Nou. Het zit erop! Mijn tweede halve marathon. Dat het geen PR zou worden wist ik al vanaf het moment dat we ons inschreven: gekeken naar de tijden van vorig jaar zou het geen makkelijk rondje worden, en toen we de verslagen lazen werd ik nog zekerder van mijn zaak... We gingen maar gewoon een rondje baggeren!
Vanochtend wilde ik speltpannenkoeken bakken, breakfast of champions, maar, speltspul was op, dus uiteindelijk ook maar 2 plakken brood genomen, met boter en hagelslag. En een uurtje voor de race nog een flinke banaan. Dat moest wel genoeg zijn.
In m'n tas nog een gelletje gegooid, voor onderweg, en m'n camelbakzak zat ook nog vol met 1 liter 'High5 Zero' zodat ik lekker kon lurken tijdens 't rennen wanneer ik wilde. Dat is toch echt wel ideaal aan zo'n ding.
Onderweg naar de locatie voelde er echter 'iets' niet goed. Naast m'n nek die wat extra op kwam zetten begonnen ook mijn darmen te sputteren (hihi...). Was de afgelopen dagen ook al een beetje feest, maar had eigenlijk verwacht dat 't wel over zou zijn. Helaas. Dus snel voor de start nog even naar het toilet om een poging 'DE FOTO' na te doen te omzeilen...

Dat ging prima, gelukkig.
Rond 5 voor 11 nog even een klein warming up rondje rond 't veld gedaan en daarna na de start, waar INEENS een toeter ging en toen mochten we. Stukje asfalt en toen daarna meteen het eerste stuk trail op. Was een goed ongelijk pad, en daar heb ik m'n voetjes denk ik een klein beetje onvoorzichtig behandeld, maar dat kwam later wel terug. Tussen km 5 en 9 had ik het zwaar. HEEL zwaar. En dat voor tijdens een halve marathon! De wind kwam flink fors van zij en zorgde dat er genoeg druk op m'n nek kwam te staan die het lopen niet heel veel deed versoepelen. Het deed gewoonweg fucking veel pijn

Ook dacht ik dat we toen (rond km8) wel bij km 10 zouden zijn.
Helaas. Maar daarna kwamen we in de luwte en heb ik me van mijn plannen om te stoppen af weten te denken. Wolve liep lekker door en ik moest en zou met hem zijn eerste HM lopen. Dus, doorgebeten. En het ging gelukkig beter naarmate we verder kwamen. Of, nou ja, het werd niet erger. Ik merkte wel dat ik wat blaren op m'n grote tenen begon te ontwikkelen wat ik vooral op de heel oneffen stukken goed merkte, maar er was doorheen te lopen: de blaren zaten zo te voelen onder m'n eelt en 'bewogen' dus verder niet al te veel. Als je dan toch blaren moet hebben, dan liever op zo'n manier..

Rondom het 6mijl bord (10km-ish) even een gelletje naar binnen gewerkt en niet lang daarna ging het een stuk beter. Weer wat kracht in de benen en kon goed doorstomen. Wolve ging toen juist weer wat minder snel: hier was het waar we 'stuivertje gewisseld hebben': hij sleepte mij de eerste helft door, en daarna heb ik 'm de tweede helft doorgesleept. In de tweede helft zaten een groot modderig veld, waar je eigenlijk aan de zijkant het beste rustig door kon rennen, maar de mensen voor ons gingen lopen. Dat deden wij ook heel even, maar we merkten al snel dat dat niet de beste manier was, in elk geval niet voor ons: de schoenen kregen juist nog meer kans zich vast te zuigen daar!
Dus we zijn ze snel voorbij gehobbeld en konden daarna rustig doorhobbelen door de modder. Toen na een klein stukje verhard weer de modder in, en dit keer voor 'DE HEUVEL'. Op zich was het niet zo erg, die heuvel, opzich: we zijn hier steilere heuvels op'gerend', maar dat was hier geen doen zo glad was het van de modder.
Hier hebben we dus flink wat tijd verloren, want ook het lopen ging niet zo snel

tijdens deze klim heb ik even m'n jasje uitgedaan en daarna konden we gelukkig voornamelijk naar beneden rennen, ookal zaten daar ook nog weer wat vrij gladden stukken in, uitkijken dus, wat ook veel energie kost. We moesten vanaf daar ook veel hekken over, wat elke keer even de snelheid eruit haalt, en je merkt ook wel dat je met het hek minder de kracht had om eroverheen te komen.. het steunen en kreunen bij het optillen van de benen werd steeds luider

maar al met al ging het nog best lekker, al voelde ik m'n heupen wel lichtjes.
We zijn in die tweede helft best wat mensen voorbij gehobbeld nog weer, zeker op de stukken waar het omhoog ging en mensen (eerder) gingen wandelen, we zijn dwars over een begraafplaats heengerend en de marshalls waren stuk voor stuk SUPER vrolijk en aardig. Zo tof!
Op een gegeven moment zagen we in de verte de kerktoren weer van 't dorpje waar we heen moesten, kijkend op m'n horloge was dat nog grofweg 2km rennen. Dat was te doen! Al zaten er nog 2 kleine gemene klimmetjes in die best lang duurden zo tegen het einde van de rit. Wolve begon wat achter te raken, ookal liep ik al een beetje rustiger, dus heb nog wat tandjes teruggenomen en ben wat langer bij hekjes blijven wachten: we moesten en zouden samen over die finish komen! Bij de laatste steeg waar we doorheen moesten zag ik al snel ons andere teamlid staan, die vanaf het einde van de steeg nog even meehobbelde.
Heb nog een rondje gedraaid om weer bij Wolve te komen zo'n 100m voor de finish, en toen waren we er ook echt! Meteen na de mevrouw met 't clipboard kregen we een mooie medaille in onze handen gedrukt en werden we terug het 'clubhuis' ingedirigeerd alwaar er een overvloed aan eten en drinken te vinden was: broodjes worst, soep, koffie, thee, Bread and butter pudding met custard...

echt geweldig! En dat konden we ook echt wel gebruiken! Daar dus nog rustig nagepraat met onze clubgenote (die er 2.07 over gedaan heeft), gegeten, gedronken en nog wat met de mensen van de lokale club(s) gepraat.
Het was stiekem wat langer dan een halve marathon... 500m ofzo? Mijn tijd zat rond de 2.29.52 ofzo?? Wolve kwam een paar seconden later binnen. GPS-en komen niet heel erg overheen (zijn HM-tijd op deze race is sneller, terwijl ik toch echt op 'm uitliep

) maar dat zal me eigenlijk aan m'n reet roesten. We hebben samen ons door een zware HM heengeploegd, elkaar er doorheen gesleept waar nodig en ik heb ondanks de pijntjes in de eerste helft (ok, en de tweede helft) nog steeds super genoten van het evenement. Oh, en het was droog. Dat was ook fijn!
[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 09-02-2014 19:17:22 ]