Deed landing gear tests. (op en neer). Een tow truck was tegen de nose landing gear gekomen waardoor deze een bepaalde waarde oversteeg (boog).quote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
Vanmorgen op de Heathrow feed:
[ link | afbeelding ]
Hm, vliegtuig niet heel goed te zien, toch ook wel een mooie foto.
Om te laten zien hoe groot een 747 is, heeft KLM voor de aflevering van de 1e 747 dit op de grond getekend ergens op Schiphol:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
Het zou nog ruim een jaar duren voordat er op 16 of 31 (?) januari 1971 747-200 PH-BUA "Mississippi" op Schiphol zou landen als eerste 747 voor KLM. Dit was overigens al een 747-200 en de eerste 747 die op Schiphol zou landen.
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
de eerste 747 die op Schiphol zou landen. (correct me if I'm wrong).
Zijn wel erg veel 747's gekaapt danquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:06 schreef OEM het volgende:
[..]
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.
Blijft een mooie inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:29 schreef OEM het volgende:
Om te laten zien hoe groot een 747 is, heeft KLM voor de aflevering van de 1e 747 dit op de grond getekend ergens op Schiphol:
[ afbeelding ]
Thanks, verbeterd. Zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als PH-BUA de eerste 747 zou zijn geweest. 9 v.d. 10x heb je wel een promotievlucht o.i.d. Of soort van testvlucht zoals met de A380 in 2010.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:06 schreef OEM het volgende:
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.
Wie,wat, waar, wanneer?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Dat filmpje van de eerste KLM 747 was vanmiddag op TV te zien.
Vanaf 1968 tot eind jaren '70 is vliegtuigje kapen sowieso een enorm populair tijdsverdrijf: http://aviation-safety.ne(...)ent=SEH&lang=&page=1quote:
Bron: Luchtvaartnieuws.nlquote:'Air France-KLM is een succesvolle combinatie'
AMSTELVEEN - De Franse president François Hollande werd maandag tijdens zijn eendaagse bezoek aan Nederland vergezeld door vele Franse captains of industry, onder wie Alexandre de Juniac, de topman van Air France-KLM. Omdat hij toch in Pays-Bas was lastte Juniac een persconferentie in samen met Camiel Eurlings, de bestuursvoorzitter van KLM, in de boardroom van het KLM-hoofdkantoor. De Juniac: "Ik was geschokt door de foutieve berichtgeving in Nederland over de samenwerking tussen Air France in KLM." Luchtvaartnieuws.nl was maandag aanwezig en doet verslag van de belangrijkste onderwerpen die aan de orde kwamen.
De twee bestuurders gaven nader inzicht in de actuele situatie bij de Frans-Nederlandse combinatie. Camiel Eurlings en Alexandre de Juniac benadrukten allebei hoe belangrijk ze allebei de samenwerking vinden tussen Air France en KLM. Eurlings: "KLM en Air France vormen een zeer succesvolle combinatie, die bijna tien jaar bestaat. We zijn uitstekende complementen van elkaar. We hebben gezocht naar synergieën achter de bureaus, zodat de kosten naar beneden konden en we meer concurrerend waren. Zo hielden we geld over om te investeren in het product voor de klant. En, anders dan veel mensen vreesden, zijn na de fusie zowel KLM als Air France blijven bestaan. Want de beide merken maken samen de groep sterk. KLM is veel sterker en groter geworden. We zijn nu twee keer zo groot als in 2004. Er zijn weinig Europese maatschappijen die ons dat kunnen nazeggen."
De Juniac: "De luchtvaartwereld van nu wordt gedomineerd door reuzen, waarvan sommige zeer rijk en machtig zijn. Het is daarom ondenkbaar voor KLM of Air France om aan iets anders te denken dan een gezamenlijke toekomst. Onze twee maatschappijen zijn al decennia de trots van twee naties. KLM viert dit jaar haar 95ste verjaardag en op precies dezelfde dag, 7 oktober, wordt Air France 81. We blijven samen, samen zijn we sterker."
Transform 2015
De afgelopen jaren leed Air France-KLM verlies (1,19 miljard euro in 2012) door toedoen van Air France. Het bedrijf startte een grote reorganisatie, Transform 2015, die vooral bij Air France er diep in hakte. Volgens De Juniac werpt dit nu zijn vruchten af. “De groep herstelt zich significant, en dat geldt voor beide maatschappijen. Transform 2015 is precies op tijd en op het juiste spoor. We liggen geen minuut achter met de reorganisatie. De maatregelen die we hebben genomen waren zwaar en ingewikkeld, maar we hebben ons zeer goed van onze taak gekweten. Ook Air France is nu op de goede weg. We zijn bezig het laatste deel van Transform 2015 toe te passen, met een verdere herstructurering.
Eurlings: “Ondanks de zwakke economie in Europa tonen de twee maatschappijen een zeer gezond herstel en zijn we aan het groeien.”
De twee bestuurders wilden niet zeggen of Air France en KLM in 2013 weer winstgevend waren of dat er minimaal sprake was van break-even. De Juniac: "Ik zal niet vooruitlopen op de jaarcijfers die we op 20 februari bekendmaken."
De Juniac is nog er nog niet zeker van of er na Transform nog een herstructurering komt. "We zijn op de goede weg met Transform 2015, dat afloopt op 31 december 2014. Er zullen dit jaar zeker geen extra ontslagen vallen. En op termijn gaan we terugkomen op een aanzienlijke winst. We zijn bezig met een grote comeback op wereldniveau."
Familiegevoel
Volgens Eurlings zet zijn maatschappij een product in de markt dat "uniek" is. "Wij hebben niet de oliedollars waar andere maatschappijen over beschikken, maar we hebben wel het familiegevoel van KLM en dat stellen de klanten op prijs. Veel mensen, ook Amerikanen, geven er de voorkeur aan met ons te vliegen omdat we een 'gevoel als thuis' geven, een warm bedrijf."
De Juniac: "Nederland heeft veel kwaliteit, veel producten waar je mee kunt pronken en dat geldt ook voor Frankrijk en Air France. Maar beide maatschappijen houden hun eigen identiteit en er is niemand binnen Air France-KLM die de twee op dit punt wil mengen. Er is geen sprake van dat de macht van de onderneming naar Parijs zou verschuiven. Het is krankzinnige informatie dat er 2.000 mensen van KLM uit Amsterdam naar Air France-KLM in Parijs zouden worden verplaatst. Ik kan u zeggen dat er nooit zo'n plan is geweest. De structuur is heel losjes, met een klein aantal mensen dat alleen voor de holding werkt. Ik wil geen nutteloze overplaatsing van mensen. Als personeel beter op zijn plaats is in Amsterdam dan in Parijs, laten we dat zo."
Etihad
Etihad Airways uit Abu Dhabi heeft de afgelopen jaren belangen genomen in verscheidene Europese maatschappijen en ook delen van het management op zich genomen. De carrier uit de Golf heeft ook interesse in Alitalia. Maar volgens De Juniac zal Etihad niets doen dat indruist tegen de belangen van Air France-KLM. "Topman James Hogan van Etihad heeft ons verzekerd dat hij ons nooit agressief zal behandelen, zeker niet als het gaat om Alitalia."
Eurlings: "We willen de samenwerking met Etihad verdiepen. Omdat Air France-KLM zo sterk is zou Etihad ons kunnen kiezen als partner voor revenue sharing en zo een samenwerking op te zetten die verder zou gaan dan met wie ook. Als we toegaan naar een systeem van het delen van opbrengsten met Arabische carriers zou dat een doorbraak betekenen. Ons droomscenario is om dezelfde samenwerking te hebben met Etihad als met Delta. Als je sterk wil blijven moet je deel uitmaken van een mondiaal netwerk. Wij moeten in Europa zo sterk zijn dat niemand om ons heen kan. De luchtvaart consolideert in snel tempo. Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe partners. Als je als Europese groep sterk wil blijven moet je overal allianties zoeken."
De Juniac benadrukte dat de strategieën van KLM en Air France ten aanzien van de maatschappijen uit de Golf wel verschillend zijn, omdat Nederland een open skies overeenkomst met de Verenigde Arabische Emiraten heeft en Frankrijk niet.
En wat Alitalia zelf betreft, zei De Juniac: "We hebben harde voorwaarden gesteld aan de herstructurering van Alitalia en als daaraan niet wordt voldaan investeren wij verder niet. Het management van Alitalia heeft tijd nodig. Zodra ze met een nieuw plan komen, overwegen wij een volgende stap te zetten en komen we mogelijk met nieuwe investeringen. Onze positie is niet veranderd."
Ryanair
Topman Michael O'Leary prees in een vraaggesprek met de Telegraaf afgelopen zaterdag KLM en sloot samenwerking niet uit. "Dat is een compliment voor ons, want O'Leary is meestal niet zo vriendelijk over andere airlines", zegt Eurlings. "Hij beseft dat wij op de goede weg zijn.” De topman van KLM wees er fijntjes op dat Ryanair onlangs toegaf te laag te zijn gezakt met kwaliteit. “Wij zijn niet altijd de goedkoopste, maar we leveren wel kwaliteit."
De Juniac: "O'Leary heeft ook gezegd dat Transavia te klein is als partner voor hem. Hij zal zien dat Transavia niet zo lang meer klein zal zijn. We ontwikkelen Transavia heel snel. Transavia is de lowcost van Air France-KLM, die we zullen uitrollen over heel Europa."
Ik dacht eerst dat hij de buitenkant in detail had uitgebracht maar dat interieur en alle detailsquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:10 schreef Thetallguy het volgende:
Deze 777http://www.flickr.com/pho(...)s/72157632208677161/
Sabena ging in 2001 failliet dus heel erg actueel is dát feit niet, maar die laatste zin is natuurlijk zeker actueel. Jammer genoeg...quote:Marcel Maenhaut werd geboren in een eenvoudig gezin in het Oost-Vlaamse Afsnee. Zijn moeder vertelde haar zoontje vaak over de maan en de sterren. Bij Marcel was de interesse voor 'een grotere wereld' gewekt. Met de financiële hulp van een bevriende pastoor en dankzij een studiebeurs van het Fonds voor Hoogbegaafden kon hij naar het college gaan om zijn humanioradiploma te behalen. Later werd hij beroepsmilitair om een opleiding te volgen als piloot in Texas. Bij zijn terugkeer stond het volledige dorp zijn succesvolle dorpsgenoot op te wachten om hem in de bloemetjes te zetten. Voor Marcel mocht de wereld gerust nog iets groter zijn. Hij tekende bij Sabena, vertrok met zijn jonge gezin naar Congo en later naar Tripoli in Libië. Ook zijn zonen Paul en Peter kregen de smaak van een kosmopolitische wereld te pakken, en studeerden net als hun vader voor piloot. Hun zonen Maarten en Stijn deden hetzelfde. Hun carrière is op een keerpunt gestart: toen Sabena failliet ging, moesten ze beslissen of ze hun peperdure studies voor piloot al dan niet zouden voortzetten...
Dat maakt dus (m.b.v. een oude post van jou):quote:Op maandag 20 januari 2014 23:09 schreef OEM het volgende:
Eindelijk een foto van PH-KCK op Victorville tegengekomen:
[ afbeelding ]
Tijdlijn van de kisten:quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ze staan veelal op vaste plaatsten en ik heb geprobeerd even op een kaart aan te geven waar ze staan. Dat lukt voor 3 en misschien 4 kisten, maar de rest is eigenlijk niet te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 23-01-2014 23:35:32 ]
quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:28 schreef OEM het volgende:
Alleen KCF en KCG lijken op dezelfde plek te staan:Vet, heb je die ook groter? Of de bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ruim een uur geleden is de eerste MD11F van Lufthansa Cargo in vanuit Frankfurt in Tulsa geland voor scrap.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: tevens de nieuwste aanwinst voor Lufthansa Cargo; de eerste van de 5 777F's. (Dus ook daar langzaamaan het einde van de MD11F![]()
Links op 23 september en rechts 8 oktober, beide Paine Field:
D-ALCO, ooit als PP-SOW voor VASP en PP-VQL voor Varig gevlogen vanaf begin 1992.
Schijnt eind 2010 139.224 uren en 25.272 cycles gemaakt te hebben. Was de MD11 met de meest aantal uren en cycles, gevolgd door haar Lufthansa zuster D-ALCS met 130.179 uren en 17.406 cycles op dat moment.
EDIT: twijfelachtige bron.
Een mooie foto van een Emirates 777 die een landingsbaan van Manchester aan het schoonzuigen is![]()
Voor de Schipholspotters; hou deze persbriefing in de gaten; dan worden een aantal zaken wat betreft de veiligheid en beveiliging van Nuclear Security Summit 2014 van 24 en 25 maart bekend gemaakt. Wordt vrij heftig geloof ik (afgesloten banen voor stalling van kisten, afsluiten van complete gebieden enz. enz.).
En op 25 januari komt een nieuwe Embrear 190 voor Cityhopper binnen vanuit São José dos Campos via Tenerife: PH-EXA.
EDIT: en nog een geinige map van The Guardian met alle vliegtuigen die op dit moment in de lucht zijn. En routes enz.
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-01-2014 22:59:34 ]
Wat een contrast tussen die 2 toestellenquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:36 schreef Iemand91 het volgende:
En op 25 januari komt een nieuwe Embrear 190 voor Cityhopper binnen vanuit São José dos Campos via Tenerife: PH-EXA.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)57331.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat we dat nog maar heel lang mogen zien.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wat een contrast tussen die 2 toestellen. Mooie foto.
Klopt dat?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
Dit zie je ook niet elke dag:
[ afbeelding ]
En PH-KCC schijnt volgende maand gereed gemaakt te worden om halverwege maart naar Victorville te gaan.![]()
[ afbeelding ]
Ook grappig:
[ afbeelding ]
Je bedoelt die 747 die haaks op de taxibaan staat?quote:
25 oktober is de laatste geplande vlucht vanuit Montreal of Toronto. Dus dat -kcc met zo'n 6 maanden te gaan (gerekend in maart) dan lag vertrek van -kcc natuurlijk ook wel in de verwachting.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:39 schreef blingbling11 het volgende:
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
quote:Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.
Foutje bedankt
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?quote:Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.
Foutje bedankt
Elk vliegtuig heeft een maximum toegestane snelheid om de gear up en/of down te doen. (vlo). Hoe hoger je snelheid, hoe meer krachten er op de deuren, de gear, etc. komt te staan. In de tweet van @112Schiphol staat ook dat het landingsgestel werd ingetrokken met een te hoge snelheid. Kun je dus meteen terug om de boel te laten inspecteren.quote:
Met schades of defecten is het altijd fijner om op je home base te staan dan ergens op een ander vliegveld.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:05 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?
Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken.
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.
En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand.![]()
Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd
Natuurlijk, je kunt altijd opstijgen als er plek voor is maar ik bedoel meer dat er locallizers en SID's zijn ivm de geluidoverlast en dergelijke.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.
En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand.![]()
Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd
Vroeger langs de zwanenburgbaan, dat was geweldig.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
True, maar ook onder het genot van een Happy Meal? (denk eraan; ik was klein kind hèquote:Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
quote:Prohibited area NSS Den Haag 9
Circle, radius 9 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. TBD
•IFR traffic prohibited.
•VFR traffic prohibited.
Restricted area NSS Den Haag 50
Circle, radius 50 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. FL 195
GND •scheduled IFR traffic permitted.
•non-scheduled IFR traffic PPR (details TBD).
•all other traffic prohibited.
Restricted area NSS Eindhoven
51°41'00.85"N 005°27'14.97"E; 51°38'21.78"N 005°47'56.40"E; 51°34'55.45"N 005°53'23.94"E; 51°22'28.75"N 005°54'29.87"E; 51°14'39.53"N 005°43'04.25"E; 51°12'58.65"N 005°35'02.61"E;
along Dutch-Belgium border to 51°26'02.64"N 005°06'10.22"E; along anti-clockwise arc (radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E)
to point of origin.
•IFR traffic PPR (details TBD).
•VFR traffic prohibited.
Waarschijnlijk ook Amsterdam of Eindhoven.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
Lijkt me wel makkelijker te bewaken als het gewoon bij elkaar staat. Plus geeft natuurlijk veel overlast als je ook op Oost gaat zetten. Maar ik gok dat van de minder grote kisten/opvallende bezoekers misschien nog wel wat gestald kan worden daar. Lijkt me trouwens apart gezicht zo'n rij met aparte kisten op de Polderbaan geparkeerd.quote:En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost?
Flinke zoomlens en je kunt waarschijnlijk met wat moeite nog wat wat landings meepakken.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:53 schreef blingbling11 het volgende:
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
Nog eenquote:
C17 zal wel van Charleston zijn. Alle velden kunnen de C17 accommoderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost?
Testvluchtje van een A320 bestemd voor TAME. Vertrokken vanaf Woensdrecht en een flink aantal rondjes gemaaktquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.
[ afbeelding ]
Met photoshop kan allesquote:Op woensdag 29 januari 2014 00:28 schreef Woods het volgende:
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |