Mwoah daar heb je misschien wel gelijk in :-)quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:26 schreef Billie29 het volgende:
[..]
Ja maar, hij.. Je doet bijna hetzelfde als Pulzzar zelf, je praat je eigen onvolwassen gedrag goed naar aanleiding van zijn handelen. Zo blijf je bezig, en maak je je punt er niet overtuigender op.
Ja, vrij naïef ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:26 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Terecht! Allebei hetzelfde soort uitschot waar mensen alleen maar ongelukkig van worden. Misschien naief van mij om hem toch proberen wat mee te geven, terwijl ik eigenlijk van tevoren al had verwacht dat ik daar kinderachtige reacties van hem op krijg.
Nee meisje. Dat is geen bal kaatsen. Dat is eerlijkheid. Ik heb alleen gezegd dat hij moet stoppen met lamlullen en een keer wat met zijn leven moet doen. Ik wind daar geen doekjes om en zeg het zoals het is, wat weliswaard hard en confronterend is, maar dat is wel het beste.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt je hier zelf aangemeld hoor, en je brood met kaas op tafel gezet.
Oh, en je was de eerste die de bal kaatste.
Kom op zeg. Jij komt het topic binnenvallen (je eerste post op dit forum) en begint te tieren over dat hij een lamlul is en dat je geen respect voor hem hebt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:32 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Nee meisje. Dat is geen bal kaatsen. Dat is eerlijkheid. Ik heb alleen gezegd dat hij moet stoppen met lamlullen en een keer wat met zijn leven moet doen. Ik wind daar geen doekjes om en zeg het zoals het is, wat weliswaard hard en confronterend is, maar dat is wel het beste.
Vervolgens gaat hij me uitmaken voor minderwaardig bloemenmeisje en dat ik narcistisch ben. Prima hoor! Maar daarmee bevestigt hij dat hij een triest mannetje is.
Hou daar eens een keer mee op dat dat soort mensen een beperking zouden hebben! Juist daarmee praat je ze een zogenaamde ziekte of stoornis aan en gaan ze zoiets zelf geloven. Ik bepaal helemaal niet dat hij een probleem heeft. Hij geeft dat nota bene (met een hoop drama en zelfmedelijden) zelf aan. En dan is mijn reactie: get real!quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, vrij naïef ja.
Ook om aan te nemen dat jij vanachter je beeldscherm wel even kan bepalen of Pulzarrr echt een probleem (een beperking) heeft of gewoon maar moet ophouden met zich aan te stellen en gewoon moet gaat doen.
Houd jij dan eens op met te ontkennen dat die beperkingen bestaan, in meerdere en in mindere mate.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:39 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Hou daar eens een keer mee op dat dat soort mensen een beperking zouden hebben! Juist daarmee praat je ze een zogenaamde ziekte of stoornis aan en gaan ze zoiets zelf geloven. Ik bepaal helemaal niet dat hij een probleem heeft. Hij geeft dat nota bene (met een hoop drama en zelfmedelijden) zelf aan. En dan is mijn reactie: get real!
Ik weet heel goed hoe dat soort mensen handelen. Mijn enige frustratie is dat zoveel mensen meegaan in hun slachtoffergedrag. Mijn ouders zijn achter in de 60 en zouden lekker van hun vrije tijd moeten kunnen genieten nu ze beiden sinds een paar jaar met pensioen zijn. In plaats daarvan maken ze zich zorgen om hun zoon die ze compleet leegzuigt met zijn zogenaamde stoornis.
Temper temper! Je hoeft me niet te beledigen hoor. Dat laat ik wel aan pulzar over hahahahaquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom op zeg. Jij komt het topic binnenvallen (je eerste post op dit forum) en begint te tieren over dat hij een lamlul is en dat je geen respect voor hem hebt.
Wat verwacht je dan in godsnaam? Dat hij je bedankt voor de geweldige spiegel die je hem voor houdt?
Ga asjeblieft weer boeketjes maken of je BTW-administratie doen, meid.
Dat moet jij weten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:42 schreef Lienekien het volgende:
En nu houd ik verder mijn mond tegen je.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:47 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Temper temper! Je hoeft me niet te beledigen hoor. Dat laat ik wel aan pulzar over hahahaha
Nee, ik verwacht niet dat hij me bedankt. Maar die spiegel heeft hij nodig. Volgens mij heeft hij ergens wel het besef dat hij fout bezig is. Het punt is dat hij blijkbaar nog erg nat is achter zijn oren. Mijn dochter van 8 gedraagt zich al vele malen volwassener dan hij.
En nu kom je hier vragen wat je moet doen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:31 schreef Pulzzar het volgende:
Het geeft wel mijn probleem aan dat ik mijn eigen beslissingen niet durf te nemen en te afhankelijk ben. Daarom leef ik een leven vol met hulpverleners en therapie, terwijl iemand anders zelfstandig en succesvol in het leven staat.
Lees je posts terug, dan zie je het welquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:58 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig, ventje? Waarom ben ik volgens jou gefrusteerd?
Laat dit heel eerlijk nou een van de kenmerken van Borderline zijn , dat je dingen anders ziet dan ze zijn veel gekleurder. En dat is ook juist een van de kenmerken waardoor soms behandeling heel moeilijk is want een boel mensen met borderline kunnen niet toetsen of wat hun denken echt waar is of hun gekleurde negatieve kijk, dat kan door therapie kun je het leren veranderenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:27 schreef nummer123456789 het volgende:
Ik wil hier ook reageren. Ik ken Pulzzar persoonlijk, tenminste ik weet dat hij hier weleens post en dat dit zijn gebruikersnaam is. En aan de inhoud van wat hij neerzet, hoef ik er ook niet aan te twijfelen. Eigenlijk wil ik dit niet via een openbaar forum doen. Maar ik maak bij deze een uitzondering. Ik kan hem niet persoonlijk bereiken momenteel, maar ik wil hem echt heel duidelijk meegeven geen impulsieve beslissingen te doen en ook zeker niet te stoppen met therapie.
Ik heb echt al 100 keer uit jouw mond gehoord dat je psychologen klootzakken zijn en dat ze jou beletten om je eigen leven te leiden. Ik ben daar eerlijk gezegd weleens schijtziek van, maar het lijkt me nog veel vervelender voor jezelf, want op dat soort momenten is niet alleen je psycholoog een klootzak, maar is iedereen een klootzak. Je beleeft de dingen heel anders dan ze in werkelijkheid zijn. Sinds jij echt therapie hebt gehad en dat is niet 17 jaar geleden maar zo'n 5 jaar geleden, ben je er wel op vooruit gegaan. Eerst woonde je bij je moeder en durfde je niet eens naar buiten. Nu woon je zelfstandig, je huis is gezellig en opgeruimd en voor jezelf zorgen gaat allemaal prima, je doet vrijwilligerswerk en je sport regelmatig. Het gaat allemaal de goede kant op met je.
Wat je moet accepteren, is dat je een psychische stoornis hebt. Als je gewoon lui bent was je niet terecht gekomen in een kliniek of de therapie in Amsterdam. Het is echt onzin dat ze alleen maar geld aan je willen verdienen en dat weet je zelf ook wel. Maar volgens mij gaat het fout wanneer jij jezelf met anderen vergelijkt. Ja, ik heb wel een universitaire studie gedaan en ik heb nu wel een fulltime baan. Maar ik heb geen borderline. Dingen gaan fout bij je voornamelijk omdat jij jezelf continu naar beneden trapt. Als ik dat bij mezelf zou doen, kom ik ook nergens. Volgens mij ben jij vooral boos op de mensen van je therapie, omdat ze niet meegaan in die waan van je dat je een loser bent. Jij wilt alleen maar een strengere therapie denk ik omdat je wilt dat de psycholoog ook tegen je gaat zeggen dat je een lul, klootzak, niksnut, whatever bent. Als een psycholoog dat echt gaat doen, beoefent hij zijn vak niet goed. Dat je niet betuttelt wilt worden, kan ik helemaal begrijpen, maar je word niet betutteld. Als jij wat verkeerd doet, zeg ik dat echt wel. Bij deze dat je de verantwoordelijk toch teveel buiten jezelf legt. Maar dat betekent niet dat je een slecht persoon bent!
Als mensen gaan beweren dat jij je aanstelt, is dat gewoon onwetendheid. Het is wel heel makkelijk om tegen een ander te zeggen dat hij of zij ruggegraat moet gaan kweken. Maar kunnen ze in jouw hoofd kijken? Nee! Negeer die lui gewoon. Ik maak ook weleens mee dat iemand onterecht vindt dat ik iets niet goed doe, maar ik heb daar gewoon schijt aan.
Maar nogmaals, stop niet met je therapie, want je bent momenteel nog veel te labiel! Ik kan me voorstellen dat je het zat wordt, maar het is nou eenmaal wel iets wat je nodig hebt. Rome was ook niet binnen een dag gebouwd. Het komt wel goed met je, maar je moet geduld opbrengen. Op den duur kan je echt wel het arbeidsleven in en daar ben je ook mee bezig. Maar alles op zijn tijd.
Succes en sterkte kerel :-)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |