Meer wijsheid dan je kan opdoen met 17 jaar aan snotterende zelfreflectie, naieve ontwikkelingsplannen en steeds tragisch wordendere uithalen van kumbaya, indeed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat zie je er inderdaad in voorkomen, maar het is lang niet alles.
[..]
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.
Nou, mijn broer is bekend met veel soorten hulp. Sorry hoor, maar het is echt allemaal softe bullshit. Hij heeft therapie dit en dat gedaan en als ik aanhoor wat daar gebeurt, valt mijn smoel open. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een poos runningtherapie gedaan. Wat ik ervan weet, is dat je samen met andere psychiatrische patienten op een veld rondjes gaat rennen. Waar sláát dat op? Die zieleknijpers behandelen je blijkbaar alsof je een geestelijk gehandicapte mongool ben. Ik zit dit allemaal nog ff goed door te lezen en ik denk dat die pulzar in de essentie wel gelijk heeft, namelijk dat die therapieen hem klein houden. Dat zoekt hij zelf op, dus de beschuldigende vinger kan hij alleen naar zichzelf wijzen. Maar dan begrijp ik wel dat hij in de war raakt. Als er 17 jaar lang op hem wordt ingepraat dat hij zo zielig is, gaat hij zoiets ook echt geloven.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:45 schreef Canillas het volgende:
Jij bent bekend met alle soorten hulp, de mogelijke resultaten ervan én acht jezelf wijs genoeg om dat allemaal als rotzooi te bestempelen? Wijs man.
Dus is alles maar bullshit waar jij geen nut in kan ontdekken? Daarnaast als er een soort therapie complete nonsens zou zijn is alle therapie dat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:35 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Nou, mijn broer is bekend met veel soorten hulp. Sorry hoor, maar het is echt allemaal softe bullshit. Hij heeft therapie dit en dat gedaan en als ik aanhoor wat daar gebeurt, valt mijn smoel open. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een poos runningtherapie gedaan. Wat ik ervan weet, is dat je samen met andere psychiatrische patienten op een veld rondjes gaat rennen. Waar sláát dat op?
Geestelijk gemankeerd...quote:Die zieleknijpers behandelen je blijkbaar alsof je een geestelijk gehandicapte mongool ben.
Goed man, iemand bevestigen in zijn denkbeelden/wanenquote:Ik zit dit allemaal nog ff goed door te lezen en ik denk dat die pulzar in de essentie wel gelijk heeft, namelijk dat die therapieen hem klein houden. Dat zoekt hij zelf op, dus de beschuldigende vinger kan hij alleen naar zichzelf wijzen. Maar dan begrijp ik wel dat hij in de war raakt. Als er 17 jaar lang op hem wordt ingepraat dat hij zo zielig is, gaat hij zoiets ook echt geloven.
Ja joh, die psychoses verdwijnen vanzelf door een fulltime baan te nemen en stoppen met jezelf zielig vinden...quote:Maar dan is mijn advies: kappen! Ga naar die psycholoog toe en zeg dat het welletjes is geweest. Of je daar volgens die vent wel of geen verstandige keuze mee maakt, je bent zelf een volwassen man en die psycholoog heeft je beslissing maar te accepteren. Als hij zegt dat het verstandiger is te blijven, moet hij dat beargumenteren. Komt hij niet met goede argumenten, zeg hem beleefd gedag en vertrek.
Ik ben misschien iets te snel van oordeel geweest naar jou. Ik ben zelf nogal direct en ik sta als vrouw wel mijn mannetje. Ik denk dat jij echter moet leren wat meer van je af te bijten en dat daarmee een groot deel van je problemen zijn opgelost. En ga wat doen met je leven! Als je gaat werken, ga je je vanzelf nuttig voelen en krijg je ook meer eigenwaarde. Zo werkt dat voor de meeste mensen en ik denk dat dat ook voor jou geldt met je zogenaamde borderline.
quote:Naar mijn idee bestaat borderline helemaal niet en is het een verzinsel om aan een bepaald categorie mensen een label te plakken.
Ik kan me voorstellen dat ze hem tot zijn frustratie gewoon weer klemlullen en dat hij alsnog blijft. Werk is werk en geld is geld. Hij moet sowieso de benen nemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:35 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Maar dan is mijn advies: kappen! Ga naar die psycholoog toe en zeg dat het welletjes is geweest. Of je daar volgens die vent wel of geen verstandige keuze mee maakt, je bent zelf een volwassen man en die psycholoog heeft je beslissing maar te accepteren. Als hij zegt dat het verstandiger is te blijven, moet hij dat beargumenteren. Komt hij niet met goede argumenten, zeg hem beleefd gedag en vertrek.
Wat wil je hiermee nou bereiken? Hij geeft zelf aan dat hij met diverse therapieen niet verder komt. Moet hij er dan maar mee doorgaan? En waar staat dat hij psychosen heeft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus is alles maar bullshit waar jij geen nut in kan ontdekken? Daarnaast als er een soort therapie complete nonsens zou zijn is alle therapie dat?
[..]
Geestelijk gemankeerd...
[..]
Goed man, iemand bevestigen in zijn denkbeelden/wanen![]()
Neem je ook je verantwoordelijkheid als dat advies uitdraait op een groot fiasco?
[..]
Ja joh, die psychoses verdwijnen vanzelf door een fulltime baan te nemen en stoppen met jezelf zielig vinden...
[..]
Het lijkt de kerk wel. Daar wordt ook gedreigd dat je naar hel gaat als je niet meer naar de kerk gaat. Zouden ze tegen die pulzar dreigen dat hij helemaal gek wordt wanneer hij stopt met therapie?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze hem tot zijn frustratie gewoon weer klemlullen en dat hij alsnog blijft. Werk is werk en geld is geld. Hij moet sowieso de benen nemen.
Wat ik wil kan ik sowieso niet bereiken aangezien jij net zo'n bord voor je kop hebt als waar je Pulzzar van beschuldigt..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee nou bereiken?
Hij geeft aan dat hij zich al 17 jaar verzet tegen zijn behandeling, op deze manier heeft sowieso geen nut idd.quote:Hij geeft zelf aan dat hij met diverse therapieen niet verder komt. Moet hij er dan maar mee doorgaan?
In dit topic (randpsychosen).quote:En waar staat dat hij psychosen heeft?
Ze hoeven niet te dreigen want hij ervaart al wat het effect is van een behandeling die, naar eigen zeggen, niet werkt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:01 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het lijkt de kerk wel. Daar wordt ook gedreigd dat je naar hel gaat als je niet meer naar de kerk gaat. Zouden ze tegen die pulzar dreigen dat hij helemaal gek wordt wanneer hij stopt met therapie?
Ik ben slap en ik heb een bord voor mijn kop? Man, kijk lekker naar jezelf! Ik ben één van de weinige hier die het helder kan zien. Jullie gaan allemaal mee met die flauwekul van "oh oh oh wat ben je zielig en je hebt een psychische stoornis en je moet in therapie". Daarbij ben je net zo anoniem als ik. Als we borderline nou toch serieus gaan nemen: één van de kenmerken is dat die mensen liegen om aandacht te krijgen. Ik vind het allemaal één grote hoop zelfmedelijden, dus ik neem de klachten waar hij zegt last van te hebben met een korrel zout.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:15 schreef Deshain het volgende:
[..]
Wat ik wil kan ik sowieso niet bereiken aangezien jij net zo'n bord voor je kop hebt als waar je Pulzzar van beschuldigt..
[..]
Hij geeft aan dat hij zich al 17 jaar verzet tegen zijn behandeling, op deze manier heeft sowieso geen nut idd.
Met de botte bijl hakken en iemand die behoorlijk duidelijk problemen heeft adviseren weg te lopen en zijn beeld bevestigen dat therapie inderdaad bedoeld is om hem klein te houden is redelijk gevaarlijk. Dat je dit lekker veilig en anoniem meent te moeten doen zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te hoeven dragen is gewoon slap.
[..]
In dit topic (randpsychosen).
Ik ben anoniem ja, maar met de grote uitzondering dat ik geen medisch 'advies' geef wat verstrekkende gevolgen kan hebben als het de verkeerde kant op valt. dát bord heb je voor je kop.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:37 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Ik ben slap en ik heb een bord voor mijn kop? Man, kijk lekker naar jezelf! Ik ben één van de weinige hier die het helder kan zien. Jullie gaan allemaal mee met die flauwekul van "oh oh oh wat ben je zielig en je hebt een psychische stoornis en je moet in therapie". Daarbij ben je net zo anoniem als ik.
Dat is je goed recht, maakt het niet minder onjuist als je zegt dat het niet bestaat...quote:Als we borderline nou toch serieus gaan nemen: één van de kenmerken is dat die mensen liegen om aandacht te krijgen. Ik vind het allemaal één grote hoop zelfmedelijden, dus ik neem de klachten waar hij zegt last van te hebben met een korrel zout.
Waarom dan zo veel issues evengoed als je zo blij bent me jezelf en wat je hebt bereikt?quote:Ik heb nu een dag vrij, omdat mijn zaak wordt opgeknapt. Maar normaal gesproken werk ik tussen de 50 en 60 uur per week omdat ik een bloemenzaak run. Daarnaast voed ik samen met mijn man 3 kinderen op. Het feit dat ik dit doe, daar haal ik mijn eigenwaarde uit. Ik ben met recht trots op mezelf!
Jezelf alles simpel voorstellen is óók makkelijk. Een psychische ziekte is geen kwestie van instelling..quote:Ik heb dit niet bereikt door dezelfde instelling aan te nemen als die pulzar. Als ik bij elk vervelend dingetje ga kniezen en ga zwelgen in een enorme hoop zelfmedelijden, zat ik in dezelfde situatie. Maar daar zit ik niet in, want ik heb een heel andere instelling. Als je wat wilt bereiken in je leven, moet je daarvoor werken. Zo simpel is het!
Pech is heel wat anders dan geen inzet/ruggengraat waar je TS en je broer van beticht.quote:Bij pech moet je niet meteen opgeven, maar doorzetten en dan bereik je echt wel wat hoor.
Sorry maar je zet jezelf enorm voor lul. DSM-IV heeft gewoon een definitie voor deze persoonlijkheidsstoornis.quote:En ik erken dat er mensen zijn die echt psychische problemen hebben. Dan denk ik aan schizofrenie, autisme, posttraumatische stressstoornis, enz. En ook mensen die depressief zijn, kunnen het heel moeilijk hebben. Maar borderline in de vorm van mijn broer en die pulzar is gewoon een wetenschappelijke term voor mensen die geen ruggegraat hebben.
Een borderliner een punter onder hun hol geven is bewezen effectief jaquote:Ga jij dat soort mensen maar lekker doodknuffelen hoor, maar ik zeg dat ze een schop onder hun kont nodig hebben, zodat ze een beetje meer pit krijgen en dan ga je als mens wat bereiken.
Say Whut?! Die persoon moet inderdaad heel erg triest zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Pulzzar het volgende:
Dit topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb hier reacties gehad waar ik wel wat aan heb en iedereen met de beste intenties wil ik ook bedanken daarvoor. Echter heb ik via DM ook een aantal vervelende berichten gekregen waaronder dit:
[..]
Degene die dit gepost heeft: ik ben dat zeker niet van plan! Zo'n kutopmerking kan ik misschien begrijpen van jochies van 12 die ook op Fok! zitten, maar als jij in je profiel aangeeft dat je over de 50 bent, ben je wel hééél erg triest.
Ik vind wel dat je behoorlijk overdrijft. Je doet nu weer alsof hij een heel teer poppetje is die zelfmoord zou kunnen plegen wanneer je hem confronteert met zichzelf. Hij wil een eerlijk antwoord en die krijgt hij van mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:03 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik ben anoniem ja, maar met de grote uitzondering dat ik geen medisch 'advies' geef wat verstrekkende gevolgen kan hebben als het de verkeerde kant op valt. dát bord heb je voor je kop.
[..]
Dat is je goed recht, maakt het niet minder onjuist als je zegt dat het niet bestaat...
[..]
Waarom dan zo veel issues evengoed als je zo blij bent me jezelf en wat je hebt bereikt?
[..]
Jezelf alles simpel voorstellen is óók makkelijk. Een psychische ziekte is geen kwestie van instelling..
[..]
Pech is heel wat anders dan geen inzet/ruggengraat waar je TS en je broer van beticht.
[..]
Sorry maar je zet jezelf enorm voor lul. DSM-IV heeft gewoon een definitie voor deze persoonlijkheidsstoornis.
Dat er mensen onterecht dit label krijgen betekent niet dat de stoornis niet bestaat.
[..]
Een borderliner een punter onder hun hol geven is bewezen effectief ja
Het gaat je eigenlijk geen moer aan, maar ik heb vandaag toevallig geregeld dat ik binnenkort tijdelijk ergens aan de slag kan en ook dat ik over misschien parttime kan werken. Ik wil niet eens in die onkruidwinkel van jou werken, want ik heb sterk het gevoel dat je als werkgever ook een bitch troll from hell bent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:09 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je behoorlijk overdrijft. Je doet nu weer alsof hij een heel teer poppetje is die zelfmoord zou kunnen plegen wanneer je hem confronteert met zichzelf. Hij wil een eerlijk antwoord en die krijgt hij van mij.
Ik neem psychologie niet te serieus, want er wordt overal wel een label aan vastgeplakt. Stoornissen als schizofrenie neem ik wel serieus, maar die zijn ten eerste ook neurologisch aantoonbaar en ten tweede lijdt degene die dat heeft daar veel en veel meer onder. Dat gaat wel wat verder dan: "ik ben zo zielig want ik ben ongelukkig en daarom ga ik maar dreigen met zelfmoord zodat ik van anderen weer een hoop medelijden krijg". Borderline zal in weze vast wel gecompliceerder zijn dan dit en ik ga geen mensen kwetsen die echt in de shit zitten en borderline hebben. Als iemand bijvoorbeeld mishandeld is en daarom borderline heeft, ben ik de laatste die hem of haar afvalt. Echter blijf ik erbij dat pulzar gewoon wat meer ruggegraat moet krijgen. Een psycholoog zegt zoiets niet en hangt er dan maar een stoornis aan. Maar hoe je het ook benoemt, daarmee verandert het probleem niet. Dat soort mensen betuttelen en bevestigen in hun zelfmedelijden en gejank gaat niet helpen. De wereld is hard en je zal daarom zelf ook hard moeten kunnen zijn.
Die issues die ik volgens jou heb, zijn er omdat ik me enorm aan die slachtofferhouding irriteer. Als ik íets niet kan uitstaan zijn het dat soort mensen! Desondanks hoop ik dat pulzar een keer uitgejankt is en gaat inzien dat je geluk zelf in de hand hebt. Ik zou hem bijna een tijdelijke job aan kunnen bieden in mijn shop, maar nee sorry daar pas ik voor, want dat heb ik met mijn broer ook gedaan en heeft me achteraf een hoop trammelant opgeleverd. Je krijgt stank voor dank! En ik ben als persoon eerlijk en direct en daar kan hij voor zover ik beoordeel toch niet tegen. Maar mensen verdienen uiteraard wel een tweede kans en ik wens hem sterkte. Wie weet is hij over een paar jaar heel erg veranderd. Als hij het maar probeert! Het gaat niet om wat je bereikt, maar wat je doet.
Die je gemaakt heeft is een lul. Mafkees. Ik heb je geprobeerd te helpen door direct te zijn, wat je nota bene zelf nog beaamde omdat ik zei wat je eigenlijk wilde dat een hulpverlener tegen je zou zeggen maar niet zei.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het gaat je eigenlijk geen moer aan, maar ik heb vandaag toevallig geregeld dat ik binnenkort tijdelijk ergens aan de slag kan en ook dat ik over misschien parttime kan werken. Ik wil niet eens in die onkruidwinkel van jou werken, want ik heb sterk het gevoel dat je als werkgever ook een bitch troll from hell bent.
Wat voeg je toe in dit topic? Het enige wat je doet is mij afzeiken en paraderen met jezelf hoe goed jij het allemaal doet. En dan beticht je mij van aandacht vragen? Ik heb nergens gezegd dat ik dreig met zelfmoord, dat maak jij ervan! Ik vond die Coolguy al een lul, maar jij spant echt de kroon. En dat je psychologie niet serieus neemt is waarschijnlijk omdat je niet durft te aanvaarden dat je een narcistisch kutwijf bent! Rot een eind op met je bloemenwinkel. Denk je nou echt dat men daarvan onder de indruk is dat je een bloemenverkoopster bent?
Nee, je wilde hem niet helpen. Je moest je eigen frustratie over je broer kwijt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:12 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
Godverdomme, wat ben jij een ontzettend zielig kneusje! Jij bent echt born loser!!!
Ik wilde je helpen door direct te zijn, in tegenstelling tot het andere volk hier wat je stimuleert om in de slachtofferrol te blijven hangen. Maar je bent een grote schijtbak. Ik kots op paria's zoals jij, domme lamlul!
Ik paradeer helemaal niet met mezelf. Ik geef juist aan dat ik eigenwaarde heb door te werken voor mijn geld en niet door mijn handje op te houden bij het UWV. Nou fijn hoor dat je een baantje hebt. Het werd eens een keer tijd na 17 jaar. Je kan mij afzeiken dat ik 'maar' een bloemenverkoopster ben, maar ik bén tenminste iets! Jij bent niks! Helemaal niks nada!
Weet je wat ik stiekem hoop als je de volgende keer naar kickboxen gaat? Dat iemand je een keiharde trap op je lelijke rotharses geeft, want dat is blijkbaar het enige wat gaat helpen om je attitude te veranderen, achterlijk dom kutkind wat je bent!
Waar baseer je dat nou weer op?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je wilde hem niet helpen. Je moest je eigen frustratie over je broer kwijt.
Op je tirade over je broer, natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:20 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Waar baseer je dat nou weer op?
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:20 schreef Billie29 het volgende:
Volwassen, zo'n scheldtopic... Ik zie hier kansen voor hulpverleners...
Je hebt je hier zelf aangemeld hoor, en je brood met kaas op tafel gezet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.
Terecht! Allebei hetzelfde soort uitschot waar mensen alleen maar ongelukkig van worden. Misschien naief van mij om hem toch proberen wat mee te geven, terwijl ik eigenlijk van tevoren al had verwacht dat ik daar kinderachtige reacties van hem op krijg.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op je tirade over je broer, natuurlijk.
Ja maar, hij.. Je doet bijna hetzelfde als Pulzzar zelf, je praat je eigen onvolwassen gedrag goed naar aanleiding van zijn handelen. Zo blijf je bezig, en maak je je punt er niet overtuigender op.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef littlebitchtrollfromhell het volgende:
[..]
Het is inderdaad laag ja. Maar pulzar is degene die gaat schelden als hij met de waarheid wordt geconfronteerd. Het raakt mij totaal niet, maar mijn walging naar die lamzak groeit alleen maar en ik wilde hem ff op zijn plek zetten. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten. Als je hem naar mij kaatst, krijg je hem sowieso terug, want ik laat mij niet de kaas van mijn brood eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |