Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens even zien wat ICE 1028 morgen gaat doen. Inmiddels is dit verschenen op Bahn.de:
quote:
Werkzaamheden: Op het traject Frankfurt(Main)Hbf - Frankfurt(M) Flughafen Fernbf tussen Frankfurt am Main - Stadion en Frankfurt(Main)Hbf. Er ontstaan Vertragingen in beide richtingen in Verkeer op grote lijnen van de Deutsche Bahn.
De 1028 komt uit Nürnberg (om friggin' 5:30 vertrokken) en gaat via Frankfurt am Main Hbf, Keulen, Dortmund, Osnabrück en Bremen naar Hamburg. De kans bestaat dat we wat langer in O'brück staan.
De 1028 komt uit Nürnberg (om friggin' 5:30 vertrokken) en gaat via Frankfurt am Main Hbf, Keulen, Dortmund, Osnabrück en Bremen naar Hamburg. De kans bestaat dat we wat langer in O'brück staan.
Is dat toevallig ook zo'n trein die onderweg in Frankfurt het slagje Flughafen - Hbf - Flughafen doet? Dan lijkt me dat het eerste om eruit te snijden in geval van vertraging. Win je op zn minst een half uur mee. Zeker als juist daar het probleem zit.
Ik kom hier even haten op jullie dat ik speciaal naar Groningen kom voor Monopoly om vervolgens in een leeg bed te liggen en mijn vrije zaterdag alleen in Mono's kamer te besteden omdat hij zo nodig met zijn treinenFOK!kertjes op pad moet Kies dan een zaterdag dat ik moet werken (alle andere zaterdagen in het jaar)
Op zaterdag 18 januari 2014 02:01 schreef Moira. het volgende: Ik kom hier even haten op jullie dat ik speciaal naar Groningen kom voor Monopoly om vervolgens in een leeg bed te liggen en mijn vrije zaterdag alleen in Mono's kamer te besteden omdat hij zo nodig met zijn treinenFOK!kertjes op pad moet Kies dan een zaterdag dat ik moet werken (alle andere zaterdagen in het jaar)
De treinen naar Brussel Nationaal Luchthaven zijn grotendeels leeg, vanwege de hoge toeslagen (Diabolo-taks). Maar de NMBS gaat wel de toeslag van ¤4,40 naar ¤5,07 verhogen.
Ter voorbeeld: Een enkele reis Brussel Zuid - Luchthaven kost dan ruim 8-9 euro. De rit zelf kost maar amper 3 euro.
Mogguh. Heb jij een kortingkaart toevallig? Mijn OV chipkaart is kapot, en ik betwijfel of het loket open is om hem over te zetten op mijn anonieme kaart zo vroeg op de ochtend
Mogguh. Heb jij een kortingkaart toevallig? Mijn OV chipkaart is kapot, en ik betwijfel of het loket open is om hem over te zetten op mijn anonieme kaart zo vroeg op de ochtend
Yup. En volgens mij mag je meereizen. Ik heb een Businesscard Dal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 18 januari 2014 09:24 schreef greavy het volgende: Wij zijn vertrokken uit Hilversum. Zitten nu nog in de tweede bak van voren, in een coupé.
Op zaterdag 18 januari 2014 02:01 schreef Moira. het volgende: Ik kom hier even haten op jullie dat ik speciaal naar Groningen kom voor Monopoly om vervolgens in een leeg bed te liggen en mijn vrije zaterdag alleen in Mono's kamer te besteden omdat hij zo nodig met zijn treinenFOK!kertjes op pad moet Kies dan een zaterdag dat ik moet werken (alle andere zaterdagen in het jaar)
Je mag trouwens ook bij mij in bed kruipen hoor schat.
Op zaterdag 18 januari 2014 09:26 schreef James1988 het volgende: Achtung Achtung, der Pimpel fahrt jeden in einen omgekeerde rijtuigvolgorde! 1e klas zit achter de loc, BordRestaurant is de 3e bak.
Ze hebben wel geluk gehad dat dit niet een paar uur eerder gebeurde:
quote:
Deventer-Apeldoorn Zaterdag 18 Januari 11:00 Oorzaak Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen. Reisadvies Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer reizen via Zwolle.
Ik zie het probleem niet. Je zit in Groningen en het is Eurosonic/Noorderslag. Kortom, je hoeft je niet te vervelen daar.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zaterdag 18 januari 2014 14:27 schreef b2py het volgende: Wel grappig. We ervaren alsof er almaar meer storingen zijn waar we last van hebben terwijl de totale storingsduur gehalveerd is in 2012 t.o.v. 2007. [ afbeelding ]
Wel steeds meer 'proces'storingen, wat dat ook precies moge zijn..
Heb zelf in Duitsland al meerdere keren meegemaakt (in Keulen en in Magdeburg) dat we een kwartier of een half uur vertraging opliepen door storingen bij het kopmaken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
+170 opgelopen met IC2038 door een stelletje gestoorde demonstranten bij Magdeburg. Wie heeft er even een paar knuppels en andere wapens? Afknallen die knuppels
Op zaterdag 18 januari 2014 14:27 schreef b2py het volgende: Wel grappig. We ervaren alsof er almaar meer storingen zijn waar we last van hebben terwijl de totale storingsduur gehalveerd is in 2012 t.o.v. 2007. [ afbeelding ]
Techniekstoringen zijn inderdaad gehalveerd. Dat is wel een goede prestatie. Zorgwekkend is wel de invloed van derden en proces die beiden stijgen.
JD jr. (bijna 2) heeft net ademloos naar joetoepfilmpjes van een overweg bij Zwolle en een cabinerit Nijmegen-Oss zitten kijken. Ik stuur 'm over een paar jaar wel naar dit topic.
Wil iemand die dit met wifi ofzo leest even tegen Mono zeggen dat hij me nog 20 euro moet overmaken? Anders kan ik geen boodschappen doen en is alles alweer dicht als hij zelf terug komt
Op zaterdag 18 januari 2014 16:50 schreef Moira. het volgende: Wil iemand die dit met wifi ofzo leest even tegen Mono zeggen dat hij me nog 20 euro moet overmaken? Anders kan ik geen boodschappen doen en is alles alweer dicht als hij zelf terug komt
Hij heeft geen internet dus kan geen geld overmaken. Maar hij stapt op Europapark uit en doet wel boodschappen. En hij belt je dan ook.
Zegt-ie.
Al geprobeerd uiteraard, geen reactie/neemt niet op. Denk dattie 'm maar helemaal uit heeft gezet omdat hij toch geen internet heeft en ook geen tegoed (kost natuurlijk geld om gebeld te worden in het buitenland, en zonder tegoed kan hij ook geen smsje terugsturen)
Al geprobeerd uiteraard, geen reactie/neemt niet op. Denk dattie 'm maar helemaal uit heeft gezet omdat hij toch geen internet heeft en ook geen tegoed (kost natuurlijk geld om gebeld te worden in het buitenland, en zonder tegoed kan hij ook geen smsje terugsturen)
Hij mag niet roamen van de baas...
"Onze" trein staat inmiddels met +315 in Hannover Door een stel vuile k****r rooie kut demonstranten. Wij zijn inmiddels bijna in Winschoten maar Bremen was tof
Op zaterdag 18 januari 2014 16:04 schreef greavy het volgende: +170 opgelopen met IC2038 door een stelletje gestoorde demonstranten bij Magdeburg. Wie heeft er even een paar knuppels en andere wapens? Afknallen die knuppels
Zo te lezen was het te verwachten. Neonazi-optochten en extreem-linkse contra-demonstraties met veel gedoe en hinder eromheen zijn een bekend fenomeen in Duitsland en dit was blijkbaar een grote dag.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2014 18:55:02 ]
Zo te lezen was het te verwachten. Neonazi-optochten en extreem-linkse contra-demonstraties met veel gedoe en hinder eromheen zijn een bekend fenomeen in Duitsland en dit was blijkbaar een grote dag.
Komt-ie nu mee.
Op zaterdag 18 januari 2014 18:55 schreef b2py het volgende: Was het eindelijk gezellig hier, hadden jullie niet wat langer in het buitenland kunnen blijven? Nu oneindig smartphonen met elkaar ja?
Op zaterdag 18 januari 2014 18:55 schreef b2py het volgende: Was het eindelijk gezellig hier, hadden jullie niet wat langer in het buitenland kunnen blijven? Nu oneindig smartphonen met elkaar ja?
Nu het papierenkaartje wordt afgeschaft, hoe gaat dit dan voor buitenlanders werken die in Nederland met de trein willen reizen? Iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan geven?
Er is een plan in de maak om barcodes op internationale tickets te zetten om daar de poortjes mee te kunnen openen bij aankomst. Papieren kaartjes worden vervangen door wegwerkchipkaarten.
Hij heeft het alweer goed gemaakt door boodschappen, sigaretten, drank en wiet te halen
Inmiddels ligt meneer alweer naast me te tukken na ongeveer 30 uur wakker te zijn geweest en met 7 liter bier achter de kiezen Hij bedankt jullie voor de leuke dag vandaag!
Toen Fles het over 'een lekker kippetje bij de McDonalds' had dacht ik serieus eerst dat hij een McChicken ofzo bedoelde Hoe stom kon ik zijn natuurlijk
Waren we NET voorbij Apeldoorn - Deventer toen daar een aanrijding met persoon was, even later blijkt dat ook het verkeer bij Diepholz tot 12:45 gestremd te hebben. Daar kwamen wij ongeveer 12:50 langs Echt extreem precies tussen alle ellende doorgefietst nou nou nou
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-01-2014 21:37:30 ]
Breda - Schiphol via HSL: 100 km Schiphol - Hilversum - Hengelo: 154 km Hengelo - Groningen Zwolle via Osnabruck/Bremen/Leer: 497 km Groningen Zwolle - Breda via Deventer: 285 179 km
Station Carlsbourg (Belgie, L166) doet het erg triest qua aantal reizigers: ma-vr 37, maar enkel pendelaars die gern overstap behoeven. Op zaterdag 20 reizigers, en zondag zijn er geen reizigers.
Hourpes alleen nog maar ma-vr een stoppende trein, 14 reizigers/dag....
Op zaterdag 18 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende: Station Carlsbourg (Belgie, L166) doet het erg triest qua aantal reizigers: ma-vr 37, maar enkel pendelaars die gern overstap behoeven. Op zaterdag 20 reizigers, en zondag zijn er geen reizigers.
Aldus data van reizigerstellingen november 2012.
Is dat het interessantste wat je vandaag te melden hebt?
Kwam greavy tijdens het reisje ook met zulke feitjes?
Gemiddeld vervoert de Pimpel tussen A'dam CS en Deventer zoveel en zoveel reizigers, en de ICE? van Osnabruck naar Bremen heeft op zaterdag 500 reizigers, enz enz
Op zaterdag 18 januari 2014 22:39 schreef James1988 het volgende: Zou moeten kunnen, de IC van 15:53 hebben we immers gemist (want die kreeg +315 ofzo), dus krijgen we ¤ 7,25 terug (bij een ticket van ¤ 29).
Voor mijn part houden ze die hele zooi lekker bij zich.
Rond Magdeburg heeft het treinverkeer vanmiddag ruim een uur platgelegen nadat brand was uitgebroken in een kabelgoot. De politie wil nog niets zeggen over de oorzaak, maar op internet zijn bekentenissen opgedoken van linksextremistische organisaties.
Het doel van deze sabotage-actie zou zijn geweest om een neonazimars in Magdeburg te verstoren, die werd gehouden op de verjaardag van de bombardering van de stad tijdens de tweede wereldoorlog. In de stad werden ruim 900 rechtsextremisten verwacht.
Dat zou wel eens iets te maken kunnen hebben met die +315.
Op zaterdag 18 januari 2014 23:00 schreef James1988 het volgende: Rond Magdeburg heeft het treinverkeer vanmiddag ruim een uur platgelegen nadat brand was uitgebroken in een kabelgoot. De politie wil nog niets zeggen over de oorzaak, maar op internet zijn bekentenissen opgedoken van linksextremistische organisaties.
Het doel van deze sabotage-actie zou zijn geweest om een neonazimars in Magdeburg te verstoren, die werd gehouden op de verjaardag van de bombardering van de stad tijdens de tweede wereldoorlog. In de stad werden ruim 900 rechtsextremisten verwacht.
Dat zou wel eens iets te maken kunnen hebben met die +315.
Die antifas mogen ook wel platgeschoten worden trouwens. Het hele treinverkeer saboteren omdat één trein je niet aanstaat teringvolk
Alleen PSM is nog onderweg denk ik. maar die had nog een feestje
Ik heb vandaag 581 km gereden, daarmee de 1000 km voor deze maand ruim overschreden. Dat is niet zo bijzonder. Al iets bijzonderder is dat dit daarmee de 47ste maand op rij is dat dat gebeurt, en best wel leuk is dat dat een evenaring is van de vorige streak, die begrensd werd door mijn busongeluk eind 2009
Hee hee hee onredelijk reizigers hebben geen oog voor struggles bla bla weet je wel hoe moeilijk alles is bla bla NS best wel goed bla bla etc nogwat meer
Op zondag 19 januari 2014 00:37 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar ik snap het niet, er had een trein vijf uurt vertraging en toch is alles volgens planing gegaan?
andere treinen reden wel. Er rijden daar RE's die Bremen - Leer - Emden - Norddeich Mole rijden en IC's die uit Leipzig komen.
Zootje van die neukfouten hadden het treinverkeer ergens bij Magdeburg gesaboteerd om hun hormoontjes de vrije loop te kunnen laten, dat schijnt te moeten.
Hee hee hee onredelijk reizigers hebben geen oog voor struggles bla bla weet je wel hoe moeilijk alles is bla bla NS best wel goed bla bla etc nogwat meer
Nee dat is waar. Ik ben slechts 1,5 uur later thuis omdat die kuttrein op tijd vertrok. HOEREN.
jullie hadden vertraging lees ik? Ik ben zelfs met een kleine min op plaats van bestemming aangekomen doordat ik in Utrecht nog een bus eerder kon halen
Nee dat is waar. Ik ben slechts 1,5 uur later thuis omdat die kuttrein op tijd vertrok. HOEREN.
Omdat jij dus gewoon te laat was.
Over mijn ervaringen met DB (en NWB tussen Bremen en Oldenburg) van vandaag niets dan lof: het personeel is vriendelijk (en vaak te zien), het BordRestaurant is prima (al zijn de prijzen niet echt normaal ), de machinisten rijden goed door en het rollend materieel is van een prima kwaliteit.
Over NS heb ik weinig om over te klagen: alle NS-treinen waar ik vandaag in heb gezeten reden keurig op tijd* en ik kon overal zitten. Jammer was dat ICM-drietje waar de klimaatbeheersing een vrije dag had genomen, en in de laatste boot werkten de stopcontacten in één bak niet.
oh ja, op Nederlands grondgebied heb ik alleen controle gehad tussen Zwolle en Hengelo. Voor de rest geen conducteur gezien en dat ondanks dat ik nog een slag Utrecht heb gedaan
en in de laatste boot werkten de stopcontacten in één bak niet.
Ervanuitgaande dat je met boot eigenlijk trein wil zeggen: als de trein spanningsloos komt te staan, bijvoorbeeld door een brug, dan vallen ook de stopcontacten e.d. tijdelijk uit. Om te voorkomen dat dit schade oplevert aan de apparatuur in het stopcontact zit er een beveiliging op. Soms valt die beveiliging niet goed terug, maar deze is handmatig terug te zetten met een knopje onder het stopcontact.
Ervanuitgaande dat je met boot eigenlijk trein wil zeggen: als de trein spanningsloos komt te staan, bijvoorbeeld door een brug, dan vallen ook de stopcontacten e.d. tijdelijk uit. Om te voorkomen dat dit schade oplevert aan de apparatuur in het stopcontact zit er een beveiliging op. Soms valt die beveiliging niet goed terug, maar deze is handmatig terug te zetten met een knopje onder het stopcontact.
Ja, zo'n lompe 86xx/87xx. Ik ben een VIRM-snob geworden, ik reis - als ik een VIRM krijg voorgeschoteld - het liefste in een VIRM-4
Voor de kilometers had het niet echt iets uitgemaakt om boven die 1000 km te komen: Zwolle - Deventer - Breda = 179 Zwolle - Schiphol - Breda = 213 Zwolle - Amsterdam - Breda = 222
Met "boot" bedoel ik een VIRM
Ik heb het resetknopje geprobeerd en ook nog een ander stopcontact, ook daar heb ik het resetknopje geprobeerd maar het mocht niet baten. In een andere bak werkte het stopcontact wel meteen, dus ik neem maar aan dat er iets stuk was of uitgeschakeld stond.
Interessant! Vertel, wat voelde je daarbij? De lichte tinteling van de stroomloop in de spoorstaven door de straal naar.. Laat maar, dat is meer iets voor in ONZ
Op zondag 19 januari 2014 01:37 schreef Prins_Pils het volgende: Interessant! Vertel, wat voelde je daarbij? De lichte tinteling van de stroomloop in de spoorstaven door de straal naar.. Laat maar, dat is meer iets voor in ONZ
Vanochtend stond ik weer in aller vroegte in Dordrecht Zuid.
EETC 1254 + Skitrein (13416) Te Dordrecht Zuid passeert de omgeleide Skitrein naar Rotterdam stipt op tijd in een heerlijk licht.
DBS 1614 + omgeleige Kalk-/staaltrein Te Dordrecht Zuid passeert de omgeleide kalk- en staaltrein naar Sittard en Jemelle, met aan de haak 8 Falns, 5 Talns en 14 Shimmns.
NSR 7625 Te Dordrecht Zuid passeert het eerste DDZ6'je als IC1928 naar Den Haag Centraal.
Sorry hoor, maar mis ik iets? Lopen jullie allemaal persoonlijk de deur plat bij tante Riekje? Oude mensen gaan dood, dat heb je weleens. Ga nou niet allemaal ineens persoonlijk betrokken lopen doen, komt een beetje raar over vind ik.
Op zondag 19 januari 2014 15:12 schreef Dr_Flash het volgende: Sorry hoor, maar mis ik iets? Lopen jullie allemaal persoonlijk de deur plat bij tante Riekje? Oude mensen gaan dood, dat heb je weleens. Ga nou niet allemaal ineens persoonlijk betrokken lopen doen, komt een beetje raar over vind ik.
(y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 19 januari 2014 15:12 schreef Dr_Flash het volgende: Sorry hoor, maar mis ik iets? Lopen jullie allemaal persoonlijk de deur plat bij tante Riekje? Oude mensen gaan dood, dat heb je weleens. Ga nou niet allemaal ineens persoonlijk betrokken lopen doen, komt een beetje raar over vind ik.
Nouja, ik las het en aangezien we het er gisteren over hadden dacht ik: laat ik het ook maar even hier neer zetten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eén keer geweest, vriendelijke dame, vandaar. Maar serieus, moet ik jou toestemming vragen om enig medeleven te tonen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Weer een nieuw woord erbij passagekaartje, het wordt er niet allemaal eenvoudiger op.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 19 januari 2014 17:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Voor mij is Riekje vooral een bijnaam van Waterhuizen aansluiting, ik ken haar verder niet. Het is handig om de naam om te kennen als trdl.
Als alle machinisten/rangeerders dat ook zo kennen, is het wel makkelijk. Lijkt mij niet dat dit ook in de voertaal gebruikt mag worden, als je het aan ProRail/ILenT vraagt? In de Waalhaven heb je nog zo'n plekje. 'Sein McDonalds', dat wordt veel gebruikt bij het rangeren enzo, dan mogen de treinen tot dat sein optrekken om later weer terug te steken (naar andere sporen)
We gebruiken dan ook altijd de normale dingen. Bijv. 'Ik rijd net langs Waterhuis aansluiting en ik zie 2 kinderen stenen gooien naar mij'. Als je een groepsgesprek doet gebruik je ook de officiele benamingen, al ben je dan minder formeel.
Als alle machinisten/rangeerders dat ook zo kennen, is het wel makkelijk. Lijkt mij niet dat dit ook in de voertaal gebruikt mag worden, als je het aan ProRail/ILenT vraagt? In de Waalhaven heb je nog zo'n plekje. 'Sein McDonalds', dat wordt veel gebruikt bij het rangeren enzo, dan mogen de treinen tot dat sein optrekken om later weer terug te steken (naar andere sporen)
We hebben zoveel bijnamen voor sporen en seinen. Alleen al op werkplek Groningen kennen we bijvoorbeeld de schijf, "boven", slootkant, Riekje, de apotheker, Niemeijer, de Oude Tram, het Pieterspoor, etc. Ik probeer altijd ook de officiële namen te gebruiken, zodat elke twijfel is uitgesloten.
De schijf is het ncbg-gebied van spoor 13, boven is spoor 37 en 38, slootkant is 36, Riekje is dus Waterhuizen, de apotheker is de overloopwissels bij Onnen Noord, Niemeijer is 810, de Oude Tram zijn de sporen achter 50, richting Peizerweg/Gamma en het Pieterspoor is spoor EB.
Zo, dan weet Mono ze nu ook allemaal.
Op zondag 19 januari 2014 21:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende: De schijf is het ncbg-gebied van spoor 13, boven is spoor 37 en 38, slootkant is 36, Riekje is dus Waterhuizen, de apotheker is de overloopwissels bij Onnen Noord, Niemeijer is 810, de Oude Tram zijn de sporen achter 50, richting Peizerweg/Gamma en het Pieterspoor is spoor EB.
Zo, dan weet Mono ze nu ook allemaal.
Op de oude tramspoortjes kom ik nooit, worden die sporen nog wel gebruikt dan?
Op zondag 19 januari 2014 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hehe, vast niet maar wat ik bedoelde is; dat kunnen de nabestaanden prima zelf beslissen en zien we dan wel weer.
En wat ik bedoelde: misschien zijn alle "persoonlijk betrokkenen" hier EIGENLIJK meer bezorgd over wat er met die treinigheid gaat gebeuren dan met het persoonlijk leed van mevrouw Buivenga-Arends zelf.
Op zondag 19 januari 2014 22:10 schreef Frozen-assassin het volgende: Wanneer ze overleden is wordt er een minuut stilte gehouden op een doordeweekse dag om 8:00 bij Waterhuis aansluiting.
Lijkt me prima. Zou ook best "verdiend" zijn, begrijp me niet verkeerd. Maar daarna draait de wereld gewoon weer door hoor.
Even een vraagje voor de OV-experts onder ons. Ik heb mijn nieuwe OV-chipkaart reeds ontvangen. Op mijn vorige OV had ik een student-week vrij product. Staat dit product nu vanzelf op mijn nieuwe kaart of moet ik die eerst weer aanvragen via DUO en dan zelf op mijn kaart zetten?
In de brief waar de kaart in werd verstuurd staat dat abonnementen die op mijn vorige kaart stonden automatisch op mijn nieuwe kaart staan, maar geldt dat ook voor student week vrij?
WOERDEN - De NS sluit maandagochtend de ov-poortjes op station Woerden in de spits. Woerden is daardoor het eerste station in Nederland dat alleen toegankelijk is voor treinreizigers. Reizigers kunnen dan alleen met een ov-chipkaart door het station lopen.
Het dichtzetten van de poortjes in Woerden gebeurt vooralsnog alleen tussen 6 en 10 uur 's ochtend en van 15 tot 19 uur in de avond. Als de poortjes zijn gesloten, zal er altijd een medewerker van de NS bijstaan, zegt NS-woordvoerder Eric Trinthamer.
Die zullen vooral reizigers moeten helpen die een papieren kaartje hebben gekocht, waar nog geen chip inzit. Bij de meeste dagkaarten en evenementenkaartjes is dat al wel het geval. De overige kaartjes zullen in de loop van 2014 worden uitgerust met chips.
AGRESSIE De proef in Woerden loopt tot augustus. Daarna is het de bedoeling dat in heel Nederland vrijwel alle stations worden afgesloten met de poortjes. Volgens de NS is dat nodig om zwartrijden te voorkomen.
Mensen zonder kaartje zorgen voor verreweg de meeste overlast en agressie, zegt Trinthamer. Door het afsluiten van de poortjes, denkt hij dat het veel veiliger wordt in de trein. De kaartcontroles in de trein zullen wel blijven.
PASSAGEKAARTJE In de gemeente Amersfoort en bij Utrecht Overvecht is veel verzet tegen het afsluiten van het station met de poortjes. Daar worden de stations gebruikt als passage tussen verschillende wijken, onder meer door schoolgaande kinderen.
Die stations krijgen een zogeheten passagekaartjes, zegt Trinthamer. Die is bij het betaalautomaat te krijgen, zodat de doorgang gegarandeerd blijft voor mensen zonder een ov-kaart. De kaartjes werken op één station en zijn gratis.
Maandagochtend in het radioprogramma Utrecht is Wakker een live verslag van de proef in Woerden.
En wat ik bedoelde: misschien zijn alle "persoonlijk betrokkenen" hier EIGENLIJK meer bezorgd over wat er met die treinigheid gaat gebeuren dan met het persoonlijk leed van mevrouw Buivenga-Arends zelf.
Maar misschien zit ik er wel naast hoor, dat kan
Ach, er is altijd nog zoiets als een schroothandelaar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
gewoon de tering in trappen die kutpoortjes. Net als in hilversum. je kunt niet eens meer van Mediapark naar Baarn overstappen zonder door die hoerenpoortjes heen te moeten. Beter hadden ze die ontspooorde kuttrein ook nog even door die tunnel heen geramd. Stelletje totale gasdebielen daar
Nauwelijks. Soms wat werkmaterieel. Of jullie moeten de overweg over als je per ongeluk met zes bakken naar 50 gaat.
Ja, maar dan moeten we sleutelen toch? Of bedienen jullie die alsnog? Ik kijk nooit op het onderbord omdat ik weet dat ik er toch nooit doorheen mag (tenzij jullie aangeven dat het mag).
Ja, maar dan moeten we sleutelen toch? Of bedienen jullie die alsnog? Ik kijk nooit op het onderbord omdat ik weet dat ik er toch nooit doorheen mag (tenzij jullie aangeven dat het mag).
Op het s-bord staan instructies over het sleutelen inderdaad. Dat moeten jullie zelf doen. Na mijn toestemming uiteraard.
Volgens de NOS is er een voorwerp door de voorruit gevlogen en heeft daarna blijkbaar de trap geraakt. Geen gewonden, maar wel veel ambulances en de traumahelikopter.
Zou in de buurt van het A6-viaduct zijn gebeurd, dus dat zou ook te denken kunnen geven...
Op zondag 19 januari 2014 22:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Volgens de NOS is er een voorwerp door de voorruit gevlogen en heeft daarna blijkbaar de trap geraakt. Geen gewonden, maar wel veel ambulances en de traumahelikopter.
Zou in de buurt van het A6-viaduct zijn gebeurd, dus dat zou ook te denken kunnen geven...
Hij staat misschien wel stil bij het A6 viaduct, maar als er iets vanaf een brug gegooid is de brug over de Zuigerplasdreef de enige plek waar voetgangers kunnen komen. A6 is geen logische plek aangezien je daar echt moeilijk te voet kan komen. En qua remweg ook logischer. Weet niet of trein naar Lelystad kwam of vanuit Lelystad.
Hij staat misschien wel stil bij het A6 viaduct, maar als er iets vanaf een brug gegooid is de brug over de Zuigerplasdreef de enige plek waar voetgangers kunnen komen. A6 is geen logische plek aangezien je daar echt moeilijk te voet kan komen. En qua remweg ook logischer. Weet niet of trein naar Lelystad kwam of vanuit Lelystad.
Het komt qua remweg voor een snelremming redelijk overeen met de Binnenhavenweg. Zuigerplasdreef is veel te ver weg.
Op zondag 19 januari 2014 22:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Volgens de NOS is er een voorwerp door de voorruit gevlogen en heeft daarna blijkbaar de trap geraakt. Geen gewonden, maar wel veel ambulances en de traumahelikopter.
JA DIE FOTO HEBBEN WE AL GEZIEN MESGIENT IS ER WEL WAT STUK AAN EEN TRAPJE NA EEN AANREIDINGT
EN DIT MAG WEL PR0RAIL???!!?!?!?!!! !
DAT DIT KAN IN NEEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op zondag 19 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende: JA DIE FOTO HEBBEN WE AL GEZIEN MESGIENT IS ER WEL WAT STUK AAN EEN TRAPJE NA EEN AANREIDINGT
EN DIT MAG WEL PRRAIL???!!?!?!?!!! !
DAT DIT KAN IN NEEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pijp door ruit machinist NS Toegevoegd: zondag 19 jan 2014, 22:41 Update: zondag 19 jan 2014, 22:56
In de buurt van Lelystad staat een trein stil nadat een ijzeren pijp door de ruit van de cabine van de machinist was gevlogen. De NS zegt dat het naar alle waarschijnlijkheid om vandalisme gaat.
De machinist bleef ongedeerd. Ook de passagiers raakten niet gewond. Vervangend vervoer
De trein staat stil ter hoogte van het viaduct bij de A6. Alle passagiers zitten nog in de trein.
Omdat de trein niet verder kan rijden wordt vervangend vervoer geregeld om de passagiers op te halen. Gat
Op Twitter heeft een passagier uit de trein een foto geplaatst waarop te zien is dat er ook een gat zit in de trap van de trein.
Door de aanrijding rijden er voorlopig geen treinen op de Hanze-lijn tussen Lelystad en Dronten.
De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De pijp door een voorruit bij een reizigerstrein is de druppel die de emmer doet overlopen.
Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Lelystad tot een pijp door voorruit.
De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt het incident, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.
Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.
Aldus VBOV.
quote:
Reizigers tussen Lelystad (en verder) en Zwolle(en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Lelystad. Zij moeten nu omreizen via Amersfoort. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercitys tussen Zwolle en Amersfoort extra te laten stoppen te Harderwijk. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.
AAN: NS ProRail
Reizigers tussen Zwolle en Lelystad (en verder) moeten nu omreizen via Amersfoort. Hierbij het verzoek om de Intercitys tussen Zwolle en Amersfoort extra te laten stoppen op Harderwijk. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.
De dienstregeling tussen Zwolle en Amersfoort is ruim genoeg om die stop te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Ook heeft VBOV een noodplan voor de omreizenden geopperd.
[ Bericht 13% gewijzigd door b2py op 19-01-2014 23:10:32 ]
Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.
Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.
Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.
Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.
Op zondag 19 januari 2014 23:17 schreef DriekOplopers het volgende: Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.
Is nog maar de zeer de vraag of er iemand iets van een viaduct heeft gegooid hoor.
Is nog maar de zeer de vraag of er iemand iets van een viaduct heeft gegooid hoor.
Hoe dan ook: iets is door de voorruit naar binnen gekomen en die machinist had wel dood kunnen zijn. Dat is erg zat om even enige prudentie in acht te nemen, toch?