In tegenstelling tot je allicht denkt, kent ook de politie gewoon een hoop machtsgeile frusties die er niet voor terugdeinzen om hun ding te doen omdat ze in veel gevallen toch beschermd worden door de wet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:06 schreef RaymondK het volgende:
Er komt heus niet zomaar een agent aan lopen om je arm op je rug te draaien.
Zal wel lekker als een viswijf tekeer gegaan zijn
Onzin.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:
Klinkt niet geheel onterecht als ik het zo lees.
Gedraag je netjes en normaal, en de agenten zullen meestal hetzelfde doen.
Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:06 schreef RaymondK het volgende:
Er komt heus niet zomaar een agent aan lopen om je arm op je rug te draaien.
Zal wel lekker als een viswijf tekeer gegaan zijn
Idd, de grootste middelbare schoolpaupers zijn uiteindelijk óf in het leger óf bij de politie gegaan. Ik heb ze indertijd nooit op enig moreel besef, danwel intelligentie, kunnen betrappen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
In tegenstelling tot je allicht denkt, kent ook de politie gewoon een hoop machtsgeile frusties die er niet voor terugdeinzen om hun ding te doen omdat ze in veel gevallen toch beschermd worden door de wet.
Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep opquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:
Klinkt niet geheel onterecht als ik het zo lees.
Gedraag je netjes en normaal, en de agenten zullen meestal hetzelfde doen.
fel van leer trekken is iets anders dan als een viswijf te keer gaan...quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
Misselijkmakend autoritair gedrag van deze agenten. De boete zelf is al kleinzerig maar dat ze nog niet eens een telefoontje mag plegen is wel heel triest.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
Zeker als je bedenkt dat de stoep opfietsen hier waarschijnlijk niemand in gevaar brengt, en de identificatieplicht ooit is ingevoerd om te gebruiken bij verstoring van de openbare orde. Dat is daarna door de politie misbruikt om extra bonnen uit te kunnen schrijven voor de KPI.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep op
Fout 2 van mevrouw : Geen ID bijdragen
Fout van agenten : Situatie zo slecht oplossen door mevrouw maar mee naar bureau te nemen. Had haar in plaats van naar het bureau naar haar woning gereden alwaar zij haar ID-kaart kon tonen en de situatie was snel en probleemloos opgelost geweest.
Wat mij betreft is de fout van de agenten groter.
Je weet dat in Den Haag 'fel van leer trekken' betekent dat je geweld en grove beledigingen uit in de trend van ernstige ziektes ? Deze vrouw is een prototype tokkie en verdiende de opvoedkundige correctie van deze agenten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als agenten in situaties waarin ze adequaat op moeten treden liever het hazenpad kiezen. Die onmacht wordt dan in dit soort situaties misbruikt door een burger te pesten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef eight het volgende:
[..]
Misselijkmakend autoritair gedrag van deze agenten. De boete zelf is al kleinzerig maar dat ze nog niet eens een telefoontje mag plegen is wel heel triest.
Dus eigenlijk waren de agenten in kwestie weggerend bij een crimineel? Hoe durven ze.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als agenten in situaties waarin ze adequaat op moeten treden liever het hazenpad kiezen.
Die onmacht wordt dan in dit soort situaties misbruikt door een burger te pesten.
Ah, daar hebben we meneer bijzondere leesvaardigheid weer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk waren de agenten in kwestie weggerend bij een crimineel? Hoe durven ze.
Het staat je vrij het wederom uit te leggen, of ga je weer falen zoals de afgelopen 15 keer? Ik zit deze week lekker in de voorspellingen dus ik voorspel het laatste.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we meneer bijzondere leesvaardigheid weer.
Hoe moet je jouw opmerking anders lezen dan?quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we meneer bijzondere leesvaardigheid weer.
dacht ik: "oh het is er weer zo eentje".quote:De situatie wordt vervelender wanneer de agente Van Espelo naar haar identiteitsbewijs vraagt.
Het is er eentje die agenten voor mongool uitmaakt in hun gezicht. Dan ben je echt een domme idioot en verdien je het gewoon, stiekem verdien je dan nog veel meer boetes, gewoon, omdat het kan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Toen ik de volgende zin las
[..]
dacht ik: "oh het is er weer zo eentje".
Geheel terecht de politieactie. Ik moet er ook wel weer om lachen hoe stom sommige mensen kunnen zijn als ze weten dat ze afspraken hebben waar ze graag heen zouden willen gaan.
Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat ze hem wel had, maar niet wou geven....![]()
Ik snap het eigenlijk nooit zo goed: op het moment zelf kan je wel in je recht staan eventueel (in dit geval niet), maar je verliest het op dat moment altijd, omdat ze je gewoon meenemen naar het bureau, wat veel tijd kost en gedoe en waardoor je afspraken mist.
En dat voor zoiets kleins...
Ik hoop dat het jouw een keer overkomtquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is er eentje die agenten voor mongool uitmaakt in hun gezicht. Dan ben je echt een domme idioot en verdien je het gewoon, stiekem verdien je dan nog veel meer boetes, gewoon, omdat het kan.
Buiten dat, je weet dat als je geen ID kaart hebt je een boete krijgt als er iets gebeurd en ze vragen erom. Dat weet je van te voren en doe je met voorbedachte rade. Dan klagen en zeuren heeft geen zin en maakt dingen erger. Gewoon boete accepteren ID kaart meenemen en dan heb je eigenlijk nooit problemen. Bezwaar maken doe je niet bij een agent op straat, maar via de officiele wegen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is er eentje die agenten voor mongool uitmaakt in hun gezicht. Dan ben je echt een domme idioot en verdien je het gewoon, stiekem verdien je dan nog veel meer boetes, gewoon, omdat het kan.
Ik ga agenten niet uitmaken voor mongool of ga gelijk hoog van de toren blazen als ze me aanhouden terwijl ik een overtreding maak. Verwacht dus niet teveel van je hoopquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik hoop dat het jouw een keer overkomt
Op de stoep fietsen als er een agent in de buurt is, is ook gewoon zo dom, en helemaal als je weet dat je geen ID kaart bij je hebt....quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:49 schreef Dance99Vv het volgende:
Mijn conclusie is het is erger dat mevr.geen ID bij zich heeft dan dat er op de stoep gefiets wordt
Er zijn een hoop domme mensen in nederlandquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op de stoep fietsen als er een agent in de buurt is, is ook gewoon zo dom, en helemaal als je weet dat je geen ID kaart bij je hebt....
Het begint natuurlijk al bij het overdreven gedoe van de agenten om zo moeilijk te doen voor het fietsen op de stoep. Alsof dit een dagelijkse irritatie is bij de gehele bevolking wat hard aangepakt moet worden. Waarbij we het hier over een paar meter hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga agenten niet uitmaken voor mongool of ga gelijk hoog van de toren blazen als ze me aanhouden terwijl ik een overtreding maak. Verwacht dus niet teveel van je hoop
Ja leuk, maar wat er waarschijnlijk gewoon gebeurt is, is dat mevrouw een grote bek gaf toen een agent haar aansprak op het feit dat ze daar niet mocht fietsen. Als ze gewoon had gezegd 'oh sorry, ik stap dan even af' dan was er weinig aan het handje geweest. Nu mocht ze mee door haar grote smoelwerk en dito gedrag, en nu is het opeens huilie huilie doen. Iets beter nadenken volgende keer en dan kom je niet in die situatie terecht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk al bij het overdreven gedoe van de agenten om zo moeilijk te doen voor het fietsen op de stoep. Alsof dit een dagelijkse irritatie is bij de gehele bevolking wat hard aangepakt moet worden. Waarbij we het hier over een paar meter hebben.
Ik krijg ook moordneigingen van dat soort stompzinnige acties.
Maar alla... de context doet ook zijn ding. We horen nu alleen haar verhaal. Was het een gewone nette moeder die een paar meter op de stoep fietste of een reltokkie die met haar houding al een statement uitlokte?
Waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat er waarschijnlijk gewoon gebeurt is, is dat mevrouw een grote bek gaf toen een agent haar aansprak op het feit dat ze daar niet mocht fietsen. Als ze gewoon had gezegd 'oh sorry, ik stap dan even af' dan was er weinig aan het handje geweest. Nu mocht ze mee door haar grote smoelwerk en dito gedrag, en nu is het opeens huilie huilie doen. Iets beter nadenken volgende keer en dan kom je niet in die situatie terecht.
Even hier van uitgaande: ik ontplof dan ook. Flikker op met dat verwijfde gedoe.quote:Bijna op haar bestemming stuurt ze haar fiets de stoep op en rijdt ze nog een paar meter door. Als ze afstapt, spreekt een agente haar aan. 'Ze gaf mij een bekeuring. Ik vroeg nog of een waarschuwing niet voldoende was, maar die discussie wilde ze niet aan.'
Jij onderhandelt ook altijd over je boetes? Want dan komt je foto met naam en toenaam ook gewoon op het prikbord te hangen in de kantine van het bureau als 'idioot van de maand'.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarschijnlijk.
Waarschijnlijk doken er ook een paar zombies op die de agenten zaten op te jutten. Weet jij veel.
Vooralsnog is dit de situatie zoals zij uitlegt:
[..]
Even hier van uitgaande: ik ontplof dan ook. Flikker op met dat verwijfde gedoe.
Hahahaha... ende lol.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij onderhandelt ook altijd over je boetes? Want dan komt je foto met naam en toenaam ook gewoon op het prikbord te hangen in de kantine van het bureau als 'idioot van de maand'.
Mag ik je nu aanraken? Ik vind je zo stoer. Hoe vaak heb je dat al gedaan ?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahahaha... ende lol.
Als een agent je wilt bekeuren is onderhandeling niet nodig. Dan gebeurd dat toch wel.
Als agent dat op een zieke manier doet, want het recht verdedigd zijn overdreven manier van handhaven, kan het me geen reet meer schelen. Dan pak ik hem de pet af en zeik ik erin.
Boeie.
en een boete voor wildplassenquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahahaha... ende lol.
Als een agent je wilt bekeuren is onderhandeling niet nodig. Dan gebeurd dat toch wel.
Als agent dat op een zieke manier doet, want het recht verdedigd zijn overdreven manier van handhaven, kan het me geen reet meer schelen. Dan pak ik hem de pet af en zeik ik erin.
Boeie.
Is goed. Wanneer kun je?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag ik je nu aanraken? Ik vind je zo stoer. Hoe vaak heb je dat al gedaan ?
En nog de leukste thuis ook. Het houdt maar niet op.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het staat je vrij het wederom uit te leggen, of ga je weer falen zoals de afgelopen 15 keer? Ik zit deze week lekker in de voorspellingen dus ik voorspel het laatste.
Maar... je legt het niet uitquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En nog de leukste thuis ook. Het houdt maar niet op.
En mijn voorspelling is weer uitgekomen. Jammer dat ik hier geen geld op kon inzetten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En nog de leukste thuis ook. Het houdt maar niet op.
Ssssssst, dat probeert Xa1pt natuurlijk te verdoezelen. Let maar op, zometeen nog veel meer offtopic oneliner gedoe van hem, in 3,2,1....quote:
Nietus. Alstie verliest houd ie zich schuil en probeert ie je later in een andere discussie te trollen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ssssssst, dat probeert Xa1pt natuurlijk te verdoezelen. Let maar op, zometeen nog veel meer offtopic oneliner gedoe van hem, in 3,2,1....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |