abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136019221
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 20:16:51 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136021485
Ik ga weer proberen aan te haken :@

Afgelopen zaterdag was Lauren 11 maanden oud. Ze is dus haar laatste maand als baby in gegaan O+ :'( ook bleek ze tand nummer 7 te hebben :o . We zijn heerlijk naar het zwembad geweest, na een half uur begon ze het langzamerhand leuk te vinden.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:19:39 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136021602
11 maanden en tand nr 7 al :o Wat gaat dat hard, leuk!

Trouwens, een vraagje..in het zwembad een zwemluier aan ok. Moet er nog een zwembroekje overheen of niet perse?

T. ligt al de hele avond op me te slapen. Was al bijna vergeten hoe heerlijk dat is O+
pi_136021773
Wow pessie, ook al bijna een dreumes. Gaat zo snel ineens hier!

Gotc, ik zie de meerwaarde van een zwembroekje niet. Maar wij zwemmen niet met onze baby, dus misschien is dat wel heel handig en weet ik het niet. :+
  maandag 27 januari 2014 @ 20:27:15 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136021976
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:23 schreef L-E het volgende:
Wow pessie, ook al bijna een dreumes. Gaat zo snel ineens hier!

Gotc, ik zie de meerwaarde van een zwembroekje niet. Maar wij zwemmen niet met onze baby, dus misschien is dat wel heel handig en weet ik het niet. :+
Dat idee heb ik dus ook :+
pi_136022035
Probeer ook weer aan te haken...

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:19 schreef GotC het volgende:
Trouwens, een vraagje..in het zwembad een zwemluier aan ok. Moet er nog een zwembroekje overheen of niet perse
Bij ons hebben de baby's alleen zwemkleding aan. Geen zwemluier bij het babyzwemmen. Er gebeurd zelden een ongelukje.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_136022421
Sorry even ego. Ik heb van mijn vriend een cadeau gekregen, ik denk de griep }:| keelpijn, huidpijn, hoofdpijn, slapheid, duizelig, koude rillingen en dat is vanmiddag allemaal begonnen vriend heeft het al een paar dagen.
Morgen hebben we een afspraak voor prikjes maar ik twijfel nog of dat wel handig is. Wat denken jullie?
Sowieso weet ik niet hoe ik me zelf voel, ik moet namelijk alleen. Vriend heeft een sollicitatiegesprek.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:35:18 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136022470
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:16 schreef pessie het volgende:
Ik ga weer proberen aan te haken :@

Afgelopen zaterdag was Lauren 11 maanden oud. Ze is dus haar laatste maand als baby in gegaan O+ :'( ook bleek ze tand nummer 7 te hebben :o . We zijn heerlijk naar het zwembad geweest, na een half uur begon ze het langzamerhand leuk te vinden.
Wauw, ook al bijna geen baby meer!! En even wennen dus, het zwembad? :')
  maandag 27 januari 2014 @ 20:36:07 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136022519
Oei mabawa, dat zou ik morgen even vragen... gewoon even opbellen wat wijsheid is!
pi_136022611
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:34 schreef Mabawa. het volgende:
Sorry even ego. Ik heb van mijn vriend een cadeau gekregen, ik denk de griep }:| keelpijn, huidpijn, hoofdpijn, slapheid, duizelig, koude rillingen en dat is vanmiddag allemaal begonnen vriend heeft het al een paar dagen.
Morgen hebben we een afspraak voor prikjes maar ik twijfel nog of dat wel handig is. Wat denken jullie?
Sowieso weet ik niet hoe ik me zelf voel, ik moet namelijk alleen. Vriend heeft een sollicitatiegesprek.

Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?
pi_136022618
Ik zou ook even bellen mabawa. Moet je er al vroeg zijn?
Ze geven sowieso geen inentingen bij kinderen met koorts en de kans is best aanwezig dat m. ook wat griepverschijnselen krijgt dat wil je niet icm inentingen.
Beterschap voor jullie en succes morgen voor je vriend.
pi_136022970
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?
Dat laatste ;)
Als ik me minder goed voel dan nu dan red ik het sowieso niet om te gaan. -O-
pi_136023050
Moet begin van de middag dus bel in de ochtend wel even. Dank jullie :*
  maandag 27 januari 2014 @ 20:44:58 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136023051
Even bellen :Y

En beterschap :*
pi_136023064
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:43 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dat laatste ;)
Als ik me minder goed voel dan nu dan red ik het sowieso niet om te gaan. -O-
Ik wilde al zeggen, mijn glazen bol is stuk, hoeweetiknuhoejijjevoeltmorgen :+

Ik zou de vaccinatie uitstellen. Het is al een belasting voor zijn afweersysteem, als hij dan ook nog een ziekte moet bevechten.. nee.
pi_136023126
Over even bellen.. Kans bestaat dat ze zeggen dat je gewoon kan komen. Volgens mij is de officieele richtlijn dat ziekte geen reden is voor uitstel van een vaccinatie.
pi_136023854
Ja dat kan. Weet alsnog niet of ik dan ga. Volgens mij heb ik mn keuze al gemaakt trouwens. :')
Ik wilde heel graag wegen maar dat komt vlgde keer wel.
pi_136024044
M. had een zwembroekje over die luier aan, maar die gleed steeds af en het zag er niet uit. Mijn man voelde zich ook een beetje opgelaten daardoor ( 'aaaw, heeft je vader je aangekleed?' Dat idee, terwijl het van mij moest). Volgende keer gaat ze alleen met luier..

Ik zou de prikjes twee weken uitstellen, Mabawa. Één 'oorlog' tegelijk lijkt mij genoeg voor zo'n lichaampje.
pi_136024119
Oh naja, spuit 111 o|O
  maandag 27 januari 2014 @ 21:05:17 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024402
E had over dr luier een badpakje aan, echt zúúrstokroze _O- maar t was zo schattig!! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:07:43 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024545
Oh ik ben dol op de sneeuw nu, maar ik kan me écht zo verheugen op warmere tijden! Lekker de hele tijd in E's blote armpjes en beentjes kunnen knijpen O+ Al die lagen kleren nu elke keer....
  maandag 27 januari 2014 @ 21:07:50 #22
259886 pessie
pi_136024563
Gotc ik vind ook dat ze hard gaat met tanden hoor. Nathan had er 2 op deze leeftijd :P
WB zwembroek/pak. Ik doe een badpak je over de zwemluier aan. Vind ik leuker dan Nemo en ik ben altijd bang dat Nemo anders afzakt.
Mabawa, beterschap!

Zwembad vond ze tijdens het lesje erg spannend, ze was ook erg huilerig. Later in het peuterbadje kroop ze uiteraard overal heen spoot ze water uit haar mond en kon het niet gek genoeg :')

Pfaff, gaat wel erg snel hoor. Nog even en ik heb nooit meer een baby :'(
  maandag 27 januari 2014 @ 21:10:30 #23
259886 pessie
pi_136024737
Lb zo schattig!
En ik wil ook zomer. Moet je ergens heen ben je 10(!) minuten bezig je kinderen aan te kleden. En met het zweet op je voorhoofd moet je daarna jezelf nog inpakken. Ik ben klaar voor 30 graden (mijn huid ook trouwens :X de psoriasis wordt steeds erger).
  maandag 27 januari 2014 @ 21:12:30 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024868
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier :)
  maandag 27 januari 2014 @ 21:16:18 #25
259886 pessie
pi_136025137
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier :)
Nathan heeft wel een droge huid en ze hebben allebei een beetje berg. Verder nog niets gelukkig. Psoriasis kwam bij mij toen ik 13 was en volgens een kennis verdween de psoriasis van haar moeder toen ze de overgang had gehad. Kortom, nog en jaar of 20 doorbijten...

Komend jaar weer heerlijk naar zuid Frankrijk!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:21:43 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136029619
Ik zei vandaag nog dat ik niet kan wachten om lekker in de zomer met T. in het gras te spelen O+

En psoriasis..naar :{ Hier ook een slechte huid, maar nog niks van te merken :)
pi_136030326
Ik haak ook weer aan... Jullie gaan zo hard!

Tally, alsnog gefeliciteerd!

Pessie, naar! En wat gaat ze hard!

LB, sneeuwfoto?

GotC, hier hebben we ook een zwembroekje, want hier is een zwemluier niet verplicht.

Lb, herkende je spoiler ja... ;(

Mabawa, ik zou idd even overslaan. Hij heeft al genoeg te verwerken nu :*. Beterschap!

Skip, hopelijk gaat het weer wat beter met M! Krampjes zijn zoooo ruk :(.

Spirit, hoe is het nu met Isa?

Shandaly, klonk niet tof, die rit...

FR, slaapt sac idd nog? Hoe is het met haar verkoudheid?

Hier verkouden man en verkouden baby... Niet zo gezellig. Mijn man vroeg al of hij ook even mocht drinken, voor de antistoffen :').
Home is where the O+ is...
pi_136031366
Ik doe wel altijd een zwemluier met daarover een badpakje. Al was het alleen maar omdat een badpakje zo ontzettend schetig staat O+

Zwemluiers van Huggies (Little swimmers) zijn duurder, maar werken wel beter dan de zwemluierbroekjes van de Kruidvat. Die laatste missen zo'n opstaand randje binnenin, waardoor het heel snel doorlekt als er wat door te lekker valt. Overigens in ongeveer 3,5 jaar baby/peuterzwemmen misschien maar 2, hooguit drie keer een poepzwemluier gehad....

Ik was vandaag stikchagerijnig, met zo'n heel kort lontje. Heel irritant om dat van jezelf te merken, zeker aangezien zowel Femke als Lars vandaag eigenlijk hartstikke lief waren. Alsof ze wisten dat ze iets goed te maken hadden van gisteravond...
(En ik zat me net te bedenken... nu ik al sinds donderdagochtend niet meer gevoed of gekolfd heb, kan ik wel stellen dat ik echt van de bv af ben nu. Dan zal het misschien best kunnen dat mijn hormoonspiegel wat aan het klooien is, en ik daarom zo'n slecht humeur heb. Zou dat inderdaad kunnen of zoek ik alleen smoesjes en moet ik gewoon een schop onder m'n kont hebben?)

/ego
  maandag 27 januari 2014 @ 22:51:23 #29
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136031466
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
S. heeft de vervelende huid van haar vader geërft. We smeren nu met een creme maar die lijkt niet veel te doen. Als het zo blijft gaan we ermee naar de dokter om te kijken wat we er nog meer aan kunnen doen.
pi_136031500
Shandaly, ik denk dat dat zeker kan. Sterkte ermee, leuk is anders :*.
Dat badpakje is heeel snoezig!
pi_136031624
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:51 schreef Cwen het volgende:
Shandaly, ik denk dat dat zeker kan. Sterkte ermee, leuk is anders :*.
Dat badpakje is heeel snoezig!
Echt Hema ;)
Die foto is van september, maar ze past 'm nog steeds. Ik zie wel dat ie inmiddels behoorlijk verkleurd is... de cupcakejes zijn amper nog te zien nu.
pi_136032056
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Echt Hema ;)
Die foto is van september, maar ze past 'm nog steeds. Ik zie wel dat ie inmiddels behoorlijk verkleurd is... de cupcakejes zijn amper nog te zien nu.
Hema heeft ze niet meer, tijd voor een tripje marktplaats! Nou ja, wanneer Ellie vroeger gaat slapen en wakker wordt dan... Nu redden we de zwemtijden niet :).
  maandag 27 januari 2014 @ 23:03:02 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136032120
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:31 schreef Cwen het volgende:
LB, sneeuwfoto?

Jaaaa mijn meisje zag voor het eerst de sneeuw! O+

Oooh en sterkte met de verkouden baby en zwaan! ;)
pi_136032255
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:03 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Jaaaa mijn meisje zag voor het eerst de sneeuw! O+
[ link | afbeelding ]

Oooh en sterkte met de verkouden baby en zwaan! ;)
Lief!!! O+
Ik ben dol op sneeuw O+
pi_136033106
Gotc ik ben er nog hoor :W
Ik krijg het gewoon niet bijgelezen hier, begin ook steeds meer een hekel aan het kolven te krijgen }:|

We proberen K nu aan het begin van de avond al in bed te leggen, maar na een paar minuten begint hij dan te huilen. En vanavond raakte hij helemaal in paniek en begon hij te krijsen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij over een tijdje op zijn eigen kamer gaat slapen.. :')

Nog even een *O* voor alle jarige kindjes van afgelopen week
pi_136033301
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:19 schreef angelatje het volgende:
Gotc ik ben er nog hoor :W
Ik krijg het gewoon niet bijgelezen hier, begin ook steeds meer een hekel aan het kolven te krijgen, kost zoveel tijd}:|

We proberen K nu aan het begin van de avond al in bed te leggen, maar na een paar minuten begint hij dan te huilen. En vanavond raakte hij helemaal in paniek en begon hij te krijsen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij over een tijdje op zijn eigen kamer gaat slapen.. :')

Nog even een *O* voor alle jarige kindjes van afgelopen week
pi_136033401
Kan wel merken dat ik moe ben...zit ik mezelf te quoten ipv editten...
pi_136038777
Pffff 39 graden koorts hier. Ik voel me toch een partijtje beroerd!
Voel me redelijk schuldig tegenover M. want heb nauwelijks kracht om hem op te pakken. Hopelijk gaat het overdag beter!
pi_136038963
Badpakjes zijn zo lief!
Zwembroekjes ook trouwens, gisteren een nieuwe gekocht ;)

LB je meisje in de sneeuw! Hier geen sneeuw :( maargoed Ow heeft al ooit sneeuw gezien ;)

Beterschap Mabawa

Haha je man Cwen! En dat zwembad bij jullie is zwemmen tot 1500 op zondag he, dat moet toch lukken ;)

En :* voor de slechte nachten, die nu goed gaan worden, van LE ! (En de rest natuurlijk)

sluipt weer weg
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:27:31 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136039052
LB je sneeuwpoppetje O+! Té schattig!

En een superlief badpakje van Femke O+ Wat is het toch een moppie. En bedankt voor de tips! Ga jammer genoeg pas vanaf april starten met babyzwemmen (want dan 6 mnd), maar grote kans dat we het zwembad van een Landal vakantiepark in duiken volgende week.

Jeetje wat een zieken.. beterschap Cwen&man en Mabawa&man :*

Gelukkig gaat het goed met jullie angelatje :). Jammer dat live drinken nog niet wil lukken (toch?) :*. Wb op bed leggen, wij konden tot 4 weken geleden T. alleen slapend op bed leggen, anders was het drama. Nu lukt het ineens wel. Komt goed!

Binnensluiper Loj :D
pi_136039053
Lief dat je het vraagt Cwen! Het gaat bagger. Na gistermiddag gelukkig geen krampen meer gehad, maar ze heeft wel de hele middag/avond op ons geplakt. Heerlijk, maar helemaal niet Isa. Om 6 uur was ze bovenop mij op de bank in slaap gevallen, wat ze ook nooit meer doet. Gelukkig wilde ze savonds een klein flesje. Haar temp begint ook op te lopen weer. Ze heeft me ook de hele nacht bezig gehouden en om 6 uur had ze honger, wat vermoeiend, maar wel goed is. Gelukkig ben ik vandaag vrij :O
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:40:17 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136039075
Het klinkt idd alsof ze zich echt niet lekker voelt Spirit -O- Wat sneu.. Heeft ze echt alweer koorts enzo? Ik geloof dat je een plakdag tegemoet gaat :*
pi_136039097
Mabawa Beterschap :*
En Spirit ook voor Isa. Gelukkig wil ze wel weer drinken. Dat is een goed teken.
pi_136039170
Mwa, ze drinkt maar mondjesmaat. Net een kleine 100ml, maar beter dan niks. Pineut eten is niet zo erg, maar we proberen haar wel zo vaak mogelijk wat te laten drinken. Straks onze eigen huisarts maar bellen omdat de koorts aanhoudt. Even overleggen.
Sarcasme. Herken het.
pi_136039537
Sterkte Spirit!
pi_136040103
beterschap voor isa spirit.
hoe is het vandaag mabawa?
pi_136040368
Ach gos Spirit, wat naar, ze klinkt echt ziek ;(

Hoe is het met sac fr?

Jongetjesmama's, ik heb net een lading kleding in V&A gezet O+ Ik vind het zo moeilijk te bepalen wat ik wel en niet wil houden voor de volgende baby, dus ik bied gewoon bijna alles te koop aan, en wat ik niet verkoop is voor nr 3 :+

Beterschap voor alle zieke mama's ook!
pi_136040404
LB die foto O+ jaloers!!! ik wil ook met Lola in de sneeuw...

Beterschap voor de zieken :* ik zit ook nog ziek thuis maar voel me wel weer redelijk...
( vrijdag naar het cb geweest, ik die nacht ziek geworden, M zaterdag nacht, z'n zus die bij ons woont zondag nacht en z'n moeder die zondag op lola gepast heeft belde vanmorgen dat ze vannacht ziek geworden is :') )

Shandaly wat een schattig badpakje O+
Bedenk me dat ik ook nog een badpakje of zwembroekje moet hebben aangezien we binnenkort een weekje weg gaan en daar willen gaan zwemmen

Pessie ook alweer 11 maand :O wat gaat het hard he?
al plannen gemaakt voor het verjaardagsfeestje?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_136040590
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:46 schreef L-E het volgende:
Over even bellen.. Kans bestaat dat ze zeggen dat je gewoon kan komen. Volgens mij is de officieele richtlijn dat ziekte geen reden is voor uitstel van een vaccinatie.
Of ze moeten koorts hebben of hebben gehad de nacht er voor. Of iets besmettelijks hebben zoals bijvoorbeeld de vijfde ziekte.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:48:11 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136040883
Spirit met je sneue plakbaby ;( heb je de huisarts al gebeld?

Klums, jemig! Wat zal daar rondgewaard hebben op het cb? :X

En Mabawa, dat klinkt ook rot -O- heb je nog kunnen slapen?

Ik haak gezellig aan met weer een headache from hell... zo maar eens kijken of het wat wordt met een cocktail van paracetamol, koffie en een lange hete douche.
pi_136040984
Beterschap voor de zieke baby's en zieke mama's :*

LB, wat een leuk pakje heeft E aan voor in de sneeuw. Ziet er heel lekker warm uit. Waar heb je die vandaan?
pi_136041024
klumsy, lekker, zo'n cb-uitstapje :9

Ik vergat de foto, maar echt te lief LB O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:27 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136041397
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:52 schreef Kyara het volgende:

LB, wat een leuk pakje heeft E aan voor in de sneeuw. Ziet er heel lekker warm uit. Waar heb je die vandaan?
Marktplaats! O+

Hij is niet zo handig aan te trekken (rits loopt maar tot boven het kruis) dus ik weet niet of ze het eind van de winter ermee haalt, maar vooruit
pi_136041436
Maar hij staat wel heel schattig!

Nou ja, hier is voorlopig nog geen sneeuw te zien. Zelfs M heeft nog nooit buiten in de sneeuw gespeeld.
pi_136041477
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
pi_136041550
Ik zou voor natuurlijk bevallen gaan. Ik vond het herstel erg pittig, zeker in combinatie met meerdere kindjes.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:18:52 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136041656
LE de knoop is echt door volgens mij he? O+

Moet je nog wachten eigenlijk of mag je alweer? of ben je alweer? oO<
pi_136041854
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haalt :+ ) en kon daardoor een hoop dingen loslaten. :)
pi_136041987
Mocht jij überhaupt wel natuurlijk bevallen Tally?
pi_136042156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
LE de knoop is echt door volgens mij he? O+

Moet je nog wachten eigenlijk of mag je alweer? of ben je alweer? oO<
Haha, nee gek! O+ De kans dat we het niet doen is net zo groot als de kans dat we het wel doen.

Ik dacht er eigenlijk aan door het gesprek in Z&G nu, over horror tijdens de bevalling en ergens zei iemand dat ze veel liever een ks heeft en toen dacht ik, wat een heftige uitspraak eigenlijk, en toen vroeg ik me af of ik daar nu zo anders in sta vanwege Ons Verhaal, vandaar die vraag.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:36:53 #61
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136042214
quote:
Ik zou voor een natuurlijke bevalling gaan denk ik, als ik de keuze zou hebben.
Wat Kyara zegt idd, oa ook voor het herstel. En voor mezelf om ook op de natuurlijke wijze een kind op de wereld te zetten.
Mocht er, wat ik niet denk, toch nog eentje bijkomen wordt het waarschijnlijk terug een ks bij mij. Afwijkende vorm van baarmoeder en daardoor veel meer kans op stuitligging.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136042219
Hier ook een zieke M en mamma -O- en een bijna zieke peuter en man (allebei verhoging vanmorgen, maar wel naar opvang cq werk)

Wat een leuke zwempakfoto's!

En een echte sneeuwfoto! Hier nog geen sneeuwvlokjes gezien, alleen sneeuwklokjes. Die staan al een paar weken te bloeien in de tuin. Van mij mag het nog wel even echt winter worden, en dan daarna direct lekker voorjaar. Met zon, warmte en buitenspeeltijd! Voorjaar is mijn lievelings!

Oh, en gister zag ik paaseitjes in de winkel. Die zijn echt veeeeeeel te vroeg. Op eerste paasdagen wordt M 1 en dat duurt nog heeeeel lang, toch?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_136042277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haalt :+ ) en kon daardoor een hoop dingen loslaten. :)
Dit speelt wel vaak door m'n hoofd de laatste tijd. Maar tegen die tijd laat ik me wel eens goed voorlichten bij de gyn :)
pi_136042326
Wij hebben morgen een gesprek bij de gyn trouwens. Over de toekomst. Enzo. Ikvindhetzospannenddddd!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:40:20 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042342
OMG, ik bedenk net dat ik wel wat leuks wil maken voor de leidsters van het kinderdagverblijf waar E helaas weg moet... wat zouden jullie geven?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:41:16 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:39 schreef L-E het volgende:
Wij hebben morgen een gesprek bij de gyn trouwens. Over de toekomst. Enzo. Ikvindhetzospannenddddd!
Ah kijk! Tuurlijk is dat spannend!!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:41:42 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136042387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha, nee gek! O+ De kans dat we het niet doen is net zo groot als de kans dat we het wel doen.

Ik dacht er eigenlijk aan door het gesprek in Z&G nu, over horror tijdens de bevalling en ergens zei iemand dat ze veel liever een ks heeft en toen dacht ik, wat een heftige uitspraak eigenlijk, en toen vroeg ik me af of ik daar nu zo anders in sta vanwege Ons Verhaal, vandaar die vraag.
[/quote]

Nee, echt niet weer een KS hoor. Hier bij Lientje een KS en bij D een vaginale bevalling. Nou, dat maakt echt zoveel verschil! Een KS is echt veel heftiger als een normale bevalling, niet alleen de bevalling zelf maar ook het herstel.

Ik vind het sowieso een beetje 'gek' dat mensen er soms voor 'kiezen' om in een gezond lijf te gaan snijden een een enorme buikoperatie te ondergaan, want dat is het gewoon.

Ow en ik vond het echt reuze stoer dat ik het de tweede keer wel helemaal zelf mocht/kon doen. Ondanks dat het twee maanden te vroeg was, was dat wel een overwinning op mezelf tov de eerste bevalling.
pi_136042471
Ja Juud, dat kan ik me voorstellen, dat je dat stoer vond. Wat was bij Lientje de reden voor de ks?

Hoewel ik vrede heb met de ks (want anders had Sticker niet meer geleefd) was het wel het - wederom - falen van mijn lichaam voor mijn gevoel en dat blijft wat zuur. En idd, in een gezond lichaam snijden zonder goede reden is ook niet echt iets waar ik achter kan staan.
pi_136042536
quote:
Hell no dat ik natuurlijk bevallen nog een keer probeer :D Maar dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat het gewoon niet past en niet nog een bevalling van 3 dagen wil :P

Huisarts gebeld. Ik mocht langskomen, maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Ze is ook helder en we hebben net allemaal liedjes gezongen samen waarbij ze supervrolijk mee probeerde te klappen. Advies was om in bad te doen, veel water of limonade aan te bieden en eten niet op te dringen, maar dat doen we al. Bij alles wat ik vroeg kreeg ik bevestiging dat we het goed doen. Alleen als ze heel suf wordt of niet wil drinken, moet ik weer bellen.
Sarcasme. Herken het.
pi_136042546
quote:
Ik heb beide gehad en ik zou bij een volgende keer die er toch niet komt direct voor en KS kiezen als die keus er was.
Het herstel viel me reuze mee en een natuurlijk bevalliung viel me reuze tegen...dus ;)
pi_136042599
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Mocht jij überhaupt wel natuurlijk bevallen Tally?
Ja ik mocht bij de tweede natuurlijk bevallen (wat ik gek vond want medische indicatie voor de vorm van mijn baarmoeder). Ik heb er zelf in het begin aangegeven dat ik graag een KS wilde. Wat de gyn maar vreemd vond. Ik moest maar kijken als het zo ver was. Bij elk gesprek bleef ik aangeven dat het een KS moest worden. Maar pas toen bleek dat ook Fee in stuit lag mocht ik kiezen. Terwijl bij de eerste zwangerschap werd aangegeven dat ik altijd de keus had ivm baarmoedervorm en eerste KS.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:50:51 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042623
Ah fijn spirit! Jullie doen t inderdaad hartstikke goed! En Isa heeft dus blijkbaar plakbehoefte, dus dan maar lekker daarvan genieten *;
pi_136042642
Dat klinkt goed Spirit, als ze nog in haar handen klapt hoeft ze niet aan een infuus *O*
pi_136042679
Jaaa LB, toen ze nog mini was plakte ze continu en werd ik er gek van :D Daarna ineens niet meer en ik mis het zo!! :D Een kind dat rustig op schoot zit en tegen je aan ligt, rustig.. Zo lieffff O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:54:34 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:51 schreef L-E het volgende:
Dat klinkt goed Spirit, als ze nog in haar handen klapt hoeft ze niet aan een infuus *O*
_O-

Mafketel O+
pi_136042737
:* voor jullie met heftige bevallingen en ks!

En fijn spirit! Jullie zorgen super voor haar, hopelijk is ze snel weer de oude!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_136042740
Die maisboogies plakken nogal. En Sticker is dus steeds zijn maisboogie kwijt omdat het aan zijn wang vast geplakt zit of zijn elleboog ofzo. Hebben jullies dat ook of is alleen mijnes zo suf? :P
pi_136042759
Tally en Bla, wat is voor jullie de meerwaarde van een ks tov een natuurlijke bevalling?
pi_136042786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:55 schreef L-E het volgende:
Die maisboogies plakken nogal. En Sticker is dus steeds zijn maisboogie kwijt omdat het aan zijn wang vast geplakt zit of zijn elleboog ofzo. Hebben jullies dat ook of is alleen mijnes zo suf? :P
Herkenbaar....
Of er komt wat gepiep omdat het aan een bovenlip zit of zo.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:59:07 #80
259886 pessie
pi_136042852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:47 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hell no dat ik natuurlijk bevallen nog een keer probeer :D Maar dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat het gewoon niet past en niet nog een bevalling van 3 dagen wil :P
n
Er zijn daadwerkelijk vrouwen waarbij het bekken te smal is om een kind te laten passeren. Ik vind dat ze in NL nog wel erg vaak een natuurlijke bevalling proberen door te drukken. In Frankrijk maken ze een echo en aan de hand daarvan bepalen ze of je een natuurlijke bevalling mag of een KS. Al moet ik zeggen dat ik dit wel erg drastisch vind, echo's zijn niet zzaligmakend wmb.
That having said, een natuurlijke bevalling is mi wel te prefereren boven een KS, aangezien de laatste echt een flinke operatie is. Ik heb van mijn appendicitis destijds maanden lang krom gelopen, wil niet weten wat een KS in mijn geval zou doen :X

Lb, ik heb van Lauren een skipak, knal roze, die haar te klein is een ruime maat 74 met rits van onder tot boven. Overnemen?
pi_136042860
Ik ben blij dat ik die maisboogies hier nog niet in een winkel gezien heb :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:00:06 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136042880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat was ik volgens mij? :)
Zit al een paar weken te spelen met die vraag: Wel of geen ks bij een volgende?
Mijn herstel ging namelijk vlekkeloos en praktisch pijnvrij. Mja..wie zegt dat het een volgende keer weer zo gaat?
Ik heb namelijk niet echt de oerbehoefte om natuurlijk te bevallen :@, plus ik ben denk ik toch meer geschrokken van de spoed vd ks.. Een vk die letterlijk tegen je zegt 'als we nu niet gaan, weet ik niet of hij het haalt', en niemand die me gerust stelde.
Misschien heb ik de behoefte bij een volgende zwangerschap wel, maar dat weet ik nog niet.
Voel me enorm ontaard iig ;(..

Succes morgen bij de gyn! Ben benieuwd! :*
pi_136042938
Ik zou het niet weten.... Ik vond de kz ideaal omdat ik bij de eerste bevalling zo een last van rugweeen had :X maar het herstel van de kz viel me erg tegen...
Dus aan de ene kant denk ik doe mij een kz, omdat ik anders alweer allerlei dingen in m'n hoofd haal over dat het litteken gaat scheuren :X maar aan de andere kant lijkt het herstel me met een kleine erbij ook extra zwaar en als het bij een volgende een kz gaat worden dan laat ik me gelijk steriliseren ivm de risico's bij een 3e kz... Bij een normale bevallig is er (mits de zwangerschap makkelijker verloopt ) best een kans dat er nog een 3e komt...
pi_136042962
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Mijn herstel ging namelijk vlekkeloos en praktisch pijnvrij. Mja..wie zegt dat het een volgende keer weer zo gaat?
Ik heb namelijk niet echt de oerbehoefte om natuurlijk te bevallen :@, plus ik ben denk ik toch meer geschrokken van de spoed vd ks.. Een vk die letterlijk tegen je zegt 'als we nu niet gaan, weet ik niet of hij het haalt', en niemand die me gerust stelde.
Misschien heb ik de behoefte bij een volgende zwangerschap wel, maar dat weet ik nog niet.

Geen idee wie dat was, zei jij dat? Want dan was jij het ja :P

De oerbehoefte heb ik ook niet zo, ik hoor vrouwen daar wel eens over maar dat ervaar ik niet. Het herstel viel me mee, maar het was echt een klap vergeleken bij het herstel na de natuurlijke bevalling. Maar goed, ik blijf zeggen dat ik die vergelijking niet goed kan maken omdat de ks niet alleen maar een ks was, maar ook PE/HELLP en een opname op de IC. Dat kleurt mijn beeldvorming wel iets.

Heftig he, een spoedks? Ik heb jouw verhaal niet gelezen, maar ik weet een beetje hoe dat voelt, is heel naar. :*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:03:39 #85
259886 pessie
pi_136042992
GotC, ik zou willen dat ik dat (in mijn ogen onterechte) ontaarde gevoel van je weg koning nemen. Als niemand je onrust weg kan nemen op dat moment en je vreest voor het leven van je baby kan ik me goed voorstellen dat natuurlijk bevallen doodeng lijkt.
pi_136043004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef L-E het volgende:
Tally en Bla, wat is voor jullie de meerwaarde van een ks tov een natuurlijke bevalling?
Meerwaarde? Niet zoveel eigenlijk als alleen weten waar je aan toe bent en geen urenlange pijnlijke weeën die weinig lijken te doen.

Maar bij de eerste was de KS vooral uit veiligheid voor de baby. Ze lag al vanaf 20 weken in een stuit, heeft nooit anders gelegen en in mijn hoofd spookte steeds rond dat hier mischien een reden voor was. Dus ondanks dat ik de keuze had toen tussen stuitbevalling en KS (zonder eerdere ervaring met een bevalling) heb ik toen om die reden voor een KS gekozen.
pi_136043045
pessie en de ipad, het blijft leuk :P
pi_136043097
GotC :*

Hier trouwens ook geen oerbehoefte om normaal te bevallen hoor....
Ik laat mn keus afhangen aan wat voor ons kindje dan het beste is en heb veel vertrouwen
In m'n gyn en zal haar dus ook echt om advies vragen
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:06:49 #89
259886 pessie
pi_136043104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:04 schreef L-E het volgende:
}:|

:')

Ik kan wel bezig blijven met proberen dat balkje weer op de juiste plek te krijgen en de auto correct fouten eruit te halen maar tegen de tijd dat ik mijn reactie dan plaats zijn jullie 2 topics verder :')
pi_136043107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef klumsy het volgende:
Ik zou het niet weten.... Ik vond de kz ideaal omdat ik bij de eerste bevalling zo een last van rugweeen had :X maar het herstel van de kz viel me erg tegen...
Dus aan de ene kant denk ik doe mij een kz, omdat ik anders alweer allerlei dingen in m'n hoofd haal over dat het litteken gaat scheuren :X maar aan de andere kant lijkt het herstel me met een kleine erbij ook extra zwaar en als het bij een volgende een kz gaat worden dan laat ik me gelijk steriliseren ivm de risico's bij een 3e kz... Bij een normale bevallig is er (mits de zwangerschap makkelijker verloopt ) best een kans dat er nog een 3e komt...
Waarom zou je geen derde kunnen krijgen met een ks?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:07:47 #91
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136043144
Ik zou het waarschijnlijk weer zelf proberen als er een 2de zou mogen komen.
Mijn bekken is smal dus of het ook echt zal lukken weet ik niet.

Bij mij zit er de schrik ook nog gewoon in, om te merken dat het niet goed gaat met je kind.
En ik weet dat het een grote operatie is. Ben hiervoor 4x aan mijn buik geopereerd en de ks is wel de zwaarste van allemaal qua herstel.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:10:16 #92
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136043231
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:00 schreef GotC het volgende:

[..]

En dit dus zeer herkenbaar :*
pi_136043235
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef pessie het volgende:

[..]

}:|

Ik kan wel bezig blijven met proberen dat balkje weer op de juiste plek te krijgen en de auto correct fouten eruit te halen maar tegen de tijd dat ik mijn reactie dan plaats zijn jullie 2 topics verder :')
:D

I hear ya hoor, wij hebben ook een tablet maar ik gebruik m niet, kan er niet mee overweg :@
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:12:10 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136043288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:44 schreef L-E het volgende:
Ja Juud, dat kan ik me voorstellen, dat je dat stoer vond. Wat was bij Lientje de reden voor de ks?

Hoewel ik vrede heb met de ks (want anders had Sticker niet meer geleefd) was het wel het - wederom - falen van mijn lichaam voor mijn gevoel en dat blijft wat zuur. En idd, in een gezond lichaam snijden zonder goede reden is ook niet echt iets waar ik achter kan staan.
Lientje was een sterrenkijker, ik ging in 6 uurtjes van spontaan gebroken vliezen en meteen weeen naar 10 cm ontsluiting en persen. Na een uur persen zakte haar hoofd niet, dus echo, toen bleek ze dus niet goed te liggen en was haar hoofd te breed om eruit te kunnen. Soms past dat alsnog met knip/vacuum, bij mij gewoon niet, dus toen een spoedks.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:13:16 #95
259886 pessie
pi_136043322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:10 schreef L-E het volgende:

[..]

I hear ya hoor, wij hebben ook een tablet maar ik gebruik m niet, kan er niet mee overweg :@
En dan lach jij mij uit o|O

We zijn helaas al ruim een jaar laptoploos en de tablet is net alsof jee een boek leest. Typen in een boek gaat ook niet zo makkelijk :')
pi_136043324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:12 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Lientje was een sterrenkijker, ik ging in 6 uurtjes van spontaan gebroken vliezen en meteen weeen naar 10 cm ontsluiting en persen. Na een uur persen zakte haar hoofd niet, dus echo, toen bleek ze dus niet goed te liggen en was haar hoofd te breed om eruit te kunnen. Soms past dat alsnog met knip/vacuum, bij mij gewoon niet, dus toen een spoedks.
Dusse, dan heb je alle ellende van een natuurlijk bevalling doorstaan (weeen en alles) en dan alsnog een ks. :(
pi_136043339
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef pessie het volgende:

[..]

En dan lach jij mij uit o|O

We zijn helaas al ruim een jaar laptoploos en de tablet is net alsof jee een boek leest. Typen in een boek gaat ook niet zo makkelijk :')
Ik lach uit herkenning! :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:14:43 #98
259886 pessie
pi_136043379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Dusse, dan heb je alle ellende van een natuurlijk bevalling doorstaan (weeen en alles) en dan alsnog een ks. :(
Dat is volgens mij het meest rotte van een spoedks, dat je eigenlijk 2 bevallingen doormaakt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:15:27 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136043411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Jup!

Maar ja, een andere manier was er niet en ik had in ieder geval daardoor de ervaring van bevallen en weeen, dat kwam me de tweede keer wel goed van pas tijdens mijn halsoverkop bevalling.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:16:42 #100
259886 pessie
pi_136043454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waarom zou je geen derde kunnen krijgen met een ks?
Het kan wel hoor. De risico's worden alleen wat groter ivm het littekenweefsel.

Oh en l-e, mijn tablet maakt van ivm standaard IBM :')
pi_136043471
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het meest rotte van een spoedks, dat je eigenlijk 2 bevallingen doormaakt.
Hier werd het spoed bij 4 cm. Viel mee. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:21:29 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136043610
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik :D
pi_136043714
Wat Pessie zegt, de risico's worden groter...
En ik vind dat ik dan als moeder met 2 kleine kids dat risico niet meer moet nemen.
( ik weet het, elke zwangerschap heeft risico's , maar gevoelsmatig wil ik het risico op complicaties door een 3e kz niet lopen... )
pi_136043792
Ik vond die geplande kz heerlijk, wetende waar ik aan toe was...
Al zou ik bij een volgende geplande er wel ander is staan omdat ik nu weet wat ik kan verwachten
En ik vooral opzie tegen de ruggenprik :X men wat is dat niet fijn als die niet in 1 keer goed gezet word!
pi_136043875
Ik win: hier werd t spoed na slechts 20 minuutjes lichte weeën :P

Ik vond de ruggenprik echt meevallen! Was ook zo gezet... ( maar ze hadden ook gezegd, 1x proberen anders algehele narcose)
pi_136043886
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik :D
Idd. Dat je roept: Geef mij die scalpel, ik doe het wel! :')
pi_136043904
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Echt, die hellp-survivors ook altijd :{w
pi_136043936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Echt, die hellp-survivors ook altijd :{w
Ja die zijn vervelend he ;)
pi_136043981
Ik haak in, als dat mag!

Bij het nabespreek bij de gyn zei ze dat ik een volgende keer mag kiezen om het zelf te proberen of direct een KS. Waarschijnlijk zou het zelf proberen alsnog uitlopen op een KS volgens haar omdat het er naar uit ziet dat mijn bekken te smal is voor een natuurlijke bevalling. Wat op zich mal is gezien mijn bouw :')
Maar mocht ik het zelf proberen leggen zij er wel een grens op dat ze snel ingrijpen als blijkt dat het toch niet gaat lukken. Maar ik voel eigenlijke de behoefte helemaal niet zo om het natuurlijk te doen :@
E.
pi_136044142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef L-E het volgende:
Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.
Ik wist door de eerste keer wat me ging gebeuren. Al weet ik nu achteraf dat ik de eerste keer zo wat high was van de adrenaline. De tweede keer was ik er bewust van en ging ik op dingen letten. Wat ik ook niet erg vind nu. De eerste keer was binnen komen, liggen, infuus en doorrijden naar de operatietafel. Zonder weeën. Ik vond bij de tweede wel lastig dat ik opeens wel weeën kreeg. En dat ik toch zoiets had van: Mijn god wat gebeurt me nu :{ Dat was niet de afspraak!
pi_136044183
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:30 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik haak in, als dat mag!

Bij het nabespreek bij de gyn zei ze dat ik een volgende keer mag kiezen om het zelf te proberen of direct een KS. Waarschijnlijk zou het zelf proberen alsnog uitlopen op een KS volgens haar omdat het er naar uit ziet dat mijn bekken te smal is voor een natuurlijke bevalling. Wat op zich mal is gezien mijn bouw :')
Maar mocht ik het zelf proberen leggen zij er wel een grens op dat ze snel ingrijpen als blijkt dat het toch niet gaat lukken. Maar ik voel eigenlijke de behoefte helemaal niet zo om het natuurlijk te doen :@
Die had ik ook niet hoor :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:39:07 #112
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136044307
Voor de ruggeprik was ik voor de bevalling wel ang eerder was het wel eens niet gelukt en toen bijna flauwgevallen. Maar toen het moest had ik er gelukkig geen probleem mee en het ging ook goed.

Loj dat is wel heel snel idd -O-
pi_136044316
En als ik zo achteraf bekijk en natuurlijk weet je dat (gelukkig) niet van tevoren. Is het een juiste beslissing geweest met een kindje dat het allemaal erg moeilijk had. Moeders heeft het er alleen erg moeilijk mee dat ik het gevoel kreeg/had/heb dat mensen me niet serieus namen toen we 's nachts binnen kwam. Ja U heeft maar 1 cm ontsluiting en de weeën zijn niet te zien op de monitor.
Maar ik voel ze GVD toch echt :( U zult geduld moeten hebben tot morgenochtend 8 uur. En dat dan de gyn zich kapot schrikt omdat ze niet wist dat je al weeën had sinds half 5 's nachts :')
pi_136044580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:

Ik vond de ruggenprik echt meevallen! Was ook zo gezet... ( maar ze hadden ook gezegd, 1x proberen anders algehele narcose)
Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibeler
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:52:15 #115
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136044764
Tally :o lekker dan. Bij mij werden de weeën ook niet geregistreerd, moesten we zelf dat ctg ding indrukken. Maar denk daar maar eens aan vol in de weeën _O-
pi_136044805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibeler
Oké, ik ben tweede ;)
Ach en het is zoals het is toch!
pi_136045160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tally :o lekker dan. Bij mij werden de weeën ook niet geregistreerd, moesten we zelf dat ctg ding indrukken. Maar denk daar maar eens aan vol in de weeën _O-
Bij de eerste heeft mijn man een tijdje met dat ding gezeten zodat ze het hartje hoorde. Bij de tweede heeft de verpleegkundige eerst geprobeerd om hem vast te zetten. Na 5 minuten was ze al weer bewogen. Ze is toen een half uur bezig geweest om hem goed te krijgen en lukte niet. Mijn man moest hem toen ook beet houden want ik was bezig om de weeën op te vangen. Ja nee het LIJKT er op alsof u wel weeën hebt maar gek genoeg worden ze niet getoond. NEE KUT OMDAT IK ZE OOK IN MIJN BOVENBENEN EN RUG VOELDE!!! Niet in mijn buik :') Ik ben netjes gebleven maar heb wel HEEEEEEL hard zitten janken :')
pi_136046807
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:27 schreef GotC het volgende:

Gelukkig gaat het goed met jullie angelatje :). Jammer dat live drinken nog niet wil lukken (toch?) :*. Wb op bed leggen, wij konden tot 4 weken geleden T. alleen slapend op bed leggen, anders was het drama. Nu lukt het ineens wel. Komt goed!

Wij leggen hem ook meestal slapend op bed, maar dan word hij binnen 15 minuten wakker en zet het dan op een schreeuwen ;( maar we blijven het wel proberen, want over 2 weken als ik weer ga werken moet hij bij de oma's ook overdag naar bed kunnen. Maar fijn om te weten dat het bij jullie ook goedgekomen is.

Live drinken doet hij idd niet. We zijn ook gestopt met proberen want het werd erg frustrerend, voor mij maar ook voor hem. Ik heb ook te weinig productie...dus nu krijgt hij 2 flesjes kv per dag en de rest bv. En als ik ga werken wil ik 50/50 geven.

Oh het gaat over bevallingen :Y) ik had een stuitbaby en dus werd er een ks gepland. Ik was erg opgelucht en had totaal niet de behoefte om natuurlijk te bevallen. Ik was dan ook geschokt toen ik voor gesprek bij de gyn was en hij ineens gedraaid bleek te zijn :? Gyn keek ongeveer zo :o en was net zo geschokt als ik.
Ik was mijn datum kwijt en zat weer in de onzekerheid. En ik zag erg op tegen een natuurlijke bevalling. Mede doordat ik een te strakke bekkenbodem heb (met als gevolg veel plassen en veel blaasontstekingen) en ik dus erg bang was dat het niet ging passen en ik een horrorbevalling zou krijgen.

Achteraf ben ik blij dat ik natuurlijk ben bevallen want het ging allemaal goed en ook vrij snel. En mijn bekkenbodem staat ook niet zo strak meer *O*
pi_136047148
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef angelatje het volgende:

[..]

Live drinken doet hij idd niet. We zijn ook gestopt met proberen want het werd erg frustrerend, voor mij maar ook voor hem. Ik heb ook te weinig productie...dus nu krijgt hij 2 flesjes kv per dag en de rest bv. En als ik ga werken wil ik 50/50 geven.

*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136047431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.
Ik wist door de eerste keer wat me ging gebeuren. Al weet ik nu achteraf dat ik de eerste keer zo wat high was van de adrenaline. De tweede keer was ik er bewust van en ging ik op dingen letten. Wat ik ook niet erg vind nu. De eerste keer was binnen komen, liggen, infuus en doorrijden naar de operatietafel. Zonder weeën. Ik vond bij de tweede wel lastig dat ik opeens wel weeën kreeg. En dat ik toch zoiets had van: Mijn god wat gebeurt me nu :{ Dat was niet de afspraak!
Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch? :)
pi_136047696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch? :)
Dan was de meerwaarde dus rust.
pi_136048841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef Morretje het volgende:

[..]

*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*
Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.

Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
pi_136049150
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.

Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
Logopediste met verstand van borstvoeding? Flesdrinken is een heel andere techniek dan borst, dus misschien heeft een goede Lactatiekundige IBCLC nog nut? Het kan namelijk wel, je kindje nu weer aan de borst. Volgens mij was het BeessieJen die haar oudste na 5/6 maand nog van de fles aan de borst kreeg.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136050991
Heftig Angelatje, dat hij niet live aan de borst wil. Ik heb veel respect voor vrouwen die fulltime afkolven en dat volhouden ook nog, ik was het na een week meer dan zat.

Wat ik nog onthouden heb:

Spirit met een nog steeds zieke dame. Beterschap! :*

LB haar mooie E in de sneeuw. Geweldig, ik hoop ook op minimaal 1 keer sneeuw zodat ik ook zo'n foto kan maken :D

Shandaly met een mini Femke in badpakje O+

En wat zijn er ontzettend veel zieke kindjes, papa's, mama's en in Klums dr geval alle anderen om hen heen ;) Beterschap allemaal!

Ik weet niet wat ons overkomt met E, ze heeft steeds HONGER! In de ochtend krijgt ze nu een grotere fles want 150/5 pap was te weinig, te weinig :o Tussen de middag maak ik 120/4 pap en dat gaat helemaal op dus misschien ook maar meer geven en zojuist heeft mevrouw bijna een hele boterham weggewerkt. Ik ken mijn eigen kind niet meer terug, komt er een groeispurtje aan ofzo? :D
E.
pi_136051138
Oh en ik zag gisteren 2 witte puntjes bovenin en volgens mij komt er nog een tand aan. Dan zou de stand 4 tanden zijn!
En ze gaat steeds proberen te staan maar zelf zitten lukt alleen als ze achterover op haar kont valt en toevallig blijft zitten :')
En kruipen gaat als een speer, ze kan nu ook op en afstapjes af. Vanochtend ging ze steeds rondjes door de Expedit en gisteren klom ze steeds op het plateau onder de salontafel. O+
E.
pi_136051217
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
pi_136051725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan was de meerwaarde dus rust.
Ik bedoelde het niet rot he.. :* Ik haal het ook niet aan om anderen te beoordelen op de keuze die ze maken, ik wil oprecht weten wat mensen beweegt :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:34:10 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136053996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Geen idee wie dat was, zei jij dat? Want dan was jij het ja :P

De oerbehoefte heb ik ook niet zo, ik hoor vrouwen daar wel eens over maar dat ervaar ik niet. Het herstel viel me mee, maar het was echt een klap vergeleken bij het herstel na de natuurlijke bevalling. Maar goed, ik blijf zeggen dat ik die vergelijking niet goed kan maken omdat de ks niet alleen maar een ks was, maar ook PE/HELLP en een opname op de IC. Dat kleurt mijn beeldvorming wel iets.

Heftig he, een spoedks? Ik heb jouw verhaal niet gelezen, maar ik weet een beetje hoe dat voelt, is heel naar. :*
Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgt :* Ik vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan :*

Korte variant? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief, alle berichtjes :* 'Fijn' dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde gevoel.

Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.

Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaal :+ Lag er vannacht nog over te malen.

[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 28-01-2014 15:40:39 ]
pi_136054423
Heftig gotc :*
Ik begrijp wel waar je op doelt met Z&G en ik heb het zelf ook een beetje. Maar toen ik zelf zwanger was wou ik ook alles weten en lezen want je kunt je zo géén voorstelling van maken hoe het is om te bevallen, informatie zoeken is dan een beetje het enige handvat je hebt.

Zelfs nu ik ooit al eens bevallen ben weet ik nog dat het pijn deed maar hoe het precies was? Ik weet het gewoon niet meer precies, al heb ik ongetwijfeld een 'ohja' gevoel mocht ik ooit weer weeën krijgen. Persen heb ik nooit hoeven doen, ben nooit verder dan 9 cm gekomen.
E.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48:06 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136054709
En dan nog is elke bevalling weer anders. Ik dacht nog steeds dat ik een hernia had of zo tot ze me de verloskamer inreden. Toen viel het kwartje van rugweeen :')
pi_136055473
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgt :* Ik vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan :*

SPOILER

Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.

Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaal :+ Lag er vannacht nog over te malen.
Heeeeeel herkenbaar!
Dat is mijn gevoel ook vaak bij dat soort discussies. Maar goed ik had de eerste keer zoiets van ik zie wel en er ging van alles niet zoals je het graag zou zien. De 2 keer heb ik het ook gewoon weer over me heen laten komen. Maardat werkt voor mij dan weer het beste in dit.geval
pi_136055594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroeg :+

ik had net een paar collega's op visite...ze hadden een kussen laten maken die gebaseerd is op het geboortekaartje..echt zo leuk!

zal even proberen om fotos te plaatsen..oke niet dus..dan een paar linkjes
kaartje:
https://www.dropbox.com/sc/jk7d3u1r1g3fs3d/dP8__T1SPb
https://www.dropbox.com/sc/mn21vseoevqj90x/Jfs5tBLvX2
het kussen:
https://www.dropbox.com/sc/f9ts6kba2vkckad/SLc8BqTgMA
pi_136056237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet rot he.. :* Ik haal het ook niet aan om anderen te beoordelen op de keuze die ze maken, ik wil oprecht weten wat mensen beweegt :)
O nee joh zo las ik het ook niet :D
pi_136056365
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:

[..]

SPOILER

Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.

En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
pi_136056376
Ik lees eigenlijk nooit meer mee in Z&G :@ Is een afgesloten stuk, daar ben ik niet meer mee bezig. Misschien best egoïstisch, ik kan misschien sommigen best helpen met mijn ervaringen over mijn zwangerschappen en bevallingen (omg meervoud :x) maar ik heb soms al moeite genoeg om dit en 't peutertopic bij te houden. (Gelukkig gaat de laatste meestal niet zo snel)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:31:03 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136056662
Ik lees nog wel meer in z&g. Sowieso natuurlijk als mod maar ook omdat er best wel wat tweelingzwangerschappen zijn en dat vind ik wel weer leuk om te lezen.

Overigens weet je ook wel hoe laat het is als je ineens een heleboel niet-zwangeren achter elkaar in z&g ziet posten. Of er is een kind geboren, of het gaat over kraamzuivering, slierten en bonken etc :Y)
pi_136056670
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G O+
pi_136056717
Nu heb ik even gelezen in z&g. Ik heb er weinig te zoeken want ik ben nooit bevallen. Dus aan mijn ervaringen heeft niemand iets.

Gotc ik wil je wel meegeven dat ik na mijn eerste ks na 1 dag ook weer gewoon rondliep en na 10 dagen reed ik weer auto zonder pijn. De 2e is mij wel echt bitter hard tegen gevallen, doet nu nog vaak pijn. Nu heb ik wel een flinke snee. Iedereen vraagt zich af waarom want klein kindje.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:33:20 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136056735
Suiker O+ Mee eens hoor, dat had ik bij M ook, alleen dan boekenwijsheid.

Zo was ik heel blij dat ik die SBS6 serie kleine babies, grote zorgen had gevolgd. Wie had dat gedacht, dat ik nog iets aan SBS6 zou hebben :')
pi_136056806
Als ik nu in Z&G lees kom ik juist weer een beetje terug in die spanning van de zwangerschap O+ Bij een tweede denk ik niet dat ik me over sommige kleine dingen die worden besproken nog eens zo druk zou maken, maar ik begrijp het helemaal.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35:35 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136056823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef angelatje het volgende:

[..]

hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroeg :+
Dat deed mijnes ook, en die was 2 weken te laat _O-

Echt, 10 weken mutsje opgehad, kruikjes in bed, en nog heel lang supersnel in slaap gevallen aan de borst zonder echt wat te drinken...
pi_136056841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.

En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
-O- }:|

ik moet de laatste dagen ook heel erg aan mijn bevalling denken. Ik had zo'n fijne! En ik heb een beetje een 'beste vriendin-gevoel' bij mijn verloskundige. Daar moet ik wel vanaf, want ik heb niet het idee dat de liefde wederzijds is. ;)

Wel wil ik de volgende keer echt per se in het ziekenhuis bevallen, zelfs nu ik per ongeluk thuis ben bevallen.
pi_136056916
Vond je thuis echt niks limone? Ik lees toch vaak van vrouwen die ook per ongeluk thuis bevallen zijn dat ze het wel heel fijn vonden.
pi_136056939
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
Suiker O+ Mee eens hoor, dat had ik bij M ook, alleen dan boekenwijsheid.

Zo was ik heel blij dat ik die SBS6 serie kleine babies, grote zorgen had gevolgd. Wie had dat gedacht, dat ik nog iets aan SBS6 zou hebben :')
+1
pi_136057374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Vond je thuis echt niks limone? Ik lees toch vaak van vrouwen die ook per ongeluk thuis bevallen zijn dat ze het wel heel fijn vonden.
Ja, ik kan het nu niet meer niks vinden, want M. is hier op de vloer geboren. O+ Maar heel rationeel gezien (wat dus nu eigenlijk niet meer kan), is ons huis te klein en te gehorig om thuis te bevallen. Ik ben in de huiskamer voor de bank op de grond bevallen omdat in de slaapkamer geen plek is. En ik heb me best wel ingehouden met gillen en grommen vanwege de buren. Daar ben ik me ook de hele tijd bewust van geweest. Volgende keer wil ik naar het ziekenhuis om lekker te gillen. ~O>

Maar, deze bevalling zoals die nu is gegaan past wel heel erg bij ons. Go with the flow. Gekookt water, handdoeken en de placenta opgevangen op/in een vuilniszak > dat werk. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 28-01-2014 16:53:56 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:52:41 #146
259886 pessie
pi_136057578
Wow limone dat wist ik helemaal niet!

Nathan is midden in de zomer geboren en heeft ook nog weken een mutsje op gehad :P vond het zo raar dat mijn winter baby op de 8ste dag de muts af moest in huis.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:52:45 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:04 schreef L-E het volgende:
:D!

Pessie, hoe knal is knalroze? Ik vind deze alleen acceptabel omdat ie zachtroze is namelijk oO<

Foto? O+
pi_136057627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:35 schreef Suikertante het volgende:
Als ik nu in Z&G lees kom ik juist weer een beetje terug in die spanning van de zwangerschap O+ Bij een tweede denk ik niet dat ik me over sommige kleine dingen die worden besproken nog eens zo druk zou maken, maar ik begrijp het helemaal.
Oh, ja, mee eens hoor! Het is meer dat ik merk dat ik in een bepaald proces/traject zit dat niet helemaal past bij waar ze in Z&G nu in zitten, zeg maar. Logisch uiteraard!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:55:56 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057706
Haha Limone dat zou voor mij ook een reden zijn geweest om niet thuis te bevallen :D (plus bovenwoning), maar uiteindelijk heb ik geen kik gegeven!

Zou een volgende keer best thuis willen :Y maar ik denk dat mijn vriend dat anders ziet :+

En FR, natuurlijk zijn jouw ervaringen ook superwaardevol!! Dat kan iemand anders namelijk óók gebeuren! Of ter voorbereiding, zoals Suiker zei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:56:58 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef Shandaly het volgende:
Ik lees eigenlijk nooit meer mee in Z&G :@ Is een afgesloten stuk, daar ben ik niet meer mee bezig. Misschien best egoïstisch, ik kan misschien sommigen best helpen met mijn ervaringen over mijn zwangerschappen en bevallingen (omg meervoud :x) maar ik heb soms al moeite genoeg om dit en 't peutertopic bij te houden. (Gelukkig gaat de laatste meestal niet zo snel)
+1

Behalve dat meervoud en peutertopic dan :+
pi_136058689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G O+
+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt :@. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
pi_136060137
Ik had een poepexplosie O+

Eindelijk O+ *O* *O*

Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop :')
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:15:49 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Ohh zeker ook mee eens! Ik wil altijd alles weten en ben te geïnteresseerd in ziekenhuizen enzo O+
Maar ik bedoelde meer over wat er allemaal wel en niet gewild wordt tijdens een bevalling. Uiteraard zullen sommigen dit nodig hebben vanuit het verleden, maar ik wil zo hard roepen 'Go with the flow!'.
Informeren is super, maar het is zo lastig om te bedenken hoe je alles wilt in een situatie die je nooit hebt meegemaakt. Doorslaan in een plan kan makkelijk gebeuren, heb ik het idee.
Mja..ik ben zelf heel ontspannen en nuchter, dus dat helpt ook wel.
Overigens op niemand persoonlijk gebaseerd :s)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:16:09 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060469
Tally! *O* Poepexplosie ftw :+

Ohh en net vliegtickets gekocht naar Schotland in september! Vliegen met een bijna 1-jarige :o

[ Bericht 31% gewijzigd door GotC op 28-01-2014 18:21:29 ]
pi_136060869
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen? :+

Poepexplosie! *O*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29:52 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Limone het volgende:
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen? :+

Poepexplosie! *O*
24 september :P. Al kan je Next gratis laten bezorgen he? :+
Gap O+
pi_136061418
Maar ausverkauft als je het nodig hebt :'(

Ja Gap O+ . Het staat haar ook zo goed!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:44:24 #158
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136061529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef Limone het volgende:
Maar ausverkauft als je het nodig hebt :'(

Ja Gap O+ . Het staat haar ook zo goed!
Geef maar door hoor :+ We hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee :9
pi_136061692
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Geef maar door hoor :+ We hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee :9
O+ Lief!
pi_136062461
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:04 schreef Tally het volgende:
Ik had een poepexplosie O+

Eindelijk O+ *O* *O*

Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop :')
Ik hoop toch dat Fee die had :P
Sarcasme. Herken het.
pi_136063651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:04 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat Fee die had :P
Spirit :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:33:57 #162
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136063991
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:08:34 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136069783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:33 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Dat zei een vriendin van mij ook hoor! Die had een stuitligger, en heeft toch gekozen voor een natuurlijke bevalling (met de ok op standby) zodat ze toch in elk geval weeën zou hebben gehad :Y

En toen heeft ze het gered tot 9 cm en toen daalde het kindje niet ver genoeg.... alsnog een ks :X
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:14:52 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070142
Mandy, dat is precies zoals ik het ook ervaar.

Ik had 2 stuitliggers en het ging inderdaad al richting een geplande ks. Dat vond ik wel lastig. Al had ik natuurlijk wel liever de geplande ks gehad dan 2 premature kindjes maar dat lijkt me duidelijk.
pi_136070246
Ik heb bij de eerste geen wee gehad en heb niets gemist. Had van mij ook bij de tweede gemogen maar helaas.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:20:38 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070475
Misschien is het ook anders als je bij de 1e ook al een geplande ks hebt gehad? Dan weet je ook niet beter zeg maar.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:24:21 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136070714
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
pi_136070758
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt :@. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
Mensen die daar lezen laten zich niet afschrikken, maak je niet druk. Elk verhaal is waardevol!
pi_136070766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Vanaf 4 maanden omdat Féline last had van reflux. Bij Zoë pas echte bijvoeding vanaf 6 maanden. Daarvoor wel iets geprobeerd maar zij ging beter op de fles.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:26:10 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070803
Ik ben bij alle kinderen met 6 maanden begonnen en heb dat meteen aan het cb medegedeeld zodra ze er met 4 maanden over begonnen. Dat was -uiteraard- prima. Bij de meiden daarna ook even gestopt en verder gegaan toen ze gecorrigeerd ook 6 maanden waren. Ik vond dat ze er nog niet aan toe waren.
pi_136070878
Leuk Gotc, Schotland! O+

Wij gaan in oktober met de auto naar Denemarken rijden. Legoland O+

Bijvoeding: gestart met 6,5 maand ofzo? Geen overleg gehad met cb nee, ik heb andere informatiebronnen (dat bedoel ik minder neerbuigend dan het er staat, ik bedoel meer dat we ons er wel in hebben verdiept) Maar Sticker was er nog niet aan toe, pas sinds een week of 2 a 3 begint het wat te komen. :)
pi_136071151
Oh, en waarom bijvoeding vanaf 6,5 maand: omdat vanaf 6 maanden de darmen pas rijp genoeg zijn om ander voedsel te kunnen handelen. Daarnaast geloof ik dat een baby zelf aangeeft wanneer het ergens klaar voor is, ook fysiek gezien. Dus als een baby niet kan zitten of eten naar zijn mond kan brengen, is bijvoeding nog geen optie. Daarin hebben we hem altijd gevolgd.
pi_136071311
Wat een leuke vakantieplannen O+ Ik heb nu al zin om met E. op vakantie te gaan O+

@bijvoeding: ik heb rijstebloem in huis en er staan bakjes gepureerde wortel en sperziebonen in de vriezer. Rond 4maanden bij CB gevraagd hoe en wat mbt bijvoeding, omdat E. er heel erg aan toe leek te zijn. We hebben een paar hapjes wortel geprobeerd en dat vond ze vooral Heel Erg Raar. Daarna ziek en hoesterig en slecht drinken, dus bijvoeding even gelaten voor wat het was. Zodra ze weer helemaal opgeknapt is gaan we het misschien weer een beetje proberen, maar ik heb er geen haast mee. Denk je dat T. er aan toe is GotC?
pi_136071382
quote:
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen ;) ) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd :)

En over Z&G, toen ik zwanger was woonde ik daar natuurlijk wel. Bij Femke nog meer dan bij Lars, met uiteraard ook al ervaring van de vorige keer. Heerlijk topic als je erin zit, en ook respect voor users als Mignonne die daar hun professionele input geven enzo. Maar als ik daar nu zou gaan meelezen zou ik het mezelf alleen maar moeilijk maken. Ik wil geen 3e, ik rammel niet echt, maar zwanger zijn vond ik wel heel tof...

Vakantieplannen! Tof GotC! Wij zijn niet zo van het vliegen, mijn vluchten zijn nog op 1 hand te tellen, en de laatste keer was meer dan 10 jaar geleden. Ik denk niet dat we zo snel met kindjes zouden durven vliegen. Wij gaan heel gezapig en veilig naar Centerparcs (bijna op fietsafstand) ;)
pi_136071466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen ;) ) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd :)
Ow, en het waarom... tja... omdat ik het eerder eigenlijk niet nodig vond. Femke 'vroeg' er ook niet om. En bv ging nog lekker, dat wilde ik niet teveel ondermijnen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:38:16 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136071556
Ik zou dolgraag willen vliegen. Maar mijn man wil niet en met 3 kinderen en 2 volwassenen ook niet echt een optie.

Wij gaan misschien deze zomer naar Frankrijk.

oh wait, ik hoor hier niet meer

Mijn gecorrigeerde baby's O-) hebben het vandaag -eindelijk- leuk gehad in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren O+ O+ Minder leuk was de verrassing die D voor me achterliet }:|
pi_136071625
Haha Kyara, hoe charmant van dr! O+
pi_136071692
Mijn kinderen kunnen altijd heel hard lachen als ze borrelen in bad :') Maaaaaa we zitten in een bubbelbad.

O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:44:42 #179
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136071967
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef Kyara het volgende:
Mandy, dat is precies zoals ik het ook ervaar.

Ik had 2 stuitliggers en het ging inderdaad al richting een geplande ks. Dat vond ik wel lastig. Al had ik natuurlijk wel liever de geplande ks gehad dan 2 premature kindjes maar dat lijkt me duidelijk.
Dat is logisch.

Bijvoeding zijn wij bij begonnen vanaf 4 maanden.
Waarom? Omdat het mocht, en hij eraan toe was zo te zien. De eerste keer was niet zo'n succes, en na even gewacht te hebben, weer geprobeerd. Het fenomeen lepel in de mond was nieuw, en toen hij daaraan gewend was ging het als een tierelier.
En vandaag wilde mijn kleine man, na zijn fruithap, zijn lepel in mijn mond stoppen... smelt.

Hihi, die D van Kyara ...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:46:42 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136072081
Kyara _O- Wat ehm..lief, van D :+. Wel te schattig van je meisjes!

Ik vind het nogal lastig. Hij is gefascineerd door alles wat we doen, sabbelt continu op z'n handen, kwijlt veel (volgens CB arts doet de mond dat om zich klaar te maken voor vast voedsel), pakt onze vingers en stopt ze in z'n mond en komt steeds sneller voor z'n fles.

Maarja..al die dingen passen volgens mij ook gewoon bij het ontdekken en bewustwording dat rond deze leeftijd plaatsvindt. En wat L-E zegt :Y

Oh en Schotland O+ Word mijn..26e keer. Maar voor het eerst mrt m'n zoon O+ Vliegen kijk ik tegenop, vorige vlucht schuin moeten landen door wind :X
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:47:07 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136072107
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
Mijn gecorrigeerde baby's O-) hebben het vandaag -eindelijk- leuk gehad in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren O+ O+ Minder leuk was de verrassing die D voor me achterliet }:|
:D!

Maar wat fijn dat ze het leuk vonden! *O*
quote:
Bij 6 maanden ongeveer :Y vanuit dezelfde principes die LE aanhaalt; de darmen zijn dan goed rijp, en E kon enigzins zitten. Eerste voedsel was steeds een stukje groente in de hand, en dan maar bekijken, beetje sabbelen, verder niet echt. Vanuit daar verder gegaan, maar ze had pas bij ruim 7 maanden echt het idee dat het eten was, en lekker!! Sindsdien ook vaker gepureerde groenten met aardappel.

De wijkverpleegkundige gaf bij de 4-maanden afspraak aan dat we zouden mogen beginnen, maar had zelf ook al ingeschat dat ik (met al mijn werk om de bv goed te krijgen) daar nog mee zou wachten, en dat was prima :Y
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:48:21 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072173
Dat was een ninja edit GotC :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:50:55 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136072336
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
Ik vind het nogal lastig. Hij is gefascineerd door alles wat we doen, sabbelt continu op z'n handen, kwijlt veel (volgens CB arts doet de mond dat om zich klaar te maken voor vast voedsel), pakt onze vingers en stopt ze in z'n mond en komt steeds sneller voor z'n fles.
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij me :D

En dat sabbelen op de handen, dat is inderdaad mondmotoriek oefenen, maar dat is óók voor de spraakontwikkeling!

Ik zou gewoon kijken wat je gevoel zegt. Als je denkt dat hij niet genoeg heeft aan zn flessen, zou je daar misschien wat rijstebloem doorheen kunnen doen?

Dat probeerde ik gisteren trouwens ook, omdat ik dacht dat ik te weinig avondeten voor dr had. Dus nog een bordje pap gemaakt..... nou dat mocht ik houden :')
pi_136072439
Bijvoeding ben ik begonnen toen ze vijf maanden en een paar weken was. Ik wilde zelf ook wachten tot rond de zes maanden. En ik ben iets eerder begonnen,omdat ik naar de crematie van mijn opa ook iets leuks wilde. :@ En het eerste hapje aan je baby geven valt zo onder die categorie O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:54:52 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij me

En dat sabbelen op de handen, dat is inderdaad mondmotoriek oefenen, maar dat is óók voor de spraakontwikkeling!

Dit inderdaad!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:55:25 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136072616
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:48 schreef Kyara het volgende:
Dat was een ninja edit GotC :D
Er stond toch M? :D En ninja edit op mobiel 8-)
pi_136072645
Gotc, ze gaan idd van alles leren en ontdekken met hun mond. Ik zeg altijd maar: als je een gedraaide drol voor zijn neus houdt zal hij ook vol interesse kwijlend en wel toekijken, dat houdt niet in dat hij dat graag opeet. Nu is Sticker geen graadmeter, maar die begon echt met 10 weken met kwijlen (en wij maar roepen ER KOMT AL EEN TAND, de stand staat nog op nul, maar dit terzijde :') ) en alles in zijn mond stoppen, werkelijk alles.. en hij is van alle babies hier echt een van de laatsten die toe is aan bijvoeding. Volg je gevoel en volg je kind, en ik denk dat je vanzelf ontdekt welk moment voor jullie het best is om mee te starten.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:57:00 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072716
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Er stond toch M? :D En ninja edit op mobiel 8-)
Ja :D

maar die doet dat soort dingen niet :N
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:57:23 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136072737
Spraakmotoriek..dat is idd waar! Sinds een week is hij niet te stoppen met heldere medeklinkers uitroepen *;

Afspraak bij het CB is 'pas' bij 4,5 mnd, vandaar..
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:58:01 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136072782
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja :D

maar die doet dat soort dingen niet :N
*O* Het lag niet aan mij! :D

Is het een vrouwending? :9
pi_136072807
Sticker heeft een woord voor onze katten. Het klinkt ongeveer als:

'Poh'

O+!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:59:52 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136072899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef L-E het volgende:
Gotc, ze gaan idd van alles leren en ontdekken met hun mond. Ik zeg altijd maar: als je een gedraaide drol voor zijn neus houdt zal hij ook vol interesse kwijlend en wel toekijken, dat houdt niet in dat hij dat graag opeet. Nu is Sticker geen graadmeter, maar die begon echt met 10 weken met kwijlen (en wij maar roepen ER KOMT AL EEN TAND, de stand staat nog op nul, maar dit terzijde :') ) en alles in zijn mond stoppen, werkelijk alles.. en hij is van alle babies hier echt een van de laatsten die toe is aan bijvoeding. Volg je gevoel en volg je kind, en ik denk dat je vanzelf ontdekt welk moment voor jullie het best is om mee te starten.
Dit, precies!
Ik ga maar even proberen een gevoel te kweken hiervoor :P Heb altijd geroepen met bijvoeding te beginnen als hij er klaar voor is, maar nooit bedacht hoe dat eruit zou zien :+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:59:58 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072906
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef GotC het volgende:

[..]

*O* Het lag niet aan mij! :D

Is het een vrouwending? :9
Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.

Bij mij stond al die tijd gewoon D hoor. Dus sorry... het ligt wel aan jou :P

Ik denk niet dat het een vrouwending was maar ik had het wel kunnen weten want J had haar poepluier vlak voor het bad en er zit nooit veel tijd tussen. (echte tweeling he.... :') )
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:00:54 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:
Sticker heeft een woord voor onze katten. Het klinkt ongeveer als:

'Poh'

O+!
O+ O+ O+

te schattig!

is dat zijn 2e woord? Na augurk?
pi_136073033
quote:
Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwd :o.

Ik wilde wachten tot 6 maanden, maar ze is nu 5 maanden en m'n gevoel zegt dat ze er nu langzaamaan wel aan toe is om zo af en toe iets te proberen. Gezien haar reactie klopt dat, maar ik wil wel ff kijken hoe haar darmen reageren. Krijgt ze krampjes, dan wachten we nog een maandje. Vanaf 6 maanden ga ik dan structureel aanbieden.

Plaatje bij het praatje moet ik ff uploaden, komt zo!
pi_136073063
Hij is zo lief joh, dat jongetje van mij. Zo vreselijk lief O+

Hij heeft vanavond in bed een uur lang over mijn gezicht zitten aaien terwijl hij me verliefd aan staarde en af en toe zachtjes fluisterde ' oebiedadoediegoegabadoe - poh?' Alsof we een pilletje XTC hadden gedeeld, zo gezellig was het. O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:02:58 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136073089
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.

Bij mij stond al die tijd gewoon D hoor. Dus sorry... het ligt wel aan jou :P

Ik denk niet dat het een vrouwending was maar ik had het wel kunnen weten want J had haar poepluier vlak voor het bad en er zit nooit veel tijd tussen. (echte tweeling he.... :') )
Damnit ;(

Wel te grappig!

Poh O+!
pi_136073110
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+ O+ O+

te schattig!

is dat zijn 2e woord? Na augurk?
Augurk, kurk, en kwiljeaaien hadden we ook al! :+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:03:27 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136073112
Oooh L-E, jouw posts zijn toch zo O+ O+ O+ O+

Cwen, denk dat jouw meisje dan precies doet wat L-E beschrijft. En er dus aan toe is O+
pi_136073138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:
En over Z&G, toen ik zwanger was woonde ik daar natuurlijk wel. Bij Femke nog meer dan bij Lars, met uiteraard ook al ervaring van de vorige keer. Heerlijk topic als je erin zit, en ook respect voor users als Mignonne die daar hun professionele input geven enzo. Maar als ik daar nu zou gaan meelezen zou ik het mezelf alleen maar moeilijk maken. Ik wil geen 3e, ik rammel niet echt, maar zwanger zijn vond ik wel heel tof...
Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden... :@

Overigens ben ik ook schuldig aan het Femke in het wipstoeltje zelf een flesje laten drinken. Niet altijd, maar juist nu vind ik het wel fijn om niet meer elke voeding aan haar vast te zitten. En ze houdt gewoon zelf haar flesje vast, geen gekke stellages ;)

L-E O+ wat klinkt dat lief!
pi_136073170
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Cwen het volgende:

[..]

Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwd :o.

Ik wilde wachten tot 6 maanden, maar ze is nu 5 maanden en m'n gevoel zegt dat ze er nu langzaamaan wel aan toe is om zo af en toe iets te proberen. Vanaf 6 maanden ga ik dan structureel aanbieden.

Plaatje bij het praatje moet ik ff uploaden, komt zo!
Mooi dat ze duidelijk aangeeft er aan toe te zijn. Bizar ook hoe snel ze gaat trouwens!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:05:01 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136073216
Verkeerde topic Shandaly ;)
Maar een keer vind ik ook iets anders als stelselmatig. En Femmetje is ook geen new born meer en met jullie hechting zit het ook wel snor O+
pi_136073250
Snorhechting, rare mental images nu hier, maar nevermind O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:07:28 #204
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136073375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:03 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden... :@

Overigens ben ik ook schuldig aan het Femke in het wipstoeltje zelf een flesje laten drinken. Niet altijd, maar juist nu vind ik het wel fijn om niet meer elke voeding aan haar vast te zitten. En ze houdt gewoon zelf haar flesje vast, geen gekke stellages ;)

L-E O+ wat klinkt dat lief!
snelle dame! D heeft dat een paar weken gedaan maar is daar weer mee gestopt.
Ik hou het op makkelijkheid bij hem. waarom moeilijk doen als mama het anders ook wel aangeeft?
pi_136073705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Mooi dat ze duidelijk aangeeft er aan toe te zijn. Bizar ook hoe snel ze gaat trouwens!
Klopt, ze is echt zo rap! Heeft nu ook al een tijdje 1 rode wang, wellicht dus ook snel een tandje...

En plaatje bij het praatje:
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:15:30 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136073877
Ah te schattig! O+ Omnomnom monstertje! O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:16:07 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136073908
Ellie! O+

En je beschrijft inderdaad een kindje dat volgens mij wel toe is aan wat uitproberen :Y)

LE _O_
Herkenbaar ook! E noemt onze kat ook poh :D Dat aaien herken ik niet zo, madam steekt liever een vinger in mijn neus of kietelt mijn huig :') *;
pi_136073972
Cwen O+
Ik krijg er zelf ook bijna honger van...

Leuk truitje/tuniekje ook (durfde je het aan zonder slabbetje ja? :o )
pi_136074069
Cwen O+
pi_136074092
Komkommer vlekt niet zo ;)
pi_136074233
Maar is wel heel vochtig... in combinatie met lekker kwijlende baby... Ik heb stapels slabbetjes in de was ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:24:32 #212
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136074422
Ik heb bij Kik een slab(betje) gekocht waar ook gaten inzitten voor de armen en die ik kan schoonmaken met een vochtige doek, en van mijn schoonzus kreeg ik later als kraamcadeau een afwasbare slab van soepel materiaal met opvangbakje. Ideaal.
Slabbetjes gaan bij mij de was niet meer in. Scheelt, want niet alle slabbetjes werden meer schoon in de wasmachine.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:25:04 #213
381212 Gulara
From the future
pi_136074458
Die D. toch! :o
En stereopoepen. :9

De tallydames met hun bubbelbad. :D

Poh! O+

En wij begonnen met 6 maanden min één of twee dagen of zo (ook inderdaad omdat het weekend was). Ook hier de advertentie van Olvarit dat "als je kindje op z'n knuistjes sabbelt dat ie dan wel toe is aan vast voedsel". Nou dat leek me een slecht plan aangezien dat al met een paar weken was. Maar goed, Olvarit moet ook centjes verdienen niet waar.
De reden. Ik vond het voor de ontwikkeling van de darmen nog niet nodig.
En de bijvoeding gaat nog steeds niet heel denderend als ik soms wel eens hoor wat anderen naarbinnen werken. En dan baal ik behoorlijk dat m'n kind niet meer wilde drinken, want het blijft uittellen met schepjes en zo. -O-

Ooh en we hadden vannacht geen nachtvoeding! :o :o :o *O* :z :o *O* :o :z :z :z *O* *O* :o
pi_136074492
Oh, ik vergat O+ voor Ellie O+

Ik gebruik twee keer per week een slab ofzo :@ Ik hou er niet van. Als hij een leuk shirt aan heeft trek ik het hem uit.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26:38 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136074574
*O* *O* *O* voor Pi en het doorslapen!
pi_136074593
Oke, dood aan de fokwet, ik ga dit gewoon melden: mijn zoon slaapt nu al vanaf 19 uur. Zonder een kik gegeven te hebben. Zonder elk uur wakker en aan de borst. Al 3,5 uur, dat is echt al weken niet gebeurd. wtf you guys! *O*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:28:26 #217
381212 Gulara
From the future
pi_136074716
Ooh Cwen wat een lekker ding! Omnomnomnom! :9

Samen een XTC tripje. :D O+
pi_136074737
Wauw Gulara, is hij ook niet wakker geworden of dat wel?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:07 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136074777
Lekker slaaaaapen gulara! *O* Hij had laatst toch ook al zonder nachtvoeding best lang geslapen?

En ik hoop inderdaad ook dat ik het iig tot een jaar red, want ik heb helemaal geen zin meer in dat gemier met schepjes (overgehouden aan de tijd dat ik moest voeden, kolven én schepjes tellen).

Maar Pi gaat ook heus meer eten en minder drinken! Stapje voor stapje he, eerst maar eens lekker slapen!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:48 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136074824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:27 schreef L-E het volgende:
Oke, dood aan de fokwet, ik ga dit gewoon melden: mijn zoon slaapt nu al vanaf 19 uur. Zonder een kik gegeven te hebben. Zonder elk uur wakker en aan de borst. Al 3,5 uur, dat is echt al weken niet gebeurd. wtf you guys! *O*
*O* go Sticker! *O*

Ik ben overigens wel fan van slabbetjes, het ziet er zo vreselijk schattig uit O+ O+
Ze zijn hier niet echt nodig, mijn meiske eet keurig, maar ze heeft ze gewoon om omdat het kan :D
pi_136074877
Ik hou ook niet van slabs :Y. Plus, haar shirt was toch al nat én komkommer vlekt niet :D. En anders trekken we haar gewoon wat anders aan ;)!

Sticker! *O*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:31:38 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136074949
*G* voor Pi en Sticker!

En O+ voor Ellie
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:37:29 #223
381212 Gulara
From the future
pi_136075353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:28 schreef L-E het volgende:
Wauw Gulara, is hij ook niet wakker geworden of dat wel?
Twee keer gehuild. Waarvan een keer een flesje aangeboden waar meneer geen behoefte aan had. Nog paar keer speentje. Vooral in de ochtend toen ie wakker aan het worden was.

Meestal moet er nog wel een speentje terug. Maar laatst heb ik hem 6 (zes!) uur achter elkaar niet gehoord. Dus het gaat steeds beter.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:39:55 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136075514
Dat gaat echt de goede kant op he Gulara? *O*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:50:04 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136076105
Ok schaamteloos maar daar is ze weer :@ :')
Ik dacht dat ik een foto van E had met slabbetje om, maar de slab was toen blijkbaar al af... en toch post ik m omdat ie zo lief is!!!! O+
SPOILER
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:52:14 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136076218
O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:59:06 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136076565
Schaamteloos ook in het fototopic, sorry oO<
pi_136076752
Gulara en Le, wat fijn van jullie doorslapers!

Lb, wat een schatje heb je daar. Mooie haartjes. O+

Ik kan jullie niet bijhouden, het gaat zo snel. Vandaag drukdrukdruk, want morgen wordt de middelste mini flobo 4. Ik heb gewoon straks twee kleuters en één baby in huis! :o O+
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:05:40 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136076871
Oeh! Alvast gefeliciteerd dan flower!! *O* Tof hoor!
pi_136077464
Als tegengeluid voor alle babies die pas met 6 mnd bijvoeding kregen: wij zijn met 4 mnd begonnen met een schepje rijstebloem door de avondfles. En ook zijn we begonnen met af en toe oefenen met een lepeltje met een klein beetje banaan met water. Omdat ze er aan toe leek en wij het super leuk vonden. Zodra ze echter ergens last van leek te hebben, stopten we direct, maar eigenlijk hebben we dat idee alleen bij gluten rond 6 mnd gehad,
Sarcasme. Herken het.
pi_136077502
Wat een prachtig schitterende, geweldige dag om jarig te zijn flobo! O+ Gefeliciteerd alvast!

O-)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:20:11 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136077545
Hoe is het daar Spirit?
pi_136078074
Mét speldje! Wat lief zeg, LB. O+

En een *O* voor de doorslapers! Heerlijk!

Ook jarig, spirit?

[ Bericht 5% gewijzigd door Limone op 28-01-2014 23:38:25 ]
pi_136078376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe is het daar Spirit?
Lijkt weer beter te gaan! Nog wel diarree en eten wil ook nog niet echt en ook nog koorts, maar ze was minder hangerig vandaag en meer zichzelf. Morgen even kdv bellen of we haar überhaupt mogen brengen zo. Lief dat het vraagt!! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_136082453
Rosalie is vandaag 10 maanden *O*

En als cadeautje kreeg ze weer een tandje (de 7e alweer!) En heeft ze een nieuw woordje geleerd 'nee'. Ze roept nu de hele tijd 'neeneeneeneenee' :D
pi_136082459
Oh en dit zal gelijk dr laatste vermaanddag zijn van haar eerste jaar. Volgende maand bestaat niet }:|
  woensdag 29 januari 2014 @ 07:47:38 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136082496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:41 schreef danic het volgende:
Oh en dit zal gelijk dr laatste vermaanddag zijn van haar eerste jaar. Volgende maand bestaat niet }:|
*O* voor 10 en 11 maanden dan maar. Omdat het nu wel kan :Y)

Iedereen goed geslapen?
pi_136082629
Danic gefeliciteerd! Gezellig feestelijk woord ook ;)

Spirit, fijn dat het beter gaat! Hier met vijf maanden begonnen trouwens.
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:12:13 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136082684
Spirit gefeliciteerd! *O* (toch?)

En Rosalie al 10 maanden, neeneeneeee :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:31:47 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136082878
Ohhh en wat een schatje LB O+! Die lipjes en haartjes O+
pi_136083024
Dank u!! En Danic gefeliciteerd met de 10 maanden! En met de Nee :P

Isa heeft vannacht aan 1 stuk geslapen tot 6 uur :o Ik ben gisteren om 9 uur op de bank in slaap gevallen dus helemaal uitgerust O+ We hebben vandaag lekker een dagje vrij genomen en het enige wat ik vandaag ga doen is brownies bakken :9
Sarcasme. Herken het.
pi_136083130
Dat klinkt als een goede dagbesteding, spirit :9 Veel plezier!

Danic, 10 maanden alweer, dubbele cijfers!

Flobo, gefeliciteerd met de middelste mini!

En LB... wie is dat kind? Waarom zet jij zomaar foto's van mooie vreemde kindjes online? Waar heb je E. gelaten?!
pi_136083624
Danic, van harte met de vermaanddag! Nee zeggen O+

Spirit, wat heerlijk!

Ik mis XM al een tijdje. Ik hoop dat het goed gaat daar. Heeft iemand buiten fok contact met haar?

Volgens mij zijn we uit de sprong hier. Hij heeft geslapen van 19 tot 7 uur, met maar 3 nachtvoedingen O+ Echt een wereld van verschil met de afgelopen twee weken. Zo lekker dat hij zonder morren weer in slaap valt na de voeding. Of tijdens de voeding eigenlijk. En toen hij wakker werd vanmorgen en papa zag deed hij 'Hee-eeej' O+

Het loopt compleet uit de hand, zo leuk als dit kind aan het worden is!
pi_136083851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef L-E het volgende:
Herkenbaar dit O+ *O*

Spirit jij bent zelf jarig :D Ik snapte er al niks van! Van harte!
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:36:44 #245
381212 Gulara
From the future
pi_136083900
quote:
Ooh jee daar ook al! :o

*O*
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:37:04 #246
381212 Gulara
From the future
pi_136083907
Ooh spirit gefeliciteerd! *O*
pi_136083929
quote:
Danic, van harte met de vermaanddag! Nee zeggen O+

Spirit, wat heerlijk!

Ik mis XM al een tijdje. Ik hoop dat het goed gaat daar. Heeft iemand buiten fok contact met haar?

Volgens mij zijn we uit de sprong hier. Hij heeft geslapen van 19 tot 7 uur, met maar 3 nachtvoedingen O+ Echt een wereld van verschil met de afgelopen twee weken. Zo lekker dat hij zonder morren weer in slaap valt na de voeding. Of tijdens de voeding eigenlijk. En toen hij wakker werd vanmorgen en papa zag deed hij 'Hee-eeej' O+

Ik heb haar via fb een berichtje gestuurd, maar ook geen antwoord ;( Laten we hopen dat alles goed gaat en ze gewoon even geen behoefte heeft aan Fok :)

En herkenbaar much O+ Dat je op het punt komt dat je het eigenlijk best moeilijk begint te vinden en dan ineens poef zo'n enorme ommekeer waarna je kind weer het meest geweldige mensje op de wereld is, maar dan NOG leuker!! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_136083995
Spirit jarig, ook gefeliciteerd! *O*
pi_136084170
Hier ook sinds een dag of vier ineens nog drie keer zo leuk O+ Hij kruipt als een dolle naar me toe, wil de hele tijd op me klauteren, kan zich twintig minuten vermaken met een eierdoosje dat hij dan met z'n wijsvingertje uitgestoken heel serieus onderzoekt *;
Hij lacht naar iedereen, sleept al z'n speelgoed overal mee naartoe, kan echt ondeugend kijken.

Het is voor het eerst dat ik denk: zet de tijd maar even stil!
pi_136084296
Oh Suiker, dat klinkt ook wel echt heel erg O+
pi_136084312
O+ wat een leuke verhalen over ontzettend leuke kindjes.
Ik las een keer een spreuk over tweelingen: te leuk om in 1 kindje te stoppen. Helemaal waar, al vraag ik me dan wel af waar M's tweelingbroertje is.

Spirit gefeliciteerd!

Ik hoop ook dat alles goed gaat met XM.
pi_136084491
en met Noor :Y

Inderdaad een deels toepasbare spreuk, misschien ontploft M nog wel eens van leukheid en dan heb je er twee :+
pi_136084645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een prachtig schitterende, geweldige dag om jarig te zijn flobo! O+ Gefeliciteerd alvast!

O-)
Haha, toevallig ook jarig vandaag?
pi_136084758
*O* voor de leuke kindjes *O*
de mijne is ook al zo geweldig O+
Vind een volgend kindje daarom wel extra eng, want kan me gewoon bijna niet voorstellen dat die net zo leuk kan zijn :@

Ow en wakker gemaakt worden door de deurbel is niet leuk!
de nieuwe tv werd bezorgd, maar dat was al om kwart voor 8 :X ik lag nog in een coma samen met Lola, D stond onder de douche en M was al naar het werk.... was nog net op tijd beneden anders was hij alweer weg gegaan...
pi_136084790
oeh en jarige *O* Gefeliciteerd!
pi_136085599
Spirit en flobo, gefeliciteerd! *O*

Ook een *O* voor Rosalie's laatste vermaanddagen én voor de goede nachten!

Ik zou willen dat ze hier ook beter gingen, maar helaas nog niet. On the bright side, ze heeft geen krampjes gehad van de komkommer! *O*

En XM trok ons toch niet meer omdat wij haar aan het vertellen waren dat het even wat mindere eten en drinken van Noor los moest laten, omdat anders in de toekomst problemen en zulks? Tenminste, dat meende ik toen te lezen? :?
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:47:41 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136085761
Gefeliciteerd Spirit en FloBo! *O*
En ik sluit me aan bij L-E O+ Mooi gezegd!
pi_136089677
Klumsy, wakker worden door de deurbel is idd niet fijn. Hier hoor ik hem niet in de slaapkamer O~)

Spirit en flower, gefeliciteerd *O*

Ik had gister een feestje van mijn oma, die viert haar verjaardag altijd in een kroegje.
Dus K ging naar mijn schoonouders. Bleek hij bijna de hele tijd te hebben gehuild :'( ik denk dat hij gewoon honger had maar sm wilde hem niet de hele tijd eten geven. Blijkbaar vind ze dat we hem te snel eten geven als hij huilt :? Maar hij drinkt savonds altijd heel veel....

En vandaag is K alweer 8 weken *O*
pi_136090017
Roasalie alweer tien maanden *O*

L-E wat omschrijf je dat lief. Zo ervaar ik het ook. Alleen ik kan het niet zo mooi zeggen O+

Riley zal net als F ook binnenkort uitelkaar spatten van leukheid O+

Angalatje wat raar dat ze hem dan de hele tijd laat huilen dan. Geef jij bv? Want dat mag je toch aanbieden wanneer ze willen.
*O* voor de 8 weken
pi_136090100
Ja, M drinkt s avonds ook veul! Gister de voorraad aangebroken omdat ik ging borrelen (2 glaasjes): 240 cc + twee volle tetten (voor het slapen, zonder alcohol). Of naja, ik vind het veel..

Feli Spirit, 23! Waar blijft de tijd ;)
pi_136090150
God.. Ik zie dat ik het gevoel heb die alcohol onwijs te moeten verdedigen.. :')
pi_136090399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:46 schreef Omentielvo het volgende:
Roasalie alweer tien maanden *O*

L-E wat omschrijf je dat lief. Zo ervaar ik het ook. Alleen ik kan het niet zo mooi zeggen O+

Riley zal net als F ook binnenkort uitelkaar spatten van leukheid O+

Angalatje wat raar dat ze hem dan de hele tijd laat huilen dan. Geef jij bv? Want dat mag je toch aanbieden wanneer ze willen.
*O* voor de 8 weken
ja geef bv en dat had ik in de tas gedaan. had wel nog kv meegegeven voor het geval het nodig was maar dat hebben ze dus niet gegeven.
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:59:27 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136090505
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:49 schreef Limone het volgende:
God.. Ik zie dat ik het gevoel heb die alcohol onwijs te moeten verdedigen.. :')
Prosecco :9 ;)
Hoe gaat het verder met M? Groeit ze nog zo heerlijk?

Angelatje wat vervelend dat ze hem zo hebben laten huilen.. Misschien nog eens extra benadrukken dat bv zoveel als ze maar willen mag worden gegeven? :*

Ik zag trouwens dat m'n CB een 'opfriscursus voor opa's en oma's' geeft, omdat er zoveel anders is sinds zij kinderen hebben opgevoed. Hoe tof!
pi_136090652
Limone, nergens voor nodig je te verdedigen hoor. Ik geloof dat ik van praktisch elke bv moeder wel een alcoholjubelpost voorbij heb zien komen :P

Angelatje, wat rot dat ze je mini zo hebben laten huilen zeg. Ik snap ook niet zo goed dat ze niet even gebeld hebben om te vragen wat je wilde ofzo :?
Sarcasme. Herken het.
pi_136090867
*O* voor de jarige.
Angelatje wat sneu dat ze hem zo hebben laten huilen.
pi_136090923
snap ook niet waarom ze niet hebben gebeld...gelukkig waren het maar 4 uurtjes.Ga volgende keer idd goed benadrukken dat bv nooit te veel is. :Y
pi_136092107
Spirit, gefeliciteerd!
Hier is mini flobo ook heel goed verwent; allemaal kados.
pi_136092518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Prosecco :9 ;)
Hoe gaat het verder met M? Groeit ze nog zo heerlijk?

Angelatje wat vervelend dat ze hem zo hebben laten huilen.. Misschien nog eens extra benadrukken dat bv zoveel als ze maar willen mag worden gegeven? :*

Ik zag trouwens dat m'n CB een 'opfriscursus voor opa's en oma's' geeft, omdat er zoveel anders is sinds zij kinderen hebben opgevoed. Hoe tof!
Wat leuk van het CB en het voorkomt waarschijnlijk ook een boel irritaties. Ik ken een boel opa's en oma's die dat soort dingen eerder van een expert aannemen, dan van hun eigen kind -die tenslotte niets overgehouden heeft aan een hele nacht huilen en sinaasappelsap en liga bij twee maanden.

En alcohol! :9 Het was de eerste keer dat ik twee glaasjes had gedronken ipv één. Ik was een beetje teut. :@ Vriendinnen hadden al gewaarschuwd dat ik een hele goedkope borrelaar werd na de zwangerschap, maar ik verklaarde ze voor gek omdat ik niets voelde bij één glas.. :') :D

Edit: Ohja M. Daar gaat het hier tenslotte om :+ Wat een kind is het al! Je zou er eens moeten zien. Ze kan haar koppie al heel lang omhoog houden; lacht als ze eten heeft gekregen of als je in haar wangetje knijpt; kijkt de mensen steeds langer recht aan, óók als er kaarsjes/lampjes/glitters in de buurt zijn; en ze heeft lange benen (20 cm binnenbeenlengte).

Hoest met T'tje?

[ Bericht 5% gewijzigd door Limone op 29-01-2014 14:02:52 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:33:27 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136094139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:52 schreef Limone het volgende:

[..]

Wat leuk van het CB en het voorkomt waarschijnlijk ook een boel irritaties. Ik ken een boel opa's en oma's die dat soort dingen eerder van een expert aannemen, dan van hun eigen kind -die tenslotte niets overgehouden heeft aan een hele nacht huilen en sinaasappelsap en liga bij twee maanden.

En alcohol! :9 Het was de eerste keer dat ik twee glaasjes had gedronken ipv één. Ik was een beetje teut. :@ Vriendinnen hadden al gewaarschuwd dat ik een hele goedkope borrelaar werd na de zwangerschap, maar ik verklaarde ze voor gek omdat ik niets voelde bij één glas.. :') :D

Edit: Ohja M. Daar gaat het hier tenslotte om :+ Wat een kind is het al! Je zou er eens moeten zien. Ze kan haar koppie al heel lang omhoog houden; lacht als ze eten heeft gekregen of als je in haar wangetje knijpt; kijkt de mensen steeds langer recht aan, óók als er kaarsjes/lampjes/glitters in de buurt zijn; en ze heeft lange benen (20 cm binnenbeenlengte).

Hoest met T'tje?
Dat denk ik ook idd :Y Het verschilt natuurlijk enorm per opa/oma, maar er zitten erbij die in het 'vroeger was alles beter' blijven hangen :P

Alcohol is wel een feest idd na zwangerschap :D Man, voelt alsof ik weer 16 ben en voor het eerst aan de alcohol ga. Al vind ik sommige drankjes echt niet meer lekker, raar genoeg..

Wooooow lange benen dame! Ik ga die van T straks ook meten :D Wat doet je citroentje het al goed zeg! [cliche]En wat gaat het hard he![/cliche]

T. gaat top! Hij ligt constant in een deuk, doet onze gezichtsuitdrukkingen steeds vaker na, kletst oren van onze kop, probeert om te rollen en raakt gefrustreerd als het niet lukt. :+ Het is zo leuk O+!

Ideaal, dat werken! Kan weer rustig bijlezen op Fok :+
pi_136094770
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:16 schreef GotC het volgende:

Ohh en net vliegtickets gekocht naar Schotland in september! Vliegen met een bijna 1-jarige
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
Maar voor het eerst mrt m'n zoon Vliegen kijk ik tegenop, vorige vlucht schuin moeten landen door wind
Spannend en hartstikke leuk!!! *O* Wij gaan morgen onze plannen naar Amerika wat concreter maken. :@ :X Het meest uitdagende vinden wij het vliegen met onze kleine man.

quote:
Wij kregen ook het advies bij t CB bij 4 maanden om eventueel te beginnen met bijvoeding. Maar F snapte niet eens wat hij met een worteltje in zijn hand moest. Al zijn speelgoed ging in de mond maar eten liet hij los en belande op de grond. Dus hij was er nog niet echt aan toe. Af en toe in het weekend kreeg hij een prakje van wortel, banaan of iets anders wat wij in huis hadden.

Gisteren wist F tijdens de lunch mijn brood af te pakken toen hij op schoot zat. :o Hij heeft daarna heerlijk op een reepje broodkorst gesabbeld. Dus nu lijkt hij er meer aan toe te zijn. Alleen dat Rapley is af en toe wel eng :X dus de peer is in de middag gewoon gepureerd.

Wat een lekkere meid O+ , Cwen

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef L-E het volgende:
Hij is zo lief joh, dat jongetje van mij. Zo vreselijk lief

Hij heeft vanavond in bed een uur lang over mijn gezicht zitten aaien terwijl hij me verliefd aan staarde en af en toe zachtjes fluisterde ' oebiedadoediegoegabadoe - poh?' Alsof we een pilletje XTC hadden gedeeld, zo gezellig was het.
O+ Wat lief

*O* voor de jarige Spirit en Flower
*O* voor de 8 weken van T.
*O* Rosalie 10 maanden

O+ voor alle schattige kindjes.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Ideaal, dat werken! Kan weer rustig bijlezen op Fok
Maar reageren daar is het helaas te druk voor |:(
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_136095223
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:49 schreef Limone het volgende:
Ik heb nu een visioen van een citroen die dappere pogingen doet om een fles drank te beschermen _O-

(ik vind het trouwens ook veel hoor, ik kolfde maat ietsje meer.... voor 2)
pi_136095571
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb nu een visioen van een citroen die dappere pogingen doet om een fles drank te beschermen _O-

Mehehe :D

Ja een kleine hongerlap is het 's avonds. Maar wel als beloning tot half zes slapen! *O*
pi_136095770
Fijn! *O*
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:18:08 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136095907
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zie limoncello voor me :P
pi_136096056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:09 schreef Limone het volgende:
Ja een kleine hongerlap is het 's avonds. Maar wel als beloning tot half zes slapen!
Er zat toch nog wat alcohol in :9
pi_136096470
Tsk! o|O
pi_136096701
Alle jezus wat kan je je soms opeens ziek voelen :')

Gelukkig gaat het na een uurtje liggen een stuk beter.
pi_136096951
Nou, isa mogen ophalen bij kdv. Ze had een van de leidsters helemaal,ondergespuugd :D

En bedankt allenpmaal voor de lieve felicitaties O+ Sinds ik zwanger was, heb ik ineens echt niks meer met mijn verjaardag :D
Sarcasme. Herken het.
pi_136096956
quote:

[..]

Alcohol is wel een feest idd na zwangerschap :D Man, voelt alsof ik weer 16 ben en voor het eerst aan de alcohol ga. Al vind ik sommige drankjes echt niet meer lekker, raar genoeg..
Nee, geen Passoa meer voor jou? :P
quote:
Wooooow lange benen dame! Ik ga die van T straks ook meten :D Wat doet je citroentje het al goed zeg! [cliche]En wat gaat het hard he![/cliche]
Nou! Veel te hard. In het begin vond ik het best wel moeilijk dat ik nooit alles, elke minuut zou herinneren en was ik bang te weinig documentatie zou hebben. Het gaat ook zo hard dat ik er het benauwd van kreeg. Nu heb ik het beter onder controle en kan ik er ook van genieten dat het zo hard gaat.

quote:
T. gaat top! Hij ligt constant in een deuk, doet onze gezichtsuitdrukkingen steeds vaker na, kletst oren van onze kop, probeert om te rollen en raakt gefrustreerd als het niet lukt. :+ Het is zo leuk O+!

Wat een knap kind is het ook! En ons voorland! Leuk vooruitzicht!

O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:45:47 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zie limoncello voor me :P
Yum!! :9

Angela, wat naar dat ze K zo hebben laten huilen ;( Zou ik goed aangeven voor een volgende keer ja.

Suiker, dat wijsvingertje is zo herkenbaar! O+ E zit ook vanalles te bevoelen met dat vingertje, en dan de andere hand soms zo 'vragend' omhoog _O- O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:47:26 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef Spirit82 het volgende:
Nou, isa mogen ophalen bij kdv. Ze had een van de leidsters helemaal,ondergespuugd :D

En bedankt allenpmaal voor de lieve felicitaties O+ Sinds ik zwanger was, heb ik ineens echt niks meer met mijn verjaardag :D
Agos Isa... is ze wel vrolijk of nog/weer hangerig?

En Tally dus ook al ziek... gelukkig dat even liggen heeft geholpen!
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:49 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097248
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef Limone het volgende:

[..]

_O-

En heerlijke post trouwens! Goed dat je nu beter kunt genieten van de snelle ontwikkeling!

Ik herken wel wat je zegt hoor! Van mij zou E ook nog wel zo iniemini mogen zijn O+ Maar tegelijkertijd kan ik niet wachten tot ze ook naar mij toe kan komen kruipen *;
pi_136097291
quote:
_O- Dat werkt niet altijd hoor ;)

Ondanks veel zieken toch allemaal van die lieve verhalen hier.. heerlijk! O+ Wat kunnen kindjes toch geweldig zijn he?
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:55:15 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097430
Egwel O+
pi_136098013
Ik haak weer aan :W

Ik heb de next bezorger gemist :'( nu komt ie morgen en dat duurt nog zo langggg

Kyara, bedankt voor de Tuunte tip O+ gister binnengekomen, leukkkkk!!!
pi_136098179
Spirit, beterschap voor Isa!

Fieder, doe je ook even plaatjes posten in het kleertjestopic? Ben benieuwd!
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:10 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136098975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef Limone het volgende:

[..]

[..]

Nou! Veel te hard. In het begin vond ik het best wel moeilijk dat ik nooit alles, elke minuut zou herinneren en was ik bang te weinig documentatie zou hebben. Het gaat ook zo hard dat ik er het benauwd van kreeg. Nu heb ik het beter onder controle en kan ik er ook van genieten dat het zo hard gaat.

[..]

Wat een knap kind is het ook! En ons voorland! Leuk vooruitzicht!

O+
Passoa _O- Ik hield wel van alle zoete drankjes :@

Ik ben idd zo benieuwd hoe alle kindjes van herfst/winter 2013 het gaan doen, tof om ze gelijktijdig te zien opgroeien O+

Goed dat je het een 'plek' hebt gegeven. De snelheid waarmee het gaat 'takes my breath away' soms, hoe leuk het ook is. Al kan het ook weer niet snel genoeg gaan :+

Tally, beterschap :* Ineens ziekig?

Spirit, mijn verjaardag is redelijk aan de kant geschoven gezien T. 1 dag later is geboren _O- Fantastisch cadeau krijg ik elk jaar O+

Verder moest ik nog meerdere keren vandaag hardop lachen om L-E's XTC baby _O- Visueel ingesteld zijn ftw.

Fieder :W Mijn Next bestelling kwam gisteren binnen. Zondagavond besteld :o Alleen is alles te groot. Zucht.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:51:27 #288
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136099761
Oh man, twee dagen een hotel zonder WIFI en ik lig al weer zo ver achter! Zo even bijlezen, maar ik zag dat LB iets vroeg over Milaan/de vakantie:

We zijn begonnen in Milaan en van daar uit naar Pisa en Lucca. Gisteren waren we in Siena en nu in Perugia (in een Jazz en wijnhotel, geniaal!). Vanuit hier gaan we overmorgen door naar Rome ( O+ ) en Florence om uiteindelijk via het Gardameer terug te reizen.

M.aud doet het super. Ik draag haar veel in de draagdoek, heerlijk!

--

Zo, nu weer even verder bijlezen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:03:44 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136100313
Jeetje wat gaaf Skips! Wij zijn vrij makkelijk met T., maar met 6 wkn een reis door Italië doen..pfoeh!
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:29:08 #290
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136101276
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Heeeeeel herkenbaar!
Dat is mijn gevoel ook vaak bij dat soort discussies. Maar goed ik had de eerste keer zoiets van ik zie wel en er ging van alles niet zoals je het graag zou zien. De 2 keer heb ik het ook gewoon weer over me heen laten komen. Maardat werkt voor mij dan weer het beste in dit.geval
Zo ging ik er ook in. Bevallen ga je toch wel en er kan vanalles gebeuren. Ik had geen cursus gedaan en ook weinig informatie verzamelt. Alleen over borstvoeding, omdat ik graag wilde dat dat zou lukken.

*jeetje mina, ik ben nog steeds bezig met bijlezen :') *
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:32:38 #291
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136101415
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:03 schreef GotC het volgende:
Jeetje wat gaaf Skips! Wij zijn vrij makkelijk met T., maar met 6 wkn een reis door Italië doen..pfoeh!
7! :P

Mja, ik vond (vind!) het ook super spannend! We hebben bij het maken van de plannen bedacht dat we gewoon geen hotels van te voren gaan reserveren, zodat als het toch niet gaat we op ieder moment weer naar huis kunnen. Zo hebben we geen druk en dat voelt fijn. Tot nu toe doet ze het dus echter geweldig en 'kijkt' ze, als ze tenminste wakker is, veel rond. Ik ben zo verliefd. En zo trots! O+

[ Bericht 3% gewijzigd door ProjSkippy op 29-01-2014 18:34:39 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:45:06 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136101914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, ik kan het nu niet meer niks vinden, want M. is hier op de vloer geboren. O+ Maar heel rationeel gezien (wat dus nu eigenlijk niet meer kan), is ons huis te klein en te gehorig om thuis te bevallen. Ik ben in de huiskamer voor de bank op de grond bevallen omdat in de slaapkamer geen plek is. En ik heb me best wel ingehouden met gillen en grommen vanwege de buren. Daar ben ik me ook de hele tijd bewust van geweest. Volgende keer wil ik naar het ziekenhuis om lekker te gillen. ~O>

Maar, deze bevalling zoals die nu is gegaan past wel heel erg bij ons. Go with the flow. Gekookt water, handdoeken en de placenta opgevangen op/in een vuilniszak > dat werk. :D
Rafiki-Stylo! Ik vond jouw bevalling zo bijzonder! Sowieso heb ik, je weetz, een zwak voor jou, maar jij beviel 'vlak' voor mij dus ik zat echt helemaal in jouw verhaal. Dat ging ik ook doen! Bevallen! Mijn lijf zou dat op wat voor manier dan ook gaan doen! En ik wilde ook Rafiki doen.

Ja, ik was echt een emo-muts aan het einde van de zwangerschap.
pi_136103487
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:45 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Rafiki-Stylo! Ik vond jouw bevalling zo bijzonder! Sowieso heb ik, je weetz, een zwak voor jou, maar jij beviel 'vlak' voor mij dus ik zat echt helemaal in jouw verhaal. Dat ging ik ook doen! Bevallen! Mijn lijf zou dat op wat voor manier dan ook gaan doen! En ik wilde ook Rafiki doen.

Ja, ik was echt een emo-muts aan het einde van de zwangerschap.
Bijzonder is dat he, je blijft altijd een zwak houden voor de mensen met wie je vlakbij uitgerekend was geloof ik.

Ik heb dat bijvoorbeeld heel erg met Soempie en NTS en met Gulara en LadyBlack (ondanks dat ik een stuk eerder bevallen heb). En voor L-E en Juud79 door het premature kindjes verbond.

(de rest vind ik ook allemaal heel lief en zo maar voor deze mensen heb ik echt een zwak. Ik was echt zo emo en hyper toen Soempie voor de 2e keer aan het bevallen was, en ik was/ben niet eens zwanger :') )
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:28:43 #294
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136103782
Bijgelezen! Hijg. Maar er ligt hier ook iemand heel lief op me te slapen, dus ik was ook wel afgeleid af en toe.

Wat ik nog heb onthouden:

Poh! O+

Dat geheugen, komt dat ooit nog terug? Normaal was ik altijd heel erg van de monsterposts.

Edit: oh ja, wat dingen waar ik (nog) niet over mee kan praten. Bijvoeding enzo.

Edit2: Oh! En Spirit gefeliciteerd!

Flowerbox ook!

Tally beterschap!

[ Bericht 10% gewijzigd door ProjSkippy op 29-01-2014 18:33:48 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:35:12 #295
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_136104058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:51 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh man, twee dagen een hotel zonder WIFI en ik lig al weer zo ver achter! Zo even bijlezen, maar ik zag dat LB iets vroeg over Milaan/de vakantie:

We zijn begonnen in Milaan en van daar uit naar Pisa en Lucca. Gisteren waren we in Siena en nu in Perugia (in een Jazz en wijnhotel, geniaal!). Vanuit hier gaan we overmorgen door naar Rome ( O+ ) en Florence om uiteindelijk via het Gardameer terug te reizen.

M.aud doet het super. Ik draag haar veel in de draagdoek, heerlijk!

--

Zo, nu weer even verder bijlezen.
O+ O+ O+ wat fijn dat het zo goed bevalt met de draagdoek!!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:38:39 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136104196
-O- T. heeft schijnbaar het overgrote deel vd dag gehuild bij m'n schoonouders.. Arm ding.. ligt nu weer bovenop me O+, lekker bijkomen.

Verder zijn banden met bepaalde mensen herkenbaar O+

Elmo :W Hoe gaat het daar??
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:44:16 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136104440
*O* Gefeliciteerd voor de jarige mama's

:* Voor de zieke mama's en baby's

Hier ook een ziekige mama, met een baby die heel de middag gejengeld heeft. Geen goede combi -O-
Bijvoeding gaan wij proberen met 5 maanden ze heeft nu nog genoeg aan haar flessen.
pi_136104743
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Agos Isa... is ze wel vrolijk of nog/weer hangerig?

En Tally dus ook al ziek... gelukkig dat even liggen heeft geholpen!
Beide, we hebben haar binnen twee uur twee keer in bad kunnen doen wegens spuitluiers. Ze loopt echt weer leeg joh terwijl het juist beter leek te gaan. Maar ze hebben haar op het kdv ook best veel te eten gegeven, ondanks ons advies. Maarja, volle bak daar met zieke kindjes dus kan het me ook wel voorstellen.

Vraagje: als jullie zieke kindjes hebben, hoe lang duurt dat dan ongeveer? Hier begon het echt ziek zijn met koorts, spugen en diarree afgelopen vrijdag. Sinds vrijdag heeft ze ook amper gegeten en je begint nu echt aan haar te zien dat ze gewicht kwijt raakt. Wat is acceptabel en wat kun je er aan doen? Haar avondeten bestond uit een klein beetje fruitmoes met yoghurt... Ze drinkt overigens gelukkig wel heel goed en ik geef continu Diksap, ten eerste omdat ze daar veel van drinkt, ten tweede omdat ze dan toch wat suiker binnen krijgt.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:59:47 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136105163
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien ORS geven?
Arme Isa ;( :*
pi_136105519
Gossie, nog steeds zoveel zieken hier ;( beterschap voor iedereen!

En gefeliciteerd voor alle jarigen! :*

Skip, wat heerlijk dat jullie zo genieten zeg!

Angela, wat stom -O- volgende keer maar heel duidelijk zijn!

Ach, arme T, zoveel huilen. Fijn dat hij nu even lekker op je kan bijkomen gotc!

Oh Ellie en E O+ O+ wat fijn dat de komkommer goed viel cwen! En LB, het haar van E!! :o

LE, wat fijn dat sticker uit zijn sprong is. En nog veel fijner dat hij alleen maar leuker wordt. Wist niet dat dat kon?

En F van suiker, daar heb ik nou een zwak voor! Met zijn wijze gezichtje O+ O+

Limone, je kleine m. gaat hard! En zuiperd dat je bent _O-

Mijn hemel, wat gaan jullie hard! Hopelijk ben ik niemand vergeten en zo wel heb ik het niet expres gedaan. :*

Mijn lieve meisje is ook zo leuk he! Ze lacht en brabbelt en lacht nog meer. Zucht O+ Soms begraaf ik mijn neus in haar nekje om even te snuffelen! Afgelopen weekend had ze bij mijn schoonouders gelogeerd en toen ze terug kwam rook ze anders! Ze rook naar kruiden van eten en niet meer naar mijn baby :( volgende ochtend meteen in bad gedaan :@
E.
pi_136105547
Vol dan maar!
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')