Mwah, dat was 50 jaar geleden ook gewoon een afgestofte naam hoor, zoals Gijs, Willem en Teun dat nu zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:44 schreef BuupWerk het volgende:
Hahah ja zo zie ik opa Storm ook voor me)
Anyway 40 jaar geleden waren er vast ook hele bijzondere namen die nu gewoon zijn...denk aan Cleme.ns enzo elke naam was ooit nieuw en wordt vanzelf normaal denk ik dan...
Een beetje zo;quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Plukken worden niet zo als ze groot zijn. Een voornaam is al een klein beetje een self fulfilling prophecy, daar geloof ik heilig in
Welnee, dat is Evert-Aernoudt van den Rooijensteyn, ken je die niet?quote:Op donderdag 27 februari 2014 13:58 schreef Sylver_ het volgende:
[ afbeelding ]
Aangenaam, mijn naam is P luk
quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Plukken worden niet zo als ze groot zijn. Een voornaam is al een klein beetje een self fulfilling prophecy, daar geloof ik heilig in
volgens mij zijn daar inderdaad complete studies naar gedaan. Best interessante materiequote:Op donderdag 27 februari 2014 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]ja!
het schijnt wel echt zo te zijn, was toch onderzoek naar gedaan ofzo. Dat mensen kinderen met een lief klinkende naam anders benaderen dan kinderen met een stoer klinkende naam en dat die kinderen om die reden met een ander beeld van zichzelf geconfronteerd worden en als die spiegel maar vaak genoeg om die reden voorgehouden wordt dan zou het daar vanzelf wel naar gaan leven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel terugzie bij mijn kinderen, de oudste wordt vaker gezien als dat lieve rustige meisje en de jongste als de wat stoerdere en meer tomboy-ish. Terwijl ze niet voor elkaar onder doen op een van beide gebieden.
gohquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mij zijn daar inderdaad complete studies naar gedaan. Best interessante materieAl raden ze wel af om je kind een bepaalde naam te geven omdat je hoopt dat het daardoor een bepaald karakter ontwikkelt
Dat zei ik laatst tegen de maatschappelijk werkster bij ons op t werk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
En, gaf ze je gelijk?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zei ik laatst tegen de maatschappelijk werkster bij ons op t werk.
HAHA, lol, okayquote:Op donderdag 27 februari 2014 17:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of misschien heet haar zoon ook wel Jayden, en raakte ik een gevoelige snaar.
Ik had het over mezelf. Misschien vond ze mijn opmerking ongepast.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik bedoel er niet echt iets kwaads mee, het was vooral een observatie
Zo zag ik een tijd geleden een peuter die Rocky heette.... en dan wil ik niets zeggen over bouwvakkerachtige vaders en moeders die bij de snackbar werken, maar je zag aan alles aan het kind wel dat hij niet de zoon van een arts en een advocaat was, en eerlijk gezegd heb ik die verwachtingen dus ook al niet meer voor het kind zelfquote:Op donderdag 27 februari 2014 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]ja!
het schijnt wel echt zo te zijn, was toch onderzoek naar gedaan ofzo. Dat mensen kinderen met een lief klinkende naam anders benaderen dan kinderen met een stoer klinkende naam en dat die kinderen om die reden met een ander beeld van zichzelf geconfronteerd worden en als die spiegel maar vaak genoeg om die reden voorgehouden wordt dan zou het daar vanzelf wel naar gaan leven.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel terugzie bij mijn kinderen, de oudste wordt vaker gezien als dat lieve rustige meisje en de jongste als de wat stoerdere en meer tomboy-ish. Terwijl ze niet voor elkaar onder doen op een van beide gebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |