abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137708101
Zoo best neergestort!
Geniet van het leven:):)
pi_137708236
en idd BYE md11 zo zonde!
Geniet van het leven:):)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:21:39 #258
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137713601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
Gaat om PH-OKE:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar wat er is gebeurd. Wat ik begrijp blak na opstijgen en met lage snelheid weer naar beneden gekomen en gekanteld.

Gezien alle 3 de slachtoffers nog leven zal dat nog wel duidelijk worden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:17 #259
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137713822
Zijn de black boxes al gevonden?
Wie dit leest is gek
pi_137713931
Incident: Martinair MD11 at Tenerife on Mar 9th 2014, uncontained engine failure
quote:
A Martinair Cargo McDonnell Douglas MD-11 freighter, registration PH-MCU performing flight MP-71 from Tenerife Sur Reina Sofia,CI (Spain) to Sao Paulo Viracopos,SP (Brazil), was in the initial climb out of Tenerife South Airport's runway 08 when the right hand engine (PW4462, #3) emitted a loud bang forcing the crew to shut the engine down. The aircraft stopped the climb at 7000 feet and returned to Tenerife's runway 08 for a safe landing about 40 minutes after departure.


Ze hebben best vaak engine-trouble zeg...

Over Martinair gesproken; volgende maand gaan er toch 3 kisten van Martinair/KLM eruit?
PH-MCY (MD-11F) geloof ik; en 2 747-ERF's? Welke?
pi_137717967
Nee! Niet nog meer md-11 er uit:( :'(
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:21:08 #262
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137719128
quote:
99s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn de black boxes al gevonden?
Ik denk niet dat zo'n klein helicoptertje vrijwillig uitgerust is met een FDR en/of CVR.
pi_137735168
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
pi_137741927
Even nietszeggende foto; hieronder is het begin van Boeing 747 #1500 te zien; de rechtervleugel :P :



Genomen op 28 februari; groter hier.
(Flickr is wel slecht geworden zeg :/ ...)
pi_137751268
Als ik iets nog een keer van binnen wil zien is het wel een vliegtuigfabriek... *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 01:04:33 #266
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137755131
Ziet er erg vernuft uit :D
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 01:08:53 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_137755213
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
quote:
Inchecken

Wilt u als member toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl? Wilt u met uw Luchtvaart Card toegang tot alle aanbiedingen? Vul dan hier uw inloggegevens in. Klik niet op wachtwoord vergeten als het niet nodig is.

Nog geen member van Luchtvaartnieuws.nl of houder van een Luchtvaart Card? Klik hier voor meer informatie.
-O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137758523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 01:08 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

-O-
whoops....

quote:
SCHIPHOL - Ahmad Azhar, de Pakistaan die in Nederland een nieuwe luchtvaartmaatschappij wilde oprichten onder de naam Rafey International Airlines (RIA) is met onbekende bestemming vertrokken. Het kantoor op Schiphol-Rijk is dicht, het personeel weg. Dit heeft Reginald Eysbroek, die door Azhar was aangesteld als directeur, vrijdag tegen Luchtvaartnieuws.nl verklaard. Eysbroek zegt dat hij in de "praatjes" van Azhar is getrapt. "En dat was misschien dom. De vogel is gevlogen."

De website is nog wel in de lucht en daar heeft Eysbroek inmiddels uitleg van de situatie gegeven en "oprechte" excuses aangeboden aan "al diegenen die hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie". De vraag is intussen: wat bezielde Azhar? Is hij een oplichter of een dromer?

Luchtvaartnieuws.nl werd begin februari uitgenodigd door Ahmad Azhar op het kantoor aan de Folkstoneweg te Schiphol-Rijk. Ook Eysbroek, een gepensioneerde manager die jarenlang bij Pakistan International Airlines heeft gewerkt, was hier bij aanwezig. Azhar wilde vooral uitleggen, zei hij, dat zijn plannen serieus waren.

Het kantoor zag er verzorgd uit, met wereldkaarten aan de muur en chique meubilair. De Pakistaan had behalve Eysbroek twee secretaresses in dienst. Hij had al merchandise laten maken van RIA, zoals agenda's en bekers. Verder was Azhar begonnen cabinepersoneel te werven, onder meer op Aviabanennet, waar 700 sollicitanten op reageerden.

Blue Lynx
Bij het gesprek met Luchtvaartnieuws.nl in februari waren twee managers van het Haagse wervingsbureau Blue Lynx aanwezig, onder wie directeur Tina Evans. Azhar legde uit dat hij via Blue Lynx grondpersoneel wilde werven. De aanwezigheid van Evans presenteerde hij als bewijs dat het hem menens was.

We vroegen toen aan Ahmad Azhar hoe het met de vliegvergunning (Air Operator’s Certificate - AOC) zat, een eerste vereiste om een luchtvaartmaatschappij te beginnen. "Binnen twee tot drie weken hebben we een AOC" zei hij vol zelfvertrouwen. Ook met de slots (de start- en landingsrechten) op Schiphol zou het helemaal goedkomen.

Azhar zegde toe in maart volledige openheid van zaken te zullen geven aan Luchtvaartnieuws.nl en vroeg ons tot die tijd niets te publiceren. "Dan krijgen jullie de primeur."

Maandagmiddag 10 maart was de volgende afspraak met hem. Het was al een veeg teken dat een e-mail die morgen, gericht aan zijn secretaresse met de vraag of de bijeenkomst zou doorgaan, meteen terugkwam met de mededeling "delivery failed permanently", een aanwijzing dat het adres niet meer bestond. Azhar zelf reageerde vervolgens wel snel per mail. "Regretfully I am still out of station and expected to return later in the week", schreef hij.

Twijfels
Maar vrijdag nam Reginald Eysbroek contact op met Luchtvaartnieuws.nl om uit te leggen hoe de vork in de steel zat. "Ik had al langere tijd mijn twijfels bij het gehele project, maar ik bleef toch uit nieuwsgierigheid", zegt Eysbroek. "Azhar kwam heel overtuigend over en wist dat lang vast te houden. Uiteindelijk bleken het alleen maar praatjes te zijn. Hij bleef rondpraten in een cirkel en er gebeurde niets concreets."

Eysbroek heeft zelf vorige week "maatregelen" genomen, nadat Azhar spoorloos was verdwenen. Hij sloot het kantoor, verwittigde de luchtvaartautoriteiten en Schiphol en beëindigde contracten die nog open stonden. "De secretaresses waren uit zichzelf al weggegaan." Eysbroek had nog toegang tot de site, die in de lucht was gebleven. Daar zette hij een verklaring op, in het Engels en het Nederlands. De tekst - ongewijzigd weergegeven - luidt:

"De heer Azhar Ahmad, oprichter en bestuurder van Rafey International Airlines heeft helaas zijn beloftes niet waargemaakt en concluderen dan ook dat hij niet kan beschikken over de door hem toegezegde financiële middelen en vliegtuigen die hij reeds aan menige toehoorders heeft aangekondigd die benodigd zijn om de Airline op te starten. Sinds afgelopen weekend is er geen contact meer geweest met de heer Azhar Ahmad en zijn familie, ook telefonisch zijn zij niet meer bereikbaar. Wij moeten dan ook veronderstellen dat ze wellicht Nederland reeds hebben verlaten. Voor al die genen die via brieven en e-mails hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie op de grond en in de lucht is deze gang van zaken ten zeerste te betreuren waarvoor de ondergetekenden middels dit bericht helaas slechts onze oprechte verontschuldigingen kunnen aanbieden. Getekend : de directe gedupeerden."
De site van Rafey International Airlines is verder leeg, op een foto van Ahmad Azhar na.

Oplichter of dromer?
Wat waren de bedoelingen van Ahmad Azhar is nu de vraag. In Pakistan bestaat een expeditiebedrijf dat Rafey International heet. In De Telegraaf liet de topman van die onderneming, Ahmer Hussain, eind januari weten dat wat hem betreft Ahmad Azhar "een oplichter" is. "Wij weten niks van een nieuwe maatschappij op Schiphol onder onze naam", zei deze Hussain.

We vroegen Azhar zelf in februari wat hij van deze aantijging vond. "Ik ken die Ahmer Hussain niet. Onze bedrijven hebben toevallig dezelfde naam. De naam Rafey is vrij gebruikelijk in Pakistan", zei Ahmad, die ontkende dat er sprake was van identiteitsfraude of dat hij anderszins kwade bedoelingen had.

Hoewel Reginald Eysbroek ook niet achter de ware intenties is gekomen van Azhar, heeft hij ook geen aanwijzingen voor een 'scam'. Eysbroek zegt dat er voor zover hij kan nagaan "geen financiële impact is", alle rekeningen zijn betaald en niemand heeft verder schade geleden. "Behalve reputatieschade dan en dat geldt ook voor mezelf."

Buitenbeentje
Tina Evans van Blue Lynx denkt dat Azhar een fantast is: "Ik zag vanaf het begin wel dat we te maken hadden met een buitenbeentje. Grote verhalen en grote plannen. Zo iemand komen wij niet zo vaak tegen." Maar Blue Lynx ging met Azhar in zee en stak geen geld in de onderneming. Evans: "Het was no-cure-no-pay, het heeft ons niets gekost. Een paar weken geleden begon ik wel onraad te ruiken. De secretaresse verzekerde ons echter dat alles volgens plan verliep."

De familie Azhar is volgens Evans "stinkend rijk". Ahmad heeft een oudere broer in New York die aan de touwtjes trekt. De familie zou links en rechts plannetjes in de wereld uitproberen en soms mislukt dat. "Ik denk dat Azhar meer wilde dan hij aankon. Een luchtvaartmaatschappij opzetten is geen eenvoudige zaak. Dat heeft hij onderschat. Hij had het ook over plannen in Italië, misschien is hij daar nu wel."

Verborgen camera
Atilay Uslu, de eigenaar van Corendon Dutch Airlines kent Ahmad Azhar - toevallig - ook en onderschrijft dat de man geen oog voor de werkelijkheid heeft. "Ik zat begin dit jaar in een Turks restaurant toen een Pakistaanse man met vijf mensen om hem heen naar me toekwam om met me te praten", zegt Uslu desgevraagd tegen Luchtvaartnieuws.nl.

"Van mij wilde hij verder niets, alleen kennismaken. Hij wist dat ik van Corendon was en zei dat hij ook een airline ging starten, hier in Amsterdam. 'We gaan vliegen met twee Airbus A380's, zes Boeing 777's, twee Boeing 787 Dreamliners, vier Boeing 747-400's en zes Airbus A320's. En op 26 april is onze eerste vlucht. We gaan vliegen op New York, Lahore, New Delhi en Bangkok', zei hij", aldus Atilay Uslu.

De topman van Corendon vervolgt: "Ik dacht eerst dat het een programma met een verborgen camera was, maar zag niets en vroeg toen: 'Bent u serieus of is dit een grap?' 'Nee nee', zei hij, 'ik meen het.' Op een gegeven moment zei ik eerlijk tegen hem: 'U moet wakker worden uit uw droom. Wat u wilt kan gewoon niet.' Maar hij beweerde van wel. 'Ik zal duimen voor u', zei ik bij het afscheid."

Door Lolke van der Heide
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:09:39 #269
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137763720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:10 schreef LintuxCx het volgende:
Als ik iets nog een keer van binnen wil zien is het wel een vliegtuigfabriek... *O*
Dan kan ik je de factory tour van Airbus in Hamburg aanraden. Redelijk vlakbij en je loopt daar dwars door de produktielijn van de A320.
pi_137763895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
Dat had ik nou echt nooit verwacht! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137764292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan kan ik je de factory tour van Airbus in Hamburg aanraden. Redelijk vlakbij en je loopt daar dwars door de produktielijn van de A320.
Oh vet, het kan dus wel. :D En in Touloue ook voor de A380 dus.

Vanaf waar ik woon zijn beiden op zich vergelijkbaar qua afstand. Toch een keer doen misschien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:17:23 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137765535
quote:
"De heer Azhar Ahmad, oprichter en bestuurder van Rafey International Airlines heeft helaas zijn beloftes niet waargemaakt en concluderen dan ook dat hij niet kan beschikken over de door hem toegezegde financiële middelen en vliegtuigen die hij reeds aan menige toehoorders heeft aangekondigd die benodigd zijn om de Airline op te starten. Sinds afgelopen weekend is er geen contact meer geweest met de heer Azhar Ahmad en zijn familie, ook telefonisch zijn zij niet meer bereikbaar. Wij moeten dan ook veronderstellen dat ze wellicht Nederland reeds hebben verlaten. Voor al die genen die via brieven en e-mails hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie op de grond en in de lucht is deze gang van zaken ten zeerste te betreuren waarvoor de ondergetekenden middels dit bericht helaas slechts onze oprechte verontschuldigingen kunnen aanbieden. Getekend : de directe gedupeerden."
Als je een directeur aanstelt die niet met betere teksten dan dit kan komen, zegt dat ook wel wat :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137765781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh vet, het kan dus wel. :D En in Touloue ook voor de A380 dus.

Vanaf waar ik woon zijn beiden op zich vergelijkbaar qua afstand. Toch een keer doen misschien.
De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd? Althans wel volgens het excursieprogramma wat jaarlijks door de vrienden van het Aviodrome wordt verzorgt:

quote:
De excursie houdt in een uitgebreide rondwandeling (niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn) door de productiehallen van de A319, A320 en A 380 en de eindmontagelijn van de A380, waarbij u van nabij op de werkzaamheden kunt toekijken.
pi_137765872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd? Althans wel volgens het excursieprogramma wat jaarlijks door de vrienden van het Aviodrome wordt verzorgt:

[..]

Toulouse is eindmontage volgens mij hoor :Y Op Discovery regelmatig van die documentaires dat ze alle onderdelen daar heen brengen. Komt wel vanalles uit Duitsland.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:25:31 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137767276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:
De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd?
Grote delen van de A380 worden o.a. in Hamburg gemaakt. Daarna wordt de zooi naar Toulouse gevaren/gereden. In Toulouse wordt de boel in elkaar geknutseld. Daarna vliegt dat ding terug naar Hamburg voor interieur, paint en delivery.

http://www.airbus.com/com(...)e/airbus-in-germany/
pi_137780674
Leuk van die foutjes; als je héél ver héél goedkoop wil vliegen: Dublin <-> Perth voor ¤382. :9~
  zondag 16 maart 2014 @ 14:12:53 #277
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137798542
Deze foto zou van een 747 op 11.000 meter hoogte zijn alleen hoe :X (telescoop?)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137804401
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:12 schreef Woods het volgende:
Deze foto zou van een 747 op 11.000 meter hoogte zijn alleen hoe :X (telescoop?)
[ afbeelding ]
Jup; foto staat ook op Airliners.net met dit bijschrift:
quote:
A QF 747 in revised color scheme viewed from below. Almost no difference except for lack of a golden stripe between red and white colors. White reflections are created by storm clouds forming around. 400D + 1200mm telescope + 2x Barlow lens.
Effectief dus 2400mm :o :9~ (3840mm als je het naar fullframe rekent)

Verbaasd me eigenlijk zoveel; bij helder weer zie ik ze hier ook duidelijk overgaan op die hoogte. Maar probleem is dus om vervolgens die kist beeldvullend te krijgen en dan heb je natuurlijk milimeters nodig.

(Ik hoor overigens ook duidelijk die kisten op die hoogte vliegen zoals de JAL en Air France 777's naar Japan bijvoorbeeld; die lage tonen dragen ver; het helpt ook dat het een re-de-lijk rustige omgeving is hier.)
pi_137815712
Als de bronnen kloppen kunnen we komende zaterdag zo'n 4-5 Boeing C-17 Globemaster verwachten op waarschijnlijk Schiphol. Met auto's en helicopters.



(afgelopen zaterdag op Zestienhoven; niet voor de NSS van MarkCantPark)

Air Force One zou maandag daarop rond 8:00 uur moeten aankomen; krijgen we dit soort taferelen
(Schiphol, 29 mei 1997 met Clinton)



Ik geloof dat hij met 1 Air Force One komt; anders dit (Maastricht, 7 mei 2005 met Bush):

pi_137818426
Vette shit! Is er ook bekend waar die C17's komen te staan? Wil er heel graag eens eentje van dichtbij zien.
pi_137828588
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef blingbling11 het volgende:
Vette shit! Is er ook bekend waar die C17's komen te staan? Wil er heel graag eens eentje van dichtbij zien.
Ik heb gelezen dat op Schiphol Oost zwarte schermen zijn geplaatst dus daar komt ongetwijfeld wat belangrijk spul. Veel zal er niet te zien zijn en enorm zware bewaking.
Camera's e.d. allemaal 'verboden' (neem aan dat ze de noodverordening meer achter de hand houden om op terug te vallen dan een echt verbod in te stellen)

Als Obama inderdaad maandagmorgen rond 8:00 uur aankomt dan lijkt het me vrij logisch dat op AMS ook C17's komen; want maandagochtend gaat hij ook naar Amsterdam; en dan moet 'The Beast' ook aanwezig zijn:



Hehe :P
pi_137830287
Straks eens ff kijken of er zwarte schermen te zien zijn.
pi_137830309
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 06:10 schreef blingbling11 het volgende:
Straks eens ff kijken of er zwarte schermen te zien zijn.
Vorige week was in ieder geval alleen nog maar het stukje rondom de politieheli's afgeschermd. Maar volgens mij gaan ze dit idd overal rondom het platform op Oost doen. Gelukkig kan ik er vanuit kantoor nog enigszins overheen kijken :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_137831945
Idd nog niks te zien vanaf H14
pi_137833126
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:38 schreef blingbling11 het volgende:
Idd nog niks te zien vanaf H14
Een EMB170 van Honeywell staat er vandaag. Die is er ook niet dagelijks.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_137881765
Merkel heeft een a340, wat hebben wij? Een fokker 70... :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:22:31 #287
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137885922
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:36 schreef the-it het volgende:
Een fokker 70
En terecht. Er zijn maar zeer weinig landen die een regeringsvliegtuig hebben van eigen makelij.
pi_137886259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:36 schreef the-it het volgende:
Merkel heeft een a340, wat hebben wij? Een fokker 70... :')
Ja joh, moet je in Nederland mee aankomen. Een A340/777/A330 of whatever.



Nederland is overigens ook een van de weinige landen die hun regering in een toestel vervoeren dat door het eigen land is ontworpen en gemaakt; naast de VS, UK, Rusland en Frankrijk.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:52:59 #289
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137887086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:33 schreef Iemand91 het volgende:
Ja joh, moet je in Nederland mee aankomen. Een A340/777/A330 of whatever.
Ik stel voor KCC om te laten spuiten in een fancy oranje livery en alle kosten (incl operationele kosten) naar the-it te sturen ^O^
pi_137891566
Ik ben van plan om eind mei 4 dagen naar hamburg te gaan. Ik wil dan onderandere naar de airbus factory en daar een dagje spotten. Zijn er vaste dagen dat er veel tezien is? Bijv. Een beluga. Of gaat dat gewoon de hele week door?
Alvast bedankt.
-
pi_137893375
Overigens zijn ze bezig met de fokker 120NG(aka next generation). Nou hoop ik dat die uit komt, ik zie liever fokker dan embraer :P

Al schiet het niet op..
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:40:05 #292
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137895856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:42 schreef the-it het volgende:
Al schiet het niet op..
Het schiet al sinds het faillisement van Fokker niet op met Rekkof. De kans is groter dat NL volgend jaar een VIP A380 aanschaft.
pi_137898416
ik heb die C-17 zien stijgen zaterdag. ik zie dagelijks vliegtuigen, maar deze was toch wel van een ander kaliber dan de Boeing 737's en fokker 50's die dagelijks over mijn huis vliegen. een fantastisch gezicht, had hem nog nooit in het echt gezien ^O^
"Get busy living, or get busy dying"
pi_137900949
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef BazZz2 het volgende:
ik heb die C-17 zien stijgen zaterdag. ik zie dagelijks vliegtuigen, maar deze was toch wel van een ander kaliber dan de Boeing 737's en fokker 50's die dagelijks over mijn huis vliegen. een fantastisch gezicht, had hem nog nooit in het echt gezien ^O^
Waar?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:40 schreef OEM het volgende:

[..]

Het schiet al sinds het faillisement van Fokker niet op met Rekkof. De kans is groter dat NL volgend jaar een VIP A380 aanschaft.
VIP A380? :?
pi_137901421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:17 schreef the-it het volgende:
Waar?
Rotterdam Zestienhoven:


Bron.
quote:
VIP A380? :?
Andere woorden voor "I ain't ever gonna happen".

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:59 schreef Thetallguy het volgende:
Ben benieuwd of ze ook de tagon naar London Gatwick erin zetten zoals de geruchten ook al gaan.
Garuda axes Sydney-London Boeing 777, now only Jakarta-Amsterdam
quote:
Garuda Indonesia has abandoned plans for a Jakarta-London Boeing 777-300ER service in favour of non-stop flights from Jakarta to Amsterdam, which will later this year continue to London.

A spokesperson for Garuda Indonesia has also confirmed to Australian Business Traveller that the promised Boeing 777-300ER upgrade for Sydney-Jakarta has also been axed.

That route now remains on an Airbus A330 while Jakarta-Amsterdam gets the big bird with Garuda's all-new first class.

Garuda is describing the move as making Amsterdam "its hub for Europe and beyond."

Garuda's new plan for Europe will see the long-range Boeing 777-300ER run non-stop between Jakarta and Amsterdam, ditching the route's current stopover in Abu Dhabi as of May 30.

Garuda's Amsterdam connection

With Amsterdam being the home hub of Garuda's new SkyTeam chum KLM, passengers not staying in Amsterdam will transfer onto KLM flights to the UK and Europe.

However, as of September 8, Boeing 777-300ER will continue on to London's Gatwick airport.

The move cruels Garuda's hopes to tap into the Kangaroo Route between Sydney and London, although travellers bound for Europe may appreciate skipping the Blighty stopover and backtracking to the continent.

It's another embarrassing setback for Garuda's much-touted London service, which was meant to showcase the new flagship Boeing 777-300ER fleet and mark another step in the airline's efforts to present itself as "a global player" in the words of Garuda Indonesia CEO Emirsyah Satar.

Only two weeks ago Satar was talking up the route on the eve of Garuda's entry into the SkyTeam alliance.

Satar's new tune is that "following Garuda’s official joining of the SkyTeam, the opportunities presented by the established SkyTeam hub at Amsterdam are too significant to pass up, as it will be an alternative gateway for passengers who wish to travel beyond Europe."

A statement from Garuda says the delay in beginning the Amsterdam-London leg is "due to the peak season in the summer and this recent change in plans."

"Garuda Indonesia has not yet been able to get the slots for landing and take-off at London Gatwick Airport for these revised timings. Therefore, Garuda Indonesia has decided to postpone its flights from and to London from May 2014 until September 2014, in order for the airlines to offer passengers the ideal flight schedule from Amsterdam to London."
Met andere woorden; ja dus vanaf 8 september:
1
2
dep. CGK 00.55 - arr. 09.40 AMS dep. 11.55 - arr. LGW 12.00 GA088 77W Daily ex.Tue & Thu
dep. LGW 13.05 - arr. 15.15 AMS dep. 17.00 - arr. CGK 11.40 GA089 77W Daily ex.Tue & Thu
quote:
En of ze dan ook traffic rechten voor lokale passagiers hebben op de AMS-LGW route :)
Tussen AMS en LGW geen nieuwe pax.


KLM houdt alle opties voor vrachtdivisie open
quote:
AMSTERDAM - KLM houdt alle opties op tafel voor zijn verlieslatende vrachttak, maar heeft nog geen enkel besluit genomen. Dat zei een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag na een bericht in het Financieele Dagblad, waarin staat dat KLM al zijn vrachttoestellen tussen nu en 2016 geheel zal uitfaseren.

Air France-KLM meldde bij de presentatie van de jaarcijfers in februari al dat de vrachtvloot dit jaar wordt ingekrompen van veertien naar tien toestellen. Air France gaat met het uitfaseren van twee Boeing 747's van vier naar twee vrachtvliegtuigen. KLM/Martinair zou dan van tien naar acht toestellen gaan.

Het vrachtvervoer levert Air France-KLM de afgelopen jaren door slechte economische omstandigheden en overcapaciteit alleen maar verliezen op. Door flink te snijden in de capaciteit wil het Frans-Nederlandse concern daar verandering in brengen.

Er zou volgens het FD onder meer worden gekeken naar de mogelijkheid om het vrachtvervoer met full freighters uit te besteden aan een andere partij. In ieder geval blijft Air France-KLM wel vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, aldus de zegsman van KLM.


[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 18-03-2014 22:15:59 ]
pi_137924385
USAF feestje op Rotterdam vandaag:






Bron.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2014 14:40:11 ]
pi_137925731
Net als bij de Airbus A340 gaan ze waarschijnlijk bij de A380 er ook nog meer stoelen inproppen:

Airbus to raise floor on A380 to create 11-abreast
quote:
irbus will literally raise the floor on the Airbus A380 to accommodate 18-inch wide economy class seats in 11-abreast configuration, Mark Lapidus, CEO of leasing company Amedeo revealed today at the ISTAT conference in San Diego.

“We pushed Airbus very hard to get 11-abreast introduced, [which adds] 35 to 40 extra seats, and it puts in perspective the unit cost issue,” said Lapidus.

Crucially, he said, Airbus will go 11-abreast “and still deliver an 18-inch seat”. This will be accomplished by “raising the floor by two inches in the wider part of the aircraft”.

The economics of the aircraft will be “significantly improved” he said, adding that “on a per square foot basis, the A380-800 will have lower unit [costs] than the A350-1000 and the 777X”.

Airbus is eager to tempt its largest A380 customer, Emirates, to take delivery of the double-decker aircraft in 11-abreast configuration. The manufacturer will reveal a new 11-abreast A380 cabin mock-up at the forthcoming Aircraft Interiors Expo in Hamburg, Runway Girl Network can reveal.

Last fall, after announcing a fresh order for 50 A380s, Emirates president Tim Clark was asked about the carrier’s interest level in offering an 11-abreast layout, which would increase the number of economy seats on the double decker aircraft by about 40. Clark responded that he was “sure Airbus is going to persuade us to do it”, but that the airline wanted to make sure the seats remain at least 18 inches wide. Emirates currently offers 19-inch wide seats in 10-abreast formation on its A380s.

An Airbus executive told Runway Girl Network at ISTAT that the airframer has also achieved an 18-inch wide seat in 11-abreast configuration through creative shaping of the armrests. Airbus has not removed the window seat armrest, he said.

Has Airbus pursued a 4-3-4 layout or 3-5-3? This wasn’t mentioned on the panel, but Air Lease Corp chief Steven Udvar-Hazy figuratively suggested that an 11-abreast configuration would be super-snug for passengers when he jumped on the moderator to prove his point (unfortunately we don’t have photographic evidence of this, but we hope someone took a picture!)

The 3-5-3 configuration has been a point of concern for Emirates. Indeed, Tim Clark “said the real issue [with an 11-abreast A380] is the middle seat of 5 in the 3-5-3 configuration. Emirates is focused on comfort and I don’t think we’d ever compromise on that,” Emirates VP, product, publishing, digital and events Patrick Brannelly previously told us.
De hele vloer van de main deck dus zo'n 2 inch/4 cm. omhoog en een extra stoel zodat er uiteindelijk 11 stoelen naast elkaar zitten. Dat wordt kruipen over elkaar :{ ...

En toch zijn de stoelen dan met 18" nog steeds breder dan de 10-abreast 77W van Emirates die 17' zijn.
(En de 77W van KLM met 17" en de - nog - 9-abreast 772 met 17.5".)

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2014 15:20:20 ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 19 maart 2014 @ 16:13:04 #298
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137927724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
USAF feestje op Rotterdam vandaag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron.
:9
pi_137930736
Komen ze nog wel op Schiphol dit weekend dan? Zo ja, kan ik ergens vinden wanneer en hoe laat?
pi_137932281
Beetje backyard spotting vandaag :)

Boeing 737-7K2 - PH-XRB
LPA->EHV
1,951 m
557 km/h

pi_137934423
ben benieuwd wat er allemaal binnekomt, waarom komt er niet 1 of 2 groote galaxy c5?
Geniet van het leven:):)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')