abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136043471
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het meest rotte van een spoedks, dat je eigenlijk 2 bevallingen doormaakt.
Hier werd het spoed bij 4 cm. Viel mee. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:21:29 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136043610
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik :D
pi_136043714
Wat Pessie zegt, de risico's worden groter...
En ik vind dat ik dan als moeder met 2 kleine kids dat risico niet meer moet nemen.
( ik weet het, elke zwangerschap heeft risico's , maar gevoelsmatig wil ik het risico op complicaties door een 3e kz niet lopen... )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_136043792
Ik vond die geplande kz heerlijk, wetende waar ik aan toe was...
Al zou ik bij een volgende geplande er wel ander is staan omdat ik nu weet wat ik kan verwachten
En ik vooral opzie tegen de ruggenprik :X men wat is dat niet fijn als die niet in 1 keer goed gezet word!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_136043875
Ik win: hier werd t spoed na slechts 20 minuutjes lichte weeën :P

Ik vond de ruggenprik echt meevallen! Was ook zo gezet... ( maar ze hadden ook gezegd, 1x proberen anders algehele narcose)
pi_136043886
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik :D
Idd. Dat je roept: Geef mij die scalpel, ik doe het wel! :')
pi_136043904
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Echt, die hellp-survivors ook altijd :{w
pi_136043936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Echt, die hellp-survivors ook altijd :{w
Ja die zijn vervelend he ;)
pi_136043981
Ik haak in, als dat mag!

Bij het nabespreek bij de gyn zei ze dat ik een volgende keer mag kiezen om het zelf te proberen of direct een KS. Waarschijnlijk zou het zelf proberen alsnog uitlopen op een KS volgens haar omdat het er naar uit ziet dat mijn bekken te smal is voor een natuurlijke bevalling. Wat op zich mal is gezien mijn bouw :')
Maar mocht ik het zelf proberen leggen zij er wel een grens op dat ze snel ingrijpen als blijkt dat het toch niet gaat lukken. Maar ik voel eigenlijke de behoefte helemaal niet zo om het natuurlijk te doen :@
E.
pi_136044142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef L-E het volgende:
Tally en Bla, wat is voor jullie de meerwaarde van een ks tov een natuurlijke bevalling?
Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.
Ik wist door de eerste keer wat me ging gebeuren. Al weet ik nu achteraf dat ik de eerste keer zo wat high was van de adrenaline. De tweede keer was ik er bewust van en ging ik op dingen letten. Wat ik ook niet erg vind nu. De eerste keer was binnen komen, liggen, infuus en doorrijden naar de operatietafel. Zonder weeën. Ik vond bij de tweede wel lastig dat ik opeens wel weeën kreeg. En dat ik toch zoiets had van: Mijn god wat gebeurt me nu :{ Dat was niet de afspraak!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136044183
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:30 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik haak in, als dat mag!

Bij het nabespreek bij de gyn zei ze dat ik een volgende keer mag kiezen om het zelf te proberen of direct een KS. Waarschijnlijk zou het zelf proberen alsnog uitlopen op een KS volgens haar omdat het er naar uit ziet dat mijn bekken te smal is voor een natuurlijke bevalling. Wat op zich mal is gezien mijn bouw :')
Maar mocht ik het zelf proberen leggen zij er wel een grens op dat ze snel ingrijpen als blijkt dat het toch niet gaat lukken. Maar ik voel eigenlijke de behoefte helemaal niet zo om het natuurlijk te doen :@
Die had ik ook niet hoor :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:39:07 #112
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136044307
Voor de ruggeprik was ik voor de bevalling wel ang eerder was het wel eens niet gelukt en toen bijna flauwgevallen. Maar toen het moest had ik er gelukkig geen probleem mee en het ging ook goed.

Loj dat is wel heel snel idd -O-
pi_136044316
En als ik zo achteraf bekijk en natuurlijk weet je dat (gelukkig) niet van tevoren. Is het een juiste beslissing geweest met een kindje dat het allemaal erg moeilijk had. Moeders heeft het er alleen erg moeilijk mee dat ik het gevoel kreeg/had/heb dat mensen me niet serieus namen toen we 's nachts binnen kwam. Ja U heeft maar 1 cm ontsluiting en de weeën zijn niet te zien op de monitor.
Maar ik voel ze GVD toch echt :( U zult geduld moeten hebben tot morgenochtend 8 uur. En dat dan de gyn zich kapot schrikt omdat ze niet wist dat je al weeën had sinds half 5 's nachts :')
pi_136044580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:

Ik vond de ruggenprik echt meevallen! Was ook zo gezet... ( maar ze hadden ook gezegd, 1x proberen anders algehele narcose)
Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibeler
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:52:15 #115
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136044764
Tally :o lekker dan. Bij mij werden de weeën ook niet geregistreerd, moesten we zelf dat ctg ding indrukken. Maar denk daar maar eens aan vol in de weeën _O-
pi_136044805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik win ik was meteen spoed bij de 1e dan. geen wee gehad. Al wil ik helemaal niet winnen en was het bij jou penibeler
Oké, ik ben tweede ;)
Ach en het is zoals het is toch!
pi_136045160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tally :o lekker dan. Bij mij werden de weeën ook niet geregistreerd, moesten we zelf dat ctg ding indrukken. Maar denk daar maar eens aan vol in de weeën _O-
Bij de eerste heeft mijn man een tijdje met dat ding gezeten zodat ze het hartje hoorde. Bij de tweede heeft de verpleegkundige eerst geprobeerd om hem vast te zetten. Na 5 minuten was ze al weer bewogen. Ze is toen een half uur bezig geweest om hem goed te krijgen en lukte niet. Mijn man moest hem toen ook beet houden want ik was bezig om de weeën op te vangen. Ja nee het LIJKT er op alsof u wel weeën hebt maar gek genoeg worden ze niet getoond. NEE KUT OMDAT IK ZE OOK IN MIJN BOVENBENEN EN RUG VOELDE!!! Niet in mijn buik :') Ik ben netjes gebleven maar heb wel HEEEEEEL hard zitten janken :')
pi_136046807
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:27 schreef GotC het volgende:

Gelukkig gaat het goed met jullie angelatje :). Jammer dat live drinken nog niet wil lukken (toch?) :*. Wb op bed leggen, wij konden tot 4 weken geleden T. alleen slapend op bed leggen, anders was het drama. Nu lukt het ineens wel. Komt goed!

Wij leggen hem ook meestal slapend op bed, maar dan word hij binnen 15 minuten wakker en zet het dan op een schreeuwen ;( maar we blijven het wel proberen, want over 2 weken als ik weer ga werken moet hij bij de oma's ook overdag naar bed kunnen. Maar fijn om te weten dat het bij jullie ook goedgekomen is.

Live drinken doet hij idd niet. We zijn ook gestopt met proberen want het werd erg frustrerend, voor mij maar ook voor hem. Ik heb ook te weinig productie...dus nu krijgt hij 2 flesjes kv per dag en de rest bv. En als ik ga werken wil ik 50/50 geven.

Oh het gaat over bevallingen :Y) ik had een stuitbaby en dus werd er een ks gepland. Ik was erg opgelucht en had totaal niet de behoefte om natuurlijk te bevallen. Ik was dan ook geschokt toen ik voor gesprek bij de gyn was en hij ineens gedraaid bleek te zijn :? Gyn keek ongeveer zo :o en was net zo geschokt als ik.
Ik was mijn datum kwijt en zat weer in de onzekerheid. En ik zag erg op tegen een natuurlijke bevalling. Mede doordat ik een te strakke bekkenbodem heb (met als gevolg veel plassen en veel blaasontstekingen) en ik dus erg bang was dat het niet ging passen en ik een horrorbevalling zou krijgen.

Achteraf ben ik blij dat ik natuurlijk ben bevallen want het ging allemaal goed en ook vrij snel. En mijn bekkenbodem staat ook niet zo strak meer *O*
pi_136047148
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef angelatje het volgende:

[..]

Live drinken doet hij idd niet. We zijn ook gestopt met proberen want het werd erg frustrerend, voor mij maar ook voor hem. Ik heb ook te weinig productie...dus nu krijgt hij 2 flesjes kv per dag en de rest bv. En als ik ga werken wil ik 50/50 geven.

*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136047431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Meerwaarde vind ik een raar woord in deze. Maar ik vond de rust die ik kreeg doordat ik een datum had en wist dat ik nu niet opeens op die operatietafel terecht zou komen (want ik zag het al fout gaan in mijn hoofd, dat heb ik de hele tweede zwangerschap gehad) erg prettig.
Ik wist door de eerste keer wat me ging gebeuren. Al weet ik nu achteraf dat ik de eerste keer zo wat high was van de adrenaline. De tweede keer was ik er bewust van en ging ik op dingen letten. Wat ik ook niet erg vind nu. De eerste keer was binnen komen, liggen, infuus en doorrijden naar de operatietafel. Zonder weeën. Ik vond bij de tweede wel lastig dat ik opeens wel weeën kreeg. En dat ik toch zoiets had van: Mijn god wat gebeurt me nu :{ Dat was niet de afspraak!
Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch? :)
pi_136047696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Nouja, als je het een boven het ander verkiest zal er een meerwaarde zijn, anders maak je die keuze niet, toch? :)
Dan was de meerwaarde dus rust.
pi_136048841
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef Morretje het volgende:

[..]

*bemoeimodus* Grote kans dat je productie laag is omdat je kindje niet live drinkt he? Heb je er recent nog een LK bij gehad? En weet je dat de kans heel klein is dat je voor een maand of 7/8/9/ je productie op peil houdt bij 50/50? */bemoeimodus*
Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.

Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
pi_136049150
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef angelatje het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij niet aanhapt, maar alleen wat op de tepel sabbelt. En als hij dan aanhapt dan laat hij na een paar seconden weer los. Logopediste is er bij geweest maar die kon ook niks doen omdat hij het gewoon niet snapt en al teveel aan de fles gewend is. We hebben aventflessen, maar een difrax pakt hij niet omdat de speen kleiner is en hij dat niet snapt.

Oh en ik wil wel gewoon blijven kolven zoals ik nu doe om de productie zo te houden. Alleen krijgt hij dan 50/50 en de rest gaat in de vriezer. Ik kolf nu trouwens om de 3 à 4 uur en de opbrengst is dan ongeveer 200 cc
Logopediste met verstand van borstvoeding? Flesdrinken is een heel andere techniek dan borst, dus misschien heeft een goede Lactatiekundige IBCLC nog nut? Het kan namelijk wel, je kindje nu weer aan de borst. Volgens mij was het BeessieJen die haar oudste na 5/6 maand nog van de fles aan de borst kreeg.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136050991
Heftig Angelatje, dat hij niet live aan de borst wil. Ik heb veel respect voor vrouwen die fulltime afkolven en dat volhouden ook nog, ik was het na een week meer dan zat.

Wat ik nog onthouden heb:

Spirit met een nog steeds zieke dame. Beterschap! :*

LB haar mooie E in de sneeuw. Geweldig, ik hoop ook op minimaal 1 keer sneeuw zodat ik ook zo'n foto kan maken :D

Shandaly met een mini Femke in badpakje O+

En wat zijn er ontzettend veel zieke kindjes, papa's, mama's en in Klums dr geval alle anderen om hen heen ;) Beterschap allemaal!

Ik weet niet wat ons overkomt met E, ze heeft steeds HONGER! In de ochtend krijgt ze nu een grotere fles want 150/5 pap was te weinig, te weinig :o Tussen de middag maak ik 120/4 pap en dat gaat helemaal op dus misschien ook maar meer geven en zojuist heeft mevrouw bijna een hele boterham weggewerkt. Ik ken mijn eigen kind niet meer terug, komt er een groeispurtje aan ofzo? :D
E.
pi_136051138
Oh en ik zag gisteren 2 witte puntjes bovenin en volgens mij komt er nog een tand aan. Dan zou de stand 4 tanden zijn!
En ze gaat steeds proberen te staan maar zelf zitten lukt alleen als ze achterover op haar kont valt en toevallig blijft zitten :')
En kruipen gaat als een speer, ze kan nu ook op en afstapjes af. Vanochtend ging ze steeds rondjes door de Expedit en gisteren klom ze steeds op het plateau onder de salontafel. O+
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')