Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:37 schreef aijumu het volgende:
En heb toch eens meer schijt aan anderen jaren terug toen voor het laatst op dit forum zat was je hier al mee bezig
Snorkel en duikbril op en springen anders blijf je vragen wat als?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dit speelt al zolang. Ik heb bij meerdere therapieen dezelfde soort problemen gehad. Dan zie ik ook wel in dat het niet zozeer aan de therapie ligt, maar een patroon van mezelf is.
Ik denk uiteraard ook: wat als ik kap met therapie? Dan heb ik niks meer en wat als ik dan helemaal terug bij af raak?
Zo blijf ik afhankelijk natuurlijk. Ik moet in het diepe durven springen.
Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:37 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is het niet meer een kans om te leren achter je eigen ideeën over hoe het zit te blijven staan, ook/juist als anderen daar (fel) anders over denken?
Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Of is het gewoon de actie van een gefrustreerde lafbek?
Dat gevoel is je minderwaardigheidsgevoel dus wat wil je dan bewijzen, dat de negatieve gedachten die je over jezelf gelooft niet waar zijn? Je neemt die negativiteit dan wel als uitgangspunt, je bevestig ze en dan kan je niet anders dan bij meer negativiteit uit komen, snap je? Waarom geen dingen voor jezelf ondernemen omdat je jezelf het waard vind om het te bereiken? Om er van te mogen genieten? Mag jij echt van wat je bereikt genieten of steekt meteen de negativiteit weer z'n kop op? Zolang jij niet positief over jezelf bent zal je jezelf nooit echt wat gunnen. Dan blijf je stil staan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:21 schreef Pulzzar het volgende:
maar anderzijds zegt mijn gevoel dat ik mezelf moet gaan bewijzen wat ik waard ben.
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Er zit duidelijk frustratie achter ja, (ver)oordelen is dan makkelijk maar achter die frustratie zit ook weer een reden. Daarnaast heeft het ook iets droevigs als iemand zichzelf niet beter gunt dan afgeven op een ander om daar even verlicht van te zijn (wat jij in feite ook doet want het is jouw negativiteit die resoneert met die van hem, je voegt ook letterlijk meer negativiteit toe).
Zoiets wordt pas een probleem wanneer Ts zou geloven dat die post wat te maken heeft met hem want die post heeft alleen te maken met degene die em plaats, het is een stukje ''ik vind'' en op het moment dat je zegt ''ik vind'' heb je het over jezelf. Jij die dat aan het vinden is en dat heeft weer te maken met hoe diegene in het leven staat.
Dus wat zegt het over jou dat jij reageert met ''gefrustreerde lafbek''?
Is dit tegen mij bedoeld? Noem je mij dom?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef Clemenza het volgende:
Dit bedoel ik dus, dit slaat werkelijk nergens op. Het moet zo ongelofelijk vervelend zijn voor mensen met een psychische stoornis om met dit soort domme lui geconfronteerd te worden.
Was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:51 schreef Lienekien het volgende:
En wat zegt deze reactie over jou, Canillas? Dat je dichter bij de eeuwige verlichting bent dan ik?
Dit! Allemaal. TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft en ongeveer net zoveel lijkt te willen bereiken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:21 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien hard, maar ik zeg het zoals het is. Allemaal heel aardig van de anderen hier dat ze zo om jou betrokken zijn, maar ze verdoen hun tijd. Je hebt een schop onder je hol nodig en niks anders.
Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:00 schreef Panzermaus het volgende:
TS is een geestelijk en lichamelijk gezonde kerel van een jaar of 30 die nul eigenwaarde heeft
Je hoeft niet geestelijk (on)gezond te zijn om wel of geen eigenwaarde te hebben. Ik zie hier een jongen die prima kan schrijven en lezen, zelfstandig kan functioneren buiten de deur en weet ik het allemaal.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hij is geestelijk gezond én hij heeft nul eigenwaarde, ben serieus benieuwd hoe jij die 2 dingen combineert?
wie?, want dat is gewoon banbaarquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
Dit topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb hier reacties gehad waar ik wel wat aan heb en iedereen met de beste intenties wil ik ook bedanken daarvoor. Echter heb ik via DM ook een aantal vervelende berichten gekregen waaronder dit:
[..]
Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:14 schreef Panzermaus het volgende:
Hij moet iets zelf gaan doen, dan komt die eigenwaarde ook.
dat jij een mislukt broertje hebt wil niet zeggen dat iedereen maar zo is natuurlijkquote:
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
Aaah, pappie en mammie niet genoeg aandacht aan jou gegeven waardoor je het zo moet zoeken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:55 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Mijn broer is dus ook zo. Hij heeft alle aandacht en liefde van mijn ouders gekregen en het is hem aan niks tekort gekomen.
Dat in het diepe springen zie jij blijkbaar maar één richting op: uit het circuit stappen en op eigen houtje de gok nemen dat je het haalt. Er is nog een richting en dat is ook een sprong in het diepe: na 17 jaar je weerstand loslaten meegaan in je behandeling.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef Pulzzar het volgende:
Zo blijf ik afhankelijk natuurlijk. Ik moet in het diepe durven springen.
Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger van die betaalde janksmoelen kan doen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daar blokkeert het nu juist, anders deed hij het wel. Dan als een simpele roepen ''hij moet gewoon wat gaan doen'' laat alleen zien dat je in de waan verkeert dat je iets kunt vinden/denken over iets wat je duidelijk niet begrijpt. Dat je een hoop kleinerende gebruikt laat zien dat je zelf gefrustreerd bent en niks beters weet dan die frustraties op een ander te richten. Je herkent vast een hoop van jezelf in Ts.
Hard voor jezellf kunnen zijn is een kwaliteit, punt is dat Ts in die kwaliteit nu is doorgeslagen en em dat beperkt. Jij adviseert meer van hetgeen wat voor de problemen zorgt en dus nooit een oplossing kan zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
Denk je nou werkelijk dat die pseudopsychologische oneliner je de bovenhand geeft in deze discussie? Als jij nou met TS in een kring gaat zitten, handjes vasthouden en samen kumbaya gaat zingen, dan doe je min of meer hetzelfde als wat TS al 17 jaar lang mee krijgt en waar hij niets mee is opgeschoten.
Jij vind dat die post iets heeft toegevoegd? Wow.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:33 schreef Panzermaus het volgende:
Houd toch op met je beschermende gewauwel man, die meid met die apathische en manipulerende broer van haar heeft meer aan dit topic toegevoegd dan een heel leger aan die betaalde janksmoelen kan doen.Ga vooral door met wat al bijna 20 jaar niet werkt, nog even en we kunnen de Einstein-quote plaatjes weer uit het vet halen.
Zelfde als wat ik tegen poster hierboven zeg; je raadt meer van datgene wat het probleem veroorzaakt aan. Jij hebt het over zelfmedelijden en zachte handjes terwijl Ts hard en negatief tegenover zichzelf is en van softigheid geen sprake is. Je praat over dingen die niet bestaan.quote:Kijk eens naar de natuur of naar andere succesvolle mensen. Zelfmedelijden en zachte handjes, ho maar. Dergelijke betaalde softigheid bestaat alleen om werk te vormen en geld te verdienen. De persoon zelf koopt er niets voor. En ja, dat is uitermate frustrerend.
Dat zie je er inderdaad in voorkomen, maar het is lang niet alles.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef Panzermaus het volgende:
Lees die vent zijn posts, zelfmedelijden en slachtoffer uithangen all over. Dat het er niet dik bovenop ligt wil niet zeggen dat het ook maar enigszins afwezig is.
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.quote:Bovendien was veel van mijn post gericht tegen de 'hulp' die beschikbaar. Die rotzooi moet hij helemaal niet willen. Straks zit hij er 20 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |