Bron: Pedofiel Benno L. woont in Leidense seniorenflatquote:De veroordeelde pedofiel Benno L. woont sinds deze week in een seniorenflat in Leiden. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente na een verhaal hierover in NRC Handelsblad. L. blijft ruim een jaar in Leiden, daarna verhuist hij naar verwachting naar Duitsland.
Het vinden van een woning voor de voormalig zwemleraar was niet eenvoudig omdat hij niet mag wonen in de Brabantse gemeenten waar zijn slachtoffers wonen. Hierdoor kon hij ook niet meer terecht in Den Bosch, waar hij vandaan komt. Diverse andere gemeenten wezen hem af. L. wilde naar Duitsland, maar daar mag hij van justitie nog niet heen.
Burgemeester van Leiden Henri Lenferink (PvdA) is nu op een verzoek van justitie ingegaan om L. te huisvesten. De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering. Elke gemeente moet volgens Lenferink verantwoordelijkheid nemen voor opvang van zedendelinquenten na hun straf.
Wel erkent hij in de krant met het verzoek van justitie te hebben geworsteld. Uiteindelijk liet L. toe zonder hier ruchtbaarheid aan te geven. "Het ligt in mijn natuur om open te zijn over dit soort zaken. Maar in Nederland bevindt dit onderwerp zich behoorlijk in de taboesfeer."
Om problemen te voorkomen heeft de burgemeester met justitie afgesproken dat L. onder meer geen zwembaden mag bezoeken. Ook draagt hij een elektronisch enkelband en moet hij zich regelmatig bij reclassering melden.
Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld. Hij werd begin oktober weer aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden.
Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
Dat is het probleem met dit soort mensen. Ze horen nergens, of kunnen nergens terecht want de hele buurt wordt op stelten gezet als ze er achter komen. Maar hij kan ook moeilijk in de lucht gaan wonen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:17 schreef Woelwater het volgende:
Of anders maar in een doos laten wonen, die hij elke week bij een andere kleuterschool neer zet..
quote:Benno L. kreeg in hoger beroep in 2011 zes jaar celstraf opgelegd voor het seksueel misbruiken van veelal gehandicapte kinderen aan wie hij zwemles gaf. Na het uitzitten van twee derde van zijn straf werd hij in juni voorwaardelijk in vrijheid gesteld.
In de bajas of Antarctica of zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:22 schreef WitteMuur het volgende:
Wat is het probleem dat hij daar woont, waar moet hij anders wonen?
Die man heeft zijn straf uitgezeten dus mag hij weer gewoon verder met zn leven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
In de bajas of Antarctica of zo.
Ik vind die straf veel te laag, maar goed, zo werkt het wel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die man heeft zijn straf uitgezeten dus mag hij weer gewoon verder met zn leven.
Die byzondere voorwaarden staan in de laatste alinea van je artikel:quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:13 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Hij werd aangehouden voor het overtreden van de bijzondere voorwaarden, wat waren die voorwaarden, je niet vergrijpen aan kinderen?
Een baan waarbij je (verstandelijk beperkte) minderjarigen gaat vervoeren is een overtreding van het feit dat hij niet meer mag werken met kinderen.quote:Volgens justitie had L. diverse sollicitaties en zijn verblijfplaats niet goed doorgegeven. Hij mocht proefdraaien bij een Duits vervoersbedrijf. Toen de reclassering contact met het bedrijf opnam, bleek dat L. ook schoolbussen zou moeten besturen en verstandelijk beperkte minderjarigen zou moeten vervoeren. De reclassering heeft de sollicitatieprocedure toen stilgelegd.
Precies. Daarom is het ook waanzin dat gemeenten open kaart moeten spelen naar inwoners hierover.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:20 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dit soort mensen. Ze horen nergens, of kunnen nergens terecht want de hele buurt wordt op stelten gezet als ze er achter komen. Maar hij kan ook moeilijk in de lucht gaan wonen.
Precies, hij geeft daarmee min of meer aan op dezelfde voet door te willen gaan. Eens een roofdier, altijd een roofdier.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Re het volgende:
een seniorenflat lijkt me idd wel een geschikte plek als hij toch ergens moet wonen, wat me meer stoort is dat hij blijkbaar gewoon gesolliciteerd heeft om gehandicapte kinderen te vervoeren… dat lijkt me wel een voorbode
Geen idee eigenlijk, ik kan me zo voorstellen dat er veel kleinkinderen geregeld bij opa en oma op bezoek komen...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een seniorenflat lijkt me nog een van de minder slechte oplossingen.
En opa en oma wonen in hetzelfde huis als Benno L. ofzo?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:48 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik kan me zo voorstellen dat er veel kleinkinderen geregeld bij opa en oma op bezoek komen...
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En opa en oma wonen in hetzelfde huis als Benno L. ofzo?
En Benno L. trekt ze dan even snel de bosjes in ofzo?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:50 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.
Het risico is er nou eenmaal..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En Benno L. trekt ze dan even snel de bosjes in ofzo?
Zou hij het wel geweten hebben? Ik kan me voorstellen dat hij er niet specifiek naar gaat vragen en als het enkel één van de vele mogelijke klussen is dan zal het mogelijk ook niet in de vacature hebben gestaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Re het volgende:
een seniorenflat lijkt me idd wel een geschikte plek als hij toch ergens moet wonen, wat me meer stoort is dat hij blijkbaar gewoon gesolliciteerd heeft om gehandicapte kinderen te vervoeren… dat lijkt me wel een voorbode
Dat risico is in een seniorenflat te verwaarlozen. Het belangrijkste is denk ik dat je pedo's niet wéér in een kinderdagverblijf of iets laat werken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:52 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Het risico is er nou eenmaal..
Als zo'n man wederom de fout in gaat en er komt naar buiten dat de gemeente wist van zijn verleden lijken mij de gevolgen veel ernstiger.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Daarom is het ook waanzin dat gemeenten open kaart moeten spelen naar inwoners hierover.
Straks gaat hij stiekem foto's nemen van die kleinkinderen en hebben we het seniorenflatmonster.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat risico is in een seniorenflat te verwaarlozen. Het belangrijkste is denk ik dat je pedo's niet wéér in een kinderdagverblijf of iets laat werken.
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als zo'n man wederom de fout in gaat en er komt naar buiten dat de gemeente wist van zijn verleden lijken mij de gevolgen veel ernstiger.
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Laat die man, hij heeft z'n staf uitgezeten en start dus weer met een schone lei. Al moet hij natuurlijk wel door de juiste instanties in de gaten worden gehouden om recidive te voorkomen. Maar zoals ik lees gebeurd dat dus al.
Dergelijke artikelen zijn alleen maar koren op de molen voor de zelfbenoemde "pedojagers" die menen het recht te hebben om voor eigen rechter te spelen
Oh ja?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, hij geeft daarmee min of meer aan op dezelfde voet door te willen gaan. Eens een roofdier, altijd een roofdier.
De oude huisraad was niet in opslag?quote:De gemeente gaf hem ook huisraad en geeft hem een uitkering.?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:45 schreef TitusPullo het volgende:
Ik vroeg me af hoe lang de Leidse tokkies erover zullen doen om hem te vinden.
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:50 schreef Mord_Sith het volgende:
Het is een seniorenflat, dus galerijen en dergelijke. En ze zullen vaak zat in de trapportalen spelen, voor de flat, etc.
Ja, dat kijken snap ik ook niet hoor.. Bij iemand met zulke gevoelens zouden ze toch ook de ogen operatief moeten verwijderen.. Stel je voor dat hij ooit nog een kind zietquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.
Tokkie: "Ja agent, ik zag Benno daar over de leuning hangen en ik was er net op tijd bij."
Agent: "U bedoelt zeker te laat?"
Tokkie: "Eh ja, te laat ja. Dat bedoelde ik."
Risico's heb je altijd en overal. Ook zonder Benno's. En beren op de weg ook. Als je zo schrikachtig denkt, kun je beter alvast in je graf gaan liggen.quote:
En de necrofielen dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Risico's heb je altijd en overal. Ook zonder Benno's. En beren op de weg ook. Als je zo schrikachtig denkt, kun je beter alvast in je graf gaan liggen.
In je kist zo de oven in.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
En als hij vanaf de galerij naar de kinderen zit te kijken leunt hij net iets te ver over de balustrade.
Tokkie: "Ja agent, ik zag Benno daar over de leuning hangen en ik was er net op tijd bij."
Lekkere instelling.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
L. wilde zelf naar Duitsland maar justitie weigert kennelijk. Waarom in vredesnaam? We hadden al van hem af kunnen zijn.
Ben je nou jezelf aan het quoten?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je je afval in de tuin van de buren dumpt maak je daar ook niet heel veel vrienden mee.
Ik zie weinig verschil tussen een poesje binnenlaten of het schattige buurmeisje. Zolang je je vingers maar thuishoudt en na een halfuurtje buurmeisje of poesje weer buiten zet.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, als hij aan de slag probeerde te komen als schoolbuschauffeur, dan is er nog wel wat meer aan de hand.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.
En ook dat ligt dus genuanceerder.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:14 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als hij aan de slag probeerde te komen als schoolbuschauffeur, dan is er nog wel wat meer aan de hand.
Jij kent de feiten beter dan de reclassering ofzo?quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ook dat ligt dus genuanceerder.
Het was een van de taken binnen de functie, niet de hoofdfunctie. En dat staat gewoon in de OP.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:28 schreef Richestorags het volgende:
Jij kent de feiten beter dan de reclassering ofzo?
Oh en kennelijk denken ze er anders over aangezien hij dat niet heeft vermeld en daarmee dus zijn voorwaarden heeft geschonden. Ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit monster zo ver mogelijk bij kinderen vandaan moet worden gehouden.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het was een van de taken binnen de functie, niet de hoofdfunctie. En dat staat gewoon in de OP.
Dat kan je gewoon concluderen uit dezelfde OP die jij aanhaalt. Kennelijk slaat op het feit dat Justitie hem aanhoudt voor het onjuist vermelden van zijn sollicitaties. Maar goed, het ligt allemaal wat genuanceerder volgens jou.quote:
Net als dat iedere moordenaar zo ver mogelijk bij mensen vandaan moet worden gehouden, maar blijkbaar zijn er in dit hele rechtsysteem geen weldenkende rechters te vinden.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:32 schreef Richestorags het volgende:
Ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit monster zo ver mogelijk bij kinderen vandaan moet worden gehouden.
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom is dit nieuws?
Laat die man, hij heeft z'n staf uitgezeten en start dus weer met een schone lei. Al moet hij natuurlijk wel door de juiste instanties in de gaten worden gehouden om recidive te voorkomen. Maar zoals ik lees gebeurd dat dus al.
Dergelijke artikelen zijn alleen maar koren op de molen voor de zelfbenoemde "pedojagers" die menen het recht te hebben om voor eigen rechter te spelen
Heb je ook nog iets relevants toe te voegen of ben je gewoon van huis uit een mongool?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh ja?
of wil je gewoon iets roepen omdat je thuis boos op de tafel slaat elke avond bij het rlt nieuws?
Vraag het eens aan je profeet.quote:
Inderdaad. Ze verwoesten alleen maar kinderen voor de rest van hun leven. Niks om je druk om te maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het hysterische gedoe rondom pedo's nog wel het grootste probleem.
Thanks for proving my point.quote:Op zondag 16 februari 2014 08:31 schreef Richestorags het volgende:
Inderdaad. Ze verwoesten alleen maar kinderen voor de rest van hun leven. Niks om je druk om te maken.
En wat precies is jouw punt als ik vragen mag? Je lijkt nogal overtuigd te zijn van je eigen moreel hoogstaande gelijk of niet?quote:
Dat mensen reageren als dramatische huisvrouwen en je door die hysterie heen elkaar niet eens kunt verstaan. Met die houding vererger je alles alleen maar.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat precies is jouw punt als ik vragen mag?
Dat oordeel laat ik aan jou over.quote:Je lijkt nogal overtuigd te zijn van je eigen moreel hoogstaande gelijk of niet?
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.quote:Dat mensen reageren als dramatische huisvrouwen en je door die hysterie heen elkaar niet eens kunt verstaan. Met die houding vererger je alles alleen maar.
Dat kan.quote:Dat oordeel laat ik aan jou over.
Als je er zulke bijzondere leesvaardigheden op nahoudt heeft het niet zoveel zin je iets uit te leggen.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.
Jij zegt thanks for proving my point, en als ik jou vraag wat je punt is draag je dat als punt aan. Dat ik daar dan zo op reageer noem ik inderdaad een bijzonder scherpe leesvaardigheid. Dank je voor het compliment.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je er zulke bijzondere leesvaardigheden op nahoudt heeft het niet zoveel zin je iets uit te leggen.
Draag ik als punt aan dat je niet meer mag zeggen wat pedo's uitrichten, ja? Moet je me dat toch ff laten zien met een quote want dan is er kennelijk e.e.a. aan de hand met m'n korte termijn geheugen.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij zegt thanks for proving my point, en als ik jou vraag wat je punt is draag je dat als punt aan.
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:27 schreef chucky1987 het volgende:
Bijna niemand wil deze man als buurman hebben maar waarom niet ?? hij is bekend in heel Nederland dus in de gaten houden gaat ook makkelijker.
Kun je ook aangeven wat voor trauma's en hoe dit monster die veroorzaakt heeft?quote:Op zondag 16 februari 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus het benoemen van de feiten, namelijk dat pedosexuelen kinderen met een levenslang trauma opzadelen, staat voor jou gelijk aan het reageren als een dramatische huisvrouw? Een sterk staaltje redeneringsvermogen.
Precies.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.
Of een bekende binnen het gezin. Papa bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Veruit het gros van het kindermisbruik wordt gepleegd door een bekende van het gezin, dus dat maakt het alleen maar nog gevaarlijker.
Ja of mama.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of een bekende binnen het gezin. Papa bijvoorbeeld.
Je hebt nooit gezegd dat het niet gezegd mag worden, maar als het gezegd wordt zeg je thanks for proving my point. Kennelijk staat het benoemen ervan voor jou dus gelijk aan hysterisch reageren, aangezien je in een latere reactie zegt dat dat je punt is. Je woorden staan zwart op wit, weinig anders in te lezen.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Draag ik als punt aan dat je niet meer mag zeggen wat pedo's uitrichten, ja? Moet je me dat toch ff laten zien met een quote want dan is er kennelijk e.e.a. aan de hand met m'n korte termijn geheugen.
Moet ik werkelijk waar gaan uitleggen wat voor trauma een aanranding / verkrachting veroorzaakt?quote:Kun je ook aangeven wat voor trauma's en hoe dit monster die veroorzaakt heeft?
Ik ben het ermee eens dat de hulpverlening naar niet-pedoseksuelen (lees: pedofielen) beter kan. Zij kunnen er nou eenmaal vrij weinig aan doen dat ze deze gevoelens hebben. Wat betreft een pedoseksueel: deze heeft de gevoelens, maar weet dat het fout is om ernaar te handelen en heeft er toch naar gehandeld met alle gevolgen van dien. Ik heb eigenlijk niet zoveel medelijden met dat soort lui.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Precies.
Net als verkrachtingen bij volwassenen overigens; er wordt altijd verwezen naar 'de enge man uit de bosjes', maar seksueel geweld wordt echt veel vaker gepleegd door een bekende van het slachtoffer.
Heksenjachten op pedoseksuelen maakt het probleem alleen maar veel gevaarlijker - ze blijven dan 'ondergedoken' zitten en juist de frustratie die dat oproept kan de oorzaak zijn dat ze opnieuw in de fout gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |