Dit was een vrouwelijke agente en die laten zich vaak helemaal niet "beledigen" en zeker niet door een medevrouw. Zijn ook vaak pietluttiger.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vaak wel maar tegenwoordig schrijven ze echt direct voor de kleinste 'overtredingen' al. En die agenten zijn echt niet allemaal de grote vriendelijke bromsnor van vroeger.
Ja maar niet altijd een boete gelijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Overtreding = overtreding.
Befehl ist befehl !quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Overtreding = overtreding.
Wel dus schijnbaar als je daarna gelijk nog een overtreding begaat.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar niet altijd een boete gelijk.
En allemaal terechte boetes ook als ik het verhaal zo lees.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wel dus schijnbaar als je daarna gelijk nog een overtreding begaat.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Befehl ist befehl !
Zelf nadenken en enige vrijheid ist VERBOTEN
Toch wel mooi, het duurde een post of 60 voordat er nazi vergelijkingen werden gemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Had ze maar nagedacht, dan was zij niet over de stoep gefietst.
Al gaat het topic nog zo snel in NWS komt de nazi vergelijking wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch wel mooi, het duurde een post of 60 voordat er nazi vergelijkingen werden gemaakt.
Ja maar als je over een stoep fiets ben je toch ook gewoon een nazi?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch wel mooi, het duurde een post of 60 voordat er nazi vergelijkingen werden gemaakt.
Wel als je die fiets 69 jaar geleden uit den Nederlanden hebt ontvreemd.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja maar als je over een stoep fiets ben je toch ook gewoon een nazi?
Waarom taxichauffeur spelen als iedereen een ID bij zich hoort te dragen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Fout 1 van mevrouw : Fietsend de stoep op
Fout 2 van mevrouw : Geen ID bijdragen
Fout van agenten : Situatie zo slecht oplossen door mevrouw maar mee naar bureau te nemen. Had haar in plaats van naar het bureau naar haar woning gereden alwaar zij haar ID-kaart kon tonen en de situatie was snel en probleemloos opgelost geweest.
Wat mij betreft is de fout van de agenten groter.
Nou he. Waarom moeilijk doen en een beetje tijd opofferen aan iets wat niet zo veel tijd hoeft te kosten als het ook snel, behulpzaam en efficiënt kan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Waarom taxichauffeur spelen als iedereen een ID bij zich hoort te dragen?
Denk dat als ze wel een ID bij zich had, ze één boete gekregen had.
Waarom het probleem verschuiven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou he. Waarom moeilijk doen en een beetje tijd opofferen aan iets wat niet zo veel tijd hoeft te kosten als het ook snel, behulpzaam en efficiënt kan.
Nee, niet alle Duitse soldaten waren nazi's, itt stoepfietsers.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wel als je die fiets 69 jaar geleden uit den Nederlanden hebt ontvreemd.
Blijkbaar hanteer jij liever streng de regels dan dat je voor de beste oplossing gaat. Even goede vriendenquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom het probleem verschuiven.
De beste oplossing is niet de politie als taxi bedrijf in te schakelen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkbaar hanteer jij liever streng de regels dan dat je voor de beste oplossing gaat. Even goede vrienden
Het is niet alsof ze iets beters te doen hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De beste oplossing is niet de politie als taxi bedrijf in te schakelen.
Tuurlijk wel, stoepfietsters bekeuren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is niet alsof ze iets beters te doen hebben.
Jezus wat grappig dit zeg. Verdomme.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wel als je die fiets 69 jaar geleden uit den Nederlanden hebt ontvreemd.
Ach, met het taxi spelen dragen ze in ieder geval nog iets bij aan de maatschappij met hun Melkertbaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, stoepfietsters bekeuren bijvoorbeeld.
Ik heb liever dat ze die tijd beter besteden, deze dame zal zich na deze ervaring, waarschijnlijk volgende beter gedragen en een ID bij zich hebben. Politie draait niet zomaar je arm op je rug, als je normaal meewerkt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou he. Waarom moeilijk doen en een beetje tijd opofferen aan iets wat niet zo veel tijd hoeft te kosten als het ook snel, behulpzaam en efficiënt kan.
Inderdaad beter naar bureau taxi'en om haar daar vervolgens zes uur vast te houden tot er een ID-gebracht wordt. Wereld van verschil ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De beste oplossing is niet de politie als taxi bedrijf in te schakelen.
Wil je een lijstje van voorbeelden hebben van agenten die buiten hun boekje gaan?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze die tijd beter besteden, deze dame zal zich na deze ervaring, waarschijnlijk volgende beter gedragen en een ID bij zich hebben. Politie draait niet zomaar je arm op je rug, als je normaal meewerkt.
Want de wereld is een betere plaats als we allemaal onze ID bij ons hebben!quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:49 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze die tijd beter besteden, deze dame zal zich na deze ervaring, waarschijnlijk volgende beter gedragen en een ID bij zich hebben. Politie draait niet zomaar je arm op je rug, als je normaal meewerkt.
Misselijke opmerking.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach, met het taxi spelen dragen ze in ieder geval nog iets bij aan de maatschappij met hun Melkertbaan.
Denk niet zo beperkt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad beter naar bureau taxi'en om haar daar vervolgens zes uur vast te houden tot er een ID-gebracht wordt. Wereld van verschil ja.
Het zijn ook mensen, dus die maken ook fouten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Wil je een lijstje van voorbeelden hebben van agenten die buiten hun boekje gaan?
Wat? Fietsen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Denk niet zo beperkt.
Wat dacht je van afschaffen.
Zure zeikwijverij van mensen die niks kunnen hebben, bedoel jequote:Op donderdag 23 januari 2014 11:57 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen, dus die maken ook fouten.
Gelukkig zijn er mensen die zich inzetten om het leefbaar te houden. Als dat moet met oudere wankele mensen te beschermen voor fietsers op een voetpad. Ja dat zeker een zeer terechte boete..
Nee, ID-kaarten.quote:
Sommige mensen stappen in hun auto van A naar B en zien niets van de wereld om hun heen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zure zeikwijverij van mensen die niks kunnen hebben, bedoel je. Jankzakken.
Er zit een verschil tussen een fout maken of machtsmisbruik te vertonen. En het is een bekend gegeven dat er bij de politie nogal het eea in de doofpot belandt. Enkel onhoudbare situaties zoals bijvoorbeeld de zwerverontvoering komen aan het licht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:57 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen, dus die maken ook fouten.
Gelukkig zijn er mensen die zich inzetten om het leefbaar te houden. Als dat moet met oudere wankele mensen te beschermen voor fietsers op een voetpad. Ja dat zeker een zeer terechte boete..
Hou toch op met je ARBO veilige risicoloze Libelle maatschappij johquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:00 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Sommige mensen stappen in hun auto van A naar B en zien niets van de wereld om hun heen.
Waarmee je onbewust ook op de agenten doelt?quote:
Maakt weinig indruk he, zo`n Duitse quote.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:51 schreef Luigi het volgende:
Stel je voor dat iedereen maar op de stoep ging fietsen. We weten allemaal dat terroristen en pedo's graag over de stoep fietsen en je hebt toch niks te verbergen mensen!
ORDNUNG MUSS SEIN!
Ik heb het ook alleen over deze situatie, daar gaat het topic over.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen een fout maken of machtsmisbruik te vertonen. En het is een bekend gegeven dat er bij de politie nogal het eea in de doofpot belandt. Enkel onhoudbare situaties zoals bijvoorbeeld de zwerverontvoering komen aan het licht.
Jij blijft maar vallen over een al dan niet terechte boete. Ik heb het nergens over de geldigheid daarvan al lijkt het me dat het ook op een andere manier afgehandeld kan worden. Wat me niet aanstaat is dat je alles wat de politie doet maar goed wil praten of af wil doen als 'een foutje'. Haal dat bord eens voor je kop vandaan.
Ze hebben jouw ook hard aangepakt tijdens jouw aanhouding, lees ik?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hou toch op met je ARBO veilige risicoloze Libelle maatschappij joh
Je verlegde zelf het punt, eerder in dit topic.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:11 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik heb het ook alleen over deze situatie, daar gaat het topic over.
Als je het over politie algemeen wil hebben open daarover dan een topic!
Na het terug lezen zie ik dat ik het nog steeds over dit topic had.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Je verlegde zelf het punt, eerder in dit topic.
Nogmaals, agenten hadden zichzelf veel moeite kunnen besparen en goodwill kunnen kweken door mevrouw in plaats van naar het bureau naar haar woning te brengen (namelijk om het even) en daar gewoon even haar ID te controleren. Volgens de regeltjes mogen ze haar inderdaad vasthouden tot iemand bereid/mogelijk is langs te komen en een ID af te geven. In de praktijk doe je beter af met het vinden van een snelle en correcte oplossing. Mevrouw had niet over de zeik gegaan, politie had er geen aantal manuren aan hoeven te besteden, volk had geen kans gekregen om hun gal te spuwen. Voor iedereen een winstsituatie. Als agent moet je toch vooral willen voorkomen in plaats van enkel 'genezen'.
De kant van de politie hebben we wel gelezen. Ze zei dat het belachelijk is om een boete te geven waar een waarschuwing de norm is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:24 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Na het terug lezen zie ik dat ik het nog steeds over dit topic had.
Hoe dan ook, jij begrijpt toch wel dat ze niet met iedereen die geen ID bij zich heeft naar huis kunnen rijden, zodat deze het kan tonen. Bovendien heb je met twee partijen te maken, er is denk wel iets meer voorgevallen dan alleen die ID niet bij zich hebben. Maar de kant van de politie horen we niet. Wij moeten dan aannemen dat het verhaal van die vrouw de waarheid is. Dat doe ik dus niet.
Jawel, de politie heeft het over 'fel van leer trekken', in de kennelijke veronderstelling dat dat relevant is. Maar het lijkt me sterk dat de plaatselijke APV fel van leer trekken strafbaar heeft gesteld. Dus wat willen ze nou eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:24 schreef No.name.for.me het volgende:
Maar de kant van de politie horen we niet. Wij moeten dan aannemen dat het verhaal van die vrouw de waarheid is. Dat doe ik dus niet.
Sluit ook allemaal lekker aan op je onderbuik he.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, de politie heeft het over 'fel van leer trekken', in de kennelijke veronderstelling dat dat relevant is. Maar het lijkt me sterk dat de plaatselijke APV fel van leer trekken strafbaar heeft gesteld. Dus wat willen ze nou eigenlijk zeggen?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Toch zie ik ook wel eens vaker kutjochies een lompe bek tegen de popo opentrekken en dan heeft het geen gevolgen, want ze zien er toch wat eng uit en het lijkt een lastige klus te worden om ze een bon te geven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:51 schreef nuget het volgende:
Er zal vast wel weer veel meer gebeurd zijn dan mevrouw zelf verteld...
Precies. Ik heb geen enkel probleem met een politieapparaat wat wat meer z'n gezag laat gelden, integendeel. Maar doe dat dan wel consequent.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk wel. Toch zie ik ook wel eens vaker kutjochies een lompe bek tegen de popo opentrekken en dan heeft het geen gevolgen, want ze zien er toch wat eng uit en het lijkt een lastige klus te worden om ze een bon te geven.
Wat is er toch gebeurt met dit land tong. Hadden we 15, 20 jaar geleden toch niet kunnen denken dit? Dat we geregeerd zouden worden door zure boekhouders die alles meetbaar en controleerbaar willen maken?quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef tong80 het volgende:
Voor claxoneren krijg je tegenwoordig ook een boete.
Ben al gewend aan de boekhouders die de laatste tien jaar Minister-President zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat is er toch gebeurt met dit land tong. Hadden we 15, 20 jaar geleden toch niet kunnen denken dit? Dat we geregeerd zouden worden door zure boekhouders die alles meetbaar en controleerbaar willen maken?
Eens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk wel. Toch zie ik ook wel eens vaker kutjochies een lompe bek tegen de popo opentrekken en dan heeft het geen gevolgen, want ze zien er toch wat eng uit en het lijkt een lastige klus te worden om ze een bon te geven.
Tja. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat iedereen gelijk behandeld wordt en ik heb sterk de indruk dat het daar nogal eens aan hapert.
Een professioneel moreel kompas.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Wespensteek het volgende:
Het ligt zeker niet aan die vrouw want dat is een professional en het managen van deze situaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |