Ik ga als een ware Führer ten onder met mijn posts. Ik sta achter mijn humor. Mijn humor vind ik de leukste ter wereld. Dus. Dat gezegd hebbende:quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:44 schreef Tem het volgende:
Het wordt er allemaal niet beter op Pokkelmans.
zo wat had je gedaan ?quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
2 jaar jeugddetentie en jeugd TBS gehad. Sinds eind 2011 weer vrij
Met het oog op de privacy van de nabestaanden heb ik besloten daarover niet in de openheid te treden.quote:
Dat lijkt me duidelijk, anders kun je niet overleven in deze slowchat.quote:
Ja? Heb je het als te soft ervaren?quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:08 schreef remlof het volgende:
Twee jaar jeugddetentie en TBS lijkt mij nog een milde straf voor het hebben van autisme.
Ja er gingen inderdaad stemmen op om zwaarder te straffen naar aanleiding van mijn geval. Zo autistisch, een slecht gevoel voor humor en er dan met zo'n milde straf vanaf komen. Gegarandeerd dat dat leidt tot maatschappelijke onrust. Gelukkig heeft de advocaat het een beetje uit de media weten te houden. Ook in samenspraak met de OvJ hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:08 schreef remlof het volgende:
Twee jaar jeugddetentie en TBS lijkt mij nog een milde straf voor het hebben van autisme.
Toen ik jong was bestond autisme nog niet, laat staan dat het als excuus werd beschouwd om onrendabel te zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja? Heb je het als te soft ervaren?
Modeverschijnsel. Paris Hilton is ook al gespot met een auti.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:15 schreef remlof het volgende:
Maar toen kwam de film Rain Man uit en brak er een epidimie van autisme uit opeens.
Het aluhoedjes uurtje is weer aangebroken zie ik.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik jong was bestond autisme nog niet, laat staan dat het als excuus werd beschouwd om onrendabel te zijn.
Met dat soort autisten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:15 schreef remlof het volgende:
Maar toen kwam de film Rain Man (1988) - IMDb uit en brak er een epidimie van autisme uit opeens.
Nee, vroeger moest je gewoon normaal doen en als je niet mee kon komen op de lagere school ging je naar de LTS, klaar.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het aluhoedjes uurtje is weer aangebroken zie ik.
Ja? Knap verband dat je hebt weten te leggen. Misschien zou je eens wat meer naar individuele gevallen kunnen kijken in plaats van alles op een hoop te gooien. Je hebt gradaties.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:15 schreef remlof het volgende:
Maar toen kwam de film Rain Man (1988) - IMDb uit en brak er een epidimie van autisme uit opeens.
Geweldig dat je het waifu fenomeen kent.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Auti is auti. Of je nu een waifu hebt of een brony bent.
Ja, socially dumb and dumber.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja? Knap verband dat je hebt weten te leggen. Misschien zou je eens wat meer naar individuele gevallen kunnen kijken in plaats van alles op een hoop te gooien. Je hebt gradaties.
Die zul je er ook bij hebben. Als ouder zou ik het ook jammer vinden als mijn kind een hoog IQ zou hebben, maar moeite heeft met school door bijvoorbeeld autisme. Ik vind het raar om het hulp voor je kind zoeken de ouders kwalijk te nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, socially dumb and dumber.
Echt, al dat gediagnostiseer slaat nergens op en als ouders al ietwat teleurgesteld zijn in de schoolprestaties van hun kroost plakken ze er met liefde zelf een etiketje op.
Die extra begeleiding en hulp kregen ze vroeger ook. Maar dan zonder etiketje en subsidies.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die zul je er ook bij hebben. Als ouder zou ik het ook jammer vinden als mijn kind een hoog IQ zou hebben, maar moeite heeft met school door bijvoorbeeld autisme. Ik vind het raar om het hulp voor je kind zoeken de ouders kwalijk te nemen.
Maar het onderbuikidee dat iedereen met hulp in de WAJONG verdwijnt is goed aanwezig zie ik. Terwijl juist zo'n etiket kan voorkomen dat ze daarin belanden. Met extra begeleiding en hulp.
Nee, toen had je de remedial teacher voor kinderen met praatproblemen en meer was er gewoon niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Die extra begeleiding en hulp kregen ze vroeger ook. Maar dan zonder etiketje en subsidies.
Vroeger was die hulp natuurlijk gratis!quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Die extra begeleiding en hulp kregen ze vroeger ook. Maar dan zonder etiketje en subsidies.
Mooie gedachte.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik jong was bestond autisme nog niet, laat staan dat het als excuus werd beschouwd om onrendabel te zijn.
Romantisch. Weet je ook van wie? Ik hoop van niet, dat maakt het extra spannend.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:25 schreef remlof het volgende:
Ik heb een valentijnskaart gekregen.
Nee, maar op de lagere school waar ik op zat had je zo'n 3 kinderen per klas, zeg 10%, die niet goed mee konden komen en die kregen uren per week extra aandacht van de leraren, dat ging gewoon uit het budget van de school neem ik aan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vroeger was die hulp natuurlijk gratis!
Er zat een Italiaanse postzegel opquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Romantisch. Weet je ook van wie? Ik hoop van niet, dat maakt het extra spannend.
Ahh, dat is natuurlijk ook heel liefquote:Op donderdag 13 februari 2014 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zat een Italiaanse postzegel op
Bij ons werd er eentje afgevoerd naar een LOM-school, nooit meer teruggezien....ja 25jr later, toen hij een goedlopend bedrijf had.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar op de lagere school waar ik op zat had je zo'n 3 kinderen per klas, zeg 10%, die niet goed mee konden komen en die kregen uren per week extra aandacht van de leraren, dat ging gewoon uit het budget van de school neem ik aan.
Ja die gingen naar de LOM of in het beste geval naar de LTS, maar kwamen meestal wel gewoon functionerend in de maatschappij terecht.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Bij ons werd er eentje afgevoerd naar een LOM-school, nooit meer teruggezien....ja 25jr later, toen hij een goedlopend bedrijf had.
Dus Rutte1 had gelijk toen ze 'het speciaal onderwijs' wilden inkrimpen ?quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja die gingen naar de LOM of in het beste geval naar de LTS, maar kwamen meestal wel gewoon functionerend in de maatschappij terecht.
Dat is nu wel anders, volgens mij met name ook omdat die etiketjes veel te makkelijk worden geplakt en er veel te veel tijd en geld wordt besteed aan kinderen die het niet echt nodig hebben, ten koste van hen die het wel echt nodig hebben.
Neuh, test zijn beter geworden en we leven nu in een andere maatschappij die weer andere dingen van de mensen vragen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:40 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus Rutte1 had gelijk toen ze 'het speciaal onderwijs' wilden inkrimpen ?
Wat nu weer half is teruggedraaid ofzo
Dat komt omdat het voor gemeente voordeliger was om zoveel mogelijk mensen in de wajong te stoppen, want dat werd betaald door het rijk...quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:39 schreef Disana het volgende:
Met de Wajong zijn er volgens mij ook veel te veel jonge mensen met een beperking op een zijspoor gezet, waardoor het vrijwel onmogelijk is geworden ze weer in de maatschappij te integreren. Heel zonde.
Ja op zich wel. Maar de fout ligt natuurlijk in de diagnostisering en vooral ouders die niet kunnen opvoeden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:40 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus Rutte1 had gelijk toen ze 'het speciaal onderwijs' wilden inkrimpen ?
Wat nu weer half is teruggedraaid ofzo
Ja, maar met die bijstand voor jonge mensen met een vlekje schiet je natuurlijk ook niet veel op. Het is volgens mij zaak er vroeg bij te zijn en een passende scholing te vinden. Wat al werd gezegd, LOM en LTS waren helemaal zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het voor gemeente voordeliger was om zoveel mogelijk mensen in de wajong te stoppen, want dat werd betaald door het rijk...
Daarom is de bijstand nu weer samengevoegd met de wajong en de sociale werkplaatsen.
Hoi Erik.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik draai vanavond lekker Phil Collins![]()
Klinkt goed, maar ik ken het niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:44 schreef arjan1112 het volgende:
Je hebt nu toch de praktijkschool ?
Dat komt aardig in de buurt van de oude technische school
Precies dit.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Neuh, test zijn beter geworden en we leven nu in een andere maatschappij die weer andere dingen van de mensen vragen.
Dat is wel waar, social skills worden steeds belangrijker.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Neuh, test zijn beter geworden en we leven nu in een andere maatschappij die weer andere dingen van de mensen vragen.
Voor mensen die zeer langzaam lerend zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar ik ken het niet.
Oké, maar dat is niet geschikt voor elke leerling natuurlijk. Alhoewel ik wel geloof in werken met de handen als er beperkingen in het denken zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:45 schreef hexje het volgende:
[..]
Voor de mensen die zeer langzaam lerend zijn.
Dat laatste denk ik ook. Omdat we steeds meer een prestatiemaatschappij worden die veel te veel van mensen verwacht is er een grotere druk op schoolprestaties. Ook door de vele niveautoetsen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar met die bijstand voor jonge mensen met een vlekje schiet je natuurlijk ook niet veel op. Het is volgens mij zaak er vroeg bij te zijn en een passende scholing te vinden. Wat al werd gezegd, LOM en LTS waren helemaal zo slecht nog niet.
Maar vervolgens komen ze toch moeilijk aan een baan. Er zijn niet veel werkgevers die rekening met hun tempo houden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar dat is niet geschikt voor elke leerling natuurlijk. Alhoewel ik wel geloof in werken met de handen als er beperkingen in het denken zijn.
Ja niveau 1. Dat is niet een startkwalificatie niveau...quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:47 schreef arjan1112 het volgende:
Lees dat je toch MBO kan halen als je die school doet.
Hier.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Praktijkonderwijs
Vroeger kon je inderdaad soepeler instromen in de maatschappij. Daar zouden we weer naar terug moeten, want vakkennis en vakkundigheid zitten niet uitsluitend in sociale vaardigheden en hoge opleidingen. Goed van je vader trouwens, je kunt trots op hem zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Omdat we steeds meer een prestatiemaatschappij worden die veel te veel van mensen verwacht is er een grotere druk op schoolprestaties. Ook door de vele niveautoetsen.
Vroeger dachten ze denk ik sneller: "Dat komt nog wel goed. Hij ontwikkelt zich wel op zijn eigen manier. "
Mijn pa is ook met LTS begonnen en geëindigd op de universiteit.
Er is een grote verschuiving van productie naar diensten geweest in de maatschappij, maar ik vind het onzin om te zeggen dat er nu meer van mensen wordt verwacht dan toen we het land weer moesten opbouwen na WO2.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Omdat we steeds meer een prestatiemaatschappij worden die veel te veel van mensen verwacht is er een grotere druk op schoolprestaties. Ook door de vele niveautoetsen.
Vroeger dachten ze denk ik sneller: "Dat komt nog wel goed. Hij ontwikkelt zich wel op zijn eigen manier. "
Mijn pa is ook met LTS begonnen en geëindigd op de universiteit.
Ik bedoelde dat niet elk 'moeilijk' kind leerproblemen heeft. Kinderen kunnen ook heel intelligent zijn en toch niet meekomen omdat ze sociaal of psychisch niet sterk zijn. Daarvoor helpt een langzame opleiding ook niet lijkt me.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:49 schreef hexje het volgende:
[..]
Maar vervolgens komen ze toch moeilijk aan een baan. Er zijn niet veel werkgevers die rekening met hun tempo houden.
Nou kijk om wél mee te kunnen in de maatschappij zijn de eisen wel hoger.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is een grote verschuiving van productie naar diensten geweest in de maatschappij, maar ik vind het onzin om te zeggen dat er nu meer van mensen wordt verwacht dan toen we het land weer moesten opbouwen na WO2.
Er wordt juist minder verwacht, regel een etiketje en je kan lekker thuisnzitten gamen
Soms heb je gewoon dat zetje nodig en een wat rustiger traject. In de bijstand parkeren is de slechtst mogelijke oplossing.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef arjan1112 het volgende:
Ja ik heb ook een neef die naar de LOM school moest... daarna mocht ie naar de lagere land en tuinbouwschool... vervolgens ging ie naar de meao daarna naar de heao en vervolgens ging ie op een ministerie werken... nu is ie boekhouder met een eigen bedrijf
En daarom is het wel fijn dat er nu meerdere etiketten zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat niet elk 'moeilijk' kind leerproblemen heeft. Kinderen kunnen ook heel intelligent zijn en toch niet meekomen omdat ze sociaal of psychisch niet sterk zijn. Daarvoor helpt een langzame opleiding ook niet lijkt me.
Dat is de minste moeite voor de school. Kost geen geld en geen tijd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:55 schreef arjan1112 het volgende:
Op school zijn ze er wel van om 'oh problemen' hup naar een lager nivo..
Zo makkelijk gaat dat echt niet. Ondanks mijn diagnose zou ik echt geen Wajong kunnen krijgen denk ik.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is een grote verschuiving van productie naar diensten geweest in de maatschappij, maar ik vind het onzin om te zeggen dat er nu meer van mensen wordt verwacht dan toen we het land weer moesten opbouwen na WO2.
Er wordt juist minder verwacht, regel een etiketje en je kan lekker thuis zitten gamen
Mwah, dat valt nog wel mee. maar de opt out is tegenwoordig wel een stuk eenvoudiger en daar wordt dus ook veel te veel misbruik van gemaakt imho.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:54 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nou kijk om wél mee te kunnen in de maatschappij zijn de eisen wel hoger.
Nou dat weet ik niet. Je kunt wel plakken, maar ondertussen zal het kind zich toch verder moeten ontwikkelen om mee te kunnen komen. Met etiketten loop je het risico dat het buitenspel gezet wordt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:56 schreef hexje het volgende:
[..]
En daarom is het wel fijn dat er nu meerdere etiketten zijn.
Behalve dat je geen alcohol drinkt en het jezelf daardoor sociaal lastiger maakt is er volgens mij weinig met jou aan de hand.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat echt niet. Ondanks mijn diagnose zou ik echt geen Wajong kunnen krijgen denk ik.
En er zijn wel criteria voor die diagnose he? Het is niet dat je ze bij de supermarkt kan kopen. Er wordt eerst een psychologisch onderzoek gedaan.
Nou.. uitkeringen zijn wel heel erg beperkt. in de jaren 80 leek het wel of bijna iedereen een uitkering had.. en dat is een beetje in tegenspraak met bovenstaande bewering.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, dat valt nog wel mee. maar de opt out is tegenwoordig wel een stuk eenvoudiger en daar wordt dus ook veel te veel misbruik van gemaakt imho.
Dan kan je kijken wat je kan inzetten. Ipv op de hoop bij de niet-mee-komens.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Je kunt wel plakken, maar ondertussen zal het kind zich toch verder moeten ontwikkelen om mee te kunnen komen. Met etiketten loop je het risico dat het buitenspel gezet wordt.
Dat is inderdaad een groot probleem. Heel jammer.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Dat krijg je ook met het willen objectiveren van onderwijsresultaten. Alles moet getoetst en openbaar en ouders kiezen de basischool met het "beste" citoresultaat, de middelbareschool met het hoogste slagingspercentage e.d.
Josti's zijn dan een investering die je cijfers verneukt, dus alle auti's worden als hete aardappels doorgegeven en niemand wil er mee zitten. No shit dat ze dan massaal in het speciaal onderwijs worden geloosd. Rugzakje erbij, PGB'tje. Puur omdat "gewone" scholen hun resultaat niet op willen offeren
Precies, één etiket "handle with care" zou voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Je kunt wel plakken, maar ondertussen zal het kind zich toch verder moeten ontwikkelen om mee te kunnen komen. Met etiketten loop je het risico dat het buitenspel gezet wordt.
Daarom is het ook zo achterlijk dat er zo op de cito wordt gelet. een school waar veel kinderen op zitten met hoogopgeleide ouders zal een hogere cito hebben dan een school met kinderen van vooral laaggeschoolde mensen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Dat krijg je ook met het willen objectiveren van onderwijsresultaten. Alles moet getoetst en openbaar en ouders kiezen de basischool met het "beste" citoresultaat, de middelbareschool met het hoogste slagingspercentage e.d.
Josti's zijn dan een investering die je cijfers verneukt, dus alle auti's worden als hete aardappels doorgegeven en niemand wil er mee zitten. No shit dat ze dan massaal in het speciaal onderwijs worden geloosd. Rugzakje erbij, PGB'tje. Puur omdat "gewone" scholen hun resultaat niet op willen offeren
Een duim voor jezelf.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, één etiket "handle with care" zou voldoende moeten zijn.
Ik ben ook veel veranderd. Vroeger was het veel merkbaarder.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve dat je geen alcohol drinkt en het jezelf daardoor sociaal lastiger maakt is er volgens mij weinig met jou aan de hand.
Er was een hoge werkloosheid in de jaren '80, maar het is niet zo alsof wel bijna iedereen een uitkering kreeg.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nou.. uitkeringen zijn wel heel erg beperkt. in de jaren 80 leek het wel of bijna iedereen een uitkering had.. en dat is een beetje in tegenspraak met bovenstaande bewering.
nee tuurlijk niet. De hoogbegaafde die zich verveeld en hierdoor andere dingen gaat doen ipv opletten heeft een andere behandeling nodig dan de zwakbegaafde die er niks van snapt en ook andere dingen gaat doen ipv opletten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, één etiket "handle with care" zou voldoende moeten zijn.
Die is er al een tijdje niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:03 schreef arjan1112 het volgende:
Verwissel jou om de een of andere reden altijd met Yoki
Mogelijk. Maar als verantwoorde ouder zou de gemiddelde Citoscore eigenlijk ook helemaal geen variabele moeten zijn in de afweging naar welke school je je kroost stuurt. Als je al zo naïef bent om te geloven dat in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst bieden, kun je alleen met enige waarschijnlijkheid zeggen dat je kind zal worden gevormd tot een Citotoetsmachine. Jammer dat het echte leven niet om het maken van Citoscores draait, maar wellicht dat je Havo-kind dan toch aan die eigenlijk veel te zware gymnasiumopleiding kan beginnen. Hoeraquote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:01 schreef hexje het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo achterlijk dat er zo op de cito wordt gelet. een school waar veel kinderen op zitten met hoogopgeleide ouders zal een hogere cito hebben dan een school met kinderen van vooral laaggeschoolde mensen.
Precies.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:03 schreef hexje het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. De hoogbegaafde die zich verveeld en hierdoor andere dingen gaat doen ipv opletten heeft een andere behandeling nodig dan de zwakbegaafde die er niks van snapt en ook andere dingen gaat doen ipv opletten.
Ik denk dat dit ook een beetje is wat remlof en ik bedoelen: handel en oordeel niet te snel, want iemand kan eruit groeien en zich ontwikkelen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben ook veel veranderd. Vroeger was het veel merkbaarder.
En nog steeds wel dingen hoor. Maar dat zie je aan de oppervlakte niet.
Die hoogbegaafde die niet wou opletten werd vroeger in de klas harder aangepakt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:03 schreef hexje het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet. De hoogbegaafde die zich verveeld en hierdoor andere dingen gaat doen ipv opletten heeft een andere behandeling nodig dan de zwakbegaafde die er niks van snapt en ook andere dingen gaat doen ipv opletten.
Nee hoor. Zijn ook veel gevallen die gewoon naar de lom school zijn gestuurd vroeger. Bovendien moet je ze niet harder aanpakken maar meer uitdagingen aanbieden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Die hoogbegaafde die niet wou opletten werd vroeger in de klas harder aangepakt.
* thuiswonende jongere werklozen kregen een uitkeringquote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Er was een hoge werkloosheid in de jaren '80, maar het is niet zo alsof wel bijna iedereen een uitkering kreeg.
Een andere premier , nou en ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:06 schreef remlof het volgende:
Niet tof om te zien hoe de PD in Italië zichzelf om zeep helpt
Dat is wel zo. Maar de hulp kan ook wel fijn zijn en daaraan bijdragen. Het liefst wil een intelligent kind natuurlijk gewoon op het juiste niveau zitten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook een beetje is wat remlof en ik bedoelen: handel en oordeel niet te snel, want iemand kan eruit groeien en zich ontwikkelen.
Die waren toch wel intelligent genoeg om zichzelf te ontwikkelen, lijkt mij.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:07 schreef hexje het volgende:
[..]
Nee hoor. Zijn ook veel gevallen die gewoon naar de lom school zijn gestuurd vroeger. Bovendien moet je ze niet harder aanpakken maar meer uitdagingen aanbieden.
Kan ook een neerwaartse spiraal worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Die waren toch wel intelligent genoeg om zichzelf te ontwikkelen, lijkt mij.
Dat ben ik met je eens en het is niet fijn dat je het niet naar je zin had op school. Maar je bent niet weggesluisd naar een minder niveau of op een zijspoor gezet, daar mag je dan ook wel weer dankbaar voor zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar de hulp kan ook wel fijn zijn en daaraan bijdragen. Het liefst wil een intelligent kind natuurlijk gewoon op het juiste niveau zitten.
Mijn hele periode op school heb ik als een hel ervaren. Als anderen dat niet hoeven en met een extra zetje toch naar een passend niveau kunnen vind ik dat alleen maar mooi.
Soms kwam het later uit ja. Maar als je er nu eerder bij kan zijn door een IQ test aan te bieden dan heeft dat wel de voorkeur lijkt mij.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Die waren toch wel intelligent genoeg om zichzelf te ontwikkelen, lijkt mij.
Aan een lopende band zijn sociale skills toch echt minder belangrijk dan aan een balie.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef waht het volgende:
Het gekke is dat iedereen tegenwoordig als autist via sociale media leeft. Dus dat sociale omgang nu belangrijker zou zijn is nonsens, hetgeen die etiketjes nog onzinniger maakt.
Het gaat niet alleen om niveau, maar ook om de onderwerpen die behandeld worden. De basisschool heb ik bijvoorbeeld als uitermate doelloos ervaren omdat er geen interessante vakken werden aangeboden. Mede daarom gruwel ik van al die centralisatie en generalisatie in het Nederlandse onderwijs.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar de hulp kan ook wel fijn zijn en daaraan bijdragen. Het liefst wil een intelligent kind natuurlijk gewoon op het juiste niveau zitten.
Mijn hele periode op school heb ik als een hel ervaren. Als anderen dat niet hoeven en met een extra zetje toch naar een passend niveau kunnen vind ik dat alleen maar mooi.
IQ tests hadden ze toen ook al en werden ook gebruikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:12 schreef hexje het volgende:
[..]
Soms kwam het later uit ja. Maar als je er nu eerder bij kan zijn door een IQ test aan te bieden dan heeft dat wel de voorkeur lijkt mij.
de volkskrant zegt dat ie op de rechter vleugel van de Italiaanse pvda zit, en vind dat de hervormingen niet snel genoeg gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet handig nu Italië net stabiel is. En die Renzi neigt naar populisme.
Of veel te lang hetzelfde onderwerp. Killing.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om niveau, maar ook om de onderwerpen die behandeld worden. De basisschool heb ik bijvoorbeeld als uitermate doelloos ervaren omdat er geen interessante vakken werden aangeboden.
Dus dan is dat waar?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
de volkskrant zegt dat ie op de rechter vleugel van de Italiaanse pvda zit, en vind dat de hervormingen niet snel genoeg gaan.
Volgens mij zijn het voornamelijk de drinkers die daar een probleem van maken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve dat je geen alcohol drinkt en het jezelf daardoor sociaal lastiger maakt is er volgens mij weinig met jou aan de hand.
Er zijn echt maar weinig plekken waar je een sociale held moet zijn, het moet wel heel ernstig zijn wil dat een probleem vormen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Aan een lopende band zijn siciale skills toch echt minder belangrijk dan aan een balie.
Decentralisatie heeft tot gevolg dat je het risico loopt op een nóg slechtere school te komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om niveau, maar ook om de onderwerpen die behandeld worden. De basisschool heb ik bijvoorbeeld als uitermate doelloos ervaren omdat er geen interessante vakken werden aangeboden. Mede daarom gruwel ik van al die centralisatie en generalisatie in het Nederlandse onderwijs.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het voornamelijk de drinkers die daar een probleem van maken.
wat voor vakken had je graag gehad op de basisschool dan ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om niveau, maar ook om de onderwerpen die behandeld worden. De basisschool heb ik bijvoorbeeld als uitermate doelloos ervaren omdat er geen interessante vakken werden aangeboden. Mede daarom gruwel ik van al die centralisatie en generalisatie in het Nederlandse onderwijs.
Centjes worden toch nog vooral buiten de sociale media verdient en is sociale omgang nog steeds belangrijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:10 schreef waht het volgende:
Het gekke is dat iedereen tegenwoordig als autist via sociale media leeft. Dus dat sociale omgang nu belangrijker zou zijn is nonsens, hetgeen die etiketjes nog onzinniger maakt.
Hij heeft nogal wat ingrijpende plannen, neem zijn hervorming voor het kiesstelsel bijvoorbeeld:quote:
Sorry, ik zal alleen nog maar serieus posten in deze slowchatquote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het voornamelijk de drinkers die daar een probleem van maken.
Het soort omgang waar 99% geen problemen mee heeft, oftewel oppervlakkig gelul.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:16 schreef hexje het volgende:
[..]
Centjes worden toch nog vooral buiten de sociale media verdient en is sociale omgang nog steeds belangrijk.
Of nóg betere school, maar daar heb ik geen problemen mee, niet alles kan het hetzelfde zijn. Maak verschillen inzichtelijk, dat is voldoende. Ik ben bijvoorbeeld ook voorstander van stoppen met het centraal examen. Vervolgopleidingen moeten naar mijn idee zelf hun studenten gaan selecteren en de overheid moet daar niet in interveniëren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef Euribob het volgende:
Decentralisatie heeft tot gevolg dat je het risico loopt op een nóg slechtere school te komen.
In mijn team is er 1 autist. Bijna niemand voelt zich op zijn gemak bij haar. Volgens mij is het slappe gelul keihard werken voor haar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het soort omgang waar 99% geen problemen mee heeft, oftewel oppervlakkig gelul.
Er zijn volgens mij juist steeds minder arbeidsplekken waar je helemaal geen sociale vaardigheden nodig hebt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn echt maar weinig plekken waar je een sociale held moet zijn, het moet wel heel ernstig zijn wil dat een probleem vormen.
Tsja. Ik weet het niet. Ik vind scholen sowieso iets te veel hebben van leerfabrieken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En dan besluiten je zwartekousen-ouders je op een zwartekousen-school te zetten omdat je toevallig in een zwartekousen-dorp woont. Daar wordt je grondig geïndoctrineerd onder het mom van "decentralisatie" en "lokaal weten we het beter" en ben je in principe nog verder van huis.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Of nóg betere school, maar daar heb ik geen problemen mee, niet alles kan het hetzelfde zijn. Maak verschillen inzichtelijk, dat is voldoende. Ik ben bijvoorbeeld ook voorstander van stoppen met het centraal examen. Vervolgopleidingen moeten naar mijn idee zelf hun studenten gaan selecteren en de overheid moet daar niet in interveniëren.
Natuurkunde, scheikunde en sterrenkunde, maar dan spreek ik voor mijzelf. Waar het in algemeen om gaat is dat een onderwijssysteem naar mijn idee in staat moet zijn om diversiteit aan te bieden. Leerlingen zijn nu eenmaal niet hetzelfde, en interesses moet je zoveel mogelijk uitbaten in plaats van iedereen in hetzelfde keurslijf te drukken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:16 schreef arjan1112 het volgende:
wat voor vakken had je graag gehad op de basisschool dan ?
Dat geldt voor iedere opvoeding slimpie.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dan besluiten je zwartekousen-ouders je op een zwartekousen-school te zetten omdat je toevallig in een zwartekousen-dorp woont. Daar wordt je grondig geïndoctrineerd onder het mom van "decentralisatie" en "lokaal weten we het beter" en ben je in principe nog verder van huis.
Dat kan, maar dat gaat geld kosten. Hogere belastingdruk dan maar?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Natuurkunde, scheikunde en sterrenkunde, maar dan spreek ik voor mijzelf. Waar het in algemeen om gaat is dat een onderwijssysteem naar mijn idee in staat moet zijn om diversiteit aan te bieden. Leerlingen zijn nu eenmaal niet hetzelfde, en interesses moet je zoveel mogelijk uitbaten in plaats van iedereen in hetzelfde keurslijf te drukken.
Ja, maar als de overheid een beleid voert waar de scholen véél meer zelf mogen bepalen wordt dat nog wel een tikje erger dan nu het geval is. Dat probeer ik maar te zeggen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:22 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere opvoeding slimpie.
Dat is onvoldoende informatiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:25 schreef arjan1112 het volgende:
Twee mannen, twee uitersten. De een is jong, flamboyant, heeft een stevige haardos en beklimt in modieuze jeans met smetteloos wit overhemd en boordevol energie het podium. Daar bespeelt hij het publiek met korte, begrijpelijke zinnen. Zo nu en dan maakt hij een grap waar hij zelf hartelijk om moet lachen.
De ander betreedt datzelfde podium houterig, met lichte tegenzin. Hij heeft een brilletje, is kalend, heeft geen humor en spreekt in lange, vaak onbegrijpelijke zinnen.
Op wie zou jij stemmen ?
Op doctorandus Janmaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:25 schreef arjan1112 het volgende:
Twee mannen, twee uitersten. De een is jong, flamboyant, heeft een stevige haardos en beklimt in modieuze jeans met smetteloos wit overhemd en boordevol energie het podium. Daar bespeelt hij het publiek met korte, begrijpelijke zinnen. Zo nu en dan maakt hij een grap waar hij zelf hartelijk om moet lachen.
De ander betreedt datzelfde podium houterig, met lichte tegenzin. Hij heeft een brilletje, is kalend, heeft geen humor en spreekt in lange, vaak onbegrijpelijke zinnen.
Op wie zou jij stemmen ?
Heb ik geen problemen mee eigenlijk. Wil men in Urk het creationisme onderwijzen, dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:21 schreef Euribob het volgende:
En dan besluiten je zwartekousen-ouders je op een zwartekousen-school te zetten omdat je toevallig in een zwartekousen-dorp woont. Daar wordt je grondig geïndoctrineerd onder het mom van "decentralisatie" en "lokaal weten we het beter" en ben je in principe nog verder van huis.
Daar ben ik niet van overtuigd. Specialisatie kan hogere kosten voorkomen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat gaat geld kosten. Hogere belastingdruk dan maar?
Als kind kan je die keuze nog niet zelf maken en ben je nogal beïnvloedbaar, ben je met me eens dat het nogal een gevaarlijk standpunt is dat jij hier inneemt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb ik geen problemen mee eigenlijk. Wil men in Urk het creationisme onderwijzen, dan moeten ze dat vooral doen.
Hier in het dorp hebben wij twee basisscholen. Allebei zo rond de honderd leerlingen, hoe zie jij die specialisatie voor je?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Specialisatie kan hogere kosten voorkomen.
Je natuurlijk ook een mengvorm introduceren. Nederlands/Engels en wiskunde gecentraliseerd, en de rest een vrije keus van de onderwijsinstelling. Om maar eens wat te noemen. Maar alles centraliseren vind ik geen goede richting.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:20 schreef robin007bond het volgende:
Of de centralisatie erg is weet ik niet. Zo slecht zijn landelijke eisen niet om de school nog een beetje onder controle te houden.
Als kind kan je die keus niet zelf maken nee, maar ik heb liever dat de ouders dan hun invloed laten gelden dan de overheid. Al was het maar omdat het hun kind is en niet dat van de overheid. Het grootste deel van de ouders wil het beste voor hun kind, bij de overheid mis ik die toewijding.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:27 schreef Euribob het volgende:
Als kind kan je die keuze nog niet zelf maken en ben je nogal beïnvloedbaar, ben je met me eens dat het nogal een gevaarlijk standpunt is dat jij hier inneemt?
Daar kun je geen specialisatie realiseren inderdaad. In een stad ligt dat weer anders. In een stad heb je bijvoorbeeld ook meer winkels dan in een dorp. En in stad heb je bijvoorbeeld ook betere vervoersmogelijkheden dan in een dorp. Zo zijn er dus wel meer verschillen tussen dorpen en steden. Ik zie daar geen probleem in eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:29 schreef Euribob het volgende:
Hier in het dorp hebben wij twee basisscholen. Allebei zo rond de honderd leerlingen, hoe zie jij die specialisatie voor je?
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:36 schreef arjan1112 het volgende:
de ene school word een sport school en de andere een kunst school
Ik vind dat er wel genoeg voorbeelden zijn van desastreuze gevolgen van ouderlijk falen die tegenwoordig grotendeels aangepakt zijn doordat de overheid er op toeziet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als kind kan je die keus niet zelf maken nee, maar ik heb liever dat de ouders dan hun invloed laten gelden dan de overheid. Al was het maar omdat het hun kind is en niet dat van de overheid. Het grootste deel van de ouders wil het beste voor hun kind, bij de overheid mis ik die toewijding.
Jij impliceert dat mensen die in de stad wonen beter onderwijs dienen te krijgen omdat er meer mensen wonen en er dus meer vraag is? Jij ziet het Nederlandse achterland graag uitgestorven en verlaten, of wat was je bedoeling?quote:[..]
Daar kun je geen specialisatie realiseren inderdaad. In een stad ligt dat weer anders. In een stad heb je bijvoorbeeld ook meer winkels dan in een dorp. En in stad heb je bijvoorbeeld ook betere vervoersmogelijkheden dan in een dorp. Zo zijn er dus wel meer verschillen tussen dorpen en steden. Ik zie daar geen probleem in eigenlijk.
Ajax heeft een eigen Havo, heb ik gehoord.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:39 schreef Igen het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk middelbare scholen die bijv. speciaal op topsport zijn ingericht?
Volgens mij is (top)sport juist het gebied waar je enige specialisatie ziet. Mijn oude middelbare school heeft een aantal klassen voor leerlingen die extra veel met sport bezig willen zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:39 schreef Igen het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk middelbare scholen die bijv. speciaal op topsport zijn ingericht?
Een oud-klasgenoot van mij is professioneel sporter geworden en is ook naar zo'n speciale school gegaan waar sport en opleiding werden gecombineerd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:39 schreef Igen het volgende:
Edit: O ja, natuurlijk, al die loot-scholen.
Op degene waar ik het inhoudelijk het meest mee eens ben.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:25 schreef arjan1112 het volgende:
Op wie zou jij stemmen ?
Ik ga even hier op in. Dit vind ik namelijk de meest interessante discussie. Ik ben mij steeds meer in geografie aan het verdiepen en ruimtelijke verschillen zijn naar mijn idee juist heel natuurlijk. Ik ben niet op slecht onderwijs in dorpen en goed onderwijs in steden uit, maar mensen in dorpen moeten zich wel realiseren dat in een dorp je nu eenmaal minder uitgebreide voorzieningen aan kunt bieden dan in de stad (sorry dorpelingen, dat is een feit).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:41 schreef Euribob het volgende:
Jij impliceert dat mensen die in de stad wonen beter onderwijs dienen te krijgen omdat er meer mensen wonen en er dus meer vraag is? Jij ziet het Nederlandse achterland graag uitgestorven en verlaten, of wat was je bedoeling?
in Ottoland heb je een lagere land en tuinbouwschool de school heeft een bus en daarmee halen ze leerlingen op die te ver weg wonen, je hebt daar ook nogal slecht OV dacht ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ga even hier op in. Dit vind ik namelijk de meest interessante discussie. Ik ben mij steeds meer in geografie aan het verdiepen en ruimtelijke verschillen zijn naar mijn idee juist heel natuurlijk. Ik ben niet op slecht onderwijs in dorpen en goed onderwijs in steden uit, maar mensen in dorpen moeten zich wel realiseren dat in een dorp je nu eenmaal minder uitgebreide voorzieningen aan kunt bieden dan in de stad.
Of je dan in de stad moet gaan wonen is de volgende vraag natuurlijk. Door de goede vervoersmogelijkheden in Nederland is dat naar mijn idee helemaal niet nodig. Aardig voorbeeld, bij mijn ouders in de buurt (Amersfoort) zit het Van Lodensteincollege, een reformatorische scholengemeenschap. Van de hele Veluwe worden leerlingen met bussen naar deze school gereden om daar onderwijs te kunnen volgen. Het zal wel even een andere mindsetting bij veel Nederlanders vergen maar met vervoer is het mogelijk om de geografische verschillen tussen stad en dorp te laten vervagen.
In Nederland is men veel te bang om de geografische verschillen in het land te erkennen. Aan de andere kant is niemand verbaasd dat je in de omgeving Delfzijl minder snel een baan kunt vinden dan in Den Haag.
Ze is wel wat linkser dan ik. Maar zelfs dat is subjectief omdat de Italiaanse politiek meer met die van een bananenrepubliek te vergelijken is dan met de Nederlandse.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
of je vriendin is gewoon een communist.
Ja, Padania. Lega Nord zijn natuurlijk nationalisten pur sang, maar ze hebben wel een punt, Padania als zelfstandig land zou niet veel onderdoen voor Zwitserland.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:03 schreef Kowloon het volgende:
Noord-Italie laat toch wel dat je ook zonder functionerende overheid één van de rijkste en meest competitieve regio's ter wereld kunt worden.
Klopt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:07 schreef arjan1112 het volgende:
Eigenlijk lijkt Nederland steeds meer op Italie
Het is iets complexer.quote:Sinds de pvda en het cda samen niet meer automatisch 100 zetels hebben..
Matig.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:13 schreef Drugshond het volgende:
Ben niet gek ik zit volgende week in een Boeing 737.
Jij vergelijkt dingen als jeugdonderwijs en openbaar vervoer en werkgelegenheid met elkaar, maar dat is nogal een onjuiste vergelijking. Goed onderwijs is namelijk van levensbelang voor de toekomst van de Nederlandse samenleving, en dat moet je in mijn ogen niet van de bereidheid van de ouders af laten hangen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ga even hier op in. Dit vind ik namelijk de meest interessante discussie. Ik ben mij steeds meer in geografie aan het verdiepen en ruimtelijke verschillen zijn naar mijn idee juist heel natuurlijk. Ik ben niet op slecht onderwijs in dorpen en goed onderwijs in steden uit, maar mensen in dorpen moeten zich wel realiseren dat in een dorp je nu eenmaal minder uitgebreide voorzieningen aan kunt bieden dan in de stad.
Of je dan in de stad moet gaan wonen is de volgende vraag natuurlijk. Door de goede vervoersmogelijkheden in Nederland is dat naar mijn idee helemaal niet nodig. Aardig voorbeeld, bij mijn ouders in de buurt (Amersfoort) zit het Van Lodensteincollege, een reformatorische scholengemeenschap. Van de hele Veluwe worden leerlingen met bussen naar deze school gereden om daar onderwijs te kunnen volgen. Het zal wel even een andere mindsetting bij veel Nederlanders vergen maar met vervoer is het mogelijk om de geografische verschillen tussen stad en dorp te laten vervagen.
In Nederland is men veel te bang om de geografische verschillen in het land te erkennen. Aan de andere kant is niemand verbaasd dat je in de omgeving Delfzijl minder snel een baan kunt vinden dan in Den Haag.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:13 schreef Drugshond het volgende:
Sec wel jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:10 schreef arjan1112 het volgende:
Ja ok. maar daar komt het toch gewoon op neer?
Zit je nu al ergens in Iberië?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:16 schreef Drugshond het volgende:
18,20,23,23 en 23 graden.![]()
Zowat de beste temperaturen van het voorjaar. Jummie.
Ik ook trouwens.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:13 schreef Drugshond het volgende:
Welnee, veel goedkoper. Ik vlieg nu al anderhalf jaar met KLM naar Milaan ipv met Ryantours naar Bergamo, kost een euro of 80 meer, maar dan mag je veel meer bagage meenemen, de consumpties aan boord zijn gratis, je vliegt naar het hoofdvliegveld van je bestemming en niet een opgekalefaterde ex-luchtmachtbasis 40km verderop, ze tetteren niet met commercials over autoverhuurbedrijven of hun eigen krasloterij over de speakers, je hebt veel meer beenruimte en je hebt veel minder paupers aanboord.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:25 schreef arjan1112 het volgende:
Ryan air is kut, Transavia ook, als ik die reis zou maken, zou ik met KLM naar Barca vliegen en dan met de trein verder gaan
kost wel 900,- dacht ik
Onzin, ik kan van Madrid naar Valenica (361 km) voor 28 euro (je moet wel slim boeken).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:25 schreef arjan1112 het volgende:
Ryan air is kut, Transavia ook, als ik die reis zou maken, zou ik met KLM naar Barca vliegen en dan met de trein verder gaan
kost wel 900,- dacht ik
Ga je nu Ryantours vergelijken met de bisnis class van KLM?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:33 schreef arjan1112 het volgende:
Heb het 1 keer opgezocht, alicante kost 450,- met transavia klm vliegt daar niet naartoe, iberia ook niet.. klm naar Barcelona was 900,- in de bisnis klasse.
Zo werk ik dus niet..... ik bespaar op van alles. Wat kan mij 2 uur opgevouwen boeien. Ho(s)tels probeer ik buiten booking.com te benaderen. En een goeie vakantie moet een beetje Spartaans zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:33 schreef arjan1112 het volgende:
Heb het 1 keer opgezocht, alicante kost 450,- met transavia klm vliegt daar niet naartoe, iberia ook niet.. klm naar Barcelona was 900,- in de bisnis klasse.
En een tijdschema van minuut tot minuut hebben? Volgens mij heb jij zo'n relaxte baan dat je voor je spanning op vakantie gaatquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zo werk ik dus niet..... ik bespaar op van alles. Wat kan mij 2 uur opgevouwen boeien. Ho(s)tels probeer ik buiten booking.com te benaderen. En een goeie vakantie moet een beetje Spartaans zijn.
Vliegen met een normale maatschappij is altijd beter dan met een pricefighter, in alle opzichten, behalve de prijs.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:38 schreef arjan1112 het volgende:
ja. is economy in een normale maatschappij ( klm iberia enz ) ook al beter dan?
heb in 2012 gevlogen met Transavia dat was best krap enzo in een klote vliegtuig met een gangpad in de midden en 3 stoelen en beide kanten
daarvoor was de laatste keer in 2000 ofzo, toen was alles nog normaal
Nee, maar dat wil niet zeggen dat ik niet liever in de interliner zit dan in een overvolle spitsbus.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:40 schreef Drugshond het volgende:
Het is maar 2 fucking uurtjes, doe alsof het een busreis is. Vliegen is not that very special (wellicht in de jaren 1950 wel), nu toch niet meer.
Dat zeggen meer mensen (true).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:39 schreef remlof het volgende:
[..]
En een tijdschema van minuut tot minuut hebben? Volgens mij heb jij zo'n relaxte baan dat je voor je spanning op vakantie gaat
• Alicante (home base)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:44 schreef remlof het volgende:
En welke stad ga je deze keer aanvallen?
Eindhoven... ik vlieg alleen vanuit Eindhoven (bewust) ik woon zowat op het vliegveld (1,5-2 km). Met de bus ben ik er in 14 min. Ik herken zelfs wat personeel, en zij mij ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:45 schreef arjan1112 het volgende:
Het is geen 2 uur.. vliegen naar Alicante duurd 2 uur en 50 minuten... en dan gaat ie eerst nog een uur taxien op schiphol....
Je moet om 3 uur opstaan, ( wat al extreem kut is ) vervolgens moet je met een taxi of fakkin familie die je haat een uur rijden.. vervolgens een 2 uur op het vliegveld.. en na de vliegreis nog ministens een uur.. dus...
Je doet er minstens 8 uur over
geen 2 uur stelt niks voor enz
Dat toch niet in 4 dagen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:50 schreef Drugshond het volgende:
Krakow (volgens ANWB #01 top bestemming 2014, over 30.000 leden) gaat lachen worden. Returning visit ,
[..]
• Alicante (home base)
• Murcia (iets of wat in het binnenland)
• Benidorm (Manhatten van de Costa Brava)
• Calpe (Hiking).
Je mag al die tijd ook niet je lul uit je gulp hangen, dus niet zeuren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:46 schreef arjan1112 het volgende:
En het aller ergste is dat je al die tijd niet mag roken..
Respect, ik zou dat echt niet kunnen of willenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja..... << Butterfly (ik weet wat ik doe)
Ik ben ook altijd gesloopt na vakantie (maar dat is owke). Herstel gaat ook altijd voorspoedig.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Respect, ik zou dat echt niet kunnen of willen
Klopt, weinig uitslapen. Gelijk versnelling 4 of 5 en gaan (met of zonder kater).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:00 schreef arjan1112 het volgende:
Alicante to Benidorm 1 hour 20 minutes
Alicante to Altea 1 hour 50 minutes
Alicante to Calpe 2 hours 30 minutes
Alicante to Denia 3 hours 10 minutes
dit is met de tram.
Maar je gaat op al die bestemmingen toch wel de beste kroeg opzoeken?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:03 schreef Drugshond het volgende:
Murcia is nog schappelijk, 70 min , als je de juiste bus hebt. 15 euro red je wel heen en terug.
Staat allang in de steigers. Sterker nog is een randvoorwaarde. Waar ik ga eten is ook allang bekend.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar je gaat op al die bestemmingen toch wel de beste kroeg opzoeken?
En als nou in die kroeg die leuke Spaanse je vraagt om met haar te gaan dineren in haar favoriete restaurant? Dan schop je haar weg omdat ze je planning in de war stuurt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Staat allang in de steigers. Sterker nog is een randvoorwaarde. Waar ik ga eten is ook allang bekend.
Dan zou ja zeggen en na afloop van het etentje 2 Nederlandse teppelklemmen in camo-style kado geven.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:16 schreef remlof het volgende:
[..]
En als je nou in die kroeg die leuke Spaanse je vraagt om met haar te gaan dineren in haar favoriete restaurant? Dan schop je haar weg omdat ze je planning in de war stuurt?
Ah ok. Die tepelklemmen heb je ook alvast ingepakt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan zou ja zeggen en na afloop van het etentje 2 Nederlandse teppelklemmen in camo-style kado geven.
Ik wil eigenlijk een leuke Valentijnsdildo meenemen voor m'n Italiaanse donderdag. Lijkt me wel hilarisch als ze daarvoor m'n rolkoffer openmakenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:20 schreef Drugshond het volgende:
*Bliep* maak je Cabin-koffer eens open ?
Alsof je daar tijd voor hebtquote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:24 schreef Drugshond het volgende:
Neem wel mijn WD TV Live mee + USB Sticks.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk een leuke Valentijnsdildo meenemen voor m'n Italiaanse donderdag. Lijkt me wel hilarisch als ze daarvoor m'n rolkoffer openmaken
Relaxte vakantiequote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
3 uur slaap is toch genoeg. Running on gasoline.
Toevoeging als je in Zuid Portugal bent geweest zit je ook dezelfde hoeveelheid tijd in de bus. (Lagos, Portimao, Faro). Daar is nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:00 schreef arjan1112 het volgende:
Alicante to Benidorm 1 hour 20 minutes
Alicante to Altea 1 hour 50 minutes
Alicante to Calpe 2 hours 30 minutes
Alicante to Denia 3 hours 10 minutes
dit is met de tram.
We moeten toch eens gaan bieren in Albufeira, kom je daar binnenkort nog?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Toevoeging als je in Zuid Portugal bent geweest zit je ook dezelfde hoeveelheid tijd in de bus. (Lagos, Portimao, Faro). Daar is nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding.
Staat eigenlijk niet op de planning voor 2014, het hotel wel (kreeg een ++ reaktie terug na tripadvisor). 1-ding is zeker als ik daar naar toe ga ik krijg ik mijn hotel heel snel rond. Was een behoorlijk goed hotel overigens en bijzonder strategisch (old town - strip). De eigenaar deed nooit moeilijk... hier heb je een fles en schenk zelf maar in. Boemeltreintje was echt 2-3 minuten lopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:46 schreef remlof het volgende:
[..]
We moeten toch eens gaan bieren in Albufeira, kom je daar binnenkort nog?
Slagwapen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk een leuke Valentijnsdildo meenemen voor m'n Italiaanse donderdag. Lijkt me wel hilarisch als ze daarvoor m'n rolkoffer openmaken
Over het algemeen is dat volgens mij speciaal onderwijs. Lang geen oude LTS maar ver daaronder.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:44 schreef arjan1112 het volgende:
Je hebt nu toch de praktijkschool ?
Dat komt aardig in de buurt van de oude technische school
Ja ik hoorde ze ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat van die vogeltjes was wel waar.
Het was nog donker toen ik het schreef, en nog best fris. Toch kreeg ik een lentegevoel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:14 schreef Mutant01 het volgende:
De vogeltjes hoor ik hier ook inderdaad.
Daar heeft men de publieke infrastructuur nogal laten versloffen de afgelopen dertig jaar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:40 schreef De_Guidance het volgende:
Yes, morgen 13 graden, maar weer een storm.
In de UK kunnen ze al die stormen niet meer aan.
De puinhopen van Thatcher en Blair.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft men de publieke infrastructuur nogal laten versloffen de afgelopen dertig jaar.
Nee, ik had me deze week verhuurd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar je werkt nu voor een baas?
Sexy.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik had me deze week verhuurd.
Die zegt dat je niet mag roken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik had me deze week verhuurd.
Daar kont het wel op neerquote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De puinhopen van Thatcher en Blair.
Op hun terrein he, ik ging tussendoor effe naar buiten, hield ik gewoon 30 minuten per dag in van mijn totaal aantal uren.Dat vonden ze niet heel erg prettig.quote:
Ten opzichte van?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:01 schreef De_Guidance het volgende:
Nederlandse economie groeit met 0,7 procent - herstel zet door
party
Nujijquote:19 23 min. geleden - Ik stem geen VVD meer-
Gore rot leugens om onze knip te openen,gewoon geen geld uitgeven
Q3quote:
De zorgtoeslag 98 miljoen i.p.v. 600 miljoen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:11 schreef De_Guidance het volgende:
De accijnsverhoging levert 180 miljoen verlies op voor de schatkist ipv 90 miljoen winst.
Mooi.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:01 schreef De_Guidance het volgende:
party
Hier zijn ze in ieder geval subtiel de eerste stappen gezet om het dode hout de organisatie uit te kunnen knikkeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:01 schreef De_Guidance het volgende:
party
Vanwaar die zorgtoeslag obsessie?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De zorgtoeslag 98 miljoen i.p.v. 600 miljoen.
Misschien komt het nog deze kant op, ik zit ook wel erg ver bij je vandaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah jammer. Het wordt er meteen een stuk vrolijker van.
Waar zit je dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:36 schreef Uccie het volgende:
Misschien komt het nog deze kant op, ik zit ook wel erg ver bij je vandaan.
Den Haagquote:
Mijn huisquote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:40 schreef Reya het volgende:
Ligt Groningen nou nog steeds niet in puin?
Mooie illusie.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:01 schreef De_Guidance het volgende:
party
Is het ooit slecht gegaan dan?quote:
U bent de zwervers in de Amsterdamse binnenstad niet tegengekomen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het ooit slecht gegaan dan?
Die zitten er al decennia.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
U bent de zwervers in de Amsterdamse binnenstad niet tegengekomen?
Bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er valt een duidelijke toename te constateren.
Alleen omdat jij er niet van gehoord had hoeft dat niet te betekenen dat het niet bestond...quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze toen gewoon werkten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen omdat jij er niet van gehoord had hoeft dat niet te betekenen dat het niet bestond...
Dat doen ze tegenwoordig ook gewoon.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze toen gewoon werkten.
Samsom werkt ook inderdaad, soort van.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doen ze tegenwoordig ook gewoon.
Die kan dan weer beter met een uitkering thuiszitten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:13 schreef waht het volgende:
[..]
Samsom werkt ook inderdaad, soort van.
Niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft je pa alweer een baan?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die is toch uitvinder die leeft van zijn ene octrooitje?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heeft je pa alweer een baan?
Z'n pa heeft een krant uitgevonden?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die is toch uitvinder die leeft van zijn ene octrooitje?
Ik weet niet wat hij heeft uitgevonden maar Koos vertrouwde ons eens toe dat hij dankzij de octrooiwet vermogend is geworden en dat hij zonder die wet als kansloze sukkel ten onder zou zijn gegaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Z'n pa heeft een krant uitgevonden?
En ik maar denken dat in die vissersdorpen iedereen rijk is geworden dankzij de handel in paling en cocaine.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hij heeft uitgevonden maar Koos vertrouwde ons eens toe dat hij dankzij de octrooiwet vermogend is geworden en dat hij zonder die wet als kansloze sukkel ten onder zou zijn gegaan.
De laatste die het monopolie op de handel ik cocaïne hadden was onze koninklijke familie. Die zijn er dan ook meer dan welvarend van geworden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En ik maar denken dat in die vissersdorpen iedereen rijk is geworden dankzij de handel in paling en cocaine.
M'n pa hoeft niet te werken. Hij had welgestelde ouders.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heeft je pa alweer een baan?
Waarom zei je dan dat hij in de WW zat, als hij dat geld toch niet nodig heeft?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n pa hoeft niet te werken. Hij had welgestelde ouders.
Net of ik ook maar een eerlijk woord tegen jou uit op dit forum.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zei je dan dat hij in de WW zat, als hij dat geld toch niet nodig heeft?
Je brak bijna in tranen uit toen je het zei, dat doe je anders nooit.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ik ook maar een eerlijk woord tegen jou uit op dit forum.
Hoe dom ben jij eigenlijk?
Nou en?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens haat ik werklozen en lach ik om minimumlijers.
En om v_P, uiteraard.
Best wel dom.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ik ook maar een eerlijk woord tegen jou uit op dit forum.
Hoe dom ben jij eigenlijk?
Dat had meer met mijn melancholische drankstemming te maken, dan met de inhoud van de post.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je brak bijna in tranen uit toen je het zei, dat doe je anders nooit.
Ik had het over die ene post, je weet wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat had meer met mijn melancholische drankstemming te maken, dan met de inhoud van de post.
Althans, ik heb geen idee welke post je bedoelt, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |