abonnement Unibet Coolblue
pi_136430501
110115_195885_fokophetspoormol_fp.png

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken.

Wat kan je in dit topic plaatsen?
- Zaken die je opvallen in een aflevering.
- Dagboeken van De Mol
- Video's/screenshots van opvallende zaken.
- Een theorie die je ontdekt hebt.
pi_136430531
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]
Het versturen van dit geld is al in aflevering 1 te zien. Een postbode bezorgt enveloppen met geld in brievenbussen op Ellis Island op de Filipijnen. Eén van die enveloppen is duidelijk zichtbaar gericht aan FREEK. Omdat de postbode een deel van zijn hand houdt op de letters 'Ell' van 'Ellis' en het logo van 'Wie is de Mol' op de envelop te zien is, staat er eigenlijk 'FREEK is De Mol'.
Afgezien van dat er nog "Island" tussen staat, maar okay. Hij is leuk. En dat Freek een envelop met half geld had gepakt tijdens die ruilopdracht is uiteraard ook wel iets dat de Mol graag had gewild. Ik vind de hints naar Freek best wel sterk, des te meer omdat ik hem dus totaal niet verdenk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

zou volgens de link hierom gaan:

ChielSpot twitterde op donderdag 02-01-2014 om 20:41:40 We weten nu al dat Freek t redt tot afl 9 en volgens mijn vrouw is hij dankzij deze hint: De Mol 2014 #widm http://t.co/HEv2NlG3AV reageer retweet
Die Chiel en zijn vrouw hebben het toch niet helemaal begrepen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals, Jennifer vond het geld. Alleen, zonder hulp van Susan. Een mol weet dat het geld daar ligt en loopt door, kandidaat Jennifer pakt het. Dus Jennifer brengt dat geld in de pot, niet haar teamgenote van dat moment. Snap niet zo goed wat hier onduidelijk aan is.
Lijkt mij ook duidelijk ja... wat hier niet aan te snappen valt. :?
pi_136430543
Tweet van de Mol: (4*4)*3
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/431422138885885952

Hint naar Jan-Willem:

In de aflevering (27:43) heeft hij het over de versnellingspook van de 4x4
Daarbij wint hij 3 jokers in deze aflevering

Ik graaf mezelf niet meer uit deze tunnel denk ik :9
pi_136430565
Wat ook in het voordeel voor Freek als Mol spreekt, is dat wij hem onopvallend vinden en hij niet echt gezien wordt als Mol. Maar de kandidaten verdenken hem wel. Dus houdt de regie duidelijk dingen achter.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136430609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals, Jennifer vond het geld. Alleen, zonder hulp van Susan. Een mol weet dat het geld daar ligt en loopt door, kandidaat Jennifer pakt het. Dus Jennifer brengt dat geld in de pot, niet haar teamgenote van dat moment. Snap niet zo goed wat hier onduidelijk aan is.
Dat is niet onduidelijk dat Jennifer de zaak vond en daar ook het geld. Als Susan de mol zou zijn, zou ze er ook voor hebben gezorgd dat ze uberhaupt die straat niet zouden zijn ingegaan en dan had Jennifer die zaak ook nooit gezien. Dus ik zie dat niet echt als een mollenstreek ofzo (zal je zien dat het er juist wel een is ;) )

Ik denk dat jij mij niet snapt. Alle opdrachten zijn tot nu toe samenwerkingsopdrachten geweest, hetzij in groep, hetzij in duo's/trio's. Hoe je het wend of keert, de groep/duo/trio brengt het geld in de pot, het is niet aan 1 persoon toe te schrijven. Samen maken ze keuzes. Het is niet zo dat Jennifer het hele stuk heeft lopen leiden, de keus om de straat in te gaan waar het geld lag is ook door Susan gemaakt.

Of vind jij bv ook dat Jennifer geld in de pot bracht met het labyrint en Sofie niet?
pi_136430664
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat ook in het voordeel voor Freek als Mol spreekt, is dat wij hem onopvallend vinden en hij niet echt gezien wordt als Mol. Maar de kandidaten verdenken hem wel. Dus houdt de regie duidelijk dingen achter.
Mwoah:

Tygo zit op Susan
JW op de afvaller
Susan op Freek
Aaf op Sofie
Freek op Sofie
Sofie?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_136430685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:26 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat is niet onduidelijk dat Jennifer de zaak vond en daar ook het geld. Als Susan de mol zou zijn, zou ze er ook voor hebben gezorgd dat ze uberhaupt die straat niet zouden zijn ingegaan en dan had Jennifer die zaak ook nooit gezien. Dus ik zie dat niet echt als een mollenstreek ofzo (zal je zien dat het er juist wel een is ;) )

Ik denk dat jij mij niet snapt. Alle opdrachten zijn tot nu toe samenwerkingsopdrachten geweest, hetzij in groep, hetzij in duo's/trio's. Hoe je het wend of keert, de groep/duo/trio brengt het geld in de pot, het is niet aan 1 persoon toe te schrijven. Samen maken ze keuzes. Het is niet zo dat Jennifer het hele stuk heeft lopen leiden, de keus om de straat in te gaan waar het geld lag is ook door Susan gemaakt.

Of vind jij bv ook dat Jennifer geld in de pot bracht met het labyrint en Sofie niet?
Ik begrijp je prima, maar ik snap niet hoe je zo kunt denken. Het gaat erom dat Jennifer dat geld pakt, níet Jennifer en Susan. Ondanks dat ze samen een team zijn. Je kunt niet alles voorkomen als Mol. Mocht Susan de Mol zijn, dan heeft ze dit domweg niet kunnen voorkomen. Ik weet niet wie die besloot die straat in te lopen. Als Jennifer tegen Susan zegt, we gaan hier rechtsaf, dan kan Susan toch niet altijd nee zeggen?

Jennifer pakt dat geld, en Susan heeft daar niets mee van doen gehad :). De samenwerking bij de labyrinth opdracht lag wat anders, omdat de een iets voor de ander moest doen om zo de opdracht te halen. Dat was bij die eerste opdracht niet zo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136430710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Mwoah:

Tygo zit op Susan
JW op de afvaller
Susan op Freek
Aaf op Sofie
Freek op Sofie
Sofie?
Dat is in ieder geval al meer dan ik overal zie/hoor/lees ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136430741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begrijp je prima, maar ik snap niet hoe je zo kunt denken. Het gaat erom dat Jennifer dat geld pakt, níet Jennifer en Susan. Ondanks dat ze samen een team zijn. Je kunt niet alles voorkomen als Mol. Mocht Susan de Mol zijn, dan heeft ze dit domweg niet kunnen voorkomen. Ik weet niet wie die besloot die straat in te lopen. Als Jennifer tegen Susan zegt, we gaan hier rechtsaf, dan kan Susan toch niet altijd nee zeggen?

Jennifer pakt dat geld, en Susan heeft daar niets mee van doen gehad :). De samenwerking bij de labyrinth opdracht lag wat anders, omdat de een iets voor de ander moest doen om zo de opdracht te halen. Dat was bij die eerste opdracht niet zo.
Dan denken we daar anders over, heel simpel.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:32:15 #10
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_136430742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:

Dat is in ieder geval al meer dan ik overal zie/hoor/lees ;).
Oh jij weet het weer eens :{w
pi_136430788
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:32 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Oh jij weet het weer eens :{w
Dat foto geluidje he, dat zit trouwens ook in de radio show van JW...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_136430791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat ook in het voordeel voor Freek als Mol spreekt, is dat wij hem onopvallend vinden en hij niet echt gezien wordt als Mol. Maar de kandidaten verdenken hem wel. Dus houdt de regie duidelijk dingen achter.
Susan/Sofie worden het meest verdacht door groep volgens mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136430814
Dagboek van de mol

quote:
Wat is het toch ontzettend leuk op de Filipijnen! De Filipino’s zijn ontzettend aardige, lieve mensen en het landschap is fantastisch.

Jammer dat Aaf er niet langer van kan genieten, want ik had het haar zeer gegund. Iedereen eigenlijk, maar goed, Wie is de mol is nu eenmaal een afvalrace.

De processie was één grote cultuurshock waarbij ik hoop dat wij als Nederlanders toch een beetje goed voor de dag zijn gekomen bij de lokale bevolking.

Daar hadden wij bij de 4x4-opdracht geen last van. Gewoon gaan! Als mol was dat lastig saboteren, want je had altijd één medekandidaat bij je en als het stuk boot eenmaal gespot was, doe dan nog maar eens net of je het niet hebt gezien. Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet...
Bron
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_136430850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:35 schreef MarijeH het volgende:
Dagboek van de mol

[..]

Bron
Ik gok trouwens dat "daar wat Aaf in de toekomst gezien heeft" een hele duidelijk aanwijzing naar de Mol ligt...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:37:55 #15
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136430872
Freek: verdenk ik totaal niet. Valt me gewoon nix verdachts aan op
JW: is gewoon mijn mol.Ik zit echt zo diep in die tunnel
Sofie: Kandidaat die te duidelijk op de voorgrond molt. In mijn ogen eveneens finale kandidaat
Susan: Voor mij ook niet meer als kandidaat, ook ik vermoed een snelle exit nu.
Tygo: Als er iemand niet te pijlen valt is het Tygo. Kandidaat, Mafketel, Mol????Wie zegt het
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:38:52 #16
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136430892
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:22 schreef Smeich het volgende:

[..]

Die Chiel en zijn vrouw hebben het toch niet helemaal begrepen.

TikTak lijkt me idd meer hun niveau
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136430899
Peilen mensen, peilen. Pijlen flikker je richting een dartbord.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136431030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Mwoah:

Tygo zit op Susan
JW op de afvaller
Susan op Freek
Aaf op Sofie
Freek op Sofie
Sofie?
Susan zit op Sofie (hoofdmol) en Tygo (tweede molletje). Ze zegt dat Freek en Jan Willem NIET de mol zijn, dus Susan zit niet op Freek
Aaf klikt bij een vraag aan dat de mol meedoet in de processie (dus Tygo of Jan Willem), rest weten we niet
Freek klikt bij de vraag 'wie is de mol' op Aaf.
Sofie spreidt tussen Tyfo en Susan.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:44:28 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136431041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ik gok trouwens dat "daar wat Aaf in de toekomst gezien heeft" een hele duidelijk aanwijzing naar de Mol ligt...
Aaf zag 2 vingerafdrukken, en "wist" toen wie de Mol was.
Susan liep de halve Boeddha-opdracht als een James Bond met 2 vingers gestrekt, maar dat kon Aaf niet weten, want die stond toen met Sofie aanwijzingen te geven op basis van de foto's.
Sofie en zij stonden toen echter wel uit te proberen of die Boeddha z'n linker of rechter hand gebruikte om met 2 vingers te wijzen, en dat zal Aaf zich herinnerd hebben, en dan vooral dat Sofie dat deed, van zichzelf wist ze immers dat ze niet de Mol was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136431065
Ik kijk voor het eerst een heel seizoen dit.
Vanaf dag 1 JW als Mol. Freek is wel goede 2e voor mij.

Zie in de laatste aflevering al zo gebeuren dat hij het bootje de vorige keer saboteerde en ondertussen tegen Jennifer schreeuwt dat ze harder moet varen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_136431090
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aaf zag 2 vingerafdrukken, en "wist" toen wie de Mol was.
Susan liep de halve Boeddha-opdracht als een James Bond met 2 vingers gestrekt, maar dat kon Aaf niet weten, want die stond toen met Sofie aanwijzingen te geven op basis van de foto's.
Sofie en zij stonden toen echter wel uit te proberen of die Boeddha z'n linker of rechter hand gebruikte om met 2 vingers te wijzen, en dat zal Aaf zich herinnerd hebben, en dan vooral dat Sofie dat deed, van zichzelf wist ze immers dat ze niet de Mol was.
Ik vroeg me af of ze dat misschien sarcastisch bedoelde, dat ze eigenlijk vond dat ze helemaal niets had aan dat filmpje.
pi_136431125
Ik moest met die twee vingerafdrukken ook meteen aan de boeddha-opdracht denken, maar dat slaat natuurlijk nergens op bij een blik in de toekomst.
pi_136431146
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of ze dat misschien sarcastisch bedoelde, dat ze eigenlijk vond dat ze helemaal niets had aan dat filmpje.
Ja, natuurlijk was dat sarcastisch.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:51:40 #24
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136431193
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk was dat sarcastisch.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136431453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk was dat sarcastisch.
Daar ging ik wel vanuit, maar heb wel vaker hints gemist omdat ik dacht "Goh, zo zal het wel niet zijn." :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:17:45 #26
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136431868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:43 schreef kvd het volgende:

[..]

Susan zit op Sofie (hoofdmol) en Tygo (tweede molletje). Ze zegt dat Freek en Jan Willem NIET de mol zijn, dus Susan zit niet op Freek
Aaf klikt bij een vraag aan dat de mol meedoet in de processie (dus Tygo of Jan Willem), rest weten we niet
Freek klikt bij de vraag 'wie is de mol' op Aaf.
Sofie spreidt tussen Tyfo en Susan.
Ze zegt bij de vraag wie de mol is wél dat Freek de mol is. En ze stuurt haar envelop ook naar Freek.
Ik denk dat hier iets mee is. Het is de enige envelop tot nu toe die heel duidelijk in beeld is geweest. Al in aflevering 1 en nu weer.

Ik denk dat Susan de mol is hoor maar wat gebeurd er met geld dat aan de mol gestuurd is? Is daar iets over gezegd? Want dan is het wel handig om veel geld op de juiste mol te sturen omdat die er zeker nog inzit in aflevering 9.
Dan is het voor Susan weer helemaal niet handig dat veel mensen haar zo aardig en betrouwbaar vinden want dan vangt ze veel rente met aan haar gestuurde enveloppen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:19:24 #27
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136431943
ff over filmpje van Susan

ze ziet een hand met een doorzichtige vrijstelling, laten we zeggen een glazen vrijstelling

Jan Willem is (mede)bedenker van het glazenhuis

of zit ik nu gewoon zo diep in mijn tunnel dat ik begin de eilen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:20:35 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136431988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:19 schreef Xummon het volgende:
ff over filmpje van Susan

ze ziet een hand met een doorzichtige vrijstelling, laten we zeggen een glazen vrijstelling

Jan Willem is (mede)bedenker van het glazenhuis

of zit ik nu gewoon zo diep in mijn tunnel dat ik begin de eilen
Nee, je begint te ijlen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:20:56 #29
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_136431997
Elders zegt iemand dat er in die 'toekomststukjes' 2 kandidaten naast elkaar te zien waren waarvan er 1 de mol moet zijn en de ander de winnaar. Iemand hier die dat ook gezien heeft? Screenshot toevallig?
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:23:14 #30
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136432066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je begint te ijlen.
ik heb mijn koffie nog niet op ja c_/
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 11:24:30 #31
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_136432101
Ik denk ook nog steeds JW, maar het ligt er nu zo dik bovenop dat ik ga twijfelen. Een eventuele hint naar Freek. Freek heeft Jozef gespeeld. Jozef legde dromen uit en kon dus min of meer in de toekomst kijken.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:30:09 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_136432260
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef Max23 het volgende:
Tweet van de Mol: (4*4)*3
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/431422138885885952

Hint naar Jan-Willem:

In de aflevering (27:43) heeft hij het over de versnellingspook van de 4x4
Daarbij wint hij 3 jokers in deze aflevering

Ik graaf mezelf niet meer uit deze tunnel denk ik :9
Volgens mij was het gewoon een hint naar de opdracht zelf. 4x4, naar de vierwielaandrijving van de jeeps, in het dagboek heeft de mol het ook over 4x4. En dan x3 omdat er jeeps waren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_136432320
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:24 schreef Slobeend het volgende:
Ik denk ook nog steeds JW, maar het ligt er zo bovenop dat ik ga twijfelen.
Ik dus ook. Ik kwam ook dit filmpje tegen. Tja, erg plausibel zo af en toe :D


Ook die hint in de leader voor de volgende aflevering, dat Susan in een donkere tunnel zit en niet omhoog wil ofzo (naar buiten...)..net als een molletje :P
pi_136432353
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:30 schreef texelonia het volgende:

[..]

Volgens mij was het gewoon een hint naar de opdracht zelf. 4x4, naar de vierwielaandrijving van de jeeps, in het dagboek heeft de mol het ook over 4x4. En dan x3 omdat er jeeps waren.
Misschien ook nog de subtiele hint dat de mol in de 4x4 zat waar 3 mensen inzaten? Dus Freek, Tygo en JW?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:34:43 #35
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136432408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:31 schreef Smeich het volgende:

Ook die hint in de leader voor de volgende aflevering, dat Susan in een donkere tunnel zit en niet omhoog wil ofzo (naar buiten...)..net als een molletje :P
dat is die windmolen die ze in moeten klimmen om bij dat geld te komen

is gewoon deel van de opdracht, zegt niet veel
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136432434
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:34 schreef Xummon het volgende:

[..]

dat is die windmolen die ze in moeten klimmen om bij dat geld te komen

is gewoon deel van de opdracht, zegt niet veel
Dat snap ik, maar als Susan de mol is dan is dat wel goed uitgekozen natuurlijk. Ze koos ook voor de vijfde op de rij van die knoppen. Of de eerste, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:38:45 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136432530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Misschien ook nog de subtiele hint dat de mol in de 4x4 zat waar 3 mensen inzaten? Dus Freek, Tygo en JW?
Oh, dat is een mooie :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136432573
Susan gaf Aaf ook vorige week die 'judas-kus'. En die is er nu uit, maakt haar toch een beetje verdacht voor mij...
pi_136432626
Ik bedenk me ineens....die vingers van Susan met die boeddha's...dat zou dan een hele toevallige aanwijzing zijn als zij de mol is. Aaf en Sofie besloten namelijk wie welke boeddha moest opzoeken. Ik zou zelf ook zo lopen als iemand mij dat zo zou uitleggen....
pi_136432654
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:40 schreef koennafca het volgende:
Susan gaf Aaf ook vorige week die 'judas-kus'. En die is er nu uit, maakt haar toch een beetje verdacht voor mij...
En toevallig ook een bordje met het woord "Judas" die boven de buschauffeur hing.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:42 schreef kvd het volgende:
Ik bedenk me ineens....die vingers van Susan met die boeddha's...dat zou dan een hele toevallige aanwijzing zijn als zij de mol is. Aaf en Sofie besloten namelijk wie welke boeddha moest opzoeken. Ik zou zelf ook zo lopen als iemand mij dat zo zou uitleggen....
Klopt, dat bedacht ik mij ook ja.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:44:14 #41
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136432686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:34 schreef Xummon het volgende:

[..]

dat is die windmolen die ze in moeten klimmen om bij dat geld te komen

is gewoon deel van de opdracht, zegt niet veel
wel als het als blik in de toekomst ook werd getoond.

Wat ik me nu bedenk: Freek keek niet in de toekomst. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet als mol
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136432697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:43 schreef Smeich het volgende:

[..]

En toevallig ook een bordje met het woord "Judas" die boven de buschauffeur hing.

[..]

Klopt, dat bedacht ik mij ook ja.
Dat was toch in een andere bus? Dacht dat de kus nog in Hong Kong was en dat bordje op de Filipijnen. Of ben ik nu in de war?
pi_136432717
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat was toch in een andere bus? Dacht dat de kus nog in Hong Kong was en dat bordje op de Filipijnen. Of ben ik nu in de war?
Wellicht ben ik in de war, kan ook :) Ik meende dat bordje in een bus te hebben gezien. Ik ga op onderzoek uit ;)
pi_136432738


Is dit plaatje al gepost?

Shirt van JW
pi_136432808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat was toch in een andere bus? Dacht dat de kus nog in Hong Kong was en dat bordje op de Filipijnen. Of ben ik nu in de war?
Net teruggekeken, je hebt gelijk.
pi_136432852
Wat is nou de grote aanwijzing op JW dat iedereen in z;n tunneltje zit hier? Die bewegingen met de zaklamp?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:52:48 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136432971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:42 schreef kvd het volgende:
Ik bedenk me ineens....die vingers van Susan met die boeddha's...dat zou dan een hele toevallige aanwijzing zijn als zij de mol is. Aaf en Sofie besloten namelijk wie welke boeddha moest opzoeken. Ik zou zelf ook zo lopen als iemand mij dat zo zou uitleggen....
Ze bleef dat nog veel langer doen hè.... ook terwijl ze al boven waren en de foto's moesten laten zien, zelfs in de aflevering van gisteren zag ik het nog weer langskomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:53:42 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136432989
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:44 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wel als het als blik in de toekomst ook werd getoond.

Wat ik me nu bedenk: Freek keek niet in de toekomst. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet als mol
Als Freek de mol is dan moest hij ook wel liegen op de vraag "wie is de mol" ......
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:54:53 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136433015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als Freek de mol is dan moest hij ook wel liegen op de vraag "wie is de mol" ......
het gaat niet om het echte antwoord maar op het antwoord wat je geeft op de test.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136433080
Toch wel jammer dat niemand zijn eigen naam noemde op die vraag :P Had ik wel verwacht van Tygo.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:57:19 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136433081
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het gaat niet om het echte antwoord maar op het antwoord wat je geeft op de test.
Daar zal Freek toch ook wel "Freek" invullen op die vraag?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136433085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze bleef dat nog veel langer doen hè.... ook terwijl ze al boven waren en de foto's moesten laten zien, zelfs in de aflevering van gisteren zag ik het nog weer langskomen.
Maar dan is dat een hint die er achteraf in zou zijn gekomen. Een toevallige hint. Voor hetzelfde geld had Jennifer die boeddha moeten vinden en dan was het Jennifer geweest die zo had gelopen.
pi_136433114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar zal Freek toch ook wel "Freek" invullen op die vraag?
Maar de mol maakt die test toch niet? Een paar vraagjes voor televisie. Dat bleek althans uit het korte gesprek tussen Kees en Patrick bij Moltalk gisteravond.
pi_136433117
Iemand die Susan in de gate heeft gehouden afgelope afleveringen, ben nu toch wel benieuwd ze houd zich naar mijn menig altijd een beetje stil
pi_136433170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:58 schreef koennafca het volgende:
Iemand die Susan in de gate heeft gehouden afgelope afleveringen, ben nu toch wel benieuwd ze houd zich naar mijn menig altijd een beetje stil
Dat hebbe zeker wel een paar mense gedaan. Misschien eve een beetje terug leze.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136433319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:58 schreef koennafca het volgende:
Iemand die Susan in de gate heeft gehouden afgelope afleveringen, ben nu toch wel benieuwd ze houd zich naar mijn menig altijd een beetje stil
Er zijn toch wel genoeg hints naar haar toe met betrekking tot haar gedrag. Onder andere het vaak stil blijven staan tijdens die "snake-opdracht" of die woorden verkeerd doorgeven bij die opdracht met de roltrap, zij ruilde haar envelop met half geld met (volgens mij) Daphne die geen geld in haar envelop had, en ja.. gisteravond dat gedeelte van die boot laten staan terwijl Susan en Aaf dat makkelijk mee hadden kunnen nemen. Al was dat volgens mij meer Aaf die daarop aanstuurde maar Susan die snel door wou rijden omdat het van hun tijd af zou gaan.

Ook haar opmerking dat ze blij was dat de pot leeg was deed bij mij ook wel mijn wenkbrauwen fronsen zeg maar. Dat is toch iets dat de mol wil. Toch wel jammer dat je zag dat ze Freek had opgeschreven, was leuker geweest als dit nog onbekend was en ze het naar Jennifer had gestuurd ofzo. Aan de andere kant, volgens mij zit Freek niet op Susan als mol, dus als Susan de mol blijkt te zijn.... tja

[ Bericht 4% gewijzigd door Smeich op 07-02-2014 12:24:20 ]
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:20:16 #57
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136433723
Misschien stond de auto van Jan-Willem al die tijd al op two-wheel maar werd het pas een probleem toen ze de boot gingen trekken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136433889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:05 schreef Smeich het volgende:

[..]

Er zijn toch wel genoeg hints naar haar toe met betrekking tot haar gedrag. Onder andere het vaak stil blijven staan tijdens die "snake-opdracht" of die woorden verkeerd doorgeven bij die opdracht met de roltrap, zij ruilde haar envelop met half geld met (volgens mij) Daphne die geen geld in haar envelop had, en ja.. gisteravond dat gedeelte van die boot laten staan terwijl Susan en Aaf dat makkelijk mee hadden kunnen nemen. Al was dat volgens mij meer Aaf die daarop aanstuurde maar Susan die snel door wou rijden omdat het van hun tijd af zou gaan.
Ze heeft alle woorden die ze van Tygo hoorde doorgegeven, op de O na. Daar riep ze eerst wat, maar zei toen zelf al dat dat niet klopte, dat Sofie die kon laten zitten.
pi_136433959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:05 schreef Smeich het volgende:

[..]

Er zijn toch wel genoeg hints naar haar toe met betrekking tot haar gedrag. Onder andere het vaak stil blijven staan tijdens die "snake-opdracht" of die woorden verkeerd doorgeven bij die opdracht met de roltrap, zij ruilde haar envelop met half geld met (volgens mij) Daphne die geen geld in haar envelop had, en ja.. gisteravond dat gedeelte van die boot laten staan terwijl Susan en Aaf dat makkelijk mee hadden kunnen nemen. Al was dat volgens mij meer Aaf die daarop aanstuurde maar Susan die snel door wou rijden omdat het van hun tijd af zou gaan.

Ook haar opmerking dat ze blij was dat de pot leeg was deed bij mij ook wel mijn wenkbrauwen fronsen zeg maar. Dat is toch iets dat de mol wil. Toch wel jammer dat je zag dat ze Freek had opgeschreven, was leuker geweest als dit nog onbekend was en ze het naar Jennifer had gestuurd ofzo. Aan de andere kant, volgens mij zit Freek niet op Susan als mol, dus als Susan de mol blijkt te zijn.... tja
Je hebt er nog iets bijgezet ;)

De mol is blij als een pot leeg is, maar in dit geval is de pot natuurlijk niet echt leeg. Ze hebben nu niets meer om eventueel tijdens een spel in te zetten maar het geld wat tot nu toe verdiend is, is nu veiliggesteld. Je hebt in dit geval liever dat er bv toch 1000 in de pot blijft die tijdens een toekomstige opdracht nog wordt leeggetrokken of op mysterieuze manier verdwijnt.
pi_136434096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:29 schreef kvd het volgende:

[..]

Je hebt er nog iets bijgezet ;)

De mol is blij als een pot leeg is, maar in dit geval is de pot natuurlijk niet echt leeg. Ze hebben nu niets meer om eventueel tijdens een spel in te zetten maar het geld wat tot nu toe verdiend is, is nu veiliggesteld. Je hebt in dit geval liever dat er bv toch 1000 in de pot blijft die tijdens een toekomstige opdracht nog wordt leeggetrokken of op mysterieuze manier verdwijnt.
Het ging mij ook meer om wat ze zei, blij zijn dat de pot leeg is ;) Maar uiteraard klopt het wat jij zegt.
pi_136434228
Hebben jullie al het t-shirt van Jan Willem gespot?
Als hij met Tigo over het strand loopt.

Daar staat omgedraaid MOL ;)

Screenshott!
pi_136434386
Foutje op de site


quote:
Susan en Freek spotten Jan-Willem
pi_136434541
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 12:47:48 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_136434560
quote:
Hij is mooi he:



Zie hem echt overal voorbijkomen nu
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:48:12 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136434577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:37 schreef SuperFokker het volgende:
Hebben jullie al het t-shirt van Jan Willem gespot?
Als hij met Tigo over het strand loopt.

Daar staat omgedraaid MOL ;)

Screenshott!
Is dit weer sarcasme?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:36 schreef nattermann het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
Uitzending staat er al op, hier nogmaals een cap van shirt van JW
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:45 schreef Droathoah het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit plaatje al gepost?

Shirt van JW
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136434670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dit weer sarcasme?

[..]

[..]

[..]

haha
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:20:22 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_136435523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:42 schreef kvd het volgende:
Ik bedenk me ineens....die vingers van Susan met die boeddha's...dat zou dan een hele toevallige aanwijzing zijn als zij de mol is. Aaf en Sofie besloten namelijk wie welke boeddha moest opzoeken. Ik zou zelf ook zo lopen als iemand mij dat zo zou uitleggen....
Maar de hints en aanwijzingen worden later gedaan.
Als iemand anders de Buddha met die vingers moest zoeken, hadden ze misschien een andere titel gekozen en niet dat shot van dat glas en lood raam erin gemonteerd.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_136436442
Vult de Mol altijd alle vragen goed in in de test? Ik zou zeggen van wel, maar dat betekent dan wel dat JW en Freek de mol niet meer kunnen zijn. Freek gaf aan dat zijn mol in het groepje van 3 zat in de kerk (daar zat hij zelf bij) en had beide vragen gelogen. Als hij de mol zou zijn had hij deze vraag goed gehad. Voor JW geldt hetzelfde bij de vraag wie volgens hem zijn Mol was... dat was Jennifer en daarvoor mocht hij de kerk in....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 13:49:21 #69
42184 crew  DaMart
pi_136436539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef TheVulture het volgende:
Vult de Mol altijd alle vragen goed in in de test? Ik zou zeggen van wel, maar dat betekent dan wel dat JW en Freek de mol niet meer kunnen zijn. Freek gaf aan dat zijn mol in het groepje van 3 zat in de kerk (daar zat hij zelf bij) en had beide vragen gelogen. Als hij de mol zou zijn had hij deze vraag goed gehad. Voor JW geldt hetzelfde bij de vraag wie volgens hem zijn Mol was... dat was Jennifer en daarvoor mocht hij de kerk in....
De mol kan bij de test invullen wat hij wil, hij gaat er toch niet uit. Dus dat zal niet altijd de waarheid zijn.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_136436591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:49 schreef DaMart het volgende:

[..]

De mol kan bij de test invullen wat hij wil, hij gaat er toch niet uit. Dus dat zal niet altijd de waarheid zijn.
Maar is het niet het idee dat de Mol altijd alle vragen goed heeft?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 13:51:22 #71
42184 crew  DaMart
pi_136436613
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar is het niet het idee dat de Mol altijd alle vragen goed heeft?
Nee, de mol verlaat het spel gewoon niet. Die maakt de test dus voor spek en bonen :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_136436682
Ik krijg Susan ook steeds meer op de korrel maar wat dan weer tegen haar pleit is het feit dat ze haar envelop pas als laatste naar Ellis Island stuurt waardoor de kans dat dat geld in het spel blijft veel groter is dan wanneer je dat al in aflevering 3 doet en de kans dat je een afvaller kiest dus groter...

Ik denk dat ik vooralsnog maar op Freek blijf zitten... die heeft met het versturen van zijn envelop als een van de eersten daar ook wel een mooie rol gespeeld... ik verdenk hem ervan dat hij die pook heeft omgezet in de 4*4
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136437099
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef TheVulture het volgende:
Vult de Mol altijd alle vragen goed in in de test? Ik zou zeggen van wel, maar dat betekent dan wel dat JW en Freek de mol niet meer kunnen zijn. Freek gaf aan dat zijn mol in het groepje van 3 zat in de kerk (daar zat hij zelf bij) en had beide vragen gelogen. Als hij de mol zou zijn had hij deze vraag goed gehad. Voor JW geldt hetzelfde bij de vraag wie volgens hem zijn Mol was... dat was Jennifer en daarvoor mocht hij de kerk in....
hhet ging toch om de antwoorden die ze tijdens de van vorige aflevering hadden gegeven? Weet niet wat freek daar toen antwoordde.. En als JW toen inderdaad heeft geantwoord dat Jennifer zijn mol was, dan klopt dat antwoord dus wel...
pi_136437100
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:46 schreef TheVulture het volgende:
Vult de Mol altijd alle vragen goed in in de test?
Over de Mol die een test invult :P


Vanaf 12:10, al lijkt deze link dat niet goed te pakken.
pi_136437184
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg Susan ook steeds meer op de korrel maar wat dan weer tegen haar pleit is het feit dat ze haar envelop pas als laatste naar Ellis Island stuurt waardoor de kans dat dat geld in het spel blijft veel groter is dan wanneer je dat al in aflevering 3 doet en de kans dat je een afvaller kiest dus groter...

Ik denk dat ik vooralsnog maar op Freek blijf zitten... die heeft met het versturen van zijn envelop als een van de eersten daar ook wel een mooie rol gespeeld... ik verdenk hem ervan dat hij die pook heeft omgezet in de 4*4
geld in envelop komt sowieso in de pot aan het eind, geld is veilig. Er komt alleen minder rente overheen. En zij heeft wel het grootste bedrag verstuurd waarover dus de minste rente komt (mits Freek in de finale zit natuurlijk)
pi_136437203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar de hints en aanwijzingen worden later gedaan.
Als iemand anders de Buddha met die vingers moest zoeken, hadden ze misschien een andere titel gekozen en niet dat shot van dat glas en lood raam erin gemonteerd.
oh ja... |:(
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:26:01 #77
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_136437794
Iemand het silhouet beter kunnen zien op de Wanted posters (één van de filmpjes)?
Vorig jaar had je ook een silhouet van Kees tijdens de bioscoop opdracht.
If you don't like my opinion: up yours!
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:27:22 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136437838
Hebben jullie deze hint al gezien?

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:29:16 #79
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136437895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben jullie deze hint al gezien?

[ afbeelding ]
nee, is nog helemaal niemand opgevallen. wauw je bent echt een held. we zijn je slimheid niet waardig
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 14:32:51 #80
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136438003
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:29 schreef Xummon het volgende:

[..]

nee, is nog helemaal niemand opgevallen. wauw je bent echt een held. we zijn je slimheid niet waardig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136438402
Ik vraag me nog steeds af wat Tom de Mul er precies mee te maken heeft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136438445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:04 schreef kvd het volgende:

[..]

hhet ging toch om de antwoorden die ze tijdens de van vorige aflevering hadden gegeven? Weet niet wat freek daar toen antwoordde.. En als JW toen inderdaad heeft geantwoord dat Jennifer zijn mol was, dan klopt dat antwoord dus wel...
Ja dan klopt het antwoord van JW dus wel in deze context... maar waarom zou je een andere naam invullen in de test als je zelf de Mol bent ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136438495
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:06 schreef kvd het volgende:

[..]

geld in envelop komt sowieso in de pot aan het eind, geld is veilig. Er komt alleen minder rente overheen. En zij heeft wel het grootste bedrag verstuurd waarover dus de minste rente komt (mits Freek in de finale zit natuurlijk)
Dat geld is toch alleen veilig als die kandidaat aan wie de envelop is gestuurd nog in het spel zit? Of heb ik dat hele idee van die enveloppen dan totaal verkeerd begrepen? :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136438536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat geld is toch alleen veilig als die kandidaat aan wie de envelop is gestuurd nog in het spel zit? Of heb ik dat hele idee van die enveloppen dan totaal verkeerd begrepen? :D
Dat denk ik dan wel ja :7.
Geld is sowieso veilig. Alleen kan het meer waard worden als degene aan wie het gericht is nog in het spel zit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136438550
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat geld is toch alleen veilig als die kandidaat aan wie de envelop is gestuurd nog in het spel zit? Of heb ik dat hele idee van die enveloppen dan totaal verkeerd begrepen? :D
Het geld dat in een envelop zit wordt, naar mijn weten, verdubbeld als op deze envelop de naam staat van iemand die in aflevering 9 nog in het spel zit. Zo niet, dan blijft dit bedrag haar waarde behouden. Wat Da_Sandman ook zegt :7
pi_136439087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja dan klopt het antwoord van JW dus wel in deze context... maar waarom zou je een andere naam invullen in de test als je zelf de Mol bent ;)
Niet alleen als reactie op jou, maar ook in het algemeen: De mol weet precies welke opdrachten er komen, punt. Die weet dus ook precies welke vragen uit de test wel/niet belangrijk zijn voor die blik in de toekomst opdracht en of er nog opdrachten komen waarbij hij geld wat al verdiend is weer kan verliezen etcetera. Op basis van wat je ziet wat de kandidaten invullen bij de test kun je dus niets opmaken, evenals de voice over van de mol tijdens het invullen van de test. Die informatie kunnen ze allemaal achteraf toevoegen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Smeich het volgende:

[..]

Het geld dat in een envelop zit wordt, naar mijn weten, verdubbeld als op deze envelop de naam staat van iemand die in aflevering 9 nog in het spel zit. Zo niet, dan blijft dit bedrag haar waarde behouden. Wat Da_Sandman ook zegt :7
Hoeveel rente ze krijgen weet ik niet, maar hoe vroeger de envelop gestuurd is, hoe meer rente toch? De verdubbeling zal dus niet voor alle enveloppen gelden (zelfs als ze allemaal naar een finalist zijn gestuurd.)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:42:56 #87
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136440206
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Smeich het volgende:

[..]

Het geld dat in een envelop zit wordt, naar mijn weten, verdubbeld als op deze envelop de naam staat van iemand die in aflevering 9 nog in het spel zit. Zo niet, dan blijft dit bedrag haar waarde behouden. Wat Da_Sandman ook zegt :7
dit dus
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 15:43:56 #88
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136440231
Zou iemand een (youtube) filmpje kunnen maken van het praatje van Jan-Willem bij de test?
Dat begint om ongeveer 46:42.

Sowieso lijkt het de hele tijd dat Jan-Willem gewoon een stukje tekst op leest, ik vind hem nooit zo oprecht lijken, hij is tenslotte ook geen acteur maar moet als mol wel acteren.

Bovendien zegt hij duidelijk "Mijn mollen vliegen er steeds uit, wat is dat toch? Eerst Molrice..."
Twee hints in één zin. Zijn mollen vliegen er steeds uit (ik ben inmiddels echt van mening dat dat gewoon een aanwijzing is dat hij de mol is), en geen twijfel over mogelijk dat hij duidelijk Molrice zegt in plaats van Maurice.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 15:46:26 #89
42184 crew  DaMart
pi_136440296
Muzikale aanwijzing: Donker hart van Blof.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:49:37 #90
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136440388
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:46 schreef DaMart het volgende:
Muzikale aanwijzing: Donker hart van Blof.
quote:
In het midden van de kring
Waar ze je helemaal omringen
En op de toppen van je kunnen
Denk je soms opeens
Je doet het niet voor hun
Je doet het niet voor mij
En zelfs niet voor jezelf
Je bent de zin voorbij

Want jij hebt een donker hart
Voelt je vaak verward
Maar dat wil niet zeggen dat
alles dan alles dan alles dan
ook meteen zinloos is

Want jij loopt nog niet zo hard
Maar een slechte start wil niet altijd zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen over is

Ze vroegen je ten dans
En het bood je alle kansen
Om het beste dat je in je had aan iedereen te laten zien

Maar je doet het niet voor hun
Je doet het niet voor mij
En zelfs niet voor jezelf
Je bent de zin voorbij

Want jij hebt een donker hart
Voelt je vaak verward
Maar dat wil niet zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen zinloos is
Jij loopt nog niet zo hard,
Maar een slechte start wil niet altijd zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen over is

Want jij hebt een donker hart
Voelt je vaak verward
Maar dat wil niet zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen zinloos is
Jij loopt nog niet zo hard,
Maar een slechte start wil niet altijd zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen over is
quote:
Donker Hart is een single van de Nederlandse popgroep BLØF. Het is de vijfde en laatste single van hun zevende studioalbum Umoja.
Ontstaan van het nummer[bewerken]

Het nummer werd eind 2005 gemaakt in Ierland tijdens de reis van BLØF voor het maken van Umoja. Het nummer werd tegelijk gemaakt met het nummer "Vreemde Wegen" en beide nummers werden ook opgenomen met Ierse muzikanten. BLØF wilde echter maar één nummer per land en omdat "Vreemde Wegen" het beste Ierlandgevoel uitstraalde, werd voor dat nummer gekozen. Donker Hart werd later toch opgenomen in Sint-Petersburg, nu met een strijkersorkest als begeleiding, gearrangeerd door de Belgische Peter Bauwens. Het nummer verscheen als dertiende track op het album, met een Russisch strijkkwintet als begeleiding.


[ Bericht 20% gewijzigd door Xummon op 07-02-2014 15:54:47 ]
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:52:43 #91
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136440479
Blof komt uit Zeeland, toch wel een beetje de visserprovincie.
Exit voor Susan Visser?
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136440662
Donker Hart O+.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_136440672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Smeich het volgende:

[..]

Het geld dat in een envelop zit wordt, naar mijn weten, verdubbeld als op deze envelop de naam staat van iemand die in aflevering 9 nog in het spel zit. Zo niet, dan blijft dit bedrag haar waarde behouden. Wat Da_Sandman ook zegt :7
Oh ok... maar in dat geval wil je als Mol zo vroeg mogelijk geld versturen, omdat de kans op rente dan het kleinst is...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136440681
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:43 schreef Moira. het volgende:
Zou iemand een (youtube) filmpje kunnen maken van het praatje van Jan-Willem bij de test?
Dat begint om ongeveer 46:42.

Sowieso lijkt het de hele tijd dat Jan-Willem gewoon een stukje tekst op leest, ik vind hem nooit zo oprecht lijken, hij is tenslotte ook geen acteur maar moet als mol wel acteren.

Bovendien zegt hij duidelijk "Mijn mollen vliegen er steeds uit, wat is dat toch? Eerst Molrice..."
Twee hints in één zin. Zijn mollen vliegen er steeds uit (ik ben inmiddels echt van mening dat dat gewoon een aanwijzing is dat hij de mol is), en geen twijfel over mogelijk dat hij duidelijk Molrice zegt in plaats van Maurice.
Ja, dat zegt hij ook duidelijk. Gewoon een woordgarpje.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:01:19 #95
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136440724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Oh ok... maar in dat geval wil je als Mol zo vroeg mogelijk geld versturen, omdat de kans op rente dan het kleinst is...
hoe eerder hoe meer rente, dus je wilt juist later sturen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136440744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Oh ok... maar in dat geval wil je als Mol zo vroeg mogelijk geld versturen, omdat de kans op rente dan het kleinst is...
Volgens mij was het zo: des te eerder je een envelop opstuurt, des te meer rente als de envelop is geadresseerd naar iemand die nog in aflevering 9 zit. En weer ben ik net te laat, wat Xummon dus ook zegt :7 :D
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:06:54 #97
42184 crew  DaMart
pi_136440895
quote:
Jij loopt nog niet zo hard,
Maar een slechte start wil niet altijd zeggen dat
alles dan alles dan alles dan ook meteen over is
Tygo liep voorop te marcheren en werd gespot door beide teams. Een slechte start dus eigenlijk, maar het was ook weer niet zinloos, want daardoor kwam er geld in de pot.

Bovendien heeft hij een keer een zwarte vrijstelling ingezet (donker hart?) en daarmee heeft hij ook wel een beetje gebluft, want de eerste kan om hem in te zetten heeft hij niet gegrepen.

Muzikale aanwijzing zou op die manier dus aan Tygo te linken zijn.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:11:08 #98
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136441005
met deze denk ik waarschijnlijk te ver door maar ik gooi hem er toch in

donker hart = slecht hart
Freek heeft als enige 2x gelogen bij de toekomstopdracht
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136441601
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:43 schreef Moira. het volgende:
..

Sowieso lijkt het de hele tijd dat Jan-Willem gewoon een stukje tekst op leest, ik vind hem nooit zo oprecht lijken, ..

Dit zeg ik ook continu.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:39:52 #100
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136441950
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat is nou de grote aanwijzing op JW dat iedereen in z;n tunneltje zit hier? Die bewegingen met de zaklamp?
- Jan-Willem maakt met zijn zaklamp de 'schijnbeweging' M-O-L in de aflevering 'Schijnbeweging'

- "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan" -> Jan-Willem is de enige die niks met TV/camera's van doen heeft en buiten de schijnwerpers om zijn werk doet.

- In dezelfde aflevering was de code van de kluis 3425, Jan-Willem heeft bij radio 3, 4, 2 en 5 gewerkt.

- In aflevering 2 loopt Jan-Willem zo het dak op (wetend dat Daphne hem toch wel achterna loopt) terwijl hij weet dat de tijd van hun opdracht dan al begint te lopen, en ook weet dat Owen nog bezig is om de andere groep te leiden. Daardoor verkleint hij de kans al om hun opdracht te halen.

- Ook maakt hij daar Daphne wijs dat er vast jokers of vrijstellingen verstopt moeten zijn op het dak, waardoor ze daar ook naar gaan zoeken en tijd mislopen om de dingen van de opdracht te zoeken.

- Op de officiële site van WIDM was een backstage foto te zien genaamd "Kandidaten", de enige die niet op die foto stond was de enige die geen kandidaat is: Jan-Willem.

- Aflevering 4 heeft de titel 'Jennifer', wat mij het meest opviel (kan door mijn tunnel komen) was dat Jan-Willem erg duidelijk maakte dat hij op Jennifer zat.

- In diezelfde aflevering abseilt Jan-Willem zonder te communiceren zo een paar kokers met geld voorbij. Een kandidaat zou dat nooit doen.

- Aflevering 5 heet 'De Heilige aanwijzing', waar dit shot dan wel behoorlijk opvalt:


- Het is duidelijk in beeld dat Jan-Willem zijn buddha ziet, maar loopt er (expres) straal voorbij.

- Jan-Willem heeft bij de Snake opdracht 6x een overtreding gemaakt (stilstaan of een reeds bewandeld pad inlopen) waardoor er geld misgelopen werd.

- Jan-Willem draagt telkens opvallende t-shirts/kleding. Bedrukt met "No guts, no glory", "No fight, no justice", camouflage kleding, en in de laatste aflevering ook een shirt dat op zijn kop gezien "MOL" zou spellen.


- Aflevering 6 heet "5 op een Rij", dit lijkt mij ook te wijzen naar Jan-Willem, die nu voor de 5e keer op rij de afvallende kandidaat als mol heeft beschouwd. Er zijn kandidaten die de finale hebben gehaald ondanks dat ze nog steeds op de verkeerde kandidaat zaten, maar gezien Jan-Willem elke keer wel heel duidelijk maakt dat hij telkens op de afvallende kandidaat zit, lijkt me dit echt een aanwijzing.

- Jan-Willem geeft een joker aan Tygo om zijn 'winst' te delen. Op dit punt van het spel doe je dat als kandidaat niet meer, tenzij je de jokers toch niet niet nodig hebt.

- Ook wel heel toevallig dat Jan-Willem de jeep sloopt door hem in de verkeerde versnelling te zetten.

- Jan-Willem komt over het algemeen (in elke aflevering) heel gemaakt over. Zijn reacties lijken niet oprecht en zijn praatjes lijken geacteerd. Vooral zijn praatje bij de test van aflevering 6 valt op (46:42). Hij leest gewoon een stukje tekst voor. Hij is tenslotte ook geen acteur, maar moet als mol wel acteren, dus niet vreemd dat dat hem niet heel goed af gaat.

- In dat praatje bij de test van aflevering 6 (op 46:42) zegt Jan-Willem ook "Mijn mollen vliegen er steeds uit, hoe kan dat toch? Eerst Molrice...". Hij zegt duidelijk Molrice en niet Maurice.

- Jan-Willem heeft nog nergens zich zodanig ingezet als kandidaat om geld te verdienen. Het geld dat hij heeft verdiend was in combinatie met de groep, of omdat hij simpelweg niet anders kón omdat het anders te veel op zou vallen voor de groep. Hij doet in elk geval erg z'n best om al het geld dat er te verdienen valt zo veel mogelijk te ontlopen.

Aanvulling van Redefine:
JW doet altijd heel erg enthousiast en het lijkt steeds alsof hij heel graag de opdrachten wil halen. Maar de momenten dat hij heel druk aan het gebaren/roepen is, doen er vaak heel weinig tot niets toe:

- Het roepen tijdens de bootopdracht dat ze om het schip heen moeten, terwijl Tygo de hele tijd al heel goed bezig was met het besturen.
- Tijdens de roltrap opdracht, allemaal verbaasde uitspraken doen. En het doen lijken alsof hij kwaad is over domme handelingen van andere kandidaten. Dat terwijl hij zelf uiteindelijk niets hoeft te doen om geld in de pot te brengen. En mooier was nog, dat hij wel liep te roepen dat het raar was dat ze opium waren vergeten. Maar hij nam wel direct de woorden met een E en F foutief over, terwijl hij net daarvoor Tygo de juiste hadden horen zeggen.
- Tijdens de snake opdracht liep hij ook alsof hij heel serieus bezig was en zich niet wilde laten afleiden door Aaf, maar gaat vervolgens wel kort voor tijd opeens een grote van de kerk aflopen.
- Er zijn er geloof ik nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Daarnaast merk ik totaal geen paniek bij JW rondom het steeds verkeerd kiezen van zijn mollen. Eigenlijk alleen bij het invullen van de test en nadat iemand er uit is, dan hoor je hem even. Maar gisteren reageerde hij amper, terwijl voor de vijfde keer op rij zijn Mol eruit ging. Ieder ander zou toch wel wat meer in paniek zijn.

Aanvulling van kvd
- In aflevering 2 is links in beeld 'een opvallend rode B' tussen de graffiti te zien.
Rode B -> Roodbeen?



Aanvullingen zijn welkom, dan edit ik mijn post daarmee. Heb niet alle afleveringen en alle verdachte acties van Jan-Willem meer vers in mijn brein :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 08-02-2014 11:21:35 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:40:12 #101
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136441969
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat zegt hij ook duidelijk. Gewoon een woordgarpje.
Gewoon een woordgrapje van de mol, ja :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:41:27 #102
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_136442026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Xummon het volgende:

[..]

hoe eerder hoe meer rente, dus je wilt juist later sturen
Maar als je eerder verstuurt zijn er nog meer kandidaten in het spel, en is de kans dus kleiner dat je iemand kiest die er afl 9 nog in het spel zit.

Blijft een gokje, ook voor de mol dus.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_136442037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Xummon het volgende:

[..]

hoe eerder hoe meer rente, dus je wilt juist later sturen
Ja maar als je later stuurt is de kans groter dat degene die je de envelop stuurt nog in het spel zit en er dus uberhaupt rente wordt opgebouwd... maar voor beide theorieën valt iets te zeggen :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136442072
Zouden de afleveringstitels niet op de winnaar kunnen wijzen in plaats van De Mol? :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:43:58 #105
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136442122
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef Moira. het volgende:

Heel veel hints

[..]

_O_ Het is duidelijk. JW is de mol!
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:49:08 #106
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136442311
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:43 schreef jcdragon het volgende:

[..]

_O_ Het is duidelijk. JW is de mol!
Ja, was voor mij bij aflevering 1 al duidelijk (die 'schijnbeweging' kan niet anders dan een aanwijzing van de regie zijn die we in aflevering 10 terug zien), maar als dat het nú nog niet is voor de rest, dan hebben die écht een groot bord voor hun kop :D

Ik ga in ieder geval huilen van het lachen als het nou niet Jan-Willem blijkt te zijn _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:50:24 #107
42184 crew  DaMart
pi_136442372
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:49 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, was voor mij bij aflevering 1 al duidelijk (die 'schijnbeweging' kan niet anders dan een aanwijzing van de regie zijn die we in aflevering 10 terug zien), maar als dat het nú nog niet is voor de rest, dan hebben die écht een groot bord voor hun kop :D

Ik ga in ieder geval huilen van het lachen als het nou niet Jan-Willem blijkt te zijn _O-
Mijn probleem met Jan-Willem als mol is dat het er té dik bovenop ligt. Maar goed, dat kan ook een afleidingsmanoeuvre van de redactie zijn natuurlijk.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:55:19 #108
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_136442590
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef Moira. het volgende:

[..]Aanvullingen zijn welkom, dan edit ik mijn post daarmee. Heb niet alle afleveringen en alle verdachte acties van Jan-Willem meer vers in mijn brein :P
Ik ben dit jaar niet echt aan het meeposten in de WIDM topics, maar toch even een aanvulling wat voor mij JW ook nog een typische Mol maakt.

JW doet altijd heel erg enthousiast en het lijkt steeds alsof hij heel graag de opdrachten wil halen. Maar de momenten dat hij heel druk aan het gebaren/roepen is, doen er vaak heel weinig tot niets toe:

- Het roepen tijdens de bootopdracht dat ze om het schip heen moeten, terwijl Tygo de hele tijd al heel goed bezig was met het besturen.
- Tijdens de roltrap opdracht, allemaal verbaasde uitspraken doen. En het doen lijken alsof hij kwaad is over domme handelingen van andere kandidaten. Dat terwijl hij zelf uiteindelijk niets hoeft te doen om geld in de pot te brengen. En mooier was nog, dat hij wel liep te roepen dat het raar was dat ze opium waren vergeten. Maar hij nam wel direct de woorden met een E en F foutief over, terwijl hij net daarvoor Tygo de juiste hadden horen zeggen.
- Tijdens de snake opdracht liep hij ook alsof hij heel serieus bezig was en zich niet wilde laten afleiden door Aaf, maar gaat vervolgens wel kort voor tijd opeens een grote van de kerk aflopen.
- Er zijn er geloof ik nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Daarnaast merk ik totaal geen paniek bij JW rondom het steeds verkeerd kiezen van zijn mollen. Eigenlijk alleen bij het invullen van de test en nadat iemand er uit is, dan hoor je hem even. Maar gisteren reageerde hij amper, terwijl voor de vijfde keer op rij zijn Mol eruit ging. Ieder ander zou toch wel wat meer in paniek zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:55:30 #109
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136442601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Mijn probleem met Jan-Willem als mol is dat het er té dik bovenop ligt. Maar goed, dat kan ook een afleidingsmanoeuvre van de redactie zijn natuurlijk.
Muah, als je terug kijkt naar Kees en Anne-Marie lag dat er achteraf gezien ook wel héél dik bovenop.
Misschien hebben we nu gewoon eens de mazzel dat we dat vanaf het begin al zien.

Tenslotte zijn er nog steeds een hoop mensen die níét op Jan-Willem zitten.
En het belangrijkste: Géén van de kandidaten verdenkt Jan-Willem. In het spel zélf doet hij het dus heel goed als mol.
Wij als kijker hebben het geluk dat we kunnen zien hoe Jan-Willem zich houdt, wat de kandidaten niet kunnen zien als hij achter ze staat (hij staat/zit altijd in het achterste rijtje als de groep samen staat/zit), en dat wij de aanwijzingen zien die de regie ons geeft.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136443759
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

Muah, als je terug kijkt naar Kees en Anne-Marie lag dat er achteraf gezien ook wel héél dik bovenop.
Misschien hebben we nu gewoon eens de mazzel dat we dat vanaf het begin al zien.

Tenslotte zijn er nog steeds een hoop mensen die níét op Jan-Willem zitten.
En het belangrijkste: Géén van de kandidaten verdenkt Jan-Willem. In het spel zélf doet hij het dus heel goed als mol.
Wij als kijker hebben het geluk dat we kunnen zien hoe Jan-Willem zich houdt, wat de kandidaten niet kunnen zien als hij achter ze staat (hij staat/zit altijd in het achterste rijtje als de groep samen staat/zit), en dat wij de aanwijzingen zien die de regie ons geeft.
Dit is het veilige jaar, alles moet op alfabetische volgorde/vaste plek, waarbij er met een oneven aantal mensen voor meer mensen zijn dan achter
pi_136444697
Ik vond dit trouwens wel een raar moment gisteren in de aflevering, nadat susan haar envelop op de bus deed @ 18:55

pi_136444899
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:52 schreef Stranger het volgende:
Ik vond dit trouwens wel een raar moment gisteren in de aflevering, nadat susan haar envelop op de bus deed @ 18:55

[ afbeelding ]
"Hey jongens IK BEN DE MOL MAAR NIEMAND KOMT ERACHTER HEHEHEHEH''
TwitchTV: PSYCHEV TWITCH
pi_136445561
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef Moira. het volgende:

- Heel veel JW hints-

Het zal vast wel niks zijn, maar in aflevering 2, de tv studio opdracht, zat er een opvallende rode b tussen alle graffiti

pi_136445641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:26 schreef Elephant het volgende:
Iemand het silhouet beter kunnen zien op de Wanted posters (één van de filmpjes)?
Vorig jaar had je ook een silhouet van Kees tijdens de bioscoop opdracht.
Ziet er mijns inzien uit als een man (en natuurlijk...hoezo tunnel...zie iik JW erin)


  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:18:22 #115
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136445701
Ik was er al van overtuigd dat JW de mol was. Het is allemaal te duidelijk. Maar dit, dit spant de kroon. Nog even een schopje er achteraan.



Of het is allemaal misleiding, dat van JW. Maar dan is die misleiding wel ieeeetsjes overdreven.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:20:54 #116
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136445782
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

Muah, als je terug kijkt naar Kees en Anne-Marie lag dat er achteraf gezien ook wel héél dik bovenop.
Misschien hebben we nu gewoon eens de mazzel dat we dat vanaf het begin al zien.

Tenslotte zijn er nog steeds een hoop mensen die níét op Jan-Willem zitten.
En het belangrijkste: Géén van de kandidaten verdenkt Jan-Willem. In het spel zélf doet hij het dus heel goed als mol.
Wij als kijker hebben het geluk dat we kunnen zien hoe Jan-Willem zich houdt, wat de kandidaten niet kunnen zien als hij achter ze staat (hij staat/zit altijd in het achterste rijtje als de groep samen staat/zit), en dat wij de aanwijzingen zien die de regie ons geeft.
En dit inderdaad. Hij zou ook een hele goede mol zijn, want er zit nou niet zo veel in de pot.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_136446332
Ik denk dat het lastiger is om er niet Jan-Willem in te zien :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:18 schreef richolio het volgende:
Ik was er al van overtuigd dat JW de mol was. Het is allemaal te duidelijk. Maar dit, dit spant de kroon. Nog even een schopje er achteraan.

[ afbeelding ]

Of het is allemaal misleiding, dat van JW. Maar dan is die misleiding wel ieeeetsjes overdreven.
Hey, dat had ik nog niet gezien :P Maar kledingkeuzes vind ik dan weer niet iets dat de kroon spant ofzo. Kandidaten kunnen dat zelf ook allemaal kiezen om het voor de kijker leuk te maken/houden.

En dat het te duidelijk is, doet mij Jan-Willem juist weer minder verdenken dan dat ik al deed vanaf het begin.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:37:37 #118
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_136446343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Ziet er mijns inzien uit als een man (en natuurlijk...hoezo tunnel...zie iik JW erin)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks...ik meende er ook JW in te zien. Dit bevestigt mijn vermoeden :)
If you don't like my opinion: up yours!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:51:45 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136446693
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:37 schreef Elephant het volgende:

[..]

Thanks...ik meende er ook JW in te zien. Dit bevestigt mijn vermoeden :)
Ik kan Susan er ook in zien met opgestoken haar. Het is maar net in welke tunnel je zit ben ik bang
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136446837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:37 schreef Smeich het volgende:
Ik denk dat het lastiger is om er niet Jan-Willem in te zien :P

[..]

Hey, dat had ik nog niet gezien :P Maar kledingkeuzes vind ik dan weer niet iets dat de kroon spant ofzo. Kandidaten kunnen dat zelf ook allemaal kiezen om het voor de kijker leuk te maken/houden.

En dat het te duidelijk is, doet mij Jan-Willem juist weer minder verdenken dan dat ik al deed vanaf het begin.
Wat ik wel opvallend vond, is dat je deze keer zag hoe ze zelf met de kleding bezig waren in het begin van de aflevering.
pi_136447875
JW had toch juist geld in de pot gebracht met die roltrapopdracht?
pi_136447966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:21 schreef PicoMMP het volgende:
JW had toch juist geld in de pot gebracht met die roltrapopdracht?
Of Aaf, die gaf de antwoorden
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:25:25 #123
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_136448013
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:21 schreef PicoMMP het volgende:
JW had toch juist geld in de pot gebracht met die roltrapopdracht?
Hij had daar voor Tygo moeten kiezen inderdaad, als hij de mol is en zo weinig mogelijk geld in de pot wilde brengen.
pi_136448090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:24 schreef kvd het volgende:

[..]

Of Aaf, die gaf de antwoorden
Ja Aaf in eerste instantie. Maar JW mocht toen beslissen of iemand anders de woorden opnieuw mocht invullen en deed dat niet. Aaf had met haar antwoorden al meer in de pot gebracht dan iemand anders met 10 antwoorden zou doen, aangezien die maar per stuk ¤25 opleverden, dus max ¤250. Terwijl Aaf (volgens mij, correct me if I'm wrong) al ¤375 had verdiend.
pi_136448204
Anyway, ik denk en hoop vooral niet dat JW de mol is.

Over het argument dat hij geen acteur is en dat het allemaal wat 'gemaakt' overkomt. Hij is inderdaad geen acteur, maar hij is wel radio DJ. Mensen in de media zijn over het algemeen wat 'gemaakt'.
pi_136448220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:27 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ja Aaf in eerste instantie. Maar JW mocht toen beslissen of iemand anders de woorden opnieuw mocht invullen en deed dat niet. Aaf had met haar antwoorden al meer in de pot gebracht dan iemand anders met 10 antwoorden zou doen, aangezien die maar per stuk ¤25 opleverden, dus max ¤250. Terwijl Aaf (volgens mij, correct me if I'm wrong) al ¤375 had verdiend.
350
pi_136448350
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:30 schreef kvd het volgende:

[..]

350
Prima. Bevestigt dus mijn punt over het geld dat iemand anders kon verdienen. Altijd minder dan die ¤350, maar slechts (maximaal!) ¤250.

Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel kleine bedragen en pakt hij hier juist 'expres' het geld mee.

Ik ben in ieder geval blij dat mijn mol (Susan) er nog steeds in zit. Ik hoop van harte dat JW er volgende week ineens uitvliegt, dan wordt het wel veel leuker.
pi_136448407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:33 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Prima. Bevestigt dus mijn punt over het geld dat iemand anders kon verdienen. Altijd minder dan die ¤350, maar slechts (maximaal!) ¤250.

Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel kleine bedragen en pakt hij hier juist 'expres' het geld mee.

Ik ben in ieder geval blij dat mijn mol (Susan) er nog steeds in zit. Ik hoop van harte dat JW er volgende week ineens uitvliegt, dan wordt het wel veel leuker.
volgende week iig niet ;) :p

-O-
pi_136448792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:35 schreef kvd het volgende:

[..]

volgende week iig niet ;) :p

-O-
Oja... OS... :(

Offtopic: ligt het aan mij of doet Fok raar? Moet vaak refreshen om te kunnen quoten en ik kan de smiley-balk niet openen -O-
pi_136449414
Maar waarom zou je een joker afgeven als je zo ver in het spel zit?
omdat JW die niet nodig had?
pi_136449782
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar waarom zou je een joker afgeven als je zo ver in het spel zit?
omdat JW die niet nodig had?
En dat zou hem vervolgens ook nog eens opleveren dat Tygo hem niet verdenkt omdat ie zo blij is met hem
TwitchTV: PSYCHEV TWITCH
pi_136450915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Ziet er mijns inzien uit als een man (en natuurlijk...hoezo tunnel...zie iik JW erin)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die poster komt nog een keer voor, heel kort, een fractie van een seconde, aflevering gisteren, rond 34 min 10 seconden. Je moet echt beeldje voor beeldje bekijken. Er hangt een Wanted ¤ 2500 poster op. Een paar seconden later zie je trouwens Sofie terwijl ze aan de knoppen draait om een filmpje van de toekomst te zien (34,18).
pi_136451312
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:49 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Die poster komt nog een keer voor, heel kort, een fractie van een seconde, aflevering gisteren, rond 34 min 10 seconden. Je moet echt beeldje voor beeldje bekijken. Er hangt een Wanted ¤ 2500 poster op. Een paar seconden later zie je trouwens Sofie terwijl ze aan de knoppen draait om een filmpje van de toekomst te zien (34,18).
Mijn screen caps komen uit de leader. Die van jou:


De beelden van jou en mij komen in het filmpje die Susan kiest voor
pi_136453894
-knip-
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_136456276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:59 schreef kvd het volgende:

[..]

Mijn screen caps komen uit de leader. Die van jou:
[ afbeelding ]

De beelden van jou en mij komen in het filmpje die Susan kiest voor
Dank je! Die bedoelde ik inderdaad!

Dat móet wat betekenen, kan niet anders!

Ik vind het zo raar, ik zit zo op JWR, dat ik anderen eigenlijk al niet meer verdenk. Moet mijn theorie toch maar gaan herzien!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 08:39:32 #136
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_136461514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:14 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Dank je! Die bedoelde ik inderdaad!

Dat móet wat betekenen, kan niet anders!

Ik zie hier echt geen hint in. Het zijn beelden uit een toekomstige opdracht waar ze deze posters tegen gaan komen. Zal wel geld mee te verdienen zijn als ze ze allemaal spotten of iets in die richting. Dat het een mannelijk silhouet is, en dat de mol dus een man is, lijkt me een véél te makkelijke hint, ook voor de kandidaten.
pi_136462835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dit weer sarcasme?

[..]


[..]


[..]

Ik was te lui om terug te kijken, haha.
  PR en moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 11:14:59 #138
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136463433
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:39 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik zie hier echt geen hint in. Het zijn beelden uit een toekomstige opdracht waar ze deze posters tegen gaan komen. Zal wel geld mee te verdienen zijn als ze ze allemaal spotten of iets in die richting. Dat het een mannelijk silhouet is, en dat de mol dus een man is, lijkt me een véél te makkelijke hint, ook voor de kandidaten.
Ondanks dat de mol ook daadwerkelijk een man is, denk ik idd niet dat er in dat silhouet wat af te lezen zou moeten zijn.
Er is geen persoon in te herkennen, ze hebben gewoon een menselijk figuur gepaint.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136463807
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:39 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik zie hier echt geen hint in. Het zijn beelden uit een toekomstige opdracht waar ze deze posters tegen gaan komen. Zal wel geld mee te verdienen zijn als ze ze allemaal spotten of iets in die richting. Dat het een mannelijk silhouet is, en dat de mol dus een man is, lijkt me een véél te makkelijke hint, ook voor de kandidaten.
Behalve dat mijn plaatje niet uit een filmpje van de toekomst komt. Maar ergens in de uitzending zelf gemonteerd is.
pi_136464025
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:29 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Behalve dat mijn plaatje niet uit een filmpje van de toekomst komt. Maar ergens in de uitzending zelf gemonteerd is.
jawel, zat in het filmpje van Susan
pi_136465150
Ik kan me niet voorstellen dat ze JW zo in beeld profileren als Mol... dat is niets voor de makers... ik vind het meer lijken op zoals Liesbeth werd neergezet en dat het toen Annemarie bleek te zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136465803
Alles lijkt naar JW te wijzen en de mol is volgens mij sowieso een man. Tygo gaf 2 antwoorden en mocht 1 knop omdraaien. Zijn eerste antwoord was dat de mol een man was. Zijn 2e antwoord was dat Aaf de mol was.
pi_136465855
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:48 schreef Stansfield het volgende:
Alles lijkt naar JW te wijzen en de mol is volgens mij sowieso een man. Tygo gaf 2 antwoorden en mocht 1 knop omdraaien. Zijn eerste antwoord was dat de mol een man was. Zijn 2e antwoord was dat Aaf de mol was.
Dan ga je er vanuit dat 1 goed antwoord -> 1 knop betekent. En dat betwijfel ik.
pi_136465901
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze JW zo in beeld profileren als Mol... dat is niets voor de makers... ik vind het meer lijken op zoals Liesbeth werd neergezet en dat het toen Annemarie bleek te zijn
Dit gevoel bekruipt me ook steeds meer. Freek stijgt op mijn lijst maar ik blijf nog even op JW.
pi_136465957
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:50 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat 1 goed antwoord -> 1 knop betekent. En dat betwijfel ik.
Dat zou natuurlijk ook kunnen... dat je niks krijgt te zien als je beide vragen goed beantwoordt :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_136466136
Maar het ging toch niet om goed of fout met de antwoorden? Het ging erom of ze eerlijk beantwoorde wat ze de vorige keer hadden ingevuld op de test. (en dan kan er best gezegd worden dat de mol een man is en dan als mol zelf Aaf noemen...spreiden...)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 13:14:10 #147
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136466591
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef Moira. het volgende
In dezelfde aflevering was de code van de kluis 3425, Jan-Willem heeft bij radio 3, 4, 2 en 5 gewerkt.
Niet alleen dat, maar JW is in het jaar '77 geboren. 3+4=7 en 2+5=7. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_136466717
En nog even over dat JW 'MOL' schreef met die zaklamp. Weet niet of het hier eerder is gezegd want heb niet alles teruggelezen. Maar dat kan toch ook een kandidatenactie zijn geweest om de medekandidaten erop te wijzen dat ze juist dat licht moesten hebben tussen de duizenden andere lichtjes in Hong Kong?
pi_136466784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
En nog even over dat JW 'MOL' schreef met die zaklamp. Weet niet of het hier eerder is gezegd want heb niet alles teruggelezen. Maar dat kan toch ook een kandidatenactie zijn geweest om de medekandidaten erop te wijzen dat ze juist dat licht moesten hebben tussen de duizenden andere lichtjes in Hong Kong?
Zou heel goed kunnen, maar met die afstand en wat dat betreft dan zo'n klein lampje, valt de beweging aan de overkant van het water dan echt niet op. OM je te onderscheiden moet je grote bewegingen maken en dat deed hij niet.
  PR en moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 14:42:34 #150
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136469932
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:48 schreef Stansfield het volgende:
Alles lijkt naar JW te wijzen en de mol is volgens mij sowieso een man. Tygo gaf 2 antwoorden en mocht 1 knop omdraaien. Zijn eerste antwoord was dat de mol een man was. Zijn 2e antwoord was dat Aaf de mol was.
Dat betekent dat Tygo eerlijk had geantwoord dat hij op de vorige test had ingevuld dat de mol een man is.
Dus niet dat het antwoord wat hij heeft ingevuld ook gelijk goed heeft. (Hoewel de mol wel een man is)

Maar als hij op de test daadwerkelijk had ingevuld dat Aaf de mol is (ook al is ze dat niet) en hij had dat eerlijk opgebiecht, mocht hij dus 2 knoppen omdraaien.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 14:44:54 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136470023
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:14 schreef richolio het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar JW is in het jaar '77 geboren. 3+4=7 en 2+5=7. :P
Ja, maar die sommetjes geloof ik nooit zo in, dus dat zie ik dan niet als echte hint :P

3+4+2+5 = 14 en dat is de leeftijd van Sofie toen ze voor het eerst WIDM keek.
Zulke vage theorieën zegmaar :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136470454
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, maar die sommetjes geloof ik nooit zo in, dus dat zie ik dan niet als echte hint :P

3+4+2+5 = 14 en dat is de leeftijd van Sofie toen ze voor het eerst WIDM keek.
Zulke vage theorieën zegmaar :')
:o
en het is de 14de 'wie is de mol'

;)
pi_136470756
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat betekent dat Tygo eerlijk had geantwoord dat hij op de vorige test had ingevuld dat de mol een man is.
Dus niet dat het antwoord wat hij heeft ingevuld ook gelijk goed heeft. (Hoewel de mol wel een man is)

Maar als hij op de test daadwerkelijk had ingevuld dat Aaf de mol is (ook al is ze dat niet) en hij had dat eerlijk opgebiecht, mocht hij dus 2 knoppen omdraaien.
Of hij heeft eerlijk geantwoord dat hij dacht dat Aaf de mol was....
Ik heb even naar de test van vorige week gekeken, er wordt niet duidelijk op wie hij gestemd heeft. Op de vraag die we daar zagen (met hoeveel mensen zat de mol in het team tijdens de snake-opdracht), ging de cursor naar 1. De kans dat hij dan dacht dat de mol een vrouw was (er waren immers 2 duo's, 3 dames en 1 man) is dan wel erg groot.
pi_136471523
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat betekent dat Tygo eerlijk had geantwoord dat hij op de vorige test had ingevuld dat de mol een man is.
Dus niet dat het antwoord wat hij heeft ingevuld ook gelijk goed heeft. (Hoewel de mol wel een man is)

Maar als hij op de test daadwerkelijk had ingevuld dat Aaf de mol is (ook al is ze dat niet) en hij had dat eerlijk opgebiecht, mocht hij dus 2 knoppen omdraaien.
Goed punt. Dat had ik even over het hoofd gezien.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:29:01 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_136471920
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat betekent dat Tygo eerlijk had geantwoord dat hij op de vorige test had ingevuld dat de mol een man is.
Dus niet dat het antwoord wat hij heeft ingevuld ook gelijk goed heeft. (Hoewel de mol wel een man is)

Maar als hij op de test daadwerkelijk had ingevuld dat Aaf de mol is (ook al is ze dat niet) en hij had dat eerlijk opgebiecht, mocht hij dus 2 knoppen omdraaien.
Of het betekent dat hij loog toen hij zei dat hij ingevuld had dat de mol een man was, en dat hij de waarheid sprak toen hij zei dat hij Aaf als mol had ingevuld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_136472324
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Of hij heeft eerlijk geantwoord dat hij dacht dat Aaf de mol was....
Ik heb even naar de test van vorige week gekeken, er wordt niet duidelijk op wie hij gestemd heeft. Op de vraag die we daar zagen (met hoeveel mensen zat de mol in het team tijdens de snake-opdracht), ging de cursor naar 1. De kans dat hij dan dacht dat de mol een vrouw was (er waren immers 2 duo's, 3 dames en 1 man) is dan wel erg groot.
Die beelden zijn niet altijd gerelateerd aan die persoon op wie dat moment de focus ligt.
pi_136472494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:40 schreef Smeich het volgende:

[..]

Die beelden zijn niet altijd gerelateerd aan die persoon op wie dat moment de focus ligt.
Dat weet ik, vandaar dat ik ook niet zeg dat hij dat daadwerkelijk heeft gedaan. Alleen dat we die vraag en dat antwoord zien.

Hij noemde vorige week helemaal geen namen helaas. Wel een 'als ik het ben, ben ik het. Als 1 van jullie het is, is het 1 van jullie'
  PR en moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 17:33:57 #158
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136475902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Of hij heeft eerlijk geantwoord dat hij dacht dat Aaf de mol was....
Ik heb even naar de test van vorige week gekeken, er wordt niet duidelijk op wie hij gestemd heeft. Op de vraag die we daar zagen (met hoeveel mensen zat de mol in het team tijdens de snake-opdracht), ging de cursor naar 1. De kans dat hij dan dacht dat de mol een vrouw was (er waren immers 2 duo's, 3 dames en 1 man) is dan wel erg groot.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het betekent dat hij loog toen hij zei dat hij ingevuld had dat de mol een man was, en dat hij de waarheid sprak toen hij zei dat hij Aaf als mol had ingevuld.
Maar hoe dan ook, ze mochten de filmpjes bekijken op basis van eerlijke antwoorden (wat zij hadden ingevuld), niet per se juiste antwoorden (wie daadwerkelijk de mol is weten we pas 20 maart).

Wat hier werd geïnsinueerd was dat je gelijk zou weten wie de mol was als iemand 2 eerlijke antwoorden had gegeven en 2 filmpjes mocht bekijken, op basis van het antwoord van die gene op de test.
Dat is dus niet zo :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:33:07 #159
130755 Kinga
versier hier
pi_136486757
De grootste reden waarom ik denk dat JW de mol is, omdat hij gewoon een heul slechte acteur is. Die dagboekstukjes zijn ZO ingestudeerd. Het klinkt niet spontaan verzonnen... Waar ik bij de rest wel heb alsof ze het net na de gebeurtenis hebben ingesproken en gewoon vertellen.....

Ook bij de executie, acteert hij verdomde slecht dat hij zo opgelucht is.
  PR en moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 22:55:52 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136487595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:33 schreef Kinga het volgende:
De grootste reden waarom ik denk dat JW de mol is, omdat hij gewoon een heul slechte acteur is. Die dagboekstukjes zijn ZO ingestudeerd. Het klinkt niet spontaan verzonnen... Waar ik bij de rest wel heb alsof ze het net na de gebeurtenis hebben ingesproken en gewoon vertellen.....

Ook bij de executie, acteert hij verdomde slecht dat hij zo opgelucht is.
Dit is idd wat er voornamelijk voor zorgt dat ik continue in mijn JW-tunnel blijf :P

En dan na aflevering 10, wanneer het hoge woord eruit is, zien we eindelijk de echte niet-(slecht)acterende Jan-Willem *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:07:27 #161
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_136488026
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit is idd wat er voornamelijk voor zorgt dat ik continue in mijn JW-tunnel blijf :P

En dan na aflevering 10, wanneer het hoge woord eruit is, zien we eindelijk de echte niet-(slecht)acterende Jan-Willem *O*
Ja, of hij gaat dan heel slecht acteren dat hij opzettelijk alles zo opvallend deed.

:')
  zaterdag 8 februari 2014 @ 23:26:11 #162
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136488783
Ik weet niet of het hier al is langs geweest, maar die fles met de boodschap dat de mol niet graag in de spotlight staat slaat volgens mij niet op het privé leven van de mol buiten het spel. Hoe vaak is dat in die 14 jaar gebeurd? Behalve het hinten van een geboortedatum volgens mij bijna nooit.

Maar de laatste jaren is het laatste spel altijd een terugblik op alle items die zijn langskomen. Zou mij niks verbazen als dat dit jaar in de vorm van flessenpost is op het strand. En dan verwijst die tekst dus naar de eerste opdracht met de zaklampen. Als dat zo is kan je Tygo en Freek afschrijven. Die stonden namelijk in de spotlight. Blijven voorlopig Susan, Sofie en Jan Willem over.

Daarnaast denk ik ook dat de vraag in aflevering 1 over de woonplaats meer is als een hint. Ook die heb ik hier al ergens zien langskomen geloof ik, maar kan geen kwaad om het nog eens te herhalen;
Amsterdam, Utrecht of Veenendaal.

Staat die volgorde niet voor de verliezer, winnaar en mol. Zoals we dat wel vaker hebben gezien in het verleden. Het is typisch zo een hint waar niemand iets mee kan tot we wat verder in het spel komen en dit allang weer zijn vergeten.

Freek, Susan en Tygo komen uit Amsterdam
Sofie uit Utrecht
Jan Willem uit Veenendaal

Tygo of Susan dus de verliezer (Als ik de muzikale hint inderdaad naar Freek wijst)
Sofie de winnaar
en Jan Willem de mol

Ik zit behoorlijk in een Jan Willem tunnel en beide verhalen passen dus perfect in mijn straatje :)


Plus Sofie en Susan worden ook steeds verdachter gemaakt door de regie. Wat dus weer betekend dat de finalisten Susan, Sofie en Jan Willem zullen zijn en de gemiddelde kijker vol in onwetendheid zijn wie nou echt de mol is, want alle drie vertonen ze er trekjes van. Net zoals vorig jaar ook heel veel mensen Paulien en Caroline bleven verdenken tot aflevering 10.
»» Democracy is so overrated »»
  PR en moderator zondag 9 februari 2014 @ 00:28:45 #163
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136491107
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:26 schreef RoelerMF het volgende:
Plus Sofie en Susan worden ook steeds verdachter gemaakt door de regie. Wat dus weer betekend dat de finalisten Susan, Sofie en Jan Willem zullen zijn en de gemiddelde kijker vol in onwetendheid zijn wie nou echt de mol is, want alle drie vertonen ze er trekjes van. Net zoals vorig jaar ook heel veel mensen Paulien en Caroline bleven verdenken tot aflevering 10.
Ja, dit lijkt mij ook idd :P Heb ik ook gelijk een excuus om Jan-Willem te blijven verdenken ondanks hints naar Susan/Sofie :P
Maar ik hoop/denk dat Tygo in de finale zit eigenlijk :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 9 februari 2014 @ 00:46:20 #164
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136491567
Ik zet het maar in spoilers omdat het geen hint van het spel is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
»» Democracy is so overrated »»
  PR en moderator zondag 9 februari 2014 @ 00:47:15 #165
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136491604
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 00:46 schreef RoelerMF het volgende:
Ik zet het maar in spoilers omdat het geen hint van het spel is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja weet ik, maar hoe leuk is het om gewoon te lullen dat je weet wie er uit gaat n.a.v. de kandidaten die je toevallig op reis hebt gespot? :P En het kan ook zijn dat hij daarmee de verliezend finalist bedoelde, toch? :@ Toch???? :'(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 9 februari 2014 @ 00:48:31 #166
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136491651
Van mij mag Tygo er tot de finale inblijven hoor :D heerlijke felle kandiaat die alles doet om maar te winnen en heeft het mijn mol Jan Willem lastig genoeg gemaakt door die envelop te jatten waardoor Jan Willem wel een paar keer heeft moeten lullen als brugman om te overtuigen waarom hij geen envelop wilde sturen :P
»» Democracy is so overrated »»
  PR en moderator zondag 9 februari 2014 @ 00:51:14 #167
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136491730
Als het trouwens allemaal echt zo eindigt zoals wij het nu hebben omschreven, dan hebben we WIDM nu eindelijk eens góéd door _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 9 februari 2014 @ 01:04:08 #168
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136492087
Zitten we voor de verandering eens:

"Zie je wel, zie je wel, zei het toch! En jij maar zeggen dat het niet zo was. Ik heb er gewoon verstand van."

ipv

"Shit, oh kut, stom zeg, hoe heb ik dat kunnen missen. Ik voel mij zo suf, sjezus wat ben ik blind geweest"

;)
»» Democracy is so overrated »»
pi_136493008
Sofie is het zeker weten niet.. zij reageerde mij te enthousiast bij het zien van JW bij de parade. Dan daarbij was dit een uitgelezen moment geweest om te mollen.
  zondag 9 februari 2014 @ 02:13:44 #170
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_136493407
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:26 schreef RoelerMF het volgende:
Ik weet niet of het hier al is langs geweest, maar die fles met de boodschap dat de mol niet graag in de spotlight staat slaat volgens mij niet op het privé leven van de mol buiten het spel. Hoe vaak is dat in die 14 jaar gebeurd? Behalve het hinten van een geboortedatum volgens mij bijna nooit.

Maar de laatste jaren is het laatste spel altijd een terugblik op alle items die zijn langskomen. Zou mij niks verbazen als dat dit jaar in de vorm van flessenpost is op het strand. En dan verwijst die tekst dus naar de eerste opdracht met de zaklampen. Als dat zo is kan je Tygo en Freek afschrijven. Die stonden namelijk in de spotlight. Blijven voorlopig Susan, Sofie en Jan Willem over.
Als die flessenpost in de leader inderdaad verwijst naar de laatste test (in aflevering 9), dan betekent dit dus dat Tygo en/of Freek er nog bij zijn/is in de finale.

Dus eentje van de andere drie is dus dan sowieso afgevallen voor de finale.

Een aantal weken geleden had ik een voorspelling gedaan (Jennifer had ik goed, ipv Aaf had ik Susan) en ik denk nu dat de finale als volgt zal zijn:

Sofie
Freek (ipv Aaf die ik eerst had)
Jan-Willem

1 fanatieke kandidaat en 2 kandidaten die lastig zijn in te schatten (zoals meestal elk jaar wel het geval is).

Mocht dit inderdaad zo uitkomen dan zou het me niets verbazen als Sofie de finale verliest (traditiegetrouw, in de BN'er series is het nog maar 1 keer voorgekomen dat een man de finale heeft verloren).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  roze zondag 9 februari 2014 @ 18:31:04 #171
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136515245
De Mol zegt ook in zijn dagboek dat de mensen in de Filipijnen zo lief zijn. Dat zei JW in de aflevering ook
Your beauty never ever scared me.
  zondag 9 februari 2014 @ 20:18:34 #172
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_136520273
Is het geld dat is opgestuurd naar de mol, eigenlijk wel voor de pot ? Of zou dat straks op slinkse wijze verdwijnen?
I'm not the girl in the picture..
pi_136520381
Dat neem ik aan van wel, dat laatste. Net zoals ik er van uitga dat als ze het naar een afvaller hebben gestuurd, het er niet meer in zit (weet niet of dat gezegd was). Uiteindelijk zal er niet zoveel overblijven dus gok ik.
pi_136520777
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:18 schreef Dimauro het volgende:
Is het geld dat is opgestuurd naar de mol, eigenlijk wel voor de pot ? Of zou dat straks op slinkse wijze verdwijnen?
De grote vraag is uberhaubt natuurlijk hoe de kandidaten op dat moment omgaan met de enveloppen die ze krijgen. Het zou best kunnen zijn dat de mol bv zegt dat hij/zij geen envelop heeft ontvangen of zegt dat er minder geld inzit. We zullen het zien in aflevering 9. Vermoed namelijk dat ze individueel de enveloppen krijgen (nav het bezorgen van de enveloppen in aflevering 1)

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:20 schreef Zocalo het volgende:
Dat neem ik aan van wel, dat laatste. Net zoals ik er van uitga dat als ze het naar een afvaller hebben gestuurd, het er niet meer in zit (weet niet of dat gezegd was). Uiteindelijk zal er niet zoveel overblijven dus gok ik.
Geld wat is verstuurd, is veiliggesteld. Ook als het naar iemand is gestuurd die er niet meer in zit (dus het geld wat Freek naar Jennifer heeft gestuurd, zit in de uiteindelijke pot). Het geld wat is verstuurd naar mensen die er nog inzitten, wordt vermeerderd dmv rente.
  zondag 9 februari 2014 @ 20:41:30 #175
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_136521803
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:26 schreef kvd het volgende:

[..]

De grote vraag is uberhaubt natuurlijk hoe de kandidaten op dat moment omgaan met de enveloppen die ze krijgen. Het zou best kunnen zijn dat de mol bv zegt dat hij/zij geen envelop heeft ontvangen of zegt dat er minder geld inzit. We zullen het zien in aflevering 9. Vermoed namelijk dat ze individueel de enveloppen krijgen (nav het bezorgen van de enveloppen in aflevering 1)

[..]

Geld wat is verstuurd, is veiliggesteld. Ook als het naar iemand is gestuurd die er niet meer in zit (dus het geld wat Freek naar Jennifer heeft gestuurd, zit in de uiteindelijke pot). Het geld wat is verstuurd naar mensen die er nog inzitten, wordt vermeerderd dmv rente.
Dat laatste klinkt wel heel makkelijk.. maar laten we het hopen voor de winnaar.
I'm not the girl in the picture..
pi_136523169
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:41 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt wel heel makkelijk.. maar laten we het hopen voor de winnaar.
Wat klinkt makkelijk, wat ik bij jou als antwoord geef of bij Zocalo?
  zondag 9 februari 2014 @ 21:35:41 #177
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_136525475
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat klinkt makkelijk, wat ik bij jou als antwoord geef of bij Zocalo?
dat het geld 'veilig' is.. op de een of andere manier gaan er allerlei alarmen af bij mij. Maar nog een paar weekjes wachten en we gaan het zien :D
I'm not the girl in the picture..
pi_136525874
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:35 schreef Dimauro het volgende:

[..]

dat het geld 'veilig' is.. op de een of andere manier gaan er allerlei alarmen af bij mij. Maar nog een paar weekjes wachten en we gaan het zien :D
Dat is precies wat er in de brief stond. Geld in de pot was vaak niet veilig, dus kon het potgeld veiliggesteld worden voor de toekomst. Geld wat in aflevering 9 aankomt blijft sowieso in de pot. Is de persoon nog in het spel, dan levert het extra geld op.
Kijk maar vanaf 4.40

Alarmbellen hoeven denk ik niet af te gaan. Het gaat hierbij om het spel wat daardoor ontstaat. Wanneer en hoeveel stuurt men op, laat men geld in de pot zitten enzovoort.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:43:30 #179
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_136525913
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:35 schreef Dimauro het volgende:

[..]

dat het geld 'veilig' is.. op de een of andere manier gaan er allerlei alarmen af bij mij. Maar nog een paar weekjes wachten en we gaan het zien :D
Ik was in de overtuiging dat alleen geld verstuurd aan de drie finalisten zou overblijven en de rest verloren zou zijn. Is er iemand die de exacte uitleg nog kan opdreunen? Of is dit niet expliciet vermeld? Dan vind ik het zeker typisch WIDM als bovenstaande het geval is. De afgevallen kandidaten zijn namelijk niet in staat om hun enveloppe te ontvangen. En als dat niet mogelijk is, gaat het geld dus verloren.

Edit spuit 11 zie ik al. Maar na het zien van die beelden vind ik het nog steeds een beetje een vage uitleg waarbij ruimte gelaten wordt om geld niet aan te laten komen, omdat de ontvanger niet aanwezig is...
pi_136543555
Sophie is de Mol.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:44:33 #181
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136543722
Ik bedenk ineens: we zagen in de eerste aflevering een man die enveloppen bezorgen. Op verschillende eilanden...
Wellicht is het zo dat de deelnemers zelf naar zo'n eiland moeten kanoën ofzo. Of dat één eiland alle enveloppen heeft van de afvallers.
Ik denk eigenlijk dat daar iets mee gaat gebeuren. En dat je dus als mol nu al wel kan inschatten aan wie je moet sturen om de kans op 'geld in de pot' te verkleinen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 13:39:37 #182
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136545634
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedenk ineens: we zagen in de eerste aflevering een man die enveloppen bezorgen. Op verschillende eilanden...
Wellicht is het zo dat de deelnemers zelf naar zo'n eiland moeten kanoën ofzo. Of dat één eiland alle enveloppen heeft van de afvallers.
Ik denk eigenlijk dat daar iets mee gaat gebeuren. En dat je dus als mol nu al wel kan inschatten aan wie je moet sturen om de kans op 'geld in de pot' te verkleinen.
Ik snap deze post niet zo goed. Het is toch al duidelijk dat ze naar Ellis Island gaan?
En alle enveloppes zijn al weg dus er kan geen geld meer opgestuurd worden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 februari 2014 @ 13:41:47 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136545701
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik snap deze post niet zo goed. Het is toch al duidelijk dat ze naar Ellis Island gaan?
En alle enveloppes zijn al weg dus er kan geen geld meer opgestuurd worden.
je zag die man met z'n kano roeien. Er stond een brievenbus op het eiland. Daar deed hij brieven in. Maar niet allemaal. (als ik het me goed heug)
Hij gaat weer verder. Volgens mij naar een ander eiland waar dus ook weer een brievenbus staat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 13:43:06 #184
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136545757
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

je zag die man met z'n kano roeien. Er stond een brievenbus op het eiland. Daar deed hij brieven in. Maar niet allemaal. (als ik het me goed heug)
Hij gaat weer verder. Volgens mij naar een ander eiland waar dus ook weer een brievenbus staat.
Ah, zou zomaar kunnen. Maar alle enveloppen werden wel naar Ellis Island gestuurd.
We zullen zien :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 februari 2014 @ 14:58:53 #185
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136548779
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:39 schreef DuTank het volgende:
Sophie is de Mol.
Sophie doet niet mee Sofie wel
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136554561
Is vijf op een rij al voorbij geweest? Zo heette de aflevering en JW had er vijf op een rij goed :D
pi_136558775
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:03 schreef blauwgolf het volgende:
Is vijf op een rij al voorbij geweest? Zo heette de aflevering en JW had er vijf op een rij goed :D
Haha, dat zou idd zeer goed de aanleiding kunnen zijn. Wel apart dat zijn mollen er steeds uitvliegen, maar dat is al vaker genoemd.
  maandag 10 februari 2014 @ 20:10:10 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136562773
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:46 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Haha, dat zou idd zeer goed de aanleiding kunnen zijn. Wel apart dat zijn mollen er steeds uitvliegen, maar dat is al vaker genoemd.
ik denk dus dat dit komt omdat de afvaller opvallend vaak in het groepje zit met Susan. Hierdoor heeft hij veel vragen goed, en blijft er dus in, zonder de juiste mol te hebben.
(Ja ik denk dat Susan de mol is)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:49:16 #189
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136605066
SofievandenEnk twitterde op dinsdag 11-02-2014 om 16:07:01 De enige twee overgebleven meisjes, hoe ver zouden we het schoppen na de 2 weken Olympische pauze? #widm http://t.co/jF3H5TnMgq reageer retweet
Ik denk dat Sofie in de finale komt en dat Susan de volgende afvaller is.
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:15:38 #190
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136609978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:49 schreef jcdragon het volgende:
SofievandenEnk twitterde op dinsdag 11-02-2014 om 16:07:01 De enige twee overgebleven meisjes, hoe ver zouden we het schoppen na de 2 weken Olympische pauze? #widm http://t.co/jF3H5TnMgq reageer retweet
Ik denk dat Sofie in de finale komt en dat Susan de volgende afvaller is.
afwachten op de volgende foto/tweet van sofie vlak voor widm

of is dit een aanwijzing en vliegt dus een van de dames eruit na de OS????
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136636490
Ik vraag me af hoe ze bij de redactie van WIDM er zelf over denken, doet sofie dit uit zichzelf? Of wordt zij gevraagd dit te doen. En meestal geven de niet-mollen geen hints over de identiteit van de mol/verloop van het programma toch? En als dit wordt aangestuurd door WIDM zelf kunnen we dus voorzichtig stellen dat sofie de finale haalt want anders is zij niet een goede kandidaat om dit te doen.
(denk overigens zelf dat Sofie de mol is :P)
pi_136637245
Er is toch helemaal niets vreemds aan dat Sofie dit tweet? Geen hint, achterliggende gedachte, of wat dan ook. Het is gewoon een feit dat zij de laatste twee overgebleven vrouwen zijn van dit seizoen.
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:02:13 #193
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136638772
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:27 schreef Smeich het volgende:
Er is toch helemaal niets vreemds aan dat Sofie dit tweet? Geen hint, achterliggende gedachte, of wat dan ook. Het is gewoon een feit dat zij de laatste twee overgebleven vrouwen zijn van dit seizoen.
Denk dat hij bedoelt dat Sofie elke keer iets tweet (foto) over een mede-kandidaat die dan de volgende afvaller blijkt te zijn.

Maar daar zit inderdaad geen achterliggende gedachte of hint achter.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:06:39 #194
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136639006
Ja, het is allemaal speculatie. Voor hetzelfde geld kan Sofie de volgende afvaller zijn.
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:08:27 #195
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136639113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:06 schreef jcdragon het volgende:
Ja, het is allemaal speculatie. Voor hetzelfde geld kan Sofie de volgende afvaller zijn.
Letterlijk iedereen kan de volgende afvaller zijn, want niemand zit op de juiste mol (voor zover aan ons kenbaar gemaakt is) :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:11:10 #196
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136639261
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Letterlijk iedereen kan de volgende afvaller zijn, want niemand zit op de juiste mol (voor zover aan ons kenbaar gemaakt is) :D
Inderdaad.

Ik heb de JW tunnel verlaten. Het is daar te druk. Het is te obvious. Ik zit nu op Freek. En dan is het allerlei theorieën verzinnen die aan hem opvallen en wat hij gedaan heeft. :P
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:12:11 #197
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136639315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:11 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik heb de JW tunnel verlaten. Het is daar te druk. Het is te obvious. Ik zit nu op Freek. En dan is het allerlei theorieën verzinnen die aan hem opvallen en wat hij gedaan heeft. :P
Hehe, denk dat je spijt gaat krijgen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:12:54 #198
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136639350
Maar zou zo briljant zijn als ik gewoon al die tijd verkeerd gezeten blijk te hebben :D Dat ik gewoon zo'n bord voor m'n kop heb dat ik niet geloof dat JW eruit gaat als hij uiteindelijk toch een rood scherm krijgt :D

Maar denk 't niet :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:16:04 #199
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136639496
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hehe, denk dat je spijt gaat krijgen :P
We zullen zien.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:12 schreef Moira. het volgende:
Maar zou zo briljant zijn als ik gewoon al die tijd verkeerd gezeten blijk te hebben :D Dat ik gewoon zo'n bord voor m'n kop heb dat ik niet geloof dat JW eruit gaat als hij uiteindelijk toch een rood scherm krijgt :D

Maar denk 't niet :@
Zal een shock zijn. En vooral als je al weken denkt dat hij de mol is.
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:20:02 #200
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136639699
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:16 schreef jcdragon het volgende:

[..]

We zullen zien.

[..]

Zal een shock zijn. En vooral als je al weken denkt dat hij de mol is.
Ja echt, ik ga dan echt gillen en keihard lachen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:24:06 #201
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136639911
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja echt, ik ga dan echt gillen en keihard lachen :P
:P

JW heeft nog dit getweet. Misschien zitten er goede aanwijzingen in.

JWRoodbeen twitterde op woensdag 12-02-2014 om 16:55:52 Als je #WIDM volgt is @detunnelvisie echt een aanrader. Leuk geschreven en mooi gemaakt! http://t.co/GB5Mqm0UdJ ! reageer retweet
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:28:56 #202
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136640165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:24 schreef jcdragon het volgende:

[..]

:P

JW heeft nog dit getweet. Misschien zitten er goede aanwijzingen in.

JWRoodbeen twitterde op woensdag 12-02-2014 om 16:55:52 Als je #WIDM volgt is @detunnelvisie echt een aanrader. Leuk geschreven en mooi gemaakt! http://t.co/GB5Mqm0UdJ ! reageer retweet
Even gekeken, maar vind het een beetje een onoverzichtelijke kutsite :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:30:04 #203
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136640223
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:12 schreef Moira. het volgende:
Maar zou zo briljant zijn als ik gewoon al die tijd verkeerd gezeten blijk te hebben :D Dat ik gewoon zo'n bord voor m'n kop heb dat ik niet geloof dat JW eruit gaat als hij uiteindelijk toch een rood scherm krijgt :D

Maar denk 't niet :@
Stiekem hoop ik dat wel :D Als het echt JW is vind ik 'm namelijk een belabberde mol. Het kán gewoon niet zo zijn dat 50% van de kijkers al sinds aflevering 1 op de mol zit en dat het er steeds meer worden. Als het JW echt is, vind ik dat ook slecht van de montage :N
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:31:46 #204
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136640317
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:

[..]

Even gekeken, maar vind het een beetje een onoverzichtelijke kutsite :@
Hij raadt natuurlijk websites aan die niet op hem zitten. :P

quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef Meke het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat wel :D Als het echt JW is vind ik 'm namelijk een belabberde mol. Het kán gewoon niet zo zijn dat 50% van de kijkers al sinds aflevering 1 op de mol zit en dat het er steeds meer worden. Als het JW echt is, vind ik dat ook slecht van de montage :N
Ook precies de reden dat ik hem niet meer verdenk.

Wie verdenk jij?
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:35:38 #205
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136640520
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef Meke het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat wel :D Als het echt JW is vind ik 'm namelijk een belabberde mol. Het kán gewoon niet zo zijn dat 50% van de kijkers al sinds aflevering 1 op de mol zit en dat het er steeds meer worden. Als het JW echt is, vind ik dat ook slecht van de montage :N
Ja beetje wel ja. Aan de andere kant zitten er ook genoeg mensen op andere mollen en laat de regie ook verdachte dingen van andere kandidaten zien :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  roze woensdag 12 februari 2014 @ 20:40:39 #206
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136640784
Ik denk ook dat het JW is maar omdat ik dat gewoon niet wil blijf ik bij Sofie O+ Vind het nog steeds wel raar dat Sofie echt altijd naast de gene zit die weggaat. Vorige aflevering weer..
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:06:13 #207
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136642323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:31 schreef jcdragon het volgende:
Ook precies de reden dat ik hem niet meer verdenk.

Wie verdenk jij?
Ik weet het niet.. Ik hoop Freek, omdat ik al zo vaak heb gehoord dat het vorige jaar een jonge homo was dat 't dit jaar wel geen jonge homo zal zijn dat ik hoop dat hij 't toch is :D Verder vind ik ze allemaal wel kleine verdachte dingen hebben..

quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja beetje wel ja. Aan de andere kant zitten er ook genoeg mensen op andere mollen en laat de regie ook verdachte dingen van andere kandidaten zien :@
Ja, 80% op JW en de overige 20% verdeeld :D Echt oprecht veel mensen zitten op JW wel hoor :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:08:24 #208
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136642455
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:06 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik weet het niet.. Ik hoop Freek, omdat ik al zo vaak heb gehoord dat het vorige jaar een jonge homo was dat 't dit jaar wel geen jonge homo zal zijn dat ik hoop dat hij 't toch is :D Verder vind ik ze allemaal wel kleine verdachte dingen hebben..

[..]

Ja, 80% op JW en de overige 20% verdeeld :D Echt oprecht veel mensen zitten op JW wel hoor :Y
Veel slimme mensen dit jaar, dan :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:09:40 #209
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136642510
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Veel slimme mensen dit jaar, dan :D
Of slechte mol / slechte montage :D

Of finaal misgegokt door montage, kan ook nog :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:10:47 #210
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136642573
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:09 schreef Meke het volgende:

[..]

Of slechte mol / slechte montage :D

Of finaal misgegokt door montage, kan ook nog :+
Ja, als JW de mol is denk ik dat laatste. Dat ze voor het uitzenden dachten "ahh, dit kan nog wel" en het achteraf enorm backfired :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:12:15 #211
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136642655
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:10 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, als JW de mol is denk ik dat laatste. Dat ze voor het uitzenden dachten "ahh, dit kan nog wel" en het achteraf enorm backfired :')
Ja, dat ze dachten 'dit ligt er ZO dik bovenop, dat schrijft iedereen meteen af' :D Eeh, niet dus :+

Maar ook dingen als zijn shirts enzo, als hij de mol is, zou hij dat soort dingen dan zelf mogen bedenken? Of in overleg met de regie etc?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:13:44 #212
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136642736
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:12 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dat ze dachten 'dit ligt er ZO dik bovenop, dat schrijft iedereen meteen af' :D Eeh, niet dus :+

Maar ook dingen als zijn shirts enzo, als hij de mol is, zou hij dat soort dingen dan zelf mogen bedenken? Of in overleg met de regie etc?
Die kleding enzo mogen ze volgens mij zelf bedenken, maar denk dat de regie 's ochtends wel zou zeggen van "joh, zou je niet iets anders aan doen" als je als mol letterlijk een shirt met M-O-L of afbeelding van een mol zou dragen :')
Of misschien zouden ze dat wel lekker laten, omdat het juist ook iets is wat kandidaten zouden doen om de kijkers te fucken. Als kandidaat is het natuurlijk leuk als een half jaar later mensen thuis allemaal denken dat jíj de mol bent :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:16:37 #213
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136642909
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Die kleding enzo mogen ze volgens mij zelf bedenken, maar denk dat de regie 's ochtends wel zou zeggen van "joh, zou je niet iets anders aan doen" als je als mol letterlijk een shirt met M-O-L of afbeelding van een mol zou dragen :')
Of misschien zouden ze dat wel lekker laten, omdat het juist ook iets is wat kandidaten zouden doen om de kijkers te fucken. Als kandidaat is het natuurlijk leuk als een half jaar later mensen thuis allemaal denken dat jíj de mol bent :P
Haha, ja dat is sowieso het nadeel, het is één grote mindfuck :') Milouska met een M op haar shirt als Molshirt, wtf :') En alles kan een mollenactie of een wollenactie (wannabemol) zijn, FRUSTREREND!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:17:52 #214
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136642989
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Haha, ja dat is sowieso het nadeel, het is één grote mindfuck :') Milouska met een M op haar shirt als Molshirt, wtf :') En alles kan een mollenactie of een wollenactie (wannabemol) zijn, FRUSTREREND!
Haha ja precies _O- Maar Carolien vorig jaar had juist weer die dingetjes gedaan omdat ze het leuk vond om kijkers te fucken. Ik zou dat zelf als kandidaat ook doen :D
Dus dan denk je juist "oh dat doen ze expres", terwijl straks misschien blijkt dat JW dat shirt als mol juist weer expres heeft aangetrokken, en niet als trollende kandidaat :D

Snap je 't nog? :')

Mindfucks _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:20:59 #215
403253 Meke
after all this time? always.
pi_136643160
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Haha ja precies _O- Maar Carolien vorig jaar had juist weer die dingetjes gedaan omdat ze het leuk vond om kijkers te fucken. Ik zou dat zelf als kandidaat ook doen :D
Dus dan denk je juist "oh dat doen ze expres", terwijl straks misschien blijkt dat JW dat shirt als mol juist weer expres heeft aangetrokken, en niet als trollende kandidaat :D

Snap je 't nog? :')

Mindfucks _O_
Ja, dat dus :D :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:27:52 #216
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136643516
Ik moet zeggen dat ik dit één van de minder interessante edities vind, juist vanwege het vele mollen van de kandidaten. Net of er qua ambiance teveel aan ontbrak of misschien is het wel omdat het bijna allemaal acteurs zijn. Daarom kan ik ook maar niet in de tunnelvisie richting JW meegaan, er zijn teveel aspecten waardoor het zo líjkt en dan heeft hij ook nog de radioshow waarin hij geen vragen mag stellen aan de afvallers.

Het ligt er veel te dik bovenop voor mijn gevoel. Ik zat steeds op Daphne dus ik had het goed mis ;) Denk nu toch meer in de richting van Tygo, omdat hij een soort Daniël-kloon is en daarom echt zo iemand waarvan je denkt dat het niet kán. Vraag me niet waarom. Ik zou hier graag een hint posten die me is opgevallen maar ik zie dat soort dingen meestal niet meteen, kijk meer naar de interactie tussen de deelnemers. Tygo is toch wel een loner, hij "doet" amicaal. Dat is mijn twee centen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:49:04 #217
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_136644513
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef Meke het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat wel :D Als het echt JW is vind ik 'm namelijk een belabberde mol. Het kán gewoon niet zo zijn dat 50% van de kijkers al sinds aflevering 1 op de mol zit en dat het er steeds meer worden. Als het JW echt is, vind ik dat ook slecht van de montage :N
Maar geen van de kandidaten verdenkt JW en hij heeft nauwelijks geld in de pot gebracht. Een goede mol dus, maar helaas een te expliciete montage.
pi_136646009
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:12 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dat ze dachten 'dit ligt er ZO dik bovenop, dat schrijft iedereen meteen af' :D Eeh, niet dus :+

Maar ook dingen als zijn shirts enzo, als hij de mol is, zou hij dat soort dingen dan zelf mogen bedenken? Of in overleg met de regie etc?
Het lijkt me met dit programma wel zo dat ze de montage van eventuele latere uitzendingen nog wat aan kunnen passen n.a.v. reacties op de eerste uitzendingen.

Maarja, als er echt geen enkele geloofwaardige biecht uit Jan Willem te halen viel dan kun je er qua montage ook niet veel meer van maken.
pi_136646258
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:06 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik weet het niet.. Ik hoop Freek, omdat ik al zo vaak heb gehoord dat het vorige jaar een jonge homo was dat 't dit jaar wel geen jonge homo zal zijn dat ik hoop dat hij 't toch is :D Verder vind ik ze allemaal wel kleine verdachte dingen hebben..

[..]

Ja, 80% op JW en de overige 20% verdeeld :D Echt oprecht veel mensen zitten op JW wel hoor :Y
Als ik kijk bij de verdenkingen op wieisdemol.nl ligt hij inmiddels voor ja (maar echt geen 80-20). De eerste paar afleveringen heeft hij de minste verdenkingen gehad. Pas sinds de laatste week/twee weken zijn mensen hem meer gaan verdenken.
pi_136647116
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:27 schreef eefje801 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit één van de minder interessante edities vind, juist vanwege het vele mollen van de kandidaten. Net of er qua ambiance teveel aan ontbrak of misschien is het wel omdat het bijna allemaal acteurs zijn. Daarom kan ik ook maar niet in de tunnelvisie richting JW meegaan, er zijn teveel aspecten waardoor het zo líjkt en dan heeft hij ook nog de radioshow waarin hij geen vragen mag stellen aan de afvallers.

Het ligt er veel te dik bovenop voor mijn gevoel. Ik zat steeds op Daphne dus ik had het goed mis ;) Denk nu toch meer in de richting van Tygo, omdat hij een soort Daniël-kloon is en daarom echt zo iemand waarvan je denkt dat het niet kán. Vraag me niet waarom. Ik zou hier graag een hint posten die me is opgevallen maar ik zie dat soort dingen meestal niet meteen, kijk meer naar de interactie tussen de deelnemers. Tygo is toch wel een loner, hij "doet" amicaal. Dat is mijn twee centen.
Ik vind het zelf ook een van de mindere edities ja... Maar als je Tygo als mol verdenkt, dan komt het op mij over dat je het programma niet echt hebt begrepen. Of Tygo zelf heeft dan het programma niet echt begrepen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:06:22 #221
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136648359
ff over sofie die jan willem in de parade als enige spotte

dit zou ook een ideale mogelijkheid zijn om vertrouwen te wekken, kijk mij eens, ik spot hem als enige

als mol zijnde komt er dan weliswaar geld in de pot, maar de andere zien wel een fanatieke kandidaat in je
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:09:09 #222
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136648478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:06 schreef Xummon het volgende:
ff over sofie die jan willem in de parade als enige spotte

dit zou ook een ideale mogelijkheid zijn om vertrouwen te wekken, kijk mij eens, ik spot hem als enige

als mol zijnde komt er dan weliswaar geld in de pot, maar de andere zien wel een fanatieke kandidaat in je
Sterker nog, in vorige seizoenen hebben mollen lekker veel geld in de pot gebracht. En dat om vertrouwen te winnen. Ze wisten dat er later een opdracht komt, waarmee er veel geld uit de pot gehaald kan worden.
Isn't it ironic, don't you think
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:11:08 #223
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136648559
toch blijf ik in de JW tunnel zitten, maar met een kleine bijbaan voor sofie
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:27:44 #224
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136649333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:40 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook een van de mindere edities ja... Maar als je Tygo als mol verdenkt, dan komt het op mij over dat je het programma niet echt hebt begrepen. Of Tygo zelf heeft dan het programma niet echt begrepen.
Ik begrijp het programma wel, het is meer dat ik denk dat dat zijn rookgordijn is en hij gehaaider is dan hij nu overkomt, juist door dat opzichtige. Maar misschien zit ik ook wel weer in een tunnelvisie vast ;) Best leuk wel hoe mensen hier die hints eerder oppikken dan de gemiddelde kijker alleen voor mijn kijkervaring werkt het gewoon het beste om op andere dingen te letten.
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:09:38 #225
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136674958
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 13 februari 2014 @ 23:23:37 #226
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136687605
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 14 februari 2014 @ 07:30:43 #227
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_136692544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:23 schreef Xummon het volgende:

duidelijk jw is de mol
Qua geluid van zijn radioshow : Roodshow zou Jan Willem wel kunnen zijn. Of Freek of Susan.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:48:27 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_136698008
Vreemde tweet van widm vanmorgen.
Jenn wordt erin genoemd, en Suzanne niet.
pi_136698216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:48 schreef amaranta het volgende:
Vreemde tweet van widm vanmorgen.
Jenn wordt erin genoemd, en Suzanne niet.
Misschien omdat de mol de mensen met een actieve twitter noemt en de mensen die geen twitter hebben/er niks mee doen niet (Susans laatste tweet is van 25 oktober 2012)?
Naast Susan worden Owen en Aaf ook niet genoemd
pi_136750119
Elk jaar lees je hier weer " slechtste mol ooit"
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 18 februari 2014 @ 06:59:39 #231
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136837042
De enige reden waarom zoveel mensen nu volharden op Jan Willem is vanwege die zaklamp scene in aflevering 1. Dat is zo een typische actie waarbij iedereen ohja roept in de laatste aflevering. Als hij die ring niet om had dan was de hand ook niet zo makkelijk herkend waarschijnlijk en zou Jan Willem nu voor mij 1 van de 3 mollen kunnen zijn naast Susan en Sophie, want de rest van zijn acties zijn niet dermate opvallend.
»» Democracy is so overrated »»
  PR en moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 13:40:06 #232
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136847119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 06:59 schreef RoelerMF het volgende:
De enige reden waarom zoveel mensen nu volharden op Jan Willem is vanwege die zaklamp scene in aflevering 1. Dat is zo een typische actie waarbij iedereen ohja roept in de laatste aflevering. Als hij die ring niet om had dan was de hand ook niet zo makkelijk herkend waarschijnlijk en zou Jan Willem nu voor mij 1 van de 3 mollen kunnen zijn naast Susan en Sophie, want de rest van zijn acties zijn niet dermate opvallend.
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

- Jan-Willem maakt met zijn zaklamp de 'schijnbeweging' M-O-L in de aflevering 'Schijnbeweging'

- "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan" -> Jan-Willem is de enige die niks met TV/camera's van doen heeft en buiten de schijnwerpers om zijn werk doet.

- In dezelfde aflevering was de code van de kluis 3425, Jan-Willem heeft bij radio 3, 4, 2 en 5 gewerkt.

- In aflevering 2 loopt Jan-Willem zo het dak op (wetend dat Daphne hem toch wel achterna loopt) terwijl hij weet dat de tijd van hun opdracht dan al begint te lopen, en ook weet dat Owen nog bezig is om de andere groep te leiden. Daardoor verkleint hij de kans al om hun opdracht te halen.

- Ook maakt hij daar Daphne wijs dat er vast jokers of vrijstellingen verstopt moeten zijn op het dak, waardoor ze daar ook naar gaan zoeken en tijd mislopen om de dingen van de opdracht te zoeken.

- Op de officiële site van WIDM was een backstage foto te zien genaamd "Kandidaten", de enige die niet op die foto stond was de enige die geen kandidaat is: Jan-Willem.

- Aflevering 4 heeft de titel 'Jennifer', wat mij het meest opviel (kan door mijn tunnel komen) was dat Jan-Willem erg duidelijk maakte dat hij op Jennifer zat.

- In diezelfde aflevering abseilt Jan-Willem zonder te communiceren zo een paar kokers met geld voorbij. Een kandidaat zou dat nooit doen.

- Aflevering 5 heet 'De Heilige aanwijzing', waar dit shot dan wel behoorlijk opvalt:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

- Het is duidelijk in beeld dat Jan-Willem zijn buddha ziet, maar loopt er (expres) straal voorbij.

- Jan-Willem heeft bij de Snake opdracht 6x een overtreding gemaakt (stilstaan of een reeds bewandeld pad inlopen) waardoor er geld misgelopen werd.

- Jan-Willem draagt telkens opvallende t-shirts/kleding. Bedrukt met "No guts, no glory", "No fight, no justice", camouflage kleding, en in de laatste aflevering ook een shirt dat op zijn kop gezien "MOL" zou spellen.
[ afbeelding ]

- Aflevering 6 heet "5 op een Rij", dit lijkt mij ook te wijzen naar Jan-Willem, die nu voor de 5e keer op rij de afvallende kandidaat als mol heeft beschouwd. Er zijn kandidaten die de finale hebben gehaald ondanks dat ze nog steeds op de verkeerde kandidaat zaten, maar gezien Jan-Willem elke keer wel heel duidelijk maakt dat hij telkens op de afvallende kandidaat zit, lijkt me dit echt een aanwijzing.

- Jan-Willem geeft een joker aan Tygo om zijn 'winst' te delen. Op dit punt van het spel doe je dat als kandidaat niet meer, tenzij je de jokers toch niet niet nodig hebt.

- Ook wel heel toevallig dat Jan-Willem de jeep sloopt door hem in de verkeerde versnelling te zetten.

- Jan-Willem komt over het algemeen (in elke aflevering) heel gemaakt over. Zijn reacties lijken niet oprecht en zijn praatjes lijken geacteerd. Vooral zijn praatje bij de test van aflevering 6 valt op (46:42). Hij leest gewoon een stukje tekst voor. Hij is tenslotte ook geen acteur, maar moet als mol wel acteren, dus niet vreemd dat dat hem niet heel goed af gaat.

- In dat praatje bij de test van aflevering 6 (op 46:42) zegt Jan-Willem ook "Mijn mollen vliegen er steeds uit, hoe kan dat toch? Eerst Molrice...". Hij zegt duidelijk Molrice en niet Maurice.

- Jan-Willem heeft nog nergens zich zodanig ingezet als kandidaat om geld te verdienen. Het geld dat hij heeft verdiend was in combinatie met de groep, of omdat hij simpelweg niet anders kón omdat het anders te veel op zou vallen voor de groep. Hij doet in elk geval erg z'n best om al het geld dat er te verdienen valt zo veel mogelijk te ontlopen.

Aanvulling van Redefine:
JW doet altijd heel erg enthousiast en het lijkt steeds alsof hij heel graag de opdrachten wil halen. Maar de momenten dat hij heel druk aan het gebaren/roepen is, doen er vaak heel weinig tot niets toe:

- Het roepen tijdens de bootopdracht dat ze om het schip heen moeten, terwijl Tygo de hele tijd al heel goed bezig was met het besturen.
- Tijdens de roltrap opdracht, allemaal verbaasde uitspraken doen. En het doen lijken alsof hij kwaad is over domme handelingen van andere kandidaten. Dat terwijl hij zelf uiteindelijk niets hoeft te doen om geld in de pot te brengen. En mooier was nog, dat hij wel liep te roepen dat het raar was dat ze opium waren vergeten. Maar hij nam wel direct de woorden met een E en F foutief over, terwijl hij net daarvoor Tygo de juiste hadden horen zeggen.
- Tijdens de snake opdracht liep hij ook alsof hij heel serieus bezig was en zich niet wilde laten afleiden door Aaf, maar gaat vervolgens wel kort voor tijd opeens een grote van de kerk aflopen.
- Er zijn er geloof ik nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Daarnaast merk ik totaal geen paniek bij JW rondom het steeds verkeerd kiezen van zijn mollen. Eigenlijk alleen bij het invullen van de test en nadat iemand er uit is, dan hoor je hem even. Maar gisteren reageerde hij amper, terwijl voor de vijfde keer op rij zijn Mol eruit ging. Ieder ander zou toch wel wat meer in paniek zijn.

Aanvulling van kvd
- In aflevering 2 is links in beeld 'een opvallend rode B' tussen de graffiti te zien.
Rode B -> Roodbeen?
[ afbeelding ]

Aanvullingen zijn welkom, dan edit ik mijn post daarmee. Heb niet alle afleveringen en alle verdachte acties van Jan-Willem meer vers in mijn brein :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:46:31 #233
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136847450
Maar de rest van de hints zou ik nooit als uitzonderlijk interessant zien als ik niet die zaklamp hint had gelezen na aflevering 1 en had ik iemand gewoon weggezet onder het mom tunnelvisie ;)
»» Democracy is so overrated »»
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:43:47 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136864260
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 19:55:50 #235
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136864831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:46 schreef RoelerMF het volgende:
Maar de rest van de hints zou ik nooit als uitzonderlijk interessant zien als ik niet die zaklamp hint had gelezen na aflevering 1 en had ik iemand gewoon weggezet onder het mom tunnelvisie ;)
Dus zijn ze bij de regie goed genoeg bezig :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136932843
quote:
Het feit dat de AVRO de zaklamp hint al zo onder de aandacht brengt via deze intervieuws zegt mij dat dit een valse hint is, dus dat JW dit als kandidaat heeft gedaan om de aandacht van Freek en Tygo te trekken.
pi_136935449
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:28:40 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136935594
Vanuit mijn tunnel zie ik iedere keer Susan helemaal in een deuk liggen als er iemand afvalt. En bij t afvallen van Aaf zag je (vond ik) ook schuldgevoel.
Dit versterkt mijn verdenking.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136935969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:15 schreef zeeuws_meisje het volgende:

[..]

Het feit dat de AVRO de zaklamp hint al zo onder de aandacht brengt via deze intervieuws zegt mij dat dit een valse hint is, dus dat JW dit als kandidaat heeft gedaan om de aandacht van Freek en Tygo te trekken.
Eens. Zie steeds meer licht aan het einde van mijn tunnel :{.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 17:59:54 #240
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136936826
Ik ga toch gvd zo hard getrolled zijn als JW nou niet de mol blijkt te zijn :')

Beetje dit idee:
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136938289
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:15 schreef zeeuws_meisje het volgende:

[..]

Het feit dat de AVRO de zaklamp hint al zo onder de aandacht brengt via deze intervieuws zegt mij dat dit een valse hint is, dus dat JW dit als kandidaat heeft gedaan om de aandacht van Freek en Tygo te trekken.
Ik heb nu 2 keer het filmpje gekeken, maar het woord zaklamp en het beeld zaklamp komen er helemaal niet in voor...z'n shirt, de biecht die opgelezen lijkt, de vijf-op-een-rij die wel, maar zaklamp...nee...
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:28:10 #242
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_136939970
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:12:50 #243
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_136942121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:15 schreef zeeuws_meisje het volgende:

[..]

Het feit dat de AVRO de zaklamp hint al zo onder de aandacht brengt via deze intervieuws zegt mij dat dit een valse hint is, dus dat JW dit als kandidaat heeft gedaan om de aandacht van Freek en Tygo te trekken.
Het zou nog meer opvallen wanneer er opeens allemaal hints niet besproken worden, of er uit geknipt worden.
  PR en moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 13:03:00 #244
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136970381


Jan-Willem heeft mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd :o
Zou het dan toch gewoon de mol zijn? :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_136970535
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:03 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]

Jan-Willem heeft mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd :o
Zou het dan toch gewoon de mol zijn? :@
Jij gaat hem serieus toevoegen? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  PR en moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 13:09:02 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136970579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jij gaat hem serieus toevoegen? :')
Ja wou lezen wattie te zeggen had/heeft over WIDM :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137031205
Tygo is de mol! Hij zit nu op rtl4 in het programma van Linda de Mol! })
Volgende week zit Sofie er :)
  zondag 23 februari 2014 @ 13:54:38 #248
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137046706
SofievandenEnk twitterde op zondag 23-02-2014 om 11:58:52 Clean sweeps en medailles verruilen we deze week weer voor tunnelvisies en zwarte vrijstellingen! Tygo… http://t.co/7kHqGjzwE3 reageer retweet
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 23 februari 2014 @ 14:21:00 #249
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137047528
Ik denk dat in de volgende aflevering Tygo of Susan de afvaller is.
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 23 februari 2014 @ 18:24:20 #250
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_137058102
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:21 schreef jcdragon het volgende:
Ik denk dat in de volgende aflevering Tygo of Susan de afvaller is.
Die kans acht ik ook het grootst, al zijn ze er op het .com forum van overtuigt dat zowel Sofie als Tygo de finale niet halen (omdat in de poll op de site de andere drie kandidaten veel meer verdacht worden....ja, dat werkte zo goed 2 jaar geleden met Tim :') ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 24 februari 2014 @ 23:32:45 #251
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137113175
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:21 schreef jcdragon het volgende:
Ik denk dat in de volgende aflevering Tygo of Susan de afvaller is.
ik ook en twijfel ook heel erg wie er uit gaat......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  maandag 24 februari 2014 @ 23:36:29 #252
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137113331
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:32 schreef Xummon het volgende:

[..]

ik ook en twijfel ook heel erg wie er uit gaat......
muzikale aanwijzing

Isn't it ironic, don't you think
  maandag 24 februari 2014 @ 23:42:14 #253
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137113530
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:36 schreef jcdragon het volgende:

[..]

muzikale aanwijzing

dit maakt me nog niet veel wijzer
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  maandag 24 februari 2014 @ 23:50:23 #254
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137113830
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:42 schreef Xummon het volgende:

[..]

dit maakt me nog niet veel wijzer
Dat zijn die muzikale aanwijzingen meestal.

Zelf gok ik op Tygo.

quote:
je doet het niet voor hun
je doet het niet voor mij
en zelfs niet voor jezelf
je bent de zin voorbij
Tygo zegt vaak dat het de mol is en het spel zo is. Hij doet het voor het spel.
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 25 februari 2014 @ 01:08:26 #255
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137115399
In aflevering 5 "Een heilige aanwijzing" lopen Susan en Jennifer rondom de kerk. Rond 33:50 zegt Freek

quote:
Volgens mij was mijn eerste aanwijzing vrij helder.
Daarna zie je een stukje met Susan en Jennifer. En dan zegt Freek in de biecht

quote:
Er gebeurde meteen al iets vreemds.
Hij gaat dan snel een beweging met zijn vingers maken.





Zou dit dan de heilige aanwijzing kunnen zijn?

Daarna zie je weer een stukje met Susan en Jennifer.

En dan zegt Freek weer

quote:
Klopt.

De aanwijzing: 'de eerste rechts en de eerste links' is niet ingewikkeld.
Tijdens het stukje met Susan en Jennifer hoor je zelfs even het WIDM tune.

Dit zou best wel eens zo een onopvallende regiehint kunnen zijn.
Isn't it ironic, don't you think
pi_137153904
Oke....wie van ons was dit?

quote:
Art Rooijakkers klemgereden door WIDM-fan

van onze redactie
AMSTERDAM -
Een wel erg nieuwsgierige Wie is De Mol-fan joeg presentator Art Rooijakkers de stuipen op het lijf.

Art, de WIDM-winnaar én De Mol zelf zijn drie van de weinigen die weten wie de boel tijdens het programma saboteert en die kennis kan tot nogal bijzondere situaties leiden, ondervond Art onlangs aan den lijve. Toen hij in al zijn onschuld een stukje aan het fietsen was, werd hij ineens door een overenthousiaste fan in een auto klemgereden.
"Er stapte iemand uit die zei: 'Wie is het?'", vertelt Art. "Ik zei dat ik dat toch niet ging vertellen want dat is toch niet leuk? Toen ging hij in zijn auto hangen en zei tegen zijn vriendin: 'Hij wil het niet zeggen'. Daarna keek hij weer naar mij en zei: 'Ik kon het toch vragen?' en reed weg. Mij in verwarring achterlatend."
Wie is De Mol was een aantal weken niet te zien door de Olympische Spelen maar vanaf deze week kan er weer volop gespeculeerd worden over wie nou toch De Mol is.
_O-
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:27:40 #257
403253 Meke
after all this time? always.
pi_137156431
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:50 schreef kvd het volgende:
Oke....wie van ons was dit?

[..]

_O-
:D :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_137159878
Ik kon het toch vragen :6
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137160812
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kon het toch vragen :6
:Y

Jammer dat ie het niet wilde zeggen
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:05:41 #260
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137161621
_O-

Sommige mensen gaan wel ver hoor :')

Het speuren is juist het leukste...
Isn't it ironic, don't you think
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2014 @ 15:07:58 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137161684
_O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_137206155
JW (die niet de mol is) had de vorige keer gestemd op Aaf bij de executie, evenals Sofie en Freek.

Maar JW had 2 jokers nodig en zij niet, dus dat is veel 'knapper' dat die 2 in het spel gebleven zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137210040
Jan-Willem is niet de mol, denk ik. Hij nam zijn MOL t-shirt vanochtend mee naar Koffietijd op RTL4. Veel te opvallend.

http://www.rtlxl.nl/#!/ko(...)ed-9f47-02a554c708ce
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:50:34 #264
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_137211377
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:25 schreef Holenmens het volgende:
Jan-Willem is niet de mol, denk ik. Hij nam zijn MOL t-shirt vanochtend mee naar Koffietijd op RTL4. Veel te opvallend.

http://www.rtlxl.nl/#!/ko(...)ed-9f47-02a554c708ce
Als hij het weg had gegooid was dat zeker ook verdacht. Zo blijf je bezig. ;)
If you don't like my opinion: up yours!
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:17:38 #265
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_137212716
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:40 schreef TLC het volgende:
JW (die niet de mol is) had de vorige keer gestemd op Aaf bij de executie, evenals Sofie en Freek.

Maar JW had 2 jokers nodig en zij niet, dus dat is veel 'knapper' dat die 2 in het spel gebleven zijn
Sofie had ingezet op Tygo en Susan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:20:59 #266
403253 Meke
after all this time? always.
pi_137212905
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:25 schreef Holenmens het volgende:
Jan-Willem is niet de mol, denk ik. Hij nam zijn MOL t-shirt vanochtend mee naar Koffietijd op RTL4. Veel te opvallend.

http://www.rtlxl.nl/#!/ko(...)ed-9f47-02a554c708ce
Denk ik ook :Y Als hij de mol is, en hij ziet op internet dat zóveel mensen dat als dé aanwijzing zien, lijkt het me verdomd dom dat je het nog even benadrukt :+ Of hij doet het juist zodat we dit gaan denken aaaaaaah!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_137213542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Sofie had ingezet op Tygo en Susan.
niet bij de executie, kijk maar terug
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:09:07 #268
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137215827
Weer het fotogeluidje......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:11:02 #269
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137215944
Lekker zwoele blik van sofie
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:26:40 #270
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137216899
Mijn molletje is door

Edit, ieder zijn mol is door.......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  PR en moderator donderdag 27 februari 2014 @ 21:30:43 #271
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137217163
Nouja zeg, wat een kutaflevering.
Sowieso matige opdrachten en dan zit ik ook nog eens 3 weken te wachten tot er eindelijk weer eens iemand uit gaat, zodat de kans groter wordt dat 'jouw mol' de mol is, en dan gaat er verdomme weer niemand uit :')

Gewoon 4 weken dat je niks wijzer wordt :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_137217371
Kennen we deze aanwijzing nog?



M-O-L of natuurlijk M-alt-j-L..
En laten ze nou net muziek van Alt-J in deze aflevering zetten.
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:38:56 #273
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137217689
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:33 schreef BillDauterive het volgende:
Kennen we deze aanwijzing nog?

[ afbeelding ]

M-O-L of natuurlijk M-alt-j-L..
En laten ze nou net muziek van Alt-J in deze aflevering zetten.
nee nog niet gezien
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:40:28 #274
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137217770
goeie aanwijzing van het mindere broertje van rapper sjors bij moltalk

jw gaat voor de groene vrijstelling, want de mol ziet altijd groen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:40:34 #275
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_137217778
Sofie O+
pi_137217912
JW is het nooit, die kiest voor de juiste windmolen. Dus hij zorgt persoonlijk voor geld terwijl de Mol makkelijk een andere had kunnen kiezen.
pi_137217978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:42 schreef BobW het volgende:
JW is het nooit, die kiest voor de juiste windmolen. Dus hij zorgt persoonlijk voor geld terwijl de Mol makkelijk een andere had kunnen kiezen.
Precies mijn gedachte: JW haalt deze aflevering in zijn eentje 2250 euro binnen... Erg veel geld wat hij makkelijk niet had kunnen doen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 21:44:01 #278
42184 crew  DaMart
pi_137217993
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:42 schreef BobW het volgende:
JW is het nooit, die kiest voor de juiste windmolen. Dus hij zorgt persoonlijk voor geld terwijl de Mol makkelijk een andere had kunnen kiezen.
Tenzij er volgende week geld uit de pot kan gaan met een opdracht of hij stiekem wat geld heeft laten wegwaaien :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_137218015
Poe een hoop aanwijzingen naar verschillende kandidaten deze aflevering. Freek blijft eigenlijk geheel buiten schot lijkt wel. Susan zat deze aflevering wel steeds op de juiste positie, bij de windmolens bedacht ze zich na 3/4, bij de vingerafdruk kon zij sturen en uiteindelijk bepalen en door zich op de oranje topo te richten wist ze 2000 euro uit de pot te houden (had niemand anders overigens een volledige topo?). Sterke aanwijzingen dus van Susan als Mol.

Jan-Willen en Tygo blijf ik simpelweg te fanatiek vinden om als Mol te fungeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:44:46 #280
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_137218030
JW heb ik definitief van mijn lijstje afgestreept. Allemaal leuk en aardig die hints maar een Mol haalt niet ruim tweeduizend euro in zijn eentje op in 1 aflevering.
pi_137218049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:42 schreef BobW het volgende:
JW is het nooit, die kiest voor de juiste windmolen. Dus hij zorgt persoonlijk voor geld terwijl de Mol makkelijk een andere had kunnen kiezen.
Het kan ook een afweging zijn want als je door die ene keer geld in de pot helemaal niet meer verdacht wordt is het dat waard en vergeet niet dat we niet weten wat er in de toekomst gaat gebeuren. Misschien gaat er straks wel een boel geld uit de pot en dan is het beter om even een goede indruk gemaakt te hebben op je medekandidaten.

Maar als ik dat zo terug lees klinkt het verdacht veel als tunnelvisie...
Sera nimis vita est crastina: vive hodie Tomorrow's life is too late: live today
Good writers never die, bad ones never shut up.
pi_137218146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:44 schreef DaMart het volgende:

[..]

...hij stiekem wat geld heeft laten wegwaaien :P.
Art vroeg toch of het bedrag van 2000 euro gevonden was? Lijkt me sterk dat je daar als mol dan mee kunt sjoemelen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:48:36 #283
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137218230
Spel 1
Freek: fanatiek maar vind nix
JW: fanatiek vind geld
Suus: redelijk fanatiek maar klimt niet door
Sofie: redelijk fanatiek, mag niet klimmen
Tygo: verkloot of molt de boel

Spel 2
Freek: Fanatiek,maar ziet de vingerafdruk niet en neemt veel tijd in beslag bij de uitleg
JW: ziet de vingerafdruk niet, maar legt wel goed uit
Suus: weet van vingerafdruk via sofie maar deelt dit niet
Sofie: deelt de vingerafdruk niet
Tygo: vind nix of molt gewoon

Spel 3:
Freek: ruilt goed en geeft suus de oranje
JW: ruilt op zich goed maal bluft ook
Suus: ruilt puur op de oranje
Sofie: is de weg kwijt:
Tygo: wil ruilen, maar niemand vertrouwt hem
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137218232
-edit-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137218646
Weer extra reden voor mij om voor Sofie te kiezen en juist minder naar JW.
Sofie loopt als een mongool te springen dus haalt er geen windmolen af, JW doet het juist wel goed en kiest ook nog is de juiste windmolen.
Tijdens die 2de opdracht is ze ook niet echt snel en to the point bezig, lekker vaag aant doen maar niet nuttig. Ook het niet delen van die vingerafdruk met iedereen is natuurlijk een rare actie.
En als laatste, gewoon lekker als je van 3 of 4 (weet niet wat ze precies had) kleuren topito's bij je hebt zo ver mogelijk van iedereen wegblijven zodat niemand zijn topo compleet kan krijgen.

Susan zat nu ook goed als molzijnde, ze was in principe aangewezen om in het midden iedereen naar hun plek te dirigeren, en dat kon ze fanatiek doen, want aan het eind kon ze toch (express?) de verkeerde kiezen. Ook op het laatst 2000 uit de pot houden, al is dat wel een twijfelachtige want zoals JW al zij, kan ze daar 3 redenen voor hebben.
1. Ze wil geen 2000 in de pot (wil de mol dus)
2. Ze is niet zeker van haar test
3. Ze gunt iedereen een zo lang mogelijke tijd in WIDM
Als echte fanatieke speler is het natuurlijk dom om iedereen er in te houden want je moet toch iedereen weg spelen om de winnaar te worden, maar ik snap ook dat er een social/gezellig element bij komt kijken.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:00:57 #286
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137218972
daphne haalde toch ook zo een actie uit om iemand in het spel te houden
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 22:03:26 #287
375570 crew  Cyan9
pi_137219101
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:48 schreef Xummon het volgende:

Sofie: is de weg kwijt

Dat is wel vaker het geval.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:06:17 #288
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137219266
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:03 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat is wel vaker het geval.
is dan ook een vrouw he :P
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:16:45 #289
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137219908
muzikale aanwijzing
Blof - Donker Hart

het was dus gebluf van WIDM want er geen niemand uit
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:16:59 #290
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_137219926
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:31 schreef TLC het volgende:

[..]

niet bij de executie, kijk maar terug
Aflevering toevallig vanmiddag nog in de herhaling gezien, anders ben ik ook niet zo overtuigd ervan. Net als vanavond ging ze voor Susan en Tygo (misschien dat ze bij vraag 20 iets anders invulde, maar dat is iets anders).

De groepsvrijstelling zal trouwens zeer waarschijnlijk betekenen dat we 4 finalisten krijgen (net als in seizoen 7). Of dat er nog iemand afvalt in aflevering 9.

Wel lekker veel rente zo met Freek, Suus en Sofie in het spel (plus het feit dat de edit vanavond Suus en Soof tegenover elkaar uitspeelt, wat erop zinspeelt dat alle twee de finale halen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:30:02 #291
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137220650
quote:
De Namen per Aflevering en een afvallerstheorie
Thumb_wie-is-de-mol-2014
Er zijn nu inmiddels 6 afleveringen geweest en nu ook 6 titels bekend. Dat zijn de volgende:

Aflevering 1: Schijnbeweging
Aflevering 2: Vindingrijk
Aflevering 3: Een zware keuze
Aflevering 4: Jennifer
Aflevering 5: Een heilige aanwijzing
Aflevering 6: 5 op een Rij

Verder denkt iedereen dat de titels op de Mol moeten slaan, omdat dat de afgelopen 2 jaar zo was. Alleen slaan de titels volgens mij op de afvaller van de volgende aflevering. Bijvoorbeeld:

In Afleveing 1 maakte Owen met Sofie een SO schijnbeweging tijdens de lazershow opdracht.
In Aflevering 3 moest Daphne de zware keuze maken tussen Sofie en Susan maken tijdens de executie.
En in Aflevering 5 zei Aaf tegen Sofie dat ze een muntje terug moest leggen omdat het heilig was tijdens de 10.000 boedha opdracht.

PS: Geef ff door op wie je de 5 op een Rij vindt slaan en wat waar vindingrijk op zou slaan aangezien er in de 3e Aflevering niemand afviel.

Met dank aan de WIDM Vodcast van Joeri van Breukelen.

Liefs Zikki
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137221070
Op 19 minuut en een beetje geeft freek het geld terug aan jw. Maar freek is toch de penningmeester.

Paar seconden later zie je geld zitten in linkerbroekzak van freek. Drukt hij daar wat achterover?
Zou we passen bij de titel en moldagboek.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  ESF Reporter donderdag 27 februari 2014 @ 22:42:24 #293
87554 Cee
Welluk?
pi_137221376
Wat nou als de titel niet slaat op de aflevering zelf, maar op de aflevering van de week daarop?
Ik moet de eerste paar er nog op nakijken, maar:

Aflevering 4: Jennifer > in aflevering 5 ging Jennifer exit
Aflevering 5: Een heilige aanwijzing > in aflevering 6 kreeg iedereen (behalve Freek) een aanwijzing in een kerk.
Aflevering 6: 5 op een Rij > in aflevering 7 begonnen ze alle in de windmolenopdracht 5 steeds op een rijtje. Ze speelden 5 windmolens weg.

Mwoah, ik heb net de titels/afleveringen van de eerste 3 even doorgekeken en dan gaat de theorie minder op. Tevens, waarom zouden ze. Niks te zien hier! :P
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:44:52 #294
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137221524
morgen maar de muzikale aanwijzing afwachten en weer gaan speculeren
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Redactie Sport donderdag 27 februari 2014 @ 23:58:40 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137225396
Ik ben echt geen flikker wijzer van deze aflevering.

Echt niet. JW lijkt me nu geen mol, maar WAAROM zou Susan die oranje topo gaan verzamelen als ze de mol is op een dergelijke manier, wetende wat die oplevert? Sofie is te obvious, die kan wat mij betreft ook geen mol zijn. Tygo is het ook niet.

Dus... Freek? Freek? Whut, waarom Freek?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 00:02:17 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137225510
Susan is alles bij elkaar opgeteld wel de meest logische mol. Maar waarom die schijf bij elkaar spelen? Waarom stoppen met klimmen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 00:11:31 #297
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137225773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 00:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Susan is alles bij elkaar opgeteld wel de meest logische mol. Maar waarom die schijf bij elkaar spelen? Waarom stoppen met klimmen?
Stel dat ze de mol is. Dan weet ze dat de oranje topitos een groepvrijstelling of 2000 euro waard is. Ze heeft al een een lief en dommig imago opgebouwd. Dus als ze voor de groepvrijstelling kiest zullen de mensen dat niet verdacht vinden. En dus geen 2000 euro in de pot. Maar wel iedereen naar het paradijs.

Overigens denk ik dat Freek de mol is. Hij wist dus van Susan dat ze er al 3 heeft en dat ze waarschijnlijk voor de groep gaat kiezen. Een beetje tegenstribbelen maar toch uiteindelijk haar 2 oranje topitos geven. Verder heeft hij bij de vingerafdrukpuzzel lekker tijd zitten rekken bij het beschijven van de vingerafdruk.
Isn't it ironic, don't you think
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 00:14:53 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137225859
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 00:11 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Stel dat ze de mol is. Dan weet ze dat de oranje topitos een groepvrijstelling of 2000 euro waard is. Ze heeft al een een lief en dommig imago opgebouwd. Dus als ze voor de groepvrijstelling kiest zullen de mensen dat niet verdacht vinden. En dus geen 2000 euro in de pot. Maar wel iedereen naar het paradijs.

Overigens denk ik dat Freek de mol is. Hij wist dus van Susan dat ze er al 3 heeft en dat ze warschijnlijk voor de groep gaat kiezen. Een beetje tegenstribbelen maar toch uiteindelijk haar 2 oranje topitos geven. Verder heeft hij bij de vingerafdrukpuzzel lekker tijd zitten rekken bij het beschijven van de vingerafdruk.
Fair enough. Susan blijft voor mij iets verdachter dan Freek. Maar Freek sluit ik niet meer uit :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 00:17:04 #299
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137225913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 00:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Fair enough. Susan blijft voor mij iets verdachter dan Freek. Maar Freek sluit ik niet meer uit :')
Straks is Sofie :') de mol en zat ze tijdens de topitos opdracht lekker in de schaduw een drankje te drinken.
Isn't it ironic, don't you think
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 00:18:55 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137225954
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 00:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Straks is Sofie :') de mol en zat ze tijdens de topitos opdracht lekker in de schaduw een drankje te drinken.
Als Sofie de mol is nok ik met kijken. Alles is daar te obvious en geregisseerd aan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_137226903
Arme Suus. Zo kort voor de finale er uit :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')