Zelfs al had Tygo alles goed gehad, dan had hij nog 100 euro minder verdiend dan Aaf nu...quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:42 schreef Lemming22 het volgende:
Gezien de spoiler van de backpacker op die reisblog, weten we na vandaag wie in ieder geval zeker niet de mol is. Maar zal de naam maar niet noemen omdat het geen programma-hint was, maar een spoiler van een buitenstaander.
Molacties heb ik weinig gezien. In mijn molstraatje van Jan-Willem past dat hij (met wat geluk) het vertrouwen van de groep kreeg en als laatste mocht kiezen of hij iemand herexamen liet doen. Met maar 2 goede antwoorden van Aaf hoefde hij dat niet te doen, want Tycho zou zeker meer goed hebben en meer verdienen.
Oh dan heb ik het niet goed berekend. Hoofdrekenen is nooit mijn sterkste punt geweest en het paste zo mooi in mijn tunnelquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zelfs al had Tygo alles goed gehad, dan had hij nog 100 euro minder verdiend dan Aaf nu...
Nu hadden ze 2x 175 euro. Tygo had hooguit 10x25 euro kunnen verdienenquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:47 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Oh dan heb ik het niet goed berekend. Hoofdrekenen is nooit mijn sterkste punt geweest en het paste zo mooi in mijn tunnel
Aromaquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:49 schreef TLC het volgende:
Ik zou zo graag die 20 woorden nog eens willen zien om er een verborgen hint in te gaan zoeken of wellicht houden ze op de een of andere manier allemaal verband met de mol
quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:49 schreef TLC het volgende:
Ik zou zo graag die 20 woorden nog eens willen zien om er een verborgen hint in te gaan zoeken of wellicht houden ze op de een of andere manier allemaal verband met de mol
Zie post onder die van mij. Heb wel een correctie toegepast... kandidaten hadden het over opium, dus dat had ik opgeschrevenquote:
tygo ruilde met Jennifer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:47 schreef kvd het volgende:
Goed, de aflevering heet Jennifer. Het lijkt me niet dat ze een aflevering naar de mol noemen.
Tijdens de eerste opdracht waren er 2 die Jennifer als meest te vertrouwen persoon zagen, Freek en Daphne.
Bij de onderhandelingen ruilde Jennifer met Tygo.
Ik weet alleen de roltrapopdracht niet meer,vertelde Sofie de woorden aan Jennifer en vertelde Jennifer ze aan Freek?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zie post onder die van mij. Heb wel een correctie toegepast... kandidaten hadden het over opium, dus dat had ik opgeschreven.
Ohja, ik zie mijn rekenfout al. Er stonden natuurlijk al tien antwoorden op het bord. Ik ging ervan uit dat Tycho er wel 16 kon noemen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nu hadden ze 2x 175 euro. Tygo had hooguit 10x25 euro kunnen verdienen.
Faggot? Dat moet duiden op Freekquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Fopspeen (werd: Faggot)
Ik zat mee te schrijven![]()
.
Dat geluidje zit volgens mij in de muziekquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:57 schreef Rockfire het volgende:
Deze uitzending weer een keer dat sluitergeluid op het moment dat je iemand een foto ziet maken, volgens mij elke aflevering wel een keer dat geluid, dat kan geen toeval zijn. Maar welke kandidaat kan geassocieerd worden met fotografie?
Faggot was dus niet het oorspronkelijke woord.quote:
Oorspronkelijke woord was fopspeen. Ook al zo gayquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Faggot was dus niet het oorspronkelijke woord.
26:05 in aflevering 3, dat is echt geen onderdeel van de muziekquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat geluidje zit volgens mij in de muziek
Bronquote:,,Ik kom graag bij Foam, het museum voor fotografie aan de Keizersgracht in Amsterdam. Het is heel inspirerend om te zien wat fotografen weten vast te leggen. Er is nu een mooie tentoonstelling met portretten van David Bowie. Het voelt als een grote rijkdom om zo veel cultuur om me heen te hebben.’’ www.foam.org
Zie mijn post boven ↑quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:57 schreef Rockfire het volgende:
Deze uitzending weer een keer dat sluitergeluid op het moment dat je iemand een foto ziet maken, volgens mij elke aflevering wel een keer dat geluid, dat kan geen toeval zijn. Maar welke kandidaat kan geassocieerd worden met fotografie?
Het was ook Fagot, wat Tygo er van maakte en niet Faggotquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Faggot was dus niet het oorspronkelijke woord.
O ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef Max23 het volgende:
[..]
Het was ook Fagot, wat Tygo er van maakte en niet Faggot
Ik denk dat het lijstje misschien weer een onderdeel is van een hint, dus dat je dit moet combineren met iets uit een andere aflevering (bijv. de getallen die omgekeerd stonden in dat TV gebouw?)quote:
Ja die was mooi he!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:21 schreef SecretStoryWous het volgende:
Vorig jaar gingen we zo ver:
Carolien had een pet op met logo van John Deere. Site van John Deere:
[ afbeelding ]
Moline, dus Carolien was de mol
Aflevering 3quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:05 schreef Rockfire het volgende:
[..]
26:05 in aflevering 3, dat is echt geen onderdeel van de muziek
edit: en 5:11 in deze aflevering al helemaal niet
Welke spoiler? ...... Hint?quote:
quote:Tygo = Daniel
Jennifer = Anna
Freek = Patrick
Susan = Karin
Qua leaderpositie ook ideaal (alleen de 4 was vorig jaar gebruikt, de rest zijn frisse plekken).
Stond misschien op het kaartje van de stellingenquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:14 schreef Xummon het volgende:
Hoe wist sofie trouwens van de zwarte vrijstelling bij het afdalen????
Dat zal zeer waarschijnlijk op die kaart van die envelop hebben gestaan. Toeval (?) dat zij die envelop had gepakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:14 schreef Xummon het volgende:
Hoe wist sofie trouwens van de zwarte vrijstelling bij het afdalen????
De mogelijke spoiler op die travel website van die backpackers (die iemand hadden zien afvallen tijdens een executie in het volgende land).quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:09 schreef Smeich het volgende:
[..]
Welke spoiler? ......
En waarom lijkt het erop alsof we met die drie gaan eindigen in de finale?
En wat is deze?
[..]
Je vergeet Tygoquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:04 schreef MolFan het volgende:
De aflevering had de naam Jennifer. Uiteraard zouden ze de aflevering niet direct naar de mol laten wijzen dus moet de mol iets met Jennifer van doen gehad hebben deze aflevering. Dat zouden kunnen zijn; Freek, Susan, Sofie en volgens mij vergeet ik er nog 1. Hoofdverdachte Susan en Sofie. Sofie hoop ik niet, mij te opvallend aanwezig. Susan maakte (als ze de mol is) 1 hele grote fout door een joker weg te geven aan Daphne!
In het verleden is al vaak gebleken dat mollen jokers etc weggeven aan kandidaten bijvoorbeeld Patrick Stoof destijds aan Art. Het is niet erg slim als mol om dat anno 2014 nog steeds te doen, daarom mijn mol Susan.
bedankt...je geeft de spoiler nu eigenlijk aardig weg...ik heb die expres niet bekeken, maar door namen te noemen weet ik nu dus aardig zeker wie die exectie dus heeft overleefd en wie ik van de mollijst kan schrappenquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Aangezien ze volgende week al naar de Philippijnen (of Filipijnen) gaan, zullen de ontbrekende enveloppen van Zuus en Sofie (zie enveloppen 1ste aflevering) zeer waarschijnlijk aan het begin van de aflevering verstuurt worden (afgaande op de postzegels).
En mocht Freek laten doorschemeren dat hij nog een vrijstelling heeft dan kan de enveloppe aan hem gericht aan het einde van de aflevering verstuurd worden (of hij doet een Suusje door na de executie te laten weten dat hij hem nog bewaart heeft, wat een erg anti-mollen actie is).
Verder kunnen we Jennifer afstrepen als mol (ja, twee jaar geleden maakte de mol's naam ook onderdeel uit van een afleveringstitel maar dat lag toen anders).
Niet mijn ideale finalisten, maar het lijkt erop dat we hierop gaan eindigen in de finale:
Sofie
Aaf
JW
Tygo = Daniel
Jennifer = Anna
Freek = Patrick
Susan = Karin
Qua leaderpositie ook ideaal (alleen de 4 was vorig jaar gebruikt, de rest zijn frisse plekken).
Tygo ruilde zijn jokers tijdens de opdracht voor Jennifers jokers. JW suggereerde dat hij Jennifer verdenkt. Wie heeft buiten Patrick dan nog meer jokers weggeven?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:04 schreef MolFan het volgende:
De aflevering had de naam Jennifer. Uiteraard zouden ze de aflevering niet direct naar de mol laten wijzen dus moet de mol iets met Jennifer van doen gehad hebben deze aflevering. Dat zouden kunnen zijn; Freek, Susan, Sofie en volgens mij vergeet ik er nog 1. Hoofdverdachte Susan en Sofie. Sofie hoop ik niet, mij te opvallend aanwezig. Susan maakte (als ze de mol is) 1 hele grote fout door een joker weg te geven aan Daphne!
In het verleden is al vaak gebleken dat mollen jokers etc weggeven aan kandidaten bijvoorbeeld Patrick Stoof destijds aan Art. Het is niet erg slim als mol om dat anno 2014 nog steeds te doen, daarom mijn mol Susan.
Ik snap helemaal niets van deze post. Sofie heeft toch allang een enveloppe verstuurd? (Samen met Freek). Er zijn volgens mij nog meer kandidaten die geen enveloppe hebben verstuurd. En hoe kom je aan dat lijstje?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De mogelijke spoiler op die travel website van die backpackers (die iemand hadden zien afvallen tijdens een executie in het volgende land).
En waarom met die 3 mensen in de finale? Daar zit een ingewikkelde logica achter, simpel gezegd denk ik dat Sofie of JW de mol is (althans Sofie wordt door de editing verdacht gemaakt). En voor de rest word Aaf's naam ook veel genoemd bij de testbiechts (en verder klopt het ook goed met de leadervolgorde, sowieso zal de finale niet bestaan uit Freek, Aaf en Susan bijvoorbeeld).
De namen die ik gebruikt heb zijn vergelijkingen met eerdere kandidaten waaraan ze me doen denken, en die ook de finale niet hebben gehaald. Wat betreft die leaderpositie, de afgelopen 3 jaar heeft er geen kandidaat/mol op plaats 6 of 9 de finale gehaald; en de leaderpositie kun je achteraf manipuleren als productie om het vers te houden qua posities).
Ok, heb een deel van mijn bericht dan maar aangepast.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:27 schreef kvd het volgende:
[..]
bedankt...je geeft de spoiler nu eigenlijk aardig weg...ik heb die expres niet bekeken, maar door namen te noemen weet ik nu dus aardig zeker wie die exectie dus heeft overleefd en wie ik van de mollijst kan schrappen![]()
Dat kun je uit de eerste aflevering halen, 2x Sofie / 2x Susan en 1x Freek (enveloppen). Daarvan hebben er al een paar gezien, maar de rest is nog niet verstuurd (van de verstuurde enveloppen hebben we bv. die aan Daphne en Jennifer niet gezien in aflevering 1)quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niets van deze post. Sofie heeft toch allang een enveloppe verstuurd? (Samen met Freek). Er zijn volgens mij nog meer kandidaten die geen enveloppe hebben verstuurd. En hoe kom je aan dat lijstje?
Dit inderdaad.. echtquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:27 schreef kvd het volgende:
[..]
bedankt...je geeft de spoiler nu eigenlijk aardig weg...ik heb die expres niet bekeken, maar door namen te noemen weet ik nu dus aardig zeker wie die exectie dus heeft overleefd en wie ik van de mollijst kan schrappen![]()
Maar hoe kom je dan aan dat lijstje in je bovenstaande post? En wat betekenen die connecties met oudkandidaten?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat kun je uit de eerste aflevering halen, 2x Sofie / 2x Susan en 1x Freek (enveloppen). Daarvan hebben er al een paar gezien, maar de rest is nog niet verstuurd (van de verstuurde enveloppen hebben we bv. die aan Daphne en Jennifer niet gezien in aflevering 1)
Mensen die zomaar wat postenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:10 schreef Assassin92 het volgende:
Mensen die in dit topic kijken, zonder de aflevering te hebben gezien
Om te fucken?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef TUFKAL het volgende:
Waarom zei Tygo dat hij de woordenlijst al 2 maanden kende?
TyGo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vond Tycho wel behoorlijk verdacht. Mij te toevallig dat hij gelijk al het 5e en 6e woord verkeerd doorgeeft, waarna uiteindelijk juist die ingevuld moeten worden.
Hij rekent daar toch geen punten voor?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:00 schreef Vlaggenroof het volgende:
Waarom geeft mijn WIDM app aan dat ik de afvaller goed had, terwijl ik aaf als afvaller had gedaan?
Volgens mij rekent hij overal punten voor. Want iedereen krijgt punten ook punten voor elke winnaar/mol die ze invullen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:07 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Hij rekent daar toch geen punten voor?
Ik had twee weken terug Owen goed maar geen punten voor gekregen in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij rekent hij overal punten voor. Want iedereen krijgt punten ook punten voor elke winnaar/mol die ze invullen.
Ik denk dat dat op het eind gewoon verrekend wordt ofzo, dat je extra punten krijgt als je de goeie had, of dat de punten eraf worden gehaald als je de foute had.
Edit: Ik had trouwens ook Aaf ingevuld als afvaller, maar daar heb ik 0 punten voor.
Die app en puntentelling zijn sowieso een beetje vaag en de 'spelregels' nogal onduidelijk aangegeven
Klopt echt geen reet van die hele appquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:35 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik had twee weken terug Owen goed maar geen punten voor gekregen in ieder geval.
Huh, maar dan zou iedereen steeds punten krijgen? Je krijgt toch punten voor de goed beantwoorden vragen als: wie vormden een team, wie kon Tygo vertrouwen etc. Iig, zo had ik mijn punten berekend. Ik heb nog nooit punten gekregen voor die mollen. De hoeveelheid punten voor de vragen zijn ook afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Als jouw winnaar/mol afvalt, krijg je gewoon niet de punten voor die week die je wel had gekregen als jouw mol/winnaar er in gebleven was.
Ter illustratie: ik zit al drie afleveringen op JW als mol en Tygo als winnaar. Daarvoor kreeg ik gister 80 (of 70, want ik kom ergens 10 punten tekort) punten in totaal. Mochten ze volgende week er beiden niet uit gaan, krijg ik daar 160 punten voor. Enzovoorts. Valt er eentje af, krijg ik geen minpunten, maar ook geen extra punten en begin ik de week daarop weer op 10 punten als mijn nieuwe mol/winnaar in het spel blijft.
Daar krijg je inderdaad ook punten voor. En voor het goed beantwoorden van de vragen ook.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:31 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Huh, maar dan zou iedereen steeds punten krijgen? Je krijgt toch punten voor de goed beantwoorden vragen als: wie vormden een team, wie kon Tygo vertrouwen etc. Iig, zo had ik mijn punten berekend. Ik heb nog nooit punten gekregen voor die mollen. De hoeveelheid punten voor de vragen zijn ook afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.
maar er staat bij mij steeds: 3/9 vragen = 40 punten, 5/7 vragen = 80 punten. Hoe zie je dan welke punten daarvan in totaal van mol/winnaars komen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar krijg je inderdaad ook punten voor. En voor het goed beantwoorden van de vragen ook.
Als jij steeds switcht van mol/winnaar, zul je iedere keer weer 10 punten krijgen als deze in het spel blijft. Voor Tygo en JW krijg heb ik nu 10, 20 en 40 punten gekregen, puur en alleen omdat ze niet afvallen...
De mol zelf. En de winnaar van Wie is de molquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:52 schreef GwaiLow het volgende:
Iemand die al zeker weet wie de mol is?
De verliezer inmiddels ook wel. En vergeet Art niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:53 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
De mol zelf. En de winnaar van Wie is de mol
Ja en de crew en regie.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:53 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
De mol zelf. En de winnaar van Wie is de mol
Ja, die van Jan-Willemquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja en de crew en regie.
Maar zijn er al zulke sterke aanwijzingen geweest dat er verder mensen zijn die het zeker (denken) te weten?
Jan-Willem is wel een Molexpert natuurlijk, die zou dat soort streken uithalen om de mensen thuis te fucken, ook als hij niet de mol is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, die van Jan-Willem
Schoolvoorbeeld van typische WIDM regie aanwijzing in de aflevering 'schijnbeweging':
Die is wel nice ja! En hoe weten we dat dit Jan Willem is?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, die van Jan-Willem
Schoolvoorbeeld van typische WIDM regie aanwijzing in de aflevering 'schijnbeweging':
Wel heel toevallig dan dat de aflevering 'schijnbeweging' heet en dit echt het enige logische is dat er die aflevering gebeurd is, dat maakt dat de titel zou slaan op de mol (wat het altijd doet, op zo'n cryptische manier als deze)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:31 schreef JochemP het volgende:
[..]
Jan-Willem is wel een Molexpert natuurlijk, die zou dat soort streken uithalen om de mensen thuis te fucken, ook als hij niet de mol is.
Vanwege z'n ring, en de manier waarop het gemonteerd isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:33 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Die is wel nice ja! En hoe weten we dat dit Jan Willem is?
quote:De muzikale aanwijzing die wijst naar de volgende afvaller is Take The Money And Run van de Steve Miller Band.
Die muzikale hints zie ik nog niet zo. Iemand een overzicht met de vorige hints en de bijbehorende afvallers en vooral ook uitleg waarom zij dan passen bij die muzikale hint?quote:
Hier vind je een uitleg: http://www.widm2012.nl/roodshowpagina2014.htmquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:36 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Die muzikale hints zie ik nog niet zo. Iemand een overzicht met de vorige hints en de bijbehorende afvallers en vooral ook uitleg waarom zij dan passen bij die muzikale hint?
Bobby Sue pakt het geld en gaat er vandoor. Sue als in Su, Suus Suzan?????quote:This here's a story about Billy Joe and Bobbie Sue
Two young lovers with nothin' better to do
Than sit around the house, get high, and watch the tube
And here is what happened when they decided to cut loose
They headed down to, ooh, old El Paso
That's where they ran into a great big hassle
Billy Joe shot a man while robbing his castle
Bobbie Sue took the money and run
Go on take the money and run
Billy Mack is a detective down in Texas
You know he knows just exactly what the facts is
He ain't gonna let those two escape justice
He makes his livin' off of the people's taxes
Bobbie Sue, whoa, whoa, she slipped away
Billy Joe caught up to her the very next day
They got the money, hey
You know they got away
They headed down south and they're still running today
Singin' go on take the money and run
Ik heb deze week geen 1 vraag goed en toch 50 punten gekregen :-)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:31 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Huh, maar dan zou iedereen steeds punten krijgen? Je krijgt toch punten voor de goed beantwoorden vragen als: wie vormden een team, wie kon Tygo vertrouwen etc. Iig, zo had ik mijn punten berekend. Ik heb nog nooit punten gekregen voor die mollen. De hoeveelheid punten voor de vragen zijn ook afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.
Toen Art een paar jaar geleden won, toen waren er aardig wat kunstopdrachten en -hints die dus naar hem leken te wijzen, maar dat toch niet deden. Het hoeft dus niks te betekenenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:14 schreef Zeta het volgende:
Ik heb altijd de theorie dat WIDM alles eraan doet om de persoon die ik al vanaf dag 1 eruit wil hebben of te laten winnen of om de mol te zijn, hebben ze met paulien en anne marie bijvoorbeeld gedaan. Nu hoopte ik dat tante sidonia er zo snel mogelijk uit ging.
Maar ik vrees met grote vrezen, daar elke aflevering er hints zijn die hinten op abc, of terwijl aaf brandt cortius. Echt letterlijk elke aflevering sommige duidelijker dan andere zit er een abc hint in. Wat ik een typische mol hint vind, daar wij vaak veel te vergezocht zoeken!
De mol goedquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:45 schreef Fionaaaa het volgende:
[..]
Ik heb deze week geen 1 vraag goed en toch 50 punten gekregen :-)
Volgens mij gaf ze JW zelfs nog een tik omdat hij met haar boekje bezig wasquote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:35 schreef Smeich het volgende:
Ik vond die actie van Aaf tijdens het abseilen zo vreemd: "Jan-Willem heeft in het boekje van Aaf gelezen." Vervolgens zie je dat moment dat Aaf ziet dat Jan-Willem haar boekje had gepakt, maar ze zegt dan alsnog "Volgens mij niet." Molactie? Of dacht ze echt dat Jan-Willem er niet even in had gespiekt? Geen geld in de pot gebracht, maar juist minder geld ook nog.
In dezelfde opdracht een goede hint richting Freek als mol. Althans, dit vind ik
Jennifer: "Freek weet wat er in het attachekoffertje van de kamerzoekopdracht zat." Antwoord van de dames is "niet waar" want het koffertje is niet open geweest. Klopt, maar als Freek de mol zou zijn, dan weet hij dit wel. Die koker wordt dus achtergelaten, maar wellicht zat er dus wel geld in. Als je als kandidaat wellicht had nagedacht, had je dit kokertje kunnen pakken in de hoop te weten of er geld in zat. Al weet je na afloop toch niet meer wat bij wat hoort omdat Art alle kokers bij elkaar had gedaan.
Als je nu de vragen van de vorige aflevering bekijkt, staat er boven hoeveel punten zo'n vraag waard is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:38 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
maar er staat bij mij steeds: 3/9 vragen = 40 punten, 5/7 vragen = 80 punten. Hoe zie je dan welke punten daarvan in totaal van mol/winnaars komen?
Zeikwijf.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:52 schreef jpjedi het volgende:
Doe die app posts even in dat andere topic. Ik blijf scrollen hier
Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens werd er tijdens de uitzending belachelijk gedaan over Jennifer die de woorden in een verhaal wilde zetten, maar die deed in ieder geval niet het ABC'tje (wat achteraf gezien dus de meest foutieve volgorde was; wat Freek weer verdacht maakt).
Denk zelf dat Jennifer volgende week of de week erna een rood scherm zal krijgen. Zou haar graag in de finale zien, maar de overduidelijke kandidaten in de groep (Jen en Tygo) halen zelden de finale. Voor de overige 5 valt er nog een molverhaaltje te verzinnen, ook deels door de edit, dus die hebben gewoon meer kans om de finale te halen (ook omdat de editing plaats vindt achteraf).
Inderdaad, daardoor onthoud je de woorden eigenlijk veel beter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Daar zit ik sinds aflevering 1 al op.quote:
quote:
iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Xummon het volgende:
[..]
Bobby Sue pakt het geld en gaat er vandoor. Sue als in Su, Suus Suzan?????
Heeft het iets te maken met de 3 die geld uit de pot hebben gepakt om het veilig te stellen??
Freek, Sofie, Aaf???
Zo te zien denk jij Tygoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:28 schreef Xummon het volgende:
De Mol is toch ook altijd te achterhalen op basis van de afleveringsnamen. Laten wekijken welke kandidaten er allemaal gekoppeld kunnen worden
1. Schijnbeweging
2. Vindingrijk
3. Een zware keuze
4. Jennifer
Tygo:
1: Staat met Freek in de schijnwerpers te bewegen
2: Het stiekem wegkapen van JW zijn envelop
3: Het slepen van de zware tas
4: Ruilde van Jennifer met envelop
Ik zit zo eens naar de onderhandelopdracht te kijken en dan naar de mensen die geld hadden/geld krijgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:32 schreef Xummon het volgende:
[..]
[..]
iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?
quote:Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!" (Met dank aan Stijn)
quote:Molletje500 wijst op de regel "You know he knows just exactly what the facts is" en ziet een verwijzing naar Jan-Willem die bij de roltrappenopdracht iedereen afluisterde en dus precies wist wat er gebeurde.
Waarom zou het bij een andere aflevering horen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat die tekst van 'de mol staat niet graag in de schijnwerpers' hoort bij een opdracht in een van de volgende afleveringen. Dus misschien is het wel helemaal geen hint
Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef kvd het volgende:
[..]
Waarom zou het bij een andere aflevering horen?
In aflevering 1 vraag Art om mensen die graag in de schijnwerpers staan en 1 van de testvragen in aflevering 1 is of de mol ervan houdt in de schijnwerpers te staan. 1+1=2 lijkt me.
Of verwacht je nog een licht-opdracht?
Niet onder water, maar in een fles die vastgehouden wordt. Ik vermoed dat we dat gaan terug zien in de aflevering met de laatste 3 kandidaten, bij het finalespel, waarin altijd vragen zitten over alle voorgaande afleveringen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:57 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..
Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Doet de crew denk ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!
Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?
Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.
Tuurlijk, achteraf is het makkelijk praten maar net als met de opdracht erna heeft geen van de kandidaten rekening gehouden met een twist (gek genoeg denk ik dat Jennifer dus waarschijnlijk het beste onderaan die roltrap had kunnen staan).
Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:26 schreef kvd het volgende:
[..]
Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.
Daarbij, als je een verhaal verzint, is de kans dat de mensen na je de verkeerde woorden gaan onthouden 'ach, ik hoorde Jennifer over trouwen, dus de t zal wel trouwen zijn, ze had het over een geurtje en geld, dus de g zal geurtje/geld zijn'.
Het is verstandiger alleen de woorden te leren, een verhaal zorgt voor te veel ruis en verwarring.
Daarnaast...van de laatste 4 woorden stonden er 3 ook al op het bord
Persoonlijk denk ik dat een verhaal handig kan zijn, maar dan wel in je hoofd. Niet iemand stoppen tijdens het overbrengen van informatie, want op die manier krijg je de woorden niet allemaal te horen. Hardop een verhaal verzinnen neemt alleen maar tijd in beslag.
Maar je weet niet wat de bedoeling van het spel is. Nu wel, achteraf, maar op dat moment niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).
euhmmm, ik heb even gekeken...van wat we konden horenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef texelonia het volgende:
Ik moet het eigenlijk nog een keer terugkijken. Maar werd er bij die roltrap opdracht ook niet op een gegeven moment door iemand het aantal woorden gehalveerd? Volgens mij reageerde JW toen ook nog, waarom ze dat nou deden. Vervolgens blijft hij bij de antwoorden van Aaf, want volgens hem was het rijtje niet zoveel veranderd. Toen Art zei dat Aaf 4 woorden had ingevuld riep Aaf ook 'maar ik wist er 10!'
Weet iemand welke kandidaat van 20 naar 10 woorden ging?
Dan zou die toch op z'n kop staan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!
Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?
Klopt, of de achterkant is ook beschreven.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan zou die toch op z'n kop staan?
Denk dat er een reden is dat we niet zien wie heeft aangestuurd op die omgekeerde alfabetische volgorde. Denk namelijk dat als de volgorde niet omgekeerd was, dat er meer woorden waren onthouden (Aaf zou met haar beroep een goed ezelsbruggetje daarvoor moeten hebben en wanneer ze bovenaan bij Tygo uitkomen, dan had JW makkelijk iemand van vlak daarvoor kunnen vragen voor de woorden; ervan uitgaande dat Tygo gewoon aan het kl*ten was).quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tygo had de ideale positie om te mollen. Hij wist dat hij werd afgeluisterd en hij wist welke woorden er geld op zouden leveren. De eersten kon hij dus makkelijk goed doorgeven, dan gaan er gelijk 2 mis en denk dat hij gedacht had dat er onderweg ook nog wel wat mis zou gaan. Alle woorden meer dan 12 kon hij redelijk makkelijk goed doorgeven, die halen de eindstreep toch niet.
Bij Susan zie je dat ook, eerst naar links, vervolgens naar rechtsquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Dus je denkt dat Aaf niet eruit gaat? Veel mensen denken van wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat volgende week Susan (naar Sofie) en Jennifer (naar Susan) hun enveloppen gaan opsturen.
Er zijn namelijk niet veel meer mogelijkheden over (of mensen hebben hun enveloppe al verstuurd of ze hebben simpelweg nooit een enveloppe gehad). Gekoppeld aan het feit dat er veronderstelt wordt dat Tygo een enveloppe naar Freek stuurt (vanwege het mannelijke handschrift), al heeft Tygo natuurlijk wel 2 enveloppen.
Het tonen van die enveloppen in aflevering 1 zal wel een afleidingstruc zijn geweest, zou zomaar kunnen zijn dat maar 1 naam op die (getoonde) enveloppen in de finale zit.
Zelf wil ik wel een voorspelling wagen over het verdere verloop (qua afvallers):
aflevering 5: Jennifer
aflevering 6: Susan
aflevering 7: Tygo
aflevering 8: Freek
Ben benieuwd of ik goed zit, al is het wel een dilemma of ik het goed wil hebben (niet de meest leuke finale ooit).
Geen idee. Heb wel ontdekt dat ze een vaste plek hebben om te zitten tijdens de executie (dit is wel het groepje van vaste dingen of alfabetische volgordes op alle mogelijke manieren)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:35 schreef Nober het volgende:
Waarom zit Sofie altijd naast degene die een rood scherm krijgt?
Het was toch juist logisch om die zwarte vrijstelling meteen in te zetten? De meesten zullen de vrijstelling/jokers ook meteen inzetten. Alleen Susan was zo slim om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:38 schreef Nober het volgende:
Wist niet dat ze een vaste plek hadden maar sowieso vreemd dat Sofie die zwarte vrijstelling meteen inzet, tenzij je de mol bent natuurlijk.
En ze zat achterin bij het roeien, de beste plek voor een mol. Kun je rustig aan doen.
[ afbeelding ]
Of ik heb tunnelvisie.
Sofie zei toch dat ze niet echt mee kon roeien?????quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:38 schreef Nober het volgende:
Wist niet dat ze een vaste plek hadden maar sowieso vreemd dat Sofie die zwarte vrijstelling meteen inzet, tenzij je de mol bent natuurlijk.
En ze zat achterin bij het roeien, de beste plek voor een mol. Kun je rustig aan doen.
[ afbeelding ]
Of ik heb tunnelvisie.
Sofie zat in haar eentje op een bankje in de boot. Uit ervaring (meerdere keren meegedaan aan een drakenbootrace) kan ik je vertellen dat je voor de stabiliteit van de boot dan in het midden moet zitten. Dan is het heel lastig om echt fanatiek mee te roeien.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:38 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Of ik heb tunnelvisie.
Waarom kon ze dat niet?quote:Op zondag 26 januari 2014 01:04 schreef Xummon het volgende:
[..]
Sofie zei toch dat ze niet echt mee kon roeien?????
Is het dan verstandig om een klein persoon op die plek neer te zetten? Of is een lang persoon die vanuit het midden wel mee kan roeien handiger?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:49 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Sofie zat in haar eentje op een bankje in de boot. Uit ervaring (meerdere keren meegedaan aan een drakenbootrace) kan ik je vertellen dat je voor de stabiliteit van de boot dan in het midden moet zitten. Dan is het heel lastig om echt fanatiek mee te roeien.
Of Susan is de molquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:
Het was toch juist logisch om die zwarte vrijstelling meteen in te zetten? De meesten zullen de vrijstelling/jokers ook meteen inzetten. Alleen Susan was zo slim om dat niet te doen.
Geen van de deelnemers zou vanuit het midden handig kunnen roeien. De sterkere deelnemers kunnen dus beter op een plek zitten waar ze al hun kracht goed kunnen inzetten. Dan kun je je hooguit nog afvragen of het verstandig was om de enige met roeiervaring op zo'n slechte plek neer te zetten.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Waarom kon ze dat niet?
Zij was degene die wel eens geroeid had en gaf een spoedcursus aan de anderen.
[..]
Is het dan verstandig om een klein persoon op die plek neer te zetten? Of is een lang persoon die vanuit het midden wel mee kan roeien handiger?
Veel mensen hopen dat ze eruit zal gaan, maar dat betekent niet dat het zal gebeuren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:30 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dus je denkt dat Aaf niet eruit gaat? Veel mensen denken van wel.
Je weet dat de finalisten ook dicht....heel dicht bij elkaar kunnen staan op die foto hè? Ben het eens aan het terugkijken, maar vorig jaar stonden Cees en Carolien naast elkaar, Patrick en Art stonden bij elkaar, Jon, Vivienne en Anniek stonden bij elkaar, Dennis en Edo stonden bij elkaar, Inge, Paul en Eva stonden naast elkaar (tussen Renate en Inge 1 persoon), Milouska en Frederique staan bij elkaar, Marc-Marie en Lotte stonden bij elkaar. Dus Freek en JW zouden best gezamenlijk in de finale kunnen.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Veel mensen hopen dat ze eruit zal gaan, maar dat betekent niet dat het zal gebeuren.
Zelf kan ik ook 3 kandidaten opnoemen die ik in de finale wil zien, maar ik probeer me meer bezig te houden met de feiten (en misschien dat ik toch positief verrast word).
Sowieso heb je ook nog die eindfoto (waar telkens een kandidaat van verwijdert wordt) die de 3 finalisten die ik heb wel een goede mogelijkheid maken, aangezien ze ver van elkaar verwijdert staan (zo durf ik bijvoorbeeld wel te stellen dat niet zowel JW als Freek de finale gaan halen).
Hij is een beetje lastig door die stuwdam-opdracht, omdat je niet weet wie wat heeft opgebracht.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:18 schreef Danielle83 het volgende:
Heeft er iemand bijgehouden hoeveel geld een kandidaat heeft opgebracht? Ik globaal en volgens mij hebben Susan en Aaf het minste gebracht. Ik zit nu helemaal met Susan als mol
Niet verrassendquote:Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij is een beetje lastig door die stuwdam-opdracht, omdat je niet weet wie wat heeft opgebracht.
Maar als ik kijk naar individuele/duo opdrachten + het totaal aan groepsopdrachten kom ik op (in alfabetische volgorde)
Aaf 2550 (zonder groepsgeld 350)
Freek 3200 (zonder groepsgeld 1000)
JW 2200 (zonder groepsgeld 0)
Jennifer 3200 (zonder groepsgeld 1000)
Sofie 2200 (zonder groepsgeld 0)
Susan 2700 (zonder groepsgeld 500)
Tygo 3200 (zonder groepsgeld 1000)
Dus JW en Sofie hebben nog geen geld opgeleverd...
JW heeft stiekem wel wat geld opgeleverd door Aaf aan te wijzen bij die roltrapopdracht. Ik ga is op Sofie meer letten, want ze doet het wel sneaky.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij is een beetje lastig door die stuwdam-opdracht, omdat je niet weet wie wat heeft opgebracht.
Maar als ik kijk naar individuele/duo opdrachten + het totaal aan groepsopdrachten kom ik op (in alfabetische volgorde)
Jennifer 3100 (zonder groepsgeld 900)
Susan 2600 (zonder groepsgeld 400)
Sofie doet veel dingen, maar niet bepaald sneakyquote:Op zondag 26 januari 2014 17:17 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
JW heeft stiekem wel wat geld opgeleverd door Aaf aan te wijzen bij die roltrapopdracht. Ik ga is op Sofie meer letten, want ze doet het wel sneaky.
dat is een groepsbesluit geweest, omgekeerde alfabetische volgorde. Dat is echt niet een beslissing van JW alleen geweest.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:17 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
JW heeft stiekem wel wat geld opgeleverd door Aaf aan te wijzen bij die roltrapopdracht. Ik ga is op Sofie meer letten, want ze doet het wel sneaky.
Welke edit?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sofie doet veel dingen, maar niet bepaald sneaky![]()
Vergeleken met haar deed Art het nog subtiel![]()
Overigens voor mij wel duidelijk dat ze door deze edit haast zeker in de finale zit (als enige van de eerste leaderhelft, alle andere verdachten zitten in de 2de helft namelijk).
Als hij iemand anders had aangewezen dan Aaf dan had die minder geld in de pot gebracht...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef kvd het volgende:
[..]
dat is een groepsbesluit geweest, omgekeerde alfabetische volgorde. Dat is echt niet een beslissing van JW alleen geweest.
Het enige wat je kan zeggen is dat hij heeft besloten dat de woorden van Aaf gebruikt zouden worden en dat hij niet iemand anders aanwees die het rijtje zou moeten aanvullen waardoor er 350 in de pot kwam.
Klopt...het is een beetje een twijfelgeval...Aaf schrijft, hij besluit...wie heeft het geld in de pot gebracht?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:27 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Als hij iemand anders had aangewezen dan Aaf dan had die minder geld in de pot gebracht...
De edit van het programma (al lieten ze vorig jaar natuurlijk wel zien hoe Kees die koker jatte).quote:Op zondag 26 januari 2014 17:22 schreef kvd het volgende:
[..]
Welke edit?
En waarom zitten alle andere verdachten in de tweede helft?
Over die edit kunnen we nu nog niks zeggen...we weten immers nog niet wie er in de finale zit, dus om te zeggen dat door de edit Sofie in de finale zit is een beetje een loze opmerking.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De edit van het programma (al lieten ze vorig jaar natuurlijk wel zien hoe Kees die koker jatte).
Tygo en Jennifer zijn denk ik de enige twee kandidaten over die totaal niet de mol kunnen zijn. En dan is mijn conclusie dat Sofie dus de finale haalt sowieso (verdeling in de leader is altijd 1/2 of 2/1, qua kandidaten+mol in de finale, en ik weet niet waarom ze daar nu van zouden afwijken).
Laat ik het erop houden dat ik net als Milouska in moltalk er wel een weddenschap op wil zetten dat Sofie de finale haalt (dat is ook het enige wat ik durf te voorspellen, de twee afvallers in de andere helft daar brand ik mijn vingers niet aan; al heb ik daar al wel een kleine voorspelling voor gedaan).
Ben benieuwd of ik gelijk ga krijgen (qua Sofie in de finale)
Stond het op het briefje?quote:Op zondag 26 januari 2014 18:14 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe wist Sofie eigenlijk hoe daar een vrijstelling lag?
Er is geen Susannequote:Op zondag 26 januari 2014 20:10 schreef alf89 het volgende:
Hebben jullie op- of aanmerkingen aan mijn beredenering?
Ja, we hebben niet alles van die 3 minuten steeds meegekregen. bv Als Jennifer de woorden aan Freek doorgeeft, dan horen we haat maar 9 woorden zeggen, netvlies slaat ze over. Freek kan deze wel weer doorgeven aan Daphne, dus ze heeft het wel doorgegeven. Waarschijnlijk hebben we in het begin bij het doorgeven dan Susan aan Sofie en Sofie naar Jennifer woorden hebben gemistquote:Op zondag 26 januari 2014 20:10 schreef alf89 het volgende:
Ik ben niet zo van die hintjes en theorieën die je in de uitzending 'ontdekt'. Alles kun je weer anders interpreteren en je ziet ook dat iedereen hier zijn eigen tunnelvisie heeft opgebouwd.
Zelf houd ik het graag bij feiten. De dingen die daadwerkelijk hebben plaatsgevonden.
Zo ben ik nu de roltrap aflevering langs gegaan om te kijken waar de woorden wegvielen.
Bij deze:
[ afbeelding ]
G = Goed
R= Raar (Ander woord doorgegeven)
X = Woord niet doorgegeven
Om het voor jullie niet al te ingewikkeld te maken, zal ik de conclusies die ik hier uit trek geven.
1. Van de 20 woorden heeft Tygo er 14 goede doorgegeven, 2 foute, 4 niet.
De woorden die hij doorgaf waren belangrijke. Bijvoorbeeld woorden die niet gevraagd werden zoals Gids, Ritme, Schragen en Tissue heeft hij ook niet doorgegeven. Dit had hij met gemak kunnen doen in plaats van een aantal andere.
2. Susanne daarentegen heeft de pot enorm veel minder geld opgeleverd. Zij heeft 5 goede woorden niet verlengd. De tweede foute van Tygo heeft ze wel verlengd. In dit spel was ze absoluut de bepalende factor die het verpest heeft. Uiteraard kan het toeval zijn, maar ze deed het erg slecht.
Bovendien werd ze door de programmamakers niet verdacht gemaakt in de tussenshots. Wat bijvoorbeeld wel gebeurde bij Jennifer, die wel gewoon een 100% score maakt.
3. Sophie verliest maar 1 goed antwoord. Kan gebeuren in mijn optiek.
4. De andere kandidaten scoren allemaal 100%. Alle woorden die ze krijgen, spelen ze door.
5. Dan is er nog Jan Willem. Hij kon de persoon inruilen. Aaf had 2 goede antwoorden ter waarde van 175 euro per woord. Dat was 350 euro in totaal.
Als Tygo de goede antwoorden had mogen invullen, had hij er maximaal 10 goede kunnen geven ter waarde van 25 euro per stuk. Dat zou 250 euro zijn geweest.
Jan Willem maakte dus de logische keuze.
Conclusie: Uiteraard betekent dit nog niet gelijk dat Susanne de Mol is, maar ze is wel met stip gestegen op mijn verdachtenlijstje.
Hebben jullie op- of aanmerkingen aan mijn beredenering?
Zeker mogelijk. Al had ik het gevoel niet bepaald bij het kijken bij de aflevering.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja, we hebben niet alles van die 3 minuten steeds meegekregen. bv Als Jennifer de woorden aan Freek doorgeeft, dan horen we haat maar 9 woorden zeggen, netvlies slaat ze over. Freek kan deze wel weer doorgeven aan Daphne, dus ze heeft het wel doorgegeven. Waarschijnlijk hebben we in het begin bij het doorgeven dan Susan aan Sofie en Sofie naar Jennifer woorden hebben gemist
Ja dat dus, je weet niet welke woorden er nog meer zijn doorgegeven maar niet in de uitzending zijn gekomen.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja, we hebben niet alles van die 3 minuten steeds meegekregen. bv Als Jennifer de woorden aan Freek doorgeeft, dan horen we haat maar 9 woorden zeggen, netvlies slaat ze over. Freek kan deze wel weer doorgeven aan Daphne, dus ze heeft het wel doorgegeven. Waarschijnlijk hebben we in het begin bij het doorgeven dan Susan aan Sofie en Sofie naar Jennifer woorden hebben gemist
Alleen hoorde JW welke woorden er doorgegeven werden en op de roltrappen werden geoefend door de kandidaten. Als hij dan voor Daphne had gekozen, waren ze er geen steek mee opgeschoten aangezien zij dezelfde woorden had/wist als Aaf. En JW hoorde dat.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dat dus, je weet niet welke woorden er nog meer zijn doorgegeven maar niet in de uitzending zijn gekomen.
En verder, JW kon toch uit alle kandidaten kiezen, niet alleen Aaf of Tygo? Als JW degene voor Aaf had gekozen, zou er 25 euro per goed woord minder verdiend worden, maar dat is nog steeds ¤150 per woord. En met maar 1 woord meer was er dan toch meer geld verdiend. Dus daar zijn nog vele scenario's mogelijk.
Ja, maar Aaf wist 10 woorden, zei ze zelf. En er waren er 20. Ergens zijn er 10 verdwenen. Dat moet JW ook gehoord hebben. Dus wist Daphne niet meer woorden, degene daarvoor misschien wel. Of daarvoor. En dan komt er een punt dat er zoveel minder geld per woord verdiend kan worden, dat er niet meer geld verdiend kan worden dan nu gebeurd is. Of dat het nog maar de vraag is of die kandidaten nog steeds de woorden wisten. Maar ik bedoel maar, er is veel meer gebeurd tijdens de opdracht, dan dat wij hebben kunnen zien.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Alleen hoorde JW welke woorden er doorgegeven werden en op de roltrappen werden geoefend door de kandidaten. Als hij dan voor Daphne had gekozen, waren ze er geen steek mee opgeschoten aangezien zij dezelfde woorden had/wist als Aaf. En JW hoorde dat.
pas in aflevering 10 misschienquote:Op maandag 27 januari 2014 10:16 schreef Felagund het volgende:
we zullen nooit zeker weten waar precies het fout is gegaan.
Heel misschien wel nergens...of dat er niet gemold hoefde te worden omdat een kandidaat al fouten aan het maken was.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:16 schreef Felagund het volgende:
Ik denk niet dat er veel meer geld zou zijn verdiend als hij voor iemand anders had gekozen. Bij Tygo ging het al mis, die had al een paar foute woorden en hij gaf ook niet alle woorden door. Als hij iemand in het midden zou hebben gekozen moest diegene meer dan twee keer zoveel goede antwoorden hebben.
Ik denk niet dat JW veel heeft moeten/kunnen mollen tijdens deze opdracht. Maar het kan handig zijn gemonteerd natuurlijk, we zullen nooit zeker weten waar precies het fout is gegaan.
Dat werd toen ook over Yvon gezegd. En Miloeska was was te dom enzovoort. Karakter zegt niks wat dat betreft.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:50 schreef Amarantha het volgende:
Susan is veel te lief om de mol te kunnen zijn. Ik denk ergens nog steeds dat JW de mol is maar Sofie begin ik ook steeds meer in de gaten te houden. Sofie is trouwens al zwanger tijdens de opnames. Niet erg boeiend misschien maar wel een grappig feitje
Oh ze zei zelf in de radioshow van Paul Rabbering dat ze te misselijk was in China om vreemd te gaan (dat was een grapje van Paul) omdat ze te misselijk was en dat dat niet kwam door alleen maar het eten. Dat stond bij het berichtje die ik las over haar zwangerschapquote:Op maandag 27 januari 2014 14:59 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat werd toen ook over Yvon gezegd. En Miloeska was was te dom enzovoort. Karakter zegt niks wat dat betreft.
Ik neem trouwens aan dat Sofie nog niet zwanger was toen. Haar uitgerekende datum is 40 april, ze hebben in mei/juni de opnames gehad. Dan zou een zwangerschap van 10/11 maanden zijn
Vreemd, ze heeft ook eerder aangegeven dat ze toen nog niet zwanger was. En kijkende naar de data kan ze dus ook helemaal niet zwanger zijn geweest. Tenzij ze zwanger was en een miskraam heeft gehad...quote:Op maandag 27 januari 2014 15:00 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh ze zei zelf in de radioshow van Paul Rabbering dat ze te misselijk was in China om vreemd te gaan (dat was een grapje van Paul) omdat ze te misselijk was en dat dat niet kwam door alleen maar het eten. Dat stond bij het berichtje die ik las over haar zwangerschap
zit er een spoiler in, of is het veilig om te lezen?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Xummon het volgende:
https://www.buzzcapture.c(...)eelnemer-deze-tweet/
Er zit zeker een spoiler in. Zelf vind ik het niet erg om te lezen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het niet willen lezen...quote:Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef kvd het volgende:
[..]
zit er een spoiler in, of is het veilig om te lezen?
dan sla ik hem overquote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Er zit zeker een spoiler in. Zelf vind ik het niet erg om te lezen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het niet willen lezen...
Heeft me wel 2 goede antwoorden opgeleverd. Als het kloptquote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Er zit zeker een spoiler in. Zelf vind ik het niet erg om te lezen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het niet willen lezen...
Dat blijft altijd de vraag.....quote:Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Heeft me wel 2 goede antwoorden opgeleverd. Als het klopt
We zullen het donderdag gaan zien (zelf betwijfel ik het ten zeerste)quote:Op maandag 27 januari 2014 22:54 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Heeft me wel 2 goede antwoorden opgeleverd. Als het klopt
4 weken? In de eerste afl. Had art het over 17 dagen. Dit lijkt me ook wel redelijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Xummon het volgende:
https://www.buzzcapture.c(...)eelnemer-deze-tweet/
Ja, heb niet het idee dat iemand daar al ver mee is gekomen, terwijl dat inderdaad wel moet. Waarom zouden ze het WIDM-fotogeluidje anders telkens erachter monteren. Zoiets doen ze niet voor de lol.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Er moet toch wel een aanwijzing zitten achter alle fototoestel geluidjes en shots?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:00 schreef gohan16 het volgende:
Waarom slaan ze straks 2 weken over? Ivm olympische spelen?
In de eerste aflevering zien we Jan Willem met zijn zaklamp het woord Mol schrijven. Fotografie betekent letterlijk 'schrijven met licht'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 02:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, heb niet het idee dat iemand daar al ver mee is gekomen, terwijl dat inderdaad wel moet. Waarom zouden ze het WIDM-fotogeluidje anders telkens erachter monteren. Zoiets doen ze niet voor de lol.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In de eerste aflevering zien we Jan Willem met zijn zaklamp het woord Mol schrijven. Fotografie betekent letterlijk 'schrijven met licht'.
Te obvious.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In de eerste aflevering zien we Jan Willem met zijn zaklamp het woord Mol schrijven. Fotografie betekent letterlijk 'schrijven met licht'.
vergelijk het eens met eerdere seizoenenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef Holenmens het volgende:
Hebben jullie de afvaltheorie al gezien? Tot nu toe lijkt hij erg te kloppen.
Daar staat Anne-Marie helemaal links, dus dat klopt nietquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:40 schreef Xummon het volgende:
[..]
vergelijk het eens met eerdere seizoenen
Nou ik geloof dat er eerder zo'n theorie is geweest die t/m aflevering 7 ofzo kloptequote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:15 schreef Holenmens het volgende:
[..]
Daar staat Anne-Marie helemaal links, dus dat klopt nietMaar vergeleken met vorig jaar klopt het tot nu (aflevering 4), lijkt me geen toeval. Als het volgende week ook klopt, kunnen we al voorzichtig controleren wie de Mol is..
Maar als het bij 1 van hen dus al niet is omdat ze de mol zijn kan het ook goed dat ze het allebei niet zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:04 schreef traveliris het volgende:
Sophie of tygo is de mol, je kunt aan beide reacties merken dat het 'nep' is of ze zijn allebei heeeeel erg zelfverzekerd!
Beter klopt er helemaal niks van! Ik zit echt in mn tunnelvisie met Susan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef Holenmens het volgende:
Hebben jullie de afvaltheorie al gezien? Tot nu toe lijkt hij erg te kloppen.
7:12 (spoiler)
quote:Bij de stuwdam had er flink wat meer geld kunnen worden verdiend als er wat beter was opgelet bij het beantwoorden van de stellingen en als sommigen bereid waren geweest in hun kaarten te laten kijken. Aan de andere kant: dat zou ik ook niet doen... Toch?
Woordgebruik van Jan-Willem lijkt wel op de Mol.quote:Dat zou ik toch nooit vertellen ...
Welkom...het is een leuke tunnel hoorquote:Op donderdag 30 januari 2014 19:50 schreef jcdragon het volgende:
Dagboek van de Mol
[..]
Jan-Willem zegt op 4:20
[..]
Woordgebruik van Jan-Willem lijkt wel op de Mol.
Welkom in de Jan-Willem tunnel![]()
Heel gezellig inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:53 schreef kvd het volgende:
[..]
Welkom...het is een leuke tunnel hoor
Is dat niet een beetje té obvious danquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:30 schreef jcdragon het volgende:
https://www.facebook.com/wieisdemol
[ afbeelding ]
Kijken of dit in de uitzending ook zo is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:32 schreef richolio het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje té obvious dan
De aflevering heet 'een heilige aanwijzing', dus wie weet is het wel watquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:34 schreef kvd het volgende:
Wat doet Tygo? Een of andere code? (geen handalfabet)
En achter JW is vast een of ander gebouw aan de andere kant van het water
De W van Willem. Conclusie: Willy is de mol.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:34 schreef kvd het volgende:
Wat doet Tygo? Een of andere code? (geen handalfabet)
quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Jennifer laat geen foto maken van haar beeld.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
Lijkt alsof jennifer stiekem overal foto's van maakt terwijl ze loopt :/
Was wel erg opvallend ja, ik moest er ook direct aan denken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef Pietepietje het volgende:
Is dit de heilige aanwijzing?
[ afbeelding ]
Op 13.56 staat Jan-Willem zo aangewezen
1980 het geboordtejaar van sofiequote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef Timmy_Turner het volgende:
EB 1186
LK 0980
Ik denk dat hier een tip in zit. 8 Cijfers is gangbaar voor een datum en er is makkelijk een jaartal met 19 van te maken bijv.
Iemand enig idee?
Die koptelefoon zie ik er niet erg duidelijk in, maar de wolken zijn me té symmetrisch om niet een hint te zijn:quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:32 schreef kvd het volgende:
ooowwwww....Jw tunnel.....ik zag wolken in de vorm van een koptelefoon![]()
Daarnaast is het ook nog steeds wel verdacht dat JW steeds stemt op degene die eruit gaat...
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:49 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Die koptelefoon zie ik er niet erg duidelijk in, maar de wolken zijn me té symmetrisch om niet een hint te zijn:
[ afbeelding ]
Ik kon de aflevering nog niet vinden....bedankt voor het zoeken...het is idd gewoon een gespiegelde wolkquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:49 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Die koptelefoon zie ik er niet erg duidelijk in, maar de wolken zijn me té symmetrisch om niet een hint te zijn:
[ afbeelding ]
Kijk nog eens goed, die wolk is gewoon echt gespiegeld...quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]![]()
![]()
De term molloot is nu wel van toepassing vind ik
Sorry ik zit in een andere tunnelquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:55 schreef Parthenocissus het volgende:
Ook welkom in de jan willem tunnel
Dit dus. Of hij is de mol of hij lult. Die koptelefoon is ook obvious. Ik zat op Aaf als de mol. Een spelletje die begint met het alfabet en dan iemand mee laten doen met de initialen ABC.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:34 schreef Xummon het volgende:
Jw bekent steeds op de afvaller te hebben gestemt en zit er nog in! Hij weet meer of hij lult
molloot of niet...geknipt en gespiegeld...is hetzelfdequote:Op donderdag 30 januari 2014 21:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoezo, ik zag het in de aflevering ook meteen. Zo'n symmetrische wolk kan toch nooit uit zichzelf ontstaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zat nooit echt op Aaf, maar na deze aflevering lijkt zij de enige juiste keuze ja. Lijkt (!) alles goed te doen, en heeft een heel erg 'in control' houding. Alsof ze al weet wat er staat te gebeuren en alles wel snapt. Wel vreemd, als Mol zou je voorkennis toch willen verbergen, maarja.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:03 schreef gohan16 het volgende:
Waarom hoor ik niemand over Aaf. Gezien de vorige seizoenen, lijkt dit de enige juiste mol. Wordt erg uit de wind gehouden in de afleveringen, maar heeft toch duidelijk molacties laten zien. De andere molacties worden uitgebreid laten zien, of erin gemonteerd.
Zoals die foto die jennifer niet gemaakt zou hebben. Dat zou een molactie zijn naar de kijker en daar heft toch niemand wat aan? Overduidelijk gemonteerd.
Even gekeken...zelfde volgorde als weken hiervoorquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:37 schreef JaleesaJoia het volgende:
Volgorde van de leader is anders?!
Boeddha kijkt hem zelfs aanquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef Pietepietje het volgende:
Is dit de heilige aanwijzing?
[ afbeelding ]
Op 13.56 staat Jan-Willem zo aangewezen
Haha die is mooiquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Boeddha kijkt hem zelfs aan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:55 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, die wolk is gewoon echt gespiegeld...
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:57 schreef kvd het volgende:
[..]
molloot of niet...geknipt en gespiegeld...is hetzelfde
[ afbeelding ]
Ja godver hé, nu begin ik te twijfelenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hoezo, ik zag het in de aflevering ook meteen. Zo'n symmetrische wolk kan toch nooit uit zichzelf ontstaan.
Aflevering 5 heb je goedquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat volgende week Susan (naar Sofie) en Jennifer (naar Susan) hun enveloppen gaan opsturen.
Er zijn namelijk niet veel meer mogelijkheden over (of mensen hebben hun enveloppe al verstuurd of ze hebben simpelweg nooit een enveloppe gehad). Gekoppeld aan het feit dat er veronderstelt wordt dat Tygo een enveloppe naar Freek stuurt (vanwege het mannelijke handschrift), al heeft Tygo natuurlijk wel 2 enveloppen.
Het tonen van die enveloppen in aflevering 1 zal wel een afleidingstruc zijn geweest, zou zomaar kunnen zijn dat maar 1 naam op die (getoonde) enveloppen in de finale zit.
Zelf wil ik wel een voorspelling wagen over het verdere verloop (qua afvallers):
aflevering 5: Jennifer
aflevering 6: Susan
aflevering 7: Tygo
aflevering 8: Freek
Ben benieuwd of ik goed zit, al is het wel een dilemma of ik het goed wil hebben (niet de meest leuke finale ooit).
Nog even en je bent zelf een mollootquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja godver hé, nu begin ik te twijfelen![]()
Als je die wolken inderdaad zo gespiegeld ziet is het wel verdacht
Hoe koppelde jij die hint dan aan Jennifer? Ik heb namelijk aan veel mensen gedacht, maar aan haar nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zoals voorspelt door mij ging Jennifer eruit deze week (wilde niet dat het zou gebeuren, maar soms zijn de aanwijzingen te obvious; bijvoorbeeld de muzikale hint). Jammer, maar ze was teveel een type Peggy/Anna (en bezat niet de intelligentie van een Viv).
Dat betekent in ieder geval dat ik zeer waarschijnlijk alvast 1 finalist(e) ken. En is het voor mij vooral zaak om te kijken wie deze persoon verdenkt (want deze persoon is dus NIET de mol).
Los van alles, op dit moment zou ik uit medelijden vooral Freek als winnaar willen zien. De rest van de kandidaten boeit me niet echt zo (tuurlijk had ik ook Jen willen zien winnen, maar die kans was al nihil op het moment dat de leader bekend werd).
Volgende week is de afvaller: Dirkje
Je moet altijd onder voorbehoud praten, maar aangezien Jennifer (volgens de testbiecht) bijna volledig de test op Aaf heeft ingevuld lijkt me dit onjuist te zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zat nooit echt op Aaf, maar na deze aflevering lijkt zij de enige juiste keuze ja. Lijkt (!) alles goed te doen, en heeft een heel erg 'in control' houding. Alsof ze al weet wat er staat te gebeuren en alles wel snapt. Wel vreemd, als Mol zou je voorkennis toch willen verbergen, maarja.
+1quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef Funkymunkey het volgende:
Volgens mij zit het zo:
[ afbeelding ]
in combinatie met:
[ afbeelding ]
is de 'heilige aanwijzing'.
Die wolken beelden namelijk de twee armen + handen van de boeddha achter Jan-Willem uit.
Dit is een screenshot van 45:25:quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:17 schreef UtopiaTV het volgende:
Welke minuut zijn die wolken (ongeveer)?
Titel van liedje is Take the money and run. In aflevering 1 bij de markt zie je haar rennen naar dat restaurant en het geld pakken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Hoe koppelde jij die hint dan aan Jennifer? Ik heb namelijk aan veel mensen gedacht, maar aan haar niet
De marktopdracht, was het eerste wat me te binnenschoot toen ik hoorde wat de hint was (toen wist ik zeker dat haar lot bezegeld was, had alleen gehoopt dat ze nog een afleveringtje of 2 extra mee kon pakken voordat die hint kwam).quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Hoe koppelde jij die hint dan aan Jennifer? Ik heb namelijk aan veel mensen gedacht, maar aan haar niet
MET hoeveel personenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:24 schreef DaMart het volgende:
Bij de test beantwoordde Tygo deze vraag:
[ afbeelding ]
Je kunt hem zo interpreteren dat er een eenmansteam was. De enige die bij de Snake-opdracht in zijn eentje werkte, was Tygo. In dat geval heeft hij de vraag dus op zich zelf beantwoord.
Deze aanwijzing is retesterkquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef Funkymunkey het volgende:
Volgens mij zit het zo:
[ afbeelding ]
in combinatie met:
[ afbeelding ]
is de 'heilige aanwijzing'.
Die wolken beelden namelijk de twee armen + handen van de boeddha achter Jan-Willem uit.
Ja, en? Dan kan degene aan wie het gevraagd wordt ook nog worden meegeteldquote:
Kijk eens naar die aanwijzing hierboven en de titel van de afleveringquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, en? Dan kan degene aan wie het gevraagd wordt ook nog worden meegeteld.
En 'met' hoeft niet per se te betekenen dat er anderen bij waren.
Ja, JW is ook mijn verdachte, dus ik ben blij dat die verdenking ondersteund wordt door hintsquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:27 schreef MolFan het volgende:
[..]
Kijk eens naar die aanwijzing hierboven en de titel van de aflevering
Met hoeveel mensen ben je naar de film geweest?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, en? Dan kan degene aan wie het gevraagd wordt ook nog worden meegeteld.
En 'met' hoeft niet per se te betekenen dat er anderen bij waren.
Veel te obvious manquote:
Het is en blijft WIDM he... niets is wat het lijktquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Met hoeveel mensen ben je naar de film geweest?
Ga je dan antwoorden "1" als je met jezelf bent geweest, of "1" als je met je vriend bent geweest?
Hij is niet erg obv omdat het in een fractie van een seconde getoond werd op tv + het feit dat titels van de afleveringen bijna altijd wijzen naar de mol. De vorige aflevering had de titel Jennifer en het was JW die over Jennifer begon dat het haar schuld was etc, ook zoiets.quote:
Tja, dat kun je altijd wel roepenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is en blijft WIDM he... niets is wat het lijkt.
In al die jaren Widm zijn er altijd van dit soort tips wanneer het beeld stilgezet wordt en die hebben echt nog nooit geklopt, omdat de makers ook wel weten dat dit hoe dan ook gezien gaat worden door mensen hieroquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:30 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hij is niet erg obv omdat het in een fractie van een seconde getoond werd op tv + het feit dat titels van de afleveringen bijna altijd wijzen naar de mol. De vorige aflevering had de titel Jennifer en het was JW die over Jennifer begon dat het haar schuld was etc, ook zoiets.
Het is ook geen heel sterke hint, natuurlijk, maar het zou er eentje kunnen zijn. Ik blijf echter bij JW, met Sofie en ook Tygo in mijn verdere top 3quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:32 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Tja, dat kun je altijd wel roepen![]()
Vanaf aflevering 1 zit ik op Susan (gevoelskwestie, geen echte 'hints' voor), maar JW begint haar in te halen op mijn verdachtenlijst.
Of hij is de volgende afvaller. Vorige titel was 'Jennifer'.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Buddha liegt nooit . Dit verwijst ook naar de hint 'een heilige aanwijzing'. Buddha wijst letterlijk met open armen naar JW
[ afbeelding ]
Fucked up spel ja. Je trekt je eigen shit in twijfelquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:33 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Of hij is de volgende afvaller. Vorige titel was 'Jennifer'.
Nee.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef PicoMMP het volgende:
Welke boot was nou afgeschoten? Die van Tygo?
Nee jennifer's bootquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef PicoMMP het volgende:
De titels wijzen altijd direct/indirect/cryptisch naar de mol, niet naar de afvaller.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:33 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Of hij is de volgende afvaller. Vorige titel was 'Jennifer'.
Oke, want als Tygo de mol zou zijn, zou hij weten waar de jagers zouden varen (achter de grote boot, etc).quote:
Hij wijst hem toch juist niet aan? Hij wijst juist de andere aan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Buddha liegt nooit . Dit verwijst ook naar de hint 'een heilige aanwijzing'. Buddha wijst letterlijk met open armen naar JW
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:21 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Titel van liedje is Take the money and run. In aflevering 1 bij de markt zie je haar rennen naar dat restaurant en het geld pakken.
Kijk, daar had ik niet aan gedacht. Ik koppel het alleen aan de aflevering die net geweest is of (net zoals bij Owen) wat bij de persoon past.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De marktopdracht, was het eerste wat me te binnenschoot toen ik hoorde wat de hint was (toen wist ik zeker dat haar lot bezegeld was, had alleen gehoopt dat ze nog een afleveringtje of 2 extra mee kon pakken voordat die hint kwam).
Nee, sofie, freek, jennifer susanquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:36 schreef PicoMMP het volgende:
Hij was haar bruiloftsverhaaltjes waarschijnlijk zatquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:29 schreef Nober het volgende:
Kutzooi, waarom kickt Jan-Willem Jennifer eruit, doe dat pas in aflevering 8 ofzo! Kutstreek!
Maar hij gokte toen op Daphnequote:Op donderdag 30 januari 2014 22:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
De titels wijzen altijd direct/indirect/cryptisch naar de mol, niet naar de afvaller.
Ik denk dat de vorige aflevering 'Jennifer' heette omdat Jan-Willem duidelijk maakte dat hij haar als mol verdacht.
Maar vind 'm inderdaad goed gevonden van mi boy Mono
Ik probeer niet in een tunnel te zitten maar het ligt er gewoon zo dik bovenop
Hoe meer ik naar het plaatje kijk, hoe meer ik die twee handen van Boeddha erin ga zien.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:21 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dit is een screenshot van 45:25:
[ afbeelding ]
JW heeft tot nu toe enkel en alleen op mensen gezeten die er in de afleveringen tot nu toe uit zijn gevlogen, en dus niet de mol warenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
P.S. JW die vorige week alles op Daphne en Jennifer heeft gespreidt
Of hij lult.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
JW heeft tot nu toe enkel en alleen op mensen gezeten die er in de afleveringen tot nu toe uit zijn gevlogen, en dus niet de mol waren
Als hij een kandidaat was geweest was hij er hierom allang uitgevlogen.
Dat hoeft niet per se.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Moira. het volgende:
Of ze monteren van andere afleveringen wie hij verdenkt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
JW heeft tot nu toe enkel en alleen op mensen gezeten die er in de afleveringen tot nu toe uit zijn gevlogen, en dus niet de mol waren
Dat zie ik er echt niet in, dan nog eerder die koptelefoon. Maar voorlopig eigenlijk alleen een hartje in het middenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoe meer ik naar het plaatje kijk, hoe meer ik die twee handen van Boeddha erin ga zien.
Als je goed kijkt, zie je dat het lichaam van jw er ook in past, meer naar onder aan de rechterkant zie je nog wat witte vlekjes, wat lijkt op de rechterhand van JW op die ene screenshot. Ik ga even kijken of ik de foto's in elkaar kan plakkenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoe meer ik naar het plaatje kijk, hoe meer ik die twee handen van Boeddha erin ga zien.
'Kijken jullie allemaal voor het eerst Wie is de mol ofwat?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Overzicht van vorige week:quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Jan Willem die al 4 weken op de afvaller stemt is wel erg obvious voor de kijkers... is er ergens een overzicht van hoeveel geld de verschillende kandidaten hebben binnengebracht voor de pot?
Met als sidenote dat er 350 door Aaf is verdiend, maar dat je die eventueel ook bij JW kan zetten (de roltrap-opdracht).quote:Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Jennifer 3100 (zonder groepsgeld 900)
Susan 2600 (zonder groepsgeld 400)
Godver, ja die wolk hebben ze daarvoor ontworpen dat ze hem konden spiegelen en daarna erin laten passenquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Als je goed kijkt, zie je dat het lichaam van jw er ook in past, meer naar onder aan de rechterkant zie je nog wat witte vlekjes, wat lijkt op de rechterhand van JW op die ene screenshot. Ik ga even kijken of ik de foto's in elkaar kan plakken
Kan uiteraard ook.quote:
Denk je serieus dat ze dat zouden doen?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:43 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Of ze monteren van andere afleveringen wie hij verdenkt.
Nope.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef Timmy_Turner het volgende:
[..]
'Kijken jullie allemaal voor het eerst Wie is de mol ofwat?
De obviouse leiden naar hem ja, net als 3 jaar geleden naar Art, 2 jaar geleden naar Liesbeth en vorig jaar naar Paulienquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kan uiteraard ook.
Maar als je kijkt naar hoeveel WIDM-waardige hints er voorbij zijn gekomen (typische widm aanwijzingen van de regie), wijzen ze eigenlijk allemaal naar Jan-Willem en niet naar andere kandidaten
Hmzzz ik zat inmiddels op Freek maar die heeft wel erg veel geld in het laatje gebrachtquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef kvd het volgende:
[..]
Overzicht van vorige week:
[..]
Met als sidenote dat er 350 door Aaf is verdiend, maar dat je die eventueel ook bij JW kan zetten (de roltrap-opdracht).
Vandaag alleen de 2500 erbij,maar dat was een groepsopdracht....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |