abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136743184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Welke neppe?
Sinterklaaskapoentje - de enige neppe. Zie zijn ondertitel ;)
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:01:09 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_136743836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:40 schreef kuolema het volgende:

[..]

Sinterklaaskapoentje - de enige neppe. Zie zijn ondertitel ;)
Ahhhh die zie ik niet. Zit mobiel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  † In Memoriam † zaterdag 15 februari 2014 @ 23:25:10 #203
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_136756463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 22:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah maar dat ze stil blijven zegt ook wel wat.
Ik bedoel dan zijn ze het met je eens maarja.. Vage populariteit waanzin met sukkels... Jammer dat je klas er zo aan onderhevig is maar beter zoek je wat vrienden die psychologisch wat verder zijn weetje...
Ja ik ben kort omgegaan met een meisje in de klas maar die zat maar tijdelijk in de klas en dat contact is verwaterd. Ik ga volgende week waarschijnlijk naar een couchsurfing meeting (soort fok meet maar dan met couch surfers internationaal :P) Hopen dat ik daar blijvende contacten uit kan krijgen.
Punt met vriendschap is dat zodra je gaat forceren dat het nooit lukt. De beste vriendschappen komen uit het niks meestal. Pro-actief zijn probeer ik dan wwel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:15 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het voorlopig even uitzingen en kijken hoe het er volgend jaar aan toegaat? Zal de klas nog hetzelfde blijven of haken er nog meer af? En misschien komen er mensen bij die vakken moeten overdoen bijvoorbeeld. Op gegeven moment zijn ze die eikel misschien ook wel zat, als ie een keer de pestkop uithangt tegen de verkeerde. Ik zou t ff aanzien en proberen je weekenden gezellig te hebben en er ff boven te staan. (zegt iemand die ook tig jaren gepest is, maar t ging op gegeven moment gewoon over)
Weekends zijn gelukkig wel fijn, heb hier vrienden in de stad waar ik ben opgegroeid en altijd wel een feestje of uitgaan enzo.
Er is een kans dat klassen 'gehusseld' gaan worden volgend jaar door nieuw curriculum... Daar hoop ik dan maar op. En inderdaad mensen die afhaken of stukken moeten overdoen. Ik wil gewoon echt niet meer bij die lul in de klas zitten
Gepest ben ik gelukkig nooit maar ik zat altijd onderaan de 'coolheids'ranglijst. Gewoon geen popi jopi en mijn sociale leven speelde zich altijd buiten school af. Toen ik MBO ben gaan doen toen ik 17 was is dat allemaal veranderd en elke klas waar ik in heb gezeten deed iedereen normaal en volwassen tegen elkaar en daar heb ik ook vrienden aan overgehouden. Het is gewoon een steek voor me dat ik weer terug in die rol word gezet van 'iemand die niet cool genoeg is' zoals toen op de middelbare :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:15 schreef zomertje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Herkenbaar ja, maar de oplossing ga jij niet leuk vinden: Ik ging naar een andere school.
Geen optie :P
Andere klas zou een optie zijn maar ik zou niet weten waarom ik weg zou lopen voor zoiets als dit. Bovendien heb ik wel mensen waarmee ik optrek in de klas maar dat zijn er maar weinig..
:')
  † In Memoriam † zaterdag 15 februari 2014 @ 23:37:44 #204
pi_136756973
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:27 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het lijkt wel een middelbare school verhaal ... wat een kinderachtige onzin zeg!
Is er iets voorgevallen tussen jou en die gast, al is het maar een gesprek of wat dan ook, of is ie hier meteen mee begonnen zonder aanleiding?

Ik kan je zeggen dat het best leuk is om naar een feestje te gaan waarvoor je nadrukkelijk niet bent uitgenodigd. :P
Verder weet ik niet wat ik zou doen.

[..]

Lekker stom van die klasgenoot dat ie afhaakt terwijl hij eerder met jou een afspraak had ...
Man het lijkt me vreselijk om ergens te komen waar je ongewild bent..
Ik ben niet de enige die niet is uitgenodigd, nog twee of drie maar ik geloof niet dat het hen veel uitmaakt.
Ik zat vorig jaar ook met hem in de klas (een leuke klas) maar hij is weggegaan omdat hij geen aansluiting vond. Iedereen vond hem toen al een douchebag. Hij deed toen dus wel normaal tegen me. Gewoon zoals je met mensen omgaat als normaal mens. Jullie kennen vast ook wel iemand, collega of klasgenoot waar je niet mee kan opschieten maar gewoon hoi en dag zeggen en bijvoorbeeld iemand uitnodigen als je 90% van de klas uitnodigd is toch ook normaal. Zo denk ik dan.
Maar sinds dit jaar negeert hij me dus, ik heb geen idee waarom. Ik heb navraag gedaan en hij vind mij 'maar raar'. Ik heb ooit voor m'n opleiding (journalistiek) een interview gedaan met iemand die geloofde dat de aliens er aan komen. Hij gaat er vanuit dat ik een 'aliengekkie' ben ofzo :')
Als ik met een klasgenoot zit te praten en hij komt dan zegt hij ook nadrukkelijk alleen hoi tegen de ander en doet letterlijk alsof ik er niet eens ben. Ik neem ook dezelfde bus als hem.
Na een tijdje ben ik ook expres hem telkens gaan groeten. Hij zegt dan vluchtig hé terug of niks.

Ik heb er over nagedacht hem hiermee te confronteren maar ik denk dat dat uiteindelijk averechts werkt. Hij roddelt enorm veel en hij gaat dan waarschijnlijk mij enorm naar beneden halen bij anderen en dan komt er een negatieve focus op mij. Het negeren dacht ik eerst van: Achja, wat maakt het uit, dan heb ik in ieder geval niet persoonlijk last van hem
Maar nu zit hij toch wel mijn sociale leven te beperken, eigenhandig
Ik wacht nog even af of het duidelijk wordt dat de klassen gehusseld gaan worden. Anders is het nog maar iets van 10 weken college ofzo, dan zit ik die wel uit en zorg ik volgend jaar dat ik niet bij hem in de klas kom en dan maar hopen dat het een leukere klas wordt.. Dat zou wel het beste scenario zijn

Lang verhaal trouwens _O- maar bedankt voor alle reacties. Ik heb er wel met twee andere klasgenoten over gepraat maar die zeggen dan van fuck hem, blabla, huilie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:34 schreef kuolema het volgende:
Dus volgende week een d&a party bij de enige neppe! :D
Een wát :P
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:01 schreef Elvi het volgende:
Project X bij die gast!
:+
pi_136757967
Herkennen jullie het gedrag om laat naar bed te gaan, zodat je moe bent en meteen/sneller in slaap kan vallen in plaats van op tijd naar bed gaan en blijven piekeren? Ik merk bij mezelf steeds vaker dat ik dat doe, resulterend in twee of drie uur slaap om vervolgens weer aan een nieuwe dag te beginnen.
pi_136758359
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:06 schreef sneakydesert het volgende:
Herkennen jullie het gedrag om laat naar bed te gaan, zodat je moe bent en meteen/sneller in slaap kan vallen in plaats van op tijd naar bed gaan en blijven piekeren? Ik merk bij mezelf steeds vaker dat ik dat doe, resulterend in twee of drie uur slaap om vervolgens weer aan een nieuwe dag te beginnen.
Ja, dat deed ik jarenlang, "mazzel" dat ik meestal late diensten werkte en afspraken in de middag plande. Alles om te voorkomen dat je je kop gek gaat malen als je in bed ligt. Dit heb ik een flinke tijd de kop in kunnen drukken door slaapmedicatie te nemen maar nu lukt het ook met melatonine.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_136779778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja ik ben kort omgegaan met een meisje in de klas maar die zat maar tijdelijk in de klas en dat contact is verwaterd. Ik ga volgende week waarschijnlijk naar een couchsurfing meeting (soort fok meet maar dan met couch surfers internationaal ) Hopen dat ik daar blijvende contacten uit kan krijgen.
Punt met vriendschap is dat zodra je gaat forceren dat het nooit lukt. De beste vriendschappen komen uit het niks meestal. Pro-actief zijn probeer ik dan wwel.
Komen uit dingen ondernemen die je leuk vindt.
Via via gaat het nog sneller (via vrienden mensen leren kennen)
Rustig aan.
  maandag 17 februari 2014 @ 01:04:38 #208
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136799927
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:06 schreef sneakydesert het volgende:
Ja. Als je dan overdag nergens naartoe hoeft verschuift je ritme steeds verder. Een paar maanden geleden sliep ik uiteindelijk overdag, tot het avondeten en was vervolgens de hele nacht wakker. Toen sliep ik wel goed.
Ik slaap liever een paar uur goed dan dat ik uren in bed lig te piekeren en de hele nacht onrustig ben. Dus ook als ik er vroeg uit moet, ga ik soms expres laat naar bed uit angst voor de leegte die komt/het piekeren.

Werk je?
  maandag 17 februari 2014 @ 01:08:52 #209
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136799966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Man het lijkt me vreselijk om ergens te komen waar je ongewild bent..
Mwah tis maar net hoe je het wilt bekijken. Ik vond het grappig toen ik het zelf deed. Was wel onder invloed van alcohol.
quote:
Ik ben niet de enige die niet is uitgenodigd, nog twee of drie maar ik geloof niet dat het hen veel uitmaakt.
Ik zat vorig jaar ook met hem in de klas (een leuke klas) maar hij is weggegaan omdat hij geen aansluiting vond. Iedereen vond hem toen al een douchebag. Hij deed toen dus wel normaal tegen me. Gewoon zoals je met mensen omgaat als normaal mens. Jullie kennen vast ook wel iemand, collega of klasgenoot waar je niet mee kan opschieten maar gewoon hoi en dag zeggen en bijvoorbeeld iemand uitnodigen als je 90% van de klas uitnodigd is toch ook normaal. Zo denk ik dan.
Maar sinds dit jaar negeert hij me dus, ik heb geen idee waarom. Ik heb navraag gedaan en hij vind mij 'maar raar'. Ik heb ooit voor m'n opleiding (journalistiek) een interview gedaan met iemand die geloofde dat de aliens er aan komen. Hij gaat er vanuit dat ik een 'aliengekkie' ben ofzo :')
Als ik met een klasgenoot zit te praten en hij komt dan zegt hij ook nadrukkelijk alleen hoi tegen de ander en doet letterlijk alsof ik er niet eens ben. Ik neem ook dezelfde bus als hem.
Na een tijdje ben ik ook expres hem telkens gaan groeten. Hij zegt dan vluchtig hé terug of niks.

Ik heb er over nagedacht hem hiermee te confronteren maar ik denk dat dat uiteindelijk averechts werkt. Hij roddelt enorm veel en hij gaat dan waarschijnlijk mij enorm naar beneden halen bij anderen en dan komt er een negatieve focus op mij. Het negeren dacht ik eerst van: Achja, wat maakt het uit, dan heb ik in ieder geval niet persoonlijk last van hem
Maar nu zit hij toch wel mijn sociale leven te beperken, eigenhandig
Ik wacht nog even af of het duidelijk wordt dat de klassen gehusseld gaan worden. Anders is het nog maar iets van 10 weken college ofzo, dan zit ik die wel uit en zorg ik volgend jaar dat ik niet bij hem in de klas kom en dan maar hopen dat het een leukere klas wordt.. Dat zou wel het beste scenario zijn

Lang verhaal trouwens _O- maar bedankt voor alle reacties. Ik heb er wel met twee andere klasgenoten over gepraat maar die zeggen dan van fuck hem, blabla, huilie.

[..]

Een wát :P

[..]

:+
Kun je niet ergens aangeven dat je niet bij hem in de klas wilt komen, zodat daarmee rekening gehouden kan worden bij een nieuwe indeling?

Aliengekkie _O-
  maandag 17 februari 2014 @ 01:11:12 #210
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136799983
Ben nu ook wanhopig aan het proberen mezelf bezig te houden ...
Ik ben bang voor dat gat tussen mijn laptop uitzetten en in slaap vallen.
pi_136801311
Ik ben bang om huiswerk voor school te doen om wat voor reden dan ook.
Op tijd naar school gaan, ik neem voor alles heel veel tijd.
Ik ben bang om te gaan gamen.
Ik durf vaak niet eens te gaan slapen, ik moet me overal echt toe zetten.

Elke ''onderneming'' is een grote opgave.

Ik heb de laatste tijd ook last gehad van angst-aanvallen en met name toen ik werkte.
  maandag 17 februari 2014 @ 10:41:06 #212
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_136803853
Meh, toen ging het toch weer minder. Stage ging goed tot woensdagmiddag, toen was het ineens klaar. Gespannen, hartkloppingen, al het mentale werk was te veel. Zelfs een boodschappenlijstje maken bracht m'n hart tot in de keel.

Donderdag doorgebuffeld en vrijdag vrij genomen. Tot aan zaterdag ging het vrij goed, gewoon uitrusten. Toen kwam het piekeren en de ellende. Vannacht 3,5 uur geslapen en voor de rest alleen maar wakker gelegen. Vandaag dan ook niet naar stage gegaan.

Ik moet sterk blijven en niet tr negatief denken, maar ik ben zo moe. Ik zat net lekker in een flow, maar nu zit ik in het alles of niets gedeelte van de studie. Geen rustig opbouwen meer en dat maakt me zo boos. Laat me dit verdomme gewoon op gevoel doen en die stagedagen langzaam opbouwen. Dan doe ik er wel een jaar langer over, dat kan me niks schelen. Nu word ik zo opgejaagd en daar ben ik zo klaar mee. Ik wil me verdomme gewoon weer normaal voelen, stel kuthersenen van me, blegh.

Sorry voor de taal. Voel me gespannen en helemaal kapot tegelijk. Dat piekeren is een product van mijn angst en zenuwen, dat laat me me wat beter voelen. Gewoon kijken of het lukt en het zal gaan zoals het gaat. Anders maar even stoppen met studeren, dmv werk mijn belastbaarheid opbouwen (wordt geldnood, maarja..) en ooit weer verder. Het zal vast wel goedkomen uiteindelijk. Kutoverspannenheid.
Ignorance is bliss
  maandag 17 februari 2014 @ 10:43:34 #213
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_136803923
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja. Als je dan overdag nergens naartoe hoeft verschuift je ritme steeds verder. Een paar maanden geleden sliep ik uiteindelijk overdag, tot het avondeten en was vervolgens de hele nacht wakker. Toen sliep ik wel goed.
Ik slaap liever een paar uur goed dan dat ik uren in bed lig te piekeren en de hele nacht onrustig ben. Dus ook als ik er vroeg uit moet, ga ik soms expres laat naar bed uit angst voor de leegte die komt/het piekeren.

Werk je?
Naar. Houd je het vol met zo weinig slaap?
Ignorance is bliss
pi_136808209
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

Werk je?
Ben in december gestopt met mijn studie, sinds dien ben ik werk aan het zoeken. Bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven, die vertelden mij ook dat het aanbod erg schaars is op dit moment. Ik heb wel een krantenwijk 's ochtends. Mijn ritme is ook verschuift, ik ging eerst rond 22:00 naar bed en kwam dan om 5 uur uit om kranten te bezorgen, daarna bleef ik wakker. Nu slaap ik rond 2/3 uur in de nacht met de wekker om 5 uur, vervolgens kruip ik er rond 7 uur weer in tot een uur of 12.

Ik heb de afgelopen twee jaar wel een paar dingen meegemaakt die ik zou willen delen, alleen ik weet niet goed in welk topic ik dat het beste kan plaatsen.

[ Bericht 1% gewijzigd door sneakydesert op 17-02-2014 14:28:47 ]
  maandag 17 februari 2014 @ 21:43:30 #215
414674 Mistico
Good Moaning
pi_136828670
Ik heb deze gelukkig week mijn tweede intakegesprek. Sneller dan ik had gedacht. Hoe gaat het eigenlijk verder in zijn werk? Gaat de persoon van het eerste intakegesprek mij behandelen of de tweede? Want ik had nl. niet echt een 'klik' met de eerste persoon...
pi_136829092
Vandaag vertelde ik m'n baas over dat de grote verandering in m'n leven op het moment, namelijk mijn nieuwe functie in zijn bedrijf, me kleine spanningen oplevert. Aanvankelijk was hij verbaasd, maar na een uitleg van mijn kant vertelde hij dat ook te hebben van tijd tot tijd. Daarop stelde hij me gerust. Heel fijn om zo openhartig te kunnen praten met je baas. :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:15 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ben in december gestopt met mijn studie, sinds dien ben ik werk aan het zoeken. Bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven, die vertelden mij ook dat het aanbod erg schaars is op dit moment. Ik heb wel een krantenwijk 's ochtends. Mijn ritme is ook verschuift, ik ging eerst rond 22:00 naar bed en kwam dan om 5 uur uit om kranten te bezorgen, daarna bleef ik wakker. Nu slaap ik rond 2/3 uur in de nacht met de wekker om 5 uur, vervolgens kruip ik er rond 7 uur weer in tot een uur of 12.

Ik heb de afgelopen twee jaar wel een paar dingen meegemaakt die ik zou willen delen, alleen ik weet niet goed in welk topic ik dat het beste kan plaatsen.
Hoe dan ook, zorg goed voor hoe je slaapt. Als ik jou was zou ik toch weer je eerdere ritme opzoeken. Een goede nachtrust heeft zo'n enorme invloed op je dagactiviteit, en daarmee je gevoelsleven, dat niet genoeg onderstreept kan worden hoe belangrijk het is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gray op 17-02-2014 21:57:35 ]
pi_136860024
Worry is a misuse of imagination
pi_136861866
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef -Spring het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Ik voelde het kippenvel naar m'n kruin schieten.

http://brekend.nl/2013/12/10/de-zwarte-hond-die-depressie-heet
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136879401
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 08:01 schreef Bevert het volgende:
Ik ben bang om huiswerk voor school te doen om wat voor reden dan ook.
Op tijd naar school gaan, ik neem voor alles heel veel tijd.
Ik ben bang om te gaan gamen.
Ik durf vaak niet eens te gaan slapen, ik moet me overal echt toe zetten.

Elke ''onderneming'' is een grote opgave.

Ik heb de laatste tijd ook last gehad van angst-aanvallen en met name toen ik werkte.
Bedoel je met bang zijn een soort spanning die je voelt die een drempel is die je tegenhoudt om iets te gaan doen?
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:41 schreef duracellkonijntje het volgende:
Meh, toen ging het toch weer minder. Stage ging goed tot woensdagmiddag, toen was het ineens klaar. Gespannen, hartkloppingen, al het mentale werk was te veel. Zelfs een boodschappenlijstje maken bracht m'n hart tot in de keel.

Donderdag doorgebuffeld en vrijdag vrij genomen. Tot aan zaterdag ging het vrij goed, gewoon uitrusten. Toen kwam het piekeren en de ellende. Vannacht 3,5 uur geslapen en voor de rest alleen maar wakker gelegen. Vandaag dan ook niet naar stage gegaan.

Ik moet sterk blijven en niet tr negatief denken, maar ik ben zo moe. Ik zat net lekker in een flow, maar nu zit ik in het alles of niets gedeelte van de studie. Geen rustig opbouwen meer en dat maakt me zo boos. Laat me dit verdomme gewoon op gevoel doen en die stagedagen langzaam opbouwen. Dan doe ik er wel een jaar langer over, dat kan me niks schelen. Nu word ik zo opgejaagd en daar ben ik zo klaar mee. Ik wil me verdomme gewoon weer normaal voelen, stel kuthersenen van me, blegh.

Sorry voor de taal. Voel me gespannen en helemaal kapot tegelijk. Dat piekeren is een product van mijn angst en zenuwen, dat laat me me wat beter voelen. Gewoon kijken of het lukt en het zal gaan zoals het gaat. Anders maar even stoppen met studeren, dmv werk mijn belastbaarheid opbouwen (wordt geldnood, maarja..) en ooit weer verder. Het zal vast wel goedkomen uiteindelijk. Kutoverspannenheid.
Hoe gaat het nu? Heb je niet de mogelijkheid om langer over je stage te doen?
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:43 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Naar. Houd je het vol met zo weinig slaap?
Ik hoef er niet elke dag vroeg uit dus de dagen dat dat niet hoeft lig ik tot 's middags in mijn bed, ook al was ik van plan er op tijd uit te gaan maar daar ben ik dan te moe voor. En als ik 's ochtends college heb ga ik vaak 's middags even liggen. Dus ik krijg wel genoeg slaap gelukkig.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:15 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Maar je gaat er toch steeds om 5 uur uit en dat is heel goed! Dat is ook een ritme. Maar het is wel beter om je uren slaap niet te spreiden. Toch weer proberen op tijd naar bed te gaan? Wie weet gaat het na een tijdje wel weer goed.

Je kunt hier je verhaal kwijt als je dat wilt. Gooi het eruit! :)
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:43 schreef Mistico het volgende:
Ik heb deze gelukkig week mijn tweede intakegesprek. Sneller dan ik had gedacht. Hoe gaat het eigenlijk verder in zijn werk? Gaat de persoon van het eerste intakegesprek mij behandelen of de tweede? Want ik had nl. niet echt een 'klik' met de eerste persoon...
Dat scheelt. Welke dag?
Is dat tweede intakegesprek niet met dezelfde persoon?
Als het een ander is dan zou ik denken dat de tweede je behandelaar wordt en de eerste alleen een algemene intake deed om te kijken of deze instantie iets kan met jouw problemen, waarna is gekeken welke behandelaar het beste bij jou past. Denk ik hoor, ik zeg maar wat.
pi_136879608
[quote]0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

''Bedoel je met bang zijn een soort spanning die je voelt die een drempel is die je tegenhoudt om iets te gaan doen?''

Ja, misschien is bang het verkeerde woord, maar ik kan niet de knoop doorhakken om het te doen, omdat ik gewoon geen structuur meer heb. Ik durf de stap vaak niet te zetten. Had ook te maken met depressie.

Met angst bedoel ik ook vermijden, een soort zelfbescherming, want na de angst-aanvallen was ik al helemaal niet vooruit te branden. Alsof je zeg maar niet meer de controle hebt over je lichaam en geest.
pi_136879758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:49 schreef Bevert het volgende:
Ja, misschien is bang het verkeerde woord, maar ik kan niet de knoop doorhakken om het te doen, omdat ik gewoon geen structuur meer heb. Ik durf de stap vaak niet te zetten. Had ook te maken met depressie.

Met angst bedoel ik ook vermijden, een soort zelfbescherming, want na de angst-aanvallen was ik al helemaal niet vooruit te branden. Alsof je zeg maar niet meer de controle hebt over je lichaam en geest.
Klinkt alsof je niet meer aan het leven, maar aan het overleven bent
pi_136880035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt alsof je niet meer aan het leven, maar aan het overleven bent
Klopt, het is een wonder dat ik nog geen psychose heb gekregen.
Ik had ongeveer 4 angstaanvallen in 3 maand tijd. En ik raakte toen vaak even het contact met de werkelijkheid kwijt.
Ik haal vaak eten bij de vietnamees of bij een Indisch restaurant.
Ik stoom mijn groente nu, omdat het gewoon makkelijker is, anders zou ik dat nooit doen. (heb ik ondekt laatst)

Desondanks ga ik nog wel naar school, maar zelfs dat doe ik om te overleven, want anders heeft het ook grote financiële gevolgen. Ik wil ook heel graag overleven, die drang heb, maar de angst is daar een vervelend onderdeel van. Het is heel spijtig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bevert op 19-02-2014 01:53:25 ]
pi_136881831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 01:27 schreef Bevert het volgende:

[..]

Klopt, het is een wonder dat ik nog geen psychose heb gekregen.
Ik had ongeveer 4 angstaanvallen in 3 maand tijd. En ik raakte toen vaak even het contact met de werkelijkheid kwijt.
Ik haal vaak eten bij de vietnamees of bij een Indisch restaurant.
Ik stoom mijn groente nu, omdat het gewoon makkelijker is, anders zou ik dat nooit doen. (heb ik ondekt laatst)
Ik heb ook je topic depressief door mijzelf.... gelezen
Denk je niet dat het serieus tijd wordt om naar een huisarts te gaan en hulp te zoeken?

Desondanks ga ik nog wel naar school, maar zelfs dat doe ik om te overleven, want anders heeft het ook grote financiële gevolgen. Ik wil ook heel graag overleven, die drang heb, maar de angst is daar een vervelend onderdeel van. Het is heel spijtig.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136881926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:28 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ja, nou ja ik heb de crisisdienst laatst gebeld, maar goed misschien is het ook verstandig om naar de huisarts te gaan ja.

Ik schaam me er alleen voor en durf er niet zo over te praten.
Misschien kan ik het ook niet goed uitleggen.
En ik wil mijn opleiding heel graag afmaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bevert op 19-02-2014 08:56:13 ]
pi_136886002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:39 schreef Bevert het volgende:

[..]

Ja, nou ja ik heb de crisisdienst laatst gebeld, maar goed misschien is het ook verstandig om naar de huisarts te gaan ja.

Ik schaam me er alleen voor en durf er niet zo over te praten.
Misschien kan ik het ook niet goed uitleggen.
En ik wil mijn opleiding heel graag afmaken.
Toch kan hulp zoeken wel helpen, en misschien kan je toch ondanks dat je studie afmaken. Leren met je angsten om te gaan is belangrijk. Anders kom je jezelf later alsnog tegen (en 10x zo erg, kan ik je uit ervaring vertellen)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 19 februari 2014 @ 13:02:38 #226
414674 Mistico
Good Moaning
pi_136888302
Net weer een gesprek gehad. Mijn diagnose is inderdaad BDD, oftewel een stoornis in de lichaamsbeleving. Ook ga ik getest worden op ADHD en asperger.
pi_136913366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:02 schreef Mistico het volgende:
Net weer een gesprek gehad. Mijn diagnose is inderdaad BDD, oftewel een stoornis in de lichaamsbeleving. Ook ga ik getest worden op ADHD en asperger.
Weet je nu wie je behandelaar wordt?
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2014 @ 23:50:25 #228
pi_136915502
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Komen uit dingen ondernemen die je leuk vindt.
Via via gaat het nog sneller (via vrienden mensen leren kennen)
Zeker, ik heb 90% van mn vrienden van andere vrienden zo meegekregen. Alleen hier in mn studiestad heb ik geen 'echte' vrienden, alleen wat oppervlakkige contacten en mn huisgenoten (wel veel contact mee en dieper, maar niet echt vrienden)
Ik heb nu allerlei symptomen van een opkomende depressiefase dus ik ga NU zsm weer naar de psych en de psychiater, ik doe dat normaal altijd te laat
Met name eenzaamheid, onveilig gevoel en angst om afgewezen te worden, lichamelijk stressig, gespannen spieren, tanden langs elkaar heen wrijven, slecht slapen en nachtmerries, vergeetachtig, piekeren. het gaat nu oké met me
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:08 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mwah tis maar net hoe je het wilt bekijken. Ik vond het grappig toen ik het zelf deed. Was wel onder invloed van alcohol.

[..]

Kun je niet ergens aangeven dat je niet bij hem in de klas wilt komen, zodat daarmee rekening gehouden kan worden bij een nieuwe indeling?

Aliengekkie _O-
Ja ik ga het vragen. Ik vind het zelf kansloos om te doen maar ik bespreek gewoon de situatie met degene die daar over gaat dan
Bedankt voor alle reacties en betrokkenheid, ik probeer hier wat vaker langs te wippen, ik zit zelf ook vol goed advies natuurlijk :7
pi_136921153
Ik heb eergister bij de huisarts een nieuwe verwijzing voor de GGZ in mn woonplaats gekregen. Net even gebeld met ze en ik loop nu voor t eerst tegen een wachtlijst aan: 6 weken. Valt volgens mij nog mee :P
pi_136923017
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:13 schreef Elvi het volgende:
Ik heb eergister bij de huisarts een nieuwe verwijzing voor de GGZ in mn woonplaats gekregen. Net even gebeld met ze en ik loop nu voor t eerst tegen een wachtlijst aan: 6 weken. Valt volgens mij nog mee :P
Gezien mijn eigen ervaring met wachtlijsten, valt dat idd nog reuze mee. Nou is 6 weken wachten ook niet leuk, maar bij mij was er vaker sprake van 6 maanden wachten (als het al niet langer was :') ).
In elk geval succes ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 13:02 schreef Mistico het volgende:
Wel goed dat je door de testbatterij gehaald wordt, al hoop ik voor je dat je niet iets hebt in het autismespectrum :P
pi_136942510
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

Weet je nu wie je behandelaar wordt?
De eerste geloof ik...

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel goed dat je door de testbatterij gehaald wordt, al hoop ik voor je dat je niet iets hebt in het autismespectrum :P
Ik ben er ook wel blij mee, dat laatste lijkt mij ook erg sterk. Maar het zou wel het een en ander verklaren.
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:51:43 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_136944114
Na 2 weken slapen in mijn bed nu een psycholoog benaderd :)
pi_136945845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:51 schreef Mishu het volgende:
Na 2 weken slapen in mijn bed nu een psycholoog benaderd :)
^O^
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:58:08 #234
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_137033022
Blij, want ik heb een regeling met mijn stage kunnen treffen. Het mag wellicht niet van de studie, maar ik maak eerst halve dagen en kan dan op gevoel steeds een beetje meer gaan werken. Zo kan ik het rustige opbouwen doorzetten wat ik het afgelopen half jaar heb ingezet!

Ik merk nog wel dat ik moet herstellen van die paar volle dagen aan het begin maar het gaat lekker. Vind het soms wel naar dat mijn sociale leven niet meer is wat het was, al ben ik best tevreden met lekker veel thuis hangen en af en toe met mensen afspreken. Ik heb de huidige situatie te respecteren, al wil ik er wel scherp op zijn niet te geïsoleerd te raken. Maar af en toe afspreken met vrienden en daarbij stage en de sportschool is in mijn ogen sociaal zat!
Ignorance is bliss
  zondag 23 februari 2014 @ 02:56:33 #235
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137037660
Heyhoi,

Ik ben weer terug. Ben een tijdje opgenomen geweest wegens suicidaal gedrag. Nadat ik met mijn psycholoog een heel diepgaand gesprek heb gehad kon ik gewoon niet meer. In mijn hoofd staat als het ware een hele grote doos. Waar ik alle gevoelens/emoties/ervaringen etc. van de afgelopen jaren in heb gestopt. En die doos ging open. En dat is zo veel. Hoofd vol en ikke dichtslaan.

Vervolgens thuisgekomen de drank uit de kast getrokken en gaan drinken. Dat waardeloze alleen zijn. Alleen naar bed alleen opstaan. I dunno het leven is gevoelsmatig 1 grote diepe donkere put hier. Tis koud, eenzaam, beangstigend en verdomde duister. Praten lukt gewoon niet. Ik sla dicht ik kan gewoon echt geen woord uitbrengen. Krijg het koud en word vreselijk bang van binnen. Het is gewoon zo veel allemaal. En het grote probleem is ik kan die last niet dragen daar ga ik gewoon aan onder door na 5 minuten. Maar er is niemand die die last kan wegnemen.

Zit nu in een serieuze overflow aan herinneringen, gevoelens en emoties. En ik weet niet wat ik doen moet gewoon. Alleen er is 1 ding zeker ik kan dit gewoon niet aan.

Ik weet het gewoon niet meer. Praten lukt niet. Wegdrinken is geen optie.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137038401
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 02:56 schreef Raggingbull het volgende:
Heyhoi,

Ik ben weer terug. Ben een tijdje opgenomen geweest wegens suicidaal gedrag. Nadat ik met mijn psycholoog een heel diepgaand gesprek heb gehad kon ik gewoon niet meer. In mijn hoofd staat als het ware een hele grote doos. Waar ik alle gevoelens/emoties/ervaringen etc. van de afgelopen jaren in heb gestopt. En die doos ging open. En dat is zo veel. Hoofd vol en ikke dichtslaan.

Vervolgens thuisgekomen de drank uit de kast getrokken en gaan drinken. Dat waardeloze alleen zijn. Alleen naar bed alleen opstaan. I dunno het leven is gevoelsmatig 1 grote diepe donkere put hier. Tis koud, eenzaam, beangstigend en verdomde duister. Praten lukt gewoon niet. Ik sla dicht ik kan gewoon echt geen woord uitbrengen. Krijg het koud en word vreselijk bang van binnen. Het is gewoon zo veel allemaal. En het grote probleem is ik kan die last niet dragen daar ga ik gewoon aan onder door na 5 minuten. Maar er is niemand die die last kan wegnemen.

Zit nu in een serieuze overflow aan herinneringen, gevoelens en emoties. En ik weet niet wat ik doen moet gewoon. Alleen er is 1 ding zeker ik kan dit gewoon niet aan.

Doe iig geen drinken. Het verstoort je geest en daar stoei je al genoeg mee, zo te lezen. :{w
  zondag 23 februari 2014 @ 08:50:47 #237
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137038581
quote:
Heyhoi,

Jeetje, heftig :( Sterkte (voelt als een dooddoener, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen, vind het vooral vet kut voor je dat je je zo voelt)
Maar je bent nu wel weer thuis dus?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 23 februari 2014 @ 09:58:53 #238
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_137039365
quote:
Heyhoi,

Je kunt niet praten over je gevoelens, alleen heb je wel een erg diepgaand gesprek gehad.

Logisch dat als je zo veel in je hebt zitten en ook niet gewend bent daarover te praten dat het dan moeilijk gaat. Ik was vroeger ook zo.

Heb je geprobeerd het allemaal op te schrijven? Dit is wat laagdrempeliger.
Ignorance is bliss
  zondag 23 februari 2014 @ 14:45:14 #239
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137048627
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Doe iig geen drinken. Het verstoort je geest en daar stoei je al genoeg mee, zo te lezen. :{w
Van de week alle drank weg gegooid.. Godzijdank dat ik dat gedaan heb.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jeetje, heftig :( Sterkte (voelt als een dooddoener, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen, vind het vooral vet kut voor je dat je je zo voelt)
Maar je bent nu wel weer thuis dus?
Yup eindelijk.. zon kliniek word je wel zat na een goeie maand.

quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:58 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Je kunt niet praten over je gevoelens, alleen heb je wel een erg diepgaand gesprek gehad.

Logisch dat als je zo veel in je hebt zitten en ook niet gewend bent daarover te praten dat het dan moeilijk gaat. Ik was vroeger ook zo.

Heb je geprobeerd het allemaal op te schrijven? Dit is wat laagdrempeliger.
Druk mee bezig alles te verwoorden op papier etc. maar graven naar de essentie van het gevoel dat ik omschrijven moet maakt zoveel los. Dat het schrijven ook lastig is.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137048661
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef Raggingbull het volgende:
Van de week alle drank weg gegooid.. Godzijdank dat ik dat gedaan heb.
Mooi. :)
pi_137075272
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Mooi. :)
Hoe gaat het met deze opperbaas?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 23:15:04 #242
pi_137075573
quote:
Heyhoi,

Was het niet juist een opluchting dat die 'doos' open ging?
Uiteindelijk moet het er uit
pi_137075896
Ik heb vaak aan het eind van een werkweek, vooral op avonden in het weekend dat ik me kut voel.
Iedereen doet dan wat leuks samen.
Maar ook dat op zondagavond, maandaf weer bijna begint en dan je afvraagt waar je het voor doet.
dat is dus alleen werk bij mij.
Het geld boeit me echt geen flikker. Liefde maakt je rijk zeggen ze wel eens. Dan ben ik zo arm als wat.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_137076145
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:22 schreef Miniem het volgende:
Ik heb vaak aan het eind van een werkweek, vooral op avonden in het weekend dat ik me kut voel.
Iedereen doet dan wat leuks samen.
Maar ook dat op zondagavond, maandaf weer bijna begint en dan je afvraagt waar je het voor doet.
dat is dus alleen werk bij mij.
Het geld boeit me echt geen flikker. Liefde maakt je rijk zeggen ze wel eens. Dan ben ik zo arm als wat.
Wat zal het jou aan je reet roesten dat "anderen zeggen dat liefde je rijk maakt"?

Je moet jezelf vooral afvragen; " Waarom vergelijk je jezelf met anderen...?". Ben jij die andere?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_137076276
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat zal het jou aan je reet roesten dat "anderen zeggen dat liefde je rijk maakt"?

Je moet jezelf vooral afvragen; " Waarom vergelijk je jezelf met anderen...?". Ben jij die andere?
Ik wil liefde! Mensen zeggen het niet, maar het is een gezegde.
pi_137076445
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:32 schreef Miniem het volgende:

[..]

Het probleem van "liefde" is, is dat het niet een feitelijk iets is. Liefde is voor jou weer wat anders dan dat het voor mij. Maw, wat wil je echt, want liefde is vaag?
pi_137076462
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:32 schreef Miniem het volgende:

[..]

Liefde haal je als het goed is uit de mensen om je heen.
Scheelt daar wat aan in de mensen die jij om jou heen hebt??
pi_137076515
Wil je intimiteit? Wil je iemand die je was doet en het eten op tafel zet? Wil je iemand waar je vol op kan leunen? Wil je iemand die jou kan optrekken? Het enige wat ik bijv. zoek in een partner is oprechtheid. De rest is allemaal een toetje.
pi_137076563
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Liefde haal je als het goed is uit de mensen om je heen.
Scheelt daar wat aan in de mensen die jij om jou heen hebt??
Met mijn mn ouders heb ik geen goede band. collegas op werk is alleen werk. Verder 3 vrienden die ik maar weinig zie.
pi_137076618
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Met mijn mn ouders heb ik geen goede band. collegas op werk is alleen werk. Verder 3 vrienden die ik maar weinig zie.
Spreek je je vrienden wel geregeld? Ik zie mn vrienden denk ik hooguit 1 keer in de week (gemiddeld dan), maar spreek ze geregeld via skype of per telefoon, dat scheelt wel een heel stuk vind ik :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')