abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135716130

quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 01:19 schreef d4v1d het volgende:
Omdat? :P
Deed landing gear tests. (op en neer). Een tow truck was tegen de nose landing gear gekomen waardoor deze een bepaalde waarde oversteeg (boog).
Er moest een nieuwe ondergezet worden en deze werd ingevlogen door een Atlas Air 747. Duur geintje.

EDIT: alleen de jacks en ander spul ingevlogen. Geen replacement parts.

Maar zoiets gebeurd meestal binnen, zoals hier op AMS:


[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2014 23:21:23 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 13:57:34 #3
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135716884
Een hele fotoserie van die A380 kun je hier vinden:

http://www.jetstreamphotography.com/a380yyz.html
pi_135741510
Vanmorgen op de Heathrow feed:



Hm, vliegtuig niet heel goed te zien, toch ook wel een mooie foto.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:09:51 #5
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135742931
Eindelijk een foto van PH-KCK op Victorville tegengekomen:



[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 20-01-2014 23:19:42 ]
pi_135743928
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
Vanmorgen op de Heathrow feed:

[ link | afbeelding ]

Hm, vliegtuig niet heel goed te zien, toch ook wel een mooie foto.
:Y

Vind foto's waarom ook context is te zien een stuk mooier/interessanter dan waar die kisten alleen op staan.

Ook een leuk; een landingsbaan in je (test)vliegtuig (787-9) :P :



Oh, en Dick Maas heeft vandaag een filmpje op Youtube gezet over de productie van Flodder 3.
Vanaf 13:20 een stuk op Schiphol:


[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2014 23:44:38 ]
pi_135762738
Een interessante dag in de luchtvaargeschiedenis vandaag.

Vandaag in 1976 vertrokken de eerste commerciële vluchten van de Concorde.
BA (G-BOAA) vertrok naar Bahrein en Air France (F-BVFA) via Dakar naar Rio.
Vertrokken beide nagenoeg tegelijk om 11:40 GMT (12:40 NL tijd).
Leuk triviaal weetje: er zijn meer astronauten dan BA concorde piloten geweest. ;)

Hier de BA kist die vertrekt vanaf LHR:




En ook vandaag zou in 1970 de eerste commerciële vlucht van de 747 plaatsvinden. Maar die is vertraagt naar de vroege ochtend van 22 januari 1970 om 01:52 uur:

N747PA werd op 15 januari 1970 ingezegend door First Lady Pat Nixon.
Deze zou op de avond van 21 januari 1970 de eerste commerciële 747 vlucht maken van JFK naar Heathrow maar kreeg mechanische problemen. (o.a. een motor die oververhit raakte doordat wind van achteren in de motor werd geblazen)
Deze werd vervangen door N736PA (11e gebouwde 747) die voor dit moment zijn naam van 'Clipper Victor' werd veranderd in 'Clipper Young America' (zoals de N747PA die eigenlijk de vlucht zou moeten doen ook genaamd was) die de vlucht alsnog deed met 6.5 uur vertraging en om 01:52 vertrok en om 14:02 uur op Heathrow landde.


Het zou nog ruim een jaar duren voordat er op 16 of 31 (?) januari 1971 747-200 PH-BUA "Mississippi" op Schiphol zou landen als eerste 747 voor KLM. Dit was overigens al een 747-200 en de eerste 747 die op Schiphol zou landen. (correct me if I'm wrong).

EDIT:: I'm wrong. Er waren al eerder 747's geland op Schiphol. Waaronder Pan Am 93 die bij de Dawson's Field hijackings betrokken was.

Hier de Mississippi in september 1971. Blijf die wit met kale aluminium livery toch wel erg mooi vinden O+


Deze kist werd overigens op 25 november 1975 gekaapt.
Hier op Arabische bodem ten tijde van de kaping:


De neus is na de sloop nog gebruikt voor anti-terroristen training.

[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2014 18:33:48 ]
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:29:32 #8
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135763776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
Het zou nog ruim een jaar duren voordat er op 16 of 31 (?) januari 1971 747-200 PH-BUA "Mississippi" op Schiphol zou landen als eerste 747 voor KLM. Dit was overigens al een 747-200 en de eerste 747 die op Schiphol zou landen.
Om te laten zien hoe groot een 747 is, heeft KLM voor de aflevering van de 1e 747 dit op de grond getekend ergens op Schiphol:

  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:06:53 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135765502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
de eerste 747 die op Schiphol zou landen. (correct me if I'm wrong).
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.

  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:54:26 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135767332
Dat filmpje van de eerste KLM 747 was vanmiddag op TV te zien.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:58:32 #11
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135767484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:06 schreef OEM het volgende:

[..]

De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.

Zijn wel erg veel 747's gekaapt dan :o
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135769106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:29 schreef OEM het volgende:
Om te laten zien hoe groot een 747 is, heeft KLM voor de aflevering van de 1e 747 dit op de grond getekend ergens op Schiphol:

[ afbeelding ]
Blijft een mooie inderdaad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:06 schreef OEM het volgende:
De eerste datum die ik tegenkom is 2 juli 1970. Geen idee of dat waar is, maar sowieso werd al op 6 september 1970 een Panam 747 op Schiphol gekaapt.

Thanks, verbeterd. Zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als PH-BUA de eerste 747 zou zijn geweest. 9 v.d. 10x heb je wel een promotievlucht o.i.d. Of soort van testvlucht zoals met de A380 in 2010.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Dat filmpje van de eerste KLM 747 was vanmiddag op TV te zien.
Wie,wat, waar, wanneer? :9

EDIT: jep, hier bij Studio MAX Live vanaf 29:12 (zij keken ook terug op wat vandaag in de geschiedenis gebeurde).

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2014 19:24:30 ]
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:42:30 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135769152
Het was een uitzending van omroep Max. Ik weet alleen niet meer welk programma dat was.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:01:57 #14
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135773158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Zijn wel erg veel 747's gekaapt dan :o
Vanaf 1968 tot eind jaren '70 is vliegtuigje kapen sowieso een enorm populair tijdsverdrijf: http://aviation-safety.ne(...)ent=SEH&lang=&page=1
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:19:05 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135774110
quote:
'Air France-KLM is een succesvolle combinatie'

AMSTELVEEN - De Franse president François Hollande werd maandag tijdens zijn eendaagse bezoek aan Nederland vergezeld door vele Franse captains of industry, onder wie Alexandre de Juniac, de topman van Air France-KLM. Omdat hij toch in Pays-Bas was lastte Juniac een persconferentie in samen met Camiel Eurlings, de bestuursvoorzitter van KLM, in de boardroom van het KLM-hoofdkantoor. De Juniac: "Ik was geschokt door de foutieve berichtgeving in Nederland over de samenwerking tussen Air France in KLM." Luchtvaartnieuws.nl was maandag aanwezig en doet verslag van de belangrijkste onderwerpen die aan de orde kwamen.

De twee bestuurders gaven nader inzicht in de actuele situatie bij de Frans-Nederlandse combinatie. Camiel Eurlings en Alexandre de Juniac benadrukten allebei hoe belangrijk ze allebei de samenwerking vinden tussen Air France en KLM. Eurlings: "KLM en Air France vormen een zeer succesvolle combinatie, die bijna tien jaar bestaat. We zijn uitstekende complementen van elkaar. We hebben gezocht naar synergieën achter de bureaus, zodat de kosten naar beneden konden en we meer concurrerend waren. Zo hielden we geld over om te investeren in het product voor de klant. En, anders dan veel mensen vreesden, zijn na de fusie zowel KLM als Air France blijven bestaan. Want de beide merken maken samen de groep sterk. KLM is veel sterker en groter geworden. We zijn nu twee keer zo groot als in 2004. Er zijn weinig Europese maatschappijen die ons dat kunnen nazeggen."

De Juniac: "De luchtvaartwereld van nu wordt gedomineerd door reuzen, waarvan sommige zeer rijk en machtig zijn. Het is daarom ondenkbaar voor KLM of Air France om aan iets anders te denken dan een gezamenlijke toekomst. Onze twee maatschappijen zijn al decennia de trots van twee naties. KLM viert dit jaar haar 95ste verjaardag en op precies dezelfde dag, 7 oktober, wordt Air France 81. We blijven samen, samen zijn we sterker."



Transform 2015
De afgelopen jaren leed Air France-KLM verlies (1,19 miljard euro in 2012) door toedoen van Air France. Het bedrijf startte een grote reorganisatie, Transform 2015, die vooral bij Air France er diep in hakte. Volgens De Juniac werpt dit nu zijn vruchten af. “De groep herstelt zich significant, en dat geldt voor beide maatschappijen. Transform 2015 is precies op tijd en op het juiste spoor. We liggen geen minuut achter met de reorganisatie. De maatregelen die we hebben genomen waren zwaar en ingewikkeld, maar we hebben ons zeer goed van onze taak gekweten. Ook Air France is nu op de goede weg. We zijn bezig het laatste deel van Transform 2015 toe te passen, met een verdere herstructurering.
Eurlings: “Ondanks de zwakke economie in Europa tonen de twee maatschappijen een zeer gezond herstel en zijn we aan het groeien.”
De twee bestuurders wilden niet zeggen of Air France en KLM in 2013 weer winstgevend waren of dat er minimaal sprake was van break-even. De Juniac: "Ik zal niet vooruitlopen op de jaarcijfers die we op 20 februari bekendmaken."
De Juniac is nog er nog niet zeker van of er na Transform nog een herstructurering komt. "We zijn op de goede weg met Transform 2015, dat afloopt op 31 december 2014. Er zullen dit jaar zeker geen extra ontslagen vallen. En op termijn gaan we terugkomen op een aanzienlijke winst. We zijn bezig met een grote comeback op wereldniveau."

Familiegevoel
Volgens Eurlings zet zijn maatschappij een product in de markt dat "uniek" is. "Wij hebben niet de oliedollars waar andere maatschappijen over beschikken, maar we hebben wel het familiegevoel van KLM en dat stellen de klanten op prijs. Veel mensen, ook Amerikanen, geven er de voorkeur aan met ons te vliegen omdat we een 'gevoel als thuis' geven, een warm bedrijf."
De Juniac: "Nederland heeft veel kwaliteit, veel producten waar je mee kunt pronken en dat geldt ook voor Frankrijk en Air France. Maar beide maatschappijen houden hun eigen identiteit en er is niemand binnen Air France-KLM die de twee op dit punt wil mengen. Er is geen sprake van dat de macht van de onderneming naar Parijs zou verschuiven. Het is krankzinnige informatie dat er 2.000 mensen van KLM uit Amsterdam naar Air France-KLM in Parijs zouden worden verplaatst. Ik kan u zeggen dat er nooit zo'n plan is geweest. De structuur is heel losjes, met een klein aantal mensen dat alleen voor de holding werkt. Ik wil geen nutteloze overplaatsing van mensen. Als personeel beter op zijn plaats is in Amsterdam dan in Parijs, laten we dat zo."



Etihad
Etihad Airways uit Abu Dhabi heeft de afgelopen jaren belangen genomen in verscheidene Europese maatschappijen en ook delen van het management op zich genomen. De carrier uit de Golf heeft ook interesse in Alitalia. Maar volgens De Juniac zal Etihad niets doen dat indruist tegen de belangen van Air France-KLM. "Topman James Hogan van Etihad heeft ons verzekerd dat hij ons nooit agressief zal behandelen, zeker niet als het gaat om Alitalia."
Eurlings: "We willen de samenwerking met Etihad verdiepen. Omdat Air France-KLM zo sterk is zou Etihad ons kunnen kiezen als partner voor revenue sharing en zo een samenwerking op te zetten die verder zou gaan dan met wie ook. Als we toegaan naar een systeem van het delen van opbrengsten met Arabische carriers zou dat een doorbraak betekenen. Ons droomscenario is om dezelfde samenwerking te hebben met Etihad als met Delta. Als je sterk wil blijven moet je deel uitmaken van een mondiaal netwerk. Wij moeten in Europa zo sterk zijn dat niemand om ons heen kan. De luchtvaart consolideert in snel tempo. Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe partners. Als je als Europese groep sterk wil blijven moet je overal allianties zoeken."
De Juniac benadrukte dat de strategieën van KLM en Air France ten aanzien van de maatschappijen uit de Golf wel verschillend zijn, omdat Nederland een open skies overeenkomst met de Verenigde Arabische Emiraten heeft en Frankrijk niet.
En wat Alitalia zelf betreft, zei De Juniac: "We hebben harde voorwaarden gesteld aan de herstructurering van Alitalia en als daaraan niet wordt voldaan investeren wij verder niet. Het management van Alitalia heeft tijd nodig. Zodra ze met een nieuw plan komen, overwegen wij een volgende stap te zetten en komen we mogelijk met nieuwe investeringen. Onze positie is niet veranderd."

Ryanair
Topman Michael O'Leary prees in een vraaggesprek met de Telegraaf afgelopen zaterdag KLM en sloot samenwerking niet uit. "Dat is een compliment voor ons, want O'Leary is meestal niet zo vriendelijk over andere airlines", zegt Eurlings. "Hij beseft dat wij op de goede weg zijn.” De topman van KLM wees er fijntjes op dat Ryanair onlangs toegaf te laag te zijn gezakt met kwaliteit. “Wij zijn niet altijd de goedkoopste, maar we leveren wel kwaliteit."
De Juniac: "O'Leary heeft ook gezegd dat Transavia te klein is als partner voor hem. Hij zal zien dat Transavia niet zo lang meer klein zal zijn. We ontwikkelen Transavia heel snel. Transavia is de lowcost van Air France-KLM, die we zullen uitrollen over heel Europa."
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
pi_135798396
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:50:50 #17
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135810031
quote:
Ik dacht eerst dat hij de buitenkant in detail had uitgebracht maar dat interieur en alle details :o
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135811542
Misschien wel interessant straks op Canvas (19:30-20:00 uur):

DRIE GENERATIES
quote:
Marcel Maenhaut werd geboren in een eenvoudig gezin in het Oost-Vlaamse Afsnee. Zijn moeder vertelde haar zoontje vaak over de maan en de sterren. Bij Marcel was de interesse voor 'een grotere wereld' gewekt. Met de financiële hulp van een bevriende pastoor en dankzij een studiebeurs van het Fonds voor Hoogbegaafden kon hij naar het college gaan om zijn humanioradiploma te behalen. Later werd hij beroepsmilitair om een opleiding te volgen als piloot in Texas. Bij zijn terugkeer stond het volledige dorp zijn succesvolle dorpsgenoot op te wachten om hem in de bloemetjes te zetten. Voor Marcel mocht de wereld gerust nog iets groter zijn. Hij tekende bij Sabena, vertrok met zijn jonge gezin naar Congo en later naar Tripoli in Libië. Ook zijn zonen Paul en Peter kregen de smaak van een kosmopolitische wereld te pakken, en studeerden net als hun vader voor piloot. Hun zonen Maarten en Stijn deden hetzelfde. Hun carrière is op een keerpunt gestart: toen Sabena failliet ging, moesten ze beslissen of ze hun peperdure studies voor piloot al dan niet zouden voortzetten...
Sabena ging in 2001 failliet dus heel erg actueel is dát feit niet, maar die laatste zin is natuurlijk zeker actueel. Jammer genoeg...
pi_135853135
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:09 schreef OEM het volgende:
Eindelijk een foto van PH-KCK op Victorville tegengekomen:

[ afbeelding ]
Dat maakt dus (m.b.v. een oude post van jou):

-KCF


-KCG


-KCH


-KCI


-KCK


Ze staan veelal op vaste plaatsten en ik heb geprobeerd even op een kaart aan te geven waar ze staan. Dat lukt voor 3 en misschien 4 kisten, maar de rest is eigenlijk niet te doen.

Dit is wat ik tot nu toe heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-01-2014 16:21:26 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:28:03 #20
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135876029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ze staan veelal op vaste plaatsten en ik heb geprobeerd even op een kaart aan te geven waar ze staan. Dat lukt voor 3 en misschien 4 kisten, maar de rest is eigenlijk niet te doen.
Tijdlijn van de kisten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door OEM op 23-01-2014 23:35:32 ]
pi_135876490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:28 schreef OEM het volgende:
Alleen KCF en KCG lijken op dezelfde plek te staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet, heb je die ook groter? Of de bron?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: tevens de nieuwste aanwinst voor Lufthansa Cargo; de eerste van de 5 777F's. (Dus ook daar langzaamaan het einde van de MD11F :{

Links op 23 september en rechts 8 oktober, beide Paine Field:



En ruim een uur geleden is de eerste MD11F van Lufthansa Cargo in vanuit Frankfurt in Tulsa geland voor scrap.
D-ALCO, ooit als PP-SOW voor VASP en PP-VQL voor Varig gevlogen vanaf begin 1992.
Schijnt eind 2010 139.224 uren en 25.272 cycles gemaakt te hebben. Was de MD11 met de meest aantal uren en cycles, gevolgd door haar Lufthansa zuster D-ALCS met 130.179 uren en 17.406 cycles op dat moment.
EDIT: twijfelachtige bron.




Een mooie foto van een Emirates 777 die een landingsbaan van Manchester aan het schoonzuigen is :P



Voor de Schipholspotters; hou deze persbriefing in de gaten; dan worden een aantal zaken wat betreft de veiligheid en beveiliging van Nuclear Security Summit 2014 van 24 en 25 maart bekend gemaakt. Wordt vrij heftig geloof ik (afgesloten banen voor stalling van kisten, afsluiten van complete gebieden enz. enz.).

En op 25 januari komt een nieuwe Embrear 190 voor Cityhopper binnen vanuit São José dos Campos via Tenerife: PH-EXA.


EDIT: en nog een geinige map van The Guardian met alle vliegtuigen die op dit moment in de lucht zijn. En routes enz.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-01-2014 22:59:34 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:40:57 #22
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_135876711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:36 schreef Iemand91 het volgende:

En op 25 januari komt een nieuwe Embrear 190 voor Cityhopper binnen vanuit São José dos Campos via Tenerife: PH-EXA.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)57331.jpg]afbeelding[/url] ]
Wat een contrast tussen die 2 toestellen :D. Mooie foto.
Tics van je petten.
pi_135907969
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:40 schreef nattermann het volgende:

[..]

Wat een contrast tussen die 2 toestellen :D. Mooie foto.
Dat we dat nog maar heel lang mogen zien. O+
Laatste vlucht van een ANA 747 is op 31 maart. Gaat om een retour Tokyo Haneda – Okinawa.
Momenteel heeft ANA nog maar 3 747's. Hun laatste 747 Pokémon Jet (JA8957) ging in oktober met pensioen.



En wie eens een propvolle 747 (582 stoelen) wil meemaken; Air France gaat een 747 van Corsair leasen van 4 juli t/m 5 september naar Ajaccio. Gaat elke vrijdagavond een vlucht maken, aanvulling op de nu al vliegende A320's. Is een vlucht van maar 1 uur en 15 minuten en zal dus (tijdelijk) een van de kortste 747 vluchten worden.

pi_135941682
Dit zie je ook niet elke dag:


En PH-KCC schijnt volgende maand gereed gemaakt te worden om halverwege maart naar Victorville te gaan. ;(



Ook grappig:



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-01-2014 23:59:13 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 01:25:48 #25
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135949220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
Dit zie je ook niet elke dag:
[ afbeelding ]

En PH-KCC schijnt volgende maand gereed gemaakt te worden om halverwege maart naar Victorville te gaan. ;(

[ afbeelding ]

Ook grappig:

[ afbeelding ]
Klopt dat?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135949515
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
pi_135950974
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:25 schreef Woods het volgende:
Klopt dat?
Je bedoelt die 747 die haaks op de taxibaan staat?
Da's gewoon klein foutje van Flightradar.
Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:39 schreef blingbling11 het volgende:
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
25 oktober is de laatste geplande vlucht vanuit Montreal of Toronto. Dus dat -kcc met zo'n 6 maanden te gaan (gerekend in maart) dan lag vertrek van -kcc natuurlijk ook wel in de verwachting.
Ben wel erg benieuwd waarom die kist daar een jaar gestaan heeft. Puur voor onderdelen voor de rest? Toch nog proberen te verkopen? En waarom juist -kcc? Liep deze tegen een grote check aan? (T.o.v. de andere MD11's)

Dan blijven N271WA en N272WA van World Airways als enige pax MD11 over maar die doen charter (voor leger) dus dat is niet vergelijkbaar. Als die straks überhaupt nog vliegen, want die zijn ook steeds minder nodig. Zo is Evergreen (die ook veel van dergelijke vluchten deed met 747's) failliet. Hun enorm dure 747 Supertanker staat ook in de woestijn. De oude maar ook de vervanging.

[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2014 03:33:06 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 06:32:31 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135951559
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
pi_135956611
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
|:(
  zondag 26 januari 2014 @ 12:41:52 #30
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135957033
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:02:40 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135957723
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Woods het volgende:
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?
Elk vliegtuig heeft een maximum toegestane snelheid om de gear up en/of down te doen. (vlo). Hoe hoger je snelheid, hoe meer krachten er op de deuren, de gear, etc. komt te staan. In de tweet van @112Schiphol staat ook dat het landingsgestel werd ingetrokken met een te hoge snelheid. Kun je dus meteen terug om de boel te laten inspecteren.
pi_135970212
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?

Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:25:41 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135970797
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:05 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?

Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
Met schades of defecten is het altijd fijner om op je home base te staan dan ergens op een ander vliegveld.
pi_135972482
Als die kist naar zijn bestemming was doorgevlogen dan had die inspectie daar plaats moeten vinden. Dan had de KLM daar weer GWK's voor moeten sturen, en eventuele spareparts. Equipment en tools moeten weer gehuurd worden. Zo krijgt het natuurlijk een onnodig groot kostenplaatje, terwijl je 'thuis' alles tot je beschikking hebt. Daarnaast staat het vliegtuig ook nog eens langer AOG.
  zondag 26 januari 2014 @ 22:07:19 #35
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135983495
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.

Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken. :D
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Wie dit leest is gek
pi_135989223
quote:
99s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken. :D
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
  zondag 26 januari 2014 @ 23:25:14 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135989353
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
  zondag 26 januari 2014 @ 23:28:12 #38
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135989561
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
Natuurlijk, je kunt altijd opstijgen als er plek voor is maar ik bedoel meer dat er locallizers en SID's zijn ivm de geluidoverlast en dergelijke.
Want die scheren dan over hoofddorp waar normaal nooit veel komt.
Wie dit leest is gek
  zondag 26 januari 2014 @ 23:39:04 #39
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135990215
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
Vroeger langs de zwanenburgbaan, dat was geweldig.
Daar stond het over de volledige lengte van de baan vol met auto's. Nu hebben ze er een compete snelweg tussen gelegd met nog eens 100 meter extra ;(
Wie dit leest is gek
pi_135991761
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
True, maar ook onder het genot van een Happy Meal? (denk eraan; ik was klein kind hè ;) ).
pi_136003303
Handig om deze site in de gaten te houden. Kwam ik tegen op Scramble en deze houdt het nieuws rond de Nuclear Security Summit van 24/25 maart bij. Vandaag is er bekend geworden welke maatregelen er o.a. genomen zullen worden. Hier.

- Polderbaan wordt afgesloten en worden de vliegtuigen geplaatst. (in tijdsbestek van zo'n 24 uur komen er tientallen extra kisten bij op Schiphol waar elders dus geen plaats voor is)

- Praktisch het hele gebied rond de Polderbaan en alles ten westen van de Zwanenburgbaan wordt afgesloten.

- Navo's AWAC vliegtuigen in de lucht.

- F16's op Volkel en Leeuwarden, Apache's in Valkenburg

- Transporthelikopters op Valkenburg

- Extra luchtverdedigingssysteem en luchtruimbewaking

- Pak 'm beet 4x zoveel politie-inzet als bij de Troonswisseling. (13.000 politiemensen, 4000 marechaussees en 3000 militairen)

- USAF C17 vliegtuigen en Marine 1 VH-60N Blackhawk (helicopter van Obama)

- Luchtruim in zo'n 9 mijl rond Den Haag wordt praktisch afgesloten (regulier verkeer van/naar Schiphol zal om moeten vliegen)



quote:
Prohibited area NSS Den Haag 9
Circle, radius 9 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. TBD
•IFR traffic prohibited.
•VFR traffic prohibited.

Restricted area NSS Den Haag 50
Circle, radius 50 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. FL 195
GND •scheduled IFR traffic permitted.
•non-scheduled IFR traffic PPR (details TBD).
•all other traffic prohibited.

Restricted area NSS Eindhoven
51°41'00.85"N 005°27'14.97"E; 51°38'21.78"N 005°47'56.40"E; 51°34'55.45"N 005°53'23.94"E; 51°22'28.75"N 005°54'29.87"E; 51°14'39.53"N 005°43'04.25"E; 51°12'58.65"N 005°35'02.61"E;
along Dutch-Belgium border to 51°26'02.64"N 005°06'10.22"E; along anti-clockwise arc (radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E)
to point of origin.
•IFR traffic PPR (details TBD).
•VFR traffic prohibited.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2014 13:18:51 ]
pi_136017241
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
pi_136020323
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
Waarschijnlijk ook Amsterdam of Eindhoven.
Gerucht ging dat hij op een schip op de Noordzee zou overnachten (waarvoor die Marine 1 dus gebruikt kon worden) maar hij lijkt nu 'gewoon' in een hotel te verblijven.
quote:
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
Lijkt me wel makkelijker te bewaken als het gewoon bij elkaar staat. Plus geeft natuurlijk veel overlast als je ook op Oost gaat zetten. Maar ik gok dat van de minder grote kisten/opvallende bezoekers misschien nog wel wat gestald kan worden daar. Lijkt me trouwens apart gezicht zo'n rij met aparte kisten op de Polderbaan geparkeerd. :P
pi_136023588
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
pi_136031317
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:53 schreef blingbling11 het volgende:
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
Flinke zoomlens en je kunt waarschijnlijk met wat moeite nog wat wat landings meepakken.
Maar echt dichtbij hoef je niet te komen. Gok dat panoramaterras ook wel dicht gaat.

Oh, en tijdje geleden postte ik zo'n video:
quote:
Nog een :9 :

EDIT: het schijnt dat KLM een 11e 777-300ER heeft besteld; MSN 44555 wordt PH-BVP. :9 (Naast de 2 -300ER's die in 2015 nog moeten komen) Staat gepland voor januari 2016.
Komt van een poster die ook steeds de verbouwing van de 747 bijhoudt en lijkt me dus best betrouwbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2014 00:22:43 ]
pi_136050951
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
C17 zal wel van Charleston zijn. Alle velden kunnen de C17 accommoderen.
pi_136068680
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.

Wie dit leest is gek
pi_136070945
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.

[ afbeelding ]
Testvluchtje van een A320 bestemd voor TAME. Vertrokken vanaf Woensdrecht en een flink aantal rondjes gemaakt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:28:06 #49
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136080023
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen _O_

woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 04:44:07 #50
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136082129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:28 schreef Woods het volgende:
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen _O_

[ afbeelding ]
Met photoshop kan alles :)

Een C130 kan het wel:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')