abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 09:56:31 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_135838860
Een Haagse vrouw is door de politie hard gestraft voor fietsen op de stoep. Ze kreeg bekeuringen voor enkele honderden euro's en ze zat 6 uur in de politiecel. Ook miste ze het huwelijk van een goede vriendin. Volgens de politie riep ze een en ander zelf over zich af: 'Ze trok direct fel van leer.'

Majorie van Espelo (37) fietst een paar dagen terug over de Laan van Meerdervoort. Het is even voor elven in de ochtend, ze is precies op tijd voor haar afspraak. Bijna op haar bestemming stuurt ze haar fiets de stoep op en rijdt ze nog een paar meter door. Als ze afstapt, spreekt een agente haar aan. 'Ze gaf mij een bekeuring. Ik vroeg nog of een waarschuwing niet voldoende was, maar die discussie wilde ze niet aan.'

De situatie wordt vervelender wanneer de agente Van Espelo naar haar identiteitsbewijs vraagt. 'Dat had ik niet bij me. Ik had visitekaartjes, een bankpas op zak. Maar de agente stond erop dat iemand een officieel identiteitsbewijs kwam brengen. Dat ging niet, dus ik moest mee naar het bureau.'

Op het politiebureau moet Van Espelo haar telefoon afstaan. 'Ik wilde nog een berichtje sturen naar de persoon met wie ik een afspraak had, maar dat mocht niet. Er kwam een agent aanlopen die mijn arm op mijn rug draaide.' In een reactie roept de Haagse: 'Doe eens normaal, mongool!' Ze bezweert nu dat ze zich vervolgens keurig heeft gedragen.

Er volgen bijna zes ellendige uren in een politiecel. Omdat ze vastzit, kan Van Espelo haar kinderen niet uit school halen. Bellen mag ze evenmin. De school neemt contact op met haar man die de kinderen oppikt. 'Van een aardige agent mocht ik uiteindelijk toch even mijn man bellen. Toen hij wist dat alles goed was, ging hij met de kinderen naar de bruiloft die we 's middags met z'n allen zouden bezoeken.' Van Espelo mist zo het jawoord van haar goede vriendin.

Uiteindelijk wordt de Haagse rond half vijf vrijgelaten. Ze is dan drie bekeuringen rijker: een voor het fietsen over de stoep, een voor het niet tonen van haar identiteitsbewijs en een derde voor belediging. Het totaalbedrag loopt tegen de 500 euro.

'Ik snap het niet,' zegt Van Espelo. 'Misschien staan die agenten formeel in hun recht, maar dit is toch helemaal niet nodig? Ik vind dat ik buitengewoon grof ben behandeld, buiten alle proporties. Ze gaan hiermee volledig voorbij aan het doel dat ze willen bereiken.'

Van Espelo heeft gisteren een klacht tegen de betrokken agenten ingediend, ook tegen de bekeuringen tekent ze bezwaar aan.

De politie laat in een reactie weten dat Van Espelo tot verbazing van de betrokken agenten 'direct fel van leer trok'. 'Er zijn die dag meer mensen bekeurd, in geen enkel geval leidde dat tot problemen. Maar mevrouw wilde niets en vond het allemaal maar kinderachtig,' aldus een woordvoerster. 'De zaak moest uiteindelijk worden voorgelegd aan een officier van justitie en dat duurt vaak even.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-op-de-stoep.dhtml

De stoephoer. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135838968
*O*
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_135838974
Dat krijg je als je stagiaires operationeel inzet :')
pi_135839084
Schoften die blauwe petten met hun nutteloze bekeuringen, pleur toch een eind op en ga echt politiewerk verrichten, machtmisbruikers
pi_135839089
Klinkt niet geheel onterecht als ik het zo lees.

Gedraag je netjes en normaal, en de agenten zullen meestal hetzelfde doen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:05:23 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_135839138
Ik vermoed dat deze vrouw zich minder netjes gedragen heeft dan dat ze zegt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_135839175
Gelukkig is er in het Haagseverder niets te doen voor de heren agenten.
Waarschijnlijk waren ze net de Schilderswijk uitgepest en uitgelachen en wilden ze hun ego nog een klein beetje opkrikken alvorens naar huis te gaan.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:06:35 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_135839182
Er komt heus niet zomaar een agent aan lopen om je arm op je rug te draaien.

Zal wel lekker als een viswijf tekeer gegaan zijn
pi_135839266
grappig de 50/50 reacties.
dan zal ik de doorslag maar geven :P

als je normaal doet tegen agenten zal er ook normaal tegen jou worden gedaan.
zal misschien boete blijven behouden maar je weet dat fietsen op de stop niet mag..
pi_135839288
Dan moet je je maar gedragen.
Ура для россии
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:33 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135839303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:06 schreef RaymondK het volgende:

In tegenstelling tot je allicht denkt, kent ook de politie gewoon een hoop machtsgeile frusties die er niet voor terugdeinzen om hun ding te doen omdat ze in veel gevallen toch beschermd worden door de wet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135839324
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:

Onzin.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:10:12 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_135839334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:06 schreef RaymondK het volgende:

Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135839348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:09 schreef Dven het volgende:

[..]

In tegenstelling tot je allicht denkt, kent ook de politie gewoon een hoop machtsgeile frusties die er niet voor terugdeinzen om hun ding te doen omdat ze in veel gevallen toch beschermd worden door de wet.
Idd, de grootste middelbare schoolpaupers zijn uiteindelijk óf in het leger óf bij de politie gegaan. Ik heb ze indertijd nooit op enig moreel besef, danwel intelligentie, kunnen betrappen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:11:27 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135839381
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:03 schreef Waterdrinker het volgende:

Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep op
Fout 2 van mevrouw : Geen ID bijdragen

Fout van agenten : Situatie zo slecht oplossen door mevrouw maar mee naar bureau te nemen. Had haar in plaats van naar het bureau naar haar woning gereden alwaar zij haar ID-kaart kon tonen en de situatie was snel en probleemloos opgelost geweest.

Wat mij betreft is de fout van de agenten groter.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:12:05 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_135839402
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
fel van leer trekken is iets anders dan als een viswijf te keer gaan...
Dat ze maar een paar meter over de stoep reed is haar eigen verhaal...
Ze zal het best verdient hebben allemaal.
pi_135839444
TT moet zijn: 6u cel in na het niet kunnen identificeren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_135839516
quote:

[..]

Misselijkmakend autoritair gedrag van deze agenten. De boete zelf is al kleinzerig maar dat ze nog niet eens een telefoontje mag plegen is wel heel triest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:16:41 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_135839576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep op
Fout 2 van mevrouw : Geen ID bijdragen

Fout van agenten : Situatie zo slecht oplossen door mevrouw maar mee naar bureau te nemen. Had haar in plaats van naar het bureau naar haar woning gereden alwaar zij haar ID-kaart kon tonen en de situatie was snel en probleemloos opgelost geweest.

Wat mij betreft is de fout van de agenten groter.
Zeker als je bedenkt dat de stoep opfietsen hier waarschijnlijk niemand in gevaar brengt, en de identificatieplicht ooit is ingevoerd om te gebruiken bij verstoring van de openbare orde. Dat is daarna door de politie misbruikt om extra bonnen uit te kunnen schrijven voor de KPI.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:26:35 #21
180174 Diemux
People vs Me
pi_135839991
Ik zou het verhaal van mevrouw maar met een korreltje zout nemen.
pi_135840028
Ik zie het helemaal voor me, zo'n verzuurd wijf dat mensen behandeld alsof ze stront zijn en dan verontwaardigd gaan doen want ze was zo netjes :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135840170
Wat een kuthoer met haar 'ik vind'. Je hebt niks te vinden doos dat je er bent, echt weer zo`n haagse tokkie met d'r gevloek en getier.
pi_135840237
quote:

[..]

Je weet dat in Den Haag 'fel van leer trekken' betekent dat je geweld en grove beledigingen uit in de trend van ernstige ziektes ? Deze vrouw is een prototype tokkie en verdiende de opvoedkundige correctie van deze agenten.
pi_135840314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef eight het volgende:

[..]

Misselijkmakend autoritair gedrag van deze agenten. De boete zelf is al kleinzerig maar dat ze nog niet eens een telefoontje mag plegen is wel heel triest.
Dat krijg je ervan als agenten in situaties waarin ze adequaat op moeten treden liever het hazenpad kiezen. Die onmacht wordt dan in dit soort situaties misbruikt door een burger te pesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')