Toevallig ook een idee wanneer zij vertrekt?quote:
Moest het zelf missen; gelukkig een recorder in de kastquote:We zitten klaar!
Jep. Men zegt wel eens dat de 747 de passagiers blij maakt (want goedkoper reizen), maar dat de 777 de maatschappijen blij maakte (lagere kosten per passagier).quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:17 schreef LintuxCx het volgende:
Gave documentaire zeg.
Ik had geen idee dat de 747 de eerste wide-body was..
quote:LOS ANGELES - Opnieuw slecht nieuws voor Qantas. Nadat de Australische luchtvaartmaatschappij donderdag bekendgemaakte vijfduizend banen te schrappen, vond later op de dag een vervelend incident plaats op Los Angeles International Airport (LAX). Een Airbus A380 van Qantas raakte tijdens het wegslepen met een vleugeltip de vleugel van een Boeing 747-400 van dezelfde maatschappij.
Er waren op het moment van het incident geen passagiers aan boord van beide vliegtuigen. Maar Qantas moest vanwege de schade wel twee vluchten naar Australië annuleren. Een onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak is van de botsing. Naar verluidt loopt de schade in de miljoenen dollars.
Hoe zullen ze die 767 gaan gebruiken? Ik neem aan dat ze niet nóg een grote kist nauwelijks gaan inzetten zoals ze nu met de A340 doen. Naar Miami? Of leasen aan andere maatschappij?quote:Surinam Airways (PY, Paramaribo Int'l) will acquire a B767 in 2015 to compliment its only widebody aircraft, an A340-300, used to service its Paramaribo Int'l to Amsterdam flagship route.
According to Caribbean News Now, the airline intends to use the B767 to help offset exorbitant charter and lease fees incurred every-time the A340 suffers technical problems or has to undergo maintenance.
In the same vein, a third B737-300 has been acquired to beef up the airline's regional operations.
Surinam Airways is also reportedly considering a possible Paramaribo Int'l to New York JFK via Georgetown Cheddi Jagan, Guyana route. Prospects for the route are strong given that Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson) recently pulled out of Guyana while both Caribbean Airlines (BW, Port of Spain) and Fly Jamaica Airways (OJ, Kingston Norman Manley) were denied permission by the US Department of Transportation to fly non-stop between Georgetown, Guyana, and New York.
Geen ideequote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:25 schreef Iemand91 het volgende:
Toevallig ook een idee wanneer zij vertrekt?
Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen? Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:47 schreef Iemand91 het volgende:
the airline intends to use the B767 to help offset exorbitant charter and lease fees incurred every-time the A340 suffers technical problems or has to undergo maintenance.
Je hoeft met een 767 geen ETOPS te vliegen, je kan de plas ook prima over zonder, het is alleen niet echt efficiënt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:46 schreef OEM het volgende:
[..]
Geen idee
[..]
Surinam vliegt toch met quads omdat ze geen etops certification hebben en/of willen? Hoe willen ze dan een 767 gaan inzetten als vervanging van de A340? Vreemd hoor.
Als ze de 767 als backup voor de A340 willen hebben (ze zullen 'm ongetwijfeld ook gebruiken wanneer de A340 gewoon in gebruik is neem ik aan; je gaat 'm niet alleen inzetten als de A340 vervalt) dan zullen ze toch met de 767 de oceaan over moeten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef The_stranger het volgende:
Misschien zetten ze 'm wel in op die genoemde Paramaribo-JFK route, het zou niet voor het eerst zijn dat de details in een artikel niet geheel correct zijn.
Ben benieuwd of KLM nog wat gaat doen met hun MD11 straks.quote:
5x week met de 777F maar dat bedoelde je vast nietquote:Op maandag 3 maart 2014 16:31 schreef Mylene het volgende:
Ze vliegen nog steeds niet op Schiphol hè?
Gaat ie elders vliegen of einde verhaal?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
PH-JCH is gistermiddag naar Norwich gevlogen en is daarmee uit de vloot genomen.
Kwam uit Luxemburg en lijkt haast direct door naar Norwich gegaan te zijn.
[ afbeelding ]
(Random foto van internet)
Vet wij hebben in een replicaquote:Op zondag 2 maart 2014 16:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als ze de 767 als backup voor de A340 willen hebben (ze zullen 'm ongetwijfeld ook gebruiken wanneer de A340 gewoon in gebruik is neem ik aan; je gaat 'm niet alleen inzetten als de A340 vervalt) dan zullen ze toch met de 767 de oceaan over moeten.
Zal wel 'interessant' worden als ze dat niet ETOPS doen.
En vandaag ging in 1969 (!) voor het eerst de Concorde de lucht in.
Concorde 001 (F-WTSS) vertrok om 15:30 GMT (16:30 plaatselijke en onze tijd) maakte haar eerste testvlucht vanaf Toulouse.
Takeoff:
[ afbeelding ]
Na 397 vluchten, 812 uur waarvan 255 uur supersonic; arriveerde F-WTSS op 19 oktober 1973 op Le Bourget Airport waar die nu in het Aerospace Museum staat:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)69633.jpg]afbeelding[/url] ]
Niet einde verhaal gelukkig.quote:
Maar of je er mee wil vliegen:quote:Blue Wing Airlines (BWI, Paramaribo Zorg en Hoop) and Insel Air (7I, Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) for ex-KLM cityhopper (WA, Amsterdam) Fokker 70s earlier this month. Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. The Fokker regional jets will be the first jet aircraft for the Surinamese domestic carrier that so far operates a fleet of DHC-6s, Cessna Caravans and smaller turboprop aircraft on domestic scheduled and charter flights. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583) between March and June. It had previously already added three ex-KLM cityhopper Fokker 50s to its fleet that also includes four MD-82s and two MD-83s. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
Op 8 januari stond PH-KZV er zo bij in Norwich:quote:LIJST VAN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN WAARAAN EEN VOLLEDIG EXPLOITATIEVERBOD IS OPGELEGD IN DE EU1
BLUE WING AIRLINES
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Vet wij hebben in een replica![]()
concorde een bakje koffie gedronken
![]()
Vlakbij Trier
http://www.flugausstellung.de/
http://www.concordesst.com/model4.html
Had ik ook graag gewild ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
Heb in een echte gelopen; G-AXDN een pre-production Concorde die in Duxford staat:
[ afbeelding ]
Verbazingwekkend kleine cabine of niet? Is qua formaat vergelijkbaar met een Embraer 190!
Vind het wel erg jammer dat ik de Concorde nooit in het echt heb gezien, lees: in gebruik.![]()
kun je zeker nog wel in, tegen betaling van 20 dollar en in een groep, tenminste eind januari nog.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:52 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Had ik ook graag gewild ja.
Naast de Intrepid in New York staat nog een BA Concorde. Helaas kun je er tegenwoordig niet meer in, maar een paar jaar geleden toen ik er was nog wel. Was idd behoorlijk krap.
Nu kun je 'm alleen nog van buiten bewonderen, maar op zich is dat ook al heel gaaf.
Ik weet dat er spotters zijn die busjes gehuurd hebben om rondjes te gaan rijden, om de beurt een rondje sturen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:09 schreef the-it het volgende:
Weet iemand of je in het weekend voor de nuclear summit nog enigsinds kan spotten? Weet dat alles rond de polderbaan dicht gaat, je nergens stil mag staan enzo.
Aka: hopen dat alle leuke vliegtuigjes op de buitenveldert baan gaan landen? Wel jammer, we kunnen niet eens alle geparkeerde vliegtuigen op de polderbaan zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |