nee denk het nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er nog mensen die twijfelen dat zij het zelf heeft gedaan ?
Gezien mijn poll in het vorige topic is het nog maar de vraag of ze dit alleen heeft gedaan of nog handlangers had.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er nog mensen die twijfelen dat zij het zelf heeft gedaan ?
Nja denk idd niet dat ze alles alleen heeft kunnen doen. Ook de momenten dat ze naast haar vader zat en de vader zat te chatten met de 'stalker' Had toch iemand moeten zienquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Gezien mijn poll in het vorige topic is het nog maar de vraag of ze dit alleen heeft gedaan of nog handlangers had.
Hij doet wel meer reportages tegelijk en runt zn bedrijf. Daarnaast is hij vrij naief vooral in vergelijking met bv Peter R de Vries. Hij richt zijn focus altijd heel erg op zijn 'slachtoffers' en hij heeft nog nooit eerder meegemaakt dat de slachtoffer dader bleek. In dat opzicht is hij nooit objectief. Hij houdt weinig afstand van zijn slachtoffers.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:30 schreef kika2014 het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die Stegeman een jaar nodig had om er achter te komen dat het van hun ip adres afkomt, had ie dat niet meteen kunnen controleren via dat bedrijf zodra de stalker weer wat had laten horen, die was toch zo actief?
Ze schrijven "Verhey" ook elke keer met een ''Y" in plaats van ''IJ''quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:34 schreef djkoelkast het volgende:
Iets anders raars, de spelling van haar naam: Emmelie.
Terwijl ze eigenlijk Rika Emilie heet aldus het proces verbaal. Nu snap ik dat je liever niet als "Rika" aangesproken wil worden, maar waarom Emmelie en niet Emilie zoals haar 2e naam luidt?
[ afbeelding ]
Ook knap dat de 'stalker' nergens een spelfout in de namen maakt, niet in Emmelie (eerder Emily, Emilie) of Jari (had ook Yari kunnen zijn), maar wel te pas en te onpas overal spel- en typefouten maakt.
Dit idd, das gewoon bullshit dat de dader het wachtwoord geeft en ipv dat de vader zelf et wachtwoord gebruikt geeft die het een dag later aan Emmelie. Slaat nergens op. Die hele uitzending is vaagquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:38 schreef Anthony9219 het volgende:
Waarom zou de dader trouwens het wachtwoord geven als hij spijt heeft.. Geef jezelf dan of aan, of stop er gewoon mee.
Maar dit zou dus weer betekenen dat pa ook in het complot zit.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit idd, das gewoon bullshit dat de dader het wachtwoord geeft en ipv dat de vader zelf et wachtwoord gebruikt geeft die het een dag later aan Emmelie. Slaat nergens op. Die hele uitzending is vaag
Was gestuurd naar het adres waar alle dreigmails vandaan kwamen. Zo hoopten ze er waarschijnlijk achter te komen waar de mails vandaan kwamen. Maar dat bleek zij zelf dus.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:40 schreef kika2014 het volgende:
misschien domme vraag maar waar was dat wachtwoord voor nodig dan? bericht kwam toch binnen op haar telefoon?
Ja of hij zei dat omdat die niet wilt toegeven dat z'n dochter totaal gestoord isquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Maar dit zou dus weer betekenen dat pa ook in het complot zit.:P
Wachtwoord voor de mailbox van de dader. Naar die mailbox is een lokmail gegaan, om meer te weten te komen over de dader. Blijkt opeens dat die mail is gelezen vanaf het huis zelf en door een telefoon van een type dat overeenkomt met die van Emmelie. (HTC One X )quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:40 schreef kika2014 het volgende:
misschien domme vraag maar waar was dat wachtwoord voor nodig dan? bericht kwam toch binnen op haar telefoon?
Wachtwoord van de GMail-box van de 'stalker'quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:40 schreef kika2014 het volgende:
Dat wat die pa op Facebook zegt over het wachtwoord is idd erg raar. Dat klopt gewoon niet. Ik zou haast denken dat ie dit verzint, om maar niet toe te willen geven aan het idee dat Emmelie het zelf is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:42 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wachtwoord van de GMail-box van de 'stalker'
Maar vader was zo gebrand op die stalker, als hij echt het wachtwoord had gehad zou hij direct zijn gaan kijken en overal screenshots van maken. Dit heeft hij niet gedaan maar het wachtwoord de volgende dag aan zijn dochter geven?
Nee, hij lult in haar straatje mee, ik denk dat hij zo ook aan het telefoon in de auto laten liggen (right! een puber die haar telefoon vergeet in de auto?), wellicht heeft ze hem net zo lang beïnvloed tot hij het zelf ging geloven, want volgens mij zat die man er aardig doorheen qua zenuwen.
Die vraag heb ik mezelf ook gesteld. Wat vind die moeder ervan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:37 schreef koren het volgende:
Heel bijzonder.
Moeder hoor of zie je niet.
Ja als een aangeslagen vrouw.
Vader en dochter zijn er wel heel druk mee.
Schijnen zelfs 2 laptops op tafel hebben gestaan in de tijd van de stalking.
Zijn zowel vader als dochter boos op Jari?
Omdat deze het niet meer zag zitten in zijn verstikkende relatie?
Die heeft geen mening, christelijk gezinquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Die vraag heb ik mezelf ook gesteld. Wat vind die moeder ervan?
ik denk dat die moeder erg onder de plak zit bij die 2quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zij is de enige die de "kritische" vraag stelt of Emmelie het zelf is als de FOX-IT conclusies op tafel komen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
had ergens van iemand al een stukje gelezen die het gezin kent en het woont echt in dat huis en is een "normaal" gezinquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je als vader al je vrije tijd besteed aan het ontmaskeren van de dader en eindelijk maar dan ook eindelijk geeft die een fucking wachtwoord ga je daar toch niet een dag mee wachten ?!
Het is dat et OM al onderzoek deed maar anders had ik die hele uitzending niet geloofd
Ik heb het al eerder gezegd en ik zal het maar eens herhalen. Ik heb heel sterk het idee dat die vader Emmelie als een prinsesje ziet die nooit wat fout kan doen. Die moeder kan dan vervolgens de grote boeman zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zij is de enige die de "kritische" vraag stelt of Emmelie het zelf is als de FOX-IT conclusies op tafel komen.
Nu is het slachtoffer ook bijna nooit de dader hequote:Op woensdag 5 februari 2014 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij doet wel meer reportages tegelijk en runt zn bedrijf. Daarnaast is hij vrij naief vooral in vergelijking met bv Peter R de Vries. Hij richt zijn focus altijd heel erg op zijn 'slachtoffers' en hij heeft nog nooit eerder meegemaakt dat de slachtoffer dader bleek. In dat opzicht is hij nooit objectief. Hij houdt weinig afstand van zijn slachtoffers.
Het zal vast zo zijn dat in et begin niemand wist dat zij het zelf was maar nu weten die vader en moeder dat echt wel. En nu komen wij met vragen en dan geeft die dit soort antwoordenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef kika2014 het volgende:
h
[..]
had ergens van iemand al een stukje gelezen die het gezin kent en het woont echt in dat huis en is een "normaal" gezin
Ja, zo komt het wel over. Ik denk ook dat zij behoorlijk manipulatief is (Emmelie dus).quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd en ik zal het maar eens herhalen. Ik heb heel sterk het idee dat die vader Emmelie als een prinsesje ziet die nooit wat fout kan doen. Die moeder kan dan vervolgens de grote boeman zijn.
Dochter weet vader te bewerkenquote:
Als je zo reageert terwijl je op dat moment die bedreigingen voor het eerst ziet ben je niet normaal. Kan me serieus niet voorstellen dat een ouder of dochter zo luchtig met dit soort ernstige dingen omgaat als het echt is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:55 schreef koren het volgende:
Denk dat de moeder normaal is.
Vind ook de vader erg grof in taal gebruik.
En bovendien negatief en wantrouwend.
Lijkt mij verre van een normaal gezin .
En christelijk? Ben je dan anders of beter?
Eng.
Eerdere theorie:quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Eigenlijk denk ik dat het al bekend was bij die opnames. Het is super vreemd hoe het gezin reageert op alle bedreigingen. Totaal geen paniek of angst. Alsof het allemaal gescript was.
Ik snap dan ook niet hoezo het toch werd uitgezonden
quote:Al vrij snel in het onderzoek komt, mede door geluiden vanuit justitie, naar boven dat Emmelie er mee te maken heeft. Resultaat: nauwelijks materiaal voor een goede uitzending, sponsors (camera's e.d.) niet blij, SBS niet blij.
Oplossing: Alberto en zijn productiemaatschappij gooien het op een akkoordje met de familie. De familie werkt mee aan het maken van een volwaardige uitzending en Alberto is mild voor de familie. Jari wordt gewieberd of nokt er zelf mee. Eindresultaat: familie komt er redelijk goed af door het gecreëerde "open" einde. Alberto heeft z'n uitzending met geweldige plotwending en ideale teaser voor z'n nieuwe serie 'gestalkt'. Iedereen blij. En er zal dan ook geen vervolgaflevering komen.
De M die gebruikt wordt bij het woord "samen" lijkt ook verdacht veel op die in de naam van emmiliequote:Op woensdag 5 februari 2014 13:18 schreef djkoelkast het volgende:
Deze brief is geprobeerd te schrijven in een ander, onherkenbaar handschrift, maar tegen de onderste zin zie je de oude "e" weer terug komen ook:
[ afbeelding ]
bij de, deur, briefje, emmelie
En dan dat GEEN RELATIE MEER
emm en jari
Aaah dit had ik niet gelezen. Maar wtf waarom werk je als ouder dan mee om je dochter landelijk voor schut te zetten ?quote:
Dacht ik ook zelf aan, maar ik kan deze gedachte niet onderbouwen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:26 schreef Anthony9219 het volgende:
Wie weet loopt het huwelijk niet en kunnen ze niet scheiden want: Christenen
Onderbouwen kunnen we het inderdaad niet. Bedenk me nu trouwens wel dat Pa en Ma nooit bij elkaar zitten, of heb ik dat fout?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dacht ik ook zelf aan, maar ik kan deze gedachte niet onderbouwen.
Zou het Openbaar Ministerie zich lenen voor zo'n programma voor dit doeleinde?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien een beetje dom, maar het zou niet zo kunnen zijn dat er nooit een 'echte' aangifte is gedaan en dat dit allemaal op is gezet voor zijn nieuwe programma ?
gahahah nee lijkt me niet. maar kan me niet herinneren dat ik ergens een verklaring van het OM heb gezien. Alleen maar nieuws berichtenquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zou het Openbaar Ministerie zich lenen voor zo'n programma voor dit doeleinde?
Een hoax, voor kijkcijfers en aandachtquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien een beetje dom, maar het zou niet zo kunnen zijn dat er nooit een 'echte' aangifte is gedaan en dat dit allemaal op is gezet voor zijn nieuwe programma ?
Stel je voor, dan zijn we er massaal ingetraptquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Een hoax, voor kijkcijfers en aandacht
Ja wat denk jij dan ? Het is toch te vaag voor woorden ditquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:35 schreef alpeko het volgende:
Volgens mij is de koek wel op hier. De theorieën worden steeds gekker
Dat zou echt wel wreed en erg doortrapt zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Een hoax, voor kijkcijfers en aandacht
Maar wel geniaal !!!!quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat zou echt wel wreed en erg doortrapt zijn.
Ik geloof wat in de uitzending al duidelijk werd: Emmelie eventueel nog met hulp maar ik denk eerder gewoon alleen. En mss dat die vader het is gaan meespelen om het nog een beetje te redden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja wat denk jij dan ? Het is toch te vaag voor woorden dit
En je denkt niet dat toen al bekend was bij het gezin dat zij het zelf was ?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik geloof wat in de uitzending al duidelijk werd: Emmelie eventueel nog met hulp maar ik denk eerder gewoon alleen. En mss dat die vader het is gaan meespelen om het nog een beetje te redden.
Misschien is die dat ookquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:50 schreef djkoelkast het volgende:
Die vader is er heilig van overtuigd dat iedereen het fout heeft.
Hij zou een heel goede acteur zijn als dit gespeeld was.
Something went wrong ... bad bad frogquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:54 schreef appelen het volgende:
http://twitter.yfrog.com/user/Emmelietje
alle foto's..
nu nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:55 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Something went wrong ... bad bad frog
Niet bij de eerst opnames in jan/feb 2013. Mogelijk wel rond okt 2013 toen ze al door politie werd gezien als verdachte.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En je denkt niet dat toen al bekend was bij het gezin dat zij het zelf was ?
Maar dan ga je er als familie toch niet mee door ?quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet bij de eerst opnames in jan/feb 2013. Mogelijk wel rond okt 2013 toen ze al door politie werd gezien als verdachte.
Hij is gewoon gek en wil z'n dochter beschermen. En gaat zelfs mee in de leugens. Dat hele verhaal van dat wachtwoord is bullshit. Als hij daar screens van had, had ie dat allang laten zien. Hij heeft zowat overal screens van.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:50 schreef djkoelkast het volgende:
Die vader is er heilig van overtuigd dat iedereen het fout heeft.
Hij zou een heel goede acteur zijn als dit gespeeld was.
Als je haar probeert vrij te pleiten wel. Maar ik zei ook mogelijk. Meest waarschijnlijk is gewoon dat met name die vader enorm naïef is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dan ga je er als familie toch niet mee door ?
Damage control. Ze hadden niet veel keus meer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar ze hadden er toen toch voor kunnen kiezen om et niet uit te laten zenden. Dan had waarschijnlijk niemand er mee wat van gehoordquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:02 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Damage control. Ze hadden niet veel keus meer.
Die laatste tweet is wel heel interessant!quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:26 schreef geenidee1 het volgende:
Misschien is het toch allemaal begonnen door de hoge belkosten.
Er zijn nog veel meer berichten te vinden dat @Emmelietje aan het bellen is.
[ afbeelding ]
Dus Emmelie zit met Iris aan de telefoon, mamma komt eraan, Emmelietje mag niet zoveel bellen van haar ouders, ivm hoge telefoonrekening enz. Hoort mamma naar boven komen, en hangt gauw op.quote:En ze hing weer op hoor @Emmelietje mamma komt eraaaaan!
Heel misschien wist die moeder dat zij het was maar werd ze onder druk gezet om et spelletje van de vader mee te spelen en komt daardoor zo weinig in beeld ?quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als je haar probeert vrij te pleiten wel. Maar ik zei ook mogelijk. Meest waarschijnlijk is gewoon dat met name die vader enorm naïef is.
Ik begrijp je opmerking. Echter als er slimmere functies waren gebruikt dan een afleverrapport, dan zou er geen sprake zijn van een lokmail, maar eerder een infectie, mallware, track en trace, trojan-horse, phishingmail. Het expleciete gebruik van een lokmail, lijkt mij te duiden op een simpel doch zeer effectief middel zoals een afleverrapport request bij de provider- e-mailserverquote:Op woensdag 5 februari 2014 09:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is wel iets slimmer dan een simpel afleverrapport denk ik.. Een soort embedded linkje naar iets externs. Sommige mail clients zullen dat weigeren maar ze zullen wel een mailtje hebben gemaakt dat standaard door de meeste mail clients geaccepteerd wordt. volgens mij was het mailtje ook door Fox it opgesteld dus die zullen wel behoorlijk slimme lokmailtjes maken.
En het feit dat Emmelie het mailtje opent op het account van de 'stalker' is voor mij eigenlijk wel het bewijs dat er niemand anders achter zit dan zij zelf. Het is totaal absurd dat een stalker het wachtwoord even door geeft aan z'n slachtoffer. Maar het was voor Emmelie de enige smoes die ze nog kon bedenken. Uiteraard gelooft Alberto haar ook niet, maar omdat het nog een minderjarig meisje is, was hij vrij mild tegen haar.
Ik las dat sommigen hier denken dat Emmelie wel een handlanger moet hebben omdat ze dit nooit alleen gedaan kan hebben. Nou ik ben van mening dat het allemaal niet zo veel voorstelt wat ze doet. Heel veel 16 jarige pubers kunnen dit, daar hoef je geen genie voor te zijn.
Doe niet zo mal(lware). Gewoon een afbeelding in de mail is al voldoende. Is hier al vaker uitgelegd hoe dit werkt. De gebruiker ziet een afbeelding maar er zit een pagina achter die niet alleen de afbeelding oplevert maar server-side allerlei zaken uitleest. Kan ik zo maken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:10 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Ik begrijp je opmerking. Echter als er slimmere functies waren gebruikt dan een afleverrapport, dan zou er geen sprake zijn van een lokmail, maar eerder een infectie, mallware, track en trace, trojan-horse, phishingmail. Het expleciete gebruik van een lokmail, lijkt mij te duiden op een simpel doch zeer effectief middel zoals een afleverrapport request bij de provider- e-mailserver
Dat sluit ik niet uit, maar als IT-er zou ik het zo simpel en doeltreffend mogelijk doen, als eerste.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Doe niet zo mal(lware). Gewoon een afbeelding in de mail is al voldoende. Is hier al vaker uitgelegd hoe dit werkt. De gebruiker ziet een afbeelding maar er zit een pagina achter die niet alleen de afbeelding oplevert maar server-side allerlei zaken uitleest. Kan ik zo maken.
Ik snap niet waarop je die conclusies trekt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:27 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Dat sluit ik niet uit, maar als IT-er zou ik het zo simpel en doeltreffend mogelijk doen, als eerste.
Want geïnfecteerd plaatjes en bestanden worden tegenwoordig door webmail gedeactiveerd, en zijn derhalve niet erg trefzeker.
Dat is juist het nadeel van de methode die jij beschrijft, mijn webmail blokkeert het, en ik laat dat zo.
Simpel te omzeilen methode, maar indien wel doeltreffen uiterst vernuftig.
Dis jouw methode is zeker ook mogelijk, doch niet aannemelijk.
Want dan was er wel meer bewijs geweest. En was de dader boven elke twijfel verheven en dus wettig en overtuigend als dader geïdentificeerd.
Nu is het twijfelachtig, alleen IP-adres van de familie, en mac-adres van de HTC-One van Emmelie.
Het wijst indirect wel naar Emmelie, met een hoge mate van twijfel.
Maar maar maar. Jij wil overduidelijk horen dat het fake is, stop hier dan met berichtjes als je het niet kan geloven. Super irritant is dat, want het gaat om de zaak, niet om jou die niet gelooft dat het echt is. Het is trouwens niet nep. Ik ken iemand die het gezin weer kent.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah ben gewoon benieuwd hoe et zit. En als et echt was dan is et vrij triest. Niemand weet hier hoe et precies zit en iedereen gooit zijn of haar mening erin. Tis een forum.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:30 schreef Newgirl. het volgende:
[..]
Maar maar maar. Jij wil overduidelijk horen dat het fake is, stop hier dan met berichtjes als je het niet kan geloven. Super irritant is dat, want het gaat om de zaak, niet om jou die niet gelooft dat het echt is. Het is trouwens niet nep. Ik ken iemand die het gezin weer kent.
Daarnet mijn eigen lokmail getest via de GMail app op mn HTC, die vroeg niet om een afbeelding weer te geven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik snap niet waarop je die conclusies trekt.
Een leesrapport moet je ook bevestigen als ontvanger evenals een meegestuurde afbeelding. Bovendien bevat een leesrapport weinig info. En het is GEEN geïnfecteerd plaatje. Het is gewoon een plaatje wat je maar wilt.
Als jij een mailtje van een bekende krijgt met een uitlokkende tekst... in dit geval bijv. een mailtje van Peter omdat de dader natuurlijk graag met Peter chatte. En in die tekst bijv. zet: Kijk zo stond ik op de camera met daarbij de foto van Peter met zijn gelloze hoofd... dan klikt iedereen op Afbeeldingen weergeven. Ik doe dat alleen niet als ik de afzender niet ken of de inhoud nergens op slaat.
Een leesrapport inderdaad wel, een afleverrapport echter niet,quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik snap niet waarop je die conclusies trekt.
Een leesrapport moet je ook bevestigen als ontvanger
Spijker op de kop!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:31 schreef greenhouselimbisquet het volgende:
Dit is ook wel een aardig artikeltje. Je leest tussen de regels door ook nog wel interessante dingen:
[..]
Het programma is dus ingeschakeld nadat de politie al twijfelde aan Emmelie's geloofwaardigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |