Dat idee heb ik dus ookquote:Op maandag 27 januari 2014 20:23 schreef L-E het volgende:
Wow pessie, ook al bijna een dreumes. Gaat zo snel ineens hier!
Gotc, ik zie de meerwaarde van een zwembroekje niet. Maar wij zwemmen niet met onze baby, dus misschien is dat wel heel handig en weet ik het niet.
Bij ons hebben de baby's alleen zwemkleding aan. Geen zwemluier bij het babyzwemmen. Er gebeurd zelden een ongelukje.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:19 schreef GotC het volgende:
Trouwens, een vraagje..in het zwembad een zwemluier aan ok. Moet er nog een zwembroekje overheen of niet perse
Wauw, ook al bijna geen baby meer!! En even wennen dus, het zwembad?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:16 schreef pessie het volgende:
Ik ga weer proberen aan te haken
Afgelopen zaterdag was Lauren 11 maanden oud. Ze is dus haar laatste maand als baby in gegaan![]()
ook bleek ze tand nummer 7 te hebben
. We zijn heerlijk naar het zwembad geweest, na een half uur begon ze het langzamerhand leuk te vinden.
Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:34 schreef Mabawa. het volgende:
Sorry even ego. Ik heb van mijn vriend een cadeau gekregen, ik denk de griepkeelpijn, huidpijn, hoofdpijn, slapheid, duizelig, koude rillingen en dat is vanmiddag allemaal begonnen vriend heeft het al een paar dagen.
Morgen hebben we een afspraak voor prikjes maar ik twijfel nog of dat wel handig is. Wat denken jullie?
Sowieso weet ik niet hoe ik me zelf voel, ik moet namelijk alleen. Vriend heeft een sollicitatiegesprek.
Dat laatstequote:Op maandag 27 januari 2014 20:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?
Ik wilde al zeggen, mijn glazen bol is stuk, hoeweetiknuhoejijjevoeltmorgenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:43 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dat laatste![]()
Als ik me minder goed voel dan nu dan red ik het sowieso niet om te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nathan heeft wel een droge huid en ze hebben allebei een beetje berg. Verder nog niets gelukkig. Psoriasis kwam bij mij toen ik 13 was en volgens een kennis verdween de psoriasis van haar moeder toen ze de overgang had gehad. Kortom, nog en jaar of 20 doorbijten...quote:Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier
S. heeft de vervelende huid van haar vader geërft. We smeren nu met een creme maar die lijkt niet veel te doen. Als het zo blijft gaan we ermee naar de dokter om te kijken wat we er nog meer aan kunnen doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier
Echt Hemaquote:Op maandag 27 januari 2014 22:51 schreef Cwen het volgende:
Shandaly, ik denk dat dat zeker kan. Sterkte ermee, leuk is anders.
Dat badpakje is heeel snoezig!
Hema heeft ze niet meer, tijd voor een tripje marktplaats! Nou ja, wanneer Ellie vroeger gaat slapen en wakker wordt dan... Nu redden we de zwemtijden nietquote:Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Echt Hema
Die foto is van september, maar ze past 'm nog steeds. Ik zie wel dat ie inmiddels behoorlijk verkleurd is... de cupcakejes zijn amper nog te zien nu.
Lief!!!quote:Op maandag 27 januari 2014 23:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jaaaa mijn meisje zag voor het eerst de sneeuw!![]()
[ link | afbeelding ]
Oooh en sterkte met de verkouden baby en zwaan!
quote:Op maandag 27 januari 2014 23:19 schreef angelatje het volgende:
Gotc ik ben er nog hoor![]()
Ik krijg het gewoon niet bijgelezen hier, begin ook steeds meer een hekel aan het kolven te krijgen, kost zoveel tijd}:|
We proberen K nu aan het begin van de avond al in bed te leggen, maar na een paar minuten begint hij dan te huilen. En vanavond raakte hij helemaal in paniek en begon hij te krijsen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij over een tijdje op zijn eigen kamer gaat slapen..![]()
Nog even eenvoor alle jarige kindjes van afgelopen week
Of ze moeten koorts hebben of hebben gehad de nacht er voor. Of iets besmettelijks hebben zoals bijvoorbeeld de vijfde ziekte.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:46 schreef L-E het volgende:
Over even bellen.. Kans bestaat dat ze zeggen dat je gewoon kan komen. Volgens mij is de officieele richtlijn dat ziekte geen reden is voor uitstel van een vaccinatie.
Marktplaats!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:52 schreef Kyara het volgende:
LB, wat een leuk pakje heeft E aan voor in de sneeuw. Ziet er heel lekker warm uit. Waar heb je die vandaan?
Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haaltquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
Haha, nee gek!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
LE de knoop is echt door volgens mij he?
Moet je nog wachten eigenlijk of mag je alweer? of ben je alweer?![]()
Ik zou voor een natuurlijke bevalling gaan denk ik, als ik de keuze zou hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
Dit speelt wel vaak door m'n hoofd de laatste tijd. Maar tegen die tijd laat ik me wel eens goed voorlichten bij de gynquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haalt) en kon daardoor een hoop dingen loslaten.
Ah kijk! Tuurlijk is dat spannend!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:39 schreef L-E het volgende:
Wij hebben morgen een gesprek bij de gyn trouwens. Over de toekomst. Enzo. Ikvindhetzospannenddddd!
Haha, nee gek!quote:
Hell no dat ik natuurlijk bevallen nog een keer probeerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Ik heb beide gehad en ik zou bij een volgende keer die er toch niet komt direct voor en KS kiezen als die keus er was.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Ja ik mocht bij de tweede natuurlijk bevallen (wat ik gek vond want medische indicatie voor de vorm van mijn baarmoeder). Ik heb er zelf in het begin aangegeven dat ik graag een KS wilde. Wat de gyn maar vreemd vond. Ik moest maar kijken als het zo ver was. Bij elk gesprek bleef ik aangeven dat het een KS moest worden. Maar pas toen bleek dat ook Fee in stuit lag mocht ik kiezen. Terwijl bij de eerste zwangerschap werd aangegeven dat ik altijd de keus had ivm baarmoedervorm en eerste KS.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Mocht jij überhaupt wel natuurlijk bevallen Tally?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:51 schreef L-E het volgende:
Dat klinkt goed Spirit, als ze nog in haar handen klapt hoeft ze niet aan een infuus
Herkenbaar....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:55 schreef L-E het volgende:
Die maisboogies plakken nogal. En Sticker is dus steeds zijn maisboogie kwijt omdat het aan zijn wang vast geplakt zit of zijn elleboog ofzo. Hebben jullies dat ook of is alleen mijnes zo suf?
Er zijn daadwerkelijk vrouwen waarbij het bekken te smal is om een kind te laten passeren. Ik vind dat ze in NL nog wel erg vaak een natuurlijke bevalling proberen door te drukken. In Frankrijk maken ze een echo en aan de hand daarvan bepalen ze of je een natuurlijke bevalling mag of een KS. Al moet ik zeggen dat ik dit wel erg drastisch vind, echo's zijn niet zzaligmakend wmb.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hell no dat ik natuurlijk bevallen nog een keer probeerMaar dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat het gewoon niet past en niet nog een bevalling van 3 dagen wil
n
Dat was ik volgens mij?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha, nee gek!De kans dat we het niet doen is net zo groot als de kans dat we het wel doen.
Ik dacht er eigenlijk aan door het gesprek in Z&G nu, over horror tijdens de bevalling en ergens zei iemand dat ze veel liever een ks heeft en toen dacht ik, wat een heftige uitspraak eigenlijk, en toen vroeg ik me af of ik daar nu zo anders in sta vanwege Ons Verhaal, vandaar die vraag.
Geen idee wie dat was, zei jij dat? Want dan was jij het jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat was ik volgens mij?
Zit al een paar weken te spelen met die vraag: Wel of geen ks bij een volgende?
Mijn herstel ging namelijk vlekkeloos en praktisch pijnvrij. Mja..wie zegt dat het een volgende keer weer zo gaat?
Ik heb namelijk niet echt de oerbehoefte om natuurlijk te bevallen, plus ik ben denk ik toch meer geschrokken van de spoed vd ks.. Een vk die letterlijk tegen je zegt 'als we nu niet gaan, weet ik niet of hij het haalt', en niemand die me gerust stelde.
Misschien heb ik de behoefte bij een volgende zwangerschap wel, maar dat weet ik nog niet.
Voel me enorm ontaard iig..
Succes morgen bij de gyn! Ben benieuwd!
Meerwaarde? Niet zoveel eigenlijk als alleen weten waar je aan toe bent en geen urenlange pijnlijke weeën die weinig lijken te doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef L-E het volgende:
Tally en Bla, wat is voor jullie de meerwaarde van een ks tov een natuurlijke bevalling?
quote:
Waarom zou je geen derde kunnen krijgen met een ks?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef klumsy het volgende:
Ik zou het niet weten.... Ik vond de kz ideaal omdat ik bij de eerste bevalling zo een last van rugweeen hadmaar het herstel van de kz viel me erg tegen...
Dus aan de ene kant denk ik doe mij een kz, omdat ik anders alweer allerlei dingen in m'n hoofd haal over dat het litteken gaat scheurenmaar aan de andere kant lijkt het herstel me met een kleine erbij ook extra zwaar en als het bij een volgende een kz gaat worden dan laat ik me gelijk steriliseren ivm de risico's bij een 3e kz... Bij een normale bevallig is er (mits de zwangerschap makkelijker verloopt ) best een kans dat er nog een 3e komt...
En dit dus zeer herkenbaarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat was ik volgens mij?
Zit al een paar weken te spelen met die vraag: Wel of geen ks bij een volgende?
Mijn herstel ging namelijk vlekkeloos en praktisch pijnvrij. Mja..wie zegt dat het een volgende keer weer zo gaat?
Ik heb namelijk niet echt de oerbehoefte om natuurlijk te bevallen, plus ik ben denk ik toch meer geschrokken van de spoed vd ks.. Een vk die letterlijk tegen je zegt 'als we nu niet gaan, weet ik niet of hij het haalt', en niemand die me gerust stelde.
Misschien heb ik de behoefte bij een volgende zwangerschap wel, maar dat weet ik nog niet.
Voel me enorm ontaard iig..
Succes morgen bij de gyn! Ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kan wel bezig blijven met proberen dat balkje weer op de juiste plek te krijgen en de auto correct fouten eruit te halen maar tegen de tijd dat ik mijn reactie dan plaats zijn jullie 2 topics verder
Lientje was een sterrenkijker, ik ging in 6 uurtjes van spontaan gebroken vliezen en meteen weeen naar 10 cm ontsluiting en persen. Na een uur persen zakte haar hoofd niet, dus echo, toen bleek ze dus niet goed te liggen en was haar hoofd te breed om eruit te kunnen. Soms past dat alsnog met knip/vacuum, bij mij gewoon niet, dus toen een spoedks.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:44 schreef L-E het volgende:
Ja Juud, dat kan ik me voorstellen, dat je dat stoer vond. Wat was bij Lientje de reden voor de ks?
Hoewel ik vrede heb met de ks (want anders had Sticker niet meer geleefd) was het wel het - wederom - falen van mijn lichaam voor mijn gevoel en dat blijft wat zuur. En idd, in een gezond lichaam snijden zonder goede reden is ook niet echt iets waar ik achter kan staan.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:10 schreef L-E het volgende:
[..]
I hear ya hoor, wij hebben ook een tablet maar ik gebruik m niet, kan er niet mee overweg
Dusse, dan heb je alle ellende van een natuurlijk bevalling doorstaan (weeen en alles) en dan alsnog een ks.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:12 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Lientje was een sterrenkijker, ik ging in 6 uurtjes van spontaan gebroken vliezen en meteen weeen naar 10 cm ontsluiting en persen. Na een uur persen zakte haar hoofd niet, dus echo, toen bleek ze dus niet goed te liggen en was haar hoofd te breed om eruit te kunnen. Soms past dat alsnog met knip/vacuum, bij mij gewoon niet, dus toen een spoedks.
Ik lach uit herkenning!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef pessie het volgende:
[..]
En dan lach jij mij uit![]()
We zijn helaas al ruim een jaar laptoploos en de tablet is net alsof jee een boek leest. Typen in een boek gaat ook niet zo makkelijk
Dat is volgens mij het meest rotte van een spoedks, dat je eigenlijk 2 bevallingen doormaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Dusse, dan heb je alle ellende van een natuurlijk bevalling doorstaan (weeen en alles) en dan alsnog een ks.
Jup!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Dusse, dan heb je alle ellende van een natuurlijk bevalling doorstaan (weeen en alles) en dan alsnog een ks.
Het kan wel hoor. De risico's worden alleen wat groter ivm het littekenweefsel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen derde kunnen krijgen met een ks?
Hier werd het spoed bij 4 cm. Viel mee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het meest rotte van een spoedks, dat je eigenlijk 2 bevallingen doormaakt.
Idd. Dat je roept: Geef mij die scalpel, ik doe het wel!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik
Echt, die hellp-survivors ook altijdquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Ik win: hier werd t spoed na slechts 20 minuutjes lichte weeën
Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef L-E het volgende:
Tally en Bla, wat is voor jullie de meerwaarde van een ks tov een natuurlijke bevalling?
Die had ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:30 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik haak in, als dat mag!
Bij het nabespreek bij de gyn zei ze dat ik een volgende keer mag kiezen om het zelf te proberen of direct een KS. Waarschijnlijk zou het zelf proberen alsnog uitlopen op een KS volgens haar omdat het er naar uit ziet dat mijn bekken te smal is voor een natuurlijke bevalling. Wat op zich mal is gezien mijn bouw![]()
Maar mocht ik het zelf proberen leggen zij er wel een grens op dat ze snel ingrijpen als blijkt dat het toch niet gaat lukken. Maar ik voel eigenlijke de behoefte helemaal niet zo om het natuurlijk te doen
Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibelerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Ik win: hier werd t spoed na slechts 20 minuutjes lichte weeën
Ik vond de ruggenprik echt meevallen! Was ook zo gezet... ( maar ze hadden ook gezegd, 1x proberen anders algehele narcose)
Oké, ik ben tweedequote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibeler
Bij de eerste heeft mijn man een tijdje met dat ding gezeten zodat ze het hartje hoorde. Bij de tweede heeft de verpleegkundige eerst geprobeerd om hem vast te zetten. Na 5 minuten was ze al weer bewogen. Ze is toen een half uur bezig geweest om hem goed te krijgen en lukte niet. Mijn man moest hem toen ook beet houden want ik was bezig om de weeën op te vangen. Ja nee het LIJKT er op alsof u wel weeën hebt maar gek genoeg worden ze niet getoond. NEE KUT OMDAT IK ZE OOK IN MIJN BOVENBENEN EN RUG VOELDE!!! Niet in mijn buikquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tallylekker dan. Bij mij werden de weeën ook niet geregistreerd, moesten we zelf dat ctg ding indrukken. Maar denk daar maar eens aan vol in de weeën
Wij leggen hem ook meestal slapend op bed, maar dan word hij binnen 15 minuten wakker en zet het dan op een schreeuwenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 06:27 schreef GotC het volgende:
Gelukkig gaat het goed met jullie angelatje. Jammer dat live drinken nog niet wil lukken (toch?)
. Wb op bed leggen, wij konden tot 4 weken geleden T. alleen slapend op bed leggen, anders was het drama. Nu lukt het ineens wel. Komt goed!
*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef angelatje het volgende:
[..]
Live drinken doet hij idd niet. We zijn ook gestopt met proberen want het werd erg frustrerend, voor mij maar ook voor hem. Ik heb ook te weinig productie...dus nu krijgt hij 2 flesjes kv per dag en de rest bv. En als ik ga werken wil ik 50/50 geven.
Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.
Ik wist door de eerste keer wat me ging gebeuren. Al weet ik nu achteraf dat ik de eerste keer zo wat high was van de adrenaline. De tweede keer was ik er bewust van en ging ik op dingen letten. Wat ik ook niet erg vind nu. De eerste keer was binnen komen, liggen, infuus en doorrijden naar de operatietafel. Zonder weeën. Ik vond bij de tweede wel lastig dat ik opeens wel weeën kreeg. En dat ik toch zoiets had van: Mijn god wat gebeurt me nuDat was niet de afspraak!
Dan was de meerwaarde dus rust.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch?
Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef Morretje het volgende:
[..]
*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*
Logopediste met verstand van borstvoeding? Flesdrinken is een heel andere techniek dan borst, dus misschien heeft een goede Lactatiekundige IBCLC nog nut? Het kan namelijk wel, je kindje nu weer aan de borst. Volgens mij was het BeessieJen die haar oudste na 5/6 maand nog van de fles aan de borst kreeg.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.
Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
Hoe oud is hij nu?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.
Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
Ik bedoelde het niet rot he..quote:
Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Geen idee wie dat was, zei jij dat? Want dan was jij het ja
De oerbehoefte heb ik ook niet zo, ik hoor vrouwen daar wel eens over maar dat ervaar ik niet. Het herstel viel me mee, maar het was echt een klap vergeleken bij het herstel na de natuurlijke bevalling. Maar goed, ik blijf zeggen dat ik die vergelijking niet goed kan maken omdat de ks niet alleen maar een ks was, maar ook PE/HELLP en een opname op de IC. Dat kleurt mijn beeldvorming wel iets.
Heftig he, een spoedks? Ik heb jouw verhaal niet gelezen, maar ik weet een beetje hoe dat voelt, is heel naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief, alle berichtjes'Fijn' dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde gevoel.
Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.
Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaalLag er vannacht nog over te malen.
[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 28-01-2014 15:40:39 ]
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgtIk vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan
Korte variant?Heeeeeel herkenbaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief, alle berichtjes'Fijn' dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde gevoel.
Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.
Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaalLag er vannacht nog over te malen.
Dat is mijn gevoel ook vaak bij dat soort discussies. Maar goed ik had de eerste keer zoiets van ik zie wel en er ging van alles niet zoals je het graag zou zien. De 2 keer heb ik het ook gewoon weer over me heen laten komen. Maardat werkt voor mij dan weer het beste in dit.geval
hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroegquote:
O nee joh zo las ik het ook nietquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet rot he..Ik haal het ook niet aan om anderen te beoordelen op de keuze die ze maken, ik wil oprecht weten wat mensen beweegt
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgtIk vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan
Korte variant?Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief, alle berichtjes'Fijn' dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde gevoel.
En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
Dat deed mijnes ook, en die was 2 weken te laatquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef angelatje het volgende:
[..]
hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroeg![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef L-E het volgende:
[..]
Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.
En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
+1quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
SuikerMee eens hoor, dat had ik bij M ook, alleen dan boekenwijsheid.
Zo was ik heel blij dat ik die SBS6 serie kleine babies, grote zorgen had gevolgd. Wie had dat gedacht, dat ik nog iets aan SBS6 zou hebben
Ja, ik kan het nu niet meer niks vinden, want M. is hier op de vloer geboren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Vond je thuis echt niks limone? Ik lees toch vaak van vrouwen die ook per ongeluk thuis bevallen zijn dat ze het wel heel fijn vonden.
quote:
Oh, ja, mee eens hoor! Het is meer dat ik merk dat ik in een bepaald proces/traject zit dat niet helemaal past bij waar ze in Z&G nu in zitten, zeg maar. Logisch uiteraard!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:35 schreef Suikertante het volgende:
Als ik nu in Z&G lees kom ik juist weer een beetje terug in die spanning van de zwangerschapBij een tweede denk ik niet dat ik me over sommige kleine dingen die worden besproken nog eens zo druk zou maken, maar ik begrijp het helemaal.
+1quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef Shandaly het volgende:
Ik lees eigenlijk nooit meer mee in Z&GIs een afgesloten stuk, daar ben ik niet meer mee bezig. Misschien best egoïstisch, ik kan misschien sommigen best helpen met mijn ervaringen over mijn zwangerschappen en bevallingen (omg meervoud :x) maar ik heb soms al moeite genoeg om dit en 't peutertopic bij te houden. (Gelukkig gaat de laatste meestal niet zo snel)
+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschriktquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G
Ohh zeker ook mee eens! Ik wil altijd alles weten en ben te geïnteresseerd in ziekenhuizen enzoquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G
24 septemberquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Limone het volgende:
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen?
Poepexplosie!![]()
Geef maar door hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef Limone het volgende:
Maar ausverkauft als je het nodig hebt![]()
Ja Gap. Het staat haar ook zo goed!
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Geef maar door hoorWe hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee
Ik hoop toch dat Fee die hadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:04 schreef Tally het volgende:
Ik had een poepexplosie
Eindelijk![]()
![]()
Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik
Dat zei een vriendin van mij ook hoor! Die had een stuitligger, en heeft toch gekozen voor een natuurlijke bevalling (met de ok op standby) zodat ze toch in elk geval weeën zou hebben gehadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:33 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Mensen die daar lezen laten zich niet afschrikken, maak je niet druk. Elk verhaal is waardevol!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
Vanaf 4 maanden omdat Féline last had van reflux. Bij Zoë pas echte bijvoeding vanaf 6 maanden. Daarvoor wel iets geprobeerd maar zij ging beter op de fles.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Ow, en het waarom... tja... omdat ik het eerder eigenlijk niet nodig vond. Femke 'vroeg' er ook niet om. En bv ging nog lekker, dat wilde ik niet teveel ondermijnen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd
Dat is logisch.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef Kyara het volgende:
Mandy, dat is precies zoals ik het ook ervaar.
Ik had 2 stuitliggers en het ging inderdaad al richting een geplande ks. Dat vond ik wel lastig. Al had ik natuurlijk wel liever de geplande ks gehad dan 2 premature kindjes maar dat lijkt me duidelijk.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
Mijn gecorrigeerde baby'shebben het vandaag -eindelijk- leuk gehad in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren
![]()
Minder leuk was de verrassing die D voor me achterliet
Bij 6 maanden ongeveerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij mequote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
Ik vind het nogal lastig. Hij is gefascineerd door alles wat we doen, sabbelt continu op z'n handen, kwijlt veel (volgens CB arts doet de mond dat om zich klaar te maken voor vast voedsel), pakt onze vingers en stopt ze in z'n mond en komt steeds sneller voor z'n fles.
Dit inderdaad!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij me
En dat sabbelen op de handen, dat is inderdaad mondmotoriek oefenen, maar dat is óók voor de spraakontwikkeling!
Jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Er stond toch M?En ninja edit op mobiel
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja
maar die doet dat soort dingen niet
Dit, precies!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef L-E het volgende:
Gotc, ze gaan idd van alles leren en ontdekken met hun mond. Ik zeg altijd maar: als je een gedraaide drol voor zijn neus houdt zal hij ook vol interesse kwijlend en wel toekijken, dat houdt niet in dat hij dat graag opeet. Nu is Sticker geen graadmeter, maar die begon echt met 10 weken met kwijlen (en wij maar roepen ER KOMT AL EEN TAND, de stand staat nog op nul, maar dit terzijde) en alles in zijn mond stoppen, werkelijk alles.. en hij is van alle babies hier echt een van de laatsten die toe is aan bijvoeding. Volg je gevoel en volg je kind, en ik denk dat je vanzelf ontdekt welk moment voor jullie het best is om mee te starten.
Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef GotC het volgende:
[..]Het lag niet aan mij!
Is het een vrouwending?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:
Sticker heeft een woord voor onze katten. Het klinkt ongeveer als:
'Poh'!
Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwdquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Damnitquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.
Bij mij stond al die tijd gewoon D hoor. Dus sorry... het ligt wel aan jou
Ik denk niet dat het een vrouwending was maar ik had het wel kunnen weten want J had haar poepluier vlak voor het bad en er zit nooit veel tijd tussen. (echte tweeling he....)
Augurk, kurk, en kwiljeaaien hadden we ook al!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:00 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
![]()
te schattig!
is dat zijn 2e woord? Na augurk?
Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:
En over Z&G, toen ik zwanger was woonde ik daar natuurlijk wel. Bij Femke nog meer dan bij Lars, met uiteraard ook al ervaring van de vorige keer. Heerlijk topic als je erin zit, en ook respect voor users als Mignonne die daar hun professionele input geven enzo. Maar als ik daar nu zou gaan meelezen zou ik het mezelf alleen maar moeilijk maken. Ik wil geen 3e, ik rammel niet echt, maar zwanger zijn vond ik wel heel tof...
Mooi dat ze duidelijk aangeeft er aan toe te zijn. Bizar ook hoe snel ze gaat trouwens!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Cwen het volgende:
[..]
Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwd.
Ik wilde wachten tot 6 maanden, maar ze is nu 5 maanden en m'n gevoel zegt dat ze er nu langzaamaan wel aan toe is om zo af en toe iets te proberen. Vanaf 6 maanden ga ik dan structureel aanbieden.
Plaatje bij het praatje moet ik ff uploaden, komt zo!
snelle dame! D heeft dat een paar weken gedaan maar is daar weer mee gestopt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:03 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden...
Overigens ben ik ook schuldig aan het Femke in het wipstoeltje zelf een flesje laten drinken. Niet altijd, maar juist nu vind ik het wel fijn om niet meer elke voeding aan haar vast te zitten. En ze houdt gewoon zelf haar flesje vast, geen gekke stellages
L-Ewat klinkt dat lief!
Klopt, ze is echt zo rap! Heeft nu ook al een tijdje 1 rode wang, wellicht dus ook snel een tandje...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Mooi dat ze duidelijk aangeeft er aan toe te zijn. Bizar ook hoe snel ze gaat trouwens!
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:27 schreef L-E het volgende:
Oke, dood aan de fokwet, ik ga dit gewoon melden: mijn zoon slaapt nu al vanaf 19 uur. Zonder een kik gegeven te hebben. Zonder elk uur wakker en aan de borst. Al 3,5 uur, dat is echt al weken niet gebeurd. wtf you guys!
Twee keer gehuild. Waarvan een keer een flesje aangeboden waar meneer geen behoefte aan had. Nog paar keer speentje. Vooral in de ochtend toen ie wakker aan het worden was.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:28 schreef L-E het volgende:
Wauw Gulara, is hij ook niet wakker geworden of dat wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt weer beter te gaan! Nog wel diarree en eten wil ook nog niet echt en ook nog koorts, maar ze was minder hangerig vandaag en meer zichzelf. Morgen even kdv bellen of we haar überhaupt mogen brengen zo. Lief dat het vraagt!!quote:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:41 schreef danic het volgende:
Oh en dit zal gelijk dr laatste vermaanddag zijn van haar eerste jaar. Volgende maand bestaat niet
Herkenbaar ditquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef L-E het volgende:
Het loopt compleet uit de hand, zo leuk als dit kind aan het worden is!
Ooh jee daar ook al!quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef L-E het volgende:
Ik heb haar via fb een berichtje gestuurd, maar ook geen antwoordquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef L-E het volgende:
Danic, van harte met de vermaanddag! Nee zeggen
Spirit, wat heerlijk!
Ik mis XM al een tijdje. Ik hoop dat het goed gaat daar. Heeft iemand buiten fok contact met haar?
Volgens mij zijn we uit de sprong hier. Hij heeft geslapen van 19 tot 7 uur, met maar 3 nachtvoedingenEcht een wereld van verschil met de afgelopen twee weken. Zo lekker dat hij zonder morren weer in slaap valt na de voeding. Of tijdens de voeding eigenlijk. En toen hij wakker werd vanmorgen en papa zag deed hij 'Hee-eeej'
Haha, toevallig ook jarig vandaag?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:19 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een prachtig schitterende, geweldige dag om jarig te zijn flobo!Gefeliciteerd alvast!
ja geef bv en dat had ik in de tas gedaan. had wel nog kv meegegeven voor het geval het nodig was maar dat hebben ze dus niet gegeven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:46 schreef Omentielvo het volgende:
Roasalie alweer tien maanden
L-E wat omschrijf je dat lief. Zo ervaar ik het ook. Alleen ik kan het niet zo mooi zeggen
Riley zal net als F ook binnenkort uitelkaar spatten van leukheid
Angalatje wat raar dat ze hem dan de hele tijd laat huilen dan. Geef jij bv? Want dat mag je toch aanbieden wanneer ze willen.voor de 8 weken
Proseccoquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:49 schreef Limone het volgende:
God.. Ik zie dat ik het gevoel heb die alcohol onwijs te moeten verdedigen..
Wat leuk van het CB en het voorkomt waarschijnlijk ook een boel irritaties. Ik ken een boel opa's en oma's die dat soort dingen eerder van een expert aannemen, dan van hun eigen kind -die tenslotte niets overgehouden heeft aan een hele nacht huilen en sinaasappelsap en liga bij twee maanden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Prosecco![]()
Hoe gaat het verder met M? Groeit ze nog zo heerlijk?
Angelatje wat vervelend dat ze hem zo hebben laten huilen.. Misschien nog eens extra benadrukken dat bv zoveel als ze maar willen mag worden gegeven?
Ik zag trouwens dat m'n CB een 'opfriscursus voor opa's en oma's' geeft, omdat er zoveel anders is sinds zij kinderen hebben opgevoed. Hoe tof!
Dat denk ik ook iddquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:52 schreef Limone het volgende:
[..]
Wat leuk van het CB en het voorkomt waarschijnlijk ook een boel irritaties. Ik ken een boel opa's en oma's die dat soort dingen eerder van een expert aannemen, dan van hun eigen kind -die tenslotte niets overgehouden heeft aan een hele nacht huilen en sinaasappelsap en liga bij twee maanden.
En alcohol!Het was de eerste keer dat ik twee glaasjes had gedronken ipv één. Ik was een beetje teut.
Vriendinnen hadden al gewaarschuwd dat ik een hele goedkope borrelaar werd na de zwangerschap, maar ik verklaarde ze voor gek omdat ik niets voelde bij één glas..
![]()
Edit: Ohja M. Daar gaat het hier tenslotte omWat een kind is het al! Je zou er eens moeten zien. Ze kan haar koppie al heel lang omhoog houden; lacht als ze eten heeft gekregen of als je in haar wangetje knijpt; kijkt de mensen steeds langer recht aan, óók als er kaarsjes/lampjes/glitters in de buurt zijn; en ze heeft lange benen (20 cm binnenbeenlengte).
Hoest met T'tje?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:16 schreef GotC het volgende:
Ohh en net vliegtickets gekocht naar Schotland in september! Vliegen met een bijna 1-jarige
Spannend en hartstikke leuk!!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
Maar voor het eerst mrt m'n zoon Vliegen kijk ik tegenop, vorige vlucht schuin moeten landen door wind
Wij kregen ook het advies bij t CB bij 4 maanden om eventueel te beginnen met bijvoeding. Maar F snapte niet eens wat hij met een worteltje in zijn hand moest. Al zijn speelgoed ging in de mond maar eten liet hij los en belande op de grond. Dus hij was er nog niet echt aan toe. Af en toe in het weekend kreeg hij een prakje van wortel, banaan of iets anders wat wij in huis hadden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef L-E het volgende:
Hij is zo lief joh, dat jongetje van mij. Zo vreselijk lief
Hij heeft vanavond in bed een uur lang over mijn gezicht zitten aaien terwijl hij me verliefd aan staarde en af en toe zachtjes fluisterde ' oebiedadoediegoegabadoe - poh?' Alsof we een pilletje XTC hadden gedeeld, zo gezellig was het.
Maar reageren daar is het helaas te druk voorquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Ideaal, dat werken! Kan weer rustig bijlezen op Fok
Ik heb nu een visioen van een citroen die dappere pogingen doet om een fles drank te beschermenquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:49 schreef Limone het volgende:
God.. Ik zie dat ik het gevoel heb die alcohol onwijs te moeten verdedigen..
Mehehequote:Op woensdag 29 januari 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb nu een visioen van een citroen die dappere pogingen doet om een fles drank te beschermen![]()
(ik vind het trouwens ook veel hoor, ik kolfde maat ietsje meer.... voor 2)
Ik zie limoncello voor mequote:Op woensdag 29 januari 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb nu een visioen van een citroen die dappere pogingen doet om een fles drank te beschermen![]()
(ik vind het trouwens ook veel hoor, ik kolfde maat ietsje meer.... voor 2)
Er zat toch nog wat alcohol inquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:09 schreef Limone het volgende:
Ja een kleine hongerlap is het 's avonds. Maar wel als beloning tot half zes slapen!
Nee, geen Passoa meer voor jou?quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Alcohol is wel een feest idd na zwangerschapMan, voelt alsof ik weer 16 ben en voor het eerst aan de alcohol ga. Al vind ik sommige drankjes echt niet meer lekker, raar genoeg..
Nou! Veel te hard. In het begin vond ik het best wel moeilijk dat ik nooit alles, elke minuut zou herinneren en was ik bang te weinig documentatie zou hebben. Het gaat ook zo hard dat ik er het benauwd van kreeg. Nu heb ik het beter onder controle en kan ik er ook van genieten dat het zo hard gaat.quote:Wooooow lange benen dame! Ik ga die van T straks ook metenWat doet je citroentje het al goed zeg! [cliche]En wat gaat het hard he![/cliche]
Wat een knap kind is het ook! En ons voorland! Leuk vooruitzicht!quote:T. gaat top! Hij ligt constant in een deuk, doet onze gezichtsuitdrukkingen steeds vaker na, kletst oren van onze kop, probeert om te rollen en raakt gefrustreerd als het niet lukt.Het is zo leuk
!
Yum!!quote:
Agos Isa... is ze wel vrolijk of nog/weer hangerig?quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef Spirit82 het volgende:
Nou, isa mogen ophalen bij kdv. Ze had een van de leidsters helemaal,ondergespuugd
En bedankt allenpmaal voor de lieve felicitatiesSinds ik zwanger was, heb ik ineens echt niks meer met mijn verjaardag
![]()
quote:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:33 schreef GotC het volgende:
Passoaquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, geen Passoa meer voor jou?
[..]
Nou! Veel te hard. In het begin vond ik het best wel moeilijk dat ik nooit alles, elke minuut zou herinneren en was ik bang te weinig documentatie zou hebben. Het gaat ook zo hard dat ik er het benauwd van kreeg. Nu heb ik het beter onder controle en kan ik er ook van genieten dat het zo hard gaat.
[..]
Wat een knap kind is het ook! En ons voorland! Leuk vooruitzicht!
Zo ging ik er ook in. Bevallen ga je toch wel en er kan vanalles gebeuren. Ik had geen cursus gedaan en ook weinig informatie verzamelt. Alleen over borstvoeding, omdat ik graag wilde dat dat zou lukken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Heeeeeel herkenbaar!
Dat is mijn gevoel ook vaak bij dat soort discussies. Maar goed ik had de eerste keer zoiets van ik zie wel en er ging van alles niet zoals je het graag zou zien. De 2 keer heb ik het ook gewoon weer over me heen laten komen. Maardat werkt voor mij dan weer het beste in dit.geval
7!quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:03 schreef GotC het volgende:
Jeetje wat gaaf Skips! Wij zijn vrij makkelijk met T., maar met 6 wkn een reis door Italië doen..pfoeh!
Rafiki-Stylo! Ik vond jouw bevalling zo bijzonder! Sowieso heb ik, je weetz, een zwak voor jou, maar jij beviel 'vlak' voor mij dus ik zat echt helemaal in jouw verhaal. Dat ging ik ook doen! Bevallen! Mijn lijf zou dat op wat voor manier dan ook gaan doen! En ik wilde ook Rafiki doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, ik kan het nu niet meer niks vinden, want M. is hier op de vloer geboren.Maar heel rationeel gezien (wat dus nu eigenlijk niet meer kan), is ons huis te klein en te gehorig om thuis te bevallen. Ik ben in de huiskamer voor de bank op de grond bevallen omdat in de slaapkamer geen plek is. En ik heb me best wel ingehouden met gillen en grommen vanwege de buren. Daar ben ik me ook de hele tijd bewust van geweest. Volgende keer wil ik naar het ziekenhuis om lekker te gillen.
![]()
Maar, deze bevalling zoals die nu is gegaan past wel heel erg bij ons. Go with the flow. Gekookt water, handdoeken en de placenta opgevangen op/in een vuilniszak > dat werk.
Bijzonder is dat he, je blijft altijd een zwak houden voor de mensen met wie je vlakbij uitgerekend was geloof ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:45 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Rafiki-Stylo! Ik vond jouw bevalling zo bijzonder! Sowieso heb ik, je weetz, een zwak voor jou, maar jij beviel 'vlak' voor mij dus ik zat echt helemaal in jouw verhaal. Dat ging ik ook doen! Bevallen! Mijn lijf zou dat op wat voor manier dan ook gaan doen! En ik wilde ook Rafiki doen.
Ja, ik was echt een emo-muts aan het einde van de zwangerschap.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:51 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh man, twee dagen een hotel zonder WIFI en ik lig al weer zo ver achter! Zo even bijlezen, maar ik zag dat LB iets vroeg over Milaan/de vakantie:
We zijn begonnen in Milaan en van daar uit naar Pisa en Lucca. Gisteren waren we in Siena en nu in Perugia (in een Jazz en wijnhotel, geniaal!). Vanuit hier gaan we overmorgen door naar Rome () en Florence om uiteindelijk via het Gardameer terug te reizen.
M.aud doet het super. Ik draag haar veel in de draagdoek, heerlijk!
--
Zo, nu weer even verder bijlezen.
Beide, we hebben haar binnen twee uur twee keer in bad kunnen doen wegens spuitluiers. Ze loopt echt weer leeg joh terwijl het juist beter leek te gaan. Maar ze hebben haar op het kdv ook best veel te eten gegeven, ondanks ons advies. Maarja, volle bak daar met zieke kindjes dus kan het me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Agos Isa... is ze wel vrolijk of nog/weer hangerig?
En Tally dus ook al ziek... gelukkig dat even liggen heeft geholpen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |