stel dat ze dat wel deed, is dat een reden om de stafbaarheid van deze gevaarlijke delicten anders te zien? als je aangeeft morgen weer over de stoep te fietsen, dat je dan preventief 3 dagen cel krijgt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:23 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ze had gewoon geen grote bek moeten trekken.
Ben het ermee eens dat het overdreven is om iemand hiervoor te bekeuren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:29 schreef Phlogi2013 het volgende:
Vrouwelijke politie agenten![]()
Verder lijkt het idd wat overdreven allemaal, zoveel ellende voor een paar meter stoep.
45 euro voor 5 meter fietsen op de stoep en 90 euro voor het niet mee hebben van de id kaart plus nog de administratieve kosten...quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het ermee eens dat het overdreven is om iemand hiervoor te bekeuren.
Als ze nou zonder gemopper gewoon de bekeuring geaccepteerd had, dan had ze daar bezwaar tegen kunnen maken.
Maar vanwege haar reactie, uitschelden van een agent en een grote mond, maakte ze het zelf erger.
Verder wat betreft de kinderen: geen school laat die kinderen aan hun lot over. Dus die grote mond is nergens voor nodig.
haal lekker je eigen troost op, scholen zijn geen opvangquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:51 schreef Gia het volgende:
geen school laat die kinderen aan hun lot over.
Ja uhh laat ze controleren op de Folkingestraat. Voetgangers springen daar altijd zonder te kijken op het fietspad. Levensgevaarlijk. Boetes lossen dat vast op!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:18 schreef arjan1112 het volgende:
Laat ze auto's gaan controleren op de laan van meerdervoort 30 = 30 het is niet veilig om daar te fietsen als iedereen 90 rijd
Zo werkt het helaas niet. Zat mensen in het algemeen, dus niet alleen agenten, die zich gedragen als misselijke lamzakken, zonder dat daar een reden voor is. Er is zelfs een onderzoek naar geweest dan mensen die er goed uit zien vaak veel aardiger zijn, omdat mensen tegen hun ook altijd aardig zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Laatst werd ik nog meegenomen door een motoragent vanwege een lekke uitlaat. Mee naar parkeerterrein, algehele verkeerscontrole. Dus ik netjes en vriendelijk, excuses aangeboden, grapje gemaakt.
En toen reed ik weer verder met lekke uitlaat en een waarschuwing, en geen verbaal.
Moet jij eens raden wat er was gebeurd als ik daar was gaan zeiken dat ze boeven moeten vangen, dat ik altijd netjes rijdt en dat het kinderachtige zeikers zijn. Ik kan het je wel vertellen hoor..
Als jij je netjes, beleefd, en niet onnodig recalcitrant opstelt dan is er een heleboel mogelijk, en krijg je nooit de behandeling die mevrouw (naar eigen zeggen) heeft gehad.
Maar de meeste mensen die een hekel aan autoriteit hebben gaan er al met helemaal de verkeerde instelling tegenin, dan krijg je een soort self-fulfilling prophecy.
De politie die zichzelf lekker bezig houden met nutteloze zaken: Helaas een chronisch probleemquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja.
Overtredingen begaan: Niet slim
Vervolgens geen geldig legitimatiebewijs kunnen tonen: eigen schuld
In het politiebureau over de rooie gaan en de frustraties als gevolg van je eigen domheid afreageren op de aanwezige agenten: Zeer dom.
De media aanschrijven om je eigen domheid landelijk tentoon te stellen: Onbetaalbaar.
De eerste agent die niet vriendelijk blijft zolang je zelf bepaalde fatsoensnormen hanteert moet ik nog tegenkomen.
Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen en is het bekeuren van stoepfietsen wanneer dat wordt gesignaleerd één van de speerpunten voor deze straat/buurt vanwege de vele klachten hierover.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:05 schreef wipes66 het volgende:
[..]
De politie die zichzelf lekker bezig houden met nutteloze zaken: Helaas een chronisch probleem
Heel misschien ja, maar de kans is groter dat het gewoon een onnodig overtrokken reactie van een agent was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen en is het bekeuren van stoepfietsen wanneer dat wordt gesignaleerd één van de speerpunten voor deze straat/buurt vanwege de vele klachten hierover.
Het punt is juist dat de agenten wel een keus hadden.quote:Als er dan 2 agenten lopen én er fietst iemand langs hebben de agenten weinig keus. Laten ze de fietser gaan, dan krijgt de politie uit de buurt weer een regen aan klachten dat er niet wordt opgetreden tegen een bekend probleem, zelfs niet als het voor de neus van de agenten gebeurt.
Je kan van iedereen een crimineel maken als je mensen lang genoeg volgt en vervolgd voor de kleinste dingen. Het is misschien goed voor de staatskas, maar het is een verspilling van manuren en schaad het aanzien van de politie.quote:Het is een feit dat mevrouw een overtreding pleegde voor de neus van een agent. Dat is ronduit dom en het is simpelweg één van de hoofdtaken van een agent om de overtreder hier op aan te spreken. Bijkomend is in de wet vastgelegd dat iedereen zich moet kunnen legitimeren en moet een agent bij het uitschrijven van een boete op deugdelijke wijze de identiteit vaststellen van de overtreder. Een visitekaartje is daarbij waardeloos, ik heb net als heel veel andere mensen regelmatig meerdere visitekaartjes op zak van verschillende personen.
Het humeur van de agent, en eventuele onzekerheidsgevoelens, hebben een grotere invloed. Natuurlijk kan je er preventief rekening mee houden door je als een onderdanige slaaf te gedragen, maar vaak kan de kleinste aanleiding er al voor zorgen dat dat geen effect meer heeft.quote:Verder zal in een dergelijk geval de toon en houding van de overtreder een groot verschil maken tussen het wegkomen met een waarschuwing of het uitschrijven van een bekeuring. Wie zich correct, vriendelijk en schuldbewust gedraagt zal eerder wegkomen met een waarschuwing als iemand die meteen hard roept 'ja maar het is toch niet erg wat ik deed'.
Iemand aanspreken op een overtreding is voor een agent nooit een overtrokken reactiequote:Op donderdag 23 januari 2014 21:31 schreef wipes66 het volgende:
Heel misschien ja, maar de kans is groter dat het gewoon een onnodig overtrokken reactie van een agent was.
De fietsster had ook een keus. Gewoon afstappen op het moment dat ze de stoep op gingquote:Het punt is juist dat de agenten wel een keus hadden.
Meegenomen worden naar het bureau is een logisch gevolg als je na het vaststellen van een overtreding niet kunt voldoen aan de legitimatieplicht en een grote bek geeft dat de agent het verkeerd ziet en jouw verkeersovertreding helemaal niet zo erg was.quote:Je kan van iedereen een crimineel maken als je mensen lang genoeg volgt en vervolgd voor de kleinste dingen. Het is misschien goed voor de staatskas, maar het is een verspilling van manuren en schaad het aanzien van de politie.
Ja, soms zijn agenten net mensen die gewoon hun werk doen. De keren dat ik na een overtreding in contact gekomen ben met agenten heb ik daarover meestal gewoon een normaal gesprek kunnen voeren. Het begint er al mee dat ik, als een agent mijn aanspreekt. zich legitimeert en voorstelt, ik gewoon m'n hand uitsteek en mezelf ook voorstel. De enige keer dat de agent zich minder vriendelijk gedroeg, was de keer dat ik zelf nukkig was en haast had omdat alles de hele dag al tegen zat.quote:Het humeur van de agent, en eventuele onzekerheidsgevoelens, hebben een grotere invloed. Natuurlijk kan je er preventief rekening mee houden door je als een onderdanige slaaf te gedragen, maar vaak kan de kleinste aanleiding er al voor zorgen dat dat geen effect meer heeft.
Hoezo? Heel wandelend Nederland klaagt over fietsers op de stoep. Dan kun je weten dat we fietsen op de stoep niet willen met zijn allen. Als je dat dus wel gaat doen kun je een boete verwachten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk als je fel van leer trekt als je net van alle kanten bonnen aangenaaid wordt.
en heel nederland fietst over de stoep, dus zon probleem vinden ze het echt nietquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Heel wandelend Nederland klaagt over fietsers op de stoep. Dan kun je weten dat we fietsen op de stoep niet willen met zijn allen. Als je dat dus wel gaat doen kun je een boete verwachten.
En tja, welk woord gebruiken mensen in Den Haag nou vaak als iets tegenzit? Ka-ka-ka-kan er zo snel niet opkomen. Maar ik meen dat agenten dat woord niet kunnen waarderen.
dan moet je die roekeloze fietsers maar eens pakken, maar ze hebben zeker wel door dat die, net als ik, geen zin hebben in 6 uur cel en dus niet gehoor geven aan een marginaaltje met een complex, dan is een moeder met een afspraak 3 meter verderop een makkelijk doelwit he, en daar doen we het dan maar voor, de veiligheid voor allesquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het nutteloos is? Misschien lopen de buurtbewoners daar al jarenlang te klagen over het feit dat er geregeld mensen roekeloos over de stoep fietsen
Nog nooit meegemaakt, en mensen die dit in real life tegen mij zeggen zijn vaak mensen die toch de attitude hebben die ik beschrijf. Maar het zal wel komen omdat ik blank ben he.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:29 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. Zat mensen in het algemeen, dus niet alleen agenten, die zich gedragen als misselijke lamzakken, zonder dat daar een reden voor is. Er is zelfs een onderzoek naar geweest dan mensen die er goed uit zien vaak veel aardiger zijn, omdat mensen tegen hun ook altijd aardig zijn.
Wanneer jij een of andere lelijke neger bent, en je hebt te maken met een persoon die een bepaald latent racistisch idee op het leven heeft, kun je nog zo aardig zijn, maar je zal niet zo snel aardig behandeld worden, ook al ben je dat zelf wel..
Kortom, bepaalde mensen wordt per definitie minder aardig tegen gedaan, terwijl mensen tegen andere mensen wat aardiger zijn. Is verder geen duidbare reden voor. Het idee dat als je normaal tegen een agent doet, hij dat ook tegen jou doet is echt onzin. Agenten zijn namelijk ook mensen.
Over de OP: Je ziet wel vaker dat agenten onredelijk zijn. Maar dit blijft inderdaad een éénzijdig verhaal. We weten niet hoe het verhaal van de agenten in elkaar steekt.
Maar zat agenten die gewoon hun macht willen laten gelden, zelfs als daar geen echte afgunstige aanleiding toe is.
Waarom moest de agent een ID zien overigens ? De vrouw had bankpasjes e.d. bij zich, dus kon de bekeuring waarschijnlijk wel ter plekke betalen. Een kort stukje op de stoep fietsen alleen is onvoldoende grond om de vraag naar een ID te rechtvaardigen...quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:56 schreef theguyver het volgende:
Bekeuring terrecht Ja, vrouw waarschijnlijk geflipt tegen agent en id moet je gewoon bij je hebben.
Bekeuring mag niet terplekke afgehandeld worden, tenzij het iemand betreft die buiten Nederland woont of een lang openstaande boete heeft.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:35 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom moest de agent een ID zien overigens ? De vrouw had bankpasjes e.d. bij zich, dus kon de bekeuring waarschijnlijk wel ter plekke betalen. Een kort stukje op de stoep fietsen alleen is onvoldoende grond om de vraag naar een ID te rechtvaardigen...
Volgens de overheid dan. Misschien dat de politie andere regels dan de wet hanteert.
Sinds wanneer moet je in Nederland een boete direct betalenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bekeuring mag niet terplekke afgehandeld worden, tenzij het iemand betreft die buiten Nederland woont of een lang openstaande boete heeft.
Niet erg als men het zelf doet. Anderen horen zich gewoon aan de wet te houden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en heel nederland fietst over de stoep, dus zon probleem vinden ze het echt niet
Nederland in een notendop. Tolerant tot de voordeur.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet erg als men het zelf doet. Anderen horen zich gewoon aan de wet te houden.
Juist.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja.
Overtredingen begaan: Niet slim
Vervolgens geen geldig legitimatiebewijs kunnen tonen: eigen schuld
In het politiebureau over de rooie gaan en de frustraties als gevolg van je eigen domheid afreageren op de aanwezige agenten: Zeer dom.
De media aanschrijven om je eigen domheid landelijk tentoon te stellen: Onbetaalbaar.
De eerste agent die niet vriendelijk blijft zolang je zelf bepaalde fatsoensnormen hanteert moet ik nog tegenkomen.
Sinds heel lang, mits je niet in Nederland woont of geen vaste woon/verblijf plaats hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:29 schreef Woods het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je in Nederland een boete direct betalen
Is dat zo? Ik zie de laatste tijd wel meer van dit soort verongelijkte berichtjes. En steevast met een "En een winkeldief is sneller vrij" jammerklacht er achter. Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen. Nederland deelt hoge straffen uit. Bij een paar inbraken bij mij thuis kwamen ze gewoon langs. Etc. Etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zelfs winkeldieven houden ze zo lang niet vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |