abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136019221
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 20:16:51 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136021485
Ik ga weer proberen aan te haken :@

Afgelopen zaterdag was Lauren 11 maanden oud. Ze is dus haar laatste maand als baby in gegaan O+ :'( ook bleek ze tand nummer 7 te hebben :o . We zijn heerlijk naar het zwembad geweest, na een half uur begon ze het langzamerhand leuk te vinden.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:19:39 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136021602
11 maanden en tand nr 7 al :o Wat gaat dat hard, leuk!

Trouwens, een vraagje..in het zwembad een zwemluier aan ok. Moet er nog een zwembroekje overheen of niet perse?

T. ligt al de hele avond op me te slapen. Was al bijna vergeten hoe heerlijk dat is O+
pi_136021773
Wow pessie, ook al bijna een dreumes. Gaat zo snel ineens hier!

Gotc, ik zie de meerwaarde van een zwembroekje niet. Maar wij zwemmen niet met onze baby, dus misschien is dat wel heel handig en weet ik het niet. :+
  maandag 27 januari 2014 @ 20:27:15 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136021976
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:23 schreef L-E het volgende:
Wow pessie, ook al bijna een dreumes. Gaat zo snel ineens hier!

Gotc, ik zie de meerwaarde van een zwembroekje niet. Maar wij zwemmen niet met onze baby, dus misschien is dat wel heel handig en weet ik het niet. :+
Dat idee heb ik dus ook :+
pi_136022035
Probeer ook weer aan te haken...

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:19 schreef GotC het volgende:
Trouwens, een vraagje..in het zwembad een zwemluier aan ok. Moet er nog een zwembroekje overheen of niet perse
Bij ons hebben de baby's alleen zwemkleding aan. Geen zwemluier bij het babyzwemmen. Er gebeurd zelden een ongelukje.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_136022421
Sorry even ego. Ik heb van mijn vriend een cadeau gekregen, ik denk de griep }:| keelpijn, huidpijn, hoofdpijn, slapheid, duizelig, koude rillingen en dat is vanmiddag allemaal begonnen vriend heeft het al een paar dagen.
Morgen hebben we een afspraak voor prikjes maar ik twijfel nog of dat wel handig is. Wat denken jullie?
Sowieso weet ik niet hoe ik me zelf voel, ik moet namelijk alleen. Vriend heeft een sollicitatiegesprek.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:35:18 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136022470
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:16 schreef pessie het volgende:
Ik ga weer proberen aan te haken :@

Afgelopen zaterdag was Lauren 11 maanden oud. Ze is dus haar laatste maand als baby in gegaan O+ :'( ook bleek ze tand nummer 7 te hebben :o . We zijn heerlijk naar het zwembad geweest, na een half uur begon ze het langzamerhand leuk te vinden.
Wauw, ook al bijna geen baby meer!! En even wennen dus, het zwembad? :')
  maandag 27 januari 2014 @ 20:36:07 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136022519
Oei mabawa, dat zou ik morgen even vragen... gewoon even opbellen wat wijsheid is!
pi_136022611
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:34 schreef Mabawa. het volgende:
Sorry even ego. Ik heb van mijn vriend een cadeau gekregen, ik denk de griep }:| keelpijn, huidpijn, hoofdpijn, slapheid, duizelig, koude rillingen en dat is vanmiddag allemaal begonnen vriend heeft het al een paar dagen.
Morgen hebben we een afspraak voor prikjes maar ik twijfel nog of dat wel handig is. Wat denken jullie?
Sowieso weet ik niet hoe ik me zelf voel, ik moet namelijk alleen. Vriend heeft een sollicitatiegesprek.

Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?
pi_136022618
Ik zou ook even bellen mabawa. Moet je er al vroeg zijn?
Ze geven sowieso geen inentingen bij kinderen met koorts en de kans is best aanwezig dat m. ook wat griepverschijnselen krijgt dat wil je niet icm inentingen.
Beterschap voor jullie en succes morgen voor je vriend.
pi_136022970
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Waar zit je twijfel in, of jij je goed genoeg voelt om te gaan, of of je wel of niet moet laten vaccineren?
Dat laatste ;)
Als ik me minder goed voel dan nu dan red ik het sowieso niet om te gaan. -O-
pi_136023050
Moet begin van de middag dus bel in de ochtend wel even. Dank jullie :*
  maandag 27 januari 2014 @ 20:44:58 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136023051
Even bellen :Y

En beterschap :*
pi_136023064
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:43 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dat laatste ;)
Als ik me minder goed voel dan nu dan red ik het sowieso niet om te gaan. -O-
Ik wilde al zeggen, mijn glazen bol is stuk, hoeweetiknuhoejijjevoeltmorgen :+

Ik zou de vaccinatie uitstellen. Het is al een belasting voor zijn afweersysteem, als hij dan ook nog een ziekte moet bevechten.. nee.
pi_136023126
Over even bellen.. Kans bestaat dat ze zeggen dat je gewoon kan komen. Volgens mij is de officieele richtlijn dat ziekte geen reden is voor uitstel van een vaccinatie.
pi_136023854
Ja dat kan. Weet alsnog niet of ik dan ga. Volgens mij heb ik mn keuze al gemaakt trouwens. :')
Ik wilde heel graag wegen maar dat komt vlgde keer wel.
pi_136024044
M. had een zwembroekje over die luier aan, maar die gleed steeds af en het zag er niet uit. Mijn man voelde zich ook een beetje opgelaten daardoor ( 'aaaw, heeft je vader je aangekleed?' Dat idee, terwijl het van mij moest). Volgende keer gaat ze alleen met luier..

Ik zou de prikjes twee weken uitstellen, Mabawa. Één 'oorlog' tegelijk lijkt mij genoeg voor zo'n lichaampje.
pi_136024119
Oh naja, spuit 111 o|O
  maandag 27 januari 2014 @ 21:05:17 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024402
E had over dr luier een badpakje aan, echt zúúrstokroze _O- maar t was zo schattig!! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:07:43 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024545
Oh ik ben dol op de sneeuw nu, maar ik kan me écht zo verheugen op warmere tijden! Lekker de hele tijd in E's blote armpjes en beentjes kunnen knijpen O+ Al die lagen kleren nu elke keer....
  maandag 27 januari 2014 @ 21:07:50 #22
259886 pessie
pi_136024563
Gotc ik vind ook dat ze hard gaat met tanden hoor. Nathan had er 2 op deze leeftijd :P
WB zwembroek/pak. Ik doe een badpak je over de zwemluier aan. Vind ik leuker dan Nemo en ik ben altijd bang dat Nemo anders afzakt.
Mabawa, beterschap!

Zwembad vond ze tijdens het lesje erg spannend, ze was ook erg huilerig. Later in het peuterbadje kroop ze uiteraard overal heen spoot ze water uit haar mond en kon het niet gek genoeg :')

Pfaff, gaat wel erg snel hoor. Nog even en ik heb nooit meer een baby :'(
  maandag 27 januari 2014 @ 21:10:30 #23
259886 pessie
pi_136024737
Lb zo schattig!
En ik wil ook zomer. Moet je ergens heen ben je 10(!) minuten bezig je kinderen aan te kleden. En met het zweet op je voorhoofd moet je daarna jezelf nog inpakken. Ik ben klaar voor 30 graden (mijn huid ook trouwens :X de psoriasis wordt steeds erger).
  maandag 27 januari 2014 @ 21:12:30 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136024868
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier :)
  maandag 27 januari 2014 @ 21:16:18 #25
259886 pessie
pi_136025137
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oehh psoriasis, dan kun je zeker wel wat zon gebruiken! Hebben je kinderen trouwens ergens last van? E lijkt tot nu toe godzijdank het babyhuidje van haar vader te hebben en niet mijn schuurpapier :)
Nathan heeft wel een droge huid en ze hebben allebei een beetje berg. Verder nog niets gelukkig. Psoriasis kwam bij mij toen ik 13 was en volgens een kennis verdween de psoriasis van haar moeder toen ze de overgang had gehad. Kortom, nog en jaar of 20 doorbijten...

Komend jaar weer heerlijk naar zuid Frankrijk!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:21:43 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136029619
Ik zei vandaag nog dat ik niet kan wachten om lekker in de zomer met T. in het gras te spelen O+

En psoriasis..naar :{ Hier ook een slechte huid, maar nog niks van te merken :)
pi_136030326
Ik haak ook weer aan... Jullie gaan zo hard!

Tally, alsnog gefeliciteerd!

Pessie, naar! En wat gaat ze hard!

LB, sneeuwfoto?

GotC, hier hebben we ook een zwembroekje, want hier is een zwemluier niet verplicht.

Lb, herkende je spoiler ja... ;(

Mabawa, ik zou idd even overslaan. Hij heeft al genoeg te verwerken nu :*. Beterschap!

Skip, hopelijk gaat het weer wat beter met M! Krampjes zijn zoooo ruk :(.

Spirit, hoe is het nu met Isa?

Shandaly, klonk niet tof, die rit...

FR, slaapt sac idd nog? Hoe is het met haar verkoudheid?

Hier verkouden man en verkouden baby... Niet zo gezellig. Mijn man vroeg al of hij ook even mocht drinken, voor de antistoffen :').
Home is where the O+ is...
pi_136031366
Ik doe wel altijd een zwemluier met daarover een badpakje. Al was het alleen maar omdat een badpakje zo ontzettend schetig staat O+

Zwemluiers van Huggies (Little swimmers) zijn duurder, maar werken wel beter dan de zwemluierbroekjes van de Kruidvat. Die laatste missen zo'n opstaand randje binnenin, waardoor het heel snel doorlekt als er wat door te lekker valt. Overigens in ongeveer 3,5 jaar baby/peuterzwemmen misschien maar 2, hooguit drie keer een poepzwemluier gehad....

Ik was vandaag stikchagerijnig, met zo'n heel kort lontje. Heel irritant om dat van jezelf te merken, zeker aangezien zowel Femke als Lars vandaag eigenlijk hartstikke lief waren. Alsof ze wisten dat ze iets goed te maken hadden van gisteravond...
(En ik zat me net te bedenken... nu ik al sinds donderdagochtend niet meer gevoed of gekolfd heb, kan ik wel stellen dat ik echt van de bv af ben nu. Dan zal het misschien best kunnen dat mijn hormoonspiegel wat aan het klooien is, en ik daarom zo'n slecht humeur heb. Zou dat inderdaad kunnen of zoek ik alleen smoesjes en moet ik gewoon een schop onder m'n kont hebben?)

/ego
  maandag 27 januari 2014 @ 22:51:23 #29
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136031466
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
S. heeft de vervelende huid van haar vader geërft. We smeren nu met een creme maar die lijkt niet veel te doen. Als het zo blijft gaan we ermee naar de dokter om te kijken wat we er nog meer aan kunnen doen.
pi_136031500
Shandaly, ik denk dat dat zeker kan. Sterkte ermee, leuk is anders :*.
Dat badpakje is heeel snoezig!
pi_136031624
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:51 schreef Cwen het volgende:
Shandaly, ik denk dat dat zeker kan. Sterkte ermee, leuk is anders :*.
Dat badpakje is heeel snoezig!
Echt Hema ;)
Die foto is van september, maar ze past 'm nog steeds. Ik zie wel dat ie inmiddels behoorlijk verkleurd is... de cupcakejes zijn amper nog te zien nu.
pi_136032056
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Echt Hema ;)
Die foto is van september, maar ze past 'm nog steeds. Ik zie wel dat ie inmiddels behoorlijk verkleurd is... de cupcakejes zijn amper nog te zien nu.
Hema heeft ze niet meer, tijd voor een tripje marktplaats! Nou ja, wanneer Ellie vroeger gaat slapen en wakker wordt dan... Nu redden we de zwemtijden niet :).
  maandag 27 januari 2014 @ 23:03:02 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136032120
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:31 schreef Cwen het volgende:
LB, sneeuwfoto?

Jaaaa mijn meisje zag voor het eerst de sneeuw! O+

Oooh en sterkte met de verkouden baby en zwaan! ;)
pi_136032255
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:03 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Jaaaa mijn meisje zag voor het eerst de sneeuw! O+
[ link | afbeelding ]

Oooh en sterkte met de verkouden baby en zwaan! ;)
Lief!!! O+
Ik ben dol op sneeuw O+
pi_136033106
Gotc ik ben er nog hoor :W
Ik krijg het gewoon niet bijgelezen hier, begin ook steeds meer een hekel aan het kolven te krijgen }:|

We proberen K nu aan het begin van de avond al in bed te leggen, maar na een paar minuten begint hij dan te huilen. En vanavond raakte hij helemaal in paniek en begon hij te krijsen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij over een tijdje op zijn eigen kamer gaat slapen.. :')

Nog even een *O* voor alle jarige kindjes van afgelopen week
pi_136033301
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:19 schreef angelatje het volgende:
Gotc ik ben er nog hoor :W
Ik krijg het gewoon niet bijgelezen hier, begin ook steeds meer een hekel aan het kolven te krijgen, kost zoveel tijd}:|

We proberen K nu aan het begin van de avond al in bed te leggen, maar na een paar minuten begint hij dan te huilen. En vanavond raakte hij helemaal in paniek en begon hij te krijsen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij over een tijdje op zijn eigen kamer gaat slapen.. :')

Nog even een *O* voor alle jarige kindjes van afgelopen week
pi_136033401
Kan wel merken dat ik moe ben...zit ik mezelf te quoten ipv editten...
pi_136038777
Pffff 39 graden koorts hier. Ik voel me toch een partijtje beroerd!
Voel me redelijk schuldig tegenover M. want heb nauwelijks kracht om hem op te pakken. Hopelijk gaat het overdag beter!
pi_136038963
Badpakjes zijn zo lief!
Zwembroekjes ook trouwens, gisteren een nieuwe gekocht ;)

LB je meisje in de sneeuw! Hier geen sneeuw :( maargoed Ow heeft al ooit sneeuw gezien ;)

Beterschap Mabawa

Haha je man Cwen! En dat zwembad bij jullie is zwemmen tot 1500 op zondag he, dat moet toch lukken ;)

En :* voor de slechte nachten, die nu goed gaan worden, van LE ! (En de rest natuurlijk)

sluipt weer weg
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:27:31 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136039052
LB je sneeuwpoppetje O+! Té schattig!

En een superlief badpakje van Femke O+ Wat is het toch een moppie. En bedankt voor de tips! Ga jammer genoeg pas vanaf april starten met babyzwemmen (want dan 6 mnd), maar grote kans dat we het zwembad van een Landal vakantiepark in duiken volgende week.

Jeetje wat een zieken.. beterschap Cwen&man en Mabawa&man :*

Gelukkig gaat het goed met jullie angelatje :). Jammer dat live drinken nog niet wil lukken (toch?) :*. Wb op bed leggen, wij konden tot 4 weken geleden T. alleen slapend op bed leggen, anders was het drama. Nu lukt het ineens wel. Komt goed!

Binnensluiper Loj :D
pi_136039053
Lief dat je het vraagt Cwen! Het gaat bagger. Na gistermiddag gelukkig geen krampen meer gehad, maar ze heeft wel de hele middag/avond op ons geplakt. Heerlijk, maar helemaal niet Isa. Om 6 uur was ze bovenop mij op de bank in slaap gevallen, wat ze ook nooit meer doet. Gelukkig wilde ze savonds een klein flesje. Haar temp begint ook op te lopen weer. Ze heeft me ook de hele nacht bezig gehouden en om 6 uur had ze honger, wat vermoeiend, maar wel goed is. Gelukkig ben ik vandaag vrij :O
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 06:40:17 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136039075
Het klinkt idd alsof ze zich echt niet lekker voelt Spirit -O- Wat sneu.. Heeft ze echt alweer koorts enzo? Ik geloof dat je een plakdag tegemoet gaat :*
pi_136039097
Mabawa Beterschap :*
En Spirit ook voor Isa. Gelukkig wil ze wel weer drinken. Dat is een goed teken.
pi_136039170
Mwa, ze drinkt maar mondjesmaat. Net een kleine 100ml, maar beter dan niks. Pineut eten is niet zo erg, maar we proberen haar wel zo vaak mogelijk wat te laten drinken. Straks onze eigen huisarts maar bellen omdat de koorts aanhoudt. Even overleggen.
Sarcasme. Herken het.
pi_136039537
Sterkte Spirit!
pi_136040103
beterschap voor isa spirit.
hoe is het vandaag mabawa?
pi_136040368
Ach gos Spirit, wat naar, ze klinkt echt ziek ;(

Hoe is het met sac fr?

Jongetjesmama's, ik heb net een lading kleding in V&A gezet O+ Ik vind het zo moeilijk te bepalen wat ik wel en niet wil houden voor de volgende baby, dus ik bied gewoon bijna alles te koop aan, en wat ik niet verkoop is voor nr 3 :+

Beterschap voor alle zieke mama's ook!
pi_136040404
LB die foto O+ jaloers!!! ik wil ook met Lola in de sneeuw...

Beterschap voor de zieken :* ik zit ook nog ziek thuis maar voel me wel weer redelijk...
( vrijdag naar het cb geweest, ik die nacht ziek geworden, M zaterdag nacht, z'n zus die bij ons woont zondag nacht en z'n moeder die zondag op lola gepast heeft belde vanmorgen dat ze vannacht ziek geworden is :') )

Shandaly wat een schattig badpakje O+
Bedenk me dat ik ook nog een badpakje of zwembroekje moet hebben aangezien we binnenkort een weekje weg gaan en daar willen gaan zwemmen

Pessie ook alweer 11 maand :O wat gaat het hard he?
al plannen gemaakt voor het verjaardagsfeestje?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_136040590
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:46 schreef L-E het volgende:
Over even bellen.. Kans bestaat dat ze zeggen dat je gewoon kan komen. Volgens mij is de officieele richtlijn dat ziekte geen reden is voor uitstel van een vaccinatie.
Of ze moeten koorts hebben of hebben gehad de nacht er voor. Of iets besmettelijks hebben zoals bijvoorbeeld de vijfde ziekte.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:48:11 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136040883
Spirit met je sneue plakbaby ;( heb je de huisarts al gebeld?

Klums, jemig! Wat zal daar rondgewaard hebben op het cb? :X

En Mabawa, dat klinkt ook rot -O- heb je nog kunnen slapen?

Ik haak gezellig aan met weer een headache from hell... zo maar eens kijken of het wat wordt met een cocktail van paracetamol, koffie en een lange hete douche.
pi_136040984
Beterschap voor de zieke baby's en zieke mama's :*

LB, wat een leuk pakje heeft E aan voor in de sneeuw. Ziet er heel lekker warm uit. Waar heb je die vandaan?
pi_136041024
klumsy, lekker, zo'n cb-uitstapje :9

Ik vergat de foto, maar echt te lief LB O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:27 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136041397
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:52 schreef Kyara het volgende:

LB, wat een leuk pakje heeft E aan voor in de sneeuw. Ziet er heel lekker warm uit. Waar heb je die vandaan?
Marktplaats! O+

Hij is niet zo handig aan te trekken (rits loopt maar tot boven het kruis) dus ik weet niet of ze het eind van de winter ermee haalt, maar vooruit
pi_136041436
Maar hij staat wel heel schattig!

Nou ja, hier is voorlopig nog geen sneeuw te zien. Zelfs M heeft nog nooit buiten in de sneeuw gespeeld.
pi_136041477
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
pi_136041550
Ik zou voor natuurlijk bevallen gaan. Ik vond het herstel erg pittig, zeker in combinatie met meerdere kindjes.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:18:52 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136041656
LE de knoop is echt door volgens mij he? O+

Moet je nog wachten eigenlijk of mag je alweer? of ben je alweer? oO<
pi_136041854
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
Vraag aan de dames die een ks hebben gehad: zouden jullie bij een evt volgende daar weer voor kiezen (ervan uitgaande dat die optie er is) of zou je dan voor natuurlijk bevallen gaan?
Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haalt :+ ) en kon daardoor een hoop dingen loslaten. :)
pi_136041987
Mocht jij überhaupt wel natuurlijk bevallen Tally?
pi_136042156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
LE de knoop is echt door volgens mij he? O+

Moet je nog wachten eigenlijk of mag je alweer? of ben je alweer? oO<
Haha, nee gek! O+ De kans dat we het niet doen is net zo groot als de kans dat we het wel doen.

Ik dacht er eigenlijk aan door het gesprek in Z&G nu, over horror tijdens de bevalling en ergens zei iemand dat ze veel liever een ks heeft en toen dacht ik, wat een heftige uitspraak eigenlijk, en toen vroeg ik me af of ik daar nu zo anders in sta vanwege Ons Verhaal, vandaar die vraag.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:36:53 #61
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136042214
quote:
Ik zou voor een natuurlijke bevalling gaan denk ik, als ik de keuze zou hebben.
Wat Kyara zegt idd, oa ook voor het herstel. En voor mezelf om ook op de natuurlijke wijze een kind op de wereld te zetten.
Mocht er, wat ik niet denk, toch nog eentje bijkomen wordt het waarschijnlijk terug een ks bij mij. Afwijkende vorm van baarmoeder en daardoor veel meer kans op stuitligging.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136042219
Hier ook een zieke M en mamma -O- en een bijna zieke peuter en man (allebei verhoging vanmorgen, maar wel naar opvang cq werk)

Wat een leuke zwempakfoto's!

En een echte sneeuwfoto! Hier nog geen sneeuwvlokjes gezien, alleen sneeuwklokjes. Die staan al een paar weken te bloeien in de tuin. Van mij mag het nog wel even echt winter worden, en dan daarna direct lekker voorjaar. Met zon, warmte en buitenspeeltijd! Voorjaar is mijn lievelings!

Oh, en gister zag ik paaseitjes in de winkel. Die zijn echt veeeeeeel te vroeg. Op eerste paasdagen wordt M 1 en dat duurt nog heeeeel lang, toch?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_136042277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zelf vond een tweede KS heerlijk (uiteraard buiten het herstel om waar ik niet zo heel veel last van heb gehad toen...) maar ik vond het een stukje zekerheid. Een grote zorg minder. Er is geen spoed meer nodig (er vanuit gaande dat je de vastgestelde datum haalt :+ ) en kon daardoor een hoop dingen loslaten. :)
Dit speelt wel vaak door m'n hoofd de laatste tijd. Maar tegen die tijd laat ik me wel eens goed voorlichten bij de gyn :)
pi_136042326
Wij hebben morgen een gesprek bij de gyn trouwens. Over de toekomst. Enzo. Ikvindhetzospannenddddd!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:40:20 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042342
OMG, ik bedenk net dat ik wel wat leuks wil maken voor de leidsters van het kinderdagverblijf waar E helaas weg moet... wat zouden jullie geven?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:41:16 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:39 schreef L-E het volgende:
Wij hebben morgen een gesprek bij de gyn trouwens. Over de toekomst. Enzo. Ikvindhetzospannenddddd!
Ah kijk! Tuurlijk is dat spannend!!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:41:42 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136042387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha, nee gek! O+ De kans dat we het niet doen is net zo groot als de kans dat we het wel doen.

Ik dacht er eigenlijk aan door het gesprek in Z&G nu, over horror tijdens de bevalling en ergens zei iemand dat ze veel liever een ks heeft en toen dacht ik, wat een heftige uitspraak eigenlijk, en toen vroeg ik me af of ik daar nu zo anders in sta vanwege Ons Verhaal, vandaar die vraag.
[/quote]

Nee, echt niet weer een KS hoor. Hier bij Lientje een KS en bij D een vaginale bevalling. Nou, dat maakt echt zoveel verschil! Een KS is echt veel heftiger als een normale bevalling, niet alleen de bevalling zelf maar ook het herstel.

Ik vind het sowieso een beetje 'gek' dat mensen er soms voor 'kiezen' om in een gezond lijf te gaan snijden een een enorme buikoperatie te ondergaan, want dat is het gewoon.

Ow en ik vond het echt reuze stoer dat ik het de tweede keer wel helemaal zelf mocht/kon doen. Ondanks dat het twee maanden te vroeg was, was dat wel een overwinning op mezelf tov de eerste bevalling.
pi_136042471
Ja Juud, dat kan ik me voorstellen, dat je dat stoer vond. Wat was bij Lientje de reden voor de ks?

Hoewel ik vrede heb met de ks (want anders had Sticker niet meer geleefd) was het wel het - wederom - falen van mijn lichaam voor mijn gevoel en dat blijft wat zuur. En idd, in een gezond lichaam snijden zonder goede reden is ook niet echt iets waar ik achter kan staan.
pi_136042536
quote:
Hell no dat ik natuurlijk bevallen nog een keer probeer :D Maar dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat het gewoon niet past en niet nog een bevalling van 3 dagen wil :P

Huisarts gebeld. Ik mocht langskomen, maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Ze is ook helder en we hebben net allemaal liedjes gezongen samen waarbij ze supervrolijk mee probeerde te klappen. Advies was om in bad te doen, veel water of limonade aan te bieden en eten niet op te dringen, maar dat doen we al. Bij alles wat ik vroeg kreeg ik bevestiging dat we het goed doen. Alleen als ze heel suf wordt of niet wil drinken, moet ik weer bellen.
Sarcasme. Herken het.
pi_136042546
quote:
Ik heb beide gehad en ik zou bij een volgende keer die er toch niet komt direct voor en KS kiezen als die keus er was.
Het herstel viel me reuze mee en een natuurlijk bevalliung viel me reuze tegen...dus ;)
pi_136042599
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:30 schreef Kyara het volgende:
Mocht jij überhaupt wel natuurlijk bevallen Tally?
Ja ik mocht bij de tweede natuurlijk bevallen (wat ik gek vond want medische indicatie voor de vorm van mijn baarmoeder). Ik heb er zelf in het begin aangegeven dat ik graag een KS wilde. Wat de gyn maar vreemd vond. Ik moest maar kijken als het zo ver was. Bij elk gesprek bleef ik aangeven dat het een KS moest worden. Maar pas toen bleek dat ook Fee in stuit lag mocht ik kiezen. Terwijl bij de eerste zwangerschap werd aangegeven dat ik altijd de keus had ivm baarmoedervorm en eerste KS.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:50:51 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042623
Ah fijn spirit! Jullie doen t inderdaad hartstikke goed! En Isa heeft dus blijkbaar plakbehoefte, dus dan maar lekker daarvan genieten *;
pi_136042642
Dat klinkt goed Spirit, als ze nog in haar handen klapt hoeft ze niet aan een infuus *O*
pi_136042679
Jaaa LB, toen ze nog mini was plakte ze continu en werd ik er gek van :D Daarna ineens niet meer en ik mis het zo!! :D Een kind dat rustig op schoot zit en tegen je aan ligt, rustig.. Zo lieffff O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:54:34 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136042713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:51 schreef L-E het volgende:
Dat klinkt goed Spirit, als ze nog in haar handen klapt hoeft ze niet aan een infuus *O*
_O-

Mafketel O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')