abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137219977
Gave documentaire zeg. :D

Ik had geen idee dat de 747 de eerste wide-body was..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137245727
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:00 schreef OEM het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig ook een idee wanneer zij vertrekt?
quote:
We zitten klaar!
Moest het zelf missen; gelukkig een recorder in de kast :')
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:17 schreef LintuxCx het volgende:
Gave documentaire zeg. :D

Ik had geen idee dat de 747 de eerste wide-body was..
Jep. Men zegt wel eens dat de 747 de passagiers blij maakt (want goedkoper reizen), maar dat de 777 de maatschappijen blij maakte (lagere kosten per passagier).
De 747 was tijdens de introductie de 2.5x zo groot dan vorige grootste toestel.

Moet je deze docu ook maar eens kijken; enorm interessant met heerlijke muziek:

En wéér een tegenvaller voor Qantas:

A380 en Boeing 747 van Qantas botsen op LAX
quote:
LOS ANGELES - Opnieuw slecht nieuws voor Qantas. Nadat de Australische luchtvaartmaatschappij donderdag bekendgemaakte vijfduizend banen te schrappen, vond later op de dag een vervelend incident plaats op Los Angeles International Airport (LAX). Een Airbus A380 van Qantas raakte tijdens het wegslepen met een vleugeltip de vleugel van een Boeing 747-400 van dezelfde maatschappij.

Er waren op het moment van het incident geen passagiers aan boord van beide vliegtuigen. Maar Qantas moest vanwege de schade wel twee vluchten naar Australië annuleren. Een onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak is van de botsing. Naar verluidt loopt de schade in de miljoenen dollars.
pi_137284187
Surinam Airways to acquire a B767 in 2015 to aid international ops
quote:
Surinam Airways (PY, Paramaribo Int'l) will acquire a B767 in 2015 to compliment its only widebody aircraft, an A340-300, used to service its Paramaribo Int'l to Amsterdam flagship route.

According to Caribbean News Now, the airline intends to use the B767 to help offset exorbitant charter and lease fees incurred every-time the A340 suffers technical problems or has to undergo maintenance.

In the same vein, a third B737-300 has been acquired to beef up the airline's regional operations.

Surinam Airways is also reportedly considering a possible Paramaribo Int'l to New York JFK via Georgetown Cheddi Jagan, Guyana route. Prospects for the route are strong given that Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson) recently pulled out of Guyana while both Caribbean Airlines (BW, Port of Spain) and Fly Jamaica Airways (OJ, Kingston Norman Manley) were denied permission by the US Department of Transportation to fly non-stop between Georgetown, Guyana, and New York.
Hoe zullen ze die 767 gaan gebruiken? Ik neem aan dat ze niet nóg een grote kist nauwelijks gaan inzetten zoals ze nu met de A340 doen. Naar Miami? Of leasen aan andere maatschappij?

Enne, een beetje nasty:



Vogel schlitzt Nase von Swiss-Airbus auf

Gebeurd natuurlijk vaak, maar deze bleef zitten :% ...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:46:22 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137289037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 18:25 schreef Iemand91 het volgende:
Toevallig ook een idee wanneer zij vertrekt?
Geen idee
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:47 schreef Iemand91 het volgende:

the airline intends to use the B767 to help offset exorbitant charter and lease fees incurred every-time the A340 suffers technical problems or has to undergo maintenance.
Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen? Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor.
pi_137290318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:46 schreef OEM het volgende:
Geen idee
Zou deze maand gaan en als de kist er zo bijstaat gok ik dat het héél snel gebeuren gaat. :{
quote:
Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen?
Dacht het ja.
quote:
Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor.
pi_137302762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:46 schreef OEM het volgende:

[..]

Geen idee

[..]

Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen? Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor.
Je hoeft met een 767 geen ETOPS te vliegen, je kan de plas ook prima over zonder, het is alleen niet echt efficiënt.
Misschien zetten ze 'm wel in op die genoemde Paramaribo-JFK route, het zou niet voor het eerst zijn dat de details in een artikel niet geheel correct zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137312981
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef The_stranger het volgende:
Misschien zetten ze 'm wel in op die genoemde Paramaribo-JFK route, het zou niet voor het eerst zijn dat de details in een artikel niet geheel correct zijn.
Als ze de 767 als backup voor de A340 willen hebben (ze zullen 'm ongetwijfeld ook gebruiken wanneer de A340 gewoon in gebruik is neem ik aan; je gaat 'm niet alleen inzetten als de A340 vervalt) dan zullen ze toch met de 767 de oceaan over moeten.
Zal wel 'interessant' worden als ze dat niet ETOPS doen.

En vandaag ging in 1969 (!) voor het eerst de Concorde de lucht in.
Concorde 001 (F-WTSS) vertrok om 15:30 GMT (16:30 plaatselijke en onze tijd) maakte haar eerste testvlucht vanaf Toulouse.

Takeoff:



Na 397 vluchten, 812 uur waarvan 255 uur supersonic; arriveerde F-WTSS op 19 oktober 1973 op Le Bourget Airport waar die nu in het Aerospace Museum staat:

  zondag 2 maart 2014 @ 17:18:47 #183
16715 Mylene
*schatje*
pi_137316794
quote:
Ben benieuwd of KLM nog wat gaat doen met hun MD11 straks.
Zij zitten namelijk in exact dezelfde situatie.

Overigens deden 2 Qantas kisten op LAX afgelopen vrijdag tikkertje. Een A380 (VH-OQI) en B747 (VH-OEI). Hier de 747:



En zo ziet de livery van Qatar eruit op een A380 (wordt A7-APA). Foto gisteren (zaterdag) gemaakt in Hamburg.



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2014 19:44:59 ]
pi_137330092
superchique die Qatar kist!
  maandag 3 maart 2014 @ 16:04:03 #186
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_137348350
Mooie livery inderdaad van die Qatar kist. Doet me denken aan een bijvoorbeeld een 'low visibility camo' van een militaire kist :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 3 maart 2014 @ 16:31:28 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_137349304
Ze vliegen nog steeds niet op Schiphol hè?
pi_137350155
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:31 schreef Mylene het volgende:
Ze vliegen nog steeds niet op Schiphol hè?
5x week met de 777F maar dat bedoelde je vast niet ;(
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137395110
PH-JCH is gistermiddag naar Norwich gevlogen en is daarmee uit de vloot genomen.
Kwam uit Luxemburg en lijkt haast direct door naar Norwich gegaan te zijn.


(Random foto van internet)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:22:46 #190
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137398160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
PH-JCH is gistermiddag naar Norwich gevlogen en is daarmee uit de vloot genomen.
Kwam uit Luxemburg en lijkt haast direct door naar Norwich gegaan te zijn.

[ afbeelding ]
(Random foto van internet)
Gaat ie elders vliegen of einde verhaal?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137399336
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als ze de 767 als backup voor de A340 willen hebben (ze zullen 'm ongetwijfeld ook gebruiken wanneer de A340 gewoon in gebruik is neem ik aan; je gaat 'm niet alleen inzetten als de A340 vervalt) dan zullen ze toch met de 767 de oceaan over moeten.
Zal wel 'interessant' worden als ze dat niet ETOPS doen.

En vandaag ging in 1969 (!) voor het eerst de Concorde de lucht in.
Concorde 001 (F-WTSS) vertrok om 15:30 GMT (16:30 plaatselijke en onze tijd) maakte haar eerste testvlucht vanaf Toulouse.

Takeoff:

[ afbeelding ]

Na 397 vluchten, 812 uur waarvan 255 uur supersonic; arriveerde F-WTSS op 19 oktober 1973 op Le Bourget Airport waar die nu in het Aerospace Museum staat:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)69633.jpg]afbeelding[/url] ]
Vet wij hebben in een replica ;( :') concorde een bakje koffie gedronken c_/

Vlakbij Trier


http://www.flugausstellung.de/

http://www.concordesst.com/model4.html
pi_137401216
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Fiorano het volgende:
Gaat ie elders vliegen of einde verhaal?
Niet einde verhaal gelukkig.

Als ik het goed heb gaan de volgende kisten eruit, datum erachter gaan ze uit dienst.
Dus -JCH is nu er al uit, maar -WXA is nog in dienst. Ik gok dat -WXA dus heel snel volgt; dus mocht iemand daar nog mee vliegen; het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn.

PH-KZV 1/2014
PH-KZG 1/2/2014
PH-WXA 2/3/2014
PH-JCH 4/2014

PH-KZW 4/2014

PH-JCT 5/2014
PH-KZH 5/2014

De dikgedrukte kisten gaan naar Blue Wing Airlines:

Surinam's Blue Wing and Insel Air acquire ex-KLM cityhopper Fokker 70s
quote:
Blue Wing Airlines (BWI, Paramaribo Zorg en Hoop) and Insel Air (7I, Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) for ex-KLM cityhopper (WA, Amsterdam) Fokker 70s earlier this month. Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. The Fokker regional jets will be the first jet aircraft for the Surinamese domestic carrier that so far operates a fleet of DHC-6s, Cessna Caravans and smaller turboprop aircraft on domestic scheduled and charter flights. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583) between March and June. It had previously already added three ex-KLM cityhopper Fokker 50s to its fleet that also includes four MD-82s and two MD-83s. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
Maar of je er mee wil vliegen:
quote:
LIJST VAN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN WAARAAN EEN VOLLEDIG EXPLOITATIEVERBOD IS OPGELEGD IN DE EU1

BLUE WING AIRLINES
Op 8 januari stond PH-KZV er zo bij in Norwich:



En op 17 januari zo:



Zelfde geldt voor PH-KZG op 25 februari:



quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Vet wij hebben in een replica ;( :') concorde een bakje koffie gedronken c_/

Vlakbij Trier


http://www.flugausstellung.de/

http://www.concordesst.com/model4.html

:D

Heb in een echte gelopen; G-AXDN een pre-production Concorde die in Duxford staat:



Verbazingwekkend kleine cabine of niet? Is qua formaat vergelijkbaar met een Embraer 190!

Vind het wel erg jammer dat ik de Concorde nooit in het echt heb gezien, lees: in gebruik. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 04-03-2014 23:57:15 ]
pi_137403191
Jeremy Clarkson en James May doen momenteel een race naar Sydney vanaf London Heathrow.

James zit in EK6 via Dubai, Jeremy in SQ321 via Singapore.
Ze zitten nu boven Tsjechië en momenteel ligt James 'voor'.


Je kunt ze volgen op Twitter:
- https://twitter.com/TopGearLive
- https://twitter.com/JeremyClarkson
- https://twitter.com/MrJamesMay (misschien?)

En ook op de Twitter van Flightradar komen berichten langs.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2014 00:41:56 ]
pi_137403402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
Heb in een echte gelopen; G-AXDN een pre-production Concorde die in Duxford staat:

[ afbeelding ]

Verbazingwekkend kleine cabine of niet? Is qua formaat vergelijkbaar met een Embraer 190!

Vind het wel erg jammer dat ik de Concorde nooit in het echt heb gezien, lees: in gebruik. ;(
Had ik ook graag gewild ja. ;(

Naast de Intrepid in New York staat nog een BA Concorde. Helaas kun je er tegenwoordig niet meer in, maar een paar jaar geleden toen ik er was nog wel. Was idd behoorlijk krap.

Nu kun je 'm alleen nog van buiten bewonderen, maar op zich is dat ook al heel gaaf.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137406882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 00:52 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Had ik ook graag gewild ja. ;(

Naast de Intrepid in New York staat nog een BA Concorde. Helaas kun je er tegenwoordig niet meer in, maar een paar jaar geleden toen ik er was nog wel. Was idd behoorlijk krap.

Nu kun je 'm alleen nog van buiten bewonderen, maar op zich is dat ook al heel gaaf.
kun je zeker nog wel in, tegen betaling van 20 dollar en in een groep, tenminste eind januari nog.
http://www.intrepidmuseum(...)ce/Guided-Tours.aspx
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137407699
Ohja, dat was het inderdaad. Toen ik er in mocht hoefde je er nog niet een apart kaartje voor te kopen in elk geval.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137408333
Weet iemand of je in het weekend voor de nuclear summit nog enigsinds kan spotten? Weet dat alles rond de polderbaan dicht gaat, je nergens stil mag staan enzo.

Aka: hopen dat alle leuke vliegtuigjes op de buitenveldert baan gaan landen? Wel jammer, we kunnen niet eens alle geparkeerde vliegtuigen op de polderbaan zien :(
pi_137409002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:09 schreef the-it het volgende:
Weet iemand of je in het weekend voor de nuclear summit nog enigsinds kan spotten? Weet dat alles rond de polderbaan dicht gaat, je nergens stil mag staan enzo.

Aka: hopen dat alle leuke vliegtuigjes op de buitenveldert baan gaan landen? Wel jammer, we kunnen niet eens alle geparkeerde vliegtuigen op de polderbaan zien :(
Ik weet dat er spotters zijn die busjes gehuurd hebben om rondjes te gaan rijden, om de beurt een rondje sturen. :P.
pi_137410263
Jeremy is nou in the lead.

Jeremy vliegt van Heathrow via Singapore naar Sydney op SQ321 en (ik neem aan) SQ221.
James vliegt van Heathrow via Dubai naar Sydney op EK6 en 412.

Jeremy is ruim een half uur geleden geland in Singapore en zal wel verder gaan met SQ221 die over ruim anderhalf uur vertrekt. Hij zou dan om 04:19 EST (18:19 onze tijd) moeten landen in Sydney.

James is om 8:29 GST (11:29 onze tijd) geland op Dubai en is net Sri Lanka voorbij. Had een uur vertraging en zou nu om zo'n 07:30 EST (21:30 uur onze tijd) in Sydney moeten landen.

Jeremy gaat dus winnen. :P
James is confused:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2014 13:07:35 ]
pi_137410660
Doen ze dit voor top gear ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')