Nou, in elk geval niet door heel hard te roepen dat alles maar de schuld is van de hulpverlening, want zo komt het een beetje op me over.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:17 schreef Pulzzar het volgende:
...
Ik weet niet meer hoe ik hier uit ga komen.
Je doet dat voor de eerste keer, wees trots dat je het doet en vergeef jezelf dat het kut gaat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:17 schreef Pulzzar het volgende:
Sorry guys dat ik weer in herhaling val, maar ik heb hier behoorlijk veel problemen mee. Ik hoop dat ik mijn punt duidelijk kan verwoorden.
Ik heb een intensieve behandeling gedaan van 18 maanden en zit nu in het natraject, wat eveneens 18 maanden duurt. De behandelaars vinden dat ik "heel veel heb bereikt". Ikzelf zie dit heel anders. Ik had gisteren voor het eerst meegedaan aan een kickboksles en ik voelde me daar opnieuw het weerloze lulletje die ik vroeger was en daarom gepest werd. Ik ben er namelijk totaal niet goed in. Vroeger was ik houterig en had ik motorische problemen en dat merkte ik gisteren opnieuw. Ik begreep niet goed welke moves ik moest maken en intern voelde ik de "vlucht"-reactie heel sterk opkomen in plaats van de "vecht"-reactie. Ik bedoel dus niet dat ik het leuk moet gaan vinden of erop uit moet zijn om de eerste de beste op zijn bek te slaan, maar het gevoel dat je ruggegraat hebt en in staat bent om voor jezelf op te komen.
Als jij het gevoel van minderwaardig zijn niet als oorzaak maar als gevolg ziet (ik neem aan het gevolg van daadwerkelijk minder waardig zijn) dan denk ik wel degelijk dat je jezelf moet leren waarderen voor wie je bent, daarin hebben de hulpverleners denk ik wel gelijk. Het lastige is waarschijnlijk dat je wel redelijk slim bent en dat je dus hun motieven heel goed door kunt prikken en in kunt zien dat ze je idd willen laten geloven in hun waan. je zal het echt zelf moeten doen, maar dat is verrekte moeilijk.quote:In therapie kreeg ik en de anderen vooral mee dat ik begrip voor mezelf moet opbrengen, dat ik mezelf moet accepteren, niet zulke hoge eisen aan mezelf moet stellen, bla bla bla bla () Hun uitgangspunt is dat ik als client mezelf minderwaardig vind en door dat gevoel van minderwaardigheid word ik gehinderd in het dagelijks leven, dus wanneer zij mij een gevoel van eigenwaarde aanpraten, zal het beter met me gaan. Ikzelf zie het gevoel van minderwaardig zijn niet als oorzaak maar als GEVOLG. Ik ben me in mijn leven pas minderwaardig gaan voelen nadat ik merkte dat ik dingen minder goed kan en dat ik er niet bij hoorde. Wat therapeuten doen voor zover ik heb meegemaakt, is je een waan aanpraten. Als je hen gelooft, zal je denken "ik mag er zijn en ik tel mee". Totdat je in het echte leven opnieuw geconfronteerd wordt met jezelf en de dingen die niet goed gaan.
Dat is wel heel slecht, maar je moet niet vergeten dat hulpverleners ook mensen zijn met hun eigen problemen en tekortkomingen.quote:Ik zit bijna 17 jaar in het hulpverleningscirquit. Ik ging voor het eerst naar een psycholoog toen ik 17 was. Ik dacht toen: "Ik wil wat van mijn leven maken. Ik wil mijn leven niet verkloten door mezelf terug te trekken en te isoleren. Er zijn zoveel dingen die ik wil bereiken. Ik weet niet hoe ik er zelf uit kan komen, maar zo'n professional kan me vast helpen." Ik had destijds ook helemaal niet de instelling dat hij het allemaal voor mij moest oplossen. Ik zat toen ook heel erg met mezelf in de knoop betreffende mijn seksualiteit en daar had ik het meeste last van. Dat was hetgeen waarvan ik ook helemaal niet kon bedenken hoe ik daar uit kon komen. Ik wist toen wel dat ik homoseksueel was en dat kon ik in zekere zin wel aanvaarden. Maar ik was bang dat het stiekem 'veel erger met mij gesteld was' en dat ik een freak was.
Nu is het dus bijna 17 jaar later. Ik ga niet zeggen dat de psychische hulpverlening mij tot nu toe niks heeft opgeleverd. Maar ik denk wel dat het niet 17 jaar lang heeft moeten duren om te komen vanwaar ik toen was en waar ik nu ben. Ik heb pas op mijn 31e! een fatsoenlijke diagnose gekregen. Ik heb de diagnose borderline. Een beruchte klotediagnose, maar toen ik ging begrijpen wat borderline precies was, vielen de puzzelstukjes wel op hun plek. Van mijn 27e tot mijn 28e heb ik nota bene in een kliniek gezeten en daar werd ik door de behandelaars blijkbaar gezien als één of andere neuroot die gewoon teveel piekert. Als ik verstrikt raakte in mijn gedachten, kreeg ik bijvoorbeeld te horen "je moet leren op sommige momenten wel en op sommige momenten niet te piekeren". Godverdomme, ik zat destijds in een setting waar minimaal 75% van de clienten borderline had en dan nog waren ze niet in staat dat bij mij te herkennen!Als ik mezelf herkende in de andere clienten, werd dat daar gewoon niet serieus genomen. Ik vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af of ze uberhaupt enige moeite hebben gedaan om de mensen die daar zitten te helpen.
Het lijkt me heel simpel, je bent baas in je eigen leven, als jij er niks aan hebt dan kap je er gewoon mee.quote:De hele situatie samengevat. Ik vertrouw psychische hulpverleners niet en ik ben bang dat hetgeen waar ze voor staan bij mij juist averechts werkt. Ik heb daarom in mijn huidige behandeling wel zeker 100 keer aangegeven dat ik ermee wil kappen en dat ze mij verder met rust moeten laten. Elke keer proberen ze mij ervan te overtuigen dat ik toch moet blijven, dat die achterdocht juist een symptoom is van mijn stoornis. Op dat moment ben ik het met ze eens, maar een paar uur later als ik in de trein op weg naar huis ga, voel ik mij een lulletje die zich opnieuw heeft laten manipuleren. Ook mijn huidige behandelinstelling heeft grote fouten gemaakt. Geen enkele behandelinstelling is perfect, maar ik vind het wel heel erg dat ze hun fouten altijd afschuiven op de clienten. Het lijkt wel een soort machtsspel. Als ik tegen ze in wil gaan, komen zij altijd met argumenten dat het aan mijn stoornis ligt en dat ik het verkeerd zie.
Ik weet niet meer hoe ik hier uit ga komen.
Ik schuif niet mijn fouten af op de hulpverlening. Ik vind wel dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben. Het zou al een stuk schelen als behandelaars hun clienten wat meer serieus nemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, in elk geval niet door heel hard te roepen dat alles maar de schuld is van de hulpverlening, want zo komt het een beetje op me over.
Wellicht doen ze dat wel, want wellicht hebben zij gelijk en niet jij. Maar omdat zij niet zeggen wat jij wil horen/hoe jij het ziet maak je er maar van dat zij je niet serieus nemen en dat het dus hun schuld is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schuif niet mijn fouten af op de hulpverlening. Ik vind wel dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben. Het zou al een stuk schelen als behandelaars hun clienten wat meer serieus nemen.
En toch open je een topic met de titel "Hulpverlening houdt me klein", met daarin een hoop verwijten richting die hulpverlening, en eigenlijk geen zelfreflectie. Wat trouwens weer typisch een borderline-trekje is..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schuif niet mijn fouten af op de hulpverlening. ...
En hiermee toon je gelijk al aan dat je stiekem de hele hulpverlening de schuld geeft. Je geeft geen enkele zelfreflectie in je OP overigens, noch ga je in op je eigen rol binnen het geheel. Dit is gewoon 1 grote verkapte aanklacht jegens wat in jou ogen de schuldige zijn; de hulpverleners.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schuif niet mijn fouten af op de hulpverlening. Ik vind wel dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben. Het zou al een stuk schelen als behandelaars hun clienten wat meer serieus nemen.
Dat klopt wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:00 schreef Billie29 het volgende:
je lijkt vooral bang te zijn voor jezelf en de toekomst,
Ach zo, je reageert eigenlijk nauwelijks op wat mensen hier zeggen (lees: wat je niet wil horen), alleen maar op dat wat niet lijkt op kritiek/constructieve feedback, want dat kun je niet handelen blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:10 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Ik vind het vooral frustrerend dat het allemaal zover is gekomen. En wat betreft de schuld afschuiven; ik neem het vooral mezelf kwalijk, want ik ben degene die de hulpverlening opzoekt. Ik vind mezelf een slappeling omdat ik blijkbaar toch te zwak ben om nee tegen ze te zeggen en het zelf te doen.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:10 schreef Pulzzar het volgende:
...
En wat betreft de schuld afschuiven; ik neem het vooral mezelf kwalijk, want ik ben degene die de hulpverlening opzoekt.
...
In dat licht vind je het ook onbegrijpelijk dat de therapeut niet heeft gezegd: "Pulzzar je bent een jankerd en loopt al 17 jaar te kloten in de hulpverlening maar je werkt je eigen behandeling systematisch tegen en hebt daarmee het in standhouden van deze situatie over je afgeroepen" ten overstaan van de gehele groep?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:05 schreef Pulzzar het volgende:
In mijn groep zat een vrouw die een jong kind heeft. De vader wil dat kind niet erkennen. Een heel verdrietige situatie, zowel voor die vrouw als voor dat kind. Als die vrouw in de groep jankend over die situatie vertelde, was iedereen betrokken met haar. Pas veel later kwam uit dat die vrouw zwanger was geworden zonder dat de vader daarvan op de hoogte was; ze slikte de pil niet meer.
Ik kan niet rijmen dat de therapeut daarna niet heeft gezegd: "Je bent een vieze vuile leugenares en je hebt de situatie over jezelf afgeroepen!" Het blijft dat "achgossie, wat ben je zielig en je moet leren van jezelf te houden".
Hoe ik meer de regie over mijn eigen leven terugkrijg.quote:
Je moet 's een keer geduld hebben man. Ik kan niet binnen één seconde gereageerd hebben op jouw post! En je moet 's een keer je harses gebruiken in plaats van meteen met je standaardreacties te komen, klootzak!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ach zo, je reageert eigenlijk nauwelijks op wat mensen hier zeggen (lees: wat je niet wil horen), alleen maar op dat wat niet lijkt op kritiek/constructieve feedback, want dat kun je niet handelen blijkbaar.
Start dan een fucking blog man, met je gezeik.
Stop met anderen de schuld te geven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Hoe ik meer de regie over mijn eigen leven terugkrijg.
Stop met kijken naar anderen.quote:Ik wil zelf gaan bepalen wat goed en niet goed voor me is en ik wil meer zelf beslissingen gaan nemen. Eigenlijk wil ik dus gewoon assertiever worden.
Ja, hoe je de regie over je leven terug krijgt is niet als een geitenwollen sokken josti op een forum passief zitten janken, en vooral niet dingen te willen, maar door die dingen te DOEN.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik wil zelf gaan bepalen wat goed en niet goed voor me is en ik wil meer zelf beslissingen gaan nemen. Eigenlijk wil ik dus gewoon assertiever worden.
Ik begrijp uit de reacties dat je een bepaalde posthistorie hebt, maar kan je in het kort uitleggen waarom je al 17 jaar in de hulpverlening zit? Je zal niet voor niets in een kliniek opgenomen worden, wellicht moet je bepaalde dingen (van jezelf en de wereld in general) accepteren zoals iemand van jouw leeftijd het betaamt. Dat het nu zo is is een feit, dat je hulp nodig hebt waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:10 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat klopt wel.
Ik vind het vooral frustrerend dat het allemaal zover is gekomen. En wat betreft de schuld afschuiven; ik neem het vooral mezelf kwalijk, want ik ben degene die de hulpverlening opzoekt. Ik vind mezelf een slappeling omdat ik blijkbaar toch te zwak ben om nee tegen ze te zeggen en het zelf te doen.
Laat de negatieve reacties links liggen en reageer alleen op positieve reacties. Reacties die je kunnen helpen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je moet 's een keer geduld hebben man. Ik kan niet binnen één seconde gereageerd hebben op jouw post! En je moet 's een keer je harses gebruiken in plaats van meteen met je standaardreacties te komen, klootzak!
Waarom focus je jezelf zo op anderen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je moet 's een keer geduld hebben man. Ik kan niet binnen één seconde gereageerd hebben op jouw post! En je moet 's een keer je harses gebruiken in plaats van meteen met je standaardreacties te komen, klootzak!
Dit vind ik best assertief anders..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar is het loslaten van je eigen visie op de behandeling, deze gewoon accepteren en daardoor aan je behandelaars (en misschien aan jezelf bijkans) bewijzen dat je er voor openstaat dan niet de makkelijkste weg? Als je na 17 jaar je nog steeds verzet kan je zo langzaamaan wel concluderen dat dat iig niet het gewenste effect heeft gesorteerd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik wil zelf gaan bepalen wat goed en niet goed voor me is en ik wil meer zelf beslissingen gaan nemen. Eigenlijk wil ik dus gewoon assertiever worden.
Ik constateer dat je een zooi posts overslaat, en dan vervolgens reageert op een post waar je wél op wil reageren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK, daar heb je wel een punt ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hoe je de regie over je leven terug krijgt is niet als een geitenwollen sokken josti op een forum passief zitten janken, en vooral niet dingen te willen, maar door die dingen te DOEN.
Ik heb sterk het gevoel dat jij helemaal niet concreet dingen wil doen, jij wil gewoon wat emmeren op een forum en kusjekroel posts krijgen over wat voor een zielige jongen je wel niet bent en dat je echt heus goed bezig bent.
Je moet gewoon een schop onder je hol hebben. Ga wat doen, of berust in de situatie, maar ga niet als een mietje liggen te emmeren.
Maar ik snap het gewoon niet, er is niks mis met je redenatie skills, je hebt prima door waar het om draait in het leven, je snapt zelf ook wel wat er moet veranderen maar toch zoek je een soort bevestiging in het hulpverlenerstraject.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:23 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK, daar heb je wel een punt ja.
In feite zoek ik een psych die ook zoiets tegen mij durft te zeggen, want hoe hard dat ook klinkt, ik kom daar wel verder mee als voor de zoveelste keer horen dat ik meer begrip voor mezelf moet opbrengen.
Dit is bullshit. Je legt de verantwoordelijkheid nog steeds buiten jezelf, en bij de hulpverlening. Als wat ik zeg in die post waar is, want je bent het er mee eens, dus je vindt het waar, dan betekent het dus dat je het vermogen hebt die redenering te kunnen volgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:23 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK, daar heb je wel een punt ja.
In feite zoek ik een psych die ook zoiets tegen mij durft te zeggen, want hoe hard dat ook klinkt, ik kom daar wel verder mee als voor de zoveelste keer horen dat ik meer begrip voor mezelf moet opbrengen.
Dit snap ik ook niet van mijzelf.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar ik snap het gewoon niet, er is niks mis met je redenatie skills, je hebt prima door waar het om draait in het leven, je snapt zelf ook wel wat er moet veranderen maar toch zoek je een soort bevestiging in het hulpverlenerstraject.
Uhm, het lijkt wel alsof je in je luie stoel kijkt hoe je in hetzelfde kringetje rond blijft draaien. Leuk al die theorie, maarquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ga binnenkort trouwens inderdaad een assertiviteitstraining volgen. Ik hoop daar te leren om écht voor mezelf op te komen, om écht sterker in mijn schoenen te staan.
[..]
Dit snap ik ook niet van mijzelf.
Het geeft wel mijn probleem aan dat ik mijn eigen beslissingen niet durf te nemen en te afhankelijk ben. Daarom leef ik een leven vol met hulpverleners en therapie, terwijl iemand anders zelfstandig en succesvol in het leven staat.
OK dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Je legt de verantwoordelijkheid nog steeds buiten jezelf, en bij de hulpverlening. Als wat ik zeg in die post waar is, want je bent het er mee eens, dus je vindt het waar, dan betekent het dus dat je het vermogen hebt die redenering te kunnen volgen.
Nou, als je dat kunt, en wat ik dus zei in die post in principe al weer, waarom ga je dan passief zitten wachten tot er een keer een hulpverlener komt die die woorden tegen je uitspreekt? Waarom? Je weet het zelf al.
Het lijkt er in mijn ogen sterk op dat je die slachtofferrol die je je aanmeet wel prettig vindt. Immers, het is vertrouwd en veilig en je hoeft niet uit je comfort zone te stappen zolang niemand in de hulpverlening dit tegen je zegt. Ondertussen kun je wel een beetje aandacht zoeken op een forum door hier te komen janken.
Kom op nou zeg
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Billie29 het volgende:
[..]
Uhm, het lijkt wel alsof je in je luie stoel kijkt hoe je in hetzelfde kringetje rond blijft draaien. Leuk al die theorie, maar
1. Zeik niet en heb vrede met hoe je bent, of
2. Zeik niet en doe er zelf wat aan.
Jij hebt het idee dat je actief bezig bent?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!
Willekeurige acties die even in me opkomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK dan.
Verplaats je dan ff in mijn situatie. Wat is dan het eerste wat ik zou kunnen doen om uit die comfortzone te stappen?
En ja, de slachtofferrol is vertrouwd en veilig, maar ZEKER NIET!!! prettig.
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Willekeurige acties die even in me opkomen.
1. Geen zeiktopics openen.
2. Stoppen met ZEGGEN wat je wil, en DOEN wat je wil.
3. Stoppen met die hulpverlening als het enige wat je daar over doet, klagen is.
TS mag natuurlijk best een topic openen. Daar is dit subforum toch voor?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Willekeurige acties die even in me opkomen.
1. Geen zeiktopics openen.
2. Stoppen met ZEGGEN wat je wil, en DOEN wat je wil.
3. Stoppen met die hulpverlening als het enige wat je daar over doet, klagen is.
Kijk, dit is dus exact wat ik bedoel. You see what I did there? Ik triggerde je om exact het soort reactie te geven dat je altijd geeft, in plaats van tot 10 te tellen en tussen de regels door te zien wat ik EIGENLIJK zeg.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!
Natuurlijk mag hij een topic openen. Je mist het punt wat ik probeerde te maken, en, gezien de reactie van TS, legt die een van zn pijnpunten prima bloot. Ik probeer TS wat in te laten zien, maar hij ziet alleen letterlijk wat ik zeg.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
TS mag natuurlijk best een topic openen. Daar is dit subforum toch voor?
Volgens mij reageer je zo omdat CG een punt heeft.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
TS, wat houdt je tegen om het een tijdje zonder hulpverlening te proberen?
Dat geef ik toe, jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij reageer je zo omdat CG een punt heeft.
Ik heb nog nooit gereageerd in een topic van TS over dit onderwerp, maar ik herken wel iets dat ik bij andere mensen in mijn omgeving ook zie. Het gaat niet zo goed met ze, ze ervaren problemen / pijn en ze redeneren alles vanuit het negatieve.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Pulzzar, misschien moet je deze OP van je eens leggen naast al die andere OP's van je over hetzelfde onderwerp. Dan zul je zien dat je in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien. En zul je misschien ook snappen waarom het voor degenen die reageren steeds weer een herhaling van zetten is.
Godverdomme wat ben jij een ontzettend jankbal zeg. Gatverdamme. Als jij wil stoppen, dan STOP je! In plaats van te zeiken dat je dat niet 'kunt'. Flikker op, dat KUN je wel degelijk, je KIEST er voor om dat niet te doen. En oh oh oh wat bewonder je hem he, maar ondertussen nog steeds zelf vanaf de zijlijn toekijken en vooral niet concreet iets DOEN.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.
Er was één iemand die er ook mee kapte in de groep. De hulpverleners bleven maandenlang proberen hem te overtuigen dat hij terug moest komen en hielden zijn plek in de groep open. Daarna pas constateerden ze dat het geen zin meer heeft moeite in hem te steken. De overige groepsleden vonden hem een zwakkeling dat hij met de therapie stopte, omdat "hij voor zijn problemen wegliep". Ik heb daarentegen enorm veel bewondering voor hem dat hij bij zichzelf kon blijven om zijn eigen weg te kiezen.
Of dat er ergens van binnen nog een stemmetje (laten we het voor het gemak je verstand noemen) zit welke aangeeft dat je inderdaad binnen de hulpverlening moet blijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.
Niet alleen vanuit het negatieve, maar ook nog eens vanuit 'anderen': die zijn nodig voor verandering, die veroorzaken remmingen, etc.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gereageerd in een topic van TS over dit onderwerp, maar ik herken wel iets dat ik bij andere mensen in mijn omgeving ook zie. Het gaat niet zo goed met ze, ze ervaren problemen / pijn en ze redeneren alles vanuit het negatieve.
Het brengt je uiteindelijk geen stap verder. Je probleem / pijn wordt er bepaald niet minder van en het draagt ook niet bij aan een oplossing.
Ik schiet er inderdaad niks mee op nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Pulzzar, misschien moet je deze OP van je eens leggen naast al die andere OP's van je over hetzelfde onderwerp. Dan zul je zien dat je in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien. En zul je misschien ook snappen waarom het voor degenen die reageren steeds weer een herhaling van zetten is. Die heel vervelend wordt. Maar waar jij dus blijkbaar ook niks mee opschiet.
Of je blijft een keer staan, loopt niet weg voor de confrontatie en sluit iets goed af,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schiet er inderdaad niks mee op nee.
Ik heb vrijdag weer een afspraak bij therapie. Ik hoop dat ik 's een keer bij mezelf kan blijven. Ik ga zometeen opschrijven wat ikzelf wil met mijn leven, zodat dat hopelijk helderder voor mezelf wordt.
En vrijdag geef ik opnieuw aan dat ik wil stoppen en ook niet meer wil komen. Ik wil dat rustig en respectvol kunnen zeggen, maar als ze opnieuw weer op me inpraten dat ik moet blijven, loop ik gewoon weg.
Ja, of je bent daadwerkelijk eens een keer assertief en zegt op een rustige manier:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag weer een afspraak bij therapie. Ik hoop dat ik 's een keer bij mezelf kan blijven. Ik ga zometeen opschrijven wat ikzelf wil met mijn leven, zodat dat hopelijk helderder voor mezelf wordt.
En vrijdag geef ik opnieuw aan dat ik wil stoppen en ook niet meer wil komen. Ik wil dat rustig en respectvol kunnen zeggen, maar als ze opnieuw weer op me inpraten dat ik moet blijven, loop ik gewoon weg.
Nee ik heb geen werk. Ik doe wat vrijwilligerswerk om bezig te blijven, maar ik haal daar geen voldoening uit, omdat ik daarmee niet mijn eigen inkomen kan verdienen. Ik heb pas geleden nog gesolliciteerd voor een baan, maar ben daarvoor afgewezen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:46 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar antwoord eens. Heb je werk? Heb je dingen waar je plezier in hebt?
Heb je het besluit om te stoppen al werkelijk genomen dan? Of stel je die beslissing uit tot vrijdag? Dan word je weer omgepraat en volgt verder uitstel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, of je bent daadwerkelijk eens een keer assertief en zegt op een rustige manier:
Luister eens, ik heb na al die jaren niet het idee dat dit me iets brengt, en het is tijd dat ik assertiever wordt en de controle over mn eigen leven terug krijg. Dat krijg ik niet door iets te willen en me vervolgens om te laten praten, in dit geval door jullie. Wat ik wil is X en Y en Z en dat ga ik hier niet bereiken als ik alleen maar blijf praten en niet concreet actie onderneem. Dus ik wil jullie graag bedanken voor jullie inzet voor mij, en mocht blijken dat het niet lukt, dan kom ik terug, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
En dán loop je weg. maar niet direct wegrennen. Wat ik al zei, grow a spine and man the fuck up.
OK hou nu maar op! Ik weet je punt nu. Ik ben een waardeloze jankbal zonder ruggegraat. En ja, dat ben ik helaas wel met je eens. Maar dat betekent niet dat je mijn woorden moet verdraaien. Ik GA NIET WEGRENNEN!!!!!! DAT IS IETS WAT JIJ ERVAN MAAKT, EIKEL!!!!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, of je bent daadwerkelijk eens een keer assertief en zegt op een rustige manier:
Luister eens, ik heb na al die jaren niet het idee dat dit me iets brengt, en het is tijd dat ik assertiever wordt en de controle over mn eigen leven terug krijg. Dat krijg ik niet door iets te willen en me vervolgens om te laten praten, in dit geval door jullie. Wat ik wil is X en Y en Z en dat ga ik hier niet bereiken als ik alleen maar blijf praten en niet concreet actie onderneem. Dus ik wil jullie graag bedanken voor jullie inzet voor mij, en mocht blijken dat het niet lukt, dan kom ik terug, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
En dán loop je weg. maar niet direct wegrennen. Wat ik al zei, grow a spine and man the fuck up.
Wederom, waarom reageer je nu zo?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
[..]
OK hou nu maar op! Ik weet je punt nu. Ik ben een waardeloze jankbal zonder ruggegraat. En ja, dat ben ik helaas wel met je eens. Maar dat betekent niet dat je mijn woorden moet verdraaien. Ik GA NIET WEGRENNEN!!!!!! DAT IS IETS WAT JIJ ERVAN MAAKT, EIKEL!!!!
Fuck off!!!!
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, hulverleners hebben een inspanningsverbintenis, waarbij ze zich tegenover de patiënt verbinden om inspanning te doen. Wat niet het geval is van bij een resultaatverbintenis zoals een auto brengen bij de garagist. De garagist is verplicht resultaat te tonen en je geeft hem geld voor inspanning én resultaat. Maar bij hulverleners is dat niet zo. Sterker nog sommige doen geen moeite! Gevolg is dat patiënten die niet goed geholpen worden eigenlijk JAREN kunnen blijven zoeken naar wat hen precies helpt. En sterker nog, sommige hulpverleners zijn onbekwaam maar blijven hulpverleners omdat ze de nodig kwalificaties hebben, zogezegd. Daarom zou ik je aanraden om jezelf te leren helpen. Wie lijdt moet zichzelf redden als andere falen je te helpen en eigenlijk is er geen mooier overwinning dan die van jezelf. Sommige hulpverleners hebben meer issues dan jou. Daarom zijn ze soms niet in staat om te helpen. Je kunt misschien hulp/inspiratie zoeken bij mensen die zelf hun eigen problemen hebben kunnen oplossen, het zijn soms betere ervaringsdeskundigen dan hulpverleners op papier. Snap je wat ik bedoel? Want soms spreek ik Chineesquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:17 schreef Pulzzar het volgende:
Sorry guys dat ik weer in herhaling val, maar ik heb hier behoorlijk veel problemen mee. Ik hoop dat ik mijn punt duidelijk kan verwoorden.
Ik heb bij ernstige stress last van randpsychosen. Ik ga dan dingen horen en vanuit mijn ooghoeken zien die er niet zijn, maar ik weet op die momenten wel dat het niet echt is. Ik snij mezelf nie. Ik heb in het verleden woede-uitbarstingen gehad, maar die heb ik wel onder controle. Daar is snijden weliswaar voor in de plaats gekomen, maar dat is heel zelden gebeurt. Ik voel wel regelmatig drang, maar die kan ik weerstaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:56 schreef Clemenza het volgende:
Hey jongen reageer eens. Let eens niet op al het negatieve maar ook op de normale, neutrale, positieve kanten van het leven en in het verlengde daarvan dus ook in dit topic. Werk je? Beleef je plezier aan dingen? Hoe ernstig is je stoornis? Heb je psychoses gehad? Doe je jezelf fysiek pijn?
Probeer het leven niet als een wedstrijd te zien. Wees eerlijk voor jezelf en ga plezier beleven. Je hoeft ook niet perse je eigen inkomen te verdienen maar probeer eerst een aan jezelf te werken. Als je die vicieuze cirkel eenmaal doorbroken hebt ben je eruit en zul je zien dat je wel voor je eigen inkomen kan gaan zorgen en wel eerder tevreden bent met omstandigheden. Muziek is leuk maar het is niet zo dat iedereen fantastisch is in iedere activiteit die er bestaat, dat betekent echter niet dat het niet leuk kan zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Nee ik heb geen werk. Ik doe wat vrijwilligerswerk om bezig te blijven, maar ik haal daar geen voldoening uit, omdat ik daarmee niet mijn eigen inkomen kan verdienen. Ik heb pas geleden nog gesolliciteerd voor een baan, maar ben daarvoor afgewezen.
Ik sport wel veel meer en het is ook een doel om er goed uit te zien en gezond te leven.
Verder probeer ik mijn eigen muziek te maken. Mijn droom is mijn eigen CD maken. Maar mijn muziekskills zijn daarvoor niet goed genoeg, dus het lukt niet echt.
...ik geef je letterlijk een tekst die je kunt zeggen zodat je het verlaten van die therapie op een fatsoenlijke, assertieve manier kunt afsluiten. Die GEEF ik je letterlijk. Volgens mij heb je dat niet eens gelezen of welquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
[..]
OK hou nu maar op! Ik weet je punt nu. Ik ben een waardeloze jankbal zonder ruggegraat. En ja, dat ben ik helaas wel met je eens. Maar dat betekent niet dat je mijn woorden moet verdraaien. Ik GA NIET WEGRENNEN!!!!!! DAT IS IETS WAT JIJ ERVAN MAAKT, EIKEL!!!!
Fuck off!!!!
Omdat hij me alleen maar blijft aanvallen. Alles wat ik hier post, interpreteert hij als de zoveelste bevestiging dat ik een slappe zak ben. Dan moet hij gewoon niet reageren.quote:
Hoe geweldig ben jij zelf dan? Beschrijf eens wat voor succes jij in je leven hebt zonder zelf fouten te maken?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...ik geef je letterlijk een tekst die je kunt zeggen zodat je het verlaten van die therapie op een fatsoenlijke, assertieve manier kunt afsluiten. Die GEEF ik je letterlijk. Volgens mij heb je dat niet eens gelezen of wel![]()
Die vele uitroeptekens maken geen indruk op me, dat snap je zelf wel toch? En ik blijf ook niet weg uit dit topic omdat jij dat graag wil. Nogmaals, en ik zeg dit voor de laatste keer, ik mag dan wel redelijk direct reageren, maar ik probeer je wel te helpen. We kunnen het ook op jouw manier doen, maar dan lig je over een paar posts van me te huilen in de foetushouding, en dat willen we niet toch?
Dus lees nog eens rustig de post waar je hier nou net op gereageerd hebt, en besef dan dat ik je een handreiking doe door met een tekst te komen waar je zelf niet op was gekomen, getuige je eigen post dat je zegt dat je wil stoppen, en als ze je proberen om te praten dan 'loop je gewoon weg'. Right, heel volwassen. Ik geef je een volwassen alternatief voor je eigen beschreven actie, en jij vertelt me dat ik moet opfocken.
Wat wel apart is, wnat de manier waarop ik jou benader is anders exact waarvan jij graag wil dat de hulpverlening dat vrouwke met kind dat niet door de vader erkend benaderd, maar als ik die benadering bij jou toe pas ga je huilen.
Oh ik maak fouten hoor. Zonder meer. Maar ik leer daarvan, en ik accepteer dat ik die fouten maak zonder de oorzaak daarvan buiten mezelf te zoeken. En ja, soms dan baal ik van iets. Maar dan stop ik met balen en ga ik weer verder met geweldig zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Hoe geweldig ben jij zelf dan? Beschrijf eens wat voor succes jij in je leven hebt zonder zelf fouten te maken?
Mensen die kunnen werken, moeten werken. Als je niet in staat bent te werken, moet je zo snel mogelijk wat aan die situatie doen. Dus in dat geval vind ik het meer dan terecht dat ik daardoor een minderwaardig gevoel heb.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Clemenza het volgende:
[..]
Probeer het leven niet als een wedstrijd te zien. Wees eerlijk voor jezelf en ga plezier beleven. Je hoeft ook niet perse je eigen inkomen te verdienen maar probeer eerst een aan jezelf te werken. Als je die vicieuze cirkel eenmaal doorbroken hebt ben je eruit en zul je zien dat je wel voor je eigen inkomen kan gaan zorgen en wel eerder tevreden bent met omstandigheden. Muziek is leuk maar het is niet zo dat iedereen fantastisch is in iedere activiteit die er bestaat, dat betekent echter niet dat het niet leuk kan zijn.
Probeer eens vast te stellen wat voor risico je voor jezelf vormt. Heb je ooit psychoses beleeft? Doe je jezelf fysiek pijn? Als je daar allemaal nee op kunt zeggen dan zou ik als ik jou was een tijdje stoppen met therapie en je richten op lekker sporten, muziek maken en lekker helpen bij je vrijwilligerswerk. Misschien zul je je dan kunnen richten op het mooie en de hulpverlening wel helemaal niet nodig hebben, misschien kom je er ook wel achter dat je het wel nodig hebt maar wellicht ben je er tegen die tijd wel klaar voor en sta je na die tijd er meer voor open.
Je gaat je antwoorden niet hier vinden, dat zie je. Hulpverlening werkt in deze vorm ook niet voor je maar je vormt dus wel een risico voor jezelf. Schrijf eens een brief waarin je schrijft dat je er al zeventien jaar zit en dat het voor je niet werkt. Vertel ze dat je graag minder therapie wilt en dat je graag iets meer op je eigen benen wilt staan terwijl je wel enige begeleiding krijgt. Waarom ga je er niet iedere paar weken naartoe om de afgelopen ervaringen te bespreken? Stel dat eens voor!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb bij ernstige stress last van randpsychosen. Ik ga dan dingen horen en vanuit mijn ooghoeken zien die er niet zijn, maar ik weet op die momenten wel dat het niet echt is. Ik snij mezelf nie. Ik heb in het verleden woede-uitbarstingen gehad, maar die heb ik wel onder controle. Daar is snijden weliswaar voor in de plaats gekomen, maar dat is heel zelden gebeurt. Ik voel wel regelmatig drang, maar die kan ik weerstaan.
Hij valt je niet aan. Hij houdt je een spiegel voor. Het feit dat je zo reageert daarop geeft al aan dat je nog niet klaar bent om aan jezelf te werken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Omdat hij me alleen maar blijft aanvallen. Alles wat ik hier post, interpreteert hij als de zoveelste bevestiging dat ik een slappe zak ben. Dan moet hij gewoon niet reageren.
Er is niemand die van je eist dat je NU gaat werken en je doet ook wat aan die situatie alleen het schiet niet erg op. Investeer in jezelf en oogst het over een tijd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:10 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Mensen die kunnen werken, moeten werken. Als je niet in staat bent te werken, moet je zo snel mogelijk wat aan die situatie doen. Dus in dat geval vind ik het meer dan terecht dat ik daardoor een minderwaardig gevoel heb.
En dat muziek maken is een doel van me wat ik altijd heb gehad. Ik weet vaak niet goed wat ik wil en denk, maar dat is eigenlijk één van de weinige 'constante' dingen gebleven waarvan ik weet dat ik het wel wil.
Goed, je hebt me op mijn fouten gewezen. Enerzijds ben ik je daar wel dankbaar voor, want het is tenminste wel iets anders wat ik meestal hoor. En dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik ben niet uit op medelijden, maar juist op inzicht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik maak fouten hoor. Zonder meer. Maar ik leer daarvan, en ik accepteer dat ik die fouten maak zonder de oorzaak daarvan buiten mezelf te zoeken. En ja, soms dan baal ik van iets. Maar dan stop ik met balen en ga ik weer verder met geweldig zijn.
Wat wil je weten, vraag me maar iets, ik zou niet weten hoe ik zou moeten beschrijven hoe geweldig ik ben. Maar ik denk ook niet dat je vraag serieus is, ik denk dat je een beetje om je heen aan t schoppen bent, want als je de aanval kiest hoef je in ieder geval niet inhoudelijk te reageren op wat ik zeg.
Indien je vraag wel serieus is, ask me, anything, en je krijgt antwoord.
Wijze en ware woorden. Het lijkt erop dat TS nergens echt voldoening uit kan halen, omdat er onvoldoende 'erkenning' tegenover staat. Het is prima om vrijwilligerswerk te doen en daar plezier aan te beleven. Het gaat in het leven niet alleen om presteren en geld verdienen. Ik heb sowieso meer respect voor mensen die - bij gebrek aan een betaalde baan - vrijwilligerswerk doen, dan degenen die alleen lui op de bank hangen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Clemenza het volgende:
[..]
Probeer het leven niet als een wedstrijd te zien. Wees eerlijk voor jezelf en ga plezier beleven. Je hoeft ook niet perse je eigen inkomen te verdienen maar probeer eerst een aan jezelf te werken. Als je die vicieuze cirkel eenmaal doorbroken hebt ben je eruit en zul je zien dat je wel voor je eigen inkomen kan gaan zorgen en wel eerder tevreden bent met omstandigheden. Muziek is leuk maar het is niet zo dat iedereen fantastisch is in iedere activiteit die er bestaat, dat betekent echter niet dat het niet leuk kan zijn.
Probeer eens vast te stellen wat voor risico je voor jezelf vormt. Heb je ooit psychoses beleeft? Doe je jezelf fysiek pijn? Als je daar allemaal nee op kunt zeggen dan zou ik als ik jou was een tijdje stoppen met therapie en je richten op lekker sporten, muziek maken en lekker helpen bij je vrijwilligerswerk. Misschien zul je je dan kunnen richten op het mooie en de hulpverlening wel helemaal niet nodig hebben, misschien kom je er ook wel achter dat je het wel nodig hebt maar wellicht ben je er tegen die tijd wel klaar voor en sta je na die tijd er meer voor open.
De politiek wordt er harder in en ik ben het daar ook mee eens. In veel landen betekent geen werk ook geen inkomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:12 schreef Clemenza het volgende:
[..]
Er is niemand die van je eist dat je NU gaat werken en je doet ook wat aan die situatie alleen het schiet niet erg op. Investeer in jezelf en oogst het over een tijd.
Maar het punt is niet zozeer dat je het inzicht niet hebt, je bent nog bezig sommige van die punten te ontkennen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Goed, je hebt me op mijn fouten gewezen. Enerzijds ben ik je daar wel dankbaar voor, want het is tenminste wel iets anders wat ik meestal hoor. En dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik ben niet uit op medelijden, maar juist op inzicht.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Pulzzar het volgende:
...
Ik heb in het verleden woede-uitbarstingen gehad, maar die heb ik wel onder controle.
...
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
En je moet 's een keer je harses gebruiken in plaats van meteen met je standaardreacties te komen, klootzak!
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:35 schreef Pulzzar het volgende:
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
Helemaal onder controle..?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef Pulzzar het volgende:
Fuck off!!!!
Volgens mij is een onderdeel van je probleem dat je van alles een probleem maakt. Het lukt je niet om een betaalde baan te vinden, maar je doet vrijwilligerswerk. Er zijn meer dan genoeg mensen die het allemaal wel best vinden dat ze geen werk hebben: mensen die wel kunnen werken, maar het gewoon vertikken. En die doen ook echt geen vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:18 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De politiek wordt er harder in en ik ben het daar ook mee eens. In veel landen betekent geen werk ook geen inkomen.
Het is heel erg makkelijk om te roepen: ik heb psychische problemen, dus ik kan niet werken.
Dit ja. Pulzzar weet heel goed blijkbaar wat er is, maar verschuilt zich achter dat hij het niet op die manier heeft gehoord van een hulpverlener. Alsof je iets wat je zelf al weet nog per se moet horen van een ander.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar het punt is niet zozeer dat je het inzicht niet hebt, je bent nog bezig sommige van die punten te ontkennen.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helemaal onder controle..?
Ik heb ook meer respect voor mensen die vrijwiliigerswerk doen dan wanneer ze passief bankhangen. Maar het is wel zo dat de staat voor mij zorgt, in plaats van dat ik mijn eigen inkomen verdien. Zolang dat gebeurt, voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die wel werkt en met hun belastinggeld bijdragen aan mijn inkomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wijze en ware woorden. Het lijkt erop dat TS nergens echt voldoening uit kan halen, omdat er onvoldoende 'erkenning' tegenover staat. Het is prima om vrijwilligerswerk te doen en daar plezier aan te beleven. Het gaat in het leven niet alleen om presteren en geld verdienen. Ik heb sowieso meer respect voor mensen die - bij gebrek aan een betaalde baan - vrijwilligerswerk doen, dan degenen die alleen lui op de bank hangen.
jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef Billie29 het volgende:
Hey Pulzzar, slik je eigenlijk ook medicatie voor je psychische problemen?
Wellicht ben jij wel niet gezond/stabiel genoeg om te kunnen werken. Richt jij je lekker op je vrijwilligerswerk, maak je wat muziek, stop je met problemen zoeken, en leef je nog lang en relatief gelukkig,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb ook meer respect voor mensen die vrijwiliigerswerk doen dan wanneer ze passief bankhangen. Maar het is wel zo dat de staat voor mij zorgt, in plaats van dat ik mijn eigen inkomen verdien. Zolang dat gebeurt, voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die wel werkt en met hun belastinggeld bijdragen aan mijn inkomen.
Een uitkering is wat mij betreft enkel bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken. Niet voor lamzakken die niet willen werken.
En de optie dat ie daar niet uit komt is ook een reële.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goedpraten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.
Voor de anderen: realiseer je dat TS een aandoening heeft waar symptomen bij passen. Die karaktertrekjes die jullie zien horen in dat rijtje thuis. Deze jongen moet daaruit komen maar er tegen aan schoppen en te blijven zeggen dat hij het verkeerd doet werkt niet. Dat trekje is z'n probleem, had hij het niet dan was er geen probleem. Hij is zich daar bewust van maar kan er niks aan veranderen.
Je probeert tenminste wel een baan te vinden. En ondertussen doe je vrijwilligerswerk, dus je maakt jezelf op die manier nuttig. Dat is toch prima? Je bent wat dat betreft echt niet de enige in die situatie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb ook meer respect voor mensen die vrijwiliigerswerk doen dan wanneer ze passief bankhangen. Maar het is wel zo dat de staat voor mij zorgt, in plaats van dat ik mijn eigen inkomen verdien. Zolang dat gebeurt, voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die wel werkt en met hun belastinggeld bijdragen aan mijn inkomen.
Een uitkering is wat mij betreft enkel bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken. Niet voor lamzakken die niet willen werken.
Ik weet heel goed dat de wereld zwaar is, dus dat hoef je mij niet uit te leggen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit ja. Pulzzar weet heel goed blijkbaar wat er is, maar verschuilt zich achter dat hij het niet op die manier heeft gehoord van een hulpverlener. Alsof je iets wat je zelf al weet nog per se moet horen van een ander.
Face it Pulzzar, als ik zie hoe je hier reageert op het moment dat je op een andere manier benaderd wordt dan de kusjekroel-manier die de hulpverleners hanteren (en waar je zegt niets mee te kunnen) van spring je uit je vel.
Ik heb nieuws voor je. De wereld is niet kusjekroel. De reactie die je hulpverleners geven aan je staat niet in verhouding tot hoeveel reacties gaat krijgen die lijken op de manier waarop ik reageer. Als je dat niet kunt handelen dan ga je het nog heel zwaar krijgen.
Het is nergens voor nodig je excuses aan te bieden. Je hebt niets gezegd wat me geraakt heeft, en het is maar internet, dus dat neem ik hoe dan ook al niet zo serieus.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik weet heel goed dat de wereld zwaar is, dus dat hoef je mij niet uit te leggen.
Ik heb misschien verkeerd op jou gereageerd en daarvoor bied ik mijn excuses aan. Maar ik vind wel dat jij ook te snel je oordeel over mij klaar had. Je hoeft me niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar wat jij feitelijk deed is roepen dat ik een slappe zak ben die 's een keer moet gaan doen. Dat is wel heel makkelijk gezegd.
Ik denk juist dat TS meer dan klaar is om - in elk geval een tijdje - te stoppen met therapie. Hij loopt naar eigen zeggen al 17 jaar in de hulpverlening en het heeft hem niks opgeleverd; het heeft hem geen steek verder gebracht. Als iets niet werkt en niks oplevert, waarom zou je er dan mee doorgaan?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goed praten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.
Voor de anderen: realiseer je dat TS een aandoening heeft waar symptomen bij passen. Die karaktertrekjes die jullie zien horen in dat rijtje thuis. Deze jongen moet daaruit komen maar er tegen aan schoppen en te blijven zeggen dat hij het verkeerd doet werkt niet. Dat trekje is z'n probleem, had hij het niet dan was er geen probleem. Hij is zich daar bewust van maar kan er niks aan veranderen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk juist dat TS meer dan klaar is om - in elk geval een tijdje - te stoppen met therapie. Hij loopt naar eigen zeggen al 17 jaar in de hulpverlening en het heeft hem niks opgeleverd; het heeft hem geen steek verder gebracht. Als iets niet werkt en niks oplevert, waarom zou je er dan mee doorgaan?
Ik krijg de indruk dat de problemen van TS worden over-geproblematiseerd tot een zodanig niveau dat TS zichzelf alleen nog als een 'lopend probleemgeval' kan zien. Ik wil de aandoening van TS niet tekort doen, het is volgens mij meer de manier waarop je daarmee omgaat. Ik zie het in mijn omgeving te vaak bij andere mensen: negatieve houding, negatieve emoties, negatief gedrag. Dit heeft een enorme uitwerking op de psyche. Je koopt er echt niks voor.
Het van alles een probleem maken en het in het negatieve trekken hoort bij zijn stoornis. Dat doorbreek je niet door te zeggen dat hij positiever om zich heen moet kijken. Dat weet hij, alleen het lukt hem niet. Psyschische stoornissen zijn vervelend, voor de buitenwereld lijkt het alsof iemand zich "aanstelt" maar dat doet deze jongen helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk juist dat TS meer dan klaar is om - in elk geval een tijdje - te stoppen met therapie. Hij loopt naar eigen zeggen al 17 jaar in de hulpverlening en het heeft hem niks opgeleverd; het heeft hem geen steek verder gebracht. Als iets niet werkt en niks oplevert, waarom zou je er dan mee doorgaan?
Ik krijg de indruk dat de problemen van TS worden over-geproblematiseerd tot een zodanig niveau dat TS zichzelf alleen nog als een 'lopend probleemgeval' kan zien. Ik wil de aandoening van TS niet tekort doen, het is volgens mij meer de manier waarop je daarmee omgaat. Ik zie het in mijn omgeving te vaak bij andere mensen: negatieve houding, negatieve emoties, negatief gedrag. Dit heeft een enorme uitwerking op de psyche. Je koopt er echt niks voor.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar gedeeltelijk ook niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goed praten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.
Veranderen duurt idd lang. Ik heb niet de illusie dat dingen van de één op de andere dag voorbij zijn. Ik moet in weze mijzelf gaan vormen tot een persoon die sterker in het leven staat. Hoe ik dat precies ga bereiken, is mij niet duidelijk. Maar therapie gaat mij er niet meer bij helpen iig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:48 schreef Clemenza het volgende:
Ik zeg niet dat je niet kan veranderen, dat kun je wel. Alleen ik geloof niet dat je alleen zulke resultaten kunt bereiken, dat weet je eigenlijk zelf ook wel. Het duurt lang maar er verandert wel wat. Dat zie je zelf ook.
Ik weet dat er zo wordt gedacht. Ik ageer tegen het gemak waarmee de woordjes "hoort bij zijn stoornis" worden uitgesproken in dit soort situaties. Ik weet dat TS zich niet aanstelt, net zoals ik dat ook weet van de andere mensen in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:44 schreef Clemenza het volgende:
Het van alles een probleem maken en het in het negatieve trekken hoort bij zijn stoornis. Dat doorbreek je niet door te zeggen dat hij positiever om zich heen moet kijken. Dat weet hij, alleen het lukt hem niet. Psyschische stoornissen zijn vervelend, voor de buitenwereld lijkt het alsof iemand zich "aanstelt" maar dat doet deze jongen helemaal niet.
Therapie werkt op deze manier niet maar je ziet ook dat hij wel echt ernstige dingen heeft meegemaakt (psychoses, zichzelf beschadigen) en dan lijkt het me wel verstandig dat Pulzzar niet opeens verdwijnt.
Goede houdingquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:45 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben niet van plan om te accepteren dat ik er zogenaamd niks aan kan doen, want daar geloof ik niet in en ik laat me zoiets zeker niet aanpraten.
Je hebt dus wel degelijk doorzettingsvermogen en talent, maar omdat je steeds twijfelt over jezelf, zoek je de hulpverlening op. Uit het voorbeeld van stoppen met roken blijkt dat de hulpverleners je eerder in de weg zitten dan helpen en dat je op eigen kracht meer bereikt dan met hun hulp. Ook lossen de hulpverleners jouw verwachtingen duidelijk niet in.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:42 schreef Pulzzar het volgende:
... Ik ging wel meer vreten en woog met mijn 1,79 m uiteindelijk bijna 100 kilo, maar later kon ik mijn eetpatroon veranderen en de discipline opbrengen om naar de sportschool te gaan en binnen een paar maanden woog ik 82 kilo, wat ik nog steeds weeg.
Voor mij is dit het bewijs dat ik toch beschik over kracht en doorzettingsvermogen. Ik blijf ook geloven en vasthouden dat er een manier bestaat om mijn leven te veranderen.
Wat ik wel heel moeilijk vind, is dat ik er alleen voor lijk te staan, met name omdat de ene keer heel anders naar de situatie kijk dan de andere keer en dat ik daarom moeilijk perspectief vind. Ergens weet ik wel wat ik wil, maar er zit een dikke nevel van twijfels en gedachten voor. Vandaar dat ik elke keer die hulpverlening opzoek. Niet vanuit gemakzucht dat zij het maar voor mij moeten oplossen, maar in de hoop dat zij me kunnen helpen motiveren en het perspectief te blijven zien.
Maar wie weet is dat toch ergens wel een vorm van gemakzucht en moet ik er op eigen kracht uitkomen. Zolang ik hulpverleners blijf opzoeken, blijf ik daarvan afhankelijk.
Ik heb ergens mijn keuze al gemaakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt dus wel degelijk doorzettingsvermogen en talent, maar omdat je steeds twijfelt over jezelf, zoek je de hulpverlening op. Uit het voorbeeld van stoppen met roken blijkt dat de hulpverleners je eerder in de weg zitten dan helpen en dat je op eigen kracht meer bereikt dan met hun hulp. Ook lossen de hulpverleners jouw verwachtingen duidelijk niet in.
Volgens mij ben je niet eens afhankelijk van hulpverleners, maar maak je jezelf van hen afhankelijk. Aan jou de keuze om dat te blijven doen of om meer voor je eigen kracht en doorzettingsvermogen te kiezen.
Dan zorg je toch gewoon door het anders gaat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:30 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb ergens mijn keuze al gemaakt.
Ik ben alleen bang dat het op de volgende manier zal gaan:
< knip>
En nu ben je er klaar mee en laat je jezelf niet meer manipuleren. Gewoon schriftelijk opzeggen. Mocht je later toch weer behoefte voelen aan behandeling, dan kun je die altijd nog hervatten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:30 schreef Pulzzar het volgende:
En dat dialoog wat ik gepost heb. Zo gaat het elke keer. Op het moment zelf ga ik het wel met hen eens worden. Een paar uur later denk ik: wat een sukkel ben ik ook dat ik mij zo laat manipuleren.
Dit hele stuk in geen probleem, het probleem is dat jij zulke gevoelens van jezelf niet accepteert, volgens in het zelfverwijt schiet (wat passief maakt) en daarna anderen 'de schuld' wil geven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst meegedaan aan een kickboksles en ik voelde me daar opnieuw het weerloze lulletje die ik vroeger was en daarom gepest werd. Ik ben er namelijk totaal niet goed in. Vroeger was ik houterig en had ik motorische problemen en dat merkte ik gisteren opnieuw. Ik begreep niet goed welke moves ik moest maken en intern voelde ik de "vlucht"-reactie heel sterk opkomen in plaats van de "vecht"-reactie. Ik bedoel dus niet dat ik het leuk moet gaan vinden of erop uit moet zijn om de eerste de beste op zijn bek te slaan, maar het gevoel dat je ruggegraat hebt en in staat bent om voor jezelf op te komen.
En dat is dus onderdeel van het probleem waar je mee zit, want er is daar niks terecht aan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:10 schreef Pulzzar het volgende:
Dus in dat geval vind ik het meer dan terecht dat ik daardoor een minderwaardig gevoel heb.
Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.quote:
Thanks voor je reactie. Goed dat je je leven zo kan oppakken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:07 schreef Elvenpath het volgende:
Lieve TS,
Ik hoor je aangeven dat je minderwaardigheid het gevolg is van het feit dat je bepaalde dingen wat minder goed kan. Dat je het dagelijkse leven minder goed aankan etc. En ik lees ook dat je het onzin vind als andere zeggen dat je jezelf maar moet accepteren zoals je bent.
Mag ik vragen wat je anders van plan bent? Geloof me maar dat je niet de enige bent die shitmomenten in het leven heeft gekend! Ik werk zelf in de hulpverlening (waar ik veel ellende heb gezien) en ben ik mijn eigen jeugd ook mishandeld. Denk je dat ik het leuk vond om allemaal nare dingen mee te maken? Nee! En uiteindelijk heb ik mezelf twee keuzes gegeven:
keuze 1: zelfmoord plegen want mijn leven is niet perfect of zoals ik het graag had willen zien.
keuze 2: een potje flink janken en dan MIJN leven gaan leiden in de mate dat ik het aankan. Guess what? Ik heb dan behoorlijk veel trauma's opgelopen en deze zullen de rest van mijn leven een rol blijven spelen. Maar ik heb ze geaccepteerd en hou er rekening mee. Mijn omgeving heeft het niet eens door totdat ik het ze vertel en ze moedigen me allemaal aan!
Dus mijn tip: maak voor jezelf ook zo'n keuze.
Dat kickboxen is idd de trigger geweest. Ik snap best dat je het niet meteen kan. Wat ik constateerde, was dat ik er ook totaal geen aanleg voor heb. Ik verwachte tijdens de les dat de trainer zou roepen naar mij: "Rot maar op, want je kan er toch niks van en je moet niet de illusie hebben dat je er ooit iets van gaat bakken!" Natuurlijk ontzettend irreeel en ik weet absoluut dat een trainer zoiets niet zal roepen. Oude gevoelens kwamen op dat moment naar boven en hoewel ik het verstandelijk kan beredeneren, gaan die gevoelens niet weg.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:29 schreef fathank het volgende:
Na 1 lesje kun je idd nig geen moer van kickboxen. Daar zul je toch wat langer voor moeten oefenen.
Misschien moet je je verwachtingspatroon een beetje bijstellen, niet slleen met kickboxen maar ook in je dagelijkse bezigheden. Je verwacht te veel vanjezelf.
De eerste weet ik veel hoeveel lessrn kon ik er ook geen reet van en kreeg ik regelmatig het deksel op de neus. Het duurt greoon een tijd voordat zoiets vanzelf gaat en het een 2e natuur wordt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat kickboxen is idd de trigger geweest. Ik snap best dat je het niet meteen kan. Wat ik constateerde, was dat ik er ook totaal geen aanleg voor heb. Ik verwachte tijdens de les dat de trainer zou roepen naar mij: "Rot maar op, want je kan er toch niks van en je moet niet de illusie hebben dat je er ooit iets van gaat bakken!" Natuurlijk ontzettend irreeel en ik weet absoluut dat een trainer zoiets niet zal roepen. Oude gevoelens kwamen op dat moment naar boven en hoewel ik het verstandelijk kan beredeneren, gaan die gevoelens niet weg.
Dus Cannilas, ik denk wel dat je gelijk hebt.
Ik blijf wel gewoon gaan. Het wordt op de sportschool gegeven waar ik al opzit, dus extra contributie hoef ik er niet voor te betalen. Echter gaan ze wel over een paar weken de lessen op een ander tijdstip geven wat me nét niet uitkomt, omdat ik dan meestal in de trein zit op weg naar huis.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:51 schreef fathank het volgende:
[..]
De eerste weet ik veel hoeveel lessrn kon ik er ook geen reet van en kreeg ik regelmatig het deksel op de neus. Het duurt greoon een tijd voordat zoiets vanzelf gaat en het een 2e natuur wordt.
Blijf gaan je zult zien dat mettertijd je zelfvertrouwen een boost krijgt. Dat werkt ook weer door in je andere dagelijkse beslommeringen.
Maar sowieso man, sporten is echt de shit. gaan mentaal al je oer juices weer van flowenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik blijf wel gewoon gaan. Het wordt op de sportschool gegeven waar ik al opzit, dus extra contributie hoef ik er niet voor te betalen. Echter gaan ze wel over een paar weken de lessen op een ander tijdstip geven wat me nét niet uitkomt, omdat ik dan meestal in de trein zit op weg naar huis.
Maar dat je zelfvertrouwen mettertijd een boost krijgt, klopt helemaal! Ik ben nu een paar maanden weer bezig regelmatig te sporten (was daarvoor een half jaar niet gegaan). Ik begin nu te merken dat ik echt sterker wordt.
Niets van aantrekken op dit forum is dat een meer dan gewone zaak ook het uitvinden van persoonlijke info. En dan de persoon gaan etteren in de privésfeer gewoon goed opletten wat je op openbare forums doet plaatsenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
Dit topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb hier reacties gehad waar ik wel wat aan heb en iedereen met de beste intenties wil ik ook bedanken daarvoor. Echter heb ik via DM ook een aantal vervelende berichten gekregen waaronder dit:
[..]
Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.
Heb je de user in kwestie gerapporteerd? Gewoon doen. Zulke laaghartige figuren moeten langere tijd van dit forum worden verbannen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
Dit topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb hier reacties gehad waar ik wel wat aan heb en iedereen met de beste intenties wil ik ook bedanken daarvoor. Echter heb ik via DM ook een aantal vervelende berichten gekregen waaronder dit:
[..]
Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.
Normaal kan ik dat wel hebben. Nu is dat ff wat moeilijker nu het wat minder goed met me gaat. Maar i'm allrightquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:43 schreef aijumu het volgende:
[..]
Niets van aantrekken op dit forum is dat een meer dan gewone zaak ook het uitvinden van persoonlijke info. En dan de persoon gaan etteren in de privésfeer gewoon goed opletten wat je op openbare forums doet plaatsen
Je hebt recht om je eigen keuzes te maken. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Normaal kan ik dat wel hebben. Nu is dat ff wat moeilijker nu het wat minder goed met me gaat. Maar i'm allright
Ik ga vrijdag wel naar de therapeut, maar ik maak wel duidelijk dat ik het op deze manier niet meer wil. Ik wantrouw ze teveel. Ik wil niet continu overtuigd worden dat dit dé behandeling voor me is als ik het zelf anders beleef.
De meeste behandelingen zitten volgens mij anders in elkaar. Bij PsyQ is het zo dat je behandeling sowieso stopt als je 3 keer niet komt en daarbij niet eerder dan 24 uur van tevoren jezelf hebt afgemeld. Dat is erg streng, maar wel rechtvaardig.
Bij de behandeling die ik nu volg, is het veel te vrijblijvend. Of je wel of niet komt, dat is je eigen keuze en zodoende komt het heel vaak voor dat er gemiddeld 4 van de 8 groepsleden aanwezig zijn. Als je niet komt, word je wel achteraf opgebeld door de sociotherapeut wat er aan de hand is dat je er niet was. Wanneer je dan niet opneemt of niks van jezelf laat horen, krijg je op den duur een brief dat de therapeuten bij jou op huisbezoek komen. Als je besluit met de therapie te kappen, zullen de therapeuten in eerste instantie jou proberen te overtuigen dat je toch moet blijven.
Dit hoort bij hun protocol. Dit doen ze omdat het bij andere behandelingen te vaak voorkomt dat clienten met borderline niet komen opdagen of in hun impulsiviteit besluiten ermee te stoppen.
Maat het staat haaks op waar ik zelf voor sta. Ik ben van mening dat ze op die manier slachtoffergedrag stimuleren. Ik was vaak wel aanwezig op therapie en ik heb niet zo heel veel moeite om op gemaakte afspraken te verschijnen. Maar ik denk dat clienten die er wel moeite mee hebben veel meer hebben aan duidelijke en strenge regels dan aan zogenaamde eigen verantwoording nemen.
De behandeling is in 2004 bedacht door twee Amerikanen en in 2008 werd de behandeling in Nederland geintroduceerd. De therapeuten moeten zich aan een streng protocol houden. Dat ze mij ervan proberen te overtuigen dat ik de behandeling moet blijven doen, dat staat in het protocol. Het staat ook in het protocol dat ze een vertrouwensband moeten opbouwen met de clienten.
En dáárom vertrouw ik ze juist niet! Ik twijfel aan hun oprechtheid. Ik haat ze dat ze mij elke keer proberen te overtuigen die behandeling te blijven doen. Ik heb het gevoel alsof het Jehova-getuigen zijn die zich niet willen laten wegsturen.
Laat je niet ompraten hè!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ga vrijdag wel naar de therapeut, maar ik maak wel duidelijk dat ik het op deze manier niet meer wil. Ik wantrouw ze teveel. Ik wil niet continu overtuigd worden dat dit dé behandeling voor me is als ik het zelf anders beleef.
Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:37 schreef aijumu het volgende:
En heb toch eens meer schijt aan anderen jaren terug toen voor het laatst op dit forum zat was je hier al mee bezig
Snorkel en duikbril op en springen anders blijf je vragen wat als?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.
Ik denk uiteraard ook: wat als ik kap met therapie? Dan heb ik niks meer en wat als ik dan helemaal terug bij af raak?
Zo blijf ik afhankelijk natuurlijk. Ik moet in het diepe durven springen.
Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:37 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?
Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?
Dat gevoel is je minderwaardigheidsgevoel dus wat wil je dan bewijzen, dat de negatieve gedachten die je over jezelf gelooft niet waar zijn? Je neemt die negativiteit dan wel als uitgangspunt, je bevestig ze en dan kan je niet anders dan bij meer negativiteit uit komen, snap je? Waarom geen dingen voor jezelf ondernemen omdat je jezelf het waard vind om het te bereiken? Om er van te mogen genieten? Mag jij echt van wat je bereikt genieten of steekt meteen de negativiteit weer z'n kop op? Zolang jij niet positief over jezelf bent zal je jezelf nooit echt wat gunnen. Dan blijf je stil staan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:21 schreef Pulzzar het volgende:
maar anderzijds zegt mijn gevoel dat ik mezelf moet gaan bewijzen wat ik waard ben.
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).
Zoiets wordt pas een probleem wanneer Ts zou geloven dat die post wat te maken heeft met hem want die post heeft alleen te maken met degene die em plaats, het is een stukje ''ik vind'' en op het moment dat je zegt ''ik vind'' heb je het over jezelf. Jij die dat aan het vinden is en dat heeft weer te maken met hoe diegene in het leven staat.
Dus wat zegt het over jou dat jij reageert met ''gefrustreerde lafbek''?
Is dit tegen mij bedoeld? Noem je mij dom?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
Was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:51 schreef Lienekien het volgende:
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?
Dit! Allemaal. TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft en ongeveer net zoveel lijkt te willen bereiken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:21 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien hard, maar ik zeg het zoals het is. Allemaal heel aardig van de anderen hier dat ze zo om jou betrokken zijn, maar ze verdoen hun tijd. Je hebt een schop onder je hol nodig en niks anders.
Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:00 schreef Panzermaus het volgende:
TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft
Je hoeft niet geestelijk (on)gezond te zijn om wel of geen eigenwaarde te hebben. Ik zie hier een jongen die prima kan schrijven en lezen, zelfstandig kan functioneren buiten de deur en weet ik het allemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?
wie?, want dat is gewoon banbaarquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:14 schreef Panzermaus het volgende:
Hij moet iets zelf gaan doen, dan komt die eigenwaarde ook.
dat jij een mislukt broertje hebt wil niet zeggen dat iedereen maar zo is natuurlijkquote:
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
Aaah, pappie en mammie niet genoeg aandacht aan jou gegeven waardoor je het zo moet zoeken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:55 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Mijn broer is dus ook zo. Hij heeft alle aandacht en liefde van mijn ouders gekregen en het is hem aan niks tekort gekomen.
Dat in het diepe springen zie jij blijkbaar maar één richting op: uit het circuit stappen en op eigen houtje de gok nemen dat je het haalt. Er is nog een richting en dat is ook een sprong in het diepe: na 17 jaar je weerstand loslaten meegaan in je behandeling.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:
Zo blijf ik afhankelijk natuurlijk. Ik moet in het diepe durven springen.
Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger van die betaalde janksmoelen kan doen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
Hard voor jezellf kunnen zijn is een kwaliteit, punt is dat Ts in die kwaliteit nu is doorgeslagen en em dat beperkt. Jij adviseert meer van hetgeen wat voor de problemen zorgt en dus nooit een oplossing kan zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.
Jij vind dat die post iets heeft toegevoegd? Wow.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:33 schreef Panzermaus het volgende:
Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger aan die betaalde janksmoelen kan doen.Ga vooral door met wat al bijna 20 jaar niet werkt, nog even en we kunnen de Einstein-quote plaatjes weer uit het vet halen.
Zelfde als wat ik tegen poster hierboven zeg; je raadt meer van datgene wat het probleem veroorzaakt aan. Jij hebt het over zelfmedelijden en zachte handjes terwijl Ts hard en negatief tegenover zichzelf is en van softigheid geen sprake is. Je praat over dingen die niet bestaan.quote:Kijk eens naar de natuur of naar andere succesvolle mensen. Zelfmedelijden en zachte handjes, ho maar. Dergelijke betaalde softigheid bestaat alleen om werk te vormen en geld te verdienen. De persoon zelf koopt er niets voor. En ja, dat is uitermate frustrerend.
Dat zie je er inderdaad in voorkomen, maar het is lang niet alles.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef Panzermaus het volgende:
Lees die vent zijn posts, zelfmedelijden en slachtoffer uithangen all over. Dat het er niet dik bovenop ligt wil niet zeggen dat het ook maar enigszins afwezig is.
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.quote:Bovendien was veel van mijn post gericht tegen de 'hulp' die beschikbaar. Die rotzooi moet hij helemaal niet willen. Straks zit hij er 20 jaar.
Meer wijsheid dan je kan opdoen met 17 jaar aan snotterende zelfreflectie, naieve ontwikkelingsplannen en steeds tragisch wordendere uithalen van kumbaya, indeed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat zie je er inderdaad in voorkomen, maar het is lang niet alles.
[..]
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.
Nou, mijn broer is bekend met veel soorten hulp. Sorry hoor, maar het is echt allemaal softe bullshit. Hij heeft therapie dit en dat gedaan en als ik aanhoor wat daar gebeurt, valt mijn smoel open. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een poos runningtherapie gedaan. Wat ik ervan weet, is dat je samen met andere psychiatrische patienten op een veld rondjes gaat rennen. Waar sláát dat op? Die zieleknijpers behandelen je blijkbaar alsof je een geestelijk gehandicapte mongool ben. Ik zit dit allemaal nog ff goed door te lezen en ik denk dat die pulzar in de essentie wel gelijk heeft, namelijk dat die therapieen hem klein houden. Dat zoekt hij zelf op, dus de beschuldigende vinger kan hij alleen naar zichzelf wijzen. Maar dan begrijp ik wel dat hij in de war raakt. Als er 17 jaar lang op hem wordt ingepraat dat hij zo zielig is, gaat hij zoiets ook echt geloven.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:45 schreef Canillas het volgende:
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.
Dus is alles maar bullshit waar jij geen nut in kan ontdekken? Daarnaast als er een soort therapie complete nonsens zou zijn is alle therapie dat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:35 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Nou, mijn broer is bekend met veel soorten hulp. Sorry hoor, maar het is echt allemaal softe bullshit. Hij heeft therapie dit en dat gedaan en als ik aanhoor wat daar gebeurt, valt mijn smoel open. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een poos runningtherapie gedaan. Wat ik ervan weet, is dat je samen met andere psychiatrische patienten op een veld rondjes gaat rennen. Waar sláát dat op?
Geestelijk gemankeerd...quote:Die zieleknijpers behandelen je blijkbaar alsof je een geestelijk gehandicapte mongool ben.
Goed man, iemand bevestigen in zijn denkbeelden/wanenquote:Ik zit dit allemaal nog ff goed door te lezen en ik denk dat die pulzar in de essentie wel gelijk heeft, namelijk dat die therapieen hem klein houden. Dat zoekt hij zelf op, dus de beschuldigende vinger kan hij alleen naar zichzelf wijzen. Maar dan begrijp ik wel dat hij in de war raakt. Als er 17 jaar lang op hem wordt ingepraat dat hij zo zielig is, gaat hij zoiets ook echt geloven.
Ja joh, die psychoses verdwijnen vanzelf door een fulltime baan te nemen en stoppen met jezelf zielig vinden...quote:Maar dan is mijn advies: kappen! Ga naar die psycholoog toe en zeg dat het welletjes is geweest. Of je daar volgens die vent wel of geen verstandige keuze mee maakt, je bent zelf een volwassen man en die psycholoog heeft je beslissing maar te accepteren. Als hij zegt dat het verstandiger is te blijven, moet hij dat beargumenteren. Komt hij niet met goede argumenten, zeg hem beleefd gedag en vertrek.
Ik ben misschien iets te snel van oordeel geweest naar jou. Ik ben zelf nogal direct en ik sta als vrouw wel mijn mannetje. Ik denk dat jij echter moet leren wat meer van je af te bijten en dat daarmee een groot deel van je problemen zijn opgelost. En ga wat doen met je leven! Als je gaat werken, ga je je vanzelf nuttig voelen en krijg je ook meer eigenwaarde. Zo werkt dat voor de meeste mensen en ik denk dat dat ook voor jou geldt met je zogenaamde borderline.
quote:Naar mijn idee bestaat borderline helemaal niet en is het een verzinsel om aan een bepaald categorie mensen een label te plakken.
Ik kan me voorstellen dat ze hem tot zijn frustratie gewoon weer klemlullen en dat hij alsnog blijft. Werk is werk en geld is geld. Hij moet sowieso de benen nemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:35 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Maar dan is mijn advies: kappen! Ga naar die psycholoog toe en zeg dat het welletjes is geweest. Of je daar volgens die vent wel of geen verstandige keuze mee maakt, je bent zelf een volwassen man en die psycholoog heeft je beslissing maar te accepteren. Als hij zegt dat het verstandiger is te blijven, moet hij dat beargumenteren. Komt hij niet met goede argumenten, zeg hem beleefd gedag en vertrek.
Wat wil je hiermee nou bereiken? Hij geeft zelf aan dat hij met diverse therapieen niet verder komt. Moet hij er dan maar mee doorgaan? En waar staat dat hij psychosen heeft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus is alles maar bullshit waar jij geen nut in kan ontdekken? Daarnaast als er een soort therapie complete nonsens zou zijn is alle therapie dat?
[..]
Geestelijk gemankeerd...
[..]
Goed man, iemand bevestigen in zijn denkbeelden/wanen![]()
Neem je ook je verantwoordelijkheid als dat advies uitdraait op een groot fiasco?
[..]
Ja joh, die psychoses verdwijnen vanzelf door een fulltime baan te nemen en stoppen met jezelf zielig vinden...
[..]
Het lijkt de kerk wel. Daar wordt ook gedreigd dat je naar hel gaat als je niet meer naar de kerk gaat. Zouden ze tegen die pulzar dreigen dat hij helemaal gek wordt wanneer hij stopt met therapie?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze hem tot zijn frustratie gewoon weer klemlullen en dat hij alsnog blijft. Werk is werk en geld is geld. Hij moet sowieso de benen nemen.
Wat ik wil kan ik sowieso niet bereiken aangezien jij net zo'n bord voor je kop hebt als waar je Pulzzar van beschuldigt..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee nou bereiken?
Hij geeft aan dat hij zich al 17 jaar verzet tegen zijn behandeling, op deze manier heeft sowieso geen nut idd.quote:Hij geeft zelf aan dat hij met diverse therapieen niet verder komt. Moet hij er dan maar mee doorgaan?
In dit topic (randpsychosen).quote:En waar staat dat hij psychosen heeft?
Ze hoeven niet te dreigen want hij ervaart al wat het effect is van een behandeling die, naar eigen zeggen, niet werkt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:01 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het lijkt de kerk wel. Daar wordt ook gedreigd dat je naar hel gaat als je niet meer naar de kerk gaat. Zouden ze tegen die pulzar dreigen dat hij helemaal gek wordt wanneer hij stopt met therapie?
Ik ben slap en ik heb een bord voor mijn kop? Man, kijk lekker naar jezelf! Ik ben één van de weinige hier die het helder kan zien. Jullie gaan allemaal mee met die flauwekul van "oh oh oh wat ben je zielig en je hebt een psychische stoornis en je moet in therapie". Daarbij ben je net zo anoniem als ik. Als we borderline nou toch serieus gaan nemen: één van de kenmerken is dat die mensen liegen om aandacht te krijgen. Ik vind het allemaal één grote hoop zelfmedelijden, dus ik neem de klachten waar hij zegt last van te hebben met een korrel zout.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:15 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat ik wil kan ik sowieso niet bereiken aangezien jij net zo'n bord voor je kop hebt als waar je Pulzzar van beschuldigt..
[..]
Hij geeft aan dat hij zich al 17 jaar verzet tegen zijn behandeling, op deze manier heeft sowieso geen nut idd.
Met de botte bijl hakken en iemand die behoorlijk duidelijk problemen heeft adviseren weg te lopen en zijn beeld bevestigen dat therapie inderdaad bedoeld is om hem klein te houden is redelijk gevaarlijk. Dat je dit lekker veilig en anoniem meent te moeten doen zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te hoeven dragen is gewoon slap.
[..]
In dit topic (randpsychosen).
Ik ben anoniem ja, maar met de grote uitzondering dat ik geen medisch 'advies' geef wat verstrekkende gevolgen kan hebben als het de verkeerde kant op valt. dát bord heb je voor je kop.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:37 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Ik ben slap en ik heb een bord voor mijn kop? Man, kijk lekker naar jezelf! Ik ben één van de weinige hier die het helder kan zien. Jullie gaan allemaal mee met die flauwekul van "oh oh oh wat ben je zielig en je hebt een psychische stoornis en je moet in therapie". Daarbij ben je net zo anoniem als ik.
Dat is je goed recht, maakt het niet minder onjuist als je zegt dat het niet bestaat...quote:Als we borderline nou toch serieus gaan nemen: één van de kenmerken is dat die mensen liegen om aandacht te krijgen. Ik vind het allemaal één grote hoop zelfmedelijden, dus ik neem de klachten waar hij zegt last van te hebben met een korrel zout.
Waarom dan zo veel issues evengoed als je zo blij bent me jezelf en wat je hebt bereikt?quote:Ik heb nu een dag vrij, omdat mijn zaak wordt opgeknapt. Maar normaal gesproken werk ik tussen de 50 en 60 uur per week omdat ik een bloemenzaak run. Daarnaast voed ik samen met mijn man 3 kinderen op. Het feit dat ik dit doe, daar haal ik mijn eigenwaarde uit. Ik ben met recht trots op mezelf!
Jezelf alles simpel voorstellen is óók makkelijk. Een psychische ziekte is geen kwestie van instelling..quote:Ik heb dit niet bereikt door dezelfde instelling aan te nemen als die pulzar. Als ik bij elk vervelend dingetje ga kniezen en ga zwelgen in een enorme hoop zelfmedelijden, zat ik in dezelfde situatie. Maar daar zit ik niet in, want ik heb een heel andere instelling. Als je wat wilt bereiken in je leven, moet je daarvoor werken. Zo simpel is het!
Pech is heel wat anders dan geen inzet/ruggengraat waar je TS en je broer van beticht.quote:Bij pech moet je niet meteen opgeven, maar doorzetten en dan bereik je echt wel wat hoor.
Sorry maar je zet jezelf enorm voor lul. DSM-IV heeft gewoon een definitie voor deze persoonlijkheidsstoornis.quote:En ik erken dat er mensen zijn die echt psychische problemen hebben. Dan denk ik aan schizofrenie, autisme, posttraumatische stressstoornis, enz. En ook mensen die depressief zijn, kunnen het heel moeilijk hebben. Maar borderline in de vorm van mijn broer en die pulzar is gewoon een wetenschappelijke term voor mensen die geen ruggegraat hebben.
Een borderliner een punter onder hun hol geven is bewezen effectief jaquote:Ga jij dat soort mensen maar lekker doodknuffelen hoor, maar ik zeg dat ze een schop onder hun kont nodig hebben, zodat ze een beetje meer pit krijgen en dan ga je als mens wat bereiken.
Say Whut?! Die persoon moet inderdaad heel erg triest zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je behoorlijk overdrijft. Je doet nu weer alsof hij een heel teer poppetje is die zelfmoord zou kunnen plegen wanneer je hem confronteert met zichzelf. Hij wil een eerlijk antwoord en die krijgt hij van mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:03 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik ben anoniem ja, maar met de grote uitzondering dat ik geen medisch 'advies' geef wat verstrekkende gevolgen kan hebben als het de verkeerde kant op valt. dát bord heb je voor je kop.
[..]
Dat is je goed recht, maakt het niet minder onjuist als je zegt dat het niet bestaat...
[..]
Waarom dan zo veel issues evengoed als je zo blij bent me jezelf en wat je hebt bereikt?
[..]
Jezelf alles simpel voorstellen is óók makkelijk. Een psychische ziekte is geen kwestie van instelling..
[..]
Pech is heel wat anders dan geen inzet/ruggengraat waar je TS en je broer van beticht.
[..]
Sorry maar je zet jezelf enorm voor lul. DSM-IV heeft gewoon een definitie voor deze persoonlijkheidsstoornis.
Dat er mensen onterecht dit label krijgen betekent niet dat de stoornis niet bestaat.
[..]
Een borderliner een punter onder hun hol geven is bewezen effectief ja
Het gaat je eigenlijk geen moer aan, maar ik heb vandaag toevallig geregeld dat ik binnenkort tijdelijk ergens aan de slag kan en ook dat ik over misschien parttime kan werken. Ik wil niet eens in die onkruidwinkel van jou werken, want ik heb sterk het gevoel dat je als werkgever ook een bitch troll from hell bent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:09 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je behoorlijk overdrijft. Je doet nu weer alsof hij een heel teer poppetje is die zelfmoord zou kunnen plegen wanneer je hem confronteert met zichzelf. Hij wil een eerlijk antwoord en die krijgt hij van mij.
Ik neem psychologie niet te serieus, want er wordt overal wel een label aan vastgeplakt. Stoornissen als schizofrenie neem ik wel serieus, maar die zijn ten eerste ook neurologisch aantoonbaar en ten tweede lijdt degene die dat heeft daar veel en veel meer onder. Dat gaat wel wat verder dan: "ik ben zo zielig want ik ben ongelukkig en daarom ga ik maar dreigen met zelfmoord zodat ik van anderen weer een hoop medelijden krijg". Borderline zal in weze vast wel gecompliceerder zijn dan dit en ik ga geen mensen kwetsen die echt in de shit zitten en borderline hebben. Als iemand bijvoorbeeld mishandeld is en daarom borderline heeft, ben ik de laatste die hem of haar afvalt. Echter blijf ik erbij dat pulzar gewoon wat meer ruggegraat moet krijgen. Een psycholoog zegt zoiets niet en hangt er dan maar een stoornis aan. Maar hoe je het ook benoemt, daarmee verandert het probleem niet. Dat soort mensen betuttelen en bevestigen in hun zelfmedelijden en gejank gaat niet helpen. De wereld is hard en je zal daarom zelf ook hard moeten kunnen zijn.
Die issues die ik volgens jou heb, zijn er omdat ik me enorm aan die slachtofferhouding irriteer. Als ik íets niet kan uitstaan zijn het dat soort mensen! Desondanks hoop ik dat pulzar een keer uitgejankt is en gaat inzien dat je geluk zelf in de hand hebt. Ik zou hem bijna een tijdelijke job aan kunnen bieden in mijn shop, maar nee sorry daar pas ik voor, want dat heb ik met mijn broer ook gedaan en heeft me achteraf een hoop trammelant opgeleverd. Je krijgt stank voor dank! En ik ben als persoon eerlijk en direct en daar kan hij voor zover ik beoordeel toch niet tegen. Maar mensen verdienen uiteraard wel een tweede kans en ik wens hem sterkte. Wie weet is hij over een paar jaar heel erg veranderd. Als hij het maar probeert! Het gaat niet om wat je bereikt, maar wat je doet.
Die je gemaakt heeft is een lul. Mafkees. Ik heb je geprobeerd te helpen door direct te zijn, wat je nota bene zelf nog beaamde omdat ik zei wat je eigenlijk wilde dat een hulpverlener tegen je zou zeggen maar niet zei.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het gaat je eigenlijk geen moer aan, maar ik heb vandaag toevallig geregeld dat ik binnenkort tijdelijk ergens aan de slag kan en ook dat ik over misschien parttime kan werken. Ik wil niet eens in die onkruidwinkel van jou werken, want ik heb sterk het gevoel dat je als werkgever ook een bitch troll from hell bent.
Wat voeg je toe in dit topic? Het enige wat je doet is mij afzeiken en paraderen met jezelf hoe goed jij het allemaal doet. En dan beticht je mij van aandacht vragen? Ik heb nergens gezegd dat ik dreig met zelfmoord, dat maak jij ervan! Ik vond die Coolguy al een lul, maar jij spant echt de kroon. En dat je psychologie niet serieus neemt is waarschijnlijk omdat je niet durft te aanvaarden dat je een narcistisch kutwijf bent! Rot een eind op met je bloemenwinkel. Denk je nou echt dat men daarvan onder de indruk is dat je een bloemenverkoopster bent?
Nee, je wilde hem niet helpen. Je moest je eigen frustratie over je broer kwijt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:12 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Godverdomme, wat ben jij een ontzettend zielig kneusje! Jij bent echt born loser!!!
Ik wilde je helpen door direct te zijn, in tegenstelling tot het andere volk hier wat je stimuleert om in de slachtofferrol te blijven hangen. Maar je bent een grote schijtbak. Ik kots op paria's zoals jij, domme lamlul!
Ik paradeer helemaal niet met mezelf. Ik geef juist aan dat ik eigenwaarde heb door te werken voor mijn geld en niet door mijn handje op te houden bij het UWV. Nou fijn hoor dat je een baantje hebt. Het werd eens een keer tijd na 17 jaar. Je kan mij afzeiken dat ik 'maar' een bloemenverkoopster ben, maar ik bén tenminste iets! Jij bent niks! Helemaal niks nada!
Weet je wat ik stiekem hoop als je de volgende keer naar kickboxen gaat? Dat iemand je een keiharde trap op je lelijke rotharses geeft, want dat is blijkbaar het enige wat gaat helpen om je attitude te veranderen, achterlijk dom kutkind wat je bent!
Waar baseer je dat nou weer op?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je wilde hem niet helpen. Je moest je eigen frustratie over je broer kwijt.
Op je tirade over je broer, natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:20 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Waar baseer je dat nou weer op?
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:20 schreef Billie29 het volgende:
Volwassen, zo'n scheldtopic... Ik zie hier kansen voor hulpverleners...
Je hebt je hier zelf aangemeld hoor, en je brood met kaas op tafel gezet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.
Terecht! Allebei hetzelfde soort uitschot waar mensen alleen maar ongelukkig van worden. Misschien naief van mij om hem toch proberen wat mee te geven, terwijl ik eigenlijk van tevoren al had verwacht dat ik daar kinderachtige reacties van hem op krijg.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op je tirade over je broer, natuurlijk.
Ja maar, hij.. Je doet bijna hetzelfde als Pulzzar zelf, je praat je eigen onvolwassen gedrag goed naar aanleiding van zijn handelen. Zo blijf je bezig, en maak je je punt er niet overtuigender op.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.
Mwoah daar heb je misschien wel gelijk in :-)quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:26 schreef Billie29 het volgende:
[..]
Ja maar, hij.. Je doet bijna hetzelfde als Pulzzar zelf, je praat je eigen onvolwassen gedrag goed naar aanleiding van zijn handelen. Zo blijf je bezig, en maak je je punt er niet overtuigender op.
Ja, vrij naïef ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:26 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Terecht! Allebei hetzelfde soort uitschot waar mensen alleen maar ongelukkig van worden. Misschien naief van mij om hem toch proberen wat mee te geven, terwijl ik eigenlijk van tevoren al had verwacht dat ik daar kinderachtige reacties van hem op krijg.
Nee meisje. Dat is geen bal kaatsen. Dat is eerlijkheid. Ik heb alleen gezegd dat hij moet stoppen met lamlullen en een keer wat met zijn leven moet doen. Ik wind daar geen doekjes om en zeg het zoals het is, wat weliswaard hard en confronterend is, maar dat is wel het beste.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt je hier zelf aangemeld hoor, en je brood met kaas op tafel gezet.
Oh, en je was de eerste die de bal kaatste.
Kom op zeg. Jij komt het topic binnenvallen (je eerste post op dit forum) en begint te tieren over dat hij een lamlul is en dat je geen respect voor hem hebt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:32 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Nee meisje. Dat is geen bal kaatsen. Dat is eerlijkheid. Ik heb alleen gezegd dat hij moet stoppen met lamlullen en een keer wat met zijn leven moet doen. Ik wind daar geen doekjes om en zeg het zoals het is, wat weliswaard hard en confronterend is, maar dat is wel het beste.
Vervolgens gaat hij me uitmaken voor minderwaardig bloemenmeisje en dat ik narcistisch ben. Prima hoor! Maar daarmee bevestigt hij dat hij een triest mannetje is.
Hou daar eens een keer mee op dat dat soort mensen een beperking zouden hebben! Juist daarmee praat je ze een zogenaamde ziekte of stoornis aan en gaan ze zoiets zelf geloven. Ik bepaal helemaal niet dat hij een probleem heeft. Hij geeft dat nota bene (met een hoop drama en zelfmedelijden) zelf aan. En dan is mijn reactie: get real!quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, vrij naïef ja.
Ook om aan te nemen dat jij vanachter je beeldscherm wel even kan bepalen of Pulzarrr echt een probleem (een beperking) heeft of gewoon maar moet ophouden met zich aan te stellen en gewoon moet gaat doen.
Houd jij dan eens op met te ontkennen dat die beperkingen bestaan, in meerdere en in mindere mate.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:39 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Hou daar eens een keer mee op dat dat soort mensen een beperking zouden hebben! Juist daarmee praat je ze een zogenaamde ziekte of stoornis aan en gaan ze zoiets zelf geloven. Ik bepaal helemaal niet dat hij een probleem heeft. Hij geeft dat nota bene (met een hoop drama en zelfmedelijden) zelf aan. En dan is mijn reactie: get real!
Ik weet heel goed hoe dat soort mensen handelen. Mijn enige frustratie is dat zoveel mensen meegaan in hun slachtoffergedrag. Mijn ouders zijn achter in de 60 en zouden lekker van hun vrije tijd moeten kunnen genieten nu ze beiden sinds een paar jaar met pensioen zijn. In plaats daarvan maken ze zich zorgen om hun zoon die ze compleet leegzuigt met zijn zogenaamde stoornis.
Temper temper! Je hoeft me niet te beledigen hoor. Dat laat ik wel aan pulzar over hahahahaquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom op zeg. Jij komt het topic binnenvallen (je eerste post op dit forum) en begint te tieren over dat hij een lamlul is en dat je geen respect voor hem hebt.
Wat verwacht je dan in godsnaam? Dat hij je bedankt voor de geweldige spiegel die je hem voor houdt?
Ga asjeblieft weer boeketjes maken of je BTW-administratie doen, meid.
Dat moet jij weten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:42 schreef Lienekien het volgende:
En nu houd ik verder mijn mond tegen je.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:47 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Temper temper! Je hoeft me niet te beledigen hoor. Dat laat ik wel aan pulzar over hahahaha
Nee, ik verwacht niet dat hij me bedankt. Maar die spiegel heeft hij nodig. Volgens mij heeft hij ergens wel het besef dat hij fout bezig is. Het punt is dat hij blijkbaar nog erg nat is achter zijn oren. Mijn dochter van 8 gedraagt zich al vele malen volwassener dan hij.
En nu kom je hier vragen wat je moet doen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Pulzzar het volgende:
Het geeft wel mijn probleem aan dat ik mijn eigen beslissingen niet durf te nemen en te afhankelijk ben. Daarom leef ik een leven vol met hulpverleners en therapie, terwijl iemand anders zelfstandig en succesvol in het leven staat.
Lees je posts terug, dan zie je het welquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:58 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig, ventje? Waarom ben ik volgens jou gefrusteerd?
Laat dit heel eerlijk nou een van de kenmerken van Borderline zijn , dat je dingen anders ziet dan ze zijn veel gekleurder. En dat is ook juist een van de kenmerken waardoor soms behandeling heel moeilijk is want een boel mensen met borderline kunnen niet toetsen of wat hun denken echt waar is of hun gekleurde negatieve kijk, dat kan door therapie kun je het leren veranderenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef nummer123456789 het volgende:
Ik wil hier ook reageren. Ik ken Pulzzar persoonlijk, tenminste ik weet dat hij hier weleens post en dat dit zijn gebruikersnaam is. En aan de inhoud van wat hij neerzet, hoef ik er ook niet aan te twijfelen. Eigenlijk wil ik dit niet via een openbaar forum doen. Maar ik maak bij deze een uitzondering. Ik kan hem niet persoonlijk bereiken momenteel, maar ik wil hem echt heel duidelijk meegeven geen impulsieve beslissingen te doen en ook zeker niet te stoppen met therapie.
Ik heb echt al 100 keer uit jouw mond gehoord dat je psychologen klootzakken zijn en dat ze jou beletten om je eigen leven te leiden. Ik ben daar eerlijk gezegd weleens schijtziek van, maar het lijkt me nog veel vervelender voor jezelf, want op dat soort momenten is niet alleen je psycholoog een klootzak, maar is iedereen een klootzak. Je beleeft de dingen heel anders dan ze in werkelijkheid zijn. Sinds jij echt therapie hebt gehad en dat is niet 17 jaar geleden maar zo'n 5 jaar geleden, ben je er wel op vooruit gegaan. Eerst woonde je bij je moeder en durfde je niet eens naar buiten. Nu woon je zelfstandig, je huis is gezellig en opgeruimd en voor jezelf zorgen gaat allemaal prima, je doet vrijwilligerswerk en je sport regelmatig. Het gaat allemaal de goede kant op met je.
Wat je moet accepteren, is dat je een psychische stoornis hebt. Als je gewoon lui bent was je niet terecht gekomen in een kliniek of de therapie in Amsterdam. Het is echt onzin dat ze alleen maar geld aan je willen verdienen en dat weet je zelf ook wel. Maar volgens mij gaat het fout wanneer jij jezelf met anderen vergelijkt. Ja, ik heb wel een universitaire studie gedaan en ik heb nu wel een fulltime baan. Maar ik heb geen borderline. Dingen gaan fout bij je voornamelijk omdat jij jezelf continu naar beneden trapt. Als ik dat bij mezelf zou doen, kom ik ook nergens. Volgens mij ben jij vooral boos op de mensen van je therapie, omdat ze niet meegaan in die waan van je dat je een loser bent. Jij wilt alleen maar een strengere therapie denk ik omdat je wilt dat de psycholoog ook tegen je gaat zeggen dat je een lul, klootzak, niksnut, whatever bent. Als een psycholoog dat echt gaat doen, beoefent hij zijn vak niet goed. Dat je niet betuttelt wilt worden, kan ik helemaal begrijpen, maar je word niet betutteld. Als jij wat verkeerd doet, zeg ik dat echt wel. Bij deze dat je de verantwoordelijk toch teveel buiten jezelf legt. Maar dat betekent niet dat je een slecht persoon bent!
Als mensen gaan beweren dat jij je aanstelt, is dat gewoon onwetendheid. Het is wel heel makkelijk om tegen een ander te zeggen dat hij of zij ruggegraat moet gaan kweken. Maar kunnen ze in jouw hoofd kijken? Nee! Negeer die lui gewoon. Ik maak ook weleens mee dat iemand onterecht vindt dat ik iets niet goed doe, maar ik heb daar gewoon schijt aan.
Maar nogmaals, stop niet met je therapie, want je bent momenteel nog veel te labiel! Ik kan me voorstellen dat je het zat wordt, maar het is nou eenmaal wel iets wat je nodig hebt. Rome was ook niet binnen een dag gebouwd. Het komt wel goed met je, maar je moet geduld opbrengen. Op den duur kan je echt wel het arbeidsleven in en daar ben je ook mee bezig. Maar alles op zijn tijd.
Succes en sterkte kerel :-)
Ik heb het over verstandelijk en niet geestelijkquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Lichamelijk en geestelijk niks mis met je maar wel in alle shit zitten en jarenlange trajecten. Jaja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |