abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136051217
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.

Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
Hoe oud is hij nu?
pi_136051725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan was de meerwaarde dus rust.
Ik bedoelde het niet rot he.. :* Ik haal het ook niet aan om anderen te beoordelen op de keuze die ze maken, ik wil oprecht weten wat mensen beweegt :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:34:10 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136053996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Geen idee wie dat was, zei jij dat? Want dan was jij het ja :P

De oerbehoefte heb ik ook niet zo, ik hoor vrouwen daar wel eens over maar dat ervaar ik niet. Het herstel viel me mee, maar het was echt een klap vergeleken bij het herstel na de natuurlijke bevalling. Maar goed, ik blijf zeggen dat ik die vergelijking niet goed kan maken omdat de ks niet alleen maar een ks was, maar ook PE/HELLP en een opname op de IC. Dat kleurt mijn beeldvorming wel iets.

Heftig he, een spoedks? Ik heb jouw verhaal niet gelezen, maar ik weet een beetje hoe dat voelt, is heel naar. :*
Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgt :* Ik vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan :*

Korte variant? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief, alle berichtjes :* 'Fijn' dat er zoveel meiden zijn met hetzelfde gevoel.

Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.

Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaal :+ Lag er vannacht nog over te malen.

[ Bericht 3% gewijzigd door GotC op 28-01-2014 15:40:39 ]
pi_136054423
Heftig gotc :*
Ik begrijp wel waar je op doelt met Z&G en ik heb het zelf ook een beetje. Maar toen ik zelf zwanger was wou ik ook alles weten en lezen want je kunt je zo géén voorstelling van maken hoe het is om te bevallen, informatie zoeken is dan een beetje het enige handvat je hebt.

Zelfs nu ik ooit al eens bevallen ben weet ik nog dat het pijn deed maar hoe het precies was? Ik weet het gewoon niet meer precies, al heb ik ongetwijfeld een 'ohja' gevoel mocht ik ooit weer weeën krijgen. Persen heb ik nooit hoeven doen, ben nooit verder dan 9 cm gekomen.
E.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:48:06 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136054709
En dan nog is elke bevalling weer anders. Ik dacht nog steeds dat ik een hernia had of zo tot ze me de verloskamer inreden. Toen viel het kwartje van rugweeen :')
pi_136055473
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me wel iets dat voor een extra heftige ervaring zorgt :* Ik vond je verhaal behoorlijk heftig, echt bizar hoe alles kan lopen. Maakt het denk ik extra spannend om er weer voor te gaan :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik vind sommige discussies in Z&G best..lastig om te lezen. Ik snap dat veel meiden zoveel mogelijk info willen hebben over alles..maar je weet niet hoe het gaat lopen en hoe je reageert op het bevallen.

Edit: Ik kan er nog teveel mee bezig zijn allemaal :+ Lag er vannacht nog over te malen.
Heeeeeel herkenbaar!
Dat is mijn gevoel ook vaak bij dat soort discussies. Maar goed ik had de eerste keer zoiets van ik zie wel en er ging van alles niet zoals je het graag zou zien. De 2 keer heb ik het ook gewoon weer over me heen laten komen. Maardat werkt voor mij dan weer het beste in dit.geval
pi_136055594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroeg :+

ik had net een paar collega's op visite...ze hadden een kussen laten maken die gebaseerd is op het geboortekaartje..echt zo leuk!

zal even proberen om fotos te plaatsen..oke niet dus..dan een paar linkjes
kaartje:
https://www.dropbox.com/sc/jk7d3u1r1g3fs3d/dP8__T1SPb
https://www.dropbox.com/sc/mn21vseoevqj90x/Jfs5tBLvX2
het kussen:
https://www.dropbox.com/sc/f9ts6kba2vkckad/SLc8BqTgMA
pi_136056237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet rot he.. :* Ik haal het ook niet aan om anderen te beoordelen op de keuze die ze maken, ik wil oprecht weten wat mensen beweegt :)
O nee joh zo las ik het ook niet :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136056365
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:34 schreef GotC het volgende:

[..]

SPOILER

Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.

En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
pi_136056376
Ik lees eigenlijk nooit meer mee in Z&G :@ Is een afgesloten stuk, daar ben ik niet meer mee bezig. Misschien best egoïstisch, ik kan misschien sommigen best helpen met mijn ervaringen over mijn zwangerschappen en bevallingen (omg meervoud :x) maar ik heb soms al moeite genoeg om dit en 't peutertopic bij te houden. (Gelukkig gaat de laatste meestal niet zo snel)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:31:03 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136056662
Ik lees nog wel meer in z&g. Sowieso natuurlijk als mod maar ook omdat er best wel wat tweelingzwangerschappen zijn en dat vind ik wel weer leuk om te lezen.

Overigens weet je ook wel hoe laat het is als je ineens een heleboel niet-zwangeren achter elkaar in z&g ziet posten. Of er is een kind geboren, of het gaat over kraamzuivering, slierten en bonken etc :Y)
pi_136056670
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G O+
pi_136056717
Nu heb ik even gelezen in z&g. Ik heb er weinig te zoeken want ik ben nooit bevallen. Dus aan mijn ervaringen heeft niemand iets.

Gotc ik wil je wel meegeven dat ik na mijn eerste ks na 1 dag ook weer gewoon rondliep en na 10 dagen reed ik weer auto zonder pijn. De 2e is mij wel echt bitter hard tegen gevallen, doet nu nog vaak pijn. Nu heb ik wel een flinke snee. Iedereen vraagt zich af waarom want klein kindje.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:33:20 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136056735
Suiker O+ Mee eens hoor, dat had ik bij M ook, alleen dan boekenwijsheid.

Zo was ik heel blij dat ik die SBS6 serie kleine babies, grote zorgen had gevolgd. Wie had dat gedacht, dat ik nog iets aan SBS6 zou hebben :')
pi_136056806
Als ik nu in Z&G lees kom ik juist weer een beetje terug in die spanning van de zwangerschap O+ Bij een tweede denk ik niet dat ik me over sommige kleine dingen die worden besproken nog eens zo druk zou maken, maar ik begrijp het helemaal.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35:35 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136056823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef angelatje het volgende:

[..]

hij is morgen 8 weken....volgens mijn vk vertoont hij met drinken het gedrag van een te vroeg geboren kindje...maar hij was maar 2 dagen te vroeg :+
Dat deed mijnes ook, en die was 2 weken te laat _O-

Echt, 10 weken mutsje opgehad, kruikjes in bed, en nog heel lang supersnel in slaap gevallen aan de borst zonder echt wat te drinken...
pi_136056841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Heavy hoor. En begrijpelijk dat het je bezig houdt. Ik ervaar het loslaten van het idee van hoe het geweest had moeten zijn best als een rouwproces. Hoe je wilde dat het ging kun je nooit meer over doen, het is afgesloten en je krijgt geen nieuwe kans.

En Z&G.. dat vind ik met regelmaat lastig. Om tal van redenen (die ik hier niet zal noemen).
-O- }:|

ik moet de laatste dagen ook heel erg aan mijn bevalling denken. Ik had zo'n fijne! En ik heb een beetje een 'beste vriendin-gevoel' bij mijn verloskundige. Daar moet ik wel vanaf, want ik heb niet het idee dat de liefde wederzijds is. ;)

Wel wil ik de volgende keer echt per se in het ziekenhuis bevallen, zelfs nu ik per ongeluk thuis ben bevallen.
pi_136056916
Vond je thuis echt niks limone? Ik lees toch vaak van vrouwen die ook per ongeluk thuis bevallen zijn dat ze het wel heel fijn vonden.
pi_136056939
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
Suiker O+ Mee eens hoor, dat had ik bij M ook, alleen dan boekenwijsheid.

Zo was ik heel blij dat ik die SBS6 serie kleine babies, grote zorgen had gevolgd. Wie had dat gedacht, dat ik nog iets aan SBS6 zou hebben :')
+1
pi_136057374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Vond je thuis echt niks limone? Ik lees toch vaak van vrouwen die ook per ongeluk thuis bevallen zijn dat ze het wel heel fijn vonden.
Ja, ik kan het nu niet meer niks vinden, want M. is hier op de vloer geboren. O+ Maar heel rationeel gezien (wat dus nu eigenlijk niet meer kan), is ons huis te klein en te gehorig om thuis te bevallen. Ik ben in de huiskamer voor de bank op de grond bevallen omdat in de slaapkamer geen plek is. En ik heb me best wel ingehouden met gillen en grommen vanwege de buren. Daar ben ik me ook de hele tijd bewust van geweest. Volgende keer wil ik naar het ziekenhuis om lekker te gillen. ~O>

Maar, deze bevalling zoals die nu is gegaan past wel heel erg bij ons. Go with the flow. Gekookt water, handdoeken en de placenta opgevangen op/in een vuilniszak > dat werk. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 28-01-2014 16:53:56 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:52:41 #146
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136057578
Wow limone dat wist ik helemaal niet!

Nathan is midden in de zomer geboren en heeft ook nog weken een mutsje op gehad :P vond het zo raar dat mijn winter baby op de 8ste dag de muts af moest in huis.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:52:45 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:04 schreef L-E het volgende:
pessie en de ipad, het blijft leuk :P
:D!

Pessie, hoe knal is knalroze? Ik vind deze alleen acceptabel omdat ie zachtroze is namelijk oO<

Foto? O+
pi_136057627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:35 schreef Suikertante het volgende:
Als ik nu in Z&G lees kom ik juist weer een beetje terug in die spanning van de zwangerschap O+ Bij een tweede denk ik niet dat ik me over sommige kleine dingen die worden besproken nog eens zo druk zou maken, maar ik begrijp het helemaal.
Oh, ja, mee eens hoor! Het is meer dat ik merk dat ik in een bepaald proces/traject zit dat niet helemaal past bij waar ze in Z&G nu in zitten, zeg maar. Logisch uiteraard!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:55:56 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057706
Haha Limone dat zou voor mij ook een reden zijn geweest om niet thuis te bevallen :D (plus bovenwoning), maar uiteindelijk heb ik geen kik gegeven!

Zou een volgende keer best thuis willen :Y maar ik denk dat mijn vriend dat anders ziet :+

En FR, natuurlijk zijn jouw ervaringen ook superwaardevol!! Dat kan iemand anders namelijk óók gebeuren! Of ter voorbereiding, zoals Suiker zei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:56:58 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136057741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:23 schreef Shandaly het volgende:
Ik lees eigenlijk nooit meer mee in Z&G :@ Is een afgesloten stuk, daar ben ik niet meer mee bezig. Misschien best egoïstisch, ik kan misschien sommigen best helpen met mijn ervaringen over mijn zwangerschappen en bevallingen (omg meervoud :x) maar ik heb soms al moeite genoeg om dit en 't peutertopic bij te houden. (Gelukkig gaat de laatste meestal niet zo snel)
+1

Behalve dat meervoud en peutertopic dan :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')