abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135760444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:04 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Omdat hij me alleen maar blijft aanvallen. Alles wat ik hier post, interpreteert hij als de zoveelste bevestiging dat ik een slappe zak ben. Dan moet hij gewoon niet reageren.
Hij valt je niet aan. Hij houdt je een spiegel voor. Het feit dat je zo reageert daarop geeft al aan dat je nog niet klaar bent om aan jezelf te werken.
pi_135760485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:10 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Mensen die kunnen werken, moeten werken. Als je niet in staat bent te werken, moet je zo snel mogelijk wat aan die situatie doen. Dus in dat geval vind ik het meer dan terecht dat ik daardoor een minderwaardig gevoel heb.

En dat muziek maken is een doel van me wat ik altijd heb gehad. Ik weet vaak niet goed wat ik wil en denk, maar dat is eigenlijk één van de weinige 'constante' dingen gebleven waarvan ik weet dat ik het wel wil.
Er is niemand die van je eist dat je NU gaat werken en je doet ook wat aan die situatie alleen het schiet niet erg op. Investeer in jezelf en oogst het over een tijd.
pi_135760596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik maak fouten hoor. Zonder meer. Maar ik leer daarvan, en ik accepteer dat ik die fouten maak zonder de oorzaak daarvan buiten mezelf te zoeken. En ja, soms dan baal ik van iets. Maar dan stop ik met balen en ga ik weer verder met geweldig zijn.

Wat wil je weten, vraag me maar iets, ik zou niet weten hoe ik zou moeten beschrijven hoe geweldig ik ben. Maar ik denk ook niet dat je vraag serieus is, ik denk dat je een beetje om je heen aan t schoppen bent, want als je de aanval kiest hoef je in ieder geval niet inhoudelijk te reageren op wat ik zeg.

Indien je vraag wel serieus is, ask me, anything, en je krijgt antwoord.
Goed, je hebt me op mijn fouten gewezen. Enerzijds ben ik je daar wel dankbaar voor, want het is tenminste wel iets anders wat ik meestal hoor. En dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik ben niet uit op medelijden, maar juist op inzicht.
pi_135760630
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Clemenza het volgende:

[..]

Probeer het leven niet als een wedstrijd te zien. Wees eerlijk voor jezelf en ga plezier beleven. Je hoeft ook niet perse je eigen inkomen te verdienen maar probeer eerst een aan jezelf te werken. Als je die vicieuze cirkel eenmaal doorbroken hebt ben je eruit en zul je zien dat je wel voor je eigen inkomen kan gaan zorgen en wel eerder tevreden bent met omstandigheden. Muziek is leuk maar het is niet zo dat iedereen fantastisch is in iedere activiteit die er bestaat, dat betekent echter niet dat het niet leuk kan zijn.
Probeer eens vast te stellen wat voor risico je voor jezelf vormt. Heb je ooit psychoses beleeft? Doe je jezelf fysiek pijn? Als je daar allemaal nee op kunt zeggen dan zou ik als ik jou was een tijdje stoppen met therapie en je richten op lekker sporten, muziek maken en lekker helpen bij je vrijwilligerswerk. Misschien zul je je dan kunnen richten op het mooie en de hulpverlening wel helemaal niet nodig hebben, misschien kom je er ook wel achter dat je het wel nodig hebt maar wellicht ben je er tegen die tijd wel klaar voor en sta je na die tijd er meer voor open.
Wijze en ware woorden. Het lijkt erop dat TS nergens echt voldoening uit kan halen, omdat er onvoldoende 'erkenning' tegenover staat. Het is prima om vrijwilligerswerk te doen en daar plezier aan te beleven. Het gaat in het leven niet alleen om presteren en geld verdienen. Ik heb sowieso meer respect voor mensen die - bij gebrek aan een betaalde baan - vrijwilligerswerk doen, dan degenen die alleen lui op de bank hangen.
pi_135760740
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:12 schreef Clemenza het volgende:

[..]

Er is niemand die van je eist dat je NU gaat werken en je doet ook wat aan die situatie alleen het schiet niet erg op. Investeer in jezelf en oogst het over een tijd.
De politiek wordt er harder in en ik ben het daar ook mee eens. In veel landen betekent geen werk ook geen inkomen.

Het is heel erg makkelijk om te roepen: ik heb psychische problemen, dus ik kan niet werken.
pi_135760922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Goed, je hebt me op mijn fouten gewezen. Enerzijds ben ik je daar wel dankbaar voor, want het is tenminste wel iets anders wat ik meestal hoor. En dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik ben niet uit op medelijden, maar juist op inzicht.
Maar het punt is niet zozeer dat je het inzicht niet hebt, je bent nog bezig sommige van die punten te ontkennen.
pi_135761022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef Pulzzar het volgende:
...
Ik heb in het verleden woede-uitbarstingen gehad, maar die heb ik wel onder controle.
...
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:15 schreef Pulzzar het volgende:
En je moet 's een keer je harses gebruiken in plaats van meteen met je standaardreacties te komen, klootzak!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:35 schreef Pulzzar het volgende:
GODVERDOMME, ik zit helemaal niet in mijn luie stoel!
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef Pulzzar het volgende:
Als je het zeiktopics vindt, moet je gewoon niet reageren. Fuck off!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef Pulzzar het volgende:
OK hou nu maar op! Ik weet je punt nu. Ik ben een waardeloze jankbal zonder ruggegraat. En ja, dat ben ik helaas wel met je eens. Maar dat betekent niet dat je mijn woorden moet verdraaien. Ik GA NIET WEGRENNEN!!!!!! DAT IS IETS WAT JIJ ERVAN MAAKT, EIKEL!!!!

Fuck off!!!!
Helemaal onder controle..?
pi_135761045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:18 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

De politiek wordt er harder in en ik ben het daar ook mee eens. In veel landen betekent geen werk ook geen inkomen.

Het is heel erg makkelijk om te roepen: ik heb psychische problemen, dus ik kan niet werken.
Volgens mij is een onderdeel van je probleem dat je van alles een probleem maakt. Het lukt je niet om een betaalde baan te vinden, maar je doet vrijwilligerswerk. Er zijn meer dan genoeg mensen die het allemaal wel best vinden dat ze geen werk hebben: mensen die wel kunnen werken, maar het gewoon vertikken. En die doen ook echt geen vrijwilligerswerk.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:26:53 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135761091
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar het punt is niet zozeer dat je het inzicht niet hebt, je bent nog bezig sommige van die punten te ontkennen.
Dit ja. Pulzzar weet heel goed blijkbaar wat er is, maar verschuilt zich achter dat hij het niet op die manier heeft gehoord van een hulpverlener. Alsof je iets wat je zelf al weet nog per se moet horen van een ander.

Face it Pulzzar, als ik zie hoe je hier reageert op het moment dat je op een andere manier benaderd wordt dan de kusjekroel-manier die de hulpverleners hanteren (en waar je zegt niets mee te kunnen) van spring je uit je vel.

Ik heb nieuws voor je. De wereld is niet kusjekroel. De reactie die je hulpverleners geven aan je staat niet in verhouding tot hoeveel reacties gaat krijgen die lijken op de manier waarop ik reageer. Als je dat niet kunt handelen dan ga je het nog heel zwaar krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:27:38 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_135761127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Helemaal onder controle..?
:D _! _O_ :7 8-)

Ik wilde net een soortgelijke post gaan maken inderdaad.
pi_135761231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wijze en ware woorden. Het lijkt erop dat TS nergens echt voldoening uit kan halen, omdat er onvoldoende 'erkenning' tegenover staat. Het is prima om vrijwilligerswerk te doen en daar plezier aan te beleven. Het gaat in het leven niet alleen om presteren en geld verdienen. Ik heb sowieso meer respect voor mensen die - bij gebrek aan een betaalde baan - vrijwilligerswerk doen, dan degenen die alleen lui op de bank hangen.
Ik heb ook meer respect voor mensen die vrijwiliigerswerk doen dan wanneer ze passief bankhangen. Maar het is wel zo dat de staat voor mij zorgt, in plaats van dat ik mijn eigen inkomen verdien. Zolang dat gebeurt, voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die wel werkt en met hun belastinggeld bijdragen aan mijn inkomen.

Een uitkering is wat mij betreft enkel bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken. Niet voor lamzakken die niet willen werken.
pi_135761246
Hey Pulzzar, slik je eigenlijk ook medicatie voor je psychische problemen?
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_135761294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef Billie29 het volgende:
Hey Pulzzar, slik je eigenlijk ook medicatie voor je psychische problemen?
ja
pi_135761335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb ook meer respect voor mensen die vrijwiliigerswerk doen dan wanneer ze passief bankhangen. Maar het is wel zo dat de staat voor mij zorgt, in plaats van dat ik mijn eigen inkomen verdien. Zolang dat gebeurt, voel ik mij bezwaard tegenover iedereen die wel werkt en met hun belastinggeld bijdragen aan mijn inkomen.

Een uitkering is wat mij betreft enkel bedoeld voor mensen die echt niet kunnen werken. Niet voor lamzakken die niet willen werken.
Wellicht ben jij wel niet gezond/stabiel genoeg om te kunnen werken. Richt jij je lekker op je vrijwilligerswerk, maak je wat muziek, stop je met problemen zoeken, en leef je nog lang en relatief gelukkig,
pi_135761361
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goed praten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.

Voor de anderen: realiseer je dat TS een aandoening heeft waar symptomen bij passen. Die karaktertrekjes die jullie zien horen in dat rijtje thuis. Deze jongen moet daaruit komen maar er tegen aan schoppen en te blijven zeggen dat hij het verkeerd doet werkt niet. Dat trekje is z'n probleem, had hij het niet dan was er geen probleem. Hij is zich daar bewust van maar kan er niks aan veranderen.
pi_135761428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goedpraten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.

Voor de anderen: realiseer je dat TS een aandoening heeft waar symptomen bij passen. Die karaktertrekjes die jullie zien horen in dat rijtje thuis. Deze jongen moet daaruit komen maar er tegen aan schoppen en te blijven zeggen dat hij het verkeerd doet werkt niet. Dat trekje is z'n probleem, had hij het niet dan was er geen probleem. Hij is zich daar bewust van maar kan er niks aan veranderen.
En de optie dat ie daar niet uit komt is ook een reële.
pi_135761437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Je probeert tenminste wel een baan te vinden. En ondertussen doe je vrijwilligerswerk, dus je maakt jezelf op die manier nuttig. Dat is toch prima? Je bent wat dat betreft echt niet de enige in die situatie.

Ik heb al je R&P-topics niet gevolgd, maar ik bespeur bij jou een neiging om van alles een probleem te maken en alles in het negatieve te trekken. Maak eens een lijstje van wat wél goed aan jou is, heb eventjes lak aan de prestatiesamenleving en kap met die therapie.

Hopelijk lukt het je om te stoppen met probleem-denken. Zet die therapie eens een tijdje stop; wie weet wat het voor je doet. :)
pi_135761526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit ja. Pulzzar weet heel goed blijkbaar wat er is, maar verschuilt zich achter dat hij het niet op die manier heeft gehoord van een hulpverlener. Alsof je iets wat je zelf al weet nog per se moet horen van een ander.

Face it Pulzzar, als ik zie hoe je hier reageert op het moment dat je op een andere manier benaderd wordt dan de kusjekroel-manier die de hulpverleners hanteren (en waar je zegt niets mee te kunnen) van spring je uit je vel.

Ik heb nieuws voor je. De wereld is niet kusjekroel. De reactie die je hulpverleners geven aan je staat niet in verhouding tot hoeveel reacties gaat krijgen die lijken op de manier waarop ik reageer. Als je dat niet kunt handelen dan ga je het nog heel zwaar krijgen.
Ik weet heel goed dat de wereld zwaar is, dus dat hoef je mij niet uit te leggen.

Ik heb misschien verkeerd op jou gereageerd en daarvoor bied ik mijn excuses aan. Maar ik vind wel dat jij ook te snel je oordeel over mij klaar had. Je hoeft me niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar wat jij feitelijk deed is roepen dat ik een slappe zak ben die 's een keer moet gaan doen. Dat is wel heel makkelijk gezegd.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:39:04 #94
16180 crew  CoolGuy
pi_135761665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik weet heel goed dat de wereld zwaar is, dus dat hoef je mij niet uit te leggen.

Ik heb misschien verkeerd op jou gereageerd en daarvoor bied ik mijn excuses aan. Maar ik vind wel dat jij ook te snel je oordeel over mij klaar had. Je hoeft me niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar wat jij feitelijk deed is roepen dat ik een slappe zak ben die 's een keer moet gaan doen. Dat is wel heel makkelijk gezegd.
Het is nergens voor nodig je excuses aan te bieden. Je hebt niets gezegd wat me geraakt heeft, en het is maar internet, dus dat neem ik hoe dan ook al niet zo serieus.

Dat zei ik, en zeg ik nog steeds, omdat het simpelweg wel waar is. Want die fluwelen handschoentjes waar jij het over hebt, die heb je blijkbaar al 17 jaar mee gemaakt en die hebben je niets gebracht. Het enige wat je doet is topics openen, bij therapie zitten waar je niks uit haalt, en je bent alleen maar bezig over wat je moet doen.

Wat je moet doen is DOEN, en niet blijven zitten en praten, want linksom of rechtsom, dat is wel wat je doet, daarom gebeurd er ook niets en blijft het alleen maar bij praten.
pi_135761684
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:
Pulzzar, ik denk niet dat je klaar bent om te stoppen met je therapie. Ga eens goed praten met je hulpverleners over dit traject maar wacht nog even met stoppen. Er moet wat veranderen maar het lijkt me duidelijk dat je dat begeleidt gaat moeten doen.

Ik denk juist dat TS meer dan klaar is om - in elk geval een tijdje - te stoppen met therapie. Hij loopt naar eigen zeggen al 17 jaar in de hulpverlening en het heeft hem niks opgeleverd; het heeft hem geen steek verder gebracht. Als iets niet werkt en niks oplevert, waarom zou je er dan mee doorgaan?

Ik krijg de indruk dat de problemen van TS worden over-geproblematiseerd tot een zodanig niveau dat TS zichzelf alleen nog als een 'lopend probleemgeval' kan zien. Ik wil de aandoening van TS niet tekort doen, het is volgens mij meer de manier waarop je daarmee omgaat. Ik zie het in mijn omgeving te vaak bij andere mensen: negatieve houding, negatieve emoties, negatief gedrag. Dit heeft een enorme uitwerking op de psyche. Je koopt er echt niks voor.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:40:49 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_135761744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk juist dat TS meer dan klaar is om - in elk geval een tijdje - te stoppen met therapie. Hij loopt naar eigen zeggen al 17 jaar in de hulpverlening en het heeft hem niks opgeleverd; het heeft hem geen steek verder gebracht. Als iets niet werkt en niks oplevert, waarom zou je er dan mee doorgaan?

Ik krijg de indruk dat de problemen van TS worden over-geproblematiseerd tot een zodanig niveau dat TS zichzelf alleen nog als een 'lopend probleemgeval' kan zien. Ik wil de aandoening van TS niet tekort doen, het is volgens mij meer de manier waarop je daarmee omgaat. Ik zie het in mijn omgeving te vaak bij andere mensen: negatieve houding, negatieve emoties, negatief gedrag. Dit heeft een enorme uitwerking op de psyche. Je koopt er echt niks voor.
Helemaal mee eens.
pi_135761902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het van alles een probleem maken en het in het negatieve trekken hoort bij zijn stoornis. Dat doorbreek je niet door te zeggen dat hij positiever om zich heen moet kijken. Dat weet hij, alleen het lukt hem niet. Psyschische stoornissen zijn vervelend, voor de buitenwereld lijkt het alsof iemand zich "aanstelt" maar dat doet deze jongen helemaal niet.
Therapie werkt op deze manier niet maar je ziet ook dat hij wel echt ernstige dingen heeft meegemaakt (psychoses, zichzelf beschadigen) en dan lijkt het me wel verstandig dat Pulzzar niet opeens verdwijnt.
pi_135761941
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Clemenza het volgende:

Ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar gedeeltelijk ook niet.

Borderline was tot voor kort een ongeneeslijke stoornis en degenen die daaraan lijden moeten ermee leren omgaan. Sinds een kleine 10 jaar is aangetoond dat borderline in theorie wél te genezen is.

Iedereen moet leren kunnen omgaan met frustraties en teleurstellingen. Bij borderliners is dit om één of andere reden niet helemaal gelukt, waardoor emoties hoger oplopen en ze vaak overspoeld en verward raken door hun eigen gedachten. Het brengt heel veel frustratie met zich mee dat je enerzijds wel het verstand en inzicht hebt, maar toch kan je dingen niet die bij anderen veel makkelijker lijken af te gaan.

Ik denk dat in de toekomst het woord borderline niet meer bestaat en dat het ook niet meer als aparte stoornis wordt gezien. Ik denk dat mensen meer worden beoordeeld in hoeverre ze hun emoties kunnen verwerken, maar er is dan geen grens meer wanneer iemand wel of niet gestoord is.

Helaas is dat nu nog wel zo. Ik ben niet van plan om te accepteren dat ik er zogenaamd niks aan kan doen, want daar geloof ik niet in en ik laat me zoiets zeker niet aanpraten.
pi_135762099
Ik zeg niet dat je niet kan veranderen, dat kun je wel. Alleen ik geloof niet dat je alleen zulke resultaten kunt bereiken, dat weet je eigenlijk zelf ook wel. Het duurt lang maar er verandert wel wat. Dat zie je zelf ook.
pi_135762485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:48 schreef Clemenza het volgende:
Ik zeg niet dat je niet kan veranderen, dat kun je wel. Alleen ik geloof niet dat je alleen zulke resultaten kunt bereiken, dat weet je eigenlijk zelf ook wel. Het duurt lang maar er verandert wel wat. Dat zie je zelf ook.
Veranderen duurt idd lang. Ik heb niet de illusie dat dingen van de één op de andere dag voorbij zijn. Ik moet in weze mijzelf gaan vormen tot een persoon die sterker in het leven staat. Hoe ik dat precies ga bereiken, is mij niet duidelijk. Maar therapie gaat mij er niet meer bij helpen iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')