SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 24-02-2014 15:21:48 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Eigenlijk vind ik dat ook wel een toffe combi ^^,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Maar wel Nederlands?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Namen gezocht! In principe hebben we de namen al klaar liggen, maar ik wil weten of er toch geen overtreffende naam is
Geen bloemen/natuur namen en meer dan 3 letters graag, oh en geen oud hollandse namen als Jan of Piet...
Kom maar op!
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:03 schreef Burdie het volgende:
Destiny
Samantha
Dylano
Que'chesha
Chamilla
Dijovanni
LaToya
Charmaina
Tatiana
Ro-Chelle
Iets meer een richting zou handig zijn.
Wat voor soort? Heb je een naam als voorbeeld die je erg leuk vind maar het niet is geworden....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Namen gezocht! In principe hebben we de namen al klaar liggen, maar ik wil weten of er toch geen overtreffende naam is
Geen bloemen/natuur namen en meer dan 3 letters graag, oh en geen oud hollandse namen als Jan of Piet...
Kom maar op!
Voor jongens.vind ik lucas heel leuk... Maar dat werd afgekeurd... En voor meiden vond ik mirthe heel leuk maar ook die werd afgeschotenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:49 schreef Dottey het volgende:
[..]
Wat voor soort? Heb je een naam als voorbeeld die je erg leuk vind maar het niet is geworden....
Dat we daar verder op borduren?
Brendanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:33 schreef geppie het volgende:
Ik ben ook op zoek naar naamsuggesties voor beide geslachten, onze dochter heet M.avie.
Geen nederlandse namen, niet beginnend met de M en ik heb een aversie tegen namen eindigend op -y/-ey.
Niet te lang, makkelijk te schrijven (strookt overigens niet met mijn voorliefde voor Ierse namen) en zeker geen top 20 naam.
Voor de rest ben ik niet zo moeilijk
Brendan doet me denken aan die josti van 90210 (brandon) en Leigh vind ik mooi maar idd in combi met.... niet zo. Bedankt voor je input thoughquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Brendan
Leigh (maar dat is minder in combinatie met de oudste)
Neve? Ierse meisjesnaam geloof ik.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:33 schreef geppie het volgende:
Ik ben ook op zoek naar naamsuggesties voor beide geslachten, onze dochter heet M.avie.
Geen nederlandse namen, niet beginnend met de M en ik heb een aversie tegen namen eindigend op -y/-ey.
Niet te lang, makkelijk te schrijven (strookt overigens niet met mijn voorliefde voor Ierse namen) en zeker geen top 20 naam.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:12 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Neve? Ierse meisjesnaam geloof ik.
Die gaan op t lijstje! Dank jequote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:13 schreef Fee-nix het volgende:
Voor gm:
Kirsten
Eline
Lara
Rosanne
Julia
Anne
Suze
Hannah
Marit
Rosa (of toch te bloemig?)
Isabel
Helena
Josefien
Hilde
Mathilde
Olivia
Meike
Lotte
Daphne
Jolijn
Ella
Vivian
Willa
Cas
Melle
Ruben
Jasper
Merijn
Luuk
Tobin
Sander
Oscar
Guus
Joris
Max
Jonathan
Noah
Sil
Abel
Sebas
Ezra
Kai
Niels
Olivier
Thijs
kimquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:33 schreef geppie het volgende:
Ywquote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die gaan op t lijstje! Dank je
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:01 schreef Burdie het volgende:
Jongen:
Ruben
Thijs/Thies
Arnoud
Tobias
Meisje:
Elvira
Lianne![]()
Milou
Robin
Dat telt niet hequote:
mja, maar bij keet denk ik aan een zuipschuur of de klas/boel op stelten zetten en aan Keetje Tippel... Ik vind het niet echt watquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:55 schreef Limone het volgende:
Nee precies en wie kent Keet nog over vijf jaar? Ik zou me daar echt niet door laten weerhouden. Sterker nog, ik vind Victoria Koblenko best wel irritant.
heb k op een paar letters na voor mn oudste ook een top10 naamquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:32 schreef Dottey het volgende:
Nog even een ander lijstje tegen gekomen..
misschien staat er wat tussen voor jullie.
Niet Nederlandse namen ...
bron
Staat idd op mijn lijstjequote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:12 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Neve? Ierse meisjesnaam geloof ik.
Leuke namen staan hiertussenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:32 schreef Dottey het volgende:
Nog even een ander lijstje tegen gekomen..
misschien staat er wat tussen voor jullie.
Niet Nederlandse namen ...
bron
Ben wel benieuwd, waar is dan hier en in wat voor woorden? Ik denk alleen maar aan fysio en pony bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:20 schreef Dottey het volgende:
[..]
De Y spreken wij hier dus soms wel uit als de ij.....
Keetje!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef Fee-nix het volgende:
En wat vinden jullie van Keet? Las m laatst ergens en vind m nog wel wat hebben, ook. Ik denk niet dat ik er echt zelf voor zou kiezen alleen. (En mijn man al helemaal niet.)
Maar bijvoorbeeld voor Coco, S.aar en Keet. Ja ik vind t wel wat hebben.
Qua namen heb je bijv. ook de naam Tyler!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:15 schreef Mineola het volgende:
Ik zie dit nu pas...
[..]
Ben wel benieuwd, waar is dan hier en in wat voor woorden? Ik denk alleen maar aan fysio en pony bijvoorbeeld.
Ik heb het echt nog nooit gehoord. Sowieso klinkt Tigo een stuk logischer voor mij dan een Tijgo, maar hey, je weet het nooit met die y
Maar in Tyler spreek je de y uit als 'ai' en niet als 'ij', dat is toch heel anders?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:06 schreef bellelena het volgende:
[..]
Qua namen heb je bijv. ook de naam Tyler!
Hmm, ik zie wel wat je bedoelt, maar ik zou er zelf totaal niet op komen om Tygo zo uit te spreken dat het bijna rijmt op het Engelse psychoquote:En ik kan me op zich best voorstellen dat iemand 'Tygo' zou willen uitspreken als 'Tijgo' met een Engelse 'g' zeg maar. Met de 'y' net als in 'psycho', maar dan dus een iets rondere 'g' (die van 'psycho' is bijna een 'k').
Saar en Keet? Niet helemaal mijn ding eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef Fee-nix het volgende:
En wat vinden jullie van Keet? Las m laatst ergens en vind m nog wel wat hebben, ook. Ik denk niet dat ik er echt zelf voor zou kiezen alleen. (En mijn man al helemaal niet.)
Maar bijvoorbeeld voor Coco, S.aar en Keet. Ja ik vind t wel wat hebben.
Ik ken een volwassene die zo heetquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net iemand op fb gezien en die haar kleinkind heette M.omo....
Tom?quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saar en Keet? Niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd![]()
Als we een meisje krijgen, wordt het (95% zeker) Liz of Loes.
Voor een jongetje zijn we er nog steeds niet uit
Ik moet gelijk denken aan Fido Dido. Dat poppetje van 7-upquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Net gezien op fb... Fido echt serieusarm meisje...
Ik ookquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet gelijk denken aan Fido Dido. Dat poppetje van 7-up
Was Tom bij Saar niet ook een optie? Ook toen was een jongensnaam lastig toch Coco?quote:
Loesquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saar en Keet? Niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd![]()
Als we een meisje krijgen, wordt het (95% zeker) Liz of Loes.
Voor een jongetje zijn we er nog steeds niet uit
Vind ik ook een goeie naam!quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ja, de vorige keer was jongensnaam ook lastig. Toen was het uiteindelijk Tom geworden, maar op de een of andere manier is die naam nu voor Saar-die-toen-natuurlijk-nog-geen-Saar-was-althans-dat-wisten-we-niet.
We vinden een paar namen wel heel leuk, maar heel goede vrienden hebben kindjes die zo heten o.i.d. Dus dat gaat dan eigenlijk niet echt.
MaxMax is mijn lievelings. Maar ja. Zo heet het zoontje van een heel goede vriend van M. (maar eigenlijk, eigenlijk he, eigenlijk ben ik steeds meer aan het overwegen om me daar gewoon niks van aan te trekken)
Maxquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ja, de vorige keer was jongensnaam ook lastig. Toen was het uiteindelijk Tom geworden, maar op de een of andere manier is die naam nu voor Saar-die-toen-natuurlijk-nog-geen-Saar-was-althans-dat-wisten-we-niet.
We vinden een paar namen wel heel leuk, maar heel goede vrienden hebben kindjes die zo heten o.i.d. Dus dat gaat dan eigenlijk niet echt.
MaxMax is mijn lievelings. Maar ja. Zo heet het zoontje van een heel goede vriend van M. (maar eigenlijk, eigenlijk he, eigenlijk ben ik steeds meer aan het overwegen om me daar gewoon niks van aan te trekken)
Ik zou het zelf ook niet doenquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:15 schreef Mineola het volgende:
[..]
Maar in Tyler spreek je de y uit als 'ai' en niet als 'ij', dat is toch heel anders?
[..]
Hmm, ik zie wel wat je bedoelt, maar ik zou er zelf totaal niet op komen om Tygo zo uit te spreken dat het bijna rijmt op het Engelse psycho
Pim vind ik ook leuk!quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:46 schreef klumsy het volgende:
Ik vind Max ook leukmaar
Vind het een honden naam....
Pim vind ik trouwens ook heel erg leuk, Lola en Pim
Maar voorlopig hoeven wij ons nog niet druk te maken om namen
Ja maar er zijn bijna geen honden/katten namen!quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:46 schreef klumsy het volgende:
Ik vind Max ook leukmaar
Vind het een honden naam....
Pim vind ik trouwens ook heel erg leuk, Lola en Pim
Maar voorlopig hoeven wij ons nog niet druk te maken om namen
Oscar of Owen of Lewis niks voor bij Lola??quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef klumsy het volgende:
Ow er zijn ook wel jongens namen die ik leuk vind, maar dan vind M ze niks....
Of ze vallen af om een andere reden
Oh ja, dat is nog tofferquote:
Dan hoor ik graag welke namen dat zijn!quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:31 schreef Burdie het volgende:
Grappig, dat lees je hier vaker, maar ik vind jongensnamen juist veel gemakkelijker! Ik moet een elftal aan zoons krijgen wil ik al mijn lievelingsnamen kunnen gebruiken.
Oh jammie, ja! Wij hadden ook nog Stellan op het lijstje staanquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:20 schreef Burdie het volgende:
Emil is idd leuk, of AlexanderSkarsgård
.
En hoewel niet echt Scandinavisch, voor een meisje Wicky.
Victor! (of gewoon Vic).quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:39 schreef klumsy het volgende:
Oscar vind ik leuk, maar denk dat M het niks vind...
liesbeth is leuk! madieke vind ik toch een beetje marieke met een spdaakgebdek.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef BlueEyes het volgende:
Ronja de Roversdochter![]()
Ookal afgefikt door mn vriend.
Madieke (en Liesbeth)? Is nog twistpuntje hier.
En ja, Emil van de Hazelhoeve, die uitspraak verpest m.
Mijn nicht heeft een zoontje met de naam Y. oshaquote:Op donderdag 20 februari 2014 09:31 schreef klumsy het volgende:
Ow en mijn katten hadden toch niet echt mensen namen...
Swabber, Snoezel, Yoshi.... Maar snap wel wat je bedoeld, nu hebben we een Mila
ja dat was ook mijn eerste gedachte. Enne het was een meisje (ski klasje uit België)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:52 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Euh.. dan plak ik daar meteen de Vos achteraan in gedachte
Die 2 urls doen het niet meer. Kan een MOD ze verwijderen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:22 schreef Dottey het volgende:
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html (handig voor vernoemingen)
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php
Ik dacht dat jij een Friese naam wilde? Dat is Sven toch niet?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:49 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben nog steeds geen clue voor een jongensnaam.
Ik wil Sven of Sybren. Maar mn man niet
Ja klopt, maar Sven vind ik gewoon zo mooiquote:Op maandag 24 februari 2014 14:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een Friese naam wilde? Dat is Sven toch niet?![]()
Ik vind Haye heel mooi, en Hylke en Jelmer en Wytze en eigenlijk moet er bijna wel een y inzitten om hem Fries te doen voorkomen lijkt 't nuOh en Jelmer kan bij jullie natuurlijk niet
Jildau!quote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan sil it Jildau of Maaike wurre
Nee. Jent(h)equote:Op maandag 24 februari 2014 14:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jildau!
Want dat roep je al sinds zw.schap 1 volgens mijDat moet em worden
en ik zet ook in op een meisje
Done! De 1e is aangepast, de 2e verwijderd.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die 2 urls doen het niet meer. Kan een MOD ze verwijderen?
Melle!!quote:Op maandag 24 februari 2014 14:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja klopt, maar Sven vind ik gewoon zo mooi![]()
Hylke vind ik niet mooi en ik ken al een Jelmer. Eigenlijk willen voor een jochie ook geen J. of een R meer nee
Hier hebben ze de boekjes ook in het Fries.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:52 schreef pepper_961 het volgende:
Ahhhh!Nalle blijkt ook een Friese jongensnaam te zijn! Ik heb hier boekjes uit Zweden, over een jongetje dat Max heet. Een van die boekjes gaat over Max nalle. Ik denk, vrij vertaald, 'Max gaat slapen'.
[ afbeelding ]
Ik vond nalle toen al zoet klinken, maar dat het echt als jongensnaam bestaat wist ik niet.
Te lief he!? Ik heb ze in 1997 in Zweden gekocht, kort na de dood van mn zoontje Max. En voor zover ik weet heb ik ze nu allemaal. Of ik moet zeggen, alle titels maar wel paar in Zweeds en rest Nederlands.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:02 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hier hebben ze de boekjes in het fries.
Jentsje
Melle en Fedde worden het ook nietsorry
Wat leuk om die boekjes te verzamelen! Bokus verzendt internationaal trouwens, tip!quote:Op maandag 24 februari 2014 20:25 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Te lief he!? Ik heb ze in 1997 in Zweden gekocht, kort na de dood van mn zoontje Max. En voor zover ik weet heb ik ze nu allemaal. Of ik moet zeggen, alle titels maar wel paar in Zweeds en rest Nederlands.![]()
(Eigenlijk wil ik de rest van de boekjes ook nog in de oorspronkelijke Zweedse taal, misschien toch eens naar op jacht gaan.)
Ah jammer!
Nalle als jongensnaam is misschien ook geen goed idee trouwens: "Nalle, ik ga je op je bek knallen... " mweeeh.![]()
Oh?! Ga ik daar ff snuffelen!!! Thanks!quote:Op maandag 24 februari 2014 21:03 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wat leuk om die boekjes te verzamelen! Bokus verzendt internationaal trouwens, tip!
http://www.bokus.com/cgi-(...)rs=Barbro%20Lindgren
Al is in Zweden kopen leuker natuurlijk.
Ik ben overigens erg verliefd op de naam Elliot ineens <3
Mijn moeder heeft Mary en haar familie noemt haar Mik of Mikky.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:55 schreef BuupWerk het volgende:
Ik ben over de helft van m'n zwangerschap krijg ik het nu toch wel een beetje op me heupen...voor een jongen hebben we een naam maar voor een meid nog niet...mag ik jullie ongezouten mening over de meisjes naam M.ikki en op welke schrijfwijze jullie het zouden doen ?! Vriend komt niet verder dan: op zich wel leuk maar niet super...Nou is hij nooit echt ergens heel enthousiast over maar komt ook niet met een andere naam...zucht !! Misschien dat jullie mening mij weer helpt om toch verder te kijken of voor deze te gaan...
Ik had vroeger een collega genaamd t.e.d, en ik vond het zo'n stomme naam!quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:34 schreef BuupWerk het volgende:
Na een nachtje slapen ben ik weer terug bij af...
Nicky/Nikki wel aangedacht maar ik vind het erg standaard...het mag wel wat aparter !!
Misschien even het hele verhaal: vriend roept al eeuwen als we een zoon krijgen noemen we hem T.e.d waarop ik hem altijd heb uitgelachen en gezegd no way !! Zwanger en een paar weken verder, was ik er uit...waarom geen T.e.d ?! Het is niet standaard, komt weinig voor, redelijk normaal en toch ook wel stoer...
Oke, jongens naam gekozen !!
Toen kwam de meisjesnaam, gedoe gedoe, tot in op een zondagochtend zei, en als we een meisje krijgen noemen we dr T.edd.ymet een BIG smile (ik dacht vriend even te pesten) maar we keken elkaar aan en hij zei: eigenlijk vind ik hen wel leuk...en ik dus na het uitspreken ook...
Dus nu is het plan: een jongen dan noemen we hem T.e.d en een meisje Mik.ky, mochten we ooit een 2e krijgen en het is dan een jongen...dan wordt het Mikk.y en Ted is het weer een meisje wordt het Mi.kky en T.ed.dy
Pff lang verhaal...misschien moet ik niet zo ver vooruit denken ofzo...hormonen (stomme dingen) misschien hebben jullie een beter passende of andere naam ?!
De andere optie was Ro.el en Nien.ke maar die vind ik nu dus saaaaaaai
Ja he?!quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind Teddie met ie ook best schattig. Shortlist zou hij bij mij nooit worden maar het klinkt wel lief.
Hahaha!quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:04 schreef oh-oh het volgende:
Teddy vind ik superleuk, staat hier al jaren op de shortlist voor mijn volgende hond![]()
quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:10 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Hahaha!![]()
![]()
Ik heb denk ik iets met namen, die mensen als typische hondennamen bestempelen. Feit blijft, dat het toch echt van origine echt mensennamen waren en zijn.![]()
Die reacties over " hondennaam" kregen we in '95' ook, toen we vertelde dat een jongetje M.ax zou gaan heten.
Onze adoptie poes heette Billie!!quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik noemde 7 jaar geleden een hond Billy, en nu denk ik altijd maar gelukkig dat ik geen kinderen heb want ik vind het echt de leukste naam ever, voor een jongen of voor een meisje
![]()
Nou ja, ik zou dus nooit eerst een eigen hond zo noemen en dan een kindquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:19 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Onze adoptie poes heette Billie!!![]()
![]()
En ik zou daar dus gewoon vierkant poep aan hebben hoor, als ik een naam leuk vind, en man is het eens, dan heb ik poep aan mensen die dat een dierennaam vinden.
Ava!quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:22 schreef BuupWerk het volgende:
Ow wat een lieve reacties !!
Bij de meisjes namen zou ik wel voor een wat gangbare tweede naam gaan zodat ze altijd wat te kiezen heeft...
Lilly stond ook op het lijstje...maar ik denk eigenlijk dat, kijkend naar mezelf wij geen meisje meisje krijgen zeg maar..
Liv en Lexie kennen we al in het echt...
Hmmmm, dan is de drempel idd wat hoger.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou dus nooit eerst een eigen hond zo noemen en dan een kind
Als 'apart' een eis is, haak ik af, ik vind het al lastig genoeg om 'gewone' namen te verzinnenquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:34 schreef BuupWerk het volgende:
Nicky/Nikki wel aangedacht maar ik vind het erg standaard...het mag wel wat aparter !!
Oh dan gooi ik mijn all time favorite erin: Iva! Vannacht nog over gedroomdquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:33 schreef BuupWerk het volgende:
Onze hond heette niet lachen: Frederik...en het paste ook nog, was een statig beest
Ava valt af omdat een hele stomme collega haar dochter al zo heeft genoemd...
Lieke ook leuk, maar wel erg populair, momenteel !!
Ik zou dan wel voor Billie gaan, vind ik meer voor een meisjequote:Op donderdag 27 februari 2014 10:41 schreef BuupWerk het volgende:
Billy voor een meisje vind ik ook echt super koel, is het niet dat ik maar blijft denken aan de ikea boekenkast...
Ja, maar die luistert ook naar Paxquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:01 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha zo heet mijn lief.![]()
Wij noemen hem F.rlk omdat V. zijn naam niet uit kon spreken.
Dat heb ik idd bij Mees. Erg leuk voor een kind, maar een bankdirecteur die Mees heet?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Toch zijn er veel namen die ik me dan probeer voor te stellen bij een vrouw van 50 en dan klinkt het toch ineens een stuk minder cool of schattig. En uiteindelijk worden ze toch een keer 50 (het ideemaar goed..)
Als je achternaam Pierson is dan zou ik er idd nog eens over nadenken.....quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Dot. het volgende:
Dat heb ik idd bij Mees. Erg leuk voor een kind, maar een bankdirecteur die Mees heet?
quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je achternaam Pierson is dan zou ik er idd nog eens over nadenken.....
Hij is heel goed in luisteren naar Pax.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar die luistert ook naar Pax![]()
We kennen elkaar nog uit een ver verleden, al zegt deze nick hem niks
Ik ken een gepromoveerde Tatjana die nu best hoog in de financiele wereld zit. Gewoon oerhollands, dus geen Oostblok achtergrond of iets. Vond ik ook altijd een beetje een jammere combinatie...quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:25 schreef mignonne het volgende:
Maar tijden en tijdsgeest veranderen ook toch? Ik bedoel, over 40 jaar zitten er veel meer mensen in het bank/verzekerings/directeurenwezen die namen hebben die wij nu niet zo geschikt vinden voor een 40/50+' er; maar misschien kijkt er tegen die tijd wel niemand van op?
Ik ben het er wel mee eens hoor, het was voor mij wel een criterium voor een naam dat het voor een volwassene ook leuk moest zijn. En omgekeerd, voor een kind ook. Henk vind ik een prima naam voor een vent van 40 maar het heeft weinig sjeu als je vier bent(hoewel ik Kees dan bijv. wel weer leuk vindt.) Ik weet nog dat de gynaecoloog die bij mn bevalling van A. kwam helpen Romy heet. De enige reden waarom ik dat nog weet is omdat ik zo'n "heuh?!" moment had toen ze zich voorstelde
dan ben je gynaecoloog en heb je zo'n kamp-naam dacht ik
sorry naar een ieder die dit een wereldnaam vindt/vond of zo heet
t is niet persoonlijk
![]()
Maar goed, die naam was in de jaren 80 en 90 prima gangbaar natuurlijk.
Bijna 3 jaar geleden had ik in 1 maand vier keer een "Kick" trouwens. Daarna nooit meer tegengekomentijdelijke opvlamming?
Dan heet ie gewoon meneer Jansenquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat klopt, de tijd veranderd ook. Maar zie je al een mannetje van 80 in een bejaardentehuis zitten die Storm heet?
Ja hoorquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat klopt, de tijd veranderd ook. Maar zie je al een mannetje van 80 in een bejaardentehuis zitten die Storm heet?
Mwah, dat was 50 jaar geleden ook gewoon een afgestofte naam hoor, zoals Gijs, Willem en Teun dat nu zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:44 schreef BuupWerk het volgende:
Hahah ja zo zie ik opa Storm ook voor me)
Anyway 40 jaar geleden waren er vast ook hele bijzondere namen die nu gewoon zijn...denk aan Cleme.ns enzo elke naam was ooit nieuw en wordt vanzelf normaal denk ik dan...
Een beetje zo;quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Plukken worden niet zo als ze groot zijn. Een voornaam is al een klein beetje een self fulfilling prophecy, daar geloof ik heilig in
Welnee, dat is Evert-Aernoudt van den Rooijensteyn, ken je die niet?quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:58 schreef Sylver_ het volgende:
[ afbeelding ]
Aangenaam, mijn naam is P luk
quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Plukken worden niet zo als ze groot zijn. Een voornaam is al een klein beetje een self fulfilling prophecy, daar geloof ik heilig in
volgens mij zijn daar inderdaad complete studies naar gedaan. Best interessante materiequote:Op donderdag 27 februari 2014 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]ja!
het schijnt wel echt zo te zijn, was toch onderzoek naar gedaan ofzo. Dat mensen kinderen met een lief klinkende naam anders benaderen dan kinderen met een stoer klinkende naam en dat die kinderen om die reden met een ander beeld van zichzelf geconfronteerd worden en als die spiegel maar vaak genoeg om die reden voorgehouden wordt dan zou het daar vanzelf wel naar gaan leven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel terugzie bij mijn kinderen, de oudste wordt vaker gezien als dat lieve rustige meisje en de jongste als de wat stoerdere en meer tomboy-ish. Terwijl ze niet voor elkaar onder doen op een van beide gebieden.
gohquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mij zijn daar inderdaad complete studies naar gedaan. Best interessante materieAl raden ze wel af om je kind een bepaalde naam te geven omdat je hoopt dat het daardoor een bepaald karakter ontwikkelt
Dat zei ik laatst tegen de maatschappelijk werkster bij ons op t werk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
En, gaf ze je gelijk?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zei ik laatst tegen de maatschappelijk werkster bij ons op t werk.
HAHA, lol, okayquote:Op donderdag 27 februari 2014 17:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of misschien heet haar zoon ook wel Jayden, en raakte ik een gevoelige snaar.
Ik had het over mezelf. Misschien vond ze mijn opmerking ongepast.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik bedoel er niet echt iets kwaads mee, het was vooral een observatie
Zo zag ik een tijd geleden een peuter die Rocky heette.... en dan wil ik niets zeggen over bouwvakkerachtige vaders en moeders die bij de snackbar werken, maar je zag aan alles aan het kind wel dat hij niet de zoon van een arts en een advocaat was, en eerlijk gezegd heb ik die verwachtingen dus ook al niet meer voor het kind zelfquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]ja!
het schijnt wel echt zo te zijn, was toch onderzoek naar gedaan ofzo. Dat mensen kinderen met een lief klinkende naam anders benaderen dan kinderen met een stoer klinkende naam en dat die kinderen om die reden met een ander beeld van zichzelf geconfronteerd worden en als die spiegel maar vaak genoeg om die reden voorgehouden wordt dan zou het daar vanzelf wel naar gaan leven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel terugzie bij mijn kinderen, de oudste wordt vaker gezien als dat lieve rustige meisje en de jongste als de wat stoerdere en meer tomboy-ish. Terwijl ze niet voor elkaar onder doen op een van beide gebieden.
quote:Op maandag 3 maart 2014 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat de vergrotende trap van Tijl?
"Ze zeggen" dat je het weet als je het kindje ziet. Maar dat maakt het natuurlijk wel lastig als je dingen al van te voren wil aanschaffen met naam er op, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:11 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
Tijl, Tijler, Tijlst
Wij hebben gisteren onze kat gerenamed voor een dag met naam nr 1. Ze luistert toch niet en vreet de hele dag vanalles uit dus mooie gelegenheid om tig keer per dag de naam te gebruiken. Vanavond maar eens hernoemen met naam nr 2.
Ik blijf het maar lastig vinden en vraag me af hoe we hier nu ooit een beslissing in moeten gaan nemen.
Of als je een controlfreak bent die het van tevoren allemaal geregeld wil hebbenquote:Op maandag 3 maart 2014 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
"Ze zeggen" dat je het weet als je het kindje ziet. Maar dat maakt het natuurlijk wel lastig als je dingen al van te voren wil aanschaffen met naam er op, bijvoorbeeld.
Ah, jouw man wil naam A en jij wil naam B? Dat lijkt me wel lastig jaquote:Op maandag 3 maart 2014 16:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of als je een controlfreak bent die het van tevoren allemaal geregeld wil hebben
Ik ben een beetje bang dat als we het kindje zien we allebei nog steeds naar een andere naam neigen
Nou we vinden beide namen mooi, alleen ik neig iets meer naar A en hij iets meer naar B.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, jouw man wil naam A en jij wil naam B? Dat lijkt me wel lastig ja
Geef het kind beide namen, roepnaam A. Als je dan later toch die andere naam mooier vindt gebruik je naam B?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou we vinden beide namen mooi, alleen ik neig iets meer naar A en hij iets meer naar B.
Zogezien is er geen verkeerde keus. Maar er is dus ook nog geen doorslaggevend argument voor een van de beide namen voorbij gekomen. Het het gebruik van de ene naam gisteren heeft bij mij nog niet voor een helder licht gezorgd
Ik kan nog naam C erin gooien thuis om het onszelf nog wat lastiger te maken.
@ laziness: Heb hier al eens gepeild en ook in mijn omgeving. Het loopt nogal uiteen, is maar net wat iemand belangrijk vindt in een naam.
Hahaha nee dat eerste gaat niet gebeurenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Geef het kind beide namen, roepnaam A. Als je dan later toch die andere naam mooier vindt gebruik je naam B?
Geef het nog ff. Ineens weet je het. Zulke dingen moeten vaak ff 'vallen'
Prachtig he.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Amarnta! Bedankt! Nu hoeven we niet meer verder te zoeken!
Hadden mijn ouders ook.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of als je een controlfreak bent die het van tevoren allemaal geregeld wil hebben
Ik ben een beetje bang dat als we het kindje zien we allebei nog steeds naar een andere naam neigen
Lolquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:02 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hadden mijn ouders ook.
Zo ben ik de eerste paar dagen van mijn leven naamloos geweest. Op mijn polsbandje van het ziekenhuis staat dan ook Baby Achternaam.
En toen..... "won" mijn moeder uiteraard
Definitely Maud. Marije vind ik echt een naam voor suffe veertigers, sorryquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:55 schreef hanke het volgende:
lastig lastig.. onze dochter heet A.nne, en we waren er helemaal uit: zusje Maud!
Maar nu denken we steeds ''tja daar rijmt wel heel veel op'' en het is wel heel erg kort en stoer..
Ons alternatief: Marije (maar dan de twijfel: ''is dat niet te ouderwets meisjesachtig").
Kortom: ik ben benieuwd naar meningen!
Ik ken een A.nne - M.arij.equote:Op woensdag 5 maart 2014 12:55 schreef hanke het volgende:
lastig lastig.. onze dochter heet A.nne, en we waren er helemaal uit: zusje Maud!
Maar nu denken we steeds ''tja daar rijmt wel heel veel op'' en het is wel heel erg kort en stoer..
Ons alternatief: Marije (maar dan de twijfel: ''is dat niet te ouderwets meisjesachtig").
Ik ben er een, maar dan zonder streepjequote:Op woensdag 5 maart 2014 13:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ken een A.nne - M.arij.eMaar ik zou toch ook gaan voor M.aud, mooie combi vind ik dat.
Roomsnoes, +1 voor Ella! Nora vind ik ook mooi.
Ik ken er één met nog een e voor de ij. Hoewel ik moest wennen vond ik het eigenlijk helemaal niet zo'n rare naam.quote:
quote:
Is Marei (of Marij) nog een optie? Maud vind ik zo havermout en Marije inderdaad erg 80s verantwoord, maar Marei klinkt stoer en meer van deze tijdquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:55 schreef hanke het volgende:
Bij Marij denk ik aan mijn tante Marij van 68...quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:08 schreef bellelena het volgende:
[..]
Is Marei (of Marij) nog een optie? Maud vind ik zo havermout en Marije inderdaad erg 80s verantwoord, maar Marei klinkt stoer en meer van deze tijd
Jetquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:13 schreef BuupWerk het volgende:
Oke na Teddie en Mikki (op welke schrijfwijze dan ook) zijn we verder aan het kijken...
Loes vinden we allebei helemaal leuk, maar zo heet een goede vriendin van ons...dus een no go voor ons...iemand iets in dezelfde stijl in de aanbieding...
Pff ik had niet verwacht dat een naam uitkiezen een bevalling op zich was...hahah
+1quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:16 schreef bellelena het volgende:
Hihi, ik denk aan Suikertante, want haar naam lijkt er een beetje op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:54 schreef BananenTosti het volgende:
MareiHuhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Ik moest direct aan iemand denken bij die naam... begint haar eerste naam met een V?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Ella is afgeschoten
Matilda is mwah. En Olivia is mooi.
Op zich mee eens, maar we gaan hier nog eens aan hartig woordje over spreken, mijn man en ik.
Ella afschieten
Yupquote:Op donderdag 6 maart 2014 08:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Huh! Ik moest direct aan iemand denken bij die naam... begint haar eerste naam met een V?
Hoi! Long time no seequote:
Toch nog ruim op tijd een knoop door kunnen hakkenquote:Op donderdag 6 maart 2014 08:45 schreef Chanty het volgende:
Wij hebben een naamVoor nu dan. Over een aantal weken kijken of we niet van gedachten zijn veranderd en dan definitief de knoop doorhakken.
Ja, leuk!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:14 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij Marij denk ik aan mijn tante Marij van 68...
Marijn vind ik wel tof (maar ook voor jongens). Of Mare. Of Marèl?
geplast?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och het arme kind werd in het aankondigingsberichtje al 'me' dochter genoemd. Nuff said toch?! En als klap op de vuurpijl werd er in het berichtje ook nog even gemeld dat de mama van het meisje voor tijdstip X geplast moest hebben en dan mochten ze naar huis.
Ik wist helemaal niet dat je mij op facebook had!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty een naam!
Ik kwam net een pareltje tegen op FB: B.eaudhi D.joanna.
Olivia is ook mooiquote:Op donderdag 6 maart 2014 08:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Ella is afgeschoten
Matilda is mwah. En Olivia is mooi.
Op zich mee eens, maar we gaan hier nog eens aan hartig woordje over spreken, mijn man en ik.
Ella afschieten
Fedde of Lizquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat je mij op facebook had!
[..]
Olivia is ook mooiEn Ella is idd heel erg leuk! Jammer dat je man het (nog?) niet ziet zitten.
Hier gaat 't Fedde worden voor een jongen. En Loes óf Liz voor een meisje.
Nog iets minder dan 2 maanden voordat we de knoop definitief zullen moeten doorhakken. Het kan natuurlijk nog veranderen tot die tijd.
Sjit ik was ook undercover. Nu ben ik door de mand gevallen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat je mij op facebook had!
[..]
Olivia is ook mooiEn Ella is idd heel erg leuk! Jammer dat je man het (nog?) niet ziet zitten.
Nog iets minder dan 2 maanden voordat we de knoop definitief zullen moeten doorhakken. Het kan natuurlijk nog veranderen tot die tijd.
"Ella. Dat klinkt zo Amerikaans"quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:11 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
tsk! waarom afgeschoten?
Doe Maitehaske leuk <3 vind ik dan
de enige ektequote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:17 schreef mignonne het volgende:
Ella![]()
ik denk aan deze Ella <3
[ afbeelding ]
Geweldigquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Ella ook echt zo mooi en lief.
En dan voor op het kaartje
Ella est la
Hihi, dit heb ik ook jaquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:15 schreef Olf het volgende:
Bij Ella denk ik de hele tijd 'under my umbrella ELLA ELLA ELLA'. Terwijl ik het zonder die associatie een heel leuke naam zou vinden, haha!
Waarschijnlijk ivm catheter (na een ruggenprik?). Dan moet je binnen 4 uur plassen, anders krijg je een nieuwe en moet je weer 4 uur wachten.quote:
hihi wat lief en fijn!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:22 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben nog helemaal niet zo ver in mn zwangerschap, maar gek genoeg blekenen ik bij een eerste namenrondje toch wel flink te overlappen met namen die we leuk vonden (al heeft hij op zich ook een heleboel ugh NO namen in zijn lijst, van die eighties namen....). dus we hebben al een shortlist eigenlijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat leuke jongetjes zijnquote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Kloptquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat leuke jongetjes zijn![]()
Ik kan me herinneren dat je in eerste instantie bij S. die naam ook had voor een jongen, maar dat je halverwege ineens een andere naam had?
Vwb Loes of Liz: Loes!
Nee er was niet op tijd geplast.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ivm catheter (na een ruggenprik?). Dan moet je binnen 4 uur plassen, anders krijg je een nieuwe en moet je weer 4 uur wachten.
[/offtopic]
ja, maar het stond echt als naamquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:47 schreef Vanyel het volgende:
Hoer.ra zou anders ook wel heel bizar zijn.
Heb je nou niks geleerd van mijn zwangerschappen babe?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zag net een H.oerra N.oelle voorbij komen op de prenatal facebook, wtf? Foutje mag ik hopen toch?
-edit- ik denk idd dat d'r moeder iets te enthousiast was met het inzenden van d'r kind, volgens mij heet 't gewoon N.oelle
Frida was mijn aboslute nummer 1 naam, waarvan ik eigenlijk ook al die tijd geweten heb dat het hem niet ging worden. Net zoals Ramses voor een jongenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ook hoor, Mignonne. Dat Rihanna die 'naam' moest gebruiken boeit mij weinig, is toch soort mijn muziek niet, en over 3 jaar is iedereen dat allang vergeten. Zo'n goed nummer was het ook niet
Wat ik erg lastig vind is de andere "mode" die ze hier hebben qua namen. Er zijn aardig wat babies die Thea heten bijvoorbeeld, terwijl ik een vrouw van minstens 50 voor me zie. Of Camilla. En voor jongens Ferdinand. Of Jakob, of HenrikNiet mijn smaak dus.
Terwijl ik toch mijn smaak klassiek dog eigentijds vind, haha. Zo "hip" zijn die namen die ik leuk vind ook weer niet.
Mille vind ik ook leuk trouwens. Of Ida, of Frida.
Maar Ella en Olivia <3
ik moet toch inspiratie opdoen, jij hebt Shantilly en Dellyjano al ingepiktquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je nou niks geleerd van mijn zwangerschappen babe?
Blijf weg op dit soort sites![]()
![]()
![]()
![]()
Bel dan ff! Ik heb nog wel een stapel ongebruikte pareltjes liggen hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik moet toch inspiratie opdoen, jij hebt Shantilly en Dellyjano al ingepikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |