Maar ik snap het gewoon niet, er is niks mis met je redenatie skills, je hebt prima door waar het om draait in het leven, je snapt zelf ook wel wat er moet veranderen maar toch zoek je een soort bevestiging in het hulpverlenerstraject.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:23 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK, daar heb je wel een punt ja.
In feite zoek ik een psych die ook zoiets tegen mij durft te zeggen, want hoe hard dat ook klinkt, ik kom daar wel verder mee als voor de zoveelste keer horen dat ik meer begrip voor mezelf moet opbrengen.
Dit is bullshit. Je legt de verantwoordelijkheid nog steeds buiten jezelf, en bij de hulpverlening. Als wat ik zeg in die post waar is, want je bent het er mee eens, dus je vindt het waar, dan betekent het dus dat je het vermogen hebt die redenering te kunnen volgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:23 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK, daar heb je wel een punt ja.
In feite zoek ik een psych die ook zoiets tegen mij durft te zeggen, want hoe hard dat ook klinkt, ik kom daar wel verder mee als voor de zoveelste keer horen dat ik meer begrip voor mezelf moet opbrengen.
Dit snap ik ook niet van mijzelf.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar ik snap het gewoon niet, er is niks mis met je redenatie skills, je hebt prima door waar het om draait in het leven, je snapt zelf ook wel wat er moet veranderen maar toch zoek je een soort bevestiging in het hulpverlenerstraject.
Uhm, het lijkt wel alsof je in je luie stoel kijkt hoe je in hetzelfde kringetje rond blijft draaien. Leuk al die theorie, maarquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ga binnenkort trouwens inderdaad een assertiviteitstraining volgen. Ik hoop daar te leren om écht voor mezelf op te komen, om écht sterker in mijn schoenen te staan.
[..]
Dit snap ik ook niet van mijzelf.
Het geeft wel mijn probleem aan dat ik mijn eigen beslissingen niet durf te nemen en te afhankelijk ben. Daarom leef ik een leven vol met hulpverleners en therapie, terwijl iemand anders zelfstandig en succesvol in het leven staat.
OK dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Je legt de verantwoordelijkheid nog steeds buiten jezelf, en bij de hulpverlening. Als wat ik zeg in die post waar is, want je bent het er mee eens, dus je vindt het waar, dan betekent het dus dat je het vermogen hebt die redenering te kunnen volgen.
Nou, als je dat kunt, en wat ik dus zei in die post in principe al weer, waarom ga je dan passief zitten wachten tot er een keer een hulpverlener komt die die woorden tegen je uitspreekt? Waarom? Je weet het zelf al.
Het lijkt er in mijn ogen sterk op dat je die slachtofferrol die je je aanmeet wel prettig vindt. Immers, het is vertrouwd en veilig en je hoeft niet uit je comfort zone te stappen zolang niemand in de hulpverlening dit tegen je zegt. Ondertussen kun je wel een beetje aandacht zoeken op een forum door hier te komen janken.
Kom op nou zeg
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Billie29 het volgende:
[..]
Uhm, het lijkt wel alsof je in je luie stoel kijkt hoe je in hetzelfde kringetje rond blijft draaien. Leuk al die theorie, maar
1. Zeik niet en heb vrede met hoe je bent, of
2. Zeik niet en doe er zelf wat aan.
Jij hebt het idee dat je actief bezig bent?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!
Willekeurige acties die even in me opkomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
OK dan.
Verplaats je dan ff in mijn situatie. Wat is dan het eerste wat ik zou kunnen doen om uit die comfortzone te stappen?
En ja, de slachtofferrol is vertrouwd en veilig, maar ZEKER NIET!!! prettig.
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Willekeurige acties die even in me opkomen.
1. Geen zeiktopics openen.
2. Stoppen met ZEGGEN wat je wil, en DOEN wat je wil.
3. Stoppen met die hulpverlening als het enige wat je daar over doet, klagen is.
TS mag natuurlijk best een topic openen. Daar is dit subforum toch voor?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Willekeurige acties die even in me opkomen.
1. Geen zeiktopics openen.
2. Stoppen met ZEGGEN wat je wil, en DOEN wat je wil.
3. Stoppen met die hulpverlening als het enige wat je daar over doet, klagen is.
Kijk, dit is dus exact wat ik bedoel. You see what I did there? Ik triggerde je om exact het soort reactie te geven dat je altijd geeft, in plaats van tot 10 te tellen en tussen de regels door te zien wat ik EIGENLIJK zeg.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!
Natuurlijk mag hij een topic openen. Je mist het punt wat ik probeerde te maken, en, gezien de reactie van TS, legt die een van zn pijnpunten prima bloot. Ik probeer TS wat in te laten zien, maar hij ziet alleen letterlijk wat ik zeg.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
TS mag natuurlijk best een topic openen. Daar is dit subforum toch voor?
Volgens mij reageer je zo omdat CG een punt heeft.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
TS, wat houdt je tegen om het een tijdje zonder hulpverlening te proberen?
Dat geef ik toe, jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij reageer je zo omdat CG een punt heeft.
Ik heb nog nooit gereageerd in een topic van TS over dit onderwerp, maar ik herken wel iets dat ik bij andere mensen in mijn omgeving ook zie. Het gaat niet zo goed met ze, ze ervaren problemen / pijn en ze redeneren alles vanuit het negatieve.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Pulzzar, misschien moet je deze OP van je eens leggen naast al die andere OP's van je over hetzelfde onderwerp. Dan zul je zien dat je in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien. En zul je misschien ook snappen waarom het voor degenen die reageren steeds weer een herhaling van zetten is.
Godverdomme wat ben jij een ontzettend jankbal zeg. Gatverdamme. Als jij wil stoppen, dan STOP je! In plaats van te zeiken dat je dat niet 'kunt'. Flikker op, dat KUN je wel degelijk, je KIEST er voor om dat niet te doen. En oh oh oh wat bewonder je hem he, maar ondertussen nog steeds zelf vanaf de zijlijn toekijken en vooral niet concreet iets DOEN.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.
Er was één iemand die er ook mee kapte in de groep. De hulpverleners bleven maandenlang proberen hem te overtuigen dat hij terug moest komen en hielden zijn plek in de groep open. Daarna pas constateerden ze dat het geen zin meer heeft moeite in hem te steken. De overige groepsleden vonden hem een zwakkeling dat hij met de therapie stopte, omdat "hij voor zijn problemen wegliep". Ik heb daarentegen enorm veel bewondering voor hem dat hij bij zichzelf kon blijven om zijn eigen weg te kiezen.
Of dat er ergens van binnen nog een stemmetje (laten we het voor het gemak je verstand noemen) zit welke aangeeft dat je inderdaad binnen de hulpverlening moet blijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
In dit geval de hulpverlening zelf. Elke keer als ik aangeef dat ik ermee wil kappen, doen ze hun best mij ervan te overtuigen dat ik moet blijven. En dat lukt ze nog ook elke keer. Dus je kan dat opvatten dat ik een slappe zak ben die de verantwoording buiten zichzelf legt.
Niet alleen vanuit het negatieve, maar ook nog eens vanuit 'anderen': die zijn nodig voor verandering, die veroorzaken remmingen, etc.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gereageerd in een topic van TS over dit onderwerp, maar ik herken wel iets dat ik bij andere mensen in mijn omgeving ook zie. Het gaat niet zo goed met ze, ze ervaren problemen / pijn en ze redeneren alles vanuit het negatieve.
Het brengt je uiteindelijk geen stap verder. Je probleem / pijn wordt er bepaald niet minder van en het draagt ook niet bij aan een oplossing.
Ik schiet er inderdaad niks mee op nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Pulzzar, misschien moet je deze OP van je eens leggen naast al die andere OP's van je over hetzelfde onderwerp. Dan zul je zien dat je in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien. En zul je misschien ook snappen waarom het voor degenen die reageren steeds weer een herhaling van zetten is. Die heel vervelend wordt. Maar waar jij dus blijkbaar ook niks mee opschiet.
Of je blijft een keer staan, loopt niet weg voor de confrontatie en sluit iets goed af,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schiet er inderdaad niks mee op nee.
Ik heb vrijdag weer een afspraak bij therapie. Ik hoop dat ik 's een keer bij mezelf kan blijven. Ik ga zometeen opschrijven wat ikzelf wil met mijn leven, zodat dat hopelijk helderder voor mezelf wordt.
En vrijdag geef ik opnieuw aan dat ik wil stoppen en ook niet meer wil komen. Ik wil dat rustig en respectvol kunnen zeggen, maar als ze opnieuw weer op me inpraten dat ik moet blijven, loop ik gewoon weg.
Ja, of je bent daadwerkelijk eens een keer assertief en zegt op een rustige manier:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik schiet er inderdaad niks mee op nee.
Ik heb vrijdag weer een afspraak bij therapie. Ik hoop dat ik 's een keer bij mezelf kan blijven. Ik ga zometeen opschrijven wat ikzelf wil met mijn leven, zodat dat hopelijk helderder voor mezelf wordt.
En vrijdag geef ik opnieuw aan dat ik wil stoppen en ook niet meer wil komen. Ik wil dat rustig en respectvol kunnen zeggen, maar als ze opnieuw weer op me inpraten dat ik moet blijven, loop ik gewoon weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |