Celis White kun je in bijna iedere bierwinkel krijgenquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:07 schreef avw1982 het volgende:
En hier verder.
Weet trouwens iemand waar je Celis white kan krijgen?
Even plaatje erbij om het op te leuken. Biertje met goede herinneringen.
[ afbeelding ]
Maar dit topic gaat niet over bier maar over speciaalbier.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:06 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Lol, je had gewoon gelijk hoor. Als iets pils is, is het ook bier.
Ik meen dat ik die hier heb staan, meegenomen uit Frankrijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:20 schreef helemaaldewegkwijt het volgende:
Mijn all-time-favourite is Duchesse de Bourgogne
Deze robijnrode juweel wordt gebrouwen met diep gebrand gerstemout en overjaarse hoppen met een laag bitterheidsgehalte. Duchesse de Bourgogne is een zoet, fruitig bier met een aangename fris-zurige eikenhouten afdronk
*bookmarked*quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:18 schreef OnCraintDégun het volgende:
Misschien bij berts bierhuis in Utrecht
http://www.bertsbierhuis.nl/
Maredsous vind ik erg lekkerquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:20 schreef bear87 het volgende:
[..]
Ik meen dat ik die hier heb staan, meegenomen uit Frankrijk![]()
Vanavond heb ik dit op het menu staan:
-Mardesous Blond.
-Jopen extra stout.
Ken ze allebei nog niet, is het te drinken?
Een peperquote:Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef chufi het volgende:
Wat is die chipotie eigenlijk.... ? Paprika of een Peper(dat dus) Tos toch al herfstachtig ...
Waar heb je die gescored eigenlijk?quote:Op zondag 26 september 2010 23:41 schreef Curchulain het volgende:
Eergisteren [ link | afbeelding ] op... aanvankelijk niet echt onder de indruk, totdat de chipotle zijn werk ging doen... een heerlijk warm gevoel in de mond. Waarschijnlijk nog beter te doen als het herfstweer is.
Het is een Mexicaanse pepersoort, en vrij scherp ook. Maar bij dit bier is dat niet zo sterk, gewoon lekker warm.quote:Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef chufi het volgende:
Wat is die chipotie eigenlijk.... ? Paprika of een Peper(dat dus) Tos toch al herfstachtig ...
Inderdaad, die binnenkort weer een keer halen. Van het weekend de La Trappe Dubbel en Tripel op. Beide smaken goed, alleen mijn voorkeur gaat uit naar de Dubbel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maredsous 10 is ook erg lekker
Het is een Amerikaans bier... dat zou genoeg moeten zeggen over de temperatuurquote:Op maandag 27 september 2010 00:02 schreef chufi het volgende:
Wordt al tiempo gesreveerd dan ? Tis hier nu 10 graden... in Amsterdam dan
Die volg ik niet?quote:Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Het is een Amerikaans bier... dat zou genoeg moeten zeggen over de temperatuur
Ik ben volgens mij nog geen enkel Amerikaans bier tegengekomen dat niet standaard beneden 10 graden geschonken werd...quote:
Sam Adams wordt vaak wat warmer geschonkenquote:Op maandag 27 september 2010 16:46 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij nog geen enkel Amerikaans bier tegengekomen dat niet standaard beneden 10 graden geschonken werd...
Dat zal wel van de soort Sam Adams afhangen. Ik heb zelf alleen de Boston Lager en de Boston Ale op, en die waren allebei flink gekoeld.quote:Op maandag 27 september 2010 17:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sam Adams wordt vaak wat warmer geschonken
Zolang de smaak goed is, heb ik niets tegen sterk. Dan is zelfs iets warmer dan aangeraden geen probleem. Maar dat gaat in mijn geval voornamelijk op voor de echt donkere bieren.quote:Persoonlijk vind ik het niet erg dat ze zo fris worden geschonken want ze hebben vaak hele sterke smaken en die worden wel iets afgezwakt op die manier
Het bo(c)kbier seizon begint idd weer. Nog maar een maandje wachten tot het bokbierfestivalquote:Op maandag 27 september 2010 21:15 schreef travelman het volgende:
Gisteren had de lokale kroeg een 'La Chouffe' dag; ik kende de La Chouffe al; nu de Mc, Houblon, N' Ice en Bok mogen proeven!! Goed spul!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |