abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136616469
CUL / Speciaalbieren #3
CUL / Speciaalbieren #4
CUL / Speciaalbieren #5
CUL / Speciaalbieren #6
CUL / Speciaalbieren #7: pillen i.c.m. speciaalbier!
CUL / Speciaalbieren #8: Goede films & lekker bier!
CUL / Speciaalbieren #9: Laat de bocken maar weer komen
CUL / Speciaalbieren #10: Waar geuzes voor verrassingen kunnen zorgen!
CUL / Speciaalbieren #11: Bijzondere bieren drinken in je stamkroeg!
CUL / Speciaalbieren #12: Trappisten zijn lekker
CUL / Speciaalbieren #13: Westvleteren en IPA's
CUL / Speciaalbieren #14: Biertjes worden wit
CUL / Speciaalbieren #15: Zomerbieren
CUL / Speciaalbieren #16: Zomer? Bier!
CUL / Speciaalbieren #17: Fiddlin' in the Lion's Den
CUL / Speciaalbieren #18: Bock bock bock...
CUL / Speciaalbieren #19: Waar we lightbieren grondig de grond inboren!
CUL / Speciaalbieren #20: Bier bestellen.
CUL / Speciaalbieren #21: Bijna weer tijd voor de Bockjes
CUL / Speciaalbieren #22: Winterbieren in aantocht
CUL / Speciaalbieren #23: Wintertijd !

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!

Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
Schip ahoy!
pi_136616515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

De kloosterwinkel heeft alleen de meest recente batch, op dit moment batch 15. Voor andere batches zul je (internet)drankhandels af moeten struinen.
Dan zal het die wel worden.
Want ik rij juist langs omdat ik toch in de buurt ben en ik vind dat die flessen online te prijzig zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kan je beter naar www.debierschuur.eu gaan... ligt op 15km van La Trappe.
Neem misschien de moeite om de rondleiding ook te doen, is niet heel duur en leuk om te zien.
Waarom de bierschuur? Wat is het voordeel tov bierparadijs? Kennissen van me zijn namelijk erg tevreden over die laatste, zowel qua service als qua prijs. En de afstand maakt me niet zo heel veel uit. Maar als er een duidelijk onderscheid is?
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:30:26 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:27 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan zal het die wel worden.
Want ik rij juist langs omdat ik toch in de buurt ben en ik vind dat die flessen online te prijzig zijn.

[..]

Waarom de bierschuur? Wat is het voordeel tov bierparadijs? Kennissen van me zijn namelijk erg tevreden over die laatste, zowel qua service als qua prijs. En de afstand maakt me niet zo heel veel uit. Maar als er een duidelijk onderscheid is?
Tijdje geleden dat ik bij 't bierparadijs ben geweest, sowieso is die wel veel groter.
De afstand tot LaTrappe is minder gunstig daarom meldde ik het ;)

Heb gisteren dit in geslagen:

Enkele ervan ken ik al maar, een paar nog niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136616620
Wat heb je voor dat doosje Westvleteren betaald als ik vragen mag?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136616623
Groter = meer keuze = meer twijfel = meer geld uitgeven :P.

Maar als ik er dan toch ben moet ik het ook goed doen :) Zie dat ze ook Benno weer hebben, de trappist uit Oostenrijk!

Van bovenstaande heb ik de Westvleteren nog niet op en die Raging Bitch (geloof ik?) ook niet. De rest wel. Prima rijtje heb je staan :Y)
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:35:55 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616675
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef Mgolovic het volgende:
Wat heb je voor dat doosje Westvleteren betaald als ik vragen mag?
57 euro incl de "geschenkverpakking".
Misschien veel... maar normaal was het 8 euro per flesje.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136616722
Een krat is 51 euro. :D

Ik rijd gewoon 1 of 2 keer per jaar naar dat klooster. Liefst als je drie kratten mee mag nemen. En houd dan 1 krat voor mezelf, en die andere gebruik ik om het benzinegeld terug te verdienen :P
pi_136616747
Mooi rijtje bieren daar.

Ik mis in de OP Het Bierhuis in Breda: http://www.hetbierhuis.nl/index2.html
Deze heeft altijd een mooie collectie bieren, met regelmatig nieuwe bieren in het assortiment.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:40:40 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136616766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:38 schreef muzas het volgende:

Ik rijd gewoon 1 of 2 keer per jaar naar dat klooster. Liefst als je drie kratten mee mag nemen. En houd dan 1 krat voor mezelf, en die andere gebruik ik om het benzinegeld terug te verdienen :P
Ja ik weet dat t daar goedkoper is maar er heen rijden kost toch ook wel wat hahaha (alhoewel ik dat wel een keer wil doen).
N/A
pi_136616803
Sowieso leuk. En dan nog ff langs oost-vleteren om wat pannepotjes te scoren :D
pi_136617488
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:38 schreef muzas het volgende:

Want jij gooit dat spul in je tank?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_136617851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Want jij gooit dat spul in je tank?
Ja.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:32:45 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136619832
Ben trouwens benieuwd naar de Rochefort 10, hoor ik goede dingen ook over :)
N/A
pi_136620541
Bierparadijs in Meer trouwens? Daar was ik vorig jaar een keer geweest omdat ze adverteerden met 1000 verschillende bieren. Het viel me zwaaar tegen. Ik geloof nooit dat ze toen 1000 verschillende hadden. Geen struise bijvoorbeeld of andere kleine brouwerijen. Alleen het bekende belgische spul.

Die raging bitch is trouwens geweldig.
pi_136620620
Btw la trappe is in nederland en zeker bij het klooster veeeel duurder dan in belgie. Bijv. Jubelaris bij het klooster; 3,95. In essen; 2,50. Die oak aged weet ik niet precies dacht dat het een euro of 2-3 scheelde.
pi_136623359
Mja, als ik in België voldoende zie staan voor een nette prijs ga ik niet expres lang het klooster rijden, maar het punt is vooral dat ik ze hier in de buurt niet kan kopen en ze online achterlijk duur zijn.
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:35 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136623922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, als ik in België voldoende zie staan voor een nette prijs ga ik niet expres lang het klooster rijden, maar het punt is vooral dat ik ze hier in de buurt niet kan kopen en ze online achterlijk duur zijn.
La Trappe?
Toch wel verkrijgbaar bij de Gall&Gall...
N/A
pi_136624025
La Trappe wel, maar niet de Quadrupel Oak Aged. Die ken ik nog niet namelijk, de rest wel.
Schip ahoy!
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:03:05 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136624352
Ah...

Iemand een idee waar ik een setje proefglaasjes kan scoren?
N/A
pi_136624410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
La Trappe wel, maar niet de Quadrupel Oak Aged. Die ken ik nog niet namelijk, de rest wel.
die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
pi_136624462
proefglaasjes misschien bij een goede slijter?
of ikea?
pi_136625082
@TT, heerlijk bier die 12, maar wint het net niet van Rochefort 10 vind ik..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136625809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:04 schreef mckroket het volgende:

[..]

die oak aged is ook zo bizar duur. zon flesje van 37,5 cc voor een tientje of meer... ik ga het niet doen want zo bijzonder vind ik de standaard quadruppel helemaal niet. toch onzin dat omdat het op een vatje ergens ligt het van 2 euro naar 12 euro gaat...
Daarom, het moet wel leuk blijven.
Ik vind de normale Quadrupel wel erg lekker dus wil het wel eens proberen, mits de prijs een beetje normaal is uiteraard.
Schip ahoy!
pi_136625992
gewoon duurder dan black damnation ;)
pi_136627221
quote:

[..]

Toch kun je die 2 niet zomaar met elkaar vergelijken qua smaak. De Oak Aged is veel complexer van smaak, echt iets aparts.

Natuurlijk is het veel geld, maar 2 Euro naar 12 Euro (ze zijn goedkoper overigens) vanwege "een vatje" doet de smaak echt tekort.
pi_136628404
ik snap het wel hoor. vaten moeten aangeschaft worden, langere lagertijd (tijd=geld)

alleen ik snap de hoeveelheid geld niet. waarom niet 5 of 6 euro. zo geweldig bijzonder is het basisbier namelijk niet.
het basisbier kost per 33cc ong 1,40 a 1,50 in nederland
nu kost 37,5cc opeens rond de 10 euro (kan iemand een juist prijs geven voor nederland?).
dat is nog al een prijsstijging... voor 5 euro zou ik het ook geloven hoor.

als ik heb in belgie zie staan neem ik hem misschien wel eens een keer mee. dat scheelt sowieso een paar euros. kijken of het wel zijn geld waard is.
pi_136629216
Gezien het Trappist Authentic certificaat van La Trappe mag je er vanuit gaan dat het geen pure commerciële beslissing is om deze verkoopprijs (ongeveer ¤ 9,- bij de kloosterwinkel als ik me niet vergis) te hanteren. Of het die ¤ 9,- waard is, is voor iedereen anders.

Dat is dan ook meteen de plaats waar je hem tegen de laagste prijs zult kunnen kopen.
pi_136630307
Die vaten zijn volgens mij gewoon erg duur. Een port/whisky/bourbon/wat dan ook maker geeft die niet zomaar weg bij het oud vuil. De vaten zijn jarenlang gerijpt en geven een intense smaak aan het bier.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136632113
Bij emelisse zijn de hout gerijpte whitelabels varierend van 3-5 euro voor een flesje 33cc. Dit is wel commercieel uitgebuit. Dus nogmaals; ik snap niet waarom het zo bijzonder duur is. De la trappes worden wel extreem lang gerijpt op vaten. Soms zelfs 1,5 jaar. Misschien is dat het?
pi_136632855
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
pi_136633880
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:15 schreef Iwanius het volgende:
Iemand bekend met dit bier? Gisteren geproefd en deed zijn naam eer aan. I.i.g. beter te pruimen dan Guinness.
1. Welke van de 2?
2. Het zijn 2 verschillende bieren, en allebei geen stouts, dus ik vind de vergelijking een beetje vreemd.

Kak, ik zie net pas dat het ene een glas is. Op de foto dacht ik dat het een andere fles was :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 19:10:48 #32
45833 crew  Fogel
pi_136636566
quote:
Waarom post je eigenlijk niet gewoon de naam of doe je de foto in img tags?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:50:49 #33
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136638274
quote:
Rogue heeft wel een paar aardige bieren ja, maar de mocha porter vond ik voornamelijk erg simpel.

En waarom je hier Guinness noemt... :?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_136638501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:50 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Rogue heeft wel een paar aardige bieren ja, maar de mocha porter vond ik voornamelijk erg simpel.
Elke keer als ik bij de winkel ben waar ik m'n bier haal zie ik een Rogue Voodoo Doughnut brouwsel staan. Ik weet niet meer welke, want ze zitten allemaal in een roze fles, geloof ik. Stiekem wil ik er ooit nog wel eens eentje proberen, maar $13.99 vind ik een beetje prijzig. :P.

quote:
Dat vroeg ik me dus ook af.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_136638770
Over porters en stouta gesproken: wat is nu het verschil? Ik weet dat een sterke porter vroeger stout porter werd genoemd, en later alleen maar als stout aangeduid werd.
Maar ik kom regelmatig porters tegen van 7% of zelfs imperial porters van 9%. Kwa basis smaken ze in mijn ogen ook hetzelfde.
Heb ik geen smaak of zit er een kern van waarheid in?
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:14:41 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136639442
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom post je eigenlijk niet gewoon de naam of doe je de foto in img tags?
En wat zit er in vredesnaam in dat schaaltje. En die vliegen, wtf? :D.

Anyway, on topic: Morgen hoor ik of een vriend van me een reservering bij de Westvleteren-hotline heeft weten los te peuteren. Op de heen- of terugweg pikken we de winkel in Gent uit de OP nog even mee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136642377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:57 schreef mckroket het volgende:
Bij emelisse zijn de hout gerijpte whitelabels varierend van 3-5 euro voor een flesje 33cc. Dit is wel commercieel uitgebuit. Dus nogmaals; ik snap niet waarom het zo bijzonder duur is. De la trappes worden wel extreem lang gerijpt op vaten. Soms zelfs 1,5 jaar. Misschien is dat het?
Ik zou zeggen: vraag het ze i.p.v. ze te beschuldigen van commerciële uitbuiting. Bij een normale brouwerij zou dat zeker het geval kunnen zijn, bij een Trappisten brouwerij ligt dat wel wat anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mgolovic op 12-02-2014 21:14:33 ]
pi_136651781
Hoho ik beschuldig niemand. Ik vraag me alleen af waarom het zo duur is. Zeker als je kijkt naar de commerciele doeleindens van andere brouwerijen en dat afzet tegenover de prijzen die la trappe rekent.. dan is la trappe gewoon een heel stuk duurder. Maakt mij niet uit, ik wil alleen weten weten waarom.
Bovendien is het niet helemaal waar wat je zegt over trappisten kloosters. Als ze geld nodig hebben dan maken ze gewoon wat extra producten (westvleteren bouwsteenboxen, la trappa isidor). Waarom niet een product duurder maken?
  donderdag 13 februari 2014 @ 03:16:32 #39
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_136652702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:03 schreef nils7 het volgende:
Ah...

Iemand een idee waar ik een setje proefglaasjes kan scoren?
Bedoel je proefglaasjes als in kleine versies van bestaande merken of echte bierproefglaasjes?

Indien 't laatste: de Tastevin A12 is een officieel ISO bierproefglas (wordt ook voor wijn gebruikt) Even googlen. Laatst 3 dozen besteld.
  donderdag 13 februari 2014 @ 05:24:38 #40
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136652774
Een paar flesjes Duits craft beer van Braustelle gekocht;

Hoppeditz
Ottekolong
Pimock

Eerste twee waren erg aangenaam, niet super speciaal maar erg goed gemaakt en smakelijk. Er stonden ook nog een paar flesjes Gose en Berliner Weisse, misschien pik ik die ook nog wel op. Wel een beetje aan de prijs, maar leuk om te zien dat in Duitsland ook nieuwe brouwerijen bij komen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:03:03 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136653791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 03:16 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Bedoel je proefglaasjes als in kleine versies van bestaande merken of echte bierproefglaasjes?

Indien 't laatste: de Tastevin A12 is een officieel ISO bierproefglas (wordt ook voor wijn gebruikt) Even googlen. Laatst 3 dozen besteld.
De laatste en thnx :)
N/A
pi_136653853
Inderdaad goed om te zien, dat de Duitsers ook wat 'losser' beginnen te worden met bierbrouwen en experimenteren.
Stop rockin' the boat.
pi_136655746
quote:

[..]

Ze zijn wel erg duur inderdaad maar een deel van de batches die ik op heb waren echt fenomenaal. Ik leg wel vaker een tientje neer voor een flesje, meestal is het dan import overigens. Maar als je 12 euro per flesje betaalt voor die oak aged dan leg je ook wel echt teveel neer hoor. Heb er nog nooit meer dan 9.50 voor betaald.

de gewone quadrupel is idd niet erg bijzonder, vooral omdat het te zoet is. Het is echter wel een goed basisbier om dingen mee te doen. Laat hem een tijdje liggen en hij wordt erg lekker hoor. Ik vind het een van de bieren die het beste oud wordt, en de oak aged variant is regelmatig geweldig.

[ Bericht 5% gewijzigd door WJMW op 13-02-2014 10:40:30 ]
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_136656266
Ik vind de gewone quadrupel prima te drinken voor zijn relatief lage prijs. Het is geen bernardus, rochefort of westvleteren, maar t is gewoon een lekker bier met veel, complexe smaak.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136670208
Zo vandaag ff naar mn winkel geweest in belgie... ze hebben nu de molen! Hel en verdoemenis ingeslagen, want het was maar 2,34! Ze hebben nu ook dat roque bier dat hierboven beschreven was. 1 zon roze fles was met pindakaas en banaan ofzo haha. Maar die heb ik laten staan. Geen idee wat de prijzen waren, dat staat bijna nergens bij. Ook 2 flessen thornbrigde meegenomen, die waren maar 3,50 voor een halve liter. Nog nooit wat van hun op.
pi_136674470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:50 schreef Curchulain het volgende:

Omdat dat het eerste bier is wat door mijn hoofd schoot als vergelijking qua smaak. Is misschien ook niet de juiste maar dat is dan een tweede.

quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:14 schreef JDude het volgende:

En wat zit er in vredesnaam in dat schaaltje. En die vliegen, wtf? :D.

In dat schaaltje zit fijn gedroogde Thaise noten en vruchten die als borrelhapje dienen.
Veel beter dan die supermarkt rotzooi die je normaliter op de tafels ziet staan her en der. (zoutjes e.d.) En die vliegen is wat ik op al mijn foto's neerzet als idiote versiering. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2014 18:59:07 ]
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:01:16 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136674567
De Rochefort 10 staat vanavond op 't menu :)
Eens zien of die bevalt.
N/A
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 februari 2014 @ 19:01:56 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136674602
Overigens. Deze week Belgisch Bier in de aanbieding bij de AH. -25%. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:52:32 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136686224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef nils7 het volgende:
De Rochefort 10 staat vanavond op 't menu :)
Eens zien of die bevalt.
Erg plezant biertje.
Qua smaak een klein tintje grover dan een WV'12 maar zeker een fijn bier.
Voor de prijs/kwaliteit vind ik de Rochefort beter maar de Wv'12 heeft gewoon een iets zachtere slok die ik beter vind als de prijs niks zou uit maken.

Was aangenaamd verrast er door.
Zeker een aanrader!
N/A
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:18:02 #50
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136687306
Vandaag een Evil Twin Imperial Biscotti Break Natale op... net alsof je Mon Chéri drinkt... laat ik Mon Chéri nu net erg lekker vinden :9
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_136692341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:50 schreef mckroket het volgende:
ik snap het wel hoor. vaten moeten aangeschaft worden, langere lagertijd (tijd=geld)

alleen ik snap de hoeveelheid geld niet. waarom niet 5 of 6 euro. zo geweldig bijzonder is het basisbier namelijk niet.
het basisbier kost per 33cc ong 1,40 a 1,50 in nederland
nu kost 37,5cc opeens rond de 10 euro (kan iemand een juist prijs geven voor nederland?).
dat is nog al een prijsstijging... voor 5 euro zou ik het ook geloven hoor.

als ik heb in belgie zie staan neem ik hem misschien wel eens een keer mee. dat scheelt sowieso een paar euros. kijken of het wel zijn geld waard is.
Ik werk in een brouwerij in Canada en ook wij stoppen bier in vaten. De vaten zijn inderdaad niet goedkoop, zo'n $200. Nu kan er ook bijna 200L in, dus laten we zeggen een $1 per/L alleen al aan kosten voor het vat. Dan is er de opslag, sommige bieren liggen inderdaad voor zeer lange tijd te rijpen. Kosten voor het op temperatuur houden van de ruimte (bij ons zijn de winters wat kouder dan in Nederland, gemiddeld zo'n -20). Het is, voor ons als wat kleinere brouwerij, ook veel extra werk. Het gaat allemaal met de hand dus daar zit ook veel toegevoegde waarde in. Dan is er ook nog de gelimiteerde oplages die er vaak zijn, en zeldzaam betekent een stijging in prijs.

Ik ben het met je eens dat het wel een gigantische groei in prijs is, soms is het wel belachelijk. Waarom dan toch? Vooral ook dat een brouwerij het ervoor kan vragen, het is toch iets ''speciaals''. De echte bier-gek betaald het toch wel.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 06:49:12 #52
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136692389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 06:24 schreef BenD het volgende:

[..]

Ik werk in een brouwerij in Canada en ook wij stoppen bier in vaten. De vaten zijn inderdaad niet goedkoop, zo'n $200. Nu kan er ook bijna 200L in, dus laten we zeggen een $1 per/L alleen al aan kosten voor het vat. Dan is er de opslag, sommige bieren liggen inderdaad voor zeer lange tijd te rijpen. Kosten voor het op temperatuur houden van de ruimte (bij ons zijn de winters wat kouder dan in Nederland, gemiddeld zo'n -20). Het is, voor ons als wat kleinere brouwerij, ook veel extra werk. Het gaat allemaal met de hand dus daar zit ook veel toegevoegde waarde in. Dan is er ook nog de gelimiteerde oplages die er vaak zijn, en zeldzaam betekent een stijging in prijs.

Ik ben het met je eens dat het wel een gigantische groei in prijs is, soms is het wel belachelijk. Waarom dan toch? Vooral ook dat een brouwerij het ervoor kan vragen, het is toch iets ''speciaals''. De echte bier-gek betaald het toch wel.
Cool, bij welke brouwerij werk je?
pi_136693022
Ik blijf erbij, dit is het lekkerste (donkere) biertje:
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_136698892
gouden carolus, goed bier!

wat ik hoorde trouwens, dat struise op hun 75cc flessen gewoon 'goede wijn prijzen' hanteert.
dus geen berekende kosten oid. ergens logisch, ergens jammer, want ik vind bier zo leuk omdat het redelijk laag drempelig is.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54:55 #55
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_136699979
M'n plaatselijke kroeg heeft nu het Texelse Skuumkoppe, lekker biertje blijft dat _O_
pi_136708664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:31 schreef EDMAN- het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad erg smakelijk. Lang niet meer gedronken.
Stop rockin' the boat.
pi_136711428
Vanavond Kapittel donker :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_136723091
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 06:49 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Cool, bij welke brouwerij werk je?
Paddock Wood Brewing Co. in Saskatoon, Saskatchewan. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die daar biertjes van op hebben...
pi_136725695
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:56 schreef mckroket het volgende:

Die raging bitch is trouwens geweldig.
Dit.

Vanavond een 6-pack meegenomen, want ik kon niet kiezen. Ook Three Floyds' Alpha King, want ik kon nog steeds niet kiezen. :').

Overigens vond ik ook een fles wijn met daarop artwork van Ralph Steadman (die ook Flying Dog's labels doet), dus die ging ook mee.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 02:57:25 #60
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136726333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:40 schreef BenD het volgende:

[..]

Paddock Wood Brewing Co. in Saskatoon, Saskatchewan. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die daar biertjes van op hebben...
Wel eens van gehoord maar nog niet in de liquor store gezien. Exporteren jullie naar BC?
pi_136726423
We verscheepten bijna iedere week een pallet naar BC. Sinds het bestelsysteem anders is geworden bijna niet meer.. We verkopen vooral in SK en AB, sinds kort ook te krijgen in MB. Voorheen dus te verkrijgen in BC en ON.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 03:34:17 #62
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136726446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:31 schreef EDMAN- het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens.

Laatst de Westvleteren eens geprobeerd, mooi bier hoor maar een beetje overhyped.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 04:59:31 #63
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136726600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 03:27 schreef BenD het volgende:
We verscheepten bijna iedere week een pallet naar BC. Sinds het bestelsysteem anders is geworden bijna niet meer.. We verkopen vooral in SK en AB, sinds kort ook te krijgen in MB. Voorheen dus te verkrijgen in BC en ON.

Ja, jammer is dat, slechte keuze van BC. We krijgen eigenlijk alleen nog Canadees craft bier uit QC, en af en toe een paar uit ON. Zonde omdat er wel een hele grote markt voor is denk ik, b.v. Dieu de Ciel en Trou de Diable verkopen ook goed hier. Beetje raar dat er meer Noors bier te krijgen is dan uit de rest van Canada samen ;)

Maar er zitten liquor law reforms aan te komen, misschien dat het verandert.
pi_136727066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef borisz het volgende:
Overigens. Deze week Belgisch Bier in de aanbieding bij de AH. -25%. :s)
Goede tip, want daardoor zijn sommige biertjes nu best goed te betalen. Ik ga maar even wat losse Chimay, Westmalle en Maredsous scoren denk ik.
Schip ahoy!
  zaterdag 15 februari 2014 @ 09:22:01 #65
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136727484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 04:59 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat, slechte keuze van BC. We krijgen eigenlijk alleen nog Canadees craft bier uit QC, en af en toe een paar uit ON. Zonde omdat er wel een hele grote markt voor is denk ik, b.v. Dieu de Ciel en Trou de Diable verkopen ook goed hier. Beetje raar dat er meer Noors bier te krijgen is dan uit de rest van Canada samen ;)

Hier hebben we een beetje met een Canadese golf te maken. De afgelopen paar maanden ben ik opeens Flying Monkeys, Great Lakes, Muskoka, Trois Mousquetaires, Brasseurs du Monde, en Trou du Diable tegengekomen... Van Trou du Diable heb ik de MacTavish nu hier staan, ben benieuwd.
  Moderator zaterdag 15 februari 2014 @ 09:28:38 #66
45833 crew  Fogel
pi_136727577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 04:59 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Het enige Canadese bier dat ik Noorwegen kan kopen is La Grivoise de Noel.
Daarintegen hebben ze wel 105 verschillende soorten Noors bier bij Vinmonopolet (en nog een aantal meer in de supermarkten, maar daar mag slechts maximaal 5% in zitten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136793455
Ik dronk gisteren een Antwerps Seefbiertje. Uit de fles schonk ik hem in een normaal bierglas. Ik heb nog nooit zo'n levendig biertje gezien, de bubbels bleven maar komen. Fris biertje maar toch heel erg troebel als je het onderste uit de fles ook nog bij het glas doet.
pi_136798214
Net een Weltenburger barock dunkel op. Lekker biertje. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 17 februari 2014 @ 01:21:50 #69
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_136800093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Hier hebben we een beetje met een Canadese golf te maken. De afgelopen paar maanden ben ik opeens Flying Monkeys, Great Lakes, Muskoka, Trois Mousquetaires, Brasseurs du Monde, en Trou du Diable tegengekomen... Van Trou du Diable heb ik de MacTavish nu hier staan, ben benieuwd.
Brasseurs du Monde zou ik ook graag zien hier, een collega uit Quebec neemt wel eens wat mee en dat bevalt tot nu toe prima. Van Le Trou is La Buteuse een aanrader; een echt lekkere tripel, wat best zeldzaam voor een Noord Amerikaanse brouwerij. Ze hebben ook een wild ale (Dulcis Succubus) waar mensen erg enthousiast over zijn, maar die kost $25 per fles.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het enige Canadese bier dat ik Noorwegen kan kopen is La Grivoise de Noel.
Daarintegen hebben ze wel 105 verschillende soorten Noors bier bij Vinmonopolet (en nog een aantal meer in de supermarkten, maar daar mag slechts maximaal 5% in zitten).
De wat betere private liquor stores hebben eigenlijk altijd wel een bier of 3-4 van Nøgne ø staan en her en der kom ik ook regelmatig Handbryggeriet tegen. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van Nøgne ø, wel een beetje prijzig maar zeker het geld waard.

Komende week komt er een lichting Cantillon binnen, kijken of ik een fles Fou Foune of Lou Pepe kan bemachtigen :)
pi_136817159
Uurtje of wat geleden na de lunch mijzelf op weg naar even ouderwets getrakteerd op een pot ouderwets Heineken bier van de tap.(1/2 liter :9~ )

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2014 16:54:57 ]
  maandag 17 februari 2014 @ 19:44:11 #71
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136822943
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:21 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Brasseurs du Monde zou ik ook graag zien hier, een collega uit Quebec neemt wel eens wat mee en dat bevalt tot nu toe prima. Van Le Trou is La Buteuse een aanrader; een echt lekkere tripel, wat best zeldzaam voor een Noord Amerikaanse brouwerij. Ze hebben ook een wild ale (Dulcis Succubus) waar mensen erg enthousiast over zijn, maar die kost $25 per fles.

[..]
Van Trou du Diable hadden ze maar twee soorten. MacTavish was de goedkopere van de twee. De andere kan ik me niet herinneren.

quote:
De wat betere private liquor stores hebben eigenlijk altijd wel een bier of 3-4 van Nøgne ø staan en her en der kom ik ook regelmatig Handbryggeriet tegen. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van Nøgne ø, wel een beetje prijzig maar zeker het geld waard.

Komende week komt er een lichting Cantillon binnen, kijken of ik een fles Fou Foune of Lou Pepe kan bemachtigen :)
Nøgne Ø is niet onaardig maar ik heb tegenwoordig liever Haandbryggeriet (ook vanwege de enige toko waar Ø wordt verkocht; daar kom ik niet meer). Lervig is de derde Noorse brouwerij die ik hier tegenkom.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:44:02 #72
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136870921
Vandaag bij de Mitra gevraagd of ze de nieuwe trappist uit Zundert toevallig hadden. Stond er achter de balie op de grond 1 krat, maximaal 2 flesjes per persoon *O* *O* *O* *O*
pi_136873586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:44 schreef hmmmz het volgende:
Vandaag bij de Mitra gevraagd of ze de nieuwe trappist uit Zundert toevallig hadden. Stond er achter de balie op de grond 1 krat, maximaal 2 flesjes per persoon *O* *O* *O* *O*
Sligro verkoopt ze (paar weken geleden iig) in overvloed. Ik heb er een 8-pack gehaald, stonden er genoeg.
pi_136876652
Hij is best oké. Ik ga binnenkort ook maar eens kijken of ik er ergens nog een paar kan scoren voor een nette prijs.
Schip ahoy!
pi_136885811
Jan Linders heeft em hier voor ¤2, Mitra ¤2,75 ofzoiets.
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:48:59 #76
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_136943953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:33 schreef Helly het volgende:
a ¤2,75 ofz
Mitra was hier 2,50.
  donderdag 20 februari 2014 @ 22:09:08 #77
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136949760
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:14 schreef JDude het volgende:

Anyway, on topic: Morgen hoor ik of een vriend van me een reservering bij de Westvleteren-hotline heeft weten los te peuteren. Op de heen- of terugweg pikken we de winkel in Gent uit de OP nog even mee.
Overmorgen 2 kratjes '12' oppikken. Met z'n drieën te delen, dat wel. Hopduvel op de heenweg en na Vleteren nog even kijken wat een Franse hypermarche in het bierassortiment heeft. Road trip! *O*.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136951418
Net over de grens bij vleteren; mont des cats trappist
pi_136952879
Renaissance paradox pilsner _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_136962210
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Overmorgen 2 kratjes '12' oppikken. Met z'n drieën te delen, dat wel. Hopduvel op de heenweg en na Vleteren nog even kijken wat een Franse hypermarche in het bierassortiment heeft. Road trip! *O*.
Mooie roadtrip in het verschiet. Ik was er in Januari, helaas was de kroeg tegenover gesloten.
Als je toch op bierreis bent, stop even in Woesten-Vleteren bij de Deca Brouwerij http://www.decabrouwerij.com/ . Daar wordt ook een gedeelte vn de Struise Brouwers gebrouwen. Ik kreeg toen ook een kleine rondleiding, ze waren volop aan het brouwen.

En als je er toevallig op zaterdagmiddag bent tussen 14:00 en 17:00 uur, pak hier een biertje http://struise.com/ , in Oost Vleteren.
Stop rockin' the boat.
pi_136964543
Gisteren deze geprobeerd:

Echt niet mijn ding. Rooksmaak is prima, maar dit smaakte gewoon naar asbak. Daarna de smaak weggespoeld met een Gulden Draak Quadrupel, die beviel beter.
pi_136967586
Goeie tip inderdaad. Als je op zaterdag er bent, zeker te weten naar struise gaan! Is alleen die dag open. Neem wel een pak geld mee, ze maken zoveel lekkers!
Owja en weer een paar kilometer verderop, watou, de sint bernardus brouwerij. En ook ergens daar in de buurt zitten de dolle brouwers. Ook puik spul. Die hele hoek van vlaanderen, de zogenaamde west hoek, is 1 groot walhalla van bierbrouwers.
pi_136970736
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer fan van drankenhandel geers (net boven gent) is een stuk goedkoper dan de hopduvel en heeft vrijwel hetzelfde assortiment.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:51:58 #84
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_136977545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:28 schreef mckroket het volgende:
Net over de grens bij vleteren; mont des cats trappist
Is officieel geen trappist toch? Iemand de Amerikaanse trappist al geproefd: http://www.hln.be/hln/nl/(...)lt-van-de-band.dhtml
pi_136978527
Sinds juni 2011 brengt ook de Franse Abdij op de Katsberg in Godewaarsvelde een trappistenbier op de markt, Mont des Cats. Dit krijgt echter niet het logo "Authentic Trappist Product" omdat het niet ter plaatse maar bij Chimay wordt gebrouwen.
Stop rockin' the boat.
pi_136991339
Klopt. Geen erkend trappistbier maar dat maakt het niet geen trappistbier.
pi_136991665
Volgens mij valt het daardoor onder Abdijbier ipv Trappist.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2014 @ 21:47:52 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136993434
Crabbies Ginger Beer Spiced Orange

Proost :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:48:05 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136996894
Vandaag heeft mij een La Trappe blond bijgestaan bij het diner :9
N/A
pi_137017378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:09 schreef Mgolovic het volgende:
Gisteren deze geprobeerd:

[ afbeelding ]

Echt niet mijn ding. Rooksmaak is prima, maar dit smaakte gewoon naar asbak. Daarna de smaak weggespoeld met een Gulden Draak Quadrupel, die beviel beter.
Hoe bevallen de andere bieren van Duits en Lauret jou?

Ik heb een paar van deze flesjes ingeslagen om te bewaren, samen met een paar van vorig jaar. Normaal ben ik erg gecharmeerd van deze brouwerij en ik meen dat ik de '12 versie wel goed vond op een proeverij. Toch maar eens een flesje openmaken om mogelijk kastruimte te besparen? :P
pi_137031888
The Duck-Rabbit Porter is best wel een lekker biertje :9
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_137082344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:23 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Hoe bevallen de andere bieren van Duits en Lauret jou?

Ik heb een paar van deze flesjes ingeslagen om te bewaren, samen met een paar van vorig jaar. Normaal ben ik erg gecharmeerd van deze brouwerij en ik meen dat ik de '12 versie wel goed vond op een proeverij. Toch maar eens een flesje openmaken om mogelijk kastruimte te besparen? :P
Moet zeggen dat dit mijn eerste van Duits en Lauret was, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
pi_137290977
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:13 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dit mijn eerste van Duits en Lauret was, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Stouts/porters zijn niet voor iedereen en daar bovenop nog gerookte mout maakt het vrij heftig en afwijkend wat betreft smaak. Ik vond de Tevreden niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij van wordt.

Hetzelfde heb je met de Bronckhorst Nightporter (stout overheerst) versus de Midnight Porter (hoog alcoholpercentage wat meer zoet introduceert en het toegankelijker maakt). Dat is niet ten nadele van de Midnight Porter trouwens; dat is domweg een heel goed bier.
pi_137331971
Ik drink nu een lekkere Barbar, goed honingbiertje. :9~

Laatst gedronken op cafe in Antwerpen en vorige week had Mitra dit biertje 8 halen, 6 betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2014 23:29:05 ]
pi_137336696
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:51 schreef travelman het volgende:

[..]

Is officieel geen trappist toch? Iemand de Amerikaanse trappist al geproefd: http://www.hln.be/hln/nl/(...)lt-van-de-band.dhtml
Nog niet gehad, ik heb wel mijn hand weten te leggen op allebei de varianten van Engelszell. Binnenkort maar eens proberen!
Schip ahoy!
  maandag 3 maart 2014 @ 08:52:10 #96
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_137337076
Even meelezen hier, als fan van verschillende bieren.
Toen ik nog in België woonde was het heerlijk, bij de Carrefour wekelijks andere geschenkverpakkingen van de vreemdste brouwerijtjes incl glas. Zo heb ik heel mijn kast vol met glazen gekregen.
Nu ik weer in Nederland woon begint het een dure hobby te worden. En een zoektocht naar winkels die van alles verkopen.

Daarom heb ik nu La Chouffe en Leffe Royale in de koelkast, die lagen deze week opeens in het schap van mijn vaste supermarkt.
Helaas wel mijn laatste Leffe glas kapotgegooid bij het afwassen :(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_137337239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

Stouts/porters zijn niet voor iedereen en daar bovenop nog gerookte mout maakt het vrij heftig en afwijkend wat betreft smaak. Ik vond de Tevreden niet verkeerd, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij van wordt.

Hetzelfde heb je met de Bronckhorst Nightporter (stout overheerst) versus de Midnight Porter (hoog alcoholpercentage wat meer zoet introduceert en het toegankelijker maakt). Dat is niet ten nadele van de Midnight Porter trouwens; dat is domweg een heel goed bier.
Ik denk dat het dat is idd. Afgelopen weekend Rasputin gedronken van De Molen. Heeft meerdere prijzen gewonnen als ik het goed heb begrepen maar echt geweldig vond ik hem niet. Te waterig naar mijn idee. Misschien zijn stouts/porters gewoon niet aan mij besteed. Blijf het wel nog een tijdje proberen in ieder geval :) .

Blanche Namur heeft me positief verrast. Daarentegen viel Korenwolf me erg tegen, zeker na die Blanche Namur.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 10:25:02 #98
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137338786
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:

Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_137344107
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik had gisteren een Barbar, liep er tegenaan bij de Mitra, die had het in de aanbieding.
Ik hou niet van bokjes of ander zoetig bier, dus ook niet van honingbier, maar dit is een uitzondering:

[ afbeelding ]

Hele intense smaak, krachtig, zonder overdreven zoet of overdreven bitter te zijn. Echt een goed biertje.
Heb ik er een aantal van thuis liggen ja. Hoeft ook niet ijskoud imho. LEkker biertje.
జ్ఞ‌ా
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 13:41:52 #100
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137344184
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:38 schreef µ het volgende:

[..]

Heb ik er een aantal van thuis liggen ja. Hoeft ook niet ijskoud imho. LEkker biertje.
Is er wel 1 waar je na 1 ook echt wel genoeg van hebt, maar bij een toastje ofzo in plaats van een wijntje: doen!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')