandachtsvestiging van de mensen in de stad en omliggende gemeenten. Je leest nergens dat ik aanmoedig hem te lynchen of iets dergelijk. Integendeel.
Dat deden ze alleen met vermeende heksen. Chemische castratie is wellicht iets minder middeleeuws, vind je niet?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of alsnog op de brandstapel ermee!
Ik vind nl. dat ze erg weinig bijval krijgen van homo's.quote:
quote:Op zondag 16 februari 2014 19:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind nl. dat ze erg weinig bijval krijgen van homo's.²
Nee hoor. Dat deden ze ook met al dan niet vermeende ketters. En waarom niet voor pedoseksuelen, of ze nu al wel of geen straf hebben uitgezeten? Een volksgericht willen we! Op het schavot ermee!quote:Op zondag 16 februari 2014 19:02 schreef Flounder het volgende:
Dat deden ze alleen met vermeende heksen. Chemische castratie is wellicht iets minder middeleeuws, vind je niet?
Heteroseksueel zijn is ook een geaardheid, maar net als de homoseksuelen vallen heteroseksuelen geen kinderen lastig met hun geaardheid.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind nl. dat ze erg weinig bijval krijgen van homo's.²
Ah, je wil mensen er gewoon even op attenderen dat hij daar woont en ze een bloemetje langs moeten brengen. Ofzo.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:57 schreef Flounder het volgende:
[..]
Waar moedig ik dat precies aan volgens jou? De straat waar hij woont staat in alle media vermeld. Ik heb er zelf bij vermeld dat ik dat kaartje en zijn foto hier plaats ter aandachtsvestiging van de mensen in de stad en omliggende gemeenten. Je leest nergens dat ik aanmoedig hem te lynchen of iets dergelijk. Integendeel.
Noem anders even wat namen en citeer een aantal posts.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:06 schreef Flounder het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verontrustend dat een aantal users het zo enorm opneemt voor een kindermisbruiker.
Anoniem achter een PCtje durf ik ook een grote bek op te zetten. Maar als je ze in het echt tegenkomt. Ho maar!quote:Op zondag 16 februari 2014 19:06 schreef Flounder het volgende:
Ik vind het eigenlijk best verontrustend dat een aantal users het zo enorm opneemt voor een kindermisbruiker.
Waar lees jij dat ik hem iets aan wil doen dan wel wens dat anderen hem iets aandoen?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:08 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Anoniem achter een PCtje durf ik ook een grote bek op te zetten. Maar als je ze in het echt tegenkomt. Ho maar!
Dat begrijp ik inderdaad. Maar ik speel meer in op de gevoelens an sich.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heteroseksueel zijn is ook een geaardheid, maar net als de homoseksuelen vallen heteroseksuelen geen kinderen lastig met hun geaardheid.
Homoseksualiteit heeft niets met pedoseksualiteit te maken, dus welke gevoelens?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik inderdaad. Maar ik speel meer in op de gevoelens an sich.²
Inderdaad, laten we iedereen die zijn straf heeft uitgezeten maar gewoon lynchen.. Vervolgens worden die daders weer bestraft, zitten hun straf uit en worden vervolgens gelynched door familieleden van hun slachtoffer enz enz enz.. Ruimt lekker op.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:06 schreef Flounder het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Benno_Larue
Nogmaals, dat schrijf ik nergens.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we iedereen die zijn straf heeft uitgezeten maar gewoon lynchen.. Vervolgens worden die daders weer bestraft, zitten de straf uit en worden vervolgens gelynched door familieleden van hun slachtoffer enz enz enz.. Ruimt lekker op.
Wat vind je precies verontrustend aan het feit dat mensen vinden dat het na het uitzitten van de straf niet aan de maatschappij is om daar nog even over heen te gaan?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:14 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nogmaals, dat schrijf ik nergens.
Dus dan zou ik me moeten verplaatsen in mensen die niet nadenken en zich maar wat graag laten ophitsen door sensatiezuchtige media?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:51 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat "ze" hem in het gevang stoppen is niet meer dan logisch. Dat er vervolgens een woedende menigte bij hem voor de deur staat kun je als middeleeuws bestempelen, maar vind je dat echt zo raar? Ook als je je verplaatst in de mensen met kleine kinderen die daar in de buurt wonen?
In de zin dat homo's zeggen dat ze er niks aan kunnen doen dat ze vallen voor een regular Herman. Datzelfde lijkt ook te gelden voor pedo's die wel wat zien in kleine Stefan.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft niets met pedoseksualiteit te maken, dus welke gevoelens?
Ik schrijf uberhaupt nergens dat ik vind dat de maatschappij er nog even overheen moet gaan of er een volksgericht/ eigenrichting moet komen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat vind je precies verontrustend aan het feit dat mensen vinden dat het na het uitzitten van de straf niet aan de maatschappij is om daar nog even over heen te gaan?
Waar zou hij wel moeten wonen dan? Overal wonen/lopen kinderen, zelfs als ze hem nergens onderdak verschaffen en aan zijn lot overlaten zal hij als zwerver nog steeds kinderen tegenkomen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:32 schreef Flounder het volgende:
waar lees jij dat
[..]
Ik schrijf uberhaupt nergens dat ik vind dat de maatschappij er nog even overheen moet gaan of er een volksgericht/ eigenrichting moet komen.
Wel valt het mij op dat users het erg voor die Benno L.opnemen, bijvoorbeeld door te pleiten dat hij daar moet kunnen blijven wonen (en dus als kindermisbruiker vrij rond te lopen in de kinderrijke buurt) en/of door zijn daden te bagatelliseren (woorden in de strekking van "hij heeft ze alleen maar aangerand"). Dat vind ik verontrustend..
Er wonen vrijwel overal kinderen. Het risico dat hij kinderen op straat zomaar even de bosjes in sleurt is nihil. Het zijn juist vaak bekenden waar hij bijvoorbeeld over de vloer komt en ouders kinderen alleen laten met de betreffende bekende.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:32 schreef Flounder het volgende:
Wel valt het mij op dat users het erg voor die Benno L.opnemen, bijvoorbeeld door te pleiten dat hij daar moet kunnen blijven wonen (en dus als kindermisbruiker vrij rond te lopen in de kinderrijke buurt)
Een handjevol mensen noem je veel?quote:en/of door zijn daden te bagatelliseren (woorden in de strekking van "hij heeft ze alleen maar aangerand"). Dat vind ik verontrustend..
Precies, vandaar natuurlijk dat protestbord "PvdA". :pquote:Op zondag 16 februari 2014 19:34 schreef arjan1112 het volgende:
Als je van mening bent dat verkrachters en dergelijke te licht gestraft worden, dan kan je dat kenbaar maken bij de verkiezingen door op een partij te stemmen die dit harder wil aanpakken.
Ik dacht dat daar eerst veel stond.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:38 schreef Flounder het volgende:
[..]
Waar lees je "veel"? Een aantal is m.i. hetzelfde als een handje vol.
Daarom juist die ruchtbaarheid.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wonen vrijwel overal kinderen. Het risico dat hij kinderen op straat zomaar even de bosjes in sleurt is nihil. Het zijn juist vaak bekenden waar hij bijvoorbeeld over de vloer komt en ouders kinderen alleen laten met de betreffende bekende.
Ja maar daar zijn de meeste mensen dan weer niet van op de hoogte of ze willen het niet weten.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom niet? Ze zijn toch zo begaan met de veiligheid van kinderen? Of hebben ze eigenlijk een ander motief?quote:Op zondag 16 februari 2014 19:41 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Ja maar daar zijn de meeste mensen dan weer niet van op de hoogte of ze willen het niet weten.
Sinds wanneer staat het IQ van een strijkijzer gelijk aan het gebruik maken van het recht op protest?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat een misselijke opmerking zeg... Mensen geen stemrecht gunnen omdat zij gebruik maken van hun recht op protest. Wordt steeds gekker hier.
"Die aardige nieuwe buurman, die oudere man, uit de flat heeft aangeboden vanmiddag even op Jantje te passen schat".quote:Op zondag 16 februari 2014 19:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat maakt die ruchtbaarheid uit als een pedo kinderen niet de bosjes in sleurt?
Als je stil gaat staan bij het feit dat elke man of vrouw die bij jou thuis over de vloer komt wel eens pedofiel/pedoseksueel zou kunnen zijn dan heb je geen leven meer. Allert zijn is absoluut goed maar er in door slaan is dat niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze zijn toch zo begaan met de veiligheid van kinderen? Of hebben ze eigenlijk een ander motief?
"Oh ja, die van de Kerkstraat 157?"quote:Op zondag 16 februari 2014 19:45 schreef Flounder het volgende:
[..]
"Die aardige nieuwe buurman, die oudere man, uit de flat heeft aangeboden vanmiddag even op Jantje te passen schat".
Kennelijk denken ze daar niet zo in het belang van kinderen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef Flounder het volgende:
Overigens zijn er in de VS van overheidswege complete sites waar pedofielen met naam en adres op vermeld staan. daar zijn ze niet zo moeilijk met privacy van veroordeelden.
Als jij je kind of kinderen in het algemeen wil beschermen, dan kijk je naar waar het gevaar vandaan komt, als je gaat kijken wat je zelf een goed gevoel geeft over jezelf dan ben je met iets heel anders bezig.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Als je stil gaat staan bij het feit dat elke man of vrouw die bij jou thuis over de vloer komt wel eens pedofiel/pedoseksueel zou kunnen zijn dan heb je geen leven meer. Allert zijn is absoluut goed maar er in door slaan is dat niet.
Het lijkt mij goed om te kijken hoe de VS het doet, om vervolgens hier precies het tegenovergestelde te doen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef Flounder het volgende:
Overigens zijn er in de VS van overheidswege complete sites waar pedofielen met naam en adres op vermeld staan. daar zijn ze niet zo moeilijk met privacy van veroordeelden.
Politici zullen altijd proberen om misbruik te maken van emotie bij het electoraat. Ook als de emotionele overwegingen van datzelfde electoraat linea recta tegen het belang ingaat van de groep die zogenaamd beschermd moet worden (de kinderen).quote:Op zondag 16 februari 2014 19:46 schreef Flounder het volgende:
Ja en dat gewaar kan dus van alle kanten komen. Het kan de gym meester of juf zijn van de school waar je kind op zit. Het kan de trainer zijn van de sport club waar je kind op zit. Het kan de oom, tante, opa, oma, van je kind zijn. Bij bekenden ben je er 9 van de 10 keer pas achter als het kwaad al geschiet is. Daar kan je kinderen niet tegen beschermen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij je kind of kinderen in het algemeen wil beschermen, dan kijk je naar waar het gevaar vandaan komt, als je gaat kijken wat je zelf een goed gevoel geeft over jezelf dan ben je met iets heel anders bezig.
wie ben jij dan, want ik vind het wel verdacht dat niemand iets over jou weet, heb je iets te verbergen?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:33 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik ben nou niet bepaald een gevaar voor de samenleving, in tegenstelling tot Benno Larue.
Heb ik gezegd dat "het niet gezegd mag worden"? Was ik hysterisch? Je mag best stoppen met die brainfarts en het woorden in mijn mond leggen hoor. Dat heb ik namelijk nergens gezegd. 'quote:Op zondag 16 februari 2014 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je mijn opmerking in alle hysterie opvat als "het mag niet gezegd worden". Dat je je aangesproken voelt, prima, maar maak het jezelf dan niet zo lastig door net te doen alsof ik gezegd zou hebben dat je het niet mag gaan hebben over de schade of iets.
Nonsens, maar helaas lopen sommigen er wel hun hele leven lang mee? Is het nou nonsens of niet? En de ouders dan? Is daar over nagedacht? Oh ja, natuurlijk. Zet iedereen weg alsof ze vanuit de onderbuik praten. Dan kan je lekker makkelijk mensen wegstrepen in je zwart-witte wereldbeeld, want iemand die het niet zo op pedoseksuelen heeft lult vanuit de onderbuik en moet dus wel dom zijn. Is het koud daar bovenop die elitaire heuvel van je?quote:Nonsens.
Niet om de daden van zo'n pedoseksueel te bagatelliseren hoor, maar het is helemaal niet per definitie zo dat alle kinderen die misbruikt zijn een levenslang trauma oplopen en/of dat hun leven meteen verwoest is.
Helaas zullen sommige kinderen de ervaringen inderdaad hun hele leven met zich meedragen, maar de meeste kinderen zullen na slachtofferhulp, psychische hulp, of met voldoende steun en opvang binnen het gezin volledig kunnen herstellen van dergelijke ervaringen.
Door de standaard reflex dat men van zulke ervaringen wel een levenslang trauma moet oplopen leg je er juist nog eens een extra lading bovenop waar slachtoffers evenmin mee zijn geholpen.
Nogmaals, zonder de uiterst verwerpelijke daden van pedoseksuelen goed te praten, dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zeggen als je de onderbuik emoties wat probeert te nuanceren.
Weer iemand die niet kan lezen. Knap hoor, en dat noemt zich jurist. Waar heb ik gezegd dat alle pedo's schade aanrichten? Ik heb nota bene nog een onderscheid gemaakt tussen pedoseksuelen (zoals Benno L) en pedofielen (niet-praktiserend). En ik had het in mijn verhaal altijd over Benno L, iemand die wel degelijk schade heeft aangericht.quote:Ik luchtig? Jij maakt je er juist makkelijk vanaf door alle pedo's op één hoop te gooien en dan te roepen dat een kinderverkrachter zoveel schade aanricht en dus elke pedo heel veel schade aanricht.
Ik probeer juist onderscheid naar ernst te maken, waarbij de schade voor de kinderen het uitgangspunt is. Dat geldt ook voor het bepalen van de risico's.
Als ik het goed begrepen was Benno een echte viezerik, die zijn zwemlessen gebruikte voor het vergaren van beeldmateriaal, wat hij dan later weer kon manipuleren tot wat eigenlijk met die meisjes had willen doen, en dat bewerkte beeldmateriaal gebruikte hij dan voor zijn gerief. Niet de zwemlessen zelf. Het was dus de bedoeling dat die meisjes er niets van merkten, maar hij nam wel lichaamshoudingen aan en liet die meisjes lichaamshoudingen aannemen om daar later de meeste voor zijn doel geschikte beelden van te kunnen maken.
De ontucht bestond dus voor het overgrote deel uit het verzamelen van dat beeldmateriaal van de zwemles, waarbij de keren dat die meisjes wel merkten dat er iets anders speelde, de veroordeling voor aanranding hebben opgeleverd. Ook werd hem aangerekend dat hij rekening had moeten houden met ontdekking, waardóór het tot schade bij de slachtoffers en ouders zou leiden.
Dat kan natuurlijk allemaal niet en moet zeker bestraft worden, maar de massahysterie lijkt me wat overdreven, net als de kwalificatie zwembadmonster. Als ik 100 willekeurige voorbijgangers een draai om de oren geef dan is dat ook minder ernstig dan als ik één willekeurige voorbijganger invalide trap. Ik heb dan ook de indruk dat zeker in eerste aanleg de straf hoog werd door die massahysterie. Anders is het 'niet uit te leggen', maar vooral omdat vele media helemaal niet willen dat het begrepen wordt.
Het lijkt me dus niet iemand die schuimbekkend uit de bosjes springt om een kleuter te penetreren, maar iemand die je niet in situaties moet laten komen die hij zo zou kunnen organiseren dat hij beelden van kinderen voor zijn eigen gerief zou kunnen maken. Dat zie ik in een seniorenflat niet zo snel gebeuren.
grote kinderen is ook prima hoorquote:Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Goh, wat heb ik een medelijden met mensen als Benno L. NOT.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die hysterische tokkies maken zich zogenaamd druk om kinderen, maar het is totaal doorgeslagen.. pedofielen zijn de zondebokken van de maatschappij
Niemand die je vraagt medelijden te hebben met een pedo.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
Goh, wat heb ik een medelijden met mensen als Benno L. NOT.
Voor hem is geen medelijden nodig hij is dan ook geen pedofiel maar pedoseksueel.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen medelijden mee, voor mijn part had hij de rest van zijn dagen in de bak gezeten.. maar die hysterie als zo'n figuur ergens gaat wonen.. pfffquote:Op zondag 16 februari 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dan ook geen enkel medelijden.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:06 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Voor hem is geen medelijden nodig hij is dan ook geen pedofiel maar pedoseksueel.
Ik zou zo'n figuur ook niet naast me willen hebben wonen.quote:Ik heb er ook geen medelijden mee, voor mijn part had hij de rest van zijn dagen in de bak gezeten.. maar die hysterie als zo'n figuur ergens gaat wonen.. pfff
Hoeveel medelijden had je ook alweer met een pedo?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dan ook geen enkel medelijden.
Maar weinig mensen denk ik. Dat is ook de reden dat ze dergelijke informatie niet bekend zouden moeten maken.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:
Ik zou zo'n figuur ook niet naast me willen hebben wonen.
Een pedofiel vind ik zielig en triest, zo'n iemand kan er niks aan doen dat hij die gevoelens heeft en het is nog twintiger keer moeilijker (lees onmogelijk) om daarvoor uit te komen dan als je homo bent. Echter, een pedoseksueel hoeft op geen enkel medelijden van mij te rekenen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel medelijden had je ook alweer met een pedo?
Onderscheid maken naar schade, ernst en gevaar lukt je anders voor geen meter.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:58 schreef Richestorags het volgende:
Weer iemand die niet kan lezen. Knap hoor, en dat noemt zich jurist. Waar heb ik gezegd dat alle pedo's schade aanrichten? Ik heb nota bene nog een onderscheid gemaakt tussen pedoseksuelen (zoals Benno L) en pedofielen (niet-praktiserend). En ik had het in mijn verhaal altijd over Benno L, iemand die wel degelijk schade heeft aangericht.
Ja en juist het uitkomen voor die pedofilie gevoelens kan wel eens de redding zijn voor mogelijke slachtoffers.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een pedofiel vind ik zielig en triest, zo'n iemand kan er niks aan doen dat hij die gevoelens heeft en het is nog twintiger keer moeilijker (lees onmogelijk) om daarvoor uit te komen dan als je homo bent. Echter, een pedoseksueel hoeft op geen enkel medelijden van mij te rekenen.
Ik pretendeer dan ook geen Jurist te zijn. En het lukt me wel degelijk. Benno L heeft schade aangericht, zoals ik heb aangetoond en jij probeerde te ontkennen door te zeggen dat hij alleen maar foto's heeft genomen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onderscheid maken naar schade, ernst en gevaar lukt je anders voor geen meter.
Zoals ik eerder al stelde, maar leuk werd genegeerd, moet er vanuit de hulpverlening veel worden verbeterd in Nederland. Juist inderdaad om potentiële slachtoffers te voorkomen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Ja en juist het uitkomen voor die pedofilie gevoelens kan wel eens de redding zijn voor mogelijke slachtoffers.
Zeg dat maar tegen de boeren die met hooivorken klaar staan.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Ja en juist het uitkomen voor die pedofilie gevoelens kan wel eens de redding zijn voor mogelijke slachtoffers.
Inderdaad maar dat zie ik de komende jaren nog niet gebeuren.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al stelde, maar leuk werd genegeerd, moet er vanuit de hulpverlening veel worden verbeterd in Nederland. Juist inderdaad om potentiële slachtoffers te voorkomen.
Ergens hebben figuren zoals Benno L dat ook wel over zichzelf afgeroepen. Ze weten dat er in Nederland nou éénmaal mensen wonen die hier pissig om worden, en toch gaan ze massaal de fout in. Niet 1, niet 2, nee wel tientallen keren. Om mijn riedeltje dan maar weer te herhalen: geen medelijden mee.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de boeren die met hooivorken klaar staan.
Ik zou meer problemen hebben met al dat aso publiek voor mijn deur dan Benno als buurman.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Zijn buren waren net in het Journaal. de ene had er geen problemen mee, de andere wel.
Die boeren gaan alleen maar de deur uit voor gasten zo als Benno L en die roept het zelf over zich af.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de boeren die met hooivorken klaar staan.
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:18 schreef Richestorags het volgende:
Ergens hebben figuren zoals Benno L dat ook wel over zichzelf afgeroepen. Ze weten dat er in Nederland nou éénmaal mensen wonen die hier pissig om worden, en toch gaan ze massaal de fout in.
Diezelfde mensen helpen Benno L. liever een handje dan dat ze bijdragen aan een klimaat waarin pedo's sneller geneigd zijn hulp te zoeken. Dus ach.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Die boeren gaan alleen maar de deur uit voor gasten zo als Benno L en die roept het zelf over zich af.
Benno L zit al lang en breed in het traject voor hulp. Dat kan je niet zegen over de duizenden pedofielen die nog niet de fout in zijn gegaan.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde mensen helpen Benno L. liever een handje dan dat ze bijdragen aan een klimaat waarin pedo's sneller geneigd zijn hulp te zoeken. Dus ach.
Ja, en? De enige die hier belang bij heeft is de boze menigte. Verder niemand.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:23 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Benno L zit al lang en breed in het traject voor hulp. Dat kan je niet zegen over de duizenden pedofielen die nog niet de fout in zijn gegaan.
Dacht van wel Benno zelf heeft er wat aan het niet onbelangrijk de kinderen want misschien werkt dat traject waar hij in zit wel en komen er geen nieuwe slachtoffers meer.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? De enige die hier belang bij heeft is de boze menigte. Verder niemand.
Beide landen zijn dan ook totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het lijkt mij goed om te kijken hoe de VS het doet, om vervolgens hier precies het tegenovergestelde te doen.
Dat verneukte klimaat komt er primair door lui als Benno L, als die niet de fout in gingen had je ook die boze menigten niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde mensen helpen Benno L. liever een handje dan dat ze bijdragen aan een klimaat waarin pedo's sneller geneigd zijn hulp te zoeken. Dus ach.
Natuurlijk wel. Die zoeken alleen een stok om mee te slaan. Er zijn ook talloze mensen die wel normaal kunnen doen, dus ligt het aan hen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat verneukte klimaat komt er primair door lui als Benno L, als die niet de fout in gingen had je ook die boze menigten niet.
Het maakt niet zoveel uit, want Herman is volwassen en maakt die keuze zelf, terwijl Stefan als kind niet tegen een volwassene op kan.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin dat homo's zeggen dat ze er niks aan kunnen doen dat ze vallen voor een regular Herman. Datzelfde lijkt ook te gelden voor pedo's die wel wat zien in kleine Stefan.
M.a.w.: wanneer is er sprake van een ziekte/psychische afwijking of een geaardheid. Lijkt me een interessante discussie.²
En die stok vinden ze door lui als Benno L.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Die zoeken alleen een stok om mee te slaan. Er zijn ook talloze mensen die wel normaal kunnen doen, dus ligt het aan hen.
of meisjes van 18-21 die zich kinderachtig kledenquote:
Het feit dat ze een stok zoeken zegt al genoeg natuurlijk. Ze spannen Benno L. slechts voor hun banale karretje.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En die stok vinden ze door lui als Benno L.
Doe normaal man. Ik voer hier een normale discussie. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn duidelijke vraag:quote:
Open er een topic over.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Ik voer hier een normale discussie. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn duidelijke vraag:
Wat is de scheidslijn tussen "normale" geaardheid of (psychische) ziekte c.q. afwijking?²
Dan moet je het niet in het belachelijke trekken als je normaal antwoord wilt.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Ik voer hier een normale discussie. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn duidelijke vraag:
Wat is de scheidslijn tussen "normale" geaardheid of (psychische) ziekte c.q. afwijking?²
Bij deze. De vraag staat nog steeds open.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet je het niet in het belachelijke trekken als je normaal antwoord wilt.
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:11 schreef justanick het volgende:
[..]
[..]
...dus?
Wat zou erger zijn voor onze huidige samenleving:quote:Op zondag 16 februari 2014 17:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat een misselijke opmerking zeg... Mensen geen stemrecht gunnen omdat zij gebruik maken van hun recht op protest. Wordt steeds gekker hier.
Het probleem is dat de 'oh de kinderen' schreeuwers die nuancering niet willen of kunnen aanbrengen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat een hysterie. Als je niet beter wist zou je kunnen gaan denken dat Benno L. de Hollandse Dutroux is.
Ik heb alleen een demonstratie gezien, geen volksgericht. Mensen mogen hun onvrede t.a.v. de lage straffen die pedoseksuelen krijgen opgelegd uiten.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Wat zou erger zijn voor onze huidige samenleving:
Een veroordeelde pedofiel die na het uitzitten van zijn straf onder streng toezicht opgeborgen wordt in een bejaardenflat,
of
een op middeleeuwse leest geschoeid volksgericht c.q verbale lynchpartij ?
Als de straat gaat regeren wordt het pas echt onaangenaam en gevaarlijk.
Protesteren tegen de lage straf bij het adres van de veroordeelde? Makes a lot of sense...quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb alleen een demonstratie gezien, geen volksgericht. Mensen mogen hun onvrede t.a.v. de lage straffen die pedoseksuelen krijgen opgelegd uiten.
Daar zal het o.a. over gaan bij het protest ja. En tegen het feit dat hij daar woont, mensen willen een dergelijk persoon niet naast hen hebben wonen. Geef ze eens ongelijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Protesteren tegen de lage straf bij het adres van de veroordeelde? Makes a lot of sense...
Daarom moeten ze dergelijke informatie niet vrijspelen. De enigen die daar belang bij hebben zijn de tokkies die zich vervelen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:56 schreef Richestorags het volgende:
En tegen het feit dat hij daar woont, mensen willen een dergelijk persoon niet naast hen hebben wonen. Geef ze eens ongelijk.
Wie zegt dat het allemaal Tokkies zijn die ertegen protesteren? Gooi je nu niet al die mensen op één hoop? Straks worden de Tokkies nog de zondebokken van de maatschappijquote:Op zondag 16 februari 2014 21:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarom moeten ze dergelijke informatie niet vrijspelen. De enigen die daar belang bij hebben zijn de tokkies die zich vervelen.
quote:Op zondag 16 februari 2014 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat het allemaal Tokkies zijn die ertegen protesteren?
Klopt, het verstand gaat uit zodra er kinderen bij betrokken zijn. Of is het meer een (makkelijke) manier om aan te tonen dat je deugt? Het is wat dat betreft vergelijkbaar met ostentatief 'juist' gedrag binnen bepaalde geloofsgemeenschappen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat de 'oh de kinderen' schreeuwers die nuancering niet willen of kunnen aanbrengen.
Slechte timing van deze demonstranten, een beetje laat bedoel ik. Om over plaats en geadresseerde van het protest maar te zwijgen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb alleen een demonstratie gezien, geen volksgericht. Mensen mogen hun onvrede t.a.v. de lage straffen die pedoseksuelen krijgen opgelegd uiten.
Is het gek dat mensen iets emotioneler zijn als het over kinderen gaat dan als het over iemand gaat die een Mars heeft gejat? Echt dat uit de hoogte gepraat hier de hele tijd over "Tokkies dit en dat".quote:Op zondag 16 februari 2014 21:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Klopt, het verstand gaat uit zodra er kinderen bij betrokken zijn. Of is het meer een (makkelijke) manier om aan te tonen dat je deugt? Het is wat dat betreft vergelijkbaar met ostentatief 'juist' gedrag binnen bepaalde geloofsgemeenschappen.
Ik ben ook niet zo van uit-de-hoogte doen. Maar dit zijn toch echt tokkies.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:05 schreef KreKkeR het volgende:
FOK!-reportage:
FOK!tv: 'Weg met die pedofiel'
Zo komen ze op mij ook over. En nee, niet omdat ze 'iets emotioneler reageren gezien het om de kinderen gaat'.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo van uit-de-hoogte doen. Maar dit zijn toch echt tokkies.
Net gezien. Dit zijn inderdaad wel erg simpele lui. Maar sommige users hier hebben er wel erg een handje van om direct alles als onderbuik en Tokkie te classificeren, erg hautain gedrag als je het mij vraagt. Alsof een ieder in dit topic tot de intellectuele elite der Nederlanden behoortquote:Op zondag 16 februari 2014 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo van uit-de-hoogte doen. Maar dit zijn toch echt tokkies.
De mensen die het hardst hun best doen om de snob uit te hangen, hebben meestal het kleinste pikkiequote:Op zondag 16 februari 2014 22:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Net gezien. Dit zijn inderdaad wel erg simpele lui. Maar sommige users hier hebben er wel erg een handje van om direct alles als onderbuik en Tokkie te classificeren, erg hautain gedrag als je het mij vraagt. Alsof een ieder in dit topic tot de intellectuele elite der Nederlanden behoort
Liet hij die kinderen ook met rust dan?quote:Op zondag 16 februari 2014 22:07 schreef Quarant het volgende:
Bah, laat zo'n man met rust, respecteer z'n privacy. Ik schaam me voor die volksmennerij.
Dat lijkt me nogal logisch; iedereen op Fok! behoort daar immers toequote:Op zondag 16 februari 2014 22:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof een ieder in dit topic tot de intellectuele elite der Nederlanden behoort
Nou, nee.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal logisch; iedereen op Fok! behoort daar immers toe
Dit is niet 'iets emotioneler', dit is hysterisch gedoe. Benno L. is een smeerlap, maar geen Dutroux. Mensen die toch een Dutroux van hem maken, daar kan ik weinig mee.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is het gek dat mensen iets emotioneler zijn als het over kinderen gaat dan als het over iemand gaat die een Mars heeft gejat? Echt dat uit de hoogte gepraat hier de hele tijd over "Tokkies dit en dat".
Ze hebben 'm notabene in een seniorenflat gezet.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:09 schreef IMVHI het volgende:
Iemand hier met kinderen die deze protesten afkeurt die het geen probleem zou vinden als deze man naast hun zou wonen?
Met scholen op steenworp afstandquote:Op zondag 16 februari 2014 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben 'm notabene in een seniorenflat gezet.
Alsof een pedo kinderen even de bosjes in trekt als ze voorbij fietsen.quote:
Overal in NL zijn scholen op steenworp afstand, mafkeesje.quote:
Dat klopt. Ik heb het ook over de reactie van mensen in het algemeen gehad, en niet van de lui uit dit filmpje.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dit is niet 'iets emotioneler', dit is hysterisch gedoe. Benno L. is een smeerlap, maar geen Dutroux. Mensen die toch een Dutroux van hem maken, daar kan ik weinig mee.
Snobistische meuk.quote:
Mafkeesje? Iets zegt me dat je dat soort taal alleen durft te doen veilig vanachter je toetsenbordje.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Overal in NL zijn scholen op steenworp afstand, mafkeesje.
Ik zou er nog een verkleinwoordje bij hebben gedaan. Taaltje ofzo.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:16 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Mafkeesje? Iets zegt me dat je dat soort taal alleen durft te doen veilig vanachter je toetsenbordje.
Uiteraard. Anders zou je me in elkaar stampen, bij gebrek aan argumenten.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:16 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Mafkeesje? Iets zegt me dat je dat soort taal alleen durft te doen veilig vanachter je toetsenbordje.
quote:Op zondag 16 februari 2014 22:17 schreef arjan1112 het volgende:
er stonden ook een paar negers en Marokkanen bij hoor mapima
Ik sla geen nerdjes met een iets te grote bek. Kom op man, dat zou toch zielig zijn?quote:Op zondag 16 februari 2014 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard. Anders zou je me in elkaar stampen, bij gebrek aan argumenten.
Mafkees is ook niet echt een argument natuurlijkquote:Op zondag 16 februari 2014 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard. Anders zou je me in elkaar stampen, bij gebrek aan argumenten.
+note, crewbashquote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Ik sla geen nerdjes met een iets te grote bek. Kom op man, dat zou toch zielig zijn?
Dat van die scholen overal wel.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mafkees is ook niet echt een argument natuurlijk
Rot toch op met je note's, knuppel. Alsof ik daar wakker van ligquote:Op zondag 16 februari 2014 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
+note, crewbash![]()
(en nu weer ontopic?)
Nee, maar dat de reacties t.a.v. die zaken hypocriet zijn (de straffen ook) was allang bekend!quote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Zullen de mensen ook zo reageren als er een vieze juf uit een bericht van Djeez in hun stad komt wonen?
quote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Zullen de mensen ook zo reageren als er een vieze juf uit een bericht van Djeez in hun stad komt wonen?
neequote:Op zondag 16 februari 2014 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Ook wat normalere mensen reageren vaak tamelijk hysterisch op dit soort zaken. Op moordenaars wordt een stuk rustiger gereageerd dan op dit soort zedendelinquenten.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb het ook over de reactie van mensen in het algemeen gehad, en niet van de lui uit dit filmpje.
Dat heeft te maken met het feit dat kinderen zeer kwetsbare wezens zijn die zich onmogelijk kunnen verdedigen, zowel verbaal als fysiek. Ook weten zij niet hoe ze moeten handelen. Volwassenen hebben altijd nog een "kans", zeker in de perceptie van mensen. Overigens zijn er op buitensporige mishandelingen ook veel reacties gekomen, en terecht!quote:Op zondag 16 februari 2014 22:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ook wat normalere mensen reageren vaak tamelijk hysterisch op dit soort zaken. Op moordenaars wordt een stuk rustiger gereageerd dan op dit soort zedendelinquenten.
Maar dat is toch raar denken? Als je wordt vermoord maar je bent fysiek in uitmuntende conditie is het eerlijker ofzo?quote:Op zondag 16 februari 2014 22:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat kinderen zeer kwetsbare wezens zijn die zich onmogelijk kunnen verdedigen, zowel verbaal als fysiek. Ook weten zij niet hoe ze moeten handelen. Volwassenen hebben altijd nog een "kans", zeker in de perceptie van mensen. Overigens zijn er op buitensporige mishandelingen ook veel reacties gekomen, en terecht!
Nee, eerlijk is het zeker niet. Maar dat denken komt overal terug. Ook met neergeknuppelde zeehondjes en dergelijke. Mensen kiezen nou éénmaal voor de zwakkere partij. En zo'n pedoseksueel moet dat weten en de consequenties zijn dan voor hen, het is niet alsof ze niet weten wat voor onrust dit veroorzaakt. Zou jij een snoepje jatten als je weet dat je hand eraf wordt gehakt daarna (los van het feit of dit een terechte straf is).quote:Op zondag 16 februari 2014 22:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar denken? Als je wordt vermoord maar je bent fysiek in uitmuntende conditie is het eerlijker ofzo?
Ok. Cool.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Zo op hart van Nederland, schreeuwende tokkies
Volgens mij zijn de meeste slachtoffers van moordenaars ook de zwakkere partij.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, eerlijk is het zeker niet. Maar dat denken komt overal terug. Ook met neergeknuppelde zeehondjes en dergelijke. Mensen kiezen nou éénmaal voor de zwakkere partij.
Het gaat mij erom dat de onrust niet in verhouding staat tot de ernst van het misdrijf. Zou het Dutroux zijn geweest die in deze flat kwam wonen, ja dan was de onrust terecht geweest. Nu niet.quote:En zo'n pedoseksueel moet dat weten en de consequenties zijn dan voor hen, het is niet alsof ze niet weten wat voor onrust dit veroorzaakt.
Het probleem met zedendelinquenten is nu net dat ze een dergelijke afweging meestal niet maken. Draconische straffen uitdelen heeft dus niet zoveel zin wat betreft het voorkomen van een dergelijk misdrijf (behalve in de zin dat als je ze levenslang wegbergt er nul recidive kans is).quote:Zou jij een snoepje jatten als je weet dat je hand eraf wordt gehakt daarna (los van het feit of dit een terechte straf is).
Dat is zo, maar kinderen worden nou éénmaal als nog zwakker gezien.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste slachtoffers van moordenaars ook de zwakkere partij.
Aan de andere kant, er is wat geroepen en wat geschreeuwd. Er zijn geen ruiten gesneuveld en dergelijke.quote:Het gaat mij erom dat de onrust niet in verhouding staat tot de ernst van het misdrijf. Zou het Dutroux zijn geweest die in deze flat kwam wonen, ja dan was de onrust terecht geweest. Nu niet.
Daar ben ik ook zeker niet op tegen. Zeker een Robert M mag wat mij betreft levenslang krijgen (wat ook mogelijk is als zijn TBS blijvend verlengd wordt).quote:Het probleem met zedendelinquenten is nu net dat ze een dergelijke afweging meestal niet maken. Draconische straffen uitdelen heeft dus niet zoveel zin wat betreft het voorkomen van een dergelijk misdrijf (behalve in de zin dat als je ze levenslang wegbergt er nul recidive kans is).
En als Robbert M ooit uit de TBS komt zal dat waarschijnlijk nooit naar buiten komen. Er zijn heel wat mensen die hem wel even willen spreken onder 4 ogen.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:45 schreef Richestorags het volgende:
Daar ben ik ook zeker niet op tegen. Zeker een Robert M mag wat mij betreft levenslang krijgen (wat ook mogelijk is als zijn TBS blijvend verlengd wordt).
pics? ik heb ze niet gezienquote:Op zondag 16 februari 2014 22:17 schreef arjan1112 het volgende:
er stonden ook een paar negers en Marokkanen bij hoor mapima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |