24 septemberquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Limone het volgende:
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen?
Poepexplosie!![]()
Geef maar door hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef Limone het volgende:
Maar ausverkauft als je het nodig hebt![]()
Ja Gap. Het staat haar ook zo goed!
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Geef maar door hoorWe hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee
Ik hoop toch dat Fee die hadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:04 schreef Tally het volgende:
Ik had een poepexplosie
Eindelijk![]()
![]()
Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik
Dat zei een vriendin van mij ook hoor! Die had een stuitligger, en heeft toch gekozen voor een natuurlijke bevalling (met de ok op standby) zodat ze toch in elk geval weeën zou hebben gehadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:33 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Mensen die daar lezen laten zich niet afschrikken, maak je niet druk. Elk verhaal is waardevol!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
Vanaf 4 maanden omdat Féline last had van reflux. Bij Zoë pas echte bijvoeding vanaf 6 maanden. Daarvoor wel iets geprobeerd maar zij ging beter op de fles.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Ow, en het waarom... tja... omdat ik het eerder eigenlijk niet nodig vond. Femke 'vroeg' er ook niet om. En bv ging nog lekker, dat wilde ik niet teveel ondermijnen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd
Dat is logisch.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef Kyara het volgende:
Mandy, dat is precies zoals ik het ook ervaar.
Ik had 2 stuitliggers en het ging inderdaad al richting een geplande ks. Dat vond ik wel lastig. Al had ik natuurlijk wel liever de geplande ks gehad dan 2 premature kindjes maar dat lijkt me duidelijk.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
Mijn gecorrigeerde baby'shebben het vandaag -eindelijk- leuk gehad in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren
![]()
Minder leuk was de verrassing die D voor me achterliet
Bij 6 maanden ongeveerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij mequote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
Ik vind het nogal lastig. Hij is gefascineerd door alles wat we doen, sabbelt continu op z'n handen, kwijlt veel (volgens CB arts doet de mond dat om zich klaar te maken voor vast voedsel), pakt onze vingers en stopt ze in z'n mond en komt steeds sneller voor z'n fles.
Dit inderdaad!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
E vond het eerst ook interessant als we een potlood vast hadden... ze had totaal geen benul van eten. Dat is nu wel echt het geval! Dus ik heb soepstengels bij me
En dat sabbelen op de handen, dat is inderdaad mondmotoriek oefenen, maar dat is óók voor de spraakontwikkeling!
Jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Er stond toch M?En ninja edit op mobiel
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja
maar die doet dat soort dingen niet
Dit, precies!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:55 schreef L-E het volgende:
Gotc, ze gaan idd van alles leren en ontdekken met hun mond. Ik zeg altijd maar: als je een gedraaide drol voor zijn neus houdt zal hij ook vol interesse kwijlend en wel toekijken, dat houdt niet in dat hij dat graag opeet. Nu is Sticker geen graadmeter, maar die begon echt met 10 weken met kwijlen (en wij maar roepen ER KOMT AL EEN TAND, de stand staat nog op nul, maar dit terzijde) en alles in zijn mond stoppen, werkelijk alles.. en hij is van alle babies hier echt een van de laatsten die toe is aan bijvoeding. Volg je gevoel en volg je kind, en ik denk dat je vanzelf ontdekt welk moment voor jullie het best is om mee te starten.
Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef GotC het volgende:
[..]Het lag niet aan mij!
Is het een vrouwending?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef L-E het volgende:
Sticker heeft een woord voor onze katten. Het klinkt ongeveer als:
'Poh'!
Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwdquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Damnitquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hohoho, ik bedoel: het stond er bij jou.
Bij mij stond al die tijd gewoon D hoor. Dus sorry... het ligt wel aan jou
Ik denk niet dat het een vrouwending was maar ik had het wel kunnen weten want J had haar poepluier vlak voor het bad en er zit nooit veel tijd tussen. (echte tweeling he....)
Augurk, kurk, en kwiljeaaien hadden we ook al!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:00 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
![]()
te schattig!
is dat zijn 2e woord? Na augurk?
Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:
En over Z&G, toen ik zwanger was woonde ik daar natuurlijk wel. Bij Femke nog meer dan bij Lars, met uiteraard ook al ervaring van de vorige keer. Heerlijk topic als je erin zit, en ook respect voor users als Mignonne die daar hun professionele input geven enzo. Maar als ik daar nu zou gaan meelezen zou ik het mezelf alleen maar moeilijk maken. Ik wil geen 3e, ik rammel niet echt, maar zwanger zijn vond ik wel heel tof...
Mooi dat ze duidelijk aangeeft er aan toe te zijn. Bizar ook hoe snel ze gaat trouwens!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Cwen het volgende:
[..]
Toevallig hebben we Ellie vandaag voor het eerst een stuk komkommer laten eten! Ze is mega benieuwd, zit natuurlijk al best stevig en pakt alles dat voorbij komt. Ik had dus een brede reep komkommer neergelegd en die pakte ze, stak 'm in haar mond en begon erop te sabbelen. Ze heeft dat een hele tijd volgehouden en leek het super te vinden. Ze heeft zelfs het eea ervan afgekauwd.
Ik wilde wachten tot 6 maanden, maar ze is nu 5 maanden en m'n gevoel zegt dat ze er nu langzaamaan wel aan toe is om zo af en toe iets te proberen. Vanaf 6 maanden ga ik dan structureel aanbieden.
Plaatje bij het praatje moet ik ff uploaden, komt zo!
snelle dame! D heeft dat een paar weken gedaan maar is daar weer mee gestopt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:03 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik moet het bv topic eigenlijk ook niet meer bijhouden...
Overigens ben ik ook schuldig aan het Femke in het wipstoeltje zelf een flesje laten drinken. Niet altijd, maar juist nu vind ik het wel fijn om niet meer elke voeding aan haar vast te zitten. En ze houdt gewoon zelf haar flesje vast, geen gekke stellages
L-Ewat klinkt dat lief!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |