Nu we het er toch over hebben: jammer dat er geen beelden zijn van de Lion Air 739ER (wie anders) die begin februari over de baan stuiterde:quote:
quote:http://www.airliners.net/(...)d.main/5985550/1/#50
The Captain of the flight has been demoted and the First Officer fired.
Before anyone screams out "how the heck did they decide that quickly"... an extremely reliable source has told me based on the FDR readings that the aircraft recorded more than 3 bounces (if I remember correctly it was 6), and in the middle bounces (not the first bounce or the last bounce), the aircraft contacted the runway nosewheel first and then bounced, then scraped the tail. The aircraft is also a write off.
I also got hold of some ADS-B data at 2sec updates from a source outside the investigation, the aircraft was fine until it left 1800ft after a portion of level flight, with the vertical speed varying from initially going to -900fpm, then gradually fluctuating back up to -500fpm at 1200ft, then went down to -900fpm at 1100ft, then -550, then -700, then -500 at about 800ft, then went to -950 at 700ft, then plateaued again at -575 between 600ft and 500ft, where it then went to exceed -1100fpm for about 4 seconds or so, at below 500ft, the last ADS-B recording was 150ft baro (100ft GNSS) at -650ft. The question is, how the heck do you get a 3.8G impact from 150ft at -650ft with some respectable degree of competence?
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)quote:Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)
Ook niet echt praktisch zo'n F50 bij een world tour. Zitten vreemde gaten in z'n schema zo:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:07 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:
[ afbeelding ]
Vind het alleen niet echt een livery, er zijn gewoon wat stickers opgeplakt.
Ik kan je uit ervaring zeggen: zo leuk is dat nietquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:00 schreef Iemand91 het volgende:
En ook leuk; (vulkaanuitbarsting):
[..]
[ afbeelding ]
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttapequote:Op woensdag 19 februari 2014 00:19 schreef Woods het volgende:
Was deze al voorbij gekomen:![]()
[ afbeelding ]
Toevallig welquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttape.
Ow lolquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Toevallig wel
Ze hebben het al eens getest op een ultralight
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raarquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Wow:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)88097.jpg]afbeelding[/url] ]
bron.
LAX moet geloof ik echt een van de mooiste airports zijn voor de liefhebbers. Spottersmogelijkheden schijnen wel redelijk goed te zijn (In-N-Out Burger), groot aanbod aan (internationale) maatschappijen en veel verscheidenheid in types kisten. Maar bovenal het hele jaar mooi (zonnig) weer; moet je zien hoe de kleuren van zo'n kist afspatten daar.
Mooie plek; wil daar altijd nog eens naar toe.
quote:
Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:28 schreef d4v1d het volgende:
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raar
oh, hij is uit de lucht genomen, dat verklaart die achtergrond ja. Samen met de crop/zoom zag t er vaag uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Heb die kist vandaag geloof ik nog op flightradar gezien.
[..]
Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.
Dit is er ook zo een.
Plus telelens. Die laatste brengt de achtergrond naar voren waardoor in dit geval de grond heel dichtbij de 747 lijkt te zitten (of de 747 dus heel laag lijkt te vliegen)
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:08 schreef Iemand91 het volgende:
Een nieuwe carrier genaamd Dreamjet is van plan om met een 757-200 in full business tussen Parijs en New York te gaan vliegen. Zoiets als BA met hun full business A318 (32 seats) tussen London City en New York doet.
Op airliners.net is er vooral de gedachte dat het niets wordt. Gezien eerdere pogingen.
Ben wel benieuwd; een all-business 757
Een volledige kist in business class dus voornamelijk zakenlui.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:16 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Kan me er niet veel van voorstellen, zitten hier de zakenmensen in of ook voor de gewone man?
Dacht je maximaal ¤1000 voor zo'n stoel kwijt was aangezien je alsnog met zn tweeën naast elkaar moet zitten i.p.v. een losse cabine ofzoquote:Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een volledige kist in business class dus voornamelijk zakenlui.
Een retourtje London City - JFK met BA's all-business A3180 begint met zo'n 3000 pond dus zie er geen gezinnen van gebruik maken.![]()
Is overigens maar de vraag of dit doorgaat en zo ja; hoe lang ze het volhouden.
Eerdere pogingen waren niet succesvol namelijk...
OpenSkies heeft het geprobeerd met een een all-business 757-200 maar daar hebben ze uiteindelijk ook maar een aantal premium economy en economy stoelen bij ingezet.
Komende donderdagavond om 22:00 uur onze tijd.quote:Documentary examining the origins and development of the Boeing 747, which was the world's first wide-bodied commercial airliner and revolutionised air travel after coming into service in 1970. In interviews filmed on the original prototype, chief engineer Joe Sutter and his team describe the challenges they faced, from exploding engines to vibrations that threatened to tear the aircraft apart, and test pilot Brien Wygle reveals how on the first flight they hooked up car batteries as back-ups in case of engine failure.
Leuk! Zal zo eens kijken.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk youtube kanaal: YouTube: JustPlanes
O.a. met flight operations met Norwegian 787 en Air France A380:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |