abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135843430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:00 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Sommige mensen stappen in hun auto van A naar B en zien niets van de wereld om hun heen.
Hou toch op met je ARBO veilige risicoloze Libelle maatschappij joh

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 23-01-2014 12:03:59 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:02:03 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135843437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef koekii het volgende:
Sowieso haagse lui :')
Waarmee je onbewust ook op de agenten doelt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135843655
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:51 schreef Luigi het volgende:
Stel je voor dat iedereen maar op de stoep ging fietsen. We weten allemaal dat terroristen en pedo's graag over de stoep fietsen en je hebt toch niks te verbergen mensen!

ORDNUNG MUSS SEIN!
Maakt weinig indruk he, zo`n Duitse quote.
pi_135843668
Tsja. Tegen de echte criminelen durven ze niet zo hard op te treden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_135843801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen een fout maken of machtsmisbruik te vertonen. En het is een bekend gegeven dat er bij de politie nogal het eea in de doofpot belandt. Enkel onhoudbare situaties zoals bijvoorbeeld de zwerverontvoering komen aan het licht.

Jij blijft maar vallen over een al dan niet terechte boete. Ik heb het nergens over de geldigheid daarvan al lijkt het me dat het ook op een andere manier afgehandeld kan worden. Wat me niet aanstaat is dat je alles wat de politie doet maar goed wil praten of af wil doen als 'een foutje'. Haal dat bord eens voor je kop vandaan.
Ik heb het ook alleen over deze situatie, daar gaat het topic over.

Als je het over politie algemeen wil hebben open daarover dan een topic! ;)
pi_135843849
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hou toch op met je ARBO veilige risicoloze Libelle maatschappij joh
Ze hebben jouw ook hard aangepakt tijdens jouw aanhouding, lees ik?
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:15:15 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135843942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:11 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Ik heb het ook alleen over deze situatie, daar gaat het topic over.

Als je het over politie algemeen wil hebben open daarover dan een topic! ;)
Je verlegde zelf het punt, eerder in dit topic.

Nogmaals, agenten hadden zichzelf veel moeite kunnen besparen en goodwill kunnen kweken door mevrouw in plaats van naar het bureau naar haar woning te brengen (namelijk om het even) en daar gewoon even haar ID te controleren. Volgens de regeltjes mogen ze haar inderdaad vasthouden tot iemand bereid/mogelijk is langs te komen en een ID af te geven. In de praktijk doe je beter af met het vinden van een snelle en correcte oplossing. Mevrouw had niet over de zeik gegaan, politie had er geen aantal manuren aan hoeven te besteden, volk had geen kans gekregen om hun gal te spuwen. Voor iedereen een winstsituatie. Als agent moet je toch vooral willen voorkomen in plaats van enkel 'genezen'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135844292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Je verlegde zelf het punt, eerder in dit topic.

Nogmaals, agenten hadden zichzelf veel moeite kunnen besparen en goodwill kunnen kweken door mevrouw in plaats van naar het bureau naar haar woning te brengen (namelijk om het even) en daar gewoon even haar ID te controleren. Volgens de regeltjes mogen ze haar inderdaad vasthouden tot iemand bereid/mogelijk is langs te komen en een ID af te geven. In de praktijk doe je beter af met het vinden van een snelle en correcte oplossing. Mevrouw had niet over de zeik gegaan, politie had er geen aantal manuren aan hoeven te besteden, volk had geen kans gekregen om hun gal te spuwen. Voor iedereen een winstsituatie. Als agent moet je toch vooral willen voorkomen in plaats van enkel 'genezen'.
Na het terug lezen zie ik dat ik het nog steeds over dit topic had.
Hoe dan ook, jij begrijpt toch wel dat ze niet met iedereen die geen ID bij zich heeft naar huis kunnen rijden, zodat deze het kan tonen. Bovendien heb je met twee partijen te maken, er is denk wel iets meer voorgevallen dan alleen die ID niet bij zich hebben. Maar de kant van de politie horen we niet. Wij moeten dan aannemen dat het verhaal van die vrouw de waarheid is. Dat doe ik dus niet.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 12:28:33 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_135844434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:24 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Na het terug lezen zie ik dat ik het nog steeds over dit topic had.
Hoe dan ook, jij begrijpt toch wel dat ze niet met iedereen die geen ID bij zich heeft naar huis kunnen rijden, zodat deze het kan tonen. Bovendien heb je met twee partijen te maken, er is denk wel iets meer voorgevallen dan alleen die ID niet bij zich hebben. Maar de kant van de politie horen we niet. Wij moeten dan aannemen dat het verhaal van die vrouw de waarheid is. Dat doe ik dus niet.
De kant van de politie hebben we wel gelezen. Ze zei dat het belachelijk is om een boete te geven waar een waarschuwing de norm is.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135844486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:24 schreef No.name.for.me het volgende:

Maar de kant van de politie horen we niet. Wij moeten dan aannemen dat het verhaal van die vrouw de waarheid is. Dat doe ik dus niet.
Jawel, de politie heeft het over 'fel van leer trekken', in de kennelijke veronderstelling dat dat relevant is. Maar het lijkt me sterk dat de plaatselijke APV fel van leer trekken strafbaar heeft gesteld. Dus wat willen ze nou eigenlijk zeggen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135845219
Ik begrijp uit het artikel dat ze is vrijgelaten
ZONDER dat ze haar ID gezien hebben. ?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_135845253
Er zal vast wel weer veel meer gebeurd zijn dan mevrouw zelf verteld... :')
No Guts, No Glory
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:26 #113
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135846555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, de politie heeft het over 'fel van leer trekken', in de kennelijke veronderstelling dat dat relevant is. Maar het lijkt me sterk dat de plaatselijke APV fel van leer trekken strafbaar heeft gesteld. Dus wat willen ze nou eigenlijk zeggen?
Sluit ook allemaal lekker aan op je onderbuik he.
pi_135846566
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:51 schreef nuget het volgende:
Er zal vast wel weer veel meer gebeurd zijn dan mevrouw zelf verteld... :')
Hoogstwaarschijnlijk wel. Toch zie ik ook wel eens vaker kutjochies een lompe bek tegen de popo opentrekken en dan heeft het geen gevolgen, want ze zien er toch wat eng uit en het lijkt een lastige klus te worden om ze een bon te geven.

Tja. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat iedereen gelijk behandeld wordt en ik heb sterk de indruk dat het daar nogal eens aan hapert.
pi_135846691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk wel. Toch zie ik ook wel eens vaker kutjochies een lompe bek tegen de popo opentrekken en dan heeft het geen gevolgen, want ze zien er toch wat eng uit en het lijkt een lastige klus te worden om ze een bon te geven.
Precies. Ik heb geen enkel probleem met een politieapparaat wat wat meer z'n gezag laat gelden, integendeel. Maar doe dat dan wel consequent.
pi_135847124
Het ligt zeker niet aan die vrouw want dat is een professional in het managen van deze situaties.

-edit-

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 24-01-2014 16:10:18 (Nee) ]
  Trouwste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 13:42:48 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_135847202
Voor claxoneren krijg je tegenwoordig ook een boete.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135847262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef tong80 het volgende:
Voor claxoneren krijg je tegenwoordig ook een boete.

Wat is er toch gebeurt met dit land tong. Hadden we 15, 20 jaar geleden toch niet kunnen denken dit? Dat we geregeerd zouden worden door zure boekhouders die alles meetbaar en controleerbaar willen maken?
  Trouwste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 13:47:39 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_135847392
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat is er toch gebeurt met dit land tong. Hadden we 15, 20 jaar geleden toch niet kunnen denken dit? Dat we geregeerd zouden worden door zure boekhouders die alles meetbaar en controleerbaar willen maken?
Ben al gewend aan de boekhouders die de laatste tien jaar Minister-President zijn.

Ben links en kon vroeger genieten van rechts.

Maar Balkenende en Rutte zijn mislukte poppenspelers. :{

pi_135847394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat iedereen gelijk behandeld wordt en ik heb sterk de indruk dat het daar nogal eens aan hapert.
Eens.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Wespensteek het volgende:
Het ligt zeker niet aan die vrouw want dat is een professional en het managen van deze situaties.

Een professioneel moreel kompas.
Dat maakt het een stuk aannemelijker dat de politie juist gehandeld heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 24-01-2014 16:11:26 (link weg) ]
pi_135847427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Een professioneel moreel kompas.
Dat maakt het een stuk aannemelijker dat de politie juist gehandeld heeft.
Dat zijn de ergste :D
pi_135847519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ben al gewend aan de boekhouders die de laatste tien jaar Minister-President zijn.

Ben links en kon vroeger genieten van rechts.

Maar Balkenende en Rutte zijn mislukte poppenspelers. :{

Ja maar dat we er ook zo in meelopen allemaal...
  Trouwste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 13:52:12 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_135847560
Ga eens de meer dan 1000 straatbendes opruimen.

Dan doe ik een bel op m'n fiets terwijl ik zonder licht op de stoep rij.

pi_135847629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Sluit ook allemaal lekker aan op je onderbuik he.
Neen, mijn onderbuik zegt dat het een aanstellerig kakwijf is die vindt dat de wet er niet voor 'nette mensen' is. Alleen als fel van leer trekken niet strafbaar is gesteld dan zou het ook geen consequenties mogen hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:56:37 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135847773
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:
Klinkt niet geheel onterecht als ik het zo lees.

Gedraag je netjes en normaal, en de agenten zullen meestal hetzelfde doen.
zoals gewoonlijk 1 kant van het verhaal, mochten er camera's op bureau zien dan zal er waarschijnlijk een andere kijk op dit verhaaltje zijn.

Bekeuring terrecht Ja, vrouw waarschijnlijk geflipt tegen agent en id moet je gewoon bij je hebben.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:57:30 #126
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_135847827
Hebben de mensen hier dan allemaal altijd hun paspoort bij zich?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_135847946
En aan al deze stomme discussies kan gewoon een eind komen als alle agenten een gopro of dergelijke cam op hun pet hebben.

De ambtseed is niet meer van deze tijd. Het geeft de burger een oneerlijke achterstand terwijl er prima alternatieven voor zijn.
pi_135848116
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Rijbewijs :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:02:32 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135848119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef TheOnlyException het volgende:
Boete voor het fietsen van 2 meter over de stoep. :')
Boete voor het niet bij je hebben van een debiel formaat paspoort dat je nergens voor nodig hebt behalve om geen boete te krijgen :')
Nederland :')
Nederlandse politie :')
Tja zo had ik eens 30 meter van mijn werk af mijn licht niet aan, jongen voor me kreeg waarschuwing en moest lopen ik niet al had ik mijn licht na die 30 meter al wel aan.
Ik werd boos ging te keer boete er bij, als ik me netjes had gedragen zoals de jongen er voor had ik hoogst waarschijnlijk ook geen boete gehad.
JA ik zat fout had gelijk aan moeten doen, en JA had niet te keer moeten gaan, kosten 180 euro en lesje geleerd ;)
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:03:02 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135848143
quote:
id kaart altijd op zak, klein pasje net zo makkelijk :)
pi_135848338
Er zijn Haagse Tokkies die met 'de laatste paar meter' over de stoep 200 meter bedoelen, en gewoon standaard weigeren zich te legitimeren enzo. Er zijn ook agenten die het leuk vinden voor 5 meter een bon uit te schrijven en lekker hun macht te misbruiken, net als andere bullies juist graag tegen minder assertieve mensen. Ik ken de betrokken personen geen van beide dus ik weet niet welke van de twee hier van toepassing is. Grappig dat zoveel posters hier het wel zeker weten! :P

Wel fout dat ze niet eens mocht bellen, of dat anders iemand van het bureau niet even kon bellen naar de school en degene met wie ze een afspraak had. Je laat toch geen kinderen gewoon op school zitten, terwijl noch de school, noch de kinderen zelf, enig idee hebben waarom mama ze niet komt halen? Als 't om vijf minuutjes gaat terwijl de agent een bekeuring schrijft, okay, maar als ze gewoon helemaal niet kan komen opdagen? Dat doe je niet tegenover kinderen en leerkrachten, en zelfs tegenover de volwassene waarmee ze de eerdere afspraak had vind ik het niet netjes. Ook al was het een Tokkie en haar schuld, dan laat je als politie geen derden (en zeker geen kindjes & hun leerkracht) in ongerustheid zitten.
pi_135848396
quote:
Soms, niet altijd. Ik vind het nog steeds een stompzinnige onzin regel.
pi_135848430
quote:
Nooit eigenlijk, en ook geen ID-bewijs. Ze kunnen lekker de boom in met hun regelzucht.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:11:46 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135848518
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:07 schreef Sheriam het volgende:
Er zijn Haagse Tokkies die met 'de laatste paar meter' over de stoep 200 meter bedoelen, en gewoon standaard weigeren zich te legitimeren enzo. Er zijn ook agenten die het leuk vinden voor 5 meter een bon uit te schrijven en lekker hun macht te misbruiken, net als andere bullies juist graag tegen minder assertieve mensen. Ik ken de betrokken personen geen van beide dus ik weet niet welke van de twee hier van toepassing is. Grappig dat zoveel posters hier het wel zeker weten! :P

Wel fout dat ze niet eens mocht bellen, of dat anders iemand van het bureau niet even kon bellen naar de school en degene met wie ze een afspraak had. Je laat toch geen kinderen gewoon op school zitten, terwijl noch de school, noch de kinderen zelf, enig idee hebben waarom mama ze niet komt halen? Als 't om vijf minuutjes gaat terwijl de agent een bekeuring schrijft, okay, maar als ze gewoon helemaal niet kan komen opdagen? Dat doe je niet tegenover kinderen en leerkrachten, en zelfs tegenover de volwassene waarmee ze de eerdere afspraak had vind ik het niet netjes. Ook al was het een Tokkie en haar schuld, dan laat je als politie geen derden (en zeker geen kindjes & hun leerkracht) in ongerustheid zitten.
Tja, zoals gewoonlijk heeft een verhaal 2 kanten.
pi_135848757
quote:
Bijna altijd, ik heb zo'n ID kaart, lekker klein en kan beter tegen wat regen enzo. Maar ik vergeet ook wel eens, als ik 'm bij het hardlopen in m'n achterzakje of de zak van m'n hardloopjack heb gedaan, om 'm dan weer terug in mijn tasje te doen. Gelukkig nooit als ik 'm nodig had voor de politie, wel eens op en neer naar huis moeten fietsen omdat ik me moest identificeren bij de telefoonwinkel. :-(
pi_135848910
PRIMA!!!

Ik erger me al jaren aan dit soort fietsende kidsmanagers / randebielen op de stoep omdat ze niet even willen omrijden.

Is daar op de L.v.M. een bekend punt , er stonden zelfs maandenlang borden op de stoep dat ze zouden gaan bekeuren.

Sommige fietsers maken het helemaal bont en gaan gewoon op de rijbaan (tegen de richting in , 1 richtingsweg) en dat is echt levensgevaarlijk.

Heerlijk nieuws dit!!
pi_135848933
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:19 schreef DrMabuse het volgende:
PRIMA!!!

Ik erger me al jaren aan dit soort fietsende kidsmanagers / randebielen op de stoep omdat ze niet even willen omrijden.

Is daar op de L.v.M. een bekend punt , er stonden zelfs maandenlang borden op de stoep dat ze zouden gaan bekeuren.

Sommige maken het helemaal bont en gaan gewoon op de rijbaan (tegen de richting in) en dat is echt levensgevaarlijk.

Heerlijk nieuws dit!!
Sliep je er wel goed van?

Aansteller :').
pi_135848986
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat jij hier de aansteller bent met je 'grappige' Duitse uitspraken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135848992
quote:

[..]

Ben je bekend met de situatie ter plekke?
pi_135849030
quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat jij hier de aansteller bent met je 'grappige' Duitse uitspraken.
Kom op, je al jaren ergeren aan mensen die op de stoep fietsen :'). Sinds wanneer zijn we zo'n huilerig pisnichten volk geworden joh. :D. Mensen zijn hier al bejaard op hun 35e lijkt het. Incl. zure instelling.
pi_135849077
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kom op, je al jaren ergeren aan mensen die op de stoep fietsen :'). Sinds wanneer zijn we zo'n huilerig pisnichten volk geworden joh. :D. Mensen zijn hier al bejaard op hun 35e lijkt het. Incl. zure instelling.
Ik kom wel even in je tuin schijten, en waag het eens huilie huilie te gaan doen.
pi_135849086
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik snap goed dat je je aan zoiets kan ergeren. Ik erger me ook aan scootmobielen en kinderwagens midden op het fietspad, en zal ook blij zijn als die mensen bekeurd werden.
pi_135849118
quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kom wel even in je tuin schijten, en waag het eens huilie huilie te gaan doen.
Ohja, klopt, daarna komen mensen altijd met 1 of ander absurd voorbeeld waarbij ze ook nog inbreuk maken op je prive terrein.

Kom op man. Bejaarden.
pi_135849150
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ohja, klopt, daarna komen mensen altijd met 1 of ander absurd voorbeeld waarbij ze ook nog inbreuk maken op je prive terrein.

Kom op man. Bejaarden.
Prive terrein? Niks van jou bij natuurlijk. Openbaar terrein want benaderbaar!
pi_135849185
quote:

[..]

pi_135849195
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prive terrein? Niks van jou bij natuurlijk. Openbaar terrein want benaderbaar!
Mijn tuin is mijn tuin. Er staat een schutting omheen. Maar kom op, daar ging het niet over. Dat gejank over elkaar de hele tijd, daar wordt je toch gek van? Die heeft last van fietsers, die van bejaarden, die van kinderen, die van auto's, die van borende buren, die van bbq's, die van zwarte pieten, het gaat maar door.
pi_135849230
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn tuin is mijn tuin. Er staat een schutting omheen. Maar kom op, daar ging het niet over. Dat gejank over elkaar de hele tijd, daar wordt je toch gek van? Die heeft last van fietsers, die van bejaarden, die van kinderen, die van auto's, die van borende buren, die van bbq's, die van zwarte pieten, het gaat maar door.
Pfffffff wat een azijnzeiker ben je ook met je regeltjes je lijkt wel een fucking bejaarde, stop met huilen en klagen man.
pi_135849237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ja.
pi_135849259
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pfffffff wat een azijnzeiker ben je ook met je regeltjes je lijkt wel een fucking bejaarde, stop met huilen en klagen man.
Eh wat? Als er iemand een pishekel heeft aan al die regeltjes ben ik het. Wat heb je gerookt man? :D.
pi_135849307
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja.
Prima , dan weet je dat het daar al jaren een probleem / ergernis is.

Bij voetgangers , winkeliers , fietsers en automobilisten.
pi_135849372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Prima , dan weet je dat het daar al jaren een probleem / ergernis is.

Bij voetgangers , winkeliers , fietsers en automobilisten.
Allemaal aanstellerij.
pi_135849377
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Eh wat? Als er iemand een pishekel heeft aan al die regeltjes ben ik het. :D.
Een haatdragende zeikerd noemen we dat.
pi_135849406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een haatdragende zeikerd noemen we dat.
Ach, jij bent de militante antifietser hier. Alleen omdat er een paar over de stoep fietsen, boehoe.
pi_135849573
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach, jij bent de militante antifietser hier. Alleen omdat er een paar over de stoep fietsen, boehoe.
Ik fiets 6 dagen in de week in en rond centrum Den Haag.
pi_135849666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik fiets 6 dagen in de week in en rond centrum Den Haag.
Daarom kun je nog wel een aansteller zijn.
pi_135849716
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Allemaal aanstellerij.
Prima, parkeer ik lekker mijn fiets tussen jouw bilnaat als je daar over de stoep loopt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_135849728
quote:

[..]

Moet je eens over een smal fietspad gaan lopen en kijken hoe vervelend dat is voor fietsers. Maargoed, anarchie op de weg is wel leuker om te zien.
pi_135849734
Kan alleen in Nederland, als je iemand mishandeld krijg je nog minder.
pi_135849777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
Op het fout vervoegen van werkwoorden staat helaas geen straf.
pi_135849803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
Inderdaad. Prima dat ze daar bekeuringen voor krijgt, maar de hoogte van de boetes zijn totaal debiel. Vooral omdat er ergenissen tussen zaten maar er was niks gevaarlijks aan. Voor een winkeldiefstal krijg je minder.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_135849870
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarom kun je nog wel een aansteller zijn.
Nee snorreknul , niet voor het gemak vergeten waar ik op reageerde :

quote:

[..]

pi_135851899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:07 schreef Sheriam het volgende:

Precies, het is goed mogelijk dat mevrouw in eerste instantie alleen maar zat te mopperen, eerst over het feit dat zij een boete krijgt ipv van een waarschuwing, en daarna dat ze mee moet naar het bureau omdat niemand haar ID-kaart kan komen brengen. Maar welke ouder zou nou niet fel van leer trekken als je daarna nog niet eens een telefoontje mag plegen zodat je kinderen opgevangen worden?
pleased to meet you
pi_135852086
Wat een triest leven maken we r ook van met ze allen :/.
pi_135852426
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:01 schreef Disorder het volgende:
Lekker burgertjes pesten.
walgelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:24:29 #165
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135854488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:38 schreef LelijKnap het volgende:
Wat een triest leven maken we r ook van met ze allen :/.
Er is niemand op dit forum die niet op de stoep heeft gefietst en toch weten er een hele hoop zeker dat die mevrouw een tokkie is en dat alle fietsers op de stoep tuig zijn die een paar honderd euro boete verdienen. Echt waar ;(
pi_135855108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:24 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Er is niemand op dit forum die niet op de stoep heeft gefietst en toch weten er een hele hoop zeker dat die mevrouw een tokkie is en dat alle fietsers op de stoep tuig zijn die een paar honderd euro boete verdienen. Echt waar ;(
Die paar honderd euro boete krijgt ze voor belediging en het niet tonen van een ID kaart, iedereen kan toch gewoon die kaart in zijn zak steken, kleine moeite.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:44:22 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135855584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die paar honderd euro boete krijgt ze voor belediging en het niet tonen van een ID kaart, iedereen kan toch gewoon die kaart in zijn zak steken, kleine moeite.
En jij bent een prima voorbeeld van hoe kansloos we in 14 jaar zijn geworden. Allerlei boetes voor non misdrijven waar je niemand kwaad mee kan doen en jij komt niet verder dan JA MAAR RANDOM REGELTJE X IS NIE VEEL MOEITE!!@!! Toen ik 10 was, was er geen ID plicht. Toen ik 10 was, was er geen big brother die iedere verplaatsing registreerde. Toen ik 10 was, was er er nog verontwaardiging dat de overheid überhaupt eraan dacht het persoonsbewijs van de moffen weer in te voeren. Toen ik 10 was deden wiettelers nog aangifte bij de belastingdienst en waren vuurwapens voor de zaak fiscaal aftrekbaar.

En ondanks dat dit allemaal verboden is gemaakt voor onze veiligheid is het gevoel van veiligheid alleen maar achteruit gegaan en de werkelijke veiligheid hetzelfde gebleven. Maar afstappen van deze dure onzinnige pietluttige onzin kan niet want dan hebben de tokkies gewonnen ofzo. :r :r :r :r :r
pi_135855933
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:
Klinkt niet geheel onterecht als ik het zo lees.

Gedraag je netjes en normaal, en de agenten zullen meestal hetzelfde doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:05 schreef Megumi het volgende:
Ik vermoed dat deze vrouw zich minder netjes gedragen heeft dan dat ze zegt.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe is't nou, in Slaafland?
pi_135856437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

En jij bent een prima voorbeeld van hoe kansloos we in 14 jaar zijn geworden. Allerlei boetes voor non misdrijven waar je niemand kwaad mee kan doen en jij komt niet verder dan JA MAAR RANDOM REGELTJE X IS NIE VEEL MOEITE!!@!! Toen ik 10 was, was er geen ID plicht. Toen ik 10 was, was er geen big brother die iedere verplaatsing registreerde. Toen ik 10 was, was er er nog verontwaardiging dat de overheid überhaupt eraan dacht het persoonsbewijs van de moffen weer in te voeren. Toen ik 10 was deden wiettelers nog aangifte bij de belastingdienst en waren vuurwapens voor de zaak fiscaal aftrekbaar.

En ondanks dat dit allemaal verboden is gemaakt voor onze veiligheid is het gevoel van veiligheid alleen maar achteruit gegaan en de werkelijke veiligheid hetzelfde gebleven. Maar afstappen van deze dure onzinnige pietluttige onzin kan niet want dan hebben de tokkies gewonnen ofzo. :r :r :r :r :r
Nou prima, ik vind een ID kaart verplichting niet erg, vroeger kon je overal ongestraft mee wegkomen als je een valse naam op gaf, nu is dat moeilijker.

Hoe lang is die verplichting al ? Ik ben nog nooit, NOG NOOIT gevraagd om mijn ID kaart te tonen.

Mevrouw zal best wel 80 euro bij zich hebben gehad om de eerste boete cash te betalen of had kunnen pinnen, dan had agent nooit om de ID kaart gevraagd.

En 14 jaar geleden kreeg je ook boetes voor op de stoep fietsen en beledigen van een ambtenaar in functie. En mocht je ook gaan zitten in de cel voor dergelijke dingen.
pi_135857585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep op
Fout 2 van mevrouw : Geen ID bijdragen

Fout van agenten : Situatie zo slecht oplossen door mevrouw maar mee naar bureau te nemen. Had haar in plaats van naar het bureau naar haar woning gereden alwaar zij haar ID-kaart kon tonen en de situatie was snel en probleemloos opgelost geweest.

Wat mij betreft is de fout van de agenten groter.
Ze had gewoon geen grote bek moeten trekken.
pi_135858120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou prima, ik vind een ID kaart verplichting niet erg, vroeger kon je overal ongestraft mee wegkomen als je een valse naam op gaf, nu is dat moeilijker.

Hoe lang is die verplichting al ? Ik ben nog nooit, NOG NOOIT gevraagd om mijn ID kaart te tonen.

Mevrouw zal best wel 80 euro bij zich hebben gehad om de eerste boete cash te betalen of had kunnen pinnen, dan had agent nooit om de ID kaart gevraagd.

En 14 jaar geleden kreeg je ook boetes voor op de stoep fietsen en beledigen van een ambtenaar in functie. En mocht je ook gaan zitten in de cel voor dergelijke dingen.
Toch wel fijn dat er nog mensen zijn die wel normaal kunnen nadenken. ;)
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:51:42 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858761
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:08 schreef kovenant het volgende:
grappig de 50/50 reacties.
dan zal ik de doorslag maar geven :P

als je normaal doet tegen agenten zal er ook normaal tegen jou worden gedaan.
zal misschien boete blijven behouden maar je weet dat fietsen op de stop niet mag..
ga eens naar buiten _O-
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:53:12 #173
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

contant betalen? :')

waarom had ei dat nooit gedaan dan? waarom zou ie dat niet doen?

ben altijd wel benieuwd naar de logica van mensen die onbekend zijn met de problematiek
pi_135859241
quote:
13s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ga eens naar buiten _O-
Laatst werd ik nog meegenomen door een motoragent vanwege een lekke uitlaat. Mee naar parkeerterrein, algehele verkeerscontrole. Dus ik netjes en vriendelijk, excuses aangeboden, grapje gemaakt.

En toen reed ik weer verder met lekke uitlaat en een waarschuwing, en geen verbaal.

Moet jij eens raden wat er was gebeurd als ik daar was gaan zeiken dat ze boeven moeten vangen, dat ik altijd netjes rijdt en dat het kinderachtige zeikers zijn. Ik kan het je wel vertellen hoor..

Als jij je netjes, beleefd, en niet onnodig recalcitrant opstelt dan is er een heleboel mogelijk, en krijg je nooit de behandeling die mevrouw (naar eigen zeggen) heeft gehad.

Maar de meeste mensen die een hekel aan autoriteit hebben gaan er al met helemaal de verkeerde instelling tegenin, dan krijg je een soort self-fulfilling prophecy.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Forum Admin donderdag 23 januari 2014 @ 18:12:57 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_135859363
Makkelijk, zo'n eenzijdig verhaal. Waarheid zal wel in het midden liggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_135859657
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:34 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Toch wel fijn dat er nog mensen zijn die wel normaal kunnen nadenken. ;)
Zoals life 2.0 ja.
pi_135859702
quote:
[Als jij je netjes, beleefd, en niet onnodig recalcitrant opstelt dan is er een heleboel mogelijk, en krijg je nooit de behandeling die mevrouw (naar eigen zeggen) heeft gehad.

Maar de meeste mensen die een hekel aan autoriteit hebben gaan er al met helemaal de verkeerde instelling tegenin, dan krijg je een soort self-fulfilling prophecy.
Dit
pi_135859842
Vrouwelijke politie agenten :')

Verder lijkt het idd wat overdreven allemaal, zoveel ellende voor een paar meter stoep.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_135859970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:29 schreef Phlogi2013 het volgende:

Verder lijkt het idd wat overdreven allemaal, zoveel ellende voor een paar meter stoep.
Jamaar de overlast! De overlast!! Sommige mensen slapen er zelfs slecht van... ;(.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:48:15 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135860415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Laatst werd ik nog meegenomen door een motoragent vanwege een lekke uitlaat. Mee naar parkeerterrein, algehele verkeerscontrole. Dus ik netjes en vriendelijk, excuses aangeboden, grapje gemaakt.

En toen reed ik weer verder met lekke uitlaat en een waarschuwing, en geen verbaal.

Moet jij eens raden wat er was gebeurd als ik daar was gaan zeiken dat ze boeven moeten vangen, dat ik altijd netjes rijdt en dat het kinderachtige zeikers zijn. Ik kan het je wel vertellen hoor..

Als jij je netjes, beleefd, en niet onnodig recalcitrant opstelt dan is er een heleboel mogelijk, en krijg je nooit de behandeling die mevrouw (naar eigen zeggen) heeft gehad.

hij had je ook kunnen vertellen je uitlaat te maken en volgende week te laten zien, dat was toch sneller en beter?
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:49:59 #181
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135860461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:23 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ze had gewoon geen grote bek moeten trekken.
stel dat ze dat wel deed, is dat een reden om de stafbaarheid van deze gevaarlijke delicten anders te zien? als je aangeeft morgen weer over de stoep te fietsen, dat je dan preventief 3 dagen cel krijgt?
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:51:57 #182
3542 Gia
User under construction
pi_135860517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:29 schreef Phlogi2013 het volgende:

Ben het ermee eens dat het overdreven is om iemand hiervoor te bekeuren.
Als ze nou zonder gemopper gewoon de bekeuring geaccepteerd had, dan had ze daar bezwaar tegen kunnen maken.
Maar vanwege haar reactie, uitschelden van een agent en een grote mond, maakte ze het zelf erger.

Verder wat betreft de kinderen: geen school laat die kinderen aan hun lot over. Dus die grote mond is nergens voor nodig.
pi_135861057
http://www.omroepwest.nl/(...)p-stoep-kost-50-euro

http://denhaagfm.nl/2013/(...)ver-de-stoep-rijden/

[ Bericht 32% gewijzigd door No.name.for.me op 23-01-2014 19:12:22 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:09:11 #184
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135861180
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat het overdreven is om iemand hiervoor te bekeuren.
Als ze nou zonder gemopper gewoon de bekeuring geaccepteerd had, dan had ze daar bezwaar tegen kunnen maken.
Maar vanwege haar reactie, uitschelden van een agent en een grote mond, maakte ze het zelf erger.

Verder wat betreft de kinderen: geen school laat die kinderen aan hun lot over. Dus die grote mond is nergens voor nodig.
45 euro voor 5 meter fietsen op de stoep en 90 euro voor het niet mee hebben van de id kaart plus nog de administratieve kosten...

Als een mocro me zou beroven van 140 euro zou ik over de zeik zijn.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:17:50 #185
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135861574
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:51 schreef Gia het volgende:
geen school laat die kinderen aan hun lot over.
haal lekker je eigen troost op, scholen zijn geen opvang :{
pi_135861612
Laat ze auto's gaan controleren op de laan van meerdervoort 30 = 30 het is niet veilig om daar te fietsen als iedereen 90 rijd
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:53:59 #187
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135863393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:18 schreef arjan1112 het volgende:
Laat ze auto's gaan controleren op de laan van meerdervoort 30 = 30 het is niet veilig om daar te fietsen als iedereen 90 rijd
Ja uhh laat ze controleren op de Folkingestraat. Voetgangers springen daar altijd zonder te kijken op het fietspad. Levensgevaarlijk. Boetes lossen dat vast op!
pi_135863719
Befehl ist befehl!
De Republiek
pi_135865242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zo werkt het helaas niet. Zat mensen in het algemeen, dus niet alleen agenten, die zich gedragen als misselijke lamzakken, zonder dat daar een reden voor is. Er is zelfs een onderzoek naar geweest dan mensen die er goed uit zien vaak veel aardiger zijn, omdat mensen tegen hun ook altijd aardig zijn.

Wanneer jij een of andere lelijke neger bent, en je hebt te maken met een persoon die een bepaald latent racistisch idee op het leven heeft, kun je nog zo aardig zijn, maar je zal niet zo snel aardig behandeld worden, ook al ben je dat zelf wel..

Kortom, bepaalde mensen wordt per definitie minder aardig tegen gedaan, terwijl mensen tegen andere mensen wat aardiger zijn. Is verder geen duidbare reden voor. Het idee dat als je normaal tegen een agent doet, hij dat ook tegen jou doet is echt onzin. Agenten zijn namelijk ook mensen.

Over de OP: Je ziet wel vaker dat agenten onredelijk zijn. Maar dit blijft inderdaad een éénzijdig verhaal. We weten niet hoe het verhaal van de agenten in elkaar steekt.

Maar zat agenten die gewoon hun macht willen laten gelden, zelfs als daar geen echte afgunstige aanleiding toe is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_135867153
Tja.

Overtredingen begaan: Niet slim
Vervolgens geen geldig legitimatiebewijs kunnen tonen: eigen schuld

In het politiebureau over de rooie gaan en de frustraties als gevolg van je eigen domheid afreageren op de aanwezige agenten: Zeer dom.

De media aanschrijven om je eigen domheid landelijk tentoon te stellen: Onbetaalbaar.

De eerste agent die niet vriendelijk blijft zolang je zelf bepaalde fatsoensnormen hanteert moet ik nog tegenkomen.
pi_135867546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja.

Overtredingen begaan: Niet slim
Vervolgens geen geldig legitimatiebewijs kunnen tonen: eigen schuld

In het politiebureau over de rooie gaan en de frustraties als gevolg van je eigen domheid afreageren op de aanwezige agenten: Zeer dom.

De media aanschrijven om je eigen domheid landelijk tentoon te stellen: Onbetaalbaar.

De eerste agent die niet vriendelijk blijft zolang je zelf bepaalde fatsoensnormen hanteert moet ik nog tegenkomen.
De politie die zichzelf lekker bezig houden met nutteloze zaken: Helaas een chronisch probleem
..///
pi_135868292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:05 schreef wipes66 het volgende:

[..]

De politie die zichzelf lekker bezig houden met nutteloze zaken: Helaas een chronisch probleem
Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen en is het bekeuren van stoepfietsen wanneer dat wordt gesignaleerd één van de speerpunten voor deze straat/buurt vanwege de vele klachten hierover.

Als er dan 2 agenten lopen én er fietst iemand langs hebben de agenten weinig keus. Laten ze de fietser gaan, dan krijgt de politie uit de buurt weer een regen aan klachten dat er niet wordt opgetreden tegen een bekend probleem, zelfs niet als het voor de neus van de agenten gebeurt.

Het is een feit dat mevrouw een overtreding pleegde voor de neus van een agent. Dat is ronduit dom en het is simpelweg één van de hoofdtaken van een agent om de overtreder hier op aan te spreken. Bijkomend is in de wet vastgelegd dat iedereen zich moet kunnen legitimeren en moet een agent bij het uitschrijven van een boete op deugdelijke wijze de identiteit vaststellen van de overtreder. Een visitekaartje is daarbij waardeloos, ik heb net als heel veel andere mensen regelmatig meerdere visitekaartjes op zak van verschillende personen.

Verder zal in een dergelijk geval de toon en houding van de overtreder een groot verschil maken tussen het wegkomen met een waarschuwing of het uitschrijven van een bekeuring. Wie zich correct, vriendelijk en schuldbewust gedraagt zal eerder wegkomen met een waarschuwing als iemand die meteen hard roept 'ja maar het is toch niet erg wat ik deed'.
pi_135869399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen en is het bekeuren van stoepfietsen wanneer dat wordt gesignaleerd één van de speerpunten voor deze straat/buurt vanwege de vele klachten hierover.
Heel misschien ja, maar de kans is groter dat het gewoon een onnodig overtrokken reactie van een agent was.

quote:
Als er dan 2 agenten lopen én er fietst iemand langs hebben de agenten weinig keus. Laten ze de fietser gaan, dan krijgt de politie uit de buurt weer een regen aan klachten dat er niet wordt opgetreden tegen een bekend probleem, zelfs niet als het voor de neus van de agenten gebeurt.
Het punt is juist dat de agenten wel een keus hadden.

quote:
Het is een feit dat mevrouw een overtreding pleegde voor de neus van een agent. Dat is ronduit dom en het is simpelweg één van de hoofdtaken van een agent om de overtreder hier op aan te spreken. Bijkomend is in de wet vastgelegd dat iedereen zich moet kunnen legitimeren en moet een agent bij het uitschrijven van een boete op deugdelijke wijze de identiteit vaststellen van de overtreder. Een visitekaartje is daarbij waardeloos, ik heb net als heel veel andere mensen regelmatig meerdere visitekaartjes op zak van verschillende personen.
Je kan van iedereen een crimineel maken als je mensen lang genoeg volgt en vervolgd voor de kleinste dingen. Het is misschien goed voor de staatskas, maar het is een verspilling van manuren en schaad het aanzien van de politie.

quote:
Verder zal in een dergelijk geval de toon en houding van de overtreder een groot verschil maken tussen het wegkomen met een waarschuwing of het uitschrijven van een bekeuring. Wie zich correct, vriendelijk en schuldbewust gedraagt zal eerder wegkomen met een waarschuwing als iemand die meteen hard roept 'ja maar het is toch niet erg wat ik deed'.
Het humeur van de agent, en eventuele onzekerheidsgevoelens, hebben een grotere invloed. Natuurlijk kan je er preventief rekening mee houden door je als een onderdanige slaaf te gedragen, maar vaak kan de kleinste aanleiding er al voor zorgen dat dat geen effect meer heeft.
..///
pi_135870124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:31 schreef wipes66 het volgende:

Heel misschien ja, maar de kans is groter dat het gewoon een onnodig overtrokken reactie van een agent was.

Iemand aanspreken op een overtreding is voor een agent nooit een overtrokken reactie
quote:
Het punt is juist dat de agenten wel een keus hadden.

De fietsster had ook een keus. Gewoon afstappen op het moment dat ze de stoep op ging
quote:
Je kan van iedereen een crimineel maken als je mensen lang genoeg volgt en vervolgd voor de kleinste dingen. Het is misschien goed voor de staatskas, maar het is een verspilling van manuren en schaad het aanzien van de politie.

Meegenomen worden naar het bureau is een logisch gevolg als je na het vaststellen van een overtreding niet kunt voldoen aan de legitimatieplicht en een grote bek geeft dat de agent het verkeerd ziet en jouw verkeersovertreding helemaal niet zo erg was.
quote:
Het humeur van de agent, en eventuele onzekerheidsgevoelens, hebben een grotere invloed. Natuurlijk kan je er preventief rekening mee houden door je als een onderdanige slaaf te gedragen, maar vaak kan de kleinste aanleiding er al voor zorgen dat dat geen effect meer heeft.
Ja, soms zijn agenten net mensen die gewoon hun werk doen. De keren dat ik na een overtreding in contact gekomen ben met agenten heb ik daarover meestal gewoon een normaal gesprek kunnen voeren. Het begint er al mee dat ik, als een agent mijn aanspreekt. zich legitimeert en voorstelt, ik gewoon m'n hand uitsteek en mezelf ook voorstel. De enige keer dat de agent zich minder vriendelijk gedroeg, was de keer dat ik zelf nukkig was en haast had omdat alles de hele dag al tegen zat.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 23:24:19 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135875828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
Hoezo? Heel wandelend Nederland klaagt over fietsers op de stoep. Dan kun je weten dat we fietsen op de stoep niet willen met zijn allen. Als je dat dus wel gaat doen kun je een boete verwachten.
En tja, welk woord gebruiken mensen in Den Haag nou vaak als iets tegenzit? Ka-ka-ka-kan er zo snel niet opkomen. Maar ik meen dat agenten dat woord niet kunnen waarderen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:35:10 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135876420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Heel wandelend Nederland klaagt over fietsers op de stoep. Dan kun je weten dat we fietsen op de stoep niet willen met zijn allen. Als je dat dus wel gaat doen kun je een boete verwachten.
En tja, welk woord gebruiken mensen in Den Haag nou vaak als iets tegenzit? Ka-ka-ka-kan er zo snel niet opkomen. Maar ik meen dat agenten dat woord niet kunnen waarderen.
en heel nederland fietst over de stoep, dus zon probleem vinden ze het echt niet
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:37:22 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135876529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen
dan moet je die roekeloze fietsers maar eens pakken, maar ze hebben zeker wel door dat die, net als ik, geen zin hebben in 6 uur cel en dus niet gehoor geven aan een marginaaltje met een complex, dan is een moeder met een afspraak 3 meter verderop een makkelijk doelwit he, en daar doen we het dan maar voor, de veiligheid voor alles _O_
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:54 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135876758

vanaf zon 21:30

met je dikke pens makkelijk doelwitten scoren verdien je geen respect, krijg maar eens ballen en pak die echte snelle :Y
pi_135881556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:29 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zo werkt het helaas niet. Zat mensen in het algemeen, dus niet alleen agenten, die zich gedragen als misselijke lamzakken, zonder dat daar een reden voor is. Er is zelfs een onderzoek naar geweest dan mensen die er goed uit zien vaak veel aardiger zijn, omdat mensen tegen hun ook altijd aardig zijn.

Wanneer jij een of andere lelijke neger bent, en je hebt te maken met een persoon die een bepaald latent racistisch idee op het leven heeft, kun je nog zo aardig zijn, maar je zal niet zo snel aardig behandeld worden, ook al ben je dat zelf wel..

Kortom, bepaalde mensen wordt per definitie minder aardig tegen gedaan, terwijl mensen tegen andere mensen wat aardiger zijn. Is verder geen duidbare reden voor. Het idee dat als je normaal tegen een agent doet, hij dat ook tegen jou doet is echt onzin. Agenten zijn namelijk ook mensen.

Over de OP: Je ziet wel vaker dat agenten onredelijk zijn. Maar dit blijft inderdaad een éénzijdig verhaal. We weten niet hoe het verhaal van de agenten in elkaar steekt.

Maar zat agenten die gewoon hun macht willen laten gelden, zelfs als daar geen echte afgunstige aanleiding toe is.
Nog nooit meegemaakt, en mensen die dit in real life tegen mij zeggen zijn vaak mensen die toch de attitude hebben die ik beschrijf. Maar het zal wel komen omdat ik blank ben he.

Kan ik ook een keer die troefkaart trekken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135881652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:56 schreef theguyver het volgende:
Bekeuring terrecht Ja, vrouw waarschijnlijk geflipt tegen agent en id moet je gewoon bij je hebben.
Waarom moest de agent een ID zien overigens ? De vrouw had bankpasjes e.d. bij zich, dus kon de bekeuring waarschijnlijk wel ter plekke betalen. Een kort stukje op de stoep fietsen alleen is onvoldoende grond om de vraag naar een ID te rechtvaardigen...

Volgens de overheid dan. Misschien dat de politie andere regels dan de wet hanteert.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')