Iemand91 | maandag 20 januari 2014 @ 13:33 | |
Iemand91 | maandag 20 januari 2014 @ 13:38 | |
Deed landing gear tests. (op en neer). Een tow truck was tegen de nose landing gear gekomen waardoor deze een bepaalde waarde oversteeg (boog). Er moest een nieuwe ondergezet worden en deze werd ingevlogen door een Atlas Air 747. Duur geintje. EDIT: alleen de jacks en ander spul ingevlogen. Geen replacement parts. Maar zoiets gebeurd meestal binnen, zoals hier op AMS: [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2014 23:21:23 ] | ||
OEM | maandag 20 januari 2014 @ 13:57 | |
Een hele fotoserie van die A380 kun je hier vinden: http://www.jetstreamphotography.com/a380yyz.html | ||
LintuxCx | maandag 20 januari 2014 @ 22:38 | |
Vanmorgen op de Heathrow feed: Hm, vliegtuig niet heel goed te zien, toch ook wel een mooie foto. | ||
OEM | maandag 20 januari 2014 @ 23:09 | |
Eindelijk een foto van PH-KCK op Victorville tegengekomen: [ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 20-01-2014 23:19:42 ] | ||
Iemand91 | maandag 20 januari 2014 @ 23:31 | |
Vind foto's waarom ook context is te zien een stuk mooier/interessanter dan waar die kisten alleen op staan. Ook een leuk; een landingsbaan in je (test)vliegtuig (787-9) : Oh, en Dick Maas heeft vandaag een filmpje op Youtube gezet over de productie van Flodder 3. Vanaf 13:20 een stuk op Schiphol: [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2014 23:44:38 ] | ||
Iemand91 | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:04 | |
Een interessante dag in de luchtvaargeschiedenis vandaag. Vandaag in 1976 vertrokken de eerste commerciële vluchten van de Concorde. BA (G-BOAA) vertrok naar Bahrein en Air France (F-BVFA) via Dakar naar Rio. Vertrokken beide nagenoeg tegelijk om 11:40 GMT (12:40 NL tijd). Leuk triviaal weetje: er zijn meer astronauten dan BA concorde piloten geweest. Hier de BA kist die vertrekt vanaf LHR: En ook vandaag zou in 1970 de eerste commerciële vlucht van de 747 plaatsvinden. Maar die is vertraagt naar de vroege ochtend van 22 januari 1970 om 01:52 uur: N747PA werd op 15 januari 1970 ingezegend door First Lady Pat Nixon. Deze zou op de avond van 21 januari 1970 de eerste commerciële 747 vlucht maken van JFK naar Heathrow maar kreeg mechanische problemen. (o.a. een motor die oververhit raakte doordat wind van achteren in de motor werd geblazen) Deze werd vervangen door N736PA (11e gebouwde 747) die voor dit moment zijn naam van 'Clipper Victor' werd veranderd in 'Clipper Young America' (zoals de N747PA die eigenlijk de vlucht zou moeten doen ook genaamd was) die de vlucht alsnog deed met 6.5 uur vertraging en om 01:52 vertrok en om 14:02 uur op Heathrow landde. Het zou nog ruim een jaar duren voordat er op 16 of 31 (?) januari 1971 747-200 PH-BUA "Mississippi" op Schiphol zou landen als eerste 747 voor KLM. Dit was overigens al een 747-200 en de eerste 747 die op Schiphol zou landen. (correct me if I'm wrong). EDIT:: I'm wrong. Er waren al eerder 747's geland op Schiphol. Waaronder Pan Am 93 die bij de Dawson's Field hijackings betrokken was. Hier de Mississippi in september 1971. Blijf die wit met kale aluminium livery toch wel erg mooi vinden Deze kist werd overigens op 25 november 1975 gekaapt. Hier op Arabische bodem ten tijde van de kaping: De neus is na de sloop nog gebruikt voor anti-terroristen training. [ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2014 18:33:48 ] | ||
OEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:29 | |
Om te laten zien hoe groot een 747 is, heeft KLM voor de aflevering van de 1e 747 dit op de grond getekend ergens op Schiphol: | ||
OEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:06 | |
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt. | ||
Sunri5e | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:54 | |
Dat filmpje van de eerste KLM 747 was vanmiddag op TV te zien. | ||
Woods | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58 | |
Zijn wel erg veel 747's gekaapt dan | ||
Iemand91 | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:41 | |
Blijft een mooie inderdaad. Thanks, verbeterd. Zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als PH-BUA de eerste 747 zou zijn geweest. 9 v.d. 10x heb je wel een promotievlucht o.i.d. Of soort van testvlucht zoals met de A380 in 2010. Wie,wat, waar, wanneer? EDIT: jep, hier bij Studio MAX Live vanaf 29:12 (zij keken ook terug op wat vandaag in de geschiedenis gebeurde). [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2014 19:24:30 ] | ||
Sunri5e | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:42 | |
Het was een uitzending van omroep Max. Ik weet alleen niet meer welk programma dat was. | ||
OEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:01 | |
Vanaf 1968 tot eind jaren '70 is vliegtuigje kapen sowieso een enorm populair tijdsverdrijf: http://aviation-safety.ne(...)ent=SEH&lang=&page=1 | ||
Sunri5e | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:19 | |
Bron: Luchtvaartnieuws.nl | ||
Thetallguy | woensdag 22 januari 2014 @ 13:10 | |
Deze 777 http://www.flickr.com/pho(...)s/72157632208677161/ | ||
Woods | woensdag 22 januari 2014 @ 17:50 | |
Ik dacht eerst dat hij de buitenkant in detail had uitgebracht maar dat interieur en alle details | ||
Iemand91 | woensdag 22 januari 2014 @ 18:36 | |
Misschien wel interessant straks op Canvas (19:30-20:00 uur): DRIE GENERATIES Sabena ging in 2001 failliet dus heel erg actueel is dát feit niet, maar die laatste zin is natuurlijk zeker actueel. Jammer genoeg... | ||
Iemand91 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:00 | |
Dat maakt dus (m.b.v. een oude post van jou): -KCF -KCG -KCH -KCI -KCK Ze staan veelal op vaste plaatsten en ik heb geprobeerd even op een kaart aan te geven waar ze staan. Dat lukt voor 3 en misschien 4 kisten, maar de rest is eigenlijk niet te doen. Dit is wat ik tot nu toe heb. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-01-2014 16:21:26 ] | ||
OEM | donderdag 23 januari 2014 @ 23:28 | |
Tijdlijn van de kisten:
[ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 23-01-2014 23:35:32 ] | ||
Iemand91 | donderdag 23 januari 2014 @ 23:36 | |
Vet, heb je die ook groter? Of de bron? En ruim een uur geleden is de eerste MD11F van Lufthansa Cargo in vanuit Frankfurt in Tulsa geland voor scrap. D-ALCO, ooit als PP-SOW voor VASP en PP-VQL voor Varig gevlogen vanaf begin 1992. Schijnt eind 2010 139.224 uren en 25.272 cycles gemaakt te hebben. Was de MD11 met de meest aantal uren en cycles, gevolgd door haar Lufthansa zuster D-ALCS met 130.179 uren en 17.406 cycles op dat moment. EDIT: twijfelachtige bron. Een mooie foto van een Emirates 777 die een landingsbaan van Manchester aan het schoonzuigen is Voor de Schipholspotters; hou deze persbriefing in de gaten; dan worden een aantal zaken wat betreft de veiligheid en beveiliging van Nuclear Security Summit 2014 van 24 en 25 maart bekend gemaakt. Wordt vrij heftig geloof ik (afgesloten banen voor stalling van kisten, afsluiten van complete gebieden enz. enz.). En op 25 januari komt een nieuwe Embrear 190 voor Cityhopper binnen vanuit São José dos Campos via Tenerife: PH-EXA. EDIT: en nog een geinige map van The Guardian met alle vliegtuigen die op dit moment in de lucht zijn. En routes enz. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-01-2014 22:59:34 ] | ||
nattermann | donderdag 23 januari 2014 @ 23:40 | |
Wat een contrast tussen die 2 toestellen . Mooie foto. | ||
Iemand91 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:04 | |
Dat we dat nog maar heel lang mogen zien. Laatste vlucht van een ANA 747 is op 31 maart. Gaat om een retour Tokyo Haneda – Okinawa. Momenteel heeft ANA nog maar 3 747's. Hun laatste 747 Pokémon Jet (JA8957) ging in oktober met pensioen. En wie eens een propvolle 747 (582 stoelen) wil meemaken; Air France gaat een 747 van Corsair leasen van 4 juli t/m 5 september naar Ajaccio. Gaat elke vrijdagavond een vlucht maken, aanvulling op de nu al vliegende A320's. Is een vlucht van maar 1 uur en 15 minuten en zal dus (tijdelijk) een van de kortste 747 vluchten worden. | ||
Iemand91 | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:53 | |
Dit zie je ook niet elke dag: En PH-KCC schijnt volgende maand gereed gemaakt te worden om halverwege maart naar Victorville te gaan. Ook grappig: [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-01-2014 23:59:13 ] | ||
Woods | zondag 26 januari 2014 @ 01:25 | |
Klopt dat? | ||
blingbling11 | zondag 26 januari 2014 @ 01:39 | |
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan? | ||
Iemand91 | zondag 26 januari 2014 @ 03:16 | |
Je bedoelt die 747 die haaks op de taxibaan staat? Da's gewoon klein foutje van Flightradar. Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam. 25 oktober is de laatste geplande vlucht vanuit Montreal of Toronto. Dus dat -kcc met zo'n 6 maanden te gaan (gerekend in maart) dan lag vertrek van -kcc natuurlijk ook wel in de verwachting. Ben wel erg benieuwd waarom die kist daar een jaar gestaan heeft. Puur voor onderdelen voor de rest? Toch nog proberen te verkopen? En waarom juist -kcc? Liep deze tegen een grote check aan? (T.o.v. de andere MD11's) Dan blijven N271WA en N272WA van World Airways als enige pax MD11 over maar die doen charter (voor leger) dus dat is niet vergelijkbaar. Als die straks überhaupt nog vliegen, want die zijn ook steeds minder nodig. Zo is Evergreen (die ook veel van dergelijke vluchten deed met 747's) failliet. Hun enorm dure 747 Supertanker staat ook in de woestijn. De oude maar ook de vervanging. [ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2014 03:33:06 ] | ||
Sunri5e | zondag 26 januari 2014 @ 06:32 | |
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd. Foutje bedankt | ||
blingbling11 | zondag 26 januari 2014 @ 12:30 | |
| ||
Woods | zondag 26 januari 2014 @ 12:41 | |
Snap het niet? Waarom moet je dan terug? | ||
OEM | zondag 26 januari 2014 @ 13:02 | |
Elk vliegtuig heeft een maximum toegestane snelheid om de gear up en/of down te doen. (vlo). Hoe hoger je snelheid, hoe meer krachten er op de deuren, de gear, etc. komt te staan. In de tweet van @112Schiphol staat ook dat het landingsgestel werd ingetrokken met een te hoge snelheid. Kun je dus meteen terug om de boel te laten inspecteren. | ||
LintuxCx | zondag 26 januari 2014 @ 18:05 | |
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)? Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken. | ||
Sunri5e | zondag 26 januari 2014 @ 18:25 | |
Met schades of defecten is het altijd fijner om op je home base te staan dan ergens op een ander vliegveld. | ||
blingbling11 | zondag 26 januari 2014 @ 19:12 | |
Als die kist naar zijn bestemming was doorgevlogen dan had die inspectie daar plaats moeten vinden. Dan had de KLM daar weer GWK's voor moeten sturen, en eventuele spareparts. Equipment en tools moeten weer gehuurd worden. Zo krijgt het natuurlijk een onnodig groot kostenplaatje, terwijl je 'thuis' alles tot je beschikking hebt. Daarnaast staat het vliegtuig ook nog eens langer AOG. | ||
Nieuwschierig | zondag 26 januari 2014 @ 22:07 | |
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken. Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit | ||
Iemand91 | zondag 26 januari 2014 @ 23:23 | |
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken. Of het ook (theoretisch) mag is een tweede. En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd | ||
Sunri5e | zondag 26 januari 2014 @ 23:25 | |
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij. | ||
Nieuwschierig | zondag 26 januari 2014 @ 23:28 | |
Natuurlijk, je kunt altijd opstijgen als er plek voor is maar ik bedoel meer dat er locallizers en SID's zijn ivm de geluidoverlast en dergelijke. Want die scheren dan over hoofddorp waar normaal nooit veel komt. | ||
Nieuwschierig | zondag 26 januari 2014 @ 23:39 | |
Vroeger langs de zwanenburgbaan, dat was geweldig. Daar stond het over de volledige lengte van de baan vol met auto's. Nu hebben ze er een compete snelweg tussen gelegd met nog eens 100 meter extra | ||
Iemand91 | maandag 27 januari 2014 @ 00:05 | |
True, maar ook onder het genot van een Happy Meal? (denk eraan; ik was klein kind hè ). | ||
Iemand91 | maandag 27 januari 2014 @ 13:04 | |
Handig om deze site in de gaten te houden. Kwam ik tegen op Scramble en deze houdt het nieuws rond de Nuclear Security Summit van 24/25 maart bij. Vandaag is er bekend geworden welke maatregelen er o.a. genomen zullen worden. Hier. - Polderbaan wordt afgesloten en worden de vliegtuigen geplaatst. (in tijdsbestek van zo'n 24 uur komen er tientallen extra kisten bij op Schiphol waar elders dus geen plaats voor is) - Praktisch het hele gebied rond de Polderbaan en alles ten westen van de Zwanenburgbaan wordt afgesloten. - Navo's AWAC vliegtuigen in de lucht. - F16's op Volkel en Leeuwarden, Apache's in Valkenburg - Transporthelikopters op Valkenburg - Extra luchtverdedigingssysteem en luchtruimbewaking - Pak 'm beet 4x zoveel politie-inzet als bij de Troonswisseling. (13.000 politiemensen, 4000 marechaussees en 3000 militairen) - USAF C17 vliegtuigen en Marine 1 VH-60N Blackhawk (helicopter van Obama) - Luchtruim in zo'n 9 mijl rond Den Haag wordt praktisch afgesloten (regulier verkeer van/naar Schiphol zal om moeten vliegen)
[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2014 13:18:51 ] | ||
blingbling11 | maandag 27 januari 2014 @ 19:03 | |
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan? En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? | ||
Iemand91 | maandag 27 januari 2014 @ 19:52 | |
Waarschijnlijk ook Amsterdam of Eindhoven. Gerucht ging dat hij op een schip op de Noordzee zou overnachten (waarvoor die Marine 1 dus gebruikt kon worden) maar hij lijkt nu 'gewoon' in een hotel te verblijven. Lijkt me wel makkelijker te bewaken als het gewoon bij elkaar staat. Plus geeft natuurlijk veel overlast als je ook op Oost gaat zetten. Maar ik gok dat van de minder grote kisten/opvallende bezoekers misschien nog wel wat gestald kan worden daar. Lijkt me trouwens apart gezicht zo'n rij met aparte kisten op de Polderbaan geparkeerd. | ||
blingbling11 | maandag 27 januari 2014 @ 20:53 | |
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen. | ||
Iemand91 | maandag 27 januari 2014 @ 22:49 | |
Flinke zoomlens en je kunt waarschijnlijk met wat moeite nog wat wat landings meepakken. Maar echt dichtbij hoef je niet te komen. Gok dat panoramaterras ook wel dicht gaat. Oh, en tijdje geleden postte ik zo'n video: Nog een : EDIT: het schijnt dat KLM een 11e 777-300ER heeft besteld; MSN 44555 wordt PH-BVP. (Naast de 2 -300ER's die in 2015 nog moeten komen) Staat gepland voor januari 2016. Komt van een poster die ook steeds de verbouwing van de 747 bijhoudt en lijkt me dus best betrouwbaar. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2014 00:22:43 ] | ||
thesystem | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:36 | |
C17 zal wel van Charleston zijn. Alle velden kunnen de C17 accommoderen. | ||
Nieuwschierig | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:50 | |
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails. | ||
Thetallguy | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:28 | |
Testvluchtje van een A320 bestemd voor TAME. Vertrokken vanaf Woensdrecht en een flink aantal rondjes gemaakt | ||
Woods | woensdag 29 januari 2014 @ 00:28 | |
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen | ||
OEM | woensdag 29 januari 2014 @ 04:44 | |
Met photoshop kan alles Een C130 kan het wel: | ||
flipsen | woensdag 29 januari 2014 @ 05:09 | |
Gaaf topic, ga ik even volgen | ||
thesystem | woensdag 29 januari 2014 @ 10:52 | |
Zeer slecht PSje. De C17 kan wel op hele korte banen landen, een 3000ft En hij kan veel meer cargo meenemen als een C130, in feite kan hij aan gewicht een vol beladen C130 (155000lbs) meenemen | ||
Iemand91 | woensdag 29 januari 2014 @ 11:11 | |
Gevalletje héél slechte paint/photoshop. In de categorie van: Facebook / website Beweren met een A340 van Amsterdam naar Singapore, Pakistan en Thailand te willen vliegen. Gewoon een f*cking Virgin A340 met paint 'bewerkt'. | ||
MrStalin | woensdag 29 januari 2014 @ 11:47 | |
Oh, ik dacht dat je die rode lijn zelf had getrokken . Dit is wel heeel erg slecht. | ||
Iemand91 | woensdag 29 januari 2014 @ 11:52 | |
Het erge is dat er ook al cabinepersoneel heeft gereageerd op vacatures e.d. Hier horen we echt niets meer van straks. Want een nieuwe maatschappij die voor lage tarieven met een A340 van Schiphol zou gaan vertrekken zou je echt wel meer van horen. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-01-2014 11:58:01 ] | ||
Sunri5e | woensdag 29 januari 2014 @ 13:22 | |
WTF is dat? Is het al 1 april? | ||
Sunri5e | woensdag 29 januari 2014 @ 13:35 | |
Check hoe de sollicitaties verlopen: http://stewardess.startpa(...)chiphol#msg-16994009 | ||
MrStalin | woensdag 29 januari 2014 @ 14:02 | |
Personeel zoeken moet geen probleem zijn. Nu nog een vliegtuig. | ||
Sunri5e | woensdag 29 januari 2014 @ 14:13 | |
Ze willen er 3. Een a340, 777 en 747. Lekker efficiënt ook met de inzetbaarheid van je cabinepersoneel. | ||
flipsen | woensdag 29 januari 2014 @ 14:25 | |
Om over onderhoud nog maar te zwijgen | ||
Iemand91 | woensdag 29 januari 2014 @ 14:35 | |
Kan natuurlijk ook wet-lease, dan boeit dat allemaal niet veel. Maar ik geloof er sowieso al niets van. | ||
Sunri5e | woensdag 29 januari 2014 @ 14:43 | |
Toestellen zullen geleasd worden dus dan zijn de kosten voor de leasemaatschappij. | ||
MrStalin | woensdag 29 januari 2014 @ 14:53 | |
Maar het is toch sowieso handiger om één type toestel te vliegen? Ivm. piloten. Dan kan je je vlucht niet uitvoeren als je piloot ziek is omdat de rest van je personeel niet bevoegd is om op bijvoorbeeld een 747 te vliegen (zo werkt dat toch ? ) | ||
Thetallguy | woensdag 29 januari 2014 @ 14:58 | |
Als je een toestel ACMI (Aircraft Crew Maintenance Insurance) least dan zit dat er ook al bij en hoef je hier dus ook niet zelf voor te zorgen. Ben je in principe een soort virtual airline, onder eigen naam en merk vluchten uitvoeren met andermans spullen. (Heb je nog wrl een eigrn AOC nodig om op je eigen naam te mogen vliegen). Het IJslandse Wow Air is denk ik wel een goed voorbeeld hiervan, die gebruiken Letse vliegtuigen en crews. | ||
flipsen | woensdag 29 januari 2014 @ 15:02 | |
Dus: even een AOC (whatever that may be) scoren en ik kan beginnen met Tipica Airlines? Cool | ||
Lone_Gunman | woensdag 29 januari 2014 @ 16:23 | |
Idee voor een Fok!-airlines? Wie doet mee? | ||
OEM | woensdag 29 januari 2014 @ 17:44 | |
Nemen we deze als thuisbasis: http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_S._Gabreski_Airport | ||
larsico | donderdag 30 januari 2014 @ 08:28 | |
Over advertenties gesproken: ik zag er vandaag één in de Metro van Germanwings. Ik zal zo een afbeelding proberen te uploaden maar het volgende staat er: 'met een airline kortbij naar gans Europa'. Ik vond het wel opvallend, aangezien het niet echt gangbaar Nederlands is. Soms google translate gebruikt? | ||
LintuxCx | donderdag 30 januari 2014 @ 09:40 | |
Volgens mij is dat nog wel correct maar vrij ouderwets? Misschien hebben ze dat gedaan voor het Duitse karakter van de advertentie ofzo. 2 gans (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 heel: de ganse dag; van ganser harte in volle oprechtheid | ||
Thetallguy | donderdag 30 januari 2014 @ 10:18 | |
Ik vermoed eerder dat ze een Vlaamse copywriter/reclamebureau gebruikt hebben voor deze advertentie. | ||
The_stranger | donderdag 30 januari 2014 @ 15:46 | |
Een AOC is, zeer kort door de bocht, een certificaat dat betekent dat je toestemming hebt om (commerciële) vluchten uit te voeren. Het AOC kan ook weer ingetrokken worden als de toezichthouder van mening is dat je niet meer aan de vereisten voldoet. Denk aan veiligheid, maar ook operationele zaken zoals niet genoeg vliegtuigen hebben/leasen om je vluchten te kunnen doen. Het intrekken van een AOC is vaak het laatste stapje voor een faillissement. | ||
Iemand91 | donderdag 30 januari 2014 @ 20:20 | |
Boeing heeft een 747-8 testvliegtuig een speciale livery gegeven vanwege de Superbowl om hun Seattle's team te steunen. En Boeing heeft wat feiten bij gegeven: En de 777-200 van KLM gaat wat populairder worden dan hij al is, zeker t.o.v. van de -300*. Tenzij daar ook de WBC op dezelfde manier aangepast wordt. Business Class gaat namelijk op de -200 van 2-3-2 naar 2-2-2 wanneer straks - in navolging van de 747's, waarvan de ombouw even opgeschort is vanwege tekort aan WBC stoelen - ook in de 777 toestellen WBC wordt omgebouwd. * Vanwege 3-3-3 opstelling in Economy i.p.v. de 3-4-3 in de -300. Tenzij ze dat natuurlijk ook naar 3-4-3 gaan doen; wat plausibel is. En eerder genoemde D-ALCO MD11F van Lufthansa op Tulsa: En vanaf dezelfde plek is ook D-ABVE (Potsdam) te zien; oud 747-400 van LH die in oktober 2013 uit service ging en daar gestript wordt: [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 30-01-2014 20:39:05 ] | ||
Sunri5e | donderdag 30 januari 2014 @ 20:36 | |
Nog even terugkomend op Rafey International Airlines. Een aantal mensen heeft vandaag een sollicitatiegesprek daar gehad. Er is verteld dat ze aangenomen worden voor een A380 die op Australië gaat vliegen.... ! | ||
Thetallguy | donderdag 30 januari 2014 @ 20:39 | |
En per april zelfs 2 stuks. | ||
blingbling11 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:41 | |
flipsen | donderdag 30 januari 2014 @ 23:13 | |
De website ziet er in ieder geval alvast zéér professioneel uit Klik vooral ook even op "About Us" | ||
blingbling11 | donderdag 30 januari 2014 @ 23:26 | |
Met gratis pendeldienst Schiphol - Zwarte markt??? | ||
Iemand91 | zaterdag 1 februari 2014 @ 22:11 | |
Ik denk dat jullie deze allemaal wel kennen en ondertussen ook wel z'n lot weten (omdat jullie in JFK zijn geweest). 's Werelds beroemdste terminal is niet meer. Terminal 3, beter bekend als Worldport of de Flying Saucer, is/wordt gesloopt. Is geopend op 24 mei 1960 en sloot exact 53 jaar later op 24 mei 2013. Was jarenlang de grootste terminal ter wereld. Is t/m 1991 door Pan Am gebruikt, daarna door Delta. Hier begon de Boeing 707 z'n carrière en kwamen de Beatles aan in New York in 1964. Wordt een parkeerplaats...voor vliegtuigen that is... (Let op de eerste foto ook op het open hek) [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2014 22:22:49 ] | ||
OEM | zondag 2 februari 2014 @ 23:18 | |
Goed nieuws voor het hopeloze Spanje: een Canadees bedrijf (SNC Lavalin) gaat 1 van de spookvliegvelden runnen, Castellon (bron). Ik ben heel benieuwd of dat iets gaat opleveren of dat elke cent die er nog ingstoken wordt, weggegooid geld is. Trivia: de crimineelpoliticus die dit vliegveld op z'n geweten heeft, is eind vorig jaar tot 4 jaar cel veroordeeld. Castellon Nu nog de overige spookvliegvelden aanpakken: Ciudad Real (waar TopGear geweest is) Murcia-Corvera Lleida Huesca | ||
Iemand91 | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:55 | |
En de andere kant van de medaille. Van hier. Emirates en Etihad schijnen dus wel iets beter te zijn dan Qatar, maar nog niet veel. En iemand vandaag nog in de buurt van de Polderbaan geweest? Was van 10:00 - 18:00 uur gesloten en onderstaande kist staat op Schiphol oost. Vertrekt morgenvroeg weer. Vast de baan bekijken/bestuderen voor maart? | ||
blingbling11 | woensdag 5 februari 2014 @ 12:28 | |
En ondertussen zitten er ook al 2 weken 3 spotters vast in de Emiraten. Beschuldigd van "spionage". Hoe modern en luxueus de rijke oliestaatjes zich tegenwoordig aan de buitenwereld tonen, ondertussen hebben ze er nog steeds hun middeleeuwse en ronduit barbaarse praktijken. | ||
Iemand91 | woensdag 5 februari 2014 @ 14:18 | |
Nou ja; er is geloof ik nog niets bekend over waar ze waren en wat ze fotografeerden. Stel dat ze langs de baan van DXB stonden om een paar A380's te schieten dan kan het wat overtrokken zijn. Maar ze konden ook wel in de buurt van militair vliegvelden/installaties gestaan hebben. Zeker bij militair spul moet je gewoon oppassen en hoef je in veel landen volgens de officiële regels zoiets echt niet te flikken. Wat ik ook las bijvoorbeeld: dan heb je het ook wel over jezelf afgeroepen. En als je speciaal voor de fotografie die kan opgaat, dan lijkt het me ook wel dat je eerst gaat uitzoeken wat er mag. Zoals dit van de de site van de Britse overheid: Maar zo lang er nog niets bekend is waar ze waren en wat ze deden valt er niets over te zeggen. En het is toch algemeen bekend hoe ze daar denken en doen? Zie ook de link in m'n vorige post. Maar dat wil men hier niet zien; men stapt immers nog met veel plezier in een Emirates, Etihad (of nog erger) Qatar kist om goedkoop te reizen. | ||
Tinos85 | woensdag 5 februari 2014 @ 21:22 | |
Vandaag een 737 van de United States op Schiphol. Nu al voor de NSS top? http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)A%20regerings-Boeing http://twitter.com/MightyMKL/status/431082742357700608/photo/1 | ||
Iemand91 | woensdag 5 februari 2014 @ 23:17 | |
G-MKCA (747-200 freighter) van MK Airlines die al sinds 2009 in Kemble staat. In navolging van een Zuid-Afrika met een DC10 (vermoedelijk 3D-MRR van Executive Aero Space) En SXM blijft mooi [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-02-2014 23:35:36 ] | ||
Iemand91 | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:41 | |
http://www.flightradar24.com/DLH9923/2ab8d86 Zie net deze op Flightradar: Lufthansa's nieuwste 747-8 pax (D-ABYL) vliegt momenteel over Nederland op z'n delivery flight uit Everett. Zijn 747-200 naamgenoot (D-ABYL) van Lufthansa staat sinds 2009 in Mojave. EDIT @ 15:17 uur: en momenteel vliegt er een VIP Douglas DC8 (VP-BHS) naar Shannon om vervolgens door te vliegen naar Las Vegas. Een kist van nét geen 45 jaar oud! (maart 1969) Deze kist doet overigens ook maar gem. nog geen 3.5 uur per vlucht. http://www.flightradar24.com/VPBHS/2ac1251 En dit zie je ook niet elke dag. (Zodat staart zakt en hij door de deur van de Condor hangar past) [ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 07-02-2014 15:35:07 ] | ||
Woods | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:23 | |
Zijn daar speciale karretjes voor? | ||
Iemand91 | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:53 | |
Lijkt me wel hè. Daarvoor pakken ze niet even de krik uit de kofferbak. | ||
Iemand91 | zaterdag 8 februari 2014 @ 16:05 | |
Korte geschiedenisles vandaag mensen. Dat is dus 21:39 uur vanavond precies 4 jaar geleden. En om 19:20 uur vanavond is het exact 50 jaar geleden dat de Beatles op JFK landen (13:20 lokale tijd) op 8 februari 1964. Ze kwamen met een Boeing 707 - N704PA, Clipper Defiance aan en vlogen op 22 februari (na nog even 73 miljoen kijkers / 1/3 van de Amerikaanse populatie en meest aantal kijkers voor een TV-programma ooit getrokken te hebben in de Ed Sullivan Show) weer terug met een 707 die voor de gelegenheid "Jet Clipper Beatles" gedoopt werd. En oh wat was Pan Am blij hier mee. En weer terug: 50 jaar later zijn 2 van de bandleden nog steeds Alive and kicking [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2014 16:16:14 ] | ||
Lone_Gunman | zaterdag 8 februari 2014 @ 22:58 | |
Gaaf zeg die DC-8 | ||
Lucifer_Doosje | zondag 9 februari 2014 @ 03:42 | |
Alleen jammer dat er nieuwe motoren onder hangen. | ||
Iemand91 | zondag 9 februari 2014 @ 13:40 | |
En we gaan verder. Vandaag een historische dag; zowel de 727 als de 747 maakten vandaag hun eerste vlucht. Hier de 727-00 voor haar allereerste vlucht op 6 februari 1963. En hier de bekende N7470 City of Everett op haar eerste vlucht op 9 februari 1969. De staat momenteel bij Boeing op het terrein, bij Museum of Flight op County International Airport, beter bekend als Boeing Field. Hier.
| ||
flipsen | zondag 9 februari 2014 @ 14:00 | |
Dutch wattuh?? Ah, Dutch Roll | ||
Sunri5e | maandag 10 februari 2014 @ 20:35 | |
Aankomst van de eerste MD11 voor de KLM | ||
Tinos85 | maandag 10 februari 2014 @ 20:39 | |
Mooi die chromen onderkant. | ||
Sunri5e | maandag 10 februari 2014 @ 20:45 | |
Deze is ook gaaf | ||
blingbling11 | maandag 10 februari 2014 @ 21:55 | |
Is geen chroom, is gewoon gepolijst aluminium Prachtig plaatje wel, hier straalt het nieuwe er nog vanaf. Ik zag van de week dat er al een aantal logo's van de KCK KCC zijn afgehaald, die gaat dus inderdaad binnenkort weg [ Bericht 11% gewijzigd door blingbling11 op 11-02-2014 19:32:44 ] | ||
Iemand91 | maandag 10 februari 2014 @ 22:05 | |
Kan alleen niet meer met de nieuwe kisten die van composiet zijn gemaakt. Daarom is bij de nieuwe livery van AA de onderkant dus ook niet meer kaal. Toch wel jammer, want het heeft wel wat. Deze kist was ook de enige MD11 die in full livery naar AMS kwam bij de levering. Rest heeft op AMS de livery gekregen. Zo dus (op de foto -KCC in juni 1994): En KLM heeft gewoon een goede livery. Eenvoudig, strak en eigenlijk al die jaren gelijkend. Zit er eigenlijk ook altijd wel goed uit, of het nou licht of donker is, mooi in de zon of in grauw weer. Zijn veel mindere liveries te vinden... Ben zelf wel fan van deze livery van KLM, mogen ze nog wel een 747 in overspuiten in deze kleuren voordat ze over 2 jaar vertrekken. Klopt, foto is genomen na de delivery flight. Klopt, wordt deze maand gereed gemaakt en gaat volgens planning volgende maand naar Victorville. Ik neem aan dat je -KCC bedoelt. [ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2014 23:24:41 ] | ||
Sunri5e | maandag 10 februari 2014 @ 22:07 | |
Gaan de eerste er al over 2 jaar uit? | ||
Iemand91 | maandag 10 februari 2014 @ 23:00 | |
De combi's zouden er tussen 2016 en 2020 uit moeten gaan. En over 2 jaar is het alweer 2016 dus ja. Waarom ze de combi's apart noemen weet ik niet; lijkt me raar dat KLM de full-pax zou houden (hoeveel ze daar ondertussen van heeft)... | ||
Iemand91 | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:02 | |
Wie trouwens niet naar St. Maarten kan maar toch eens een landing wil zien; even over een uurtje even op deze link kijken. Webcam gericht op Maho Beach recht voor de baan. Dan landt een KLM 747 kist. Komen daarvoor ook nog wel kisten aan maar die zijn kleiner. | ||
flipsen | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:18 | |
Ik krijg een error? Edit: Never mind, had weer eens met de beroerde verbinding hier te maken [ Bericht 4% gewijzigd door flipsen op 11-02-2014 17:37:15 ] | ||
Sunri5e | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:56 | |
Tegenvallende brandstofverbruik resultaten? Wat heeft Boeing de markt voorgespiegeld? | ||
KomtTijd... | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:05 | |
geen idee, maar die sjieke lithium-accu's van ze schijnen nu ze eindelijk genoeg veiligheidssystemen eromheen gebouwd hebben, een stuk zwaarder te zijn dan loodaccu's van vergelijkbare capaciteit. | ||
Sunri5e | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:06 | |
Scheelt dat zoveel? Heeft er iemand een vergelijking qua verbruik per stoel van de 787 en de 350? | ||
blingbling11 | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:34 | |
Ja, was in de war met de KCK die pasgeleden is vertrokken Over een paar maanden gaat er zelfs al een 747-400 ERF uit. | ||
Sunri5e | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:36 | |
Waar gaat die heen dan? Die zijn toch pas maximaal 10 jaar oud? | ||
Iemand91 | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:12 | |
AF en KL moeten besparen en de vrachtmarkt is momenteel slecht (januari 0.8% minder vracht maar ook capaciteit daalde met 0.9% dus beladingsgraad bleef hetzelfde) | ||
Sunri5e | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:16 | |
Om even in te haken op de accuproblemen met de 787. Dit nieuwsbericht is net naar buiten gekomen:
| ||
blingbling11 | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:19 | |
Normaal gesproken als er een nieuwe technologie is ontwikkeld die in de luchtvaart toegepast kan worden gaan daar nog jaren over heen voordat de certificering hiervoor rond is. Over een aantal jaar zullen dus waarschijnlijk veel vliegtuigen uitgerust worden met zo'n soort Li-ion accu, maar voorlopig is het nog dikke pech voor de 787 | ||
Iemand91 | woensdag 12 februari 2014 @ 16:40 | |
Momenteel staat A6-EEI (A380) van Emirates aan de G09 gate. Is vlucht EK029 van Dubai naar London. Heeft een tijdje boven LHR lopen rondhangen en heeft 1 landingspoging gedaan en is nu uitgeweken naar AMS. Vlucht EK029 staat vreemd genoeg ook op de site van Schiphol als een vlucht die om 16:00 uur zou moeten vertrekken naar Dubai. Het weer is knap knudde in London, veel wind en al aardig wat go-arounds geweest. EDIT: hij is om 17:43 uur vertrokken naar LHR. Zal dus wel vanwege drukte/weer zijn geweest... [ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 12-02-2014 18:26:14 ] | ||
Iemand91 | woensdag 12 februari 2014 @ 18:39 | |
Ook wind in Shannon, Ierland: | ||
Thetallguy | woensdag 12 februari 2014 @ 19:06 | |
Ik dacht al toen ik langsreed dat de AMSDXB vlucht wat vertraging had, maar het was er eentje extra. Niet genoeg fuel om nog langer in de hold bij LHR te blijven en dus naar AMS. | ||
Sunri5e | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:13 | |
| ||
Iemand91 | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:00 | |
Leuk. En ook leuk; (vulkaanuitbarsting):
| ||
Iemand91 | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:13 | |
En nog meer nieuws: Sloop vliegtuigen op Eelde Dagblad van het Noorden | ||
Iemand91 | zaterdag 15 februari 2014 @ 21:22 | |
Het is vandaag ook 53 jaar geleden (1961) dat in Berg-Kampenhout (België) een Boeing 707 (OO-SJB) van Sabena neerstortte. Eerste crash van een 707 en toestel was ook maar ruim een jaar oud. Foto van de kist in 1961: | ||
Iemand91 | zondag 16 februari 2014 @ 20:55 | |
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door. BBC Two announces British Airways series http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied. | ||
Muto | maandag 17 februari 2014 @ 10:18 | |
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet. | ||
Iemand91 | maandag 17 februari 2014 @ 11:21 | |
Inderdaad. Het live aspect was erg gaaf. Ook hebben ze wel vaker goede docu's op de BBC. Bijvoorbeeld deze over een D-check van een BA 747: Co-piloot kaapte toestel toen captain naar toilet ging Luchtvaartnieuws EDIT: oeps: DFW-bound American Airlines flight cancelled after pushback tractor crashes through front of plane dallasnews [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2014 13:14:15 ] | ||
blingbling11 | maandag 17 februari 2014 @ 15:00 | |
Taken out of service for inspection | ||
Iemand91 | maandag 17 februari 2014 @ 19:59 | |
't is maar hoe je die zin opvat hè. Enne; paar leuke filmpjes; bij de eerste tief je meters naar beneden: En bij deze klapperen de vleugel, landing gear zwalkt alle kanten op. Leuk vluchtje zo En bandmember zijn van een wereldband heeft zo z'n voordelen; zoals je eigen kist: Gaat gebruikt worden voor hun komende tour. | ||
Thetallguy | maandag 17 februari 2014 @ 20:51 | |
Dat logo moet natuurlijk gewoon op de staart. En dan de deuren rood verven I see a red door and I want it painted black | ||
blingbling11 | maandag 17 februari 2014 @ 22:09 | |
Dat filmpje doet me denken aan deze: Vliegtuig is dan meteen rijp voor de sloop. | ||
Lone_Gunman | maandag 17 februari 2014 @ 22:10 | |
Geef mij maar "Ed Force One" | ||
OEM | maandag 17 februari 2014 @ 22:26 | |
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610A | ||
OEM | maandag 17 februari 2014 @ 22:34 | |
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006): | ||
Sunri5e | maandag 17 februari 2014 @ 23:43 | |
Aardige tik krijgt dat landingsgestel. | ||
Lone_Gunman | maandag 17 februari 2014 @ 23:54 | |
De muziek stond zeker te hard Wel mooie kist zeg | ||
OEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 10:15 | |
Uitgebreide site van deze kist: http://www.n88zl.com Kist heeft een verlopen type certificate, dus de toekomst is helaas twijfelachtig. | ||
blingbling11 | dinsdag 18 februari 2014 @ 11:10 | |
Toch nog! | ||
Iemand91 | dinsdag 18 februari 2014 @ 12:58 | |
Random fact van de dag: vandaag is het 84 jaar geleden (1930) dat de eerste koe met de vliegtuig ging. Elm Farm Ollie vloog met een Ford Trimotor van Bismarck, Missouri naar St. Louis. Ze werd ook gemolken waarmee ze de eerste koe werd die tijdens een vlucht werd gemolken. Charles Lindbergh schijnt een glas gekregen/gedronken te hebben. | ||
OEM | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:08 | |
Nu we het er toch over hebben: jammer dat er geen beelden zijn van de Lion Air 739ER (wie anders) die begin februari over de baan stuiterde:
| ||
Thetallguy | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:47 | |
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50) | ||
blingbling11 | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:07 | |
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen: http://www.flickr.com/photos/mzunguwamap/12615034145 Vind het alleen niet echt een livery, er zijn gewoon wat stickers opgeplakt. | ||
Thetallguy | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:13 | |
Ook niet echt praktisch zo'n F50 bij een world tour. Zitten vreemde gaten in z'n schema zo: 08-06-2014 Sydney, Australia 14-06-2014 Johannesburg, South Africa Je bent natuurlijk zo 5 stops verder op die route met een range van maar ~2.500km | ||
blingbling11 | dinsdag 18 februari 2014 @ 22:18 | |
Ik denk dat hij die F50 alleen binnen Europa gebruikt. En als hij een week in bijvoorbeeld de USA verblijft huurt hij daar weer een kist. (hoop voor hem wat beters dan een F50) | ||
flipsen | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:00 | |
Ik kan je uit ervaring zeggen: zo leuk is dat niet Vliegveld hier in Bariloche (Argentinie) is 2 jaar geleden ruim een half jaar gesloten ivm de vulkaanuitbarsting. Erg lastig als je dé toeristische bestemming van Argentinië bent... Je foto deed me dan ook direct denken aan het vliegveld hier op die betreffende dag: | ||
Woods | woensdag 19 februari 2014 @ 00:19 | |
Was deze al voorbij gekomen: | ||
DaMook | woensdag 19 februari 2014 @ 08:26 | |
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttape . | ||
Iemand91 | woensdag 19 februari 2014 @ 15:46 | |
Wow : bron. LAX moet geloof ik echt een van de mooiste airports zijn voor de liefhebbers. Spottersmogelijkheden schijnen wel redelijk goed te zijn (In-N-Out Burger ), groot aanbod aan (internationale) maatschappijen en veel verscheidenheid in types kisten. Maar bovenal het hele jaar mooi (zonnig) weer; moet je zien hoe de kleuren van zo'n kist afspatten daar. Mooie plek; wil daar altijd nog eens naar toe. | ||
Woods | woensdag 19 februari 2014 @ 16:35 | |
Deze blijft leuk | ||
Iemand91 | donderdag 20 februari 2014 @ 12:27 | |
Momenteel maakt de McDonnell Douglas DC-10 haar laatste commerciële vlucht. S2-ACR van Biman Bangladesh vliegt momenteel de route Dhaka - Kuwait - Birmingham. Om 8:30 uur lokale tijd vertrok ze uit Dhaka. Momenteel staat hij in Kuwait en zou zo rond 14:00 uur onze tijd zichtbaar moeten zijn op Flightradar voor het laatste stuk naar Birmingham. Op Twitter kun je mensen volgen die meevliegen; hier, hier, hier en ook komen berichten langs op de feed van Flightradar. Onder andere: vanmorgen in Dhaka: De niet werkende IFE: De AFT galley: De stop in Kuwait nu: S2-ACR was de laatste DC-10 die Biman gekocht heeft in 1989. Biman heeft 6 DC-10's gehad. Oorspronkelijke plan was om deze kist bij Boeing in Seattle in het museum te zetten, maar zij hadden geen plaats binnen 6 maanden. Moest binnen die tijd; want na mei mag deze kist niet meer vliegen. De kist maakt op 22, 23 en 24 februari (komende zaterdag t/m maandag) nog 9 scenic flights vanaf Birmingham Airport. Daarna wordt ze daar gestald en zullen ze moeten gaan kijken wat ze met de kist gaan doen. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 20-02-2014 15:35:06 ] | ||
Iemand91 | donderdag 20 februari 2014 @ 15:06 | |
Nog meer foto's hier van ene Jeremy Dwyer-Lindgren die mee vliegt. Schijnen zo'n 30 personen mee te vliegen. En volgens deze bron blijft de DC-10 na de scenes flights niet in Birmingham maar vliegt ze terug naar Dhaka om gesloopt te worden. EDIT: de CEO van Biman schijnt dit bevestigd te hebben EDIT #2: en de voorbereiding voor de vlucht. Kist is ondertussen in Birmingham geland. Lineup in Dhaka: Nederlander hier: EDIT: en te zien/volgen op Flightradar (http://www.flightradar24.com/2bfad02): [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-02-2014 19:04:31 ] | ||
Iemand91 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:06 | |
Kist is ondertussen in Birmingham geland. Hier boven Engeland: En de voorbereiding voor de vlucht. | ||
SgtPorkbeans | vrijdag 21 februari 2014 @ 09:00 | |
Toevallig wel Ze hebben het al eens getest op een ultralight | ||
DaMook | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:42 | |
Ow lol , die zat niet in de ductape special die ik laatst zag , Wel vet . | ||
Ferry_76 | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:15 | |
Leuk, een luchtvaart topic! Ben zelf meer van de militaire en historische luchtvaart, maar ik ben ook een paar keer per jaar op en rond Schiphol te vinden met m'n camera, hier wat foto's van vandaag: Beetje crosswind op de Polderbaan: Vandaag voor het eerst op de foto: De Boeing 747-8F!: Deze slingerde fors over de baan na de landing; let op de roeruitslag!: | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:28 | |
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raar | ||
Iemand91 | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:32 | |
Heb die kist vandaag geloof ik nog op flightradar gezien. Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX. Dit is er ook zo een. Plus telelens. Die laatste brengt de achtergrond naar voren waardoor in dit geval de grond heel dichtbij de 747 lijkt te zitten (of de 747 dus heel laag lijkt te vliegen) | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:34 | |
oh, hij is uit de lucht genomen, dat verklaart die achtergrond ja. Samen met de crop/zoom zag t er vaag uit. | ||
Iemand91 | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:08 | |
Een nieuwe carrier genaamd Dreamjet is van plan om met een 757-200 in full business tussen Parijs en New York te gaan vliegen. Zoiets als BA met hun full business A318 (32 seats) tussen London City en New York doet. Op airliners.net is er vooral de gedachte dat het niets wordt. Gezien eerdere pogingen. Ben wel benieuwd; een all-business 757 | ||
Woods | zondag 23 februari 2014 @ 17:16 | |
Zoiets dus? Kan me er niet veel van voorstellen, zitten hier de zakenmensen in of ook voor de gewone man? | ||
Iemand91 | zondag 23 februari 2014 @ 17:24 | |
Een volledige kist in business class dus voornamelijk zakenlui. Een retourtje London City - JFK met BA's all-business A3180 begint met zo'n 3000 pond dus zie er geen gezinnen van gebruik maken. Is overigens maar de vraag of dit doorgaat en zo ja; hoe lang ze het volhouden. Eerdere pogingen waren niet succesvol namelijk... OpenSkies heeft het geprobeerd met een een all-business 757-200 maar daar hebben ze uiteindelijk ook maar een aantal premium economy en economy stoelen bij ingezet. | ||
Woods | zondag 23 februari 2014 @ 17:35 | |
Dacht je maximaal ¤1000 voor zo'n stoel kwijt was aangezien je alsnog met zn tweeën naast elkaar moet zitten i.p.v. een losse cabine ofzo | ||
Iemand91 | zondag 23 februari 2014 @ 20:30 | |
Leuk youtube kanaal: YouTube: JustPlanes O.a. met flight operations met Norwegian 787 en Air France A380: EDIT: en een programma om in je kalender te zetten (van je recorder ): Jumbo: The Plane That Changed the World Komende donderdagavond om 22:00 uur onze tijd. Iemand91 in EPG van recorder zetten doet... [ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 23-02-2014 20:36:47 ] | ||
Sunri5e | zondag 23 februari 2014 @ 20:32 | |
Leuk! Zal zo eens kijken. | ||
blingbling11 | zondag 23 februari 2014 @ 23:20 | |
mooi spul die HUD's! | ||
Iemand91 | maandag 24 februari 2014 @ 12:57 | |
S2-ACR maakt om 15:00 uur GMT (16:00 uur onze tijd) haar allerlaatste vlucht met passagiers; dan begint ze aan haar laatste van 9 scenes flights vanaf Birmingham. Daarna terug naar Dhaka om gesloopt te worden. Met haar pensioen gaan ook een aantal van de crew met pensioen. Hier de line-up voor de eerste van de 9 vluchten afgelopen zaterdag (deed er 3 per dag) | ||
ShaoliN | maandag 24 februari 2014 @ 13:30 | |
Laatst actieve passagiers DC10 toch? | ||
Iemand91 | maandag 24 februari 2014 @ 13:35 | |
Jep. Er zijn nog wel een flink aantal cargo-kisten van in gebruik. EDIT: nu bezig met de een na laatste vlucht: [ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2014 13:52:32 ] | ||
Blik | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:49 | |
Dit is ook een leuke reclame, van Uganda Airlines. Spot de 10 verschillen met het echte landkaartje van Europa En zul je in Letland of België terecht komen... | ||
Blik | dinsdag 25 februari 2014 @ 15:51 | |
KLM heeft toch ook 1 zo'n all-Business vliegtuig voor al het Shell personeel wat altijd naar Houston moet? | ||
Thetallguy | dinsdag 25 februari 2014 @ 16:15 | |
Vliegt al een tijdje niet meer, is nu ook een gewone KLM kist. Maar het was een 737BBJ van het Zwitserse Privatair die inderdaad voor KLM alleen tussen Amsterdam en Houston pendelde. Volgens mij vliegen die nu voornamelijk voor Lufhthansa naar Damman en Pune (India) | ||
Mylene | dinsdag 25 februari 2014 @ 16:23 | |
OpenSkies vliegt toch ook all business tussen Parijs en New York? Tussen Amsterdam en New York was het geloof ik geen succes. | ||
Iemand91 | dinsdag 25 februari 2014 @ 16:50 | |
Oorspronkelijk plan was inderdaad all-business 757 te vliegen en ik weet niet of ze dat ook een tijdje gedaan hebben, maar ze vliegen tegenwoordig i.i.g. 20 business, 28 premium economy en 66 economy op hun 757. | ||
Sunri5e | dinsdag 25 februari 2014 @ 22:52 | |
| ||
Iemand91 | woensdag 26 februari 2014 @ 20:23 | |
Geen nieuwe schadevergoeding Faro-rampMaar... Wel nieuw onderzoek naar Faro-ramp .... En niet verrassend, maar toch jammer. G-BNLL - de 747 van British Airways die op 22 december z'n rechtervleugel in een gebouw boorde - lijkt nu écht afgeschreven te zijn. Diverse bronnen geven dit aan. Er zullen vast dus nog wel heel wat onderdelen, stoelen e.d. terug naar Cardiff gaan omdat deze kist enkele weken voor dit ongeluk een C- of D-check heeft gehad heeft en nieuwe First Class stoelen e.d. heeft gekregen. Kleine kans dat G-BNLE die eigenlijk deze maand uit service zou gaan nu blijft vliegen (na waarschijnlijk óók een grote check te krijgen). Heb overigens nog geen enkele foto van G-BNLL gezien na dit gebeuren. Toch wel apart; Tambo lijkt me een best gefotografeerd vliegveld. | ||
Ferry_76 | woensdag 26 februari 2014 @ 21:58 | |
https://fbcdn-sphotos-f-a(...)1573_830604680_n.jpg | ||
Sunri5e | woensdag 26 februari 2014 @ 22:16 | |
Weet iemand hoe dat zit met de inzet van de Arke 787 op de route naar Curacao? In hun filmpjes zeggen ze dat hij dagelijks gaat vliegen maar als ik kijk op hun site vliegt er voor mij op de heen en terugweg de 767. Niet dat dat een probleem is maar het zou natuurlijk leuk zijn als ik in ieder geval 1x de 787 zou vliegen. | ||
Iemand91 | woensdag 26 februari 2014 @ 22:21 | |
Dat is een foto vlak nadat het gebeurde. Het is al ruim 2 maand geleden; ik had nog wel meer foto's verwacht. Ze beginnen pas vanaf juli met de 787 te vliegen. | ||
Sunri5e | woensdag 26 februari 2014 @ 22:31 | |
Ik ga in september. | ||
Iemand91 | donderdag 27 februari 2014 @ 00:24 | |
Ze vliegen ook nog met de 767 dan; o.a. hier staat meer. | ||
Sunri5e | donderdag 27 februari 2014 @ 08:08 | |
Klopt. Helaas vallen mijn heen- en terugreis dag op een dag waarin de 767 ingedeeld staat. Hopelijk veranderd de planning nog. | ||
Iemand91 | donderdag 27 februari 2014 @ 20:29 | |
Ik lees op Scramble dat PH-KCC ondertussen al de registratie op stickers heeft staan en buiten staat. Ik gok dat deze kist héél snel naar VCV gaat? (Maart was de bedoeling namelijk) Even een herinnering voor vanavond (22:00 uur onze tijd op BBC2) Nog wat meer info van hier. Wordt best interessant denk ik! Over 747's gesproken; deze kennen jullie vast al wel [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2014 20:37:13 ] | ||
OEM | donderdag 27 februari 2014 @ 22:00 | |
We zitten klaar! | ||
LintuxCx | donderdag 27 februari 2014 @ 22:17 | |
Gave documentaire zeg. Ik had geen idee dat de 747 de eerste wide-body was.. | ||
Iemand91 | vrijdag 28 februari 2014 @ 18:25 | |
Toevallig ook een idee wanneer zij vertrekt? Moest het zelf missen; gelukkig een recorder in de kast Jep. Men zegt wel eens dat de 747 de passagiers blij maakt (want goedkoper reizen), maar dat de 777 de maatschappijen blij maakte (lagere kosten per passagier). De 747 was tijdens de introductie de 2.5x zo groot dan vorige grootste toestel. Moet je deze docu ook maar eens kijken; enorm interessant met heerlijke muziek: En wéér een tegenvaller voor Qantas: A380 en Boeing 747 van Qantas botsen op LAX
| ||
Iemand91 | zaterdag 1 maart 2014 @ 20:47 | |
Surinam Airways to acquire a B767 in 2015 to aid international opsHoe zullen ze die 767 gaan gebruiken? Ik neem aan dat ze niet nóg een grote kist nauwelijks gaan inzetten zoals ze nu met de A340 doen. Naar Miami? Of leasen aan andere maatschappij? Enne, een beetje nasty: Vogel schlitzt Nase von Swiss-Airbus auf Gebeurd natuurlijk vaak, maar deze bleef zitten ... | ||
OEM | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:46 | |
Geen idee Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen? Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor. | ||
Iemand91 | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:15 | |
Zou deze maand gaan en als de kist er zo bijstaat gok ik dat het héél snel gebeuren gaat. Dacht het ja.
| ||
The_stranger | zondag 2 maart 2014 @ 12:59 | |
Je hoeft met een 767 geen ETOPS te vliegen, je kan de plas ook prima over zonder, het is alleen niet echt efficiënt. Misschien zetten ze 'm wel in op die genoemde Paramaribo-JFK route, het zou niet voor het eerst zijn dat de details in een artikel niet geheel correct zijn. | ||
Iemand91 | zondag 2 maart 2014 @ 16:59 | |
Als ze de 767 als backup voor de A340 willen hebben (ze zullen 'm ongetwijfeld ook gebruiken wanneer de A340 gewoon in gebruik is neem ik aan; je gaat 'm niet alleen inzetten als de A340 vervalt) dan zullen ze toch met de 767 de oceaan over moeten. Zal wel 'interessant' worden als ze dat niet ETOPS doen. En vandaag ging in 1969 (!) voor het eerst de Concorde de lucht in. Concorde 001 (F-WTSS) vertrok om 15:30 GMT (16:30 plaatselijke en onze tijd) maakte haar eerste testvlucht vanaf Toulouse. Takeoff: Na 397 vluchten, 812 uur waarvan 255 uur supersonic; arriveerde F-WTSS op 19 oktober 1973 op Le Bourget Airport waar die nu in het Aerospace Museum staat: | ||
Mylene | zondag 2 maart 2014 @ 17:18 | |
Bowing out in style: Final chapter in the history of a jet age icon as DC10 airliner makes last passenger flight before being scrapped | ||
Iemand91 | zondag 2 maart 2014 @ 18:28 | |
Ben benieuwd of KLM nog wat gaat doen met hun MD11 straks. Zij zitten namelijk in exact dezelfde situatie. Overigens deden 2 Qantas kisten op LAX afgelopen vrijdag tikkertje. Een A380 (VH-OQI) en B747 (VH-OEI). Hier de 747: En zo ziet de livery van Qatar eruit op een A380 (wordt A7-APA). Foto gisteren (zaterdag) gemaakt in Hamburg. [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2014 19:44:59 ] | ||
blingbling11 | zondag 2 maart 2014 @ 22:48 | |
superchique die Qatar kist! | ||
Lone_Gunman | maandag 3 maart 2014 @ 16:04 | |
Mooie livery inderdaad van die Qatar kist. Doet me denken aan een bijvoorbeeld een 'low visibility camo' van een militaire kist | ||
Mylene | maandag 3 maart 2014 @ 16:31 | |
Ze vliegen nog steeds niet op Schiphol hè? | ||
Thetallguy | maandag 3 maart 2014 @ 16:53 | |
5x week met de 777F maar dat bedoelde je vast niet | ||
Iemand91 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:22 | |
PH-JCH is gistermiddag naar Norwich gevlogen en is daarmee uit de vloot genomen. Kwam uit Luxemburg en lijkt haast direct door naar Norwich gegaan te zijn. (Random foto van internet) | ||
Fiorano | dinsdag 4 maart 2014 @ 22:22 | |
Gaat ie elders vliegen of einde verhaal? | ||
koffiemetmelkensuiker | dinsdag 4 maart 2014 @ 22:42 | |
Vet wij hebben in een replica concorde een bakje koffie gedronken Vlakbij Trier http://www.flugausstellung.de/ http://www.concordesst.com/model4.html | ||
Iemand91 | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:25 | |
Niet einde verhaal gelukkig. Als ik het goed heb gaan de volgende kisten eruit, datum erachter gaan ze uit dienst. Dus -JCH is nu er al uit, maar -WXA is nog in dienst. Ik gok dat -WXA dus heel snel volgt; dus mocht iemand daar nog mee vliegen; het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn. PH-KZV 1/2014 PH-KZG 1/2/2014 PH-WXA 2/3/2014 PH-JCH 4/2014 PH-KZW 4/2014 PH-JCT 5/2014 PH-KZH 5/2014 De dikgedrukte kisten gaan naar Blue Wing Airlines: Surinam's Blue Wing and Insel Air acquire ex-KLM cityhopper Fokker 70s Maar of je er mee wil vliegen: Op 8 januari stond PH-KZV er zo bij in Norwich: En op 17 januari zo: Zelfde geldt voor PH-KZG op 25 februari:
Heb in een echte gelopen; G-AXDN een pre-production Concorde die in Duxford staat: Verbazingwekkend kleine cabine of niet? Is qua formaat vergelijkbaar met een Embraer 190! Vind het wel erg jammer dat ik de Concorde nooit in het echt heb gezien, lees: in gebruik. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 04-03-2014 23:57:15 ] | ||
Iemand91 | woensdag 5 maart 2014 @ 00:35 | |
Jeremy Clarkson en James May doen momenteel een race naar Sydney vanaf London Heathrow. James zit in EK6 via Dubai, Jeremy in SQ321 via Singapore. Ze zitten nu boven Tsjechië en momenteel ligt James 'voor'. Je kunt ze volgen op Twitter: - https://twitter.com/TopGearLive - https://twitter.com/JeremyClarkson - https://twitter.com/MrJamesMay (misschien?) En ook op de Twitter van Flightradar komen berichten langs. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2014 00:41:56 ] | ||
LintuxCx | woensdag 5 maart 2014 @ 00:52 | |
Had ik ook graag gewild ja. Naast de Intrepid in New York staat nog een BA Concorde. Helaas kun je er tegenwoordig niet meer in, maar een paar jaar geleden toen ik er was nog wel. Was idd behoorlijk krap. Nu kun je 'm alleen nog van buiten bewonderen, maar op zich is dat ook al heel gaaf. | ||
The_stranger | woensdag 5 maart 2014 @ 10:08 | |
kun je zeker nog wel in, tegen betaling van 20 dollar en in een groep, tenminste eind januari nog. http://www.intrepidmuseum(...)ce/Guided-Tours.aspx | ||
LintuxCx | woensdag 5 maart 2014 @ 10:44 | |
Ohja, dat was het inderdaad. Toen ik er in mocht hoefde je er nog niet een apart kaartje voor te kopen in elk geval. | ||
the-it | woensdag 5 maart 2014 @ 11:09 | |
Weet iemand of je in het weekend voor de nuclear summit nog enigsinds kan spotten? Weet dat alles rond de polderbaan dicht gaat, je nergens stil mag staan enzo. Aka: hopen dat alle leuke vliegtuigjes op de buitenveldert baan gaan landen? Wel jammer, we kunnen niet eens alle geparkeerde vliegtuigen op de polderbaan zien | ||
KomtTijd... | woensdag 5 maart 2014 @ 11:32 | |
Ik weet dat er spotters zijn die busjes gehuurd hebben om rondjes te gaan rijden, om de beurt een rondje sturen. . | ||
Iemand91 | woensdag 5 maart 2014 @ 12:21 | |
Jeremy is nou in the lead. Jeremy vliegt van Heathrow via Singapore naar Sydney op SQ321 en (ik neem aan) SQ221. James vliegt van Heathrow via Dubai naar Sydney op EK6 en 412. Jeremy is ruim een half uur geleden geland in Singapore en zal wel verder gaan met SQ221 die over ruim anderhalf uur vertrekt. Hij zou dan om 04:19 EST (18:19 onze tijd) moeten landen in Sydney. James is om 8:29 GST (11:29 onze tijd) geland op Dubai en is net Sri Lanka voorbij. Had een uur vertraging en zou nu om zo'n 07:30 EST (21:30 uur onze tijd) in Sydney moeten landen. Jeremy gaat dus winnen. James is confused: [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2014 13:07:35 ] | ||
the-it | woensdag 5 maart 2014 @ 12:38 | |
Doen ze dit voor top gear ofzo? | ||
Iemand91 | woensdag 5 maart 2014 @ 13:05 | |
Lijkt me niet. Seizoen 21 van Top Gear heeft nog maar 2 afleveringen te gaan en dat zijn de Burma Specials; m.a.w.; daarvoor hoeven ze niet naar Sydney. Gewoon lol hebben dus. 't is natuurlijk ook geen race als vluchttijden al bekend zijn. EDIT: Top Gear Festival in Sydney op 8 en 9 maart: [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2014 13:25:44 ] | ||
Fiorano | woensdag 5 maart 2014 @ 13:12 | |
Thnx ! Ben niet een spotter ofzo, maar altijd wel geïnteresseerd in wat er zo beetje gebeurd met die kisten. Ben ook zeker benieuwd naar de foto's van de regeringsvliegtuigen etc. | ||
Blik | woensdag 5 maart 2014 @ 13:52 | |
Er zullen tzt van de NSS echt wel diverse foto's genomen worden door spotters van de vliegtuigen | ||
Iemand91 | woensdag 5 maart 2014 @ 22:21 | |
En zo ziet de binnenkant eruit: First Class: Business Class: Economy Class: Je kunt wel merken dat Qatar eigenlijk die First Class 'moet' hebben omdat andere ME maatschappijen (Emirates, Etihad) dat ook hebben. Want Qatar heeft qua First Class niet heel veel te bieden voor pax dat doorreist. Wel is het véél smaakvoller dan wat Emirates aanbiedt. Oh, en heeft iemand nog interesse in een Tupolev Tu-95 nuclear bomber? Starting bid op Ebay (!) is slechts $3.000.000. Oh, en Jeremy heeft gewonnen met zo'n 3.5 uur voorsprong. Dan weet je ook hoe lang een reis naar Australië duurt; m'n post dat ze gingen beginnen is 22 uur geleden
| ||
Ferry_76 | woensdag 5 maart 2014 @ 22:29 | |
Dit blijft toch ook een gaaf ding. | ||
Lone_Gunman | woensdag 5 maart 2014 @ 23:18 | |
Dit dus. Maar wat is het verhaal hierachter dan? Doet de luchtmacht ook promotie voor Qatar Airlines of zo? | ||
Ferry_76 | woensdag 5 maart 2014 @ 23:20 | |
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=20295&item=832 | ||
Lone_Gunman | woensdag 5 maart 2014 @ 23:21 | |
Ok dus toch promotie, soort van Thanks voor de info | ||
Ferry_76 | woensdag 5 maart 2014 @ 23:23 | |
Ik moest het ook even googelen, maar het blijft inderdaad apart. | ||
Iemand91 | donderdag 6 maart 2014 @ 14:38 | |
Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check gisteren: Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers! Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO. Vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol. Je kunt zien dat de kist leeg is; hij vliegt momenteel op ruim 13KM hoogte. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 06-03-2014 14:59:42 ] | ||
Leatherface | vrijdag 7 maart 2014 @ 12:36 | |
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER. Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder? | ||
Sunri5e | vrijdag 7 maart 2014 @ 13:04 | |
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte? Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op? | ||
Iemand91 | vrijdag 7 maart 2014 @ 14:25 | |
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km. Amsterdam - Jakarta is zo'n 7055 mijl / 11.354 km. Scheelt haast niets inderdaad; afhankelijk van wind/route e.d. zullen ze met elkaar wedijveren. Omdat ze véél lichter zijn. Ze vliegen nu met een paar man bemanning terug van Kuala Lumpur naar Amsterdam. Er vliegen dus geen (max.) 268 passagiers met bijbehorende bagage mee. Geen voedsel, water enz. voor de passagiers. En omdat ze al dat gewicht niet mee hoeven sleuren hoeven ze ook veel minder brandstof te tanken. En omdat ze veel minder brandstof hoeven te tanken zijn ze lichter en hoeven ze ook geen extra brandstof mee te nemen om dat gewicht aan brandstof mee te nemen. Ja; lang verhaal, maar al die factoren moeten voor de vlucht worden meegenomen. Met als gevolg dat in dit geval met paar man bemanning en 'weinig' brandstof het vliegtuig een stuk lichter is en waardoor ze dus hoger kunnen vliegen (wat overigens ook weer brandstof scheelt t.o.v. lager vliegen). Dit natuurlijk niet. Want dat zou betekenen dat de kist 'lek' is. Als ik me goed herinner vlogen ze daar op zo'n 13.100 à 13.200 m. hoogte. Een 747 is geloof ik gecertificeerd om tot zo'n 13.700 m. hoogte te vliegen. Deze maximale hoogte hangt overigens van verschillende factoren af (o.a. klimvermogen op die hoogte en mogelijkheid om binnen bepaalde tijd te dalen tot een bepaalde hoogte). Ik lees zelfs dat onder bepaalde regels/omstandigheden ten minste 1 piloot zo'n oxygen mask op moeten hebben boven 41.000 feet / 12.500 m. Dat zou betekend hebben dat die KLM vlucht daar ook onder viel. EDIT: "onder bepaalde regels/omstandigheden" hè. Dus grote kans dat het helemaal niet nodig was, of dat deze regels al anders zijn geworden of. of. Aan de andere kant; kist komt vers uit een D-check en dus zullen er tests gedaan worden; zoals die rejected takeoff test in dat filmpje hierboven. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 07-03-2014 15:18:30 ] | ||
Lone_Gunman | vrijdag 7 maart 2014 @ 15:15 | |
Interessant zeg! Ik zie het al voor me; de FO tegen Cmdr; zeg Henk vergeet je masker niet he | ||
Thetallguy | vrijdag 7 maart 2014 @ 15:59 | |
Ben benieuwd of ze ook de tagon naar London Gatwick erin zetten zoals de geruchten ook al gaan. En of ze dan ook traffic rechten voor lokale passagiers hebben op de AMS-LGW route | ||
Fiorano | vrijdag 7 maart 2014 @ 16:32 | |
Het spotten rondom de NSS kon nog wel eens lastig worden... http://www.noordhollandsd(...)-NSS-weren?lref=vpml | ||
Woods | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:50 | |
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen. | ||
Me_Wesley | vrijdag 7 maart 2014 @ 22:29 | |
Aangezien we een noodverordening ingesteld is is het wel degelijk strafbaar. Maar try your luck | ||
blingbling11 | zaterdag 8 maart 2014 @ 00:21 | |
Ja het gaat ondertussen nergens meer over. Ik woon in de Haarlemmermeer, en ik kan bijna niks die dagen! Ben blij als ik Schiphol kan bereiken om te werken | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 8 maart 2014 @ 08:16 | |
Malaysian officials: Despite media reports of crash, no confirmation, no wreckage (CNN) -- A missing Malaysia Airliner carrying 229 people crashed off the southern coast of Vietnam, Vietnamese and Chinese state media reported Saturday, both citing Vietnam's military. But Malaysia has no information that any wreckage has been found of the missing plane and no confirmation of a crash, acting transport minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein told journalists Saturday. The reports came hours after Malaysia Airlines Flight MH370, traveling from Kuala Lumpur to Beijing, disappeared. Air traffic controllers lost contact with the aircraft about 2:40 a.m. local time (1:40 p.m. ET Friday), Malaysia Airlines Vice President of Operations Control Fuad Sharuji said on CNN's "AC360." "At the moment we have no idea where this aircraft is right now," Sharuji said. [...] The Boeing 777-200 departed Kuala Lumpur International Airport at 12:41 a.m. and was expected to land in Beijing at 6:30 a.m., a 2,300-mile (3,700 kilometer) trip. It was carrying 227 passengers, two of them infants, and 12 crew members, the airline said. Air traffic control in Subang, in Malaysia, had last contact with the plane. If this aircraft has crashed with a total loss, it would the deadliest aviation incident since November 2001 when an American Airlines Airbus A300 crashed in Belle Harbor, Queens, shortly after takeoff from JFK Airport. Killed were 265 people, including five people on the ground. [...] Aircraft The Boeing 777-200ER, registration 9M-MRO, was delivered new to Malaysia Airlines on 31 May 2002. The aircraft was powered by two Rolls-Royce Trent 800 engines. It had previously been involved in an incident while on the ground at Shanghai Pudong International Airport on 9 August 2012, when its wingtip struck a China Eastern Airlines Airbus A340-600. | ||
Sunri5e | zaterdag 8 maart 2014 @ 10:13 | |
De 777 is in haar bestaan volgens mij nog nooit gecrashed.... | ||
OEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 10:50 | |
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen. | ||
Muto | zaterdag 8 maart 2014 @ 12:14 | |
Dan zou ik de BAW op Heathrow nog eerder als crash willen benoemen, ondanks dat daar geen doden bij vielen. Maar er zijn inderdaad geen 777 die op kruishoogte dusdanig in de problemen kwamen dat ze crashten. | ||
OEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 15:35 | |
Meanwhile in Boeing-land hebben ze weer nieuwe problemen met de 787: haarscheurtjes in de vleugels omdat Mitsubishi aan het falen is: Boeing reports wing cracks on 787 Dreamliners in production | ||
artm | maandag 10 maart 2014 @ 19:44 | |
Toestel na bijna 3 dagen nog steeds vermist..bizar! Klinkt een beetje als Oceanic Airlines Flight 815. | ||
Thetallguy | maandag 10 maart 2014 @ 19:56 | |
Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area. Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde. | ||
Iemand91 | maandag 10 maart 2014 @ 21:32 | |
Geschiedenis | ||
Nieuwschierig | maandag 10 maart 2014 @ 21:44 | |
Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken. | ||
blingbling11 | maandag 10 maart 2014 @ 22:27 | |
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter. | ||
Me_Wesley | maandag 10 maart 2014 @ 22:31 | |
Dat ding ligt onderwater, dan heb je weinig aan die vhf-signalen. Dan wordt er ook nog sonar gepinged, maar dan moet je maar net met een boot met sonar-radar in de buurt zijn. | ||
blingbling11 | maandag 10 maart 2014 @ 22:36 | |
Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even. | ||
the-it | dinsdag 11 maart 2014 @ 13:09 | |
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet in Het is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben... | ||
The_stranger | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:02 | |
Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen. Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt. Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash. | ||
blingbling11 | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:47 | |
Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder. Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn. En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder. | ||
Woods | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:49 | |
Dat laatste was al weerlegt in het NWS bericht erover. | ||
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08 | |
Was bij AF447 ook, bv. link | ||
Ferry_76 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:17 | |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 Leef je uit! | ||
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 13:28 | |
Ik kan mij er wat bij voorstellen. Maar ben je al in Den Haag geweest of voor mij part in de buurt van Rotterdam-Airport? Dan weet je niet wat je meemaakt. Alarmfase 1 is daar al in werking getreden. Afzettingen,restricties voor de buurten... | ||
Sunri5e | woensdag 12 maart 2014 @ 20:56 | |
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt? | ||
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 21:05 | |
Ja, bij Northwest, maar toen was ik in bezit van een KLM-id Dan is er een hoop mogelijk bij Skyteam. Zorg er in ieder geval voor dat je netjes gekleed en verzorgd bent. | ||
the-it | woensdag 12 maart 2014 @ 21:07 | |
Een wat? | ||
Thetallguy | woensdag 12 maart 2014 @ 21:11 | |
Same here, alleen op standby of duty travel weleens geupgrade. Prive heb ik niet genoeg status | ||
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 21:15 | |
Gewoon brutaal naar de gate-agent lopen, je ID laten zien, even vriendelijk zijn en vragen of er nog een plekje voorin beschikbaar is doet wonderen Ook zonder status. | ||
Thetallguy | woensdag 12 maart 2014 @ 21:18 | |
Als ik geboekt reis met een willekeurige airline dan doe ik dat niet hoor. Voel ik mij toch een beetje bezwaard IPB-end altijd netjes voorstellen. | ||
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 21:24 | |
Ach, als de plek toch vrij is... Maar ik snap wat je bedoelt | ||
blingbling11 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:26 | |
Maar laat je je KLM ID dan zien als je al IPB vliegt? Ik kan bijvoorbeeld niet IPBen maar heb wel een KLM ID. | ||
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 21:36 | |
Als je op een reguliere trip reist kan je het ook proberen. Naar gate-agent lopen en even voorstellen, vragen of ze misschien wat beschikbaar heeft. Nee heb je.... | ||
ryanleslie5 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:00 | |
tvp | ||
Iemand91 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:32 | |
Weliswaar verdwijnen er kisten; er komen ook kisten bij. Zondag zullen PH-EXB en PH-EXC de KLM Cityhopper vloot versterken. PH-KCC staat nu gepland om te vertrekken op 7 april (vertraagd; zou deze maand gaan). Deze gaat echter niet naar Victorville maar naar San Bernardino International Airport, Californië? | ||
Kleffe_Dop | donderdag 13 maart 2014 @ 03:37 | |
Dag MD-11 | ||
Iemand91 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:53 | |
Helikopter neergestort bij Hilversum
| ||
Nieuwschierig | donderdag 13 maart 2014 @ 14:25 | |
13:21:19 13-03-14 GROUP-1 Pr 1 Ong.Luchtvaart NOODWEG HILVERSUM 2091 2171 2731 2732 7062 0703163 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Bevelvoerder Vrijwilligers) 0703170 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Dienstwisselcode Vrijwilligers) 0703164 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Groepscode Vrijwilligers) 0704955 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (HV-2) 0703904 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Lichtkrant) 0703167 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 1) 0703168 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 2) 0703105 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Bemanning HA) 0703103 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Bevelvoerder) 0703107 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Commandant) 0703903 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Lichtkrant) 0703203 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Bevelvoerder) 0703200 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Blusploeg 1) 0703201 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Blusploeg 2) 0703204 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Chauffeurs) 0703905 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Lichtkrant) 0704963 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (TS 2731) 0704964 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (TS 2732) 0704984 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (DA 2091 OvD Zuid) 0703459 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Hoofd Sektie Gemeente) 0703451 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD Zuid) | ||
Iemand91 | donderdag 13 maart 2014 @ 14:36 | |
Gaat om PH-OKE: | ||
the-it | donderdag 13 maart 2014 @ 14:50 | |
Zo jammer die md-11 weg gaat | ||
the-it | donderdag 13 maart 2014 @ 14:51 | |
edit: fail | ||
prefix1 | donderdag 13 maart 2014 @ 20:53 | |
Zoo best neergestort! | ||
prefix1 | donderdag 13 maart 2014 @ 20:54 | |
en idd BYE md11 zo zonde! | ||
DaMook | donderdag 13 maart 2014 @ 22:21 | |
Ben benieuwd naar wat er is gebeurd. Wat ik begrijp blak na opstijgen en met lage snelheid weer naar beneden gekomen en gekanteld. Gezien alle 3 de slachtoffers nog leven zal dat nog wel duidelijk worden. | ||
Nieuwschierig | donderdag 13 maart 2014 @ 22:25 | |
Zijn de black boxes al gevonden? | ||
Iemand91 | donderdag 13 maart 2014 @ 22:27 | |
Incident: Martinair MD11 at Tenerife on Mar 9th 2014, uncontained engine failure
Ze hebben best vaak engine-trouble zeg... Over Martinair gesproken; volgende maand gaan er toch 3 kisten van Martinair/KLM eruit? PH-MCY (MD-11F) geloof ik; en 2 747-ERF's? Welke? | ||
the-it | donderdag 13 maart 2014 @ 23:44 | |
Nee! Niet nog meer md-11 er uit:( | ||
OEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 00:21 | |
Ik denk niet dat zo'n klein helicoptertje vrijwillig uitgerust is met een FDR en/of CVR. | ||
blingbling11 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:12 | |
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn: http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker | ||
Iemand91 | vrijdag 14 maart 2014 @ 19:39 | |
Even nietszeggende foto; hieronder is het begin van Boeing 747 #1500 te zien; de rechtervleugel : Genomen op 28 februari; groter hier. (Flickr is wel slecht geworden zeg :/ ...) | ||
LintuxCx | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:10 | |
Als ik iets nog een keer van binnen wil zien is het wel een vliegtuigfabriek... | ||
Woods | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:04 | |
Ziet er erg vernuft uit | ||
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:08 | |
| ||
blingbling11 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:10 | |
whoops....
| ||
OEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:09 | |
Dan kan ik je de factory tour van Airbus in Hamburg aanraden. Redelijk vlakbij en je loopt daar dwars door de produktielijn van de A320. | ||
Iemand91 | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:17 | |
Dat had ik nou echt nooit verwacht!
| ||
LintuxCx | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:34 | |
Oh vet, het kan dus wel. En in Touloue ook voor de A380 dus. Vanaf waar ik woon zijn beiden op zich vergelijkbaar qua afstand. Toch een keer doen misschien. | ||
flipsen | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:17 | |
Als je een directeur aanstelt die niet met betere teksten dan dit kan komen, zegt dat ook wel wat | ||
Ferry_76 | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:25 | |
De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd? Althans wel volgens het excursieprogramma wat jaarlijks door de vrienden van het Aviodrome wordt verzorgt:
| ||
Piles | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:28 | |
Toulouse is eindmontage volgens mij hoor Op Discovery regelmatig van die documentaires dat ze alle onderdelen daar heen brengen. Komt wel vanalles uit Duitsland. | ||
OEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:25 | |
Grote delen van de A380 worden o.a. in Hamburg gemaakt. Daarna wordt de zooi naar Toulouse gevaren/gereden. In Toulouse wordt de boel in elkaar geknutseld. Daarna vliegt dat ding terug naar Hamburg voor interieur, paint en delivery. http://www.airbus.com/com(...)e/airbus-in-germany/ | ||
Iemand91 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:35 | |
Leuk van die foutjes; als je héél ver héél goedkoop wil vliegen: Dublin <-> Perth voor ¤382. | ||
Woods | zondag 16 maart 2014 @ 14:12 | |
Deze foto zou van een 747 op 11.000 meter hoogte zijn alleen hoe (telescoop?) | ||
Iemand91 | zondag 16 maart 2014 @ 16:54 | |
Jup; foto staat ook op Airliners.net met dit bijschrift: Effectief dus 2400mm (3840mm als je het naar fullframe rekent) Verbaasd me eigenlijk zoveel; bij helder weer zie ik ze hier ook duidelijk overgaan op die hoogte. Maar probleem is dus om vervolgens die kist beeldvullend te krijgen en dan heb je natuurlijk milimeters nodig. (Ik hoor overigens ook duidelijk die kisten op die hoogte vliegen zoals de JAL en Air France 777's naar Japan bijvoorbeeld; die lage tonen dragen ver; het helpt ook dat het een re-de-lijk rustige omgeving is hier.) | ||
Iemand91 | zondag 16 maart 2014 @ 20:52 | |
Als de bronnen kloppen kunnen we komende zaterdag zo'n 4-5 Boeing C-17 Globemaster verwachten op waarschijnlijk Schiphol. Met auto's en helicopters. (afgelopen zaterdag op Zestienhoven; niet voor de NSS van MarkCantPark) Air Force One zou maandag daarop rond 8:00 uur moeten aankomen; krijgen we dit soort taferelen (Schiphol, 29 mei 1997 met Clinton) Ik geloof dat hij met 1 Air Force One komt; anders dit (Maastricht, 7 mei 2005 met Bush): | ||
blingbling11 | zondag 16 maart 2014 @ 21:27 | |
Vette shit! Is er ook bekend waar die C17's komen te staan? Wil er heel graag eens eentje van dichtbij zien. | ||
Iemand91 | maandag 17 maart 2014 @ 00:14 | |
Ik heb gelezen dat op Schiphol Oost zwarte schermen zijn geplaatst dus daar komt ongetwijfeld wat belangrijk spul. Veel zal er niet te zien zijn en enorm zware bewaking. Camera's e.d. allemaal 'verboden' (neem aan dat ze de noodverordening meer achter de hand houden om op terug te vallen dan een echt verbod in te stellen) Als Obama inderdaad maandagmorgen rond 8:00 uur aankomt dan lijkt het me vrij logisch dat op AMS ook C17's komen; want maandagochtend gaat hij ook naar Amsterdam; en dan moet 'The Beast' ook aanwezig zijn: Hehe | ||
blingbling11 | maandag 17 maart 2014 @ 06:10 | |
Straks eens ff kijken of er zwarte schermen te zien zijn. | ||
Thetallguy | maandag 17 maart 2014 @ 06:25 | |
Vorige week was in ieder geval alleen nog maar het stukje rondom de politieheli's afgeschermd. Maar volgens mij gaan ze dit idd overal rondom het platform op Oost doen. Gelukkig kan ik er vanuit kantoor nog enigszins overheen kijken | ||
blingbling11 | maandag 17 maart 2014 @ 09:38 | |
Idd nog niks te zien vanaf H14 | ||
Thetallguy | maandag 17 maart 2014 @ 10:27 | |
Een EMB170 van Honeywell staat er vandaag. Die is er ook niet dagelijks. | ||
the-it | dinsdag 18 maart 2014 @ 13:36 | |
Merkel heeft een a340, wat hebben wij? Een fokker 70... | ||
OEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 15:22 | |
En terecht. Er zijn maar zeer weinig landen die een regeringsvliegtuig hebben van eigen makelij. | ||
Iemand91 | dinsdag 18 maart 2014 @ 15:33 | |
Ja joh, moet je in Nederland mee aankomen. Een A340/777/A330 of whatever. Nederland is overigens ook een van de weinige landen die hun regering in een toestel vervoeren dat door het eigen land is ontworpen en gemaakt; naast de VS, UK, Rusland en Frankrijk. | ||
OEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 15:52 | |
Ik stel voor KCC om te laten spuiten in een fancy oranje livery en alle kosten (incl operationele kosten) naar the-it te sturen | ||
jesse-010- | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:47 | |
Ik ben van plan om eind mei 4 dagen naar hamburg te gaan. Ik wil dan onderandere naar de airbus factory en daar een dagje spotten. Zijn er vaste dagen dat er veel tezien is? Bijv. Een beluga. Of gaat dat gewoon de hele week door? Alvast bedankt. | ||
the-it | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:42 | |
Overigens zijn ze bezig met de fokker 120NG(aka next generation). Nou hoop ik dat die uit komt, ik zie liever fokker dan embraer Al schiet het niet op.. | ||
OEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 19:40 | |
Het schiet al sinds het faillisement van Fokker niet op met Rekkof. De kans is groter dat NL volgend jaar een VIP A380 aanschaft. | ||
BazZz2 | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:35 | |
ik heb die C-17 zien stijgen zaterdag. ik zie dagelijks vliegtuigen, maar deze was toch wel van een ander kaliber dan de Boeing 737's en fokker 50's die dagelijks over mijn huis vliegen. een fantastisch gezicht, had hem nog nooit in het echt gezien | ||
the-it | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:17 | |
Waar? VIP A380? | ||
Iemand91 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:24 | |
Rotterdam Zestienhoven: Bron. Andere woorden voor "I ain't ever gonna happen". Garuda axes Sydney-London Boeing 777, now only Jakarta-Amsterdam Met andere woorden; ja dus vanaf 8 september:
Tussen AMS en LGW geen nieuwe pax. KLM houdt alle opties voor vrachtdivisie open
[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2014 22:15:59 ] | ||
Iemand91 | woensdag 19 maart 2014 @ 14:33 | |
USAF feestje op Rotterdam vandaag: Bron. [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2014 14:40:11 ] | ||
Iemand91 | woensdag 19 maart 2014 @ 15:14 | |
Net als bij de Airbus A340 gaan ze waarschijnlijk bij de A380 er ook nog meer stoelen inproppen: Airbus to raise floor on A380 to create 11-abreast De hele vloer van de main deck dus zo'n 2 inch/4 cm. omhoog en een extra stoel zodat er uiteindelijk 11 stoelen naast elkaar zitten. Dat wordt kruipen over elkaar ... En toch zijn de stoelen dan met 18" nog steeds breder dan de 10-abreast 77W van Emirates die 17' zijn. (En de 77W van KLM met 17" en de - nog - 9-abreast 772 met 17.5".) [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2014 15:20:20 ] | ||
Pino112 | woensdag 19 maart 2014 @ 16:13 | |
| ||
blingbling11 | woensdag 19 maart 2014 @ 17:43 | |
Komen ze nog wel op Schiphol dit weekend dan? Zo ja, kan ik ergens vinden wanneer en hoe laat? | ||
Shaggy8675 | woensdag 19 maart 2014 @ 18:33 | |
Beetje backyard spotting vandaag Boeing 737-7K2 - PH-XRB LPA->EHV 1,951 m 557 km/h | ||
prefix1 | woensdag 19 maart 2014 @ 19:20 | |
ben benieuwd wat er allemaal binnekomt, waarom komt er niet 1 of 2 groote galaxy c5? |