abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135786803
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:37 schreef aijumu het volgende:
En heb toch eens meer schijt aan anderen jaren terug toen voor het laatst op dit forum zat was je hier al mee bezig :o
Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.

Ik denk uiteraard ook: wat als ik kap met therapie? Dan heb ik niks meer en wat als ik dan helemaal terug bij af raak?

Zo blijf ik afhankelijk natuurlijk. Ik moet in het diepe durven springen.
pi_135786934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.

Ik denk uiteraard ook: wat als ik kap met therapie? Dan heb ik niks meer en wat als ik dan helemaal terug bij af raak?

Snorkel en duikbril op en springen anders blijf je vragen wat als?
pi_135789556
pulzzar, ik zit dit issue al een poos te volgen. Ik kan het niet laten om te zeggen dat je inderdaad een verschrikkelijke slappe zak bent! Gatverdamme, ik kots echt op figuren zoals jij! Je bent blijkbaar alleen maar uit op aandacht. Niet alleen hier, maar ook bij die zieleknijpers die tegen jou zeggen dat je er niks aan kan doen. Volgens mij zit je daar ook te janken zoals je dat hier doet en die lui zijn blijkbaar zo stom om je zielige verhaaltjes te trappen en zeggen vervolgens dat je borderline, depressief of god weet ik wat bent. Dat is de ziekte van de tijd, dat overal een labeltje geplakt moet worden waardoor mensen hun verantwoordelijkheden kunnen omzeilen.

Ik heb nieuws voor je! Als je je leven wilt veranderen, ga je morgen langs het arbeidsbureau en solliciteren naar een fulltime baan. Er is vast wel wat, desnoods word je vuilnisman of putjesschepper. Sowieso stijg je dan enigzins in mijn respect naar jou, want momenteel ben je gewoon een vieze vuile uitkeringstrekker die godverdomme wordt onderhouden van o.a. mijn belastinggeld! Al is het maar 0,0000001 cent, ik heb dat niet over voor kansloze figuren zoals jij! Sporten en muziek maken doe je maar in je vrije tijd. Eerst werken! En dan zal je best moe zijn, omdat je normaal gesproken met je luie reet voor de TV zit. Maar normale mensen die enigzins zelfrespect hebben, werken voor hun centen. Tenzij ze geestelijk of lichamelijk gehandicapt zijn of échte serieuze psychische problemen hebben. Mijn neef is schizofreen. Díe heeft het pas zwaar! Maar zelfs hij werkt drie dagen per week als vrijwilliger bij een voedselbank als het redelijk met hem gaat. Hij is een doorzetter en voor hem heb ik respect. Voor jou helemaal niet!!!

Ik werk zelf ook bijna 60 uur per week en er zijn genoeg dagen dat ik er helemaal geen zin in heb. Dan maak je gewoon zin omdat het moet. Geen arbeid, geen geld, geen eten, geen onderdak. Eigenlijk zou jij gewoon naar het leger gestuurd moeten worden. Daar leer je wel wat discipline en doorzetten is en daar krijg je ruggengraat. Als ze jou naar Syrie ofzo sturen, dan pas kom je erachter wat het is om het zwaar in het leven te hebben.

In één ding geef ik je gelijk dat psychologen niks toevoegen. Dat was vroeger voor degenen die het echt nodig hadden, maar nu lijkt het een modetrent vanuit Amerika voor mensen die te slap zijn zelf hun problemen op te lossen en daarom denken dat janken tegen zo'n vent gaat helpen. Uiteraard gaat hij niet zeggen dat je gewoon met je luie donder aan het werk moet, want dan raakt hij zijn inkomen kwijt. Ga gewoon niet meer! punt! Je probleem opgelost! Maar dat doe jij niet, omdat je dan geen aandacht meer krijgt en op jezelf bent aangewezen!

Dit klinkt misschien hard, maar ik zeg het zoals het is. Allemaal heel aardig van de anderen hier dat ze zo om jou betrokken zijn, maar ze verdoen hun tijd. Je hebt een schop onder je hol nodig en niks anders.
  woensdag 22 januari 2014 @ 07:32:03 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135789608
Durf je niet met je eigen username?
The love you take is equal to the love you make.
pi_135790005
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
pi_135790112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:40:47 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135790145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?
pi_135790192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?
Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).

Zoiets wordt pas een probleem wanneer Ts zou geloven dat die post wat te maken heeft met hem want die post heeft alleen te maken met degene die em plaats, het is een stukje ''ik vind'' en op het moment dat je zegt ''ik vind'' heb je het over jezelf. Jij die dat aan het vinden is en dat heeft weer te maken met hoe diegene in het leven staat.

Dus wat zegt het over jou dat jij reageert met ''gefrustreerde lafbek''? :P
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_135790273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:21 schreef Pulzzar het volgende:
maar anderzijds zegt mijn gevoel dat ik mezelf moet gaan bewijzen wat ik waard ben.
Dat gevoel is je minderwaardigheidsgevoel dus wat wil je dan bewijzen, dat de negatieve gedachten die je over jezelf gelooft niet waar zijn? Je neemt die negativiteit dan wel als uitgangspunt, je bevestig ze en dan kan je niet anders dan bij meer negativiteit uit komen, snap je? Waarom geen dingen voor jezelf ondernemen omdat je jezelf het waard vind om het te bereiken? Om er van te mogen genieten? Mag jij echt van wat je bereikt genieten of steekt meteen de negativiteit weer z'n kop op? Zolang jij niet positief over jezelf bent zal je jezelf nooit echt wat gunnen. Dan blijf je stil staan.

Je bent iets waard, dat is een gegeven en wat een gegeven is valt niet te bewijzen. Dat gegeven kan je wel ontdekken door anders met jezelf om te gaan, jezelf anders te zien.

Als de hulpverlening echt alleen maar op eigen gewin uit was zouden ze jou dan juist niet helpen om te kunnen zeggen ''wij hebben die jongen met 17 jaar problemen opgeknapt, kijk ons eens goed zijn!''? Het is niet alsof de hulpverlening om cliënten verlegen zit oid.

Jezelf accepteren klinkt voor jou als een beladen iets maar in de praktijk houdt het niet meer in dat je ophoudt met jezelf te beperken door bepaalde delen van jezelf af te keuren en ermee in strijd te raken. Dat blokkeert je namelijk. Jij houdt jezelf klein, niemand anders kan dat namelijk voor jou doen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:51:52 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135790274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Canillas het volgende:

[..]

Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).

Zoiets wordt pas een probleem wanneer Ts zou geloven dat die post wat te maken heeft met hem want die post heeft alleen te maken met degene die em plaats, het is een stukje ''ik vind'' en op het moment dat je zegt ''ik vind'' heb je het over jezelf. Jij die dat aan het vinden is en dat heeft weer te maken met hoe diegene in het leven staat.

Dus wat zegt het over jou dat jij reageert met ''gefrustreerde lafbek''? :P
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?
pi_135790328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Is dit tegen mij bedoeld? Noem je mij dom?

Ik weet heel goed waar ik over praat, jochie! Mijn broer is precies zoals die pulzar. Ik zocht een keer iets op internet hoe je met dit soort lui moet omgaan en toen kwam ik een eerder jankverhaal van die pulzar tegen. Aanvankelijk wilde ik daar niks mee te maken hebben, maar deze keer wilde ik er wel op reageren.

Mijn broer is dus ook zo. Hij heeft alle aandacht en liefde van mijn ouders gekregen en het is hem aan niks tekort gekomen. Maar toch werd meneer depressief toen hij 18 was en ook bij hem mislukten alle opleidingen, waardoor hij ook uiteindelijk jarenlang thuis op de bank lag te rotten bij pa en ma. Toch bleven mijn ouders alles voor hem doen en uiteindelijk zijn ze met hem naar een psycholoog gegaan. En jawel hoor! Meneer heeft borderline en god wat is hij zielig omdat hij volgens die psycholoog is verwaarloosd. Ik ben zijn zus en ik heb alleen maar gezien dat mijn ouders alles voor hem deden. Hij werd niet overdreven verwend ofzo, maar ook zeker niet verwaarloosd! Nu is mijn broer 37 en nog steeds hangt hij in de slachtofferrol. Mijn ouders gaan er bijna aan kapot, maar meneer heeft zo'n verschrikkelijke medelijden met zichzelf dat het hem niks kan schelen wat hij zijn eigen ouders aandoet. En maar dreigen met zelfmoord. Maar hij leeft nog steeds hoor, want hij heeft het lef er niet voor. Als hij er niet meer is, vind ik dat verdrietig voor mijn ouders, maar buiten dat hang ik de vlag uit als hij er niet meer is.

Ik weet hoe dat soort lui zijn. Het zijn parasieten. Trap niet in hun zielige jankverhalen. Dat ze zichzelf minderwaardig voelen, komt vooral omdat te slap zijn om wat van hun leven te maken. Psychologen helpen niks. Ze moeten juist hard aangepakt worden en op die manier een beetje spine krijgen.
pi_135790370
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:51 schreef Lienekien het volgende:
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?
Was het maar zo'n feest :P
pi_135791791
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 07:21 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:

[..]

Dit klinkt misschien hard, maar ik zeg het zoals het is. Allemaal heel aardig van de anderen hier dat ze zo om jou betrokken zijn, maar ze verdoen hun tijd. Je hebt een schop onder je hol nodig en niks anders.
Dit! Allemaal. TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft en ongeveer net zoveel lijkt te willen bereiken. :')

Doet er verder niet toe hoe dat zover gekomen is met die jongen, het gaat erom dat hij eruit komt en als hij niet compleet incapabel is dan zie ik geen reden waarom dat ondenkbaar is.

En dan gaat men hier een beetje collectief soft lopen doen. :') Is iemand daar uiteindelijk ooit meer van geworden dan een iets minder zielige softie voor wie we vervolgens met zijn allen 'heel veel respect' moeten gaan hebben en 'oh tjemig wat goed van je'? Beetje de levensloop van de gemiddelde persoon met het syndroom van Down. Nee TS, jij hebt meer geluk gehad dan die mensen en daar mag je dankbaar voor zijn. Laffe hond.

Zo'n type dat uiteindelijk leeft op Facebook-likes en het medelijden van anderen, nadat er eerst al voor duizenden euro's aan gemeenschapsgeld in is gepompt zodat hij min of meer gedwongen de kas kon spekken van prutsende psychologen en therapeuten. Heb het nog nooit zien werken en ben er dan ook ontzettend skeptisch en cynisch over. Uitmelkerij van de bovenste plank. :{

TS, ga in het leger of ga iets anders fysiek zwaars & gedisciplineerds doen, dan word je wel wakker. Bodybuilding, powerlifting, whatever. Voel je je ook niet meer zo'n motorisch beperkt scharminkel waar iedereen medelijden mee heeft.

Reken maar dat jij je dan beter over jezelf voelt en vervolgens ook meer van jezelf wil maken. En ja, ik spreek uit ervaring. :') Je voelt je gewoon minder mens nu en je instinct komt steeds dichter bij jezelf uitroeien.

Een beetje lafjes groepsfitness, een circuitje of een paar keer meedoen met kickboksen gaat dat niet voor je verbeteren. En nog meer van die werk-creërende geldknijpers ook niet. Laat ze. Je zit bijna 20 jaar in die onzin, man. :')

Ga iets doen wat je wakker schudt en zorg dat je het alleen doet. Zonder dat die mensen je hand vasthouden en optreden als jouw veilige haven of valkussen.

Eigenwaarde en zelfvertrouwen, dat is wat je nodig hebt. En een trap onder je reet, ouwe geldzuiger.

[ Bericht 3% gewijzigd door Panzermaus op 22-01-2014 10:10:56 ]
pi_135792099
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:00 schreef Panzermaus het volgende:
TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft
Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?
pi_135792181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:11 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?
Je hoeft niet geestelijk (on)gezond te zijn om wel of geen eigenwaarde te hebben. Ik zie hier een jongen die prima kan schrijven en lezen, zelfstandig kan functioneren buiten de deur en weet ik het allemaal.

Hem behandelen als een zielig mannetje dat sowieso nooit iets gaat bereiken zonder hulp brengt hem alleen maar verder van huis. Hij moet iets zelf gaan doen, dan komt die eigenwaarde ook.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:18:26 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135792311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
Dit topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb hier reacties gehad waar ik wel wat aan heb en iedereen met de beste intenties wil ik ook bedanken daarvoor. Echter heb ik via DM ook een aantal vervelende berichten gekregen waaronder dit:

[..]

Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.
wie?, want dat is gewoon banbaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135792420
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:14 schreef Panzermaus het volgende:
Hij moet iets zelf gaan doen, dan komt die eigenwaarde ook.
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:24:53 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135792483
quote:
dat jij een mislukt broertje hebt wil niet zeggen dat iedereen maar zo is natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 22 januari 2014 @ 10:25:28 #144
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135792503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135792670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:55 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Mijn broer is dus ook zo. Hij heeft alle aandacht en liefde van mijn ouders gekregen en het is hem aan niks tekort gekomen.
Aaah, pappie en mammie niet genoeg aandacht aan jou gegeven waardoor je het zo moet zoeken?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:
Dat in het diepe springen zie jij blijkbaar maar één richting op: uit het circuit stappen en op eigen houtje de gok nemen dat je het haalt. Er is nog een richting en dat is ook een sprong in het diepe: na 17 jaar je weerstand loslaten meegaan in je behandeling.

Ze staan al 17 jaar aan een gesloten deur te rammelen, je kan natuurlijk zorgen dat ze er niet meer aan rammelen maar je kan ook het slot losdraaien...
pi_135792710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger van die betaalde janksmoelen kan doen. :') Ga vooral door met wat al bijna 20 jaar niet werkt, nog even en we kunnen de Einstein-quote plaatjes weer uit het vet halen.

Kijk eens naar de natuur of naar andere succesvolle mensen. Zelfmedelijden en zachte handjes, ho maar. Dergelijke betaalde softigheid bestaat alleen om werk te vormen en geld te verdienen. De persoon zelf koopt er niets voor. En ja, dat is uitermate frustrerend. :)
pi_135792873
Die vent moet iets alleen gaan doen. Het woord 'alleen'. Ikke zelf doen. Ikke vooral een ikke worden. Ikke geen mongool zijn die afhankelijk is van anderen. Hoe kun je in godsnaam in zo'n positie ook maar enige eigenwaarde of zelfvertrouwen hebben. :')

"Hulpverlening houdt me klein!", haha, waarom denk je. Ze verdienen geld aan je.

Weg daar, je moet jezelf helpen. Zij kunnen niet meer zijn dan een soort redundant en duurbetaald duwtje in je rug. Dat je daar na 10 jaar al niet achter was is beyond me. :')
pi_135792951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.
Hard voor jezellf kunnen zijn is een kwaliteit, punt is dat Ts in die kwaliteit nu is doorgeslagen en em dat beperkt. Jij adviseert meer van hetgeen wat voor de problemen zorgt en dus nooit een oplossing kan zijn.
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:33 schreef Panzermaus het volgende:
Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger aan die betaalde janksmoelen kan doen. :') Ga vooral door met wat al bijna 20 jaar niet werkt, nog even en we kunnen de Einstein-quote plaatjes weer uit het vet halen.
Jij vind dat die post iets heeft toegevoegd? Wow.
quote:
Kijk eens naar de natuur of naar andere succesvolle mensen. Zelfmedelijden en zachte handjes, ho maar. Dergelijke betaalde softigheid bestaat alleen om werk te vormen en geld te verdienen. De persoon zelf koopt er niets voor. En ja, dat is uitermate frustrerend. :)
Zelfde als wat ik tegen poster hierboven zeg; je raadt meer van datgene wat het probleem veroorzaakt aan. Jij hebt het over zelfmedelijden en zachte handjes terwijl Ts hard en negatief tegenover zichzelf is en van softigheid geen sprake is. Je praat over dingen die niet bestaan.
pi_135793046
Lees die vent zijn posts, zelfmedelijden en slachtoffer uithangen all over. Dat het er niet dik bovenop ligt wil niet zeggen dat het ook maar enigszins afwezig is.

Bovendien was veel van mijn post gericht tegen de 'hulp' die beschikbaar is. De zachte handjes. Die rotzooi moet hij helemaal niet willen. Straks zit hij er 20 jaar. :')
pi_135793163
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef Panzermaus het volgende:
Lees die vent zijn posts, zelfmedelijden en slachtoffer uithangen all over. Dat het er niet dik bovenop ligt wil niet zeggen dat het ook maar enigszins afwezig is.
Dat zie je er inderdaad in voorkomen, maar het is lang niet alles.
quote:
Bovendien was veel van mijn post gericht tegen de 'hulp' die beschikbaar. Die rotzooi moet hij helemaal niet willen. Straks zit hij er 20 jaar. :')
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')