abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136058689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G O+
+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt :@. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
Home is where the O+ is...
pi_136060137
Ik had een poepexplosie O+

Eindelijk O+ *O* *O*

Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:15:49 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:31 schreef Suikertante het volgende:
Even een klein tegengeluidje: ik heb juist heel veel gehad aan Z&G. Ik vind het fijn om te weten wat er allemaal zóu kunnen gebeuren. Ik heb alle afleveringen van One born every minute gekeken. En natuurlijk ging alles anders dan ik had verwacht, maar ik raakte niet in paniek omdat de placenta niet kwam, ik dacht niet dat F al dood was toen ze de hartslag niet konden vinden, ik durfde ook gewoon alles te vragen omdat ik had gelezen dat ik dat echt moest doen. Ik was nergens heel erg verbaasd over eigenlijk.
Mijn bevalling was niet eng of dramatisch maar ik had op papier echt geen perfecte bevalling. Toch heb ik het wel als perfect ervaren, ook door Z&G O+
Ohh zeker ook mee eens! Ik wil altijd alles weten en ben te geïnteresseerd in ziekenhuizen enzo O+
Maar ik bedoelde meer over wat er allemaal wel en niet gewild wordt tijdens een bevalling. Uiteraard zullen sommigen dit nodig hebben vanuit het verleden, maar ik wil zo hard roepen 'Go with the flow!'.
Informeren is super, maar het is zo lastig om te bedenken hoe je alles wilt in een situatie die je nooit hebt meegemaakt. Doorslaan in een plan kan makkelijk gebeuren, heb ik het idee.
Mja..ik ben zelf heel ontspannen en nuchter, dus dat helpt ook wel.
Overigens op niemand persoonlijk gebaseerd :s)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:16:09 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060469
Tally! *O* Poepexplosie ftw :+

Ohh en net vliegtickets gekocht naar Schotland in september! Vliegen met een bijna 1-jarige :o

[ Bericht 31% gewijzigd door GotC op 28-01-2014 18:21:29 ]
pi_136060869
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen? :+

Poepexplosie! *O*
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29:52 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136060938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Limone het volgende:
Wat dapper GotC! En tot wanneer kunnen wij onze Next/Gap-bestelling plaatsen? :+

Poepexplosie! *O*
24 september :P. Al kan je Next gratis laten bezorgen he? :+
Gap O+
pi_136061418
Maar ausverkauft als je het nodig hebt :'(

Ja Gap O+ . Het staat haar ook zo goed!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:44:24 #158
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136061529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef Limone het volgende:
Maar ausverkauft als je het nodig hebt :'(

Ja Gap O+ . Het staat haar ook zo goed!
Geef maar door hoor :+ We hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee :9
pi_136061692
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Geef maar door hoor :+ We hebben geleerd van onze vorige trip: Er gaat een lege koffer mee :9
O+ Lief!
pi_136062461
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:04 schreef Tally het volgende:
Ik had een poepexplosie O+

Eindelijk O+ *O* *O*

Daardoor heeft ze nu honger en eet de oren van mn kop :')
Ik hoop toch dat Fee die had :P
Sarcasme. Herken het.
pi_136063651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:04 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat Fee die had :P
Spirit :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:33:57 #162
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136063991
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:21 schreef Kyara het volgende:
Hier bij 5 cm, wel een flinke weeenstorm. maar ik vond dat wel fijn. Juist een geplande ks lijkt mij zo raar. Dat je je 's ochtends moet melden om je kind eruit te laten snijden. Dat idee. En ik zou ook best wel op zien tegen zo'n operatie bij mijn volle verstand. Als je vol in de weeën zit is dat toch anders denk ik :D
Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:08:34 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136069783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:33 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Herkenbaar!
Bij D was er een datum gepland voor een ks. Maar ik was maar wat blij dat hij zijn eigen datum uitkoos om geboren te worden en niet wanneer het volgens het zhs moest, en dat ik heftige (rug)weeën heb gehad.
Het lijkt me zo raar om een kind op de wereld te zetten zonder weeën.
Klinkt misschien raar dat laatste, maar zo voelt het wel voor mij.
Dat zei een vriendin van mij ook hoor! Die had een stuitligger, en heeft toch gekozen voor een natuurlijke bevalling (met de ok op standby) zodat ze toch in elk geval weeën zou hebben gehad :Y

En toen heeft ze het gered tot 9 cm en toen daalde het kindje niet ver genoeg.... alsnog een ks :X
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:14:52 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070142
Mandy, dat is precies zoals ik het ook ervaar.

Ik had 2 stuitliggers en het ging inderdaad al richting een geplande ks. Dat vond ik wel lastig. Al had ik natuurlijk wel liever de geplande ks gehad dan 2 premature kindjes maar dat lijkt me duidelijk.
pi_136070246
Ik heb bij de eerste geen wee gehad en heb niets gemist. Had van mij ook bij de tweede gemogen maar helaas.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:20:38 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070475
Misschien is het ook anders als je bij de 1e ook al een geplande ks hebt gehad? Dan weet je ook niet beter zeg maar.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:24:21 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136070714
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
pi_136070758
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

+1! En ik babbel daar dus soms mee, juist omdat ik er zélf zoveel aan had. Ik wil ook nog steeds graag m'n bevallingsverhaal eens posten, maar ik ben bang dat ik het zo eerlijk opschrijf dat het misschien afschrikt :@. Dat wil ik juist niet, want zonder het bevallingsverhalentopic was ik wrs nooit aaan een baby begonnen!
Mensen die daar lezen laten zich niet afschrikken, maak je niet druk. Elk verhaal is waardevol!
pi_136070766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor: Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding en waarom vanaf dat moment? Hebben jullie het eerst overlegd met het CB of?
Vanaf 4 maanden omdat Féline last had van reflux. Bij Zoë pas echte bijvoeding vanaf 6 maanden. Daarvoor wel iets geprobeerd maar zij ging beter op de fles.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:26:10 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070803
Ik ben bij alle kinderen met 6 maanden begonnen en heb dat meteen aan het cb medegedeeld zodra ze er met 4 maanden over begonnen. Dat was -uiteraard- prima. Bij de meiden daarna ook even gestopt en verder gegaan toen ze gecorrigeerd ook 6 maanden waren. Ik vond dat ze er nog niet aan toe waren.
pi_136070878
Leuk Gotc, Schotland! O+

Wij gaan in oktober met de auto naar Denemarken rijden. Legoland O+

Bijvoeding: gestart met 6,5 maand ofzo? Geen overleg gehad met cb nee, ik heb andere informatiebronnen (dat bedoel ik minder neerbuigend dan het er staat, ik bedoel meer dat we ons er wel in hebben verdiept) Maar Sticker was er nog niet aan toe, pas sinds een week of 2 a 3 begint het wat te komen. :)
pi_136071151
Oh, en waarom bijvoeding vanaf 6,5 maand: omdat vanaf 6 maanden de darmen pas rijp genoeg zijn om ander voedsel te kunnen handelen. Daarnaast geloof ik dat een baby zelf aangeeft wanneer het ergens klaar voor is, ook fysiek gezien. Dus als een baby niet kan zitten of eten naar zijn mond kan brengen, is bijvoeding nog geen optie. Daarin hebben we hem altijd gevolgd.
pi_136071311
Wat een leuke vakantieplannen O+ Ik heb nu al zin om met E. op vakantie te gaan O+

@bijvoeding: ik heb rijstebloem in huis en er staan bakjes gepureerde wortel en sperziebonen in de vriezer. Rond 4maanden bij CB gevraagd hoe en wat mbt bijvoeding, omdat E. er heel erg aan toe leek te zijn. We hebben een paar hapjes wortel geprobeerd en dat vond ze vooral Heel Erg Raar. Daarna ziek en hoesterig en slecht drinken, dus bijvoeding even gelaten voor wat het was. Zodra ze weer helemaal opgeknapt is gaan we het misschien weer een beetje proberen, maar ik heb er geen haast mee. Denk je dat T. er aan toe is GotC?
pi_136071382
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen ;) ) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd :)

En over Z&G, toen ik zwanger was woonde ik daar natuurlijk wel. Bij Femke nog meer dan bij Lars, met uiteraard ook al ervaring van de vorige keer. Heerlijk topic als je erin zit, en ook respect voor users als Mignonne die daar hun professionele input geven enzo. Maar als ik daar nu zou gaan meelezen zou ik het mezelf alleen maar moeilijk maken. Ik wil geen 3e, ik rammel niet echt, maar zwanger zijn vond ik wel heel tof...

Vakantieplannen! Tof GotC! Wij zijn niet zo van het vliegen, mijn vluchten zijn nog op 1 hand te tellen, en de laatste keer was meer dan 10 jaar geleden. Ik denk niet dat we zo snel met kindjes zouden durven vliegen. Wij gaan heel gezapig en veilig naar Centerparcs (bijna op fietsafstand) ;)
pi_136071466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:35 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Bij Femke vanaf 6 maanden (en 2 dagen, want toen was het weekend en kwam het ons beter uit om nieuwe dingen te proberen ;) ) Niet echt overlegd bij met het CB, wel gemeld bij de 4-mnd-afspraak dat we dat pas bij 6 maanden gingen doen. Werd zonder problemen geaccepteerd :)
Ow, en het waarom... tja... omdat ik het eerder eigenlijk niet nodig vond. Femke 'vroeg' er ook niet om. En bv ging nog lekker, dat wilde ik niet teveel ondermijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')